Niet angstaanjagende CS.quote:
Kokend water veroorzaakt nare brandwondenquote:Op maandag 21 juni 2021 18:32 schreef Vanyel het volgende:
AUUUUU
Net bij het opscheppen een klodder dikke bloemkoolsoep recht uit de pan midden in mijn handpalm.
Kommetje neerzetten, soep wegwapperen van mijn hand, soep bleef plakken, kraan aan, au.
Palm rood.
Was het maar water. Gepureerde bloemkool en aardappel met een beetje vocht.quote:Op maandag 21 juni 2021 18:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kokend water veroorzaakt nare brandwondenGoed blijven koelen met lauw water.
Qua branden is dat als water. Water dat blijft plakken op de plek waar het terecht komtquote:Op maandag 21 juni 2021 18:35 schreef Vanyel het volgende:
Was het maar water. Gepureerde bloemkool en aardappel met een beetje vocht.
Facepalmquote:Op maandag 21 juni 2021 18:32 schreef Vanyel het volgende:
AUUUUU
Net bij het opscheppen een klodder dikke bloemkoolsoep recht uit de pan midden in mijn handpalm.
Kommetje neerzetten, soep wegwapperen van mijn hand, soep bleef plakken, kraan aan, au.
Palm rood.
quote:Op maandag 21 juni 2021 15:32 schreef sigme het volgende:
En zo stond ze er zojuist bij. Ik slaakte van schik een gilletje. En dat doe ik niet vaak
[ afbeelding ]
quote:
Ja.quote:Op maandag 21 juni 2021 18:45 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet geloof ik even teruglezen. @:fietsie die een vegan OP maakt...dan is er iets aan de hand
Iets met redditballetjes geloof ik.quote:Op maandag 21 juni 2021 18:45 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet geloof ik even teruglezen. @:fietsie die een vegan OP maakt...dan is er iets aan de hand
quote:Op maandag 21 juni 2021 18:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja.
Geen enkele relatie met vorige topic. Ik zeg het maar alvast. Anders blijf je zoeken.
Ik snap er nog de ballen vanquote:Op maandag 21 juni 2021 18:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Iets met redditballetjes geloof ik.
Met een rijk sausje van support voor Tele en Lonaa
Ja holy crap man. Dat is echt idioot veel.quote:Op maandag 21 juni 2021 19:10 schreef Lonaa het volgende:
Enerverende namiddag.
Het goede nieuws: Capabel lijkende sportpodotherapeut. Onderzoeken gedaan, probleem gedestilleerd, moet te verhelpen zijn met zolen. Kan wel zijn dat het een wat langer traject wordt dan we beide zouden willen maar 'we gaan dit varkentje wassen' (Wanneer heeft 1 van jullie iemand dat voor het laatst hardop horen zeggen?![]()
)
Over 3 weken zijn ze klaar.
Het slechte nieuws: Mijn vader voelt zich al een week of 2 niet heel denderend en dat werd significant erger, vrijdag. Zo erg dat hij een afspraak maakte bij de huisarts (dat 'een jaar lang doorlopen met klachten' heb ik niet van een vreemde). Hij kon namelijk amper nog wat en had best wel helse pijnen bij het hoesten (en dat doet ie best want zware van nelle roken) en diep inademen en bij het liggen.
Bij de huisarts geweest, bloed afgenomen, direct naar de spoedafdeling van het ziekenhuis gestuurd, CT-scan en hij heeft vijf (5!!!!!!) longembolien.
Needless to say dat ie de komende dagen aan de medicijnen in het ziekenhuis ligt.
5 stuks. 5. Laat het even op je inwerken.Niet "een dubbele", maar 5.
Het zijn er zoveel dat ik daadwerkelijkquote:Op maandag 21 juni 2021 19:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja holy crap man. Dat is echt idioot veel.
Ik stopte hier even met lezen voor een voorlopige diagnose…quote:Op maandag 21 juni 2021 19:10 schreef Lonaa het volgende:
Enerverende namiddag.
Het goede nieuws: Capabel lijkende sportpodotherapeut. Onderzoeken gedaan, probleem gedestilleerd, moet te verhelpen zijn met zolen. Mijn Peroneus brevis is boos. Al een jaar. En dat gaat niet echt over omdat mijn voet wat naar binnen klapt. Dat is het idee iig. Kan wel zijn dat het een wat langer traject wordt dan we beide zouden willen maar 'we gaan dit varkentje wassen' (Wanneer heeft 1 van jullie iemand dat voor het laatst hardop horen zeggen?![]()
)
Over 3 weken zijn ze klaar.
Het slechte nieuws: Mijn vader voelt zich al een week of 2 niet heel denderend en dat werd significant erger, vrijdag. Zo erg dat hij een afspraak maakte bij de huisarts (dat 'een jaar lang doorlopen met klachten' heb ik niet van een vreemde). Hij kon namelijk amper nog wat en had best wel helse pijnen bij het hoesten (en dat doet ie best want zware van nelle roken) en diep inademen en bij het liggen.
Demmit! Ik had nog gelijk ookquote:Bij de huisarts geweest, bloed afgenomen, direct naar de spoedafdeling van het ziekenhuis gestuurd, CT-scan en hij heeft vijf (5!!!!!!) longembolien.
Needless to say dat ie de komende dagen aan de medicijnen in het ziekenhuis ligt.
5 stuks. 5. Laat het even op je inwerken.Niet "een dubbele", maar 5.
Is een spier die aangehecht zit aan je meest buiteste middenvoetsbeentje en dan onderlangs je enkelpot via je hiel dieper je kuit in verdwijnt en aangehecht zit aan de buitekant van je knie.quote:Op maandag 21 juni 2021 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Goeiedag dan, 5. Best wel overdreven, 1 is al teveel
Fijn van het te wassen varkentje. En wat is dat peronus ding? (Geen zin om op te zoeken)
Het ‘mooie’ in ons ziekenhuis was (en ik denk standaard protocol) dat je na zo’n eerste CT en bij goed klinisch herstel geen vervolgscan meer krijgt. Ze gaan er vanuit dat die dingen aan het oplossen zijn, kan lang duren en plaatjes schieten maakt het herstel niet sneller.quote:Op maandag 21 juni 2021 19:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het zijn er zoveel dat ik daadwerkelijkgedaan heb aan de telefoon.
GO BIG OR GO HOME.
Ik heb heel veel niet van een vreemde.
Ik krijg houtje-touwtje vibesquote:Op maandag 21 juni 2021 19:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Is een spier die aangehecht zit aan je meest buiteste middenvoetsbeentje en dan onderlangs je enkelpot via je hiel dieper je kuit in verdwijnt en aangehecht zit aan de buitekant van je knie.
Ik denk dat ie het zonder longembolieen ook niet had gekund thoughquote:Op maandag 21 juni 2021 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik stopte hier even met lezen voor een voorlopige diagnose…
[..]
Demmit! Ik had nog gelijk ook![]()
Ik heb net zo’n vader, al deed die er ‘maar’ een week over om naar de huisarts te gaan en had hij ‘maar’ drie embolieën.
Sterkte ermee! Ze kunnen in ieder geval niet doorschieten zijn lijf in en met wat ferme bloedverdunners was het leed vrij snel voorbij voor mijn vader.
Maar die fietste de dag voor opname (en bedrust) dan ook nog ruim 30 km. Zo te lezen lukte dat de jouwe niet meer. Niks gek als die dan wat langer nodig heeft om te herstellen.
Hahahahaha. Oh dat begrjip ik wel, trouwens.quote:Op maandag 21 juni 2021 19:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het ‘mooie’ in ons ziekenhuis was (en ik denk standaard protocol) dat je na zo’n eerste CT en bij goed klinisch herstel geen vervolgscan meer krijgt. Ze gaan er vanuit dat die dingen aan het oplossen zijn, kan lang duren en plaatjes schieten maakt het herstel niet sneller.
Moet je mijn vader hebben. Loopt niet snel naar een dokter, maar als er iets aan de hand blijkt te zijn, dan staat hij wel te steigeren om check en dubbelcheck te krijgen
Met zijn anamnese kan ik me je zorg wel voorstellen jaquote:Op maandag 21 juni 2021 19:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk dat ie het zonder longembolieen ook niet had gekund though![]()
Mijn vader is bijna 60, obees, 3 pakjes zware van nelle per week, 15 bakken koffie. Werkt wel hard (fysiek) en is beresterk maar conditioneel een ramp.
Embolieen heb ik niet aan gedacht toen ie het me vertelde. Wel tumoren, botvlieskanker en andere narigheid. Dat is het godzijdank niet. Dat er wel echt iets mis was had ik wel verwacht.
Ben benieuwd naar het verloop.Zal vast allemaal wel goedkomen maar is best een happening.
Hij ook.quote:Op maandag 21 juni 2021 19:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Met zijn anamnese kan ik me je zorg wel voorstellen ja
Ik ken m en voel m regelmatig. Links bij het begin aan de voet ook aan geopereerd. Wist alleen niet hoe hij heettequote:Op maandag 21 juni 2021 19:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar. Aan de buitenkant dus.
Dat verklaard waarom mijn voet zeer doet en er gedacht is aan achillesproblemen en mijn kuit zo straks staat en naja alles daar grofweg zeer doet bij aanraking.Tot aan mn knie dus.
quote:Op maandag 21 juni 2021 19:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het zijn er zoveel dat ik daadwerkelijkgedaan heb aan de telefoon.
GO BIG OR GO HOME.
Ik heb heel veel niet van een vreemde.
Wat een slangenspierquote:Op maandag 21 juni 2021 19:19 schreef Lonaa het volgende:
Is een spier die aangehecht zit aan je meest buiteste middenvoetsbeentje en dan onderlangs je enkelpot via je hiel dieper je kuit in verdwijnt en aangehecht zit aan de buitekant van je knie.
Doe maar want mijn brein doet rare dingen. Niks meer aan te doenquote:Op maandag 21 juni 2021 18:56 schreef Candaasje het volgende:
Ik snap er nog de ballen vanGa eens even lezen!
Ieeewwwwquote:Op maandag 21 juni 2021 20:18 schreef Myraela het volgende:
Ik stond net met sokken op een naaktslak.
Groetjes.
Jakkiequote:Op maandag 21 juni 2021 20:18 schreef Myraela het volgende:
Groetjes.
Ga je nu de slak uit de sok pulken? Of laat je de slak oplossen in een wasmachine vol wasgoed? Of .. ?quote:Op maandag 21 juni 2021 20:18 schreef Myraela het volgende:
Groetjes.
De slak heeft het overleefd. Mijn sok ook. Al ligt die nu wel in de was. Mijn vriend vond het een beetje overdreven dat ik na 5 minuten gillen besloot dat ik nu helemaal moest douchen.quote:Op maandag 21 juni 2021 20:30 schreef sigme het volgende:
Ga je nu de slak uit de sok pulken? Of laat je de slak oplossen in een wasmachine vol wasgoed? Of .. ?
...quote:Onderzoek naar varkensstaarttoeslag
De extra kosten en het risico van het houden van varkens met intacte staarten kunnen niet alleen bij varkenshouders komen te liggen. Binnenkort start onderzoek naar de maatregelen die nodig zijn voor een intacte staart en hoe dat betaald moet worden.
'De staart wordt op dit moment niet uitbetaald, terwijl de kosten hoger zijn', zegt Mark Vossen, als bestuurder POV betrokken bij het staartendossier. Binnenkort start in het kader van de privaat-publieke-samenwerking (PPS) daarom een vervolgonderzoek naar de maatregelen die nodig zijn om varkens met intacte staarten te houden, de basisvergoeding die daarvoor nodig is en de inrichting van een calamiteitenfonds voor varkens die daarop worden afgekeurd.
Dat is ook een van de aan bevelingen uit de eindrapportage 'Stappenplan krulstaarten 2017-2020'.
huh, waarom zou dit duurder zijnquote:Op maandag 21 juni 2021 20:37 schreef sigme het volgende:
...
*stil*
*mooi*
Misschien kan ik wel beheerder worden van het calamiteitenfonds voor de slachtoffers van op intacte staart afgekeurde varkens. Eens kijken of we dat in "krulstaartvervolgstappenplan 2021-2025" weten te krijgen.
Mijn vraag ookquote:Op maandag 21 juni 2021 20:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
huh, waarom zou dit duurder zijn
Het er af halen lijkt mij juist tijd en mankracht kosten en dus geld. Waarom wordt een varken eventueel afgekeurd op het hebben van een lichaamsdeel dat er van origine gewoon zit? Wat is deze?
Heeft dat niet te maken met soortgenoten die door stress aan starten van hun buren gaan knagen? En dat zo’n varken dan niet meer ‘intact’ is of ziek kan worden, dus afgekeurd?quote:Op maandag 21 juni 2021 20:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het er af halen lijkt mij juist tijd en mankracht kosten en dus geld. Waarom wordt een varken eventueel afgekeurd op het hebben van een lichaamsdeel dat er van origine gewoon zit? Wat is deze?
Ik voel jequote:Op maandag 21 juni 2021 20:18 schreef Myraela het volgende:
Groetjes.
Is er inmiddels niet al onderzoek gedaan hoe je de stress in die dieren kan verminderen zodat het kappen niet meer nodig is? Of denk ik nu te simpel.quote:Op maandag 21 juni 2021 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Heeft dat niet te maken met soortgenoten die door stress aan starten van hun buren gaan knagen? En dat zo’n varken dan niet meer ‘intact’ is of ziek kan worden, dus afgekeurd?
Naar ik meen was dat ooit wel de reden waarom staarten werden geamputeerd. Teveel gedoe voor de fokker.
@:sigme zal het vast precies weten.
....quote:Op maandag 21 juni 2021 20:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik voel je
Stond gisterochtend met mijn blote voet in een verkeerd neergelegde kattendrol
Eerst hinkelend naar de hygiënische doekjes en daarna alsnog met de tenen omhoog wankelen naar de douche.
Drol heeft het niet overleefd trouwens.
Vast wel, maar dat kost de veehouder ook weer geld en wij willen toch goedkope varkenslapjes.quote:Op maandag 21 juni 2021 20:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is er inmiddels niet al onderzoek gedaan hoe je de stress in die dieren kan verminderen zodat het kappen niet meer nodig is? Of denk ik nu te simpel.
quote:Op maandag 21 juni 2021 18:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja.
Geen enkele relatie met vorige topic. Ik zeg het maar alvast. Anders blijf je zoeken.
Wellicht omdat varkens in de fokkerij en mesterij elkaar de staart aanvreten?quote:Op maandag 21 juni 2021 20:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, en zelfs als 'wij' nog wel de staarttoeslag zouden willen ophoesten - het meeste vlees-dat-varken-was wordt verkocht in buitenlanden, waar men weinig kaas gegeten heeft van ons stappenplan krulstaarten. En ze zijn vermoedelijk ook niet als steakholders betrokken bij het plan van aanpak.quote:Op maandag 21 juni 2021 20:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vast wel, maar dat kost de veehouder ook weer geld en wij willen toch goedkope varkenslapjes.
Helaas blijk ik dus gelijk te hebben
Ook even een DM binnen wandelen.quote:Op maandag 21 juni 2021 16:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Haha zo iemand kom je ook niet elke dag tegen.
Heeft iemand een tip voor een lekkere zure mayo uit DE? Ik ga in ieder geval naar Kaufland en misschien ook naar Rewe. Of iets anders wat ik echt moet halen?
Ja, mijn moeder had me al verteld bij binnenkomst dat ie 'zich niet zo lekker voelde' en hij had me het zelf ook verteld. Ook dat ie al afspraak gemaakt had.quote:Op maandag 21 juni 2021 20:29 schreef sigme het volgende:
Oeh @:lonaa schrikken! Je was dit weekend nog bij je ouders toch?
Sterkte ermee. Met een beetje mazzel help de schrik-adrenaline bij het halen van een extra PR'etje.
Die kousen maken ze op maatquote:Op maandag 21 juni 2021 21:42 schreef Lonaa het volgende:
Ja, mijn moeder had me al verteld bij binnenkomst dat ie 'zich niet zo lekker voelde' en hij had me het zelf ook verteld. Ook dat ie al afspraak gemaakt had.
Heb m zo net aan de telefoon gehad. Hij voelt zich wel oke. Hij heeft in iedere longkwab 1 propAllemaal aan "de achterkant" en dat is geluk want je slagaders zitten aan de voorkant.
Also, hij heeft ook een bloedprop in zn been. Hij moet een kous, net als @:Isa maar er zijn geen kousen in zijn maat
Geen PR getild, wel gewerkt aan iets wat mijn lijf nu lijkt te snappen. Nu nog aan elkaar rijgen. Zal wel falen dan.
Ik moest:quote:Op maandag 21 juni 2021 21:48 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Lonaa, hij is tenminste op een plek waar ze m goed in de gaten houden.
En vwb falen met oefeningen…ik had de benen in de knoop vanochtend bij NLiB. Bij diverse oefeningen en dan doen ze het voor op tv, da’s helemaal stom. Heb maar een kop koffie genomen
Is dat de afl van vandaag?quote:Op maandag 21 juni 2021 21:48 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Lonaa, hij is tenminste op een plek waar ze m goed in de gaten houden.
En vwb falen met oefeningen…ik had de benen in de knoop vanochtend bij NLiB. Bij diverse oefeningen en dan doen ze het voor op tv, da’s helemaal stom. Heb maar een kop koffie genomen
Dan kunnen hullie toch zwachtelen!? zo lang totdat de kous klaar is.quote:Op maandag 21 juni 2021 21:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die kousen maken ze op maatAlleen eh, hij heeft er nu natuurlijk ook één nodig vóór de kous op maat klaar is.
Je hebt wel een enerverende dag zo. Welkom in de zomer van 2021.
Genoteerd. Idd via Nijmegen.quote:Op maandag 21 juni 2021 21:32 schreef z80 het volgende:
[..]
Ook even een DM binnen wandelen.
En NIET via Millingen aan de Rijn rijden. Deze straat ligt er gedeeltelijk uit. Kom je uit Nijmegen dan bordjes Kleve volgen.
Aanstellerquote:Op maandag 21 juni 2021 21:45 schreef Lonaa het volgende:
Crisp kwam bezorgen. Ik had tjips besteld en er stond "piment" dus ik dacht dat het met piment was maar blijkbaar is het chips met chilli en niet een lullig beetje.
Ik zou niet eens door mijn knieën kunnen zakken, vervolgens niet overeind komen en dan heb ik het niet eens over de gewichten, dan vermoord mijn fysio me meteenquote:Op maandag 21 juni 2021 21:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik moest:
En ik heb de neiging om te snel met mn heupen omhoog te komen waardoor mijn pull eindigt halverwege mijn bovenbenen en ik er dan al onder duik. Dat kan wel, maar dan laat ik dus kracht verloren gaan. Dus ik heb geoefend met langer wachten.
Naja, moeilijk verhaal, is lastig. Ik heb dus alleen pulls gedaan zonder zelf naar beneden te gaan. Uit ervaring weet ik dat als je een onderdeel van zo'n lift oefent en denkt 'AHA! ZO MOET HET!' en je implementeert hem dan in de hele lift, dan weet je lijf ineens helemaal niet meer hoe de lift moet
quote:Op maandag 21 juni 2021 19:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk dat ie het zonder longembolieen ook niet had gekund though![]()
Mijn vader is bijna 60, obees, 3 pakjes zware van nelle per week, 15 bakken koffie. Werkt wel hard (fysiek) en is beresterk maar conditioneel een ramp.
Embolieen heb ik niet aan gedacht toen ie het me vertelde. Wel tumoren, botvlieskanker en andere narigheid. Dat is het godzijdank niet. Dat er wel echt iets mis was had ik wel verwacht.
Ben benieuwd naar het verloop.Zal vast allemaal wel goedkomen maar is best een happening.
Huid en verzorgingsproducten tegen een veel lagere prijs tov Nederland.quote:Op maandag 21 juni 2021 22:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Genoteerd. Idd via Nijmegen.
Wat is er fijn aan DM?
[..]
AanstellerGeef maar!
Ik ben hier ook niet heel goed in. PR op 37,5. Was wel lelijk.quote:Op maandag 21 juni 2021 22:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zou niet eens door mijn knieën kunnen zakken, vervolgens niet overeind komen en dan heb ik het niet eens over de gewichten, dan vermoord mijn fysio me meteen
Ik zou vooral vreselijk moeten lachen steeds van de audio effectenquote:Op maandag 21 juni 2021 21:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik moest:
En ik heb de neiging om te snel met mn heupen omhoog te komen waardoor mijn pull eindigt halverwege mijn bovenbenen en ik er dan al onder duik. Dat kan wel, maar dan laat ik dus kracht verloren gaan. Dus ik heb geoefend met langer wachten.
Naja, moeilijk verhaal, is lastig. Ik heb dus alleen pulls gedaan zonder zelf naar beneden te gaan. Uit ervaring weet ik dat als je een onderdeel van zo'n lift oefent en denkt 'AHA! ZO MOET HET!' en je implementeert hem dan in de hele lift, dan weet je lijf ineens helemaal niet meer hoe de lift moet
Geen idee wat de scoop is. Dit waren vrij simpele oefeningen (naar links en rechts hupsen met tussenpasjes en naar voren) maar ik had blijkbaar een anticoordinatiedag, ik viel bijna om. Volgende oefening ging ook niet, stootte m’n voet tegen de stoel. Toen was het klaarquote:Op maandag 21 juni 2021 22:04 schreef Blues het volgende:
[..]
Is dat de afl van vandaag?
Die ga ik morgen doen. Ik vind de scoop (?) lastig
Daar wen je aan.quote:Op maandag 21 juni 2021 22:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zou vooral vreselijk moeten lachen steeds van de audio effecten
Andere categorie. Luider.quote:Op maandag 21 juni 2021 22:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Daar wen je aan.![]()
Knakkende ruggen, poppende knieen, krakende enkels. Gekreun, gesteun, gevloek. Hoort erbij.
Ben nu even naar die 'scoop' of het heet heel anders hoor, aan het zoeken want ik ben het gewoon kwijt. Dat is een zij stap tik kruispas voor met een huppeltje en een klap in je handen. Heel lastige.quote:Op maandag 21 juni 2021 22:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen idee wat de scoop is. Dit waren vrij simpele oefeningen (naar links en rechts hupsen met tussenpasjes en naar voren) maar ik had blijkbaar een anticoordinatiedag, ik viel bijna om. Volgende oefening ging ook niet, stootte m’n voet tegen de stoel. Toen was het klaar
Variant hierop zat in de cirkel training. Die we met 2 gekken deden. 1 Met uithoudingsvermogen en de ander met kracht. Mijn uithoudingsvermogen is nog niet aanwezig.quote:Op maandag 21 juni 2021 21:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik moest:
Mag jij het stokje overnemen. Ik ga naar bed.quote:Op maandag 21 juni 2021 22:26 schreef Candaasje het volgende:
Jeuj ik ben bijgelezen. Dat tussen eten, Handmaids Tale, mega-afwas en douchen door
Lees je mee @Kaatje1quote:Op maandag 21 juni 2021 22:22 schreef z80 het volgende:
[..]
Variant hierop zat in de cirkel training. Die we met 2 gekken deden. 1 Met uithoudingsvermogen en de ander met kracht. Mijn uithoudingsvermogen is nog niet aanwezig.
Kettelbell van 23 kilo bovenaan vastpakken. Uit squat omhoogkomen waarbij de kettelbell even zweeft, dat moment omgrijpen en boven het hoofd tillen. Gecontroleerd weer in start positie brengen en door.
En de nieuwe battle rope was ook niet aardig voor de armen. Zwaar en nog stug.
De hiit er na ging me een stuk beter af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, deze meid ook zo hoor. Nog even een kop thee, m'n haar drogen en uit de knoop trekken, en dan weer de oogjes toequote:Op maandag 21 juni 2021 22:28 schreef z80 het volgende:
[..]
Mag jij het stokje overnemen. Ik ga naar bed.
quote:Op maandag 21 juni 2021 22:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Lees je mee @:Kaatje1Lichaam zegt al auwww bij lezen van deze zelfverkozen martelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
quote:Op maandag 21 juni 2021 21:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ja, en zelfs als 'wij' nog wel de staarttoeslag zouden willen ophoesten - het meeste vlees-dat-varken-was wordt verkocht in buitenlanden, waar men weinig kaas gegeten heeft van ons stappenplan krulstaarten. En ze zijn vermoedelijk ook niet als steakholders betrokken bij het plan van aanpak.
Ik vind FOK op de meeste subfora geen leuke, vriendelijke plek meer. Verhard, onaardig, racistisch, rechts. Behalve hier dan en nog een paar plekjes, maar gemiddeld niet zo prettig. Ik weet niet of ik nu nog wel zou blijven hangen. Tenzij ik hier als eerste binnen strompelquote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:40 schreef AnneX het volgende:
Nu zat ik eens te lezen op het viva forum.
En nu ben ik benieuwd of men zich wel thuisvoelt hier op fok!
In ieder geval een warm welkom van de crew.
Ik ben nog nooit op het Viva forum geweest, maar het stond altijd wel bekend als redelijk domquote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:48 schreef Sarabi het volgende:
Ik las op Twitter dat als je met de reacties op het Viva forum om kan gaan dat je alles aan kan op het internet.
Nu heb ik nooit op het Viva forum meegelezen maar ik gok dat dat toch niet helemaal waar is
Ik ben (min of meer) hier als eerste binnengestrompeld. Via Vraag het Pietverdriet. Verder nog in FF af en toe, keek wel wat rond in Fotografie maar verder hou ik me verre van alles.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind FOK op de meeste subfora geen leuke, vriendelijke plek meer. Verhard, onaardig, racistisch, rechts. Behalve hier dan en nog een paar plekjes, maar gemiddeld niet zo prettig. Ik weet niet of ik nu nog wel zou blijven hangen. Tenzij ik hier als eerste binnen strompel
Ik vraag me af of mensen nu zo zijn of altijd al zo zijn geweest, maar dat het nu zo duidelijk is omdat iedereen (redelijk anoniem) op social media zijn of haar zegje kan doen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben (min of meer) hier als eerste binnengestrompeld. Via Vraag het Pietverdriet. Verder nog in FF af en toe, keek wel wat rond in Fotografie maar verder hou ik me verre van alles.
Maar zaken verharden ook zo vaak. Ik keek op de BBC naar de Sewing Bee en daar is ook een FB pagina van met hele strakke moderatie. Alleen bij drukte glipt er wel eens wat door. En als je dan leest dat iemand woest is omdat iemand gewonnen heeft die zij het niet gunde, hoe iemand dan tekeer kan gaan
Als ik het me goed herinner veel tegenstellingen in adviezen en dan had je er nog geen moer aan.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit op het Viva forum geweest, maar het stond altijd wel bekend als redelijk dom(qua adviezen en zo dan)
Dan deed men dat in een kleine kring of in stukje in de krant.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vraag me af of mensen nu zo zijn of altijd al zo zijn geweest, maar dat het nu zo duidelijk is omdat iedereen (redelijk anoniem) op social media zijn of haar zegje kan doen.
Al is dat anonieme voor veel mensen ook geen voorwaarde, als je ziet wat er voor idioterie op FB staat![]()
De stukjes in de krant en de ingezonden brieven worden inderdaad gelezen. Mijn moeder heeft al meerdere keren geprobeerd om iets kwaads onsamenhangends naar de krant te sturen (en erachteraan gebeld, gemaild, gebeld en gemaild) maar dat publiceren ze mooi nietquote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dan deed men dat in een kleine kring of in stukje in de krant.
Of een ingezonden brief die langs de redactie gaat.
En veel reacties zijn onder pseudoniem of alias, lekker veilig op de zolderkamer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een TED talk gezien met dat als onderwerp! Hij ging met de mensen praten die de meest vreselijke dingen online zeiden. En dat waren dan dus heel gewone mensen. Die ook niet goed konden uitleggen waarom ze zo dedenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:55 schreef AnneX het volgende:
Dan deed men dat in een kleine kring of in stukje in de krant.
Of een ingezonden brief die langs de redactie gaat.
En veel reacties nu zijn onder pseudoniem of alias, lekker veilig op de zolderkamer.
Iemand kreeg schandalige scheldkanonades over zich heen en zocht de mensen op.
Hoe? En waarom? blekken het alsnog ‘fatsoenlijke’ mensen, die excuses aanboden.
Ik heb een paar jaar geleden ook met verbazing gekeken naar de "grappige" commentaren op dat ongeluk met die stint in Oss.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een TED talk gezien met dat als onderwerp! Hij ging met de mensen praten die de meest vreselijke dingen online zeiden. En dat waren dan dus heel gewone mensen. Die ook niet goed konden uitleggen waarom ze zo deden
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:01 schreef AnneX het volgende:
Deze column was recht voor zijn raap.Even mijzelve quoten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit kwam bij mij boven vanwege de eerder genoemde verrechtsing. Is natuurlijk geen adekwate respons op anonieme onfatsoen posten.
Ja, dit dacht ik dus ook alquote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:04 schreef fietsie het volgende:
Mjah als ik zie wat er nu al gepost is in het Viva forum, en wat er (na een paar stevige veeg-acties) nog aan posts staat van users die zich normaal gesproken rondom onz, klb en vbl bewegen, dan denk ik niet dat er veel viva users blijven plakken.
Ach, het heeft wel te maken met een bepaald soort verharding in de maatschappij en dat zie je dan weer terug in het onfatsoenlijk reageren op fora. En ja, eens dat ik de zogenaamde nette man in pak met dat soort enge ideeën vele malen enger vind dan een oprecht boze mevrouw Simons.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:05 schreef AnneX het volgende:
Even mijzelve quoten.
Dit kwam bij mij boven vanwege de eerder genoemde verrechtsing. Is natuurlijk geen adekwate respons op anonieme onfatsoen posten.
Ja, echt jammer dat gedrag, ik denk serieus dat er hoekjes zijn waar (een aantal) viva'ers zich prima thuis kunnen voelen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:04 schreef fietsie het volgende:
Mjah als ik zie wat er nu al gepost is in het Viva forum, en wat er (na een paar stevige veeg-acties) nog aan posts staat van users die zich normaal gesproken rondom onz, klb en vbl bewegen, dan denk ik niet dat er veel viva users blijven plakken.
Misschien moeten we ze de juiste linkjes sturenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:07 schreef IJsdraakje het volgende:
Ja, echt jammer dat gedrag, ik denk serieus dat er hoekjes zijn waar (een aantal) viva'ers zich prima thuis kunnen voelen.
Reddit heeft niet zo lang geleden een complete policy change ondergaan. Volledig afgestapt van "jaa eeh, wij gaan niet over de content, dat zijn de users" waar fok ook zo goed in is. Hele shitload aan subs gewoon uit de lucht gehaald, de lichtste neger die ze konden vinden in the board gezet en meer van zulks. Goede eerste stap.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind FOK op de meeste subfora geen leuke, vriendelijke plek meer. Verhard, onaardig, racistisch, rechts. Behalve hier dan en nog een paar plekjes, maar gemiddeld niet zo prettig. Ik weet niet of ik nu nog wel zou blijven hangen. Tenzij ik hier als eerste binnen strompel
Even hoor.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is een wonder dat er uberhaupt fok users blijven hangen sinds het elke-klik-is-er-1 beleid.
Vader Lona
Tja, een vrijplaats voor alle meningen... Als dat resulteert dat mensen die nooit daten, jarenlang het dating topic kunnen overnemen (#mobloforever #neverforget) en daar nooit op worden aangesproken (in mijn forum expeeeeerience het duidelijkste, maar zeker niet enige voorbeeld), onzinners alles buiten onzin kunnen overnemen en daar nooit op wordt gemodereerd dan kun je je afvragen wat je daar mee op schiet.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Even hoor.
Dat elke-klik-is-er-1-beleid is er dus echt niet. Ik zie het keer op keer terugkomen in reacties van users. Als het hier daadwerkelijk om de kliks zou gaan, zou de policy veel strenger worden. Dan wordt FOK! veel interessanter voor veel meer mensen en vooral voor adverteerders.
Het beleid is vooral gericht op de mening dat het belangrijk is om een vrijplaats voor alle meningen te zijn. En dat zorgt juist niet voor meer kliks en al helemaal niet voor meer inkomsten.
Maar veel meer tools dan je mooie blauwe oge heb je toch eigenlijk niet om dat voor elkaar te krijgen?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tja. Ik heb het dus inderdaad niet voor het zeggen. Ik blijf dus maar lekker mijn best doen om de sfeer in CUL fijn te houden. Meer kan ik ook niet
De tools (editten, verwijderen, noten) die ik heb zijn voor CUL toereikend. En daarom ben ik mod van CUL en nergens andersquote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar veel meer tools dan je mooie blauwe oge heb je toch eigenlijk niet om dat voor elkaar te krijgen?
Behehe.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De tools (editten, verwijderen, noten) die ik heb zijn voor CUL toereikend. En daarom ben ik mod van CUL en nergens anders
En de sfeer is hier gelukkig primaquote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tja. Ik heb het dus inderdaad niet voor het zeggen. Ik blijf dus maar lekker mijn best doen om de sfeer in CUL fijn te houden. Meer kan ik ook niet
Sinds niet elke vermelding van gemakseten of margarine verketterd wordt wel jaquote:
Wat fijn van je vader, dan doet de medicatie in ieder geval iets.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik dweil gewoon met de kraan open in NWS en dan zeiken mensen daarover en soms dweil ik niet want het maakt toch niet uit.
Mijn vader voelt zich prima, geen pijn. De arts is nog niet geweest .
Ik heb gesport, zo hond uitlaten en proberen haren te wassen (sporten was...schouders...), vanmiddag nieuwe bril uitzoeken en misschien vanavond naar m'n vader.
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Je gaat ze toch niet uitnodigen hèquote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:20 schreef Lonaa het volgende:
Longarts is geweest, hij mag vanmiddag naar huis!
Da's fijn!quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:20 schreef Lonaa het volgende:
Daar ben ik veel te lui voor.quote:
Top👍🏼quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:20 schreef Lonaa het volgende:
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik dweil gewoon met de kraan open in NWS en dan zeiken mensen daarover en soms dweil ik niet want het maakt toch niet uit.
Ik heb gesport, zo hond uitlaten en proberen haren te wassen (sporten was...schouders...), vanmiddag nieuwe bril uitzoeken en misschien vanavond naar m'n vader.
Misschien valt het heel erg mee. En anders moet je die meetings maar cancellen, ziek is ziekquote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn @:Lonaa !!
M'n buurvrouw had gister de tweede prik en voelt zich nu alsof ze door duizend messen overal gestoken wordt. Vorige keer had ze m ook dag voor mij en had ik alles waar zij last van had, precies een dag later ook.
Dus. Ik heb nu al zin in morgenmet agenda die ik leeg wilde houden maar waar nu toch ineens 4.5u aan teams meetings in staat
![]()
Eerste was ik echt enorm ziek van, heel heel beroerd. Was echt bang voor de tweede en twijfelde om m te nemen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn @:Lonaa !!
M'n buurvrouw had gister de tweede prik en voelt zich nu alsof ze door duizend messen overal gestoken wordt. Vorige keer had ze m ook dag voor mij en had ik alles waar zij last van had, precies een dag later ook.
Dus. Ik heb nu al zin in morgenmet agenda die ik leeg wilde houden maar waar nu toch ineens 4.5u aan teams meetings in staat
![]()
Heel fijn!quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:20 schreef Lonaa het volgende:
Zo das rap, mooi!quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:20 schreef Lonaa het volgende:
Ik hoop op hetzelfde, de eerste was ik drie dagen compleet uitgeput en slap van en echt nare pijn in m'n arm. Maar ik teken voor jouw verloop ipv die van m'n buurvrouwquote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Eerste was ik echt enorm ziek van, heel heel beroerd. Was echt bang voor de tweede en twijfelde om m te nemen.
En de tweede viel enorm mee, goddank.
Kan ook
quote:
Het is een obese bijna zestiger die zware van nelle rookt en cardio is voor sukkels.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo das rap, mooi!
Enig idee hoe hij ze opgelopen heeft trouwens?
Oeh. Het is dat ik geen zin heb om shizzle te maken vandaag.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Had ook gemist dat @:Sarabi gisteren een mindere dag had. Nu wel een goede hoop ik?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Oh men.... Dat belooft wat danquote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het is een obese bijna zestiger die zware van nelle rookt en cardio is voor sukkels.
Dus dat + bad luck. Geen prik, medicijnen of vliegtuigvluchten die eventueel bijgedragen hebben
Kant en klaar bak van Lidl hierquote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:02 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Oeh. Het is dat ik geen zin heb om shizzle te maken vandaag.
Had ook gemist dat @:Sarabi gisteren een mindere dag had. Nu wel een goede hoop ik?Wat mij in dat soort gevallen enorm helpt is het antwoord terug typen met je middelvingersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Écht, dat helpt mentaal enormmmm.
Sterkte verder!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Of met heel veel kaas en ham en zo min mogelijk witlofquote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:05 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind witlof best wel een matige groente, geloof ik. Gestoofd en dan gekarameliseerd vind ik het wel oke.
Meh, ik heb al twee supermarkten op de planning staan vandaag.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Kant en klaar bak van Lidl hier![]()
Ik vind m lekkâh
Twee? Hoeveel voer hebben Joop en jij nodig danquote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:09 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Meh, ik heb al twee supermarkten op de planning staan vandaag.
Die van AH is ook prima. Ik kom alleen bij de Aldi vandaag. Er is een beetje hoop voor me maar niet veel.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:09 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Meh, ik heb al twee supermarkten op de planning staan vandaag.
Mja. Het is wel de eerste keer dat ie echt wat mankeert. (Ja oke, hij heeft een versleten knie, that's a thing. Daar moet mogelijk tzt een nieuwe in) Geen idee wat dat met hem doet, op de lange termijn. Want hij is als de dood voor de dood, maar ook recalcitrant en stronteigenwijs.quote:
Haaaaaaaaaaaahahahaha dit ga ik onthouden.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat mij in dat soort gevallen enorm helpt is het antwoord terug typen met je middelvingers
Sterkte verder!
Oh, mijn reactie komt nog wel. Maar de advocaat is nog met iets bezig dus niet te veel "rimpelen".quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat mij in dat soort gevallen enorm helpt is het antwoord terug typen met je middelvingers
Sterkte verder!
Op zich niet zoveel hoor. Hoewel, Joop fietst weer af en toe naar z'n werk, dan gaat er een lading voedsel in, je wordt er bijna bang van.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Twee? Hoeveel voer hebben Joop en jij nodig dan
Oh ja, gedoe dat...quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:13 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Op zich niet zoveel hoor. Hoewel, Joop fietst weer af en toe naar z'n werk, dan gaat er een lading voedsel in, je wordt er bijna bang van.
Supermarkt 1 heeft vegabrokjes die ik kan eten in de aanbieding, maar die hebben geen brood wat ik kan eten, dus mja.
Je kan altijd nog alle andere meetings afzeggen en die ene wel doen danquote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:57 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik hoop op hetzelfde, de eerste was ik drie dagen compleet uitgeput en slap van en echt nare pijn in m'n arm. Maar ik teken voor jouw verloop ipv die van m'n buurvrouw![]()
En als ik me echt niet goed voel, cancel ik de meetings inderdaad wel @:Kaatje1. Maar er zit er één bij waar we twee maanden over hebben gedaan om een datum te prikken dus vooral die zou ik toch wel heel graag erbij zijn.
Oh ja, @:Sarabi, ik wilde inderdaad ook nog vragen, waarom was je dag gister kut?
(Lezen, willen vragen, afgeleid, vergeten, iemand anders zien vragen, oja!! Zo gaat dat in mijn brein..)
Ja, gaat goed!quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ja, gedoe dat...
Heeft hij het beetje naar zijn zin nowadays?
Ik mis Jus, maar dat gaat vast goedkomenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:34 schreef fietsie het volgende:
Ik ga oldscool vandaag:
- Kruimig gekookte aardappelen
- Grote "gehaktbal per persoon" (van echt dierenbeestjesgehakt, sorry @:Candaasje )
- Sla met echte sla, bietenblaadjes, spinazie, rucola, ijsbergsla, rode sla, zilveruitjes, cornichons, fijngesneden grote augurken, amsterdamse uitjes en een zelfgemaakte kruidendressing.
Jus zou verboden moeten worden, tenzij er port, wijn of fond doorheen zitquote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik mis Jus, maar dat gaat vast goedkomen
Bij gehaktballen? Blussen met wat rode wijn en dan inkoken, fond toevoegen, afsmaken en afmonteren.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Jus zou verboden moeten worden, tenzij er port, wijn of fond doorheen zit
Jus, overgebleven van draadjesvleesquote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Jus zou verboden moeten worden, tenzij er port, wijn of fond doorheen zit
Dat kan bij stukje vlees best lekker zijn jaquote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bij gehaktballen? Blussen met wat rode wijn en dan inkoken, fond toevoegen, afsmaken en afmonteren.
Nee. Geen Jus.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik mis Jus, maar dat gaat vast goedkomen
Da's beter dan een kokhalzende (of erger) tafelgenote.quote:
Amenquote:
Welke hitte?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
To hollandaisesaus or not to hollandaise saus?
Hoop asperges, geen zin in een volle maaltijd met aardappelen ivm de hitte, dus ga voor een beetje vrije hand aspergesalade.
Hollandaisesaus erbij dusquote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
To hollandaisesaus or not to hollandaise saus?
Hoop asperges, geen zin in een volle maaltijd met aardappelen ivm de hitte, dus ga voor een beetje vrije hand aspergesalade.
Dan krijgt 77 jarige schoonmoeder een rolberoerte, en we hebben net al dr man gecremeerd, laten we dat ff niet doen.quote:
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Welke hitte?
Mijn tip met / bij asperges: gribichesaus.
Bijv: https://www.kokenmetkarin.nl/2020/06/03/aardappelsalade-gribiche/
Recept:O nee, dat lijkt me niks! Van de week ook al knorrig op hf dat ze fucking ravigottesaus bij de asperges bedacht haddenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Krieltjes dan, in zout water gekooktquote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan krijgt 77 jarige schoonmoeder een rolberoerte, en we hebben net al dr man gecremeerd, laten we dat ff niet doen.
Al een weekje niet helemaal lekker in mijn vel.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heel fijn!
@:Sarabi; wat was er gisteren dan?
Had ook gemist dat @:Sarabi gisteren een mindere dag had. Nu wel een goede hoop ik?Stom dat het bedrijf toch zo gaat doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ha, vond ik ook: lekker, alleen boontjes afhalen minder.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:49 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben vanavond sperziebonen, krieltjes, zoetzure komkommer en een worstje. Nu straks nog boontjes punten, daar heb ik zo'n hekel aan.
Ondertussen heb ik m'n eerste prik in m'n arm zitten. Nog 5 min wachten totdat ik naar huis mag!
Het is dat we vandaag dikke vette mexicaanse home made VREPS gaan eten, anders had ik de boot naar Friesland genomen!quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:34 schreef fietsie het volgende:
Ik ga oldscool vandaag:
- Kruimig gekookte aardappelen
- Grote "gehaktbal per persoon" (van echt dierenbeestjesgehakt, sorry @:Candaasje )
- Sla met echte sla, bietenblaadjes, spinazie, rucola, ijsbergsla, rode sla, zilveruitjes, cornichons, fijngesneden grote augurken, amsterdamse uitjes en een zelfgemaakte kruidendressing.
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Welke hitte?
Mijn tip met / bij asperges: gribichesaus.
Bijv: https://www.kokenmetkarin.nl/2020/06/03/aardappelsalade-gribiche/
Recept:Ik lees griebussausSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ziet er wel lekker uit.
Geen probleem met jus hier.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat is jullie probleem met Jus dan wel aardappels?
Niks! 100% niks.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ook lekker.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:10 schreef Sarabi het volgende:
Ik lieg nu wel een beetjewant vanavond staat gnocchi op het menu.
Mayo met gebakken aardappelsquote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:12 schreef gcjoel het volgende:
Aardappels eet ik eigenlijk alleen gebakken, met mayo
Ik zie ook nooit iemand gij schrijven hier, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:18 schreef Blues het volgende:
Alle aardappelgerechten zijn lekker toch?
Oh en ik lees een boek van Griet op de Beeck. Ik moet wennen aan de Vlaamse schrijf/spreektaal. Met hun gij etc. Al luister ik 2 Vlaamse podcasts, dat is toch anders dan het geschreven te zien.
Sinds ik bij de tandarts ben geweest voel ik allemaal vreemde dingen in mijn mond. Tot een paar dagen geleden mij kaak ook de hele tijd begon te knakken.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Ook lekker.
Wat heb je dan? Of vage dingen? ff lab prikken?
Benieuwd hier naarquote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:28 schreef Tele6 het volgende:
...naar therapie voor de eerste keer met een nieuwe therapeut...
Zo eens in de zoveel tijd switch ik even.quote:
Mjah het Oranje thema vind ik dan persoonlijk Zum Kotzen maar euh verandering in vormgeving is vaak wel positief en houdt dingen levendigquote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Zo eens in de zoveel tijd switch ik even.
Tot groot verdriet van velen die niet met verandering om kunnen gaan.
Ja, die hoeft ook niet zo nodig, maar even showen elders enzo.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mjah het Oranje thema vind ik dan persoonlijk Zum Kotzen maar euh verandering in vormgeving is vaak wel positief en houdt dingen levendig
Ik vergeet dat soort dingen ook altijdquote:Op dinsdag 22 juni 2021 16:05 schreef Myraela het volgende:
Ohja, ik heb ook een oranje thema. Ik vergeet altijd dat ik ooit die dingen heb laten maken/gemaakt. Al is m'n O&N wel favoriet.![]()
[ afbeelding ]
De mijne wilde net ook niet van oranje af, geen idee waarom.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 16:24 schreef Isabeau het volgende:
Wat doe ik fout? Ik ga naar profiel, dan naar usericonmanager en klik die met oranje pakje aan en dan gaat het scherm automagisch naar de index en that's it en mijn plaatje heeft nog steeds een zwart pakje aan.
Gewoon dubbelklikken op je ava.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 16:24 schreef Isabeau het volgende:
Wat doe ik fout? Ik ga naar profiel, dan naar usericonmanager en klik die met oranje pakje aan en dan gaat het scherm automagisch naar de index en that's it en mijn plaatje heeft nog steeds een zwart pakje aan.
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 16:38 schreef fietsie het volgende:
Gewoon dubbelklikken op je ava.
Dan opent de ava manager.
Je hoeft helemaal niet naar je profiel
Ging goed! Ze kwam heel professioneel, aandachtig en vlug op me over. Leek goed door te hebben wat ik bedoelde en wat ik wilde. Fijnquote:
Droge aardappels krijg ik zo niet weg. Of ik heb nooit goeie gehad.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Fijn. Is dit een blijvende? Of een vakantie vervangerquote:Op dinsdag 22 juni 2021 16:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ging goed! Ze kwam heel professioneel, aandachtig en vlug op me over. Leek goed door te hebben wat ik bedoelde en wat ik wilde. Fijn
Dit is degene bij wie ik de rest van m'n behandeling ga doen als het goed isquote:Op dinsdag 22 juni 2021 16:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijn. Is dit een blijvende? Of een vakantie vervanger
Ben je eindelijk op je plek beland?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dit is degene bij wie ik de rest van m'n behandeling ga doen als het goed is
Oh fijn zegquote:Op dinsdag 22 juni 2021 16:47 schreef Tele6 het volgende:
Ging goed! Ze kwam heel professioneel, aandachtig en vlug op me over. Leek goed door te hebben wat ik bedoelde en wat ik wilde. Fijn
Je hebt een stinkdagquote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gatverdamme. Er kwam een medewerker bij me op de picknicktafel zitten. En nou rookt hij. Ik zag hem 8 minuten geleden ook al roken.
Zou bijna zeggen kom hierheen en dan gaan we ergens spekpannenkoeken eten (decrest klinkt ook veel te lekker)quote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik weet nog niet wat ik ga eten.
Ik heb in mijn koelkast:
Verse spinazie, 5 komkommers, 8 rode en 2 oranje paprika's, 2 courgettes, half blok witte kaas, truffelmayonaise, mayonaise
In mijn voorraadkast:
Pak witte spaghetti, pot muf ruikende volkoren penne, witte rijst, een zoete aardappel, blikjes linzen.
In mijn vriezer:
Ossenhaas, lamsvlees, broccoli, paprikareepjes, broccoli/bloemkool/wortel mix, vega shizzle, allerlei soorten doosjevol diepvriesfruit, tiramisu ijs, perenijsjes en citroen, bosbessen en mango sorbetijs.
Ik heb zin in:
Gebakken geitenkaas-in-spek op brood, pannenkoeken met spek en jong belegen kaas, volkoren spaghetti met jong belegen kaas en ketchup, broodje carpaccio met pesto, truffelmayonaise en parmezaan, spareribs met gepofte aardappel en zure room, witte rijst met saté en ajam ketjap, pizza met rauwe ham en burrata..
Ergens gaat iets mis
Iemand een idee wat ik kan eten uit m'n voorraad wat óók lekker is?
Of moet ik maar wat bestellen/naar de winkel om iets van m'n lijst te halen..
Vermoeiend. Veel mensen zijn vermoeiend.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:27 schreef Blues het volgende:
Nextdoor genot
***Stratenmaker gezocht voor tuin. Voor onze tuin op de ...weg zijn wij op zoek naar een stratenmaker om de tuin te betegelen. Momenteel is het een zandbak nog. Wie heeft tijd om dit op korte termijn te doen of wie kent er een goede stratenmaker. Alvast bedankt voor het meedenken.
->Hoi , ik hoop dat je ook overweegt om ruimte voor groen te behouden? Ik denk graag met jullie mee als je zelf de mogelijkheden niet meteen ziet… Contacteer me gerust vrijblijvend via DM.
***Zeker ook groen in borders langs de zijkanten :-)
->dat is op zich goed maar klinkt ook alsof het nog wel leuker en spannender kan met een veel fijnere tuin als resultaat 😉
Iemand anders:
->Ik wil het doen u kunt mij bellen op 06...
Antwoord van weer iemand anders: Kunt u zelf niet bellen?
Heerlijk, echt waar
Nou, die is rijp voor Huize Avondrood zeg.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:05 schreef sigme het volgende:
Oh ja, maar wat ik eigenlijk onder de Ctrl-v had zitten: de horrortulpupdate.
Want zoals jullie van horrortulpje mogen verwachten, die laat zich maar zo niet de grond in slijmen door een paar slakken. Van de slakken geen spoor. Horrortulpje heeft wel een veer gelaten, maar ze staat nog.
[ afbeelding ]
Ik dacht vroeger dat je in huize 'de wenakker' alvast kon wennen aan (het idee) op een akkertje te gaan liggen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, die is rijp voor Huize Avondrood zeg.
Ik heb een duister vermoeden dat al die bejaardenhuisnamen stiekem in een soort melige bui zijn ontsproten.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:10 schreef sigme het volgende:
Ik dacht vroeger dat je in huize 'de wenakker' alvast kon wennen aan (het idee) op een akkertje te gaan liggen.
Heb je er een goed gevoel bij?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Net de brief naar werk binnengekregen. Eerste versie van vrienden, later gecorrigeerd door advocaat. Mooie, maar vooral ook stevige brief. Nav onze calls weet ik ook wat ik schrijfWel handig
Nou ja,een 'wenakker' is wel een ding, en die plattelandsoudjes kennen het wel. Het is het deel van een akker waar je de ploeg wendt (en keert).quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een duister vermoeden dat al die bejaardenhuisnamen stiekem in een soort melige bui zijn ontsproten.
Ik bedoel dat al die namen iets met 'het einde', 'een nieuw begin' te maken lijken te hebben. Hier waar je keert, een andere richting op gaat.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:13 schreef sigme het volgende:
Nou ja,een 'wenakker' is wel een ding, en die plattelandsoudjes kennen het wel. Het is het deel van een akker waar je de ploeg wendt (en keert).
Wel pannenkoeken vandaag. Maar zonder spek, uit de koeling van de lidl Nederland. Die laat ik voortaan liggen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zou bijna zeggen kom hierheen en dan gaan we ergens spekpannenkoeken eten (decrest klinkt ook veel te lekker)
In CRE kijken. Samzzz (of een z meer of minder) tekent mooie vogels. Misschien mag je er 1 gebruiken voor je avaquote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:17 schreef Blues het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar DE ultieme mooi getekende vogel voor in mijn avaatje. Geen kindertwittervogeltje
Kleve overleeft? En nog zitruimte over in de auto?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Mogge! Supertoevallig zeg van clubkind en vanykind![]()
Groet vanaf wachtkamer kliniek NijmegenHopelijk vandaag mooi dagje Duitsland
![]()
Thanks Z, ga ook naar DM
Heb m'n oranje shirt aan![]()
Meestal is de naam wel iets toch? Tenzij vernoemd naar persoon ofzo.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een duister vermoeden dat al die bejaardenhuisnamen stiekem in een soort melige bui zijn ontsproten.
Niet die van de Franse weken? Die zijn lekker. Tenminste, ik hou er niet zo van maar mijn dochter is er gek op en ze ruiken erg lekker en zien er goed uitquote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:24 schreef z80 het volgende:
[..]
Wel pannenkoeken vandaag. Maar zonder spek, uit de koeling van de lidl Nederland. Die laat ik voortaan liggen.
Wel de koffie mee genomen waar ik voor kwam. Ruikt goed door de verpakking.
Ik had die schijven die vandaag in de koeling lagen. En dat waren geen Franse.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet die van de Franse weken? Die zijn lekker. Tenminste, ik hou er niet zo van maar mijn dochter is er gek op en ze ruiken erg lekker en zien er goed uit
Uiterjoon in Scheveningen. Betekent de laatste boeiquote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Meestal is de naam wel iets toch? Tenzij vernoemd naar persoon ofzo.
Deze zijn erg lekker, vanmorgen meegenomenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:36 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik had die schijven die vandaag in de koeling lagen. En dat waren geen Franse.
Ik zag op vakantie een rattenbever/beverrat, dat zijn ook rare beestenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:43 schreef Candaasje het volgende:
@:sigme : Oh ja zie, ik was iets vergeten te melden! Ik ga het zo even passen!![]()
En ik had al heel de bever gemist!![]()
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:52 schreef Myraela het volgende:
Ik kijk altijd bij de nieuwe producten op ah.nl om te kijken welke pareltjes ze nu weer bedacht hebben. De frikandelsalade heeft een upgrade gehad.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:56 schreef Myraela het volgende:
Toch zou ik het wel kopen als ik vlees zou eten. Zo fascinerend dit soort producten.
Ik doe ook altijd glucosefructosestroop en kleurstof door mijn familiereceptenquote:Ingrediënten
INGREDIËNTEN: 36% varkensvlees, plantaardige olie (raap, palm, SESAM, rijst, zonnebloem), water, suiker, scharrelEIgeel, groente (ui, knoflook), azijn, glucose-fructosestroop, TARWE, SOJAstukjes, zout, specerijen (o.a. MOSTERD), gemodificeerd zetmeel (maïs, aardappel), tomatenpuree, conserveermiddel (E202, E211), SESAMzaad, voedingszuur (E330, E260), kruiden, kleurstof (E150a, E160c, E162), aroma (SOJA, TARWE, SELDERIJ), verdikkingsmiddel (E415, E1422), natuurlijk aroma, TARWEbloem, gedroogde paprika, paprika concentraat, gehydrolyseerd plantaardig eiwit (maïs, SOJA), zuurteregelaar (E575), smaakversterker (E621), citrusvezel, gistextract, SOJAbonen, gebrande suiker, kruidenextract, suikerstroop, melasse.
Zweden met de trein lijkt me te saai helaasquote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:59 schreef AnneX het volgende:
Wie wil er met de trein door Zweden? Nu op npo2.
Slow tv. Zen tv.
Dat vind jij de meest opvallende?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:01 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]
Ik doe ook altijd glucosefructosestroop en kleurstof door mijn familierecepten![]()
![]()
![]()
Hoeveel Kcal heeft dit goedje?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:01 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]
Ik doe ook altijd glucosefructosestroop en kleurstof door mijn familierecepten![]()
![]()
![]()
Per 100 gram: 405 kcalquote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Hoeveel Kcal heeft dit goedje?
Suiker, glucose-fructosestroop, suikerstroop en een zooi zetmeel onder verschillende namen.
De gehydrolyseerd plantaardig eiwit kun je mogelijk bij een krachtsporter vinden. Dit ipv de dierlijke eiwitten.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat vind jij de meest opvallende?
Citrusvezel en gehydrolyseerd plantaardig eiwit staan in elk keukenkastje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |