Beter opgesloten in een te klein hok onder de uitwerpselen en als je vet genoeg bent in een vrachtwagen naar Gosschalk. Want zo is natuur.quote:
Zijn we nu weer terug bij de dieren als argument?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 12:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Beter opgesloten in een te klein hok onder de uitwerpselen en als je vet genoeg bent in een vrachtwagen naar Gosschalk. Want zo is natuur.
Intensieve veeteelt = hoge stikstofuitstoot. Kan er niets anders van maken.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn we nu weer terug bij de dieren als argument?
Ja, daarom, mooie natuurgebieden van maken.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Intensieve veeteelt = hoge stikstofuitstoot. Kan er niets anders van maken.
Daar hebben we inderdaad ruimte voor als de intensieve veeteelt gereduceert wordt.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 12:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, daarom, mooie natuurgebieden van maken.
Nee hoor. Slechts een stukje context.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn we nu weer terug bij de dieren als argument?
Maar die kloten jullie nu ook al op. Liggen vol met chemicalien daar bij jullie in Brabant. Ik denk toch dat deportatie nog steeds de meest humane optie is.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 12:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeft niet; zoals al aangedragen: maak er prachtige natuurgebieden van.
Jij moet niet denken wanneer je aan de rum hebt gezeten.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 13:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar die kloten jullie nu ook al op. Liggen vol met chemicalien daar bij jullie in Brabant. Ik denk toch dat deportatie nog steeds de meest humane optie is.
https://www.partijvoorded(...)atieverdrag-oekrainequote:Op vrijdag 9 juli 2021 12:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Beter opgesloten in een te klein hok onder de uitwerpselen en als je vet genoeg bent in een vrachtwagen naar Gosschalk. Want zo is natuur.
Dus omdat ze het daar doen moeten wij het ook doen?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 13:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
https://www.partijvoorded(...)atieverdrag-oekraine
Maar wel straks meer import vanuit Polen en de Oekraïne. Daar waar onze Michael vind dat de Nederlandse boer moet opzouten en het in Polen en de Oekraïne nog goedkoper kan en daar het milieu rustig nog wel verpest kan worden is geen enkel probleem.
Onze bakfietsers die een voorstander van dat verdrag waren om te profiteren van economische groei.
Wij doen het in iedergeval beter. Jij draagt het dierenleed aan als argument ik niet. En aangezien ik tegen dat verdrag was en ook tegen Tipp blijkt D66 het allemaal prima te vinden.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 13:54 schreef fathank het volgende:
[..]
Dus omdat ze het daar doen moeten wij het ook doen?
De Nederlandse boer moet niet opzouten, de intensieve veeteelt moet drastisch verminderd worden. Die boeren hebben allemaal vruchtbare rivierdelta grond die ze kunnen gebruiken om gewassen te telen bijvoorbeeld.
Net moest er nog gebouwd worden met je "gewassen"...quote:Op vrijdag 9 juli 2021 13:54 schreef fathank het volgende:
Dus omdat ze het daar doen moeten wij het ook doen?
De Nederlandse boer moet niet opzouten, de intensieve veeteelt moet drastisch verminderd worden. Die boeren hebben allemaal vruchtbare rivierdelta grond die ze kunnen gebruiken om gewassen te telen bijvoorbeeld.
quote:Op vrijdag 9 juli 2021 11:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Probeer het anders nog eens.
Wat zijn de argumenten vóór intensieve veeteelt, behalve financieel gewin?
Nogal raar he dat er op voormalig landbouwgrond gebouwd wordt als het zo'n groot percentage van ons land beslaat. Of moeten we luchtkastelen gaan bouwen? Of zullen we 4 miljoen mensen deporteren naar de goelag?
Mensen moeten ergens wonen en werken, of moeten we tentjes gaan opzetten onder viaducten?
Want het ene sluit het andere uit inderdaad.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net moest er nog gebouwd worden met je "gewassen"...
[..]
Mesthoop???quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:31 schreef fathank het volgende:
Want het ene sluit het andere uit inderdaad.
Maar goed jij woont liever op een mesthoop
Tegen die tijd zien mijn ouders het gras al lang en breed van onderen groeien, dus dat komt echt wel goed.quote:met je kinderen tot hun 40e thuiswonend. Dat mag, even goede vrienden.
ze heeft kennelijk wel gelijkquote:
Of:quote:Als voorbeeld van lelijkheid noemt Van Toorn het uitzicht vanaf de A2 op Zaltbommel aan de Waal, waar de karakteristieke toren is verdwenen achter een muur van kantoren en waar het centrum van het stadje alleen via onduidelijke bedrijfsterreinen en kantorencomplexen is te benaderen. Ook Veenendaal wordt genoemd. Het dorp poogt zich een dynamische en stadse allure aan te meten, maar komt niet verder dan een reeks autoshowrooms langs de A12. Naast de woede over de verrommeling van het landschap, maakt Van Toorn zich ook boos over wat hij de vertrutting van de woonwijken noemt. Nieuw gebouwde huizen die worden uitgerust met geveltjes, hekjes,trappetjes en ornamenten uit een vervlogen tijd.
We hadden het eerder over de Randstad, trouwens. Ook daar heb ik geen echt concreet antwoord gekregen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:54 schreef DarkwingDuck het volgende:
Je vraagt je serieus af waar de aversie van boeren op linkse/progressieve politiek vandaan komt? Serieus? Lol.
Tuurlijk joh. Ik zie het maar als een dichterlijke vrijheid van Zwagerman, stampvol met hyperbolen. Maar verder, en eigenlijk best een goed punt:quote:Melk komt uit een pak, vlees uit de supermarkt en dat je ook voor havermelk een boer nodig hebt, moet je ze al helemaal uitleggen.
Een tip, misschien toch maar meer de verbinding proberen te zoeken.quote:Het is alleen preken-voor-het-koormarketing, ze weten hun gelijkgestemden wel te bereiken, maar blijft de rest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |