abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2021 @ 16:29:55 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200442454
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:27 schreef Discombobulate het volgende:
Maatregel gekkies willen volgens mij echt gewoon permanent door blijven gaan met maatregelen lijkt het wel... Ben ik blij dat het lijkt alsof de overheid ook gewoon terug wil naar normaal en dat het op een gegeven moment gewoon op acceptatie aankomt.
Angst is een slechte raadgever
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 19 juli 2021 @ 16:30:07 #202
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200442459
quote:
Maatregel gekkies willen volgens mij echt gewoon permanent door blijven gaan met maatregelen lijkt het wel... Ben ik blij dat het lijkt alsof de overheid ook gewoon terug wil naar normaal en dat het op een gegeven moment gewoon op acceptatie aankomt.
Je zou zeggen dat als Hugo het vandaag al heeft over stagnatie in de besmettingen, dat ze op korte termijn geen avondklok of andere verzwaringen uit de hoge hoed zullen toveren. So far, so good..
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 19 juli 2021 @ 16:30:10 #203
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_200442460
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:20 schreef groenen het volgende:

[..]

Jawel. Maar voel er weinig voor de rest van mijn leven met een mondmasker rond te lopen.
Maar dat je daar de rest van je leven aan vast zit is dan ook totaal niet aan de orde. Bij een voldoende hoge vaccinatiegraad in combinatie met een laag aantal besmettingen is er alle reden om de verplichting af te schaffen.

quote:
Catherine Noakes, professor of Environmental Engineering for Buildings at Leeds University, said that people should realise they would not be wearing masks for ever
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_200442470
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:03 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nee, dat snapt natuurlijk iedereen die een beetje helder kan nadenken. Maar het is ook een voldongen feit dat landen waar de vaccinatiegraad uiteindelijk achterblijft in de nabije toekomst meer last gaan krijgen van serieuze, nieuwe oplevingen van het virus. Dus de mensen die het hardste anti roepen omdat ze tegen de coronamaatregelen zijn vertonen zelf het gedrag waarmee de kans op nieuwe beperkingen weer groter wordt.
Wat heeft vaccinatie te maken met het zijn tegen de Corona maatregelen??
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200442498
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:12 schreef Gretzl het volgende:
Liever vandaag dan morgen, want het is essentieel dat het R-getal zo snel mogelijk rap naar beneden gaat. Anders blijven we nog langer in de shit zitten.

Nooit begrepen waarom het mond-neusmasker in dit stadium van de pandemie al niet meer nodig is van Rutte III. Wanneer mensen het consequent dragen in afgesloten binnenruimtes wordt er gewoon verspreiding mee voorkomen, ook onder gevaccineerde mensen die alsnog vatbaar zijn voor delta. Er zijn goede redenen waarom in zo'n beetje alle andere landen ter wereld wel wordt vastgehouden aan de preventieve effect van mond-neusmaskers.

[ twitter ]

Keep wearing masks to slow spread of Covid, scientists warn Britons

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom haten deze mensen zichzelf zo erg dat ze het liefst aan zelfkastijding doen?
pi_200442499
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:28 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Pardon, waar heb ik die persoonlijke aanval aan verdiend? Reageer inhoudelijk met argumenten of reageer niet :')

Je hebt middels deze reactie laten blijken helemaal niets van epidemiologie te snappen. Chapeau.

Mond-neusmaskers zijn een eenvoudige maatregel om transmissie terug te dringen. Compleet logisch om nog in te zitten zolang de vaccinatiegraad nog niet voor voldoende groepsimmuniteit heeft gezorgd en als er in een land nog een hoog aantal besmettingen is (veel transmissie).
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Geen aanval op jou, ik bedoelde de schrijven van de tweet, die een zaak wil starten. Ben idd de laatste die zal zeggen verstand te hebben van epidemiologie. Ik kan me persoonlijk alleen niet voorstellen dat het voor de zoveelste keer uit je zak halen van een katoenen lapje nou zoveel verschil maakt in besmettingsaantallen. Daarnaast, en dat is persoonlijk, vond ik het een van de meest afgrijselijke maatregelen, dus ik zie ze liever niet meer terug.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  maandag 19 juli 2021 @ 16:33:06 #207
473584 Gretzl
pi_200442507
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat weten we nog helemaal niet zo goed. Je leest voors en tegens, maar een uitgemaakte zaak is het nog niet.
Jawel, de wetenschappelijke consensus over de effectiviteit van mond-neusmaskers is groot. Dat artikel uit The Guardian is maar een van de velen die refereert naar onderzoeken die het nu hebben bewezen.

Dat mensen er ook nadelen van ondervinden als ze ze moeten dragen (ongemak, geen gezichtsuitdrukkingen kunnen zien etc) spreekt natuurlijk voor zich. Maar er valt niet meer over te twijfelen dat ze wel degelijk helpen om een deel van de transmissie te voorkomen.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  maandag 19 juli 2021 @ 16:34:41 #208
473584 Gretzl
pi_200442532
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Wat heeft vaccinatie te maken met het zijn tegen de Corona maatregelen??
Hoe hoger de vaccinatiegraad in een land/regio, hoe eerder je het stadium bereikt waarin effectieve groepsimmuniteit is opgetreden en community spread van het virus niet of nauwelijks meer plaatsvindt. Dan zijn er in principe ook geen aanvullende maatregelen nodig.

Net zoals we in Nederland ook geen controlemaatregelen nodig hebben tegen uitbraken van mazelen of pokken, omdat er voldoende groepsimmuniteit is tegen deze infectieziekten.
pi_200442538
quote:
14s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:00 schreef Gretzl het volgende:
Goeie vraag
[ twitter ]
Misschien is die stagnatie wel helemaal niet zo magisch en was er helemaal geen gigantische stijging zoals beweerd werd. De stijging viel samen met versoepelingen, wijzigingen in beleid, toevoegen van extra variabelen en nog een aantal andere wijzigingen.

Er is door een aantal mensen op dat moment geopperd dat er een andere reden kan zijn voor de explosieve stijging: veranderingen in de data die niet goed geïnterpreteerd worden.

Dat klinkt in elk geval aannemelijker dan 'magisch'
  maandag 19 juli 2021 @ 16:35:27 #210
473584 Gretzl
pi_200442545
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom haten deze mensen zichzelf zo erg dat ze het liefst aan zelfkastijding doen?
Ik begrijp deze reactie niet. Wat bedoel je precies?
pi_200442565
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:33 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Jawel, de wetenschappelijke consensus over de effectiviteit van mond-neusmaskers is groot. Dat artikel uit The Guardian is maar een van de velen die refereert naar onderzoeken die het nu hebben bewezen.

Dat mensen er ook nadelen van ondervinden als ze ze moeten dragen (ongemak, geen gezichtsuitdrukkingen kunnen zien etc) spreekt natuurlijk voor zich. Maar er valt niet meer over te twijfelen dat ze wel degelijk helpen om een deel van de transmissie te voorkomen.
Gewoon raampie open joh.
  maandag 19 juli 2021 @ 16:40:30 #212
473584 Gretzl
pi_200442613
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:32 schreef josja het volgende:

[..]

Geen aanval op jou, ik bedoelde de schrijven van de tweet, die een zaak wil starten. Ben idd de laatste die zal zeggen verstand te hebben van epidemiologie. Ik kan me persoonlijk alleen niet voorstellen dat het voor de zoveelste keer uit je zak halen van een katoenen lapje nou zoveel verschil maakt in besmettingsaantallen. Daarnaast, en dat is persoonlijk, vond ik het een van de meest afgrijselijke maatregelen, dus ik zie ze liever niet meer terug.
Oké duidelijk ^O^ De auteur van de tweet is lid van BIJ1, dus kan het wel volgen dat ie naar alle juridische mogelijkheden kijkt.

En ja, nooit begrepen waarom ons kabinet genoegen nam met het dragen van katoenen, zelfgemaakte mond-neusmaskers. Het was veel beter geweest om FFP2-masker standaard verplicht te stellen, net als bijvoorbeeld in Duitsland. Dan weet je zeker dat iedereen een masker draagt met een bewezen werking. Nu de deltavariant dominant is is het alleen maar belangrijker dat mensen maskers dragen die daadwerkelijk een substantieel deel van de virusdeeltjes tegenhouden.

Ik kan me wel verplaatsen in het sentiment dat je het een vervelende maatregel vond. Ik ben ook blij als ze wereldwijd weer grotendeels in de kast kunnen. Maar ik vind zelf extra beperkingen, zoals het niet doorgaan van evenementen en het opnieuw sluiten van horeca, winkels en scholen, nog een heel stuk vervelender dan het mondkapje. Noodzakelijk kwaad, om erger in de pandemie te voorkomen.
pi_200442623
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:35 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik begrijp deze reactie niet. Wat bedoel je precies?
Frank van der Linde zit zo te zien in een leeftijd dat hij allang gevaccineerd is. Op Twitter is zijn 'ondertitel': "If you’re not angry, you’re not paying attention."

Niet al te lang geleden heeft hij nog getweet:
quote:
We leven in een verschrikkelijk pervers alles vernietigend wereldwijd systeem. Dat gaat niet weg met vriendelijk of minder vriendelijk vragen.

Het is onze taak het systeem te ontregelen.

Daarom: blokkeer, bezet, kraak etc.

Dag in dag uit. Zolang het nodig is.
Ik snap oprecht niet dat we zulk soort mensen serieus nemen. Dit is van het niveau bezit is diefstal, als je niet knielt voor iemand die van afrikaans-amerikaanse achtergrond is ben je een racist en dat soort dingen.

Dat er mensen zijn die deze kerel (als we Willem Engel een wappie noemen kunnen we dit een wappie vanaf 't andere kamp noemen) volgen vraag ik me serieus af waar het mis is gegaan dat mensen zichzelf zo erg haten dat ze hun eigen leven kapot willen maken om het leven van een ander (die daar niet om gevraagd heeft) te verbeteren.
  maandag 19 juli 2021 @ 16:41:30 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200442625
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:34 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Hoe hoger de vaccinatiegraad in een land/regio, hoe eerder je het stadium bereikt waarin effectieve groepsimmuniteit is opgetreden en community spread van het virus niet of nauwelijks meer plaatsvindt. Dan zijn er in principe ook geen aanvullende maatregelen nodig.

Net zoals we in Nederland ook geen controlemaatregelen nodig hebben tegen uitbraken van mazelen of pokken, omdat er voldoende groepsimmuniteit is tegen deze infectieziekten.
Bedoel je daarmee dat je ook wilt dat er op mondiaal niveau en EU specifiek ook kinderen tot twaalf jaar moeten worden ingeënt?
pi_200442649
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:17 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Heb je het artikel uit The Guardian wel gelezen?
Ja, blij om te weten dat je meer kans maakt op een virus wanneer je aan het schreeuwen bent op een drukke straat (ipv alleen wandelen in een rustige straat). Had ik niet gedacht.

Zou willen zeggen even serieus, maar het bovenstaande staat echt in het artikel :')

Dus de kans op circa 20% reductie wanneer je goede mondkapjes (liefs met dubbele laag, heeft iedereen die hier op voorraad??) draagt.

En dat voor restaurants, cafés en theaters. Van die zaken waar mondkapjes altijd handig zijn natuurlijk.

En de ironie van het plaatje van het OV is mij ook niet ontgaan.

Dus ik heb me er zeker mee vermaakt. En ik denk ook wel dat er voldoende Britten zijn die mee zullen gaan met de propaganda.
  maandag 19 juli 2021 @ 16:42:53 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200442651
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Frank van der Linde zit zo te zien in een leeftijd dat hij allang gevaccineerd is. Op Twitter is zijn 'ondertitel': "If you’re not angry, you’re not paying attention."

[..]

Ik snap oprecht niet dat we zulk soort mensen serieus nemen. Dit is van het niveau bezit is diefstal, als je niet knielt voor iemand die van afrikaans-amerikaanse achtergrond is ben je een racist en dat soort dingen.

Dat er mensen zijn die deze kerel (als we Willem Engel een wappie noemen kunnen we dit een wappie vanaf 't andere kamp noemen) volgen vraag ik me serieus af waar het mis is gegaan dat mensen zichzelf zo erg haten dat ze hun eigen leven kapot willen maken om het leven van een ander (die daar niet om gevraagd heeft) te verbeteren.
Miskend godcomplex
pi_200442669
quote:
Wanneer iedereen die gevaccineerd wil worden ook volledig gevaccineerd is, moeten we inderdaad volledig open.

De niet gevaccineerden die er dan nog steeds zijn, kiezen voor het risico serieus ziek te worden.
Ook mogen die van mij op het IC behandeld worden, maar bij eventuele tekorten op het IC pist de ongevaccineerde wel naast de pot.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
  maandag 19 juli 2021 @ 16:45:19 #218
473584 Gretzl
pi_200442686
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, met dit soort extreem activisme kan ik zelf ook bijzonder weinig.

BIJ1 volg ik omwille van hun coronastandpunten, voor de verdere rest zijn er andere partijen waar m'n eigen gedachtegoed beter bij aansluit.
  maandag 19 juli 2021 @ 16:46:53 #219
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200442710
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:44 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]

Wanneer iedereen die gevaccineerd wil worden ook volledig gevaccineerd is, moeten we inderdaad volledig open.

De niet gevaccineerden die er dan nog steeds zijn, kiezen voor het risico serieus ziek te worden.
Ook mogen die van mij op het IC behandeld worden, maar bij eventuele tekorten op het IC pist de ongevaccineerde wel naast de pot.
En wie mag dat tante Jannie die bang was voor een spuit/trombose gaan vertellen wanneer ze eigenlijk naar een IC bedje moet verhuizen?

Leuk in theorie hoor, maar in de praktijk gaan we zo niet om met zieke mensen en ook niet met zorgpersoneel
  maandag 19 juli 2021 @ 16:48:11 #220
473584 Gretzl
pi_200442732
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Bedoel je daarmee dat je ook wilt dat er op mondiaal niveau en EU specifiek ook kinderen tot twaalf jaar moeten worden ingeënt?
Volgens mij is de wetenschappelijke consensus nu dat het voldoende is om kinderen vanaf 12 jaar in te enten op de pandemie een definitie halt toe te brengen (mits er geen nieuwe varianten ontstaan die volledig ontsnappen aan de vaccins).
Ik vertrouw wat dat betreft gewoon op de wetenschap. Als er een later advies komt om kinderen jonger dan 12 ook in te enten ga ik daar in mee. We vinden het bij tal van andere kinderziekten ook normaal om op jonge leeftijd een prik toe te dienen. Als het voor COVID-19 ook nodig is omwille van de gezondheid van die kinderen zelf dan zie ik geen bezwaren.
pi_200442739
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:34 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dus als je gevaccineerd bent kunt je niet tegen de maatregelen zijn?

Ben het spoor helemaal bijster.
  maandag 19 juli 2021 @ 16:50:54 #222
473584 Gretzl
pi_200442761
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dus als je gevaccineerd bent kunt je niet tegen de maatregelen zijn?

Ben het spoor helemaal bijster.
Nee, dat zeg ik helemaal niet.

Vaccineren helpt (bewezen) om de impact van een epidemie/pandemie te reduceren tot een dusdanig laag niveau dat je geen controlemaatregelen meer nodig hebt. Dus de mensen die nu het hardst schreeuwen dat de huidige coronamaatregelen veel te ver gaan kunnen zich maar beter wel laten vaccineren, want des te eerder verdwijnen ze weer.
pi_200442762
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:46 schreef Molo het volgende:

[..]

En wie mag dat tante Jannie die bang was voor een spuit/trombose gaan vertellen wanneer ze eigenlijk naar een IC bedje moet verhuizen?

Leuk in theorie hoor, maar in de praktijk gaan we zo niet om met zieke mensen en ook niet met zorgpersoneel
Ik vind het een interessant ethisch vraagstuk waar nu serieus over nagedacht moet worden, niet wanneer we op dat punt zijn. Wat als er nog een dusdanige druk op de zorg komt die tot gevolg heeft dat er maatregelen nodig zijn?

Ga je de maatregelen dan alleen voor ongevaccineerden nemen? Gevaccineerden kunnen het virus ook nog verspreiden tenslotte. Ga je de maatregelen voor iedereen nemen? Hoe zorg je dan dat je vaccinatiebereidheid hoog blijft, dat is uiteindelijk cruciaal.
pi_200442793
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:50 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik helemaal niet.

Vaccineren helpt (bewezen) om de impact van een epidemie/pandemie te reduceren tot een dusdanig laag niveau dat je geen controlemaatregelen meer nodig hebt. Dus de mensen die nu het hardst schreeuwen dat de huidige coronamaatregelen veel te ver gaan kunnen zich maar beter wel laten vaccineren, want des te eerder verdwijnen ze weer.
Je bevestigt nu eigenlijk wat ik zeg? Ok, prima :7
pi_200442795
- dit gaat wat te ver voor COR -

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2021 16:55:50 ]
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')