Dat zaaien ze wel weer netjes in. Zo zijn ze dan ook wel weer.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:09 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja boze boeren wil je niet
Rip grasveld Malieveld
Hier mee eens.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 22:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, velen zitten helemaal vast in een soort idyllisch Ivon Jaspers-beeld van boerderijen.
Die varkensbaronnen zijn niks van dat. Vaak wonen die gewoon in een villa die ergens anders staat.
Het alles of niets verhaal is waar de boeren en BBB garen bij spinnen, dus blijven ze die leugen tot in den treure herhalen. In hun ogen wil Den Haag (en alle inwoners van de Randstad) maar 1 ding; alle boeren weg uit Nederland. Alle landbouwgrond volbouwen met huizen en datacenters. Het zijn gewoon trieste domme leugens die een discussie met deze groep helaas onmogelijk maakt. En ja, als je enkel met je doorgesnoven harses op een trekker naar 't Malieveld wil en niet gewoon wil praten, dan maar maatregelen zonder de inbreng van de boeren.quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is dan ook geen alles of niets verhaal zoals sommigen stellen.
Hoe dan ook bestaat er geen complot van het kabinet, alle partijen links van de PVV, de provincies, de EU, het RIVM, de raad van state, bouwbedrijven, honderden ambtenaren, diverse milieuorganisaties, diverse onderzoeksinstituten en wetenschappers die stiekem rapporten uit hun duim zuigen om stiekem iets anders te gaan doen.
Enkel randstedelijken spinnen garen bij zo'n vals beeld om de bevolking tegen de boeren op te zetten. Tweespalt te zaaien. Een beproefde tactiek.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het alles of niets verhaal is waar de boeren en BBB garen bij spinnen, dus blijven ze die leugen tot in den treure herhalen.
Nonsens. De opa's aan de kant van mijn vrouw waren allebei boer met een kleine boerderij. Een aantal koeien, een aantal varkens enzovoort. Ze wisten dat vooruitgang nodig was, boeren zoals zij deden kon en kan simpelweg niet meer. Ze hadden bewondering voor de nieuwe technieken zoals een melkmachine.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:31 schreef Harmankardon het volgende:
Als je een boer uit de jaren 50 zou laten zien wat er van hun beroep en de inrichting land is geworden dan waren ze in tranen uitgebarsten.
Om te voorkomen dat die blokkendozen gebouwd worden, moeten niet alleen "plattelandirs" niets meer bij Alieexpress bestellen, datzelfde geldt voor alle Duitsers, Belgen, Fransozen, Engelsen, Spanjaarden, Italianen, Portugezen enz. enz. enz. Vanuit die kolossen wordt nl. heel Europa bevoorraad. Waarom er dan bijv. in Portugal of Spanje geen distributiecentra voor zuid-Europa gebouwd worden, waarmee meteen de werkeloosheid in die landen aangepakt kan worden, is me een raadsel.quote:Op woensdag 7 juli 2021 06:33 schreef fathank het volgende:
Ah de stikstofproblematiek is een complot om de homeopatische verdunning vorm te geven.
Misschien moeten de plattelandirs wat minder pakketjes bestellen op AliExpress en Netflix kijken dan hebben we ook niet zoveel blokkendozen nodig.
Ik heb nog geen enkele beleidsmaker of randstedeling horen roepen dat alle boeren weg moeten. Wel of het een beetje minder kan met de meest vervuilende veeteelt en of er misschien een heel klein beetje landbouwgrond (ze hebben voor een economie van 1,5% wel ruim 50% van het landoppervlak in gebruik) ingezet kan worden voor andere doeleinden. Daarentegen heb ik Mark van den Oever wel horen ageren tegen boeren die zich lieten uitkopen (verraders, zwakke schakels) en is zijn eis en die van FDF toch echt wel dat er geen hectare landbouwgrond gaat verdwijnen. En bij elke minimale concessie die van boeren wordt gevraagd wordt gezegd: "DAN HEBBEN WE STRAKS GEEN ETEN MEER HOOR!!! NO FARMERS NO FOOD NO FUTURE!!!!!!" Dus nee, die consessies die ze volgens jou willen doen zie ik echt totaal niet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Enkel randstedelijken spinnen garen bij zo'n vals beeld om de bevolking tegen de boeren op te zetten. Tweespalt te zaaien. Een beproefde tactiek.
Zowel de boeren als BBB zijn bereid om concessies te doen. Meer dan 90% van de bevolking in de provincie steunt de boeren ondanks de propaganda uit Den Haag.
Zo'n beetje de enige varkensboeren in mijn vorige woonplaats waren de trappistenpaters met hun livar varkens...quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op volstrekt suggestieve bedenksels valt natuurlijk niet te reageren.
Kennelijk hebben jullie een glazen bol die zegt wat ze gaan doen en is dat 100% een ding. Dus moet het maar varkensboeren blijven.
Lees het artikel uit de openingspost eens zou ik zeggen en dan met name het stuk over Overijssel, Gelderland en Noord-Brabant. Kijk wat de praktijk is. Kijk ook wat de plannen van de overheid zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkele beleidsmaker of randstedeling horen roepen dat alle boeren weg moeten.
De bouw van distributiecentra is fake news er als je er tegen bent, ben je een altrechts nazi. Aldus hexagon...quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Oke die link is een complot? Het is een beleidsplan. Bovendien vind nieuwbouw in de regel plaats daar waar zich al woningbouw zal bevinden zoals bijvoorbeeld Vleuten dat grenst aan Utrecht.
Mooie zwart/wit tegenstelling maak je er van. Vooruitgang ja, op deze wijze nee.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nonsens. De opa's aan de kant van mijn vrouw waren allebei boer met een kleine boerderij. Een aantal koeien, een aantal varkens enzovoort. Ze wisten dat vooruitgang nodig was, boeren zoals zij deden kon en kan simpelweg niet meer. Ze hadden bewondering voor de nieuwe technieken zoals een melkmachine.
Een distributiecentrum dat tienduizenden vierkante kilometers groot is. Interessant doel van dat complot.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De bouw van distributiecentra is fake news er als je er tegen bent, ben je een altrechts nazi. Aldus hexagon...![]()
Nee, jouw bijdrage was lekker genuanceerd.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:03 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Mooie zwart/wit tegenstelling maak je er van. Vooruitgang ja, op deze wijze nee.
Lol. En goed ook, FvD pakt enkel een mediamomentje voor op hun YouTube kanaal. Komen verder niet opdagen bij debatten over landbouw.quote:
Ja we moeten toch ergens van eten of niet? Moeten we allemaal consultant of jurist worden?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef skrn het volgende:
Ik vind niet per se dat de boeren moeten wegwezen, maar ik vind wel dat Nederland wel heel veel zware industrie heeft: we hebben de grootste haven van Europa, en vergis je niet, Amsterdam heeft ook nog best een grote haven, Schiphol behoort ook tot de top vijf grootste luchthavens van Europa, heb je ook nog de hoogovens, een behoorlijke petro-chemische sector, een grote intensieve glastuinbouwsector, heel veel intensieve veeteelt en een overvol wegennet.
Als je kijkt wat Nederland exporteert, word je helemaal gek, ik zou zeggen dat er amper landen van de grootte van Nederland zijn die zoveel exporteren.
Ik vind het niet gek om daar eens van af te stappen, hopelijk zonder zware economische gevolgen, en voor betere leefbaarheid en gezondheid.
Overbevolking in boeren schuren met in totaal in nl 18.2 miljoen grotere veedieren en 107 miljoen pluimveedieren.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het werkelijke probleem is overbevolking. Maar dat wordt alleen maar gestimuleerd.
Intensieve menshouderij in de randstad enkel om er zoveel mogelijk geld uit te slaan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Overbevolking in boeren schuren met in totaal in nl 18.2 miljoen grotere veedieren en 107 miljoen pluimveedieren.
Dit is wel lastig voor jou, wie moet je steunen in deze kwestie?quote:Op woensdag 7 juli 2021 13:12 schreef Starhopper het volgende:
Baudet is niet welkom op het malieveld!1![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |