Hij wijst er in zijn stuk zelf op dat de bedragen misschien laat zijn binnengekomen en daardoor nog niet gerapporteerd zijn.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:19 schreef Hanca het volgende:
Als die beschuldiging van corruptie door Omtzigt inderdaad aantoonbaar niet klopt, lijkt me dat het einde van Omtzigt. En dan zal er niemand met hem mee willen, ik denk dat hij dan gewoon de politiek verlaat.
quote:Geen wonder dat voormalig Tweede Kamerlid Femke Merel van Kooten woedend reageert op Hoekstra’s krokodillentranen. “Omtzigt-memo ‘heel vervelend en beschadigend’?!” schrijft ze op Twitter. “Nou, uit de memo blijkt alleen maar dat het CDA én Hoekstra méér dan ‘heel vervelend en beschadigend’ te werk zijn gegaan.”
Ah, ik heb nog niet alles helemaal gelezen. Maar als je dit een mogelijkheid vindt, moet je het eigenlijk helemaal niet opschrijven.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:25 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij wijst er in zijn stuk zelf op dat de bedragen misschien laat zijn binnengekomen en daardoor nog niet gerapporteerd zijn.
Misschien had hij Sywert in zijn achterhoofd en besloot het voor de zekerheid te rapporterenquote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, ik heb nog niet alles helemaal gelezen. Maar als je dit een mogelijkheid vindt, moet je het eigenlijk helemaal niet opschrijven.
Beschuldiging of het uitspreken van een vermoeden?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:19 schreef Hanca het volgende:
Als die beschuldiging van corruptie door Omtzigt inderdaad aantoonbaar niet klopt, lijkt me dat het einde van Omtzigt. En dan zal er niemand met hem mee willen, ik denk dat hij dan gewoon de politiek verlaat.
Gerd Leers?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 18:13 schreef Jojoke het volgende:
Voor Omtzigt moet dit ook wel vermoeiend zijn. Dit was een intern stuk voor commissie-Spies. Ik geloof niet dat Omtzigt dit zelf naar De Limburger heeft gestuurd. De redacteur daarvan gaf tussen neus en lippen ook aan dat het iemand uit Limburg was die het heeft opgestuurd.
Het is een intern stuk hè? Dan kun je wat meer opschrijven dan in iets wat naar buiten gaat.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, ik heb nog niet alles helemaal gelezen. Maar als je dit een mogelijkheid vindt, moet je het eigenlijk helemaal niet opschrijven.
De kans dat zoiets lekt zou ik bij het CDA ruim boven de 50% schatten en dat weet Omtzigt ook.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is een intern stuk hè? Dan kun je wat meer opschrijven dan in iets wat naar buiten gaat.
Nou ja ik weet niet wat hij in het vertrouwelijke deel aan bewijzen heeft opgevoerd. Want er zijn in feite twee beschuldigingen, een is het niet opgeven. Waarbij hij zelf al aantekent dat dat nog gerepareerd kan worden. Maar over de tweede, namelijk het kopen van invloed heb ik vanuit de hoek van het cda nog maar weinig gehoord…quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kans dat zoiets lekt zou ik bij het CDA ruim boven de 50% schatten en dat weet Omtzigt ook.
Van Rij heeft dat ontkend: https://fd.nl/economie-po(...)et-uit-liefdadigheidquote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja ik weet niet wat hij in het vertrouwelijke deel aan bewijzen heeft opgevoerd. Want er zijn in feite twee beschuldigingen, een is het niet opgeven. Waarbij hij zelf al aantekent dat dat nog gerepareerd kan worden. Maar over de tweede, namelijk het kopen van invloed heb ik vanuit de hoek van het cda nog maar weinig gehoord…
Die heeft gezegd dat alles volgens de wet is verlopen. Meer niet, of althans ik heb dat niet gezien.quote:
quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die heeft gezegd dat alles volgens de wet is verlopen. Meer niet, of althans ik heb dat niet gezien.
https://fd.nl/economie-po(...)digheid-ukf1cayKxinrquote:Interim-voorzitter Marnix van Rij van het CDA ontkent dat sponsoren invloed hebben gehad op het verkiezingsprogramma.
Niet alles staat in het stuk. Hij geeft aan bij de commissie dat hij over de sponsoring nog apart en vertrouwelijk terugkomt bij hen.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kans dat zoiets lekt zou ik bij het CDA ruim boven de 50% schatten en dat weet Omtzigt ook.
Ik vermoed zomaar dat er binnenkort wat "bewijs" uitlekt voor deze beschuldigingen.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja wat moet je als het CDA je leven isquote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:56 schreef detaris het volgende:
Of dit allemaal waar is of niet zegt het genoeg hoe Omtzigt werken binnen zijn eigen partij ervaart. Op deze manier kun je toch onmogelijk verder met het CDA.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)op-breuk-met-omtzigtquote:Zijn uitgelekte interne notitie wordt Kamerlid Pieter Omtzigt niet in dank afgenomen door de top van het CDA. Die ziet geen toekomst meer voor Omtzigt binnen de partij, melden goed ingevoerde bronnen aan RTL Nieuws. "Ik zie hem voor het CDA niet meer terugkeren op het Binnenhof. De schade daarvoor lijkt te groot", zegt politiek commentator Frits Wester.
Dan ben ik benieuwd welke aas Pieter nog in zijn mouw heeft zitten.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)op-breuk-met-omtzigt
Aldus Frits van ‘t CDA.
De vraag is: wat dan? Eigen partij oprichten zie ik niet gebeuren, eerlijk gezegd. Gewoon afscheid nemen? Zich weg laten jagen zie ik ook niet snel gebeuren. Een functie elders?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)op-breuk-met-omtzigt
Aldus Frits van ‘t CDA.
Een dergelijke reactie maakt wel dat ik gelijk weer ga twijfelen over waar nu het lek zit…quote:Op vrijdag 11 juni 2021 21:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd welke aas Pieter nog in zijn mouw heeft zitten.
Hij kan zich natuurlijk nog bij een andere partij aansluiten. Keuze zat.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 21:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
De vraag is: wat dan? Eigen partij oprichten zie ik niet gebeuren, eerlijk gezegd. Gewoon afscheid nemen? Zich weg laten jagen zie ik ook niet snel gebeuren. Een functie elders?
Voorlopig blijft ie denk ik gewoon zitten waar die zit. En als er dan nieuwe verkiezingen in aantocht zijn kun je altijd nog beslissen.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 21:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
De vraag is: wat dan? Eigen partij oprichten zie ik niet gebeuren, eerlijk gezegd. Gewoon afscheid nemen? Zich weg laten jagen zie ik ook niet snel gebeuren. Een functie elders?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |