SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl of www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het is sowieso een beetje vaag. Wat bedoelt hij dan? dat printje wat je kan maken vanuit Mijn RIVM bijvoorbeeld? Daar staat nu specfiek bij dat het juist geen bewijs is van vaccinatie.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 10:57 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Sja. Hoe lang gaan ze daar nog mee wachten?
Die vraag is letterlijk ongeveer 10x gesteld tijdens het 1e kamer debat.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Dat is rap gepost!quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Gisteren afspraken gemaakt voor vaccinatie
Nu m'n man nog. Hopelijk mag hij ook deze week een afspraak maken.(Un)masking for the greater good.![]()
Als het aan de GR ligt zijn we daar nog wel even op aan het wachten.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 10:57 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Sja. Hoe lang gaan ze daar nog mee wachten?
Die vraag is letterlijk ongeveer 10x gesteld tijdens het 1e kamer debat.![]()
Als je zo kijkt naar een aantal poppodia gaan er een aantal vanuit dat het vanaf 1 september weer normaal is.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Als het aan de GR ligt zijn we daar nog wel even op aan het wachten.![]()
Het grappige is dat jullie waarschijnlijk allemaal wel een facebook account hebben en ik niet.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')![]()
Alleen 1981.
Dus dan zou je denken komende week iedere dag jaartal erbij helaas. Dus ben ik zondag aan de beurt pas voor ‘86![]()
Tja, ik kan die machtsverhoudingen niet duiden. De GR zat in ieder geval nogal conservatief in de wedstrijd: we weten het allemaal nog niet, wacht eerst alles maar af. Het RIVM was een stuk concreter met grenswaarden waaronder een vaccinatiebewijs voldoende zou zijn. De Jonge in de Eerste Kamer was De Jonge: hele alinea's met mitsen, maren, afwegingen, nuanceringen. Geef er nou maar eens een klap op zou ik zeggen, maar da's allemaal maar eng.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je zo kijkt naar een aantal poppodia gaan er een aantal vanuit dat het vanaf 1 september weer normaal is.![]()
Nee, als alles is goedgekeurd geeft een vaccinatie ook een groen vinkje in de CoronaCheck app.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het is sowieso een beetje vaag. Wat bedoelt hij dan? dat printje wat je kan maken vanuit Mijn RIVM bijvoorbeeld? Daar staat nu specfiek bij dat het juist geen bewijs is van vaccinatie.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ja maar dat is altijd al het plan geweestquote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, als alles is goedgekeurd geeft een vaccinatie ook een groen vinkje in de CoronaCheck app.
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Dit is echt zo'n reactie waarvan ik denk: 'Wat het dat er nu weer mee te maken?'quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:05 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het grappige is dat jullie waarschijnlijk allemaal wel een facebook account hebben en ik niet.
* Celestien heeft ook geen Facebook.
(Un)masking for the greater good.![]()
Vraag me af wat ze doen met mensen zonder smartphone (60+)quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, als alles is goedgekeurd geeft een vaccinatie ook een groen vinkje in de CoronaCheck app.![]()
Die mogelijkheid staat nog niet in de testwet dus moet dat eerst door het parlement heen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:09 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja maar dat is altijd al het plan geweestLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Er is ook een mogelijkheid een papieren bewijs uit te (laten) printen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag me af wat ze doen met mensen zonder smartphone (60+)Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Zonder wat? die app? Doen deze mensen ook nog belastingaangifte op papier?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag me af wat ze doen met mensen zonder smartphone (60+)Dat komt er wel. niet dat ik er perse voorstander van ben, maar goedquote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die mogelijkheid staat nog niet in de testwet dus moet dat eerst door het parlement heen.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Dat vind je vanwege een tweetje ja?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb wel het idee dat Hugo de laatste tijd er boven op zit, eindelijk het kwartje gevallen?'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Dat soort dingen doen mijn ouders voor mijn grootouders maar die hebben alleen een bejaardenmobiel met van die grote toetsen zonder internet. Zullen wel meer mensen boven de 60 jaar zijn die geen smartphonee hebben.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zonder wat? die app? Doen deze mensen ook nog belastingaangifte op papier?![]()
Ik denk dat er wel wat druk uit de samenleving komt om dat vlotter te regelen. TvT is voor bijna niemand werkbaar.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je zo kijkt naar een aantal poppodia gaan er een aantal vanuit dat het vanaf 1 september weer normaal is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
hij tweet al 3 weken over welke jaartallen een afspraak kunnen maken, deed ie eerst niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat vind je vanwege een tweetje ja?![]()
Ach die mensen zullen dan ook wel niet naar exotische plaatsen op vakantie gaan. Voor de meeste praktische dingen zal je zo'n ding waarschijnlijk niet nodig hebben, al helemaal niet voor 80+ ers.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat soort dingen doen mijn ouders voor mijn grootouders maar die hebben alleen een bejaardenmobiel met van die grote toetsen zonder internet. Zullen wel meer mensen boven de 60 jaar zijn die geen smartphonee hebben.Where law ends, tyrrany begins.![]()
De kans is groot dat dat gewoon een medewerker van hem is.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij tweet al 3 weken over welke jaartallen een afspraak kunnen maken, deed ie eerst niet.Where law ends, tyrrany begins.![]()
tuurlijkquote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
De kans is groot dat dat gewoon een medewerker van hem is.![]()
Goed dat er blijkbaar mensen zijn die tweets van een ghostwriter zien als er bovenop zitten. Het werkt dus.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij tweet al 3 weken over welke jaartallen een afspraak kunnen maken, deed ie eerst niet.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
zou die man nog terugkomen in een nieuw kabinet, hij heeft zo'n giga plaat voor z'n kop dat ik aanneem dat hij dat nog wil ookquote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goed dat er blijkbaar mensen zijn die tweets van een ghostwriter zien als er bovenop zitten. Het werkt dus.![]()
Net zoals er mensen zijn die in de leugens van bijv. een Engel en Jensen trappen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goed dat er blijkbaar mensen zijn die tweets van een ghostwriter zien als er bovenop zitten. Het werkt dus.![]()
Baanomschrijving: De Hugo uithangen op Instagram, Twitter en Facebook.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
De kans is groot dat dat gewoon een medewerker van hem is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Maak daar maar tenminste 70+ van, zo niet 75+; alle 60-70ers die ik ken hebben een smartphonequote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag me af wat ze doen met mensen zonder smartphone (60+)"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)![]()
Ervoor zorgen dat iemand anders communiceert is net zo goed er bovenop zitten natuurlijk. Die man zal het niet zelf uittikken nee, mag ik hopen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
De kans is groot dat dat gewoon een medewerker van hem is.![]()
Ik zie dat je bij het afspraakmaken eerst moet aangeven of je al corona hebt gehad, vermoedelijk omdat je dan maar een prik ingeroosterd krijgt. Maar weet iemand al of je met een prik wel naar het buitenland mag? Hugo de Jonge zei laatst dat hij verwachtte dat iedereen twee prikken nodig had voor het groene paspoort.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Het is 11.32 en ik kan nog steeds niet inloggen![]()
[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2021 11:34:05 ]![]()
Uhm, het omt zei letterlijk dat ze dachten dat de gr te pessimistisch was, en dat het prima als alternatief kan dieren.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Als het aan de GR ligt zijn we daar nog wel even op aan het wachten.
Ik snap de vraag niet, de jonge zei in de persconferentie woordelijk dat vanaf 30 juni direct al een vaccinatiebewijs geld als alternatief voor een test, natuurlijk moet hij hier zeggen dat de tweede kamer nog akkoord moet gaan uit fatsoen, het is wel het parlement tenslotte, maar ik zie de tweede kamer echt niet dwars gaan liggen.
30 juni dus, dat was toch al bekend?#WeesGeenWhales![]()
Als ze hem vragen.....quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou die man nog terugkomen in een nieuw kabinet, hij heeft zo'n giga plaat voor z'n kop dat ik aanneem dat hij dat nog wil ook
Hugo de Jonge blijft minister 'als hij wordt gevraagd'Where law ends, tyrrany begins.![]()
Hij is verified, dan moet het op Twitter toch echt hem zijn?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goed dat er blijkbaar mensen zijn die tweets van een ghostwriter zien als er bovenop zitten. Het werkt dus.#WeesGeenWhales![]()
Goeie vraag.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:33 schreef speknek het volgende:
Ik zie dat je bij het afspraakmaken eerst moet aangeven of je al corona hebt gehad, vermoedelijk omdat je dan maar een prik ingeroosterd krijgt. Maar weet iemand al of je met een prik wel naar het buitenland mag? Hugo de Jonge zei laatst dat hij verwachtte dat iedereen twee prikken nodig had voor het groene paspoort.
Ik verwacht dat het systeem een vinkje achter je naam zet als je volgens de overheid 'volledig' bent gevaccineerd.
Dus als je de afgelopen 6 maanden covid hebt gehad en daarna één mRNA vaccin, dat je dan door de overheid wordt toegevoegd aan het vaccinatiepaspoort systeem.
Maar zeker weet ik dat ook niet......![]()
Als ik een gok zou moeten wagen zou ik zeggen dat er in het paspoort komt te staan of je deels of volledig gevaccineerd bent, niet hoe je precies tot die volledige vaccinatiestatus gekomen bent (twee prikken pfizer, één prik janssen of één prik pfizer + corona).quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:33 schreef speknek het volgende:
Ik zie dat je bij het afspraakmaken eerst moet aangeven of je al corona hebt gehad, vermoedelijk omdat je dan maar een prik ingeroosterd krijgt. Maar weet iemand al of je met een prik wel naar het buitenland mag? Hugo de Jonge zei laatst dat hij verwachtte dat iedereen twee prikken nodig had voor het groene paspoort.![]()
NUUUUUU welquote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:33 schreef JochemSjakie het volgende:
Het is 11.32 en ik kan nog steeds niet inloggen![]()
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik dacht juist dat de groene kaart liet zien welke prikken je had gehad, om te voorkomen dat elk land afzonderlijk bedenkt wat zij immuun vinden. De vraag is dus vooral, is de coronaregistratie van onze overheid op orde.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:36 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Goeie vraag.
Ik verwacht dat het systeem een vinkje achter je naam zet als je volgens de overheid 'volledig' bent gevaccineerd.
Dus als je de afgelopen 6 maanden covid hebt gehad en daarna één mRNA vaccin, dat je dan door de overheid wordt toegevoegd aan het vaccinatiepaspoort systeem.
Maar zeker weet ik dat ook niet......They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Afspraak voor aanstaande donderdag![]()
![]()
![]()
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hij kan zijn inloggegevens natuurlijk gewoon aan een stagiair geven.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:36 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hij is verified, dan moet het op Twitter toch echt hem zijn?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Je kan ook gewoon nee zeggen, kan je zeker op vakantie en naar lowlands en je bent nog beter beschermd.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:33 schreef speknek het volgende:
Ik zie dat je bij het afspraakmaken eerst moet aangeven of je al corona hebt gehad, vermoedelijk omdat je dan maar een prik ingeroosterd krijgt. Maar weet iemand al of je met een prik wel naar het buitenland mag? Hugo de Jonge zei laatst dat hij verwachtte dat iedereen twee prikken nodig had voor het groene paspoort.#WeesGeenWhales![]()
Alleen wordt je afaik gebanned als Twitter daar ooit achter komt.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hij kan zijn inloggegevens natuurlijk gewoon aan een stagiair geven.#WeesGeenWhales![]()
Nee hoor, zijn stagiair gebruikt het met zijn toestemmingquote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:42 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Alleen wordt je afaik gebanned als Twitter daar ooit achter komt.![]()
Serieus? Er zijn zoveel verified accounts die er gewoon personeel voor hebben.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:42 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Alleen wordt je afaik gebanned als Twitter daar ooit achter komt.![]()
Ik heb geen zin in ver reizen maar kon dan een weekje later al terecht om de hoek. Die week overleef ik ook wel. Prima. Dan ben ik dus ruim voor 1 augustus helemaal klaar!![]()
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Voor mij op 20 kilometer, maar dat is het sowieso voor mijn woonplaats.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:44 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wow, snelOok dichtbij, of moet je een eindje reizen?
Het zal bij die 'verified accounts' van publieke figuren ook wel iets anders werken.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:42 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Alleen wordt je afaik gebanned als Twitter daar ooit achter komt."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Wat is ver?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:45 schreef OProg het volgende:
Ik heb geen zin in ver reizen maar kon dan een weekje later al terecht om de hoek. Die week overleef ik ook wel. Prima. Dan ben ik dus ruim voor 1 augustus helemaal klaar!![]()
Ik woon in Leeuwarden en moest naar Drachten toe.
Voor mij ook prima.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dan had het niet beter gekund. Fijn dat er al zo snel plek isquote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Voor mij op 20 kilometer, maar dat is het sowieso voor mijn woonplaats.![]()
![]()
Dat Twitter- account wordt gewoon beheerd door de directie Communicatie van MinVWS.AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5![]()
De eerste 3 voorstellen waren over anderhalve week op meer dan een uur rijden. Na 2 keer refreshen een dag of 5 later op een kwartiertje rijden. Prima. Ik neem de gok maar na 16 maanden dat ik die 5 dagen ook weet te overleven.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat is ver?
Voor mij ook prima."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Zeker! Heb wel eerst 20 keer de postcode opnieuw ingevoerdquote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dan had het niet beter gekund. Fijn dat er al zo snel plek ismaar goed, ik zit er nu tussen
In LWD prikken ze toch ook?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat is ver?
Voor mij ook prima.![]()
Het enige waar je nog voor zou kunnen haasten nu is om volledig gevaccineerd op vakantie te gaan, of is de tijd tussen de eerste en tweede prik daar intussen ook al te lang voor?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:52 schreef OProg het volgende:
[..]
De eerste 3 voorstellen waren over anderhalve week op meer dan een uur rijden. Na 2 keer refreshen een dag of 5 later op een kwartiertje rijden. Prima. Ik neem de gok maar na 16 maanden dat ik die 5 dagen ook weet te overleven.![]()
Zat helemaal vol. Anders moest ik nog 3 weken wachten en nu kon ik paar dagen later terecht.quote:Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Israël is ook weer volledig terug bij het oude/enige normaal, alleen nog mondkapjes binnen, maar dat wordt binnenkort ook afgeschaft waarschijnlijk. Verder niets meer, en de paspoorten zijn ook weg, ook ongevaccineerden mogen alles weer 100%:
https://www.nu.nl/buitenl(...)teit-is-bereikt.html
Dat geeft toch ook weer meer hoop dat wij het ook halen per 1 september. Feestmoment.#WeesGeenWhales![]()
Die tweede prik is ergens eind Juli en ik ga pas richting eind Augustus/September een keer met vakantie.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het enige waar je nog voor zou kunnen haasten nu is om volledig gevaccineerd op vakantie te gaan, of is de tijd tussen de eerste en tweede prik daar intussen ook al te lang voor?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ja precies, geen idee. Misschien posten veel weigeraars op facebook?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:10 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n reactie waarvan ik denk: 'Wat het dat er nu weer mee te maken?'
* Celestien heeft ook geen Facebook.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jullie hebben wel gelijk dat dat kan idd natuurlijk XDquote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:47 schreef OProg het volgende:
[..]
Het zal bij die 'verified accounts' van publieke figuren ook wel iets anders werken.#WeesGeenWhales![]()
Dat maakt niet uit, het gaat om het publiek wat misleid wordt afaik, maar goed, kan idd best anders werken voor publieke figufen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee hoor, zijn stagiair gebruikt het met zijn toestemming#WeesGeenWhales![]()
Hartstikke fijn meid.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:59 schreef eragon2890 het volgende:
Israël is ook weer volledig terug bij het oude/enige normaal, alleen nog mondkapjes binnen, maar dat wordt binnenkort ook afgeschaft waarschijnlijk. Verder niets meer, en de paspoorten zijn ook weg, ook ongevaccineerden mogen alles weer 100%:
Ik kan mij nog herinneren dat een of andere vooraanstaande expert in Israël met hoge overheidspositie 2 of 3 maanden terug nog riep dat omdat groepsimmuniteit nog wel een jaar+ op zich zou laten wachten, Israël echt nog wel een jaar of langer beperkingen zou moeten houden en dat het oude normaal voorlopig niet terug zou keren.
*narrator* : they did not, tosti.
https://www.nu.nl/buitenl(...)teit-is-bereikt.html
Dat geeft toch ook weer meer hoop dat wij het ook halen per 1 september. Feestmoment.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Still a guy XDquote:
Maar ja zeker, want die landen, Israel, Engeland, USA, worden hier gezien als grote voorbeelden omdat ze op ons voorlopen, als die volledig teruggaan naar Vrijheid, verhoogt dat de druk op kabinet om hun woord over 1 september (laat staan eerder 30 juni) te houden gigantisch. En kabinet beslist. Dus dit is ook zeer gunstig voor ons.
Ga maar na, elke lobbygroep, nachtleven, khn, knvb, event branche etc ziet dit ook. Weer een argument erbij. Nog los van de bevolking. En partijen in de tweede kamer natuurlijk. Eigenlijk van alle kanten 😀#WeesGeenWhales![]()
Geweldig mooi.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Still a guy XD
Maar ja zeker, want die landen, Israel, Engeland, USA, worden hier gezien als grote voorbeelden omdat ze op ons voorlopen, als die volledig teruggaan naar Vrijheid, verhoogt dat de druk op kabinet om hun woord over 1 september (laat staan eerder 30 juni) te houden gigantisch. En kabinet beslist. Dus dit is ook zeer gunstig voor ons.
Ga maar na, elke lobbygroep, nachtleven, khn, knvb, event branche etc ziet dit ook. Weer een argument erbij. Nog los van de bevolking. En partijen in de tweede kamer natuurlijk. Eigenlijk van alle kanten 😀Zuiger van het FOK!-OMT![]()
IkIk ook niet! Alleen ooit een geheime naam aangemaakt om stiekem te kunnen loeren.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:05 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het grappige is dat jullie waarschijnlijk allemaal wel een facebook account hebben en ik niet.![]()
Oh dat is dan inderdaad geen account.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik
[..]
Ik ook niet! Alleen ooit een geheime naam aangemaakt om stiekem te kunnen loeren.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik vraag me af wie je probeert te overtuigen dat het écht allemaal goed komt door elk positief nieuwtje uitgebreid te ontleden.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Still a guy XD
Ga maar na, elke lobbygroep, nachtleven, khn, knvb, event branche etc ziet dit ook. Weer een argument erbij. Nog los van de bevolking. En partijen in de tweede kamer natuurlijk. Eigenlijk van alle kanten 😀![]()
Wel grappig dat het aangenomen plan om alle beperkingen op te heffen volgens isrealische krant van ministerie van financien afkomstig was XDquote:
Nog een goed teken dat vrijheid en economische belangen nu echt in de meeste regeringen een belangrijkere rol beginnen te spelen.#WeesGeenWhales![]()
Het is fantastisch.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:11 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wel grappig dat het aangenomen plan om alle beperkingen op te heffen volgens isrealische krant van ministerie van financien afkomstig was XD
Nog een goed teken dat vrijheid en economische belangen nu echt in de meeste regeringen een belangrijkere rol beginnen te spelen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Mensen, met name jonge mensen, kijken je aan alsof je een alien bent als je zegt dat je geen facebook hebt.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik
[..]
Ik ook niet! Alleen ooit een geheime naam aangemaakt om stiekem te kunnen loeren.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Meh, dat is al toegezegd hier per 30 juni, ben gewoon blij.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie je probeert te overtuigen dat het écht allemaal goed komt door elk positief nieuwtje uitgebreid te ontleden.
Dit lijkt me wel een opsteker, samen met denemarken, voor mensen die niet voor lang aan een vaccinatiepaspoort vast willen zitten.#WeesGeenWhales![]()
Waarom heb je dan een accountquote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou ja, niet om iets op te zetten of vrienden te hebben. FB is stom.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Grappig, bij mij is het juist andersom. Iedereen onder de 25 kijkt me aan van... "heb jij nog Facebook?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mensen, met name jonge mensen, kijken je aan alsof je een alien bent als je zegt dat je geen facebook hebt."
Degenen die nog echt actief zijn op FB (dingen posten enz.) zijn toch vaak minstens 30+AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5![]()
Blijkbaar toch niet zo stom dusquote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Om te kunnen loeren bij anderen en me daaraan te ergeren of uit te lachen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Idem. Bij jongere mensen zie ik vooral voorbij komen dat ze aan de Tik-Tok zijn. Of insta.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:15 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Grappig, bij mij is het juist andersom. Iedereen onder de 25 kijkt me aan van... "heb jij nog Facebook?"
![]()
Zitten allemaal op Insta.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:15 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Grappig, bij mij is het juist andersom. Iedereen onder de 25 kijkt me aan van... "heb jij nog Facebook?"
Degenen die nog echt actief zijn op FB (dingen posten enz.) zijn toch vaak minstens 30+blablablabla![]()
Of huisvrouwen met kortpittig kapsel.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:15 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Degenen die nog echt actief zijn op FB (dingen posten enz.) zijn toch vaak minstens 30+![]()
FB Is het nieuwe hyves. Het is dat je je pagina niet veel kan editen anders zag je al je tantes en oma's pagina's met glitter headers en grote foto's en dansende banaantjes etc.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Maar Hyves was nog genot. Beetje R&R's uitdelen aan random chicks en MSN's (quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:18 schreef RipCity het volgende:
FB Is het nieuwe hyves. Het is dat je je pagina niet veel kan editen anders zag je al je tantes en oma's pagina's met glitter headers en grote foto's en dansende banaantjes etc.) scoren
![]()
![]()
Yes, tik tok is leuk. Veel funny fandom videos 😀quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Idem. Bij jongere mensen zie ik vooral voorbij komen dat ze aan de Tik-Tok zijn. Of insta.
Blij dat we hier niet zoals in India of USA gezeik krijgen van politici omdat het uit China komt toevallig.#WeesGeenWhales![]()
De jonge mensen die ik spreek vinden FB juist iets voor oude mensen. Jongeren doen meer Instagram en Snapchat, TikTok.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mensen, met name jonge mensen, kijken je aan alsof je een alien bent als je zegt dat je geen facebook hebt.![]()
Die onzin zou gewoon wereldwijd verboden moeten worden.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:19 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Yes, tik tok is leuk. Veel funny fandom videos 😀
Blij dat we hier niet zoals in India of USA gezeik krijgen van politici omdat het uit China komt toevallig.
De kanker van de huidige maatschappij.![]()
Uhm... Ik lees nu de bevestigingsmail en daar staat dat ik de uitnodigingsbrief moet meenemen, nu betwijfel ik of dat voor donderdag 9:00 gaat lukken...Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik had geen brief en ook geen mailbevestiging ontvangen, alleen via SMS. Geen probleem, als je de gezondheidsvragenlijst maar hebt. (en ook die ligt daar nog om in te vullen....)quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:27 schreef zalkc het volgende:
Uhm... Ik lees nu de bevestigingsmail en daar staat dat ik de uitnodigingsbrief moet meenemen, nu betwijfel ik of dat voor donderdag 9:00 gaat lukken..."Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)![]()
Als je op leeftijd uitgenodigd wordt is die brief niet nodig, wel je afspraakbevestigingquote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:27 schreef zalkc het volgende:
Uhm... Ik lees nu de bevestigingsmail en daar staat dat ik de uitnodigingsbrief moet meenemen, nu betwijfel ik of dat voor donderdag 9:00 gaat lukken...wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Bij mij vraagt niemand het en heeft niemand het erover.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:15 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Degenen die nog echt actief zijn op FB (dingen posten enz.) zijn toch vaak minstens 30+Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Oh voor een gedeelte wel eens hoor, maar ligt eraan wie je volgt.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die onzin zou gewoon wereldwijd verboden moeten worden.
De kanker van de huidige maatschappij.
De fandom accounts zijn leuk, veel leuke memes, heel veel awesome cosplay, coole lego bouwwerken, ga zo maar door. Echt leuk gewoon, en een lifeline nu in het echt meeten niet kan (tot 30 juni). Het is leuk om zonder events toch nog een plek te hebben waar mensen costumes kunnen showen waar ze vaak maanden aan gewerkt hebben.
Er zitten https://www.google.nl/amp(...)ight-wing.amp?espv=1 ook tuig accounts op, maar als je alleen leuke mensen volgt is het leuk.
Discord is makkelijker en veel beter wat dat betreft, daar kan je alleen leuke servers kiezen en wordt je nooit blootgesteld überhaupt aan dat gajes, daar is geen algoritme...#WeesGeenWhales![]()
Waarom Israel met 4 besmettingen die verschrikkelijke, niet-werkende kut mondkapjes nog steeds verplicht voor publieke binnenruimtes snap ik dan weer niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Still a guy XD
Ga maar na, elke lobbygroep, nachtleven, khn, knvb, event branche etc ziet dit ook. Weer een argument erbij. Nog los van de bevolking. En partijen in de tweede kamer natuurlijk. Eigenlijk van alle kanten 😀
Deze maatregel moet echt het grootste gedrocht van allemaal zijn. Lekker met zijn allen mondkapjes van 3 maanden oud opdoen. Echt verschrikkelijk.![]()
Op zich wel logisch, is ook makkelijk te controleren aan de poort. Maar ik kan er niet wat over vinden op de site, en ik had gewoon mazzel dat ik al overmorgen terecht kan, dan pak je die kans ook direct.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je op leeftijd uitgenodigd wordt is die brief niet nodig, wel je afspraakbevestiging
Het zou niet in mij opkomen om tegen een jongere te zeggen of ik facebook heb of niet. Waarom heb jij die neiging wel?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mensen, met name jonge mensen, kijken je aan alsof je een alien bent als je zegt dat je geen facebook hebt.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Staat er wel in. Alleen het “activeren” er van moet eerst langs het parlement. Beetje technisch verhaalquote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die mogelijkheid staat nog niet in de testwet dus moet dat eerst door het parlement heen.
zie email 27 oktober![]()
25- zeker niet hoor.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
Mensen, met name jonge mensen, kijken je aan alsof je een alien bent als je zegt dat je geen facebook hebt.
Die noemen je oud als je Facebook hebt.
De hippe studenten die bij ons werken hebben allemaal Instagram maar geen Facebook.![]()
Facebook is inmiddels ook al voor de oudjes (mijn moeder heeft ook een account).quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mensen, met name jonge mensen, kijken je aan alsof je een alien bent als je zegt dat je geen facebook hebt.
Insta is nu weer hot (ook al bestaat dat ook al iets van 10 jaar, trends zijn soms onnavolgbaar).´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Er staat dan ook letterlijk "maar dit zal niet lang meer duren" dus de verwachting is dat die er binnenkort ook afgaan.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:38 schreef Confetti het volgende:
[..]
Waarom Israel met 4 besmettingen die verschrikkelijke, niet-werkende kut mondkapjes nog steeds verplicht voor publieke binnenruimtes snap ik dan weer niet.
Deze maatregel moet echt het grootste gedrocht van allemaal zijn. Lekker met zijn allen mondkapjes van 3 maanden oud opdoen. Echt verschrikkelijk.#WeesGeenWhales![]()
Allemaal overgenomen. Zijn geen originele fb producten.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:21 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat van fb is. En whatsapp ook. Dus uiteindelijk maakt het weinig uit.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Die mondmaskers gaan ook in Israël over enkele weken verdwijnen hoor.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:38 schreef Confetti het volgende:
[..]
Waarom Israel met 4 besmettingen die verschrikkelijke, niet-werkende kut mondkapjes nog steeds verplicht voor publieke binnenruimtes snap ik dan weer niet.
Deze maatregel moet echt het grootste gedrocht van allemaal zijn. Lekker met zijn allen mondkapjes van 3 maanden oud opdoen. Echt verschrikkelijk.Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Oké, mijn uitslag van de PCR test (GGD) is ook negatief dus nu een negatieve uitslag op een zelftest, sneltest en PCR test. Dan zal ik wel een 'gewone griep' hebben![]()
Ja of je moet je niet zo aanstellen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:43 schreef Oriente het volgende:
Oké, mijn uitslag van de PCR test (GGD) is ook negatief dus nu een negatieve uitslag op een zelftest, sneltest en PCR test. Dan zal ik wel een 'gewone griep' hebbenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Hugo zei dat wel maar in de praktijk zal het niet gebeuren. Is ook niet echt te handhaven.quote:[img]7[/img] Op dinsdag 1 juni 2021 10:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voorheen was het vrijwillig. Is inmiddels niet al die wet erdoorheen dat je een (flinke) boete kunt krijgen?![]()
Geef het nog wat tijd. Overigens is dit al een keuze in zichzelf, AZ weigeren en dan een ander vaccin krijgen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 09:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Is het al zeker dat ze mogen kiezen? Gisteren zeiden ze op tv nog dat ze gevaccineerd gaan worden met Pfizer, Moderna of Jansen, maar zonder keuze daaruit.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2021 12:58:40 ]![]()
@popje zij gisteren al dat het wat met haar deed, een afspraak kunnen inplannen. Het is inderdaad wel een dingetje dat je je gaat beseffen dat het straks zover is en dat er een eind aan zit te komen.
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Staat er wel in. Alleen het “activeren” er van moet eerst langs het parlement. Beetje technisch verhaalquote:Artikel 58re. Gelijkstelling
Bij de regels met betrekking tot het tonen van een testuitslag voor deelname aan activiteiten of toegang tot voorzieningen kan onder daarbij te stellen voorwaarden met een testuitslag worden gelijkgesteld een daarbij aan te wijzen document, waaronder een bewijs van vaccinatie tegen covid-19 of een medische verklaring, indien op basis daarvan met betrekking tot het virus SARS-
CoV-2 kan worden vastgesteld dat een vergelijkbare kans op overdracht van het virus SARS-CoV-2 bestaat.
Artikel 58wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mooi he, dat veiligheidstoneel. Bij het halen van de vaccinatie had ik 'm niet bij me en er dus een oude uit de auto gepakt, die was al enigszins bruin van het stof, maar goed, toen brak ook nog het elastiek af dus moest m ter plaatse herknopen, maar ook een vies, scheef, en naar achteraf bleek, ondersteboven gedragen mondkapje was voldoende om aan de regels te voldoen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:38 schreef Confetti het volgende:
[..]
Deze maatregel moet echt het grootste gedrocht van allemaal zijn. Lekker met zijn allen mondkapjes van 3 maanden oud opdoen. Echt verschrikkelijk.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Janssen gehad en 1 dag flink beroerd, gisteren met koorts gaan slapen en vandaag gaat het wel weer.
Man flu dus. Traumahelikopter voor niks laten komen.Go hard or go home![]()
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:54 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Mooi he, dat veiligheidstoneel. Bij het halen van de vaccinatie had ik 'm niet bij me en er dus een oude uit de auto gepakt, die was al enigszins bruin van het stof, maar goed, toen brak ook nog het elastiek af dus moest m ter plaatse herknopen, maar ook een vies, scheef, en naar achteraf bleek, ondersteboven gedragen mondkapje was voldoende om aan de regels te voldoen.
Blijft mooi.![]()
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:54 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Mooi he, dat veiligheidstoneel. Bij het halen van de vaccinatie had ik 'm niet bij me en er dus een oude uit de auto gepakt, die was al enigszins bruin van het stof, maar goed, toen brak ook nog het elastiek af dus moest m ter plaatse herknopen, maar ook een vies, scheef, en naar achteraf bleek, ondersteboven gedragen mondkapje was voldoende om aan de regels te voldoen.Maar voor sommigen is het zaligmakend.
![]()
De weigerboomers kunnen vanaf zaterdag 5 juni een afspraak maken voor een Pfizer- of Moderna-vaccinatie. De jongeren onder de 35 moeten door dit besluit waarschijnlijk langer wachten voor een mogelijkheid om een afspraak te maken.
Bron: RTL NieuwsRossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Facebook is out omdat je oudere familie er ineens op zit ook. Dat verpest het voor jongeren.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Facebook is inmiddels ook al voor de oudjes (mijn moeder heeft ook een account).
Insta is nu weer hot (ook al bestaat dat ook al iets van 10 jaar, trends zijn soms onnavolgbaar).
Instagram is dat wel minder.
Niet dat dat nou perse goed is, misschien nog oppervlakkiger en narcistischer dan facebook.
Ik kreeg meer continue de vraag waarom ik geen linkedin heb.
Dat is meer het social media voor eind 20-45 tegenwoordig denk ik.![]()
Erg mooi.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens nog een leuke anekdote.
Een gast die niet heel erg in COVID geloofde had gewoon schijt gehad en volle bak doorgewerkt met COVID (lekker ook voor zijn collega's). Tot hij echt in elkaar zakte en niks meer kon. Ligt nu op zijn buik op de IC. categorie 30-40 jaar zonder onderliggend lijden.
@:zipportal graag jouw mening.![]()
Vies mad ben ik hierover. Vooral omdat weigeren nu loont en dat is niet ok en de mensen die hun leven langer dan jaar lang nagenoeg hebben stilgelegd moeten langer wachten. Maar de boomers kunnen naar Benidorm hoorquote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:57 schreef Erno-BE het volgende:
De weigerboomers kunnen vanaf zaterdag een afspraak maken voor een Pfizer- of Moderna-vaccinatie. De jongeren onder de 35 moeten door dit besluit waarschijnlijk langer wachten voor een mogelijkheid om een afspraak te maken.
Bron: RTL Nieuwswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Godverdomme!quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:57 schreef Erno-BE het volgende:
De weigerboomers kunnen vanaf zaterdag een afspraak maken voor een Pfizer- of Moderna-vaccinatie. De jongeren onder de 35 moeten door dit besluit waarschijnlijk langer wachten voor een mogelijkheid om een afspraak te maken.
Bron: RTL Nieuws
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:IC
24u toename aantal opnamen: 11
Weektoename aantal opnamen: 92
Week tot week stijging: -49,7%
Bezetting op ICs: 447 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, dinsdag 1 juni om 12:45
Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 135 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 755 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -12,5%
Bezetting op verpleegafdelingen: 856 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, dinsdag 1 juni om 12:45![]()
Ik twijfel nog. Aan de ene kant viesmad, maar aan de andere kant: risicogroepen moeten zoveel mogelijk gevaccineerd worden, zo snel mogelijk. Daar worden we allemaal beter van.quote:
En hoe meer Janssen er over blijft, hoe sneller ik die krijg. En liever 1 prik dan 2![]()
![]()
Haha iedereen hier natuurlijk weer helemaal over de pisquote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:57 schreef Erno-BE het volgende:
Bron: RTL Nieuws.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Verstandigquote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:57 schreef Erno-BE het volgende:
De weigerboomers kunnen vanaf zaterdag 5 juni een afspraak maken voor een Pfizer- of Moderna-vaccinatie. De jongeren onder de 35 moeten door dit besluit waarschijnlijk langer wachten voor een mogelijkheid om een afspraak te maken.
Bron: RTL Nieuws
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Of een pil van Drionquote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:59 schreef Caland het volgende:
Tijd dat ze die weigerboomers een ander prikje geven.Go hard or go home![]()
Tsjah, dan ben ik maar wat later. Ik snap dat het frusterend kan zijn, maar als dit de vaccinatiebereidheid vergroot bij die groep 60-65, dan is het toch prima? Liever zij eerst dan ik eerst.![]()
Vanochtend een vrouw met mondkapje en handschoenen druk bezig haar winkelkar van top tot teen te ontsmetten.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Maar voor sommigen is het zaligmakend.
Het blijft bijzonder om te zien hoe sommige mensen zo erg gehersenspoeld zijn.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Als er verder niet nog meer leveringsproblemen zijn..quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Enkele dagen later. Zou het wat uitmaken?![]()
Nu moet ik langer blijven testen om naar een conventie, concert etc te mogen omdat dat tuig de prik weigerde, terwijl mijn vrijheid al een jaar voor hun is afgepakt! F them!quote:#WeesGeenWhales![]()
Ik ik ik mijnquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:07 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nu moet ik langer blijven testen om naar een conventie, concert etc te mogen omdat dat tuig de prik weigerde, terwijl mijn vrijheid al een jaar voor hun is afgepakt! F them!
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Zie hier. Een negatief bericht en je bent ziedend, kwaad, woedend.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:07 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nu moet ik langer blijven testen om naar een conventie, concert etc te mogen omdat dat tuig de prik weigerde, terwijl mijn vrijheid al een jaar voor hun is afgepakt! F them!
Zoek onmiddelijk professionele hulp![]()
Het is wat, he.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:07 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nu moet ik langer blijven testen om naar een conventie, concert etc te mogen omdat dat tuig de prik weigerde, terwijl mijn vrijheid al een jaar voor hun is afgepakt! F them!![]()
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:07 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wel een paar dagen. Het is wat allemaal. Dat het doel van het vaccineren die ziekenhuizen leeg maken was doet er dan niet meer toe ofzo.
Doe toch normaal.![]()
Zoek.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:07 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hulp.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het gaat simpelweg het signaal wat je uitstraalt.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:04 schreef Noppie2000 het volgende:
Tsjah, dan ben ik maar wat later. Ik snap dat het frusterend kan zijn, maar als dit de vaccinatiebereidheid vergroot bij die groep 60-65, dan is het toch prima? Liever zij eerst dan ik eerst.
Maandenlang loop je te roepen dat je niet kunt kiezen en moet wachten tot het einde voordat je een andere prik kunt krijgen, en dan mogen ze toch tussendoor voor de rest een kans gehad heeft.
AZ is dus nu in elk geval definitief afgeschreven.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En anders konden de soa verspreidende jongeren naar cherso? Wat is het verschil? Jank niet altijd zo over die "ozo zielige" jongeren.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar de boomers kunnen naar Benidorm hoor![]()
Die gaan we naar Suriname sturen dus een doel is gevonden.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:09 schreef _serial_ het volgende:
AZ is dus nu in elk geval definitief afgeschreven."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ze hadden dit beter eerder kunnen besluiten. Hadden ze die mensen ook niet zo lang in dubio gelaten.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het gaat simpelweg het signaal wat je uitstraalt.
Maanden;ang loop je te roepen dat je niet kunt kiezen en moet wachten tot het einde voordat je een andere prik kunt krijgen, en dan mogen ze toch tussendoor voor de rest een kans gehad heeft.
AZ is dus nu in elk geval definitief afgeschreven.![]()
Uiteraard niet waarschijnlijk, maar ik snap dat het best zuur is als je voor je gevoel nog verder in een wachtrij wordt gezet terwijl anderen al voor hun tweede keuze mogen gaanquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Enkele dagen later. Zou het wat uitmaken?![]()
Ach, die paar weken. Ik denk dat ik het wel een goed idee vind. Oa de overheid zelf is medeschuldig aan het opblazen van de akkefietjes rond AZ. Goed dat ze nu met een oplossing komen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:57 schreef Erno-BE het volgende:
Bron: RTL NieuwsI'll give you something to do![]()
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:07 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
terwijl mijn vrijheid al een jaar voor hun is afgepakt! F them!![]()
![]()
![]()
Gaat naar Suriname, naar goed Europees gebruik om B-Productie naar de ontwikkelingslanden te sturen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maandenlang loop je te roepen dat je niet kunt kiezen en moet wachten tot het einde voordat je een andere prik kunt krijgen, en dan mogen ze toch tussendoor voor de rest een kans gehad heeft.
AZ is dus nu in elk geval definitief afgeschreven.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat hadden ze überhaupt niet hoeven zitten als ze gewoon AZ hadden genomen..quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hadden dit beter eerder kunnen besluiten. Hadden ze die mensen ook niet zo lang in dubio gelaten.![]()
Het punt is dat die andere mensen een veel grotere kans hebben in het ziekenhuis te komen en dat is waar het uiteindelijk om gaat.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:10 schreef noodgang het volgende:
[..]
Uiteraard niet waarschijnlijk, maar ik snap dat het best zuur is als je voor je gevoel nog verder in een wachtrij wordt gezet terwijl anderen al voor hun tweede keuze mogen gaan![]()
Van mij hadden ze het mogen doen na dat iedereen was geweest, dan mag je kieskeurig zijn. Die angst voor AZ zonder medische voorgeschiedenis slaat nergens op. Als die mensen een staatslot kopen denken ze dan ook dat ze gaan winnen?![]()
Misschien voor jezelf dat je drie dagen later op vakantie kan. Maar voor besmettingsaantallen en ziekenhuisbezettingen is het wel aardig goed nieuws.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:10 schreef noodgang het volgende:
[..]
Uiteraard niet waarschijnlijk, maar ik snap dat het best zuur is als je voor je gevoel nog verder in een wachtrij wordt gezet terwijl anderen al voor hun tweede keuze mogen gaan![]()
Eens hoor. Maar als “benadeelde” door dit besluit hink ik wel op twee gedachtes. Rationeel ben ik het volkomen met je eens. Maar gevoelsmatig is dat spuitje voor mij niet zo zeer een beschermingsmaatregel (risico immers zeer klein als jong, gezond persoon) maar een ticket to freedom. Dat die nu vertraagd wordt door een stel zeikers voelt wel zuur.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat die andere mensen een veel grotere kans hebben in het ziekenhuis te komen en dat is waar het uiteindelijk om gaat.zie email 27 oktober![]()
Ik snap best dat mensen er niet enthousiast over zijn.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat hadden ze überhaupt niet hoven zitten als ze gewoon AZ hadden genomen..![]()
Voor de ziekenhuiscijfers was het natuurlijk gewoon het beste geweest als de weigerboomers gewoon AZ genomen hadden.![]()
Gelet op de reclame en hoeveel mensen het vervolgens kopen gok ik van wel. Of in ieder geval wat mildere trombose als een wat kleinere prijs zijnde.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:12 schreef Momo het volgende:
Als die mensen een staatslot kopen denken ze dan ook dat ze gaan winnen?
Tuurlijk mag je best teleurgesteld zijn en ik ben het ermee eens dat het onrechtvaardig voelt aangezien ze de kans hebben gekregen en die geweigerd hebben.
Maar een reactie zoals eragon is compleet belachelijk. Dan heb je ernstige issues.![]()
En dan krijgen ze straks Janssen aangeboden en dan weigeren ze weer.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap best dat mensen er niet enthousiast over zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat snap ik en die mensen hebben al een aanbod gehad om zich hier tegen te laten beschermen. In eerste instantie draait het om de ziekenhuizen leeg krijgen, dat is nu aardig aan het lukken. In tweede instantie draait het ook om weer dingen mogelijk te maken en dat kan veel meer wanneer ook jongeren het prikkie hebben gekregen. Best kut als je vakantie eind augustus als 20er niet door kan gaan omdat je een week naar achteren bent geduwd omdat er AZ weigeraars voor je komenquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat die andere mensen een veel grotere kans hebben in het ziekenhuis te komen en dat is waar het uiteindelijk om gaat.![]()
Dit inderdaad. Als ze nu hadden gezegd dat de weigerboomers ergens in augustus/september hadden gemogen had ik dat prima gevonden, nu zijn ze nog eerder klaar dan hun leeftijdsgenoten die AZ hebben gekregen (omdat daar een veel langere tijd tussen de 1e en 2e prik zit)...quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:12 schreef Momo het volgende:
Van mij hadden ze het mogen doen na dat iedereen was geweest, dan mag je kieskeurig zijn. Die angst voor AZ zonder medische voorgeschiedenis slaat nergens op. Als die mensen een staatslot kopen denken ze dan ook dat ze gaan winnen?![]()
![]()
Uiteraard.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:14 schreef Aaruul het volgende:
Voor de ziekenhuiscijfers was het natuurlijk gewoon het beste geweest als de weigerboomers gewoon AZ genomen hadden.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Waarom zou je vakantie niet door kunnen gaan? Testen is nog altijd een alternatief.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:15 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dat snap ik en die mensen hebben al een aanbod gehad om zich hier tegen te laten beschermen. In eerste instantie draait het om de ziekenhuizen leeg krijgen, dat is nu aardig aan het lukken. In tweede instantie draait het ook om weer dingen mogelijk te maken en dat kan veel meer wanneer ook jongeren het prikkie hebben gekregen. Best kut als je vakantie eind augustus als 20er niet door kan gaan omdat je een week naar achteren bent geduwd omdat er AZ weigeraars voor je komen![]()
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:15 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Als ze nu hadden gezegd dat de weigerboomers ergens in augustus/september hadden gemogen had ik dat prima gevonden, nu zijn ze nog eerder klaar dan hun leeftijdsgenoten die AZ hebben gekregen (omdat daar een veel langere tijd tussen de 1e en 2e prik zit)...wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Online afspraak maken lukte niet.![]()
Maar telefonisch gelukkig wel.
![]()
![]()
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.![]()
Mensen zijn gewoon te stupide om ook maar iets van statistiek te begrijpen en daar ga je niets aan veranderen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:12 schreef Momo het volgende:
Van mij hadden ze het mogen doen na dat iedereen was geweest, dan mag je kieskeurig zijn. Die angst voor AZ zonder medische voorgeschiedenis slaat nergens op. Als die mensen een staatslot kopen denken ze dan ook dat ze gaan winnen?I'll give you something to do![]()
Er zijn genoeg 60 minners die er wel enthousiast voor zijn en maar al te graag een vaccinatie ermee ontvangen hadden, maar hen is die kans niet gegund.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap best dat mensen er niet enthousiast over zijn.![]()
Je verwacht nu consistentie van Hugo de Jong, dat besef je?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
AZ is dus nu in elk geval definitief afgeschreven.zie email 27 oktober![]()
Kans op 50 euro in de loterij is nog steeds zo veel keer groter dan de kans op trombose.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:14 schreef OProg het volgende:
[..]
Gelet op de reclame en hoeveel mensen het vervolgens kopen gok ik van wel. Of in ieder geval wat mildere trombose als een wat kleinere prijs zijnde.![]()
Ik had graag gezien dat dat een optie was geweest. Het is teleurstellend dat het vaccinatieprogramma zo star in elkaar steekt.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Er zijn genoeg 60 minners die er wel enthousiast voor zijn en maar al te graag een vaccinatie ermee ontvangen hadden, maar hen is die kans niet gegund.![]()
Zeker, en ik ben het absoluut niet oneens een ander vaccin aan te bieden, alleen wel met dat ze tussendoor mogen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je verwacht nu consistentie van Hugo de Jong, dat besef je?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het duurde toch weer drie posts voor je weer op Hugo ging haten, nieuw record.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je verwacht nu consistentie van Hugo de Jong, dat besef je?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Volgens de weigerboomers niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Kans op 50 euro in de loterij is nog steeds zo veel keer groter dan de kans op trombose.
Het is ook niet mijn mening he.
Daarvan moet je 1) nog maar afwachten of het überhaupt vergoed wordt 2) hopen dat landen niet alsnog een quarantaineperiode als aanvullende maatregelen gaan eisen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:15 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Waarom zou je vakantie niet door kunnen gaan? Testen is nog altijd een alternatief.![]()
Klopt, anders zouden loterijen ook niet zo immens populair zijn.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:15 schreef galantis het volgende:
[..]
Mensen zijn gewoon te stupide om ook maar iets van statistiek te begrijpen en daar ga je niets aan veranderen.
“Ja, kleine kans, maar íemand wint hem!!”Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat klopt en dat is terecht. Maar dan moet je ook geen testsamenleving en coronapaspoort invoeren zodat degene die langer moeten wachten op hun vaccinatie langer beperkingen hebben.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat die andere mensen een veel grotere kans hebben in het ziekenhuis te komen en dat is waar het uiteindelijk om gaat.![]()
Trots.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het duurde toch weer drie posts voor je weer op Hugo ging haten, nieuw record.
zie email 27 oktober![]()
Daar ben ik sowieso geen fan van. Wie wel eigenlijk?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat klopt en dat is terecht. Maar dan moet je ook geen testsamenleving en coronapaspoort invoeren zodat degene die langer moeten wachten op hun vaccinatie langer beperkingen hebben.![]()
Dat inderdaad en ik heb geen idee hoe lang zo'n negatieve test in het buitenland geldig is. Om op vakantie nu elke drie dagen een teststraat op te moeten zoeken is ook niet allesquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Daarvan moet je 1) nog maar afwachten of het überhaupt vergoed wordt 2) hopen dat landen niet alsnog een quarantaineperiode als aanvullende maatregelen gaan eisen.![]()
De eindfase van deze crisis legt het ongebreidelde egoïsme van de mens maar weer eens prachtig bloot.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Exactamundo. Ik zal voor mezelf spreken maar ik denk dat mijn mening onder leeftijdsgenoten breder gedeeld wordt.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat klopt en dat is terecht. Maar dan moet je ook geen testsamenleving en coronapaspoort invoeren zodat degene die langer moeten wachten op hun vaccinatie langer beperkingen hebben.
Je vraagt al ruim een jaar lang solidariteit van jongeren. Maar andersom blijkt constant dat dat onmogelijk is. Solidariteit betekent gewoon AZ nemen of achteraan sluiten. Het is onrechtvaardig dat mijn vrijheid langer op zich laat wachten omdat de mensen met wie wij verplicht solidariteit moesten tonen dat andersom niet blijken te kunnen,
Natuurlijk snap ik de rationele overwegingen, ik ben niet gek. Maar ik ben er wel flink zuur over.zie email 27 oktober![]()
Alleen de eindfase?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:21 schreef Da_Sandman het volgende:
De eindfase van deze crisis legt het ongebreidelde egoïsme van de mens maar weer eens prachtig bloot.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Van de weigeraars ja. Exact.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:21 schreef Da_Sandman het volgende:
De eindfase van deze crisis legt het ongebreidelde egoïsme van de mens maar weer eens prachtig bloot.zie email 27 oktober![]()
Geen idee wie wel. Maar er moet toch ergens draagvlak zijn om dit in te voeren.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar ben ik sowieso geen fan van. Wie wel eigenlijk?![]()
Ik zou iemand die AZ niet wil geen zeikerd willen noemen. Dat merk is behoorlijk in opspraak geweest in de media, terwijl de meeste mensen een ander middel krijgen dat een onberispelijke reputatie heeft. Ik vind het dan wel makkelijk praten om tegen anderen te zeggen dat ze maar moeten slikken of stikken.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens hoor. Maar als “benadeelde” door dit besluit hink ik wel op twee gedachtes. Rationeel ben ik het volkomen met je eens. Maar gevoelsmatig is dat spuitje voor mij niet zo zeer een beschermingsmaatregel (risico immers zeer klein als jong, gezond persoon) maar een ticket to freedom. Dat die nu vertraagd wordt door een stel zeikers voelt wel zuur.![]()
Gewoon prikken wat de pot schaft!!!!quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou iemand die AZ niet wil geen zeikerd willen noemen. Dat merk is behoorlijk in opspraak geweest in de media, terwijl de meeste mensen een ander middel krijgen dat een onberispelijke reputatie heeft. Ik vind het dan wel makkelijk praten om tegen anderen te zeggen dat ze maar moeten slikken of stikken.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Iedereen heeft het volste recht een bepaald vaccin te weigeren. Ik vind dat niet egoïstisch.quote:
En als dat bij een bepaald vaccin veel gebeurt waardoor een risicogroep niet geprikt is dan het een volledig legitieme keuze om ze zo snel mogelijk met een ander vaccin alsnog te prikken.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik ben van 1987, waarschijnlijk uitstel vakantie door de weigerboomers. Woedend. Ziedend.- verwijderd door admin -![]()
En de voordringers. En de illegale feestvierders. En de vaccinweigeraars. En de rijke Westerse landen.quote:
Er zijn heel wat voorbeelden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Had je maar wat ruimer moeten plannen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:24 schreef groenen het volgende:
Ik ben van 1987, waarschijnlijk uitstel vakantie door de weigerboomers. Woedend. Ziedend.![]()
Dat zeg ik dan ook niet, maar achter aansluiten lijkt me een volkomen passende consequentie. Als ik nu Janssen wil omdat ik dan sneller klaar ben krijg ik dat toch ook niet? Je krijgt iets aangeboden en daar doe je het mee. Dat geldt voor iedereen en dus ook voor deze zeikers.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou iemand die AZ niet wil geen zeikerd willen noemen. Dat merk is behoorlijk in opspraak geweest in de media, terwijl de meeste mensen een ander middel krijgen dat een onberispelijke reputatie heeft. Ik vind het dan wel makkelijk praten om tegen anderen te zeggen dat ze maar moeten slikken of stikken.zie email 27 oktober![]()
Nee hoor. Met je "AZ nemen of achteraan sluiten". Gelukkig werkt het niet zo in dit land.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:21 schreef Da_Sandman het volgende:
De eindfase van deze crisis legt het ongebreidelde egoïsme van de mens maar weer eens prachtig bloot.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
De mediaquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou iemand die AZ niet wil geen zeikerd willen noemen. Dat merk is behoorlijk in opspraak geweest in de media, terwijl de meeste mensen een ander middel krijgen dat een onberispelijke reputatie heeft. Ik vind het dan wel makkelijk praten om tegen anderen te zeggen dat ze maar moeten slikken of stikken.
What can change the nature of a man?![]()
Je bent dan ook debiel om naar het buitenland te gaan dit jaar.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:24 schreef groenen het volgende:
Ik ben van 1987, waarschijnlijk uitstel vakantie door de weigerboomers. Woedend. Ziedend.What can change the nature of a man?![]()
Het gaat niet om hoe het in de media is geweest. Risico op ernstige bijwerkingen is niet hoger voor die groep met AZ dan met Pfizer. Los van de mensen met een trombose historie misschien.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou iemand die AZ niet wil geen zeikerd willen noemen. Dat merk is behoorlijk in opspraak geweest in de media, terwijl de meeste mensen een ander middel krijgen dat een onberispelijke reputatie heeft. Ik vind het dan wel makkelijk praten om tegen anderen te zeggen dat ze maar moeten slikken of stikken.![]()
Zeker. Volkomen mee eens, je kent,e.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Iedereen heeft het volste recht een bepaald vaccin te weigeren.Ik wel. Je doet het voor elkaar.quote:Ik vind dat niet egoïstisch.Ik snap dat rationeel hè. Dat zeg ik nu al drie keer. Maar gevoelsmatig is het de zoveelste middelvinger van de boomers.quote:En als dat bij een bepaald vaccin veel gebeurt waardoor een risicogroep niet geprikt is dan het een volledig legitieme keuze om ze zo snel mogelijk met een ander vaccin alsnog te prikken.zie email 27 oktober![]()
Dat geldt voor iedereen maar voor deze groep niet? Bijzonder weer.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor. Met je "AZ nemen of achteraan sluiten". Gelukkig werkt het niet zo in dit land.zie email 27 oktober![]()
Tja, dat is een individuele afweging. Ik maak in geval van een klein risico ook liever een keuze voor een alternatief met een nog kleiner risico. Ook oudere mensen hebben het recht die keuze te maken. Goddank heeft de staat geen zeggenschap over ons lichaam.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:12 schreef Momo het volgende:
Van mij hadden ze het mogen doen na dat iedereen was geweest, dan mag je kieskeurig zijn. Die angst voor AZ zonder medische voorgeschiedenis slaat nergens op. Als die mensen een staatslot kopen denken ze dan ook dat ze gaan winnen?
Ik vind het prima dat eerst de ouderen Pfizer/Moderna aangeboden krijgen dan de jongeren. We komen met z'n allen het snelst uit de sores als er minder ernstig zieken zijn. Dat is dus een volstrekt rationele afweging. Irrationeel is om alleen aan je eigen belang te denken en er daarmee aan voorbij te gaan dat je eigen vrijheid samenhangt met verspreiding van het virus in de gehele maatschappij.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Jammer dat je dat zo voelt. Ik snap het sentiment wel.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker. Volkomen mee eens, je kent,e.
[..]
Ik wel. Je doet het voor elkaar.
[..]
Ik snap dat rationeel hè. Dat zeg ik nu al drie keer. Maar gevoelsmatig is het de zoveelste middelvinger van de boomers.
Wellicht moeten “de boomers” nu massaal wachten met een afspraak maken. Maar eerlijk, ik zou dat ook niet doen als de overheid me deze keuze geeft.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Hoezo? Wordt eens tijd dat we stoppen daar zo achterlijk spastisch over te doen. Europabreed gaan vaccinaties gelijk op, totale onzin om dan die grenzen opeens tot magische virusbarrières te verheffen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:25 schreef Coco het volgende:
[..]
Je bent dan ook debiel om naar het buiteland te gaan dit jaar.I'll give you something to do![]()
Ik heb deze winter nog een prachtige reis met camper gemaakt door Scandinavië.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:25 schreef Coco het volgende:
[..]
Je bent dan ook debiel om naar het buiteland te gaan dit jaar.![]()
Ging prima.![]()
![]()
Van iemand die het telkens weer oneerlijk vindt dat er gewezen wordt naar ‘de jongeren’ vind ik het echt vreemd dat het dan wel oké is om het te blijven hebben over ‘de boomers’.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik snap dat rationeel hè. Dat zeg ik nu al drie keer. Maar gevoelsmatig is het de zoveelste middelvinger van de boomers.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
KLAP IN HET GEZICHT van de wel gevaccineerde boomers!quote:"Tegelijkertijd kan het besluit van De Jonge een belediging zijn voor ouderen die zich wél met AstraZeneca hebben laten vaccineren uit een gevoel van verantwoordelijkheid naar de samenleving", zegt de ANBO.![]()
De weigerboomers kunnen trouwens maar beter niet de bijsluiters van de medicijnen die ze nemen lezen, ze zouden plat achteroverslaan van hoe gevaarlijk die dingen eigenlijk zijn.![]()
En maar wijzen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedereen maar voor deze groep niet? Bijzonder weer.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Zo voelt het voor mij ook.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens hoor. Maar als “benadeelde” door dit besluit hink ik wel op twee gedachtes. Rationeel ben ik het volkomen met je eens. Maar gevoelsmatig is dat spuitje voor mij niet zo zeer een beschermingsmaatregel (risico immers zeer klein als jong, gezond persoon) maar een ticket to freedom. Dat die nu vertraagd wordt door een stel zeikers voelt wel zuur.![]()
Weet je wat pas echt solidair is met de rest van de maatschappij? Al in maart een volkomen veilig vaccin accepteren als het je wordt aangeboden.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, dat is een individuele afweging. Ik maak in geval van een klein risico ook liever een keuze voor een alternatief met een nog kleiner risico. Ook oudere mensen hebben het recht die keuze te maken. Goddank heeft de staat geen zeggenschap over ons lichaam.
Ik vind het prima dat eerst de ouderen Pfizer/Moderna aangeboden krijgen dan de jongeren. We komen met z'n allen het snelst uit de sores als er minder ernstig zieken zijn. Dat is dus een volstrekt rationele afweging. Irrationeel is om alleen aan je eigen belang te denken en er daarmee aan voorbij te gaan dat je eigen vrijheid samenhangt met verspreiding van het virus in de gehele maatschappij.![]()
Welnee. Ik heb die bijsluiters ook gelezen en AZ en Janssen komen er gewoon minder goed uit naar voren.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:28 schreef Aaruul het volgende:
De weigerboomers kunnen trouwens maar beter niet de bijsluiters van de medicijnen die ze nemen lezen, ze zouden plat achteroverslaan van hoe gevaarlijk die dingen eigenlijk zijn.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ratio is sowieso ver te zoeken in deze crisis. We kunnen er maar beter tactisch op inspelen want het is toch al een hopeloze zaak.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:28 schreef Aaruul het volgende:
De weigerboomers kunnen trouwens maar beter niet de bijsluiters van de medicijnen die ze nemen lezen, ze zouden plat achteroverslaan van hoe gevaarlijk die dingen eigenlijk zijn.I'll give you something to do![]()
Het is toch gewoon de boom-generatie die AZ aangeboden kreeg bij de huisarts, dat lijkt me gewoon feitelijk. Maar goed, als we daar over gaan vallen zijn de echte argumenten blijkbaar op.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van iemand die het telkens weer oneerlijk vindt dat er gewezen wordt naar ‘de jongeren’ vind ik het echt vreemd dat het dan wel oké is om het te blijven hebben over ‘de boomers’.zie email 27 oktober![]()
Kan je niet een paar leuke brieven schrijven naar kamerleden, of iets naar een talkshow ofzo?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:24 schreef groenen het volgende:
Ik ben van 1987, waarschijnlijk uitstel vakantie door de weigerboomers. Woedend. Ziedend.
De overgrote meerderheid zal dit als zeer oneerlijk ervaren, misschien kan druk er dan voor zorgen dat het alsnog niet door gaat.
Of misschien zorgt sociale druk er dan voor dat ze er vanzelf van af zien, als omgeving ze uitkotst en kleinkinderen weten dat door hun zeikboomerfamilie zij niet zonder test naar de club kunnen en elke keer daarvoor om moeten rijden...#WeesGeenWhales![]()
15.000 las ik ergens....quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:30 schreef noodgang het volgende:
Om hoeveel weigerboomers gaat het eigenlijk? En hoeveel daarvan gaan nu wel een ander vaccin nemen?
Geen idee of dat het volledige getal is.![]()
Kan ik beter aan jou vragen.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
En voor mij dus ook. Tuurlijk is het goed dat die 60+ers alsnog aan de beurt komen, zeer terecht zelfs. Geen idee of ik daadwerkelijk (veel) later aan de beurt ben, hoop het niet natuurlijk, maar het voelt gewoon klote gezien het tempo van de afgelopen 1,5 week.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik bedoel dingen als paracetamol, niet vaccins.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welnee. Ik heb die bijsluiters ook gelezen en AZ en Janssen komen er gewoon minder goed uit naar voren.![]()
Gefeliciteerd, je wint de solidariteitsprijs. Ikzelf vind m'n eigen gezondheid te belangrijk om vermijdbare risico's te nemen, hoe klein ook, ten behoeve van het collectief. En op zulke momenten ben ik blij dat ik niet in een totalitaire samenleving woon.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt solidair is met de rest van de maatschappij? Al in maart een volkomen veilig vaccin accepteren als het je wordt aangeboden.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Grappig wel dat het afwijzen can een vaccin op gevoel en niet voldoende op ratio wordt verketterd, want dan moeten ze maar gewoon hun ratio volgen, maar het gevoel dat er nu oneerlijk gehandeld wordt is dan weer wel terecht en dan hoeft de ratio niet gevolgd?quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Prima hoor. Eens. Maar stellen we het vaccin paspoort dan ook even uit tot iedereen de kans heeft gehad?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, dat is een individuele afweging. Ik maak in geval van een klein risico ook liever een keuze voor een alternatief met een nog kleiner risico. Ook oudere mensen hebben het recht die keuze te maken. Goddank heeft de staat geen zeggenschap over ons lichaam.
Ik vind het prima dat eerst de ouderen Pfizer/Moderna aangeboden krijgen dan de jongeren. We komen met z'n allen het snelst uit de sores als er minder ernstig zieken zijn. Dat is dus een volstrekt rationele afweging. Irrationeel is om alleen aan je eigen belang te denken en er daarmee aan voorbij te gaan dat je eigen vrijheid samenhangt met verspreiding van het virus in de gehele maatschappij.zie email 27 oktober![]()
het gaat om nemen wat de pot schaft of achteraan sluiten, daar is toch niets raars aan, geldt voor iedereenquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor. Met je "AZ nemen of achteraan sluiten". Gelukkig werkt het niet zo in dit land.![]()
Neem aan dat het er veel meer zijn toch?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
15.000 las ik ergens....
Geen idee of dat het volledige getal is.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Echt? Waarom hebben ze het dan over vertraging?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
15.000 las ik ergens....
Geen idee of dat het volledige getal is.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Krijgen de mensen uit de jaren 1967, 1968 en 1976 dan ook Pfizer als ze dat willen? Of mag 60+ nu alleen kiezen?![]()
Ik snap volledig dat ze graag Pfizer/Moderna krijgen. Snap ook volledig dat ze alsnog een afspraak moeten kunnen kijken, terecht. Maar de push van veel van de ouderen die tegen AZ hebben gezegd: "Dat hoef ik niet, geef mijn portie maar aan fikkie" die tegelijkertijd ook zeggen dat ze nu voor willen want "anders gaan ze dood" vind ik een beetje flauw.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jammer dat je dat zo voelt. Ik snap het sentiment wel.
Wellicht moeten “de boomers” nu massaal wachten met een afspraak maken. Maar eerlijk, ik zou dat ook niet doen als de overheid me deze keuze geeft.
Echt, ik begrijp dat ze alsnog een ander vaccin willen hebben en sta daar ook achter. Maar de vanzelfsprekendheid waarmee (door diezelfde groep) gezegd wordt: "Wij moeten nu voor!" geeft niet echt het gevoel dat we dit samen doen.![]()
Als dat het is dan is het verwaarloosbaar qua vertragingquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
15.000 las ik ergens....
Geen idee of dat het volledige getal is.![]()
Alleen voor risicogroepen is nu besloten dat het wellicht slimmer is om ze gewoon geprikt te hebben ipv van wachten met het oog op ziekenhuiscijfers.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat om nemen wat de pot schaft of achteraan sluiten, daar is toch niets raars aan, geldt voor iedereenLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Volgens mij waren er op dat moment wat twijfels over de pot. Je kunt het nooit iemand kwalijk nemen dat ze daarom niet genomen hebben. Zéker niet als het je eigenlijk alleen maar om je eigen 'ticket to freedom' gaat.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat om nemen wat de pot schaft of achteraan sluiten, daar is toch niets raars aan, geldt voor iedereen'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Sorry hoor, maar dat is gewoon niet waar.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Risico op ernstige bijwerkingen is niet hoger voor die groep met AZ dan met Pfizer.![]()
Ik weet niet wat de stand van zaken nu is. Is het niet zo dat een bewijs van een negatieve test eenzelfde toegang verschaft als een vaccinatiepaspoort?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima hoor. Eens. Maar stellen we het vaccin paspoort dan ook even uit tot iedereen de kans heeft gehad?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Maar heeft die groep dan echt zo massaal geeist voor te mogen? Of is dit een rationele keuze geweest van de overheid?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap volledig dat ze graag Pfizer/Moderna krijgen. Snap ook volledig dat ze alsnog een afspraak moeten kunnen kijken, terecht. Maar de push van veel van de ouderen die tegen AZ hebben gezegd: "Dat hoef ik niet, geef mijn portie maar aan fikkie" die tegelijkertijd ook zeggen dat ze nu voor willen want "anders gaan ze dood" vind ik een beetje flauw.
Echt, ik begrijp dat ze alsnog een ander vaccin willen hebben en sta daar ook achter. Maar de vanzelfsprekendheid waarmee (door diezelfde groep) gezegd wordt: "Wij moeten nu voor!" geeft niet echt het gevoel dat we dit samen doen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Vind je dit echt een correcte reactie?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is toch gewoon de boom-generatie die AZ aangeboden kreeg bij de huisarts, dat lijkt me gewoon feitelijk. Maar goed, als we daar over gaan vallen zijn de echte argumenten blijkbaar op.
Dan zal ik het nog even uitspellen voor je: de roep ‘boomers’ is veel groter dan alleen 60-64 jaar. Van die groep 60-64 zijn er veel die zich wel met AZ hebben vaccineren. Dus ‘middelvinger van de boomers’ is weer eens volledig misplaatst.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nee, landen kunnen nog aanvullende maatregelen eisen aan mensen die alleen negatief getest zijn. Nog even los van wie het überhaupt gaat financieren trouwens, want daar zie ik Hugo ook nog wel een mooie 180 over doen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de stand van zaken nu is. Is het niet zo dat een bewijs van een negatieve test eenzelfde toegang verschaft als een vaccinatiepaspoort?![]()
Benieuwd of we ook coulant moeten zijn richting mensen die liever eerst willen wachten met inenten tot de vaccins al een aantal jaar goed en wel worden gebruiktquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat om nemen wat de pot schaft of achteraan sluiten, daar is toch niets raars aan, geldt voor iedereen
I'll give you something to do![]()
True, maar nu even terug naar de realiteit. Wat zal het verschil voor jou of mij zijn in dagen dat we extra moeten wachten? 1 dag?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat om nemen wat de pot schaft of achteraan sluiten, daar is toch niets raars aan, geldt voor iedereenWeisst![]()
Ja. Zeker. Vanaf hier 20 minuten rijden, per OV onbereikbaar. Dus dat is gewoon 1 significante kosten en 2 significant ongemak.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de stand van zaken nu is. Is het niet zo dat een bewijs van een negatieve test eenzelfde toegang verschaft als een vaccinatiepaspoort?zie email 27 oktober![]()
ik neem het ze ook niet kwalijk maar ze hebben wel hun beurt overgeslagen, dan moet je gewoon weer achteraan sluitenquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Volgens mij waren er op dat moment wat twijfels over de pot. Je kunt het nooit iemand kwalijk nemen dat ze daarom niet genomen hebben. Zéker niet als het je eigenlijk alleen maar om je eigen 'ticket to freedom' gaat.![]()
Ik weet niet of het zo massaal is geweest, weet wel dat er een groep(je?) was die flink vocaal was. Er is tenslotte ook een reden dat MinVWS nu overstag is gegaan, dat zullen ze niet voor niets gedaan hebben.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar heeft die groep dan echt zo massaal geeist voor te mogen? Of is dit een rationele keuze geweest van de overheid?![]()
Ik heb ze niet horen morren verder, jij wel?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik neem het ze ook niet kwalijk maar ze hebben wel hun beurt overgeslagen, dan moet je gewoon weer achteraan sluiten
Daarbij hebben we het niet over de rij bij de Mac.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Bijwerkingencentrum Lareb ontving 132 meldingen met klachten die passen bij een heftige allergische reactie, waarvan 74 bij het vaccin van Pfizer/BioNTech (Comirnaty), 43 bij het vaccin van AstraZeneca (Vaxzevria), 14 bij het vaccin van Moderna en 1 bij het vaccin van Janssenquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is gewoon niet waar.![]()
We doen het samen door die mensen voor te laten. Zij lopen de grootste risico's. Hoe minder groot de risico's, hoe minder maatregelen er nodig zijn.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:32 schreef chratnox het volgende:
Echt, ik begrijp dat ze alsnog een ander vaccin willen hebben en sta daar ook achter. Maar de vanzelfsprekendheid waarmee (door diezelfde groep) gezegd wordt: "Wij moeten nu voor!" geeft niet echt het gevoel dat we dit samen doen.
Ik snap je gevoel wel, hoor, maar heel rationeel is het niet.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Als jij het risico wil nemen om daar vast komen te zitten, prima.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoezo? Wordt eens tijd dat we stoppen daar zo achterlijk spastisch over te doen. Europabreed gaan vaccinaties gelijk op, totale onzin om dan die grenzen opeens tot magische virusbarrières te verheffen.What can change the nature of a man?![]()
Neuh, die is volkomen terecht. Volgend jaar krijg ik bij Gods gratie wat korting op m’n collegegeld. Moet betaald worden door bezuinigingen op het onderwijsquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vind je dit echt een correcte reactie?
Dan zal ik het nog even uitspellen voor je: de roep ‘boomers’ is veel groter dan alleen 60-64 jaar. Van die groep 60-64 zijn er veel die zich wel met AZ hebben vaccineren. Dus ‘middelvinger van de boomers’ is weer eens volledig misplaatst.
Solidair weer. Het is een gift that keeps on giving die ego generatie.zie email 27 oktober![]()
Precies, zo moeilijk is het niet toch.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik neem het ze ook niet kwalijk maar ze hebben wel hun beurt overgeslagen, dan moet je gewoon weer achteraan sluiten
Aan de andere kant: als die niet-gevaccineerden dan weer op de IC komen, en de kroegen daardoor weer dicht moeten, laat ze dan maar voor.![]()
natuurlijk zal dat allemaal wel meevallen maar er worden weer eens uitzonderingen gemaakt en dat is onwenselijkquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:34 schreef erkel het volgende:
[..]
True, maar nu even terug naar de realiteit. Wat zal het verschil voor jou of mij zijn in dagen dat we extra moeten wachten? 1 dag?![]()
Geen enkel probleem mee, daar heb je vooral jezelf mee.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Benieuwd of we ook coulant moeten zijn richting mensen die liever eerst willen wachten met inenten tot de vaccins al een aantal jaar goed en wel worden gebruiktzie email 27 oktober![]()
Volgens mij hebben ze dat ook niet voor niks gedaan, ze hebben dat gedaan om alsnog die risicogroep te prikken. Dat is een rationele keuze en staat volgens mij los van een vocaal groepje.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zo massaal is geweest, weet wel dat er een groep(je?) was die flink vocaal was. Er is tenslotte ook een reden dat MinVWS nu overstag is gegaan, dat zullen ze niet voor niets gedaan hebben.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Totaal niets onwenselijks aan. Gedoe om niets dit.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk zal dat allemaal wel meevallen maar er worden weer eens uitzonderingen gemaakt en dat is onwenselijk'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Lekker dan. Overigens vind ik die discussie over financiën stupide, maar dat terzijde. Ik ben er erg op tegen dat bepaalde groepen meer rechten krijgen dan andere.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nee, landen kunnen nog aanvullende maatregelen eisen aan mensen die alleen negatief getest zijn. Nog even los van wie het überhaupt gaat financieren trouwens, want daar zie ik Hugo ook nog wel een mooie 180 over doen.
Zelf zit ik nog steeds het moment af te wachten dat ik m'n vakantie definitief door kan laten gaan, wat afhankelijk is van het beleid in drie landen.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Daar heb je gelijk in, ja.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen enkel probleem mee, daar heb je vooral jezelf mee.I'll give you something to do![]()
En dus zo snel mogelijk die tussengroep vaccineren, waar nodig was er toch extra capaciteit via de ziekenhuizen? Dit hoeft - los van de voorraad - toch geen mega effect te hebben op de snelheid van jaartallen uitnodigen? Of is het meer de logistiek eromheen die het nu potentieel vertraagt (uitnodigingen etc.).quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Precies, zo moeilijk is het niet toch.
Aan de andere kant: als die niet-gevaccineerden dan weer op de IC komen, en de kroegen daardoor weer dicht moeten, laat ze dan maar voor.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
blijkbaar is er wel gemord want ze komen toch weer sneller aan de beurtquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb ze niet horen morren verder, jij wel?
Daarbij hebben we het niet over de rij bij de Mac.![]()
Vind je ook dat mensen die de coronamaatregelen niet goed opgevolgd hebben achteraan moeten sluiten?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:24 schreef trein2000 het volgende:
Dat zeg ik dan ook niet, maar achter aansluiten lijkt me een volkomen passende consequentie. Als ik nu Janssen wil omdat ik dan sneller klaar ben krijg ik dat toch ook niet? Je krijgt iets aangeboden en daar doe je het mee. Dat geldt voor iedereen en dus ook voor deze zeikers.Zwarte Piet, wie kent 'm niet?![]()
Hoe bescherm ik jou als ik een vaccin neem?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik snap dat rationeel hè. Dat zeg ik nu al drie keer. Maar gevoelsmatig is het de zoveelste middelvinger van de boomers.
Dat is juist het mooie, iedereen kan zichzelf beschermen door een vaccin te nemen.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat ik een beetje mis in deze fijne projectie van onvrede, is dat iedereen een probleem had wanneer de zorg overspoelt was. We deden het niet voor de boomers, maar voor de gehele Nederlandse samenleving.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neuh, die is volkomen terecht. Volgend jaar krijg ik bij Gods gratie wat korting op m’n collegegeld. Moet betaald worden door bezuinigingen op het onderwijs
Solidair weer. Het is een gift that keeps on giving die ego generatie.Weisst![]()
Ik heb dan ook nergens gezegd dat ik het niet ''terecht'' vind dat mensen een vaccin weigeren. Ik snap het niet altijd, maar ik respecteer wel dat er mensen zijn die het zo ervaren en zich zo voelen. Het is niet aan mij om te roepen dat die gevoelens niet terecht zijn. En ja, ook mijn gevoelens zijn gewoon terecht. Ik snap je reactie dus niet zo.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Grappig wel dat het afwijzen can een vaccin op gevoel en niet voldoende op ratio wordt verketterd, want dan moeten ze maar gewoon hun ratio volgen, maar het gevoel dat er nu oneerlijk gehandeld wordt is dan weer wel terecht en dan hoeft de ratio niet gevolgd?![]()
Dat tromboseverhaal heeft toch niks te maken met een allergische reactie, of wel?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Bijwerkingencentrum Lareb ontving 132 meldingen met klachten die passen bij een heftige allergische reactie, waarvan 74 bij het vaccin van Pfizer/BioNTech (Comirnaty), 43 bij het vaccin van AstraZeneca (Vaxzevria), 14 bij het vaccin van Moderna en 1 bij het vaccin van Janssen![]()
Dat zou vorig jaar en eerder dit jaar 100% waar zijn, maar ineens is je persoonlijke vrijheid ook een argument geworden. Er is steeds meer vraag binnen de politiek om dingen als mondkapjes en testverplichtingen af te schaffen voor gevaccineerden, waardoor je een voordeel maakt voor die groep. Door dan een groep die voordelen niet te bieden terwijl je een groep die die voordelen geweigerd heeft een tweede kans te geven is (voor mijn gevoel) niet heel fair.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We doen het samen door die mensen voor te laten. Zij lopen de grootste risico's. Hoe minder groot de risico's, hoe minder maatregelen er nodig zijn.
Ik snap je gevoel wel, hoor, maar heel rationeel is het niet.
Rationeel gezien heb je 100% gelijk, zij moeten eerst gevaccineerd worden want hebben grotere kans ziek te worden en te overlijden.![]()
Allebei ernstige bijwerkingen van het vaccin.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat tromboseverhaal heeft toch niks te maken met een allergische reactie, of wel?![]()
toch voldoende voor jou om te reagerenquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Totaal niets onwenselijks aan. Gedoe om niets dit.![]()
Hoe kom je er bij dat dat is vanwege morren?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijkbaar is er wel gemord want ze komen toch weer sneller aan de beurtLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Tja, ik vind het uitgesproken dom om hele groepen homogeen weg te zetten voor wat dan ook. Of het nou om boomers, jongeren, immigranten, werklozen, mannen of vrouwen gaat.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neuh, die is volkomen terecht. Volgend jaar krijg ik bij Gods gratie wat korting op m’n collegegeld. Moet betaald worden door bezuinigingen op het onderwijs
Solidair weer. Het is een gift that keeps on giving die ego generatie.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Maar er zijn veel meer personen met pfizer gevacineerd dan met de andere vaccins. Dus wel even corrigeren.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Bijwerkingencentrum Lareb ontving 132 meldingen met klachten die passen bij een heftige allergische reactie, waarvan 74 bij het vaccin van Pfizer/BioNTech (Comirnaty), 43 bij het vaccin van AstraZeneca (Vaxzevria), 14 bij het vaccin van Moderna en 1 bij het vaccin van Janssen![]()
![]()
Dat het gedoe om niets is, inderdaad.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Eigenlijk moet je die incidentie als x per miljoen weergevenquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Bijwerkingencentrum Lareb ontving 132 meldingen met klachten die passen bij een heftige allergische reactie, waarvan 74 bij het vaccin van Pfizer/BioNTech (Comirnaty), 43 bij het vaccin van AstraZeneca (Vaxzevria), 14 bij het vaccin van Moderna en 1 bij het vaccin van JanssenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Heb je daar ook een bron van, van dat blijkbaar?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijkbaar is er wel gemord want ze komen toch weer sneller aan de beurt'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Hoezo is die stupide, twee keer 100 euro voor die test is toch best een flinke extra kostenpost. En het is natuurlijk wel gigantisch zuur als die straks op je bordje terecht komt door iemand die een totaal veilig vaccin heeft geweigerd omdat diegene zo graag een andere variant wil hebben.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lekker dan. Overigens vind ik die discussie over financiën stupide, maar dat terzijde. Ik ben er erg op tegen dat bepaalde groepen meer rechten krijgen dan andere.
Zelf zit ik nog steeds het moment af te wachten dat ik m'n vakantie definitief door kan laten gaan, wat afhankelijk is van het beleid in drie landen.![]()
Heel 60+ is toch geen risicogroep? 70+ en 60+ met onderliggend lijden. Ik ga er vanuit dat degenen die 60+ zijn die geweigerd hebben en in een risicogroep vallen wel met hun huisarts gesproken hebben of het wel of geen goed idee is.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze dat ook niet voor niks gedaan, ze hebben dat gedaan om alsnog die risicogroep te prikken. Dat is een rationele keuze en staat volgens mij los van een vocaal groepje.![]()
Of je maakt een keuze er niet zo druk om te maken, omdat het allemaal wel meevalt. Ik vind het meer zorgelijk dat 'boomers' weggezet worden als een groep die niet solidair zijn en het ok vinden om ze heel negatief te benaderen. Fijn staaltje generaliseren waar niemand iets aan heeft of niemand iets mee wint.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk zal dat allemaal wel meevallen maar er worden weer eens uitzonderingen gemaakt en dat is onwenselijkWeisst![]()
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Solidair weer. Het is een gift that keeps on giving die ego generatie.
Maar wel fieldlabs voor bijna een miljard. Typisch weer hoe dit gaat.![]()
Het hoort wel een beetje bij de leeftijd, je zo afzetten tegen de oudere generatie. Alles is de schuld van hen, deden wij vroeger ook. En doet de volgende generatie ook wel weer bij hen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, ik vind het uitgesproken dom om hele groepen homogeen weg te zetten voor wat dan ook. Of het nou om boomers, jongeren, immigranten, werklozen, mannen of vrouwen gaat.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Gastquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Kan je niet een paar leuke brieven schrijven naar kamerleden, of iets naar een talkshow ofzo?
De overgrote meerderheid zal dit als zeer oneerlijk ervaren, misschien kan druk er dan voor zorgen dat het alsnog niet door gaat.
Of misschien zorgt sociale druk er dan voor dat ze er vanzelf van af zien, als omgeving ze uitkotst en kleinkinderen weten dat door hun zeikboomerfamilie zij niet zonder test naar de club kunnen en elke keer daarvoor om moeten rijden...
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Iedereen uit 1981 kan vanaf nu een afspraak maken voor een vaccinatie.
Even op de website gekeken. Niet dus.blablablabla![]()
Nee.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:38 schreef kasper het volgende:
[..]
Vind je ook dat mensen die de coronamaatregelen niet goed opgevolgd hebben achteraan moeten sluiten?zie email 27 oktober![]()
Door vaccineren daalt de R.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hoe bescherm ik jou als ik een vaccin neem?
Dat is juist het mooie, iedereen kan zichzelf beschermen door een vaccin te nemen.zie email 27 oktober![]()
Je cookies even verwijderen of een andere browser.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:41 schreef Elan het volgende:
Even op de website gekeken. Niet dus.![]()
Niet als het een effect heeft op ziekenhuisbezetting, waar het volgens mij al een tijdje om gaat.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk zal dat allemaal wel meevallen maar er worden weer eens uitzonderingen gemaakt en dat is onwenselijk![]()
Hier werden boomers al aan de schandpaal genageld omdat ze om boodschappen gingen. Hoe haalden ze het in hun hoofd.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:41 schreef erkel het volgende:
[..]
Of je maakt een keuze er niet zo druk om te maken, omdat het allemaal wel meevalt. Ik vind het meer zorgelijk dat 'boomers' weggezet worden als een groep die niet solidair zijn en het ok vinden om ze heel negatief te benaderen. Fijn staaltje generaliseren waar niemand iets aan heeft of niemand iets mee wint.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het gebruik van de minachtende term 'boomers' is een gen X-dingetje, hè.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, ik vind het uitgesproken dom om hele groepen homogeen weg te zetten voor wat dan ook. Of het nou om boomers, jongeren, immigranten, werklozen, mannen of vrouwen gaat.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
De meeste generalisaties komen niet zomaar uit de lucht vallen, dus zou het niet zo maar eens kunnen dat de jeugd wel een punt heeft als ze zeggen dat hun belangen vrij structureel een lagere prioriteit krijgen dan die van ouderen?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:41 schreef erkel het volgende:
[..]
Of je maakt een keuze er niet zo druk om te maken, omdat het allemaal wel meevalt. Ik vind het meer zorgelijk dat 'boomers' weggezet worden als een groep die niet solidair zijn en het ok vinden om ze heel negatief te benaderen. Fijn staaltje generaliseren waar niemand iets aan heeft of niemand iets mee wint.![]()
Net zoals er ook ouderen zijn die jongeren generaliseren en daarop lopen te bitchen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het hoort wel een beetje bij de leeftijd, je zo afzetten tegen de oudere generatie. Alles is de schuld van hen, deden wij vroeger ook. En doet de volgende generatie ook wel weer bij hen.
Goes both ways.![]()
Dat is niet waar.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier werden boomers al aan de schandpaal genageld omdat ze om boodschappen gingen. Hoe haalden ze het in hun hoofd.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Wat ik ironisch vind is dat er hier regelmatig voorbij is gekomen dat als ik me niet zou laten vaccineren ik dikke pech had en ook maar geen recht had op een ziekenhuisbed.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:38 schreef erkel het volgende:
[..]
Wat ik een beetje mis in deze fijne projectie van onvrede, is dat iedereen een probleem had wanneer de zorg overspoelt was. We deden het niet voor de boomers, maar voor de gehele Nederlandse samenleving.
Daar ben ik het overigens niet mee eens, maar het is nogal ironisch dat als je als gezonde 'jongere' je vaccinatie weigert je maar mag sterven volgens de opinie die hier afentoe voorbij komt, maar als oudere met onderliggende kwalen je prima nog een keer recht mag hebben op een ander vaccin.
Voelt nogal als meten met twee maten. Is het rationeel? Absoluut niet. Is het eerlijk? Dat ook niet.![]()
Collega lukt het net wel. Wat gaat er mis bij jou dan?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:41 schreef Elan het volgende:
Even op de website gekeken. Niet dus.![]()
Nee.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De meeste generalisaties komen niet zomaar uit de lucht vallen, dus zou het niet zo maar eens kunnen dat de jeugd wel een punt heeft als ze zeggen dat hun belangen vrij structureel een lagere prioriteit krijgen dan die van ouderen?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Is mij toch gelukt om 11:38quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:41 schreef Elan het volgende:
Even op de website gekeken. Niet dus.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Uiteraard.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Net zoals er ook ouderen zijn die jongeren generaliseren en daarop lopen te bitchen.
Goes both ways.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik dacht dat dat meer voor pubers gold.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het hoort wel een beetje bij de leeftijd, je zo afzetten tegen de oudere generatie. Alles is de schuld van hen, deden wij vroeger ook. En doet de volgende generatie ook wel weer bij hen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Een snelle rekensom zegt dan dat Pfizer de helft qua bijwerkingen heeft tov zowel AZ en Moderna. Janssen met maar 1 bijwerking kan je eigenlijk niets over zeggen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je die incidentie als x per miljoen weergevenGéén kloon van tvlxd!![]()
Dacht het wel.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
het is voor mij helemaal geen boomer dingetje, het gaat ook niet om weigeraars maar om twijfelaars en het is heel goed dat de twijfelaars over de streep worden getrokken alleen zal je dat dan voor alle twijfelaars tegelijk moeten doen en niet voordat de niet twijfelaars geprikt zijn.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:41 schreef erkel het volgende:
[..]
Of je maakt een keuze er niet zo druk om te maken, omdat het allemaal wel meevalt. Ik vind het meer zorgelijk dat 'boomers' weggezet worden als een groep die niet solidair zijn en het ok vinden om ze heel negatief te benaderen. Fijn staaltje generaliseren waar niemand iets aan heeft of niemand iets mee wint.![]()
Nou doe ik even een Godwinnetje, maar dit argument houdt geen stand als we denken aan 80 jaar geleden.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De meeste generalisaties komen niet zomaar uit de lucht vallen, dus zou het niet zo maar eens kunnen dat de jeugd wel een punt heeft als ze zeggen dat hun belangen vrij structureel een lagere prioriteit krijgen dan die van ouderen?Weisst![]()
Het zou dan wel interessant zijn om te weten of de weigeraars nog steeds zouden hebben geweigerd wanneer er niet een zogenaamd beter vaccin voorhanden zou zijn.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ik ironisch vind is dat er hier regelmatig voorbij is gekomen dat als ik me niet zou laten vaccineren ik dikke pech had en ook maar geen recht had op een ziekenhuisbed.
Daar ben ik het overigens niet mee eens, maar het is nogal ironisch dat als je als gezonde 'jongere' je vaccinatie weigert je maar mag sterven volgens de opinie die hier afentoe voorbij komt, maar als oudere met onderliggende kwalen je prima nog een keer recht mag hebben op een ander vaccin.
Voelt nogal als meten met twee maten. Is het rationeel? Absoluut niet. Is het eerlijk? Dat ook niet.I'll give you something to do![]()
We hadden hier maanden geleden al een discussie over en toen uitte ik mijn scepsis over de zogenaamde extra investering in het hoger onderwijs. Wel sneu om te zien dat ik nu al gelijk krijg.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:41 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Maar wel fieldlabs voor bijna een miljard. Typisch weer hoe dit gaat.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ook nog wel voor adolescenten.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat meer voor pubers gold.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Zou het dan generaliserend onder hetzelfde kopje kunnen vallen als ik nu volledig gen-X ongekend dom noem?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het gebruik van de minachtende term 'boomers' is een gen X-dingetje, hè.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
Forum Opties Forumhop: Hop naar: