Mijn tweede staat voor 29 augustus, maar die moet ik tegen die tijd nog verzetten omdat ik dan nog niet in Nederland ben. Ik had eigenlijk het Janssen vaccin gewild (en stond ook ingepland) maar uiteindelijk niet gelukt om die te verzetten.quote:
Wat heeft ervoor gezorgd dat je standpunt nu zo anders is waar je net aangaf je ook niet te laten testen omdat je dacht dat het iets anders was?quote:Op maandag 19 juli 2021 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het staat je nog altijd vrij om thuis te blijven bij klachten (wat overigens nog steeds het advies is), maar iets zegt me dat als men niet bereid is een test te doen, men ook niet bereid is ervoor thuis te blijven.
In mijn geval is het lastig. Ben afhankelijk van het OV. Woon in Den Haag, maar moet naar Rijswijk. Dan kan ik in de bus ook mensen aansteken.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het verneukeratieve. Veel van die klachten zijn zo algemeen, en je gaat niet iedere week naar de teststraat. Maar dat je werkelijk nooit een aanleiding zou hebben gehad? Dat geloof ik niet. Hooguit dat men zichzelf voorhoudt dat het geen corona is.
Mijn standpunt is nog steeds hetzelfde, maar ik erken wel dat het mijn eigen cognitieve dissonantie is en niet een soort schijnobjectieve zelfdiagnose waarin ik claim te weten dat het geen covid is.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat heeft ervoor gezorgd dat je standpunt nu zo anders is waar je net aangaf je ook niet te laten testen omdat je dacht dat het iets anders was?
Waar je net aangaf de gezonde scepsis te hebben waarin je zei: "Ik geloof niet dat het Covid-19 is, ik ben met de fiets weggeweest etc" is nu omgeslagen in: "Bewijs maar dat het niet zo is"
Dat is vrijwel het andere uiterste.
Als je een auto hebt wel.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:13 schreef Questular het volgende:
Ik maak gewoon elke keer bij klachten een afspraak om te testen. Kleine moeite.
Dat klopt niet. Dit is de infectieradar, daarbij rapporteert men of men COVID-19 achtige klachten heeft.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:46 schreef BlackLining het volgende:
Paars = positief getest op covid
Groen = zelfdiagnose maar niks aan de hand want is maar hooikoorts
Ja, mea culpa, is al wegquote:Op maandag 19 juli 2021 12:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Dit is de infectieradar, daarbij rapporteert men of men COVID-19 achtige klachten heeft.
De paarse lijn zijn alle mensen. De groene lijn is exclusief mensen die hun klachten toeschrijven aan hooikoorts.
Deze mensen zijn niet per se positief getest.
De 'bewijslast' (niet het juiste woord, maar dekt de lading wel) is inmiddels wel omgedraaid.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mijn standpunt is nog steeds hetzelfde, maar ik erken wel dat het mijn eigen cognitieve dissonantie is en niet een soort schijnobjectieve zelfdiagnose waarin ik claim te weten dat het geen covid is.
Waar het vorig jaar nog was: Je kunt het alleen overdragen met klachten is het inmiddels: In principe kan iedereen het hebben en overdragen zonder dat ze dat per se weten.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:49 schreef chratnox het volgende:
Waar het vorig jaar nog was: Je hebt het niet tenzij aangetoond is dat je het hebt is het inmiddels: Je hebt het tenzij aangetoond dat je het niet hebt.
En dit noemen we in 2021 ook nog een drogreden.quote:Jezelf bij ieder kuchje laten testen noemden we voor 2019 hypochonders.
Met die logica moet iedereen zich iedere dag testen om zeker te weten dat ze negatief zijn, want als je asymptomatisch bent heb je nergens last van maar kun je nog steeds anderen besmetten.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar het vorig jaar nog was: Je kunt het alleen overdragen met klachten is het inmiddels: In principe kan iedereen het hebben en overdragen zonder dat ze dat per se weten.
Dat mag je uiteraard een drogreden noemen. Er zijn echter voldoende redenen te verzinnen om niet obsessief bezig te zijn met of je wel of niet gezond bent als er geen reden is dat aan te nemen.quote:En dit noemen we in 2021 ook nog een drogreden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden#Ad_antiquitatem_(beroep_op_traditie/het_verleden)
Zo'n kerel kende ik persoonlijk. Ging continu door dat smerige geblaf. Was een rokers hoestje,volgens hem, heel normaal. Je hoorde de fluimen gewoon omhoog komen.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het zal altijd een risicoafweging blijven. Ik hoor regelmatig in de supermarkt mensen bijna rochelend hoesten
dat ik denk: "zo vriend, testje nodig?", maar dan blijf ik gewoon wat verder uit hun buurt. Als ik klachten heb die voor mij vreemd zijn (ook een dag of 2 dagen volledig zonder hoesten is me vreemd bijvoorbeeld) zou ik me wel laten testen, maar iedere keer als ik de genoemde klachten heb kan ik wel een abonnement op de teststraat nemen dat ik iedere dag rond 8.30 even langskom.
Nee hoor, want dan ga je ervan uit dat het doel is om IEDERE besmetting tegen te gaan. Het is altijd nog een kosten-batenafweging, waarbij iedereen iedere dag te testen met torenhoge kosten (materieel en immaterieel) gepaard gaat.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:54 schreef chratnox het volgende:
Met die logica moet iedereen zich iedere dag testen om zeker te weten dat ze negatief zijn, want als je asymptomatisch bent heb je nergens last van maar kun je nog steeds anderen besmetten.
Dat kan, maar niet o.b.v. het argument 'in 2019 deden we dat ook niet'.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:54 schreef chratnox het volgende:
Dat mag je uiteraard een drogreden noemen. Er zijn echter voldoende redenen te verzinnen om niet obsessief bezig te zijn met of je wel of niet gezond bent als er geen reden is dat aan te nemen.
Tnxquote:Op maandag 19 juli 2021 12:59 schreef Momo het volgende:
Kreeg deze melding via YouTube zo pers moment van Mark en Hugo?
Wat is het doel dan wel? Het is mij in elk geval niet helemaal duidelijk meer. Aangezien het OMT ook wil dat gevaccineerden getest worden bij evenementen verschuift het wel in die richting.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee hoor, want dan ga je ervan uit dat het doel is om IEDERE besmetting tegen te gaan. Het is altijd nog een kosten-batenafweging, waarbij iedereen iedere dag te testen met torenhoge kosten (materieel en immaterieel) gepaard gaat.
Dat zei ik ook niet. Ik zei dat in 2019 mensen die zichzelf iedere keer als ze een kuchje hadden lieten testen hypochonders genoemd werden, iemand die iets mankeerde. Die mindset is volledig verdwenen.quote:Dat kan, maar niet o.b.v. het argument 'in 2019 deden we dat ook niet'.
Harstikke gezond maar toch laat ik me testen op het moment dat ik klachten heb die ook naar voren komen bij corona. Want ik heb geen idee of mijn verkoudheid met kriebelhoest door corona komt of niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij verder volledig gezond bent, ik hoop voor je van wel. Ik ben 35 en heb sinds ik 3 ben astma (formeel chronische bronchitis) en hooikoorts. In die 32 jaar leer je je lichaam wel kennen. Tuurlijk kun je het missen, maar je leert van je eigen lichaam herkennen hoe klachten voelen.
Je kunt nooit 100% zeker weten wat je echt hebt, maar op het moment dat er geen reden is om aan te nemen dat je iets anders hebt dan normaal is daar toch geen reden toe?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |