abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 11:10:52 #2
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200123540
Nieuw ronde, nieuwe kansen. Nou ja, na de vakanties natuurlijk. Tot eind augustus zie ik gewoon helemaal niets gaan gebeuren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200124087
Ik ben wel benieuwd waar Rutte en Kaag uiteindelijk mee komen aanzetten. w/
pi_200124382
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er is een soort idee dat je over sommige mensen de wildste dingen bijeen mag of moet fantaseren en dat je die ridicule hersenspinsels zonder enige onderbouwing als vaststaand feit moet neerplempen. Kaag is zo iemand.
Ze gaf bijvoorbeeld voor de verkiezingen aan premier te willen worden, maar dat is tot sommige zaagselkoppen niet doorgedrongen blijkbaar.
Ja want wat politici zeggen moet wel waar zijn
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 29 juni 2021 @ 12:28:09 #5
414785 sirdanilot
pi_200124429
Ik denk dat Mark mikt op een colatie met alleen pvda, dus zonder groenlinks. Het is nog maar de vraag hoe lang pvda+groenlinks hun standpunt van alleen samen regeren gaa nvolhouden. Ik zie vooral de pvda er wel voor aan om gewoon aan te schuiven bij een kabinet.

Ook vraag ik me af hoe lang CU nog vol gaat houden dat ze eigenlijk niet met D66 willen regeren (en andersom).

We zullen het halverwege september gaan zien.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200124587
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 12:28 schreef sirdanilot het volgende:
Ik denk dat Mark mikt op een colatie met alleen pvda, dus zonder groenlinks. Het is nog maar de vraag hoe lang pvda+groenlinks hun standpunt van alleen samen regeren gaa nvolhouden. Ik zie vooral de pvda er wel voor aan om gewoon aan te schuiven bij een kabinet.
PvdA krijgt helemaal geen ruimte van haar kiezers om GL los te laten: https://eenvandaag.avrotr(...)dan-in-de-oppositie/
Het aan mekaar vast houden is eerder sterker geworden. Ook logisch als er zo'n rare campagne tegen je wordt gevoerd door Telegraaf en door Hoekstra.

CU heeft steeds gezegd dat ze niet direct willen regeren, maar nooit dat dat door D66 komt. Ik denk dat het vooral ook gewoon door VVD en CDA komt, daar zijn ze veel vaker mee gebotst dan met D66.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 29 juni 2021 @ 16:05:45 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200127454
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:55 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd waar Rutte en Kaag uiteindelijk mee komen aanzetten. w/
Met het VVD-verkiezingsprogramma in pocketvorm, ben ik bang.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 29 juni 2021 @ 16:52:44 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200128059
D66 zal uiteindelijk wel met de CU gaan als PvdA en/of GL echt niet mogelijk is. Ze moeten alleen natuurlijk niet te makkelijk hun favo coalitie laten vallen.
pi_200139126
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:26 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Kijk, het enige voordeel aan dit soort politici is dat ze nooit iets zullen doen wat in strijd is met hun eigen belang, ze raakt in de privésfeer of een smet op hun carrière legt. Als je dus maar zorgt dat je qua werk, woonwijk en hobby's tegen tegen hun (of hun kiezers) aanschurkt heb je eigenlijk nauwelijks last van hun beleid. Zie bijvoorbeeld ook de windmolens die toch niet in Amsterdam Ijburg werden geplaats.
Ik denk dat dit wel de kern raakt. De achterban van partijen zoals VVD (en D66) hebben weinig last van de nadelige gevolgen van hun beleid. Eigenlijk is je verhaal best herkenbaar. Nouja ik verdien niet veel, maar behalve de rampzalige woningmarkt heb ik weinig te klagen. Ik vind de groeiende problemen bij bepaalde bevolkingsgroepen en toenemende kansenongelijkheid wel heel jammer om te zien.
Wat mensen zoals jij dan weer specifiek zo tegen Kaag hebben begrijp ik nog steeds niet, een verademing in vergelijking met Pechtold imo :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 30-06-2021 11:25:38 ]
Incelfrikandel
pi_200139214
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 12:28 schreef sirdanilot het volgende:
Ik denk dat Mark mikt op een colatie met alleen pvda, dus zonder groenlinks. Het is nog maar de vraag hoe lang pvda+groenlinks hun standpunt van alleen samen regeren gaa nvolhouden. Ik zie vooral de pvda er wel voor aan om gewoon aan te schuiven bij een kabinet.

Ook vraag ik me af hoe lang CU nog vol gaat houden dat ze eigenlijk niet met D66 willen regeren (en andersom).

We zullen het halverwege september gaan zien.
Dat was misschien mogelijk geweest als die "links houdt elkaar niet echt vast" notitie niet was uitgelekt. Nu zouden ze wel gek zijn.

Ik gok nog steeds op VVD+D66+CDA+PvdA+GL.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLining op 30-06-2021 11:30:29 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_200139250
quote:
6s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wel de kern raakt. De achterban van partijen zoals VVD (en D66) hebben weinig last van de nadelige gevolgen van hun beleid. Eigenlijk is je verhaal best herkenbaar. Nouja ik verdien niet veel, meer behalve de rampzalige woningmarkt heb ik weinig te klagen. Ik vind de groeiende problemen bij bepaalde bevolkingsgroepen en toenemende kansenongelijkheid wel heel jammer om te zien.
Wat mensen zoals jij dan weer specifiek zo tegen Kaag hebben begrijp ik nog steeds niet, een verademing in vergelijking met Pechtold imo :+
Ik vermoed dat het probleem bij een niet te verwaarlozen deel van die mensen vooral is dat er geen piemol tussen de benen hangt, en dan niet alleen dat, maar in combinatie met een strenge assertieve houding. Van mannen waardeert men dat vaak (want daadkrachtig), van vrouwen echt aanzienlijk minder (want bitch).


Ik wil geen individuen woorden in de mond leggen en zo zal echt niet iedereen denken maar ik vermoed, helaas, dat dat toch meespeelt.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_200139269
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat was misschien mogelijk geweest als die "links houdt elkaar niet echt vast" notitie niet was uitgelekt. Nu zouden ze wel gek zijn.

Ik gok nog steeds op VVD+CDA+PvdA+GL.
Neem dat je bedoelt met d66 erbij? Anders heb je bij lange na geen meerderheid.
pi_200139290
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Neem dat je bedoelt met d66 erbij? Anders heb je bij lange na geen meerderheid.
Eh, ja. Uiteraard. :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 11:34:19 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200139351
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het probleem bij een niet te verwaarlozen deel van die mensen vooral is dat er geen piemol tussen de benen hangt, en dan niet alleen dat, maar in combinatie met een strenge assertieve houding. Van mannen waardeert men dat vaak (want daadkrachtig), van vrouwen echt aanzienlijk minder (want bitch).

Ik wil geen individuen woorden in de mond leggen en zo zal echt niet iedereen denken maar ik vermoed, helaas, dat dat toch meespeelt.
De nieuwe benaming is "Heks", overigens. De haatzaaier-in-chief zet dat nu op Twitter.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200139726
Het mooie van Kaag is dat ze haar agenda niet laat bepalen door de hijgerige media. Als Telegraaf weer eens een hetze willen beginnen, dan reageert ze altijd pas na een paar dagen. Dat lijkt mij een gezonde manier van omgang met de media.
pi_200139880
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
De nieuwe benaming is "Heks", overigens. De haatzaaier-in-chief zet dat nu op Twitter.
Ik was trendsetter. 8-)
pi_200139899
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De nieuwe benaming is "Heks", overigens. De haatzaaier-in-chief zet dat nu op Twitter.
pi_200139902
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:07 schreef Jojoke het volgende:
Het mooie van Kaag is dat ze haar agenda niet laat bepalen door de hijgerige media. Als Telegraaf weer eens een hetze willen beginnen, dan reageert ze altijd pas na een paar dagen. Dat lijkt mij een gezonde manier van omgang met de media.
Ja, als de media moeilijke vragen gaat stellen, kun je ze maar beter negeren. :')
pi_200139915
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:20 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ja, als de media moeilijke vragen gaat stellen, kun je ze maar beter negeren. :')
Even wachten met antwoorden is niet hetzelfde als negeren.
pi_200139947
quote:
4s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:21 schreef potjecreme het volgende:
Even wachten met antwoorden is niet hetzelfde als negeren.
Antwoorden moeten natuurlijk vooraf door haar team communicatieadviseurs bedacht worden. En de D66 vriendelijke media alvast in gereedheid gebracht. Het gaat alleen maar om beeldvorming. Hoe gaan we dit weer recht spinnen.

Er is werkelijk niks oprechts aan Kaag. :r
pi_200139965
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:24 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Antwoorden moeten natuurlijk vooraf door haar team communicatieadviseurs bedacht worden. En de D66 vriendelijke media alvast in gereedheid gebracht. Het gaat alleen maar om beeldvorming. Hoe gaan we dit weer recht spinnen.

Er is werkelijk niks oprechts aan Kaag. :r
Had Rutte maar gewacht met antwoordden op de vraag: Omtzigt functie elders.
pi_200140000
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:24 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Antwoorden moeten natuurlijk vooraf door haar team communicatieadviseurs bedacht worden. En de D66 vriendelijke media alvast in gereedheid gebracht. Het gaat alleen maar om beeldvorming. Hoe gaan we dit weer recht spinnen.

Er is werkelijk niks oprechts aan Kaag. :r
Dat is jouw perceptie. Ik begrijp werkelijk de obsessie en de haat niet.
pi_200140013
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:19 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik was trendsetter. 8-)
Tokkie-trendsetter dus, je moet er maar trots op zijn.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 12:28:02 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200140020
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat is jouw perceptie. Ik begrijp werkelijk de obsessie en de haat niet.
Het is een ding, schijnbaar, D66 is de bron van al het kwaad tegenwoordig bij een bepaalde sectie van de kiezers. Ik snap het niet zo goed maar soit, het zij zo.

Linkse kerk is weggezakt en nu is het Kaag en D66. Zal wel iets met verkiezingsuitslag te maken hebben of zo.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200140026
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat is jouw perceptie. Ik begrijp werkelijk de obsessie en de haat niet.
Vrouw, progressief, D66.
Dat is voor boos-Nederland natuurlijk al meer dan genoeg…
  woensdag 30 juni 2021 @ 12:29:13 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200140037
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is een ding, schijnbaar, D66 is de bron van al het kwaad tegenwoordig bij een bepaalde sectie van de kiezers. Ik snap het niet zo goed maar soit, het zij zo.

Linkse kerk is weggezakt en nu is het Kaag en D66. Zal wel iets met verkiezingsuitslag te maken hebben of zo.
Iemand moet de PvdA en de Rabobank opvolgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 12:29:30 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200140039
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Vrouw, progressief, D66.
Dat is voor boos-Nederland natuurlijk al meer dan genoeg…
Je vergeet haar man, ook een belangrijk aspect voor sommigen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200140042
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is een ding, schijnbaar, D66 is de bron van al het kwaad tegenwoordig bij een bepaalde sectie van de kiezers. Ik snap het niet zo goed maar soit, het zij zo.
Een deel van de oorzaak is dat de amoebes nu bijna beginnen te beseffen dat GL nooit meeregeert dus dat die niet alleen verantwoordelijk kunnen zijn voor alle kwaad.
pi_200140052
Op zich denk ik trouwens wel dat Kaag hier in dit geval geen actieve bemoeienis mee heeft gehad. Nationale TV is toch iets voor plebs. Begin januari was ook rond de tijd van die mislukte sneakers campagne toen ze uit wanhoop nog alles deed wat haar campagneteam bedacht had.

Het is waarschijnlijk volledig om het conto van Sjoerd Sjoerdsma te schrijven. Benieuwd of hij door haar nu voor de bus wordt gegooid. Past wel in Kaag's definitie van "nieuw leiderschap" (hetzelfde doen als Rutte maar dan door haar).
pi_200140146
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
Het is een ding, schijnbaar, D66 is de bron van al het kwaad tegenwoordig bij een bepaalde sectie van de kiezers. Ik snap het niet zo goed maar soit, het zij zo.

Linkse kerk is weggezakt en nu is het Kaag en D66. Zal wel iets met verkiezingsuitslag te maken hebben of zo.
Het is gewoon zo'n enorme partij van niks. Ze staan nergens voor, hebben werkelijk al hun principes en uitgangspunten opgegeven voor macht. Maar ondertussen wel op een vreselijke elitaire manier de moraalridders uithangen. Ze waaien mee met elke progressieve hype of hersenscheet. D66 is echt het toonbeeld van hypocrisie. Van regels opleggen zonder (democratische) tegenspraak te dulden omdat zij wel weten wat goed is voor iedereen. Van rules are for thee, not for me. Het is niet eens een linkse partij. Het zijn moderne dominees maar hun religie is klimaat en wokeness. En het is niet eens dat ze echt overtuigd zijn. Het is gewoon een middel om relevant te blijven. En Kaag, nog meer dan Pechthold, die nog wat kneuterigs had, is de geconcentreerde personalisatie daarvan.

En ja, doet roept aversie op.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aurelius op 30-06-2021 12:49:07 ]
pi_200140180
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is een ding, schijnbaar, D66 is de bron van al het kwaad tegenwoordig bij een bepaalde sectie van de kiezers. Ik snap het niet zo goed maar soit, het zij zo.

Linkse kerk is weggezakt en nu is het Kaag en D66. Zal wel iets met verkiezingsuitslag te maken hebben of zo.
Het zal een combinatie van factoren zijn, maar vooral de agressie is opvallend. Als je rationeel bekijken wat Kaag tot nu toe heeft gedaan, dan is dat allemaal niet zo opwindend. Toch zijn sommigen in staat om dag in en dag uit hele epistels over Kaag te schrijven waar de haat vanaf druipt. Ik vind het een wonderlijk fenomeen. Het is voer voor de psychologen.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 12:40:24 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200140190
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:37 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Het is gewoon zo'n enorme partij van niks. Ze staan nergens voor, hebben werkelijk al hun principes en uitgangspunten opgegeven voor macht. Maar ondertussen wel op een vreselijke elitaire manier de moraalridders uithangen. Ze waaien mee met elke progressieve hype of hersenscheet. D66 is echt het toonbeeld van hypocrisie. Van regels opleggen zonder (democratische) tegenspraak de dulden omdat zij wel weten wat goed is voor iedereen. Van rules are for thee, not for me. Het is niet eens een linkse partij. Het zijn moderne dominees maar hun religie is klimaat en wokeness. En het is niet eens dat ze echt overtuigd zijn. Het is gewoon een middel om relevant te blijven. En Kaag, nog meer dan Pechthold, die nog wat kneuterigs had, is de geconcentreerde personalisatie daarvan.

En ja, doet roept aversie op.
Ja, joh, dat mag je allemaal vinden maar ik ga daar totaal niet in mee dus ik blijf gewoon D66 stemmen. Jij stemde er toch al niet op dus ik vermoed dat het voor D66 allemaal weinig uitmaakt dat jij ze niks vind.

D66 gaat gewoon regeren die komende jaren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200140260
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:39 schreef Jojoke het volgende:
Het zal een combinatie van factoren zijn, maar vooral de agressie is opvallend. Als je rationeel bekijken wat Kaag tot nu toe heeft gedaan, dan is dat allemaal niet zo opwindend. Toch zijn sommigen in staat om dag in en dag uit hele epistels over Kaag te schrijven waar de haat vanaf druipt. Ik vind het een wonderlijk fenomeen. Het is voer voor de psychologen.
Als je ziet hoe we (vooral voor de verkiezingen) worden doodgegooid met Kaag in alle media. En hoe alles zou veranderen door haar nieuwe leiderschap, dan kon je na alle schandalen wel een tegenreactie verwachten.

Ik ben niet links, maar ik respecteer bijvoorbeeld wel hoe Liliaan Marijnessen en Renske Leijten politiek bedrijven. Ze hebben idealen. Maar GL en D66. Nee, dat is is PR en marketinggelul. Gebakken lucht.
pi_200140290
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:40 schreef Tijger_m het volgende:
Ja, joh, dat mag je allemaal vinden maar ik ga daar totaal niet in mee dus ik blijf gewoon D66 stemmen. Jij stemde er toch al niet op dus ik vermoed dat het voor D66 allemaal weinig uitmaakt dat jij ze niks vind.

D66 gaat gewoon regeren die komende jaren.
Natuurlijk gaan ze regeren. Ideale coalitiepartner aangezien ze geen inhoudelijke principes of breekpunten hebben. Zolang de beeldvorming maar goed is, vinden ze het wel prima. Wat dat betreft zijn Rutte en Kaag echt twee kanten van een medaille.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 12:58:45 #35
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200140417
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:47 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Natuurlijk gaan ze regeren. Ideale coalitiepartner aangezien ze geen inhoudelijke principes of breekpunten hebben. Zolang de beeldvorming maar goed is, vinden ze het wel prima. Wat dat betreft zijn Rutte en Kaag echt twee kanten van een medaille.
Dus eerst stel je dat ze alleen maar principieel zijn over klimaat en woke en nu zijn ze ineens niet principieel meer? Komt allemaal niet erg logisch over.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200140440
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
Dus eerst stel je dat ze alleen maar principieel zijn over klimaat en woke en nu zijn ze ineens niet principieel meer? Komt allemaal niet erg logisch over.
Dan heb je het niet goed gelezen.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 13:00:44 #37
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200140452
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:59 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Dan heb je het niet goed gelezen.
Dit is niet van jou?

quote:
Het zijn moderne dominees maar hun religie is klimaat en wokeness
Loopt er iemand onder jouw account te posten dan?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200140467
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit is niet van jou?
[..]

Loopt er iemand onder jouw account te posten dan?
Zinnen erna.

quote:
En het is niet eens dat ze echt overtuigd zijn. Het is gewoon een middel om relevant te blijven.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 13:03:14 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200140486
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:02 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Zin erna.
[..]

Dus het is geen echte religie of zo? Het is allemaal wel heel bijzonder, hoor.

Ik hoor vooral "Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" zonder enige inhoud of zelfs maar een feit, bij GL kun je nog het programma erbij pakken en zeggen " Dit vind ik te ver gaan" en het over inhoud hebben
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200140545
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het probleem bij een niet te verwaarlozen deel van die mensen vooral is dat er geen piemol tussen de benen hangt, en dan niet alleen dat, maar in combinatie met een strenge assertieve houding. Van mannen waardeert men dat vaak (want daadkrachtig), van vrouwen echt aanzienlijk minder (want bitch).

Ik wil geen individuen woorden in de mond leggen en zo zal echt niet iedereen denken maar ik vermoed, helaas, dat dat toch meespeelt.
Ik heb de indruk dat dit ook voor een behoorlijk aantal mensen geldt, alhoewel dat moeilijk te bewijzen is. Aan de andere kant zie ik ook regelmatig linkse mensen, ook feministische vrouwen die bijv. PvdD of SP stemmen ook wel aardig mad worden op Kaag om onduidelijke redenen.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:47 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Natuurlijk gaan ze regeren. Ideale coalitiepartner aangezien ze geen inhoudelijke principes of breekpunten hebben. Zolang de beeldvorming maar goed is, vinden ze het wel prima. Wat dat betreft zijn Rutte en Kaag echt twee kanten van een medaille.
Sluiten ze CU niet meer uit dan?
Incelfrikandel
pi_200140590
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:03 schreef Tijger_m het volgende:
Dus het is geen echte religie of zo? Het is allemaal wel heel bijzonder, hoor.

Ik hoor vooral "Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" zonder enige inhoud of zelfs maar een feit, bij GL kun je nog het programma erbij pakken en zeggen " Dit vind ik te ver gaan" en het over inhoud hebben
En dat ga je nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer horen de komende tijd. Probleem van alleen met achterkamertjespolitiek, eigenbelang en beeldvorming bezig te zijn is dat leugens en hypocrisie op een gegeven moment altijd uitkomen. Dit is namelijk pas het begin, Kaag zit nog niet eens in een nieuw kabinet. _O-
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 13:11:58 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200140595
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat dit ook voor een behoorlijk aantal mensen geldt, alhoewel dat moeilijk te bewijzen is. Aan de andere kant zie ik ook regelmatig linkse mensen, ook feministische vrouwen die bijv. PvdD of SP stemmen ook wel aardig mad worden op Kaag om onduidelijke redenen.
[..]

Sluiten ze CU niet meer uit dan?
Volgens mij heeft de CU meer zichzelf uitgesloten. Rutte wil graag door met de huidige coalitie, dacht ik. Kaag zou liever PvdA/GL erbij hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 13:12:58 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200140607
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:11 schreef Aurelius het volgende:

[..]

En dat ga je nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer horen de komende tijd. Probleem van alleen met achterkamertjespolitiek, eigenbelang en beeldvorming bezig te zijn is dat leugens en hypocrisie op een gegeven moment altijd uitkomen. Dit is namelijk pas het begin, Kaag zit nog niet eens in een nieuw kabinet. _O-
Ze zit al 4 jaar in het kabinet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200140692
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:12 schreef Tijger_m het volgende:
Ze zit al 4 jaar in het kabinet.
Wat begrijp je niet aan "nieuw kabinet". Begrijpend lezen is echt een uitdaging voor je hé?
pi_200140700
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de CU meer zichzelf uitgesloten. Rutte wil graag door met de huidige coalitie, dacht ik. Kaag zou liever PvdA/GL erbij hebben.
Zover ik weet komt het van beide kanten.
https://www.ad.nl/politie(...)j-niet-uit~a6e2ed84/
Incelfrikandel
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 13:20:07 #46
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200140725
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:18 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan "nieuw kabinet". Begrijpend lezen is echt een uitdaging voor je hé?
Niet zo zielig doen en op de man gaan spelen, ok? Doe maar gewoon inhoudelijk blijven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200140802
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de CU meer zichzelf uitgesloten. Rutte wil graag door met de huidige coalitie, dacht ik. Kaag zou liever PvdA/GL erbij hebben.
D66 sluit CU minstens net zo veel uit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 13:25:29 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200140809
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

D66 sluit CU minstens net zo veel uit.
Ok, my bad, ik dacht dat het vooral CU was die niet verder wilde.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200140820
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:20 schreef Tijger_m het volgende:
Niet zo zielig doen en op de man gaan spelen, ok? Doe maar gewoon inhoudelijk blijven.
En jij zou ook op een hele post kunnen reageren in plaats van er telkens één zin uit lichten of er allerlei eigen interpretaties aan te geven. Maar het lijkt erop dat wanneer het inhoudelijk, en aantoonbaar over de hypocrisie van D66 en Kaag gaat, je het niet meer zo leuk vindt en het moet zoeken in trucjes.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 13:28:28 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200140873
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:25 schreef Aurelius het volgende:

[..]

En jij zou ook op een hele post kunnen reageren in plaats van er telkens één zin uit lichten of er allerlei eigen interpretaties aan te geven. Maar het lijkt erop dat wanneer het inhoudelijk, en aantoonbaar over de hypocrisie van D66 en Kaag gaat, je het niet meer zo leuk vindt.
Ik zit nog steeds te wachten op iets inhoudelijks van jouw kant, je gooit met zaken die je nooit onderbouwt zoals klimaat of wokeness en stelt in dezelfde post dat die zowel religie als niet relevant zijn.

Het klinkt vooral als een grote rant van jouw kant over D66. Mag hoor maar inhoudelijk? Dat ontbreekt aardig in mijn opinie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200140979
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:28 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zit nog steeds te wachten op iets inhoudelijks van jouw kant, je gooit met zaken die je nooit onderbouwt zoals klimaat of wokeness en stelt in dezelfde post dat die zowel religie als niet relevant zijn.

Het klinkt vooral als een grote rant van jouw kant over D66. Mag hoor maar inhoudelijk? Dat ontbreekt aardig in mijn opinie.
Ik heb mijn post volgens mij aardig onderbouwd waarom ik en vele anderen in dit land en op dit forum een enorme aversie tegen D66 in het algemeen en Kaag in het bijzonder hebben. En dat dit wel iets verder gaat dan jouw simplistische redenen als "D66 is de nieuwe GL" en "het is alleen maar omdat Kaag een vrouw is". Maar ik snap het wel. Die redenen zijn lekker veilig. Ze vergen geen introspectie en je houdt je lekkere moreel superieur gevoel vast. Typisch...
pi_200141128
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:44 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Als je ziet hoe we (vooral voor de verkiezingen) worden doodgegooid met Kaag in alle media. En hoe alles zou veranderen door haar nieuwe leiderschap, dan kon je na alle schandalen wel een tegenreactie verwachten. We hebben het nog steeds over

Ik ben niet links, maar ik respecteer bijvoorbeeld wel hoe Liliaan Marijnessen en Renske Leijten politiek bedrijven. Ze hebben idealen. Maar GL en D66. Nee, dat is is PR en marketinggelul. Gebakken lucht.
Dus haar aanwezigheid tijdens de verkiezingen en de verkiezingsslogan rechtvaardigen de haat en obsessie die sommigen hebben?

Het is mij opgevallen dat veel van de haters het 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken' gedachtegoed aanhangen. Voor zichzelf leggen ze de morele lat heel laag, want alles draait vooral om hen en hun geriefelijk leventje. Voor de aanhangers die het 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken' gedachtegoed willen inperken leggen ze de morele lat eindeloos hoog en als iemand niet voldoet aan de morele lat die zo hoog wordt gelegd dat je er nooit aan kunt voldoen, dan noemen zij diegene een hypocriet. Het is een mooi systeem, want zo kun je je altijd moreel verheven voelen. Ook als jezelf 10 vakantievluchten in een jaar neemt en je Groenlinks-buurman 1 vakantievlucht in een jaar neemt.
pi_200141198
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:44 schreef Jojoke het volgende:
Dus haar aanwezigheid tijdens de verkiezingen en de verkiezingsslogan rechtvaardigen de haat en obsessie die sommigen hebben?
Nee, maar als je iemand zo prominent onder de aandacht brengt, en dan ook nog met allerlei beloftes als nieuwe leiderschap, en vervolgens blijkt het allemaal nep te zijn kun je een heftige tegenreactie verwachten.

quote:
Het is mij opgevallen dat veel van de haters het 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken' gedachtegoed aanhangen. Voor zichzelf leggen ze de morele lat heel laag, want alles draait vooral om hen en hun geriefelijk leventje. Voor de aanhangers die het 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken' gedachtegoed willen inperken leggen ze de morele lat eindeloos hoog en als iemand niet voldoet aan de morele lat die zo hoog wordt gelegd dat je er nooit aan kunt voldoen, dan noemen zij diegene een hypocriet. Het is een mooi systeem, want zo kun je je altijd moreel verheven voelen. Ook als jezelf 10 vakantievluchten in een jaar neemt en je Groenlinks-buurman 1 vakantievlucht in een jaar neemt.
Wat mij opvalt is dat het vooral mensen zijn die directe democratie een warm hart toedragen, en niet zo goed tegen elitair neerbuigend gedrag en hypocrisie kunnen.
pi_200141303
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:30 schreef Aurelius het volgende:
Benieuwd of Sjoerd Sjoerdsma door haar nu voor de bus wordt gegooid. Past wel in Kaag's definitie van "nieuw leiderschap" (hetzelfde doen als Rutte maar dan door haar).
twitter
  woensdag 30 juni 2021 @ 14:18:35 #55
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200141659
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:55 schreef Aurelius het volgende:

[..]

[ twitter ]
quote:
D66-leider Sigrid Kaag schuift de verantwoordelijkheid voor het invloed uitoefenen op de VPRO-documentaire over haar volledig van zich af.
quote:
De D66-leider draait in haar reactie om de hete brij heen
quote:
Kaag reageert woensdagmiddag met frisse tegenzin
Niet verder gelezen. Ik wacht wel op een grotemensenbron.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200141779
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

Niet verder gelezen. Ik wacht wel op een grotemensenbron.
Als je daarop had gewacht was dit nooit naar buiten gekomen.
  woensdag 30 juni 2021 @ 14:32:58 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200141824
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:27 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Als je daarop had gewacht was dit nooit naar buiten gekomen.
https://www.volkskrant.nl(...)jn-verzoek~b77faab8/

Dit is al een stuk serieuzer. Zouden rechtse mensen gewoon dommer zijn dat rechtse media op een dergelijke zwakzinnige manier nieuws brengen?
We have always been at war with Eastasia.
pi_200142016
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:44 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Als je ziet hoe we (vooral voor de verkiezingen) worden doodgegooid met Kaag in alle media. En hoe alles zou veranderen door haar nieuwe leiderschap, dan kon je na alle schandalen wel een tegenreactie verwachten.

Ik ben niet links, maar ik respecteer bijvoorbeeld wel hoe Liliaan Marijnessen en Renske Leijten politiek bedrijven. Ze hebben idealen. Maar GL en D66. Nee, dat is is PR en marketinggelul. Gebakken lucht.
Werd je er echt mee doodgegooid of riepen de boze typetjes dat en huil je met ze mee?
Want dat je in iedere goedkope frame lijkt te trappen valt in dit topic wel op.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 15:08:09 #59
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200142266
Niet op de man spelen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 30 juni 2021 @ 15:16:28 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200142443
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:08 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Niet op de man spelen.[/modbreak]
Voor de duidelijkheid, mijn minachting betrof de Telegraaf, en zeer zeker niet @Aurelius .
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 15:18:51 #61
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200142502
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, mijn minachting betrof de Telegraaf, en zeer zeker niet @:Aurelius .
Het was aan niemand persoonlijk gericht
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200142821
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:55 schreef Aurelius het volgende:

[..]

[ twitter ]
Het lijkt de dagelijkse standaard wel joh.

En dan nog hoor je Kaag eerder over het belang van de media. De berichtgeving over lieden als Baudet en Wilders is ook op linkse media een stuk objectiever dan dit en die twee heren gaan constant los over mediakartels en dit dat.

Maar nee, dit is geen neutrale bron. Ook aan rechtse zijde zijn normale bronnen te vinden. Ik zou zeggen lees het NRC ofzo, veel beter.


Ik vind het bovendien niet zo gek dat je invloed wilt hebben over een documentaire die over je gemaakt wordt. Gebakken lucht. De Telegraaf probeert er zelfs zwartgeblakerde verbrande lucht van te maken maar da's mislukt.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_200142992
En dan nog wordt de NPO als links geframed. Zijn ook weer in dit geval met het rechtste D66 aan de slag geweest, verkiezingsdebatten tussen Wilders en Rutte, Rutte bij zomergasten, Wilders zijn poezeninterview, Baudet die overal aan mocht schuiven. Maar wat is de NPO toch links.
pi_200143705
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:35 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik heb mijn post volgens mij aardig onderbouwd waarom ik en vele anderen in dit land en op dit forum een enorme aversie tegen D66 in het algemeen en Kaag in het bijzonder hebben. En dat dit wel iets verder gaat dan jouw simplistische redenen als "D66 is de nieuwe GL" en "het is alleen maar omdat Kaag een vrouw is". Maar ik snap het wel. Die redenen zijn lekker veilig. Ze vergen geen introspectie en je houdt je lekkere moreel superieur gevoel vast. Typisch...

Nul inhoud en alleen maar op de persoon Kaag dus. Heerlijk simpel.
pi_200148491
Ik kan er werkelijk niet bij dat mensen Kaag verdedigen? Natuurlijk zal een deel van de kritiek van boze mysogene rechtse luitjes komen die alles wat niet man en conservatief is afschiet maar dat neemt toch niet weg dat ze zo hypocriet als wat is. Ze presenteert zich als vernieuwing maar uiteindelijk is het gewoon een kopie van Rutte, dat is wat mij betreft verder niet zo erg het is een goede politicus ook al ben ik het niet eens met hun politiek. Maar als je beweert anders te zijn zou je misschien wat eerlijker moeten zijn en niet dezelfde vergeteritis hebben. Dan beweren dat dit de lat onmogelijk hoog leggen is vind ik nogal een zwaktebod.

Aurelius legde het inderdaad goed uit moet ik zeggen. D66 is een lege huls, ze hebben geen enkel principe behalve dat ze macht willen. Natuurlijk scoort dat in Nederland, ons zelfbeeld is nou eenmaal progressief ala wat D66 presenteert. Jammer genoeg hebben de meeste niet het inzicht door de facade heen te prikken. Ik wil dat Nederland een land is waar je de overheid kunt vertrouwen, maar met D66 en VVD als grootste gaan we van schandaal naar schandaal. De overheid houd zich niet aan de eigen afspraken en wetten, blijkbaar geen probleem voor een groot deel van het electoraart voor mij totaal bizar.

Ik stem zo lang ik mag kiezen trouwens altijd op vrouwen en heb dit keer op Bij1 gestemd (boeit weinig imo) maar dat geeft al aan dat kritiek niet alleen van rechts komt. Staan D66'ers dan echt zo voor de afbraak van onze democratie onder het mom van wat ethische zaakjes als euthenasie? Waarom zou je ooit op D66 stemmen in plaats van Volt, de partijen lijken wel kopién qua programma behalve dat Volt nog niet zo vaak hun beloftes heeft gebroken. Zoals bijvoorbeeld onderwijspartij D66 deed met het leenstelsel, gekozen burgemeester, referendum etcetera. Die partij is in staat haar laatste ethische puntjes nog weg te geven als dat nodig is met CU te regeren :')
pi_200148529
quote:
17s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nul inhoud en alleen maar op de persoon Kaag dus. Heerlijk simpel.
Gelukkig dat de Kaag apologeten zoveel inhoud geven door iedereen die Kaag niks vind op een hoopje haters te gooien.
pi_200148611
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:35 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Het lijkt de dagelijkse standaard wel joh.

En dan nog hoor je Kaag eerder over het belang van de media. De berichtgeving over lieden als Baudet en Wilders is ook op linkse media een stuk objectiever dan dit en die twee heren gaan constant los over mediakartels en dit dat.

Maar nee, dit is geen neutrale bron. Ook aan rechtse zijde zijn normale bronnen te vinden. Ik zou zeggen lees het NRC ofzo, veel beter.

Ik vind het bovendien niet zo gek dat je invloed wilt hebben over een documentaire die over je gemaakt wordt. Gebakken lucht. De Telegraaf probeert er zelfs zwartgeblakerde verbrande lucht van te maken maar da's mislukt.
Nrc
quote:
Het was niet Sigrid Kaag zélf die zich vooraf driftig bemoeid had met de VPRO-documentaire Sigrid Kaag – Van Beiroet tot Binnenhof, zei ze woensdag aan het begin van de middag tegen journalisten. Alle voorgestelde wijzigingen kwamen van het ministerie van Buitenlandse Zaken én van haar D66-campagneteam, die wel allebei voor haar werkten. „Dat was niet op mijn verzoek.” Aan het eind van de middag zei ze dat ze wel degelijk twee aanpassingen had voorgesteld

Marc Chavannes, die vorige week de Anne Vondelingprijs won voor zijn politieke verslaggeving, constateerde in een interview met NRC „een steeds groeiende behoefte om het nieuws te managen”. Voorlichters, zei Chavannes, „zorgen ervoor dat de boodschap die gewénst wordt overkomt. Het is een parallelle werkelijkheid en daarmee voed je wederzijdse argwaan. Politieke journalisten gaan denken: oké, dit is het praatje, nu de feiten. En ze gaan argwanende vragen stellen, of naar informatie boren in het ambtelijk apparaat. (..) Zo ontstaat een wapenwedloop van argwaan.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eeldvorming-a4049395

Dus nieuwe politiek is liegen? Ze zegt immers niet te hebben gewijzigd maar deed dat wel, of is dat tegenwoordig de vergeetachtigheid die we maar voor lief moeten nemen bij politici. Of is de nieuwe politiek een wapenwedloop in wantrouwen?

Ik ben oprecht benieuwd hoe D'66 ers hier tegenaan kijken. Het hele relletje stelt verder wat mij betreft weer niks voor hoor. Maar waarom liegen als je gewoon eerlijk kunt zijn?
pi_200148691
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Gelukkig dat de Kaag apologeten zoveel inhoud geven door iedereen die Kaag niks vind op een hoopje haters te gooien.
Dat herken ik niet zo. Heb ook niks met Kaag of het huidige D66 maar geloof niet dat ik op een hoopje haters gegooid word.
pi_200148731
Ik ben verre van D66 fan, zeer zeker niet. Ze staan bij mij bij 50plus en vlak boven FvD en PVV als partijen waar ik het minst snel op zal stemmen. Maar ze inhoudsloos of een lege huls noemen is toch gewoon totale nonsens? Ze zijn een zeer progressieve, pragmatische middenpartij en volgens mij zijn ze dat al vanaf het begin.

Mensen die D66 inhoudsloos noemen hebben vaak niks met pragmatisme en een hekel aan iedere consessie. Maar voor mij is pragmatisme juist een belangrijk kenmerk van de ware politiek, elke partij of politicus die niet pragmatisch is heeft niet echt als doel wat te veranderen.

En sinds een aantal decennia is daar het pro-europese bij gekomen als zeer belangrijk punt van D66. Ook niet inhoudsloos.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200148796
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat herken ik niet zo. Heb ook niks met Kaag of het huidige D66 maar geloof niet dat ik op een hoopje haters gegooid word.
Nouja zie de post hierboven. oh je noemt D66 een lege huls. Dan moet je pragmatisme haten :')
Helemaal niet, misschien als je opportunisme en pragmatisme niet kunt onderscheiden.
pi_200148935
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nouja zie de post hierboven. oh je noemt D66 een lege huls. Dan moet je pragmatisme haten :')
Helemaal niet, misschien als je opportunisme en pragmatisme niet kunt onderscheiden.
Ik zeg niet: dan moet. Ik zeg wel: vaak zijn dat dezelfde mensen. En dat valt gewoon op. Grootste commentaar op D66 komt uit FvD/PVV hoek of uit SP hoek, de kanten die niet om hun consessies bekend staan.

Ik zie niet echt bijzonder veel opportunisme bij D66, eerlijk gezegd. Tenminste, niet meer dan bij pakweg PvdA, VVD, FvD of SP.

En nogmaals: ik ben zeer, zeer verre van een D66 liefhebber.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200149141
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nouja zie de post hierboven. oh je noemt D66 een lege huls. Dan moet je pragmatisme haten :')
Helemaal niet, misschien als je opportunisme en pragmatisme niet kunt onderscheiden.
Dit komt helaas ook weer zo ontzettend leeg over eerlijk gezegd.
pi_200149295
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dit komt helaas ook weer zo ontzettend leeg over eerlijk gezegd.
Gelukkig dat jouw posts in dit topic dan wat tegenwicht bieden.
  woensdag 30 juni 2021 @ 22:46:09 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200149314
Tja D66 is voor extreme partijen zoals Bij1 of de FvD natuurlijk het allergrootste kwaad. Een partij die deals sluit met anderen om zaken voor elkaar te krijgen en die zo nu en dan aan de macht is en probeert zijn mensen op strategische posities te krijgen. Dat staat zeer ver af van de belevingswereld van schreeuwende straatactivisten.

Liever hebben we alleen partijen die enkel hun radicale zin willen doordrammen en anders gewoon jarenlang iedere deelname vermijden. Daar heb je wat aan als kiezer.
pi_200150010
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Niet verder gelezen. Ik wacht wel op een grotemensenbron.
of je checkt zelf haar reactie en laat anderen niet voor je denken :)
pi_200150017
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:46 schreef Hexagon het volgende:
Tja D66 is voor extreme partijen zoals Bij1 of de FvD natuurlijk het allergrootste kwaad. Een partij die deals sluit met anderen om zaken voor elkaar te krijgen en die zo nu en dan aan de macht is en probeert zijn mensen op strategische posities te krijgen. Dat staat zeer ver af van de belevingswereld van schreeuwende straatactivisten.

Liever hebben we alleen partijen die enkel hun radicale zin willen doordrammen en anders gewoon jarenlang iedere deelname vermijden. Daar heb je wat aan als kiezer.
:') jemig, sla je dan lekker de plank mis

wat hebben bij1 en fvd hiermee te maken?
pi_200150185
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:46 schreef Hexagon het volgende:
Tja D66 is voor extreme partijen zoals Bij1 of de FvD natuurlijk het allergrootste kwaad. Een partij die deals sluit met anderen om zaken voor elkaar te krijgen en die zo nu en dan aan de macht is en probeert zijn mensen op strategische posities te krijgen. Dat staat zeer ver af van de belevingswereld van schreeuwende straatactivisten.

Liever hebben we alleen partijen die enkel hun radicale zin willen doordrammen en anders gewoon jarenlang iedere deelname vermijden. Daar heb je wat aan als kiezer.
Hoe kom je erbij. Het grootste kwaad, wie heeft het daarover? Ja gelovigen dat ben ik niet. In potentie zou d66 een goede partij kunnen zijn, ik deel vaak veel van hun standpunten (niet economische) maarja standpunten voor de partij zijn nou eenmaal niet meer dan handelschips. Dat is opzich niet erg alleen maakt D66 het veel te bont, je kunt bij mij niet keer op keer op keer draaien zonder goede legitimatie. Ik begrijjp dat het voor D66 stemmers anders is, zolang je maar dicht bij de macht zit is het automatisch goed ofzo.

Kijk je kunt elke kritiek op je partijtje natuurlijk wegwuiven als komende van mensen wiens mening niets waard is. (Schreeuwende straatactivisten)
Wat je ook kunt doen is misschien een keer ingaan op die kritiek. Mark Chavannes die ik quote is volgens mij geen straatactivist die ziet een wapenwedloop in wantrouwen waar D66 aan meedoet.
pi_200150307
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:04 schreef Hanca het volgende:
Ik ben verre van D66 fan, zeer zeker niet. Ze staan bij mij bij 50plus en vlak boven FvD en PVV als partijen waar ik het minst snel op zal stemmen. Maar ze inhoudsloos of een lege huls noemen is toch gewoon totale nonsens? Ze zijn een zeer progressieve, pragmatische middenpartij en volgens mij zijn ze dat al vanaf het begin.

Mensen die D66 inhoudsloos noemen hebben vaak niks met pragmatisme en een hekel aan iedere consessie. Maar voor mij is pragmatisme juist een belangrijk kenmerk van de ware politiek, elke partij of politicus die niet pragmatisch is heeft niet echt als doel wat te veranderen.

En sinds een aantal decennia is daar het pro-europese bij gekomen als zeer belangrijk punt van D66. Ook niet inhoudsloos.
Dit is ook wel erg overdreven. Ik heb geen 'hekel' aan D66 ondanks dat het zeker mijn partij niet is, maar laten we niet doen alsof de partij geen andere problemen kent dan progressieve standpunten. Integriteit is nu weer terecht onderwerp van discussie, net als bepaalde beleidskeuzes die ze maken.
Incelfrikandel
pi_200150494
Kritiek op D66 als partij is in dit geval veel terechter dan kritiek op Kaag. Het is vooral het campangeteam wat Kaag in een bepaald daglicht heeft willen stellen. Dat ging in het begin van de campange ook helemaal mis. Toen speelde Kaag iemand die ze niet was.

Overigens is D66 natuurlijk puur voor de eigen belangen opgekomen. Dat de VPRO daarin meegaat is veel kwalijker.

Een ander dingetje is dat Slob verkeerd is ingelicht door zijn Ambtenaren. Dat zal ook wel een staartje krijgen.

Ik ben ook geen fan van D66, maar dat nu alle kritiek zich zo sterk op Kaag manifesteert is onterecht, en heeft andere redenen.
pi_200150511
Ik ben wel "fan" van D66 en de partij die hier fout zat, als er al eentje fout zat,
was de VPRO. Beetje raar om een partij het kwalijk te nemen als ze hun partijleider in beter daglicht willen schetsen, wat nota bene niet ongebruikelijk is.
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 00:54:52 #81
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200150600
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 00:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik ben wel "fan" van D66 en de partij die hier fout zat, als er al eentje fout zat,
was de VPRO. Beetje raar om een partij het kwalijk te nemen als ze hun partijleider in beter daglicht willen schetsen, wat nota bene niet ongebruikelijk is.
Noch het ministerie noch D66 had het recht om te eisen dat iets niet uitgezonden werd, ze konden dat wel vragen maar hadden geen invloed op de beslissing zoals ik het begrijp.

En waar gaan deze "Riefenstahl praktijken" over? Een shot met champagne glazen (ministerie) en een shot van het niet dragen van aan autogordel (D66) zijn verwijderd. Ik snap dat de maker daar niet zwaar aan tilde maar ik had het slimmer gevonden als ze het erin hadden gelaten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tijger_m op 01-07-2021 01:00:12 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200151424
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 00:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dit is ook wel erg overdreven. Ik heb geen 'hekel' aan D66 ondanks dat het zeker mijn partij niet is, maar laten we niet doen alsof de partij geen andere problemen kent dan progressieve standpunten. Integriteit is nu weer terecht onderwerp van discussie, net als bepaalde beleidskeuzes die ze maken.
Ik zeg dat ze niet inhoudsloos of een lege huls zijn, verder zeg ik toch niks?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200151498
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:46 schreef Hexagon het volgende:
Tja D66 is voor extreme partijen zoals Bij1 of de FvD natuurlijk het allergrootste kwaad. Een partij die deals sluit met anderen om zaken voor elkaar te krijgen en die zo nu en dan aan de macht is en probeert zijn mensen op strategische posities te krijgen. Dat staat zeer ver af van de belevingswereld van schreeuwende straatactivisten.

Liever hebben we alleen partijen die enkel hun radicale zin willen doordrammen en anders gewoon jarenlang iedere deelname vermijden. Daar heb je wat aan als kiezer.
Aldus het D66 lid.

Je kan veel vinden van D66, maar dat het een pragmatische partij is die niet schuwt om kroonjuwelen weg te geven om (nog wat langer) mee te regeren zou zelfs voor D66-ers buiten kijf moeten staan. Niet dat dit verder erg is. Daar kun je heel bewust voor kiezen. Maar om dan partijen met een wat meer principiëlere inslag meteen als radicaal neer te zetten..

Je zou maar een partij zijn die de eigen standpunten wil verwezenlijken. Dan ben je dus meteen een 'radicale' partij die de zin wil doordrammen. Volgens die denklijn mogen we dus alleen braaf ja knikkende meebeweeg partijen hebben. Want pragmatisch. Met die instelling was de grondwet van 1848 nooit tot stand gekomen en kon Willy nog zijn goddelijke gang gaan.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2021 07:34:59 ]
pi_200151778
Ik sta nog steeds voor de volle 100% achter mijn stem op Kaag :Y
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 1 juli 2021 @ 08:43:28 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200152003
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 23:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij. Het grootste kwaad, wie heeft het daarover? Ja gelovigen dat ben ik niet. In potentie zou d66 een goede partij kunnen zijn, ik deel vaak veel van hun standpunten (niet economische) maarja standpunten voor de partij zijn nou eenmaal niet meer dan handelschips. Dat is opzich niet erg alleen maakt D66 het veel te bont, je kunt bij mij niet keer op keer op keer draaien zonder goede legitimatie. Ik begrijjp dat het voor D66 stemmers anders is, zolang je maar dicht bij de macht zit is het automatisch goed ofzo.

Kijk je kunt elke kritiek op je partijtje natuurlijk wegwuiven als komende van mensen wiens mening niets waard is. (Schreeuwende straatactivisten)
Wat je ook kunt doen is misschien een keer ingaan op die kritiek. Mark Chavannes die ik quote is volgens mij geen straatactivist die ziet een wapenwedloop in wantrouwen waar D66 aan meedoet.
Het zou hout snijden als er geen enkel D66-punt zou worden waargemaakt. Maar dat is gewoon onzin. Overigens beweer je eerder nog dat D66 een lege huls is. Hoe kun je dan dingen verhandelen als er niks is?

En we kennen nu een hoop partijen die nog nooit een dag in een regering gezeten hebben. Ik vind het dan nogal lachwekkend om te zeuren dan andere partijen concessies maken in een regering.
  donderdag 1 juli 2021 @ 08:45:51 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200152027
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 07:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Aldus het D66 lid.

Je kan veel vinden van D66, maar dat het een pragmatische partij is die niet schuwt om kroonjuwelen weg te geven om (nog wat langer) mee te regeren zou zelfs voor D66-ers buiten kijf moeten staan. Niet dat dit verder erg is. Daar kun je heel bewust voor kiezen. Maar om dan partijen met een wat meer principiëlere inslag meteen als radicaal neer te zetten..

Je zou maar een partij zijn die de eigen standpunten wil verwezenlijken. Dan ben je dus meteen een 'radicale' partij die de zin wil doordrammen. Volgens die denklijn mogen we dus alleen braaf ja knikkende meebeweeg partijen hebben. Want pragmatisch. Met die instelling was de grondwet van 1848 nooit tot stand gekomen en kon Willy nog zijn goddelijke gang gaan.
Als die principiele partijen zich gedragen als "Het moet 100% zoals ik wil, en anders niet" dan heb je daar in ons land niet zoveel aan. Dat is echt een soort virus dat erin in geslopen.
pi_200152202
Dat is ook niet hoe politiek zou moeten werken natuurlijk. Sylvana Simons had het daar ook een paar keer over, dat zij GroenLinks de partij van de compromissen vindt op links, BIJ1 zou wat dat betreft daar niet aan gaan doen en veel meer bij de eigen principes willen blijven. Dat is natuurlijk heel aandoenlijk, maar uiteindelijk ga je niet ver komen met een dergelijke houding. Water bij de wijn doen hoort er simpelweg bij. En gelukkig ook maar, want in een politiek systeem waar uitersten continue in detail hun eigen wereldbeeld willen opleggen, wordt enorm veel polarisatie gecreëerd (zie de VS).

Ik snap de kritiek op D66 vanuit dat oogpunt ook niet echt. Het is om verscheidene redenen niet mijn partij, maar ik vind wel dat men een duidelijke visie heeft en een prima optie biedt voor de centrum-(linkse) en progressieve kiezer. En Kaag is ook een degelijke partijleider. Ik zou qua persoon absoluut vertrouwen in haar hebben als minister-president bijvoorbeeld. En ja, ze heeft een duidelijk elitair kantje, maar dat spreekt mij eigenlijk wel aan.
  donderdag 1 juli 2021 @ 09:17:58 #88
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200152378
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:03 schreef Dejannn het volgende:
Dat is ook niet hoe politiek zou moeten werken natuurlijk. Sylvana Simons had het daar ook een paar keer over, dat zij GroenLinks de partij van de compromissen vindt op links, BIJ1 zou wat dat betreft daar niet aan gaan doen en veel meer bij de eigen principes willen blijven. Dat is natuurlijk heel aandoenlijk, maar uiteindelijk ga je niet ver komen met een dergelijke houding. Water bij de wijn doen hoort er simpelweg bij. En gelukkig ook maar, want in een politiek systeem waar uitersten continue in detail hun eigen wereldbeeld willen opleggen, wordt enorm veel polarisatie gecreëerd (zie de VS).

Ik snap de kritiek op D66 vanuit dat oogpunt ook niet echt. Het is om verscheidene redenen niet mijn partij, maar ik vind wel dat men een duidelijke visie heeft en een prima optie biedt voor de centrum-(linkse) en progressieve kiezer. En Kaag is ook een degelijke partijleider. Ik zou qua persoon absoluut vertrouwen in haar hebben als minister-president bijvoorbeeld. En ja, ze heeft een duidelijk elitair kantje, maar dat spreekt mij eigenlijk wel aan.
Het zegt veel over jou als persoon dat het je aanspreekt dat iemand op je neerkijkt
Laffe huichelaar
pi_200153487
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het zou hout snijden als er geen enkel D66-punt zou worden waargemaakt. Maar dat is gewoon onzin. Overigens beweer je eerder nog dat D66 een lege huls is. Hoe kun je dan dingen verhandelen als er niks is?
Wat zijn dan punten die D66 in geen enkel geval wil uitruilen? Zoals ik al opsomde, een referendum was altijd belangrijk voor ze maar toch eigenlijk niet. Onderwijs was belangrijk, maar een leenstelsel zonder te investeren in onderwijs toch eigenlijk ook. Gekozen burgemeester, ja achja hoeft ook niet. Als ik kijk naar hun standpunten staat er eigenlijk niets bij waarvan je denkt, oh dapper om dit te proberen. Nee ze gaan nu écht dit aanpakken en écht dat aanpakken. De naïviteit die je moet hebben dat ze problemen die al tijden zo zijn mede dankzij d66 is écht stuitend.

quote:
En we kennen nu een hoop partijen die nog nooit een dag in een regering gezeten hebben. Ik vind het dan nogal lachwekkend om te zeuren dan andere partijen concessies maken in een regering.
Ja je bent goed in het verdraaien van andermans mening, concessies maken om te regeren is goed. Wat ook goed is is verantwoordelijkheid nemen voor de uitkomsten van je beleid. Dus niet dit zeggen
quote:
Wat gebeurt er met een land, als de politiek geen echte keuzes maakt? Keuze voor zich uitschuift? Niet verder kijkt dan morgen?
Het is tijd voor nieuw leiderschap. Leiderschap dat omkijkt naar mensen en vooruitkijkt naar morgen. Nederland is geen machine, die we alleen met dag-tot-dag management draaiende houden.
Om vervolgens geen echte keuzes te maken. Als je even kijkt bij resultaten https://d66.nl/resultaten/ kun je al zien dat er niks noemenswaardig is gepresteert. Daarom pronkt met dit soort kolder
quote:
Tijdelijk vrouwenquotum voor meer gelijkheid op de werkvloer
De meerderheid van de Tweede Kamer staat achter het plan van D66 over een tijdelijk vrouwenquotum voor de top van beursgenoteerde bedrijven. Dit plan is nodig voor gelijke kansen op de arbeidsmarkt. Op dit moment hebben slechts 6 van de 88 beursgenoteerde bedrijven 30% vrouwen in de top.
Wow geweldig resultaat. Of
quote:
Plan voor nieuwe studiebeurs
D66 komt als eerste partij met een plan voor een nieuwe studiebeurs. In het huidige stelsel voor studiefinanciering zitten enkele knelpunten. D66 stelt daarom een nieuwe studiebeurs voor. Studenten waarvan ouders tot 70.000 euro per jaar verdienen (twee keer modaal), krijgen een studiebeurs van maximaal 400 euro per maand. Bovendien wil D66 alle toeslagen afschaffen. In plaats daarvan krijgen studenten een belastingkorting van maximaal 300 euro per maand.
Sowhee, ze hebben een plan prachtig resultaat! :')
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als die principiele partijen zich gedragen als "Het moet 100% zoals ik wil, en anders niet" dan heb je daar in ons land niet zoveel aan. Dat is echt een soort virus dat erin in geslopen.
Volgens mij doet alleen FvD dat want Baudet kan het anders niet aan. Verder is het weer zon typische kwalificering van je om iedereen die niet alles in de uitverkoop heeft weg te zetten. Je bent blijkbaar een nogal radicale centrist.
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:14 schreef BlackLining het volgende:
Ik sta nog steeds voor de volle 100% achter mijn stem op Kaag :Y
Hoe kijk jij tegen haar liegen en vergeten aan dan? Hoort dat gewoon bij het politicus zijn? Of zou het wel beter zijn als ze gewoon eerlijk is? Bijvoorbeeld nu met die docu gewoon toegeven ik heb een paar veranderingen gesuggereerd en dat lijkt me normaal. Of vind je het juist goed dat ze eerst alles ontkent om er daarna op te moeten terugkomen? Hoe zie je dat vertrouwen terugwinnen voor je door een kopie van Rutte te zijn terwijl je hard roept nieuwe politiek!
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 11:11:47 #90
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200153596
quote:
10s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Hoe kijk jij tegen haar liegen en vergeten aan dan? Hoort dat gewoon bij het politicus zijn? Of zou het wel beter zijn als ze gewoon eerlijk is? Bijvoorbeeld nu met die docu gewoon toegeven ik heb een paar veranderingen gesuggereerd en dat lijkt me normaal. Of vind je het juist goed dat ze eerst alles ontkent om er daarna op te moeten terugkomen? Hoe zie je dat vertrouwen terugwinnen voor je door een kopie van Rutte te zijn terwijl je hard roept nieuwe politiek!
Er is nergens uit gebleken dat Kaag om wijzigingen in de documentaire heeft gevraagd tenzij jij informatie hebt die wij niet hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200153687
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is nergens uit gebleken dat Kaag om wijzigingen in de documentaire heeft gevraagd tenzij jij informatie hebt die wij niet hebben.
Hoe kom je erbij ik heb dat dikgedrukt al gequote in dit topic. Lees maar even terug. Zijn Kaag zelf en NRC genoeg betrouwbare bronnen voor je of wil je meer?

quote:
Alle voorgestelde wijzigingen kwamen van het ministerie van Buitenlandse Zaken én van haar D66-campagneteam, die wel allebei voor haar werkten. „Dat was niet op mijn verzoek.” Aan het eind van de middag zei ze dat ze wel degelijk twee aanpassingen had voorgesteld. Bovendien is zíj eindverantwoordelijk, zei Kaag.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eeldvorming-a4049395

Dus ik snap niet hoe je vol kunt houden dat Kaag niet gelogen heeft. Dit zei ze eerst
quote:
D66-leider Sigrid Kaag stelt dat de verzoeken om correcties aan te brengen in de VPRO-documentaire over haar niet op persoonlijke titel zijn gedaan.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ocumentaire-a4049364
Volgens mij is dit gewoon informatie die tot ieders beschikking staat. Maar misschien vergis ik me zéér ernstig in de capaciteit van mensen om informatie te vinden en te verwerken.
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 11:24:01 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200153714
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij ik heb dat dikgedrukt al gequote in dit topic. Lees maar even terug. Zijn Kaag zelf en NRC genoeg betrouwbare bronnen voor je of wil je meer?
[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)eeldvorming-a4049395

Dus ik snap niet hoe je vol kunt houden dat Kaag niet gelogen heeft. Dit zei ze eerst
[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ocumentaire-a4049364
Volgens mij is dit gewoon informatie die tot ieders beschikking staat. Maar misschien vergis ik me zéér ernstig in de capaciteit van mensen om informatie te vinden en te verwerken.
Als zij er niet om gevraagd heeft zijn die verzoeken niet op persoonlijke titel of anderzins gedaan. Als minister is ze echter wel eindverantwoordelijk maar dat is iets heel anders dan jij claimt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200153814
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als zij er niet om gevraagd heeft zijn die verzoeken niet op persoonlijke titel of anderzins gedaan. Als minister is ze echter wel eindverantwoordelijk maar dat is iets heel anders dan jij claimt.
:') Als je nou gewoon een keer zou lezen, is het teveel informatie dat er twee regels na elkaar komen? Er staat wat ze eerst zei: ik was het niet, het was mijn team/ministerie en wat ze later op de dag zei: Ik heb ook persoonlijk wijzigingen voorgesteld. Ik heb het al twee maal voor je dikgedrukt gequote, zal ik het een keer schuin proberen misschien dat je het dan kan bevatten Aan het eind van de middag zei ze dat ze wel degelijk twee aanpassingen had voorgesteld.
Hoe kom je erbij dat de zaken anders liggen dan dat NRC rapporteert die Kaag's woorden publiceert. Hoe verdraai ik deze zaken in jouw ogen? Echt heel bijzonder dat je dit soort simpel controleerbare zaken niet wil accepteren.

Dat type liegen/vergeten heeft ze nou al meerdere keren gedaan, het is geen politieke doodzonde zien we bij Rutte maar het is ook geen nieuwe politiek. Ik stoor me er bijzonder aan, geef gewoon toe dat je twee wijzingen hebt gedaan dat stelt toch niks voor. Of blaat niet over nieuw leiderschap en zeg gewoon ik doe wat politiek opportuun is net als de rest. In beide gevallen zou ik Kaag ballen vinden hebben en een verademing maar met dit soort hypocriet gedoe kan ik niet anders dan dat bekritiseren.
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 11:35:54 #94
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200153822
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

:') Als je nou gewoon een keer zou lezen, is het teveel informatie dat er twee regels na elkaar komen? Er staat wat ze eerst zei: ik was het niet, het was mijn team/ministerie en wat ze later op de dag zei. Ik heb ook persoonlijk wijzigingen voorgesteld. Ik heb het al twee maal voor je dikgedrukt gequote, zal ik het een keer schuin proberen misschien dat je het dan kan bevatten Aan het eind van de middag zei ze dat ze wel degelijk twee aanpassingen had voorgesteld.
Hoe kom je erbij dat de zaken anders liggen dan dat NRC rapporteert die Kaag's woorden publiceert. Hoe verdraai ik deze zaken in jouw ogen? Echt heel bijzonder dat je dit soort simpel controleerbare zaken niet wil accepteren.

Dat type liegen/vergeten heeft ze nou al meerdere keren gedaan, het is geen politieke doodzonde zien we bij Rutte maar het is ook geen nieuwe politiek. Ik stoor me er bijzonder aan, geef gewoon toe dat je twee wijzingen hebt gedaan dat stelt toch niks voor. Of blaat niet over nieuw leiderschap en zeg gewoon ik doe wat politiek opportuun is net als de rest. In beide gevallen zou ik Kaag ballen vinden hebben en een verademing maar met dit soort hypocriet gedoe kan ik niet anders dan dat bekritiseren.
Post even een beetje normaal aub? Dit gesneer is nergens voor nodig.

Mea culpa, ik heb het inderdaad onvoldoende gelezen, mijn excuses.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200153868
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Post even een beetje normaal aub? Dit gesneer is nergens voor nodig.
Het is nogal vermoeiend een discusie te voeren waar ik na twee keer dezelfde informatie te posten nog steeds door jou in mijn voeten geschoven krijg dat ik die feiten verdraai. Ik ben zeker niet vrij van af en toe een eigen interpretatie aan feiten te geven maar in dit geval lijkt het me dat ik dat overduidelijk niet doe. Maar is goed, ik zal me koest houden.
  donderdag 1 juli 2021 @ 11:42:27 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200153894
quote:
10s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Wat zijn dan punten die D66 in geen enkel geval wil uitruilen? Zoals ik al opsomde, een referendum was altijd belangrijk voor ze maar toch eigenlijk niet. Onderwijs was belangrijk, maar een leenstelsel zonder te investeren in onderwijs toch eigenlijk ook. Gekozen burgemeester, ja achja hoeft ook niet. Als ik kijk naar hun standpunten staat er eigenlijk niets bij waarvan je denkt, oh dapper om dit te proberen. Nee ze gaan nu écht dit aanpakken en écht dat aanpakken. De naïviteit die je moet hebben dat ze problemen die al tijden zo zijn mede dankzij d66 is écht stuitend.
Als D66 alles zou willen uitruilen dan zou er ook geen bezwaar zijn om met de PVV of FvD in een kabinet te gaan zitten. Maar blijkbaar zijn er dan toch dingen waarom ze er niet aan beginnen.

Het referendum is een dikke faal geweest. Al ben ik persoonlijk wel blij dat dat onding weg is want mijn kritiek is vooral dat ze het ooit hebben ingevoerd.

Wat betreft het leenstelsel. Inhoudelijk vond ik dat ook maar een domme verkapte lastenverzwaring. Maar het stond tot 2x toe gewoon in het programma waar nauwelijks iemand moeilijk over deed in die tijd. Daar is dus niets uitgeruild.

Staat tegenover dat er door D66 aantoonbaar de nodige zaken bereikt zijn. Bijvoorbeeld de Donorwet en de uitbreiding van ouderschapsverlof voor mannen. Belangrijke stappen in de pensioenwetgeving, arbeidswetgeving en klimaat. En ook vooruitgang op het gebied van cannabis en de wijze waarop we de burgemeester benoemen. Voor mij is het glas dus meer dan half vol.

Jij vind dat kennelijk allemaal onzin en onbelangrijk en onzin. Maar voor de D66-kiezer zijn het wel valide punten. En het is al meer dan enkele andere partijen in hun hele bestaan ongeveer bereikt hebben.

quote:
Volgens mij doet alleen FvD dat want Baudet kan het anders niet aan. Verder is het weer zon typische kwalificering van je om iedereen die niet alles in de uitverkoop heeft weg te zetten. Je bent blijkbaar een nogal radicale centrist.
Partijen als Groenlinks, SP, PvdD hebben daar ook wel een aardige reputatie in. En BIJ1 vind zelfs hun houding teveel gericht op compromissen.
pi_200154215
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als D66 alles zou willen uitruilen dan zou er ook geen bezwaar zijn om met de PVV of FvD in een kabinet te gaan zitten. Maar blijkbaar zijn er dan toch dingen waarom ze er niet aan beginnen.

Het referendum is een dikke faal geweest. Al ben ik persoonlijk wel blij dat dat onding weg is want mijn kritiek is vooral dat ze het ooit hebben ingevoerd.

Wat betreft het leenstelsel. Inhoudelijk vond ik dat ook maar een domme verkapte lastenverzwaring. Maar het stond tot 2x toe gewoon in het programma waar nauwelijks iemand moeilijk over deed in die tijd. Daar is dus niets uitgeruild.

Staat tegenover dat er door D66 aantoonbaar de nodige zaken bereikt zijn. Bijvoorbeeld de Donorwet en de uitbreiding van ouderschapsverlof voor mannen. Belangrijke stappen in de pensioenwetgeving, arbeidswetgeving en klimaat. En ook vooruitgang op het gebied van cannabis en de wijze waarop we de burgemeester benoemen. Voor mij is het glas dus meer dan half vol.

Jij vind dat kennelijk allemaal onzin en onbelangrijk en onzin. Maar voor de D66-kiezer zijn het wel valide punten. En het is al meer dan enkele andere partijen in hun hele bestaan ongeveer bereikt hebben.
[..]

Partijen als Groenlinks, SP, PvdD hebben daar ook wel een aardige reputatie in. En BIJ1 vind zelfs hun houding teveel gericht op compromissen.
PVV en FvD sluiten zichzelf uit dus dat kan ik moeilijk aan D66 toekennen. Daarbij als het puntje bij het paaltje komt en dat blijkt de enige mogelijkheid zou D66 dan zijn poot stijfhouden ik betwijfel het, is toch ook veel pragmatischer om een paar concessies aan die lui te doen als je dan weer doorkan met regeren.

Bij het leenstelsel zeiden ze er ook een investering tegenover te zetten, ik zie echter enkel berichten dat er te weinig geld is.
Qua stappen op gebied van milieu en pensioenwetgeving valt het nog te bezien of de gemaakte keuzes ook het beloode effect gaan hebben. Dat zo'n Urgenda via de rechter af moet dwingen dat de overheid zich aan beloftes houdt belooft niet veel goeds in deze.
Kijken we naar Cannabis, is er helemaal niks verandert de afgelopen 4 jaar. Ja er was een voornemen voor een proef maar die proef is niet eens gestart kijken we naar de praktijk is dat dus een dooie mus.
Donorwetgeving, ja inderdaad goede actie het is alleen klein grut.
Niet meer voor referendum zijn vind ik opzich prima laten we het voortschrijdend inzicht noemen maar het is een draai zoal meerdere. Daarbij hoe vaak kun je dit soort kroonjuwelen weggooien voordat je ongeloofwaardig wordt voor mij is D66 dat punt allang voorbij voor anderen komt dat punt blijkbaar nooit. Voor een ander standpunt dan je had zal immers ook altijd wat te zeggen zijn.

Blijft vooral over de belofte het nu wel écht anders te doen. Tja hoe moet je daar vertrouwen in hebben als Kaag nu al liegt over onbenullige zaken als een paar wijzigingen in een documentaire te doen. Nogmaals daar mag ze wat mij betreft gewoon voor uitkomen, een paar wijzigingen in een docu is niets en zou iedereen doen. Ik denk niet dat iedereen erover liegt al helemaal niet als die persoon juist zegt een andere cultuur te willen.
pi_200154392
quote:
10s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hoe kijk jij tegen haar liegen en vergeten aan dan? Hoort dat gewoon bij het politicus zijn? Of zou het wel beter zijn als ze gewoon eerlijk is? Bijvoorbeeld nu met die docu gewoon toegeven ik heb een paar veranderingen gesuggereerd en dat lijkt me normaal. Of vind je het juist goed dat ze eerst alles ontkent om er daarna op te moeten terugkomen? Hoe zie je dat vertrouwen terugwinnen voor je door een kopie van Rutte te zijn terwijl je hard roept nieuwe politiek!
Ik kan mij in het geheel niet druk maken over die documentaire. Heb hem ook niet gezien. Ik kan me voorstellen dat je over zoiets invloed wilt hebben. Ik kan me ook voorstellen dat als de Telegraaf vervolgens komt zuigen dat je zegt "nee, ga weg". Is dat handig? Absoluut niet. Diskwalificeert zoiets haar als politica? Absoluut niet.

Die hele rel is gebakken lucht. Ze heeft het onhandig aangepakt ja.

Het is voor mij geen reden om niet meer te stemmen op een verder prima, pragmatisch en realistisch politica. Ze moet dat niet wekelijks gaan doen nee, maar als we iedereen die een keer een misstap begaat moeten gaan afschieten komen we helemaal nergens.


Kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het jou helemaal niet zo gaat om dat gestuntel rond die documentaire maar dat je gewoon een algemene vrij inhoudsloze haat koestert tegen Kaag. Je zit hier pagina's vol rants uit te typen :') . Doe eens rustig zeg.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_200154428
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 12:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

PVV en FvD sluiten zichzelf uit dus dat kan ik moeilijk aan D66 toekennen. Daarbij als het puntje bij het paaltje komt en dat blijkt de enige mogelijkheid zou D66 dan zijn poot stijfhouden ik betwijfel het, is toch ook veel pragmatischer om een paar concessies aan die lui te doen als je dan weer doorkan met regeren.

Bij het leenstelsel zeiden ze er ook een investering tegenover te zetten, ik zie echter enkel berichten dat er te weinig geld is.
Qua stappen op gebied van milieu en pensioenwetgeving valt het nog te bezien of de gemaakte keuzes ook het beloode effect gaan hebben. Dat zo'n Urgenda via de rechter af moet dwingen dat de overheid zich aan beloftes houdt belooft niet veel goeds in deze.
Kijken we naar Cannabis, is er helemaal niks verandert de afgelopen 4 jaar. Ja er was een voornemen voor een proef maar die proef is niet eens gestart kijken we naar de praktijk is dat dus een dooie mus.
Donorwetgeving, ja inderdaad goede actie het is alleen klein grut.
Niet meer voor referendum zijn vind ik opzich prima laten we het voortschrijdend inzicht noemen maar het is een draai zoal meerdere. Daarbij hoe vaak kun je dit soort kroonjuwelen weggooien voordat je ongeloofwaardig wordt voor mij is D66 dat punt allang voorbij voor anderen komt dat punt blijkbaar nooit. Voor een ander standpunt dan je had zal immers ook altijd wat te zeggen zijn.

Blijft vooral over de belofte het nu wel écht anders te doen. Tja hoe moet je daar vertrouwen in hebben als Kaag nu al liegt over onbenullige zaken als een paar wijzigingen in een documentaire te doen. Nogmaals daar mag ze wat mij betreft gewoon voor uitkomen, een paar wijzigingen in een docu is niets en zou iedereen doen. Ik denk niet dat iedereen erover liegt al helemaal niet als die persoon juist zegt een andere cultuur te willen.
Je hebt duidelijk nog niet helemaal begrepen hoe coalitiepolitiek werkt.


Compromissen durven sluiten, terugkomen op oude standpunten als het achteraf toch een kutidee bleek te zijn en akkoorden sluiten op basis van progressieve ideologie in plaats van op zich staande standpunten vind ik hele belangrijke waarden. Het maakt D66 een realistische en pragmatische partij geschikt voor regeringsdeelname.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 1 juli 2021 @ 12:53:00 #100
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_200154679
Concessies doen is niet voor elke partij even gemakkelijk lijkt mij. Verschillende partijen hebben namelijk ook verschillende achterbannen. Voor een partij met een achterban die voor een belangrijk deel bestaat uit mensen in een precaire positie is inleveren op sociaaleconomische thema's lastiger dan voor een partij met een achterban die er voornamelijk warmpjes bijzit kan ik mij zo voorstellen. Sowieso lijkt mij het makkelijker om concessies te doen als partij met een achterban die de overheid niet zo nodig heeft omdat ze zichzelf heel goed kunnen redden. Beleid heeft op deze mensen namelijk dan niet zo'n grote impact op de levenskwaliteit. Bijvoorbeeld, D66 een de SP staan allebei een verhoging van het minimumloon voor. Bij een formatie kan D66 gezien hun achterban makkelijker op dat punt een concessie doen richting het CDA (wil het minimumloon niet verhogen) omdat onder hun achterban weinig minimumloners zitten die dus door zo'n concessie in de kou worden gezet.
  donderdag 1 juli 2021 @ 13:03:25 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200154834
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 12:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

PVV en FvD sluiten zichzelf uit dus dat kan ik moeilijk aan D66 toekennen. Daarbij als het puntje bij het paaltje komt en dat blijkt de enige mogelijkheid zou D66 dan zijn poot stijfhouden ik betwijfel het, is toch ook veel pragmatischer om een paar concessies aan die lui te doen als je dan weer doorkan met regeren.
Daar is vooralsnog geen schijn van gebleken. En als bij D66 alles onderhandelbaar was dan zouden PVV en FvD zich dus onmogelijk uit kunnen sluiten.

quote:
Bij het leenstelsel zeiden ze er ook een investering tegenover te zetten, ik zie echter enkel berichten dat er te weinig geld is.
Dat is ook gebeurt. Maar het onderwijs is zo'n departement waar je oneindig veel geld naar kan sturen en er zijn altijd mensen die vinden dat het nog te weinig is.

quote:
Qua stappen op gebied van milieu en pensioenwetgeving valt het nog te bezien of de gemaakte keuzes ook het beloode effect gaan hebben. Dat zo'n Urgenda via de rechter af moet dwingen dat de overheid zich aan beloftes houdt belooft niet veel goeds in deze.
Er is pas net besloten dus het zou wel heel raar zijn als dat meteen het volle effect heeft. Hoe dan ook heeft Rutte III de Nederlandse koers stevig bijgedraaid. Voor GL en de PvdD is het natuurlijk nooit goed genoeg. Maar die partijen kiezen er liever voor om veilig in de oppositie betweterig te doen in plaats van te pogen daadwerkelijk bij te sturen.

quote:
Kijken we naar Cannabis, is er helemaal niks verandert de afgelopen 4 jaar. Ja er was een voornemen voor een proef maar die proef is niet eens gestart kijken we naar de praktijk is dat dus een dooie mus.
Die proef gaat nog steeds uitgevoerd worden. Dus erg voorbarig om te stellen.

quote:
Donorwetgeving, ja inderdaad goede actie het is alleen klein grut.
Daar zijn vele mensen die zo'n orgaan nodig hadden het niet zo mee eens.

quote:
Niet meer voor referendum zijn vind ik opzich prima laten we het voortschrijdend inzicht noemen maar het is een draai zoal meerdere. Daarbij hoe vaak kun je dit soort kroonjuwelen weggooien voordat je ongeloofwaardig wordt voor mij is D66 dat punt allang voorbij voor anderen komt dat punt blijkbaar nooit. Voor een ander standpunt dan je had zal immers ook altijd wat te zeggen zijn.
Welke dan precies nog meer? In principe kun je voor iedere partij die ooit in de regering zat wel een lijst van missers of omstreden concessies maken. Je zou dan nooit meer op VVD, CDA, PvdA, D66, PVV of de Christenunie kunnen stemmen.
pi_200154901
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 12:53 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Concessies doen is niet voor elke partij even gemakkelijk lijkt mij. Verschillende partijen hebben namelijk ook verschillende achterbannen. Voor een partij met een achterban die voor een belangrijk deel bestaat uit mensen in een precaire positie is inleveren op sociaaleconomische thema's lastiger dan voor een partij met een achterban die er voornamelijk warmpjes bijzit kan ik mij zo voorstellen. Sowieso lijkt mij het makkelijker om concessies te doen als partij met een achterban die de overheid niet zo nodig heeft omdat ze zichzelf heel goed kunnen redden. Beleid heeft op deze mensen namelijk dan niet zo'n grote impact op de levenskwaliteit. Bijvoorbeeld, D66 een de SP staan allebei een verhoging van het minimumloon voor. Bij een formatie kan D66 gezien hun achterban makkelijker op dat punt een concessie doen richting het CDA (wil het minimumloon niet verhogen) omdat onder hun achterban weinig minimumloners zitten die dus door zo'n concessie in de kou worden gezet.
Da's een beetje kort door de bocht natuurlijk. Zoiets zou de SP prima kunnen doen als ze daarvoor lagere belastingen of hogere toeslagen terugkrijgen.

Zo hard voor je standpunten gaan liggen is voor niemand goed. Ook niet voor je eigen achterban.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 1 juli 2021 @ 13:22:48 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200155047
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Da's een beetje kort door de bocht natuurlijk. Zoiets zou de SP prima kunnen doen als ze daarvoor lagere belastingen of hogere toeslagen terugkrijgen.

Zo hard voor je standpunten gaan liggen is voor niemand goed. Ook niet voor je eigen achterban.
Daarbij heeft de SP in zijn meer dan 25 jarige aanwezigheid ook weinig noemenswaardigs geregeld. Lekker principiele lege handen.
  donderdag 1 juli 2021 @ 13:25:47 #104
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_200155085
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Da's een beetje kort door de bocht natuurlijk. Zoiets zou de SP prima kunnen doen als ze daarvoor lagere belastingen of hogere toeslagen terugkrijgen.

Zo hard voor je standpunten gaan liggen is voor niemand goed. Ook niet voor je eigen achterban.
Maar kan je dan wel spreken van een concessie wanneer die minimumloners er via een andere maatregel er net zoveel op vooruit gaan als met die verhoging?
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 13:46:33 #105
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200155373
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daarbij heeft de SP in zijn meer dan 25 jarige aanwezigheid ook weinig noemenswaardigs geregeld. Lekker principiele lege handen.
Geldt natuurlijk voor alle boze partijen, de PVV, FvD et al bereiken ook nooit iets maar ik heb ook niet het idee dat ze iets willen bereiken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200155437
Wat er ook uitkomt, met 2 jaar heb je weer een demissioneer kabinet. Daarnaast bepaalt Brussel al erg veel.
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 13:53:28 #107
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200155459
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:52 schreef Remco2021 het volgende:
Wat er ook uitkomt, met 2 jaar heb je weer een demissioneer kabinet. Daarnaast bepaalt Brussel al erg veel.
Brussel bepaalt alleen wat de lidstaten toestaan dat Brussel bepaalt. En dat is veel minder dan jij lijkt te denken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200155475
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Brussel bepaalt alleen wat de lidstaten toestaan dat Brussel bepaalt. En dat is veel minder dan jij lijkt te denken.
Brussel wil dingen aan andere landen opdringen. Immigranten, LHBT gedoe etc
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 13:55:43 #109
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200155484
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:54 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

Brussel wil dingen aan andere landen opdringen. Immigranten, LHBT gedoe etc
Nee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200155497
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee.
Nee ????? Ze wilden zelfs Hongarije al uit de EU zetten vanwege dat LHBt gedoe. Maar helaas kan dat niet voor Brussel.
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 14:11:40 #111
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200155674
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:56 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

Nee ????? Ze wilden zelfs Hongarije al uit de EU zetten vanwege dat LHBt gedoe. Maar helaas kan dat niet voor Brussel.
Nee. Er zijn geen LHBT rechten in de EU, er zijn alleen burgerrechten die voor iedereen gelden in de EU waar Hongarije zich aan gecommiteert heeft, het enige wat de EU zegt is dat lidstaten zich moeten houden aan de regels waar ze voor getekend hebben.

Als Hongarije niet meer die regels wil respecteren dan mogen ze ervoor kiezen om de EU te verlaten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200155689
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:56 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

Nee ????? Ze wilden zelfs Hongarije al uit de EU zetten vanwege dat LHBt gedoe. Maar helaas kan dat niet voor Brussel.
Vanwege mensenrechtenschendingen, bedoel je?


quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 14:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. Er zijn geen LHBT rechten in de EU, er zijn alleen burgerrechten die voor iedereen gelden in de EU waar Hongarije zich aan gecommiteert heeft, het enige wat de EU zegt is dat lidstaten zich moeten houden aan de regels waar ze voor getekend hebben.
En dat het ze, mocht ze dat niet welgevallen, vrijstaat uit de Unie te stappen.

Net zoals Nederland dat kan. Maar goed, Nederland zou wel gek zijn 8)7
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_200155744
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:25 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Maar kan je dan wel spreken van een concessie wanneer die minimumloners er via een andere maatregel er net zoveel op vooruit gaan als met die verhoging?
Maakt dat uit? Het zou duiden op realistische politiek. Een stuk constructiever dan blijven wapperen met je onbespreekbare standpunt.

Van de SP hoef je dat overigens niet echt te verwachten.

Ideologie > losse standpunten.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_200156112
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:54 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

Brussel wil dingen aan andere landen opdringen. Immigranten, LHBT gedoe etc
Nope.
  donderdag 1 juli 2021 @ 15:11:06 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200156508
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:56 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

Nee ????? Ze wilden zelfs Hongarije al uit de EU zetten vanwege dat LHBt gedoe. Maar helaas kan dat niet voor Brussel.
Ja een EU die burgerrechten voor iedereen als voorwaarde stelt is natuurlijk maar lastig voor bepaalde types met dubieuze drijfveren.
pi_200156593
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 15:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja een EU die burgerrechten voor iedereen als voorwaarde stelt is natuurlijk maar lastig voor bepaalde types met dubieuze drijfveren.
Wat de 1 als recht ziet kan een ander als zonde zien.
  donderdag 1 juli 2021 @ 15:21:59 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200156669
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 15:16 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

Wat de 1 als recht ziet kan een ander als zonde zien.
Dat kan, maar burgerrechten selectief maken doe je maar buiten de EU.
  donderdag 1 juli 2021 @ 15:34:16 #118
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200156830
Wat is een Brussel?
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 15:44:40 #119
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200156954
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 15:16 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

Wat de 1 als recht ziet kan een ander als zonde zien.
Dat kan ja maar dat is niet relevant. De EU is een organisatie op basis van regels en wetgeving, niet op basis van geloof. Als je geloof niet door een deur kan met de regels van de EU dan staat het je vrij de EU te verlaten als lidstaat of zelfs als persoon.

Even simpel gezegd, als jij homofilie als een zonde ziet dan moet je geen homofiele betrekkingen aangaan, dat geeft je niet het recht om andermans rechten af te nemen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 1 juli 2021 @ 16:06:43 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200157204
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 15:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat kan ja maar dat is niet relevant. De EU is een organisatie op basis van regels en wetgeving, niet op basis van geloof. Als je geloof niet door een deur kan met de regels van de EU dan staat het je vrij de EU te verlaten als lidstaat of zelfs als persoon.

Even simpel gezegd, als jij homofilie als een zonde ziet dan moet je geen homofiele betrekkingen aangaan, dat geeft je niet het recht om andermans rechten af te nemen.
Wel bijzonder. Vroeger zag je cultuurrelativisme vooral binnen linkse kringen. Nu is het een ultrarechtse hobby geworden.
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 16:12:07 #121
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200157256
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wel bijzonder. Vroeger zag je cultuurrelativisme vooral binnen linkse kringen. Nu is het een ultrarechtse hobby geworden.
De Hongarije discussie is wel een beetje een eye opener, ja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 1 juli 2021 @ 16:44:33 #122
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200157640
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wel bijzonder. Vroeger zag je cultuurrelativisme vooral binnen linkse kringen. Nu is het een ultrarechtse hobby geworden.
Mwa, het (Platoonse) idee van een universele (en kenbare) moraal is in principe juist altijd links geweest. Rechts was daarin veel subjectivistischer.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 12 juli 2021 @ 02:41:53 #123
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_200324957
Een paar weken geleden heb ik in dit topic beweerd dat de VVD actief bezig is de macht te grijpen in Nederland en dat dat de VVD daar ook uitgedacht plan voor heeft. Toen kon ik dat verhaal niet voldoende beargumenteren, omdat ik de bron niet paraat had. Ik herinnerde me alleen dat ik dat ergens gelezen had in de krant, maar kon de bron niet meer terugvinden. Nu heb ik het artikel wel teruggevonden, dus ik deel het graag met jullie. Het komt uit de Groene Amsterdammer.



pi_200324959
De Groene Amsterdammer :')
  maandag 12 juli 2021 @ 02:54:19 #125
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_200324963
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 02:45 schreef MoreDakka het volgende:
De Groene Amsterdammer :')
Ze hebben hun naam niet mee, maar wat ze plaatsen is wel altijd afgewogen en heel nette journalistiek, als je het mij vraagt.
pi_200348521
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

D66 is een lege huls, ze hebben geen enkel principe behalve dat ze macht willen.
D66 is een doodnormale, inhoudelijke partij met allerlei onderbouwde standpunten in het verkiezingsprogramma. Net als PvdA, GroenLinks, ChristenUnie, SP, VVD - you name it. De enige partijen die ik als inhoudsloos zou typeren zijn FvD en PVV, omdat daar het het standpunt afhangt van de toevallige bui van de partijleider.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2021 18:41:27 ]
pi_200349557
Door corona is er niet echt campagne gevoerd. Van mij mag er na corona opnieuw gekozen worden.
pi_200349711
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 19:44 schreef potjecreme het volgende:
Door corona is er niet echt campagne gevoerd. Van mij mag er na corona opnieuw gekozen worden.
Men kon zichzelf toch gewoon inlezen? En er waren debatten.
pi_200349851
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 19:55 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Men kon zichzelf toch gewoon inlezen? En er waren debatten.
Maar men durfde niet echt ver te gaan. Dat zal straks anders zijn. Dan valt er echt wat te kiezen.
pi_200349950
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:03 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Maar men durfde niet echt ver te gaan. Dat zal straks anders zijn. Dan valt er echt wat te kiezen.
ja mensen zijn er vatbaar voor, dat zie je aan de fvd. Die deed als enige wel aan campagne en hup 8 zetels zonder inhoud en vol met zieke ideologien :D
pi_200349964
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:10 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

ja mensen zijn er vatbaar voor, dat zie je aan de fvd. Die deed als enige wel aan campagne en hup 8 zetels zonder inhoud en vol met zieke ideologien :D
Er was een boel gerommel bij de fvd. CDA zal nu ook niet veel zetels binnenslepen.
pi_200350040
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:11 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Er was een boel gerommel bij de fvd. CDA zal nu ook niet veel zetels binnenslepen.
voor de rest zal er niet zo veel veranderen. Nog meer kleine kutpartijtjes, fvd en pvv die terecht niet mogen meepraten. Het is gewoon hopen op een akkoord met of vvd d66 cda en cu of cu eraf en pvda erbij.
pi_200350102
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:16 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

voor de rest zal er niet zo veel veranderen. Nog meer kleine kutpartijtjes, fvd en pvv die terecht niet mogen meepraten. Het is gewoon hopen op een akkoord met of vvd d66 cda en cu of cu eraf en pvda erbij.
Denk dat er wel wat zal veranderen. Denk dat VVD op grotere afstand tot de anderen zal komen tenzij ze echt goed campagne gaan voeren en Rutte durven aan te vallen.
pi_200350138
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:19 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Denk dat er wel wat zal veranderen. Denk dat VVD op grotere afstand tot de anderen zal komen
teken ervoor :)
  maandag 19 juli 2021 @ 21:45:27 #135
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_200446895
https://www.trouw.nl/poli(...)jke-manier~b5a568ab/

quote:
Als uw partij wél in het nieuwe kabinet belandt en de huidige kabinet een doorstart maakt, dan zal de buitenwacht zeggen: zie je wel, alles blijft bij het oude.
“Ja en die verdenking is begrijpelijk. Mocht er zo’n doorstart komen, dan is de opdracht om tot een fundamentele herziening over de omgang met Kamer en burgers te komen nog groter. Maar ik hoop dat ik de afgelopen maanden ook heb laten zien dat de ChristenUnie niet staat te trappelen. We kunnen niet zomaar door.”

U zegt nu: we staan niet te trappelen. De dag na het ‘functie elders’-debat zei u tegen het Nederlands Dagblad dat uw partij niet deel zal nemen aan het volgende kabinet-Rutte. Wat is er in die tussentijd toch gebeurd?
“Er is veel tijd voorbij gegaan. Andere partijen blijken niet tot overeenstemming te komen over een nieuwe coalitie. Wat er steeds in mijn achterhoofd zit, is dat er geen nieuwe verkiezingen mogen komen. Dus als alleen wij dat kunnen voorkomen door uiteindelijk, als alle andere opties van tafel zijn, te gaan regeren, dan moet je je verantwoordelijk opstellen. Als je ergens het cynisme mee wilt voeden, dan moet je nieuwe verkiezingen uitschrijven. Dan neem je de kiezer echt niet serieus.”

Was u niet gewoon te resoluut in dat interview?
“Ik reflecteer natuurlijk ook. Als ik er een nachtje extra over had geslapen, zou ik het anders hebben verwoord. Maar de kern van mijn boodschap is onveranderd: er moet een dienstbare overheid komen met een andere politieke cultuur.”
Nieuwe verkiezingen zijn onwenselijk en vreemd, de kiezer heeft immers gesproken. Ondanks dat is Segers hier lelijk aan het draaien. Dat zal het vertrouwen van de kiezer in de politiek óók geen goed doen.
pi_200864923
Er gaat meer informatie komen: https://nos.nl/artikel/23(...)r-voortgang-formatie
En volgens Wilders heeft hij steun voor een debat: https://www.telegraaf.nl/(...)ingt-aan-alle-kanten
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200877858
twitter
pi_200877891
quote:
Dit schiet niet op. Tergend traag. Gênant gewoon
pi_200877914
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dit schiet niet op. Tergend traag. Gênant gewoon
Allemaal door dat gemiep over functie elders.

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 12-08-2021 22:18:05 ]
pi_200882939
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dit schiet niet op. Tergend traag. Gênant gewoon
Ik vind het eigenlijk best vlot, dat de eerste versie al af is. Had ik niet verwacht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 augustus 2021 @ 21:33:31 #141
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_200883455
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk best vlot, dat de eerste versie al af is. Had ik niet verwacht.
Ik verwacht er inhoudelijk gezien weinig van aangezien het ruimte moet bieden aan partijen om aan te schuiven. Dus veel open deuren, laaghangend fruit en weinig inhoud
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 12 augustus 2021 @ 21:34:56 #142
408813 crew  trein2000
pi_200883483
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ik verwacht er inhoudelijk gezien weinig van aangezien het ruimte moet bieden aan partijen om aan te schuiven. Dus veel open deuren, laaghangend fruit en weinig inhoud
Ik ook. Desalniettemin goed dat er eindelijk eens beweging is. We hebben het record al zowat gehaald en we zijn nog steeds niet echt begonnen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200883561
Oh, is de eerste versie af..ik zie het. :)
Ben zeer benieuwd wat er in staat.
Definitely not CIA
pi_200884211
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk best vlot, dat de eerste versie al af is. Had ik niet verwacht.
Tsja, wat anderen al zeggen. Wat zal er in eerste versie staan?

Klimaatdoelstellingen moeten we halen voor ...
Woningbouw topprioriteit (nee echt?)
Toeslagensysteem op schop?

Ze zullen zich niet branden aan levenseinde of abortus of andere gevoelige onderwerpen. Uitwerking zal er nog niet in staan. Hoeveel maanden gaan eroverheen voordat we over inhoud gaan praten en weten welke partijen willen aanschuiven?
pi_200884368
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 22:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Tsja, wat anderen al zeggen. Wat zal er in eerste versie staan?

Klimaatdoelstellingen moeten we halen voor ...
Woningbouw topprioriteit (nee echt?)
Toeslagensysteem op schop?

Ze zullen zich niet branden aan levenseinde of abortus of andere gevoelige onderwerpen. Uitwerking zal er nog niet in staan. Hoeveel maanden gaan eroverheen voordat we over inhoud gaan praten en weten welke partijen willen aanschuiven?
Precies dit. Gewoon het allerbelangrijkste negeren en dan maar over het klimaat praten.
pi_200886255
Ze zullen echt alle belangrijke onderwerpen, van woningbouw tot klimaat en van stikstof tot herstel van vertrouwen in de overheid wel behandeld hebben in dit stuk, daar ben ik niet zo bang voor.
Maar voor 2 of 3 andere partijen zich er in kunnen vinden zal er wel een bloedeloos compromis gesloten worden…
pi_200886757
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 00:49 schreef KareldeStoute het volgende:
Ze zullen echt alle belangrijke onderwerpen, van woningbouw tot klimaat en van stikstof tot herstel van vertrouwen in de overheid wel behandeld hebben in dit stuk, daar ben ik niet zo bang voor.
Maar voor 2 of 3 andere partijen zich er in kunnen vinden zal er wel een bloedeloos compromis gesloten worden…
Een beetje het Paars 2 probleem, de standpunten van partijen liggen zover uit elkaar, dat beslissing over belangrijke thema's of uitgesteld worden, of zoals je zegt uitdraaien op een bloedeloos compromis, zonder echte besluitvorming ....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_200887225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 22:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Tsja, wat anderen al zeggen. Wat zal er in eerste versie staan?

Klimaatdoelstellingen moeten we halen voor ...
Woningbouw topprioriteit (nee echt?)
Toeslagensysteem op schop?

Ze zullen zich niet branden aan levenseinde of abortus of andere gevoelige onderwerpen. Uitwerking zal er nog niet in staan. Hoeveel maanden gaan eroverheen voordat we over inhoud gaan praten en weten welke partijen willen aanschuiven?
Dat kan, maar ik had verwacht dat ze nog wel tot eind augustus met z'n tweeën zouden praten, nu komen volgende week de andere 4 er al weer bij. Dat valt me gewoon mee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:46:10 #149
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200887379
https://www.telegraaf.nl/(...)veel-voor-vvd-en-cda

Mooi :)

Op naar de conservatieve variant
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200887446
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:46 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)veel-voor-vvd-en-cda

Mooi :)

Op naar de conservatieve variant
Zolang het in de Telegraaf staat is het geen nieuws, die doen op dit onderwerp de hele tijd aan wensdenken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:12:07 #151
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200887550
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zolang het in de Telegraaf staat is het geen nieuws, die doen op dit onderwerp de hele tijd aan wensdenken.
Beetje dromen mag altijd :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200887572
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 05:07 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Een beetje het Paars 2 probleem, de standpunten van partijen liggen zover uit elkaar, dat beslissing over belangrijke thema's of uitgesteld worden, of zoals je zegt uitdraaien op een bloedeloos compromis, zonder echte besluitvorming ....
Dat risico bestaat zeker. Al is dit in vergelijking nog eerder een Paars 5 oid met partijen die eigenlijk niet samen willen…
pi_200887597
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:46 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)veel-voor-vvd-en-cda

Mooi :)

Op naar de conservatieve variant
Weten we in ieder geval zeker dat er weer vier jaar lang stilstand is op de belangrijke onderwerpen terwijl we aan alle kanten ingehaald worden…
pi_200888904
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat risico bestaat zeker. Al is dit in vergelijking nog eerder een Paars 5 oid met partijen die eigenlijk niet samen willen…
Daarom zou het volgens mij gewoon het beste zijn als het CDA er uit valt. Die hebben toch intern ruzie. En met de VVD valt volgens mij nog best afspraken te maken over klimaat en stikstof, zo lang je maar zorgt dat bedrijven kunnen profiteren en de bouw weer op gang komt. Gaan de andere 5 samen verder, of eventueel zonder CU.

Maar helaas is dit ook wensdenken, het CDA lijkt zich helemaal te hebben vastgebeten aan deze formatie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200890372
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 05:07 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Een beetje het Paars 2 probleem, de standpunten van partijen liggen zover uit elkaar, dat beslissing over belangrijke thema's of uitgesteld worden, of zoals je zegt uitdraaien op een bloedeloos compromis, zonder echte besluitvorming ....
Dat valt wel mee denk ik. De belangrijkste thema's zijn klimaat, verzorgingsstaat en woningbouw. Op klimaat is iedereen behalve CDA (want de boeren) het wel eens. Qua woningbouw waarschijnlijk alleen de VVD niet (want lololol die starters) en qua verzorgingsstaat zijn de redenen anders (CDA/VVD = minder gezeik, PvdA/GL = eerlijker) maar de doelen hetzelfde.

Tuurlijk zijn er wat verschillen, maar dat moet ook.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:22:45 #156
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200891146
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:46 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)veel-voor-vvd-en-cda

Mooi :)

Op naar de conservatieve variant
De T., derhalve is dit gebaseerd op de natte dromen van Wouter y Wyrt.
  maandag 16 augustus 2021 @ 07:42:28 #157
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200931718
Vandaag weer verder _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 augustus 2021 @ 07:48:00 #158
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200931748
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 07:42 schreef Drekkoning het volgende:
Vandaag weer verder _O_
En we zijn nog precies even ver als zes weken geleden. De jongetjes en meisjes die toen niet samen in de zandbak wilden spelen, willen dat nu nog steeds niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 16 augustus 2021 @ 07:50:25 #159
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200931753
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 07:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En we zijn nog precies even ver als zes weken geleden. De jongetjes en meisjes die toen niet samen in de zandbak wilden spelen, willen dat nu nog steeds niet.
Maar ze hebben wel even lekker kunnen zonnen :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 augustus 2021 @ 08:00:44 #160
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200931805
Maargoed, dit jaar nog stembus?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 augustus 2021 @ 08:02:55 #161
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200931819
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:00 schreef Drekkoning het volgende:
Maargoed, dit jaar nog stembus?
Volgend jaar denk ik. Het kan nog steeds wel een kabinet worden, maar het valt binnen de kortste keren. Wat de samenstelling ook is, het begint al met een heleboel wantrouwen vanuit VVD óf D66, plus CU/GL/PvdA. En het CDA is van zichzelf al onstabiel. Daarnaast komt Rutte steeds vaker in de problemen.

Ik verwacht een Rutte-IV in dezelfde samenstelling als -III in oktober, en het valt in april. Volgend jaar september staan we weer in het stemhokje.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 16 augustus 2021 @ 08:05:37 #162
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200931837
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volgend jaar denk ik. Het kan nog steeds wel een kabinet worden, maar het valt binnen de kortste keren. Wat de samenstelling ook is, het begint al met een heleboel wantrouwen vanuit VVD óf D66, plus CU/GL/PvdA. En het CDA is van zichzelf al onstabiel. Daarnaast komt Rutte steeds vaker in de problemen.

Ik verwacht een Rutte-IV in dezelfde samenstelling als -III in oktober, en het valt in april. Volgend jaar september staan we weer in het stemhokje.
Denk ik ook. Zelfs al zou de VVD overstag gaan en akkoord gaan met een progressievere samenstelling, dan gaan ze nooit tekenen voor het regeerakkoord dat die partijen voor zich zien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200931870
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:00 schreef Drekkoning het volgende:
Maargoed, dit jaar nog stembus?
Nee. En ik denk volgend jaar ook niet. Als een kabinet er eenmaal zit valt het zelden heel snel. Het huidige kabinet was ook een verstandshuwelijk met een hele slechte start en die haalden bijna de finish.

Ik verwacht trouwens dat minsten GL of PvdA en wellicht beiden in het kabinet zitten. De huidige samenstelling heeft geen meerderheid in de eerste kamer, dus dan moeten ze alsnog alles besluiten in overleg met GL en PvdA. Dan kun je ze beter niet eerst schofferen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200931907
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 07:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En we zijn nog precies even ver als zes weken geleden. De jongetjes en meisjes die toen niet samen in de zandbak wilden spelen, willen dat nu nog steeds niet.
Ja, ik vind dat interview van Kaag een hele rare actie. Zo help je het proces echt niet. Zeg dan gewoon "we hebben nu een uitgangspunt en gaan deze week kijken hoe het loopt, wie er aan willen schuiven". Gelijk weer een optie uitsluiten is gewoon dom.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 augustus 2021 @ 08:15:37 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200931928
Overigens zouden verkiezingen met de huidige peilingen een formatie juist nog vele malen lastiger maken :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 augustus 2021 @ 08:17:41 #166
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200931942
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ik vind dat interview van Kaag een hele rare actie. Zo help je het proces echt niet. Zeg dan gewoon "we hebben nu een uitgangspunt en gaan deze week kijken hoe het loopt, wie er aan willen schuiven". Gelijk weer een optie uitsluiten is gewoon dom.
Kaag zou er verstandig aan doen om zich wat minder druk te maken over de samenstelling, en wat meer over de eigen standpunten en er daarvan zo veel mogelijk in het regeerakkoord te krijgen. Na de volgende verkiezingen hebben ze namelijk weer gewoon zeven zetels.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200932009
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:15 schreef Drekkoning het volgende:
Overigens zouden verkiezingen met de huidige peilingen een formatie juist nog vele malen lastiger maken :')
Je kunt iig zeker zijn dat BBB, Volt en Bij1 gaan winnen komende verkiezingen (tenzij ze met ruzie uit elkaar spatten). Mensen stemmen nou eenmaal liever op een partij waarvan de kans groot is dat ze in de kamer komen. Dat zijn al extra zetels die lastig bruikbaar zijn voor een formatie. Ook JA21 gaat waarschijnlijk winnen, al pakken die waarschijnlijk vooral zetels van FvD en dat maakt dus niet zo veel uit.

In de huidige peiling van eenvandaag valt het nog mee. VVD, D66, CDA, CU zelfs nog 74 zetels, CU vervangen door PvdA of GL is voldoende. En CDA en CU vervangen door beide kan ook. Niet zo veel verschil met nu.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 augustus 2021 @ 08:50:05 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200932166
Tenzij Kaag iets weet dat we niet weten vind ik het ook een rare houding. Dat voltooide leven lijkt me nou niet de grootste halszaak van het moment.
  maandag 16 augustus 2021 @ 08:54:12 #169
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200932200
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:50 schreef Hexagon het volgende:
Tenzij Kaag iets weet dat we niet weten vind ik het ook een rare houding. Dat voltooide leven lijkt me nou niet de grootste halszaak van het moment.
Denk dat dat ook niet het belangrijkste is, het is te conservatief voor D66
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200932202
Wat een slechte grap is dit toch _O-
  maandag 16 augustus 2021 @ 08:56:11 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200932213
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Denk dat dat ook niet het belangrijkste is, het is te conservatief voor D66
De problemen zouden natuurlijk ook nog op Europese samenwerking kunnen liggen natuurlijk. Daar zit de andere grote frictie.
  maandag 16 augustus 2021 @ 08:58:56 #172
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200932246
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:54 schreef Scrummie het volgende:
Wat een slechte grap is dit toch _O-
lachenderutte.jpg
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200932282
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:50 schreef Hexagon het volgende:
Tenzij Kaag iets weet dat we niet weten vind ik het ook een rare houding. Dat voltooide leven lijkt me nou niet de grootste halszaak van het moment.
Zo gaat D66 om met hun punten mensen. Gooi het maar te grabbel!
pi_200932602
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De problemen zouden natuurlijk ook nog op Europese samenwerking kunnen liggen natuurlijk. Daar zit de andere grote frictie.
Maar dan moet ze dat toch gewoon zeggen? Voor zover ik weet heeft ze dat nooit benoemd. Terwijl dat een voor D66 veel redelijker argument zou zijn dan dat voltooid leven waar de artsen en waarschijnlijk de eerste kamer toch al niet achter staan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200932623
Met Pechtold ipv Kaag was het nu allang rond geweest denk ik
  maandag 16 augustus 2021 @ 09:31:45 #176
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200932674
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:50 schreef Hexagon het volgende:
Tenzij Kaag iets weet dat we niet weten vind ik het ook een rare houding. Dat voltooide leven lijkt me nou niet de grootste halszaak van het moment.
Waarom zou je als D66 instappen in een herhaling van de vorige regering als je campagne gevoerd hebt rond vernieuwing? Waarom zou je met 3 conservatieve partijen in zee gaan? Laat de VVD het maar gewoon met de bruinhemden proberen als ze zoveel praatjes hebben.
pi_200932683
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:29 schreef Raw85 het volgende:
Met Pechtold ipv Kaag was het nu allang rond geweest denk ik
De Jonge ipv Hoekstra had ook geholpen, dan was Rutte denk ik ook niet tegen samenwerken met GL en PvdA geweest omdat hij dan alleen had gestaan (en zo'n positie zoekt hij eigenlijk nooit op).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 augustus 2021 @ 09:33:49 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200932706
Maargoed, het kan natuurlijk zijn dat Rutte om is om toch de tandem PvdA/GL te accepteren en dat dit een afgesproken actie is.
  maandag 16 augustus 2021 @ 09:33:55 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200932710
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:31 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarom zou je als D66 instappen in een herhaling van de vorige regering als je campagne gevoerd hebt rond vernieuwing? Waarom zou je met 3 conservatieve partijen in zee gaan? Laat de VVD het maar gewoon met de bruinhemden proberen als ze zoveel praatjes hebben.
Laat D66 het maar lekker met de bomenknuffelaars proberen als ze zoveel praatjes hebben.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 augustus 2021 @ 09:43:56 #180
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200932850
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Laat D66 het maar lekker met de bomenknuffelaars proberen als ze zoveel praatjes hebben.
Waarom zou D66 moeten inbinden terwijl de VVD nota bene de geprefereerde partner (CDA) mag laten aanschuiven en dan daarbovenop ook nog eens de daaropvolgende (CU), en D66 daar niets voor terugkrijgt. Met deze club partijen weet je ook nog eens dat zodra er blijkt dat het noodzakelijk is dat bepaalde stappen gezet moeten worden (inkrimpen veestapel, het niet langer zijn van een belastingparadijs, het niet langer discrimineren van arme mensen, het tegengaan van corruptie) je vanuit deze hoek tegenwerking en valse beschuldingen mag verwachten. Je ziet het nu al bij totale loser Daniel Koerhuis, die er een soort sport van heeft gemaakt om het door de VVD verrampeneerde bouwbeleid in de schoenen te schuiven van anderen, je ziet het in de notoire onbetrouwbaarheid en gebrek aan steun rondom het stikstofdossier, je ziet het in de waardeloze afhandeling van Groningen, het is prima samenwerken met de VVD zolang je VVD-beleid (te weten: doe zo min mogelijk voor de onderkant van de samenleving en zo min mogelijk voor de toekomst) uitvoert, en zodra er klachten komen staan ze bij de VVD vooraan om jou als partij de schuld te geven.

Nee hoor, als de VVD het liever over fascistisch rechts probeert dan moet de VVD dat doen en anders mag ze gewoon inbinden.
  maandag 16 augustus 2021 @ 09:47:23 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200932897
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:43 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarom zou D66 moeten inbinden terwijl de VVD nota bene de geprefereerde partner (CDA) mag laten aanschuiven en dan daarbovenop ook nog eens de daaropvolgende (CU), en D66 daar niets voor terugkrijgt. Met deze club partijen weet je ook nog eens dat zodra er blijkt dat het noodzakelijk is dat bepaalde stappen gezet moeten worden (inkrimpen veestapel, het niet langer zijn van een belastingparadijs, het niet langer discrimineren van arme mensen, het tegengaan van corruptie) je vanuit deze hoek tegenwerking en valse beschuldingen mag verwachten. Je ziet het nu al bij totale loser Daniel Koerhuis, die er een soort sport van heeft gemaakt om het door de VVD verrampeneerde bouwbeleid in de schoenen te schuiven van anderen, je ziet het in de notoire onbetrouwbaarheid en gebrek aan steun rondom het stikstofdossier, je ziet het in de waardeloze afhandeling van Groningen, het is prima samenwerken met de VVD zolang je VVD-beleid (te weten: doe zo min mogelijk voor de onderkant van de samenleving en zo min mogelijk voor de toekomst) uitvoert, en zodra er klachten komen staan ze bij de VVD vooraan om jou als partij de schuld te geven.

Nee hoor, als de VVD het liever over fascistisch rechts probeert dan moet de VVD dat doen en anders mag ze gewoon inbinden.
VVD kan prima inbinden inderdaad, door niet deel te nemen aan een regering waar ze niet in willen zitten.
Dat recht hebben ze net zo goed als elke andere partij.

En hoe kom je erbij dat de VVD het liever over fascistisch rechts probeert? Daar is geen sprake van toch :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 augustus 2021 @ 09:49:56 #182
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200932932
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:47 schreef Drekkoning het volgende:
VVD kan prima inbinden inderdaad, door niet deel te nemen aan een regering waar ze niet in willen zitten.
Dat recht hebben ze net zo goed als elke andere partij.
Ja, doe dan. Laat de grote lijmer Mark Rutte maar vertellen dat hij zo onbuigzaam is dat zodra hij een keer zijn zin niet krijgt hij gaat zitten mokken in de hoek van de kamer.

Het hele idee dat de druk bij Kaag zou moeten liggen om mee te gaan in een coalitie met 3 conservatieve partijen slaat nergens op. D66 heeft niets te winnen bij een voortzetting van dezelfde remstand-coalitie waarin gekochte lijsttrekkers als Flopke de dienst uitmaken.

quote:
En hoe kom je erbij dat de VVD het liever over fascistisch rechts probeert? Daar is geen sprake van toch :?
Als de VVD zonder D66 en zonder links wil regeren is dat wat er overblijft.
  maandag 16 augustus 2021 @ 09:53:42 #183
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200932982
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:49 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja, doe dan. Laat de grote lijmer Mark Rutte maar vertellen dat hij zo onbuigzaam is dat zodra hij een keer zijn zin niet krijgt hij gaat zitten mokken in de hoek van de kamer.

Daar hoef je niet voor op de VVD te wachten, formeer maar zonder ze.

quote:
Het hele idee dat de druk bij Kaag zou moeten liggen om mee te gaan in een coalitie met 3 conservatieve partijen slaat nergens op. D66 heeft niets te winnen bij een voortzetting van dezelfde remstand-coalitie waarin gekochte lijsttrekkers als Flopke de dienst uitmaken.
[..]
Als de VVD zonder D66 en zonder links wil regeren is dat wat er overblijft.
Maar dat wil de VVD dan ook niet. Net zoals D66 niet volledig over links wil.

Ik zeg ook niet dat de druk bij D66 ligt, het is aan alle partijen om tot een werkbare oplossing te komen.

Verder lijk jij er enorm emotioneel in te zitten, met allerlei kinderachtige classificaties. Probeer het eens wat meer volwassen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:01:51 #184
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200933072
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Daar hoef je niet voor op de VVD te wachten, formeer maar zonder ze.
[..]
Maar dat wil de VVD dan ook niet. Net zoals D66 niet volledig over links wil.
Maar ik zeg ook nergens dat dat zo is? Heb je überhaupt wel gelezen wat ik geplaatst heb voordat je reageerde?
quote:
Ik zeg ook niet dat de druk bij D66 ligt, het is aan alle partijen om tot een werkbare oplossing te komen.

Verder lijk jij er enorm emotioneel in te zitten, met allerlei kinderachtige classificaties. Probeer het eens wat meer volwassen.
Tuurlijk, daarom lees jij mijn posts niet en gebruik je woorden als boomknuffelaars om de aandacht van de VVD af te leiden.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:02:51 #185
14505 OProg
A Life in Music
pi_200933090
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:50 schreef Hexagon het volgende:
Tenzij Kaag iets weet dat we niet weten vind ik het ook een rare houding. Dat voltooide leven lijkt me nou niet de grootste halszaak van het moment.
Zegers wilde met de CU ook niet met Rutte, is dat nu eigenlijk nog steeds zo of is die keutel weer ingetrokken? :?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:03:25 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200933105
quote:
5s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:02 schreef OProg het volgende:

[..]
Zegers wilde met de CU ook niet met Rutte, is dat nu eigenlijk nog steeds zo of is die keutel weer ingetrokken? :?
Volgens mij is dat wel van de baan
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:05:23 #187
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200933134
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:01 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar ik zeg ook nergens dat dat zo is? Heb je überhaupt wel gelezen wat ik geplaatst heb voordat je reageerde?
[..]
Tuurlijk, daarom lees jij mijn posts niet en gebruik je woorden als boomknuffelaars om de aandacht van de VVD af te leiden.
Jij zegt toch dat de VVD maar met “de bruinhemden” moet formeren vanwege “hun praatjes”. Ik zeg dat dat helemaal niet is wat ze willen. Ze laten de formaties liever mislukken dan die optie.

En je weet zelf ook dat boomknuffelaars een ironische reactie was op jouw bruinhemden, in een poging om de kinderachtigheid van dat soort overdrijvingen aan te tonen. Tevergeefs helaas ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200933374
quote:
5s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:02 schreef OProg het volgende:

[..]
Zegers wilde met de CU ook niet met Rutte, is dat nu eigenlijk nog steeds zo of is die keutel weer ingetrokken? :?
Segers heeft die keutel inderdaad behoorlijk ingetrokken onder druk van zijn achterban, helaas. Veel CU-leden vinden het vormen van een regering te belangrijk. Nou kan ik daar wel in mee komen en de druk op Rutte was weg zodra GL en PvdA lieten merken dat Rutte prima mocht blijven zitten. Maar toch vind ik het jammer, als CU lid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200933528
Wie gedacht/gehoopt had dat er vandaag wat voortgang geboekt zou worden komt bedrogen uit.

Sinds januari een demissionair kabinet (wat ook nog eens gewoon nieuwe kabinetsleden aanstelt, of dat wettelijk mag is nog maar de vraag). En verkiezingen in maart, 5 maand geleden, geweest. Dit gaat waarschijnlijk de langste formatie sinds de tweede wereldoorlog worden. Terwijl ons voorgehouden werd dat het voor de zomer wel klaar zou zijn.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:36:45 #190
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200933532
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
wat ook nog eens gewoon nieuwe kabinetsleden aanstelt, of dat wettelijk mag is nog maar de vraag
Dat mag gewoon.
pi_200933551
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:36 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat mag gewoon.
Verscheidene mensen die er wel voor geleerd hebben betwijfelen het. Dat er überhaupt discussie over is laat wel zien dat er een aantal hiaten is binnen onze parlementaire democratie.
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:42:38 #192
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200933601
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:38 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Verscheidene mensen die er wel voor geleerd hebben betwijfelen het. Dat er überhaupt discussie over is laat wel zien dat er een aantal hiaten is binnen onze parlementaire democratie.
Wordt ook wel veroorzaakt door het lange formatieproces, daar voorziet de wet niet echt in en daarom was het een goed idee geweest om dit eerst voor te leggen aan de RvS oid voordat je als demissionair kabinet nieuwe staatssecretarissen aanstelt.

Wordt de “proeve van een regeerakkoord” eigenlijk gepubliceerd? Ben wel benieuwd wat er bekokstooft is door die twee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:45:07 #193
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200933645
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:38 schreef DarkwingDuck het volgende:
Verscheidene mensen die er wel voor geleerd hebben betwijfelen het. Dat er überhaupt discussie over is laat wel zien dat er een aantal hiaten is binnen onze parlementaire democratie.
Niemand betwijfelt het, de discussie gaat niet over het aanstellen van nieuwe mensen maar over het aanstellen van huidige kamerleden.
pi_200933707
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Wordt de “proeve van een regeerakkoord” eigenlijk gepubliceerd? Ben wel benieuwd wat er bekokstooft is door die twee.
Nee, men presenteert nooit eerste/tweede/derde versies van een regeerakkoord. Gelukkig maar, dat zou onderhandelen onmogelijk maken.


En niemand verwacht dat ze vandaag enorme stappen zetten. Ik verwacht wel dat ze binnen nu en 10 dagen in een samenstelĺing van 3/4/5 partijen bij elkaar zitten met als doel een regering te vormen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:52:07 #195
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200933733
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, men presenteert nooit eerste/tweede/derde versies van een regeerakkoord. Gelukkig maar, dat zou onderhandelen onmogelijk maken.


En niemand verwacht dat ze vandaag enorme stappen zetten. Ik verwacht wel dat ze binnen nu en 10 dagen in een samenstelĺing van 3/4/5 partijen bij elkaar zitten met als doel een regering te vormen.
Laten we het hopen idd, ik heb er vooralsnog een hard hoofd in..
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200933891
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Laten we het hopen idd, ik heb er vooralsnog een hard hoofd in..
Als ze dat niet doen, gaan ze toch af als een gieter? Dan is deze hele proeve van een regeerakkoord, waar alle 6 de partijen voor waren, toch nutteloos geweest? En onder zulke druk is er politiek vaak heel veel mogelijk.

We moeten ook niet doen alsof deze 6 onmogelijk ver van elkaar af liggen. In feite regeren ze al jaren met z'n zessen, omdat vrijwel alles in overleg ging met PvdA en GL voor steun in de eerste kamer. En de hoofdlijnen (meer doen voor klimaat, stikstof aanpakken, huizen bouwen, qua economie vooral steun voor bedrijven die het nog steeds moeilijk hebben dankzij corona), daar zijn ze het grotendeels ook wel over eens. Het is niet alsof je een vierkant blok door een rond gat wil duwen (om Blokhuis maar eens te citeren).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 augustus 2021 @ 12:12:40 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200934830
Dus we hebben straks een VVD-D66 regeerakkoord waar andere partijen nog hun plasje over mogen doen in plaats van een regeerakkoord die door de meerderheid gesteund wordt.

Tijd voor nieuwe verkiezingen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 augustus 2021 @ 12:14:41 #198
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_200934853
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:29 schreef Raw85 het volgende:
Met Pechtold ipv Kaag was het nu allang rond geweest denk ik
+ als het CDA een leider had gehad.

De persoonlijke verhoudingen hebben het vorige kabinet voor elkaar gekregen nu heb je Rutten en Kaag die elkaar niet mogen, leiderschap bij CDA ontbreekt en gok dat Hoekstra helemaal de kamer niet in wil terwijl de partijlijn dat wel voorschrijft. Verder wil de rechtervleugel niet met links en D66 niet met CU

Hoe is hier nog een coalitie van te maken die kan bogen op goede onderlinge verhoudingen. Dit wordt houtje touwtje en 'omdat het moet' en we zagen bij het laatste kabinet Balkenende waar van komt.... het valt hoe dan ook en er sneuvelen reputaties
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_200934915
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:14 schreef rubbereend het volgende:

[..]
+ als het CDA een leider had gehad.

De persoonlijke verhoudingen hebben het vorige kabinet voor elkaar gekregen nu heb je Rutten en Kaag die elkaar niet mogen, leiderschap bij CDA ontbreekt en gok dat Hoekstra helemaal de kamer niet in wil terwijl de partijlijn dat wel voorschrijft. Verder wil de rechtervleugel niet met links en D66 niet met CU

Hoe is hier nog een coalitie van te maken die kan bogen op goede onderlinge verhoudingen. Dit wordt houtje touwtje en 'omdat het moet' en we zagen bij het laatste kabinet Balkenende waar van komt.... het valt hoe dan ook en er sneuvelen reputaties
Pechtold en Segers mochten elkaar ook niet en Buma en Rutte hadden echt een hekel aan elkaar. Verder was er schijnbaar constant ruzie tussen ministers. Toch hebben ze er bijna 4 jaar gezeten en zijn ze nog best effectief geweest met z'n allen (alleen op stikstof niet, daar kwamen ze zonder de druk van een regeerakkoord niet uit).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:19:45 #200
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200934922
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:12 schreef Nattekat het volgende:

Tijd voor nieuwe verkiezingen.
En dan? :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 augustus 2021 @ 12:20:03 #201
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_200934927
als ik PvdA en GL was zou ik trouwens zeggen dat het niet meer hoeft op deze manier. Ze zijn over hun schaduw heengestapt na de motie tegen Rutte en Rutte doet andersom is er 0 beweging. Zet de druk er maar op en kijk wat er gebeurt want het wanhopig de coalitie inwillen zoals Klaver rondloopt begint ook wat treurig te worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 augustus 2021 @ 12:21:39 #202
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_200934958
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Pechtold en Segers mochten elkaar ook niet en Buma en Rutte hadden echt een hekel aan elkaar. Verder was er schijnbaar constant ruzie tussen ministers. Toch hebben ze er bijna 4 jaar gezeten en zijn ze nog best effectief geweest met z'n allen (alleen op stikstof niet, daar kwamen ze zonder de druk van een regeerakkoord niet uit).
maar CU en D66 hadden wel al een geschiedenis van samenwerking en akkoorden. En ruziënde ministers was niet erg, de macht lag bij het coalitie overleg en niet bij de ministerraad
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_200934968
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:20 schreef rubbereend het volgende:
als ik PvdA en GL was zou ik trouwens zeggen dat het niet meer hoeft op deze manier. Ze zijn over hun schaduw heengestapt na de motie tegen Rutte en Rutte doet andersom is er 0 beweging. Zet de druk er maar op en kijk wat er gebeurt want het wanhopig de coalitie inwillen zoals Klaver rondloopt begint ook wat treurig te worden
Probleem voor met name Klaver is dat zijn achterban per sé wel wil, desnoods zonder PvdA. Dan is 'zo hoeft het niet meer' vooral ook er voor zorgen dat je zelf zetels gaat verliezen (en waarschijnlijk weg bent als partijleider).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:23:04 #204
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200934987
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:12 schreef Nattekat het volgende:
Dus we hebben straks een VVD-D66 regeerakkoord waar andere partijen nog hun plasje over mogen doen in plaats van een regeerakkoord die door de meerderheid gesteund wordt.

Tijd voor nieuwe verkiezingen.
Lol wat, je hebt het niet helemaal goed begrepen volgens mij.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 augustus 2021 @ 12:23:20 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200934993
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
En dan? :P
Is D66 weer wat kleiner, mogelijk ten gunste van PvdA en valt CDA helemaal weg. JA21 kan dan daarvoor in de plaats komen, links is wat sterker en misschien is dat wel genoeg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 augustus 2021 @ 12:24:07 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200935008
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:23 schreef VoMy het volgende:

[..]
Lol wat, je hebt het niet helemaal goed begrepen volgens mij.
Als je D66'er of VVD'er bent snap ik dat je echt staat te springen om deze plannen, maar zo is niet iedereen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200935014
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:21 schreef rubbereend het volgende:

[..]
maar CU en D66 hadden wel al een geschiedenis van samenwerking en akkoorden. En ruziënde ministers was niet erg, de macht lag bij het coalitie overleg en niet bij de ministerraad
Die geschiedenis hebben ze natuurlijk nu alle 6. Denk aan het pensioenakkoord, de klimaatwet en nog veel meer wetten en begrotingen die er de laatste jaren doorheen zijn gekomen. Allemaal gedragen door alle 6 de partijen die nu kunnen onderhandelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200935032
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Is D66 weer wat kleiner, mogelijk ten gunste van PvdA en valt CDA helemaal weg. JA21 kan dan daarvoor in de plaats komen, links is wat sterker en misschien is dat wel genoeg.
JA21 in een kabinet binnen nu en 2 jaar? Kansloos. 100% kansloos. Dan hebben ze echt veel liever een minderheidskabinet. En dan bedoel ik ook Rutte, die wil ook helemaal niet met JA21.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:26:17 #209
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200935044
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als je D66'er of VVD'er bent snap ik dat je echt staat te springen om deze plannen, maar zo is niet iedereen.
Maar je gebruikt woorden en termen gewoon totaal verkeerd om vervolgens een conclusie-op-niets te trekken :')
pi_200935072
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als je D66'er of VVD'er bent snap ik dat je echt staat te springen om deze plannen, maar zo is niet iedereen.
Wat zijn 'deze plannen'. We kennen 0 inhoud.

En nee, we krijgen geen D66 en VVD regeerakkoord waar de rest bij mag aanschuiven. Ze hebben nu alleen een inhoudelijke basis liggen om de gesprekken mee te starten. Meer is het niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 augustus 2021 @ 12:28:09 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200935074
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
JA21 in een kabinet binnen nu en 2 jaar? Kansloos. 100% kansloos. Dan hebben ze echt veel liever een minderheidskabinet. En dan bedoel ik ook Rutte, die wil ook helemaal niet met JA21.
Volgens jou ja. Je laat je eigen mening te veel een rol spelen, maar zo vergezocht is het echt totaal niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200935081
Even meegelezen hier, maar het is wel duidelijk waarom ik hier niet graag kom. :W
pi_200935116
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Volgens jou ja. Je laat je eigen mening te veel een rol spelen, maar zo vergezocht is het echt totaal niet.
Het is wel vergezocht. JA21 moet zich gewoon eerst bewijzen. Na LPF en later PVV is bewezen dat partijen die nieuw zijn helemaal niet werken als regeringspartner. En dan komen de meeste JA21ers ook nog eens van de notoir onbetrouwbare FvD af (en zijn daar heel lang blijven zitten, ook toen Otten alles al duidelijk had gemaakt), laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze daar niks meer mee te maken willen hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200935237
Nieuwe verkiezingen zie ik niet gebeuren, de peilingen wijken, op CDA na, nauwelijks af van de uitslag.



quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
JA21 in een kabinet binnen nu en 2 jaar? Kansloos. 100% kansloos. Dan hebben ze echt veel liever een minderheidskabinet. En dan bedoel ik ook Rutte, die wil ook helemaal niet met JA21.
Rutte heeft meerdere keren uitgesproken met JA21 te kunnen en willen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:28 schreef Scrummie het volgende:
Even meegelezen hier, maar het is wel duidelijk waarom ik hier niet graag kom. :W
Waarom dan precies?
Incelfrikandel
pi_200935251
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Nieuwe verkiezingen zie ik niet gebeuren, de peilingen wijken, op CDA na, nauwelijks af van de uitslag.

[ afbeelding ]
[..]
Rutte heeft meerdere keren uitgesproken met JA21 te kunnen en willen.
[..]
Waarom dan precies?
Echt echt echt niet te geloven dat VVD stemvolk :')
pi_200935273
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Rutte heeft meerdere keren uitgesproken met JA21 te kunnen en willen.
[..]

Als drukmiddel op D66 tegenover de combi PvdA/GL, anders niks.

Maar goed, er valt zonder D66 geen kabinet te maken en die willen sowieso niks met JA21, alleen het europastandpunt al.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 16 augustus 2021 @ 12:46:30 #217
408813 crew  trein2000
pi_200935290
Nog los van de te verwachten non-verschillen in de uitslag. Nieuwe verkiezingen moet je echt niet willen. Dan wordt het hier onbestuurbaar. Een tweede Israël.

Daarentegen zie ik op dit moment ook nog niet hoe dit in elkaar moet gaan vallen. Wellicht toch de kant op van een minderheidskabinet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 augustus 2021 @ 12:53:09 #218
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200935375
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:42 schreef Fugue het volgende:

[..]
Echt echt echt niet te geloven dat VVD stemvolk :')
Jij zeker weer?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200935573
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is wel vergezocht. JA21 moet zich gewoon eerst bewijzen. Na LPF en later PVV is bewezen dat partijen die nieuw zijn helemaal niet werken als regeringspartner. En dan komen de meeste JA21ers ook nog eens van de notoir onbetrouwbare FvD af (en zijn daar heel lang blijven zitten, ook toen Otten alles al duidelijk had gemaakt), laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze daar niks meer mee te maken willen hebben.
Ach, D66 is niet nieuw, maar heeft toch ook bewezen niet te werken als regeringspartner.
  maandag 16 augustus 2021 @ 13:09:46 #220
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200935597
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:42 schreef Fugue het volgende:

[..]
Echt echt echt niet te geloven dat VVD stemvolk :')
Enige realistische tegengeluid tegen de progressieven op het moment.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200935653
quote:
Was Jetten dan zoveel beter?
Pechtold was een stuk pragmatischer maar nam het dan weer niet zo nauw met ethiek.

Ben geen fan van Kaag, integendeel zelfs, maar volgens mij last ze prima bij D66 als partijleider.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tijger_m op 16-08-2021 14:25:00 ]
  maandag 16 augustus 2021 @ 13:14:00 #222
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200935661
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Nieuwe verkiezingen zie ik niet gebeuren, de peilingen wijken, op CDA na, nauwelijks af van de uitslag.

Kom maar door met die verkiezingen dan :P. Nog 2x halveren en we zijn van ze af.
  maandag 16 augustus 2021 @ 13:14:01 #223
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200935662
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:42 schreef Fugue het volgende:

[..]
Echt echt echt niet te geloven dat VVD stemvolk :')
De VvD iS gOeD vOoR dUh EcOnOmIe!1

nIeMaNd AnDeRs DaN rUtTe KaN dIt LaNd In DeZe MoEiLiJkE pErIoDe LeIdEn!1

De VvD hEeFt NeDuHrLaNd DoOr DuH cOrOnACrIsIs HeEnGeLoOdST!1
We have always been at war with Eastasia.
pi_200935690
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Was Jetten dan zoveel beter?
Pechtold was een stuk pragmatischer maar nam het dan weer niet zo nauw met ethiek.
Jetten was ongevaarlijk. Een malloot, maar ongevaarlijk. Pechtold was nog wel redelijk.
  maandag 16 augustus 2021 @ 13:15:33 #225
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200935693
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ach, D66 is niet nieuw, maar heeft toch ook bewezen niet te werken als regeringspartner.
De regering zit nog steeds mede dankzij D66 :') zeg je ook wel eens dingen die wel gebaseerd zijn op de realiteit, of doe je dat alleen in je dromen?
pi_200935695
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
Kom maar door met die verkiezingen dan :P. Nog 2x halveren en we zijn van ze af.
Dat dachten we van D66 ook toen die met 3 zetels in de kamer zaten en men intern al nadacht over opheffing. Helaas.
pi_200935740
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:15 schreef VoMy het volgende:

[..]
De regering zit nog steeds mede dankzij D66 :') zeg je ook wel eens dingen die wel gebaseerd zijn op de realiteit, of doe je dat alleen in je dromen?
Ja, ze zitten daar inderdaad nog en zijn nog volop bezig om Nederland naar de verdommenis te helpen. In die zin "werkt het niet" naar mijn idee. Dan liever proberen met JA21 of FVD of PVV.
pi_200935766
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:18 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ja, ze zitten daar inderdaad nog en zijn nog volop bezig om Nederland naar de verdommenis te helpen. In die zin "werkt het niet" naar mijn idee. Dan liever proberen met JA21 of FVD of PVV.
FvD? Je wil een volslagen knettergekke idioot (de woorden van Wilders) die volledig door is gedraaid aan de knoppen hebben zitten? Ik zou iedere willekeurige leerling van de kleuterklas meer vertrouwen in een kabinet dan Baudet...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 augustus 2021 @ 13:27:42 #229
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200935843
Ik las dat Rutte, Kaag en Hamer nu zeggen “haast” te hebben. Ik dacht even dat het De Speld was _O-
  maandag 16 augustus 2021 @ 13:27:53 #230
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200935846
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:18 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ja, ze zitten daar inderdaad nog en zijn nog volop bezig om Nederland naar de verdommenis te helpen. In die zin "werkt het niet" naar mijn idee. Dan liever proberen met JA21 of FVD of PVV.
Zelfs wanneer je het gedachtengoed van die partijen aanhangt moet je diep van binnen toch ook wel weten dat dergelijke gekkie-partijen wanneer ze in een regeringscoalitie zouden komen ze deze binnen een jaar hebben opgeblazen?
We have always been at war with Eastasia.
pi_200935856
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
FvD? Je wil een volslagen knettergekke idioot (de woorden van Wilders) die volledig door is gedraaid aan de knoppen hebben zitten? Ik zou iedere willekeurige leerling van de kleuterklas meer vertrouwen in een kabinet dan Baudet...
Ik verwacht idd van een golden retriever nog meer qua politiek dan van Baudet.
pi_200935909
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
Kom maar door met die verkiezingen dan :P. Nog 2x halveren en we zijn van ze af.
Doe maar niet :P
Incelfrikandel
pi_200935957
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
FvD? Je wil een volslagen knettergekke idioot (de woorden van Wilders) die volledig door is gedraaid aan de knoppen hebben zitten? Ik zou iedere willekeurige leerling van de kleuterklas meer vertrouwen in een kabinet dan Baudet...
Baudet is een beetje doorgedraaid, maar die andere kamerleden van FVD zijn van topkwaliteit.
pi_200935998
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zelfs wanneer je het gedachtengoed van die partijen aanhangt moet je diep van binnen toch ook wel weten dat dergelijke gekkie-partijen wanneer ze in een regeringscoalitie zouden komen ze deze binnen een jaar hebben opgeblazen?
Alles is beter dan wat er nu gebeurt.
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 13:42:47 #235
375570 crew  Cyan9
pi_200936056
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Baudet is een beetje doorgedraaid, maar die andere kamerleden van FVD zijn van topkwaliteit.
Je hebt in ieder geval wel humor.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 13:53:23 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200936178
Whoop we hebben een regeerschets *O*

POL / Wat zou jij in een regeerschets zetten?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 16 augustus 2021 @ 13:59:22 #237
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200936241
De beste manier voor Rutte om de impasse te doorbreken lijkt me trouwens om de PvdA als ze GL loslaten 4 ministersposten (3+ 1 zonder portefeuille) en een aantal staatssecretariaten aan te bieden in een nieuwe regering en het regeerakkoord niet al te omvattend te maken zodat er enige profileringsruimte wordt gelaten. Desnoods biedt hij Klaver hetzelfde en wacht hij de uitkomst van dat prisoners dilemma af.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:00:20 #238
3542 Gia
User under construction
pi_200936254
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:42 schreef Fugue het volgende:

Echt echt echt niet te geloven dat VVD stemvolk :')
Wat moet je anders als je rechts georiënteerd bent?
D66 wil ik liever helemaal niet in het kabinet zien.
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:01:11 #239
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200936263
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:00 schreef Gia het volgende:
Wat moet je anders als je rechts georiënteerd bent?

Bij jezelf te rade gaan.
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:05:00 #240
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200936328
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:00 schreef Gia het volgende:

[..]
D66 wil ik liever helemaal niet in het kabinet zien.
En waarom is dat? En dan bedoel ik: welke echte redenen heb je? Dus geen stromannen (ze willen heel Nederland een windmolenpark maken), hellend vlak (straks zijn we allemaal moslims), algehele verzinsels (elke willekeurig domrechts talkingpoint), maar argumenten die daadwerkelijk ergens op slaan.
pi_200936456
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:05 schreef VoMy het volgende:

[..]
En waarom is dat? En dan bedoel ik: welke echte redenen heb je? Dus geen stromannen (ze willen heel Nederland een windmolenpark maken), hellend vlak (straks zijn we allemaal moslims), algehele verzinsels (elke willekeurig domrechts talkingpoint), maar argumenten die daadwerkelijk ergens op slaan.
Er zijn natuurlijk genoeg echte redenen te verzinnen om D66 niet in een kabinet te willen, ik heb ze liever ook niet in een kabinet eerlijk gezegd. Maar ze gaan wel dit kabinet in, dus dingen verzinnen over een kabinet zonder D66 (of VVD) heeft niet veel zin.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:14:27 #242
3542 Gia
User under construction
pi_200936478
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:05 schreef VoMy het volgende:
En waarom is dat? En dan bedoel ik: welke echte redenen heb je? Dus geen stromannen (ze willen heel Nederland een windmolenpark maken), hellend vlak (straks zijn we allemaal moslims), algehele verzinsels (elke willekeurig domrechts talkingpoint), maar argumenten die daadwerkelijk ergens op slaan.
Kaag staat mij teveel aan de kant van de vluchteling/gelukszoeker. Als het aan haar ligt, is er een continu instroom van mensen uit Syrië, Afghanistan, Iran, Marokko, Turkije en nog wat bedenkelijke landen.

Als het nu nog om echte vluchtelingen ging, als in 'nergens terecht kunnen, leven ernstig in gevaar', dan sta ik echt achter tijdelijke opvang en hulp.
Maar van Kaag mag iedereen in Nederland komen wonen.

Dat onze jongeren niet aan een woning kunnen komen en tot hun 30ste, wanneer ze in staat kunnen zijn te kopen, bij hotel mama moeten blijven wonen, dat boeit haar niet.

Dus, ik stem op een partij die dát wel boeit.

Verder ben ik wel voorstander van goed inburgeren en de taal leren voor degenen die hier blijven. Daar mogen de eisen wel strenger voor worden.
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:16:11 #243
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200936506
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:13 schreef Hanca het volgende:
Er zijn natuurlijk genoeg echte redenen te verzinnen om D66 niet in een kabinet te willen, ik heb ze liever ook niet in een kabinet eerlijk gezegd. Maar ze gaan wel dit kabinet in, dus dingen verzinnen over een kabinet zonder D66 (of VVD) heeft niet veel zin.
Natuurlijk zijn er genoeg redenen te verzinnen. Maar zoals je ziet komt @Gia daar niet mee aanzetten.
pi_200936543
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:14 schreef Gia het volgende:

[..]
Kaag staat mij teveel aan de kant van de vluchteling/gelukszoeker. Als het aan haar ligt, is er een continu instroom van mensen uit Syrië, Afghanistan, Iran, Marokko, Turkije en nog wat bedenkelijke landen.

Als het nu nog om echte vluchtelingen ging, als in 'nergens terecht kunnen, leven ernstig in gevaar', dan sta ik echt achter tijdelijke opvang en hulp.
Maar van Kaag mag iedereen in Nederland komen wonen.

Dat onze jongeren niet aan een woning kunnen komen en tot hun 30ste, wanneer ze in staat kunnen zijn te kopen, bij hotel mama moeten blijven wonen, dat boeit haar niet.

Dus, ik stem op een partij die dát wel boeit.

Verder ben ik wel voorstander van goed inburgeren en de taal leren voor degenen die hier blijven. Daar mogen de eisen wel strenger voor worden.
Kun je de passage in het D66 programma citeren of het interview linken waar je vandaan haalt dat Kaag dit wil?

Nog los van het feit dat de koppeling tussen de paar asielzoekers die hier komen per jaar en het huizentekort absurd is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200936564
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kun je de passage in het D66 programma citeren of het interview linken waar je vandaan haalt dat Kaag dit wil?

Nog los van het feit dat de koppeling tussen de paar asielzoekers die hier komen per jaar en het huizentekort absurd is.
Hou toch op man, de bevolkinggroei in dit land is puur en alleen toe te bedelen aan immigratie, zonder zou de bevolking hier afnemen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:20:49 #246
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200936585
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hou toch op man, de bevolkinggroei in dit land is puur en alleen toe te bedelen aan immigratie, zonder zou de bevolking hier afnemen.
Maar bevolkinsgroei en huizentekort zijn 2 verschillende dingen, zoals je had kunnen weten als je geïnteresseerd was geweest in het oplossen van het huizentekort.
pi_200936592
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hou toch op man, de bevolkinggroei in dit land is puur en alleen toe te bedelen aan immigratie, zonder zou de bevolking hier afnemen.
Arbeidsmigranten, ja. Maar die wonen in zogenaamdr 'Polenhotels' en nemen dus geen woningen in waar je permanent in zou willen wonen.

Verder komt het huizentekort met name door de veranderde samenstelling van huishoudens en het langer op ons zelf blijven wonen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200936599
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:20 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar bevolkinsgroei en huizentekort zijn 2 verschillende dingen, zoals je had kunnen weten als je geïnteresseerd was geweest in het oplossen van het huizentekort.
:')

Wat wil je nou dan? Je zit te hinten op het lagere aantal mensen per woning? :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200936604
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Arbeidsmigranten, ja. Maar die wonen in zogenaamdr 'Polenhotels' en nemen dus geen woningen in waar je permanent in zou willen wonen.
Nou, nee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:22:51 #250
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200936621
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
:')

Wat wil je nou dan? Je zit te hinten op het lagere aantal mensen per woning? :')
Ik hint op het complexe probleem van het huizentekort, jij bent vooral je buitenlanderhaat aan het botvieren waarbij je het huizentekort misbruikt als stok om mee te slaan.
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 14:23:45 #251
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_200936635
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kun je de passage in het D66 programma citeren of het interview linken waar je vandaan haalt dat Kaag dit wil?

Nog los van het feit dat de koppeling tussen de paar asielzoekers die hier komen per jaar en het huizentekort absurd is.
Passage van de endeldarm door de onderbuikgevoelens waar dit op gebaseerd is. :Y
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_200936647
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:22 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik hint op het complexe probleem van het huizentekort, jij bent vooral je buitenlanderhaat aan het botvieren waarbij je het huizentekort misbruikt als stok om mee te slaan.
Neehoor, maar het is natuurlijk wel debiel van je overheid om migranten binnen te laten en dan ook nog eens niet bij te bouwen.

Dit land is al vol genoeg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:25:28 #253
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200936673
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nou, nee.
quote:
Van alle mensen uit het buitenland die zich in 2019 in Nederland vestigden, kwam bijna de helft uit Europa, van wie 85 procent uit een EU-land. 18 procent van de immigranten kwam uit Azië, met India en China als grootste groepen. Het aantal asielmigranten in 2019 komt naar schatting uit op 16 duizend, bijna 6 procent van de totale immigratie. bron
We have always been at war with Eastasia.
pi_200936682
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hou toch op man, de bevolkinggroei in dit land is puur en alleen toe te bedelen aan immigratie, zonder zou de bevolking hier afnemen.
Immigratie bestaat wel uit wat meer dan asielzoekers.

Natuurlijke aanwas was overigens nog wel positief, 2020 buiten beschouwing latend.
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:26:16 #255
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200936690
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
2020 buiten beschouwing latend.
Griepgolfje? :P
pi_200936706
Zo complex is het huizenprobleem niet hoor. Ligt gewoon aan het bizarre idee van marktwerking op de woningmarkt en het aantrekkelijk maken van investeren in de woningmarkt. Als je de belasting op het hebben van een tweede huis gigantisch verhoogd en alle investeerders naar een andere markt jaagt is het woningprobleem in no-time opgelost.
Het probleem zijn al die lui die investeren in extra huizen om hun vermogen nog verder te groeien, ik zie het veel bij familie en vrienden. Asielzoekers en vluchtelingen zorgen echt niet voor prijzenstijgingen die niet op te brengen zijn voor tweeverdieners.
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 14:26:50 #257
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200936708
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:14 schreef Gia het volgende:

[..]
Kaag staat mij teveel aan de kant van de vluchteling/gelukszoeker. Als het aan haar ligt, is er een continu instroom van mensen uit Syrië, Afghanistan, Iran, Marokko, Turkije en nog wat bedenkelijke landen.

Als het nu nog om echte vluchtelingen ging, als in 'nergens terecht kunnen, leven ernstig in gevaar', dan sta ik echt achter tijdelijke opvang en hulp.
Maar van Kaag mag iedereen in Nederland komen wonen.

Dat onze jongeren niet aan een woning kunnen komen en tot hun 30ste, wanneer ze in staat kunnen zijn te kopen, bij hotel mama moeten blijven wonen, dat boeit haar niet.

Dus, ik stem op een partij die dát wel boeit.

Verder ben ik wel voorstander van goed inburgeren en de taal leren voor degenen die hier blijven. Daar mogen de eisen wel strenger voor worden.
Heb je daar ook enig bewijs voor of verzin je dit gewoon weer over Kaag?

Maar vertel, welke partijen willen er NIET dat er genoeg gebouwd wordt? Dat is iig niet D66.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:27:04 #258
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200936712
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Immigratie bestaat wel uit wat meer dan asielzoekers.

Natuurlijke aanwas was overigens nog wel positief, 2020 buiten beschouwing latend.
Natuurlijke aanwas is 18000 zielen ongeveer het afgelopen jaar.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:27:21 #259
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200936717
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Neehoor, maar het is natuurlijk wel debiel van je overheid om migranten binnen te laten en dan ook nog eens niet bij te bouwen.

Dit land is al vol genoeg.
Je koppelt weer 2 dingen die maar zijdelings gerelateerd zijn aan elkaar. Dit land is overigens helemaal niet zo vol, er is nog meer dan genoeg ruimte.
pi_200936731
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[..]

quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Immigratie bestaat wel uit wat meer dan asielzoekers.

Natuurlijke aanwas was overigens nog wel positief, 2020 buiten beschouwing latend.
Das waar natuurlijk, mijn fout.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200936743
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Heb je daar ook enig bewijs voor of verzin je dit gewoon weer over Kaag?

Maar vertel, welke partijen willen er NIET dat er genoeg gebouwd wordt? Dat is iig niet D66.
Kaag houdt van Palestijntjes en vluchtelingen, lijkt me wel ja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200936767
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:27 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je koppelt weer 2 dingen die maar zijdelings gerelateerd zijn aan elkaar. Dit land is overigens helemaal niet zo vol, er is nog meer dan genoeg ruimte.
:') Ja als je groen opoffert en een nieuwe stad gaat bouwen, weet niet hoor maar ik denk niet dat dat gunstig is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 14:30:13 #263
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200936770
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kaag houdt van Palestijntjes en vluchtelingen, lijkt me wel ja.
Nou, vertel, waar kan ik dat vinden in het programma van D66? Ik wacht wel even.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200936780
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou, vertel, waar kan ik dat vinden in het programma van D66? Ik wacht wel even.
Waarom zou dat leesbaar zijn in het partijprogramma van D66? Ik ga daar niet op wachten.

Staat er ergens in het partijprogramma van Wilders dat hij minder Marokkanen wilt?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:31:07 #265
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200936786
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
:') Ja als je groen opoffert en een nieuwe stad gaat bouwen, weet niet hoor maar ik denk niet dat dat gunstig is.
Maar je hoeft helemaal geen groen te offeren, je kunt gewoon een stuk landbouwgrond gebruiken, of wat bedrijventerreinen ombouwen - lege kantoorpanden zijn er genoeg.
pi_200936790
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Natuurlijke aanwas is 18000 zielen ongeveer het afgelopen jaar.
Ik keek bij het CBS. Misschien dat die pagina verouderd was.
pi_200936807
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:31 schreef VoMy het volgende:
Maar je hoeft helemaal geen groen te offeren, je kunt gewoon een stuk landbouwgrond gebruiken,
Landbouwgrond is niet groen? :')

Stelletje stadsmensen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:33:08 #268
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_200936818
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Landbouwgrond is niet groen? :')

Stelletje stadsmensen.
Denken dat dat grasfalt echt groen is :')
pi_200936821
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kaag houdt van Palestijntjes en vluchtelingen, lijkt me wel ja.
Heb je ook maar enig bewijs? Een linkje, een citaat, iets?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200936826
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:33 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Denken dat dat grasfalt echt groen is :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200936829
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb je ook maar enig bewijs? Een linkje, een citaat, iets?
Gedrag?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200936832
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Landbouwgrond is niet groen? :')

Stelletje stadsmensen.
Landbouwgrond is inderdaad niet groen. Als je dat nog wel denkt heb je toch al een jaar of 20 je ogen niet gebruikt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:34:54 #273
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200936852
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:32 schreef ludovico het volgende:
Landbouwgrond is niet groen?

Landbouwgrond heeft nog minder met natuur te maken dan vluchtelingen met het huizentekort.

quote:
Stelletje stadsmensen.
:') Dat heeft niets met stads of niet stads te maken, maar met de realiteit van het industriële boeren.
pi_200936857
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Landbouwgrond is inderdaad niet groen. Als je dat nog wel denkt heb je toch al een jaar of 20 je ogen niet gebruikt.
Pijnlijk deze indoctrinatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 14:35:25 #275
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_200936868
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Landbouwgrond is niet groen? :')

Stelletje stadsmensen.
Hoi geen stadsmens hier. Maar een aanzienlijk areaal aan grond voor veeteelt is ecologisch nog net niet dood. (En sommige akkerbouw ook overigens.)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 14:36:26 #276
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200936891
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Landbouwgrond is niet groen? :')

Stelletje stadsmensen.
Nee. Zo wordt dat planologisch en in bestemmingsplannen inderdad niet betiteld.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200936894
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Pijnlijk deze indoctrinatie.
Lees anders de topicserie over landbouw/boeren wat hier in POL loopt eens door, gaat er een wereld voor je open.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:36:53 #278
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200936900
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik keek bij het CBS. Misschien dat die pagina verouderd was.
Ah, nee, mijn info was verouderd, die 18000 was de natuurlijke aanwas over 2019.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200936913
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lees anders de topicserie over landbouw/boeren wat hier in POL loopt eens door, gaat er een wereld voor je open.
Wat dacht je van.... Nee?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:38:45 #280
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_200936931
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat dacht je van.... Nee?
Je bubbel zal toch ook eens doorgeprikt worden, dat zou wel erg pijnlijk zijn natuurlijk :Y
Dit is het niveau waarop we hier nu discussiëren toch, ongefundeerde verwijten maken naar elkaar?
pi_200936956
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ehhh wat,

Je mag in een andere wereld leven, ik ga er alleen niet in mee.
Landbouwgrond, grond waar letterlijk geen bloemetje meer wil groeien, groen noemen is gewoon net zo absurd als de A2 groen noemen. Als je dat niet beseft, heb je echt geen enkele kennis van wat er gebeurt in de wereld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200936980
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Landbouwgrond, grond waar letterlijk geen bloemetje meer wil groeien, groen noemen is gewoon net zo absurd als de A2 groen noemen. Als je dat niet beseft, heb je echt geen enkele kennis van wat er gebeurt in de wereld.
Landbouwgrond vergelijkbaar vinden als de A2, daar ben jij aanbeland, en je denkt echt dat je in de realiteit leeft?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200936982
- Kappen -

[ Bericht 88% gewijzigd door Tijger_m op 16-08-2021 14:43:53 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 14:43:25 #284
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200936985
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Landbouwgrond, grond waar letterlijk geen bloemetje meer wil groeien, groen noemen is gewoon net zo absurd als de A2 groen noemen. Als je dat niet beseft, heb je echt geen enkele kennis van wat er gebeurt in de wereld.
Het klopt ook niet qua bestemmingsplannen en laat dat nou net zijn waarop men bouwvergunningen baseert en op welke grond er gebouwd mag worden.

Anyway, genoeg onzin discussie over wat het woordje groen betekent, er zal zo veel mogelijk gebouwd moeten en gaan worden de komende 10 jaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200937041
Bij het CDA zijn ze verbijsterd door Kaag: https://www.rtlnieuws.nl/(...)nie-kabinetsformatie
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200937072
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:47 schreef Hanca het volgende:
Bij het CDA zijn ze verbijsterd door Kaag: https://www.rtlnieuws.nl/(...)nie-kabinetsformatie
Ik snap niet dat RTL zich nog laat gebruiken door politici die, uiteraard alleen anoniem, afreageren op anderen.
pi_200937085
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:47 schreef Hanca het volgende:
Bij het CDA zijn ze verbijsterd door Kaag: https://www.rtlnieuws.nl/(...)nie-kabinetsformatie
Als ze nou eens over rechts gaan.
Maar zal wel niet, VVD gaat liever met de linkse kliek.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200937121
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als ze nou eens over rechts gaan.
Maar zal wel niet, VVD gaat liever met de linkse kliek.
Er is geen 'over rechts'. Wilders heeft aangegeven sowieso niet te willen regeren (hij vindt het altijd tegen zijn, of het beleid nu links of rechts is, makkelijker), de FvD-leider noemt zichzelf ook niet meer rechts... om nu alleen met SGP te gaan regeren is ook zo wat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200937128
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is geen 'over rechts'. Wilders heeft aangegeven sowieso niet te willen regeren (hij vindt het altijd tegen zijn, of het beleid nu links of rechts is, makkelijker), de FvD-leider noemt zichzelf ook niet meer rechts... om nu alleen met SGP te gaan regeren is ook zo wat.
PVV en Eerdmans mag je er wel bij betrekken, maar Wilders wilt niet?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200937144
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
PVV en Eerdmans mag je er wel bij betrekken, maar Wilders wilt niet?
Nee, dat stond al in het verslag van de eerste verkenners. Wilders heeft aangegeven niet beschikbaar te zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 augustus 2021 @ 14:55:56 #291
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_200937153
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als ze nou eens over rechts gaan.
Maar zal wel niet, VVD gaat liever met de linkse kliek.
Serieuze vraag, hoe zou zo'n coalitie er dan uit moeten komen te zien volgens jou?
pi_200937262
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat stond al in het verslag van de eerste verkenners. Wilders heeft aangegeven niet beschikbaar te zijn.
Met D66 erin bedoel je?

Dat eeuwig oppositie van Wilders is ook niks,
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200937278
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:55 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Serieuze vraag, hoe zou zo'n coalitie er dan uit moeten komen te zien volgens jou?
Ja tamelijk lastig joh, volgens mij kan het ook niet.

Wilders en Eerdmans Rutte en CDA. En dan zal je nog wat te kort komen.

Maar met extreem links samenwerken lijkt me ook niks.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200937405
En dus is men nog niets opgeschoten. Op naar vier jaar demissionair. Het nieuwe normaal.
  maandag 16 augustus 2021 @ 15:13:54 #295
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_200937439
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 15:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja tamelijk lastig joh, volgens mij kan het ook niet.

Wilders en Eerdmans Rutte en CDA. En dan zal je nog wat te kort komen.

Maar met extreem links samenwerken lijkt me ook niks.
Met die 4 zit je aan 69 in de TK en 34 in de EK, voor een meerderheid ga je Forum en SGP nodig hebben, als ik even snel reken. Waarbij het dan ook nog eens zeer de vraag zou zijn of het nu al zeer instabiele CDA dan niet compleet implodeert en je de meerderheden alsnog kwijt bent. Je weet dat zo'n coalitie ook geen steun gaat krijgen van andere partijen, dus dan kan je ook meteen geen beleid meer maken.

Over rechts is dus gewoon geen reële optie over het geheel bezien. Als ik zo objectief mogelijk probeer te kijken, blijf ik toch wel voorstander van de vijfpartijencombinatie VVD, D66, CDA, PvdA en GL. Allemaal partijen die de afgelopen jaren vaak met elkaar samen hebben gewerkt, meerderheid in de Tweede én Eerste Kamer en de zetelverdeling in de coalitie komt dan best aardig overeen met de verkiezingsuitslag (rechts-conservatief net wat groter dan links-progressief). Uiteraard moet je er dan nog met elkaar uit zien te komen voor een werkbaar akkoord, maar in het verleden hebben ze al genoeg akkoorden weten te smeden dat het geen kansloze missie op voorhand is. Als dat mislukt, kunnen ze altijd alsnog naar CU gaan kijken, maar dat vind ik gewoon geen logische eerste keuze.
  maandag 16 augustus 2021 @ 15:15:13 #296
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200937458
Nogmaals, bied de PvdA of GL een volwaardige positie in een nieuw kabinet als ze de ander loslaten en laat wat ruimte over voor profilering. Dat geeft de beste kans op een kabinet waarover 4 partijen tevreden hun achterban kunnen briefen.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 16 augustus 2021 @ 15:15:42 #297
408813 crew  trein2000
pi_200937465
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:49 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik snap niet dat RTL zich nog laat gebruiken door politici die, uiteraard alleen anoniem, afreageren op anderen.
De alcoholist die daar de politiek doet is lid van het CDA he?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200937492
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 15:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja tamelijk lastig joh, volgens mij kan het ook niet.

Wilders en Eerdmans Rutte en CDA. En dan zal je nog wat te kort komen.

Maar met extreem links samenwerken lijkt me ook niks.
Het midden is inmiddels zo ver uitgehold dat er wel samenwerking gezocht moet worden met extreem links of extreem rechts. Als zelfs een centrumpartij (D66) een andere centrumpartij (CU) uitsluit dan komen we nergens. Terwijl D66 en CU op gebied van economie en klimaat elkaar prima kunnen vinden.

Deze draad ligt de vinger op de zere plek. Kaag gijzelt de formatie om een medisch ethisch stokpaardje.

twitter
pi_200937507
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 15:13 schreef Hamlapjes het volgende:
VVD, D66, CDA, PvdA en GL. Allemaal partijen die de afgelopen jaren vaak met elkaar samen hebben gewerkt,
Pff, vraag me af wat ze denken............
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200937526
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 15:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het midden is inmiddels zo ver uitgehold dat er wel samenwerking gezocht moet worden met extreem links of extreem rechts. Als zelfs een centrumpartij (D66) een andere centrumpartij (CU) uitsluit dan komen we nergens. Terwijl D66 en CU op gebied van economie en klimaat elkaar prima kunnen vinden.

Deze draad ligt de vinger op de zere plek. Kaag gijzelt de formatie om een medisch ethisch stokpaardje.

[ twitter ]
Kun je net zo goed van Rutte zeggen door PvdA en Groen Links als combi uit te sluiten
pi_200937531
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 15:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het midden is inmiddels zo ver uitgehold dat er wel samenwerking gezocht moet worden met extreem links of extreem rechts. Als zelfs een centrumpartij (D66) een andere centrumpartij (CU) uitsluit dan komen we nergens. Terwijl D66 en CU op gebied van economie en klimaat elkaar prima kunnen vinden.

Deze draad ligt de vinger op de zere plek. Kaag gijzelt de formatie om een medisch ethisch stokpaardje.

[ twitter ]
Pff, achja.
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 15:18 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Kun je net zo goed van Rutte zeggen door PvdA en Groen Links als combi uit te sluiten
Radicaal links.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')