En voor mij dus ook. Tuurlijk is het goed dat die 60+ers alsnog aan de beurt komen, zeer terecht zelfs. Geen idee of ik daadwerkelijk (veel) later aan de beurt ben, hoop het niet natuurlijk, maar het voelt gewoon klote gezien het tempo van de afgelopen 1,5 week.quote:
Ik bedoel dingen als paracetamol, niet vaccins.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welnee. Ik heb die bijsluiters ook gelezen en AZ en Janssen komen er gewoon minder goed uit naar voren.
Gefeliciteerd, je wint de solidariteitsprijs. Ikzelf vind m'n eigen gezondheid te belangrijk om vermijdbare risico's te nemen, hoe klein ook, ten behoeve van het collectief. En op zulke momenten ben ik blij dat ik niet in een totalitaire samenleving woon.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt solidair is met de rest van de maatschappij? Al in maart een volkomen veilig vaccin accepteren als het je wordt aangeboden.
Grappig wel dat het afwijzen can een vaccin op gevoel en niet voldoende op ratio wordt verketterd, want dan moeten ze maar gewoon hun ratio volgen, maar het gevoel dat er nu oneerlijk gehandeld wordt is dan weer wel terecht en dan hoeft de ratio niet gevolgd?quote:
Prima hoor. Eens. Maar stellen we het vaccin paspoort dan ook even uit tot iedereen de kans heeft gehad?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, dat is een individuele afweging. Ik maak in geval van een klein risico ook liever een keuze voor een alternatief met een nog kleiner risico. Ook oudere mensen hebben het recht die keuze te maken. Goddank heeft de staat geen zeggenschap over ons lichaam.
Ik vind het prima dat eerst de ouderen Pfizer/Moderna aangeboden krijgen dan de jongeren. We komen met z'n allen het snelst uit de sores als er minder ernstig zieken zijn. Dat is dus een volstrekt rationele afweging. Irrationeel is om alleen aan je eigen belang te denken en er daarmee aan voorbij te gaan dat je eigen vrijheid samenhangt met verspreiding van het virus in de gehele maatschappij.
het gaat om nemen wat de pot schaft of achteraan sluiten, daar is toch niets raars aan, geldt voor iedereenquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor. Met je "AZ nemen of achteraan sluiten". Gelukkig werkt het niet zo in dit land.
Neem aan dat het er veel meer zijn toch?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
15.000 las ik ergens....
Geen idee of dat het volledige getal is.
Echt? Waarom hebben ze het dan over vertraging?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
15.000 las ik ergens....
Ik snap volledig dat ze graag Pfizer/Moderna krijgen. Snap ook volledig dat ze alsnog een afspraak moeten kunnen kijken, terecht. Maar de push van veel van de ouderen die tegen AZ hebben gezegd: "Dat hoef ik niet, geef mijn portie maar aan fikkie" die tegelijkertijd ook zeggen dat ze nu voor willen want "anders gaan ze dood" vind ik een beetje flauw.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jammer dat je dat zo voelt. Ik snap het sentiment wel.
Wellicht moeten “de boomers” nu massaal wachten met een afspraak maken. Maar eerlijk, ik zou dat ook niet doen als de overheid me deze keuze geeft.
Als dat het is dan is het verwaarloosbaar qua vertragingquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
15.000 las ik ergens....
Alleen voor risicogroepen is nu besloten dat het wellicht slimmer is om ze gewoon geprikt te hebben ipv van wachten met het oog op ziekenhuiscijfers.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat om nemen wat de pot schaft of achteraan sluiten, daar is toch niets raars aan, geldt voor iedereen
Volgens mij waren er op dat moment wat twijfels over de pot. Je kunt het nooit iemand kwalijk nemen dat ze daarom niet genomen hebben. Zéker niet als het je eigenlijk alleen maar om je eigen 'ticket to freedom' gaat.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat om nemen wat de pot schaft of achteraan sluiten, daar is toch niets raars aan, geldt voor iedereen
Sorry hoor, maar dat is gewoon niet waar.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Risico op ernstige bijwerkingen is niet hoger voor die groep met AZ dan met Pfizer.
Ik weet niet wat de stand van zaken nu is. Is het niet zo dat een bewijs van een negatieve test eenzelfde toegang verschaft als een vaccinatiepaspoort?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima hoor. Eens. Maar stellen we het vaccin paspoort dan ook even uit tot iedereen de kans heeft gehad?
Maar heeft die groep dan echt zo massaal geeist voor te mogen? Of is dit een rationele keuze geweest van de overheid?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap volledig dat ze graag Pfizer/Moderna krijgen. Snap ook volledig dat ze alsnog een afspraak moeten kunnen kijken, terecht. Maar de push van veel van de ouderen die tegen AZ hebben gezegd: "Dat hoef ik niet, geef mijn portie maar aan fikkie" die tegelijkertijd ook zeggen dat ze nu voor willen want "anders gaan ze dood" vind ik een beetje flauw.
Echt, ik begrijp dat ze alsnog een ander vaccin willen hebben en sta daar ook achter. Maar de vanzelfsprekendheid waarmee (door diezelfde groep) gezegd wordt: "Wij moeten nu voor!" geeft niet echt het gevoel dat we dit samen doen.
Vind je dit echt een correcte reactie?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is toch gewoon de boom-generatie die AZ aangeboden kreeg bij de huisarts, dat lijkt me gewoon feitelijk. Maar goed, als we daar over gaan vallen zijn de echte argumenten blijkbaar op.
Nee, landen kunnen nog aanvullende maatregelen eisen aan mensen die alleen negatief getest zijn. Nog even los van wie het überhaupt gaat financieren trouwens, want daar zie ik Hugo ook nog wel een mooie 180 over doen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de stand van zaken nu is. Is het niet zo dat een bewijs van een negatieve test eenzelfde toegang verschaft als een vaccinatiepaspoort?
Benieuwd of we ook coulant moeten zijn richting mensen die liever eerst willen wachten met inenten tot de vaccins al een aantal jaar goed en wel worden gebruiktquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
True, maar nu even terug naar de realiteit. Wat zal het verschil voor jou of mij zijn in dagen dat we extra moeten wachten? 1 dag?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |