Denk dat je die trucjes makkelijk kunt aanhouden voor de volwassenen (zie ook sommige mensen hier), maar of jongeren het gaan pikken dat ze daarna nog telkens moeten gaan testen?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jammer genoeg denk ik dat het niet veel uitmaakt. Als het vaccin de mogelijkheid tot besmetting niet volledig wegneemt zullen ze huiverig blijven want "er zijn altijd mensen die niet gevaccineerd kunnen worden" etc.
Als je ernaar gaat kijken is de eerste prik al voldoende om ziekenhuisopname te voorkomen voor bijna iedereen. De tweede prik zorgt er vooral voor dat je lichaam sneller reageert zodat je minder besmettelijk bent (of minder lang beter gezegd).
Dan ga je dus nog steeds positieve PCR tests krijgen met testen voor toegang etc. Dan krijg je dus de situatie dat één iemand op een middelbare school positief test en de hele klas zich moet laten testen terwijl ze allemaal gevaccineerd zijn. Dit er even vanuit gaande dat ze het beleid dat ze voor TVT noemden ook door willen zetten naar scholen etc.
Er moet wat mij betreft een moment komen dat je niet langer test voor elke gelegenheid, maar bijvoorbeeld alleen nog bij medische zaken, zeer ernstige klachten, of bijvoorbeeld bij een ziekenhuisbezoek / operatie / verpleegtehuis. Anders ga je nooit meer van overreacties afkomen bij een paar besmettingen .quote:Op maandag 19 juli 2021 09:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jammer genoeg denk ik dat het niet veel uitmaakt. Als het vaccin de mogelijkheid tot besmetting niet volledig wegneemt zullen ze huiverig blijven want "er zijn altijd mensen die niet gevaccineerd kunnen worden" etc.
Als je ernaar gaat kijken is de eerste prik al voldoende om ziekenhuisopname te voorkomen voor bijna iedereen. De tweede prik zorgt er vooral voor dat je lichaam sneller reageert zodat je minder besmettelijk bent (of minder lang beter gezegd).
Dan ga je dus nog steeds positieve PCR tests krijgen met testen voor toegang etc. Dan krijg je dus de situatie dat één iemand op een middelbare school positief test en de hele klas zich moet laten testen terwijl ze allemaal gevaccineerd zijn. Dit er even vanuit gaande dat ze het beleid dat ze voor TVT noemden ook door willen zetten naar scholen etc.
Ja ik ben daar ook wel benieuwd naar, maar ik ben wel bang voor die krampreactie.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat je die trucjes makkelijk kunt aanhouden voor de volwassenen (zie ook sommige mensen hier), maar of jongeren het gaan pikken dat ze daarna nog telkens moeten gaan testen?
Benieuwd wat ze gaan doen wanneer de cijfers blijven stijgen, aangezien de vaccins de redding zouden gaan zijn.
Dus zullen ze terug moeten komen op hun woorden.
Ergens is het best ironisch dat je naar Órban toe moet om je vrij te voelenquote:Op maandag 19 juli 2021 09:43 schreef eragon2890 het volgende:
Zo, nu nog ff heerlijk pointless uurtje of twee door budapest slenteren en mooie gebouwen spotted. De architectuur hier is *chef's kiss*
Met perfecte soundtrack in de koptelefoon natuurlijk:
Dáárom waren er nóg zoveel free hugs meer dan in Nederland tuurlijk: het zijn ONZE hugs, comrade!
Overigens omschrijft de internationale wel exact hoe ik me oprecht voelde afgelopen weekend: bevrijd van onderdrukking en eindelijk weer vrij om te mogen zijn wie ik ben. 💘
Op naar oktober. Wil nu al terug. Al m'n nieuwe vrienden komen ook weer en wilden weer meeten 🥺💕
Als het net zo gaat als in Nederland wel een voorbeeld hoe het dus niet moet.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:35 schreef KingRadler het volgende:
Ben benieuwd hoe lang Engeland dit gaan volhouden.
Het is wel een voorbeeld voor andere Europese landen.
Als het verplicht is dan heb je niet zoveel te pikken natuurlijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Denk dat je die trucjes makkelijk kunt aanhouden voor de volwassenen (zie ook sommige mensen hier), maar of jongeren het gaan pikken dat ze daarna nog telkens moeten gaan testen?
Geheel met je eens maar ik wil wel graag dat we dar in ieder geval mee wachten tot iedereen die dat wil zijn tweede prik heeft kunnen halen en laten inwerken.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er moet wat mij betreft een moment komen dat je niet langer test voor elke gelegenheid, maar bijvoorbeeld alleen nog bij medische zaken, zeer ernstige klachten, of bijvoorbeeld bij een ziekenhuisbezoek / operatie / verpleegtehuis. Anders ga je nooit meer van overreacties afkomen bij een paar besmettingen .
Dit jaquote:Op maandag 19 juli 2021 09:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ergens is het best ironisch dat je naar Órban toe moet om je vrij te voelen
Waarom wachten tot iedereen gevaccineerd is met tweede prik (die dat wil)?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Geheel met je eens maar ik wil wel graag dat we dar in ieder geval mee wachten tot iedereen die dat wil zijn tweede prik heeft kunnen halen en laten inwerken.
Zo lang duurt dat ook niet meer.
Een mooie overgang zou wellicht zijn het zonder afspraak kunnen testen in een centrum of uitgaansgebied, Geef je natuurlijk wel een wat verkeerd signaal mee af maar het pakt wellicht wat mensen die wel klachten hebben maar 'geen zin hebben om zo'n afspraak te maken'.
Ordnung muss seinquote:Op maandag 19 juli 2021 09:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als het net zo gaat als in Nederland wel een voorbeeld hoe het dus niet moet.
Omdat die mensen nog steeds een risico lopen door verspreiding van het virus. En die mensen moeten gewoon werken en boodschappen doen.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom wachten tot iedereen gevaccineerd is met tweede prik (die dat wil)?
En hoe bedoel je verkeerd signaal?
Zeg maar gerust onzin jaquote:Op maandag 19 juli 2021 09:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit ja
Kind of behoorlijk absurd wel eigenlijk
Ziet niet best uit voor festivals na 13 augustus?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:43 schreef _serial_ het volgende:
Het kabinet negeerde adviezen over heropening nachtleven
Al besproken hier.
Maar goed dat de NRC nog even olie op het vuur gooit.
Ik zal je mening doorgeven aan het virus zodat het er rekening mee zal houden.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:12 schreef Ronald het volgende:
Overigens ben ik van mening dat rond de 60-65% vaccincatiegraad al hoog genoeg is om de ziekenhuizen te ontlasten.
Je kunt prikken wat je wilt, maar dat risico zul je (altijd) blijven houden.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omdat die mensen nog steeds een risico lopen door verspreiding van het virus. En die mensen moeten gewoon werken en boodschappen doen.
Als je (terecht) de aanwijzing geeft thuis te blijven bij klachten is dat tegenstrijdig met het aanbieden van testen is een stadscentrum.
Bijzonder hoe ze compleet voorbijgaan aan het feit dat in tegenstelling tot een getest iemand een gevaccineerd iemand een ontzettend veel kleinere kans heeft om ziek te worden dan wel het virus over te brengen.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ziet niet best uit voor festivals na 13 augustus?
Zeker, maar je maakt dat risico significant kleiner met twee prikken. Dat maakt je argument wat gammel.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je kunt prikken wat je wilt, maar dat risico zul je (altijd) blijven houden.
Denk dat dit besef er nog niet helemaal is.
Het is een vooral proefbalon van Andreas Voss, die vast aandelen heeft in wat testcentra.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Bijzonder hoe ze compleet voorbijgaan aan het feit dat in tegenstelling tot een getest iemand een gevaccineerd iemand een ontzettend veel kleinere kans heeft om ziek te worden dan wel het virus over te brengen.
Max Verstappen vindt dit niet leuk.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well, at least they're having a jolly good time.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |