Niet angstaanjagende CS.quote:
Kokend water veroorzaakt nare brandwondenquote:Op maandag 21 juni 2021 18:32 schreef Vanyel het volgende:
AUUUUU
Net bij het opscheppen een klodder dikke bloemkoolsoep recht uit de pan midden in mijn handpalm.
Kommetje neerzetten, soep wegwapperen van mijn hand, soep bleef plakken, kraan aan, au.
Palm rood.
Was het maar water. Gepureerde bloemkool en aardappel met een beetje vocht.quote:Op maandag 21 juni 2021 18:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kokend water veroorzaakt nare brandwondenGoed blijven koelen met lauw water.
Qua branden is dat als water. Water dat blijft plakken op de plek waar het terecht komtquote:Op maandag 21 juni 2021 18:35 schreef Vanyel het volgende:
Was het maar water. Gepureerde bloemkool en aardappel met een beetje vocht.
Facepalmquote:Op maandag 21 juni 2021 18:32 schreef Vanyel het volgende:
AUUUUU
Net bij het opscheppen een klodder dikke bloemkoolsoep recht uit de pan midden in mijn handpalm.
Kommetje neerzetten, soep wegwapperen van mijn hand, soep bleef plakken, kraan aan, au.
Palm rood.
quote:Op maandag 21 juni 2021 15:32 schreef sigme het volgende:
En zo stond ze er zojuist bij. Ik slaakte van schik een gilletje. En dat doe ik niet vaak
[ afbeelding ]
quote:
Ja.quote:Op maandag 21 juni 2021 18:45 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet geloof ik even teruglezen. @:fietsie die een vegan OP maakt...dan is er iets aan de hand
Iets met redditballetjes geloof ik.quote:Op maandag 21 juni 2021 18:45 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet geloof ik even teruglezen. @:fietsie die een vegan OP maakt...dan is er iets aan de hand
quote:Op maandag 21 juni 2021 18:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja.
Geen enkele relatie met vorige topic. Ik zeg het maar alvast. Anders blijf je zoeken.
Ik snap er nog de ballen vanquote:Op maandag 21 juni 2021 18:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Iets met redditballetjes geloof ik.
Met een rijk sausje van support voor Tele en Lonaa
Ja holy crap man. Dat is echt idioot veel.quote:Op maandag 21 juni 2021 19:10 schreef Lonaa het volgende:
Enerverende namiddag.
Het goede nieuws: Capabel lijkende sportpodotherapeut. Onderzoeken gedaan, probleem gedestilleerd, moet te verhelpen zijn met zolen. Kan wel zijn dat het een wat langer traject wordt dan we beide zouden willen maar 'we gaan dit varkentje wassen' (Wanneer heeft 1 van jullie iemand dat voor het laatst hardop horen zeggen?![]()
)
Over 3 weken zijn ze klaar.
Het slechte nieuws: Mijn vader voelt zich al een week of 2 niet heel denderend en dat werd significant erger, vrijdag. Zo erg dat hij een afspraak maakte bij de huisarts (dat 'een jaar lang doorlopen met klachten' heb ik niet van een vreemde). Hij kon namelijk amper nog wat en had best wel helse pijnen bij het hoesten (en dat doet ie best want zware van nelle roken) en diep inademen en bij het liggen.
Bij de huisarts geweest, bloed afgenomen, direct naar de spoedafdeling van het ziekenhuis gestuurd, CT-scan en hij heeft vijf (5!!!!!!) longembolien.
Needless to say dat ie de komende dagen aan de medicijnen in het ziekenhuis ligt.
5 stuks. 5. Laat het even op je inwerken.Niet "een dubbele", maar 5.
Het zijn er zoveel dat ik daadwerkelijkquote:Op maandag 21 juni 2021 19:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja holy crap man. Dat is echt idioot veel.
Ik stopte hier even met lezen voor een voorlopige diagnose…quote:Op maandag 21 juni 2021 19:10 schreef Lonaa het volgende:
Enerverende namiddag.
Het goede nieuws: Capabel lijkende sportpodotherapeut. Onderzoeken gedaan, probleem gedestilleerd, moet te verhelpen zijn met zolen. Mijn Peroneus brevis is boos. Al een jaar. En dat gaat niet echt over omdat mijn voet wat naar binnen klapt. Dat is het idee iig. Kan wel zijn dat het een wat langer traject wordt dan we beide zouden willen maar 'we gaan dit varkentje wassen' (Wanneer heeft 1 van jullie iemand dat voor het laatst hardop horen zeggen?![]()
)
Over 3 weken zijn ze klaar.
Het slechte nieuws: Mijn vader voelt zich al een week of 2 niet heel denderend en dat werd significant erger, vrijdag. Zo erg dat hij een afspraak maakte bij de huisarts (dat 'een jaar lang doorlopen met klachten' heb ik niet van een vreemde). Hij kon namelijk amper nog wat en had best wel helse pijnen bij het hoesten (en dat doet ie best want zware van nelle roken) en diep inademen en bij het liggen.
Demmit! Ik had nog gelijk ookquote:Bij de huisarts geweest, bloed afgenomen, direct naar de spoedafdeling van het ziekenhuis gestuurd, CT-scan en hij heeft vijf (5!!!!!!) longembolien.
Needless to say dat ie de komende dagen aan de medicijnen in het ziekenhuis ligt.
5 stuks. 5. Laat het even op je inwerken.Niet "een dubbele", maar 5.
Is een spier die aangehecht zit aan je meest buiteste middenvoetsbeentje en dan onderlangs je enkelpot via je hiel dieper je kuit in verdwijnt en aangehecht zit aan de buitekant van je knie.quote:Op maandag 21 juni 2021 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Goeiedag dan, 5. Best wel overdreven, 1 is al teveel
Fijn van het te wassen varkentje. En wat is dat peronus ding? (Geen zin om op te zoeken)
Het ‘mooie’ in ons ziekenhuis was (en ik denk standaard protocol) dat je na zo’n eerste CT en bij goed klinisch herstel geen vervolgscan meer krijgt. Ze gaan er vanuit dat die dingen aan het oplossen zijn, kan lang duren en plaatjes schieten maakt het herstel niet sneller.quote:Op maandag 21 juni 2021 19:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het zijn er zoveel dat ik daadwerkelijkgedaan heb aan de telefoon.
GO BIG OR GO HOME.
Ik heb heel veel niet van een vreemde.
Ik krijg houtje-touwtje vibesquote:Op maandag 21 juni 2021 19:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Is een spier die aangehecht zit aan je meest buiteste middenvoetsbeentje en dan onderlangs je enkelpot via je hiel dieper je kuit in verdwijnt en aangehecht zit aan de buitekant van je knie.
Ik denk dat ie het zonder longembolieen ook niet had gekund thoughquote:Op maandag 21 juni 2021 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik stopte hier even met lezen voor een voorlopige diagnose…
[..]
Demmit! Ik had nog gelijk ook![]()
Ik heb net zo’n vader, al deed die er ‘maar’ een week over om naar de huisarts te gaan en had hij ‘maar’ drie embolieën.
Sterkte ermee! Ze kunnen in ieder geval niet doorschieten zijn lijf in en met wat ferme bloedverdunners was het leed vrij snel voorbij voor mijn vader.
Maar die fietste de dag voor opname (en bedrust) dan ook nog ruim 30 km. Zo te lezen lukte dat de jouwe niet meer. Niks gek als die dan wat langer nodig heeft om te herstellen.
Hahahahaha. Oh dat begrjip ik wel, trouwens.quote:Op maandag 21 juni 2021 19:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het ‘mooie’ in ons ziekenhuis was (en ik denk standaard protocol) dat je na zo’n eerste CT en bij goed klinisch herstel geen vervolgscan meer krijgt. Ze gaan er vanuit dat die dingen aan het oplossen zijn, kan lang duren en plaatjes schieten maakt het herstel niet sneller.
Moet je mijn vader hebben. Loopt niet snel naar een dokter, maar als er iets aan de hand blijkt te zijn, dan staat hij wel te steigeren om check en dubbelcheck te krijgen
Met zijn anamnese kan ik me je zorg wel voorstellen jaquote:Op maandag 21 juni 2021 19:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk dat ie het zonder longembolieen ook niet had gekund though![]()
Mijn vader is bijna 60, obees, 3 pakjes zware van nelle per week, 15 bakken koffie. Werkt wel hard (fysiek) en is beresterk maar conditioneel een ramp.
Embolieen heb ik niet aan gedacht toen ie het me vertelde. Wel tumoren, botvlieskanker en andere narigheid. Dat is het godzijdank niet. Dat er wel echt iets mis was had ik wel verwacht.
Ben benieuwd naar het verloop.Zal vast allemaal wel goedkomen maar is best een happening.
Hij ook.quote:Op maandag 21 juni 2021 19:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Met zijn anamnese kan ik me je zorg wel voorstellen ja
Ik ken m en voel m regelmatig. Links bij het begin aan de voet ook aan geopereerd. Wist alleen niet hoe hij heettequote:Op maandag 21 juni 2021 19:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar. Aan de buitenkant dus.
Dat verklaard waarom mijn voet zeer doet en er gedacht is aan achillesproblemen en mijn kuit zo straks staat en naja alles daar grofweg zeer doet bij aanraking.Tot aan mn knie dus.
quote:Op maandag 21 juni 2021 19:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het zijn er zoveel dat ik daadwerkelijkgedaan heb aan de telefoon.
GO BIG OR GO HOME.
Ik heb heel veel niet van een vreemde.
Wat een slangenspierquote:Op maandag 21 juni 2021 19:19 schreef Lonaa het volgende:
Is een spier die aangehecht zit aan je meest buiteste middenvoetsbeentje en dan onderlangs je enkelpot via je hiel dieper je kuit in verdwijnt en aangehecht zit aan de buitekant van je knie.
Doe maar want mijn brein doet rare dingen. Niks meer aan te doenquote:Op maandag 21 juni 2021 18:56 schreef Candaasje het volgende:
Ik snap er nog de ballen vanGa eens even lezen!
Ieeewwwwquote:Op maandag 21 juni 2021 20:18 schreef Myraela het volgende:
Ik stond net met sokken op een naaktslak.
Groetjes.
Jakkiequote:Op maandag 21 juni 2021 20:18 schreef Myraela het volgende:
Groetjes.
Ga je nu de slak uit de sok pulken? Of laat je de slak oplossen in een wasmachine vol wasgoed? Of .. ?quote:Op maandag 21 juni 2021 20:18 schreef Myraela het volgende:
Groetjes.
De slak heeft het overleefd. Mijn sok ook. Al ligt die nu wel in de was. Mijn vriend vond het een beetje overdreven dat ik na 5 minuten gillen besloot dat ik nu helemaal moest douchen.quote:Op maandag 21 juni 2021 20:30 schreef sigme het volgende:
Ga je nu de slak uit de sok pulken? Of laat je de slak oplossen in een wasmachine vol wasgoed? Of .. ?
...quote:Onderzoek naar varkensstaarttoeslag
De extra kosten en het risico van het houden van varkens met intacte staarten kunnen niet alleen bij varkenshouders komen te liggen. Binnenkort start onderzoek naar de maatregelen die nodig zijn voor een intacte staart en hoe dat betaald moet worden.
'De staart wordt op dit moment niet uitbetaald, terwijl de kosten hoger zijn', zegt Mark Vossen, als bestuurder POV betrokken bij het staartendossier. Binnenkort start in het kader van de privaat-publieke-samenwerking (PPS) daarom een vervolgonderzoek naar de maatregelen die nodig zijn om varkens met intacte staarten te houden, de basisvergoeding die daarvoor nodig is en de inrichting van een calamiteitenfonds voor varkens die daarop worden afgekeurd.
Dat is ook een van de aan bevelingen uit de eindrapportage 'Stappenplan krulstaarten 2017-2020'.
huh, waarom zou dit duurder zijnquote:Op maandag 21 juni 2021 20:37 schreef sigme het volgende:
...
*stil*
*mooi*
Misschien kan ik wel beheerder worden van het calamiteitenfonds voor de slachtoffers van op intacte staart afgekeurde varkens. Eens kijken of we dat in "krulstaartvervolgstappenplan 2021-2025" weten te krijgen.
Mijn vraag ookquote:Op maandag 21 juni 2021 20:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
huh, waarom zou dit duurder zijn
Het er af halen lijkt mij juist tijd en mankracht kosten en dus geld. Waarom wordt een varken eventueel afgekeurd op het hebben van een lichaamsdeel dat er van origine gewoon zit? Wat is deze?
Heeft dat niet te maken met soortgenoten die door stress aan starten van hun buren gaan knagen? En dat zo’n varken dan niet meer ‘intact’ is of ziek kan worden, dus afgekeurd?quote:Op maandag 21 juni 2021 20:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
huh, waarom zou dit duurder zijn
Het er af halen lijkt mij juist tijd en mankracht kosten en dus geld. Waarom wordt een varken eventueel afgekeurd op het hebben van een lichaamsdeel dat er van origine gewoon zit? Wat is deze?
Ik voel jequote:Op maandag 21 juni 2021 20:18 schreef Myraela het volgende:
Groetjes.
Is er inmiddels niet al onderzoek gedaan hoe je de stress in die dieren kan verminderen zodat het kappen niet meer nodig is? Of denk ik nu te simpel.quote:Op maandag 21 juni 2021 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Heeft dat niet te maken met soortgenoten die door stress aan starten van hun buren gaan knagen? En dat zo’n varken dan niet meer ‘intact’ is of ziek kan worden, dus afgekeurd?
Naar ik meen was dat ooit wel de reden waarom staarten werden geamputeerd. Teveel gedoe voor de fokker.
@:sigme zal het vast precies weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |