Waaruit haal jij nu de drogreden vandaan dat ik een gesloten economie wil hebben. Met de beperkte grondoppervlakte in NL is het nogal vreemd om toch met de landbouw export nummer 2 van de wereld te zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Verklap eens waarom jij een gesloten economie wil. En dat voor een land wat lid is van de EU, in eerste instantie een vrijhandelszone.
Klopt, ik gun ieder mens wel de luxe van een vrijstaande woning, want dan is ieder mens zelfredzaam. Weet namelijk uit ervaring dat het leven veel te zwaar is zonder die luxe. Maar dat maakt mij nog geen communist.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nee hoor. Een communistisch staat zou wel wat voor jou zijn. Dan is de staat eigenaar van alle grond en bepaald wat er mee gaat gebeuren.
O wacht, jij was degene die vond dat elke Nederlander vrijstaand hoorde te wonen en dat jijzelf nogal tekort kwam.
Wel gelezen hoor. Lijkt mij dat we af moeten voor de halve wereld vlees te produceren.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dan heb je het rapport waarna verwezen wordt in de openingspost niet gelezen.
Die boeren hebben ook vrijheid van meningsuiting. Bovendien gaat het om hun land, hun beroep, hun levenswijze, hun eigendommen.
'ja maar dat is zo belangrijk voor de economie!!'quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:21 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Wel gelezen hoor. Lijkt mij dat we af moeten voor de halve wereld vlees te produceren.
En akkerbouw enzovoort. Steeds meer mensen op de wereld, 8% lijdt honger, VN waarschuwt voor toekomstige hongersnoden en wij gaan met onze vruchtbare grond, efficiënte landbouw en kundige boeren afbouwen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:21 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Wel gelezen hoor. Lijkt mij dat we af moeten voor de halve wereld vlees te produceren.
Wat een hersenkronkels. Als je vrijstaand woont ben je zelfredzaam.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Klopt, ik gun ieder mens wel de luxe van een vrijstaande woning, want dan is ieder mens zelfredzaam. Weet namelijk uit ervaring dat het leven veel te zwaar is zonder die luxe. Maar dat maakt mij nog geen communist.
Je bent tegen export van producten. Nederland ligt in een rivieren delta en heeft daarom super vruchtbare grond. Maar mag dat niet gebruiken van jou voor export van voedsel van een groeiende wereldbevolking. We mogen van jou zelfs niet exporteren naar onze buurlanden. Dat kan je gewoon doortrekken naar andere landen. Iedereen voor zichzelf op zijn eigen eiland.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waaruit haal jij nu de drogreden vandaan dat ik een gesloten economie wil hebben. Met de beperkte grondoppervlakte in NL is het nogal vreemd om toch met de landbouw export nummer 2 van de wereld te zijn.
met subsidie , het is tijd om de landbouw subsidie definitief te stoppen, een kroeg krijgt ook geen subsidiiequote:Op woensdag 7 juli 2021 17:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je bent tegen export van producten. Nederland ligt in een rivieren delta en heeft daarom super vruchtbare grond. Maar mag dat niet gebruiken van jou voor export van voedsel van een groeiende wereldbevolking. We mogen van jou zelfs niet exporteren naar onze buurlanden. Dat kan je gewoon doortrekken naar andere landen. Iedereen voor zichzelf op zijn eigen eiland.
Er heeft in dit topic geen mens over een complot gesproken totdat jij er over begon...quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een distributiecentrum dat tienduizenden vierkante kilometers groot is. Interessant doel van dat complot.
Dat is dan een dubbelslag aamgezien ik hier geleerd heb dat overbevolking het grootste probleem isquote:Op woensdag 7 juli 2021 17:40 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En akkerbouw enzovoort. Steeds meer mensen op de wereld, 8% lijdt honger, VN waarschuwt voor toekomstige hongersnoden en wij gaan met onze vruchtbare grond, efficiënte landbouw en kundige boeren afbouwen.
Dat ben ik met je eens meer akkerbouw en tuinbouw en minder stront producerende megastallen en minder mestfraudequote:Op woensdag 7 juli 2021 18:11 schreef fathank het volgende:
[..]
Als de grond zo vruchtbaar is ga dan echt landbouwen IPV op industriële wijze dieren ophokken en het land alleen gebruiken om je mest op uit te rijden.
en geen wooncontainers en recreatie.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens meer akkerbouw en tuinbouw en minder stront producerende megastallen en minder mestfraude
https://www.nvwa.nl/nieuw(...)zoek-naar-mestfraude
Mooie handrijking. Minder veeteelt en gronden die vrijkomen gebruiken voor meer bos en meer akkerbouw.quote:Op woensdag 7 juli 2021 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en geen wooncontainers en recreatie.
Wat een rare provocaties weer. Dat beweert niemand. Maar jij gooit het in de groep om een bepaald dubieus punt te maken. Vervelende maniertjes..quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar gaan ze 100% van de landbouwgrond in Geldrop mee volbouwen?
quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:16 schreef fathank het volgende:
En een Ieniemienie beetje gebruiken om huizen te bouwen waar mensen kunnen wonen. Mooi man.
Nouja het dubieuze punt is dat mensen hetgeen er in de plaats komt van boerenbedrijven maar gaan invullen en afschieten voor er uberhaupt enig plan ligt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat een rare provocaties weer. Dat beweert niemand. Maar jij gooit het in de groep om een bepaald dubieus punt te maken. Vervelende maniertjes..
zuchtquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja het dubieuze punt is dat mensen hetgeen er in de plaats komt van boerenbedrijven maar gaan invullen en afschieten voor er uberhaupt enig plan ligt.
Een redenatie van "Ja de varkensfabrieken mogen niet weg, want ik verzin ter plekke dat ze daar een distributiecentrum bouwen en dat wil ik niet. Dus leve de varkensboeren."
Dat beweerde iemand eerder in het topic wel degelijk.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat een rare provocaties weer. Dat beweert niemand. Maar jij gooit het in de groep om een bepaald dubieus punt te maken. Vervelende maniertjes..
Ohja bij jou is het enkel 100% boerenbedrijven of 100% huizen. Een verdeling over de behoefte schijnt niet te bestaan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zucht
https://www.ad.nl/wonen/w(...)taboesfeer~ad9c81fd/
Die 'behoeftes' kennen we onderhand wel.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ohja bij jou is het enkel 100% boerenbedrijven of 100% huizen. Een verdeling over de behoefte schijnt niet te bestaan.
liever stront dan economiequote:Op woensdag 7 juli 2021 19:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een redenatie van "Ja de varkensfabrieken mogen niet weg, want ik verzin ter plekke dat ze daar een distributiecentrum bouwen en dat wil ik niet. Dus leve de varkensboeren."
recreatie en tijdelijke woningenquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die 'behoeftes' kennen we onderhand wel.
Recreatie en natuur gaat niet samen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
liever stront dan economie
[..]
recreatie en tijdelijke woningen
Jouw valse dilemma's en glazen bol ookquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar heb je geen glazen bol voor nodig; gewoon je ogen openhouden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jouw valse dilemma's en glazen bol ook
In midden-Limburg is nooit sprake geweest van megastallen vol varkens, wel van preiboeren en wat andere kleinschalige landbouw met bijv. asperges. Desondanks wordt in een hoog tempo landbouwgrond opgeofferd om o.a. tussen Echt en Sint Joost het ene na het andere monsterlijk grote distributiecentrum te bouwen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja het dubieuze punt is dat mensen hetgeen er in de plaats komt van boerenbedrijven maar gaan invullen en afschieten voor er uberhaupt enig plan ligt.
Dat heb ik dan even gemist. Maar het wordt zo'n polariserende discussie dan. Dat we het gaan hebben over percentages. Terwijl het daar m.i. helemaal niet over gaat. Ik herken het als een flauwe discussietruc.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat beweerde iemand eerder in het topic wel degelijk.
Ja na sluiting van de kolenmijnen hebben ze daar kennelijk weer iets van een economische visie. Maar dat moeten de Limburgers met hun bestuurders verder maar regelen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In midden-Limburg is nooit sprake geweest van megastallen vol varkens, wel van preiboeren en wat andere kleinschalige landbouw met bijv. asperges. Desondanks wordt in een hoog tempo landbouwgrond opgeofferd om o.a. tussen Echt en Sint Joost het ene na het andere monsterlijk grote distributiecentrum te bouwen.
Die kolenmijnen zijn inmiddels bijna vijftig jaar geleden gesloten en de werkeloosheid is al jaren dusdanig laag dat men hele hordes Polen naar midden-Limburg moet halen omdat er simpelweg niet genoeg midden-Limburgers zijn om in die distributiecentra te laten werken. Het heeft allemaal maar weinig te doen met verduurzaming, maar alles met het creëeren van een verdienmodel voor een select gezelschap voor wie Nederland alleen nog maar als wingewest en verdienmodel dient. De Nederlandse bevolking heeft er zelf he-le-maal niets aan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja na sluiting van de kolenmijnen hebben ze daar kennelijk weer iets van een economische visie. Maar dat moeten de Limburgers met hun bestuurders verder maar regelen.
Maar er bestaat geen masterplan om tienduizenden vierkante kilometer distributiecentrum in Nederland te bouwen waarvoor men rapporten uit de duim zuigt. De intensieve veehouderij is simpelweg een bedreiging voor de leefbaarheid van het land geworden. En wat je er voor in de plaats brengt is een vervolgdiscussie. Iets waar gemeeten en provincies over gaan. Maar op een of andere manier voeren sommigen hier de discussie over de veehouderij op basis van een zelfverzonnen alternatief dat ze niet willen.
quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja na sluiting van de kolenmijnen hebben ze daar kennelijk weer iets van een economische visie. Maar dat moeten de Limburgers met hun bestuurders verder maar regelen.
Maar er bestaat geen masterplan om tienduizenden vierkante kilometer distributiecentrum in Nederland te bouwen waarvoor men rapporten uit de duim zuigt. De intensieve veehouderij is simpelweg een bedreiging voor de leefbaarheid van het land geworden. En wat je er voor in de plaats brengt is een vervolgdiscussie. Iets waar gemeeten en provincies over gaan. Maar op een of andere manier voeren sommigen hier de discussie over de veehouderij op basis van een zelfverzonnen alternatief dat ze niet willen.
Ik staak de discussie met jou, want jij gaat toch slechts bij mij de grens over van beschaafdheid.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wat een hersenkronkels. Als je vrijstaand woont ben je zelfredzaam.Je hebt geen flauw idee wat je nodig hebt aan grond om zelfredzaam te zijn is het wel?
quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, dat bepalen de provincies in samenwerking met de gemeenten.
Niet het grote complot
Dat lijkt me hoe dan ook geen reden om varkensbaronnen als dappere strijders daar tegen te gaan benoemen en ze lekker door laten gaan met het verzieken van het milieu.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die kolenmijnen zijn inmiddels bijna vijftig jaar geleden gesloten en de werkeloosheid is al jaren dusdanig laag dat men hele hordes Polen naar midden-Limburg moet halen omdat er simpelweg niet genoeg midden-Limburgers zijn om in die distributiecentra te laten werken. Het heeft allemaal maar weinig te doen met verduurzaming, maar alles met het creëeren van een verdienmodel voor een select gezelschap voor wie Nederland alleen nog maar als wingewest en verdienmodel dient. De Nederlandse bevolking heeft er zelf he-le-maal niets aan.
Het milieu interesseert jullie geen reet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat lijkt me hoe dan ook geen reden om varkensbaronnen als dappere strijders daar tegen te gaan benoemen en ze lekker door laten gaan met het verzieken van het milieu.
Voor de zoveelste keer; er is in midden-Limburg he-le-maal geen sprake van varkensbaronnen. Er is in midden-Limburg überhaupt geen sprake van grootschalige landbouw of veeteelt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat lijkt me hoe dan ook geen reden om varkensbaronnen als dappere strijders daar tegen te gaan benoemen en ze lekker door laten gaan met het verzieken van het milieu.
Verklaar je nader? men moet toch wonen?quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kan dan ook, door bijvoorbeeld de hoogte in te gaan, of, zoals Cherni al voorstelde, eens wat te gaan bijbouwen in het Gooi.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Verklaar je nader? men moet toch wonen?
Ahja, nog meer nihilistische hoogbouw. Daar knapt een mens van op.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kan dan ook, door bijvoorbeeld de hoogte in te gaan, of, zoals Cherni al voorstelde, eens wat te gaan bijbouwen in het Gooi.
Geen idee waarom ineens iedereen op voormalige weilanden in Gelderland, Brabant en Friesland zou moeten wonen.
Uhm... er is toch woningnood?quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja, nog meer nihilistische hoogbouw. Daar knapt een mens van op.
Waarom zou me dat geen reet schelen? Ik moet er ook in leven. En heb ook verder geen andere belangen daarin als huizenbezitter met een kantoorbaan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het milieu interesseert jullie geen reet.
Zou niet weten waarom.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker. En daarom zal er OOK in weilanden moeten worden gebouwd.
Vreemd, dat speelt dus alleen wanneer het alternatief wonen in de hoogte betreft?quote:
Dan gaat dit topic dus ook niet over Limburg.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer; er is in midden-Limburg he-le-maal geen sprake van varkensbaronnen. Er is in midden-Limburg überhaupt geen sprake van grootschalige landbouw of veeteelt.
Uh, nee?quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd, dat speelt dus alleen wanneer het alternatief wonen in de hoogte betreft?
Goh.
Over welke provincies wel?quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan gaat dit topic dus ook niet over Limburg.
Dus hoeveel dozen ze in Limburg bouwen is iets dat ze grotendeels in Maastricht moeten beslissen.
Het argument verzieken van het milieu is een stok die men gebruikt om ruimte te creëren. De Chemische industrie en andere industrie is ook een vervuiler en mogelijk een nog grotere. Toch speelt dat plots geen enkele rol en zijn schijnbaar alleen de boeren(intensieve veeteelt) de grootste vervuilers en moeten zich wederom aanpassen na eerst enorme investeringen te hebben gemaakt. Overigens noem ik dat geen boeren maar managers.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Knapt een mens van op inderdaad, het platteland volbouwen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh, nee?
Ik ben niet tegen hoogbouw. Maar jij brengt het als enig alternatief.
Niet genoeg. Gelderland, Limburg moet ook vol met woningen. We moeten naar 0 natuur.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Knapt een mens van op inderdaad, het platteland volbouwen.
En ik zou denken dat
a) betaalbare woonruimte sowieso erg wenselijk zou zijn, dus ook wanneer het een flat betreft en
b) het kunnen blijven vertoeven in de Randstad is voor heel veel mensen kennelijk heel belangrijk.
Win-win, bouw Noord- en Zuid-Holland, Flevoland en Utrecht he-le-maal vol; kunnen we van die weilanden mooie natuurgebieden maken.
De Randstad kijkt al enige decennia zeer begeerlijk naar het Groene Brabant, inderdaad.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Brabant bijvoorbeeld, waar 2x zoveel varkens leven dan mensen.
De industrie is maar een klein deelquote:Op woensdag 7 juli 2021 20:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het argument verzieken van het milieu is een stok die men gebruikt om ruimte te creëren. De Chemische industrie en andere industrie is ook een vervuiler en mogelijk een nog grotere. Toch speelt dat plots geen enkele rol en zijn schijnbaar alleen de boeren(intensieve veeteelt) de grootste vervuilers en moeten zich wederom aanpassen na eerst enorme investeringen te hebben gemaakt. Overigens noem ik dat geen boeren maar managers.
Iedereen zal het er mee eens zijn dat er kleinschalig gewerkt moet worden. Dat was ooit. Maar het moest allemaal groter. Want economische groei was noodzakelijk. Hoe wil je op een kleinschalige manier overleven? Dat kan alleen met bakken subsidies zoals men in Oostenrijk te werk gaat. Maar die discussie word niet gevoerd.
Bovendien, als ik een boer was geweest zou ik ook ontploffen. De gemakzucht rot maar op. Man man. Nee zou moeten we niet om onze boeren omgaan.
Ja, leuk, maar je hebt het zelf al perfect aangegeven: woningnood is geen woningnood, het gaat om een bepááld soort woningnood. Flats zijn te min, daar 'knap je niet van op'.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet genoeg. Gelderland, Limburg moet ook vol met woningen. We moeten naar 0 natuur.
LOL, het is juist uiterst neoliberaal om mensen maar in flats te proppen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar je hebt het zelf al perfect aangegeven: woningnood is geen woningnood, het gaat om een bepááld soort woningnood. Flats zijn te min, daar 'knap je niet van op'.
Bijna arrogant.
De Randstad beslist niet eens waar en wat er in Brabant gebouwd gaat worden. Dat doen ze in Den Bosch en de gemeenten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De Randstad kijkt al enige decennia zeer begeerlijk naar het Groene Brabant, inderdaad.
Dus nu gooien ze 't op de varkens.
Er moet en zal gebouwd bij de tijd gebracht worden.
Wat, omdat ik het niet zo zie zitten om puur vanuit economisch motief te redeneren over nut en waarde?quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
LOL, het is juist uiterst neoliberaal om mensen maar in flats te proppen.
Jij bent vooral niet zo links, als je jezelf graag ziet.
Slachtoffer?quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De Randstad beslist niet eens waar en wat er in Brabant gebouwd gaat worden. Dat doen ze in Den Bosch en de gemeenten.
Maar kennelijk is slachtoffer spelen naar de randstad wel fijn in plaats van het probleem in eigen provincie te erkennen.
Oh alleen stikstof is slecht voor het milieu. Wat dacht je van benzeen, Tolueen etc etc dat de bodem indruipt. Niet voor niets kunnen inwoners van Geleen zo nu en dan gratis ijs halen. Begrijp mij niet verkeerd. Voor mij hoeft die chemische industrie niet weg. Sterker nog, lekker laten staan ondanks dat ik weliswaar in Maastricht woon en vast wel een en ander neerslaat. Jaren in die industrie gewerkt. Van ammoniak dampen tot salpeterzuur.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De industrie is maar een klein deel
[ afbeelding ]
En boeren zij zeker bedrgen door de politiek. Maar dat moet opgelost worden door met geld over de brug te komen. Niet door het probleem te negeren.
Dit topic gaat over stikstof. Niet over andere stoffen. Prima als men daar iets aan wil doen maar dat moet geen rookgordijn zijn voor het stikstof probleem.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Oh alleen stikstof is slecht voor het milieu. Wat dacht je van benzeen, Tolueen etc etc dat de bodem indruipt. Niet voor niets kunnen inwoners van Geleen zo nu en dan gratis ijs halen. Begrijp mij niet verkeerd. Voor mij hoeft die chemische industrie niet weg. Sterker nog, lekker laten staan ondanks dat ik weliswaar in Maastricht woon en vast wel een en ander neerslaat. Jaren in die industrie gewerkt. Van ammoniak dampen tot salpeterzuur.
Ook weer makkelijk om alleen stikstof te benoemen.
Gast. Er is woningnood, en jij wil kosten wat het kost niet de stukken grond van weilanden gebruiken voor woningen. Inplaats daarvan wil je de steden volledig volbouwen met hoogbouw.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat, omdat ik het niet zo zie zitten om puur vanuit economisch motief te redeneren over nut en waarde?
Ja, heel niet links inderdaad. Ik zou uiteraard moeten pleiten voor nog meer inspraak van bedrijven en VVD'66'ers bij het politieke proces, en derhalve ook hun inspraak bij ludieke ideeën betreffende ruimtelijke indeling.
Ik baseer me net als de rest hier op wat ik zelf al jaren zie gebeuren op het platteland hier in de buurt. Daar word je vanzelf wat minder naïef van.
Jeetje, gaan ze dan ineens wel betaalbare woningen bouwen waar starters wel terecht kunnen? Wat vreemd dat dat alleen op weilanden in de provincie kan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gast. Er is woningnood, en jij wil kosten wat het kost niet de stukken grond van weilanden gebruiken voor woningen. Inplaats daarvan wil je de steden volledig volbouwen met hoogbouw.
Ja, echt sociaal...
Wees gewoon eerliik. Dat stikstof argument is gewoon een middel om ruimte te creëren. Als men gewoon nu zo eerlijk is dat we ruimte nodig hebben zonder dit argument te gebruiken komen we nog ergens.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit topic gaat over stikstof. Niet over andere stoffen. Prima als men daar iets aan wil doen maar dat moet geen rookgordijn zijn voor het stikstof probleem.
Nee, ruimte is er meer dan genoeg. Genoeg boeren die hun land wel willen verkopen voor een forse zak geld. En desnoods leggen we de Markerwaard alsnog aan. Als het puur om ruimte ging was er geen enkel probleem geweest.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wees gewoon eerliik. Dat stikstof argument is gewoon een middel om ruimte te creëren. Als men gewoon nu zo eerlijk is dat we ruimte nodig hebben zonder dit argument te gebruiken komen we nog ergens.
Hmm nog maar een keer...quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, ruimte is er meer dan genoeg. Genoeg boeren die hun land wel willen verkopen voor een forse zak geld. En desnoods leggen we de Markerwaard alsnog aan. Als het puur om ruimte ging was er geen enkel probleem geweest.
Bovendien, dan zouden al die onderzoeksinstituten, ambtenaren, de raad van state, mileuorganisaties en nog meer de boel bij elkaar liegen en dat op elkaar afstemmen. Dat is gewoon complotdenkerij.
Al die ecologen en wetenschappers op het gebied van stikstofuitstoot en biodiversiteit die kletsen dus maar wat? Die verzinnen wat om de boel vol te kunnen gooien met beton? Dat geloof je toch zelf niet?quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wees gewoon eerliik. Dat stikstof argument is gewoon een middel om ruimte te creëren. Als men gewoon nu zo eerlijk is dat we ruimte nodig hebben zonder dit argument te gebruiken komen we nog ergens.
zucht...quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:14 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Al die ecologen en wetenschappers op het gebied van stikstofuitstoot en biodiversiteit die kletsen dus maar wat? Die verzinnen wat om de boel vol te kunnen gooien met beton? Dat geloof je toch zelf niet?
Stop jij maar met reageren op mij als je wilt. Je reageert alleen maar met alles-of-niets/zwart-wit argumenten die op vrijwel niets anders zijn gebaseerd dan je eigen anti-Randstad onderbuik.quote:
quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:19 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Stop jij maar met reageren op mij als je wilt. Je reageert alleen maar met alles-of-niets/zwart-wit argumenten die op vrijwel niets anders zijn gebaseerd dan je eigen anti-Randstad onderbuik.
Kan toch overal?quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje, gaan ze dan ineens wel betaalbare woningen bouwen waar starters wel terecht kunnen? Wat vreemd dat dat alleen op weilanden in de provincie kan.
Woningnood is ook prima op te lossen door niet jaarlijks hele scheepsladingen expats en arbeidsmigranten naar binnen te halen om het verdienmodel van een select gezelschap overeind te houden. Als er niet genoeg Nederlanders beschikbaar zijn om winstmaximalisatie voor de happy few te verzorgen nemen ze maar genoegen met wat minder winst of een kleinere of zelfs geen economische groei...quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gast. Er is woningnood, en jij wil kosten wat het kost niet de stukken grond van weilanden gebruiken voor woningen. Inplaats daarvan wil je de steden volledig volbouwen met hoogbouw.
Ja, echt sociaal...
kennelijk niet...quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:22 schreef skrn het volgende:
[..]
Kan toch overal?
Wat een gezeur. Alsof er in de randstad niks wordt gebouwd...
Waarom hebben ze het alleen over stikstofuitstoot. Je laat boeren steeds enorme investeringen maken waar je U tegen zegt en plots is het weer niet goed. En dan vind jij het vreemd dat boeren het uiteindelijk niet meer pikken. Verklaar dat eens.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:14 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Al die ecologen en wetenschappers op het gebied van stikstofuitstoot en biodiversiteit die kletsen dus maar wat? Die verzinnen wat om de boel vol te kunnen gooien met beton? Dat geloof je toch zelf niet?
super; heb je die weilanden in Overijssel niet nodig.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien er eens gaan kijken?
Ik kan je verzekeren dat er veel gebouwd wordt in de Randstad.
Die in de kassen moeten werken ...quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Woningnood is ook prima op te lossen door niet jaarlijks hele scheepsladingen expats en arbeidsmigranten naar binnen te halen om het verdienmodel van een select gezelschap overeind te houden. Als er niet genoeg Nederlanders beschikbaar zijn om winstmaximalisatie voor de happy few te verzorgen nemen ze maar genoegen met wat minder winst of een kleinere of zelfs geen economische groei...
Oh ik snap heel goed dat de desbetreffende boeren boos zijn. Er is veel te lang gewacht met het nemen van maatregelen, mede door de partij waarop ik zelf heb gestemd. Dat mag men zich aanrekenen maar dat neemt niet weg dat er iets moet gebeuren. Ik vind het niet gek dat boeren boos zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waarom hebben ze het alleen over stikstofuitstoot. Je laat boeren steeds enorme investeringen maken waar je U tegen zegt en plots is het weer niet goed. En dan vind jij het vreemd dat boeren het uiteindelijk niet meer pikken. Verklaar dat eens.
En daar gaan we weer. Waar zeg ik dat ze alles voor 100% volgooien met beton. Dat maak jij ervan. Dat kan van woningbouw gaan tot windmolens, zonneparken, industrie en mogelijk deels natuur.
Maar doe nu niet alsof dat stikstofprobleem niet eerder bekend was. En ga mij niet verantwoordelijk maken voor die ongebreidelde economische groei dat ook noodzakelijk is.
Daar ben ik het mee eens hoewel de boeren zelf ook de nodige boter op hun hoofd hebben, al die convenanten met de boeren hebben toch ook maar weinig opgeleverd, geloof ik.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:26 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Oh ik snap heel goed dat de desbetreffende boeren boos zijn. Er is veel te lang gewacht met het nemen van maatregelen, mede door de partij waarop ik zelf heb gestemd. Dat mag men zich aanrekenen maar dat neemt niet weg dat er iets moet gebeuren. Ik vind het niet gek dat boeren boos zijn.
In het Westland inderdaad, de duizenden Polen in midden-Limburg werken o.a. in het distributiecentrum van Action in Echt.quote:
En in heel Nederland koopt men de Action leeg. Polen in Limburg is nou niet iets nieuws, er werkten al Polen in de kolenmijnen in Limburg toen die er nog waren.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In het Westland inderdaad, de duizenden Polen in midden-Limburg werken o.a. in het distributiecentrum van Action in Echt.
Beetje jammer alleen dat er wél volop nieuwe bedrijfspanden (waaronder die distributiecentra) gebouwd worden, waarvoor die Polen weer nodig zijn omdat daar gewoonweg te weinig Limburgse werknemers voor beschikbaar zijn, maar géén woonruimte waar al die extra inwoners in gehuisvest kunnen worden. Die Polen worden momenteel in stallen en containers en op verpauperde campings gedumpt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En in heel Nederland koopt men de Action leeg. En Polen in Limburg is nou niet iets nieuws, er werkten al Polen in de kolenmijnen in Limburg toen die er nog waren.
Wingewest? Limburg? Nou, dat vind ik wel wat ver gaan, het is meer een kostenpost, geloof ikquote:Op woensdag 7 juli 2021 21:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat er wél volop nieuwe bedrijfspanden (waaronder die distributiecentra) gebouwd worden, waarvoor die Polen weer nodig zijn omdat daar gewoonweg te weinig Limburgse werknemers voor beschikbaar zijn, maar géén woonruimte waar al die extra inwoners in gehuisvest kunnen worden. Die Polen worden momenteel in stallen en containers en op verpauperde campings gedumpt.
Zonder scrupules een gebied als wingewest en mensen als wegwerp-fte uitbuiten, meer is het allemaal niet.
Hoogbouw is veel duurder per M2 woonoppervlakte om te bouwen dan laagbouw.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje, gaan ze dan ineens wel betaalbare woningen bouwen waar starters wel terecht kunnen? Wat vreemd dat dat alleen op weilanden in de provincie kan.
Boeren worden door de afnemers gedwongen om alleen maar zo goedkoop mogelijk te produceren. Albert Heijn maakt de winst. Boeren maken marges waar geen beursgenoteerd bedrijf het lang mee zou volhouden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:15 schreef skrn het volgende:
[..]
Hier mee eens.
Ik gun boeren echt hun ondernemerschap, maar ik vind vanuit de boeren zo weinig innovatie-drang om eens na te denken hoe ze hun landbouw kunnen bedrijven in een (over)vol Nederland.
Maar goed, heb heel lang in Delft gewoond, zie vanaf daar de hemel in lichterlaaie door de kassen, altijd, en de arbeidsmigranten worden voor de leuk in alle steden rond het Westland gedumpt, sterker nog, arbeidsmigranten zijn in het Westland gewoon niet welkom.
https://www.ad.nl/den-haa(...)taire-ramp~acfa09b1/
En moet ik daar allemaal sympathie voor hebben?
Zou het?quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wingewest? Limburg? Nou, dat vind ik wel wat ver gaan, het is meer een kostenpost, geloof ik
Dat mag Joost weten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 22:00 schreef Spanky78 het volgende:
P. S.
Waar komt al die stikstof in het westen, met overwegend westenwind nu eigenlijk vandaan dan?
In de Randstad heb je dan ook alle voorzieningen. Van een metronetwerk tot vermaak en cultuur. Bovendien is daar ook meer werkgelegenheid. Nogal logisch dat daar meer gebouwd moet worden. Of zal iemand in Brabant, Limburg, Gelderland gaan wonen als die werk heeft in de Randstad. Zou kunnen maar dat zal niet voor de massa gelden. Ik vind 75km enkel woon werkverkeer eigenlijk al veel. Ik doe dit al jaren maar begin er nu toch wel genoeg van te krijgen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:22 schreef skrn het volgende:
[..]
Kan toch overal?
Wat een gezeur. Alsof er in de randstad niks wordt gebouwd...
ze kunnen alleen gaan bouwen waar genoeg land vrij gaat komenquote:Op woensdag 7 juli 2021 22:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
In de Randstad heb je dan ook alle voorzieningen. Van een metronetwerk tot vermaak en cultuur. Bovendien is daar ook meer werkgelegenheid. Nogal logisch dat daar meer gebouwd moet worden. Of zal iemand in Brabant, Limburg, Gelderland gaan wonen als die werk heeft in de Randstad. Zou kunnen maar dat zal niet voor de massa gelden. Ik vind 75km enkel woon werkverkeer eigenlijk al veel. Ik doe dit al jaren maar begin er nu toch wel genoeg van te krijgen.
Het is net alsof ik een inhoudsloze, populistische politicus hoor praten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
woningnood is geen woningnood, het gaat om een bepááld soort woningnood.
Ga die fantastische, Nederlandse agricultuur dan lekker in Egypte toepassen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 22:00 schreef Spanky78 het volgende:
En een wijs man zei ooit: beschaving is maar een dun laagje vernis, dat is ongeveer 1 maaltijd dik. De Arabische ‘lente’ was een opstand vanwege hoge graanprijzen. Honger dus. Iets wat we hier dankzij de fantastische Nederlandse agricultuur sinds 1945 niet kennen.
Als je zelf het voer voor je veestapel hoeft te verbouwen lijkt het inderdaad hardstikke efficiënt maar dat is natuurlijk je reinste kolder.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:45 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Boeren worden door de afnemers gedwongen om alleen maar zo goedkoop mogelijk te produceren. Albert Heijn maakt de winst. Boeren maken marges waar geen beursgenoteerd bedrijf het lang mee zou volhouden.
Omdat boeren zich niet mogen concentreren tot markt macht verliezen zij het spel van de almaar groeiende grote voedselketens. Met name degenen die aan de consument verkopen. Albert Heijn, Lidl, McDonald’s, Starbucks. Het mag allemaal geen fuck kosten. Maar hun winsten zijn enorm.
Conclusie: voedsel is veel te goedkoop. De kosten betalen we in kwaliteit van natuur.
We betalen 1000¤ voor een iPhone, maar een dubbeltje meer voor een pak melk is ‘duur’.
Overigens zijn Nederlandse boeren per geprobeerde kilo het minst natuur belastend en super efficient. Over de hele wereld is men onder de indruk van ‘the Dutch miracle’. Onze landbouw.
De onwetendheid van de deelnemers in dit topic druipt er vanaf. Gevoed door activisten die met hun haver melk in de koffie makkelijk praten hebben. Landbouw is vervuilend en belastend voor het milieu. Maar we kunnen ook een hoop van die piepkleine natura2000 gebiedjes opheffen. Of de mensen in de stad eens mee laten betalen, ipv dat er een dikke stroom belastinggeld naar de randstad stroomt, de theaters, kunstsector, onderwijs en ov in. Terwijl op het platteland alles al weg us gesaneerd.
Ben zelf ook uit de stad; maar als je de feiten bekijkt dan is het te gemakkelijk wijzen naar de boeren.
Laat ze de soja importeurs maar betalen per bulkschip voor alle stikstof en fosfor die ze het land in slepen. Of de kunstmestproductie. Want doordat we dat voor niets can aardgas of burgeroorlog maken, kunnen we met de dierlijke mest geen kant op.
Wat denk je dat ODE (de opslag duurzame energie die daarna aan grote bedrijven wordt gegeven voor duurzame energie) elk gezin jaarlijks kost? En hoeveel subsidie er gaat naar andere zaken? En hoeveel niet-betaalde belasting zit er wel niet bij grote bedrijven zoals apple?quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je zelf het voer voor je veestapel hoeft te verbouwen lijkt het inderdaad hardstikke efficiënt maar dat is natuurlijk je reinste kolder.
En nog meer geld naar de landbouw? De landbouw is al 1 groot subsidiefestival dat een gemiddeld Nederlands gezin meer dan 500 euro per jaar kost aan belastinggeld.
Voordeel is is dat de provincie zich langer zal redden. Hongersnood indien dat komt zal het hardste toeslaan in de steden in de randstad.quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:32 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Wat denk je dat ODE (de opslag duurzame energie die daarna aan grote bedrijven wordt gegeven voor duurzame energie) elk gezin jaarlijks kost? En hoeveel subsidie er gaat naar andere zaken? En hoeveel niet-betaalde belasting zit er wel niet bij grote bedrijven zoals apple?
Natuurlijk komt er veel voer uit het buitenland, maar alsnog is ook de Nederlandse akkerbouw een van de aller-efficiëntsten ter wereld. Met per kilo geproduceerd product weinig vervuiling. Daarnaast gaat er nu vreselijk veel de vergister in, ipv naar veevoer. of de biomassa-centrale ipv een schaap of koe.
Beschaving is een dun laagje, chaos is slechts een paar gemiste maaltijden weg. We hebben boeren nodig, zonder voedsel stort de beschaving binnen een paar weken in.
Als we zo goed zijn in akkerbouw waarom wordt dan maar een kwart van de landbouwgrond voor akkerbouw gebruikt?quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:32 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Wat denk je dat ODE (de opslag duurzame energie die daarna aan grote bedrijven wordt gegeven voor duurzame energie) elk gezin jaarlijks kost? En hoeveel subsidie er gaat naar andere zaken? En hoeveel niet-betaalde belasting zit er wel niet bij grote bedrijven zoals apple?
Natuurlijk komt er veel voer uit het buitenland, maar alsnog is ook de Nederlandse akkerbouw een van de aller-efficiëntsten ter wereld. Met per kilo geproduceerd product weinig vervuiling. Daarnaast gaat er nu vreselijk veel de vergister in, ipv naar veevoer. of de biomassa-centrale ipv een schaap of koe.
Beschaving is een dun laagje, chaos is slechts een paar gemiste maaltijden weg. We hebben boeren nodig, zonder voedsel stort de beschaving binnen een paar weken in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |