Ik heb een mechanische WtW installatie die constant verse lucht naar binnen pompt maar die leg je niet even in een bestaand huis aan, volgens mij.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:18 schreef Stienn het volgende:
Ben wel benieuwd wat de overheid wil gaan adviseren qua ventilatie. Het klinkt heel simpel maar een gedegen ventilatiesysteem aanbrengen of upgraden naar een betere norm heeft een behoorlijke impact op een gebouw. Laat staan het uitvoeren ervan, nu bedenken, ontwerpen, inkopen dan ben je al een aantal maanden verder.
Het advies is nu frisse lucht, dat is gewoon een raam openquote:Op maandag 19 juli 2021 13:18 schreef Stienn het volgende:
Ben wel benieuwd wat de overheid wil gaan adviseren qua ventilatie. Het klinkt heel simpel maar een gedegen ventilatiesysteem aanbrengen of upgraden naar een betere norm heeft een behoorlijke impact op een gebouw. Laat staan het uitvoeren ervan, nu bedenken, ontwerpen, inkopen dan ben je al een aantal maanden verder.
Gewoon alle ramen open, ook straks in Januariquote:Op maandag 19 juli 2021 13:18 schreef Stienn het volgende:
Dat deden ze toch in de winter op basisscholen enzo?quote:Op maandag 19 juli 2021 13:20 schreef dick_laurent het volgende:
Gewoon alle ramen open, ook straks in JanuariLekker in je winterjas met je sjaal en muts op op kantoor zitten!
Jouw huis (en mijne) hebben daardoor waarschijnlijk geen roosters in de ramen. Gevolg is dus dat je volledig afhankelijk bent daarvan. Andere huizen hebben roosters in de ramen en mechanische ventilatie (afzuiging).quote:Op maandag 19 juli 2021 13:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb een mechanische WtW installatie die constant verse lucht naar binnen pompt maar die leg je niet even in een bestaand huis aan, volgens mij.
Ouders zijn daar altijd wat makkelijker mee voor kinderen dan voor zichzelf raar genoeg.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat deden ze toch in de winter op basisscholen enzo?
Ik was ook even verbaast dat het nu ineens een item werd. Maar sowieso met al die vragen, ze gaan te lang door op 1 punt waar al antwoord op gegeven is.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat een gedoe rondom die ventilatie zegWat een domme vragen.
Klopt maar de ramen kunnen natuurlijk wel openquote:Op maandag 19 juli 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jouw huis (en mijne) hebben daardoor waarschijnlijk geen roosters in de ramen. Gevolg is dus dat je volledig afhankelijk bent daarvan. Andere huizen hebben roosters in de ramen en mechanische ventilatie (afzuiging).
Een WTW aanleggen in een bestaande woning lijkt me niet heel eenvoudig, maar raam open + ventilatie even wat hoger lijkt me niet al te complex.
een jaar te laatquote:Op maandag 19 juli 2021 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat een gedoe rondom die ventilatie zegWat een domme vragen.
haha en daarna maar zeuren dat de energierekening ineens behoorlijk hoog is.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gewoon alle ramen open, ook straks in JanuariLekker in je winterjas met je sjaal en muts op op kantoor zitten!
Ja true, wat juist afgeraden wordtquote:Op maandag 19 juli 2021 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt maar de ramen kunnen natuurlijk wel open
Voor optimale werking van WtW is dat inderdaad niet handig maar 's zomers speelt dat niet dus dan kan dat probleemloos.quote:
Ja. Samenvatting is: Corona krijgen we er alleen onder door ramen open te zetten en thuis te werken.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Houden Jut en Jul weer een praatje?
Thuis werken hadden ze sowieso moeten blijven pushen. Geef gewoon 5-10% korting op arbeidskosten voor werkgevers als werknemers minimaal 70% thuis werken ofzo. Dan heb je gelijk geen gezeik meer met files, minder uitstoot etc.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Samenvatting is: Corona krijgen we er alleen onder door ramen open te zetten en thuis te werken.
Tenzij diegene met covid ook de hele tijd vieze scheten laat.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
Maar dat ventilatie verhaal is toch, in huis, gewoon onzin? Want dat speelt alleen een rol als er iemand met covid IN huis is en volgens mij gaat ventilatie je dan toch echt geen ruk helpen als er iemand in jouw huis en nabijheid met covid rondloopt.
Bijzonderquote:Op maandag 19 juli 2021 13:18 schreef _serial_ het volgende:
Toch wel weer mooi dat we de stabilisatie al dagen zagen aankomen bij het FOK!OMT
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |