Ik vind FOK op de meeste subfora geen leuke, vriendelijke plek meer. Verhard, onaardig, racistisch, rechts. Behalve hier dan en nog een paar plekjes, maar gemiddeld niet zo prettig. Ik weet niet of ik nu nog wel zou blijven hangen. Tenzij ik hier als eerste binnen strompelquote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:40 schreef AnneX het volgende:
Nu zat ik eens te lezen op het viva forum.
En nu ben ik benieuwd of men zich wel thuisvoelt hier op fok!
In ieder geval een warm welkom van de crew.
Ik ben nog nooit op het Viva forum geweest, maar het stond altijd wel bekend als redelijk domquote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:48 schreef Sarabi het volgende:
Ik las op Twitter dat als je met de reacties op het Viva forum om kan gaan dat je alles aan kan op het internet.
Nu heb ik nooit op het Viva forum meegelezen maar ik gok dat dat toch niet helemaal waar is
Ik ben (min of meer) hier als eerste binnengestrompeld. Via Vraag het Pietverdriet. Verder nog in FF af en toe, keek wel wat rond in Fotografie maar verder hou ik me verre van alles.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind FOK op de meeste subfora geen leuke, vriendelijke plek meer. Verhard, onaardig, racistisch, rechts. Behalve hier dan en nog een paar plekjes, maar gemiddeld niet zo prettig. Ik weet niet of ik nu nog wel zou blijven hangen. Tenzij ik hier als eerste binnen strompel
Ik vraag me af of mensen nu zo zijn of altijd al zo zijn geweest, maar dat het nu zo duidelijk is omdat iedereen (redelijk anoniem) op social media zijn of haar zegje kan doen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben (min of meer) hier als eerste binnengestrompeld. Via Vraag het Pietverdriet. Verder nog in FF af en toe, keek wel wat rond in Fotografie maar verder hou ik me verre van alles.
Maar zaken verharden ook zo vaak. Ik keek op de BBC naar de Sewing Bee en daar is ook een FB pagina van met hele strakke moderatie. Alleen bij drukte glipt er wel eens wat door. En als je dan leest dat iemand woest is omdat iemand gewonnen heeft die zij het niet gunde, hoe iemand dan tekeer kan gaan
Als ik het me goed herinner veel tegenstellingen in adviezen en dan had je er nog geen moer aan.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit op het Viva forum geweest, maar het stond altijd wel bekend als redelijk dom(qua adviezen en zo dan)
Dan deed men dat in een kleine kring of in stukje in de krant.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vraag me af of mensen nu zo zijn of altijd al zo zijn geweest, maar dat het nu zo duidelijk is omdat iedereen (redelijk anoniem) op social media zijn of haar zegje kan doen.
Al is dat anonieme voor veel mensen ook geen voorwaarde, als je ziet wat er voor idioterie op FB staat![]()
De stukjes in de krant en de ingezonden brieven worden inderdaad gelezen. Mijn moeder heeft al meerdere keren geprobeerd om iets kwaads onsamenhangends naar de krant te sturen (en erachteraan gebeld, gemaild, gebeld en gemaild) maar dat publiceren ze mooi nietquote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dan deed men dat in een kleine kring of in stukje in de krant.
Of een ingezonden brief die langs de redactie gaat.
En veel reacties zijn onder pseudoniem of alias, lekker veilig op de zolderkamer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een TED talk gezien met dat als onderwerp! Hij ging met de mensen praten die de meest vreselijke dingen online zeiden. En dat waren dan dus heel gewone mensen. Die ook niet goed konden uitleggen waarom ze zo dedenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:55 schreef AnneX het volgende:
Dan deed men dat in een kleine kring of in stukje in de krant.
Of een ingezonden brief die langs de redactie gaat.
En veel reacties nu zijn onder pseudoniem of alias, lekker veilig op de zolderkamer.
Iemand kreeg schandalige scheldkanonades over zich heen en zocht de mensen op.
Hoe? En waarom? blekken het alsnog ‘fatsoenlijke’ mensen, die excuses aanboden.
Ik heb een paar jaar geleden ook met verbazing gekeken naar de "grappige" commentaren op dat ongeluk met die stint in Oss.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een TED talk gezien met dat als onderwerp! Hij ging met de mensen praten die de meest vreselijke dingen online zeiden. En dat waren dan dus heel gewone mensen. Die ook niet goed konden uitleggen waarom ze zo deden
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:01 schreef AnneX het volgende:
Deze column was recht voor zijn raap.Even mijzelve quoten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit kwam bij mij boven vanwege de eerder genoemde verrechtsing. Is natuurlijk geen adekwate respons op anonieme onfatsoen posten.
Ja, dit dacht ik dus ook alquote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:04 schreef fietsie het volgende:
Mjah als ik zie wat er nu al gepost is in het Viva forum, en wat er (na een paar stevige veeg-acties) nog aan posts staat van users die zich normaal gesproken rondom onz, klb en vbl bewegen, dan denk ik niet dat er veel viva users blijven plakken.
Ach, het heeft wel te maken met een bepaald soort verharding in de maatschappij en dat zie je dan weer terug in het onfatsoenlijk reageren op fora. En ja, eens dat ik de zogenaamde nette man in pak met dat soort enge ideeën vele malen enger vind dan een oprecht boze mevrouw Simons.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:05 schreef AnneX het volgende:
Even mijzelve quoten.
Dit kwam bij mij boven vanwege de eerder genoemde verrechtsing. Is natuurlijk geen adekwate respons op anonieme onfatsoen posten.
Ja, echt jammer dat gedrag, ik denk serieus dat er hoekjes zijn waar (een aantal) viva'ers zich prima thuis kunnen voelen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:04 schreef fietsie het volgende:
Mjah als ik zie wat er nu al gepost is in het Viva forum, en wat er (na een paar stevige veeg-acties) nog aan posts staat van users die zich normaal gesproken rondom onz, klb en vbl bewegen, dan denk ik niet dat er veel viva users blijven plakken.
Misschien moeten we ze de juiste linkjes sturenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:07 schreef IJsdraakje het volgende:
Ja, echt jammer dat gedrag, ik denk serieus dat er hoekjes zijn waar (een aantal) viva'ers zich prima thuis kunnen voelen.
Reddit heeft niet zo lang geleden een complete policy change ondergaan. Volledig afgestapt van "jaa eeh, wij gaan niet over de content, dat zijn de users" waar fok ook zo goed in is. Hele shitload aan subs gewoon uit de lucht gehaald, de lichtste neger die ze konden vinden in the board gezet en meer van zulks. Goede eerste stap.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind FOK op de meeste subfora geen leuke, vriendelijke plek meer. Verhard, onaardig, racistisch, rechts. Behalve hier dan en nog een paar plekjes, maar gemiddeld niet zo prettig. Ik weet niet of ik nu nog wel zou blijven hangen. Tenzij ik hier als eerste binnen strompel
Even hoor.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is een wonder dat er uberhaupt fok users blijven hangen sinds het elke-klik-is-er-1 beleid.
Vader Lona
Tja, een vrijplaats voor alle meningen... Als dat resulteert dat mensen die nooit daten, jarenlang het dating topic kunnen overnemen (#mobloforever #neverforget) en daar nooit op worden aangesproken (in mijn forum expeeeeerience het duidelijkste, maar zeker niet enige voorbeeld), onzinners alles buiten onzin kunnen overnemen en daar nooit op wordt gemodereerd dan kun je je afvragen wat je daar mee op schiet.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Even hoor.
Dat elke-klik-is-er-1-beleid is er dus echt niet. Ik zie het keer op keer terugkomen in reacties van users. Als het hier daadwerkelijk om de kliks zou gaan, zou de policy veel strenger worden. Dan wordt FOK! veel interessanter voor veel meer mensen en vooral voor adverteerders.
Het beleid is vooral gericht op de mening dat het belangrijk is om een vrijplaats voor alle meningen te zijn. En dat zorgt juist niet voor meer kliks en al helemaal niet voor meer inkomsten.
Maar veel meer tools dan je mooie blauwe oge heb je toch eigenlijk niet om dat voor elkaar te krijgen?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tja. Ik heb het dus inderdaad niet voor het zeggen. Ik blijf dus maar lekker mijn best doen om de sfeer in CUL fijn te houden. Meer kan ik ook niet
De tools (editten, verwijderen, noten) die ik heb zijn voor CUL toereikend. En daarom ben ik mod van CUL en nergens andersquote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar veel meer tools dan je mooie blauwe oge heb je toch eigenlijk niet om dat voor elkaar te krijgen?
Behehe.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De tools (editten, verwijderen, noten) die ik heb zijn voor CUL toereikend. En daarom ben ik mod van CUL en nergens anders
En de sfeer is hier gelukkig primaquote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tja. Ik heb het dus inderdaad niet voor het zeggen. Ik blijf dus maar lekker mijn best doen om de sfeer in CUL fijn te houden. Meer kan ik ook niet
Sinds niet elke vermelding van gemakseten of margarine verketterd wordt wel jaquote:
Wat fijn van je vader, dan doet de medicatie in ieder geval iets.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik dweil gewoon met de kraan open in NWS en dan zeiken mensen daarover en soms dweil ik niet want het maakt toch niet uit.
Mijn vader voelt zich prima, geen pijn. De arts is nog niet geweest .
Ik heb gesport, zo hond uitlaten en proberen haren te wassen (sporten was...schouders...), vanmiddag nieuwe bril uitzoeken en misschien vanavond naar m'n vader.
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Je gaat ze toch niet uitnodigen hèquote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:20 schreef Lonaa het volgende:
Longarts is geweest, hij mag vanmiddag naar huis!
Da's fijn!quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:20 schreef Lonaa het volgende:
Daar ben ik veel te lui voor.quote:
Top👍🏼quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:20 schreef Lonaa het volgende:
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik dweil gewoon met de kraan open in NWS en dan zeiken mensen daarover en soms dweil ik niet want het maakt toch niet uit.
Ik heb gesport, zo hond uitlaten en proberen haren te wassen (sporten was...schouders...), vanmiddag nieuwe bril uitzoeken en misschien vanavond naar m'n vader.
Misschien valt het heel erg mee. En anders moet je die meetings maar cancellen, ziek is ziekquote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn @:Lonaa !!
M'n buurvrouw had gister de tweede prik en voelt zich nu alsof ze door duizend messen overal gestoken wordt. Vorige keer had ze m ook dag voor mij en had ik alles waar zij last van had, precies een dag later ook.
Dus. Ik heb nu al zin in morgenmet agenda die ik leeg wilde houden maar waar nu toch ineens 4.5u aan teams meetings in staat
![]()
Eerste was ik echt enorm ziek van, heel heel beroerd. Was echt bang voor de tweede en twijfelde om m te nemen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn @:Lonaa !!
M'n buurvrouw had gister de tweede prik en voelt zich nu alsof ze door duizend messen overal gestoken wordt. Vorige keer had ze m ook dag voor mij en had ik alles waar zij last van had, precies een dag later ook.
Dus. Ik heb nu al zin in morgenmet agenda die ik leeg wilde houden maar waar nu toch ineens 4.5u aan teams meetings in staat
![]()
Heel fijn!quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:20 schreef Lonaa het volgende:
Zo das rap, mooi!quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:20 schreef Lonaa het volgende:
Ik hoop op hetzelfde, de eerste was ik drie dagen compleet uitgeput en slap van en echt nare pijn in m'n arm. Maar ik teken voor jouw verloop ipv die van m'n buurvrouwquote:Op dinsdag 22 juni 2021 12:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Eerste was ik echt enorm ziek van, heel heel beroerd. Was echt bang voor de tweede en twijfelde om m te nemen.
En de tweede viel enorm mee, goddank.
Kan ook
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |