Jouw valse dilemma's en glazen bol ookquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die 'behoeftes' kennen we onderhand wel.
Daar heb je geen glazen bol voor nodig; gewoon je ogen openhouden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jouw valse dilemma's en glazen bol ook
In midden-Limburg is nooit sprake geweest van megastallen vol varkens, wel van preiboeren en wat andere kleinschalige landbouw met bijv. asperges. Desondanks wordt in een hoog tempo landbouwgrond opgeofferd om o.a. tussen Echt en Sint Joost het ene na het andere monsterlijk grote distributiecentrum te bouwen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja het dubieuze punt is dat mensen hetgeen er in de plaats komt van boerenbedrijven maar gaan invullen en afschieten voor er uberhaupt enig plan ligt.
Een redenatie van "Ja de varkensfabrieken mogen niet weg, want ik verzin ter plekke dat ze daar een distributiecentrum bouwen en dat wil ik niet. Dus leve de varkensboeren."
Dat heb ik dan even gemist. Maar het wordt zo'n polariserende discussie dan. Dat we het gaan hebben over percentages. Terwijl het daar m.i. helemaal niet over gaat. Ik herken het als een flauwe discussietruc.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat beweerde iemand eerder in het topic wel degelijk.
Ja na sluiting van de kolenmijnen hebben ze daar kennelijk weer iets van een economische visie. Maar dat moeten de Limburgers met hun bestuurders verder maar regelen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In midden-Limburg is nooit sprake geweest van megastallen vol varkens, wel van preiboeren en wat andere kleinschalige landbouw met bijv. asperges. Desondanks wordt in een hoog tempo landbouwgrond opgeofferd om o.a. tussen Echt en Sint Joost het ene na het andere monsterlijk grote distributiecentrum te bouwen.
Die kolenmijnen zijn inmiddels bijna vijftig jaar geleden gesloten en de werkeloosheid is al jaren dusdanig laag dat men hele hordes Polen naar midden-Limburg moet halen omdat er simpelweg niet genoeg midden-Limburgers zijn om in die distributiecentra te laten werken. Het heeft allemaal maar weinig te doen met verduurzaming, maar alles met het creëeren van een verdienmodel voor een select gezelschap voor wie Nederland alleen nog maar als wingewest en verdienmodel dient. De Nederlandse bevolking heeft er zelf he-le-maal niets aan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja na sluiting van de kolenmijnen hebben ze daar kennelijk weer iets van een economische visie. Maar dat moeten de Limburgers met hun bestuurders verder maar regelen.
Maar er bestaat geen masterplan om tienduizenden vierkante kilometer distributiecentrum in Nederland te bouwen waarvoor men rapporten uit de duim zuigt. De intensieve veehouderij is simpelweg een bedreiging voor de leefbaarheid van het land geworden. En wat je er voor in de plaats brengt is een vervolgdiscussie. Iets waar gemeeten en provincies over gaan. Maar op een of andere manier voeren sommigen hier de discussie over de veehouderij op basis van een zelfverzonnen alternatief dat ze niet willen.
quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja na sluiting van de kolenmijnen hebben ze daar kennelijk weer iets van een economische visie. Maar dat moeten de Limburgers met hun bestuurders verder maar regelen.
Maar er bestaat geen masterplan om tienduizenden vierkante kilometer distributiecentrum in Nederland te bouwen waarvoor men rapporten uit de duim zuigt. De intensieve veehouderij is simpelweg een bedreiging voor de leefbaarheid van het land geworden. En wat je er voor in de plaats brengt is een vervolgdiscussie. Iets waar gemeeten en provincies over gaan. Maar op een of andere manier voeren sommigen hier de discussie over de veehouderij op basis van een zelfverzonnen alternatief dat ze niet willen.
Ik staak de discussie met jou, want jij gaat toch slechts bij mij de grens over van beschaafdheid.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wat een hersenkronkels. Als je vrijstaand woont ben je zelfredzaam.Je hebt geen flauw idee wat je nodig hebt aan grond om zelfredzaam te zijn is het wel?
quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, dat bepalen de provincies in samenwerking met de gemeenten.
Niet het grote complot
Dat lijkt me hoe dan ook geen reden om varkensbaronnen als dappere strijders daar tegen te gaan benoemen en ze lekker door laten gaan met het verzieken van het milieu.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die kolenmijnen zijn inmiddels bijna vijftig jaar geleden gesloten en de werkeloosheid is al jaren dusdanig laag dat men hele hordes Polen naar midden-Limburg moet halen omdat er simpelweg niet genoeg midden-Limburgers zijn om in die distributiecentra te laten werken. Het heeft allemaal maar weinig te doen met verduurzaming, maar alles met het creëeren van een verdienmodel voor een select gezelschap voor wie Nederland alleen nog maar als wingewest en verdienmodel dient. De Nederlandse bevolking heeft er zelf he-le-maal niets aan.
Het milieu interesseert jullie geen reet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat lijkt me hoe dan ook geen reden om varkensbaronnen als dappere strijders daar tegen te gaan benoemen en ze lekker door laten gaan met het verzieken van het milieu.
Voor de zoveelste keer; er is in midden-Limburg he-le-maal geen sprake van varkensbaronnen. Er is in midden-Limburg überhaupt geen sprake van grootschalige landbouw of veeteelt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat lijkt me hoe dan ook geen reden om varkensbaronnen als dappere strijders daar tegen te gaan benoemen en ze lekker door laten gaan met het verzieken van het milieu.
Verklaar je nader? men moet toch wonen?quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die 'behoeftes' kennen we onderhand wel.
Dat kan dan ook, door bijvoorbeeld de hoogte in te gaan, of, zoals Cherni al voorstelde, eens wat te gaan bijbouwen in het Gooi.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Verklaar je nader? men moet toch wonen?
Ahja, nog meer nihilistische hoogbouw. Daar knapt een mens van op.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kan dan ook, door bijvoorbeeld de hoogte in te gaan, of, zoals Cherni al voorstelde, eens wat te gaan bijbouwen in het Gooi.
Geen idee waarom ineens iedereen op voormalige weilanden in Gelderland, Brabant en Friesland zou moeten wonen.
Uhm... er is toch woningnood?quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja, nog meer nihilistische hoogbouw. Daar knapt een mens van op.
Waarom zou me dat geen reet schelen? Ik moet er ook in leven. En heb ook verder geen andere belangen daarin als huizenbezitter met een kantoorbaan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het milieu interesseert jullie geen reet.
Zou niet weten waarom.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker. En daarom zal er OOK in weilanden moeten worden gebouwd.
Vreemd, dat speelt dus alleen wanneer het alternatief wonen in de hoogte betreft?quote:
Dan gaat dit topic dus ook niet over Limburg.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer; er is in midden-Limburg he-le-maal geen sprake van varkensbaronnen. Er is in midden-Limburg überhaupt geen sprake van grootschalige landbouw of veeteelt.
Uh, nee?quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd, dat speelt dus alleen wanneer het alternatief wonen in de hoogte betreft?
Goh.
Over welke provincies wel?quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan gaat dit topic dus ook niet over Limburg.
Dus hoeveel dozen ze in Limburg bouwen is iets dat ze grotendeels in Maastricht moeten beslissen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |