abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juni 2021 @ 17:53:26 #1
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199993170
.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199993224
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik ben doodeng jeweets :7
Niet angstaanjagende CS.
Angstaanjagend dichtbij!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 21 juni 2021 @ 17:57:50 #3
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199993254
Gehaktballetjes zo ook maken :9
pi_199994119
ooooh, Clubsoda's kint! :o Wat is nederland toch fijn klein O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199994289
AUUUUU
Net bij het opscheppen een klodder dikke bloemkoolsoep recht uit de pan midden in mijn handpalm.
Kommetje neerzetten, soep wegwapperen van mijn hand, soep bleef plakken, kraan aan, au.
Palm rood.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_199994330
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:32 schreef Vanyel het volgende:
AUUUUU
Net bij het opscheppen een klodder dikke bloemkoolsoep recht uit de pan midden in mijn handpalm.
Kommetje neerzetten, soep wegwapperen van mijn hand, soep bleef plakken, kraan aan, au.
Palm rood.
Kokend water veroorzaakt nare brandwonden :X Goed blijven koelen met lauw water.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199994351
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kokend water veroorzaakt nare brandwonden :X Goed blijven koelen met lauw water.
Was het maar water. Gepureerde bloemkool en aardappel met een beetje vocht.
pi_199994369
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:35 schreef Vanyel het volgende:

Was het maar water. Gepureerde bloemkool en aardappel met een beetje vocht.
Qua branden is dat als water. Water dat blijft plakken op de plek waar het terecht komt :X
pi_199994522
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:32 schreef Vanyel het volgende:
AUUUUU
Palm rood.
Facepalm :{w

quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 15:32 schreef sigme het volgende:
En zo stond ze er zojuist bij. Ik slaakte van schik een gilletje. En dat doe ik niet vaak :')

[ afbeelding ]
:o

Parasiteee overflakkeeee
pi_199994542
Clubyel versmelting in de klas O+
pi_199994549
Bijgelezen :%
pi_199994576
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:44 schreef Blues het volgende:
Clubyel versmelting in de klas O+
:o
Laat het de vrouwen niet horen zeg.
pi_199994581
Ik moet geloof ik even teruglezen. @fietsie die een vegan OP maakt...dan is er iets aan de hand :D
pi_199994639
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:45 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet geloof ik even teruglezen. @:fietsie die een vegan OP maakt...dan is er iets aan de hand :D
Ja.

Geen enkele relatie met vorige topic. Ik zeg het maar alvast. Anders blijf je zoeken.
pi_199994659
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:45 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet geloof ik even teruglezen. @:fietsie die een vegan OP maakt...dan is er iets aan de hand :D
Iets met redditballetjes geloof ik.
Met een rijk sausje van support voor Tele en Lonaa ^O^
pi_199994676
En Kaatje die het bedrijf een loepie gaat laten reuken :Y)
pi_199994694
Poepie ruiken ook oO<
pi_199994763
Ik haalde dus dit weekend van wat versere en luxere magnetronmaaltijden op via TGTG. Zit meteen in de auto van 'joh, voor deze prijs leuk, maar de normale prijs zou ik er nooit voor betalen. Dan kun je beter normale thuisbezorgd doen.'

Dus ik probeer net beide maaltijden. En plaats meteen een bestelling. :')

Ik ben zo zwak. :')
pi_199994818
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja.

Geen enkele relatie met vorige topic. Ik zeg het maar alvast. Anders blijf je zoeken.
:D

quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:48 schreef Blues het volgende:

[..]

Iets met redditballetjes geloof ik.
Met een rijk sausje van support voor Tele en Lonaa ^O^
Ik snap er nog de ballen van :P Ga eens even lezen!
pi_199995213
Enerverende namiddag.

Het goede nieuws: Capabel lijkende sportpodotherapeut. Onderzoeken gedaan, probleem gedestilleerd, moet te verhelpen zijn met zolen. Mijn Peroneus brevis is boos. Al een jaar. En dat gaat niet echt over omdat mijn voet wat naar binnen klapt. Dat is het idee iig. Kan wel zijn dat het een wat langer traject wordt dan we beide zouden willen maar 'we gaan dit varkentje wassen' (Wanneer heeft 1 van jullie iemand dat voor het laatst hardop horen zeggen? :') :D )
Over 3 weken zijn ze klaar.

Het slechte nieuws: Mijn vader voelt zich al een week of 2 niet heel denderend en dat werd significant erger, vrijdag. Zo erg dat hij een afspraak maakte bij de huisarts (dat 'een jaar lang doorlopen met klachten' heb ik niet van een vreemde). Hij kon namelijk amper nog wat en had best wel helse pijnen bij het hoesten (en dat doet ie best want zware van nelle roken) en diep inademen en bij het liggen.
Bij de huisarts geweest, bloed afgenomen, direct naar de spoedafdeling van het ziekenhuis gestuurd, CT-scan en hij heeft vijf (5!!!!!!) longembolien.
Needless to say dat ie de komende dagen aan de medicijnen in het ziekenhuis ligt.

5 stuks. 5. Laat het even op je inwerken. :') Niet "een dubbele", maar 5.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 21 juni 2021 @ 19:11:18 #21
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199995246
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:50 schreef Blues het volgende:
Poepie ruiken ook oO<
Oh ja, ik moest nog *O* doen voor Kaatjes zakelijke OnlyFarts.
Spoilers!
  maandag 21 juni 2021 @ 19:12:54 #22
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199995287
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:10 schreef Lonaa het volgende:
Enerverende namiddag.

Het goede nieuws: Capabel lijkende sportpodotherapeut. Onderzoeken gedaan, probleem gedestilleerd, moet te verhelpen zijn met zolen. Kan wel zijn dat het een wat langer traject wordt dan we beide zouden willen maar 'we gaan dit varkentje wassen' (Wanneer heeft 1 van jullie iemand dat voor het laatst hardop horen zeggen? :') :D )

Het slechte nieuws: Mijn vader voelt zich al een week of 2 niet heel denderend en dat werd significant erger, vrijdag. Zo erg dat hij een afspraak maakte bij de huisarts (dat 'een jaar lang doorlopen met klachten' heb ik niet van een vreemde). Hij kon namelijk amper nog wat en had best wel helse pijnen bij het hoesten (en dat doet ie best want zware van nelle roken) en diep inademen en bij het liggen.
Bij de huisarts geweest, bloed afgenomen, direct naar de spoedafdeling van het ziekenhuis gestuurd, CT-scan en hij heeft vijf (5!!!!!!) longembolien.
Needless to say dat ie de komende dagen aan de medicijnen in het ziekenhuis ligt.

Ja holy crap man. Dat is echt idioot veel.
Spoilers!
pi_199995362
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja holy crap man. Dat is echt idioot veel.
Het zijn er zoveel dat ik daadwerkelijk :') gedaan heb aan de telefoon.

GO BIG OR GO HOME.

Ik heb heel veel niet van een vreemde. :')
pi_199995490
Goeiedag dan, 5. Best wel overdreven, 1 is al teveel

Fijn van het te wassen varkentje. En wat is dat peronus ding? (Geen zin om op te zoeken)
We have far more in common than that which devides us..
pi_199995498
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:10 schreef Lonaa het volgende:
Enerverende namiddag.

Het goede nieuws: Capabel lijkende sportpodotherapeut. Onderzoeken gedaan, probleem gedestilleerd, moet te verhelpen zijn met zolen. Mijn Peroneus brevis is boos. Al een jaar. En dat gaat niet echt over omdat mijn voet wat naar binnen klapt. Dat is het idee iig. Kan wel zijn dat het een wat langer traject wordt dan we beide zouden willen maar 'we gaan dit varkentje wassen' (Wanneer heeft 1 van jullie iemand dat voor het laatst hardop horen zeggen? :') :D )

Ik stopte hier even met lezen voor een voorlopige diagnose…
quote:

Demmit! Ik had nog gelijk ook ;(
Ik heb net zo’n vader, al deed die er ‘maar’ een week over om naar de huisarts te gaan en had hij ‘maar’ drie embolieën.

Sterkte ermee! Ze kunnen in ieder geval niet doorschieten zijn lijf in en met wat ferme bloedverdunners was het leed vrij snel voorbij voor mijn vader.
Maar die fietste de dag voor opname (en bedrust) dan ook nog ruim 30 km. Zo te lezen lukte dat de jouwe niet meer. Niks gek als die dan wat langer nodig heeft om te herstellen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199995536
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Goeiedag dan, 5. Best wel overdreven, 1 is al teveel

Fijn van het te wassen varkentje. En wat is dat peronus ding? (Geen zin om op te zoeken)
Is een spier die aangehecht zit aan je meest buiteste middenvoetsbeentje en dan onderlangs je enkelpot via je hiel dieper je kuit in verdwijnt en aangehecht zit aan de buitekant van je knie.
pi_199995571
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

GO BIG OR GO HOME.

Het ‘mooie’ in ons ziekenhuis was (en ik denk standaard protocol) dat je na zo’n eerste CT en bij goed klinisch herstel geen vervolgscan meer krijgt. Ze gaan er vanuit dat die dingen aan het oplossen zijn, kan lang duren en plaatjes schieten maakt het herstel niet sneller.

Moet je mijn vader hebben. Loopt niet snel naar een dokter, maar als er iets aan de hand blijkt te zijn, dan staat hij wel te steigeren om check en dubbelcheck te krijgen :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199995588
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Is een spier die aangehecht zit aan je meest buiteste middenvoetsbeentje en dan onderlangs je enkelpot via je hiel dieper je kuit in verdwijnt en aangehecht zit aan de buitekant van je knie.
Ik krijg houtje-touwtje vibes :D
pi_199995611
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik stopte hier even met lezen voor een voorlopige diagnose…
[..]

Demmit! Ik had nog gelijk ook ;(
Ik heb net zo’n vader, al deed die er ‘maar’ een week over om naar de huisarts te gaan en had hij ‘maar’ drie embolieën.

Sterkte ermee! Ze kunnen in ieder geval niet doorschieten zijn lijf in en met wat ferme bloedverdunners was het leed vrij snel voorbij voor mijn vader.
Maar die fietste de dag voor opname (en bedrust) dan ook nog ruim 30 km. Zo te lezen lukte dat de jouwe niet meer. Niks gek als die dan wat langer nodig heeft om te herstellen.
Ik denk dat ie het zonder longembolieen ook niet had gekund though :')

Mijn vader is bijna 60, obees, 3 pakjes zware van nelle per week, 15 bakken koffie. Werkt wel hard (fysiek) en is beresterk maar conditioneel een ramp.

Embolieen heb ik niet aan gedacht toen ie het me vertelde. Wel tumoren, botvlieskanker en andere narigheid. Dat is het godzijdank niet. Dat er wel echt iets mis was had ik wel verwacht.

Ben benieuwd naar het verloop. :Y Zal vast allemaal wel goedkomen maar is best een happening. :X
pi_199995684
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Het ‘mooie’ in ons ziekenhuis was (en ik denk standaard protocol) dat je na zo’n eerste CT en bij goed klinisch herstel geen vervolgscan meer krijgt. Ze gaan er vanuit dat die dingen aan het oplossen zijn, kan lang duren en plaatjes schieten maakt het herstel niet sneller.

Moet je mijn vader hebben. Loopt niet snel naar een dokter, maar als er iets aan de hand blijkt te zijn, dan staat hij wel te steigeren om check en dubbelcheck te krijgen :')
Hahahahaha. Oh dat begrjip ik wel, trouwens.

Mijn vader is toen de HA in het durp zei 'spoed', rechtstreeks naar het ziekenhuis in de stad gereden en vanaf daar m'n moeder gebeld. 'Ja hallo ik ben op de spoedafdeling'. Ze hebben 1 auto en mijn moeder rijdt geen auto. :')

Want, als er dan wat moet gebeuren, dan moet het nu. Geen tijd om de vrouw op te halen. :D
pi_199995695
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijn vader is bijna 60, obees, 3 pakjes zware van nelle per week, 15 bakken koffie. Werkt wel hard (fysiek) en is beresterk maar conditioneel een ramp.

Embolieen heb ik niet aan gedacht toen ie het me vertelde. Wel tumoren, botvlieskanker en andere narigheid. Dat is het godzijdank niet. Dat er wel echt iets mis was had ik wel verwacht.

Ben benieuwd naar het verloop. :Y Zal vast allemaal wel goedkomen maar is best een happening. :X
Met zijn anamnese kan ik me je zorg wel voorstellen ja :D
pi_199995770
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik krijg houtje-touwtje vibes :D

Daar. Aan de buitenkant dus.

Dat verklaard waarom mijn voet zeer doet en er gedacht is aan achillesproblemen en mijn kuit zo straks staat en naja alles daar grofweg zeer doet bij aanraking. :') Tot aan mn knie dus.
pi_199995795
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Met zijn anamnese kan ik me je zorg wel voorstellen ja :D
Hij ook. :+ Dus ik denk dat dit ergens nog wel een opluchting is ook. :')
pi_199995877
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Daar. Aan de buitenkant dus.

Dat verklaard waarom mijn voet zeer doet en er gedacht is aan achillesproblemen en mijn kuit zo straks staat en naja alles daar grofweg zeer doet bij aanraking. :') Tot aan mn knie dus.
Ik ken m en voel m regelmatig. Links bij het begin aan de voet ook aan geopereerd. Wist alleen niet hoe hij heette
  maandag 21 juni 2021 @ 19:30:46 #35
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199995886
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

GO BIG OR GO HOME.

Spoilers!
pi_199995957
Goed, ik ga nog even uurtje zware dingen tillen. :W

Bedankt dat ik even kon ranten. O+
pi_199996863
Nou ja @Lonaa als je nog terugleest: deels opluchting en mooi dat je vader er alsnog op tijd bij is. Sterkte ondertussen met wachten op herstel. Poeh, die schrik toen je het hoorde.
pi_199996937
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:19 schreef Lonaa het volgende:

Wat een slangenspier :o
Hopen dat het gaat helpen.

Sterkte voor en met je pa! :o Schrikken!
pi_199996957
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:56 schreef Candaasje het volgende:

Ik snap er nog de ballen van :P Ga eens even lezen!
Doe maar want mijn brein doet rare dingen. Niks meer aan te doen :P
pi_199997083
Ik stond net met sokken op een naaktslak.

Groetjes.
  maandag 21 juni 2021 @ 20:23:52 #41
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199997256
quote:
9s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:18 schreef Myraela het volgende:

Groetjes.
Ieeewwww
pi_199997367
quote:

Groetjes.
Jakkie
pi_199997405
Oeh @Lonaa schrikken! Je was dit weekend nog bij je ouders toch?
Sterkte ermee. Met een beetje mazzel help de schrik-adrenaline bij het halen van een extra PR'etje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199997430
quote:

Groetjes.
Ga je nu de slak uit de sok pulken? Of laat je de slak oplossen in een wasmachine vol wasgoed? Of .. ?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199997527
quote:
5s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:30 schreef sigme het volgende:
Ga je nu de slak uit de sok pulken? Of laat je de slak oplossen in een wasmachine vol wasgoed? Of .. ?
De slak heeft het overleefd. Mijn sok ook. Al ligt die nu wel in de was. Mijn vriend vond het een beetje overdreven dat ik na 5 minuten gillen besloot dat ik nu helemaal moest douchen.
pi_199997564
quote:
Onderzoek naar varkensstaarttoeslag

De extra kosten en het risico van het houden van varkens met intacte staarten kunnen niet alleen bij varkenshouders komen te liggen. Binnenkort start onderzoek naar de maatregelen die nodig zijn voor een intacte staart en hoe dat betaald moet worden.

'De staart wordt op dit moment niet uitbetaald, terwijl de kosten hoger zijn', zegt Mark Vossen, als bestuurder POV betrokken bij het staartendossier. Binnenkort start in het kader van de privaat-publieke-samenwerking (PPS) daarom een vervolgonderzoek naar de maatregelen die nodig zijn om varkens met intacte staarten te houden, de basisvergoeding die daarvoor nodig is en de inrichting van een calamiteitenfonds voor varkens die daarop worden afgekeurd.

Dat is ook een van de aan bevelingen uit de eindrapportage 'Stappenplan krulstaarten 2017-2020'.
...

*stil*

*mooi*

Misschien kan ik wel beheerder worden van het calamiteitenfonds voor de slachtoffers van op intacte staart afgekeurde varkens. Eens kijken of we dat in "krulstaartvervolgstappenplan 2021-2025" weten te krijgen.
pi_199997723
quote:
11s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:37 schreef sigme het volgende:
...

*stil*

*mooi*

Misschien kan ik wel beheerder worden van het calamiteitenfonds voor de slachtoffers van op intacte staart afgekeurde varkens. Eens kijken of we dat in "krulstaartvervolgstappenplan 2021-2025" weten te krijgen.
huh, waarom zou dit duurder zijn :?

Het er af halen lijkt mij juist tijd en mankracht kosten en dus geld. Waarom wordt een varken eventueel afgekeurd op het hebben van een lichaamsdeel dat er van origine gewoon zit? Wat is deze?
pi_199997840
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het er af halen lijkt mij juist tijd en mankracht kosten en dus geld. Waarom wordt een varken eventueel afgekeurd op het hebben van een lichaamsdeel dat er van origine gewoon zit? Wat is deze?
Mijn vraag ook :Y

pi_199998038
quote:

[..]

Heeft dat niet te maken met soortgenoten die door stress aan starten van hun buren gaan knagen? En dat zo’n varken dan niet meer ‘intact’ is of ziek kan worden, dus afgekeurd?
Naar ik meen was dat ooit wel de reden waarom staarten werden geamputeerd. Teveel gedoe voor de fokker.

@sigme zal het vast precies weten.
pi_199998090
quote:

Groetjes.
Ik voel je ;(

Stond gisterochtend met mijn blote voet in een verkeerd neergelegde kattendrol :r

Eerst hinkelend naar de hygiënische doekjes en daarna alsnog met de tenen omhoog wankelen naar de douche.

Drol heeft het niet overleefd trouwens.
pi_199998095
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

Heeft dat niet te maken met soortgenoten die door stress aan starten van hun buren gaan knagen? En dat zo’n varken dan niet meer ‘intact’ is of ziek kan worden, dus afgekeurd?
Naar ik meen was dat ooit wel de reden waarom staarten werden geamputeerd. Teveel gedoe voor de fokker.

@:sigme zal het vast precies weten.
Is er inmiddels niet al onderzoek gedaan hoe je de stress in die dieren kan verminderen zodat het kappen niet meer nodig is? Of denk ik nu te simpel.
pi_199998098
https://www.nieuweoogst.n(...)varkensstaarttoeslag

In het kort: varkens vervelen zich de tandjes.
Die tandjes zetten ze in staartjes.
Dat blijkt best lekker, vanuit de bijter gezien, dus die hapt vaker. Dat wordt groepsgedrag en vele staarten sneuvelen. Aan de staart zit een compleet varken vast, en die heeft her en der hapschade.
Aangevroten varkens zijn schadeposten. Zelfs de slagerij wil dan korting.
pi_199998135
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ik voel je ;(

Stond gisterochtend met mijn blote voet in een verkeerd neergelegde kattendrol :r

Eerst hinkelend naar de hygiënische doekjes en daarna alsnog met de tenen omhoog wankelen naar de douche.

Drol heeft het niet overleefd trouwens.
....

Doe mij dan maar met sokken aan een naaktslak, als ik kon kiezen :X
pi_199998167
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is er inmiddels niet al onderzoek gedaan hoe je de stress in die dieren kan verminderen zodat het kappen niet meer nodig is? Of denk ik nu te simpel.
Vast wel, maar dat kost de veehouder ook weer geld en wij willen toch goedkope varkenslapjes.

Helaas blijk ik dus gelijk te hebben ;(
  maandag 21 juni 2021 @ 20:59:06 #55
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199998241
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 18:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja.

-O-
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 21 juni 2021 @ 21:07:29 #56
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199998497
quote:

[..]

Wellicht omdat varkens in de fokkerij en mesterij elkaar de staart aanvreten?
pi_199999017
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Vast wel, maar dat kost de veehouder ook weer geld en wij willen toch goedkope varkenslapjes.

Helaas blijk ik dus gelijk te hebben ;(
Nou ja, en zelfs als 'wij' nog wel de staarttoeslag zouden willen ophoesten - het meeste vlees-dat-varken-was wordt verkocht in buitenlanden, waar men weinig kaas gegeten heeft van ons stappenplan krulstaarten. En ze zijn vermoedelijk ook niet als steakholders betrokken bij het plan van aanpak.
pi_199999179
@Lonaa wat een middag :o
Ik hoop dat het herstel meevalt voor je vader.
En wat een rare spier heb je :o
  maandag 21 juni 2021 @ 21:31:33 #59
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199999295
@Candaasje hoeveel topics ben je terug gaan lezen?
  maandag 21 juni 2021 @ 21:32:19 #60
63722 z80
I fink you freaky
pi_199999318
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:48 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Haha zo iemand kom je ook niet elke dag tegen.

Heeft iemand een tip voor een lekkere zure mayo uit DE? Ik ga in ieder geval naar Kaufland en misschien ook naar Rewe. Of iets anders wat ik echt moet halen?
Ook even een DM binnen wandelen.

En NIET via Millingen aan de Rijn rijden. Deze straat ligt er gedeeltelijk uit. Kom je uit Nijmegen dan bordjes Kleve volgen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_199999597
Ooh, Sharknado is op tv *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 21 juni 2021 @ 21:40:17 #62
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199999631
Hier staat Sweet Tooth op Netflix op; met schattige kindjes met een hertegewei en herteoortjes, en kindjes met armadilloschubben enzo
pi_199999711
quote:
11s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:29 schreef sigme het volgende:
Oeh @:lonaa schrikken! Je was dit weekend nog bij je ouders toch?
Sterkte ermee. Met een beetje mazzel help de schrik-adrenaline bij het halen van een extra PR'etje.
Ja, mijn moeder had me al verteld bij binnenkomst dat ie 'zich niet zo lekker voelde' en hij had me het zelf ook verteld. Ook dat ie al afspraak gemaakt had.

Heb m zo net aan de telefoon gehad. Hij voelt zich wel oke. Hij heeft in iedere longkwab 1 prop :') Allemaal aan "de achterkant" en dat is geluk want je slagaders zitten aan de voorkant.

Also, hij heeft ook een bloedprop in zn been. Hij moet een kous, net als @ISA maar er zijn geen kousen in zijn maat :')

Geen PR getild, wel gewerkt aan iets wat mijn lijf nu lijkt te snappen. Nu nog aan elkaar rijgen. Zal wel falen dan. :')
pi_199999867
Crisp kwam bezorgen. Ik had tjips besteld en er stond "piment" dus ik dacht dat het met piment was maar blijkbaar is het chips met chilli en niet een lullig beetje. ;(
pi_200000020
F. zn baas heeft al betaald :o :o

Wats vandaag :o
pi_200000059
@Lonaa, hij is tenminste op een plek waar ze m goed in de gaten houden.

En vwb falen met oefeningen…ik had de benen in de knoop vanochtend bij NLiB. Bij diverse oefeningen en dan doen ze het voor op tv, da’s helemaal stom. Heb maar een kop koffie genomen
pi_200000146
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:42 schreef Lonaa het volgende:

Ja, mijn moeder had me al verteld bij binnenkomst dat ie 'zich niet zo lekker voelde' en hij had me het zelf ook verteld. Ook dat ie al afspraak gemaakt had.

Heb m zo net aan de telefoon gehad. Hij voelt zich wel oke. Hij heeft in iedere longkwab 1 prop :') Allemaal aan "de achterkant" en dat is geluk want je slagaders zitten aan de voorkant.

Also, hij heeft ook een bloedprop in zn been. Hij moet een kous, net als @:Isa maar er zijn geen kousen in zijn maat :')

Geen PR getild, wel gewerkt aan iets wat mijn lijf nu lijkt te snappen. Nu nog aan elkaar rijgen. Zal wel falen dan. :')
Die kousen maken ze op maat *O* Alleen eh, hij heeft er nu natuurlijk ook één nodig vóór de kous op maat klaar is.

Je hebt wel een enerverende dag zo. Welkom in de zomer van 2021.
pi_200000148
Wat naar van je vader Lonaa, wat een schrik!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_200000430
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:48 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Lonaa, hij is tenminste op een plek waar ze m goed in de gaten houden.

En vwb falen met oefeningen…ik had de benen in de knoop vanochtend bij NLiB. Bij diverse oefeningen en dan doen ze het voor op tv, da’s helemaal stom. Heb maar een kop koffie genomen
Ik moest:

En ik heb de neiging om te snel met mn heupen omhoog te komen waardoor mijn pull eindigt halverwege mijn bovenbenen en ik er dan al onder duik. Dat kan wel, maar dan laat ik dus kracht verloren gaan. Dus ik heb geoefend met langer wachten.

Naja, moeilijk verhaal, is lastig. Ik heb dus alleen pulls gedaan zonder zelf naar beneden te gaan. Uit ervaring weet ik dat als je een onderdeel van zo'n lift oefent en denkt 'AHA! ZO MOET HET!' en je implementeert hem dan in de hele lift, dan weet je lijf ineens helemaal niet meer hoe de lift moet :')
pi_200000549
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:48 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Lonaa, hij is tenminste op een plek waar ze m goed in de gaten houden.

Is dat de afl van vandaag?
Die ga ik morgen doen. Ik vind de scoop (?) lastig :X
pi_200000555
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die kousen maken ze op maat *O* Alleen eh, hij heeft er nu natuurlijk ook één nodig vóór de kous op maat klaar is.

Je hebt wel een enerverende dag zo. Welkom in de zomer van 2021.
Dan kunnen hullie toch zwachtelen!? zo lang totdat de kous klaar is.
pi_200000577
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:32 schreef z80 het volgende:

[..]

Ook even een DM binnen wandelen.

En NIET via Millingen aan de Rijn rijden. Deze straat ligt er gedeeltelijk uit. Kom je uit Nijmegen dan bordjes Kleve volgen.
Genoteerd. Idd via Nijmegen.
Wat is er fijn aan DM? :)
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:45 schreef Lonaa het volgende:
Crisp kwam bezorgen. Ik had tjips besteld en er stond "piment" dus ik dacht dat het met piment was maar blijkbaar is het chips met chilli en niet een lullig beetje. ;(
Aansteller :P Geef maar!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_200000639
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik moest:

En ik heb de neiging om te snel met mn heupen omhoog te komen waardoor mijn pull eindigt halverwege mijn bovenbenen en ik er dan al onder duik. Dat kan wel, maar dan laat ik dus kracht verloren gaan. Dus ik heb geoefend met langer wachten.

Naja, moeilijk verhaal, is lastig. Ik heb dus alleen pulls gedaan zonder zelf naar beneden te gaan. Uit ervaring weet ik dat als je een onderdeel van zo'n lift oefent en denkt 'AHA! ZO MOET HET!' en je implementeert hem dan in de hele lift, dan weet je lijf ineens helemaal niet meer hoe de lift moet :')
Ik zou niet eens door mijn knieën kunnen zakken, vervolgens niet overeind komen en dan heb ik het niet eens over de gewichten, dan vermoord mijn fysio me meteen _O-
pi_200000644
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

:{ Idd godzijdank maar hopelijk valt het echt mee. Sterkte voor jullie :*
  maandag 21 juni 2021 @ 22:09:10 #75
63722 z80
I fink you freaky
pi_200000667
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:05 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Genoteerd. Idd via Nijmegen.
Wat is er fijn aan DM? :)
[..]

Aansteller :P Geef maar!
Huid en verzorgingsproducten tegen een veel lagere prijs tov Nederland.
pi_200000700
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik zou niet eens door mijn knieën kunnen zakken, vervolgens niet overeind komen en dan heb ik het niet eens over de gewichten, dan vermoord mijn fysio me meteen _O-
Ik ben hier ook niet heel goed in. PR op 37,5. Was wel lelijk. :7
  maandag 21 juni 2021 @ 22:10:32 #77
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200000711
quote:

[..]

Ik moest:

Ik zou vooral vreselijk moeten lachen steeds van de audio effecten
pi_200000729
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:04 schreef Blues het volgende:

[..]

Is dat de afl van vandaag?
Die ga ik morgen doen. Ik vind de scoop (?) lastig :X
Geen idee wat de scoop is. Dit waren vrij simpele oefeningen (naar links en rechts hupsen met tussenpasjes en naar voren) maar ik had blijkbaar een anticoordinatiedag, ik viel bijna om. Volgende oefening ging ook niet, stootte m’n voet tegen de stoel. Toen was het klaar
pi_200000737
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:10 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik zou vooral vreselijk moeten lachen steeds van de audio effecten
Daar wen je aan. :7

Knakkende ruggen, poppende knieen, krakende enkels. Gekreun, gesteun, gevloek. Hoort erbij. :7
  maandag 21 juni 2021 @ 22:13:11 #80
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200000792
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Daar wen je aan. :7

Knakkende ruggen, poppende knieen, krakende enkels. Gekreun, gesteun, gevloek. Hoort erbij. :7
Andere categorie. Luider. :P
pi_200000912
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Geen idee wat de scoop is. Dit waren vrij simpele oefeningen (naar links en rechts hupsen met tussenpasjes en naar voren) maar ik had blijkbaar een anticoordinatiedag, ik viel bijna om. Volgende oefening ging ook niet, stootte m’n voet tegen de stoel. Toen was het klaar
Ben nu even naar die 'scoop' of het heet heel anders hoor, aan het zoeken want ik ben het gewoon kwijt. Dat is een zij stap tik kruispas voor met een huppeltje en een klap in je handen. Heel lastige.

Zie ik tijdens het zoeken op YT dat er hele seizoenen staan vanaf 2019, dat is mss nog handiger om ipv het gedoe met opnemen afspelen verwijderen e.d. op de TV gewoon mijn laptop te draaien, en vanaf 2019 het hele seizoen te gaan doen. Die ken ik toch niet!
  maandag 21 juni 2021 @ 22:22:25 #82
63722 z80
I fink you freaky
pi_200001073
quote:

[..]

Ik moest:

Variant hierop zat in de cirkel training. Die we met 2 gekken deden. 1 Met uithoudingsvermogen en de ander met kracht. Mijn uithoudingsvermogen is nog niet aanwezig.

Kettelbell van 23 kilo bovenaan vastpakken. Uit squat omhoogkomen waarbij de kettelbell even zweeft, dat moment omgrijpen en boven het hoofd tillen. Gecontroleerd weer in start positie brengen en door.
En de nieuwe battle rope was ook niet aardig voor de armen. Zwaar en nog stug.
De hiit er na ging me een stuk beter af.
pi_200001255
Jeuj ik ben bijgelezen. Dat tussen eten, Handmaids Tale, mega-afwas en douchen door 8-)
  maandag 21 juni 2021 @ 22:28:49 #84
63722 z80
I fink you freaky
pi_200001325
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:26 schreef Candaasje het volgende:
Jeuj ik ben bijgelezen. Dat tussen eten, Handmaids Tale, mega-afwas en douchen door 8-)
Mag jij het stokje overnemen. Ik ga naar bed.
pi_200001351
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:22 schreef z80 het volgende:

[..]

Variant hierop zat in de cirkel training. Die we met 2 gekken deden. 1 Met uithoudingsvermogen en de ander met kracht. Mijn uithoudingsvermogen is nog niet aanwezig.

Kettelbell van 23 kilo bovenaan vastpakken. Uit squat omhoogkomen waarbij de kettelbell even zweeft, dat moment omgrijpen en boven het hoofd tillen. Gecontroleerd weer in start positie brengen en door.
En de nieuwe battle rope was ook niet aardig voor de armen. Zwaar en nog stug.
De hiit er na ging me een stuk beter af.
Lees je mee @Kaatje1

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200001385
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:28 schreef z80 het volgende:

[..]

Mag jij het stokje overnemen. Ik ga naar bed.
Nou, deze meid ook zo hoor. Nog even een kop thee, m'n haar drogen en uit de knoop trekken, en dan weer de oogjes toe :z .
pi_200001625
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:29 schreef Blues het volgende:

[..]

Lees je mee @:Kaatje1

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lichaam zegt al auwww bij lezen van deze zelfverkozen marteling _O-
  maandag 21 juni 2021 @ 22:52:19 #88
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200002071
B:)B
pi_200003288
Yeah…fok adopteert het viva forum🎉 VF / VIVA-forummers: Welkom op FOK!

pi_200003471
Pfsh
pi_200003520
@Lonaa: :* sterkte
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_200003521
En goeiemorgen allemaal :O Kantoordagje vandaag :7
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_200003626
quote:
7s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou ja, en zelfs als 'wij' nog wel de staarttoeslag zouden willen ophoesten - het meeste vlees-dat-varken-was wordt verkocht in buitenlanden, waar men weinig kaas gegeten heeft van ons stappenplan krulstaarten. En ze zijn vermoedelijk ook niet als steakholders betrokken bij het plan van aanpak.
pi_200003631
Vroeg :O

Bange opvangpoes doet haar dingen in de nacht. Natvoer is te lekker, dat wordt ook overdag gegeten. Brokjes en water niet. Kattenbak leek niet nodig.
Maar vanmorgen kwam ik uit bij twee bijna lege eet- en drinkbakjes. En een drol in de kattenbak (dit keer goed geland).
pi_200003758
@Lonaa beterschap voor je vader gewenst :* dat is wel even schrikken. Hij doet het ook wel gelijk met overtuiging :')

Verder las ik dat Club en Vanyel straks een schoolpleinsoap kunnen schrijven (gegarandeerd kijkcijfers gezien De Luizenmoeder, en nu met het Viva-forum op Fok! ook vast wel online belangstelling :P )

... en dat Tele's moeder gewoon zelf een pannenkoek is ;)

oh en iets over prijzen van attractieparken. Tsja, het is veel geld, maar ik weet niet of ik bijvoorbeeld de Efteling ook echt 'duur' vind. Geen idee hoeveel winst ze maken, maar de attracties worden technisch ook wel steeds complexer, de faciliteiten (horeca e.d.) zijn denk ik ook wel uitgebreid sinds dat het niet enkel het Sprookjesbos meer is, de tuinmannen moeten betaald worden... dus... tsja, dat daar een prijs tegenover moet staan snap ik wel.

Ik vind daarentegen sommige kleinere uitjes wel wat aan de dure kant. Laatst dus wezen 'minigolfen' in Lage Vuursche. Eerlijk is eerlijk; prachtige banen, heel mooie, bijna botanische tuin. Maar dat was wel 17,50 pp! (En je kon daar niks te eten of te drinken kopen, dus dat soort faciliteiten zijn er niet om te onderhouden.)
En het kanoën op de Vinkeveense plassen was ook 80 euro voor 2 kano's. Weliswaar voor een hele middag en je hebt er dan wel met tot 6 personen plezier van, maar 40 euro voor een bootje zonder motor....ik vind dat toch aan de prijs. Hoewel die dingen ook wel weer onderhouden moeten worden natuurlijk.)

Afijn..op naar werk. Fijne dag allen! :W
pi_200004414
@Lonaa wat heftig zo, beterschap voor je vader! Vijf ook meteen.. en iets in z'n been.. hopelijk loopt het allemaal met een sisser af!

Groetjes vanuit de wachtkamer, m'n tweede chip zit er ook in! Nog 20min wachttijd te gaan.
pi_200004680
Mogge!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:06:01 #98
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200004685
c_/
pi_200004777
Mogge! Supertoevallig zeg van clubkind en vanykind :o
Groet vanaf wachtkamer kliniek Nijmegen :W Hopelijk vandaag mooi dagje Duitsland :)

Thanks Z, ga ook naar DM ^O^
Heb m'n oranje shirt aan >:)
pi_200004813
Goedemorgen :O eens kijken of vandaag beter wordt dan gisteren
pi_200004825
Goedemorgen!
Ik zit al in de klas, maarrrrrrrrrrrr ik moet jullie toch zeker mijn ochtendfoto laten zien want ik zag de bever *O*
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:23:44 #102
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200004862
Willem!
pi_200004982
Bons - rammel - gestommel - dakpannen: de gebroeders Bever op het dak bij de buren voor een klus.
Eerst aan de buurvrouw en toen de mannen gevraagd of zij de lichtkoepel 2 x 1 willen schoonmaken bij ons. ( is ook door hun werkgever geplaatst toentertijd .)
“Voor u altijd, mevrouw” B-)
pi_200005023
Nu zat ik eens te lezen op het viva forum.
En nu ben ik benieuwd of men zich wel thuisvoelt hier op fok!
In ieder geval een warm welkom van de crew.
pi_200005066
Da's aardig van de mannen, hoef jij het dak niet op! Vrienden van mij (eind 80) kregen vorige week een nieuwe wasmachine, de bezorgers namen uiteraard de oude mee, maar ook op verzoek de oude, al 30 jaar ongebruikte, droger die op zolder stond. Fijne service.

Leuk en warm welkom inderdaad van de crew voor de viva mensen. In een ver verleden heb ik daar wel een tijdje gezeten, geen idee waarom ik daar nooit meer gepost heb.
pi_200005078
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:40 schreef AnneX het volgende:
Nu zat ik eens te lezen op het viva forum.
En nu ben ik benieuwd of men zich wel thuisvoelt hier op fok!
In ieder geval een warm welkom van de crew.
Ik vind FOK op de meeste subfora geen leuke, vriendelijke plek meer. Verhard, onaardig, racistisch, rechts. Behalve hier dan en nog een paar plekjes, maar gemiddeld niet zo prettig. Ik weet niet of ik nu nog wel zou blijven hangen. Tenzij ik hier als eerste binnen strompel :+
pi_200005108
Ik las op Twitter dat als je met de reacties op het Viva forum om kan gaan dat je alles aan kan op het internet.
Nu heb ik nooit op het Viva forum meegelezen maar ik gok dat dat toch niet helemaal waar is :')
pi_200005135
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:48 schreef Sarabi het volgende:
Ik las op Twitter dat als je met de reacties op het Viva forum om kan gaan dat je alles aan kan op het internet.
Nu heb ik nooit op het Viva forum meegelezen maar ik gok dat dat toch niet helemaal waar is :')
Ik ben nog nooit op het Viva forum geweest, maar het stond altijd wel bekend als redelijk dom :+ (qua adviezen en zo dan)
pi_200005143
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind FOK op de meeste subfora geen leuke, vriendelijke plek meer. Verhard, onaardig, racistisch, rechts. Behalve hier dan en nog een paar plekjes, maar gemiddeld niet zo prettig. Ik weet niet of ik nu nog wel zou blijven hangen. Tenzij ik hier als eerste binnen strompel :+
Ik ben (min of meer) hier als eerste binnengestrompeld. Via Vraag het Pietverdriet. Verder nog in FF af en toe, keek wel wat rond in Fotografie maar verder hou ik me verre van alles.
Maar zaken verharden ook zo vaak. Ik keek op de BBC naar de Sewing Bee en daar is ook een FB pagina van met hele strakke moderatie. Alleen bij drukte glipt er wel eens wat door. En als je dan leest dat iemand woest is omdat iemand gewonnen heeft die zij het niet gunde, hoe iemand dan tekeer kan gaan :?
pi_200005154
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:51 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik ben (min of meer) hier als eerste binnengestrompeld. Via Vraag het Pietverdriet. Verder nog in FF af en toe, keek wel wat rond in Fotografie maar verder hou ik me verre van alles.
Maar zaken verharden ook zo vaak. Ik keek op de BBC naar de Sewing Bee en daar is ook een FB pagina van met hele strakke moderatie. Alleen bij drukte glipt er wel eens wat door. En als je dan leest dat iemand woest is omdat iemand gewonnen heeft die zij het niet gunde, hoe iemand dan tekeer kan gaan :?
Ik vraag me af of mensen nu zo zijn of altijd al zo zijn geweest, maar dat het nu zo duidelijk is omdat iedereen (redelijk anoniem) op social media zijn of haar zegje kan doen.

Al is dat anonieme voor veel mensen ook geen voorwaarde, als je ziet wat er voor idioterie op FB staat |:(
pi_200005161
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit op het Viva forum geweest, maar het stond altijd wel bekend als redelijk dom :+ (qua adviezen en zo dan)
Als ik het me goed herinner veel tegenstellingen in adviezen en dan had je er nog geen moer aan.
Daarom "Vraag het Pietverdriet"
pi_200005174
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vraag me af of mensen nu zo zijn of altijd al zo zijn geweest, maar dat het nu zo duidelijk is omdat iedereen (redelijk anoniem) op social media zijn of haar zegje kan doen.

Al is dat anonieme voor veel mensen ook geen voorwaarde, als je ziet wat er voor idioterie op FB staat |:(
Dan deed men dat in een kleine kring of in stukje in de krant.
Of een ingezonden brief die langs de redactie gaat.
En veel reacties nu zijn onder pseudoniem of alias, lekker veilig op de zolderkamer.

Iemand kreeg schandalige scheldkanonades over zich heen en zocht de mensen op.
Hoe? En waarom? blekken het alsnog ‘fatsoenlijke’ mensen, die excuses aanboden.
pi_200005202
Over twitter gesproken, ik volg daar #Rambo. Da's een kitten die, toen hij gevonden werd, de oogjes nog dicht had. Gevonden door een echtpaar en hij is nu waarschijnlijk een week of 5. Zo leuk om te volgen, hij is ondeugend aan het worden
pi_200005219
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:55 schreef AnneX het volgende:

[..]

En veel reacties zijn onder pseudoniem of alias, lekker veilig op de zolderkamer.
De stukjes in de krant en de ingezonden brieven worden inderdaad gelezen. Mijn moeder heeft al meerdere keren geprobeerd om iets kwaads onsamenhangends naar de krant te sturen (en erachteraan gebeld, gemaild, gebeld en gemaild) maar dat publiceren ze mooi niet *G*

Het is wel lastig. Ik heb een tijdje meegelezen op een forum waar ze héél strak modereerden, maar dat liep óók totaal uit de hand omdat je haast niks meer kon zeggen omdat het misschien wel racistisch of anderszins "fout" was. (Ze zaten middenin een discussie over "ableism", dat je niet mag zeggen dat iemand een sukkel is omdat iemands intelligentie geen reden tot schelden zou mogen zijn. Maar dat kun je heel ver doortrekken.)
pi_200005222
Hoe wou je nou voorkomen dat iemand een schuilnaam gebruikt? Ga je een lijstje bijhouden van alle ip adressen? Of alle vpn servers?
pi_200005248
Deze column was recht voor zijn raap.
SPOILER
pi_200005259
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:55 schreef AnneX het volgende:

En veel reacties nu zijn onder pseudoniem of alias, lekker veilig op de zolderkamer.

Iemand kreeg schandalige scheldkanonades over zich heen en zocht de mensen op.
Hoe? En waarom? blekken het alsnog ‘fatsoenlijke’ mensen, die excuses aanboden.
Ik heb een TED talk gezien met dat als onderwerp! Hij ging met de mensen praten die de meest vreselijke dingen online zeiden. En dat waren dan dus heel gewone mensen. Die ook niet goed konden uitleggen waarom ze zo deden 8)7
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:04:42 #118
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200005283
Mjah als ik zie wat er nu al gepost is in het Viva forum, en wat er (na een paar stevige veeg-acties) nog aan posts staat van users die zich normaal gesproken rondom onz, klb en vbl bewegen, dan denk ik niet dat er veel viva users blijven plakken.
pi_200005285
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb een TED talk gezien met dat als onderwerp! Hij ging met de mensen praten die de meest vreselijke dingen online zeiden. En dat waren dan dus heel gewone mensen. Die ook niet goed konden uitleggen waarom ze zo deden 8)7
Ik heb een paar jaar geleden ook met verbazing gekeken naar de "grappige" commentaren op dat ongeluk met die stint in Oss.
pi_200005291
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:01 schreef AnneX het volgende:
Deze column was recht voor zijn raap.
SPOILER
Even mijzelve quoten.
Dit kwam bij mij boven vanwege de eerder genoemde verrechtsing. Is natuurlijk geen adekwate respons op anonieme onfatsoen posten.
pi_200005292
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:04 schreef fietsie het volgende:
Mjah als ik zie wat er nu al gepost is in het Viva forum, en wat er (na een paar stevige veeg-acties) nog aan posts staat van users die zich normaal gesproken rondom onz, klb en vbl bewegen, dan denk ik niet dat er veel viva users blijven plakken.
Ja, dit dacht ik dus ook al -O-
pi_200005306
Het is een wonder dat er uberhaupt fok users blijven hangen sinds het elke-klik-is-er-1 beleid.

Vader Lona -O-
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_200005312
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:05 schreef AnneX het volgende:

Even mijzelve quoten.
Dit kwam bij mij boven vanwege de eerder genoemde verrechtsing. Is natuurlijk geen adekwate respons op anonieme onfatsoen posten.
Ach, het heeft wel te maken met een bepaald soort verharding in de maatschappij en dat zie je dan weer terug in het onfatsoenlijk reageren op fora. En ja, eens dat ik de zogenaamde nette man in pak met dat soort enge ideeën vele malen enger vind dan een oprecht boze mevrouw Simons.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:07:59 #124
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200005314
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:04 schreef fietsie het volgende:
Ja, echt jammer dat gedrag, ik denk serieus dat er hoekjes zijn waar (een aantal) viva'ers zich prima thuis kunnen voelen. -O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_200005327
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:07 schreef IJsdraakje het volgende:

Ja, echt jammer dat gedrag, ik denk serieus dat er hoekjes zijn waar (een aantal) viva'ers zich prima thuis kunnen voelen. -O-
Misschien moeten we ze de juiste linkjes sturen *)
pi_200005337
Ik heb overigens 4 Efteling kaartjes gekocht *O* We hebben toch weer mooi totaal 50 euro cadeau gekregen van de AH. Hebben jullie al een plekje gereserveerd tussen 10.00 en 10.45?
pi_200005348
quote:

[..]

Reddit heeft niet zo lang geleden een complete policy change ondergaan. Volledig afgestapt van "jaa eeh, wij gaan niet over de content, dat zijn de users" waar fok ook zo goed in is. Hele shitload aan subs gewoon uit de lucht gehaald, de lichtste neger die ze konden vinden in the board gezet en meer van zulks. Goede eerste stap.

Fok gaat het niet redden als ze niet meegaan met de tijd. Als je al ziet wat er aan community verloren is gegaan in de afgelopen 10 jaar is het eigenlijk al een gezonken schip, wat door ONZinnige stuiptrekkingen nog levend lijkt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:15:10 #128
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200005382
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is een wonder dat er uberhaupt fok users blijven hangen sinds het elke-klik-is-er-1 beleid.

Vader Lona -O-
Even hoor.

Dat elke-klik-is-er-1-beleid is er dus echt niet. Ik zie het keer op keer terugkomen in reacties van users. Als het hier daadwerkelijk om de kliks zou gaan, zou de policy veel strenger worden. Dan wordt FOK! veel interessanter voor veel meer mensen en vooral voor adverteerders.
Het beleid is vooral gericht op de mening dat het belangrijk is om een vrijplaats voor alle meningen te zijn. En dat zorgt juist niet voor meer kliks en al helemaal niet voor meer inkomsten.
Spoilers!
pi_200005464
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Even hoor.

Dat elke-klik-is-er-1-beleid is er dus echt niet. Ik zie het keer op keer terugkomen in reacties van users. Als het hier daadwerkelijk om de kliks zou gaan, zou de policy veel strenger worden. Dan wordt FOK! veel interessanter voor veel meer mensen en vooral voor adverteerders.
Het beleid is vooral gericht op de mening dat het belangrijk is om een vrijplaats voor alle meningen te zijn. En dat zorgt juist niet voor meer kliks en al helemaal niet voor meer inkomsten.
Tja, een vrijplaats voor alle meningen... Als dat resulteert dat mensen die nooit daten, jarenlang het dating topic kunnen overnemen (#mobloforever #neverforget) en daar nooit op worden aangesproken (in mijn forum expeeeeerience het duidelijkste, maar zeker niet enige voorbeeld), onzinners alles buiten onzin kunnen overnemen en daar nooit op wordt gemodereerd dan kun je je afvragen wat je daar mee op schiet.

Overigens vind ik dat je zeker moet streven naar zoiets. Alleen de opzet en het moderatie"beleid" van Fok is er niet voor geschikt. Mods mogen imo amper iets en admins zie je nagenoeg nooit. Niet vaak genoeg om de beslissingsbevoegdheid die enkel bij hen ligt te benutten.
pi_200005492
En uiteraard de eeuwige discussie "zijn racisme en andere vormen van discriminatie "meningen"?"

:')
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:26:53 #131
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200005504
Tja. Ik heb het dus inderdaad niet voor het zeggen. Ik blijf dus maar lekker mijn best doen om de sfeer in CUL fijn te houden. Meer kan ik ook niet :)
Spoilers!
pi_200005514
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tja. Ik heb het dus inderdaad niet voor het zeggen. Ik blijf dus maar lekker mijn best doen om de sfeer in CUL fijn te houden. Meer kan ik ook niet :)
Maar veel meer tools dan je mooie blauwe oge heb je toch eigenlijk niet om dat voor elkaar te krijgen?
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:31:43 #133
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200005554
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:28 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maar veel meer tools dan je mooie blauwe oge heb je toch eigenlijk niet om dat voor elkaar te krijgen?
De tools (editten, verwijderen, noten) die ik heb zijn voor CUL toereikend. En daarom ben ik mod van CUL en nergens anders ;)
Spoilers!
pi_200005559
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

De tools (editten, verwijderen, noten) die ik heb zijn voor CUL toereikend. En daarom ben ik mod van CUL en nergens anders ;)
Behehe.
pi_200005600
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
En de sfeer is hier gelukkig prima *O*
pi_200005619
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En de sfeer is hier gelukkig prima *O*
Sinds niet elke vermelding van gemakseten of margarine verketterd wordt wel ja *O*
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:46:40 #137
217702 Lonaa
Honger!
pi_200005731
Ik dweil gewoon met de kraan open in NWS en dan zeiken mensen daarover en soms dweil ik niet want het maakt toch niet uit.

Mijn vader voelt zich prima, geen pijn. De arts is nog niet geweest .

Ik heb gesport, zo hond uitlaten en proberen haren te wassen (sporten was...schouders... :') ), vanmiddag nieuwe bril uitzoeken en misschien vanavond naar m'n vader.
pi_200005819
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik dweil gewoon met de kraan open in NWS en dan zeiken mensen daarover en soms dweil ik niet want het maakt toch niet uit.

Ik heb gesport, zo hond uitlaten en proberen haren te wassen (sporten was...schouders... :') ), vanmiddag nieuwe bril uitzoeken en misschien vanavond naar m'n vader.
Wat fijn van je vader, dan doet de medicatie in ieder geval iets.

Ook gesport, (NLiB), en ik bleef gewoon staan. Alleen dingen met benen doen, en tegelijkertijd met de armen, dat lukt dus echt niet. Als ik een filmpje van mezelf terug zou zien is dat vast lachen
  dinsdag 22 juni 2021 @ 11:04:46 #139
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200005932
quote:
^O^
pi_200006108
quote:

[..]

Je gaat ze toch niet uitnodigen hè
  dinsdag 22 juni 2021 @ 11:20:28 #141
217702 Lonaa
Honger!
pi_200006136
Longarts is geweest, hij mag vanmiddag naar huis!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 11:20:46 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200006141
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:20 schreef Lonaa het volgende:
*O* ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_200006155
quote:
Da's fijn!
pi_200006249
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:23 schreef fietsie het volgende:
Willem!
Ed!
pi_200006854
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:18 schreef Vanyel het volgende:

Je gaat ze toch niet uitnodigen hè
Daar ben ik veel te lui voor.
pi_200006860
quote:
Top👍🏼
pi_200006989
quote:

Herkenbaar. :') Er zitten ook ZO VEEL spieren rond die schouders die je moe kunt maken :X
Soms doe ik een deel van het haren wassen maar voorover gebogen ipv staand, dan hoef ik m'n armen niet zo ver op te tillen *)

En yay voor vader én voor nieuwe bril *G*
pi_200007050
Wat fijn @Lonaa !!
M'n buurvrouw had gister de tweede prik en voelt zich nu alsof ze door duizend messen overal gestoken wordt. Vorige keer had ze m ook dag voor mij en had ik alles waar zij last van had, precies een dag later ook.
Dus. Ik heb nu al zin in morgen :+ met agenda die ik leeg wilde houden maar waar nu toch ineens 4.5u aan teams meetings in staat :')
pi_200007235
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn @:Lonaa !!
M'n buurvrouw had gister de tweede prik en voelt zich nu alsof ze door duizend messen overal gestoken wordt. Vorige keer had ze m ook dag voor mij en had ik alles waar zij last van had, precies een dag later ook.
Dus. Ik heb nu al zin in morgen :+ met agenda die ik leeg wilde houden maar waar nu toch ineens 4.5u aan teams meetings in staat :')
Misschien valt het heel erg mee. En anders moet je die meetings maar cancellen, ziek is ziek
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:52:59 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200007279
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn @:Lonaa !!
Eerste was ik echt enorm ziek van, heel heel beroerd. Was echt bang voor de tweede en twijfelde om m te nemen.

En de tweede viel enorm mee, goddank.

Kan ook :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200007284
quote:
Heel fijn! *O*

@Sarabi; wat was er gisteren dan?
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:54:09 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200007293
quote:
Zo das rap, mooi!

Enig idee hoe hij ze opgelopen heeft trouwens?
pi_200007336
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Eerste was ik echt enorm ziek van, heel heel beroerd. Was echt bang voor de tweede en twijfelde om m te nemen.

En de tweede viel enorm mee, goddank.

Kan ook :+
Ik hoop op hetzelfde, de eerste was ik drie dagen compleet uitgeput en slap van en echt nare pijn in m'n arm. Maar ik teken voor jouw verloop ipv die van m'n buurvrouw :+

En als ik me echt niet goed voel, cancel ik de meetings inderdaad wel @Kaatje1. Maar er zit er één bij waar we twee maanden over hebben gedaan om een datum te prikken dus vooral die zou ik toch wel heel graag erbij zijn.

Oh ja, @Sarabi, ik wilde inderdaad ook nog vragen, waarom was je dag gister kut?
(Lezen, willen vragen, afgeleid, vergeten, iemand anders zien vragen, oja!! Zo gaat dat in mijn brein..)
pi_200007345
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar ben ik veel te lui voor.
O+
  dinsdag 22 juni 2021 @ 12:59:48 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200007360
Witlofsalade :9 _O_
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:01:43 #156
217702 Lonaa
Honger!
pi_200007381
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Zo das rap, mooi!

Enig idee hoe hij ze opgelopen heeft trouwens?
Het is een obese bijna zestiger die zware van nelle rookt en cardio is voor sukkels. :+

Dus dat + bad luck. Geen prik, medicijnen of vliegtuigvluchten die eventueel bijgedragen hebben
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:01:46 #157
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200007383
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:59 schreef Molo het volgende:
Instant trek in.
Spoilers!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:02:28 #158
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200007389
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:59 schreef Molo het volgende:
Oeh. Het is dat ik geen zin heb om shizzle te maken vandaag. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_200007402
Had ook gemist dat @Sarabi gisteren een mindere dag had. Nu wel een goede hoop ik?

SPOILER
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:03:45 #160
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200007405
Mijn huis stinkt. De DHL kerel met ranzige auto stond een paar minuten ons derde pakje te zoeken. Niet de eerste keer, ik moet echt beter letten op op welk moment ik de deur open doe.
Spoilers!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:04:44 #161
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200007418
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Had ook gemist dat @:Sarabi gisteren een mindere dag had. Nu wel een goede hoop ik?

SPOILER
:r
Spoilers!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:05:54 #162
217702 Lonaa
Honger!
pi_200007428
Ik vind witlof best wel een matige groente, geloof ik. Gestoofd en dan gekarameliseerd vind ik het wel oke.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:08:34 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200007455
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het is een obese bijna zestiger die zware van nelle rookt en cardio is voor sukkels. :+

Dus dat + bad luck. Geen prik, medicijnen of vliegtuigvluchten die eventueel bijgedragen hebben
Oh men.... Dat belooft wat dan :{
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:08:58 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200007464
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:02 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Oeh. Het is dat ik geen zin heb om shizzle te maken vandaag. :+
Kant en klaar bak van Lidl hier :D
Ik vind m lekkâh :9
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:09:45 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200007475
quote:
Had ook gemist dat @:Sarabi gisteren een mindere dag had. Nu wel een goede hoop ik?

SPOILER
Wat mij in dat soort gevallen enorm helpt is het antwoord terug typen met je middelvingers

Écht, dat helpt mentaal enormmmm.

Sterkte verder!
pi_200007476
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:05 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind witlof best wel een matige groente, geloof ik. Gestoofd en dan gekarameliseerd vind ik het wel oke.
Of met heel veel kaas en ham en zo min mogelijk witlof
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:09:59 #167
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200007478
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Kant en klaar bak van Lidl hier :D
Ik vind m lekkâh :9
Meh, ik heb al twee supermarkten op de planning staan vandaag. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:10:38 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200007486
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:09 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Twee? Hoeveel voer hebben Joop en jij nodig dan :D
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:10:52 #169
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200007489
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:09 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Die van AH is ook prima. Ik kom alleen bij de Aldi vandaag. Er is een beetje hoop voor me maar niet veel.
Spoilers!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:11:14 #170
217702 Lonaa
Honger!
pi_200007494
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh men.... Dat belooft wat dan :{
Mja. Het is wel de eerste keer dat ie echt wat mankeert. (Ja oke, hij heeft een versleten knie, that's a thing. Daar moet mogelijk tzt een nieuwe in) Geen idee wat dat met hem doet, op de lange termijn. Want hij is als de dood voor de dood, maar ook recalcitrant en stronteigenwijs. :+

Ik weet wel dat ik nu niet moet gaan pushen, op wat voor manier dan ook. In de familie-app zei iemand 'laatste peuk en dan 100 worden!', nou, daar wilde IK al bijna een peuk van opsteken. :X :')
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:11:34 #171
217702 Lonaa
Honger!
pi_200007498
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat mij in dat soort gevallen enorm helpt is het antwoord terug typen met je middelvingers

Sterkte verder!
Haaaaaaaaaaaahahahaha dit ga ik onthouden. :D :D
pi_200007501
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Sterkte verder!
Oh, mijn reactie komt nog wel. Maar de advocaat is nog met iets bezig dus niet te veel "rimpelen".
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:13:28 #173
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200007517
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Twee? Hoeveel voer hebben Joop en jij nodig dan :D
Op zich niet zoveel hoor. Hoewel, Joop fietst weer af en toe naar z'n werk, dan gaat er een lading voedsel in, je wordt er bijna bang van. :')

Supermarkt 1 heeft vegabrokjes die ik kan eten in de aanbieding, maar die hebben geen brood wat ik kan eten, dus mja. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:27:44 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200007691
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:13 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Op zich niet zoveel hoor. Hoewel, Joop fietst weer af en toe naar z'n werk, dan gaat er een lading voedsel in, je wordt er bijna bang van. :')

Supermarkt 1 heeft vegabrokjes die ik kan eten in de aanbieding, maar die hebben geen brood wat ik kan eten, dus mja. :+
Oh ja, gedoe dat...

Heeft hij het beetje naar zijn zin nowadays? :s)
pi_200007702
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:57 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik hoop op hetzelfde, de eerste was ik drie dagen compleet uitgeput en slap van en echt nare pijn in m'n arm. Maar ik teken voor jouw verloop ipv die van m'n buurvrouw :+

En als ik me echt niet goed voel, cancel ik de meetings inderdaad wel @:Kaatje1. Maar er zit er één bij waar we twee maanden over hebben gedaan om een datum te prikken dus vooral die zou ik toch wel heel graag erbij zijn.

Oh ja, @:Sarabi, ik wilde inderdaad ook nog vragen, waarom was je dag gister kut?
(Lezen, willen vragen, afgeleid, vergeten, iemand anders zien vragen, oja!! Zo gaat dat in mijn brein..)
Je kan altijd nog alle andere meetings afzeggen en die ene wel doen dan *G*

Goeie vraag aan Sarabi, had ik ook overheen gelezen :@

Ik ga als een speer vandaag. Hardgelopen, gestudeerd, begeleiding gesproken, boodschappen gedaan, zometeen naar therapie voor de eerste keer met een nieuwe therapeut, en vanavond komt dan nog mijn broertje eten. Hij krijgt bami met chinese kool, die had ik zaterdag voor 50 cent omdat hij wat sneu was dus we zien wat er nog goed aan is *G*
pi_200007727
Ik heb A gevraagd om begin oktober met me een survivalrun te doen, dus die moet ook aan de bak *G* heeft heel corona niet gesport... :X
Ik was verbaasd dat hij instemde om het met me te gaan doen, maar kennelijk heeft hij toch wel weer zin om te gaan bewegen O+
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:33:59 #177
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200007793
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh ja, gedoe dat...

Heeft hij het beetje naar zijn zin nowadays? :s)
Ja, gaat goed! :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:34:39 #178
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200007807
Ik ga oldscool vandaag:
- Kruimig gekookte aardappelen
- Grote "gehaktbal per persoon" (van echt dierenbeestjesgehakt, sorry @Candaasje )
- Sla met echte sla, bietenblaadjes, spinazie, rucola, ijsbergsla, rode sla, zilveruitjes, cornichons, fijngesneden grote augurken, amsterdamse uitjes en een zelfgemaakte kruidendressing.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:41:03 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200007910
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:33 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ja, gaat goed! :Y
*O* top, heel fijn!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:51:13 #180
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200008014
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:34 schreef fietsie het volgende:
Ik ga oldscool vandaag:
- Grote "gehaktbal per persoon" (van echt dierenbeestjesgehakt, sorry @:Candaasje )
- Sla met echte sla, bietenblaadjes, spinazie, rucola, ijsbergsla, rode sla, zilveruitjes, cornichons, fijngesneden grote augurken, amsterdamse uitjes en een zelfgemaakte kruidendressing.
Ik mis Jus, maar dat gaat vast goedkomen
  dinsdag 22 juni 2021 @ 13:56:33 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200008090
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Jus zou verboden moeten worden, tenzij er port, wijn of fond doorheen zit
  dinsdag 22 juni 2021 @ 14:01:10 #182
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200008157
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Bij gehaktballen? Blussen met wat rode wijn en dan inkoken, fond toevoegen, afsmaken en afmonteren.
pi_200008183
quote:

[..]

Jus, overgebleven van draadjesvlees :9~
  dinsdag 22 juni 2021 @ 14:02:43 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200008192
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Bij gehaktballen? Blussen met wat rode wijn en dan inkoken, fond toevoegen, afsmaken en afmonteren.
Dat kan bij stukje vlees best lekker zijn ja

Maar als ik de keuze heb, liever eigenlijk gewoon niks
  dinsdag 22 juni 2021 @ 14:09:31 #185
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200008289
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Nee. Geen Jus.
pi_200008371
Droge aardappels :r
  dinsdag 22 juni 2021 @ 14:17:24 #187
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200008436
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:13 schreef Tele6 het volgende:
Da's beter dan een kokhalzende (of erger) tafelgenote.
pi_200008557
To hollandaisesaus or not to hollandaise saus?

Hoop asperges, geen zin in een volle maaltijd met aardappelen ivm de hitte, dus ga voor een beetje vrije hand aspergesalade.
pi_200008569
quote:

[..]

Jus zou verboden moeten worden,
Amen
pi_200008590
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

Hoop asperges, geen zin in een volle maaltijd met aardappelen ivm de hitte, dus ga voor een beetje vrije hand aspergesalade.
Welke hitte?
Mijn tip met / bij asperges: gribichesaus. :Y)
Bijv: https://www.kokenmetkarin.nl/2020/06/03/aardappelsalade-gribiche/
Recept:
SPOILER
  dinsdag 22 juni 2021 @ 14:29:16 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200008604
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:13 schreef Tele6 het volgende:
Gewoon géén aardappels _O_
  dinsdag 22 juni 2021 @ 14:30:45 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200008627
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

Hollandaisesaus erbij dus :9~

Of gegrilde asperges, zonder saus, met ham en eitje

Maar indien mogelijk: hollandaisesaus. En ik ben geen sausmens maar hollandaise :9~ :9~
  dinsdag 22 juni 2021 @ 14:31:48 #193
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200008644
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Dan krijgt 77 jarige schoonmoeder een rolberoerte, en we hebben net al dr man gecremeerd, laten we dat ff niet doen.
pi_200008673
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:28 schreef AnneX het volgende:

[..]

Welke hitte?
Recept:
SPOILER
O nee, dat lijkt me niks! Van de week ook al knorrig op hf dat ze fucking ravigottesaus bij de asperges bedacht hadden :?
  dinsdag 22 juni 2021 @ 14:34:14 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200008680
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:31 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dan krijgt 77 jarige schoonmoeder een rolberoerte, en we hebben net al dr man gecremeerd, laten we dat ff niet doen.
Krieltjes dan, in zout water gekookt

Of wel van die zompklompen maken, maar nog way dat dat hier het huis in komt of dat ik het eet

Vind het ook echt niets toevoegen, behalve beetje matige vulling.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 14:36:52 #196
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200008717
Ik vind werkelijk alle aardappelvormen geweldig maar kruimige gekookte aardappels komen er alleen in voor stamppot.

Morgen eet ik nog asperges. Met zelf opgegraven krieltjes :9 En gribichesaus want die is nog niet aan de beurt geweest dit jaar.
Spoilers!
pi_200008894
Wij hebben vanavond sperziebonen, krieltjes, zoetzure komkommer en een worstje. Nu straks nog boontjes punten, daar heb ik zo'n hekel aan.

Ondertussen heb ik m'n eerste prik in m'n arm zitten. Nog 5 min wachten totdat ik naar huis mag!
pi_200008919
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 12:53 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Heel fijn! *O*

@:Sarabi; wat was er gisteren dan?
Al een weekje niet helemaal lekker in mijn vel.
Verder ook een beetje hypochonderen :')
pi_200008933
quote:

SPOILER
Stom dat het bedrijf toch zo gaat doen -O-
pi_200008953
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Dit :Y
  dinsdag 22 juni 2021 @ 15:01:32 #201
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200009066
Wat is jullie probleem met Jus dan wel aardappels?
pi_200009114
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:49 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben vanavond sperziebonen, krieltjes, zoetzure komkommer en een worstje. Nu straks nog boontjes punten, daar heb ik zo'n hekel aan.

Ondertussen heb ik m'n eerste prik in m'n arm zitten. Nog 5 min wachten totdat ik naar huis mag!
Ha, vond ik ook: lekker, alleen boontjes afhalen minder.
Totdat ik sch.zus gewoon 5/6 stuks op de snijplank zag leggen en rats de puntjes erafsneed. w/ Eureka. Dat gaat sneller.
Ms doe jij het al zo. Voor mij was het nieuw.
pi_200009128
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:34 schreef fietsie het volgende:
Ik ga oldscool vandaag:
- Grote "gehaktbal per persoon" (van echt dierenbeestjesgehakt, sorry @:Candaasje )
Het is dat we vandaag dikke vette mexicaanse home made VREPS gaan eten, anders had ik de boot naar Friesland genomen! :9
pi_200009168
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:28 schreef AnneX het volgende:

[..]

Welke hitte?
Recept:
SPOILER
Ik lees griebussaus :D
Ziet er wel lekker uit.
pi_200009188
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Geen probleem met jus hier.
En tja waarom lust iemand iets niet.
Ik eet ze trouwens wel, maar maak ze nooit zelf.

Zoete aardappel staat wel vaak op het menu :9
pi_200009192
quote:
Niks! 100% niks.
Een goeie kruimige met jus :9~
pi_200009220
2 mooie 'vers' van het mes gesneden Hollandse nieuwe haringen op het zonnige terras van de visjuwelier gegeten. Reteduur 2.70 ps maar erg lekker! 🐟🐟
pi_200009230
Ik lieg nu wel een beetje :@ want vanavond staat gnocchi op het menu.
pi_200009252
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:10 schreef Sarabi het volgende:
Ik lieg nu wel een beetje :@ want vanavond staat gnocchi op het menu.
Ook lekker.

Wat heb je dan? Of vage dingen? ff lab prikken?
  dinsdag 22 juni 2021 @ 15:12:18 #210
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200009262
Aardappels eet ik eigenlijk alleen gebakken, met mayo :9
pi_200009271
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:12 schreef gcjoel het volgende:
Aardappels eet ik eigenlijk alleen gebakken, met mayo :9
Mayo met gebakken aardappels :9~
  dinsdag 22 juni 2021 @ 15:13:14 #212
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200009278
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:12 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja :9
  dinsdag 22 juni 2021 @ 15:13:19 #213
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200009281
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:12 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Accuraat dit.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 22 juni 2021 @ 15:14:12 #214
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200009294
Als ik aardappels schrap, heb ik een muitende kerel, dus eh. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_200009346
Ik heb een Candaasje nodig in m'n leven.

M'n kat kwam net binnenlopen met een vogel. Die gelukkig nog wel leeft, maarja, wat doe je met een levend vogeltje die duidelijk wel even wat hulp nodig heeft.

Maar de dierenambulance komt gelukkig. Ik was redelijk in paniek en zat midden in een overleg. :')
pi_200009353
Alle aardappelgerechten zijn lekker toch?

Oh en ik lees een boek van Griet op de Beeck. Ik moet wennen aan de Vlaamse schrijf/spreektaal. Met hun gij etc. Al luister ik 2 Vlaamse podcasts, dat is toch anders dan het geschreven te zien.
pi_200009470
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:18 schreef Blues het volgende:
Alle aardappelgerechten zijn lekker toch?

Oh en ik lees een boek van Griet op de Beeck. Ik moet wennen aan de Vlaamse schrijf/spreektaal. Met hun gij etc. Al luister ik 2 Vlaamse podcasts, dat is toch anders dan het geschreven te zien.
Ik zie ook nooit iemand gij schrijven hier, eerlijk gezegd.

Ook spreken vrijwel niet, trouwens...
pi_200009499
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:11 schreef Blues het volgende:

[..]

Ook lekker.

Wat heb je dan? Of vage dingen? ff lab prikken?
Sinds ik bij de tandarts ben geweest voel ik allemaal vreemde dingen in mijn mond. Tot een paar dagen geleden mij kaak ook de hele tijd begon te knakken.
Waarschijnlijk gewoon stress door de hele tijd met mijn mond bezig te zijn.
Maar dat is nu sinds bijna een dag ook weer zo goed als weg :)
Nu alleen nog een gevoelige tand over, maar dat wil ik even in de gaten houden :+ misschien zit dat ook gewoon tussen mijn oren. Maar als het volgende week nog zo is, dan even terug naar de tandarts.
pi_200009580
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 13:28 schreef Tele6 het volgende:

...naar therapie voor de eerste keer met een nieuwe therapeut...
Benieuwd hier naar :)
pi_200009639
Gooooodver :(

Zo mn kookvocht in de gootsteen :'(
  dinsdag 22 juni 2021 @ 15:46:30 #221
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200009782
IJsdraakje heb je je ava geverfd?
  dinsdag 22 juni 2021 @ 15:49:10 #222
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200009827
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:46 schreef fietsie het volgende:
IJsdraakje heb je je ava geverfd?
Zo eens in de zoveel tijd switch ik even. :Y

Tot groot verdriet van velen die niet met verandering om kunnen gaan. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 22 juni 2021 @ 15:52:13 #223
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200009880
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:49 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Zo eens in de zoveel tijd switch ik even. :Y

Tot groot verdriet van velen die niet met verandering om kunnen gaan. :+
Mjah het Oranje thema vind ik dan persoonlijk Zum Kotzen maar euh verandering in vormgeving is vaak wel positief en houdt dingen levendig ;)
  dinsdag 22 juni 2021 @ 15:53:12 #224
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200009907
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mjah het Oranje thema vind ik dan persoonlijk Zum Kotzen maar euh verandering in vormgeving is vaak wel positief en houdt dingen levendig ;)
Ja, die hoeft ook niet zo nodig, maar even showen elders enzo. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_200010162
Ohja, ik heb ook een oranje thema. Ik vergeet altijd dat ik ooit die dingen heb laten maken/gemaakt. Al is m'n O&N wel favoriet. :')

g3FZc.gif
  dinsdag 22 juni 2021 @ 16:06:56 #226
217702 Lonaa
Honger!
pi_200010195
Brillen gekocht. Moest gewone en zonnebril maar kon niet kiezen tussen 2 brillen dus uh, nu heb ik 2 brillen en een zonnebril. :7

Vanavond eten we Zeeuwse mosselen met room en brood :9
Morgen asperges met hollandsaise en zalmbuik :9

#foreverfat
pi_200010242
Ik eet denk ik een soort fritatta. Met lekker veel kaas er door.
pi_200010281
Mmmm we krijgen net een mailtje dat we weer deels (max 50%) naar kantoor "mogen". Maar een goeie die me dat laat doen. Laatste "werk"dag ga ik m'n telefoon en laptop brengen, eerder echt niet
pi_200010448
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:05 schreef Myraela het volgende:
Ohja, ik heb ook een oranje thema. Ik vergeet altijd dat ik ooit die dingen heb laten maken/gemaakt. Al is m'n O&N wel favoriet. :')

[ afbeelding ]
Ik vergeet dat soort dingen ook altijd :7 Bedankt voor het er aan herinneren.
pi_200010460
Hmm, het werkt alleen niet -O-10
pi_200010475
Die 10 was van de kont van mijn kat.
pi_200010500
Wat doe ik fout? Ik ga naar profiel, dan naar usericonmanager en klik die met oranje pakje aan en dan gaat het scherm automagisch naar de index en that's it en mijn plaatje heeft nog steeds een zwart pakje aan.
pi_200010507
Ik en computersystemen is geen goed duo vandaag.
pi_200010531
Kerst wil wel :')
  dinsdag 22 juni 2021 @ 16:27:39 #235
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200010555
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:24 schreef Isabeau het volgende:
Wat doe ik fout? Ik ga naar profiel, dan naar usericonmanager en klik die met oranje pakje aan en dan gaat het scherm automagisch naar de index en that's it en mijn plaatje heeft nog steeds een zwart pakje aan.
De mijne wilde net ook niet van oranje af, geen idee waarom.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 22 juni 2021 @ 16:30:24 #236
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200010598
test
pi_200010666
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:23 schreef Isabeau het volgende:
Die 10 was van de kont van mijn kat.
pi_200010681
Ik heb ook nog een ander beessie zie ik in mijn usericons _O-
  dinsdag 22 juni 2021 @ 16:38:31 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200010729
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:24 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon dubbelklikken op je ava.

Dan opent de ava manager.

Je hoeft helemaal niet naar je profiel
pi_200010793
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:38 schreef fietsie het volgende:

Gewoon dubbelklikken op je ava.

Dan opent de ava manager.

Je hoeft helemaal niet naar je profiel
_O_
pi_200010798
oh }:|

oranje werkt niet
pi_200010813
...
pi_200010818
pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
pi_200010823
ik geef op
pi_200010881
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:33 schreef Blues het volgende:

[..]

Benieuwd hier naar :)
Ging goed! Ze kwam heel professioneel, aandachtig en vlug op me over. Leek goed door te hebben wat ik bedoelde en wat ik wilde. Fijn :)
pi_200010915
quote:
Droge aardappels krijg ik zo niet weg. Of ik heb nooit goeie gehad.

Met de draadjesvleesjus van mijn oma daarentegen :9~

#nepveganist
pi_200010963
Ik hou van aardappelen. Maar m'n vriend niet, dus we eten eigenlijk nooit gekookte aardappelen.

Lekkerste is overigens gekookte kriel in schil, dan op een bakplaat, beetje stampen en in de oven gooien met wat olie en kruiden.
pi_200011068
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:47 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ging goed! Ze kwam heel professioneel, aandachtig en vlug op me over. Leek goed door te hebben wat ik bedoelde en wat ik wilde. Fijn :)
Fijn. Is dit een blijvende? Of een vakantie vervanger
pi_200011095
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Fijn. Is dit een blijvende? Of een vakantie vervanger
Dit is degene bij wie ik de rest van m'n behandeling ga doen als het goed is :)
pi_200011127
Ha, dat klinkt goed @Tele6 ! Fijn!
pi_200011168
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dit is degene bij wie ik de rest van m'n behandeling ga doen als het goed is :)
Ben je eindelijk op je plek beland?
Daarnaast heb ik de indruk, dat het best goed gaat met combineren van studie, werk en bezigheden. En met AB? Toch?!
pi_200011178
@Isabeau soms kan ik ook zo goed klooien o|O
pi_200011242
Ik weet nog niet wat ik ga eten.
Ik heb in mijn koelkast:
Verse spinazie, 5 komkommers, 8 rode en 2 oranje paprika's, 2 courgettes, half blok witte kaas, truffelmayonaise, mayonaise, soyasaus
In mijn voorraadkast:
Pak witte spaghetti, pot muf ruikende volkoren penne, witte rijst, een zoete aardappel, blikjes linzen.
In mijn vriezer:
Ossenhaas, lamsvlees, broccoli, paprikareepjes, broccoli/bloemkool/wortel mix, vega shizzle, allerlei soorten doosjevol diepvriesfruit, tiramisu ijs, perenijsjes en citroen, bosbessen en mango sorbetijs.

Ik heb zin in:
Gebakken geitenkaas-in-spek op brood, pannenkoeken met spek en jong belegen kaas, volkoren spaghetti met jong belegen kaas en ketchup, broodje carpaccio met pesto, truffelmayonaise en parmezaan, spareribs met gepofte aardappel en zure room, witte rijst met saté en ajam ketjap, pizza met rauwe ham en burrata, sushi..

Ergens gaat iets mis :+
Iemand een idee wat ik kan eten uit m'n voorraad wat óók lekker is?
Of moet ik maar wat bestellen/naar de winkel om iets van m'n lijst te halen..

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 22-06-2021 17:32:12 ]
  dinsdag 22 juni 2021 @ 17:15:05 #254
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200011274
Brr, best koud. Ik zit te wachten op een stel nieuwe banden. Er zaten ineens enorme droogtescheuren in mijn achterbanden.
Spoilers!
pi_200011276
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:47 schreef Tele6 het volgende:

Oh fijn zeg ^O^
pi_200011305
Ik ben nog steeds op zoek naar DE ultieme mooi getekende vogel voor in mijn avaatje. Geen kindertwittervogeltje :+
  dinsdag 22 juni 2021 @ 17:17:52 #257
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200011316
Gatverdamme. Er kwam een medewerker bij me op de picknicktafel zitten. En nou rookt hij. Ik zag hem 8 minuten geleden ook al roken.

Spoilers!
pi_200011326
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gatverdamme. Er kwam een medewerker bij me op de picknicktafel zitten. En nou rookt hij. Ik zag hem 8 minuten geleden ook al roken.

Je hebt een stinkdag -O-
pi_200011392
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik weet nog niet wat ik ga eten.
Ik heb in mijn koelkast:
Verse spinazie, 5 komkommers, 8 rode en 2 oranje paprika's, 2 courgettes, half blok witte kaas, truffelmayonaise, mayonaise
In mijn voorraadkast:
Pak witte spaghetti, pot muf ruikende volkoren penne, witte rijst, een zoete aardappel, blikjes linzen.
In mijn vriezer:
Ossenhaas, lamsvlees, broccoli, paprikareepjes, broccoli/bloemkool/wortel mix, vega shizzle, allerlei soorten doosjevol diepvriesfruit, tiramisu ijs, perenijsjes en citroen, bosbessen en mango sorbetijs.

Ik heb zin in:
Gebakken geitenkaas-in-spek op brood, pannenkoeken met spek en jong belegen kaas, volkoren spaghetti met jong belegen kaas en ketchup, broodje carpaccio met pesto, truffelmayonaise en parmezaan, spareribs met gepofte aardappel en zure room, witte rijst met saté en ajam ketjap, pizza met rauwe ham en burrata..

Ergens gaat iets mis :+
Iemand een idee wat ik kan eten uit m'n voorraad wat óók lekker is?
Of moet ik maar wat bestellen/naar de winkel om iets van m'n lijst te halen..
Zou bijna zeggen kom hierheen en dan gaan we ergens spekpannenkoeken eten (decrest klinkt ook veel te lekker)
pi_200011511
Nextdoor genot *G*

***Stratenmaker gezocht voor tuin. Voor onze tuin op de ...weg zijn wij op zoek naar een stratenmaker om de tuin te betegelen. Momenteel is het een zandbak nog. Wie heeft tijd om dit op korte termijn te doen of wie kent er een goede stratenmaker. Alvast bedankt voor het meedenken.

->Hoi , ik hoop dat je ook overweegt om ruimte voor groen te behouden? Ik denk graag met jullie mee als je zelf de mogelijkheden niet meteen ziet… Contacteer me gerust vrijblijvend via DM.

***Zeker ook groen in borders langs de zijkanten :-)

->dat is op zich goed maar klinkt ook alsof het nog wel leuker en spannender kan met een veel fijnere tuin als resultaat 😉

Iemand anders:
->Ik wil het doen u kunt mij bellen op 06...

Antwoord van weer iemand anders: Kunt u zelf niet bellen?

Heerlijk, echt waar _O-
pi_200012315
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:27 schreef Blues het volgende:
Nextdoor genot *G*

***Stratenmaker gezocht voor tuin. Voor onze tuin op de ...weg zijn wij op zoek naar een stratenmaker om de tuin te betegelen. Momenteel is het een zandbak nog. Wie heeft tijd om dit op korte termijn te doen of wie kent er een goede stratenmaker. Alvast bedankt voor het meedenken.

->Hoi , ik hoop dat je ook overweegt om ruimte voor groen te behouden? Ik denk graag met jullie mee als je zelf de mogelijkheden niet meteen ziet… Contacteer me gerust vrijblijvend via DM.

***Zeker ook groen in borders langs de zijkanten :-)

->dat is op zich goed maar klinkt ook alsof het nog wel leuker en spannender kan met een veel fijnere tuin als resultaat 😉

Iemand anders:
->Ik wil het doen u kunt mij bellen op 06...

Antwoord van weer iemand anders: Kunt u zelf niet bellen?

Heerlijk, echt waar _O-
Vermoeiend. Veel mensen zijn vermoeiend.
pi_200012715
Avond!

Wij eten vanavond pasta. Althans, als ik zo nog even de boodschappen ga doen dan. Anders wordt het een karig maal.

Oh en ik verzoop mijn aardappels in de jus. Want gewoon gekookte aardappels vind ik maar maaaaaatige dingen. Krieltjes of in schil allemaal helemaal prima.

@Tele6 : Wat fijn dat therapeut goed klikte!

@Sarabi : even een virtuele knuffel :*

@Myraela : Nouja, mijn euh resultaten met vogels zijn helaas ook niet echt om over naar huis te schrijven tot nu toe :@ :')

@Kaatje1 : Wat een droeftoeters daar op je werk zeg :{

En verder.... geen idee meer. Mijn hoofd is een vergiet. Eerst maar eens boodschappen doen. De komende 2 dagen heb ik wel vrij dus kan ik jullie weer genoeg vervelen *)
pi_200012822
@Candaasje : pakketje gevonden?

@Sarabi ik ben niet zo'n hypochonder, maar ik heb eens uit pure hypochondrie (of stress) mijn mond een week lang niet verder dan 1cm open kunnen krijgen. Ik voel met je mee :D!

@Tele6 een goede therapeut is z'n (m/v/lgbtqri+) in goud waard. Of zoals mijn zeer problematische vriendin eens zei tegen (en over) haar goede therapeut Martin: ze zou al haar tien kinderen Martin noemen, de jongens en de meisjes, als ze kinderen had.

@Kaatje1 : dit hoort er bij. Het is een nuttig en werkzaam onderdeel van het scheidingsproces dat de pijn lichter maakt. Je kan beter weg zijn bij zo'n bedrijf, nietwaar?

De rest ben ik min of meer vergeten. @vlindertje89 had nog een hoop lekkere menusuggesties, maar ik eet even zonder pasta/rijst/brood, dus ze vallen allemaal af.
Wel had ik net voor morgen witlof met kaas & ham (en banaan denk ik jaja, sorry), en aardappeltjes mét jus bedacht. Nu al zin an :').
pi_200012869
@sigme en de banaan _O_ en ik wilde nog even zeggen dat ik de foto van de bever heel cool vind O+ Ik heb nog nóóit een bever in de vrije natuur gezien.
pi_200012897
Oh ja, maar wat ik eigenlijk onder de Ctrl-v had zitten: de horrortulpupdate.
Want zoals jullie van horrortulpje mogen verwachten, die laat zich maar zo niet de grond in slijmen door een paar slakken. Van de slakken geen spoor }) . Horrortulpje heeft wel een veer gelaten, maar ze staat nog.

pi_200012927
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:05 schreef sigme het volgende:
Oh ja, maar wat ik eigenlijk onder de Ctrl-v had zitten: de horrortulpupdate.
Want zoals jullie van horrortulpje mogen verwachten, die laat zich maar zo niet de grond in slijmen door een paar slakken. Van de slakken geen spoor }) . Horrortulpje heeft wel een veer gelaten, maar ze staat nog.

[ afbeelding ]
Nou, die is rijp voor Huize Avondrood zeg.
pi_200012931
Net de brief naar werk binnengekregen. Eerste versie van vrienden, later gecorrigeerd door advocaat. Mooie, maar vooral ook stevige brief. Nav onze calls weet ik ook wat ik schrijf _O- Wel handig
pi_200012964
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, die is rijp voor Huize Avondrood zeg.
Ik dacht vroeger dat je in huize 'de wenakker' alvast kon wennen aan (het idee) op een akkertje te gaan liggen.
pi_200012978
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:10 schreef sigme het volgende:

Ik dacht vroeger dat je in huize 'de wenakker' alvast kon wennen aan (het idee) op een akkertje te gaan liggen.
Ik heb een duister vermoeden dat al die bejaardenhuisnamen stiekem in een soort melige bui zijn ontsproten.
pi_200013003
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Net de brief naar werk binnengekregen. Eerste versie van vrienden, later gecorrigeerd door advocaat. Mooie, maar vooral ook stevige brief. Nav onze calls weet ik ook wat ik schrijf _O- Wel handig
Heb je er een goed gevoel bij?
pi_200013011
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb een duister vermoeden dat al die bejaardenhuisnamen stiekem in een soort melige bui zijn ontsproten.
Nou ja,een 'wenakker' is wel een ding, en die plattelandsoudjes kennen het wel. Het is het deel van een akker waar je de ploeg wendt (en keert).
pi_200013035
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:13 schreef sigme het volgende:

Nou ja,een 'wenakker' is wel een ding, en die plattelandsoudjes kennen het wel. Het is het deel van een akker waar je de ploeg wendt (en keert).
Ik bedoel dat al die namen iets met 'het einde', 'een nieuw begin' te maken lijken te hebben. Hier waar je keert, een andere richting op gaat.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:24:25 #273
63722 z80
I fink you freaky
pi_200013188
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zou bijna zeggen kom hierheen en dan gaan we ergens spekpannenkoeken eten (decrest klinkt ook veel te lekker)
Wel pannenkoeken vandaag. Maar zonder spek, uit de koeling van de lidl Nederland. Die laat ik voortaan liggen.
Wel de koffie mee genomen waar ik voor kwam. Ruikt goed door de verpakking.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:26:38 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200013226
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:17 schreef Blues het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar DE ultieme mooi getekende vogel voor in mijn avaatje. Geen kindertwittervogeltje :+
In CRE kijken. Samzzz (of een z meer of minder) tekent mooie vogels. Misschien mag je er 1 gebruiken voor je ava
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:29:35 #275
63722 z80
I fink you freaky
pi_200013284
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Mogge! Supertoevallig zeg van clubkind en vanykind :o
Groet vanaf wachtkamer kliniek Nijmegen :W Hopelijk vandaag mooi dagje Duitsland :)

Thanks Z, ga ook naar DM ^O^
Heb m'n oranje shirt aan >:)
Kleve overleeft? En nog zitruimte over in de auto?

ps
Hoe vind je de omgeving hier? Het wonen waard?
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:30:52 #276
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200013312
avond eten : popcorn 8)7

wijntje er bij en netflixen maar :7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:32:38 #277
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200013341
Verse tuinbonen en een entrecote.

Mini magnum toe :9
  Moderator dinsdag 22 juni 2021 @ 19:33:37 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200013361
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Meestal is de naam wel iets toch? Tenzij vernoemd naar persoon ofzo.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:34:26 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200013374
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:24 schreef z80 het volgende:

[..]

Wel pannenkoeken vandaag. Maar zonder spek, uit de koeling van de lidl Nederland. Die laat ik voortaan liggen.
Wel de koffie mee genomen waar ik voor kwam. Ruikt goed door de verpakking.
Niet die van de Franse weken? Die zijn lekker. Tenminste, ik hou er niet zo van maar mijn dochter is er gek op en ze ruiken erg lekker en zien er goed uit
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:36:24 #280
63722 z80
I fink you freaky
pi_200013414
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Niet die van de Franse weken? Die zijn lekker. Tenminste, ik hou er niet zo van maar mijn dochter is er gek op en ze ruiken erg lekker en zien er goed uit
Ik had die schijven die vandaag in de koeling lagen. En dat waren geen Franse.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:38:08 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200013446
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Meestal is de naam wel iets toch? Tenzij vernoemd naar persoon ofzo.
Uiterjoon in Scheveningen. Betekent de laatste boei

Vind dat zo naargeestig 😅
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:39:41 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200013471
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:36 schreef z80 het volgende:

[..]

Ik had die schijven die vandaag in de koeling lagen. En dat waren geen Franse.
Deze zijn erg lekker, vanmorgen meegenomen

pi_200013479
Asperges goed gelukt :9~
pi_200013529
@sigme : Oh ja zie, ik was iets vergeten te melden! Ik ga het zo even passen! *O*

En ik had al heel de bever gemist! :o O+
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:51:31 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200013687
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Asperges goed gelukt :9~
_O_
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:52:09 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200013702
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:43 schreef Candaasje het volgende:
@:sigme : Oh ja zie, ik was iets vergeten te melden! Ik ga het zo even passen! *O*

En ik had al heel de bever gemist! :o O+
Ik zag op vakantie een rattenbever/beverrat, dat zijn ook rare beesten :D
pi_200013703
Ik kijk altijd bij de nieuwe producten op ah.nl om te kijken welke pareltjes ze nu weer bedacht hebben. De frikandelsalade heeft een upgrade gehad.

dinsdag 22 juni 2021 @ 19:52:59 #288
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200013714
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:52 schreef Myraela het volgende:
Ik kijk altijd bij de nieuwe producten op ah.nl om te kijken welke pareltjes ze nu weer bedacht hebben. De frikandelsalade heeft een upgrade gehad.

[ afbeelding ]
:') _O-

Familie slagersreceptuur :')
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:54:38 #289
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200013741
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:52 schreef Molo het volgende:

[..]

:') _O-

Familie slagersreceptuur :')
Schande dit _O-
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:54:43 #290
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200013742
Lekker voor echt elke gelegenheid

Ik zie je het al serveren op een uitvaart _O-

Of op een veganistenconferentie

Of een schijf van vijf presentatie
pi_200013767
Toch zou ik het wel kopen als ik vlees zou eten. Zo fascinerend dit soort producten. :')
pi_200013808
Wie wil er met de trein door Zweden? Nu op npo2. w/
Slow tv. Zen tv.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 20:01:55 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200013855
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:56 schreef Myraela het volgende:
Toch zou ik het wel kopen als ik vlees zou eten. Zo fascinerend dit soort producten. :')
quote:
Ingrediënten
INGREDIËNTEN: 36% varkensvlees, plantaardige olie (raap, palm, SESAM, rijst, zonnebloem), water, suiker, scharrelEIgeel, groente (ui, knoflook), azijn, glucose-fructosestroop, TARWE, SOJAstukjes, zout, specerijen (o.a. MOSTERD), gemodificeerd zetmeel (maïs, aardappel), tomatenpuree, conserveermiddel (E202, E211), SESAMzaad, voedingszuur (E330, E260), kruiden, kleurstof (E150a, E160c, E162), aroma (SOJA, TARWE, SELDERIJ), verdikkingsmiddel (E415, E1422), natuurlijk aroma, TARWEbloem, gedroogde paprika, paprika concentraat, gehydrolyseerd plantaardig eiwit (maïs, SOJA), zuurteregelaar (E575), smaakversterker (E621), citrusvezel, gistextract, SOJAbonen, gebrande suiker, kruidenextract, suikerstroop, melasse.
Ik doe ook altijd glucosefructosestroop en kleurstof door mijn familierecepten :D _O- _O- _O-
pi_200013859
Zen in bad vanavond. Met een luisterboek, dat ik al meermaals opnieuw heb gestart omdat ik steeds in slaap val, terwijl het toch erg interessant is.
pi_200013870
Heb nu wel de vegan eisalade van ah in huis. Morgen de test.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 20:03:08 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200013885
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:59 schreef AnneX het volgende:
Wie wil er met de trein door Zweden? Nu op npo2. w/
Slow tv. Zen tv.
Zweden met de trein lijkt me te saai helaas
  dinsdag 22 juni 2021 @ 20:06:35 #297
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_200013940
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:01 schreef Molo het volgende:

[..]

[..]

Ik doe ook altijd glucosefructosestroop en kleurstof door mijn familierecepten :D _O- _O- _O-
Dat vind jij de meest opvallende?

Citrusvezel en gehydrolyseerd plantaardig eiwit staan in elk keukenkastje :+
  dinsdag 22 juni 2021 @ 20:07:09 #298
63722 z80
I fink you freaky
pi_200013954
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:01 schreef Molo het volgende:

[..]

[..]

Hoeveel Kcal heeft dit goedje?
Suiker, glucose-fructosestroop, suikerstroop en een zooi zetmeel onder verschillende namen.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 20:09:23 #299
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_200013991
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:07 schreef z80 het volgende:

[..]

Hoeveel Kcal heeft dit goedje?
Suiker, glucose-fructosestroop, suikerstroop en een zooi zetmeel onder verschillende namen.
Per 100 gram: 405 kcal
  dinsdag 22 juni 2021 @ 20:10:24 #300
63722 z80
I fink you freaky
pi_200014011
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:06 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Dat vind jij de meest opvallende?

Citrusvezel en gehydrolyseerd plantaardig eiwit staan in elk keukenkastje :+
De gehydrolyseerd plantaardig eiwit kun je mogelijk bij een krachtsporter vinden. Dit ipv de dierlijke eiwitten.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 20:11:46 #301
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_200014035
Aldi heeft geen witlofsalade -O-
Ik had een hele kar vol, 3 tassen met kop en nog los spul. 67 euro :o Ik had veel meer verwacht. Ik had alleen al voor 10 euro houtskool en 10 euro olijfolie.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')