Betaalmuurquote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:43 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)is-compleet-a4047053
Ondertussen wordt de tegenaanval gelanceerd in het nrc.
quote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En die wacht onderzoek af![]()
Youp was er ook en zei: Ik had die oplichter Sywert al lang de partij uitgeflikkerd![]()
![]()
Mona: euh euh
Tegenaanval vanuit welk kamp? Op wie? Als reactie op welke aanval?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:43 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)is-compleet-a4047053
Ondertussen wordt de tegenaanval gelanceerd in het nrc.
quote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Breuk met Omtzigt kost 33% van de stemmen![]()
![]()
Op naar de nul zetels
Kamp dit..kamp dat..kamp zus..kamp zo.. al die mensen nemen zichzelf iets te serieus met hun grote ego's.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tegenaanval vanuit welk kamp? Op wie? Als reactie op welke aanval?
Iig, Hoekstra's rechtse koers paste inderdaad niet bij het verzoenende middenverhaal dat voor de verkiezingen doorsijpelde en dat ik nooit geloofde met Hoekstra als lijsttrekker om precies deze reden. Dat creëert een nieuw kamp, partij Hoekstra, blijkbaar al een partij in de partij.
Er is dus Kamp Omtzigt die erg wantrouwig staan tegenover 'het bestuur', kamp Hoekstra die van binnenuit zomaar de koers veranderen, en de gewone CDA'ers waar dan interim Van Rij bij zou zitten en vast nog wel meer mensen.
Opent een nieuw scenario:
Kamp Hoekstra gaat dit framen als een aanwijzing dat Omtzigt de macht wil grijpen/weg moet. Mensen die hem niet steunen, ondermijnen dan zijn positie en zijn stiekeme Omtzigtadepten die vervangen moeten worden/weggepromoveerd. Machtsovername is na 1 jaar een feit en het CDA dat al 10 jaar een VVD-kloon is blijft dat daarmee. Henk Bleker komt terug op stal en ze graven Maxime Verhagen op voor de populariteitsstemmen.
Dat Omtzigt niet meer in wat voor rol van betekenis terug gaat komen bij het CDA lijkt mij ook. Het etablissement van de partij moest soberso al niks van de man hebben, na dit lek is het het makkelijkst om hem te dumpen en alle bagger op hem te schuiven en door te gaan alsof er niks gebeurd is.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 00:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die anonieme lastercampagne is ook laf.
Femke Merel is toch die met grote meloenen?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Femke Merel van Kooten haalt uit naar ‘schaamteloos beschadigende’ CDA en Hoekstra: ‘Zo’n partij mag niet besturen!’
Voormalig Tweede Kamerlid Femke Merel van Kooten is woedend op CDA-leider en minister van Financiën Wopke Hoekstra. Hij en zijn partij, zegt ze op Twitter, zijn “heel vervelend en beschadigend” te werk gegaan. Ze staat dus pal achter Pieter Omtzigt.
CDA-leider Wopke Hoekstra heeft vandaag dan tóch gereageerd op de Omtzigtgate-memo; het document dat CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt schreef voor de commissie van zijn partij die moet onderzoeken waarom het CDA zo enorm ten onder is gegaan bij de afgelopen verkiezingen. Volgens Hoekstra is de inhoud van het document “heel vervelend en beschadigend.” Voor hem en zijn partij dus. “Ik vind het vervelend dat dit op straat ligt, terwijl de evaluatie nog loopt,” voegt hij voor de goede orde even toe.
Het is een opmerkelijke reactie, want het bewijst Omtzigts gelijk. In het document stelt hij namelijk ook dat de CDA-ministers bij de toeslagenaffaire alleen maar bezig waren met reputatie en imago, en niet met uit te zoeken of het allemaal klopte wat Omtzigt vermoedde. De waarheid kon ze gestolen worden. What about our reputations!? Dat was ongeveer het motto van de “bewindspersonen.”
En hoe reageert Hoekstra nu op het Omtzigt-document? Door precies datzelfde te roepen. Het beschadigt hem, het beschadigt de partij, goh, wat vervelend dat het “op straat” ligt. Natuurlijk veegt hij ook snel even zijn straatje schoon in zoverre dat hij ontkent dat het CDA-program werd aangepast omdat rijke sponsoren dat wilden, maar voor de rest is het: alleen maar zorgen over zijn reputatie. En die van zijn partij.
[..]![]()
![]()
“Schaamteloos beschadigend” stelt ze zelfs terecht. Om vervolgens te concluderen: “Zo’n partij zou ons land niet opnieuw mogen besturen.”
https://www.dagelijksesta(...)-land-niet-besturen/
Wopke
Jep. En een zetelrover die op haar eigen houtje nooit in de kamer zou zijn gekomen. Die kan zich beter op andere zaken gaan focussen dan politiekquote:Op zaterdag 12 juni 2021 04:32 schreef superniger het volgende:
[..]
Femke Merel is toch die met grote meloenen?
Dit moet ook zo snel mogelijk. Hoe lang laten wij ons als land nog gijzelen door een overspannen, niet meer werende parlementariër, en door anonieme apps over zijn functioneren.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:53 schreef VoMy het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)op-breuk-met-omtzigt
CDA-top zinspeelt op breuk met Omtzigt: 'De vraag is niet of, maar wanneer'
"Achter de schermen valt te horen dat met Omtzigt geen land te bezeilen valt", zegt Wester. De partijtop hoopt dat Omtzigt zelf tot de conclusie komt dat het beter is dat hij zijn eigen weg gaat. "En anders moeten ze die voor hem trekken, hoor ik."
Het schijnt toch moeilijk werken te zijn met iemand die in elke onaangepaste zin in het verkiezingsprogramma een teken van tegenwerking bespeurt.
Grappig, dat vroeg ik jou te doen. Mijn commentaar is volledig inhoudelijk, itt tot jouw commentaar op Omtzigt zijn rapport, en mijn post speelt niet op de man, maar geeft aan waar jij de plank misslaat, dat is wat anders.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 09:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien kan jij gewoon inhoudelijk en niet op de man posten voortaan? Bij voorbaat dank.
Ik ben best benieuwd wie dit heeft gelekt. Omtzigt heeft dit geschreven na aanleiding van de slechte verkiezingen. Wie hebben dit allemaal ontvangen en wie heeft dit kunnen lekken.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-rechtsorde-a4047047
Analyse in de nrc. Opvallend punt is toch wel dat men steeds doet alsof Omtzigt een soort aanklacht naar buiten heeft willen brengen. Maar dat weten we helemaal niet.
Meer de puinhopen van het CDA want dit gaat terug tot Buma. Dit is puur intern gedoe binnen het CDA.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 09:59 schreef Perrin het volgende:
De Puinhopen van Rutte
Er is veel werk aan de winkel om de boel weer te repareren daar in Den Haag na tijdperk Rutte.
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 10:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer de puinhopen van het CDA want dit gaat terug tot Buma. Dit is puur intern gedoe binnen het CDA.
Men zal het wel weer gaan proberen te lijmen, dat is usance bij het CDA, maar of dat nog gaat lukken is de vraag, denk ik, dit gaat toch wel ver.
Het CDA is idd een grote speler in dat geheel, maar Omtzigts kritiek kaart een breder probleem aan..quote:Maar als deze week iets bleek uit het gelekte memo van de nummer twee van het CDA, Pieter Omtzigt, is het dat die waarden in Den Haag verloren zijn gegaan. Vertrouwen, matiging, zelfbeheersing, mildheid: je vond het niet terug. Het omgekeerde – wantrouwen, uitvergroting, conflict – spatte van bijna alle 76 pagina’s.
Eerlijk gezegd denk ik dat het om veel meer gaat dan om Rutte, het is een veel fundamenteler probleem, namelijk hoe partijen intern functioneren (zoals Omtzigt beschrijft over het CDA, das elders niet veel anders), hoe Kamerleden vooral bezig zijn met hun carrière en hun lidmaatschap vooral zien als tussenstop. Hoe de kamer nauwelijks nog de regering controleert omdat ze de kennis niet hebben. Hoe de Ambtenaren sinds Kok zijn oekaze het verboden is met Kamerleden te spreken. Hoe ambtenaren zich, gedekt door de top en de ministers, zich al heel erg lang niet meer aan de wet houden (niet alleen de belastingdienst, maar ook bv justitie of Rijkswaterstaat)quote:Op zaterdag 12 juni 2021 09:59 schreef Perrin het volgende:
De Puinhopen van Rutte
Er is veel werk aan de winkel om de boel weer te repareren daar in Den Haag na tijdperk Rutte.
Nah, dat zie ik toch anders, dit is toch echt een specifiek CDA probleem en laten we eerlijk zijn, het CDA heeft al heel lang interne facties en strijd, dit is niet nieuw maar dat het zo in de openbaarheid komt is wat meer ongebruikelijk.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 10:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
[..]
Het CDA is idd een grote speler in dat geheel, maar Omtzigts kritiek kaart een breder probleem aan..
Die giftige cultuur is jarenlang gecultiveerd en niet bestreden.
We lezen alleen hoe Omtzigt het ziet. Wat er in de fractie is gestemd en wat er daar is afgesproken weten we niet. Hierdoor is het lastig de woorden van Omtzigt te wegen.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 10:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik snap vooral niet zo goed dat het veel gaat over wie heeft dit gelekt. Het zou over de inhoud moeten gaan.
Het lijkt nu erger dat het gelekt is dan of zaken gebeurd zijn.
Zeker mbt die sponsoring. Daar zou toch onmiddellijk duidelijkheid over moeten komen.
Als dat zo onschuldig is zou toch direct gezegd kunnen worden dat het bv te laat was voor de laatste registratie? Zijn die en die en ligt gewoon keurig klaar op de stapel, gewoon netjes zoals het hoort.
Maar ook het in de rug steken ed. Waarom kan men niet direct zeggen dat de emotie hier en daar wat te hoog opliep, maar dat de beslissingen niet door emotie geleid zijn?
Alles hieromheen ruikt naar een riool.
Dit is wat mij betreft wat er mis is met politiek, dat vieze achterkamertjes gebeuren. Dat stiekeme.
Dat er gedoe is over welke lijn bij bv het cda is al wel eventjes duidelijk, waarom dan zo stiekem doen toch nog?
Wees gewoon eens open en eerlijk. Ik ga er vanuit dat er bij elke partij verhitte discussies zijn op z’n tijd, er soms frustratie is. Sterker nog, dat lijkt me een stuk gezonder dan een of andere sekte die kritiekloos alles maar volgt.
Dat hele voor de buitenwereld slaat nergens op. Maakt het enkel erger. Hou dus op ermee. Zeg gewoon ja er zijn verschillen en omdat we die ruimte geven is er soms wat gedoe, maar daar komen we wel uit.
Persoonlijk verwacht ik van een politieke partij dat er verschillende meningen zijn over welke en hoe die lijn te volgen. Verwacht ik dat mensen dat belangrijk vinden en dat het soms eventjes wat hoger oploopt. Ik verwacht dat er mensen met passie rondlopen. Ik verwacht verhitte discussie en zo hier en daar een het zit me tot hier. Hoe daarmee omgegaan wordt is wat tekenend is wat mij betreft.
Wat heeft Rutte nou weer te maken met interne ruzies binnen het CDA ?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 09:59 schreef Perrin het volgende:
De Puinhopen van Rutte
Dit dus, de wederhoor mist nog een beetje. Ik neem aan dat Omtzigt wel appies laat zien die hij ontvangen heeft, maar mischien dat er ook van Omtzigt appies zijn ontvangen die net zo onaardig zijn.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 10:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
We lezen alleen hoe Omtzigt het ziet. Wat er in de fractie is gestemd en wat er daar is afgesproken weten we niet. Hierdoor is het lastig de woorden van Omtzigt te wegen.
Heb je Omtzigt zijn stuk wel gelezen?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 10:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wat heeft Rutte nou weer te maken met interne ruzies binnen het CDA ?
Maar de inhoud is een eenzijdig relaas met gebrekkige onderbouwing en veel speculatie, culminerend in een aanval op het CDA, het bestuur en de lijsttrekker.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 10:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik snap vooral niet zo goed dat het veel gaat over wie heeft dit gelekt. Het zou over de inhoud moeten gaan.
Het lijkt nu erger dat het gelekt is dan of zaken gebeurd zijn.
Het wordt dan ook ten stelligste ontkend. Bewijzen zijn voor geen van beide kanten voorhanden, dus dat is een korte discussie...quote:Zeker mbt die sponsoring. Daar zou toch onmiddellijk duidelijkheid over moeten komen.
Waarom?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:08 schreef Bensel het volgende:
Je zou willen dat politici niet met andere politici mogen praten zonder dat er een volledige transciptie gemaakt wordt, waarin je alles terug kan zien.
Vele zaken zijn onderbouwt. Bv de emotie die hoog opliep.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 10:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
We lezen alleen hoe Omtzigt het ziet. Wat er in de fractie is gestemd en wat er daar is afgesproken weten we niet. Hierdoor is het lastig de woorden van Omtzigt te wegen.
zodat je dat achterbakse achterkamertjes gedoe niet hebt en men minder op de persoon zal spelen. Zo blijf je bij de inhoud en krijg je niet het jantje wil niet met pietje, pietje wil niet met hans, en hans wil niet met jantje om wat ze gezegd hebben over elkaar.quote:
Daarom openheid, dan heb je dat eenzijdige niet.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de inhoud is een eenzijdig relaas met gebrekkige onderbouwing en veel speculatie, culminerend in een aanval op het CDA, het bestuur en de lijsttrekker.
Dan is het wel degelijk van belang wat het motief van het lek is. De inhoud was bijvoorbeeld al bekend bij Omtzigt - hij schreef dit stuk over zichzelf zelf - dus voor hem is er in dat opzicht niets veranderd.
[..]
Het wordt dan ook ten stelligste ontkend. Bewijzen zijn voor geen van beide kanten voorhanden, dus dat is een korte discussie...
Het is een intern stuk. Het is niet bedoelt voor de massa. We weten niet wat anderen schrijven. Hoe zij het hebben beleefd. Juist voor zo'n onderzoek is het belangrijk dat mijn open en vrij kan schrijven. Als anderen nu weten dat het openbaar moet, krijg je wellicht niet de onderste steen boven.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Vele zaken zijn onderbouwt. Bv de emotie die hoog opliep.
Reageren met een ja de emotie liep hier en daar hoog op, maar dat was niet leidend zou beter zijn (Inc een uitleg waarom dat niet leidend zou zijn). Verschillen en passie daarover zijn niet slecht.
Dat van die sponsoring is vaag, enkel een voetnoot. Nu direct zeggen die sponsoring was er en was niet ‘stiekem’, enkel te laat voor dat tijdsvlak aan registratie zou de angel eruit halen.
Er is die sponsoring, dat ligt op straat nu. De vraag is of het stiekem is of gewoon een normaal registratie ding. Als het dat laatste is waarom dan nu geen openheid erover? Dat zou anders toch al gebeuren toch?
Jij hebt een hekel aan functionerende regeringen?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:08 schreef Bensel het volgende:
Je zou willen dat politici niet met andere politici mogen praten zonder dat er een volledige transciptie gemaakt wordt, waarin je alles terug kan zien.
En nu maar hopen dat ze die zelfbeheersing kunnen opbrengen. Als de media een beetje rustig blijft, moet dat wel lukken.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:43 schreef Pedroso het volgende:
Triest dat het CDA niet eens mag reageren omdat Omtzigt ziek is en dat zou zijn ziekteproces geen goed doen.
Goh, jij denkt dat Omtzigt het probleem is? Ook bij de belastingdienst of alleen in het CDA?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:43 schreef Pedroso het volgende:
Triest dat het CDA niet eens mag reageren omdat Omtzigt ziek is en dat zou zijn ziekteproces geen goed doen.
Hopelijk houdt Omtzigt snel de eer aan zichzelf en gaat weg bij de partij.
Gaan we eens kijken hoe hij als de messias Nederland gaat redden.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat bij iedere andere partij waar hij zou aansluiten (of evt.een eigen partij) er net zo veel problemen zullen ontstaan als dat het nu bij CDA is gebeurd.
Er mag op zijn minst een rappe duidelijke verklaring komen op Omtzigt's beschuldiging dat sponsoren het verkiezingsprogramma hebben beïnvloed.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:43 schreef Pedroso het volgende:
Hopelijk houdt Omtzigt snel de eer aan zichzelf en gaat weg bij de partij.
Gaan we eens kijken hoe hij als de messias Nederland gaat redden.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat bij iedere andere partij waar hij zou aansluiten (of evt.een eigen partij) er net zo veel problemen zullen ontstaan als dat het nu bij CDA is gebeurd.
Daar heb je een punt.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het is een intern stuk. Het is niet bedoelt voor de massa. We weten niet wat anderen schrijven. Hoe zij het hebben beleefd. Juist voor zo'n onderzoek is het belangrijk dat mijn open en vrij kan schrijven. Als anderen nu weten dat het openbaar moet, krijg je wellicht niet de onderste steen boven.
Laat hij eerst maar naar zijn vriendje Sywert kijken, die zichzelf sponsorde met 9 miljoen én meeschreef aan het verkiezingsprogramma.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 13:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Er mag op zijn minst een rappe duidelijke verklaring komen op Omtzigt's beschuldiging dat sponsoren het verkiezingsprogramma hebben beïnvloed.
Prima werk van Omzigt w.b de problemen bij de belastingdienst. In dat soort onderzoek kwesties is het een prima vent. Hij zou Ombudsman moeten worden ofzo, als politicus is hij waardeloos.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Goh, jij denkt dat Omtzigt het probleem is? Ook bij de belastingdienst of alleen in het CDA?
Yep. En wat mij betreft mogen er ook op alle andere kwesties die Omtzigt aankaart een reactie komen.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 13:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Er mag op zijn minst een rappe duidelijke verklaring komen op Omtzigt's beschuldiging dat sponsoren het verkiezingsprogramma hebben beïnvloed.
Gaat hij nu een vervanger sturen for the time beingquote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:07 schreef superniger het volgende:
Pieter Omtzigt is mentaal te zwak om een eenmansfractie te leiden.
Vraag me idd ook af hoe dat werkt.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Gaat hij nu een vervanger sturen for the time being
Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen. Ik kan me niet herinneren dat dit soort dingen geroepen werden toen bijv. D66 en GroenLinks dramatische periodes kenden. Dergelijke taal vind ik meer iets van randpartijen zoals Denk en Forum.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:25 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat schelden op allerlei apps op lagere niveaus is asociaal en hoort niet maar daar zal iedere politicus mee te maken hebben. De Jonge heeft ongetwijfeld veel meer drek over zich heen gehad dan Omtzigt.
Als je daar niet tegen kan dan moet je heel nel wegwezen uit Den Haag.
Omtzigt is momenteel geen kamerlid. Hij is vervagen door Bontenbal. Neem aan dat Omtzigt na zijn verlof terugkeert, dat Bontenbal dan vertrekt en dat op dat moment de afsplitsing plaatsvind. Maar volgens mij is het een unicum dat een met ziekteverlof zijnd kamerlid afsplitstquote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:15 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Vraag me idd ook af hoe dat werkt.
Omtzigt is gewoon een hele vervelende man die iets teveel in zichzelf is gaan geloven.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:16 schreef VoMy het volgende:
Dit sterkt me in de gedachte dat ie het zelf gelekt heeft.
Hij schrijft een pamflet vol speculatieve beschuldigingen omtrent de omgang met hem als input voor een commissie over een verkiezingsnederlaag dat toevallig direct na verzenden al bij de media ligt om vervolgens zonder er op te reageren uit de partij te stappen.
Dus tot die tijd kan Omtzigts zetel nog lekker gebruikt worden door het CDA in bijvoorbeeld stemmingen?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:17 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Omtzigt is momenteel geen kamerlid. Hij is vervagen door Bontenbal. Neem aan dat Omtzigt na zijn verlof terugkeert, dat Bontenbal dan vertrekt en dat op dat moment de afsplitsing plaatsvind. Maar volgens mij is het een unicum dat een met ziekteverlof zijnd kamerlid afsplitst
Ja, maar zo ontzettend veel zullen ze er niet mee kunnen. Het meeste nieuwe beleid zal pas door een nieuw kabinet gemaakt worden.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:19 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dus tot die tijd kan Omtzigts zetel nog lekker gebruikt worden door het CDA in bijvoorbeeld stemmingen?
Als Kamerlid is hij perfect.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:21 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Prima werk van Omzigt w.b de problemen bij de belastingdienst. In dat soort onderzoek kwesties is het een prima vent. Hij zou Ombudsman moeten worden ofzo, als politicus is hij waardeloos.
Ja geen idee, enige wat zeker is is dat Omtzigt op dit moment geen kamerlid is. Het is ook niet zo dat die Bontenbal moet stemmen zoals Omtzigt zou hebben gedaan.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:19 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dus tot die tijd kan Omtzigts zetel nog lekker gebruikt worden door het CDA in bijvoorbeeld stemmingen?
Oh bedoel ook niet dat ze er ergens mee zullen komen. Vind het gewoon een vreemd idee dat een afgesplitste zetel voorlopig (waarschijnlijk) nog bij het CDA hoort.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja, maar zo ontzettend veel zullen ze er niet mee kunnen. Het meeste nieuwe beleid zal pas door een nieuw kabinet gemaakt worden.
Ik kan me de andere kant ook prima voorstellen.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:16 schreef VoMy het volgende:
Dit sterkt me in de gedachte dat ie het zelf gelekt heeft.
Hij schrijft een pamflet vol speculatieve beschuldigingen omtrent de omgang met hem als input voor een commissie over een verkiezingsnederlaag dat toevallig direct na verzenden al bij de media ligt om vervolgens zonder er op te reageren uit de partij te stappen.
Dit is niet zo complex hoor. Daar hebben we de cavalerie niet voor nodig.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:22 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Ja geen idee, enige wat zeker is is dat Omtzigt op dit moment geen kamerlid is. Het is ook niet zo dat die Bontenbal moet stemmen zoals Omtzigt zou hebben gedaan.
We hebben even een staatsrechtgeleerde nodig. Voerkamp of Bovend'eert ofzo
Dat kan niet volgens mij. De vervanger is dan volgens mij de volgende op de CDA-kieslijstquote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:15 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Vraag me idd ook af hoe dat werkt.
Misschien kan Segers een poging wagen om hem binnen te hengelenquote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:07 schreef ijs_beer het volgende:
Onvermijdelijk misschien wel. Tja.
Misschien dat hij later bij een andere partij kan aansluiten, al weet ik niet zo gauw welke partij.
Maar voor hem te hopen dat ie nu écht even rust kan pakken, da's toch wel noodzakelijk om te herstellen van een burn-out.
Dat lijkt me niet meer dan logisch. Degene op de zetel mag stemmen hoe hij/zij wil.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:19 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
En dan daar stennis gaan schoppen. Denk niet dat Seegers daar op zit te wachten.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien kan Segers een poging wagen om hem binnen te hengelen
Ja, wat is daar vreemd aan ? Het is geen FC Omtzigt maar het gaat om de partij waar de mensen op gestemd hebben.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:19 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Het gaat toch weldegelijk om de persoon?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ja, wat is daar vreemd aan ? Het is geen FC Omtzigt maar het gaat om de partij waar de mensen op gestemd hebben.
Je wordt als persoon gekozen. Maar neemt niet weg dat menig kamerlid zijn zetel heeft te danken aan de partij die hem op een lijst zet.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het gaat toch weldegelijk om de persoon?
Maar dat is bij Omtzigt gewoon niet het geval.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:35 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Je wordt als persoon gekozen. Maar neemt niet weg dat menig kamerlid zijn zetel heeft te danken aan de partij die hem op een lijst zet.
Hetgeen overigens niet geldt voor Omtzigt. Die had voor dik 4 zetels aan stemmen.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:35 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Je wordt als persoon gekozen. Maar neemt niet weg dat menig kamerlid zijn zetel heeft te danken aan de partij die hem op een lijst zet.
Tijd dat Leijten en Azarkan zich aansluiten bij Omtzigt.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:12 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd of er nu meer uit het CDA gaan stappen
19 fracties ondertussen
In 1e instantie gaat het om de partij. Het gaat tenslotte om de partijstandpunten waardoor je op een partij stemt, of klinkt dat heel gek ?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het gaat toch weldegelijk om de persoon?
Omdat hij zich nu al afsplitst? Als hij niet ziek was geweest was zijn zetel ook niet nog een tijd aan het CDA blijven kleven.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ja, wat is daar vreemd aan ? Het is geen FC Omtzigt maar het gaat om de partij waar de mensen op gestemd hebben.
Omtzigt is een zeer intelligente man, buitengewoon integer met een soort van Robespierreaanse onkreukbaarheid en rechtlijnigheid en ongetwijfeld genoeg nukken. Dat is gewoon de afgelopen jaren te vaak gebotst met de typische Machiavellistenmentaliteit die binnen het CDA heerst.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Omtzigt is gewoon een hele vervelende man die iets teveel in zichzelf is gaan geloven.
Ja in dit geval wel ja gezien de absurde hoeveelheid voorkeursstemmen.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:38 schreef Pedroso het volgende:
[..]
In 1e instantie gaat het om de partij. Het gaat tenslotte om de partijstandpunten waardoor je op een partij stemt, of klinkt dat heel gek ?
Daarom om "menig kamerlid". Er zullen ook genoeg mensen zijn die op Omtzigt hebben gestemd omdat het Omtzigt is en die zijn partij buiten beschouwing hebben gelaten. Er zijn ook mensen die wellicht wel op Omtzigt hadden gestemd als hij geen lid van het CDA was geweest.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hetgeen overigens niet geldt voor Omtzigt. Die had voor dik 4 zetels aan stemmen.
In theorie schrijft Omtzigt in vertrouwen zijn wel en wee op, maar wat heeft de ontvanger (Cie Spies) te maken met zijn (Omtzigts) boekverkoop? Zijn kijk op Rutte II? Zijn werk in Malta? Het hele memo is een mengelmoes van zijn CV, wat standpunten over de maatschappij, zijn memoires als CDA-kamerlid en zijn ideeën over onheuse bejegening.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik kan me de andere kant ook prima voorstellen.
Na al gedoe en met een burn out thuis zitten schrijf je toch in vertrouwen je wel en wee op en dat ligt dan direct op straat. Ik vind dat een prima reden om er fiks klaar mee te zijn.
Beide mogelijkheden zijn wat mij betreft plausibel
De afsplitsing van FvDquote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Tijd dat Leijten en Azarkan zich aansluiten bij Omtzigt.
Wie is fractie 18, door Den Haan is 50Plus uit de tweede kamer dus dan blijf je op 17?
Dit en niet anders.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omtzigt is een zeer intelligente man, buitengewoon integer met een soort van Robespierreaanse onkreukbaarheid en rechtlijnigheid en ongetwijfeld genoeg nukken. Dat is gewoon de afgelopen jaren te vaak gebotst met de typische Machiavellistenmentaliteit die binnen het CDA heerst.
Je denkt toch niet dat dat onophoudelijke gekrijs van haar in de smaak valt bij omtzigt??quote:
Dus dan hoef je je niet meer aan de partijstandpunten te houden en mag je je eigen koers varen ? Ok.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja in dit geval wel ja gezien de absurde hoeveelheid voorkeursstemmen.
Omdat iedereen weet dat ze in huize Hoekstra de vlag nog net niet uithangen.quote:
Je denkt toch niet dat Omtzigt een goede leider zou zijn?? Wat dat betreft staat hoekstra ruim boven hem.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat iedereen weet dat ze in huize Hoekstra de vlag nog net niet uithangen.
Ik heb Wopke duizendmaal liever dan blaaskaak Omtzigt.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:48 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat Omtzigt een goede leider zou zijn?? Wat dat betreft staat hoekstra ruim boven hem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |