abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200233961
quote:
Planbureau: Bij strenge stikstofregels moeten veel boeren weg uit Brabant, Gelderland en Overijssel
Het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) zegt dat een groot deel van de landbouw in Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel moet verdwijnen als Nederland wil voldoen aan aangescherpte stikstofregels. Dat zou een ‘ongekende transformatie van het landelijke gebied in Nederland’ zijn.

In het nieuwe PBL-rapport ‘Naar een uitweg uit de stikstofcrisis’ schrijven onderzoekers dat de politiek tijdens de formatie ‘bepalende keuzes’ zal moeten maken over de toekomst van duizenden boerengezinnen in Nederland. Volgens het PBL - de belangrijkste adviseur van het kabinet als het gaat om klimaat- en milieubeleid - kan een nieuw kabinet het beste per regio plannen maken om de natuurkwaliteit te verbeteren.

Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel worden genoemd als ‘stikstofgevoelige provincies’. In die regio’s zijn verschillende natuurgebieden - zoals de Veluwe - waar veel stikstof neerkomt afkomstig van met name koeien-, kippen- en varkensmest uit de omgeving.

In de huidige stikstofwet van het kabinet is het doel opgenomen om in 2035 de stikstofuitstoot te halveren. Er is geld uitgetrokken om natuur te herstellen en boeren uit te kopen. Op dit moment liggen er adviezen om doelen voor 2040 en 2050 aan te scherpen, om zo te voldoen aan Europese natuur- en klimaatregels. Het gaat om adviezen van topambtenaren, de commissie-Remkes en het Wereld Natuur Fonds.

https://www.ad.nl/binnenl(...)te-voldoen~af2317fc/
Hier verder. Ik stel mijn mening iets bij n.a.v. reacties in eerder topics. Als we landbouwgrond inruilen voor betonnen dozen raken we van de regen in de drup.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 19:38:30 #2
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200234138
quote:
Uit de stemming bij de Stentor blijkt ook dat veruit de meeste mensen voor hun regio en voor hun boeren zijn.
pi_200234150
quote:
Die 5% zullen wel die bakfietsers zijn die het plebs uit Amsterdam weg willen hebben. :)
pi_200234227
quote:
Is ook wel een vals dilemma.

Afscheid nemen? Nee, natuurlijk niet. Drastisch reduceren van de veestapel, ja.

Landbouw-grond heeft ook niet alleen economische waarde voor boeren. Het heeft ook recreatieve waarde.
Ik fiets bijvoorbeeld graag. Bij gebrek aan bos/natuur fiets dan regelmatig in de polder. Dat is een stuk ontspannender dan in de bebouwde kom.

Als ik straks langs distributiecentra moet gaan fietsen, gaat die lol er wel aardig af.
pi_200234286
Bij Venlo ook een mooi stukje randstedelijke vergroening

Kan dat fabeltje van de zonnepanelen ook mooi de prullenbak in. 2 daken volledig, eentje voor de helft en de rest niks
  dinsdag 6 juli 2021 @ 19:56:32 #7
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200234367
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 19:48 schreef Hamzoef het volgende:
Bij gebrek aan bos/natuur fiets dan regelmatig in de polder.
Bos en natuur zijn dan ook helemaal niet bedoeld om in te fietsen. Recreatie en natuur gaan per definitie niet samen.
pi_200234401
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 19:52 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]

Kan dat fabeltje van de zonnepanelen ook mooi de prullenbak in. 2 daken volledig, eentje voor de helft en de rest niks
Er valt nog zoveel te winnen met zonnepanelen op daken. Nee, liever offeren ze in Den Haag vruchtbare landbouwgrond op voor zonneparken.
pi_200234591
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 19:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bos en natuur zijn dan ook helemaal niet bedoeld om in te fietsen. Recreatie en natuur gaan per definitie niet samen.
Kan ik inkomen, en dan is het platteland dus een mooi alternatief.
pi_200234798
quote:
[ afbeelding ]

Al die Venlose distributiecentra resulteren op de A61 ook in een enorme hoeveelheid vrachtverkeer. Als de wind een beetje ongunstig staat hoor ik de vrachtwagens op de Autobahn hier in Kreis Viersen echt dag en nacht.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 20:33:50 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200234976
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 18:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Natuurverwoesting? Zie boven.

Gezondheidsproblemen? Ik zie gaarne een bron verschijnen.
Tot uw dienst
http://www.louisbolk.org/downloads/2688.pdf

https://www.naturetoday.c(...)s/message/?msg=24285

https://www.rivm.nl/stikstof
  dinsdag 6 juli 2021 @ 20:52:47 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200235138
quote:
Ik ken ze hoor, maar je moet wel even onderscheid maken tussen de verschillende soorten stikstof:

quote:
Stikstofoxiden (NOx) komen vooral in de lucht terecht door uitlaatgassen van het verkeer en de uitstoot van industrie.

Concentratie – wanneer schadelijk?

Teveel stikstofoxiden in de lucht, of: een hoge stikstofoxidenconcentratie, is schadelijk voor de gezondheid. Vooral mensen met longklachten en astma hebben er last van. Teveel ammoniak in de lucht is ook schadelijk voor de mens. Maar in de buitenlucht is de ammoniakconcentratie bijna nooit zo hoog.

Stikstofoxiden komen vooral vrij bij verbranding van fossiele brandstoffen. De belangrijkste bronnen van stikstofoxiden zijn het verkeer, energiecentrales en de industrie.
Kortom, de stikstof die verantwoordelijk is voor gezondheidsproblemen komt van het verkeer en industrie en niet van de boeren.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 21:09:00 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200235384
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 20:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ken ze hoor, maar je moet wel even onderscheid maken tussen de verschillende soorten stikstof:
[..]

Kortom, de stikstof die verantwoordelijk is voor gezondheidsproblemen komt van het verkeer en industrie en niet van de boeren.
Bijna nooit is dus niet nooit

Overigens worden ook mensen gewoon ziek van de stank
https://www.volkskrant.nl(...)chappen-verscheuren/
  dinsdag 6 juli 2021 @ 21:21:11 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200235656
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:09 schreef Hexagon het volgende:
Vwb de gezondheid lijken me de boosdoeners wel duidelijk of niet dan? Ergo, dat zijn niet de boeren.

quote:
_O-

Laat me raden, allemaal import welke gaat klagen over de "stank"... :')
  dinsdag 6 juli 2021 @ 21:35:36 #15
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_200236141
quote:
Ik heb één keer een te hoge concentratie ammoniak in de buitenlucht meegemaakt, maar toen was er ook een 500 L tank van een koelinstallatie lek. Als je dan benedenwinds staat dan heb je zoiets van: pffff snel weg hier. Dat is het dan ook :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_200236318
quote:

[..]

Klagen over stank? Dat kunnen nooit inwoners die in die regio geboren zijn.
Als stank al een probleem is moet je de hele DSM(Sabic) saneren. Dat is nog wel een ander niveau.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 21:42:41 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200236401
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:40 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als stank al een probleem is moet je de hele DSM(Sabic) saneren. Dat is nog wel een ander niveau.
Zo'n varkensfabriek produceert wel wat meer stank dan zo'n ouderwetse boerderij. Dus ja ook voor mensen die daar vandaan komen wordt het er niet beter op.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 21:52:53 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200236773
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:42 schreef Hexagon het volgende:
Zo'n varkensfabriek produceert wel wat meer stank dan zo'n ouderwetse boerderij. Dus ja ook voor mensen die daar vandaan komen wordt het er niet beter op.
Ik ken ze hoor (heb jaren in de Peel gezeten), het is iig een stuk beter dan de door onze groene vrienden bejubelde biovergisters... :') Maar dan is het niet erg...

Rij hier maar eens langs: biovergister Mill / Volkel.

:')

[ Bericht 11% gewijzigd door AchJa op 06-07-2021 22:02:48 ]
pi_200237559
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:40 schreef Cherni het volgende:

Ik denk dat je dit onderschat. En dan heb ik het niet over de gemiddelde boerderij, maar wel over de excessen.
Ik heb zelf een tijdje op boerderij gewoond/gewerkt. Regelmatig koeienstal uitgemest.

Maar de stank die van zo'n mega-varkensfabriek afkomt is echt wel van een andere orde.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 22:34:23 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200238480
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 22:11 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk dat je dit onderschat. En dan heb ik het niet over de gemiddelde boerderij, maar wel over de excessen.
Ik heb zelf een tijdje op boerderij gewoond/gewerkt. Regelmatig koeienstal uitgemest.

Maar de stank die van zo'n mega-varkensfabriek afkomt is echt wel van een andere orde.
Inderdaad, velen zitten helemaal vast in een soort idyllisch Ivon Jaspers-beeld van boerderijen.

Die varkensbaronnen zijn niks van dat. Vaak wonen die gewoon in een villa die ergens anders staat.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 22:40:48 #21
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_200238788
Hmm lekker kiloknallers

Niks zo lekker als een mals stukje dierenleed :9
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 6 juli 2021 @ 22:41:15 #22
24533 ACT-F
pi_200238814
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 22:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Inderdaad, velen zitten helemaal vast in een soort idyllisch Ivon Jaspers-beeld van boerderijen.

Die varkensbaronnen zijn niks van dat. Vaak wonen die gewoon in een villa die ergens anders staat.
Maar die idyllische boerderijen maken plaats voor megadozen zoals met plaatjes duidelijk gemaakt is in het vorige topic. De megastallen blijven staan, want lekker compact. Gaat er dan echt geen belletje rinkelen dat dit beleid 0,0 te maken heeft met milieu? En dat het decimeren van boeren het probleem van grotere boerenbedrijven juist in de hand werkt. Ondertussen zit je te raaskallen over stikstof. En als dat weerlegd wordt dan stap je over naar stank. En als dat weerlegd wordt dan... Probeer eens wat minder in koor van het kabinet te zingen en meer je eigen geluid te laten horen.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 22:44:35 #23
24533 ACT-F
pi_200238965
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 22:40 schreef fathank het volgende:
Hmm lekker kiloknallers

Niks zo lekker als een mals stukje dierenleed :9
Vreemde smaak heb jij. Doe mij maar vlees dat goed behandeld is. Dat smaakt toch een stuk beter :9 :Y) ):O
  dinsdag 6 juli 2021 @ 22:49:44 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200239174
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 22:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Maar die idyllische boerderijen maken plaats voor megadozen zoals met plaatjes duidelijk gemaakt is in het vorige topic. De megastallen blijven staan, want lekker compact. Gaat er dan echt geen belletje rinkelen dat dit beleid 0,0 te maken heeft met milieu? En dat het decimeren van boeren het probleem van grotere boerenbedrijven juist in de hand werkt. Ondertussen zit je te raaskallen over stikstof. En als dat weerlegd wordt dan stap je over naar stank. En als dat weerlegd wordt dan... Probeer eens wat minder in koor van het kabinet te zingen en meer je eigen geluid te laten horen.
Er is niets weerlegd. Bovendien is er nog geen uitwerking, maar schijn die die al wel te weten.

En verder komen jullie enkel met allerlei complotten waar het kabinet, alle partijen links van de PVV, de provincies, de EU, het RIVM, de raad van state, bouwbedrijven, honderden ambtenaren, diverse milieuorganisaties, diverse onderzoeksinstituten en wetenschappers allemaal in het geniep samen spannen om kennelijk op 100% van de plaatsen gebouwen neer te zetten waar voor 98% niemand behoefte aan heeft.

Dan volg ik liever de feiten.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 22:54:54 #25
24533 ACT-F
pi_200239373
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 22:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er is niets weerlegd. Bovendien is er nog geen uitwerking, maar schijn die die al wel te weten.

En verder komen jullie enkel met allerlei complotten waar het kabinet, alle partijen links van de PVV, de provincies, de EU, het RIVM, de raad van state, bouwbedrijven, honderden ambtenaren, diverse milieuorganisaties, diverse onderzoeksinstituten en wetenschappers allemaal in het geniep samen spannen om kennelijk op 100% van de plaatsen gebouwen neer te zetten waar voor 98% niemand behoefte aan heeft.

Dan volg ik liever de feiten.
https://www.tristatecity.nl/
  dinsdag 6 juli 2021 @ 23:02:19 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200239709
quote:
Wel knap dat die het kabinet, alle partijen links van de PVV, de provincies, de EU, het RIVM, de raad van state, bouwbedrijven, honderden ambtenaren, diverse milieuorganisaties, diverse onderzoeksinstituten en wetenschappers weten te controleren.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 23:08:29 #27
24533 ACT-F
pi_200240004
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 23:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wel knap dat die het kabinet, alle partijen links van de PVV, de provincies, de EU, het RIVM, de raad van state, bouwbedrijven, honderden ambtenaren, diverse milieuorganisaties, diverse onderzoeksinstituten en wetenschappers weten te controleren.
Mensen geloven graag in dogma's. We hebben meer jonge inwoners nodig want vergrijzing! De jonge mensen die we importeren zijn niet bepaald zorgmedewerkers, integendeel, ze hebben zelf zorg nodig, een agent als ze uit de bocht vliegen, een docent om de taal te leren en een huis à ¤1500 huur per maand waar ze wijselijk niet alleen wonen. O ja, ze willen net als iedereen werken, reizen, recreëren met de daarbij behorende emissies. Wat was ons doel ook alweer?
pi_200240834
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 23:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het interesseert me geen biet wie er verantwoordelijk voor is dat de omgeving, waarin ik opgegroeid ben, in een hoog tempo volgebouwd wordt met kolossale blokkendozen, het gebeurt nl. hoe dan ook en het verandert een plattelandsgebied zonder megastallen in een afzichtelijke hel van beton en gekleurde sandwichpanelen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 7 juli 2021 @ 06:33:13 #29
157922 fathank
pi_200243629
Ah de stikstofproblematiek is een complot om de homeopatische verdunning vorm te geven.

Misschien moeten de plattelandiërs wat minder pakketjes bestellen op AliExpress en Netflix kijken dan hebben we ook niet zoveel blokkendozen nodig.
  woensdag 7 juli 2021 @ 06:35:03 #30
157922 fathank
pi_200243639
Zijn er cijfers bekend van boerderijen die het veld geruimd hebben voor blokkendozen? En hoeveel vergunningen er voor de komende jaren zijn afgegeven? En hoeveel wijzigingen van bestemmingsplannen er in de pijplijn zitten ?
  woensdag 7 juli 2021 @ 06:50:21 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200243709
https://www.telegraaf.nl/(...)eid-en-bestaansrecht

Er zijn met 50% van de ruimte echt veel te veel vervuilende subsidie koeien in Nederland

quote:
Wij nemen als beroepsgroep verreweg de meeste ruimte in beslag in een relatief heel klein land waar de beperkte ruimte ook verdeeld moet worden onder landschap, natuur, schoon drinkwater, energie en woningbouw.

Wat ik verwacht is dat de boer dadelijk een deel van de inkomsten niet meer uit voedselproductie haalt, maar bijvoorbeeld uit landschaps-, natuur- en waterbeheer.”

BEKIJK OOK:

Boeren in de rats: mogelijk mes in melkvee na uitspraak rechter
„Ik weet ook niet of de veestapel al direct moet inkrimpen.
Mijn opvatting is dat we stikstof als eerste moeten aanpakken bij de bron.

Dat is niet de afvoer van stikstof, maar beperken van de aanvoer. Dat betekent minder voer vanuit landen als Brazilië, maar ruwvoer voor de dieren vanuit de regio betrekken. Ook zullen we veel minder kunstmest moeten gaan gebruiken.”
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 7 juli 2021 @ 06:50:44 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200243714
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juli 2021 06:35 schreef fathank het volgende:
Zijn er cijfers bekend van boerderijen die het veld geruimd hebben voor blokkendozen? En hoeveel vergunningen er voor de komende jaren zijn afgegeven? En hoeveel wijzigingen van bestemmingsplannen er in de pijplijn zitten ?
Sowieso, wie heeft er precies noodzaak aan duizende vierkante kilometers distributiecentrum? Wie gaat al die spullen daarin precies kopen waar nu kennelijk een enorme schaarste aan is?

Het is weer een bizar bedenksel van de complotbrigade
  woensdag 7 juli 2021 @ 06:52:58 #33
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200243736
Minder landbouw in Nederland, oplossing voor het huizentekort, minder grond vervuild door stikstof, goed plan. ^O^

Het is natuurlijk sowieso van de zotte dat 2 promille van de Nederlandse bevolking, puur ten behoeve van persoonlijk financieel gewin, de beschikking heeft over 65% van het Nederlands grondoppervlak.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 7 juli 2021 @ 07:00:20 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200243781
quote:
[ afbeelding ]

Dat is nou toevallig Greenport Venlo

In die dozen distribueren ze vooral landbouwproducten :')
  woensdag 7 juli 2021 @ 07:30:54 #35
Why is all the rum gone?
pi_200243977
quote:
100% ingevuld door boeren, 5% was dronken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200244302
Haha eerste trekkers staan er al, en ja die staan op het Malieveld, wat niet mocht :D

Live beelden nu.
https://www.facebook.com/verzetwestland/videos/222543319829163
pi_200244711
het is te hopen voor Peter R dat hij niet vandaag dood gaat, anders gaan die boeren vast even verhaal halen bij z'n familie en kist waarom hij vandaag hun spotlight moest stelen.
pi_200244807
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 06:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Minder landbouw in Nederland, oplossing voor het huizentekort, minder grond vervuild door stikstof, goed plan. ^O^

Het is natuurlijk sowieso van de zotte dat 2 promille van de Nederlandse bevolking, puur ten behoeve van persoonlijk financieel gewin, de beschikking heeft over 65% van het Nederlands grondoppervlak.
Precies dit.

Nederlandse bevolking is ook echt soms te dom om te poepen. De boeren blijven maar lekker graaien. Wat hebben ze het toch zo moeilijk die arme boeren, bijna alle boeren zijn miljonair. En ze hebben ook nog eens tijd om elke dag te demonstreren.
pi_200244846
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:10 schreef xminator het volgende:

[..]

Precies dit.

Nederlandse bevolking is ook echt soms te dom om te poepen. De boeren blijven maar lekker graaien. Wat hebben ze het toch zo moeilijk die arme boeren, bijna alle boeren zijn miljonair. En ze hebben ook nog eens tijd om elke dag te demonstreren.
De intelligentie druipt nou ook niet bepaald van jouw bedrage af hoor
pi_200244912
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:13 schreef Raw85 het volgende:

[..]

De intelligentie druipt nou ook niet bepaald van jouw bedrage af hoor
Klopt, als ik intelligent was geweest dan was ik een boer geworden. Lekker als boer kakken op de domme Nederlandse bevolking.
pi_200245204
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 06:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sowieso, wie heeft er precies noodzaak aan duizende vierkante kilometers distributiecentrum? Wie gaat al die spullen daarin precies kopen waar nu kennelijk een enorme schaarste aan is?

Het is weer een bizar bedenksel van de complotbrigade
Uit Brabant

https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR646000/1

Maar iedereen die denkt dat vrijgekomen landbouwgrond voor woningbouw gebruikt zal gaan worden en het woningtekort zal zijn opgelost zou zich nog wel kunnen vergissen. En ook niets van natuur.

Distributie, zonneparken, windmolens.
  woensdag 7 juli 2021 @ 10:05:11 #42
Why is all the rum gone?
pi_200245472
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:42 schreef Cherni het volgende:

Uit Brabant

Maar iedereen die denkt dat vrijgekomen landbouwgrond voor woningbouw gebruikt zal gaan worden en het woningtekort zal zijn opgelost zou zich nog wel kunnen vergissen.
Dat komt omdat de lokale, louche (=Brabantse) bestuurder alleen maar zijn zakken wil vullen. Voor dat soort zaken moet er landelijk regelgeving zijn.
  woensdag 7 juli 2021 @ 10:10:50 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200245547
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:42 schreef Cherni het volgende:

[..]

Uit Brabant

Maar iedereen die denkt dat vrijgekomen landbouwgrond voor woningbouw gebruikt zal gaan worden en het woningtekort zal zijn opgelost zou zich nog wel kunnen vergissen. En ook niets van natuur.

Distributie, zonneparken, windmolens.
Op volstrekt suggestieve bedenksels valt natuurlijk niet te reageren.

Kennelijk hebben jullie een glazen bol die zegt wat ze gaan doen en is dat 100% een ding. Dus moet het maar varkensboeren blijven.
pi_200245563
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kennelijk hebben jullie een glazen bol die zegt wat ze gaan doen en is dat 100% een ding. Dus moet het maar varkensboeren blijven.
Oke die link is een complot? Het is een beleidsplan. Bovendien vind nieuwbouw in de regel plaats daar waar zich al woningbouw zal bevinden zoals bijvoorbeeld Vleuten dat grenst aan Utrecht.
  woensdag 7 juli 2021 @ 10:13:42 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200245577
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:12 schreef Cherni het volgende:

[..]

Oke die link is een complot? Het is een beleidsplan.
Daar gaan ze 100% van de landbouwgrond in Geldrop mee volbouwen?
pi_200245607
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het zijn in iedergeval behoorlijke oppervlaktes. Ik zeg ook niet 100%.
  woensdag 7 juli 2021 @ 10:21:40 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200245698
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het zijn in iedergeval behoorlijke oppervlaktes. Ik zeg ook niet 100%.
Het is dan ook geen alles of niets verhaal zoals sommigen stellen.

Hoe dan ook bestaat er geen complot van het kabinet, alle partijen links van de PVV, de provincies, de EU, het RIVM, de raad van state, bouwbedrijven, honderden ambtenaren, diverse milieuorganisaties, diverse onderzoeksinstituten en wetenschappers die stiekem rapporten uit hun duim zuigen om stiekem iets anders te gaan doen.
pi_200246157
Chaos *O*
https://www.facebook.com/880204149005771/videos/539108053806014

Trekkers worden tegengehouden om naar Malieveld te gaan :D
pi_200246359
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:54 schreef StephanL het volgende:
Chaos *O*
https://www.facebook.com/880204149005771/videos/539108053806014

Trekkers worden tegengehouden om naar Malieveld te gaan :D
Ze zijn er inmiddels achter dat tegenhouden niet meer gaat dus hebben ze de poort maar open gedaan.

Ook honderden trekkers op weg naar het provinciehuis in Zwolle. Het PBL-rapport heeft de mensen schijnbaar erg gemotiveerd.
pi_200246378
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ze zijn er inmiddels achter dat tegenhouden niet meer gaat dus hebben ze de poort maar open gedaan.

Ook honderden trekkers op weg naar het provinciehuis in Zwolle. Het PBL-rapport heeft de mensen schijnbaar erg gemotiveerd.
Ja boze boeren wil je niet

Rip grasveld Malieveld
pi_200246398
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:09 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ja boze boeren wil je niet

Rip grasveld Malieveld
Dat zaaien ze wel weer netjes in. Zo zijn ze dan ook wel weer.

Sowieso zijn die stedelijke grasvelden weinig divers. Omploegen en biodiverse zaden inzaaien.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2021 11:11:27 ]
pi_200246472
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 22:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hier mee eens.

Ik gun boeren echt hun ondernemerschap, maar ik vind vanuit de boeren zo weinig innovatie-drang om eens na te denken hoe ze hun landbouw kunnen bedrijven in een (over)vol Nederland.

Maar goed, heb heel lang in Delft gewoond, zie vanaf daar de hemel in lichterlaaie door de kassen, altijd, en de arbeidsmigranten worden voor de leuk in alle steden rond het Westland gedumpt, sterker nog, arbeidsmigranten zijn in het Westland gewoon niet welkom.

https://www.ad.nl/den-haa(...)taire-ramp~acfa09b1/

En moet ik daar allemaal sympathie voor hebben?
pi_200246474
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is dan ook geen alles of niets verhaal zoals sommigen stellen.

Hoe dan ook bestaat er geen complot van het kabinet, alle partijen links van de PVV, de provincies, de EU, het RIVM, de raad van state, bouwbedrijven, honderden ambtenaren, diverse milieuorganisaties, diverse onderzoeksinstituten en wetenschappers die stiekem rapporten uit hun duim zuigen om stiekem iets anders te gaan doen.
Het alles of niets verhaal is waar de boeren en BBB garen bij spinnen, dus blijven ze die leugen tot in den treure herhalen. In hun ogen wil Den Haag (en alle inwoners van de Randstad) maar 1 ding; alle boeren weg uit Nederland. Alle landbouwgrond volbouwen met huizen en datacenters. Het zijn gewoon trieste domme leugens die een discussie met deze groep helaas onmogelijk maakt. En ja, als je enkel met je doorgesnoven harses op een trekker naar 't Malieveld wil en niet gewoon wil praten, dan maar maatregelen zonder de inbreng van de boeren.
pi_200246691
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het alles of niets verhaal is waar de boeren en BBB garen bij spinnen, dus blijven ze die leugen tot in den treure herhalen.
Enkel randstedelijken spinnen garen bij zo'n vals beeld om de bevolking tegen de boeren op te zetten. Tweespalt te zaaien. Een beproefde tactiek.

Zowel de boeren als BBB zijn bereid om concessies te doen. Meer dan 90% van de bevolking in de provincie steunt de boeren ondanks de propaganda uit Den Haag.
pi_200246714
Als je een boer uit de jaren 50 zou laten zien wat er van hun beroep en de inrichting land is geworden dan waren ze in tranen uitgebarsten.
pi_200246793
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:31 schreef Harmankardon het volgende:
Als je een boer uit de jaren 50 zou laten zien wat er van hun beroep en de inrichting land is geworden dan waren ze in tranen uitgebarsten.
Nonsens. De opa's aan de kant van mijn vrouw waren allebei boer met een kleine boerderij. Een aantal koeien, een aantal varkens enzovoort. Ze wisten dat vooruitgang nodig was, boeren zoals zij deden kon en kan simpelweg niet meer. Ze hadden bewondering voor de nieuwe technieken zoals een melkmachine.
pi_200246845
quote:
10s.gif Op woensdag 7 juli 2021 06:33 schreef fathank het volgende:
Ah de stikstofproblematiek is een complot om de homeopatische verdunning vorm te geven.

Misschien moeten de plattelandiërs wat minder pakketjes bestellen op AliExpress en Netflix kijken dan hebben we ook niet zoveel blokkendozen nodig.
Om te voorkomen dat die blokkendozen gebouwd worden, moeten niet alleen "plattelandiërs" niets meer bij Alieexpress bestellen, datzelfde geldt voor alle Duitsers, Belgen, Fransozen, Engelsen, Spanjaarden, Italianen, Portugezen enz. enz. enz. Vanuit die kolossen wordt nl. heel Europa bevoorraad. Waarom er dan bijv. in Portugal of Spanje geen distributiecentra voor zuid-Europa gebouwd worden, waarmee meteen de werkeloosheid in die landen aangepakt kan worden, is me een raadsel.
pi_200246862
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Enkel randstedelijken spinnen garen bij zo'n vals beeld om de bevolking tegen de boeren op te zetten. Tweespalt te zaaien. Een beproefde tactiek.

Zowel de boeren als BBB zijn bereid om concessies te doen. Meer dan 90% van de bevolking in de provincie steunt de boeren ondanks de propaganda uit Den Haag.
Ik heb nog geen enkele beleidsmaker of randstedeling horen roepen dat alle boeren weg moeten. Wel of het een beetje minder kan met de meest vervuilende veeteelt en of er misschien een heel klein beetje landbouwgrond (ze hebben voor een economie van 1,5% wel ruim 50% van het landoppervlak in gebruik) ingezet kan worden voor andere doeleinden. Daarentegen heb ik Mark van den Oever wel horen ageren tegen boeren die zich lieten uitkopen (verraders, zwakke schakels) en is zijn eis en die van FDF toch echt wel dat er geen hectare landbouwgrond gaat verdwijnen. En bij elke minimale concessie die van boeren wordt gevraagd wordt gezegd: "DAN HEBBEN WE STRAKS GEEN ETEN MEER HOOR!!! NO FARMERS NO FOOD NO FUTURE!!!!!!" Dus nee, die consessies die ze volgens jou willen doen zie ik echt totaal niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2021 11:43:20 ]
pi_200246894
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zo'n beetje de enige varkensboeren in mijn vorige woonplaats waren de trappistenpaters met hun livar varkens...
pi_200246902
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb nog geen enkele beleidsmaker of randstedeling horen roepen dat alle boeren weg moeten.
Lees het artikel uit de openingspost eens zou ik zeggen en dan met name het stuk over Overijssel, Gelderland en Noord-Brabant. Kijk wat de praktijk is. Kijk ook wat de plannen van de overheid zijn.

Jij hebt het deze ochtend over doorgesnoven boeren, je geloofwaardigheid voor enige neutrale of redelijke blik is daarmee al de grond in geslagen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2021 11:45:37 ]
pi_200246921
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:12 schreef Cherni het volgende:

[..]

Oke die link is een complot? Het is een beleidsplan. Bovendien vind nieuwbouw in de regel plaats daar waar zich al woningbouw zal bevinden zoals bijvoorbeeld Vleuten dat grenst aan Utrecht.
De bouw van distributiecentra is fake news er als je er tegen bent, ben je een altrechts nazi. Aldus hexagon... :')
pi_200247049
twitter
pi_200247172
Ik vind niet per se dat de boeren moeten wegwezen, maar ik vind wel dat Nederland wel heel veel zware industrie heeft: we hebben de grootste haven van Europa, en vergis je niet, Amsterdam heeft ook nog best een grote haven, Schiphol behoort ook tot de top vijf grootste luchthavens van Europa, heb je ook nog de hoogovens, een behoorlijke petro-chemische sector, een grote intensieve glastuinbouwsector, heel veel intensieve veeteelt en een overvol wegennet.

Als je kijkt wat Nederland exporteert, word je helemaal gek, ik zou zeggen dat er amper landen van de grootte van Nederland zijn die zoveel exporteren.

Ik vind het niet gek om daar eens van af te stappen, hopelijk zonder zware economische gevolgen, en voor betere leefbaarheid en gezondheid.
pi_200247253
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nonsens. De opa's aan de kant van mijn vrouw waren allebei boer met een kleine boerderij. Een aantal koeien, een aantal varkens enzovoort. Ze wisten dat vooruitgang nodig was, boeren zoals zij deden kon en kan simpelweg niet meer. Ze hadden bewondering voor de nieuwe technieken zoals een melkmachine.
Mooie zwart/wit tegenstelling maak je er van. Vooruitgang ja, op deze wijze nee.
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:13:26 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200247405
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De bouw van distributiecentra is fake news er als je er tegen bent, ben je een altrechts nazi. Aldus hexagon... :')
Een distributiecentrum dat tienduizenden vierkante kilometers groot is. Interessant doel van dat complot. :')
pi_200247428
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:03 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Mooie zwart/wit tegenstelling maak je er van. Vooruitgang ja, op deze wijze nee.
Nee, jouw bijdrage was lekker genuanceerd. :')
pi_200247630
De boeren worden de Oeigoeren van Nederland.
pi_200247713
twitter

Hahaha
pi_200247909
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:34 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Hahaha
Lol. En goed ook, FvD pakt enkel een mediamomentje voor op hun YouTube kanaal. Komen verder niet opdagen bij debatten over landbouw.
pi_200247955
Waarom ziet Baudet eruit als Freddie Mercury?
pi_200248097
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef skrn het volgende:
Ik vind niet per se dat de boeren moeten wegwezen, maar ik vind wel dat Nederland wel heel veel zware industrie heeft: we hebben de grootste haven van Europa, en vergis je niet, Amsterdam heeft ook nog best een grote haven, Schiphol behoort ook tot de top vijf grootste luchthavens van Europa, heb je ook nog de hoogovens, een behoorlijke petro-chemische sector, een grote intensieve glastuinbouwsector, heel veel intensieve veeteelt en een overvol wegennet.

Als je kijkt wat Nederland exporteert, word je helemaal gek, ik zou zeggen dat er amper landen van de grootte van Nederland zijn die zoveel exporteren.

Ik vind het niet gek om daar eens van af te stappen, hopelijk zonder zware economische gevolgen, en voor betere leefbaarheid en gezondheid.
Ja we moeten toch ergens van eten of niet? Moeten we allemaal consultant of jurist worden?

Boeren niet goed
Haven niet goed
Petrochemische sector niet goed
Glastuinbouw niet goed
Veeteelt niet goed

Blijft er nog iets over waar we van kunnen leven?

Het werkelijke probleem is overbevolking. Maar dat wordt alleen maar gestimuleerd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200248281
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Het werkelijke probleem is overbevolking. Maar dat wordt alleen maar gestimuleerd.
Overbevolking in boeren schuren met in totaal in nl 18.2 miljoen grotere veedieren en 107 miljoen pluimveedieren. 8-)
pi_200248418
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 13:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Overbevolking in boeren schuren met in totaal in nl 18.2 miljoen grotere veedieren en 107 miljoen pluimveedieren. 8-)
Intensieve menshouderij in de randstad enkel om er zoveel mogelijk geld uit te slaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2021 13:10:03 ]
  woensdag 7 juli 2021 @ 13:12:00 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200248484
Baudet is niet welkom op het malieveld!1 _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200248748
quote:
16s.gif Op woensdag 7 juli 2021 13:12 schreef Starhopper het volgende:
Baudet is niet welkom op het malieveld!1 _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

[ twitter ]
Dit is wel lastig voor jou, wie moet je steunen in deze kwestie?
  woensdag 7 juli 2021 @ 13:28:38 #76
Why is all the rum gone?
pi_200248774
quote:

Enkel randstedelijken spinnen garen bij zo'n vals beeld om de bevolking tegen de boeren op te zetten.
Dat de werkelijkheid jou niet aanstaat, betekent niet dat het een vals beeld is.

En het is een feit dat 2 promille van de bevolking de beschikking heeft over 65% van het Nederlands aardoppervlak. Voor niets anders dan persoonlijk financieel gewin.
  woensdag 7 juli 2021 @ 13:29:13 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200248781
Kijk hem boos zijn dan :D
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 7 juli 2021 @ 13:29:37 #78
24533 ACT-F
pi_200248786
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:34 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Hahaha
De organisatie had al tijdens de eerste demonstratie kritisch uitgelaten over de populistische partijen, dus ik ben positief verrast dat ze nu echt doorgepakt hebben. Laat hem lekker zijn eigen podium bouwen :')
pi_200248794
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 19:43 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die 5% zullen wel die bakfietsers zijn die het plebs uit Amsterdam weg willen hebben. :)
Ik woon niet in de randstad ja.
Twiddel
pi_200248817
Boeren.
Al sinds de vroege ochtend de hele tijd toeteren naar elkaar hier, dikke tering herrie.
En nee, wat moeten we toch een sympatie voor ze hebben :')
Twiddel
pi_200248825
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 13:31 schreef summer2bird het volgende:
Boeren.
Al sinds de vroege ochtend de hele tijd toeteren naar elkaar hier, dikke tering herrie.
Je moet niets.
  woensdag 7 juli 2021 @ 13:34:23 #82
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200248869
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 13:31 schreef summer2bird het volgende:
Boeren.
Kan je niet met stinkbommen naar ze gooien? Oh wacht :')
pi_200248925
quote:
16s.gif Op woensdag 7 juli 2021 13:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Kan je niet met stinkbommen naar ze gooien? Oh wacht :')
ben je 8 ofzo?
  woensdag 7 juli 2021 @ 13:39:15 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200248959
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 13:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

ben je 8 ofzo?
Verfbommen mag ook hoor :T
pi_200249000
quote:
16s.gif Op woensdag 7 juli 2021 13:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Verfbommen mag ook hoor :T
Oke 10 dan.
pi_200249028
quote:

[..]

Nog even en de aanslag op Peter R de Vries is een randstedelijk anti-boerencomplot uitgevoerd in opdracht van de Haagse politiek om de aandacht van de demonstrerende boeren af te leiden.
  woensdag 7 juli 2021 @ 13:43:42 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200249038
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat komt omdat de lokale, louche (=Brabantse) bestuurder alleen maar zijn zakken wil vullen. Voor dat soort zaken moet er landelijk regelgeving zijn.
Vreemd zeg, die aversie van provincialen richting de Randstad.

Blijf alsjeblieft daar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 juli 2021 @ 13:48:32 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200249101
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 13:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nog even en de aanslag op Peter R de Vries is een randstedelijk anti-boerencomplot uitgevoerd in opdracht van de Haagse politiek om de aandacht van de demonstrerende boeren af te leiden.
Ja, of je bestudeert gewoon de Nederlandse geschiedenis vanaf pak 'm beet 1648. Holland, en thans de Randstad, is altijd waar het om gedraaid heeft, of het nu economie, defensie of ruimtelijke ordening betreft, de belangen van Holland/Randstad gingen en gaan altijd voor. Dat krijg je als je de centen bombardeert tot absolute apex van een samenleving. VOC-mentaliteit, hoezee.

Verder hebben Darkwing en ik al voorgesteld dat het prima is om die landbouwgrond te saneren. Dan maken we er grote uitgestrekte natuurgebieden van.

Echter, ook dat plan stuit op weerstand. Kennelijk is dat niet de bedoeling. Kennelijk moeten we met die vrijgekomen grond 'iets gaan doen'. En als we de Randstedelijke tendens een beetje bijhouden (nogmaals, historisch besef) weet je donders goed wat dat betekent.

https://www.ad.nl/wonen/w(...)taboesfeer~ad9c81fd/

Of je bent gewoon ziende blind, dat kan ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200249260
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 07:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is nou toevallig Greenport Venlo

In die dozen distribueren ze vooral landbouwproducten :')
Euh nee. Thule, Michael Kors, Tommy Hilfiger, Amazon, Under Armour
pi_200249351
quote:
16s.gif Op woensdag 7 juli 2021 13:29 schreef Starhopper het volgende:
Kijk hem boos zijn dan :D
twitter

:P
pi_200250340
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja we moeten toch ergens van eten of niet? Moeten we allemaal consultant of jurist worden?

Boeren niet goed
Haven niet goed
Petrochemische sector niet goed
Glastuinbouw niet goed
Veeteelt niet goed

Blijft er nog iets over waar we van kunnen leven?

Ik zeg helemaal niet dat die sectoren 'niet goed' zijn. Maar ze vervuilen wel, en leggen beslag op de beperkte ruimte in Nederland.

Moet toch slimmer kunnen.
pi_200250529
Kappen met intensieve veehouderij en overschakelen op kringloop landbouw dan hoeft er niemand weg en verder mogen die boeren hun mond houden.
pi_200250748
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:36 schreef Makrelis het volgende:
Kappen met intensieve veehouderij en overschakelen op kringloop landbouw dan hoeft er niemand weg en verder mogen die boeren hun mond houden.
Dan heb je het rapport waarna verwezen wordt in de openingspost niet gelezen.
Die boeren hebben ook vrijheid van meningsuiting. Bovendien gaat het om hun land, hun beroep, hun levenswijze, hun eigendommen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2021 15:49:11 ]
pi_200250884
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:25 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat die sectoren 'niet goed' zijn. Maar ze vervuilen wel, en leggen beslag op de beperkte ruimte in Nederland.

Moet toch slimmer kunnen.
Ik denk dat je tot op zekere hoogte niet om vervuiling en ruimtebeslag heen kunt. Een haven, ja, die past niet in een vierkante kilometer, maar het is toch wel heel cruciaal voor onze welvaart.

Petrochemische sector idem dito. Daar heb je gewoon veel ruimte voor nodig, maar het levert enorm veel hoogwaardige banen en welvaart op.

Overbevolking dat is het probleem.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200251229
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 13:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Intensieve menshouderij in de randstad enkel om er zoveel mogelijk geld uit te slaan.
Verklap ons eens hoeveel vlees in nederland daarvan geconsumeerd wordt en hoeveel we exporteren.

Let op het gemiddelde leven van een pluimveedier voor slacht duurt maar 7 weken. 50 miljoen van de ruim 100 zijn voor de slacht. Dus 350 miljoen slachtkippen per jaar. Ik weet niet hoe het met anderen hier zit maar ik eet op jaarbasis echt geen 20 kippen.
pi_200251397
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 16:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Verklap ons eens hoeveel vlees in nederland daarvan geconsumeerd wordt en hoeveel we exporteren.
Verklap eens waarom jij een gesloten economie wil. En dat voor een land wat lid is van de EU, in eerste instantie een vrijhandelszone.
pi_200251432
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:48 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Die boeren hebben ook vrijheid van meningsuiting. Bovendien gaat het om hun land, hun beroep, hun levenswijze, hun eigendommen.
De mensen zonder eigen stuk land dienen dus te zwijgen?
pi_200251464
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 16:17 schreef torentje het volgende:

[..]

De mensen zonder eigen stuk land dienen dus te zwijgen?
Ik bepaal toch ook niet wat er met jouw tuin moet gebeuren?
pi_200251632
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 16:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik bepaal toch ook niet wat er met jouw tuin moet gebeuren?
Door de boeren te steunen, bepaal je wel indirect de grootte van de tuin van de mensen zonder eigen stuk land.
pi_200251779
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 16:29 schreef torentje het volgende:

[..]

Door de boeren te steunen, bepaal je wel indirect de grootte van de tuin van de mensen zonder eigen stuk land.
Nee hoor. Een communistisch staat zou wel wat voor jou zijn. Dan is de staat eigenaar van alle grond en bepaald wat er mee gaat gebeuren.
O wacht, jij was degene die vond dat elke Nederlander vrijstaand hoorde te wonen en dat jijzelf nogal tekort kwam.
pi_200252125
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 16:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Verklap eens waarom jij een gesloten economie wil. En dat voor een land wat lid is van de EU, in eerste instantie een vrijhandelszone.
Waaruit haal jij nu de drogreden vandaan dat ik een gesloten economie wil hebben. Met de beperkte grondoppervlakte in NL is het nogal vreemd om toch met de landbouw export nummer 2 van de wereld te zijn.
pi_200252289
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 16:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nee hoor. Een communistisch staat zou wel wat voor jou zijn. Dan is de staat eigenaar van alle grond en bepaald wat er mee gaat gebeuren.
O wacht, jij was degene die vond dat elke Nederlander vrijstaand hoorde te wonen en dat jijzelf nogal tekort kwam.
Klopt, ik gun ieder mens wel de luxe van een vrijstaande woning, want dan is ieder mens zelfredzaam. Weet namelijk uit ervaring dat het leven veel te zwaar is zonder die luxe. Maar dat maakt mij nog geen communist.
pi_200252693
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:48 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wel gelezen hoor. Lijkt mij dat we af moeten voor de halve wereld vlees te produceren.
  woensdag 7 juli 2021 @ 17:39:52 #104
157922 fathank
pi_200253023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 17:21 schreef Makrelis het volgende:

[..]

Wel gelezen hoor. Lijkt mij dat we af moeten voor de halve wereld vlees te produceren.
'ja maar dat is zo belangrijk voor de economie!!'
pi_200253038
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 17:21 schreef Makrelis het volgende:

[..]

En akkerbouw enzovoort. Steeds meer mensen op de wereld, 8% lijdt honger, VN waarschuwt voor toekomstige hongersnoden en wij gaan met onze vruchtbare grond, efficiënte landbouw en kundige boeren afbouwen. :')
pi_200253056
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 17:04 schreef torentje het volgende:

[..]

Klopt, ik gun ieder mens wel de luxe van een vrijstaande woning, want dan is ieder mens zelfredzaam. Weet namelijk uit ervaring dat het leven veel te zwaar is zonder die luxe. Maar dat maakt mij nog geen communist.
Wat een hersenkronkels. Als je vrijstaand woont ben je zelfredzaam. :') Je hebt geen flauw idee wat je nodig hebt aan grond om zelfredzaam te zijn is het wel?
pi_200253090
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 16:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waaruit haal jij nu de drogreden vandaan dat ik een gesloten economie wil hebben. Met de beperkte grondoppervlakte in NL is het nogal vreemd om toch met de landbouw export nummer 2 van de wereld te zijn.
Je bent tegen export van producten. Nederland ligt in een rivieren delta en heeft daarom super vruchtbare grond. Maar mag dat niet gebruiken van jou voor export van voedsel van een groeiende wereldbevolking. We mogen van jou zelfs niet exporteren naar onze buurlanden. Dat kan je gewoon doortrekken naar andere landen. Iedereen voor zichzelf op zijn eigen eiland.
  woensdag 7 juli 2021 @ 17:47:14 #108
323876 michaelmoore
pi_200253127
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 17:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Je bent tegen export van producten. Nederland ligt in een rivieren delta en heeft daarom super vruchtbare grond. Maar mag dat niet gebruiken van jou voor export van voedsel van een groeiende wereldbevolking. We mogen van jou zelfs niet exporteren naar onze buurlanden. Dat kan je gewoon doortrekken naar andere landen. Iedereen voor zichzelf op zijn eigen eiland.
met subsidie , het is tijd om de landbouw subsidie definitief te stoppen, een kroeg krijgt ook geen subsidiie

https://joop.bnnvara.nl/n(...)elasting-voor-boeren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200253376
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een distributiecentrum dat tienduizenden vierkante kilometers groot is. Interessant doel van dat complot. :')
Er heeft in dit topic geen mens over een complot gesproken totdat jij er over begon...
  woensdag 7 juli 2021 @ 18:11:22 #110
157922 fathank
pi_200253431
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 17:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En akkerbouw enzovoort. Steeds meer mensen op de wereld, 8% lijdt honger, VN waarschuwt voor toekomstige hongersnoden en wij gaan met onze vruchtbare grond, efficiënte landbouw en kundige boeren afbouwen. :')
Dat is dan een dubbelslag aamgezien ik hier geleerd heb dat overbevolking het grootste probleem is :D.

Vlees produceren is de meest inefficiënte manier om het voedselprobleem op te lossen maar soit.

Als de grond zo vruchtbaar is ga dan echt landbouwen IPV op industriële wijze dieren ophokken en het land alleen gebruiken om je mest op uit te rijden.

'We zijn de meest efficiënte boeren ter wereld met de hoogste opbrengst vlees per hectare'

Ja vind je het gek als je zelf het voer voor de veestapel niet hoeft te verbouwen maar gewoon importeert :').

[ Bericht 9% gewijzigd door fathank op 07-07-2021 18:38:42 ]
  woensdag 7 juli 2021 @ 18:36:38 #111
323876 michaelmoore
pi_200253829
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juli 2021 18:11 schreef fathank het volgende:

[..]

Als de grond zo vruchtbaar is ga dan echt landbouwen IPV op industriële wijze dieren ophokken en het land alleen gebruiken om je mest op uit te rijden.
Dat ben ik met je eens meer akkerbouw en tuinbouw en minder stront producerende megastallen en minder mestfraude
https://www.nvwa.nl/nieuw(...)zoek-naar-mestfraude
  woensdag 7 juli 2021 @ 18:50:47 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200254010
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 18:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens meer akkerbouw en tuinbouw en minder stront producerende megastallen en minder mestfraude
https://www.nvwa.nl/nieuw(...)zoek-naar-mestfraude

en geen wooncontainers en recreatie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200254375
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

en geen wooncontainers en recreatie.
Mooie handrijking. Minder veeteelt en gronden die vrijkomen gebruiken voor meer bos en meer akkerbouw.
Maar ook dit zullen ze wel niet willen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:16:45 #114
157922 fathank
pi_200254399
En een Ieniemienie beetje gebruiken om huizen te bouwen waar mensen kunnen wonen. Mooi man.
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:18:06 #115
157922 fathank
pi_200254421
En mooie datacenters zodat ik dalijk pornhub kan streamen in 8K.

En nog sneller boze wappiefokkers kan sarren
pi_200254424
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat een rare provocaties weer. Dat beweert niemand. Maar jij gooit het in de groep om een bepaald dubieus punt te maken. Vervelende maniertjes.. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:20:06 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200254451
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:16 schreef fathank het volgende:
En een Ieniemienie beetje gebruiken om huizen te bouwen waar mensen kunnen wonen. Mooi man.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:20:28 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200254454
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat een rare provocaties weer. Dat beweert niemand. Maar jij gooit het in de groep om een bepaald dubieus punt te maken. Vervelende maniertjes.. :)
Nouja het dubieuze punt is dat mensen hetgeen er in de plaats komt van boerenbedrijven maar gaan invullen en afschieten voor er uberhaupt enig plan ligt.

Een redenatie van "Ja de varkensfabrieken mogen niet weg, want ik verzin ter plekke dat ze daar een distributiecentrum bouwen en dat wil ik niet. Dus leve de varkensboeren."
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:21:42 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200254473
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja het dubieuze punt is dat mensen hetgeen er in de plaats komt van boerenbedrijven maar gaan invullen en afschieten voor er uberhaupt enig plan ligt.

Een redenatie van "Ja de varkensfabrieken mogen niet weg, want ik verzin ter plekke dat ze daar een distributiecentrum bouwen en dat wil ik niet. Dus leve de varkensboeren."
zucht

https://www.ad.nl/wonen/w(...)taboesfeer~ad9c81fd/
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200254491
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat beweerde iemand eerder in het topic wel degelijk.
pi_200254499
Het actief binnen blijven halen van de derdewereld en het wegjagen van boeren. Erg verdacht.
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:24:42 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200254520
quote:
Ohja bij jou is het enkel 100% boerenbedrijven of 100% huizen. Een verdeling over de behoefte schijnt niet te bestaan.
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:25:50 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200254535
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ohja bij jou is het enkel 100% boerenbedrijven of 100% huizen. Een verdeling over de behoefte schijnt niet te bestaan.
Die 'behoeftes' kennen we onderhand wel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:27:25 #124
323876 michaelmoore
pi_200254556
quote:

[..]

liever stront dan economie

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

recreatie en tijdelijke woningen
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:29:41 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200254589
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

liever stront dan economie
[..]

recreatie en tijdelijke woningen
Recreatie en natuur gaat niet samen.

Er is vast wel een entertainmentcentrum met indoor jeu de boule, paintbal en escape room in de stad

Go nuts. En laat de natuur met rust.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:36:51 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200254703
quote:

[..]

Jouw valse dilemma's en glazen bol ook
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:37:40 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200254711
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jouw valse dilemma's en glazen bol ook
Daar heb je geen glazen bol voor nodig; gewoon je ogen openhouden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200254839
quote:

[..]

In midden-Limburg is nooit sprake geweest van megastallen vol varkens, wel van preiboeren en wat andere kleinschalige landbouw met bijv. asperges. Desondanks wordt in een hoog tempo landbouwgrond opgeofferd om o.a. tussen Echt en Sint Joost het ene na het andere monsterlijk grote distributiecentrum te bouwen.
pi_200254871
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat beweerde iemand eerder in het topic wel degelijk.
Dat heb ik dan even gemist. Maar het wordt zo'n polariserende discussie dan. Dat we het gaan hebben over percentages. Terwijl het daar m.i. helemaal niet over gaat. Ik herken het als een flauwe discussietruc.

Hier nog meer ter lering en vermaak:

http://debasismeester.blo(...)cs-waar-ik-niet.html
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 19:54:37 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200254931
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:47 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

In midden-Limburg is nooit sprake geweest van megastallen vol varkens, wel van preiboeren en wat andere kleinschalige landbouw met bijv. asperges. Desondanks wordt in een hoog tempo landbouwgrond opgeofferd om o.a. tussen Echt en Sint Joost het ene na het andere monsterlijk grote distributiecentrum te bouwen.
Ja na sluiting van de kolenmijnen hebben ze daar kennelijk weer iets van een economische visie. Maar dat moeten de Limburgers met hun bestuurders verder maar regelen.

Maar er bestaat geen masterplan om tienduizenden vierkante kilometer distributiecentrum in Nederland te bouwen waarvoor men rapporten uit de duim zuigt. De intensieve veehouderij is simpelweg een bedreiging voor de leefbaarheid van het land geworden. En wat je er voor in de plaats brengt is een vervolgdiscussie. Iets waar gemeeten en provincies over gaan. Maar op een of andere manier voeren sommigen hier de discussie over de veehouderij op basis van een zelfverzonnen alternatief dat ze niet willen.
pi_200255226
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja na sluiting van de kolenmijnen hebben ze daar kennelijk weer iets van een economische visie. Maar dat moeten de Limburgers met hun bestuurders verder maar regelen.

Maar er bestaat geen masterplan om tienduizenden vierkante kilometer distributiecentrum in Nederland te bouwen waarvoor men rapporten uit de duim zuigt. De intensieve veehouderij is simpelweg een bedreiging voor de leefbaarheid van het land geworden. En wat je er voor in de plaats brengt is een vervolgdiscussie. Iets waar gemeeten en provincies over gaan. Maar op een of andere manier voeren sommigen hier de discussie over de veehouderij op basis van een zelfverzonnen alternatief dat ze niet willen.
Die kolenmijnen zijn inmiddels bijna vijftig jaar geleden gesloten en de werkeloosheid is al jaren dusdanig laag dat men hele hordes Polen naar midden-Limburg moet halen omdat er simpelweg niet genoeg midden-Limburgers zijn om in die distributiecentra te laten werken. Het heeft allemaal maar weinig te doen met verduurzaming, maar alles met het creëeren van een verdienmodel voor een select gezelschap voor wie Nederland alleen nog maar als wingewest en verdienmodel dient. De Nederlandse bevolking heeft er zelf he-le-maal niets aan.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:17:02 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255252
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200255268
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 17:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat een hersenkronkels. Als je vrijstaand woont ben je zelfredzaam. :') Je hebt geen flauw idee wat je nodig hebt aan grond om zelfredzaam te zijn is het wel?
Ik staak de discussie met jou, want jij gaat toch slechts bij mij de grens over van beschaafdheid.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:22:01 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200255321
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Inderdaad, dat bepalen de provincies in samenwerking met de gemeenten.

Niet het grote complot
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:22:56 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255336
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Inderdaad, dat bepalen de provincies in samenwerking met de gemeenten.

Niet het grote complot
:') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:23:51 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200255351
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die kolenmijnen zijn inmiddels bijna vijftig jaar geleden gesloten en de werkeloosheid is al jaren dusdanig laag dat men hele hordes Polen naar midden-Limburg moet halen omdat er simpelweg niet genoeg midden-Limburgers zijn om in die distributiecentra te laten werken. Het heeft allemaal maar weinig te doen met verduurzaming, maar alles met het creëeren van een verdienmodel voor een select gezelschap voor wie Nederland alleen nog maar als wingewest en verdienmodel dient. De Nederlandse bevolking heeft er zelf he-le-maal niets aan.
Dat lijkt me hoe dan ook geen reden om varkensbaronnen als dappere strijders daar tegen te gaan benoemen en ze lekker door laten gaan met het verzieken van het milieu.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:25:10 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255368
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat lijkt me hoe dan ook geen reden om varkensbaronnen als dappere strijders daar tegen te gaan benoemen en ze lekker door laten gaan met het verzieken van het milieu.
Het milieu interesseert jullie geen reet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200255395
quote:

[..]

Voor de zoveelste keer; er is in midden-Limburg he-le-maal geen sprake van varkensbaronnen. Er is in midden-Limburg überhaupt geen sprake van grootschalige landbouw of veeteelt.
pi_200255409
quote:

[..]

Verklaar je nader? men moet toch wonen?
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:28:33 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255427
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Verklaar je nader? men moet toch wonen?
Dat kan dan ook, door bijvoorbeeld de hoogte in te gaan, of, zoals Cherni al voorstelde, eens wat te gaan bijbouwen in het Gooi.

Geen idee waarom ineens iedereen op voormalige weilanden in Gelderland, Brabant en Friesland zou moeten wonen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200255447
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat kan dan ook, door bijvoorbeeld de hoogte in te gaan, of, zoals Cherni al voorstelde, eens wat te gaan bijbouwen in het Gooi.

Geen idee waarom ineens iedereen op voormalige weilanden in Gelderland, Brabant en Friesland zou moeten wonen.
Ahja, nog meer nihilistische hoogbouw. Daar knapt een mens van op.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:30:47 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255454
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ahja, nog meer nihilistische hoogbouw. Daar knapt een mens van op.
Uhm... er is toch woningnood?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200255470
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm... er is toch woningnood?
Zeker. En daarom zal er OOK in weilanden moeten worden gebouwd.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:32:12 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200255475
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het milieu interesseert jullie geen reet.
Waarom zou me dat geen reet schelen? Ik moet er ook in leven. En heb ook verder geen andere belangen daarin als huizenbezitter met een kantoorbaan.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:32:16 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255476
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zeker. En daarom zal er OOK in weilanden moeten worden gebouwd.
Zou niet weten waarom.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200255480
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zou niet weten waarom.
Omdat: woningnood.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:33:03 #147
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255486
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Omdat: woningnood.
Vreemd, dat speelt dus alleen wanneer het alternatief wonen in de hoogte betreft?

Goh.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:33:49 #148
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200255496
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer; er is in midden-Limburg he-le-maal geen sprake van varkensbaronnen. Er is in midden-Limburg überhaupt geen sprake van grootschalige landbouw of veeteelt.
Dan gaat dit topic dus ook niet over Limburg.

Dus hoeveel dozen ze in Limburg bouwen is iets dat ze grotendeels in Maastricht moeten beslissen.
pi_200255501
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vreemd, dat speelt dus alleen wanneer het alternatief wonen in de hoogte betreft?

Goh.
Uh, nee?

Ik ben niet tegen hoogbouw. Maar jij brengt het als enig alternatief.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:34:25 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255502
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan gaat dit topic dus ook niet over Limburg.

Dus hoeveel dozen ze in Limburg bouwen is iets dat ze grotendeels in Maastricht moeten beslissen.
Over welke provincies wel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200255519
quote:

[..]

Het argument verzieken van het milieu is een stok die men gebruikt om ruimte te creëren. De Chemische industrie en andere industrie is ook een vervuiler en mogelijk een nog grotere. Toch speelt dat plots geen enkele rol en zijn schijnbaar alleen de boeren(intensieve veeteelt) de grootste vervuilers en moeten zich wederom aanpassen na eerst enorme investeringen te hebben gemaakt. Overigens noem ik dat geen boeren maar managers.

Iedereen zal het er mee eens zijn dat er kleinschalig gewerkt moet worden. Dat was ooit. Maar het moest allemaal groter. Want economische groei was noodzakelijk. Hoe wil je op een kleinschalige manier overleven? Dat kan alleen met bakken subsidies zoals men in Oostenrijk te werk gaat. Maar die discussie word niet gevoerd.

Bovendien, als ik een boer was geweest zou ik ook ontploffen. De gemakzucht rot maar op. Man man. Nee zou moeten we niet om onze boeren omgaan.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:36:11 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255523
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uh, nee?

Ik ben niet tegen hoogbouw. Maar jij brengt het als enig alternatief.
Knapt een mens van op inderdaad, het platteland volbouwen.

En ik zou denken dat

a) betaalbare woonruimte sowieso erg wenselijk zou zijn, dus ook wanneer het een flat betreft en
b) het kunnen blijven vertoeven in de Randstad voor heel veel mensen kennelijk heel belangrijk is.

Win-win, bouw Noord- en Zuid-Holland, Flevoland en Utrecht he-le-maal vol; kunnen we van die weilanden in de provincie mooie natuurgebieden maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200255533
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Knapt een mens van op inderdaad, het platteland volbouwen.

En ik zou denken dat

a) betaalbare woonruimte sowieso erg wenselijk zou zijn, dus ook wanneer het een flat betreft en
b) het kunnen blijven vertoeven in de Randstad is voor heel veel mensen kennelijk heel belangrijk.

Win-win, bouw Noord- en Zuid-Holland, Flevoland en Utrecht he-le-maal vol; kunnen we van die weilanden mooie natuurgebieden maken.
Niet genoeg. Gelderland, Limburg moet ook vol met woningen. We moeten naar 0 natuur.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:37:31 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200255534
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Over welke provincies wel?
Brabant bijvoorbeeld, waar 2x zoveel varkens leven dan mensen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:38:31 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255541
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Brabant bijvoorbeeld, waar 2x zoveel varkens leven dan mensen.
De Randstad kijkt al enige decennia zeer begeerlijk naar het Groene Brabant, inderdaad.

Dus nu gooien ze 't op de varkens.

Er moet en zal gebouwd bij de tijd gebracht worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:40:18 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200255561
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:36 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het argument verzieken van het milieu is een stok die men gebruikt om ruimte te creëren. De Chemische industrie en andere industrie is ook een vervuiler en mogelijk een nog grotere. Toch speelt dat plots geen enkele rol en zijn schijnbaar alleen de boeren(intensieve veeteelt) de grootste vervuilers en moeten zich wederom aanpassen na eerst enorme investeringen te hebben gemaakt. Overigens noem ik dat geen boeren maar managers.

Iedereen zal het er mee eens zijn dat er kleinschalig gewerkt moet worden. Dat was ooit. Maar het moest allemaal groter. Want economische groei was noodzakelijk. Hoe wil je op een kleinschalige manier overleven? Dat kan alleen met bakken subsidies zoals men in Oostenrijk te werk gaat. Maar die discussie word niet gevoerd.

Bovendien, als ik een boer was geweest zou ik ook ontploffen. De gemakzucht rot maar op. Man man. Nee zou moeten we niet om onze boeren omgaan.
De industrie is maar een klein deel

En boeren zij zeker bedrgen door de politiek. Maar dat moet opgelost worden door met geld over de brug te komen. Niet door het probleem te negeren.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:40:48 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255567
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet genoeg. Gelderland, Limburg moet ook vol met woningen. We moeten naar 0 natuur.
Ja, leuk, maar je hebt het zelf al perfect aangegeven: woningnood is geen woningnood, het gaat om een bepááld soort woningnood. Flats zijn te min, daar 'knap je niet van op'.

Bijna arrogant.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200255599
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, leuk, maar je hebt het zelf al perfect aangegeven: woningnood is geen woningnood, het gaat om een bepááld soort woningnood. Flats zijn te min, daar 'knap je niet van op'.

Bijna arrogant.
LOL, het is juist uiterst neoliberaal om mensen maar in flats te proppen.

Jij bent vooral niet zo links, als je jezelf graag ziet.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:44:24 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200255624
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De Randstad kijkt al enige decennia zeer begeerlijk naar het Groene Brabant, inderdaad.

Dus nu gooien ze 't op de varkens.

Er moet en zal gebouwd bij de tijd gebracht worden.
De Randstad beslist niet eens waar en wat er in Brabant gebouwd gaat worden. Dat doen ze in Den Bosch en de gemeenten.

Maar kennelijk is slachtoffer spelen naar de randstad wel fijn in plaats van het probleem in eigen provincie te erkennen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:44:36 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255628
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

LOL, het is juist uiterst neoliberaal om mensen maar in flats te proppen.

Jij bent vooral niet zo links, als je jezelf graag ziet.
Wat, omdat ik het niet zo zie zitten om puur vanuit economisch motief te redeneren over nut en waarde?

Ja, heel niet links inderdaad. Ik zou uiteraard moeten pleiten voor nog meer inspraak van bedrijven en VVD'66'ers bij het politieke proces, en derhalve ook hun inspraak bij ludieke ideeën betreffende ruimtelijke indeling.

Ik baseer me net als de rest hier op wat ik zelf al jaren zie gebeuren op het platteland hier in de buurt. Daar word je vanzelf wat minder naïef van.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:46:15 #161
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255653
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De Randstad beslist niet eens waar en wat er in Brabant gebouwd gaat worden. Dat doen ze in Den Bosch en de gemeenten.

Maar kennelijk is slachtoffer spelen naar de randstad wel fijn in plaats van het probleem in eigen provincie te erkennen.
Slachtoffer?

Juist niet. In ieder geval, nog niet.

Brabant heeft al wel langer stand weten te houden tegen het utilaire denken van boven de Moerdijk. Dat het in Den Bosch rondwaart zal niemand ontkennen, en werd zelfs door o.m. Cherni bevestigd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200255691
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De industrie is maar een klein deel

[ afbeelding ]

En boeren zij zeker bedrgen door de politiek. Maar dat moet opgelost worden door met geld over de brug te komen. Niet door het probleem te negeren.
Oh alleen stikstof is slecht voor het milieu. Wat dacht je van benzeen, Tolueen etc etc dat de bodem indruipt. Niet voor niets kunnen inwoners van Geleen zo nu en dan gratis ijs halen. Begrijp mij niet verkeerd. Voor mij hoeft die chemische industrie niet weg. Sterker nog, lekker laten staan ondanks dat ik weliswaar in Maastricht woon en vast wel een en ander neerslaat. Jaren in die industrie gewerkt. Van ammoniak dampen tot salpeterzuur.

Ook weer makkelijk om alleen stikstof te benoemen. Oké het gaat over de boeren en dan heb je een punt als het alleen om stikstof gaat.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:54:00 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200255757
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:48 schreef Cherni het volgende:

[..]

Oh alleen stikstof is slecht voor het milieu. Wat dacht je van benzeen, Tolueen etc etc dat de bodem indruipt. Niet voor niets kunnen inwoners van Geleen zo nu en dan gratis ijs halen. Begrijp mij niet verkeerd. Voor mij hoeft die chemische industrie niet weg. Sterker nog, lekker laten staan ondanks dat ik weliswaar in Maastricht woon en vast wel een en ander neerslaat. Jaren in die industrie gewerkt. Van ammoniak dampen tot salpeterzuur.

Ook weer makkelijk om alleen stikstof te benoemen.
Dit topic gaat over stikstof. Niet over andere stoffen. Prima als men daar iets aan wil doen maar dat moet geen rookgordijn zijn voor het stikstof probleem.
pi_200255782
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat, omdat ik het niet zo zie zitten om puur vanuit economisch motief te redeneren over nut en waarde?

Ja, heel niet links inderdaad. Ik zou uiteraard moeten pleiten voor nog meer inspraak van bedrijven en VVD'66'ers bij het politieke proces, en derhalve ook hun inspraak bij ludieke ideeën betreffende ruimtelijke indeling.

Ik baseer me net als de rest hier op wat ik zelf al jaren zie gebeuren op het platteland hier in de buurt. Daar word je vanzelf wat minder naïef van.
Gast. Er is woningnood, en jij wil kosten wat het kost niet de stukken grond van weilanden gebruiken voor woningen. Inplaats daarvan wil je de steden volledig volbouwen met hoogbouw.

Ja, echt sociaal...
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:56:50 #165
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255831
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Gast. Er is woningnood, en jij wil kosten wat het kost niet de stukken grond van weilanden gebruiken voor woningen. Inplaats daarvan wil je de steden volledig volbouwen met hoogbouw.

Ja, echt sociaal...
Jeetje, gaan ze dan ineens wel betaalbare woningen bouwen waar starters wel terecht kunnen? Wat vreemd dat dat alleen op weilanden in de provincie kan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200255839
Gelukkig in Zuid Limburg zijn ze wel zo slim om behoorlijk wat aan natuur te behouden. En uitbreiding van de dorpen valt binnen acceptabele grenzen. Alleen jammer dat de kleiner fruitteler weg is. Daar is helaas weinig van over gebleven. Alleen dat nep recreatie park bij Oost Maarland vind ik dan iets minder. Maar goed dat neem ik dan maar voor lief.

Ik kan gelukkig nog mijn kilo kersen bij de boer halen voor 3,5 euro de kilo. Een van de weinige plaatsen waar dat nog mogelijk is.
pi_200255918
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dit topic gaat over stikstof. Niet over andere stoffen. Prima als men daar iets aan wil doen maar dat moet geen rookgordijn zijn voor het stikstof probleem.
Wees gewoon eerliik. Dat stikstof argument is gewoon een middel om ruimte te creëren. Als men gewoon nu zo eerlijk is dat we ruimte nodig hebben zonder dit argument te gebruiken komen we nog ergens.
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:04:22 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200256028
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:00 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wees gewoon eerliik. Dat stikstof argument is gewoon een middel om ruimte te creëren. Als men gewoon nu zo eerlijk is dat we ruimte nodig hebben zonder dit argument te gebruiken komen we nog ergens.
Nee, ruimte is er meer dan genoeg. Genoeg boeren die hun land wel willen verkopen voor een forse zak geld. En desnoods leggen we de Markerwaard alsnog aan. Als het puur om ruimte ging was er geen enkel probleem geweest.

Bovendien, dan zouden al die onderzoeksinstituten, ambtenaren, de raad van state, mileuorganisaties en nog meer de boel bij elkaar liegen en dat op elkaar afstemmen. Dat is gewoon complotdenkerij.
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:06:24 #169
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200256077
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, ruimte is er meer dan genoeg. Genoeg boeren die hun land wel willen verkopen voor een forse zak geld. En desnoods leggen we de Markerwaard alsnog aan. Als het puur om ruimte ging was er geen enkel probleem geweest.

Bovendien, dan zouden al die onderzoeksinstituten, ambtenaren, de raad van state, mileuorganisaties en nog meer de boel bij elkaar liegen en dat op elkaar afstemmen. Dat is gewoon complotdenkerij.
Hmm nog maar een keer...

ZIJ liegen de boel niet bij elkaar. Hun rapporten worden aangewend door bouwfetisjisten die onder het mom van 'ach en wee de natuur' diezelfde natuur graag willen omvormen tot constructies van staal en beton.

En dat is geen complotdenken, dat is wat gebeurt, zoals legio lieden je hier al in woord en beeld hebben aangetoond.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200256254
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:00 schreef Cherni het volgende:

[..]

Al die ecologen en wetenschappers op het gebied van stikstofuitstoot en biodiversiteit die kletsen dus maar wat? Die verzinnen wat om de boel vol te kunnen gooien met beton? Dat geloof je toch zelf niet?
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:16:35 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200256307
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:14 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Al die ecologen en wetenschappers op het gebied van stikstofuitstoot en biodiversiteit die kletsen dus maar wat? Die verzinnen wat om de boel vol te kunnen gooien met beton? Dat geloof je toch zelf niet?
zucht...

lees nog even terug
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200256379
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

zucht...

lees nog even terug
Stop jij maar met reageren op mij als je wilt. Je reageert alleen maar met alles-of-niets/zwart-wit argumenten die op vrijwel niets anders zijn gebaseerd dan je eigen anti-Randstad onderbuik.
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:19:37 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200256389
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:19 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Stop jij maar met reageren op mij als je wilt. Je reageert alleen maar met alles-of-niets/zwart-wit argumenten die op vrijwel niets anders zijn gebaseerd dan je eigen anti-Randstad onderbuik.
_O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200256454
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jeetje, gaan ze dan ineens wel betaalbare woningen bouwen waar starters wel terecht kunnen? Wat vreemd dat dat alleen op weilanden in de provincie kan.
Kan toch overal?

Wat een gezeur. Alsof er in de randstad niks wordt gebouwd...
pi_200256472
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, echt sociaal...
Woningnood is ook prima op te lossen door niet jaarlijks hele scheepsladingen expats en arbeidsmigranten naar binnen te halen om het verdienmodel van een select gezelschap overeind te houden. Als er niet genoeg Nederlanders beschikbaar zijn om winstmaximalisatie voor de happy few te verzorgen nemen ze maar genoegen met wat minder winst of een kleinere of zelfs geen economische groei...
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:23:31 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200256480
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:22 schreef skrn het volgende:

[..]

Kan toch overal?

kennelijk niet...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200256491
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:14 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Waarom hebben ze het alleen over stikstofuitstoot. Je laat boeren steeds enorme investeringen maken waar je U tegen zegt en plots is het weer niet goed. En dan vind jij het vreemd dat boeren het uiteindelijk niet meer pikken. Verklaar dat eens.

En daar gaan we weer. Waar zeg ik dat ze alles voor 100% volgooien met beton. Dat maak jij ervan. Dat kan van woningbouw gaan tot windmolens, zonneparken, industrie en mogelijk deels natuur.

Maar doe nu niet alsof dat stikstofprobleem niet eerder bekend was. En ga mij niet verantwoordelijk maken voor die ongebreidelde economische groei dat ook noodzakelijk is.
pi_200256533
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

kennelijk niet...
Mischien er eens gaan kijken? :)

Ik kan je verzekeren dat er veel gebouwd wordt in de Randstad.
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:25:56 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200256553
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien er eens gaan kijken? :)

Ik kan je verzekeren dat er veel gebouwd wordt in de Randstad.
super; heb je die weilanden in Overijssel niet nodig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200256575
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Woningnood is ook prima op te lossen door niet jaarlijks hele scheepsladingen expats en arbeidsmigranten naar binnen te halen om het verdienmodel van een select gezelschap overeind te houden. Als er niet genoeg Nederlanders beschikbaar zijn om winstmaximalisatie voor de happy few te verzorgen nemen ze maar genoegen met wat minder winst of een kleinere of zelfs geen economische groei...
Die in de kassen moeten werken ...
pi_200256581
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:23 schreef Cherni het volgende:

[..]

Waarom hebben ze het alleen over stikstofuitstoot. Je laat boeren steeds enorme investeringen maken waar je U tegen zegt en plots is het weer niet goed. En dan vind jij het vreemd dat boeren het uiteindelijk niet meer pikken. Verklaar dat eens.

En daar gaan we weer. Waar zeg ik dat ze alles voor 100% volgooien met beton. Dat maak jij ervan. Dat kan van woningbouw gaan tot windmolens, zonneparken, industrie en mogelijk deels natuur.

Maar doe nu niet alsof dat stikstofprobleem niet eerder bekend was. En ga mij niet verantwoordelijk maken voor die ongebreidelde economische groei dat ook noodzakelijk is.
Oh ik snap heel goed dat de desbetreffende boeren boos zijn. Er is veel te lang gewacht met het nemen van maatregelen, mede door de partij waarop ik zelf heb gestemd. Dat mag men zich aanrekenen maar dat neemt niet weg dat er iets moet gebeuren. Ik vind het niet gek dat boeren boos zijn.
pi_200256664
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:26 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Oh ik snap heel goed dat de desbetreffende boeren boos zijn. Er is veel te lang gewacht met het nemen van maatregelen, mede door de partij waarop ik zelf heb gestemd. Dat mag men zich aanrekenen maar dat neemt niet weg dat er iets moet gebeuren. Ik vind het niet gek dat boeren boos zijn.
Daar ben ik het mee eens hoewel de boeren zelf ook de nodige boter op hun hoofd hebben, al die convenanten met de boeren hebben toch ook maar weinig opgeleverd, geloof ik.

Maar sowieso, als we boeren gaan vragen bedrijven op te geven moet dat gewoon genereus gebeuren en ze niet met een fooi afschepen. Steun boeren volop die hun bedrijf willen omvormen, koop veehouders uit waar dat geen optie is. En het is min of meer een eenmalige uitgave en volgens mij kan Nederland dat best wel betalen, niet zeuren over de kosten dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2021 21:30:29 ]
pi_200256723
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:26 schreef skrn het volgende:

[..]

Die in de kassen moeten werken ...
In het Westland inderdaad, de duizenden Polen in midden-Limburg werken o.a. in het distributiecentrum van Action in Echt.
pi_200256815
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

In het Westland inderdaad, de duizenden Polen in midden-Limburg werken o.a. in het distributiecentrum van Action in Echt.
En in heel Nederland koopt men de Action leeg. Polen in Limburg is nou niet iets nieuws, er werkten al Polen in de kolenmijnen in Limburg toen die er nog waren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2021 21:34:16 ]
pi_200257207
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En in heel Nederland koopt men de Action leeg. En Polen in Limburg is nou niet iets nieuws, er werkten al Polen in de kolenmijnen in Limburg toen die er nog waren.
Beetje jammer alleen dat er wél volop nieuwe bedrijfspanden (waaronder die distributiecentra) gebouwd worden, waarvoor die Polen weer nodig zijn omdat daar gewoonweg te weinig Limburgse werknemers voor beschikbaar zijn, maar géén woonruimte waar al die extra inwoners in gehuisvest kunnen worden. Die Polen worden momenteel in stallen en containers en op verpauperde campings gedumpt.

Zonder scrupules een gebied als wingewest en mensen als wegwerp-fte uitbuiten, meer is het allemaal niet.
pi_200257266
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Beetje jammer alleen dat er wél volop nieuwe bedrijfspanden (waaronder die distributiecentra) gebouwd worden, waarvoor die Polen weer nodig zijn omdat daar gewoonweg te weinig Limburgse werknemers voor beschikbaar zijn, maar géén woonruimte waar al die extra inwoners in gehuisvest kunnen worden. Die Polen worden momenteel in stallen en containers en op verpauperde campings gedumpt.

Zonder scrupules een gebied als wingewest en mensen als wegwerp-fte uitbuiten, meer is het allemaal niet.
Wingewest? Limburg? Nou, dat vind ik wel wat ver gaan, het is meer een kostenpost, geloof ik :P
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:44:39 #187
157922 fathank
pi_200257292
quote:

[..]

Hoogbouw is veel duurder per M2 woonoppervlakte om te bouwen dan laagbouw.
pi_200257321
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:15 schreef skrn het volgende:

[..]

Hier mee eens.

Ik gun boeren echt hun ondernemerschap, maar ik vind vanuit de boeren zo weinig innovatie-drang om eens na te denken hoe ze hun landbouw kunnen bedrijven in een (over)vol Nederland.

Maar goed, heb heel lang in Delft gewoond, zie vanaf daar de hemel in lichterlaaie door de kassen, altijd, en de arbeidsmigranten worden voor de leuk in alle steden rond het Westland gedumpt, sterker nog, arbeidsmigranten zijn in het Westland gewoon niet welkom.

https://www.ad.nl/den-haa(...)taire-ramp~acfa09b1/

En moet ik daar allemaal sympathie voor hebben?
Boeren worden door de afnemers gedwongen om alleen maar zo goedkoop mogelijk te produceren. Albert Heijn maakt de winst. Boeren maken marges waar geen beursgenoteerd bedrijf het lang mee zou volhouden.

Omdat boeren zich niet mogen concentreren tot markt macht verliezen zij het spel van de almaar groeiende grote voedselketens. Met name degenen die aan de consument verkopen. Albert Heijn, Lidl, McDonald’s, Starbucks. Het mag allemaal geen fuck kosten. Maar hun winsten zijn enorm.

Conclusie: voedsel is veel te goedkoop. De kosten betalen we in kwaliteit van natuur.

We betalen 1000¤ voor een iPhone, maar een dubbeltje meer voor een pak melk is ‘duur’.

Overigens zijn Nederlandse boeren per geprobeerde kilo het minst natuur belastend en super efficient. Over de hele wereld is men onder de indruk van ‘the Dutch miracle’. Onze landbouw.

De onwetendheid van de deelnemers in dit topic druipt er vanaf. Gevoed door activisten die met hun haver melk in de koffie makkelijk praten hebben. Landbouw is vervuilend en belastend voor het milieu. Maar we kunnen ook een hoop van die piepkleine natura2000 gebiedjes opheffen. Of de mensen in de stad eens mee laten betalen, ipv dat er een dikke stroom belastinggeld naar de randstad stroomt, de theaters, kunstsector, onderwijs en ov in. Terwijl op het platteland alles al weg us gesaneerd.

Ben zelf ook uit de stad; maar als je de feiten bekijkt dan is het te gemakkelijk wijzen naar de boeren.

Laat ze de soja importeurs maar betalen per bulkschip voor alle stikstof en fosfor die ze het land in slepen. Of de kunstmestproductie. Want doordat we dat voor niets can aardgas of burgeroorlog maken, kunnen we met de dierlijke mest geen kant op.
Whatever...
pi_200257349
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wingewest? Limburg? Nou, dat vind ik wel wat ver gaan, het is meer een kostenpost, geloof ik :P
Zou het? :)
pi_200257615
P. S.

Waar komt al die stikstof in het westen, met overwegend westenwind nu eigenlijk vandaan dan?

En een wijs man zei ooit: beschaving is maar een dun laagje vernis, dat is ongeveer 1 maaltijd dik. De Arabische ‘lente’ was een opstand vanwege hoge graanprijzen. Honger dus. Iets wat we hier dankzij de fantastische Nederlandse agricultuur sinds 1945 niet kennen.
Whatever...
pi_200257821
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:00 schreef Spanky78 het volgende:
P. S.

Waar komt al die stikstof in het westen, met overwegend westenwind nu eigenlijk vandaan dan?
Dat mag Joost weten.
Tijdens de lockdown was de stikstof waarde in een natuurgebied zonder enige industrie of landbouw of veeteelt in de buurt ook al veel te hoog.
pi_200257847
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:22 schreef skrn het volgende:

[..]

Kan toch overal?

In de Randstad heb je dan ook alle voorzieningen. Van een metronetwerk tot vermaak en cultuur. Bovendien is daar ook meer werkgelegenheid. Nogal logisch dat daar meer gebouwd moet worden. Of zal iemand in Brabant, Limburg, Gelderland gaan wonen als die werk heeft in de Randstad. Zou kunnen maar dat zal niet voor de massa gelden. Ik vind 75km enkel woon werkverkeer eigenlijk al veel. Ik doe dit al jaren maar begin er nu toch wel genoeg van te krijgen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 22:52:41 #193
323876 michaelmoore
pi_200259218
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:07 schreef Cherni het volgende:

[..]

In de Randstad heb je dan ook alle voorzieningen. Van een metronetwerk tot vermaak en cultuur. Bovendien is daar ook meer werkgelegenheid. Nogal logisch dat daar meer gebouwd moet worden. Of zal iemand in Brabant, Limburg, Gelderland gaan wonen als die werk heeft in de Randstad. Zou kunnen maar dat zal niet voor de massa gelden. Ik vind 75km enkel woon werkverkeer eigenlijk al veel. Ik doe dit al jaren maar begin er nu toch wel genoeg van te krijgen.
ze kunnen alleen gaan bouwen waar genoeg land vrij gaat komen

En dat is nu nog niet duidelijk , ik denk dat men alleen de bedrijven die te koop komen gaat opkopen , dus niet onteigenen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 07-07-2021 23:09:29 ]
  donderdag 8 juli 2021 @ 08:06:11 #194
Why is all the rum gone?
pi_200262401
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

woningnood is geen woningnood, het gaat om een bepááld soort woningnood.
Het is net alsof ik een inhoudsloze, populistische politicus hoor praten.

Alsof jij daar vanuit Budel uberhaupt zicht op hebt. :')
  donderdag 8 juli 2021 @ 08:10:31 #195
Why is all the rum gone?
pi_200262434
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:00 schreef Spanky78 het volgende:

En een wijs man zei ooit: beschaving is maar een dun laagje vernis, dat is ongeveer 1 maaltijd dik. De Arabische ‘lente’ was een opstand vanwege hoge graanprijzen. Honger dus. Iets wat we hier dankzij de fantastische Nederlandse agricultuur sinds 1945 niet kennen.
Ga die fantastische, Nederlandse agricultuur dan lekker in Egypte toepassen.

De realiteit is dat 2 promille van de Nederlandse bevolking de beschikking heeft over 65% van het Nederlands grondgebied, puur en alleen voor persoonlijk financieel gewin.

Je kunt trouwens aan de boerendemonstraties zien dat het laagje beschaving in Nederland niet eens 1 maaltijd dik is.
  donderdag 8 juli 2021 @ 08:18:38 #196
157922 fathank
pi_200262479
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Boeren worden door de afnemers gedwongen om alleen maar zo goedkoop mogelijk te produceren. Albert Heijn maakt de winst. Boeren maken marges waar geen beursgenoteerd bedrijf het lang mee zou volhouden.

Omdat boeren zich niet mogen concentreren tot markt macht verliezen zij het spel van de almaar groeiende grote voedselketens. Met name degenen die aan de consument verkopen. Albert Heijn, Lidl, McDonald’s, Starbucks. Het mag allemaal geen fuck kosten. Maar hun winsten zijn enorm.

Conclusie: voedsel is veel te goedkoop. De kosten betalen we in kwaliteit van natuur.

We betalen 1000¤ voor een iPhone, maar een dubbeltje meer voor een pak melk is ‘duur’.

Overigens zijn Nederlandse boeren per geprobeerde kilo het minst natuur belastend en super efficient. Over de hele wereld is men onder de indruk van ‘the Dutch miracle’. Onze landbouw.

De onwetendheid van de deelnemers in dit topic druipt er vanaf. Gevoed door activisten die met hun haver melk in de koffie makkelijk praten hebben. Landbouw is vervuilend en belastend voor het milieu. Maar we kunnen ook een hoop van die piepkleine natura2000 gebiedjes opheffen. Of de mensen in de stad eens mee laten betalen, ipv dat er een dikke stroom belastinggeld naar de randstad stroomt, de theaters, kunstsector, onderwijs en ov in. Terwijl op het platteland alles al weg us gesaneerd.

Ben zelf ook uit de stad; maar als je de feiten bekijkt dan is het te gemakkelijk wijzen naar de boeren.

Laat ze de soja importeurs maar betalen per bulkschip voor alle stikstof en fosfor die ze het land in slepen. Of de kunstmestproductie. Want doordat we dat voor niets can aardgas of burgeroorlog maken, kunnen we met de dierlijke mest geen kant op.
Als je zelf het voer voor je veestapel hoeft te verbouwen lijkt het inderdaad hardstikke efficiënt maar dat is natuurlijk je reinste kolder.

En nog meer geld naar de landbouw? De landbouw is al 1 groot subsidiefestival dat een gemiddeld Nederlands gezin meer dan 500 euro per jaar kost aan belastinggeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door fathank op 08-07-2021 08:40:09 ]
pi_200263959
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 08:18 schreef fathank het volgende:

[..]

Als je zelf het voer voor je veestapel hoeft te verbouwen lijkt het inderdaad hardstikke efficiënt maar dat is natuurlijk je reinste kolder.

En nog meer geld naar de landbouw? De landbouw is al 1 groot subsidiefestival dat een gemiddeld Nederlands gezin meer dan 500 euro per jaar kost aan belastinggeld.
Wat denk je dat ODE (de opslag duurzame energie die daarna aan grote bedrijven wordt gegeven voor duurzame energie) elk gezin jaarlijks kost? En hoeveel subsidie er gaat naar andere zaken? En hoeveel niet-betaalde belasting zit er wel niet bij grote bedrijven zoals apple?

Natuurlijk komt er veel voer uit het buitenland, maar alsnog is ook de Nederlandse akkerbouw een van de aller-efficiëntsten ter wereld. Met per kilo geproduceerd product weinig vervuiling. Daarnaast gaat er nu vreselijk veel de vergister in, ipv naar veevoer. of de biomassa-centrale ipv een schaap of koe.

Beschaving is een dun laagje, chaos is slechts een paar gemiste maaltijden weg. We hebben boeren nodig, zonder voedsel stort de beschaving binnen een paar weken in.
Whatever...
pi_200263983
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:32 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat denk je dat ODE (de opslag duurzame energie die daarna aan grote bedrijven wordt gegeven voor duurzame energie) elk gezin jaarlijks kost? En hoeveel subsidie er gaat naar andere zaken? En hoeveel niet-betaalde belasting zit er wel niet bij grote bedrijven zoals apple?

Natuurlijk komt er veel voer uit het buitenland, maar alsnog is ook de Nederlandse akkerbouw een van de aller-efficiëntsten ter wereld. Met per kilo geproduceerd product weinig vervuiling. Daarnaast gaat er nu vreselijk veel de vergister in, ipv naar veevoer. of de biomassa-centrale ipv een schaap of koe.

Beschaving is een dun laagje, chaos is slechts een paar gemiste maaltijden weg. We hebben boeren nodig, zonder voedsel stort de beschaving binnen een paar weken in.
Voordeel is is dat de provincie zich langer zal redden. Hongersnood indien dat komt zal het hardste toeslaan in de steden in de randstad.
  donderdag 8 juli 2021 @ 10:40:25 #199
157922 fathank
pi_200264036
quote:

[..]

Als we zo goed zijn in akkerbouw waarom wordt dan maar een kwart van de landbouwgrond voor akkerbouw gebruikt?

Boeren hebben we inderdaad nodig, maar intensieve veeteelt een heel stuk minder. Veeteelt is sowieso een de minst efficiënte manieren van voedsel produceren.
pi_200264418
Oke ik spuug mijn gal, maar tegenwoordig kunnen we alles al in kassen kweken - boeren nemen HET GROOTSTE DEEL VAN DE NEDERLANDSE SUBSIDIE over, terwijl we NIKS aan hen in 2021 hebben.

Sterker nog, pak het land af, a la Lenin, en bouw er een zooi gebouwen op (circulair natuurlijk). Ook geen gezeik meer.

Het kan zo makkelijk zijn!
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  donderdag 8 juli 2021 @ 11:13:00 #201
Why is all the rum gone?
pi_200264515
quote:

Ja, die plaat kennen we nu wel. We hebben maar 10% van de boeren nodig. 90% van het agrarisch produkt is voor export.

En je had deze zeker even gemist:

quote:
De realiteit is dat 2 promille van de Nederlandse bevolking de beschikking heeft over 65% van het Nederlands grondgebied, puur en alleen voor persoonlijk financieel gewin.
Of past dit 'feitje' even niet in je straatje?
pi_200264798
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, die plaat kennen we nu wel. We hebben maar 10% van de boeren nodig. 90% van het agrarisch produkt is voor export.

En je had deze zeker even gemist:
[..]

Of past dit 'feitje' even niet in je straatje?
Aber naturlich. Jij wil toch ook gebruik maken van alle zaken die we in dit land geregeld hebben? Ons handelsoverschot is grotendeels agrarisch en zeker niet alleen vlees, alhoewel dat wel belangrijk is.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ord-945-miljard-euro

Daar worden uitkeringen en zorgtoeslag ook van betaald. Je bent net zo goed onderdeel van het systeem. En ik geloof er geen fuck van dat jij jouw deel van de kosten zou willen dragen.

Alsof ze elders in de EU niet moeten eten? Hier stoppen en dan ergens anders meer vervuilen is een goed idee? Lekker suboptimaliseren. Maar wel ons straatje schoon? Hoera!

Overigens is de manier van in discussie gaan wel weer tranentrekkend slecht. Aanvallend, framend, insinuerend. Dat persoonlijke gewin is meestal een klein inkomen, waar geen investeerder zijn bed voor uit zou komen. Bovendien wordt er keihard voor gewerkt en KUNNEN de boeren niet eens hun bedrijf voeren zoals ze zouden willen, want ze worden uitgeknepen.
Whatever...
  donderdag 8 juli 2021 @ 11:47:22 #203
Why is all the rum gone?
pi_200265001
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:31 schreef Spanky78 het volgende:
....
Mooie VVD-retoriek.

Maar jij vindt het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld dat zo'n klein deel van de bevolking zo'n enorm beslag legt op de zeer beperkte ruimte die we in Nederland hebben, helder.

Daar is een term voor: egoisme.
  donderdag 8 juli 2021 @ 11:50:49 #204
157922 fathank
pi_200265061
Varkens koeien en kippen kun je ook ergens anders in een stal houden en voer vanuit het buitenland laten komen. Dat hoeft niet perse in Nederland op industriële wijze.

Die andere landen bekijken het goed. Laat Nederland lekker met de overlast zitten, kopen zij wel goedkope stukjes dierenleed in een plastic bakje.
  donderdag 8 juli 2021 @ 11:53:08 #205
323876 michaelmoore
pi_200265111
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:50 schreef fathank het volgende:
Varkens koeien en kippen kun je ook ergens anders in een stal houden en voer vanuit het buitenland laten komen. Dat hoeft niet perse in Nederland op industriële wijze.
Dat lijkt me ook niet

dat kan ook in landen waar men genoeg land heeft om de stront op te kiepen en ze meer nut hebben dan de landbouwsubsidie

En waar de lonen lager liggen
pi_200265334
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Mooie VVD-retoriek.

Maar jij vindt het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld dat zo'n klein deel van de bevolking zo'n enorm beslag legt op de zeer beperkte ruimte die we in Nederland hebben, helder.

Zeg je dat ook tegen de Duitse en Franse auto-industrie? Moeten die ook maar de grenzen dichtgooien voor export?

Waarom zouden we onze vruchtbare bodem (door de rivieren delta) niet gebruiken voor iets waar we heel goed in zijn en waar de wereldbevolking mee gediend is? Is het niet egoïstisch om mensen te laten verhongeren terwijl wij eten voor ze kunnen produceren?

Je weet dat de wereldbevolking maar blijft groeien en dat de bruikbare landbouwgronden maar blijven afnemen? En dat nu al 853 miljoen mensen ondervoed zijn? Alleen vandaag al zijn er meer dan 15.000 mensen gestorven door hongersnood.

https://www.worldometers.info/nl/
  donderdag 8 juli 2021 @ 12:28:05 #207
Why is all the rum gone?
pi_200265626
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

Zeg je dat ook tegen de Duitse en Franse auto-industrie?
Werkelijk geen idee wat je hier mee bedoelt....

quote:
Waarom zouden we onze vruchtbare bodem (door de rivieren delta) niet gebruiken voor iets waar we heel goed in zijn en waar de wereldbevolking mee gediend is? Is het niet egoïstisch om mensen te laten verhongeren terwijl wij eten voor ze kunnen produceren?
Doe toch even normaal man. We zijn een postzegel op de aardbol. Breng onze kennis en innovatie naar de landen die het nodig hebben en iedereen wordt er beter van. Behalve natuurlijk de Nederlandse boeren die er nu grof geld mee verdienen.

quote:
Alleen vandaag al zijn er meer dan 15.000 mensen gestorven door hongersnood.
Mede dankzij de Nederlandse boeren. Hun produkten zijn veel te duur en gaan uitsluitend naar welvarende landen waar ze die produkten kunnen betalen.
pi_200265655
quote:

[..]

Zeg je dat ook tegen de Duitse en Franse auto-industrie? Moeten die ook maar de grenzen dichtgooien voor export?

Je weet dat de wereldbevolking maar blijft groeien en dat de bruikbare landbouwgronden maar blijven afnemen? En dat nu al 853 miljoen mensen ondervoed zijn? Alleen vandaag al zijn er meer dan 15.000 mensen gestorven door hongersnood.

Als jij je oprecht zorgen maakt over voedsel voor de planeet zou je al helemaal voor het afbouwen van de nederlandse veestapel moeten zijn en moeten focussen op voor de mens eetbare gewassen op die vruchtbare gronden. Maar nee wat wordt voornamelijk geteeld op de uitgeputte door monocultuur gronden is voedermais.
  donderdag 8 juli 2021 @ 12:34:21 #209
157922 fathank
pi_200265728
quote:

[..]

Als je het wereldvoedselprobleem wil oplossen moet je stoppen met landbouwgrond verkrachten voor intensieve veeteelt.

Je hebt het steeds over de vruchtbare grond hier, maar waarom wordt die dan voor een groot deel gebruikt om mest op uit te rijden IPV voedsel op te verbouwen?

Gewassen verbouwen aan de andere kant van de wereld, die hier naar toe varen per vervuilende bulkcarrier, vervolgens veevoer van maken om dieren te voeren die we vervolgens slachten om op te eten is nogal een omslachtige inefficiënte manier van voedsel produceren.

Maar ja, iedereen heeft recht op een kiloknaller.
pi_200265779
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Mede dankzij de Nederlandse boeren. Hun produkten zijn veel te duur en gaan uitsluitend naar welvarende landen waar ze die produkten kunnen betalen.
Hier een inzichtelijke documantaire over het verwoestende landbouw subsidie beleid vanuit europa. Lokale boeren in ghana kunnen door de subsidie niet eens hun eigen groenten winstgevend telen. Tegelijkertijd trekken hordes werkeloze ghanezen naar italie en spanje om als illegale arbeider aan het werk te gaan in de landbouw en hiermee europa met een illegalen probleem opzadelen.

donderdag 8 juli 2021 @ 13:00:44 #211
157922 fathank
pi_200266140
InB4 ' ja maar mensen hebben vlees nodig!!!!!'
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:11:33 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200266345
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:00 schreef fathank het volgende:
InB4 ' ja maar mensen hebben vlees nodig!!!!!'
Net na 'mensen hebben een vrijstaande woning op een weiland in Overijssel nodig!!!'
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:12:17 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200266363
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 08:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is net alsof ik een inhoudsloze, populistische politicus hoor praten.

Alsof jij daar vanuit Budel uberhaupt zicht op hebt. :')
Dat begrijpend lezen niet je sterkste kant was, was al langer duidelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:14:41 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200266387
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Mooie VVD-retoriek.

Ik zou me in dat geval wat drukker maken over pandjesbazen en huisjesmelkers, en natuurlijk projectlieden die vertikken betaalbare woningen te bouwen.

Maar dat is misschien dan weer die VOC-mentaliteit die we elders in de donkere provincies nog missen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:26:40 #215
Why is all the rum gone?
pi_200266576
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

Ik zou me in dat geval wat drukker maken over pandjesbazen en huisjesmelkers,
Als er geen schaarste is zijn er ook (bijna) geen pandjesbazen en huisjemelkers, want te weing rendement.

Maar dat is misschien dan weer dat boerenverstand waar ze in de donkere provincies zo prat op gaan.
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:26:42 #216
323876 michaelmoore
pi_200266577
quote:

[..]

Mooie VVD-retoriek.

zeer beperkte ruimte ??

Ja in de stad
Maar daar woon ik niet
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:28:58 #217
Why is all the rum gone?
pi_200266612
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:26 schreef michaelmoore het volgende:

zeer beperkte ruimte ??

We zijn 1 van de dichtstbevolkte landen ter wereld. Het is van de zotte dat 65% van ons grondgebied dan door 2 promille van de bevolking wordt 'beheerd'.
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:29:09 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200266616
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als er geen schaarste is zijn er ook (bijna) geen pandjesbazen en huisjemelkers, want te weing rendement.

Maar dat is misschien dan weer dat boerenverstand waar ze in de donkere provincies zo prat op gaan.
Maar natuurlijk, daarom staat er ook een hele volksmassa op het punt om naar Drenthe en Gelderland af te reizen om daar een betaalbare woning te bemachtigen.

Als deze natuurlijk niet direct al opgekocht worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:30:43 #219
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200266641
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

We zijn 1 van de dichtstbevolkte landen ter wereld. Het is van de zotte dat 65% van ons grondgebied dan door 2 promille van de bevolking wordt 'beheerd'.
Wat zouden we met dat grondgebied moeten doen? Doe eens een voorstel.

(Een mooie tabaksplantage zou wel wat zijn, niet?)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200266657
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat zouden we met dat grondgebied moeten doen? Doe eens een voorstel.

(Een mooie tabaksplantage zou wel wat zijn, niet?)
Tabak :) Ik snap hem.
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:32:41 #221
323876 michaelmoore
pi_200266674
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als die voor woningbouwprijzen kunnen verkopen dan willen ze wel

landbouwgrond is 8 euro per m 2 , woningbouw grond is 1000 euro per m2
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:34:13 #222
Why is all the rum gone?
pi_200266701
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:32 schreef michaelmoore het volgende:

Als die voor woningbouwprijzen kunnen verkopen dan willen ze wel

Wiedes. Want boeren doen het echt puur voor hun persoonlijk gewin.
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:35:41 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200266729
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wiedes. Want boeren doen het echt puur voor hun persoonlijk gewin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:35:55 #224
Why is all the rum gone?
pi_200266731
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

Wat zouden we met dat grondgebied moeten doen?
Iets anders dan wat we nu doen. Duh!
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:36:27 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200266740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Iets anders dan wat we nu doen. Duh!
Ja, noem eens iets.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200266839
quote:

[..]

Niet alleen. OOK.
pi_200266851
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Absoluut. Moet alleen wel samengaan met ordinaire huisjesmelkers achter de tralies gooien.
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:43:46 #228
323876 michaelmoore
pi_200266872
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Absoluut. Moet alleen wel samengaan met ordinaire huisjesmelkers achter de tralies gooien.
nee, deze mensen maken gebruik van de mogelijkheden die de overheid hen bied

Marktwerking is dat
pi_200266887
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee, deze mensen maken gebruik van de mogelijkheden die de overheid hen bied

Marktwerking is dat
En als deze mensen achter de tralies komen, heeft men gebruik gemaakt van een wet.

Je punt is?
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:47:34 #230
323876 michaelmoore
pi_200266927
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En als deze mensen achter de tralies komen, heeft men gebruik gemaakt van een wet.

Je punt is?
jij denkt dat Prins Bernhard met zijn geel / roze bril achter de tralies komt
Die heeft goede contacten bij woningbouwcorporaties

pi_200266936
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jij denkt dat Prins Bernhard met zijn geel / roze bril achter de tralies komt
Duimen
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:49:52 #232
323876 michaelmoore
pi_200266959
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Duimen
nou lik jij je duim maar snel af voor iemand hem afsnijdt
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:51:09 #233
Why is all the rum gone?
pi_200266982
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

Maar natuurlijk, daarom staat er ook een hele volksmassa op het punt om naar Drenthe en Gelderland af te reizen om daar een betaalbare woning te bemachtigen.
Nee, natuurlijk niet. Wat ben je toch dom!

We deporteren alle brabo's (inclusief drugscriminelen, uiteraard) naar Drenthe en Gelderland, zodat wij randstedelingen de restanten van wat ooit Brabant was, aan de randstad kunnen toevoegen.
pi_200266983
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou lik jij je duim maar snel af voor iemand hem afsnijdt
Je bent een bijzonder figuur. Laten we het daar maar bij houden.
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:51:47 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200266997
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

We deporteren alle brabo's (inclusief drugscriminelen, uiteraard) naar Drenthe en Gelderland, zodat wij randstedelingen de restanten van wat ooit Brabant was, aan de randstad kunnen toevoegen.
Misschien moet je niet al in de middag aan de rum...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:55:16 #236
Why is all the rum gone?
pi_200267068
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

Misschien moet je niet al in de middag aan de rum...

Pakken-wat-je-pakken-kan.

donderdag 8 juli 2021 @ 14:04:02 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200267233
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Pakken-wat-je-pakken-kan.

[ afbeelding ]
Randstad inpikbureaaauuuu-ooooooooo....
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:22:01 #238
157922 fathank
pi_200267497
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Stuur ze aub niet naar Gelderland. Die luidruchtige Tokkies hoeven we hier niet. En het straatbeeld hoeft niet verpest te worden met rolluiken.
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:40:56 #239
323876 michaelmoore
pi_200267711
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Stuur ze aub niet naar Gelderland. Die luidruchtige Tokkies hoeven we hier niet. En het straatbeeld hoeft niet verpest te worden met rolluiken.
er zijn meer steden en dorpen in Gelderland dan het gehucht waar jij woont
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:42:52 #240
157922 fathank
pi_200267736
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

er zijn meer steden en dorpen in Gelderland dan het gehucht waar jij woont
Sinds wanneer is de provinciehoofdstad een gehucht?
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:46:14 #241
323876 michaelmoore
pi_200267783
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de provinciehoofdstad een gehucht?
O daar zou ik al helemaal niet willen wonen
mij zien ze niet meer in een stad
pi_200273961
Nu opstandelingen kijken, zie je dat niet elke Brabander staat te juichen bij nog meer megastellen met alle gezondheidsrisico's en stank van dien.
  donderdag 8 juli 2021 @ 21:15:31 #243
323876 michaelmoore
pi_200274133
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 21:04 schreef skrn het volgende:
Nu opstandelingen kijken, zie je dat niet elke Brabander staat te juichen bij nog meer megastellen met alle gezondheidsrisico's en stank van dien.
Ja er wordt veel geageerd tegen de zgn dozen in het landschap , maar de grondgebonden megastallen van de boeren die zijn heilig kennelijk

pi_200274302
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 21:04 schreef skrn het volgende:
Dat is altijd al zo geweest en elders ook. De megastallen, en dan hebben we het over varkensstallen, zijn aflopend.
  donderdag 8 juli 2021 @ 21:57:00 #245
323876 michaelmoore
pi_200274815
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 21:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat is altijd al zo geweest en elders ook. De megastallen, en dan hebben we het over varkensstallen, zijn aflopend.
De intensieve veehouderij dat zin allemaal megastallen
zowel koeien als varkens

Het probleem zijn de verouderde megastallen van zowel koeien als varkens dat zijn de verouderde strontfabrieken

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 09-07-2021 02:14:11 ]
pi_200276349
quote:

[..]

Dat vind ik wel een heel goed idee, eigenlijk. Maar wat lullig voor Gelderland, kunnen we dat wijzigen naar Groningen?
  vrijdag 9 juli 2021 @ 07:33:00 #247
Why is all the rum gone?
pi_200277947
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 23:18 schreef Tijger_m het volgende:

Dat vind ik wel een heel goed idee, eigenlijk. Maar wat lullig voor Gelderland, kunnen we dat wijzigen naar Groningen?
Misschien nog wel beter. ^O^
  vrijdag 9 juli 2021 @ 07:34:06 #248
Why is all the rum gone?
pi_200277957
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:22 schreef fathank het volgende:

Hmmm, goed punt. Groningen, dan? Of Friesland?
pi_200278301
Laat de Hollanders maar gewoon in Holland. In hoge flats als er te weinig ruimte voor ze is. Ze hebben zelf hun eigen omgeving omgevormd tot wat het nu is. Succes er mee dan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2021 09:43:01 ]
pi_200278380
Wat heeft iedereen een hekel aan de Randstad of Holland hier.

Snap er niks van.
pi_200278387
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 08:25 schreef skrn het volgende:

Snap er niks van.
Lol. Snap je het werkelijk niet?
pi_200278905
quote:

Snap er niks van.
Wat snap je daar niet aan?
Ben je er wel eens geweest?
  vrijdag 9 juli 2021 @ 09:35:57 #253
157922 fathank
pi_200279040
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 08:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
Laat de Hollanders maar gewoon in Holland. In hoge flats als er te weinig ruimte voor ze is. Ze hebben het zelf hun eigen omgeving omgevormd tot wat het nu is. Succes er mee dan.
Heb je anders nog argumenten waarom we onze vruchtbare rivierdelta gronden moeten gebruiken voor intensieve veeteelt? Buiten financieel gewin.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 10:26:03 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200279597
quote:
We zijn 1 van de dichtstbevolkte landen ter wereld.
Des te meer reden om het niet nog dichtbevolkter te laten worden.

quote:
Het is van de zotte dat 65% van ons grondgebied dan door 2 promille van de bevolking wordt 'beheerd'.
Natuur, water en recreatie tellen niet meer mee?
  vrijdag 9 juli 2021 @ 10:27:57 #255
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200279620
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 09:35 schreef fathank het volgende:

Heb je anders nog argumenten waarom we onze vruchtbare rivierdelta gronden moeten gebruiken voor intensieve veeteelt? Buiten financieel gewin.
Gezien de resultaten uit het verleden weten we precies waarvoor het wel gebruikt moet worden he?

quote:
In 2015 was 492,6 duizend hectare (14,6 procent) van het Nederlands grondgebied bestemd voor wonen, werken en infrastructuur. In 1996 was dat nog 433,4 duizend hectare (13 procent). De nieuwe bebouwde terreinen bestaan voor 47 procent uit woongebied, voor 43 procent uit werkterrein (o.a. voor bedrijven, openbare voorzieningen, glastuinbouw) en voor 10 procent uit infrastructuur (wegen, spoorwegen, vliegvelden). Deze uitbreidingen zijn voor een groot deel gerealiseerd op voormalige landbouwgrond.

Het areaal aan werkterrein nam in de periode 1996-2015 met bijna 22 procent toe. Deze groei is vooral toe te schrijven aan een toename van bedrijfsterreinen, met ruim 25 duizend hectare. Het woonareaal steeg in 20 jaar met ruim 13 procent, waarbij de groei voor een aanzienlijk deel kan worden toegewezen aan Vinexwijken. Het grondgebied voor infrastructuur nam met bijna 6 procent toe.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 10:27:58 #256
Why is all the rum gone?
pi_200279621
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 10:26 schreef AchJa het volgende:

Des te meer reden om het niet nog dichtbevolkter te laten worden.
Met je eens. Maar wel voldoende huizen bouwen voor degenen die hier nu al zijn.

quote:
Natuur, water en recreatie tellen niet meer mee?[/url]
Inderdaad. Hence the word 'grondgebied'. Nice try. :')
  vrijdag 9 juli 2021 @ 10:30:53 #257
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 9 juli 2021 @ 10:36:52 #258
Why is all the rum gone?
pi_200279694
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 10:30 schreef AchJa het volgende:

Sorry, ik las het verkeerd.

quote:
De totale oppervlakte van Nederland is 4,2 miljoen hectare, inclusief binnen- en buitenwater. In 2015 werd ongeveer de helft hiervan gebruikt voor de landbouw. Ongeveer een derde was natuur, water of in gebruik voor recreatie. Een relatief klein deel van ons grondgebied is bestemd voor bebouwing en wegen.
De 50% die hier genoemd wordt is inclusief de wateren die tot Nederland behoren. Als je die weglaat , kom je op 65% van het grondgebied tbv landbouw. Dat natuur en recreatie in bovenstaande paragraaf apart worden benoemd, doet daar niets aan af.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 10:48:35 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200279801
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 10:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Sorry, ik las het verkeerd.
^O^

quote:
De 50% die hier genoemd wordt is inclusief de wateren die tot Nederland behoren. Als je die weglaat , kom je op 65% van het grondgebied tbv landbouw. Dat natuur en recreatie in bovenstaande paragraaf apart worden benoemd, doet daar niets aan af.
quote:
Van de totale oppervlakte van Nederland is 54 procent (2,2 miljoen hectare) in gebruik als landbouwterrein, en 13 procent (0,5 miljoen hectare) als bebouwingnoot1 en verkeersterrein. Bebouwd terrein bestaat voornamelijk uit woon- en bedrijventerreinen. Daarnaast bestaat 34 procent uit natuur en binnen- en buitenwater, waarvan 0,5 miljoen hectare bos en andere typen natuurlijk terrein, zoals heide, stranden en duinen (12 procent van de totale oppervlakte van ons land). Gelderland en Noord-Brabant hebben met de Veluwe en de Biesbosch een relatief groot areaal aan natuurlijk terrein.
100-34=66. Er wordt dus iets meer meegenomen in die berekening dan alleen water.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 11:03:13 #260
157922 fathank
pi_200279955
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 10:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gezien de resultaten uit het verleden weten we precies waarvoor het wel gebruikt moet worden he?
[..]

[ afbeelding ]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Probeer het anders nog eens.

Wat zijn de argumenten vóór intensieve veeteelt, behalve financieel gewin?

Nogal raar he dat er op voormalig landbouwgrond gebouwd wordt als het zo'n groot percentage van ons land beslaat :'). Of moeten we luchtkastelen gaan bouwen? Of zullen we 4 miljoen mensen deporteren naar de goelag?

Mensen moeten ergens wonen en werken, of moeten we tentjes gaan opzetten onder viaducten?

[ Bericht 8% gewijzigd door fathank op 09-07-2021 11:51:47 ]
pi_200279963
quote:

Snap er niks van.
Jaloezie ;)
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:36:58 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200281126
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 11:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jaloezie ;)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200281156
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ok, in jouw geval is het een diepgeworteld minderwaardigheidsgevoel en een verlangen naar de middeleeuwen :D

Jaloeze is korter en to the point :P
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:43:15 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200281241
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, in jouw geval is het een diepgeworteld minderwaardigheidsgevoel en een verlangen naar de middeleeuwen :D

Jaloeze is korter en to the point :P
Het summum van Randstedelijke arrogantie is wel te menen dát er in de provincie sprake zou zijn van gevoelens van minderwaardigheid. Zoals uit dit topic blijkt is het alles behalve de wens van 'de provincie' om ook maar een greintje te moeten inleveren om 'Randstedelijke allure' te kunnen/mogen verwerven.

Dat dat niet eens doordringt, is niet eens vreemd. De Randstedeling luistert vooral heel graag naar zichzelf.

Pest is, daar mag de rest van Nederland steeds van meegenieten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:43:52 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200281256
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 11:03 schreef fathank het volgende:

[..]

Nogal raar he dat er op voormalig landbouwgrond gebouwd wordt als het zo'n groot percentage van ons land beslaat :'). Of moeten we luchtkastelen gaan bouwen? Of zullen we 4 miljoen mensen deporteren naar de goelag?

Mensen moeten ergens wonen en werken, of moeten we tentjes gaan opzetten onder viaducten?
Hela, hier kwam deporteren eerder ook voorbij.

_O- :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200281264
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het summum van Randstedelijke arrogantie is wel te menen dát er in de provincie sprake zou zijn van gevoelens van minderwaardigheid. Zoals uit dit topic blijkt is het alles behalve de wens van 'de provincie' om ook maar een greintje te moeten inleveren om 'Randstedelijke allure' te kunnen/mogen verwerven.

Dat dat niet eens doordringt, is niet eens vreemd. De Randstedeling luistert vooral heel graag naar zichzelf.

Pest is, daar mag de rest van Nederland steeds van meegenieten.
Ik luister duidelijk ook naar jou, zelfs de regio Helmond mag een mening geven hier. We doen er verder niets mee, natuurlijk, maar het mag wel :)
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:45:17 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200281277
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik luister duidelijk ook naar jou, zelfs de regio Helmond mag een mening geven hier. We doen er verder niets mee, natuurlijk, maar het mag wel :)
Nog een case in point.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200281309
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nog een case in point.
Tja, wij Randstedelingen kunnen het ook niet helpen dat de provincies het zelf niet kunnen rooien en ons zo hard nodig hebben en wij uit de Randstad zijn zo genereus dat wij onze helpende hand uitsteken om jullie een beetje te verheffen :)
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:47:19 #269
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200281316
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 09:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Hoeft niet; zoals al aangedragen: maak er prachtige natuurgebieden van. ^O^
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:50:12 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200281382
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, wij Randstedelingen kunnen het ook niet helpen dat de provincies het zelf niet kunnen rooien en ons zo hard nodig hebben en wij uit de Randstad zijn zo genereus dat wij onze helpende hand uitsteken om jullie een beetje te verheffen :)
Zoals wel vaker blijkt, komt uiteindelijk altijd wel uit waar de echte minderwaardigheidscomplexen zitten. Gaan ook vaak samen met narcisme. Wat dat betreft had er geen betere post dan die van jou kunnen verschijnen om dat principe in de praktijk gestalte te zien krijgen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:51:10 #271
157922 fathank
pi_200281405
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij was in het vorige topic al af.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:51:46 #272
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200281423
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Jij was in het vorige topic al af.
Gedeporteerd zelfs!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200281437
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zoals wel vaker blijkt, komt uiteindelijk altijd wel uit waar de echte minderwaardigheidscomplexen zitten. Gaan ook vaak samen met narcisme. Wat dat betreft had er geen betere post dan die van jou kunnen verschijnen om dat principe in de praktijk gestalte te zien krijgen.
Ik zou het op een tegeltje zetten als schoolvoorbeeld voor de kinderen hoe de Randstedeling over jou denkt. Het is zeer zeker de eckte waerheit en totaal geen satire over jou, uiteraard :)
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:54:02 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200281465
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zou het op een tegeltje zetten als schoolvoorbeeld voor de kinderen hoe de Randstedeling over jou denkt. Het is zeer zeker de eckte waerheit en totaal geen satire over jou, uiteraard :)
De echte waarheid, kort samengevat, is zojuist gegeven:

"Mensen moeten ergens wonen en werken".

Is ook wat minder omslachtig dan allerhande pseudo-verontwaardigde milieu- en natuurverhalen en het afschilderen van boeren als varkensbaronnen en grondbedervers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200281468
Minder landbouwgrond, meer huizen :Y
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:55:53 #276
157922 fathank
pi_200281499
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gedeporteerd zelfs!
Beter opgesloten in een te klein hok onder de uitwerpselen en als je vet genoeg bent in een vrachtwagen naar Gosschalk. Want zo is natuur.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:56:43 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200281518
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:55 schreef fathank het volgende:

[..]

Beter opgesloten in een te klein hok onder de uitwerpselen en als je vet genoeg bent in een vrachtwagen naar Gosschalk. Want zo is natuur.
Zijn we nu weer terug bij de dieren als argument?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200281547
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Intensieve veeteelt = hoge stikstofuitstoot. Kan er niets anders van maken.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:59:20 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200281560
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Intensieve veeteelt = hoge stikstofuitstoot. Kan er niets anders van maken.
Ja, daarom, mooie natuurgebieden van maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200281582
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, daarom, mooie natuurgebieden van maken.
Daar hebben we inderdaad ruimte voor als de intensieve veeteelt gereduceert wordt.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 13:01:30 #281
157922 fathank
pi_200281585
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee hoor. Slechts een stukje context.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 13:03:00 #282
Why is all the rum gone?
pi_200281614
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar die kloten jullie nu ook al op. Liggen vol met chemicalien daar bij jullie in Brabant. Ik denk toch dat deportatie nog steeds de meest humane optie is.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 13:03:40 #283
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200281627
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 13:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar die kloten jullie nu ook al op. Liggen vol met chemicalien daar bij jullie in Brabant. Ik denk toch dat deportatie nog steeds de meest humane optie is.
Jij moet niet denken wanneer je aan de rum hebt gezeten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200281986
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 08:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Lol. Snap je het werkelijk niet?
Nee, eerlijk gezegd niet echt.
pi_200282120
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:55 schreef fathank het volgende:

[..]

https://www.partijvoorded(...)atieverdrag-oekraine

Maar wel straks meer import vanuit Polen en de Oekraïne. Daar waar onze Michael vind dat de Nederlandse boer moet opzouten en het in Polen en de Oekraïne nog goedkoper kan en daar het milieu rustig nog wel verpest kan worden is geen enkel probleem.

Onze bakfietsers die een voorstander van dat verdrag waren om te profiteren van economische groei.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 13:54:57 #286
157922 fathank
pi_200282588
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 13:31 schreef Cherni het volgende:

[..]

https://www.partijvoorded(...)atieverdrag-oekraine

Maar wel straks meer import vanuit Polen en de Oekraïne. Daar waar onze Michael vind dat de Nederlandse boer moet opzouten en het in Polen en de Oekraïne nog goedkoper kan en daar het milieu rustig nog wel verpest kan worden is geen enkel probleem.

Onze bakfietsers die een voorstander van dat verdrag waren om te profiteren van economische groei.
Dus omdat ze het daar doen moeten wij het ook doen?

De Nederlandse boer moet niet opzouten, de intensieve veeteelt moet drastisch verminderd worden. Die boeren hebben allemaal vruchtbare rivierdelta grond die ze kunnen gebruiken om gewassen te telen bijvoorbeeld.
pi_200282681
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 13:54 schreef fathank het volgende:

[..]

De Nederlandse boer moet niet opzouten, de intensieve veeteelt moet drastisch verminderd worden. Die boeren hebben allemaal vruchtbare rivierdelta grond die ze kunnen gebruiken om gewassen te telen bijvoorbeeld.

Wij doen het in iedergeval beter. Jij draagt het dierenleed aan als argument ik niet. En aangezien ik tegen dat verdrag was en ook tegen Tipp blijkt D66 het allemaal prima te vinden.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 14:02:39 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200282717
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 13:54 schreef fathank het volgende:

Net moest er nog gebouwd worden met je "gewassen"...

quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 11:03 schreef fathank het volgende:

[..]

vrijdag 9 juli 2021 @ 14:31:07 #289
157922 fathank
pi_200283102
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 14:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Net moest er nog gebouwd worden met je "gewassen"...
[..]

Want het ene sluit het andere uit inderdaad.

Maar goed jij woont liever op een mesthoop met je kinderen tot hun 40e thuiswonend. Dat mag, even goede vrienden.
pi_200284562
Leuke column van Marianne Zwagerman:
https://www.telegraaf.nl/(...)ijk-land-zonder-eten
  vrijdag 9 juli 2021 @ 16:18:49 #291
157922 fathank
pi_200284711
Alleen voor abonnees
  vrijdag 9 juli 2021 @ 16:43:22 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200285150
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 14:31 schreef fathank het volgende:

Want het ene sluit het andere uit inderdaad.

Maar goed jij woont liever op een mesthoop
Mesthoop???

quote:
met je kinderen tot hun 40e thuiswonend. Dat mag, even goede vrienden.
Tegen die tijd zien mijn ouders het gras al lang en breed van onderen groeien, dus dat komt echt wel goed.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 21:16:08 #293
323876 michaelmoore
pi_200289753
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:18 schreef fathank het volgende:
Alleen voor abonnees
ze heeft kennelijk wel gelijk
  vrijdag 9 juli 2021 @ 21:19:51 #294
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200291905
Weet je wat ook grappig is. Ik heb nog nooit eerder boeren horen klagen over verrommeling van het landschap, kantoren langs de (snel)wegen, distrubutie-centra, noem het maar op. Terecht punt hoor, maar zijn die zorgen dan zo oprecht, denk ik dan? Wat deden de partijen voor de boeren dan toen? Het CDA, de VVD? Waarom wordt er nu zo hard gehakt door de boeren op linkse partijen, waarom zijn opeens figuren als Jesse Klaver kop van jut? Waarom wordt er zo'n strijd van Randstad versus de rest van gemaakt?

De frame die boeren nu gebruiken is: ja, in de Randstad komt alle gekkigheid vandaan, en daar is die stifstokberekening er 1 van.

Eigenlijk, als ik er zo over nadenk, is de SP de enige partij die landschapsversnippering en vernieling consequent op de agenda heeft gezet, ik zal wat linkjes en bronnen uit de oude (distrubutie)doos halen.

Voorbeelden:

https://www.nieuweoogst.n(...)atief-over-landschap

https://www.sp.nl/nieuws/(...)red-omslag-in-beleid

Of:

https://www.janmarijnissen.nl/2007/02/11/de-jordaan/index.html

quote:
Als voorbeeld van lelijkheid noemt Van Toorn het uitzicht vanaf de A2 op Zaltbommel aan de Waal, waar de karakteristieke toren is verdwenen achter een muur van kantoren en waar het centrum van het stadje alleen via onduidelijke bedrijfsterreinen en kantorencomplexen is te benaderen. Ook Veenendaal wordt genoemd. Het dorp poogt zich een dynamische en stadse allure aan te meten, maar komt niet verder dan een reeks autoshowrooms langs de A12. Naast de woede over de verrommeling van het landschap, maakt Van Toorn zich ook boos over wat hij de vertrutting van de woonwijken noemt. Nieuw gebouwde huizen die worden uitgerust met geveltjes, hekjes,trappetjes en ornamenten uit een vervlogen tijd.
Of:

https://zaltbommel.sp.nl/nieuws/2012/11/nog-meer-kassen
pi_200291993
Je vraagt je serieus af waar de aversie van boeren op linkse/progressieve politiek vandaan komt? Serieus? Lol.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 22:58:36 #297
157922 fathank
pi_200292069
De aversie tegen boeren (en dan vooral intensieve veeteelt) snap je niet?
pi_200292520
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:54 schreef DarkwingDuck het volgende:
Je vraagt je serieus af waar de aversie van boeren op linkse/progressieve politiek vandaan komt? Serieus? Lol.
We hadden het eerder over de Randstad, trouwens. Ook daar heb ik geen echt concreet antwoord gekregen.

Ja, ik probeer hier vragen te stellen. Ik snap dat boeren voor hun bedrijven staan, maar sommige argumenten van de boeren vind ik erg overdreven en expres sterk politiek gekleurd. Ik vind ook dat het landschap lelijker wordt, maar naast windmolens en zonneweides heb je andere problemen met het landschap, waarom die niet benoemen? Omdat het niet past in een frame dat alle boeren moeten opzouten voor een linkse hobby als de energie-transitie? Dat misschien zowel links als rechts, en misschien eigenlijk meer rechts dan links, verantwoordelijk is hoe het landschap eruit ziet zoals dat nu is?

Waar waren de boeren met de aanleg van de echte landschapkillers als de Betuwe-route en de HSL? Dat zijn pas lelijke gedrochten. Met de aanleg van al die bedrijventerreinen, zoals de SP dat al eerder had aangekaard. En hoe passen kassen (ja daar komt 'ie weer) in een mooi landschap? En die varkensstallen?

Ik snap dat boeren opkomen voor hun bedrijf, en daar hebben ze alle recht toe. Maar als het gaat om hun visie op het landschap zijn ze natuurlijk verre van neutraal.
pi_200292994
https://www.sp.nl/tribune(...)en-van-wie-is-ruimte

Nog meer van de SP. :7

Ik ben op zich wel benieuwd door de column van Zwagerman, maar haar kennende zal de inhoud zwaar polariserend en overdreven zijn. Ik kijk even of ik hem ergens kan vinden.

[ Bericht 21% gewijzigd door skrn op 09-07-2021 23:57:21 ]
pi_200293572
Ja, gevonden. Vond het redelijk mild eigenlijk van Zwagerman.

Maar over stadsmensen:

quote:
Melk komt uit een pak, vlees uit de supermarkt en dat je ook voor havermelk een boer nodig hebt, moet je ze al helemaal uitleggen.
Tuurlijk joh. Ik zie het maar als een dichterlijke vrijheid van Zwagerman, stampvol met hyperbolen. Maar verder, en eigenlijk best een goed punt:

quote:
Het is alleen preken-voor-het-koormarketing, ze weten hun gelijkgestemden wel te bereiken, maar blijft de rest?
Een tip, misschien toch maar meer de verbinding proberen te zoeken. ;)
  zaterdag 10 juli 2021 @ 01:34:29 #301
323876 michaelmoore
pi_200294149
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:54 schreef DarkwingDuck het volgende:
tegen de verouderde megastallen

Het is de bedoeling dat boeren weer gaan weken als vroeger of als heel modern zonder vervuiling
megastallen die niet vervuilen of kringloop boeren met koeien in de weide

Kennis van nieuwe akkerbouw technieken is zeer belangrijk, voedsel zonder vervulling en zonder subsidie
Nieuw rassen die resistent zijn tegen ziektes en virussen , gedijen op zout water en zeer diep wortelende rijst, aardappels en mais voor droge gebieden
https://www.cropscience.b(...)/a/biodiversity-farm

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 10-07-2021 01:49:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')