SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Die moeten we erin houdenquote:
Zet het bier maar koud en de airco op standje noordpool wanneer weeronline dit zegt.quote:Op zondag 30 mei 2021 12:28 schreef dick_laurent het volgende:
@:Djeez
https://www.rtvutrecht.nl(...)hting-weer-juni-2021
Nu leg ik de lat niet heel erg hoog maar zelfs voor jou is dit toch een behoorlijk matig moedergrapje.quote:
Lol ok.quote:Op zondag 30 mei 2021 12:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Zet het bier maar koud en de airco op standje noordpool wanneer weeronline dit zegt.
https://www.weeronline.nl(...)ting-weer-lente-2021
Nouja in het zonniger dan normaal hadden ze wel gelijkquote:Op zondag 30 mei 2021 12:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol ok.
"De kans is namelijk groot dat het een droge lente wordt. Daarbij is het naar verwachting ook nog eens zonniger dan normaal."
Afijn zal je zien dat ze met deze te koele juni voorspelling opeens wel gelijk krijgen![]()
Afijn, voor nu is het iig topweer
Is de lente zonniger dan normaal verlopen ja?quote:Op zondag 30 mei 2021 12:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja in het zonniger dan normaal hadden ze wel gelijk
Lente was niet zonniger, toch? Scheelt niet veel, gok ik. Hier in het oosten sowieso niet. Maar het normaal is ook niet bepaald hoog.quote:Op zondag 30 mei 2021 12:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja in het zonniger dan normaal hadden ze wel gelijk
Ja, heerlijk op de fiets vandaag.quote:Op zondag 30 mei 2021 13:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Lente was niet zonniger, toch? Scheelt niet veel, gok ik. Hier in het oosten sowieso niet. Maar het normaal is ook niet bepaald hoog.
Prima weer om op pad te gaan. Rondje gefietst en Duitsland maar even in gegaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 30 mei 2021 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn moeder postte net een instagram story (ja, ze is hip hoor) dat ze ook lekker aan het fietsen was.
Heel Holland fietstHaha lol. Gelijke geesten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:Op zondag 30 mei 2021 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn moeder postte net een instagram story (ja, ze is hip hoor) dat ze ook lekker aan het fietsen was.
Heel Holland fietstNogal ja! Ik reed net naar huis, moet dan over smalle landbouwweggetjes en langs een natuurpark. Normaal kun je daar gewoon over de 100, nu maar 50 vanwege alle fietsers die je toch heel wilt houden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is juist de reden waarom ik nooit fietsquote:Op zondag 30 mei 2021 13:57 schreef Salina het volgende:
Als ik nou in een mooi heuvelachtig gebied woonde zou ik misschien wel vaker fietsen. Maar ja.
Had wel een mooie carmageddon run kunnen zijn.quote:Op zondag 30 mei 2021 14:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nogal ja! Ik reed net naar huis, moet dan over smalle landbouwweggetjes en langs een natuurpark. Normaal kun je daar gewoon over de 100, nu maar 50 vanwege alle fietsers die je toch heel wilt houden.
Ik ook hoor, doe dat liever dan de hele dag 'terassen' of op het strand liggen.quote:Op zondag 30 mei 2021 14:00 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Wordt altijd gedaan alsof fietsen voor oude mensen is, maar ik vind het zelf ook heerlijk hoor lekker wat km,s fietsen met mooi weer.
Ieder zijn ding hè. Ik snap niet hoe je met dit weer binnen wil zitten, voor een tv ook nog. Zo zijn we allemaal weer anders.quote:Op zondag 30 mei 2021 13:57 schreef Salina het volgende:
Mijn ouders doen dat ook altijd, rondje fietsen. Gister ook. Nog een foto op de app gekregen dat ze ergens lekker lunchen op een terrasje. Stelletje boomers.
Zelf snap ik dat rondje fietsen niet zo. Vroeger wandelde ik wel eens met mooi weer. Maar zomaar wat rondfietsen, meh.
Op zich wel lekker weer om er even uit te zijn vanmiddag, maar ik lig wel even lekker op de bank sport te kijken nu eerlijk gezegd.
Als ik nou in een mooi heuvelachtig gebied woonde zou ik misschien wel vaker fietsen. Maar ja.
Als het nog wat warmer wordt lig ik graag in het park of ergens bij het lokale plasje. Dat doe ik wel graag.quote:Op zondag 30 mei 2021 14:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ieder zijn ding hè. Ik snap niet hoe je met dit weer binnen wil zitten, voor een tv ook nog. Zo zijn we allemaal weer anders.
Oh ja, zonder tuin is het weer heel anders.quote:Op zondag 30 mei 2021 14:58 schreef Salina het volgende:
[..]
Als het nog wat warmer wordt lig ik graag in het park of ergens bij het lokale plasje. Dat doe ik wel graag.
Ieder zijn ding inderdaad. Niets mis mee.
Helaas heb ik geen tuin, anders zat ik daar denk ik wel.
Nee hoor, zonder tuin is het weer hetzelfdequote:Op zondag 30 mei 2021 15:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh ja, zonder tuin is het weer heel anders.
Ja ik heb daar gewoon niet veel mee. Het is gezellig hoor als je met wat bekende ben, maar voor mij hoeft het niet zo. En wil liever gewoon lekker bewegen.quote:Op zondag 30 mei 2021 14:40 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik ook hoor, doe dat liever dan de hele dag 'terassen' of op het strand liggen.
Ah, joh, Ijsebosweg, Cauberg, de Gulpener. Mooier wordt het niet daar.quote:Op zondag 30 mei 2021 14:09 schreef lily het volgende:
[..]
Dat is juist de reden waarom ik nooit fiets
Heerlijk geniet weertje jaquote:Op zondag 30 mei 2021 15:28 schreef dick_laurent het volgende:
Dit weer is gewoon sexy as fuck.
Lekker in tank top buiten kunnen rond lopen, finally.
Come on now
[ afbeelding ]
En maar blijven volhouden dat de aarde opwarmt. Wat een poppenkastquote:Op zondag 30 mei 2021 12:28 schreef dick_laurent het volgende:
@:Djeez
https://www.rtvutrecht.nl(...)hting-weer-juni-2021
Jij hebt mazzel dat er geen downvote knop is hier.quote:Op zondag 30 mei 2021 18:17 schreef Djeez het volgende:
[..]
En maar blijven volhouden dat de aarde opwarmt. Wat een poppenkast
Vast wel. Morgen is de laatste lentedagquote:
Bitch dont kill my vibe 😜 ik heb nog steeds goede hoop 😎quote:Op zondag 30 mei 2021 09:47 schreef Dven het volgende: [..] Na woensdag begint de voorherfst alweer.
Meer dat trollen in deze SC een volledig geaccepteerd verschijnsel isquote:Op zondag 30 mei 2021 18:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij hebt mazzel dat er geen downvote knop is hier.
Om te kotsen dat getroll. Blijkbaar is het normaal geworden ook hier.quote:Op maandag 31 mei 2021 08:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Meer dat trollen in deze SC een volledig geaccepteerd verschijnsel isvoor gelijke zaken loop je in veel andere fora gewoon tegen een ban op en word je vriendelijk vezocht je heil te zoeken in afvoerputje BNW.
Dat krijg je snel met een kaal koppie hequote:Op maandag 31 mei 2021 08:54 schreef DonDruiper het volgende:
Mistig noorden des lands.
Gister gevaren.. goed gesmeerd maar toch een beetje verbrand
Valt niet tegen te smerenquote:Op maandag 31 mei 2021 09:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat krijg je snel met een kaal koppie he
Het laat zich raden waar ergens jij zitquote:
De vraag is.. gaat het nog weg?quote:Op maandag 31 mei 2021 09:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Het laat zich raden waar ergens jij zit
[ afbeelding ]
Frieslandquote:Op maandag 31 mei 2021 09:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Het laat zich raden waar ergens jij zit
[ afbeelding ]
Net als eergisteren (bewolkt in noorden, onbewolkt in zuiden).quote:Op maandag 31 mei 2021 09:39 schreef dick_laurent het volgende:
Arme noorderlingen, wéér in de mist
(voel me net @:bloodymary1 nu lol)
boppequote:
Begint een beetje matig te worden aan het einde daar, maar vooralsnog is het echt goddelijk zomerweerquote:Op maandag 31 mei 2021 10:29 schreef aloa het volgende:
Mooie pluim weer. Gemiddelde is weer iets omhoog gegaan.
Woensdag en Donderdag kans op onweer.
[ link | afbeelding ]
Haha, ja lekker hè. Strakblauwe lucht.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:39 schreef dick_laurent het volgende:
Arme noorderlingen, wéér in de mist
(voel me net @:bloodymary1 nu lol)
quote:Op maandag 31 mei 2021 10:36 schreef Djeez het volgende:
Het is weer voorbij, die mooie zomer. Die zomer duurde welgeteld één dag
Hier ook gelukkig.quote:
Is het zo erg in die regio's? Even checken.quote:Op maandag 31 mei 2021 10:55 schreef Wolter_Kroes het volgende:
Strakblauw in west Europa.
Je zal maar in Spanje, Portugal of... de Balkan zitten, regen en een graadje of 13
quote:Op maandag 31 mei 2021 11:10 schreef Salina het volgende:
Iedereen lekker in de zon dus nu.![]()
Nou ja, behalve Djeez. Dus. Blijkbaar.![]()
Al weet ik niet of we zijn laatste post serieus moeten nemen.
Veel zon, af en toe een buitje, 20-25 graden. Perfect weer tochquote:Op maandag 31 mei 2021 10:29 schreef aloa het volgende:
Mooie pluim weer. Gemiddelde is weer iets omhoog gegaan.
Woensdag en Donderdag kans op onweer.
[ link | afbeelding ]
Spanje en Portugal horen bij Zuid-Europa. Ziet er daar voor de rest prima uit hoor. 10/11 uur 's morgens en bijna overal zo'n 18 tot 25 graden.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:10 schreef Salina het volgende:
Iedereen lekker in de zon dus nu.![]()
Nou ja, behalve Djeez. Dus. Blijkbaar.![]()
Al weet ik niet of we zijn laatste post serieus moeten nemen.
[..]
Is het zo erg in die regio's? Even checken.
Spanje en Portugal zijn ook West Europa trouwens. Misschien bedoel je Noord-West Europa dan.
Ah, ik dacht al. Gewoon een beetje geinen dus. Nou, vooruit dan maar.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Spanje en Portugal horen bij Zuid-Europa. Ziet er daar voor de rest prima uit hoor. 10/11 uur 's morgens en bijna overal zo'n 18 tot 25 graden.
Zat jij niet in #TeamAirco?quote:Op maandag 31 mei 2021 11:10 schreef Nattekat het volgende:
Het noorden des lands blijft een beetje achter.
Had ik stiekem ook nog wel gewild om zo veel mogelijk die warmte het huis uit te werpen voor de verwarming weer aan ging
Niks mis mee idd.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Veel zon, af en toe een buitje, 20-25 graden. Perfect weer toch
Ramen tegenover elkaar open werkt 100 keer beter dan dat prutdingquote:
Maar eentje voor kerst vragen dan. Ook de enige periode dat je ze in NL waarschijnlijk nog een beetje snel geplaatst gaat kunnen krijgenquote:Op maandag 31 mei 2021 11:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ramen tegenover elkaar open werkt 100 keer beter dan dat prutding
Ik heb me wel voorgenomen om een nieuwe te kopen, maar wegens het gebrek aan enorme hitte in de weerkaarten is het er nog niet van gekomen. Ik heb hem op een enkele avond om te kijken of die de winter wel had overleefd na niet eens aan gehad. Vorig jaar had dat ding er al vele uren op zitten.
Nee, het wordt een mobiel ding. Binnen een jaar ga ik verhuizen (tenzij er plots van alles mis gaat) en over een jaar gaat er flink verbouwd worden hier en moet die airco er weer van af, dus feitelijk zou het maar voor één zomer zijn die niet eens zo heel erg warm lijkt te gaan worden.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar eentje voor kerst vragen dan. Ook de enige periode dat je ze in NL waarschijnlijk nog een beetje snel geplaatst gaat kunnen krijgen
Precies. Veel ruimte voor de zon, briesje, aangename temperaturen. Niemand die er daar wakker van zal liggenquote:
Ah oke. Dan is het voor nu die investering niet waard nee. Desondanks zou ik in de volgende woning dan liever een split unit hebben dan een mobiele. Lijkt me ook dat zo'n mobiele qua verbruik met de prijzen in Nederland al rap meer kost dan een split?quote:Op maandag 31 mei 2021 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, het wordt een mobiel ding. Binnen een jaar ga ik verhuizen (tenzij er plots van alles mis gaat) en over een jaar gaat er flink verbouwd worden hier en moet die airco er weer van af, dus feitelijk zou het maar voor één zomer zijn die niet eens zo heel erg warm lijkt te gaan worden.
Klopt. Het wordt wel sociale huur, dus de kans is vrij groot dat ik niet eens toestemming ga krijgen om er één te plaatsen.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah oke. Dan is het voor nu die investering niet waard nee. Desondanks zou ik in de volgende woning dan liever een split unit hebben dan een mobiele. Lijkt me ook dat zo'n mobiele qua verbruik met de prijzen in Nederland al rap meer kost dan een split?
Dan wordt het weer lastiger ja, alhoewel ook dat weer afhankelijk is van organisatie tot organisatie. Problematisch is wel dat je bij de meeste er dan in de late avond en nacht geen gebruik van mag maken. Zodat je lekker in bed te temperatuur met het kwartier voelt stijgenquote:Op maandag 31 mei 2021 11:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klopt. Het wordt wel sociale huur, dus de kans is vrij groot dat ik niet eens toestemming ga krijgen om er één te plaatsen.
Zo heb ik de afgelopen zomers ook overleefd omdat dat ding te veel herrie maakt om goed te slapenquote:Op maandag 31 mei 2021 11:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan wordt het weer lastiger ja, alhoewel ook dat weer afhankelijk is van organisatie tot organisatie. Problematisch is wel dat je bij de meeste er dan in de late avond en nacht geen gebruik van mag maken. Zodat je lekker in bed te temperatuur met het kwartier voelt stijgen
Hangt een beetje van de bouwkwaliteit af natuurlijkquote:Op maandag 31 mei 2021 11:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo heb ik de afgelopen zomers ook overleefd omdat dat ding te veel herrie maakt om goed te slapen
Lijkt me dat warmte in de binnenmuren ook veel minder een probleem is als je goed kan koelen.
Hoe slechter hoe beterquote:Op maandag 31 mei 2021 11:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Hangt een beetje van de bouwkwaliteit af natuurlijk
Zon deze tijd van het jaar natuurlijk ook op z'n sterkst. Maar weinig mensen zullen al iets van kleur ontwikkeld hebben. Gaat een pijnlijk feest worden jaquote:Op maandag 31 mei 2021 13:13 schreef DemonRage het volgende:
Met het zonnige weer van deze dagen en het feit dat mensen staan te popelen om er eindelijk van te genieten, kan ik niet wachten tot op social media weer foto's voorbij komen van mensen die zich zo rood hebben laten bakken dat ze lichtgeven in het donker.
Ik vond recent nog veel mensen juist een kleur hebben, van rond Koningsdag. Alsof iedereen ook echt de zonnige dagen volledig heeft benut.quote:Op maandag 31 mei 2021 13:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Zon deze tijd van het jaar natuurlijk ook op z'n sterkst. Maar weinig mensen zullen al iets van kleur ontwikkeld hebben. Gaat een pijnlijk feest worden ja
Föhn denk ik?quote:Op maandag 31 mei 2021 13:34 schreef Dven het volgende:
Scandinavië ook wel bijzonder. Lokaal tot 28 graden.
[ afbeelding ]
Niet direct, zitten gewoon midden in de warme tropische lucht die naar het noorden gestuwd wordtquote:
Waar je uiteraard ook al veel mee kan bereiken.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Tegen de zomer zit ik wel in #TeamVentilator.
Ah ja, zie het, had alleen naar het oppervlakte wind gekeken, die was wel wat oosterlijk.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet direct, zitten gewoon midden in de warme tropische lucht die naar het noorden gestuwd wordt
Mijn tuintje heeft zo'n overdekt prieeltje. Daar zit ik vandaag lekker chill onder te werken met laptopje, toch buiten en niet in de zon. Rond een uurtje of 16:30 ga ik nog wel ff een uurtje dr in, dan fik ik niet meer weg.quote:Op maandag 31 mei 2021 13:13 schreef DemonRage het volgende:
Met het zonnige weer van deze dagen en het feit dat mensen staan te popelen om er eindelijk van te genieten, kan ik niet wachten tot op social media weer foto's voorbij komen van mensen die zich zo rood hebben laten bakken dat ze lichtgeven in het donker.
ik stem voor. klein briesje, 24-26 graden, veel zon en prima nachttemperaturen. Ik zie alleen maar positieve punten. 1 keer per 2 weken onweer.quote:Op maandag 31 mei 2021 15:10 schreef Pisces29 het volgende:
Zullen we dit weer tot half oktober doen?Warmer mag voor mij altijd, maar wellicht dat we zo de middenweg hebben.
Ben fanquote:Op maandag 31 mei 2021 21:36 schreef INViCTuS het volgende:
Donderdag terreur buien?
[ twitter ]
[ twitter ]
Dankzij dagen als deze ben je die kutheid van de afgelopen maand gelukkig heel snel vergeten.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:00 schreef Nattekat het volgende:
Uhh, ik ben zo gewend aan kuttemperaturen dat ik vergeten ben dat er al heel vroeg op de dag begonnen moet worden met ramen open op warme dagen als deze
Wacht, dus het is niet tyfus koud/nat/extreem grijs in Assen nu?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:26 schreef Djeez het volgende:
Ik moet vanaf vandaag weer een dag in de week op kantoor werken. Eeuwig zonde met dit weer
*Reinoutquote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:38 schreef Elan het volgende:
https://www.weer.nl/nieuw(...)f-en-toe-fiks-onweer
Voorspelling van Reinier.TL;DR Juno en juli gaan schroeien.
Team Airco 1-0quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:38 schreef Elan het volgende:
https://www.weer.nl/nieuw(...)f-en-toe-fiks-onweer
Voorspelling van Reinier.TL;DR Juno en juli gaan schroeien.
unsicher sind.quote:Op maandag 31 mei 2021 21:36 schreef INViCTuS het volgende:
Donderdag terreur buien?
[ twitter ]
[ twitter ]
Zul je zien dat dat net de enige dag in de week is dat het in Assen mooi weer is...quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:26 schreef Djeez het volgende:
Ik moet vanaf vandaag weer een dag in de week op kantoor werken. Eeuwig zonde met dit weer
Vanaf overmorgen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 15:08 schreef Revanches het volgende:
Heel mooi weer, maar hopelijk binnenkort ook weer onweer.![]()
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 15:45 schreef INViCTuS het volgende:
De Bilt zal wel weer blijven steken op 24.9
Eindelijk.quote:De eerste landelijke zomerse dag van het jaar is een feit: dinsdag rond 15.50 uur is in De Bilt een temperatuur van 25,2 graden gemeten.
Nee, vandaag mooi weer. Op een snikheet kantoor. Vol stinkende collega'squote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wacht, dus het is niet tyfus koud/nat/extreem grijs in Assen nu?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De woeste geur van echte mannen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 18:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee, vandaag mooi weer. Op een snikheet kantoor. Vol stinkende collega's
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 20:58 schreef INViCTuS het volgende:
Oe, de modellen hinten naar onweer in de nacht van vrijdag op zaterdag. het is pas dinsdag, dus even afwachten, uiteraard
quote:onweer in de nacht van vrijdag op zaterdag
quote:onweer in de nacht
Nu je het zegt...quote:Op dinsdag 1 juni 2021 22:08 schreef Nattekat het volgende:
Wat is er met de heerlijke verkoeling in de avond gebeurd?
Jij bent ook wel echt de zeikerd aller zeikerds he. Is het wederom warmer dan 20 graden (want als het dat niet is zeik je dat het te koud is), mis je de verkoeling.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 22:08 schreef Nattekat het volgende:
Wat is er met de heerlijke verkoeling in de avond gebeurd?
Nee, de afgelopen dagen waren perfect. Ook voor mij kan het te warm wordenquote:Op dinsdag 1 juni 2021 22:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij bent ook wel echt de zeikerd aller zeikerds he. Is het wederom warmer dan 20 graden (want als het dat niet is zeik je dat het te koud is), mis je de verkoeling.
Over warme nachten gesproken..quote:Op dinsdag 1 juni 2021 22:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, de afgelopen dagen waren perfect. Ook voor mij kan het te warm worden
En dan vooral 's nachts.
Ik zie alleen één huilende kat.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:14 schreef Dven het volgende:
Ah, na het geklaag over koud weer is het geklaag over warmte aanstaande
Katten janken altijd als het niet tussen de 18-22 graden is met een paar schapenwolkjes maar voornamelijk een brandende zon en een héél klein verkwikkend briesje.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zie alleen één huilende kat.![]()
Wat een weertje.
Hooguit dat ik vandaag niet kan genieten van het prachtige weerquote:Op woensdag 2 juni 2021 11:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Katten janken altijd als het niet tussen de 18-22 graden is met een paar schapenwolkjes maar voornamelijk een brandende zon en een héél klein verkwikkend briesje.
Spijt me voor jequote:Op woensdag 2 juni 2021 11:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hooguit dat ik vandaag niet kan genieten van het prachtige weer
Wou zeggen. Merendeel vd users hier is nu gewoon intens gelukkig.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zie alleen één huilende kat.![]()
Wat een weertje.
Jij mag het een act noemen maar als je een beetje rondom je kijkt zie je hier overal op het forum en op andere plekken op het internet alweer geklaag over de hitte.quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wou zeggen. Merendeel vd users hier is nu gewoon intens gelukkig.
Maar Dven moet z'n act natuurlijk ook in ere houden he
Volgens mij is de estofex van morgen er nog niet? Deze die ik nu op hun site zie loopt tot morgenochtend 600uquote:Op woensdag 2 juni 2021 16:15 schreef Drass het volgende:
Estofex geeft alleen maar onweer aan voor morgen. Geen levels.
quote:
quote:
Dit. Maar de trend is wel dat de avondtemperaturen de komende tijd gaan stijgen. Lang leve de stille ventilator.quote:Op woensdag 2 juni 2021 18:31 schreef Pvt.Webster het volgende:
Het is best warm, maar zolang het in de avond lekker afkoelt vind ik het best.
2 maanden? Wat dacht je van 7 maanden. Het is minimaal 6 maanden fris/koud geweest en 1 maand was acceptabel betreft temperatuur. Er is nu helemaal geen hitte. enige warmte wel, maar met een luchtvochtigheid van 30/40% prima uit te houden. 30+ is pas hittequote:Op woensdag 2 juni 2021 18:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[..]![]()
Na 2 maanden in godverdomse grafkou gezeten te hebben, krijgen we inderdaad niet de kans om te acclamatiseren nu de zomer onvervalst binnen is komen walsen.
't is nu 29°C in Eindhoven... afgelopen donderdag werd het maar hooguit 13,3°C
Ja oke... ik bedoelde eigenlijk dat april en mei te koud waren en da's 2 maanden te lang in de kutkou zitten.quote:Op woensdag 2 juni 2021 18:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
2 maanden? Wat dacht je van 7 maanden. Het is minimaal 6 maanden fris/koud geweest en 1 maand was acceptabel betreft temperatuur. Er is nu helemaal geen hitte. enige warmte wel, maar met een luchtvochtigheid van 30/40% prima uit te houden. 30+ is pas hitte
quote:Op woensdag 2 juni 2021 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Onweer in het oosten hoorde ik hehehehehehe
Mja, de opbouw ontbrak een beetje dit jaarquote:Op woensdag 2 juni 2021 18:34 schreef dick_laurent het volgende:
Nederlanders kunnen echt niet tegen warmte geloof ik
Was heerlijk vandaag had er ook weer 50km opzitten. Wel opvallend stil, maar denk dat de meeste mensen die vrij waren eerder naar het strand zijn of ergens anders.quote:Op woensdag 2 juni 2021 18:28 schreef ACT-F het volgende:
Lekker fietsweer met een softijsje erbijMorgen en overmorgen ontploffende bloemkolen
Hier staat vanaf zondag gewoon nog steeds 25 graden hoor voor die week.quote:Op woensdag 2 juni 2021 18:37 schreef Haags het volgende:
Vanaf zondag noordenwind en een graadje of 20, wel droog. Ook fijn.
Vandaag ook trouwens.
Vrij genomen vanmiddag. Fijn dat ik dat zelf allemaal kan bepalen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 10:51 schreef Salina het volgende:
Echt geen weer om te werken. En om vanavond te sporten. Twijfel om vrij te nemen. Keuzes, keuzes.
Ondertussen even flink weg te branden hier op het balkon. Stuk warmer dan gisteren en minder wind dan gisteren. Althans zo voelt het.
Excuus Frutsel je hebt helemaal gelijk. Zit nog in mijn dinsdag modus!quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens mij is de estofex van morgen er nog niet? Deze die ik nu op hun site zie loopt tot morgenochtend 600u
De nieuwe komt vanavond pas dacht ik?
Meiregen is zegen voor de tuinquote:Op woensdag 2 juni 2021 19:38 schreef Stefanovich het volgende:
Heerlijk weer. Alles is ook zo mooi groen. Hopelijk blijft het dat wel, dus hopelijk volgt geen droge schroei-periode van maanden.
Met opbouw janken ze nog zodra het boven 22 wordt.quote:Op woensdag 2 juni 2021 19:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mja, de opbouw ontbrak een beetje dit jaar
Een week geleden was het nog een beetje kwakkelen rond de 15.
quote:Op woensdag 2 juni 2021 19:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met opbouw janken ze nog zodra het boven 22 wordt.![]()
quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:08 schreef cherrycoke het volgende:
ik zie rode pitten zeeland binnenkomen
Vind het totaal niet erg. Laat maar lekker droog blijven en gewoon dit weer.quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:56 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
zoals ik al zij het schuift en schuift en schuift en tadaa, verdwenen uit de kaarten.
Wat schuift? Dit is toch wel behoorlijk prima en aangenaamquote:Op woensdag 2 juni 2021 20:56 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
zoals ik al zij het schuift en schuift en schuift en tadaa, verdwenen uit de kaarten.
de zogenaamde onweer en regen voor morgen en vrijdag.quote:Op woensdag 2 juni 2021 21:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wat schuift? Dit is toch wel behoorlijk prima en aangenaam
Wat is verdwenen?quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:56 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op woensdag 2 juni 2021 21:12 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
de zogenaamde onweer en regen voor morgen en vrijdag.
WaT iS VeRdWeNeN?quote:
Dat ziet er fantastisch uit.quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:56 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
Dat je dat überhaupt ooit serieus hebt genomen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 21:17 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
WaT iS VeRdWeNeN?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat godverdomme
Vooral als absurde CAPE/LI kaarten stand houden tot vlak voor de dag zelf en Estofex met een extended forecast komt waar ze al een level 2 intekenen en spreken van mogelijke opschaling.quote:Op woensdag 2 juni 2021 21:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat je dat überhaupt ooit serieus hebt genomen.
Als er echt onweer aan zit te komen van mooie proporties, dan weet je dat wel.
Ik kan me een level 3 voltreffer herinneren. Ergens rond 2011 gok ik zo.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Vooral als absurde CAPE/LI kaarten stand houden tot vlak voor de dag zelf en Estofex met een extended forecast komt waar ze al een level 2 intekenen en spreken van mogelijke opschaling.
Joplinquote:Op woensdag 2 juni 2021 22:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan me een level 3 voltreffer herinneren. Ergens rond 2011 gok ik zo.
Van alle BBQ-tuinfeesten natuurlijk.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:18 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Net als gisteren is Eindhoven weer een warmte-eiland, met nog 25,3°C om 22:00u blijft het hier goed hangen.
Da's natuurlijk een self fulfilling prophecy... "het blijft vanavond lang warm dus het is barbecue-weer" en doordat iedereen aan het barbecuen gaat blijft het inderdaad lekker lang warm.quote:
quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Vooral als absurde CAPE/LI kaarten stand houden tot vlak voor de dag zelf en Estofex met een extended forecast komt waar ze al een level 2 intekenen en spreken van mogelijke opschaling.
Het onweert is te zien deze webcam in Vlissingen (staat op het zuiden gericht):quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:27 schreef Qunix het volgende:
Hebben jullie de radar gezien!?
Iemand hier uit Zeeland?
Nicequote:Op woensdag 2 juni 2021 22:32 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het onweert is te zien deze webcam in Vlissingen (staat op het zuiden gericht):
Anno 2021 geen hor hebbenquote:Op woensdag 2 juni 2021 23:15 schreef Oerbeer het volgende:
Plakkerige kutnacht gaat dit worden. De airco maakt teveel herrie en de ramen open is vragen om allerlei vliegend ongedierte dus dat doen we ook maar niet. Kut kut kut.
Simpel horretje kopen met dubbelzijdig plakband, en klaar.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:15 schreef Oerbeer het volgende:
Plakkerige kutnacht gaat dit worden. De airco maakt teveel herrie en de ramen open is vragen om allerlei vliegend ongedierte dus dat doen we ook maar niet. Kut kut kut.
De bekende langzaam trekkende single cell pulse storms die straten onder water zetten.quote:Op donderdag 3 juni 2021 05:59 schreef Drass het volgende:
Estofex geeft een level 1 met kans op zware buien met veel neerslag 😀
En terechtquote:Op woensdag 2 juni 2021 16:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij mag het een act noemen maar als je een beetje rondom je kijkt zie je hier overal op het forum en op andere plekken op het internet alweer geklaag over de hitte.
Dit is wel een tamelijk goddelijke verwachting zeg, zo door tot en met september ofzoquote:Op woensdag 2 juni 2021 20:56 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
Oei, dit begint tamelijk dicht bij Nunspeet te komenquote:
Plaknacht moet toch de temperatuur toch op 20+ blijven?quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:57 schreef dick_laurent het volgende:
Vannacht eerste nacht inderdaad die je als ''plaknacht'' mag bestempelen. Maar hey, ventilator aangezet in slaapkamer en gewoon 8 uur geslapen hoor, dus ik klaag niet
Lekker hoorquote:Op donderdag 3 juni 2021 12:01 schreef DemonRage het volgende:
Nou beginnen er buien met onweer te ontstaan. De eerste die ons land gaat bereiken trekt richting Zuid-Limburg.
Het dauwpunt tikt op sommige plaatsen de 18°C aan.
Om te plakken is vooral het gevoelsmatige van belang neem ik aan.quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Plaknacht moet toch de temperatuur toch op 20+ blijven?
Hoop dit jaar echt zo min mogelijk absurd hete nachten, dat het niet kouder wordt dan 25 graden en om 23:00 nog 30+
Gister was het warmer, maar vond ik het wel aangenamer.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:11 schreef dick_laurent het volgende:
Damn zeg wat is dit lekker. Met laptopje in de tuin, koud flesje water, licht briesje dat af en toe voorbij komt. Chill muziekje in de oortjes. Kan echt niet beter dan dit.
Thuiswerken in je hemdje en korte broek en blote voeten = PURRRRFECT![]()
Pre corona had ik nu met lange broek en overhemd aan op een benauwd kantoor gezeten met alle ramen hermetisch dichtgetimmerd. Fuck dat zeg.
Gisteren was de warmte ook nog niet helemaal doorgedrongen in de stenenquote:Op donderdag 3 juni 2021 12:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gister was het warmer, maar vond ik het wel aangenamer.
Daarom, niet binnen zitten nu maar buiten. Hoe moeilijk kan het zijnquote:Op donderdag 3 juni 2021 12:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gisteren was de warmte ook nog niet helemaal doorgedrongen in de stenen
Maar gisteravond werd het wel vrij snel heel erg benauwd, en dat is niet meer goedgekomen.
Buiten is het stervensbenauwdquote:Op donderdag 3 juni 2021 13:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daarom, niet binnen zitten nu maar buiten. Hoe moeilijk kan het zijn
Hier ook meer wolken dan zon momenteel, maar het briesje is perfect. Dat briesje heb ik binnen nauwelijks. Dus buiten is en blijft fijnerquote:Op donderdag 3 juni 2021 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Buiten is het stervensbenauwd
De zon is zelfs weg.
Petrigoorquote:
Nattekat?quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:05 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hier in Eindhoven ruikt het gewoon naar nat.
Hier ook inmiddelsquote:Op donderdag 3 juni 2021 13:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier ook meer wolken dan zon momenteel, maar het briesje is perfect. Dat briesje heb ik binnen nauwelijks. Dus buiten is en blijft fijner
Bij jullie misschien maar Helmond is droog, niks gehad, wat gerommel en dat was het dan. En het is enorm benauwd, dus ik hoopte op een plens water.quote:
Ik mentionde je, maar was de 1 vergetenquote:Op donderdag 3 juni 2021 14:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier 1 knal en 3 druppels gehad. Maar lijkt toch of de benauwheid daardoor al weer weg is.
Ah ja, had het gemist. Maar inderdaad, hier superbenauwd geweest, is nu iets minder. Maar dat is altijd nog beter dan te koud!quote:Op donderdag 3 juni 2021 15:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik mentionde je, maar was de 1 vergeten
Je doet echt iets verkeerd, bij mij is het gewoon 60% lv binnen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 15:06 schreef Cheeseburgert het volgende:
Waarom kan dit land nou nooit eens een normale zomer hebben![]()
[ afbeelding ]
Bij jou is de luchtvochtigheid dan ook niet 95% buiten.quote:Op donderdag 3 juni 2021 15:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je doet echt iets verkeerd, bij mij is het gewoon 60% lv binnen.
Om 16u15 - 16u30 kon er wel eens wat gaan vallen idd.......of het uitkomt betwijfel ik.quote:
de meesten hier zouden dat "ongeluk" of "weer dat kutschild" noemenquote:Op donderdag 3 juni 2021 16:18 schreef heywoodu het volgende:
Onweer echt precies overal hier omheen, behalve hier. Dat geluk gaat vast niet lang aanhouden
Weet ik, ik juich ervoorquote:Op donderdag 3 juni 2021 16:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
de meesten hier zouden dat "ongeluk" of "weer dat kutschild" noemen
Ja altijd genieten haha.quote:Op donderdag 3 juni 2021 17:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Deurne is altijd een feest als het onweert in juni.
De stoep amper nat, wel nu gedonder onder de rook van Nijmegenquote:Op donderdag 3 juni 2021 15:52 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Om 16u15 - 16u30 kon er wel eens wat gaan vallen idd.......of het uitkomt betwijfel ik.
of waaitquote:Op donderdag 3 juni 2021 18:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Deurne zijn ze bijna altijd de Sjaak als het regent of hagelt.
Hele dag? Dat was nergens verwachtquote:Op donderdag 3 juni 2021 18:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Het zou de hele dag gaan regenen vandaag. Welgeteld 3 druppels gezien. Maar het zal wel heel plaatselijk zijn, want het pittoreske Deurne, waar op de foto's hierboven de straten blank staan is ook maar 20 km.
Maar zoals iemand anders hierboven vermeldt, in Deurne zijn ze bijna altijd de Sjaak als het regent of hagelt.
Oh dat is geluk hebben dan want ik kwam voor mijn werk door de heijakker, zeilberg, houtenhoek en de derpsestraat en daar was het feest.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:21 schreef mefke79 het volgende:
Het is zelfs zo plaatselijk dat de andere kant van Deurne geen problemen had. Inmiddels heeft Helmond ook behoorlijk wat regen gehad, maar ook dat was heel plaatselijk. Ik reed 2 kilometer vanaf mijn werk en ging van miezer naar serieuze regen, het kanaal over en hup in de zon. Bizar. En straks scheen de zon zo fel in combinatie met kei harde regen dat alles wit leek en je dus niets meer zag.
Kans op buien en zaterdag misschien wat langer tegen. Edoch, nog onzeker.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh dan had ik zeker bij de verkeerde dag gekeken. Morgen?
Ah valt mee dan. Edoch, mooi woord.quote:Op donderdag 3 juni 2021 18:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kans op buien en zaterdag misschien wat langer tegen. Edoch, nog onzeker.
Hier komt zo een terreurbui
Aan de andere kant van de sloot regent het anders zn bestquote:Op donderdag 3 juni 2021 18:29 schreef Snowsquall het volgende:
Matige regenval nu en nog steeds gerommel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |