abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 11 juni 2021 @ 16:58:49 #1
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199833610
Edit
Dubbel
  vrijdag 11 juni 2021 @ 17:01:00 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199833633
Ik heb inmiddels wel het idee dat Omtzigt verre van stabiel is.

Los van het feit dat het CDA zich een waardeloze onbetrouwbare partij heeft getoond, hadden ze het toch wel bij het rechte eind om Omtzigt niet als lijsttrekker te willen
Laffe huichelaar
  vrijdag 11 juni 2021 @ 17:03:16 #3
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_199833661
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 17:01 schreef timmmmm het volgende:
Ik heb inmiddels wel het idee dat Omtzigt verre van stabiel is.

Los van het feit dat het CDA zich een waardeloze onbetrouwbare partij heeft getoond, hadden ze het toch wel bij het rechte eind om Omtzigt niet als lijsttrekker te willen
Na tig aantal messen in je rug worden de meeste uiteindelijk wel instabiel.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_199833794
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 17:01 schreef timmmmm het volgende:
Ik heb inmiddels wel het idee dat Omtzigt verre van stabiel is.

Los van het feit dat het CDA zich een waardeloze onbetrouwbare partij heeft getoond, hadden ze het toch wel bij het rechte eind om Omtzigt niet als lijsttrekker te willen
Dus is een heel goed voorbeeld van een 'dronken-oom-aan-de-keukentafel'-conclusie
pi_199834327
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 17:03 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Na tig aantal messen in je rug worden de meeste uiteindelijk wel instabiel.
Misschien kan hij uithuilen bij Sywert.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 17:51:06 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199834331
Gezien het type reacties van het CDA vandaag denk ik dat het een kwestie van tijd is tot er weer een hoop vervelende documenten lekken.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 17:54:20 #7
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199834368
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 17:12 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Dus is een heel goed voorbeeld van een 'dronken-oom-aan-de-keukentafel'-conclusie
Wat onnodig kort door de bocht. Je best een mening hebben over iemand die een document van 76 pagina's vol halve en hele beschuldigingen en speculaties heeft geschreven die voornamelijk over zichzelf gaan, als inbreng voor een commissie die een verkiezingsnederlaag wil bestuderen.
Bij derde lezing vraag ik me steeds meer af of er geen vertrouwenscommissie is waar zeker de helft hiervan beter naar toe had gemoeten?


quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 17:51 schreef Hexagon het volgende:
Gezien het type reacties van het CDA vandaag denk ik dat het een kwestie van tijd is tot er weer een hoop vervelende documenten lekken.
Omdat er mensen bewust lekken om de boel op de spits te drijven?
pi_199834373
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 17:01 schreef timmmmm het volgende:
Ik heb inmiddels wel het idee dat Omtzigt verre van stabiel is.

Los van het feit dat het CDA zich een waardeloze onbetrouwbare partij heeft getoond, hadden ze het toch wel bij het rechte eind om Omtzigt niet als lijsttrekker te willen
Ja, de man zit volkomen opgebrand thuis, dan ben je meestal niet op je stabielst :D

En dat hij volkomen opgebrand thuis zit houdt hoogstwaarschijnlijk zeer sterk verband met hoe hij behandeld is door 'zijn' partij.

Iedereen kan kapot en één van de snelste manieren om dat voor elkaar te krijgen is in je vertrouwde werkomgeving als oud vuil behandeld te worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 11 juni 2021 @ 18:09:41 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199834604
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 17:54 schreef VoMy het volgende:

Omdat er mensen bewust lekken om de boel op de spits te drijven?
Dit heeft alles weg van een actie van Omtzigt om de CDA-partijtop, en Wopke Hoekstra in het bijzonder te ondermijnen. Ik geloof ook niet dat dit zonder toestemming van Omtzigt bij de Limburger terecht is gekomen. Zulke zware beschuldigingen en verdachtmakingen laat zo'n man niet per ongeluk slingeren.

Ik denk hoe langer ik er over nadenk hoe meer dat Omtzigt hiermee de macht wil grijpen.
pi_199834657
Voor Omtzigt moet dit ook wel vermoeiend zijn. Dit was een intern stuk voor commissie-Spies. Ik geloof niet dat Omtzigt dit zelf naar De Limburger heeft gestuurd. De redacteur daarvan gaf tussen neus en lippen ook aan dat het iemand uit Limburg was die het heeft opgestuurd.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 18:16:12 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199834688
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:13 schreef Jojoke het volgende:
Voor Omtzigt moet dit ook wel vermoeiend zijn. Dit was een intern stuk voor commissie-Spies. Ik geloof niet dat Omtzigt dit zelf naar De Limburger heeft gestuurd. De redacteur daarvan gaf tussen neus en lippen ook aan dat het iemand uit Limburg was die het heeft opgestuurd.
Maar hoe komt die Limburgse stroman aan zo'n document dan? Dat moet dan toch echt door Omtzigt zelf gedeeld zijn met anderen.
pi_199834725
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar hoe komt die Limburgse stroman aan zo'n document dan? Dat moet dan toch echt door Omtzigt zelf gedeeld zijn met anderen.
Het stuk was toch niet vertrouwelijk? Denk dat meerdere mensen binnen de partij het hebben ingezien. Dat betekent niet dat het de intentie is om er een media heisa van te maken
pi_199834749
Komt er weer een partij bij, hoe meer partijen er zijn des te beter dat is voor Nederland. Weg met de huidige partijpolitiek.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 18:20:53 #14
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199834769
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dit heeft alles weg van een actie van Omtzigt om de CDA-partijtop, en Wopke Hoekstra in het bijzonder te ondermijnen. Ik geloof ook niet dat dit zonder toestemming van Omtzigt bij de Limburger terecht is gekomen. Zulke zware beschuldigingen en verdachtmakingen laat zo'n man niet per ongeluk slingeren.

Ik denk hoe langer ik er over nadenk hoe meer dat Omtzigt hiermee de macht wil grijpen.
Ik lees het nu voor de vierde keer en wat mij steeds meer opvalt is dat het bijna niet ingaat op het doel van de commissie Spies, namelijk het analyseren van de nederlaag van het CDA.

De hoofdstukken:

- 2017, na de kabinetsformatie: de zijlijn. Dit gaat over Omtzigt, het CDA regeert namelijk gewoon en staat dus niet langs de zijlijn.
- Corruptie in de Raad van Europa, een onderzoek op Malta nav een moord Het kinderopvangtoeslagschandaal. Ook alleen maar Omtzigt.
- Het Verkiezingsprogramma. Dit gaat over het verkiezingsprogramma, dus CDA-gerelateerd. Maar als je dit leest gaat het vooral veel over zijn kijk erop, zijn aanpassingen.
- “Een nieuw sociaal contract”(boek)... Dit gaat over zijn boek.
- Het boek als bron voor lezingen en een effectieve sociale media campagne met groot bereik Dit gaat over zijn filmpjes online.
- Wopke’s New Deal Dit gaat over Wopkes inbreng in de partijlijn en hoe hij het met stukken oneens is.
- Sponsoring Iets heel korts, over het beruchte miljoen. Hij zegt 'daar heb ik moeite mee' maar ik heb de bijlagen gelezen en die moeite heeft ie nergens kenbaar gemaakt.
- De lijsttrekkersverkiezingen. Dit gaat weer over Pieter

Etcetera.

Edit: Ah, ik heb nu de opdracht van Cie Spies gelezen en daar zitten de lijsttrekkersverkiezingen bij. Dat verklaart een hoop.
pi_199834776
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar hoe komt die Limburgse stroman aan zo'n document dan? Dat moet dan toch echt door Omtzigt zelf gedeeld zijn met anderen.
Er zijn zoveel opties. Spies zit niet alleen in die commissie dus daar wisten meerdere mensen van het document en misschien hebben sommige commissieleden het ook met anderen gedeeld. Verder heeft Omtzigt het document misschien gedeeld met de persoon die de appjes heeft doorgestuurd. Dat zou wel zo netjes zijn.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 18:24:52 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199834819
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:18 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Het stuk was toch niet vertrouwelijk? Denk dat meerdere mensen binnen de partij het hebben ingezien. Dat betekent niet dat het de intentie is om er een media heisa van te maken
Dat komt een beetje over alsof je een bom op straat zet met een knop en met een bordje erbij "vooral niet indrukken".

Omtzigt is ervaren genoeg om te weten dat als je allerlei documenten met anderen gaat delen, deze vroeg of laat gewoon op straat komen.

En de verdachtmakingen die erin staan zijn voor Wopke Hoekstra gewoon onherstelbare schade. Die kan nooit meer zonder de zweem van dubieuze partijfinanciering door het leven.
pi_199834822
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dit heeft alles weg van een actie van Omtzigt om de CDA-partijtop, en Wopke Hoekstra in het bijzonder te ondermijnen. Ik geloof ook niet dat dit zonder toestemming van Omtzigt bij de Limburger terecht is gekomen. Zulke zware beschuldigingen en verdachtmakingen laat zo'n man niet per ongeluk slingeren.

Ik denk hoe langer ik er over nadenk hoe meer dat Omtzigt hiermee de macht wil grijpen.
Iemand die niet de erkenning krijgt die hij vindt dat hij verdient.
pi_199834857
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:21 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Er zijn zoveel opties. Spies zit niet alleen in die commissie dus daar wisten meerdere mensen van het document en misschien hebben sommige commissieleden het ook met anderen gedeeld. Verder heeft Omtzigt het document misschien gedeeld met de persoon die de appjes heeft doorgestuurd. Dat zou wel zo netjes zijn.
Volgens Spies was het document juist nog niet gedeeld met de commissie.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 18:28:34 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199834865
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:21 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Er zijn zoveel opties. Spies zit niet alleen in die commissie dus daar wisten meerdere mensen van het document en misschien hebben sommige commissieleden het ook met anderen gedeeld. Verder heeft Omtzigt het document misschien gedeeld met de persoon die de appjes heeft doorgestuurd. Dat zou wel zo netjes zijn.
Dat kan alleen als er iemand in de commissie zit die tot doel heeft de CDA-top te ondermijnen.
pi_199834949
Als je het leest, dan frustreert het Omtzigt vooral dat de uitgangspunten van het CDA en de praktijk van het CDA zo ver uit elkaar ligt. Het CDA heeft mooie zinnen op de website over solidariteit, zorg voor natuur en cultuur, vertrouwen in de burger en het bestrijden van onrecht. In de praktijk voert het CDA maar al te graag het VVD-beleid uit.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 18:40:15 #21
408813 crew  trein2000
pi_199835008
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar hoe komt die Limburgse stroman aan zo'n document dan? Dat moet dan toch echt door Omtzigt zelf gedeeld zijn met anderen.
Die commissie ontkent wel heel hard, maar het kan natuurlijk ook ‘gewoon’ de secretaris ofzo van die commissie zijn die toevallig iemand kent bij de Limburger.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199835021
Deze stukken zijn met zijn medeweten gelekt, kan niet anders. Misschien denkt ie erover een eigen partij op te richten en is hij benieuwd hoeveel aanhang hij nog heeft.
Als hij het niet had gewild, had hij dat wel laten weten. Maar hij laat niets weten, dus hij vindt het wel prima.
Als je niet wilt dat dit soort stukken gedeeld worden, geef je ze gewoon aan niemand.
pi_199835036
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Volgens Spies was het document juist nog niet gedeeld met de commissie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat kan alleen als er iemand in de commissie zit die tot doel heeft de CDA-top te ondermijnen.
Ik ben er ook niet bij geweest, maar ik heb niet de indruk dat Omtzigt het zelf zou lekken. Deze journalist doet tussen neus en lippen de suggestie dat het Martijn van Helvert was. Een oud-kamerlid die van plek 16 naar plek 25 afgleed, die na terugtrekking als kandidaat-lijsttrekker steun voor Omtzigt uitsprak en die blijkbaar in app-groepjes zit. Nu is hij wethouder.

twitter
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 18:43:26 #24
408813 crew  trein2000
pi_199835044
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:42 schreef Mondkapje het volgende:
Deze stukken zijn met zijn medeweten gelekt, kan niet anders.
Want? Die commissie had dat stuk toch ook? Heb je die journalist bij Humberto gezien?
quote:
Misschien denkt ie erover een eigen partij op te richten en is hij benieuwd hoeveel aanhang hij nog heeft.
Dan zijn er andere manieren denk ik zo…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 18:43:59 #25
408813 crew  trein2000
pi_199835053
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]

[..]

Ik ben er ook niet bij geweest, maar ik heb niet de indruk dat Omtzigt het zelf zou lekken. Deze journalist doet tussen neus en lippen de suggestie dat het Martijn van Helvert was. Een oud-kamerlid die van plek 16 naar plek 25 afgleed, die na terugtrekking als kandidaat-lijsttrekker steun voor Omtzigt uitsprak en die blijkbaar in app-groepjes zit. Nu is hij wethouder.

[ twitter ]
Hoe komt hij nou weer aan dat stuk dan?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199835081
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe komt hij nou weer aan dat stuk dan?
Misschien is hij degene die Omtzigt de appjes heeft gestuurd en ook degene die Omtzigt heeft verteld dat hem is gevraagd voor wie hij heeft gestemd bij de lijsttrekkersverkiezing?
pi_199835087
Misschien heeft Omtzigt het aan een aantal journalisten gegeven, onder het mom van: ik heb geen geheimen en 'zie maar wat je ermee doet'.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 18:47:09 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199835094
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:42 schreef Mondkapje het volgende:
Deze stukken zijn met zijn medeweten gelekt, kan niet anders. Misschien denkt ie erover een eigen partij op te richten en is hij benieuwd hoeveel aanhang hij nog heeft.
Als hij het niet had gewild, had hij dat wel laten weten. Maar hij laat niets weten, dus hij vindt het wel prima.
Als je niet wilt dat dit soort stukken gedeeld worden, geef je ze gewoon aan niemand.
Waarom zou je je eigen partij oprichten als je de zittende partijtop kan opblazen met een partijfinancierings-schandaal?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 18:47:12 #29
408813 crew  trein2000
pi_199835095
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:46 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien heeft Omtzigt het aan een aantal journalisten gegeven, onder het mom van: ik heb geen geheimen en 'zie maar wat je ermee doet'/
Om vervolgens na een appje van de journalist in kwestie te gaan bellen of ze misschien willen wachten?

Kamp-Omtzigt kan best, maar Omtzigt zelf acht ik uitgesloten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199835108
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Om vervolgens na een appje van de journalist in kwestie te gaan bellen of ze misschien willen wachten?

Kamp-Omtzigt kan best, maar Omtzigt zelf acht ik uitgesloten.
Hij moet zijn eigen schrijfsels toch gedeeld hebben? Het is toch door hem geschreven?
  vrijdag 11 juni 2021 @ 18:50:08 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199835125
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:48 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Hij moet zijn eigen schrijfsel toch gedeeld hebben?
Exact, dit schrijfsel komt alleen in handen van de krant als Omtzigt het met iemand deelt voor wie dit niet bedoeld is.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 18:50:52 #32
408813 crew  trein2000
pi_199835130
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:48 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Hij moet zijn eigen schrijfsels toch gedeeld hebben?
Met die commissie. Maar ik kan me ook voorstellen dat je een beperkt aantal vertrouwelingen laat meelezen, zeker als het je overspannen bent. In vertrouwen, zonder dat het bij de media komt.
quote:
Het is toch door hem geschreven?
Joh
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 11 juni 2021 @ 18:51:12 #33
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199835137
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Exact, dit schrijfsel komt alleen in handen van de krant als Omtzigt het met iemand deelt voor wie dit niet bedoeld is.
Of iemand met wie hij dit gedeeld heeft voor wie het wel bedoeld is heeft het gelekt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 18:52:28 #34
408813 crew  trein2000
pi_199835151
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Of iemand met wie hij dit gedeeld heeft voor wie het wel bedoeld is heeft het gelekt.
Dat is een scenario, maar de ontvangende partij kan dat natuurlijk net zo goed overkomen zijn.

Of het is gewoon bij wijze van slordigheid op de kopieermachine blijven liggen bij wijze van. Daar hintte die journalist ook een beetje op.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199835164
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]


[..]

Ik ben er ook niet bij geweest, maar ik heb niet de indruk dat Omtzigt het zelf zou lekken. Deze journalist doet tussen neus en lippen de suggestie dat het Martijn van Helvert was. Een oud-kamerlid die van plek 16 naar plek 25 afgleed, die na terugtrekking als kandidaat-lijsttrekker steun voor Omtzigt uitsprak en die blijkbaar in app-groepjes zit. Nu is hij wethouder.

[ twitter ]
ooit eens die Van Helvert ergens als spreker gezien. Prototype nare CDA’er :P.
pi_199835175
Overigens vreemd dat hij onbekende geldschieters verdenkt het CDA-programma te beinvloeden, terwijl zijn vriendje Sywert, die dus totaal niet te vertrouwen is, meeschreef aan het programma en daar vindt hij niets van.
pi_199835272
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:54 schreef Mondkapje het volgende:
Overigens vreemd dat hij onbekende geldschieters verdenkt het CDA-programma te beinvloeden, terwijl zijn vriendje Sywert, die dus totaal niet te vertrouwen is, meeschreef aan het programma en daar vindt hij niets van.
Kan me voorstellen dat het epistel klaar was voor dat schandaal echt groot werd :P.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 19:10:37 #38
408813 crew  trein2000
pi_199835346
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat het epistel klaar was voor dat schandaal echt groot werd :P.
Gedateerd 6 juni. Nu heb ik de Sywert-tijdlijn niet helemaal in mijn hoofd, maar volgenscmij speelt dat al langer dan dat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199835439
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gedateerd 6 juni. Nu heb ik de Sywert-tijdlijn niet helemaal in mijn hoofd, maar volgenscmij speelt dat al langer dan dat.
15 mei: https://www.volkskrant.nl(...)an-lienden~b2dff054/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199835450
Omtzigt maakte deel uit van de commissie die het verkiezingsprogramma schreef.
https://www.bd.nl/politie(...)or-omtzigt~aef91a2d/
In dezelfde commissie zat ook Sywert, die twee kenden elkaar goed.
Wat ook blijkt uit dit fragment:

Als met iemand het document werd gedeeld, is Sywert een kandidaat want die kwam heel erg voor Omtzigt op.
Dus de kans is best groot dat Sywert dit document heeft gelekt voor zijn grote vriend.
pi_199835453
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gedateerd 6 juni. Nu heb ik de Sywert-tijdlijn niet helemaal in mijn hoofd, maar volgenscmij speelt dat al langer dan dat.
Dan is Pieter wellicht toch wat selectief met zijn verontwaardiging :P.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 19:21:56 #42
408813 crew  trein2000
pi_199835521
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:17 schreef Mondkapje het volgende:
Omtzigt maakte deel uit van de commissie die het verkiezingsprogramma schreef.
https://www.bd.nl/politie(...)or-omtzigt~aef91a2d/
In dezelfde commissie zat ook Sywert, die twee kenden elkaar goed.
Wat ook blijkt uit dit fragment:

Als met iemand het document werd gedeeld, is Sywert een kandidaat want die kwam heel erg voor Omtzigt op.
Dus de kans is best groot dat Sywert dit document heeft gelekt voor zijn grote vriend.
Wat maakt die kans “best groot”? Het is een mogelijkheid, zeker. Maar zo zijn er nog wel een aantal scenario’s te verzinnen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199835614
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat maakt die kans “best groot”? Het is een mogelijkheid, zeker. Maar zo zijn er nog wel een aantal scenario’s te verzinnen.
Er wordt in het document gesproken over een miljoen donatie die niet opgegeven zou zijn, dat is helemaal naar het zin van Sywert die alsmaar over zijn miljoenen moet horen.

Beiden geven alles en iedereen de schuld maar zelf hebben ze nooit iets gedaan.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 19:47:46 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199835952
Of het nou Sywert is of Martijn van Helvert

Hoe het document ook bij de krant kwam. Het spoor begint hoe dan ook bij Omtzigt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat Omtzigt zo naief is om roekeloos om te gaan met dit soort explosieve informatie. Hij moet na al die tegenwerking toch ook wel weten dat je dit soort mensen met hun eigen belangen niet zonder meer kan vertrouwen.

En daarbij is het sowieso nogal vreemd dat de input van Omtzigt via een schrijfsel naar een commissie gemaild wordt. Doorgaans doen dat soort commissies gewoon interviews waarbij men door kan vragen en achteraf past een verslag ter goedkeuring wordt voorgelegd.

Het heeft er alles van dat dit bewust gemaakt is om te lekken.
pi_199836236
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:47 schreef Hexagon het volgende:
Of het nou Sywert is of Martijn van Helvert

Hoe het document ook bij de krant kwam. Het spoor begint hoe dan ook bij Omtzigt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat Omtzigt zo naief is om roekeloos om te gaan met dit soort explosieve informatie. Hij moet na al die tegenwerking toch ook wel weten dat je dit soort mensen met hun eigen belangen niet zonder meer kan vertrouwen.

En daarbij is het sowieso nogal vreemd dat de input van Omtzigt via een schrijfsel naar een commissie gemaild wordt. Doorgaans doen dat soort commissies gewoon interviews waarbij men door kan vragen en achteraf past een verslag ter goedkeuring wordt voorgelegd.

Het heeft er alles van dat dit bewust gemaakt is om te lekken.
Wellicht zag Omtzigt in zijn huidige toestand langdurige gesprekken niet zitten en schreef hij liever alles in zijn eigen tempo op?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:11:43 #46
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199836363
Zonder verhaal van rel naar rel ’CDA is ten dode opgeschreven zonder herijking’

Het CDA schudt op zijn grondvesten na het explosieve uitgelekte verslag van het populaire Kamerlid Pieter Omtzigt, die zijn eigen partij omschrijft als een wespennest. Bij de christendemocraten klinken na de nieuwe interne onrust serieuze zorgen door over de toekomst en koers: „Je moet wel ideeën hebben.”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.telegraaf.nl/(...)ven-zonder-herijking

Aftellen tot de champagne open kan *O* *O* *O*
pi_199836409
Omzigt kan beter zelf gewoon opstappen, vond het altijd wel goed wat die man deed, maar hij gaat steeds meer de verkeerde gevaarlijke kant op....
Nee die man is niet geschikt om een partij te leiden.
pi_199836438
De Telegraaf trekt haar blik onzin ook weer open, zie ik?
Geen enkele journalist of serieuze politieke volger denkt dat het CDA op zal houden te bestaan. En er was al een commissie aangewezen om weer naarhet programma en de visie te kijken (al ligt het prima rapport zij-aan-zij er nog).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:16:24 #49
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199836458
De Jonge verwacht dat onderzoekscommissie kritiek Omtzigt niet deelt :o :') :')

Reacties CDA Een dag na de ferme kritiek van Kamerlid Pieter Omtzigt, reageren zijn partijgenoten op het nieuws. Hoekstra spreekt van een „lastige fase”.

Hugo de Jonge denkt dat de commissie-Spies zich niet zal scharen achter de beschuldigingen die Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt (CDA) aan zijn partij heeft geuit in de donderdag uitgelekte notitie. De demissionair minister van Volksgezondheid en voormalig CDA-partijleider zei vrijdag na de ministerraad dat hij verwacht dat „de commissie tot een andere conclusie komt”. In de gelekte memo suggereerde Omtzigt onder meer dat donateurs invloed hadden op het partijprogramma en dat er soms een onveilige sfeer heerst binnen de partij. De memo was opgesteld voor de commissie-Spies, die het verloop van de Tweede Kamerverkiezingen voor het CDA analyseert.

De Jonge legde niet uit waarom hij denkt dat de commissie, geleid door en vernoemd naar burgemeester van Alphen aan den Rijn Liesbeth Spies, een ander oordeel zal vellen. Hij zei het rapport van de onderzoekers af te wachten; pas dan „staat het mij vrij om daarop te reageren”, aldus de demissionair minister. De Jonge heeft zelf ook met de commissieleden gesproken over het verloop van de verkiezingen.
Lees ook: De belangrijkste bezwaren uit de vernietigende CDA-notitie van Omtzigt
Hoekstra: ‘lastige fase’

Ook andere prominente CDA’ers hebben gereageerd op de gelekte memo. CDA-leider en demissionair minister van Financiën Wopke Hoekstra stelde eerder op vrijdag dat zijn partij „evident in een lastige fase” zit door het uitlekken van de notitie. „Wat daar in staat is heel vervelend. Ik snap dat het vragen oproept, maar we gaan dit eerst intern bespreken”, aldus Hoekstra.

Hoekstra zegt dat de kritiek van Omtzigt geen invloed heeft op een eventuele deelname van het CDA aan een nieuw kabinet. „We gaan gewoon door met de verkennende gesprekken. Daar is wat mij betreft niks veranderd.” Hij kondigde aan de onrust in zijn partij te lenigen. „Ook dit gaan we oplossen.”

Ank Bijleveld, demissionair minister van Defensie en bijzonder adviseur van het CDA-partijbestuur, zei persoonlijk met Omtzigt te hebben gesproken. „Net als de partijvoorzitter en onze leider Hoekstra.” Omtzigt zit overwerkt thuis en keert de komende maanden niet terug naar het parlement. Volgens Bijleveld gaat het „niet goed” met het Kamerlid en moet hij aansterken. „Laten we hopen dat hij rust kan pakken.”

Omtzigt schreef in de notitie dat drie geldschieters, die samen bijna een miljoen doneerden voor de verkiezingscampagne, een „belang” hadden. Daarmee wekte hij de suggestie dat ze invloed hadden op het programma van de partij. Hoekstra weerspreekt dat vrijdag: „Er is maar één groep die gaat over het CDA en dat zijn de leden. Er is geen sprake van invloed van sponsoren.”

Ook suggereerde Omtzigt in zijn notitie dat het CDA met de donaties niet volgens de regels handelde, omdat deze niet waren aangemeld bij het ministerie van Binnenlandse Zaken. Demissionair minister Kajsa Ollongren (D66, Binnenlandse Zaken) legde uit dat partijen schenkingen drie weken voor de verkiezingen moeten melden bij het ministerie, die de donaties vervolgens openbaart. Als schenkingen na de laatste 21 dagen voor de verkiezingen binnenkomen, moeten partijen die melden in „een volgend jaarverslag”.

Interim CDA-voorzitter Marnix van Rij liet vrijdagochtend weten dat de partij de donaties ook op die manier zal publiceren. Ook Bijleveld stelt dat „alles keurig is gemeld” bij het ministerie. „Alles wat je niet vooraf kunt melden, gebeurt achteraf. Dat is allemaal keurig, wettelijk verlopen.”

https://www.nrc.nl/nieuws(...)op-formatie-a4046938

Dat wordt een lekker rapportje van Spies :') _O- _O- _O-
pi_199836535
Als die beschuldiging van corruptie door Omtzigt inderdaad aantoonbaar niet klopt, lijkt me dat het einde van Omtzigt. En dan zal er niemand met hem mee willen, ik denk dat hij dan gewoon de politiek verlaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:20:20 #51
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199836542
Is het CDA wel stabiel genoeg om te regeren?

Pieter Omtzigt heeft het CDA in grote verlegenheid gebracht met een messcherpe aanklacht in 76 pagina’s tegen zijn eigen partij. De vraag is of het tussen de partij en Omtzigt nog wel goed komt. En is het CDA wel stabiel genoeg voor de potentiële coalitiepartners VVD en D66?

De stabiliteit van het CDA lag bij aanvang van de formatie al op tafel. VVD-leider Mark Rutte uitte toen zijn twijfels. Waren de christendemocraten na de verkiezingsnederlaag en de interne verdeeldheid over Pieter Omtzigt nog wel stabiel genoeg om te regeren? Rutte opperde het idee om Omtzigt een functie in het kabinet aan te bieden, wat de formatie al direct in crisissferen bracht. Het CDA liet gelijk weten dat het niet stond te trappelen om te gaan regeren.

Drie maanden na de verkiezingen leek het juist of de partij weer iets was opgekrabbeld. Pieter Omtzigt had vanuit huis zijn wensen voor de formatie opgeschreven en de fractie beloofde die in de onderhandelingen mee te nemen. Hij wordt nu tijdelijk als Kamerlid vervangen en Wopke Hoekstra leek een stuk zelfbewuster met de formatie aan de slag te gaan sinds hij zich niet meer vanuit Enschede op zijn vingers gekeken voelde. Hij stelde zelfs de vraag of GroenLinks wel stabiel genoeg was om te regeren.

Maar inmiddels ligt de vraag over stabiliteit weer levensgroot op het bord van het CDA sinds de 76 pagina’s van Omtzigt op straat liggen.

https://www.trouw.nl/poli(...)te-regeren~b40059e7/

De vraag stellen is ....
pi_199836640
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:19 schreef Hanca het volgende:
Als die beschuldiging van corruptie door Omtzigt inderdaad aantoonbaar niet klopt, lijkt me dat het einde van Omtzigt. En dan zal er niemand met hem mee willen, ik denk dat hij dan gewoon de politiek verlaat.
Hij wijst er in zijn stuk zelf op dat de bedragen misschien laat zijn binnengekomen en daardoor nog niet gerapporteerd zijn.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:26:42 #53
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199836686
Femke Merel van Kooten haalt uit naar ‘schaamteloos beschadigende’ CDA en Hoekstra: ‘Zo’n partij mag niet besturen!’

Voormalig Tweede Kamerlid Femke Merel van Kooten is woedend op CDA-leider en minister van Financiën Wopke Hoekstra. Hij en zijn partij, zegt ze op Twitter, zijn “heel vervelend en beschadigend” te werk gegaan. Ze staat dus pal achter Pieter Omtzigt.

CDA-leider Wopke Hoekstra heeft vandaag dan tóch gereageerd op de Omtzigtgate-memo; het document dat CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt schreef voor de commissie van zijn partij die moet onderzoeken waarom het CDA zo enorm ten onder is gegaan bij de afgelopen verkiezingen. Volgens Hoekstra is de inhoud van het document “heel vervelend en beschadigend.” Voor hem en zijn partij dus. “Ik vind het vervelend dat dit op straat ligt, terwijl de evaluatie nog loopt,” voegt hij voor de goede orde even toe.

Het is een opmerkelijke reactie, want het bewijst Omtzigts gelijk. In het document stelt hij namelijk ook dat de CDA-ministers bij de toeslagenaffaire alleen maar bezig waren met reputatie en imago, en niet met uit te zoeken of het allemaal klopte wat Omtzigt vermoedde. De waarheid kon ze gestolen worden. What about our reputations!? Dat was ongeveer het motto van de “bewindspersonen.”

En hoe reageert Hoekstra nu op het Omtzigt-document? Door precies datzelfde te roepen. Het beschadigt hem, het beschadigt de partij, goh, wat vervelend dat het “op straat” ligt. Natuurlijk veegt hij ook snel even zijn straatje schoon in zoverre dat hij ontkent dat het CDA-program werd aangepast omdat rijke sponsoren dat wilden, maar voor de rest is het: alleen maar zorgen over zijn reputatie. En die van zijn partij.

quote:
Geen wonder dat voormalig Tweede Kamerlid Femke Merel van Kooten woedend reageert op Hoekstra’s krokodillentranen. “Omtzigt-memo ‘heel vervelend en beschadigend’?!” schrijft ze op Twitter. “Nou, uit de memo blijkt alleen maar dat het CDA én Hoekstra méér dan ‘heel vervelend en beschadigend’ te werk zijn gegaan.”
_O_ _O_

“Schaamteloos beschadigend” stelt ze zelfs terecht. Om vervolgens te concluderen: “Zo’n partij zou ons land niet opnieuw mogen besturen.”

https://www.dagelijksesta(...)-land-niet-besturen/

Wopke :R
pi_199836725
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:25 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Hij wijst er in zijn stuk zelf op dat de bedragen misschien laat zijn binnengekomen en daardoor nog niet gerapporteerd zijn.
Ah, ik heb nog niet alles helemaal gelezen. Maar als je dit een mogelijkheid vindt, moet je het eigenlijk helemaal niet opschrijven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199836754
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ah, ik heb nog niet alles helemaal gelezen. Maar als je dit een mogelijkheid vindt, moet je het eigenlijk helemaal niet opschrijven.
Misschien had hij Sywert in zijn achterhoofd en besloot het voor de zekerheid te rapporteren :P
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:29:57 #56
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199836767
Rutte ziet formatie niet moeilijker worden door Omtzigt-notitie :') :')

De formatie zal niet moeilijker worden door de notitie van het CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, denkt VVD-leider Mark Rutte.

Hij wilde vrijdag verder geen commentaar geven op de kwestie, behalve dat het zonder CDA het moeilijk wordt een meerderheidskabinet te vormen. D66-leider Sigrid Kaag wilde er ook geen uitspraken over doen.

Rutte en Kaag kwamen opnieuw samen bij informateur Mariëtte Hamer. Zij wilde zich ook niet uitlaten over de gevolgen van de perikelen binnen het CDA voor de formatie. In de gelekte notitie haalt de ziek thuis zittende Omtzigt hard uit naar de gang van zaken binnen zijn eigen partij rond de verkiezingen. Ook heeft hij kritiek op de partijleiding.

Eerder op de dag zei CDA-leider Wopke Hoekstra ook al niet te verwachten dat de formatie door de memo van Omtzigt lastiger wordt. Hij gaat gewoon door met de verkennende gesprekken. De CDA-leider is tot dusver niet bijzonder enthousiast over deelname aan een nieuw kabinet.

Voorstellen
Hamer heeft deze week naar eigen zeggen "verdiepende gesprekken" gevoerd. "We kunnen nog niet zeggen; dit is morgen het kabinet. Dat had ik ook niet verwacht na één ronde." Volgende week gaan de gesprekken verder.

Volgens Kaag liggen er inmiddels "best wel goede voorstellen op tafel". Er wordt gesproken over het herstelbeleid direct na de coronacrisis en de grote thema's die het volgende kabinet moet aanpakken zoals de stikstofcrisis. De vraag wie straks met elkaar gaan onderhandelen over een nieuwe coalitie is de moeilijkste, geven partijleiders aan.

https://www.msn.com/nl-nl(...)Hc?ocid=winp1taskbar

Rutte en Wopke partners in crime door dik en dun }) :r
pi_199836828
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:19 schreef Hanca het volgende:
Als die beschuldiging van corruptie door Omtzigt inderdaad aantoonbaar niet klopt, lijkt me dat het einde van Omtzigt. En dan zal er niemand met hem mee willen, ik denk dat hij dan gewoon de politiek verlaat.
Beschuldiging of het uitspreken van een vermoeden?
pi_199836835
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 18:13 schreef Jojoke het volgende:
Voor Omtzigt moet dit ook wel vermoeiend zijn. Dit was een intern stuk voor commissie-Spies. Ik geloof niet dat Omtzigt dit zelf naar De Limburger heeft gestuurd. De redacteur daarvan gaf tussen neus en lippen ook aan dat het iemand uit Limburg was die het heeft opgestuurd.
Gerd Leers?
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199837012
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:32 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Gerd Leers?
Camiel Eurlings
Maxime Verhagen
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 20:40:43 #60
408813 crew  trein2000
pi_199837049
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ah, ik heb nog niet alles helemaal gelezen. Maar als je dit een mogelijkheid vindt, moet je het eigenlijk helemaal niet opschrijven.
Het is een intern stuk hè? Dan kun je wat meer opschrijven dan in iets wat naar buiten gaat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199837208
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is een intern stuk hè? Dan kun je wat meer opschrijven dan in iets wat naar buiten gaat.
De kans dat zoiets lekt zou ik bij het CDA ruim boven de 50% schatten en dat weet Omtzigt ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 20:48:37 #62
408813 crew  trein2000
pi_199837323
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

De kans dat zoiets lekt zou ik bij het CDA ruim boven de 50% schatten en dat weet Omtzigt ook.
Nou ja ik weet niet wat hij in het vertrouwelijke deel aan bewijzen heeft opgevoerd. Want er zijn in feite twee beschuldigingen, een is het niet opgeven. Waarbij hij zelf al aantekent dat dat nog gerepareerd kan worden. Maar over de tweede, namelijk het kopen van invloed heb ik vanuit de hoek van het cda nog maar weinig gehoord…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199837409
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja ik weet niet wat hij in het vertrouwelijke deel aan bewijzen heeft opgevoerd. Want er zijn in feite twee beschuldigingen, een is het niet opgeven. Waarbij hij zelf al aantekent dat dat nog gerepareerd kan worden. Maar over de tweede, namelijk het kopen van invloed heb ik vanuit de hoek van het cda nog maar weinig gehoord…
Van Rij heeft dat ontkend: https://fd.nl/economie-po(...)et-uit-liefdadigheid
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 20:52:16 #64
408813 crew  trein2000
pi_199837482
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Van Rij heeft dat ontkend.
Die heeft gezegd dat alles volgens de wet is verlopen. Meer niet, of althans ik heb dat niet gezien.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199837533
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die heeft gezegd dat alles volgens de wet is verlopen. Meer niet, of althans ik heb dat niet gezien.
quote:
Interim-voorzitter Marnix van Rij van het CDA ontkent dat sponsoren invloed hebben gehad op het verkiezingsprogramma.
https://fd.nl/economie-po(...)digheid-ukf1cayKxinr
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199837677
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

De kans dat zoiets lekt zou ik bij het CDA ruim boven de 50% schatten en dat weet Omtzigt ook.
Niet alles staat in het stuk. Hij geeft aan bij de commissie dat hij over de sponsoring nog apart en vertrouwelijk terugkomt bij hen.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:56:37 #67
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_199837685
Of dit allemaal waar is of niet zegt het genoeg hoe Omtzigt werken binnen zijn eigen partij ervaart. Op deze manier kun je toch onmogelijk verder met het CDA.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 21:10:38 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199838196
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ah, ik heb nog niet alles helemaal gelezen. Maar als je dit een mogelijkheid vindt, moet je het eigenlijk helemaal niet opschrijven.
Ik vermoed zomaar dat er binnenkort wat "bewijs" uitlekt voor deze beschuldigingen.
pi_199838324
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:56 schreef detaris het volgende:
Of dit allemaal waar is of niet zegt het genoeg hoe Omtzigt werken binnen zijn eigen partij ervaart. Op deze manier kun je toch onmogelijk verder met het CDA.
Ja wat moet je als het CDA je leven is
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 21:32:20 #70
408813 crew  trein2000
pi_199838856
quote:
Zijn uitgelekte interne notitie wordt Kamerlid Pieter Omtzigt niet in dank afgenomen door de top van het CDA. Die ziet geen toekomst meer voor Omtzigt binnen de partij, melden goed ingevoerde bronnen aan RTL Nieuws. "Ik zie hem voor het CDA niet meer terugkeren op het Binnenhof. De schade daarvoor lijkt te groot", zegt politiek commentator Frits Wester.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)op-breuk-met-omtzigt

Aldus Frits van ‘t CDA.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 11 juni 2021 @ 21:35:12 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199838950
quote:
Dan ben ik benieuwd welke aas Pieter nog in zijn mouw heeft zitten.
pi_199838987
quote:
De vraag is: wat dan? Eigen partij oprichten zie ik niet gebeuren, eerlijk gezegd. Gewoon afscheid nemen? Zich weg laten jagen zie ik ook niet snel gebeuren. Een functie elders? :D
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 21:38:27 #73
408813 crew  trein2000
pi_199839049
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd welke aas Pieter nog in zijn mouw heeft zitten.
Een dergelijke reactie maakt wel dat ik gelijk weer ga twijfelen over waar nu het lek zit…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 11 juni 2021 @ 21:38:49 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199839061
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

De vraag is: wat dan? Eigen partij oprichten zie ik niet gebeuren, eerlijk gezegd. Gewoon afscheid nemen? Zich weg laten jagen zie ik ook niet snel gebeuren. Een functie elders? :D
Hij kan zich natuurlijk nog bij een andere partij aansluiten. Keuze zat.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 21:39:01 #75
408813 crew  trein2000
pi_199839071
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

De vraag is: wat dan? Eigen partij oprichten zie ik niet gebeuren, eerlijk gezegd. Gewoon afscheid nemen? Zich weg laten jagen zie ik ook niet snel gebeuren. Een functie elders? :D
Voorlopig blijft ie denk ik gewoon zitten waar die zit. En als er dan nieuwe verkiezingen in aantocht zijn kun je altijd nog beslissen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 11 juni 2021 @ 21:40:45 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199839119
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een dergelijke reactie maakt wel dat ik gelijk weer ga twijfelen over waar nu het lek zit…
Ik denk toch echt bij Pieter. Het CDA gaat geen twijfels over de integriteit van Wopke zaaien om Pieter een hak te zetten.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 21:43:04 #77
408813 crew  trein2000
pi_199839187
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk toch echt bij Pieter.
Bij hemzelf acht ik uitgesloten eerlijk gezegd. Zijn inner circle is uiteraard een optie.
quote:
Het CDA gaat geen twijfels over de integriteit van Wopke zaaien om Pieter een hak te zetten.
Dat is ook weer een realistisch gezichtspunt. Als ik die journalist zo beluisterde van de week bij Humberto is een “ongelukje” ook niet bepaald uitgesloten overigens. Hij had het over “kwam tot ons” en betwijfelde of dat bewust wat gebeurt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199839325
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Voorlopig blijft ie denk ik gewoon zitten waar die zit. En als er dan nieuwe verkiezingen in aantocht zijn kun je altijd nog beslissen.
Lijkt me ook. Maar dan moet hij zich dus wel conformeren aan de gekozen lijn. Nou wordt hij momenteel via Bijleveld schijnbaar meerdere keren per week op de hoogte gehouden over de formatie, dus waarschijnlijk zal hij het ook wel met de huidige lijn eens zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199839408
Krijgt hij zijn zeteltje wel terug als ze hem uit de fractie zetten en hij tijdelijk zijn taken heeft neergelegd?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 21:49:45 #80
408813 crew  trein2000
pi_199839421
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Lijkt me ook. Maar dan moet hij zich dus wel conformeren aan de gekozen lijn.
En wat als hij dat niet doet? Hem er uit kicken? Dan gaat het congres van 2010 de boeken in als een gezellig weinig enerverend samenzijn.
quote:
Nou wordt hij momenteel via Bijleveld schijnbaar meerdere keren per week op de hoogte gehouden over de formatie, dus waarschijnlijk zal hij het ook wel met de huidige lijn eens zijn.
Laten we het hopen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 21:49:50 #81
408813 crew  trein2000
pi_199839423
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:49 schreef Jojoke het volgende:
Krijgt hij zijn zeteltje wel terug als ze hem uit de fractie zetten en hij tijdelijk zijn taken heeft neergelegd?
Ja.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199839443
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bij hemzelf acht ik uitgesloten eerlijk gezegd. Zijn inner circle is uiteraard een optie.
[..]

Dat is ook weer een realistisch gezichtspunt. Als ik die journalist zo beluisterde van de week bij Humberto is een “ongelukje” ook niet bepaald uitgesloten overigens. Hij had het over “kwam tot ons” en betwijfelde of dat bewust wat gebeurt.
Ik denk een ongeluk of iemand uit de kring van Omtzigt / van de lijn Omtzigt. Niet Omtzigt zelf. Maar ook zeker niet iemand van het bestuur.

Maar hij schrijft wel zelf zo'n explosief stuk, terwijl hij weet dat zulke dingen bijna altijd lekken, zeker bij het CDA. Dus hij heeft wel het risico genomen. Maar dat kan natuurlijk, een afweging tussen niet zo rapporteren of het risico lopen dat het op straat komt te liggen is best lastig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199839479
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En wat als hij dat niet doet? Hem er uit kicken? Dan gaat het congres van 2010 de boeken in als een gezellig weinig enerverend samenzijn.
[..]

Laten we het hopen.
Als hij dat niet doet, dan is er toch inderdaad een probleem. Maar dat is bij elk kamerlid: als je regelmatig niet mee stemt met de fractie of dingen in brengt waar de rest niet achter staat heeft ieder kamerlid een probleem. Zelfs in een eenmansfractie (zie Den Haan).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199839488
Mona toetje Keijzer nu bij Humberto.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 21:54:10 #85
408813 crew  trein2000
pi_199839522
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als hij dat niet doet, dan is er toch inderdaad een probleem. Maar dat is bij elk kamerlid: als je regelmatig niet mee stemt met de fractie of dingen in brengt waar de rest niet achter staat heeft ieder kamerlid een probleem. Zelfs in een eenmansfractie (zie Den Haan).
Alleen dit kamerlid heeft voor dik 4 zetels aan voorkeurstemmen en was op 300 stemmen na lijsttrekker. Toch net ff wat anders dan den haan…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199839548
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:15 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ja wat moet je als het CDA je leven is
Niet meer dus.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199839566
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:52 schreef superniger het volgende:
Mona toetje Keijzer nu bij Humberto.
Nog iets interessants te melden?
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 21:56:33 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199839583
Koefnoen zou hier een mooie parodie van het EO-familiediner van kunnen maken met Wopke en Pieter :D
pi_199839612
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk een ongeluk of iemand uit de kring van Omtzigt / van de lijn Omtzigt. Niet Omtzigt zelf. Maar ook zeker niet iemand van het bestuur.

Maar hij schrijft wel zelf zo'n explosief stuk, terwijl hij weet dat zulke dingen bijna altijd lekken, zeker bij het CDA. Dus hij heeft wel het risico genomen. Maar dat kan natuurlijk, een afweging tussen niet zo rapporteren of het risico lopen dat het op straat komt te liggen is best lastig.
Ik heb het gevoel dat rond die sponsoring nog wel een adertje onder het gras zit, aangezien hij daarvan wel meldt dat hij er apart contact over opneemt in vertrouwelijkheid. De rest van zijn essay vond hij blijkbaar niet gevoelig genoeg om passages weg te laten.
pi_199839623
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Alleen dit kamerlid heeft voor dik 4 zetels aan voorkeurstemmen en was op 300 stemmen na lijsttrekker. Toch net ff wat anders dan den haan…
Zelfs een echte verkozen lijsttrekker moet zich gewoon aan de lijn van de fractie houden, eventueel bijgestuurd door de leden. Als pakweg Segers gaat rebelleren heeft hij ook een probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199839669
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:55 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Niet meer dus.
Wel dus. Anders stap je er (in september) al uit en schrijf je geen uitgebreid rapport om de koers bij te stellen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 11 juni 2021 @ 22:03:23 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199839712
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:58 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat rond die sponsoring nog wel een adertje onder het gras zit, aangezien hij daarvan wel meldt dat hij er apart contact over opneemt in vertrouwelijkheid. De rest van zijn essay vond hij blijkbaar niet gevoelig genoeg om passages weg te laten.
Wat ik al zei. Binnenkort lekt daar "ineens" iets over uit.
pi_199840353
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat ik al zei. Binnenkort lekt daar "ineens" iets over uit.
Follow The Money zal er vast opduiken om het een en ander uit te zoeken.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 22:25:15 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199840425
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:23 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Follow The Money zal er vast opduiken om het een en ander uit te zoeken.
Ja menig redactie zal nu aan het graven zijn. :D
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 22:36:25 #95
408813 crew  trein2000
pi_199840713
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-rechtsorde-a4047047

Analyse in de nrc. Opvallend punt is toch wel dat men steeds doet alsof Omtzigt een soort aanklacht naar buiten heeft willen brengen. Maar dat weten we helemaal niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 11 juni 2021 @ 22:37:30 #96
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199840777
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Femke Merel van Kooten
Boeiend wat zij vindt zeg. Stel kamervragen, oh nee wacht hahaha.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 22:38:47 #97
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199840819
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:52 schreef superniger het volgende:
Mona toetje Keijzer nu bij Humberto.
En die wacht onderzoek af :')
Youp was er ook en zei: Ik had die oplichter Sywert al lang de partij uitgeflikkerd ^O^ _O-
Mona: euh euh :')
  vrijdag 11 juni 2021 @ 22:42:01 #98
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199840904
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat ik al zei. Binnenkort lekt daar "ineens" iets over uit.
Ja, goede kans dat dit weer een klassieke zoveeltrapsraket wordt, waarbij ze telkens wachten tot het bijna is gaan liggen voor ze meer onthullen. Hopen dat er tussendoor onjuistheden geclaimd zijn voor extra ophef.
pi_199840913
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-rechtsorde-a4047047

Analyse in de nrc. Opvallend punt is toch wel dat men steeds doet alsof Omtzigt een soort aanklacht naar buiten heeft willen brengen. Maar dat weten we helemaal niet.
Ze framen het vanuit het cda stiekem zo.

Patroon herhaalt zich ; omtzicht doet zijn werk goed , is helder en kritisch. Dat lekt of komt naar buiten. Degenen die probeerden omtzicht te beschadigen komen er zelf slecht uit.

Dat is het voordeel van integriteit gecombineerd met minutieuze documentatie.
Whatever...
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 22:43:58 #100
408813 crew  trein2000
pi_199840961
https://www.nrc.nl/nieuws(...)is-compleet-a4047053

Ondertussen wordt de tegenaanval gelanceerd in het nrc.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199841123
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:43 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)is-compleet-a4047053

Ondertussen wordt de tegenaanval gelanceerd in het nrc.
Betaalmuur ;(
pi_199841138
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:38 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En die wacht onderzoek af :')
Youp was er ook en zei: Ik had die oplichter Sywert al lang de partij uitgeflikkerd ^O^ _O-
Mona: euh euh :')
:')
  vrijdag 11 juni 2021 @ 22:53:30 #103
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199841227
https://www.rtlnieuws.nl/(...)op-breuk-met-omtzigt

CDA-top zinspeelt op breuk met Omtzigt: 'De vraag is niet of, maar wanneer'


"Achter de schermen valt te horen dat met Omtzigt geen land te bezeilen valt", zegt Wester. De partijtop hoopt dat Omtzigt zelf tot de conclusie komt dat het beter is dat hij zijn eigen weg gaat. "En anders moeten ze die voor hem trekken, hoor ik."


Het schijnt toch moeilijk werken te zijn met iemand die in elke onaangepaste zin in het verkiezingsprogramma een teken van tegenwerking bespeurt. :P
  vrijdag 11 juni 2021 @ 22:59:21 #104
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199841311
Breuk met Omtzigt kost 33% van de stemmen *O* *O*
Op naar de nul zetels
  vrijdag 11 juni 2021 @ 23:06:50 #105
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199841413
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:43 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)is-compleet-a4047053

Ondertussen wordt de tegenaanval gelanceerd in het nrc.
Tegenaanval vanuit welk kamp? Op wie? Als reactie op welke aanval?

Iig, Hoekstra's rechtse koers paste inderdaad niet bij het verzoenende middenverhaal dat voor de verkiezingen doorsijpelde en dat ik nooit geloofde met Hoekstra als lijsttrekker om precies deze reden. Dat creëert een nieuw kamp, partij Hoekstra, blijkbaar al een partij in de partij.
Er is dus Kamp Omtzigt die erg wantrouwig staan tegenover 'het bestuur', kamp Hoekstra die van binnenuit zomaar de koers veranderen, en de gewone CDA'ers waar dan interim Van Rij bij zou zitten en vast nog wel meer mensen.
Opent een nieuw scenario:
Kamp Hoekstra gaat dit framen als een aanwijzing dat Omtzigt de macht wil grijpen/weg moet. Mensen die hem niet steunen, ondermijnen dan zijn positie en zijn stiekeme Omtzigtadepten die vervangen moeten worden/weggepromoveerd. Machtsovername is na 1 jaar een feit en het CDA dat al 10 jaar een VVD-kloon is blijft dat daarmee. Henk Bleker komt terug op stal en ze graven Maxime Verhagen op voor de populariteitsstemmen.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 23:09:22 #106
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_199841445
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Breuk met Omtzigt kost 33% van de stemmen *O* *O*
Op naar de nul zetels
:o
.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 23:10:17 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199841456
Ik vermoed dat Omtzigt nog wel wat kaarten in zijn mouw heeft zitten. Het is nou niet dat Wopke Hoekstra een solide en onomstreden leider is.
pi_199841926
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 23:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Tegenaanval vanuit welk kamp? Op wie? Als reactie op welke aanval?

Iig, Hoekstra's rechtse koers paste inderdaad niet bij het verzoenende middenverhaal dat voor de verkiezingen doorsijpelde en dat ik nooit geloofde met Hoekstra als lijsttrekker om precies deze reden. Dat creëert een nieuw kamp, partij Hoekstra, blijkbaar al een partij in de partij.
Er is dus Kamp Omtzigt die erg wantrouwig staan tegenover 'het bestuur', kamp Hoekstra die van binnenuit zomaar de koers veranderen, en de gewone CDA'ers waar dan interim Van Rij bij zou zitten en vast nog wel meer mensen.
Opent een nieuw scenario:
Kamp Hoekstra gaat dit framen als een aanwijzing dat Omtzigt de macht wil grijpen/weg moet. Mensen die hem niet steunen, ondermijnen dan zijn positie en zijn stiekeme Omtzigtadepten die vervangen moeten worden/weggepromoveerd. Machtsovername is na 1 jaar een feit en het CDA dat al 10 jaar een VVD-kloon is blijft dat daarmee. Henk Bleker komt terug op stal en ze graven Maxime Verhagen op voor de populariteitsstemmen.
Kamp dit..kamp dat..kamp zus..kamp zo.. al die mensen nemen zichzelf iets te serieus met hun grote ego's.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 00:34:09 #109
408813 crew  trein2000
pi_199842635
twitter

Die anonieme lastercampagne is ook laf.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199842802
Hugo de Jonge denkt dat de commissie-Spies zich niet zal scharen achter de beschuldigingen die Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt (CDA) aan zijn partij heeft geuit in de donderdag uitgelekte notitie. De demissionair minister van Volksgezondheid en voormalig CDA-partijleider zei vrijdag na de ministerraad dat hij verwacht dat „de commissie tot een andere conclusie komt”.

Wat is dit? Probeert De Jonge hier op achterbakse wijze het oordeel van de commissie te beïnvloeden?

CDA - wie wil daar nu nog mee geassocieerd worden? Ik zou me kapot schamen als ik op die partij gestemd zou hebben. Tenzij op Omtzigt natuurlijk, de enige ware volksvertegenwoordiger binnen het CDA.
pi_199842838
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 00:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die anonieme lastercampagne is ook laf.
Dat Omtzigt niet meer in wat voor rol van betekenis terug gaat komen bij het CDA lijkt mij ook. Het etablissement van de partij moest soberso al niks van de man hebben, na dit lek is het het makkelijkst om hem te dumpen en alle bagger op hem te schuiven en door te gaan alsof er niks gebeurd is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_199843277
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Femke Merel van Kooten haalt uit naar ‘schaamteloos beschadigende’ CDA en Hoekstra: ‘Zo’n partij mag niet besturen!’

Voormalig Tweede Kamerlid Femke Merel van Kooten is woedend op CDA-leider en minister van Financiën Wopke Hoekstra. Hij en zijn partij, zegt ze op Twitter, zijn “heel vervelend en beschadigend” te werk gegaan. Ze staat dus pal achter Pieter Omtzigt.

CDA-leider Wopke Hoekstra heeft vandaag dan tóch gereageerd op de Omtzigtgate-memo; het document dat CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt schreef voor de commissie van zijn partij die moet onderzoeken waarom het CDA zo enorm ten onder is gegaan bij de afgelopen verkiezingen. Volgens Hoekstra is de inhoud van het document “heel vervelend en beschadigend.” Voor hem en zijn partij dus. “Ik vind het vervelend dat dit op straat ligt, terwijl de evaluatie nog loopt,” voegt hij voor de goede orde even toe.

Het is een opmerkelijke reactie, want het bewijst Omtzigts gelijk. In het document stelt hij namelijk ook dat de CDA-ministers bij de toeslagenaffaire alleen maar bezig waren met reputatie en imago, en niet met uit te zoeken of het allemaal klopte wat Omtzigt vermoedde. De waarheid kon ze gestolen worden. What about our reputations!? Dat was ongeveer het motto van de “bewindspersonen.”

En hoe reageert Hoekstra nu op het Omtzigt-document? Door precies datzelfde te roepen. Het beschadigt hem, het beschadigt de partij, goh, wat vervelend dat het “op straat” ligt. Natuurlijk veegt hij ook snel even zijn straatje schoon in zoverre dat hij ontkent dat het CDA-program werd aangepast omdat rijke sponsoren dat wilden, maar voor de rest is het: alleen maar zorgen over zijn reputatie. En die van zijn partij.
[..]

_O_ _O_

“Schaamteloos beschadigend” stelt ze zelfs terecht. Om vervolgens te concluderen: “Zo’n partij zou ons land niet opnieuw mogen besturen.”

https://www.dagelijksesta(...)-land-niet-besturen/

Wopke :R
Femke Merel is toch die met grote meloenen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 12 juni 2021 @ 05:01:14 #113
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199843301
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 04:32 schreef superniger het volgende:

[..]

Femke Merel is toch die met grote meloenen?
Jep. En een zetelrover die op haar eigen houtje nooit in de kamer zou zijn gekomen. Die kan zich beter op andere zaken gaan focussen dan politiek :W
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199844007
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:53 schreef VoMy het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)op-breuk-met-omtzigt

CDA-top zinspeelt op breuk met Omtzigt: 'De vraag is niet of, maar wanneer'


"Achter de schermen valt te horen dat met Omtzigt geen land te bezeilen valt", zegt Wester. De partijtop hoopt dat Omtzigt zelf tot de conclusie komt dat het beter is dat hij zijn eigen weg gaat. "En anders moeten ze die voor hem trekken, hoor ik."

Het schijnt toch moeilijk werken te zijn met iemand die in elke onaangepaste zin in het verkiezingsprogramma een teken van tegenwerking bespeurt. :P
Dit moet ook zo snel mogelijk. Hoe lang laten wij ons als land nog gijzelen door een overspannen, niet meer werende parlementariër, en door anonieme apps over zijn functioneren.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 09:54:03 #115
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199844331
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 09:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien kan jij gewoon inhoudelijk en niet op de man posten voortaan? Bij voorbaat dank.
Grappig, dat vroeg ik jou te doen. Mijn commentaar is volledig inhoudelijk, itt tot jouw commentaar op Omtzigt zijn rapport, en mijn post speelt niet op de man, maar geeft aan waar jij de plank misslaat, dat is wat anders.
pi_199844358
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-rechtsorde-a4047047

Analyse in de nrc. Opvallend punt is toch wel dat men steeds doet alsof Omtzigt een soort aanklacht naar buiten heeft willen brengen. Maar dat weten we helemaal niet.
Ik ben best benieuwd wie dit heeft gelekt. Omtzigt heeft dit geschreven na aanleiding van de slechte verkiezingen. Wie hebben dit allemaal ontvangen en wie heeft dit kunnen lekken.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 09:59:54 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199844380
De Puinhopen van Rutte :{

Er is veel werk aan de winkel om de boel weer te repareren daar in Den Haag na tijdperk Rutte.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 10:03:41 #118
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199844414
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 09:59 schreef Perrin het volgende:
De Puinhopen van Rutte :{

Er is veel werk aan de winkel om de boel weer te repareren daar in Den Haag na tijdperk Rutte.
Meer de puinhopen van het CDA want dit gaat terug tot Buma. Dit is puur intern gedoe binnen het CDA.

Men zal het wel weer gaan proberen te lijmen, dat is usance bij het CDA, maar of dat nog gaat lukken is de vraag, denk ik, dit gaat toch wel ver.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 10:06:03 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199844437
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 10:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Meer de puinhopen van het CDA want dit gaat terug tot Buma. Dit is puur intern gedoe binnen het CDA.

Men zal het wel weer gaan proberen te lijmen, dat is usance bij het CDA, maar of dat nog gaat lukken is de vraag, denk ik, dit gaat toch wel ver.
quote:
Maar als deze week iets bleek uit het gelekte memo van de nummer twee van het CDA, Pieter Omtzigt, is het dat die waarden in Den Haag verloren zijn gegaan. Vertrouwen, matiging, zelfbeheersing, mildheid: je vond het niet terug. Het omgekeerde – wantrouwen, uitvergroting, conflict – spatte van bijna alle 76 pagina’s.
Het CDA is idd een grote speler in dat geheel, maar Omtzigts kritiek kaart een breder probleem aan..

Die giftige cultuur is jarenlang gecultiveerd en niet bestreden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 10:08:56 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199844466
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 09:59 schreef Perrin het volgende:
De Puinhopen van Rutte :{

Er is veel werk aan de winkel om de boel weer te repareren daar in Den Haag na tijdperk Rutte.
Eerlijk gezegd denk ik dat het om veel meer gaat dan om Rutte, het is een veel fundamenteler probleem, namelijk hoe partijen intern functioneren (zoals Omtzigt beschrijft over het CDA, das elders niet veel anders), hoe Kamerleden vooral bezig zijn met hun carrière en hun lidmaatschap vooral zien als tussenstop. Hoe de kamer nauwelijks nog de regering controleert omdat ze de kennis niet hebben. Hoe de Ambtenaren sinds Kok zijn oekaze het verboden is met Kamerleden te spreken. Hoe ambtenaren zich, gedekt door de top en de ministers, zich al heel erg lang niet meer aan de wet houden (niet alleen de belastingdienst, maar ook bv justitie of Rijkswaterstaat)
Er zit grondig houtworm in.

Er zijn nog goede kamerleden, zoals Omtzigt, maar dat moeten er 150 zijn van mij
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 10:11:49 #121
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199844494
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 10:06 schreef Perrin het volgende:

[..]

[..]

Het CDA is idd een grote speler in dat geheel, maar Omtzigts kritiek kaart een breder probleem aan..

Die giftige cultuur is jarenlang gecultiveerd en niet bestreden.
Nah, dat zie ik toch anders, dit is toch echt een specifiek CDA probleem en laten we eerlijk zijn, het CDA heeft al heel lang interne facties en strijd, dit is niet nieuw maar dat het zo in de openbaarheid komt is wat meer ongebruikelijk.

Maar ik denk ook dat het een sign of the times is, wat vroeger per telefoon gezegd werd staat nu in appjes, wat vroeger met een goed gesprek opgelost werd staat nu gelijk op Twitter. Alles word onmiddelijk uitvergroot en iedere flapdrol met een mening bemoeit zich er mee. (Zoals wij hier doen, zal ik maar zeggen :o )
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 10:41:56 #122
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199844749
De memo van Omtzigt is duidelijk niet geschreven voor de commissie Spies, maar is een getuigenis voor iedereen die het lezen wil, over alles aangaande Omtzigt vanuit het perspectief Omtzigt. Daarmee lijkt me de kans dat het lek uit Team Omtzigt komt een stuk groter dan vanuit het CDA.
Martijn van Helvert werd genoemd, waarom ook niet, die wilde lijsttrekker worden tot Omtzigt zich aanmeldde en misschien heeft dat m een plek in de kring rond Omtzigt opgeleverd.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 10:45:22 #123
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199844775
Ik snap vooral niet zo goed dat het veel gaat over wie heeft dit gelekt. Het zou over de inhoud moeten gaan.
Het lijkt nu erger dat het gelekt is dan of zaken gebeurd zijn.

Zeker mbt die sponsoring. Daar zou toch onmiddellijk duidelijkheid over moeten komen.
Als dat zo onschuldig is zou toch direct gezegd kunnen worden dat het bv te laat was voor de laatste registratie? Zijn die en die en ligt gewoon keurig klaar op de stapel, gewoon netjes zoals het hoort.

Maar ook het in de rug steken ed. Waarom kan men niet direct zeggen dat de emotie hier en daar wat te hoog opliep, maar dat de beslissingen niet door emotie geleid zijn?
Alles hieromheen ruikt naar een riool.

Dit is wat mij betreft wat er mis is met politiek, dat vieze achterkamertjes gebeuren. Dat stiekeme.
Dat er gedoe is over welke lijn bij bv het cda is al wel eventjes duidelijk, waarom dan zo stiekem doen toch nog?
Wees gewoon eens open en eerlijk. Ik ga er vanuit dat er bij elke partij verhitte discussies zijn op z’n tijd, er soms frustratie is. Sterker nog, dat lijkt me een stuk gezonder dan een of andere sekte die kritiekloos alles maar volgt.
Dat hele voor de buitenwereld slaat nergens op. Maakt het enkel erger. Hou dus op ermee. Zeg gewoon ja er zijn verschillen en omdat we die ruimte geven is er soms wat gedoe, maar daar komen we wel uit.

Persoonlijk verwacht ik van een politieke partij dat er verschillende meningen zijn over welke en hoe die lijn te volgen. Verwacht ik dat mensen dat belangrijk vinden en dat het soms eventjes wat hoger oploopt. Ik verwacht dat er mensen met passie rondlopen. Ik verwacht verhitte discussie en zo hier en daar een het zit me tot hier. Hoe daarmee omgegaan wordt is wat tekenend is wat mij betreft.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199844855
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 10:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik snap vooral niet zo goed dat het veel gaat over wie heeft dit gelekt. Het zou over de inhoud moeten gaan.
Het lijkt nu erger dat het gelekt is dan of zaken gebeurd zijn.

Zeker mbt die sponsoring. Daar zou toch onmiddellijk duidelijkheid over moeten komen.
Als dat zo onschuldig is zou toch direct gezegd kunnen worden dat het bv te laat was voor de laatste registratie? Zijn die en die en ligt gewoon keurig klaar op de stapel, gewoon netjes zoals het hoort.

Maar ook het in de rug steken ed. Waarom kan men niet direct zeggen dat de emotie hier en daar wat te hoog opliep, maar dat de beslissingen niet door emotie geleid zijn?
Alles hieromheen ruikt naar een riool.

Dit is wat mij betreft wat er mis is met politiek, dat vieze achterkamertjes gebeuren. Dat stiekeme.
Dat er gedoe is over welke lijn bij bv het cda is al wel eventjes duidelijk, waarom dan zo stiekem doen toch nog?
Wees gewoon eens open en eerlijk. Ik ga er vanuit dat er bij elke partij verhitte discussies zijn op z’n tijd, er soms frustratie is. Sterker nog, dat lijkt me een stuk gezonder dan een of andere sekte die kritiekloos alles maar volgt.
Dat hele voor de buitenwereld slaat nergens op. Maakt het enkel erger. Hou dus op ermee. Zeg gewoon ja er zijn verschillen en omdat we die ruimte geven is er soms wat gedoe, maar daar komen we wel uit.

Persoonlijk verwacht ik van een politieke partij dat er verschillende meningen zijn over welke en hoe die lijn te volgen. Verwacht ik dat mensen dat belangrijk vinden en dat het soms eventjes wat hoger oploopt. Ik verwacht dat er mensen met passie rondlopen. Ik verwacht verhitte discussie en zo hier en daar een het zit me tot hier. Hoe daarmee omgegaan wordt is wat tekenend is wat mij betreft.
We lezen alleen hoe Omtzigt het ziet. Wat er in de fractie is gestemd en wat er daar is afgesproken weten we niet. Hierdoor is het lastig de woorden van Omtzigt te wegen.
pi_199844887
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 09:59 schreef Perrin het volgende:
De Puinhopen van Rutte :{

Er is veel werk aan de winkel om de boel weer te repareren daar in Den Haag na tijdperk Rutte.
Wat heeft Rutte nou weer te maken met interne ruzies binnen het CDA ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_199844903
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 10:51 schreef potjecreme het volgende:

[..]

We lezen alleen hoe Omtzigt het ziet. Wat er in de fractie is gestemd en wat er daar is afgesproken weten we niet. Hierdoor is het lastig de woorden van Omtzigt te wegen.
Dit dus, de wederhoor mist nog een beetje. Ik neem aan dat Omtzigt wel appies laat zien die hij ontvangen heeft, maar mischien dat er ook van Omtzigt appies zijn ontvangen die net zo onaardig zijn.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 12 juni 2021 @ 10:58:26 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199844911
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 10:55 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Wat heeft Rutte nou weer te maken met interne ruzies binnen het CDA ?
Heb je Omtzigt zijn stuk wel gelezen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 11:01:48 #128
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199844942
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 10:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik snap vooral niet zo goed dat het veel gaat over wie heeft dit gelekt. Het zou over de inhoud moeten gaan.
Het lijkt nu erger dat het gelekt is dan of zaken gebeurd zijn.

Maar de inhoud is een eenzijdig relaas met gebrekkige onderbouwing en veel speculatie, culminerend in een aanval op het CDA, het bestuur en de lijsttrekker.

Dan is het wel degelijk van belang wat het motief van het lek is. De inhoud was bijvoorbeeld al bekend bij Omtzigt - hij schreef dit stuk over zichzelf zelf - dus voor hem is er in dat opzicht niets veranderd.
quote:
Zeker mbt die sponsoring. Daar zou toch onmiddellijk duidelijkheid over moeten komen.
Het wordt dan ook ten stelligste ontkend. Bewijzen zijn voor geen van beide kanten voorhanden, dus dat is een korte discussie...
  zaterdag 12 juni 2021 @ 11:08:36 #129
64288 Bensel
Ladderzat
pi_199845014
Je zou willen dat politici niet met andere politici mogen praten zonder dat er een volledige transciptie gemaakt wordt, waarin je alles terug kan zien.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 12 juni 2021 @ 11:10:20 #130
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199845040
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:08 schreef Bensel het volgende:
Je zou willen dat politici niet met andere politici mogen praten zonder dat er een volledige transciptie gemaakt wordt, waarin je alles terug kan zien.
Waarom? :?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 11:21:04 #131
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199845164
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 10:51 schreef potjecreme het volgende:

[..]

We lezen alleen hoe Omtzigt het ziet. Wat er in de fractie is gestemd en wat er daar is afgesproken weten we niet. Hierdoor is het lastig de woorden van Omtzigt te wegen.
Vele zaken zijn onderbouwt. Bv de emotie die hoog opliep.
Reageren met een ja de emotie liep hier en daar hoog op, maar dat was niet leidend zou beter zijn (Inc een uitleg waarom dat niet leidend zou zijn). Verschillen en passie daarover zijn niet slecht.

Dat van die sponsoring is vaag, enkel een voetnoot. Nu direct zeggen die sponsoring was er en was niet ‘stiekem’, enkel te laat voor dat tijdsvlak aan registratie zou de angel eruit halen.
Er is die sponsoring, dat ligt op straat nu. De vraag is of het stiekem is of gewoon een normaal registratie ding. Als het dat laatste is waarom dan nu geen openheid erover? Dat zou anders toch al gebeuren toch?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 11:24:03 #132
64288 Bensel
Ladderzat
pi_199845195
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

Waarom? :?
zodat je dat achterbakse achterkamertjes gedoe niet hebt en men minder op de persoon zal spelen. Zo blijf je bij de inhoud en krijg je niet het jantje wil niet met pietje, pietje wil niet met hans, en hans wil niet met jantje om wat ze gezegd hebben over elkaar.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 12 juni 2021 @ 11:30:05 #133
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199845249
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar de inhoud is een eenzijdig relaas met gebrekkige onderbouwing en veel speculatie, culminerend in een aanval op het CDA, het bestuur en de lijsttrekker.

Dan is het wel degelijk van belang wat het motief van het lek is. De inhoud was bijvoorbeeld al bekend bij Omtzigt - hij schreef dit stuk over zichzelf zelf - dus voor hem is er in dat opzicht niets veranderd.
[..]

Het wordt dan ook ten stelligste ontkend. Bewijzen zijn voor geen van beide kanten voorhanden, dus dat is een korte discussie...
Daarom openheid, dan heb je dat eenzijdige niet.

Ik snap prima dat dit de zienswijze van omzigt is. Wat ik zoek is een open en eerlijk antwoord erop.
Een ja, sommige zaken liepen hoger op, er zijn nu eenmaal verschillen en passie volle mensen. In die appjes zie je bv al dat de een van leer trekt en de ander zegt dit kan echt niet zo. Die ruimte is er dus wel.

De sponsering en mogelijke invloed is ernstiger. Die sponsering lijkt er gewoon te zijn, de vraag is of dat verborgen wordt gehouden en mogelijk invloed heeft.
Gooi dat open. Als er geen kwalijke invloed is zou dat geen probleem moeten zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 11:31:15 #134
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199845262
Wees gewoon open, wees menselijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199845624
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vele zaken zijn onderbouwt. Bv de emotie die hoog opliep.
Reageren met een ja de emotie liep hier en daar hoog op, maar dat was niet leidend zou beter zijn (Inc een uitleg waarom dat niet leidend zou zijn). Verschillen en passie daarover zijn niet slecht.

Dat van die sponsoring is vaag, enkel een voetnoot. Nu direct zeggen die sponsoring was er en was niet ‘stiekem’, enkel te laat voor dat tijdsvlak aan registratie zou de angel eruit halen.
Er is die sponsoring, dat ligt op straat nu. De vraag is of het stiekem is of gewoon een normaal registratie ding. Als het dat laatste is waarom dan nu geen openheid erover? Dat zou anders toch al gebeuren toch?
Het is een intern stuk. Het is niet bedoelt voor de massa. We weten niet wat anderen schrijven. Hoe zij het hebben beleefd. Juist voor zo'n onderzoek is het belangrijk dat mijn open en vrij kan schrijven. Als anderen nu weten dat het openbaar moet, krijg je wellicht niet de onderste steen boven.
pi_199845819
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:08 schreef Bensel het volgende:
Je zou willen dat politici niet met andere politici mogen praten zonder dat er een volledige transciptie gemaakt wordt, waarin je alles terug kan zien.
Jij hebt een hekel aan functionerende regeringen?

Je moet nou eenmaal dingen overleggen. En daarbij moet iemand ook dingen ter overweging kunnen geven waar hij of zij niet op afgerekend moet worden. Stel dat Kaag nu tegen Hamer zegt dat uitbreiding van de euthanasiewet geen breekpunt is als zeer genoeg voor terug krijgen, dan is morgen de kop in elke krant dat D66 euthanasie niet meer belangrijk vindt. De nuance uit het gesprek wordt er dan echt niet bij gemeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199846013
Triest dat het CDA niet eens mag reageren omdat Omtzigt ziek is en dat zou zijn ziekteproces geen goed doen.
Hopelijk houdt Omtzigt snel de eer aan zichzelf en gaat weg bij de partij.
Gaan we eens kijken hoe hij als de messias Nederland gaat redden.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat bij iedere andere partij waar hij zou aansluiten (of evt.een eigen partij) er net zo veel problemen zullen ontstaan als dat het nu bij CDA is gebeurd.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199846055
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:43 schreef Pedroso het volgende:
Triest dat het CDA niet eens mag reageren omdat Omtzigt ziek is en dat zou zijn ziekteproces geen goed doen.

En nu maar hopen dat ze die zelfbeheersing kunnen opbrengen. Als de media een beetje rustig blijft, moet dat wel lukken.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 12:57:26 #139
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199846126
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:43 schreef Pedroso het volgende:
Triest dat het CDA niet eens mag reageren omdat Omtzigt ziek is en dat zou zijn ziekteproces geen goed doen.
Hopelijk houdt Omtzigt snel de eer aan zichzelf en gaat weg bij de partij.
Gaan we eens kijken hoe hij als de messias Nederland gaat redden.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat bij iedere andere partij waar hij zou aansluiten (of evt.een eigen partij) er net zo veel problemen zullen ontstaan als dat het nu bij CDA is gebeurd.
Goh, jij denkt dat Omtzigt het probleem is? Ook bij de belastingdienst of alleen in het CDA?
pi_199846176
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:43 schreef Pedroso het volgende:
Triest dat het CDA niet eens mag reageren omdat Omtzigt ziek is en dat zou zijn ziekteproces geen goed doen.
Hopelijk houdt Omtzigt snel de eer aan zichzelf en gaat weg bij de partij.
Gaan we eens kijken hoe hij als de messias Nederland gaat redden.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat bij iedere andere partij waar hij zou aansluiten (of evt.een eigen partij) er net zo veel problemen zullen ontstaan als dat het nu bij CDA is gebeurd.
Er mag op zijn minst een rappe duidelijke verklaring komen op Omtzigt's beschuldiging dat sponsoren het verkiezingsprogramma hebben beïnvloed.
Incelfrikandel
  zaterdag 12 juni 2021 @ 13:09:25 #141
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199846250
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:04 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Het is een intern stuk. Het is niet bedoelt voor de massa. We weten niet wat anderen schrijven. Hoe zij het hebben beleefd. Juist voor zo'n onderzoek is het belangrijk dat mijn open en vrij kan schrijven. Als anderen nu weten dat het openbaar moet, krijg je wellicht niet de onderste steen boven.
Daar heb je een punt.

Maar nu ligt het openbaar. Enkele zaken zoals die sponsering dienen hierdoor direct uitgelegd te worden. Is niet stiekem toch? Dat kan dus zonder omwegen, had anders binnen korte tijd ook gebeurd. Toch?

Verder zeggen dat het een verschil van inzicht is, dat er passie is en dat betekend dat soms het hoger oploopt, maar dat in de perken wordt gehouden, zou prima zijn. Meer uitleg later evt, ipv de ontkenning van nu.
Niet alles hoeft in detail uitgelegd te worden. Die sponsering wel, de rest zou gedeeld kunnen worden als intern verschil van mening. Gebeurd en kan soms wat hoger oplopen, maar is geen ramp.

Wees gewoon open en eerlijk. Wbt de clash van meningen is er niet perse iets heel ernstigs aan de hand. Zeg gewoon dat hadden we liever onderling gehouden en dan komen we er wel uit. Gebeurd soms, maar dat hoort erbij. Wbt die sponsering, geef direct echte openheid. Geen afleiding eromheen.

Het is dat geheim willen houden, dat bedekken en gedoe wat vraagtekens oproept. Discussie en passie is niet raar, net doen alsof dat eigenlijk niet bestaat is raar.
Zeg ik betreur het dat dit zo op straat ligt, er is idd discussie en dat loopt soms hoger op. Maar daar komen we intern wel uit. Dat betekend dat we een gezond zelfreinigend vermogen hebben, dat we kritisch blijven. Dat ook andere meningen gehoord worden.
Hou op met stiekem doen. Hou op met domme afleiding. Wie heef gelekt bv, het boeit niet. Zo is het ervaren en daar kan je wat mee.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199846876
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 13:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Er mag op zijn minst een rappe duidelijke verklaring komen op Omtzigt's beschuldiging dat sponsoren het verkiezingsprogramma hebben beïnvloed.
Laat hij eerst maar naar zijn vriendje Sywert kijken, die zichzelf sponsorde met 9 miljoen én meeschreef aan het verkiezingsprogramma.

Ik verwacht eigenlijk dat allebei ongeveer gelijkertijd uit het CDA geknikkerd zullen worden. Het CDA zal door de zure appel heen moeten dat Omtzigt een grote aanhang verzameld heeft maar die aanhang hoeft niet met hem te werken. Op de radio werd gezegd dat binnen het CDA velen het erover eens zijn dat met Omtzigt niet te werken is maar niemand durft het te zeggen, vanwege de grote aanhang die Omtzigt heeft.
pi_199847183
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Goh, jij denkt dat Omtzigt het probleem is? Ook bij de belastingdienst of alleen in het CDA?
Prima werk van Omzigt w.b de problemen bij de belastingdienst. In dat soort onderzoek kwesties is het een prima vent. Hij zou Ombudsman moeten worden ofzo, als politicus is hij waardeloos.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199847229
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 13:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Er mag op zijn minst een rappe duidelijke verklaring komen op Omtzigt's beschuldiging dat sponsoren het verkiezingsprogramma hebben beïnvloed.
Yep. En wat mij betreft mogen er ook op alle andere kwesties die Omtzigt aankaart een reactie komen.
Dat schelden op allerlei apps op lagere niveaus is asociaal en hoort niet maar daar zal iedere politicus mee te maken hebben. De Jonge heeft ongetwijfeld veel meer drek over zich heen gehad dan Omtzigt.
Als je daar niet tegen kan dan moet je heel nel wegwezen uit Den Haag.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 14:34:03 #145
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199847296
Leuk dat Wopke hier ook mee post.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 14:57:37 #146
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_199847531
OMTZIGT EXIT

twitter
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 12 juni 2021 @ 14:57:41 #147
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199847532
Hij stapt uit het CDA en gaat verder als zelfstandig Kamerlid. Eindelijk.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 14:57:55 #148
408813 crew  trein2000
pi_199847536
Pieter is gevlogen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:00:23 #149
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_199847575
Groep/Fractie Omtzigt wordt de 19e fractie RIP
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_199847631
Het CDA heeft een groot probleem.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:05:01 #151
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_199847654
twitter


Bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen staat mevrouw Koç ook niet meer op de lijst
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_199847656
Die zag ik niet aankomen. Althans niet zo snel.
Incelfrikandel
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:05:25 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199847663
Exit Omtzigt.

We kunnen weer door.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 15:07:19 #154
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199847700
Onvermijdelijk misschien wel. Tja.

Misschien dat hij later bij een andere partij kan aansluiten, al weet ik niet zo gauw welke partij.
Maar voor hem te hopen dat ie nu écht even rust kan pakken, da's toch wel noodzakelijk om te herstellen van een burn-out.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199847703
Pieter Omtzigt is mentaal te zwak om een eenmansfractie te leiden.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199847789
Ben benieuwd of er nu meer uit het CDA gaan stappen

19 fracties ondertussen :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199847815
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:07 schreef superniger het volgende:
Pieter Omtzigt is mentaal te zwak om een eenmansfractie te leiden.
Gaat hij nu een vervanger sturen for the time being :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199847856
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Gaat hij nu een vervanger sturen for the time being :?
Vraag me idd ook af hoe dat werkt.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:16:35 #159
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199847877
Dit sterkt me in de gedachte dat ie het zelf gelekt heeft.
Hij schrijft een pamflet vol speculatieve beschuldigingen omtrent de omgang met hem als input voor een commissie over een verkiezingsnederlaag dat toevallig direct na verzenden al bij de media ligt om vervolgens zonder er op te reageren uit de partij te stappen.
pi_199847898
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:25 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Dat schelden op allerlei apps op lagere niveaus is asociaal en hoort niet maar daar zal iedere politicus mee te maken hebben. De Jonge heeft ongetwijfeld veel meer drek over zich heen gehad dan Omtzigt.
Als je daar niet tegen kan dan moet je heel nel wegwezen uit Den Haag.
Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen. Ik kan me niet herinneren dat dit soort dingen geroepen werden toen bijv. D66 en GroenLinks dramatische periodes kenden. Dergelijke taal vind ik meer iets van randpartijen zoals Denk en Forum.
Incelfrikandel
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:17:57 #161
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_199847911
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:15 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Vraag me idd ook af hoe dat werkt.
Omtzigt is momenteel geen kamerlid. Hij is vervagen door Bontenbal. Neem aan dat Omtzigt na zijn verlof terugkeert, dat Bontenbal dan vertrekt en dat op dat moment de afsplitsing plaatsvind. Maar volgens mij is het een unicum dat een met ziekteverlof zijnd kamerlid afsplitst :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_199847912
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:16 schreef VoMy het volgende:
Dit sterkt me in de gedachte dat ie het zelf gelekt heeft.
Hij schrijft een pamflet vol speculatieve beschuldigingen omtrent de omgang met hem als input voor een commissie over een verkiezingsnederlaag dat toevallig direct na verzenden al bij de media ligt om vervolgens zonder er op te reageren uit de partij te stappen.
Omtzigt is gewoon een hele vervelende man die iets teveel in zichzelf is gaan geloven.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199847935
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:17 schreef JohnBercow het volgende:

[..]

Omtzigt is momenteel geen kamerlid. Hij is vervagen door Bontenbal. Neem aan dat Omtzigt na zijn verlof terugkeert, dat Bontenbal dan vertrekt en dat op dat moment de afsplitsing plaatsvind. Maar volgens mij is het een unicum dat een met ziekteverlof zijnd kamerlid afsplitst :')
Dus tot die tijd kan Omtzigts zetel nog lekker gebruikt worden door het CDA in bijvoorbeeld stemmingen?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199847975
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:19 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Dus tot die tijd kan Omtzigts zetel nog lekker gebruikt worden door het CDA in bijvoorbeeld stemmingen?
Ja, maar zo ontzettend veel zullen ze er niet mee kunnen. Het meeste nieuwe beleid zal pas door een nieuw kabinet gemaakt worden.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:21:48 #165
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199847977
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:21 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Prima werk van Omzigt w.b de problemen bij de belastingdienst. In dat soort onderzoek kwesties is het een prima vent. Hij zou Ombudsman moeten worden ofzo, als politicus is hij waardeloos.
Als Kamerlid is hij perfect.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:22:07 #166
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_199847986
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:19 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Dus tot die tijd kan Omtzigts zetel nog lekker gebruikt worden door het CDA in bijvoorbeeld stemmingen?
Ja geen idee, enige wat zeker is is dat Omtzigt op dit moment geen kamerlid is. Het is ook niet zo dat die Bontenbal moet stemmen zoals Omtzigt zou hebben gedaan.

We hebben even een staatsrechtgeleerde nodig. Voerkamp of Bovend'eert ofzo
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_199848027
Hoekstra zal dit publiekelijk wss heel erg jammer vinden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199848030
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ja, maar zo ontzettend veel zullen ze er niet mee kunnen. Het meeste nieuwe beleid zal pas door een nieuw kabinet gemaakt worden.
Oh bedoel ook niet dat ze er ergens mee zullen komen. Vind het gewoon een vreemd idee dat een afgesplitste zetel voorlopig (waarschijnlijk) nog bij het CDA hoort.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:24:22 #169
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199848034
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:16 schreef VoMy het volgende:
Dit sterkt me in de gedachte dat ie het zelf gelekt heeft.
Hij schrijft een pamflet vol speculatieve beschuldigingen omtrent de omgang met hem als input voor een commissie over een verkiezingsnederlaag dat toevallig direct na verzenden al bij de media ligt om vervolgens zonder er op te reageren uit de partij te stappen.
Ik kan me de andere kant ook prima voorstellen.
Na al gedoe en met een burn out thuis zitten schrijf je toch in vertrouwen je wel en wee op en dat ligt dan direct op straat. Ik vind dat een prima reden om er fiks klaar mee te zijn.

Beide mogelijkheden zijn wat mij betreft plausibel
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 15:24:47 #170
408813 crew  trein2000
pi_199848045
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:22 schreef JohnBercow het volgende:

[..]

Ja geen idee, enige wat zeker is is dat Omtzigt op dit moment geen kamerlid is. Het is ook niet zo dat die Bontenbal moet stemmen zoals Omtzigt zou hebben gedaan.

We hebben even een staatsrechtgeleerde nodig. Voerkamp of Bovend'eert ofzo
Dit is niet zo complex hoor. Daar hebben we de cavalerie niet voor nodig.

Omtzigt splitst af zodra de vier maanden om zijn. Tot die tijd is Bontenbal kamerlid en die mag lekker doen wat hij wil…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:24:57 #171
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199848051
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:15 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Vraag me idd ook af hoe dat werkt.
Dat kan niet volgens mij. De vervanger is dan volgens mij de volgende op de CDA-kieslijst
We have always been at war with Eastasia.
pi_199848087
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:07 schreef ijs_beer het volgende:
Onvermijdelijk misschien wel. Tja.

Misschien dat hij later bij een andere partij kan aansluiten, al weet ik niet zo gauw welke partij.
Maar voor hem te hopen dat ie nu écht even rust kan pakken, da's toch wel noodzakelijk om te herstellen van een burn-out.
Misschien kan Segers een poging wagen om hem binnen te hengelen
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:27:26 #173
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_199848095
Woppert met een reactie

twitter
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:27:40 #174
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199848099
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:19 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Dus tot die tijd kan Omtzigts zetel nog lekker gebruikt worden door het CDA in bijvoorbeeld stemmingen?
Dat lijkt me niet meer dan logisch. Degene op de zetel mag stemmen hoe hij/zij wil.
pi_199848102
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Misschien kan Segers een poging wagen om hem binnen te hengelen
En dan daar stennis gaan schoppen. Denk niet dat Seegers daar op zit te wachten.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199848123
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:19 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Dus tot die tijd kan Omtzigts zetel nog lekker gebruikt worden door het CDA in bijvoorbeeld stemmingen?
Ja, wat is daar vreemd aan ? Het is geen FC Omtzigt maar het gaat om de partij waar de mensen op gestemd hebben.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199848218
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:29 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ja, wat is daar vreemd aan ? Het is geen FC Omtzigt maar het gaat om de partij waar de mensen op gestemd hebben.
Het gaat toch weldegelijk om de persoon? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:35:40 #178
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_199848228
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het gaat toch weldegelijk om de persoon? :?
Je wordt als persoon gekozen. Maar neemt niet weg dat menig kamerlid zijn zetel heeft te danken aan de partij die hem op een lijst zet.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:36:08 #179
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199848233
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:27 schreef JohnBercow het volgende:
Woppert met een reactie

[ twitter ]
:r
We have always been at war with Eastasia.
pi_199848251
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:35 schreef JohnBercow het volgende:

[..]

Je wordt als persoon gekozen. Maar neemt niet weg dat menig kamerlid zijn zetel heeft te danken aan de partij die hem op een lijst zet.
Maar dat is bij Omtzigt gewoon niet het geval.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 15:37:40 #181
408813 crew  trein2000
pi_199848258
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:35 schreef JohnBercow het volgende:

[..]

Je wordt als persoon gekozen. Maar neemt niet weg dat menig kamerlid zijn zetel heeft te danken aan de partij die hem op een lijst zet.
Hetgeen overigens niet geldt voor Omtzigt. Die had voor dik 4 zetels aan stemmen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199848262
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:12 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd of er nu meer uit het CDA gaan stappen

19 fracties ondertussen :')
Tijd dat Leijten en Azarkan zich aansluiten bij Omtzigt.

Wie is fractie 18, door Den Haan is 50Plus uit de tweede kamer dus dan blijf je op 17?
pi_199848271
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het gaat toch weldegelijk om de persoon? :?
In 1e instantie gaat het om de partij. Het gaat tenslotte om de partijstandpunten waardoor je op een partij stemt, of klinkt dat heel gek ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199848277
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:29 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ja, wat is daar vreemd aan ? Het is geen FC Omtzigt maar het gaat om de partij waar de mensen op gestemd hebben.
Omdat hij zich nu al afsplitst? Als hij niet ziek was geweest was zijn zetel ook niet nog een tijd aan het CDA blijven kleven.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:39:59 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199848290
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Omtzigt is gewoon een hele vervelende man die iets teveel in zichzelf is gaan geloven.
Omtzigt is een zeer intelligente man, buitengewoon integer met een soort van Robespierreaanse onkreukbaarheid en rechtlijnigheid en ongetwijfeld genoeg nukken. Dat is gewoon de afgelopen jaren te vaak gebotst met de typische Machiavellistenmentaliteit die binnen het CDA heerst.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199848293
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:38 schreef Pedroso het volgende:

[..]

In 1e instantie gaat het om de partij. Het gaat tenslotte om de partijstandpunten waardoor je op een partij stemt, of klinkt dat heel gek ?
Ja in dit geval wel ja gezien de absurde hoeveelheid voorkeursstemmen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:40:28 #187
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_199848295
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hetgeen overigens niet geldt voor Omtzigt. Die had voor dik 4 zetels aan stemmen.
Daarom om "menig kamerlid". Er zullen ook genoeg mensen zijn die op Omtzigt hebben gestemd omdat het Omtzigt is en die zijn partij buiten beschouwing hebben gelaten. Er zijn ook mensen die wellicht wel op Omtzigt hadden gestemd als hij geen lid van het CDA was geweest.

Het is ook Omtzigt die dit zelf altijd roept. Hij heeft als individueel kamerlid het recht om bijvoorbeeld de regering te bevragen, ongeacht van welke partij hij lid is en of hij coalitie of oppositie is.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:40:33 #188
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199848297
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik kan me de andere kant ook prima voorstellen.
Na al gedoe en met een burn out thuis zitten schrijf je toch in vertrouwen je wel en wee op en dat ligt dan direct op straat. Ik vind dat een prima reden om er fiks klaar mee te zijn.

Beide mogelijkheden zijn wat mij betreft plausibel
In theorie schrijft Omtzigt in vertrouwen zijn wel en wee op, maar wat heeft de ontvanger (Cie Spies) te maken met zijn (Omtzigts) boekverkoop? Zijn kijk op Rutte II? Zijn werk in Malta? Het hele memo is een mengelmoes van zijn CV, wat standpunten over de maatschappij, zijn memoires als CDA-kamerlid en zijn ideeën over onheuse bejegening.
Af en toe zegt ie: ik deed dit en dat lijkt erg populair dus zo zouden we het binnen het CDA moeten doen. Maar verder gaat het vrijwel niet over het verkiezingsresultaat.
Het gedeelte over zijn behandeling binnen de fractie lijkt me ook eerder iets voor een vertrouwenscommissie/-persoon dan de huidige ontvanger. Het klopt gewoon niet om zoiets op te sturen naar iets dat er niet voor bedoeld is.

Verder vind ik het allemaal prima hoor, laat Omtzigt afsplitsen, neem wat mensen mee, maakt mij het uit. Maar we hoeven ook niet heel naïef te doen over deze toevallig gelekte novelle - waarmee ik niet zeg dat jij dat doet.
pi_199848298
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:37 schreef Nober het volgende:

[..]

Tijd dat Leijten en Azarkan zich aansluiten bij Omtzigt.

Wie is fractie 18, door Den Haan is 50Plus uit de tweede kamer dus dan blijf je op 17?
De afsplitsing van FvD
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199848299
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Omtzigt is een zeer intelligente man, buitengewoon integer met een soort van Robespierreaanse onkreukbaarheid en rechtlijnigheid en ongetwijfeld genoeg nukken. Dat is gewoon de afgelopen jaren te vaak gebotst met de typische Machiavellistenmentaliteit die binnen het CDA heerst.
Dit en niet anders.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:42:04 #191
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199848321
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]

:r
Wat is er nou mis met die reactie?
pi_199848325
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:40 schreef TheVulture het volgende:

[..]

De afsplitsing van FvD
Je denkt toch niet dat dat onophoudelijke gekrijs van haar in de smaak valt bij omtzigt??
speak only if it improves the silence.
pi_199848355
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja in dit geval wel ja gezien de absurde hoeveelheid voorkeursstemmen.
Dus dan hoef je je niet meer aan de partijstandpunten te houden en mag je je eigen koers varen ? Ok.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199848361
Jammer, ik had graag gezien dat Wopke hem persoonlijk eruit geknikkerd had.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:46:14 #195
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199848371
Volgende verkiezingen weet ik op wie ik ga stemmen.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:47:00 #196
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199848382
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:42 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat is er nou mis met die reactie?
Omdat iedereen weet dat ze in huize Hoekstra de vlag nog net niet uithangen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199848386
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:27 schreef JohnBercow het volgende:
Woppert met een reactie

[ twitter ]
Beetje verwijtend
pi_199848387
Gewoon eng hoe graag die man per se partijleider wilde worden.
pi_199848406
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Omdat iedereen weet dat ze in huize Hoekstra de vlag nog net niet uithangen.
Je denkt toch niet dat Omtzigt een goede leider zou zijn?? Wat dat betreft staat hoekstra ruim boven hem.
speak only if it improves the silence.
pi_199848413
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:48 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat Omtzigt een goede leider zou zijn?? Wat dat betreft staat hoekstra ruim boven hem.
Ik heb Wopke duizendmaal liever dan blaaskaak Omtzigt.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 15:50:08 #201
408813 crew  trein2000
pi_199848432
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Omdat iedereen weet dat ze in huize Hoekstra de vlag nog net niet uithangen.
Dit ja. Ik ga er zo langzamerhand van uit dat dat stuk gelekt is bij wijze van “functie elders 2.0”…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199848443
Omtzigt gaat Wopke meenemen in zijn graf.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 15:50:58 #203
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199848448
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:48 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat Omtzigt een goede leider zou zijn?? Wat dat betreft staat hoekstra ruim boven hem.
Tot zover is Woppert nou ook niet helemaal overtuigend geweest.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:51:17 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199848456
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:48 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat Omtzigt een goede leider zou zijn?? Wat dat betreft staat hoekstra ruim boven hem.
Het is inderdaad geen leider, daarvoor mist hij managementvaardigheden maar hij is weggetreiterd omdat ze zijn gewroet in de toeslagenaffaire vervelend vonden. Daar houden ze bij het CDA niet van, gezag is is van God gegeven en mag vooral niet teveel bevraagd worden.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 15:51:38 #205
408813 crew  trein2000
pi_199848459
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen leider, daarvoor mist hij managementvaardigheden maar hij is weggetreiterd omdat ze zijn gewroet in de toeslagenaffaire vervelend vonden. Daar houden ze bij het CDA niet van, gezag is is van God gegeven en mag vooral niet teveel bevraagd worden.
Goed gezegd
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199848476
Henri Bontenbal is vanaf 1 juni de (tijdelijke) vervanger van Omtzigt voor 16 weken.

Mag hij nog blijven zitten voor het CDA zolang Pieter nog ziek thuis zit?
pi_199848477
Omtzigt heeft zelf die strenge regels doorgedramd waardoor de affaire kon ontstaan. Makkelijk om daarna de held uit te gaan hangen.
pi_199848479
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit ja. Ik ga er zo langzamerhand van uit dat dat stuk gelekt is bij wijze van “functie elders 2.0”…
Suggereer je nu dat hoekstra rutte heeft laten opdraaien voor de functie elders terwijl het zijn idee was???
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:53:13 #209
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199848485
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Omdat iedereen weet dat ze in huize Hoekstra de vlag nog net niet uithangen.
Ach, dat weet je niet en als fractievoorzitter moet je iets reageren als je nummer 2 uit de partij stapt. De nummer 2 die net nog aan gaf dat je tegen corruptie aan zat, alsof het niks is.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:53:20 #210
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_199848488
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:52 schreef Idisrom het volgende:
Henri Bontenbal is vanaf 1 juni de (tijdelijke) vervanger van Omtzigt voor 16 weken.

Mag hij nog blijven zitten voor het CDA zolang Pieter nog ziek thuis zit?
Ja
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 15:53:52 #211
408813 crew  trein2000
pi_199848497
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:52 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Suggereer je nu dat hoekstra rutte heeft laten opdraaien voor de functie elders terwijl het zijn idee was???
Ik suggereer dat dat stuk gelekt is vanuit kamp-cda top.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:53:54 #212
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199848499
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit ja. Ik ga er zo langzamerhand van uit dat dat stuk gelekt is bij wijze van “functie elders 2.0”…
Door Omtzigt zelf dan?
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 16:09:20 #213
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199848716
Toch een mooie voorspelling gisteren van mij, probleem opgelost, Omtzigt is nu ex-CDA'er, iedereen kan door ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199848789
Die laatste zin van Wopke: 'en we hopen dat hij de rust kan krijgen die hij nodig heeft.' Pas op Wopke, je hebt zo weer een debat aan je broek. Wilders: 'Zeg, bepaal jij wat Pieter nodig heeft??? Debat!!!'
pi_199848830
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen leider, daarvoor mist hij managementvaardigheden maar hij is weggetreiterd omdat ze zijn gewroet in de toeslagenaffaire vervelend vonden. Daar houden ze bij het CDA niet van, gezag is is van God gegeven en mag vooral niet teveel bevraagd worden.
Mwah, het is meer dat Omtzigt zich als een klein kind gedraagt en een beetje erg veel in zichzelf is gaan geloven.
Een zege dat zo'n onruststoker nu vertrokken is uit de partij, nu kunnen ze weer gaan doen waarvoor ze gekozen zijn ipv dat gekissebis.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 16:19:09 #216
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199848877
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:16 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Mwah, het is meer dat Omtzigt zich als een klein kind gedraagt en een beetje erg veel in zichzelf is gaan geloven.
Een zege dat zo'n onruststoker nu vertrokken is uit de partij, nu kunnen ze weer gaan doen waarvoor ze gekozen zijn ipv dat gekissebis.
Een van de weinige kamerleden die zijn werk goed doet, en dat noem jij als een klein kind gedragen? Wat wil jij dan? Een sterke leider?
pi_199848884
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:16 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Mwah, het is meer dat Omtzigt zich als een klein kind gedraagt en een beetje erg veel in zichzelf is gaan geloven.
Een zege dat zo'n onruststoker nu vertrokken is uit de partij, nu kunnen ze weer gaan doen waarvoor ze gekozen zijn ipv dat gekissebis.
Dus als je jaren lang wordt tegengewerkt vanuit je eigen partij en daar vervolgens iets van zegt ben je een klein kind? Als het CDA hem niet zo had tegengewerkt, bijvoorbeeld tijdens de kwestie over de kindertoeslag, dan hadden ze zelf die onrust kunnen voorkomen. Dit is een typisch gevalletje van victim blaming
  zaterdag 12 juni 2021 @ 16:20:37 #218
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199848899
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Een van de weinige kamerleden die zijn werk goed doet,
Die uniciteit wordt overschat.
quote:
en dat noem jij als een klein kind gedragen?
En dat sluit elkaar niet uit.
pi_199848913
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Een van de weinige kamerleden die zijn werk goed doet, en dat noem jij als een klein kind gedragen? Wat wil jij dan? Een sterke leider?
Iemand die z'n mond houd en braaf doet wat hij van het partijbestuur opgedragen krijgt, blijkbaar. Helaas voor hem heeft iemand met 18+ jaar ervaring ook nog een eigen mening :')
pi_199848940
Deze man heeft zelf zeer strenge regels gewild en gaat dan de held uithangen als het misloopt, zonder enige zelfreflectie voor wat hij zelf veroorzaakt heeft.
En van een leugentje is hij ook niet vies: Kamp merkte op dat in zijn venijnige stuk staat dat hij 900.000 voorkeurstemmen had in 2012, dat waren er 90.000. Foutje, natuurlijk, maar ik denk dat je zelf heel goed weet hoeveel voorkeurstemmen je had.
pi_199848947
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:20 schreef VoMy het volgende:
Die uniciteit wordt overschat.

Ik denk dat met dit veel gehoorde statement inderdaad een hoop kamerleden tekort wordt gedaan. Het zal echter wel helpen dat Omtzigt sowieso zeer sterke onderzoeksvaardigheden heeft waardoor het voor hem 'gemakkelijker' is zich in bepaalde stukken te verdiepen dan een willekeurig kamerlid die deze kwaliteiten niet heeft en op basis van 'vriendjespolitiek' is gekozen
pi_199848972
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:19 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Dus als je jaren lang wordt tegengewerkt vanuit je eigen partij en daar vervolgens iets van zegt ben je een klein kind? Als het CDA hem niet zo had tegengewerkt, bijvoorbeeld tijdens de kwestie over de kindertoeslag, dan hadden ze zelf die onrust kunnen voorkomen. Dit is een typisch gevalletje van victim blaming
Hij is helemaal niet jaren tegengewerkt binnen zijn eigen partij, dat is zijn eigen verhaal. Er zullen best was strubbelingen hier en daar geweest zijn maar dit is met zijn autistische houding ook niet heel vreemd.
Net als de beschuldiging dat de verkiezing voor de nieuwe partijleider vh het CDA niet eerlijk zijn verlopen en dat hij het had moeten zijn :'(
Zo'n flapdrol ben je liever kwijt dan rijk.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 16:26:16 #223
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199848985
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:21 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Iemand die z'n mond houd en braaf doet wat hij van het partijbestuur opgedragen krijgt, blijkbaar. Helaas voor hem heeft iemand met 18+ jaar ervaring ook nog een eigen mening :')
Omtzigt heeft 18 jaar lang als Kamerlid gewoon 100% met de partij meegestemd dus waar heb jij het over?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199848995
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:23 schreef Mondkapje het volgende:
Deze man heeft zelf zeer strenge regels gewild en gaat dan de held uithangen als het misloopt, zonder enige zelfreflectie voor wat hij zelf veroorzaakt heeft.
Met strenge regels is opzich niets mis. Met het verkeerd uitvoeren ervan wel. En als blijkt dat veel mensen dat te dupe zijn, probeert hij daar wat aan te doen. Dat veel mensen dat waarderen, betekent niet dat hij de held uithangt. Wat moest hij dan doen? Die verantwoordelijkheid niet nemen en het allemaal maar laten gaan?
pi_199849004
Het is gewoon stuitend hoe een groot deel van de bevolking, inclusief pers, achter zo'n verwaande kwast vol woedeuitbarstingen aanlopen en dan snap je hoe het in de jaren dertig vorige eeuw fout kon gaan.
pi_199849011
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omtzigt heeft 18 jaar lang als Kamerlid gewoon 100% met de partij meegestemd dus waar heb jij het over?
Voor het grootste gedeelte heeft hij natuurlijk niet zelf gestemt. En om nu voor elke punt een hoofdelijke stemming aan te vragen......
speak only if it improves the silence.
pi_199849067
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omtzigt heeft 18 jaar lang als Kamerlid gewoon 100% met de partij meegestemd dus waar heb jij het over?
Een eigen mening hebben binnen een partij betekent niet dat je ook anders moet stemmen.
pi_199849080
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:25 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Hij is helemaal niet jaren tegengewerkt binnen zijn eigen partij, dat is zijn eigen verhaal. Er zullen best was strubbelingen hier en daar geweest zijn maar dit is met zijn autistische houding ook niet heel vreemd.
Net als de beschuldiging dat de verkiezing voor de nieuwe partijleider vh het CDA niet eerlijk zijn verlopen en dat hij het had moeten zijn :'(
Zo'n flapdrol ben je liever kwijt dan rijk.
Tijdens de verkiezingen van 2012 werd al gesproken over een tegenwerking vanuit de eigen partij. Of was dat alleen zijn eigen verhaal?
  zaterdag 12 juni 2021 @ 16:31:54 #229
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199849088
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omtzigt heeft 18 jaar lang als Kamerlid gewoon 100% met de partij meegestemd dus waar heb jij het over?
Noem eens 10 kamerleden die tegen hun eigen partij hebben gestemt in de afgelopen 18 jaar?
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 16:37:57 #230
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199849225
Op de man *users dus* spelen is dus uitdrukkelijk niet de bedoeling hier. Hou het gewoon inhoudelijk
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199849259
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:23 schreef Mondkapje het volgende:
Deze man heeft zelf zeer strenge regels gewild en gaat dan de held uithangen als het misloopt, zonder enige zelfreflectie voor wat hij zelf veroorzaakt heeft.
Dat die nieuwe wetgeving anders heeft uitgepakt dan beoogd en dat Omtzigt daar mogelijk ook verantwoordelijkheid voor draagt, staat los van het feit dat dingen daarna onder het tapijt zijn geveegd en rechters, Kamerleden en mogelijk zelfs de parlementaire ondervragingscommissie niet of fout zijn ingelicht.

Foute maken is één, hier open en eerlijk over zijn zodat je dat kunt herstellen is een ander ding.
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 16:44:50 #232
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199849354
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:39 schreef maan_man het volgende:

[..]

Dat die nieuwe wetgeving anders heeft uitgepakt dan beoogd en dat Omtzigt daar mogelijk ook verantwoordelijkheid voor draagt, staat los van het feit dat dingen daarna onder het tapijt zijn geveegd en rechters, Kamerleden en mogelijk zelfs de parlementaire ondervragingscommissie niet of fout zijn ingelicht.

Foute maken is één, hier open en eerlijk over zijn zodat je dat kunt herstellen is een ander ding.
En daar is de regering dan ook op gevallen en de kiezer heeft zich daar recentelijk over mogen uitspreken. Asscher is er op gevallen, een aantal bewindslieden zijn afgetreden, de enige die het overleeft heeft is Rutte. En die krijgt ook nog eens de steun van de kiezer dus soit, zeg het maar.

En ik vind het nogal vreemd dat alles op het conto van Omtzigt wordt geschreven terwijl Renske Leijten minstens zoveel gepresteerd heeft in die kwestie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199849636
Het is voor mij heel simpel, mensen met zulke rare woedeuitbarstingen zijn niet helemaal oké, ik heb dat privé ook mogen meemaken. En dan kunnen ze nog zo klagen dat ze slecht behandeld zijn, dat gaat vaak samen. Daarnaast heb je de zijige gluiperds zoals Sywert, die van alles beloven maar niets doen, ook snel korte metten mee maken.
Als iedereen dan nu eens snapt, gaan we die fout niet steeds keer op keer maken.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 17:52:54 #234
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_199850323
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:27 schreef Mondkapje het volgende:
Het is gewoon stuitend hoe een groot deel van de bevolking, inclusief pers, achter zo'n verwaande kwast vol woedeuitbarstingen aanlopen en dan snap je hoe het in de jaren dertig vorige eeuw fout kon gaan.
Ik heb echt zelden een mening gelezen die zo ver van de realiteit staat als deze 8)7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_199850404
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:39 schreef maan_man het volgende:

[..]

Dat die nieuwe wetgeving anders heeft uitgepakt dan beoogd en dat Omtzigt daar mogelijk ook verantwoordelijkheid voor draagt, staat los van het feit dat dingen daarna onder het tapijt zijn geveegd en rechters, Kamerleden en mogelijk zelfs de parlementaire ondervragingscommissie niet of fout zijn ingelicht.

Foute maken is één, hier open en eerlijk over zijn zodat je dat kunt herstellen is een ander ding.
Ik ben het grotendeels net je eens, Mar je vergeet 1 ding: Omzigt heeft nooit enige verantwoordelijkheid genomen voor zijn aandeel.

Hetzelfde met de Oekraïense getuige en de mondkapjes affaire k, nul verantwoordelijkheid.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 18:03:25 #236
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_199850503
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:58 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Ik ben het grotendeels net je eens, Mar je vergeet 1 ding: Omzigt heeft nooit enige verantwoordelijkheid genomen voor zijn aandeel.

Hetzelfde met de Oekraïense getuige en de mondkapjes affaire k, nul verantwoordelijkheid.
Heeft ie zijn excuses toch voor aangeboden?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-dossier-na-fout-met
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_199850539
Een nieuwe partij met de naam Groep Omtzigt Democraten gaat het CDA slopen.
pi_199850647
Ik vind het eigenlijk redelijk schandalig dat men die donaties niet per direct openbaart, zal wel volgens de regels zijn, maar in deze situatie lijkt het me meer dan normaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199850709
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:11 schreef raptorix het volgende:
Ik vind het eigenlijk redelijk schandalig dat men die donaties niet per direct openbaart, zal wel volgens de regels zijn, maar in deze situatie lijkt het me meer dan normaal.
Wat levert dat op??? Valt niet uit te concluderen of deze donaties invloed hebben gehad.

Buiten dat donaties meestal gebeuren via bedrijven en stichtingen.
speak only if it improves the silence.
pi_199850735
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:15 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Wat levert dat op??? Valt niet uit te concluderen of deze donaties invloed hebben gehad.

Buiten dat donaties meestal gebeuren via bedrijven en stichtingen.
Het is wel zo zuiver om te zien welke personen dat zijn geweest en of deze wellicht belangen hebben in zaken die het CDA in zijn partij programma opneemt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199850760
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is wel zo zuiver om te zien welke personen dat zijn geweest en of deze wellicht belangen hebben in zaken die het CDA in zijn partij programma opneemt.
Donateurs zijn meestal zakenlieden danwel groot landbezitters en zullen altijd wel iets hebben dat ook in het verkiezingsprogramma staat.

Kun je daarmee concluderen dat ze invloed hebben gekocht??
speak only if it improves the silence.
pi_199850798
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:18 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Donateurs zijn meestal zakenlieden en zullen altijd wel iets hebben dat ook in het verkiezingsprogramma staat.

Kun je daarmee concluderen dat ze invloed hebben gekocht??
Of je een paar ruggen stort, of een paar ton vind ik nogal een verschil. Overigens was dit bij D66 ook verre van onzuiver, een heel smerig spel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199850815
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Of je een paar ruggen stort, of een paar ton vind ik nogal een verschil. Overigens was dit bij D66 ook verre van onzuiver, een heel smerig spel.
Bij bijna elke partij zijn er mensen die met tonnen strooien, politiek kost heel veel geld. Vraag blijft is daarmee omonstotelijk bewezen dat ze mogen meeschrijven aan het verkiezingsprogramma???
speak only if it improves the silence.
pi_199850842
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:21 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Bij bijna elke partij zijn er mensen die met tonnen strooien, politiek kost heel veel geld. Vraag blijft is daarmee omonstotelijk bewezen dat ze mogen meeschrijven aan het verkiezingsprogramma???
Natuurlijk niet, persoonlijk vind ik het een erg onwenselijke zaak, net zoals de hele lobbycratie.
Het punt is dat we volksvertegenwoordigers verkiezen, geen partijen. Maar goed dat is wat offtopic, maar wel de reden waarom de Nederlandse politiek defacto kapot en corrupt is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 12 juni 2021 @ 18:29:07 #245
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199850956
Zojuist Marnix van Rij bij een vandaag
Helemaal verbijsterd en zwaar ontdaan en weet zich geen raad _O- *O* *O* *O*
  zaterdag 12 juni 2021 @ 18:31:08 #246
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199850987
CDA-bestuurder Jos Wienen over memo Pieter Omtzigt: 'Opstappen is geen oplossing'

'Omtzigt moet blijven'

Toch vreest Wienen niet dat het CDA door deze nieuwe rel uit elkaar valt. Hij vindt dat Omtzigt geweldige kwaliteiten heeft. "Ik merk zelf dat ik het ook lastig vind om dit te benoemen, maar hij is op dit moment ziek thuis. Dus de discussie kan moeilijk gevoerd worden, maar dat moet wel. Omtzigt heeft zelf dus de tijd genomen om zijn gevoelens onder woorden te brengen. En als ik dan de memo lees, dan zie ik een christendemocraat. Hij hoort bij de partij. En voor de helft van de mensen is hij ook de favoriete lijsttrekker."

Wienen vindt het geen goed idee als Omtzigt weg zou gaan. "De oplossing is niet: dan moet iemand maar weg. De oplossing is dat dit heel stevig moet worden aangepakt. Ik snap dat gevoelens hier heel erg sterk geraakt zijn en dat is vermengd met inhoudelijke discussies."

https://eenvandaag.avrotr(...)n-is-geen-oplossing/

Die is dus ook verbijsterd _O- _O- *O* *O*
pi_199851392
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:03 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Heeft ie zijn excuses toch voor aangeboden?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-dossier-na-fout-met
Maar weer niet voor het feit dat hij lobbyde bij Rutte voor een deal met Sywert.
Het aantal voorkeursstemmen dat hij noemt in zijn memo dat hij in 2012 behaald zou hebben klopt niet, heeft hij niet laten corrigeren. Zal dat nog gebeuren? Ik denk het niet. Het waren 10x minder stemmen dan hij daar opschrijft, volgens Kamp.
Dus Omtzigt eerlijk? Integer? Ik dacht niet niet.
Hoe hij de uitslag van het partijvoorzitterschap blijft bekritiseren, hij gunt het gewoon niet een ander. Wat moeten we daarvan denken? Iemand die vindt dat hij en hij alleen het partijvoorzitterschap verdient. Beetje veel ego lijkt mij.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mondkapje op 12-06-2021 18:54:51 ]
pi_199851552
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:49 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Maar weer niet voor het feit dat hij lobbyde bij Rutte voor een deal met Sywert.
Het aantal voorkeursstemmen dat hij noemt in zijn memo dat hij in 2012 behaald zou hebben klopt niet, heeft hij niet laten corrigeren. Zal dat nog gebeuren? Ik denk het niet. Het waren 10x minder stemmen dan hij daar opschrijft, volgens Kamp.
Dus Omtzigt eerlijk? Integer? Ik dacht niet niet.
Hoe hij de uitslag van het partijvoorzitterschap blijft bekritiseren, hij gunt het gewoon niet een ander. Wat moeten we daarvan denken? Iemand die vindt dat hij en hij alleen het partijvoorzitterschap verdient. Beetje veel ego lijkt mij.
En een keer sorry zeggen is ook niet hetzelfde als verantwoordelijkheid nemen. Anders kan je van Rutte ook zeggen dat hij verantwoordelijkheid heeft genomen.
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 19:15:23 #249
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199852033
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:21 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Bij bijna elke partij zijn er mensen die met tonnen strooien, politiek kost heel veel geld. Vraag blijft is daarmee omonstotelijk bewezen dat ze mogen meeschrijven aan het verkiezingsprogramma???
Eh, tonnen uitgeven om miljoenen of zelfs miljarden te kunnen oogsten, politiek is eigenlijk spotgoedkoop. Wat kost het nu helemaal om zo'n BBB op te tuigen en er een voorlichter in te schuiven, peanuts toch vergeleken met wat je kan verdienen door een tegenstem bij een maatregel?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199852144
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 19:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, tonnen uitgeven om miljoenen of zelfs miljarden te kunnen oogsten, politiek is eigenlijk spotgoedkoop. Wat kost het nu helemaal om zo'n BBB op te tuigen en er een voorlichter in te schuiven, peanuts toch vergeleken met wat je kan verdienen door een tegenstem bij een maatregel?
Mij gaat het er om dat je niet op de donatieslijst kunt kijken en kunt zeggen die heeft veel gedoneerd dus heeft invloed gehad. zoals raportix zegt.
speak only if it improves the silence.
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 19:26:31 #251
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199852230
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 19:23 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Mij gaat het er om dat je niet op de donatieslijst kunt kijken en kunt zeggen die heeft veel gedoneerd dus heeft invloed gehad. zoals raportix zegt.
Helemaal 110% mee eens, dat moet volledig openbaar zijn naar mijn mening. En donaties uit het buitenland moeten verboden worden als het om Nederlandse politieke partijen gaat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 19:32:43 #252
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199852400
CDA-partijvoorzitter Van Rij ‘niet boos maar verdrietig’ om Omtzigt

Het plan was dat CDA-partijvoorzitter Marnix van Rij en Kamerlid Pieter Omtzigt elkaar zondagmiddag zouden ontmoeten om te praten over de situatie die was ontstaan na het gelekte explosieve memo van zesenzeventig pagina’s. Maar het liep anders, vertelt Van Rij in Eenvandaag.

quote:
Het is een dieptries­te dag voor de partij, dat mag duidelijk zijn.
CDA-partijvoorzitter Marnix van Rij
,,Zaterdagmiddag rond twee uur ben ik gebeld. Toen heeft Peter me in kennis gesteld van zijn besluit. De tekst heb ik samen met Ank Bijleveld en zijn echtgenote besproken.’’

Samen met zijn adviseur minister Ank Bijleveld heeft Van Rij ‘heel veel gewetensvolle gesprekken gevoerd'. Hij verwijt hem niet dat stuk te hebben geschreven, dat was immers bestemd voor de commissie Spies die de verkiezingen evalueert, de kandidaatstelling en de campagne.

Het laatste wat Van Rij wil, druk uitoefenen op Omtzigt. ,,Hij wil echt rust nu. Het gaat nu om de mens Pieter Omtzigt die rust wil, die wil herstellen. Het gaat nu even niet om de politicus. Als je hem steeds maar als politicus blijft zien en druk op hem blijft uitoefenen, dan komt dat herstel niet. Het is een dieptrieste dag voor de partij, dat mag duidelijk zijn. Zo voel ik dat ook als een van de 37 duizend leden. Tegelijkertijd: de partij moet door. En dat gaan we ook doen.’’

https://www.ad.nl/politie(...)om-omtzigt~a64924a3/

:P Marnix ook verrast _O-
pi_199852570
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Volgende verkiezingen weet ik op wie ik ga stemmen.
Omtzicht kn meer zetels halen dan het cda als hij het slim aanpakt. Met de juiste mensen (Leijten, misschien merel arisen en anderen die weer eens op de inhoud willen gaan) kan hij nog ver komen.

Hee veel mensen zijn op zoek naar een rechtlijnige en eerlijke partij die helder is en realisme kan verbinden aan vrijheid en verantwoordelijkheid.
Whatever...
pi_199852629
- Dit doen we dus niet -

[ Bericht 95% gewijzigd door Tijger_m op 12-06-2021 19:46:05 ]
Whatever...
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 19:45:41 #255
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199852723
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 19:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Omtzicht kn meer zetels halen dan het cda als hij het slim aanpakt. Met de juiste mensen (Leijten, misschien merel arisen en anderen die weer eens op de inhoud willen gaan) kan hij nog ver komen.

Hee veel mensen zijn op zoek naar een rechtlijnige en eerlijke partij die helder is en realisme kan verbinden aan vrijheid en verantwoordelijkheid.
Say what? Leijten van de SP en Omtzigt in een partij? Hoe gaat dat programma eruit zien dan?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199853053
Jos Wienen is morgen te gast bij Buitenhof
pi_199853180
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 19:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Say what? Leijten van de SP en Omtzigt in een partij? Hoe gaat dat programma eruit zien dan?
alles openbaar. Cameras gericht op elke politicus en diens telefoon :D

Is er al bekend of hij zelf heeft gelekt?
pi_199853192
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 19:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Say what? Leijten van de SP en Omtzigt in een partij? Hoe gaat dat programma eruit zien dan?
Dat zijn inderdaad enorme tegenpolen, die gaan echt niet 1 fractie vormen. Inhoudelijk nog minder binding dan de leden van 50plus altijd hadden.

Daarnaast is het helemaal niet zeker of Omtzigt wel met een lijst gaat komen, laten we dat eerst afwachten. Ik vind dit zeer onverwacht, maar ook zijn huidige reactie geeft aan dat hij het CDA (waar zijn vrouw lid van blijft) een warm hart toe draagt. Dat hij zijn Kamerlidmaatschap nu niet op geeft, betekent niet dat hij zeker mee doet met een volgende verkiezing.

Naar verluidt gaat er niemand mee met Omtzigt, dat is het belangrijkste. Al zou ik voor mijn formatie er niet op gokken als ik Rutte was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199853439
Het is heel vals hoe hij vanuit zijn schuilplaats Wopke Hoekstra probeert zwart te maken. Lager dan laag, onvergeeflijk. Het is ongelooflijk hoe rustig die blijft want voor hetzelfde geld was het een gevecht geworden.
Als hij een eigen partij start, zal het iets worden als Forum, geen lang leven beschoren.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 20:14:15 #260
408813 crew  trein2000
pi_199853551
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 20:11 schreef Mondkapje het volgende:
Het is heel vals hoe hij vanuit zijn schuilplaats Wopke Hoekstra probeert zwart te maken. Lager dan laag, onvergeeflijk. Het is ongelooflijk hoe rustig die blijft want voor hetzelfde geld was het een gevecht geworden.
Als hij een eigen partij start, zal het iets worden als Forum, geen lang leven beschoren.
Het was een intern stuk. Zolang niet duidelijk is waar het lek zit valt er niks te zeggen over wie wie wil beschadigen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 12 juni 2021 @ 20:27:30 #261
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199853865
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 20:11 schreef Mondkapje het volgende:
Het is heel vals hoe hij vanuit zijn schuilplaats Wopke Hoekstra probeert zwart te maken. Lager dan laag, onvergeeflijk. Het is ongelooflijk hoe rustig die blijft want voor hetzelfde geld was het een gevecht geworden.
Als hij een eigen partij start, zal het iets worden als Forum, geen lang leven beschoren.
Overdrijven is een kunst.
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 20:43:46 #262
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199854228
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 20:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het was een intern stuk. Zolang niet duidelijk is waar het lek zit valt er niks te zeggen over wie wie wil beschadigen.
Kan ook nog zo zijn dat het per ongeluk gegaan is, natuurlijk, het zal niet de eerste keer zijn dat iemand niet realiseert dat auto correct het verkeerde adres invulde.

Ok, is wat onwaarschijnlijk mischien maar het kan zomaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199854273
Hoekstra zegt niet voor niets dat het beschadigend is. Maandenlang heeft hij telefoontjes met vriend Omtzigt gevoerd om de relatie goed te krijgen, dan komt dit koud op je dak lijkt mij. Het is duidelijk dat hij hier niet op zat te wachten, onwaarschijnlijk dat de CDA-top dit lekte.
pi_199854383
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 20:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kan ook nog zo zijn dat het per ongeluk gegaan is, natuurlijk, het zal niet de eerste keer zijn dat iemand niet realiseert dat auto correct het verkeerde adres invulde...
...of dat iets na het kopiëren van de laatste pagina onder het kopieerapparaat blijft liggen.

Het blijft voor mij onwaarschijnlijk dat iemand van de CDA top zo'n explosief stuk lekt. Dan kun je beter als CDA top wat gaan graven in 20 jaar geschiedenis naar dingen die Omtzigt beschadigen, als je hem per sé kwijt wil. Moet je niet heel het CDA en vooral Hoekstra in gevaar brengen. Lekken door Omtzigt zelf vind ik ook onwaarschijnlijk. Ik gok dat we nooit gaan weten wie dit gelekt heeft. Doet er eigenlijk ook niet echt toe.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 21:32:43 #265
408813 crew  trein2000
pi_199855642
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 20:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kan ook nog zo zijn dat het per ongeluk gegaan is, natuurlijk, het zal niet de eerste keer zijn dat iemand niet realiseert dat auto correct het verkeerde adres invulde.

Ok, is wat onwaarschijnlijk mischien maar het kan zomaar.
Kan zeker, daar hintte die journalist zelfs op. Maar in dat geval is er überhaupt geen afrekening.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 12 juni 2021 @ 22:02:53 #266
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_199856360
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 20:45 schreef Mondkapje het volgende:
Hoekstra zegt niet voor niets dat het beschadigend is. Maandenlang heeft hij telefoontjes met vriend Omtzigt gevoerd om de relatie goed te krijgen, dan komt dit koud op je dak lijkt mij. Het is duidelijk dat hij hier niet op zat te wachten, onwaarschijnlijk dat de CDA-top dit lekte.
_O- Hoekstra, die verkoopt zijn schoonmoeder nog aan de duivel *O*
.
pi_199860471
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:02 schreef Yankee het volgende:

[..]

_O- Hoekstra, die verkoopt zijn schoonmoeder nog aan de duivel *O*
Goh, wat een mensenkennis.
pi_199860776
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 20:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

...of dat iets na het kopiëren van de laatste pagina onder het kopieerapparaat blijft liggen.

Het blijft voor mij onwaarschijnlijk dat iemand van de CDA top zo'n explosief stuk lekt. Dan kun je beter als CDA top wat gaan graven in 20 jaar geschiedenis naar dingen die Omtzigt beschadigen, als je hem per sé kwijt wil. Moet je niet heel het CDA en vooral Hoekstra in gevaar brengen. Lekken door Omtzigt zelf vind ik ook onwaarschijnlijk. Ik gok dat we nooit gaan weten wie dit gelekt heeft. Doet er eigenlijk ook niet echt toe.
Als je van Omtzigt af wilt is dit wel een kans.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199860806
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:15 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Als je van Omtzigt af wilt is dit wel een kans.
Die kansen zijn er vaak genoeg geweest en ook nu hadden ze echt wel wat anders kunnen vinden om hem te beschadigen, zonder een document dat heel negatief is voor Hoekstra te lekken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 13 juni 2021 @ 10:22:08 #270
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_199861405
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die kansen zijn er vaak genoeg geweest en ook nu hadden ze echt wel wat anders kunnen vinden om hem te beschadigen, zonder een document dat heel negatief is voor Hoekstra te lekken.
Ik denk dat het eerder een gevalletje "nu doorpakken" was van de kant van de CDA-top. Het was misschien geen schot voor open doel, maar wel een gegarandeerde manier om een breuk te forceren. Het zwakke aan het stuk van Omtzigt is, dat het zo uitgebreid is en niet alleen de droge feiten bevat. Dat maakt het voor het CDA een stuk makkelijker om Omtzigt weg te zetten als een gekke Henkie (of Pieter in dit geval). Het past in elk geval helemaal in de partijcultuur.

Ik wil in dit geval De Limburger ook nog wel een veeg uit de pan geven dat ze zich hebben laten gebruikt voor politieke doeleinden in ruil voor een primeurtje. Met journalistiek heeft dit weinig te maken.
Never explain, never apologize.
  zondag 13 juni 2021 @ 10:33:38 #271
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199861562
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 10:22 schreef Lurf het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder een gevalletje "nu doorpakken" was van de kant van de CDA-top. Het was misschien geen schot voor open doel, maar wel een gegarandeerde manier om een breuk te forceren. Het zwakke aan het stuk van Omtzigt is, dat het zo uitgebreid is en niet alleen de droge feiten bevat. Dat maakt het voor het CDA een stuk makkelijker om Omtzigt weg te zetten als een gekke Henkie (of Pieter in dit geval). Het past in elk geval helemaal in de partijcultuur.

Ik wil in dit geval De Limburger ook nog wel een veeg uit de pan geven dat ze zich hebben laten gebruikt voor politieke doeleinden in ruil voor een primeurtje. Met journalistiek heeft dit weinig te maken.
Je speculeert er op los en wordt op basis van je ongefundeerde conclusie ook nog even boos op De Limburger. Goed bezig zeg.

Waarom zou Liesbeth Spies van Omtzigt af willen? Of Marnix van Rij? Die is pas 2 maanden bestuursvoorzitter...
pi_199861648
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 10:22 schreef Lurf het volgende:

[..]

Ik wil in dit geval De Limburger ook nog wel een veeg uit de pan geven dat ze zich hebben laten gebruikt voor politieke doeleinden in ruil voor een primeurtje. Met journalistiek heeft dit weinig te maken.
Er staan toch wel serieuze aantijgingen in het stuk, bijvoorbeeld over de partijfinanciering en het aftreden van Hugo de Jonge. Vind het wel relevant en het is niet te vergelijken met kranten die zich laat gebruiken door 'anonieme bronnen' die van alles roepen.
  zondag 13 juni 2021 @ 10:41:21 #273
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_199861684
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 10:33 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je speculeert er op los en wordt op basis van je ongefundeerde conclusie ook nog even boos op De Limburger. Goed bezig zeg.

Waarom zou Liesbeth Spies van Omtzigt af willen? Of Marnix van Rij? Die is pas 2 maanden bestuursvoorzitter...
Natuurlijk speculeer ik er op los, dat doet iedereen hier toch? Of heb jij meer informatie?

Wat De Limburger betreft (of Tante Bet, zoals mijn vader het noemt), dat blaadje neem ik inderdaad niet serieus. En partijen met een religieuze signatuur horen niet in het landsbestuur maar in het kerkbestuur. Ik hoop inderdaad dat het CDA zich hiermee nu eens definitief de afgrond in heeft gereden. Maar onkruid vergaat niet, helaas.
Never explain, never apologize.
pi_199862119
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 10:41 schreef Lurf het volgende:

[..]

Natuurlijk speculeer ik er op los, dat doet iedereen hier toch? Of heb jij meer informatie?

Wat De Limburger betreft (of Tante Bet, zoals mijn vader het noemt), dat blaadje neem ik inderdaad niet serieus. En partijen met een religieuze signatuur horen niet in het landsbestuur maar in het kerkbestuur. Ik hoop inderdaad dat het CDA zich hiermee nu eens definitief de afgrond in heeft gereden. Maar onkruid vergaat niet, helaas.
Wening kans, het CDA zal zich wel weer oprichten maar dan moeten ze we de komende jaren wel wat veranderen in de beeldvorming. En zo christelijk is het CDA in het beleid nu ook weer niet, het is geen CU of SGP.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 13 juni 2021 @ 12:24:30 #275
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_199862826
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 19:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Helemaal 110% mee eens, dat moet volledig openbaar zijn naar mijn mening. En donaties uit het buitenland moeten verboden worden als het om Nederlandse politieke partijen gaat.
Donaties van multinationals(Nederlands of buitenlands) zouden daar imo ook aan toegevoegd moeten worden(als dat nog niet zo is).
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 13 juni 2021 @ 12:25:52 #276
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_199862852
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 19:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Omtzicht kn meer zetels halen dan het cda als hij het slim aanpakt. Met de juiste mensen (Leijten, misschien merel arisen en anderen die weer eens op de inhoud willen gaan) kan hij nog ver komen.

Hee veel mensen zijn op zoek naar een rechtlijnige en eerlijke partij die helder is en realisme kan verbinden aan vrijheid en verantwoordelijkheid.
Precies dit. En dan maakt het me nog niets eens zo veel uit of dat wat linkser of rechtser is.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_199863138
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 10:33 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je speculeert er op los en wordt op basis van je ongefundeerde conclusie ook nog even boos op De Limburger. Goed bezig zeg.

Waarom zou Liesbeth Spies van Omtzigt af willen? Of Marnix van Rij? Die is pas 2 maanden bestuursvoorzitter...
Of Ank Bijleveld? Die wordt echt letterlijk overal bij betrokken binnen het CDA en is heel goed bevriend met Omtzigt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 13 juni 2021 @ 19:44:25 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199868926
Kennelijk is dat congres door een vage club binnen het CDA aangevraagd

twitter
pi_199869521
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:44 schreef Hexagon het volgende:
Kennelijk is dat congres door een vage club binnen het CDA aangevraagd

[ twitter ]
Op basis van de naam zou je eerder verwachten dat deze club tegen de Christenunie aanleunt.
pi_199869884
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 19:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Helemaal 110% mee eens, dat moet volledig openbaar zijn naar mijn mening. En donaties uit het buitenland moeten verboden worden als het om Nederlandse politieke partijen gaat.
Mwa, zou je kunnen omzeilen door er een bv tussen te zetten.
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 00:24:25 #281
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199875464
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Mwa, zou je kunnen omzeilen door er een bv tussen te zetten.
Dat kan maar het is vrij simpel om de eigenaar van een BV te achterhalen, dacht ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199876048
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 00:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat kan maar het is vrij simpel om de eigenaar van een BV te achterhalen, dacht ik.
Wel als er 1 eigenaar is, minder als je een kerstboom optuigt met verschillende BVs en stichtingen. Zo kun je er ook vrij simpel een tussenpersoon in hangen die zulke dingen voor je regelt, dan kom je als onderzoeksjournalist wel achter de naam van de tussenpersoon, maar niet achter de persoon die er echt achter zit.

Denk aan Vitesse, waar via een vrij schimmige structuur Jordania eigenaar was, terwijl eigenlijk iedereen wel wist dat het geld bij Abramovich vandaan moest komen (Jordania zou een vermogen van rond de 10 miljoen hebben). Maar dat was niet hard te maken. Of de Panama Papers, daar was zonder datalek nooit duidelijk geworden hoe het geld nu echt liep. Je hoeft er maar 1 intermediair tussen te hangen en de echte schenker wordt nooit bekend.

Je zou dan beter bij wet kunnen regelen dat politieke partijen nooit geld aan mogen nemen van bedrijven, alleen van personen. Dat zou het allemaal een stuk lastiger maken. En we willen ook niet dat Nederlandse bedrijven invloed kopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 14 juni 2021 @ 10:15:08 #283
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199877913
Ik zat nog eens te denken over die geldschieters die de lijsttrekkerskeuze uiteindelijk hebben veranderd.
Vooropgesteld: Ik geloof Omtzigts verhaal best wel. Hij levert er geen bewijs voor (suggereert wel dat er meer is) maar het CDA is een kutpartij, Wopke Hoekstra een vervelende vent, geldschieters zijn altijd vervelend dus ik geloof het zo.

Dan: Er is die mail - Bijlage 1 - waarin wordt gezegd dat er mensen twijfels hebben over het lijsttrekkersschap van De Jonge. Met de kennis van nu, een half jaar later, voert Omtzigt dit op als teken van die beïnvloeding. Het rommelde toen al een tijdje binnen het CDA rond De Jonge - al waren er ook geluiden dat dat kwam omdat kamp Omtzigt wat bleef hangen in het verlies van de verkiezingen - dus de mail zelf is niet per se schokkend.

Of Omtzigt toen al door had dat er op een gekochte wissel werd aangestuurd, is niet duidelijk, maar hij heeft in ieder geval geen mail gestuurd waarin hij de gang van zaken tegengaat, anders had hij die wel bijgevoegd. Hij heeft ook geen mail gestuurd om zijn steun uit te spreken voor De Jonge als lijsttrekker, iets in de trant van 'gekozen is gekozen'. Als hij iets dergelijks wel had gedaan, had hij dat wel opgenomen in zijn verslag.

Hoe dan ook, liet hij de putsch tegen De Jonge 'gewoon' plaatsvinden; hoewel hij wel aangaf regelmatig met De Jonge te overleggen over het programma en de verkiezingen, heeft hij op het oog niets gedaan om diens positie als lijsttrekker te beschermen. Waarschijnlijk, denk ik, omdat hij dacht dat hij de opvolger zou zijn. Omdat hij dacht dat het aftreden van De Jonge, waar op gehint werd in die mail, zou resulteren in het aantreden van Omtzigt.

Dit is hoe ik denk dat het gegaan is.
pi_199878999
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 10:15 schreef VoMy het volgende:
Hoe dan ook, liet hij de putsch tegen De Jonge 'gewoon' plaatsvinden; hoewel hij wel aangaf regelmatig met De Jonge te overleggen over het programma en de verkiezingen, heeft hij op het oog niets gedaan om diens positie als lijsttrekker te beschermen. Waarschijnlijk, denk ik, omdat hij dacht dat hij de opvolger zou zijn. Omdat hij dacht dat het aftreden van De Jonge, waar op gehint werd in die mail, zou resulteren in het aantreden van Omtzigt.
dit lijkt me sterk. want toen de De Jonge was afgetreden had hij meteen het lijsstrekkersschap kunnen opeisen maar dat deed hij niet. hij ging naar Wobke toe om zijn steun uit te spreken.

ik snap overigens ook niet waarom hij zich niet gewoon voor Hugo heeft uitgesproken
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 14 juni 2021 @ 11:52:12 #285
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199879024
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:50 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

dit lijkt me sterk. want toen de De Jonge was afgetreden had hij meteen het lijsstrekkersschap kunnen opeisen maar dat deed hij niet. hij ging naar Wobke toe om zijn steun uit te spreken.
Er wordt toch wel gesuggereerd (volgens mij ook door Omtzigt) dat hij daar door Ploum voor het blok is gezet, dat ze met Hoekstra verder wilden en dat hij zich dus publiekelijk moest terugtrekken. Daar had hij niet echt op gerekend volgens mij.

quote:
ik snap overigens ook niet waarom hij zich niet gewoon voor Hugo heeft uitgesproken
Ja, dan had de wereld er misschien wel heel anders uitgezien.
pi_199879247
Nooit geweten dat hij zich nooit voor Hugo heeft uitgesproken. Dat is ook wel erg kinderachtig.
Incelfrikandel
pi_199879354
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Nooit geweten dat hij zich nooit voor Hugo heeft uitgesproken. Dat is ook wel erg kinderachtig.
Juist dat Omtzigt zich nooit voor De Jonge uit sprak (en wel meerdere keren voor Hoekstra, nog voor de lijsttrekkersverkiezing, trouwens) is 1 van de redenen dat De Jonge nu geen partijleider meer is. Al geloof ik het argument van De Jonge, druk en moe, wel. Maar het dumpen van De Jonge en het op het schild hijsen van de favoriet van Omtzigt was ook echt wel een geste naar Omtzigt en zijn achterban toe. En nu heeft CDA daardoor de afslag meer naar links gemist.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 14 juni 2021 @ 12:51:02 #288
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199879711
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:09 schreef Tijger_m het volgende:
Toch een mooie voorspelling gisteren van mij, probleem opgelost, Omtzigt is nu ex-CDA'er, iedereen kan door ;)
Idd het regeringsplan van "Omtzigt functie elders" is nu dan ook uitgekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 14-06-2021 12:56:19 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 14 juni 2021 @ 12:55:31 #289
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199879774
Ook wel interessant om wat beschouwingen en artikelen van de herfst vorig jaar terug te lezen:
https://www.trouw.nl/poli(...)sch-geluid~b5629bd6/

https://www.ad.nl/politie(...)datenlijst~aa3d3299/

https://www.parool.nl/ned(...)uins-wordt~b64d3ce3/

https://www.hetgoedeleven(...)eilijk-te-combineren

https://joop.bnnvara.nl/o(...)anders-zijn-geworden

Van vlak voor het terugtreden van De Jonge (De T. dus het meeste zal wel niet kloppen) deze analyse over hoe de lijnen door de fractie lopen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo zijn er nog meer individuele commentaren van ingewijden en buitenstaanders. Opvallend dat in de meeste daarvan Omtzigt/Hoekstra in één hoek worden geplaatst, aan de rechterkant van het CDA. Dat komt natuurlijk voort uit onder andere deze berichten:
https://www.ad.nl/politie(...)fs-premier~a4a1e15c/
https://www.tubantia.nl/e(...)mronde-cda~a578651c/

https://www.ad.nl/politie(...)jsttrekker~ad0c6295/

Met deze passage:

quote:
Hoekstra
Nummer twee Omtzigt moet flink aan de bak om De Jonge te verslaan. Hij zegt 'trots’ te zijn op het resultaat in de eerste ronde en zegt nog een paar dagen 'keihard’ door te gaan. Volgens Omtzigt moet het CDA ervoor zorgen dat er een 'nieuw sociaal contract’ komt tussen de overheid en de burger. Het Kamerlid zegt als leider binnen een team te willen optrekken. Hij noemt daarbij expliciet de namen van Keijzer en minister van Financiën Wopke Hoekstra als lid van dat team.
Mona fucking Keijzer. Dat je zo erg naar stemmen aan het vissen bent dat je zelfs wil doen alsof Mona Keijzer een waardevolle toevoeging in je fractie is.

Anyways, dit zet alles nog eens op een rijtje, ik was het een beetje vergeten maar uiteindelijk is het ongeveer zo gegaan denk ik:

Gedurende de lijsttrekkersverkiezing was er een strijd tussen de linkervleugel en de rechtervleugel/populisten, waarbij De Jonge de linkerkant was en Omtzigt/Keijzer de rechterkant. Het partijbestuur had gehoopt dat Hoekstra dit zou doen, maar die stuurde Omtzigt en Omtzigt begreep dat hij de Hoekstra-fans nodig had en deinsde dus er niet voor terug om Hoekstra duidelijk boven de markt te laten hangen als zijn (vice-)premier in het geval van een lijsttrekkersschap. Omtzigt-vereerders zullen dit misschien zien als gekonkel waar ONZE Pieter niet aan doet, maar dat doet hij natuurlijk wel en dat kun je ook gewoon teruglezen in de verslagen en interviews.
Dat hangen naar de rechtervleugel is ook de reden dat Omtzigt zich niet wilde uitspreken over een potentiële samenwerking met de FvD, iets waar De Jonge een stuk minder principiële bezwaren tegen had - dat zag ie niet zitten.

Nou, de verkiezingen gaan verloren en dat is tegen het zere been van Omtzigt, van Keijzer en wellicht ook van het bestuur, die toch al gehoopt hadden op Hoekstra om zich te kandideren. De immer walgelijke Mona Keijzer wil een hertelling en ondermijnd daarmee natuurlijk de positie van De Jonge - slinks gedrag blijft altijd onbestraft als je een populist bent - net zoals Pieter Omtzigt, die op dat moment misschien daadwerkelijk denkt dat hij genakt is door het bestuur.

Echter, het bestuur zat allicht helemaal niet per se te wachten op De Jonge en dus laten ze Omtzigt/Keijzer hun gang gaan in de verdachtmakingen, en lossen ze de situatie nooit helemaal op. In de peilingen worden nog geen positieve stappen omhoog gezet, dergelijk gerommel zal er niet bij helpen, en ergens in de herfst publiceren ze een kandidatenlijst waarbij er vooral veel aandacht is voor het gedoe voorafgaand, mensen die geweigerd hebben, de Calimero-met-een-zachte-G Van Helvert die laag staat, etcetera. Ze hadden nota bene bijna Sywierd van Lienden op de lijst gezet, maar dat werd voorkomen - naar het schijnt door De Jonge, die hem niet zag zitten en die schijnbaar ook een gerechtvaardigde schijthekel aan Mona Keijzer had gekregen maar die voor de Volendamse inteeltstem toch nog op de lijst mocht blijven staan. Sowieso was de hele lijst een poging om de rechterflank te paaien, met op plek 3 zo'n Brabants onmens dat zo graag wilde dat haar prachtige (lees: graflelijke) Brabant even graflelijk en vol varkens- en drugsdampen bleef als het is, dat ze er zelfs voor ging samenwerken met de FvD.

Omtzigt, die de modus operandi van fight the system al decennia in zijn systeem had, zag de positie van De Jonge na de lijstbekendmaking steeds verder onder druk komen te staan ('hij had een PA op plek 23 op de lijst gezet, schande!', 'Lucille Werner, schande!') en vond dat niet zó bezwaarlijk dat hij ergens steun verleende. Dat hij vervolgens getipt werd dat De Jonge terug zou moeten treden, is bij hem toen binnen gekomen als zíjn moment om lijsttrekker te worden. Immers, Ploum had het toegezegd. Helaas helaas, niets zo achterbaks als een rechtse CDA'er, hij werd het niet en dat is het moment waarop Omtzigts rol uitgespeeld was en hij dus ook in een keer geen invloed meer had op het partijprogramma, op de fractie, etcetera.

Al die tijd dat Omtzigt zogenaamd werd tegengewerkt door het CDA - en we lezen dit al zeker een jaar - was er een strijd tussen kamp-Hoekstra/Keijzer/Omtzigt en kamp-De Jonge (en wie daar dan ook in zit). Of Omtzigt dit door had, is niet helemaal duidelijk, maar zijn 'schrijnende geval' zorgde voor continue onrust waardoor de lijsttrekker op dat moment - De Jonge - nooit op zijn gemak zat en geen enkele keuze onbesproken bleef in de media. Uiteindelijk denk ik dat Omtzigt zich als luis in de pels heeft laten gebruiken, de structuren waar hij dacht tegen te strijden binnen de partij waren degenen die deden alsof ze aan zijn kant stonden en degenen die hem hadden kunnen helpen, waren degenen tegen wie hij streed.

Boem, wat een intriges. Of het nou klopt of niet.

[ Bericht 20% gewijzigd door VoMy op 14-06-2021 16:02:53 ]
pi_199880177
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er wordt toch wel gesuggereerd (volgens mij ook door Omtzigt) dat hij daar door Ploum voor het blok is gezet, dat ze met Hoekstra verder wilden en dat hij zich dus publiekelijk moest terugtrekken. Daar had hij niet echt op gerekend volgens mij.
[..]

Maar hij had op dat moment gewoon Ploum voor het blok kunnen zetten. want ik zie niet in hoe ze om hem heen hadden gekund. Als Omtzigt in de media had geroepen dat hij met het aftreden van de jonge lijsttrekker word dan had niemand hem tegen kunnen houden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 13:32:58 #291
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199880193
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:55 schreef VoMy het volgende:

Boem, wat een intriges. Of het nou klopt of niet.
Maar dat is toch het CDA ten voeten uit? Intriges en gedoe achter de schermen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199880322
Hoekstra en zijn handlangers hebben met succes Omtzigt uit de partij gepest.

Nu Omtzigt de eer aan zichzelf heeft gehouden kunnen zij net doen alsof hij altijd welkom is terug te keren.

Hoekstra weer dat Omtzigt daarvoor te veel eergevoel en principes heeft. Door de vermoorde onschuld te spelen kan Hoekstra zich nu volop op de formatie gaan richten

https://www.ad.nl/politie(...)mt-bij-cda~a89ece11/
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 14 juni 2021 @ 20:45:42 #293
408813 crew  trein2000
pi_199886580
twitter

Er komt een congres. Jammer dat de Rijnhal niet meer beschikbaar is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 14 juni 2021 @ 20:47:13 #294
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199886607

Dat wordt weer kromme tenen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 14 juni 2021 @ 20:53:26 #295
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199886706
Het is wel interessant om te weten wie er allemaal toegang hadden tot dat document.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 14 juni 2021 @ 20:55:52 #296
408813 crew  trein2000
pi_199886764
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:53 schreef Janneke141 het volgende:
Het is wel interessant om te weten wie er allemaal toegang hadden tot dat document.
Wat vind je hier van dan, geen sterke beurt:
twitter
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199886904
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat vind je hier van dan, geen sterke beurt:
[ twitter ]
Een campagneteam heeft toch geen invloed op het programma? Dat iemand die fondsen werft (wat ook een soort campagnevoeren is) in het campagneteam zit lijkt me logisch. Sowieso is het wel gebruikelijk om tijdens de campagne langs grote sponsoren te gaan, daar lijkt me op zich niet heel veel mis mee.

Edit: gemist dat hij zelf donateur is. Maar dan nog: campagneteam is wat anders dan schrijven aan het programma.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199888186
twitter


Hier zit een luchtje aan :|W En heeeeeeeerlijk dat er weer een CDA-congres komt w/
  maandag 14 juni 2021 @ 22:02:51 #299
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199888680
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 21:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een campagneteam heeft toch geen invloed op het programma? Dat iemand die fondsen werft (wat ook een soort campagnevoeren is) in het campagneteam zit lijkt me logisch. Sowieso is het wel gebruikelijk om tijdens de campagne langs grote sponsoren te gaan, daar lijkt me op zich niet heel veel mis mee.

Edit: gemist dat hij zelf donateur is. Maar dan nog: campagneteam is wat anders dan schrijven aan het programma.
Het campagneteam heeft natuurlijk wel invloed op de accenten die in debatten en het drukwerk worden gelegd. Ik zou die dubbele pet in ieder geval aan geen enkele partij adviseren.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 01:23:35 #300
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199891266
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 21:45 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

Hier zit een luchtje aan :|W En heeeeeeeerlijk dat er weer een CDA-congres komt w/
Er was ook een man die D66 een miljoen euro gaf, voor zover mij bekend stelde hij geen eisen aan het programma voor dat bedrag dus waarom is het wel aannemelijk dat dit bij het CDA wel het geval was?

Ik weet niet of een congres veel gaat opleveren maar als de CDA leden dat willen, prima.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 07:35:27 #301
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199891767
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 01:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er was ook een man die D66 een miljoen euro gaf, voor zover mij bekend stelde hij geen eisen aan het programma voor dat bedrag dus waarom is het wel aannemelijk dat dit bij het CDA wel het geval was?

Ik weet niet of een congres veel gaat opleveren maar als de CDA leden dat willen, prima.
Die kwam pas aanzetten toen het programma en de lijst al lang af waren en vervult verder geen functies binnen D66.

Dit exemplaar stuurt mails dat niemand wil doneren. En als ineens alles omgegooid wordt ligt daar 1,2 miljoen uit zijn handen. Dat is natuurlijk raar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')