abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200255519
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat lijkt me hoe dan ook geen reden om varkensbaronnen als dappere strijders daar tegen te gaan benoemen en ze lekker door laten gaan met het verzieken van het milieu.
Het argument verzieken van het milieu is een stok die men gebruikt om ruimte te creëren. De Chemische industrie en andere industrie is ook een vervuiler en mogelijk een nog grotere. Toch speelt dat plots geen enkele rol en zijn schijnbaar alleen de boeren(intensieve veeteelt) de grootste vervuilers en moeten zich wederom aanpassen na eerst enorme investeringen te hebben gemaakt. Overigens noem ik dat geen boeren maar managers.

Iedereen zal het er mee eens zijn dat er kleinschalig gewerkt moet worden. Dat was ooit. Maar het moest allemaal groter. Want economische groei was noodzakelijk. Hoe wil je op een kleinschalige manier overleven? Dat kan alleen met bakken subsidies zoals men in Oostenrijk te werk gaat. Maar die discussie word niet gevoerd.

Bovendien, als ik een boer was geweest zou ik ook ontploffen. De gemakzucht rot maar op. Man man. Nee zou moeten we niet om onze boeren omgaan.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:36:11 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255523
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uh, nee?

Ik ben niet tegen hoogbouw. Maar jij brengt het als enig alternatief.
Knapt een mens van op inderdaad, het platteland volbouwen.

En ik zou denken dat

a) betaalbare woonruimte sowieso erg wenselijk zou zijn, dus ook wanneer het een flat betreft en
b) het kunnen blijven vertoeven in de Randstad voor heel veel mensen kennelijk heel belangrijk is.

Win-win, bouw Noord- en Zuid-Holland, Flevoland en Utrecht he-le-maal vol; kunnen we van die weilanden in de provincie mooie natuurgebieden maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200255533
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Knapt een mens van op inderdaad, het platteland volbouwen.

En ik zou denken dat

a) betaalbare woonruimte sowieso erg wenselijk zou zijn, dus ook wanneer het een flat betreft en
b) het kunnen blijven vertoeven in de Randstad is voor heel veel mensen kennelijk heel belangrijk.

Win-win, bouw Noord- en Zuid-Holland, Flevoland en Utrecht he-le-maal vol; kunnen we van die weilanden mooie natuurgebieden maken.
Niet genoeg. Gelderland, Limburg moet ook vol met woningen. We moeten naar 0 natuur.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:37:31 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200255534
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Over welke provincies wel?
Brabant bijvoorbeeld, waar 2x zoveel varkens leven dan mensen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:38:31 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255541
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Brabant bijvoorbeeld, waar 2x zoveel varkens leven dan mensen.
De Randstad kijkt al enige decennia zeer begeerlijk naar het Groene Brabant, inderdaad.

Dus nu gooien ze 't op de varkens.

Er moet en zal gebouwd bij de tijd gebracht worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:40:18 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200255561
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:36 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het argument verzieken van het milieu is een stok die men gebruikt om ruimte te creëren. De Chemische industrie en andere industrie is ook een vervuiler en mogelijk een nog grotere. Toch speelt dat plots geen enkele rol en zijn schijnbaar alleen de boeren(intensieve veeteelt) de grootste vervuilers en moeten zich wederom aanpassen na eerst enorme investeringen te hebben gemaakt. Overigens noem ik dat geen boeren maar managers.

Iedereen zal het er mee eens zijn dat er kleinschalig gewerkt moet worden. Dat was ooit. Maar het moest allemaal groter. Want economische groei was noodzakelijk. Hoe wil je op een kleinschalige manier overleven? Dat kan alleen met bakken subsidies zoals men in Oostenrijk te werk gaat. Maar die discussie word niet gevoerd.

Bovendien, als ik een boer was geweest zou ik ook ontploffen. De gemakzucht rot maar op. Man man. Nee zou moeten we niet om onze boeren omgaan.
De industrie is maar een klein deel

En boeren zij zeker bedrgen door de politiek. Maar dat moet opgelost worden door met geld over de brug te komen. Niet door het probleem te negeren.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:40:48 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255567
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet genoeg. Gelderland, Limburg moet ook vol met woningen. We moeten naar 0 natuur.
Ja, leuk, maar je hebt het zelf al perfect aangegeven: woningnood is geen woningnood, het gaat om een bepááld soort woningnood. Flats zijn te min, daar 'knap je niet van op'.

Bijna arrogant.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200255599
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, leuk, maar je hebt het zelf al perfect aangegeven: woningnood is geen woningnood, het gaat om een bepááld soort woningnood. Flats zijn te min, daar 'knap je niet van op'.

Bijna arrogant.
LOL, het is juist uiterst neoliberaal om mensen maar in flats te proppen.

Jij bent vooral niet zo links, als je jezelf graag ziet.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:44:24 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200255624
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De Randstad kijkt al enige decennia zeer begeerlijk naar het Groene Brabant, inderdaad.

Dus nu gooien ze 't op de varkens.

Er moet en zal gebouwd bij de tijd gebracht worden.
De Randstad beslist niet eens waar en wat er in Brabant gebouwd gaat worden. Dat doen ze in Den Bosch en de gemeenten.

Maar kennelijk is slachtoffer spelen naar de randstad wel fijn in plaats van het probleem in eigen provincie te erkennen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:44:36 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255628
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

LOL, het is juist uiterst neoliberaal om mensen maar in flats te proppen.

Jij bent vooral niet zo links, als je jezelf graag ziet.
Wat, omdat ik het niet zo zie zitten om puur vanuit economisch motief te redeneren over nut en waarde?

Ja, heel niet links inderdaad. Ik zou uiteraard moeten pleiten voor nog meer inspraak van bedrijven en VVD'66'ers bij het politieke proces, en derhalve ook hun inspraak bij ludieke ideeën betreffende ruimtelijke indeling.

Ik baseer me net als de rest hier op wat ik zelf al jaren zie gebeuren op het platteland hier in de buurt. Daar word je vanzelf wat minder naïef van.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:46:15 #161
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255653
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De Randstad beslist niet eens waar en wat er in Brabant gebouwd gaat worden. Dat doen ze in Den Bosch en de gemeenten.

Maar kennelijk is slachtoffer spelen naar de randstad wel fijn in plaats van het probleem in eigen provincie te erkennen.
Slachtoffer?

Juist niet. In ieder geval, nog niet.

Brabant heeft al wel langer stand weten te houden tegen het utilaire denken van boven de Moerdijk. Dat het in Den Bosch rondwaart zal niemand ontkennen, en werd zelfs door o.m. Cherni bevestigd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200255691
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De industrie is maar een klein deel

[ afbeelding ]

En boeren zij zeker bedrgen door de politiek. Maar dat moet opgelost worden door met geld over de brug te komen. Niet door het probleem te negeren.
Oh alleen stikstof is slecht voor het milieu. Wat dacht je van benzeen, Tolueen etc etc dat de bodem indruipt. Niet voor niets kunnen inwoners van Geleen zo nu en dan gratis ijs halen. Begrijp mij niet verkeerd. Voor mij hoeft die chemische industrie niet weg. Sterker nog, lekker laten staan ondanks dat ik weliswaar in Maastricht woon en vast wel een en ander neerslaat. Jaren in die industrie gewerkt. Van ammoniak dampen tot salpeterzuur.

Ook weer makkelijk om alleen stikstof te benoemen. Oké het gaat over de boeren en dan heb je een punt als het alleen om stikstof gaat.
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:54:00 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200255757
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:48 schreef Cherni het volgende:

[..]

Oh alleen stikstof is slecht voor het milieu. Wat dacht je van benzeen, Tolueen etc etc dat de bodem indruipt. Niet voor niets kunnen inwoners van Geleen zo nu en dan gratis ijs halen. Begrijp mij niet verkeerd. Voor mij hoeft die chemische industrie niet weg. Sterker nog, lekker laten staan ondanks dat ik weliswaar in Maastricht woon en vast wel een en ander neerslaat. Jaren in die industrie gewerkt. Van ammoniak dampen tot salpeterzuur.

Ook weer makkelijk om alleen stikstof te benoemen.
Dit topic gaat over stikstof. Niet over andere stoffen. Prima als men daar iets aan wil doen maar dat moet geen rookgordijn zijn voor het stikstof probleem.
pi_200255782
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat, omdat ik het niet zo zie zitten om puur vanuit economisch motief te redeneren over nut en waarde?

Ja, heel niet links inderdaad. Ik zou uiteraard moeten pleiten voor nog meer inspraak van bedrijven en VVD'66'ers bij het politieke proces, en derhalve ook hun inspraak bij ludieke ideeën betreffende ruimtelijke indeling.

Ik baseer me net als de rest hier op wat ik zelf al jaren zie gebeuren op het platteland hier in de buurt. Daar word je vanzelf wat minder naïef van.
Gast. Er is woningnood, en jij wil kosten wat het kost niet de stukken grond van weilanden gebruiken voor woningen. Inplaats daarvan wil je de steden volledig volbouwen met hoogbouw.

Ja, echt sociaal...
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:56:50 #165
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200255831
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Gast. Er is woningnood, en jij wil kosten wat het kost niet de stukken grond van weilanden gebruiken voor woningen. Inplaats daarvan wil je de steden volledig volbouwen met hoogbouw.

Ja, echt sociaal...
Jeetje, gaan ze dan ineens wel betaalbare woningen bouwen waar starters wel terecht kunnen? Wat vreemd dat dat alleen op weilanden in de provincie kan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200255839
Gelukkig in Zuid Limburg zijn ze wel zo slim om behoorlijk wat aan natuur te behouden. En uitbreiding van de dorpen valt binnen acceptabele grenzen. Alleen jammer dat de kleiner fruitteler weg is. Daar is helaas weinig van over gebleven. Alleen dat nep recreatie park bij Oost Maarland vind ik dan iets minder. Maar goed dat neem ik dan maar voor lief.

Ik kan gelukkig nog mijn kilo kersen bij de boer halen voor 3,5 euro de kilo. Een van de weinige plaatsen waar dat nog mogelijk is.
pi_200255918
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dit topic gaat over stikstof. Niet over andere stoffen. Prima als men daar iets aan wil doen maar dat moet geen rookgordijn zijn voor het stikstof probleem.
Wees gewoon eerliik. Dat stikstof argument is gewoon een middel om ruimte te creëren. Als men gewoon nu zo eerlijk is dat we ruimte nodig hebben zonder dit argument te gebruiken komen we nog ergens.
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:04:22 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200256028
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:00 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wees gewoon eerliik. Dat stikstof argument is gewoon een middel om ruimte te creëren. Als men gewoon nu zo eerlijk is dat we ruimte nodig hebben zonder dit argument te gebruiken komen we nog ergens.
Nee, ruimte is er meer dan genoeg. Genoeg boeren die hun land wel willen verkopen voor een forse zak geld. En desnoods leggen we de Markerwaard alsnog aan. Als het puur om ruimte ging was er geen enkel probleem geweest.

Bovendien, dan zouden al die onderzoeksinstituten, ambtenaren, de raad van state, mileuorganisaties en nog meer de boel bij elkaar liegen en dat op elkaar afstemmen. Dat is gewoon complotdenkerij.
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:06:24 #169
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200256077
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, ruimte is er meer dan genoeg. Genoeg boeren die hun land wel willen verkopen voor een forse zak geld. En desnoods leggen we de Markerwaard alsnog aan. Als het puur om ruimte ging was er geen enkel probleem geweest.

Bovendien, dan zouden al die onderzoeksinstituten, ambtenaren, de raad van state, mileuorganisaties en nog meer de boel bij elkaar liegen en dat op elkaar afstemmen. Dat is gewoon complotdenkerij.
Hmm nog maar een keer...

ZIJ liegen de boel niet bij elkaar. Hun rapporten worden aangewend door bouwfetisjisten die onder het mom van 'ach en wee de natuur' diezelfde natuur graag willen omvormen tot constructies van staal en beton.

En dat is geen complotdenken, dat is wat gebeurt, zoals legio lieden je hier al in woord en beeld hebben aangetoond.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200256254
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:00 schreef Cherni het volgende:

[..]

Al die ecologen en wetenschappers op het gebied van stikstofuitstoot en biodiversiteit die kletsen dus maar wat? Die verzinnen wat om de boel vol te kunnen gooien met beton? Dat geloof je toch zelf niet?
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:16:35 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200256307
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:14 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Al die ecologen en wetenschappers op het gebied van stikstofuitstoot en biodiversiteit die kletsen dus maar wat? Die verzinnen wat om de boel vol te kunnen gooien met beton? Dat geloof je toch zelf niet?
zucht...

lees nog even terug
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200256379
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

zucht...

lees nog even terug
Stop jij maar met reageren op mij als je wilt. Je reageert alleen maar met alles-of-niets/zwart-wit argumenten die op vrijwel niets anders zijn gebaseerd dan je eigen anti-Randstad onderbuik.
  woensdag 7 juli 2021 @ 21:19:37 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200256389
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:19 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Stop jij maar met reageren op mij als je wilt. Je reageert alleen maar met alles-of-niets/zwart-wit argumenten die op vrijwel niets anders zijn gebaseerd dan je eigen anti-Randstad onderbuik.
_O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200256454
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jeetje, gaan ze dan ineens wel betaalbare woningen bouwen waar starters wel terecht kunnen? Wat vreemd dat dat alleen op weilanden in de provincie kan.
Kan toch overal?

Wat een gezeur. Alsof er in de randstad niks wordt gebouwd...
pi_200256472
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, echt sociaal...
Woningnood is ook prima op te lossen door niet jaarlijks hele scheepsladingen expats en arbeidsmigranten naar binnen te halen om het verdienmodel van een select gezelschap overeind te houden. Als er niet genoeg Nederlanders beschikbaar zijn om winstmaximalisatie voor de happy few te verzorgen nemen ze maar genoegen met wat minder winst of een kleinere of zelfs geen economische groei...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')