kennelijk niet...quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:22 schreef skrn het volgende:
[..]
Kan toch overal?
Wat een gezeur. Alsof er in de randstad niks wordt gebouwd...
Waarom hebben ze het alleen over stikstofuitstoot. Je laat boeren steeds enorme investeringen maken waar je U tegen zegt en plots is het weer niet goed. En dan vind jij het vreemd dat boeren het uiteindelijk niet meer pikken. Verklaar dat eens.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:14 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Al die ecologen en wetenschappers op het gebied van stikstofuitstoot en biodiversiteit die kletsen dus maar wat? Die verzinnen wat om de boel vol te kunnen gooien met beton? Dat geloof je toch zelf niet?
super; heb je die weilanden in Overijssel niet nodig.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien er eens gaan kijken?
Ik kan je verzekeren dat er veel gebouwd wordt in de Randstad.
Die in de kassen moeten werken ...quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Woningnood is ook prima op te lossen door niet jaarlijks hele scheepsladingen expats en arbeidsmigranten naar binnen te halen om het verdienmodel van een select gezelschap overeind te houden. Als er niet genoeg Nederlanders beschikbaar zijn om winstmaximalisatie voor de happy few te verzorgen nemen ze maar genoegen met wat minder winst of een kleinere of zelfs geen economische groei...
Oh ik snap heel goed dat de desbetreffende boeren boos zijn. Er is veel te lang gewacht met het nemen van maatregelen, mede door de partij waarop ik zelf heb gestemd. Dat mag men zich aanrekenen maar dat neemt niet weg dat er iets moet gebeuren. Ik vind het niet gek dat boeren boos zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waarom hebben ze het alleen over stikstofuitstoot. Je laat boeren steeds enorme investeringen maken waar je U tegen zegt en plots is het weer niet goed. En dan vind jij het vreemd dat boeren het uiteindelijk niet meer pikken. Verklaar dat eens.
En daar gaan we weer. Waar zeg ik dat ze alles voor 100% volgooien met beton. Dat maak jij ervan. Dat kan van woningbouw gaan tot windmolens, zonneparken, industrie en mogelijk deels natuur.
Maar doe nu niet alsof dat stikstofprobleem niet eerder bekend was. En ga mij niet verantwoordelijk maken voor die ongebreidelde economische groei dat ook noodzakelijk is.
Daar ben ik het mee eens hoewel de boeren zelf ook de nodige boter op hun hoofd hebben, al die convenanten met de boeren hebben toch ook maar weinig opgeleverd, geloof ik.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:26 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Oh ik snap heel goed dat de desbetreffende boeren boos zijn. Er is veel te lang gewacht met het nemen van maatregelen, mede door de partij waarop ik zelf heb gestemd. Dat mag men zich aanrekenen maar dat neemt niet weg dat er iets moet gebeuren. Ik vind het niet gek dat boeren boos zijn.
In het Westland inderdaad, de duizenden Polen in midden-Limburg werken o.a. in het distributiecentrum van Action in Echt.quote:
En in heel Nederland koopt men de Action leeg. Polen in Limburg is nou niet iets nieuws, er werkten al Polen in de kolenmijnen in Limburg toen die er nog waren.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In het Westland inderdaad, de duizenden Polen in midden-Limburg werken o.a. in het distributiecentrum van Action in Echt.
Beetje jammer alleen dat er wél volop nieuwe bedrijfspanden (waaronder die distributiecentra) gebouwd worden, waarvoor die Polen weer nodig zijn omdat daar gewoonweg te weinig Limburgse werknemers voor beschikbaar zijn, maar géén woonruimte waar al die extra inwoners in gehuisvest kunnen worden. Die Polen worden momenteel in stallen en containers en op verpauperde campings gedumpt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En in heel Nederland koopt men de Action leeg. En Polen in Limburg is nou niet iets nieuws, er werkten al Polen in de kolenmijnen in Limburg toen die er nog waren.
Wingewest? Limburg? Nou, dat vind ik wel wat ver gaan, het is meer een kostenpost, geloof ikquote:Op woensdag 7 juli 2021 21:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat er wél volop nieuwe bedrijfspanden (waaronder die distributiecentra) gebouwd worden, waarvoor die Polen weer nodig zijn omdat daar gewoonweg te weinig Limburgse werknemers voor beschikbaar zijn, maar géén woonruimte waar al die extra inwoners in gehuisvest kunnen worden. Die Polen worden momenteel in stallen en containers en op verpauperde campings gedumpt.
Zonder scrupules een gebied als wingewest en mensen als wegwerp-fte uitbuiten, meer is het allemaal niet.
Hoogbouw is veel duurder per M2 woonoppervlakte om te bouwen dan laagbouw.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje, gaan ze dan ineens wel betaalbare woningen bouwen waar starters wel terecht kunnen? Wat vreemd dat dat alleen op weilanden in de provincie kan.
Boeren worden door de afnemers gedwongen om alleen maar zo goedkoop mogelijk te produceren. Albert Heijn maakt de winst. Boeren maken marges waar geen beursgenoteerd bedrijf het lang mee zou volhouden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:15 schreef skrn het volgende:
[..]
Hier mee eens.
Ik gun boeren echt hun ondernemerschap, maar ik vind vanuit de boeren zo weinig innovatie-drang om eens na te denken hoe ze hun landbouw kunnen bedrijven in een (over)vol Nederland.
Maar goed, heb heel lang in Delft gewoond, zie vanaf daar de hemel in lichterlaaie door de kassen, altijd, en de arbeidsmigranten worden voor de leuk in alle steden rond het Westland gedumpt, sterker nog, arbeidsmigranten zijn in het Westland gewoon niet welkom.
https://www.ad.nl/den-haa(...)taire-ramp~acfa09b1/
En moet ik daar allemaal sympathie voor hebben?
Zou het?quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wingewest? Limburg? Nou, dat vind ik wel wat ver gaan, het is meer een kostenpost, geloof ik
Dat mag Joost weten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 22:00 schreef Spanky78 het volgende:
P. S.
Waar komt al die stikstof in het westen, met overwegend westenwind nu eigenlijk vandaan dan?
In de Randstad heb je dan ook alle voorzieningen. Van een metronetwerk tot vermaak en cultuur. Bovendien is daar ook meer werkgelegenheid. Nogal logisch dat daar meer gebouwd moet worden. Of zal iemand in Brabant, Limburg, Gelderland gaan wonen als die werk heeft in de Randstad. Zou kunnen maar dat zal niet voor de massa gelden. Ik vind 75km enkel woon werkverkeer eigenlijk al veel. Ik doe dit al jaren maar begin er nu toch wel genoeg van te krijgen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:22 schreef skrn het volgende:
[..]
Kan toch overal?
Wat een gezeur. Alsof er in de randstad niks wordt gebouwd...
ze kunnen alleen gaan bouwen waar genoeg land vrij gaat komenquote:Op woensdag 7 juli 2021 22:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
In de Randstad heb je dan ook alle voorzieningen. Van een metronetwerk tot vermaak en cultuur. Bovendien is daar ook meer werkgelegenheid. Nogal logisch dat daar meer gebouwd moet worden. Of zal iemand in Brabant, Limburg, Gelderland gaan wonen als die werk heeft in de Randstad. Zou kunnen maar dat zal niet voor de massa gelden. Ik vind 75km enkel woon werkverkeer eigenlijk al veel. Ik doe dit al jaren maar begin er nu toch wel genoeg van te krijgen.
Het is net alsof ik een inhoudsloze, populistische politicus hoor praten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
woningnood is geen woningnood, het gaat om een bepááld soort woningnood.
Ga die fantastische, Nederlandse agricultuur dan lekker in Egypte toepassen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 22:00 schreef Spanky78 het volgende:
En een wijs man zei ooit: beschaving is maar een dun laagje vernis, dat is ongeveer 1 maaltijd dik. De Arabische ‘lente’ was een opstand vanwege hoge graanprijzen. Honger dus. Iets wat we hier dankzij de fantastische Nederlandse agricultuur sinds 1945 niet kennen.
Als je zelf het voer voor je veestapel hoeft te verbouwen lijkt het inderdaad hardstikke efficiënt maar dat is natuurlijk je reinste kolder.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:45 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Boeren worden door de afnemers gedwongen om alleen maar zo goedkoop mogelijk te produceren. Albert Heijn maakt de winst. Boeren maken marges waar geen beursgenoteerd bedrijf het lang mee zou volhouden.
Omdat boeren zich niet mogen concentreren tot markt macht verliezen zij het spel van de almaar groeiende grote voedselketens. Met name degenen die aan de consument verkopen. Albert Heijn, Lidl, McDonald’s, Starbucks. Het mag allemaal geen fuck kosten. Maar hun winsten zijn enorm.
Conclusie: voedsel is veel te goedkoop. De kosten betalen we in kwaliteit van natuur.
We betalen 1000¤ voor een iPhone, maar een dubbeltje meer voor een pak melk is ‘duur’.
Overigens zijn Nederlandse boeren per geprobeerde kilo het minst natuur belastend en super efficient. Over de hele wereld is men onder de indruk van ‘the Dutch miracle’. Onze landbouw.
De onwetendheid van de deelnemers in dit topic druipt er vanaf. Gevoed door activisten die met hun haver melk in de koffie makkelijk praten hebben. Landbouw is vervuilend en belastend voor het milieu. Maar we kunnen ook een hoop van die piepkleine natura2000 gebiedjes opheffen. Of de mensen in de stad eens mee laten betalen, ipv dat er een dikke stroom belastinggeld naar de randstad stroomt, de theaters, kunstsector, onderwijs en ov in. Terwijl op het platteland alles al weg us gesaneerd.
Ben zelf ook uit de stad; maar als je de feiten bekijkt dan is het te gemakkelijk wijzen naar de boeren.
Laat ze de soja importeurs maar betalen per bulkschip voor alle stikstof en fosfor die ze het land in slepen. Of de kunstmestproductie. Want doordat we dat voor niets can aardgas of burgeroorlog maken, kunnen we met de dierlijke mest geen kant op.
Wat denk je dat ODE (de opslag duurzame energie die daarna aan grote bedrijven wordt gegeven voor duurzame energie) elk gezin jaarlijks kost? En hoeveel subsidie er gaat naar andere zaken? En hoeveel niet-betaalde belasting zit er wel niet bij grote bedrijven zoals apple?quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je zelf het voer voor je veestapel hoeft te verbouwen lijkt het inderdaad hardstikke efficiënt maar dat is natuurlijk je reinste kolder.
En nog meer geld naar de landbouw? De landbouw is al 1 groot subsidiefestival dat een gemiddeld Nederlands gezin meer dan 500 euro per jaar kost aan belastinggeld.
Voordeel is is dat de provincie zich langer zal redden. Hongersnood indien dat komt zal het hardste toeslaan in de steden in de randstad.quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:32 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Wat denk je dat ODE (de opslag duurzame energie die daarna aan grote bedrijven wordt gegeven voor duurzame energie) elk gezin jaarlijks kost? En hoeveel subsidie er gaat naar andere zaken? En hoeveel niet-betaalde belasting zit er wel niet bij grote bedrijven zoals apple?
Natuurlijk komt er veel voer uit het buitenland, maar alsnog is ook de Nederlandse akkerbouw een van de aller-efficiëntsten ter wereld. Met per kilo geproduceerd product weinig vervuiling. Daarnaast gaat er nu vreselijk veel de vergister in, ipv naar veevoer. of de biomassa-centrale ipv een schaap of koe.
Beschaving is een dun laagje, chaos is slechts een paar gemiste maaltijden weg. We hebben boeren nodig, zonder voedsel stort de beschaving binnen een paar weken in.
Als we zo goed zijn in akkerbouw waarom wordt dan maar een kwart van de landbouwgrond voor akkerbouw gebruikt?quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:32 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Wat denk je dat ODE (de opslag duurzame energie die daarna aan grote bedrijven wordt gegeven voor duurzame energie) elk gezin jaarlijks kost? En hoeveel subsidie er gaat naar andere zaken? En hoeveel niet-betaalde belasting zit er wel niet bij grote bedrijven zoals apple?
Natuurlijk komt er veel voer uit het buitenland, maar alsnog is ook de Nederlandse akkerbouw een van de aller-efficiëntsten ter wereld. Met per kilo geproduceerd product weinig vervuiling. Daarnaast gaat er nu vreselijk veel de vergister in, ipv naar veevoer. of de biomassa-centrale ipv een schaap of koe.
Beschaving is een dun laagje, chaos is slechts een paar gemiste maaltijden weg. We hebben boeren nodig, zonder voedsel stort de beschaving binnen een paar weken in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |