ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
De Bentheimer Eisenbahn bestaat dit jaar 125 jaar en geeft ter gelegenheid daarvan een Jubileumszeitung uit. Het eerste deel, dat de geschiedenis tot 1979 behandelt, staat nu online. Het tweede deel volgt in het najaar.
Dit soort stakingen moeten gewoon verboden worden. Asociaal en egostisch om ten koste van anderen maar te gaan staken als je je zin niet krijgt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op dinsdag 27 april 2021 08:22 schreef mschol het volgende: die verpleegkundige neemt dan gewoon de taxi of rijdt met collega's mee lijkt mij dit is vantevoren aangeven en prima op te anticiperen.
Dan nog: waarom zou je andere verplichten te moeten anticiperen omdat jij je baas niet kan overtuigen om een loonsverhoging te geven?
Zoals gewend van het FNV zijn de eisen weer ronduit absurd en een typisch toonbeeld van het verwende boomervolk wat die hele club berhaupt in leven houdt. Lekker door blijven janken en alle jongere generaties wegjagen en het houdt vanzelf wel een keer op
Je kan ook een andere baan zoeken als je meer wil verdienen.
Met die instelling liepen we allemaal nog steeds katoen te plukken in ruil voor net genoeg eten om te overleven. Blijkbaar werken de mensen bij ProRail al een poos met een verlopen cao dus linksom of rechtsom zal er toch beweging in moeten komen.
Of de eisen realistisch zijn is een ander verhaal maar om het alleen in de schoenen van de bos te schuiven is wel een beetje overdreven. De roep om actie komt al veel eerder vanaf de werkvloer dan dan de bonden daadwerkelijk acties aankondigen.
Dit soort stakingen moeten gewoon verboden worden. Asociaal en egostisch om ten koste van anderen maar te gaan staken als je je zin niet krijgt.
Gelul. Staken is een recht. Vakbonden zijn broodnodig in de tijd dat bijna alle bezuinigingen worden gerealiseerd door besparing op personeelskosten. Dat al die millennials zo zijn afgestompt door het neoliberale lulverhaal dat ze het nut van vakbonden niet zien, is eigenlijk te triest voor woorden. Juist zij zijn de pineut.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 26 april 2021 13:44 schreef dennistd het volgende: De Bentheimer Eisenbahn bestaat dit jaar 125 jaar en geeft ter gelegenheid daarvan een Jubileumszeitung uit. Het eerste deel, dat de geschiedenis tot 1979 behandelt, staat nu online. Het tweede deel volgt in het najaar.
Gelul. Staken is een recht. Vakbonden zijn broodnodig in de tijd dat bijna alle bezuinigingen worden gerealiseerd door besparing op personeelskosten. Dat al die millennials zo zijn afgestompt door het neoliberale lulverhaal dat ze het nut van vakbonden niet zien, is eigenlijk te triest voor woorden. Juist zij zijn de pineut.
Het stakingsrecht mag niet ten koste gaan van anderen en dat lijkt bij bijvoorbeeld de spoorwegen wel te gebeuren. Zeker als het CNV en een andere vakbond wel voor de nieuwe CAO hebben gestemd. Verder komen vakbonden vooral op voor de belangen van 50-plussers, met name op het gebied van pensioenen en ouderenregelingen en die belangen zijn vaak tegenstrijdig met de belangen van millenials.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Van wie niet? Van mij wel hoor. Staken is een drukmiddel. Gebruik de gepaste druk. En publieksvriendelijke acties zijn redelijk nutteloos gemaakt door poortjes waar het personeel lijkt me weinig controle over heeft. Dus dan maar het werk neerleggen. Terecht.
Van wie niet? Van mij wel hoor. Staken is een drukmiddel. Gebruik de gepaste druk. En publieksvriendelijke acties zijn redelijk nutteloos gemaakt door poortjes waar het personeel lijkt me weinig controle over heeft. Dus dan maar het werk neerleggen. Terecht.
En de gebruiker is dan weer de lul. Wordt eens tijd dat het FNV zichzelf opheft, want als het aan FNV Spoor ligt willen ze enkel mat-ritten rijden zonder “vervelende” reizigers.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
En de gebruiker is dan weer de lul. Wordt eens tijd dat het FNV zichzelf opheft, want als het aan FNV Spoor ligt willen ze enkel mat-ritten rijden zonder “vervelende” reizigers.
Ja, soms hoort een beetje ongemak voor derden erbij als het gaat om dingen waar al veel te lang een loopje mee wordt genomen, zoals arbeidsrecht in het algemeen en salarissen specifiek.
Op dinsdag 27 april 2021 22:46 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja, soms hoort een beetje ongemak voor derden erbij als het gaat om dingen waar al veel te lang een loopje mee wordt genomen, zoals arbeidsrecht in het algemeen en salarissen specifiek.
Jammer dat diezelfde FNV niet dezelfde daadkracht toont in de zorg. Vergeleken daarmee hebben de vingerververs van ProRail niks te klagen.
Op dinsdag 27 april 2021 21:33 schreef Duvel het volgende: Gelul. Staken is een recht. Vakbonden zijn broodnodig in de tijd dat bijna alle bezuinigingen worden gerealiseerd door besparing op personeelskosten.
Ja, soms hoort een beetje ongemak voor derden erbij als het gaat om dingen waar al veel te lang een loopje mee wordt genomen, zoals arbeidsrecht in het algemeen en salarissen specifiek.
Het zijn altijd dezelfde sectoren waar het FNV helaas een flinke vinger in de pap heeft. In de zakelijke dienstverlening bijvoorbeeld, zijn ze nooit zo aanwezig.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op dinsdag 27 april 2021 22:36 schreef Erno-BE het volgende: Verder komen vakbonden vooral op voor de belangen van 50-plussers, met name op het gebied van pensioenen en ouderenregelingen en die belangen zijn vaak tegenstrijdig met de belangen van millenials.
Hoe kom je er bij dat een bond voor alle werknemers moet opkomen? Dat is namelijk niet zo. Ze komen op voor hun leden. Dus als 'men' dat anders wil, wordt vooral lid als millenial. Als genoeg millenials dat doen, verandert het.
Het zijn altijd dezelfde sectoren waar het FNV helaas een flinke vinger in de pap heeft. In de zakelijke dienstverlening bijvoorbeeld, zijn ze nooit zo aanwezig.
Zelfde verhaal: als daar geen leden/vragen vandaan komen, gaan ze daar natuurlijk geen energie in steken.
Jammer dat diezelfde FNV niet dezelfde daadkracht toont in de zorg. Vergeleken daarmee hebben de vingerververs van ProRail niks te klagen.
Misschien moeten Nederlanders zich massaal wat minder in de luren laten leggen door goedbeloonde CxOs en weer vaker het werk gaan neerleggen. Wij maken ons aan de onderkant druk over dat hunnie een paar cent meer erbij krijgen dan hunnie. Daar gaat 't helemaal niet om; die mensen is dat allemaal gegund. Richt je pijlen omhoog.
Hoe kom je er bij dat een bond voor alle werknemers moet opkomen? Dat is namelijk niet zo. Ze komen op voor hun leden. Dus als 'men' dat anders wil, wordt vooral lid als millenial. Als genoeg millenials dat doen, verandert het. [..]
Zelfde verhaal: als daar geen leden/vragen vandaan komen, gaan ze daar natuurlijk geen energie in steken.
Als het FNV of andere vakbonden niet om het minste en geringste gaan staken waar derde partijen de dupe van zijn, voorstander zijn van de AOW-leeftijd op 70 jaar zetten, tegenstander zijn van allerlei ouderenregelingen en tegenstander zijn van achterlijke voorstellen, zoals een minimumloon van 14/uur zou ik zo lid willen worden van het FNV of andere vakbonden. Helaas zie ik dat niet zo snel gebeuren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Als het FNV of andere vakbonden niet om het minste en geringste gaan staken waar derde partijen de dupe van zijn, voorstander zijn van de AOW-leeftijd op 70 jaar zetten, tegenstander zijn van allerlei ouderenregelingen en tegenstander zijn van achterlijke voorstellen, zoals een minimumloon van 14/uur zou ik zo lid willen worden van het FNV of andere vakbonden. Helaas zie ik dat niet zo snel gebeuren.
Economen vinden een minimumloon van 14,- door de bank genomen een goed idee en zelfs nog aan de lage kant, waar heb je het in godsnaam over? Je laten indoctrineren door YouTube-filmpjes? AOW-leeftijd zou afhankelijk moeten zijn van de hoeveelheid tijd die je op de werkvloer hebt doorgebracht in jaren, waarbij het concept tropenjaren moet komen te vervallen.
Dat ze voorstander zijn van allerlei ouderenregelingen (waarmee trouwens makkelijk beargumenteerd kan worden dat er ruimte gecreerd wordt voor jongere werknemers n de medische kosten van die oudere groep werknemers significant lager worden maar ach, kleinigheidjes hou je toch) komt dus omdat jongeren niet vaak genoeg lid zijn. Daarnaast worden jongere werknemers vanzelf een keer oudere werknemers.
Economen vinden een minimumloon van 14,- door de bank genomen een goed idee en zelfs nog aan de lage kant, waar heb je het in godsnaam over? Je laten indoctrineren door YouTube-filmpjes?
Als je ziet hoeveel mensen een uurloon hebben beneden de 14/uur, kun je niet anders concluderen dat het werkgevers bakken met geld gaat kosten om het minimumloon op 14/uur te forceren. Dit heeft enorme negatieve gevolgen voor de werkgelegenheid en een inflatie dat ver boven de 5% komt. Daarom ben ik tegen een minimumloon van 14/uur. Hoogst haalbare is denk ik een minimumloon van 10,75/uur ( 1.863,33 per maand op basis van 40 uur per week werk).
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
De ic van 9:20 vanaf alkmaar noord naar Maastricht was keurig op tijd. Conductrice vergiste zich alleen even. 'na een korte stop op alkmaar rijden wij door naar heiloo, castricum zaandam etc'.
Als je ziet hoeveel mensen een uurloon hebben beneden de 14/uur, kun je niet anders concluderen dat het werkgevers bakken met geld gaat kosten om het minimumloon op 14/uur te forceren.
Dat is allemaal doorgerekend en dat is dus gewoon simpelweg onzin.
quote:
Dit heeft enorme negatieve gevolgen voor de werkgelegenheid en een inflatie dat ver boven de 5% komt.
Graag wetenschappelijk bewijs voor deze bewering. Het tegenovergestelde is namelijk waar blijkt uit de praktijk.
quote:
Daarom ben ik tegen een minimumloon van 14/uur. Hoogst haalbare is denk ik een minimumloon van 10,75/uur ( 1.863,33 per maand op basis van 40 uur per week werk).
Dat is allemaal doorgerekend en dat is dus gewoon simpelweg onzin. [..]
Graag wetenschappelijk bewijs voor deze bewering. Het tegenovergestelde is namelijk waar blijkt uit de praktijk. [..]
En waar baseer je dat op?
Ik verdien zelf 10,96/uur en een collega verdient minder. En ja, ik heb zelfs een hbo-diploma. 14/uur als minimum is gewoon gekkenwerk.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Ik verdien zelf 10,96/uur en een collega verdient minder. En ja, ik heb zelfs een hbo-diploma. 14/uur als minimum is gewoon gekkenwerk.
Okay, dus je hebt nul kennis, geen flauw idee, geen grammetje ervaring in het vakgebied en tch de wijsheid in pacht terwijl wat je zegt regelrecht ingaat tegen "experimenten" die er met grotere sprongen van het minimumloon gedaan zijn in de afgelopen paar jaar, waaronder in de Verenigde Staten maar ook bij de buren hiernaast; uit alle plekken waar het ingevoerd wordt blijkt dat dit alleen maar positieve effecten heeft. Uit experimenten uit de jaren '60 blijkt zelfs dat als je het cht goed aanpakt dat je een generatie later kan bezuinigen op gezondheidszorg, veiligheid en andere openbare zaken omdat daar simpelweg minder vraag naar is.
Verwar je huishoudboekje alsjeblieft niet met het economische systeem. De afgelopen 40 jaar hebben de bedrijven en de top het geld erbij gekregen terwijl de gemeten productiestijging veroorzaakt werd door de mensen die op de werkvloer rondliepen; een minimumloon van 15,- per uur repareert hooguit dat verschil een beetje. Niet meer, niet minder.
Richt je pijlen op de bovenkant, niet op de onderkant
enneuh, met zo'n inkomen na zo'n opleiding, zou ik toch eens kijken of aansluiten bij een vakvereniging geen mogelijkheid zou zijn, wat een achterlijk bedrag, dat s het minimumloon bij en 36-urige werkweek ongeveer.
Okay, dus je hebt nul kennis, geen flauw idee, geen grammetje ervaring in het vakgebied en tch de wijsheid in pacht terwijl wat je zegt regelrecht ingaat tegen "experimenten" die er met grotere sprongen van het minimumloon gedaan zijn in de afgelopen paar jaar, waaronder in de Verenigde Staten maar ook bij de buren hiernaast; uit alle plekken waar het ingevoerd wordt blijkt dat dit alleen maar positieve effecten heeft. Uit experimenten uit de jaren '60 blijkt zelfs dat als je het cht goed aanpakt dat je een generatie later kan bezuinigen op gezondheidszorg, veiligheid en andere openbare zaken omdat daar simpelweg minder vraag naar is.
Verwar je huishoudboekje alsjeblieft niet met het economische systeem. De afgelopen 40 jaar hebben de bedrijven en de top het geld erbij gekregen terwijl de gemeten productiestijging veroorzaakt werd door de mensen die op de werkvloer rondliepen; een minimumloon van 15,- per uur repareert hooguit dat verschil een beetje. Niet meer, niet minder.
Richt je pijlen op de bovenkant, niet op de onderkant
Mijn werkgever heeft het geld niet om drie mensen verplicht 14/uur moeten betalen voor arbeid. Dat moeten wij doorrekenen aan onze klanten en dan worden onze klanten boos, omdat de facturen fors hoger worden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Mijn werkgever heeft het geld niet om drie mensen verplicht 14/uur moeten betalen voor arbeid. Dat moeten wij doorrekenen aan onze klanten en dan worden onze klanten boos, omdat de facturen fors hoger worden.
Dat heeft jouw werkgever wel degelijk, dan moet hij zelf alleen z'n mercedes inruilen voor een kia. Wat errug! En anders ontvang ik graag de naam van je werkgever, dan duik ik wel even in het jaarverslag om het aan te tonen.
Dat heeft jouw werkgever wel degelijk, dan moet hij zelf alleen z'n mercedes inruilen voor een kia. Wat errug!
Mijn werkgever rijdt een Opel Corsa, geen Mercedes.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Ik zou bij Prorail gaan werken als ik jou was. Daar krijgt men in een MBO functie een bovengemiddeld WO startsalaris
Ik zit goed op mijn werkplek
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Maar oh wee als anderen voor hun eigen rechten opkomen. Als de baas (die jou de eerste kans die hij heeft wegbezuinigt) je zes euro per uur kon betalen zou het ook doen. En jij zou alsnog geloven dat dat het maximale is wat de baas jou zou kunnen betalen.
Misschien moeten Nederlanders zich massaal wat minder in de luren laten leggen door goedbeloonde CxOs en weer vaker het werk gaan neerleggen. Wij maken ons aan de onderkant druk over dat hunnie een paar cent meer erbij krijgen dan hunnie. Daar gaat 't helemaal niet om; die mensen is dat allemaal gegund. Richt je pijlen omhoog.
Nouja cnv en die andere vakbond waren wel akkoord natuurlijk. Het is alleen het fnv deel dat niet akkoord is.
Maar oh wee als anderen voor hun eigen rechten opkomen. Als de baas (die jou de eerste kans die hij heeft wegbezuinigt) je zes euro per uur kon betalen zou het ook doen. En jij zou alsnog geloven dat dat het maximale is wat de baas jou zou kunnen betalen.
Triest.
Ze komen op voor hun rechten TEN KOSTE van anderen. En Pro-Rail is nou niet bedrijf wat op dit moment grote winsten maakt. De hele spoorsector ligt door corona op z'n gat.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Ze komen op voor hun rechten TEN KOSTE van anderen. En Pro-Rail is nou niet bedrijf wat op dit moment grote winsten maakt. De hele spoorsector ligt door corona op z'n gat.
Er gaat niets ten koste van een ander
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 28-04-2021 10:23:45 (Zullen we elkaar even netjes blijven aanspreken :)) ]
Van OV-stakingen zijn de reizigers, en dus de hardwerkende Nederlanders altijd de dupe. Daarom ben ik tegen iedere vorm van stakingen, laat ze maar op andere manieren onderhandelen over arbeidsvoorwaarden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Stel, morgen moet je om 7:30 van Maastricht naar Den Helder (vanochtend kon dit) dan heb je geen last van de stak(k)ers in Den Haag, Rotterdam, Dordrecht en Roosendaal toch?
Dat verwacht ik niet, voor zover ik weet wordt niets van de route Maastricht - Den Helder bediend vanuit die locaties. En NS zal wel bezig zijn met het bijsturen van personeelsdiensten zodat er ook geen machinist die in bijvoorbeeld Roosendaal begint de trein moet overnemen in Utrecht.
Van OV-stakingen zijn de reizigers, en dus de hardwerkende Nederlanders altijd de dupe. Daarom ben ik tegen iedere vorm van stakingen, laat ze maar op andere manieren onderhandelen over arbeidsvoorwaarden.
Ah, daar is de "hardwerkende Nederlander".
Ik heb hier even niet gekeken, maar ik zie dat DL beter dan ik mijn argumenten kan verwoorden, waarvoor dank.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 28 april 2021 10:24 schreef Leonos het volgende: Heel het jaar amper reizigers gehad in de trein en dan wel om extra geld durven te vragen En dan ook nog essentile reizigers gaan pesten
Het hele jaar gewoon doorgewerkt, maar dan wel met allemaal coronamaatregelen op een treindienstleidingspost of weet ik veel waar, al een jaar loonsverhoging misgelopen doordat de CAO verliep en de KLM krijgt er weer een miljard bij. Nope.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Als je ziet hoeveel mensen een uurloon hebben beneden de 14/uur, kun je niet anders concluderen dat het werkgevers bakken met geld gaat kosten om het minimumloon op 14/uur te forceren. Dit heeft enorme negatieve gevolgen voor de werkgelegenheid en een inflatie dat ver boven de 5% komt. Daarom ben ik tegen een minimumloon van 14/uur. Hoogst haalbare is denk ik een minimumloon van 10,75/uur ( 1.863,33 per maand op basis van 40 uur per week werk).
De VVD-indoctrinatie heeft goed gewerkt, maar ik zou er niet trots op zijn.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Het hele jaar gewoon doorgewerkt, maar dan wel met allemaal coronamaatregelen op een treindienstleidingspost of weet ik veel waar, al een jaar loonsverhoging misgelopen doordat de CAO verliep en de KLM krijgt er weer een miljard bij. Nope.
Ga je toch bij KLM werken. Beetje empathie aan je werkgever kan geen kwaad. Eerst maar eens een jaar volle bak winst draaien, dan naar de CAO kijken.
De VVD-indoctrinatie heeft goed gewerkt, maar ik zou er niet trots op zijn.
Ik stem niet eens VVD, ik stem links. Neem niet weg dat ik een minimumloon van 14/uur compleet onrealistisch en zelfs gevaarlijk vindt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
De VVD is juist voor het verhogen van het minimumloon, met 10%. CDA wilt het verhogen van het minimumloon bereiken door minder te werken en belastingverlaging.
Naar mijn mening is de staking meer dan terecht. Het aantal incidenten tegen spoorwegpersoneel blijft maar belachelijk hoog. Alsof het erbij hoort dat je als conducteur jezelf moet verdedigen tegen een klapjosti.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op woensdag 28 april 2021 15:40 schreef spectrumanalyser het volgende: De VVD is juist voor het verhogen van het minimumloon, met 10%. CDA wilt het verhogen van het minimumloon bereiken door minder te werken en belastingverlaging.
Naar mijn mening is de staking meer dan terecht. Het aantal incidenten tegen spoorwegpersoneel blijft maar belachelijk hoog. Alsof het erbij hoort dat je als conducteur jezelf moet verdedigen tegen een klapjosti.
Nee, maar door conducteurs (die overigens niet bij ProRail werken) meer geld te geven, los je die incidenten niet op.
Op woensdag 28 april 2021 15:42 schreef derLudolf het volgende: Ik ben morgen vrij. Vrijdag ook. Maar godsgetreurd dat werken voor sommige mensen onmogelijk wordt gemaakt.
Las op Twitter wat Tweets van een verpleegkundige die in Deventer woont en in Almere werkt...
Die hebben natuurlijk tijd zat om even alternatief vervoer te regelen.
dit is nou net de insteek van de staking. NS wilt 2300 banen schrappen, 13% van het personeel. NS heeft in de plannen staan dat nieuwe treinen minder onderhoud nodig hebben en dat onderhoud geautomatiseerd kan worden. servicemedewerkers worden informatieschermen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op woensdag 28 april 2021 15:42 schreef derLudolf het volgende: Ik ben morgen vrij. Vrijdag ook. Maar godsgetreurd dat werken voor sommige mensen onmogelijk wordt gemaakt.
Las op Twitter wat Tweets van een verpleegkundige die in Deventer woont en in Almere werkt...
Die hebben natuurlijk tijd zat om even alternatief vervoer te regelen.
Ik hoop toch niet dat die verpleegkundige met alle onregelmatigheid vijf keer per week een retourtje Deventer - Almere maakt voor het werk.
Op woensdag 28 april 2021 15:42 schreef derLudolf het volgende: Ik ben morgen vrij. Vrijdag ook. Maar godsgetreurd dat werken voor sommige mensen onmogelijk wordt gemaakt.
Las op Twitter wat Tweets van een verpleegkundige die in Deventer woont en in Almere werkt...
Die hebben natuurlijk tijd zat om even alternatief vervoer te regelen.
Plus de vele extra besmettingen door drukke treinen, maar het is alleen 'ik ik ik'.
dit is nou net de insteek van de staking. NS wilt 2300 banen schrappen, 13% van het personeel. NS heeft in de plannen staan dat nieuwe treinen minder onderhoud nodig hebben en dat onderhoud geautomatiseerd kan worden. servicemedewerkers worden informatieschermen.
De 2300 banen verdwijnen allemaal door natuurlijk verloop, iedereen die bij NS werkt, kan bij NS blijven werken. Nieuwe treinen hebben feitelijk minder onderhoud nodig en servicemedewerkers zijn aantoonbaar overbodig geworden.
Een paar jaar geleden is op elk station langdurig gemeten hoe groot de behoefte aan servicemedewerkers is, en op het merendeel van al die stations heeft het servicepersoneel 90% van de tijd geen ene reet te doen. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je mensen niet 36 uur per week betaalt om sudoku's op te lossen, en al die servicemedewerkers krijgen fatsoenlijk de kans om in een andere functie verder te gaan. Maar ja, dan wel een functie waarbij daadwerkelijk gewerkt moet gaan worden, en dat zien ze niet zitten natuurlijk.
Elke reden voor het behoud van servicemedewerkers heeft ook zo'n beetje precies dezelfde opbouw; "Ja maar ik heb <ooit eens een keer> op station x <extreem uitzonderlijke situatie> meegemaakt, dus we zijn wel degelijk hard nodig".
Ik stem niet eens VVD, ik stem links. Neem niet weg dat ik een minimumloon van 14/uur compleet onrealistisch en zelfs gevaarlijk vindt.
Gevaarlijk zelfs. Mensen fatsoenlijk betalen zou de kern van je bedrijf moeten zijn. De race naar de bodem komt op de een of andere manier telkens bij de werknemer terecht terwijl bedrijfswinsten de pan uit rijzen (mede door steeds lage belastingtarieven). Maar ergens moet het functioneren van de staat van betaald worden. Als je de winsten drukt door een hoger minumumloon, haal je minder winstbelasting binnen maar door de toegenomen bestedingsruimte compenseer je dat met BTW. En je verhoogt ook nog het welzijn van de bevolking daar waar het het meeste nodig is, wat op de lange termijn weer zorgkosten scheelt.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Gevaarlijk zelfs. Mensen fatsoenlijk betalen zou de kern van je bedrijf moeten zijn. De race naar de bodem komt op de een of andere manier telkens bij de werknemer terecht terwijl bedrijfswinsten de pan uit rijzen (mede door steeds lage belastingtarieven). Maar ergens moet het functioneren van de staat van betaald worden. Als je de winsten drukt door een hoger minumumloon, haal je minder winstbelasting binnen maar door de toegenomen bestedingsruimte compenseer je dat met BTW. En je verhoogt ook nog het welzijn van de bevolking daar waar het het meeste nodig is, wat op de lange termijn weer zorgkosten scheelt.
Niet ieder bedrijf behaald torenhoge winsten. Bovendien leidt een veel hoger minimumloon ook tot forse inflatie, want de (loon)kosten moeten wel doorberekent worden. Hoge inflatie is iets waar ik op tegen ben, want het zorgt voor geldontwaarding, opgespaard geld wordt zo niets meer waard. En ja, je moet echt niet van opkijken dat de boodschappen straks met 50% duurder worden of dat een biertje op het terras straks 5 gaat kosten. Diegene die dan het nieuwe minimumloon verdienen, gaan er niet in koopkracht op vooruit, want de prijzen zijn gecorrigeerd naar dat nieuwe minimumloon en mensen die wat spaargeld hebben, zien hun spaargeld verdampen. Verder is de vennootschapsbelasting alleen voor winsten tot 245.000 (voorheen 200.000) verlaagd naar 15%, dit is goed voor het MKB. Voor winsten boven de 245.000 blijft het tarief voor de vennootschapsbelasting 25%.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op woensdag 28 april 2021 18:32 schreef Peter het volgende: Als je als bedrijf je werknemers geen goed loon kunt betalen, dan doe je iets niet goed. Dat falen moet je niet op je werknemers afschuiven.
Precies. Er wordt te vaak vergeten dat de mensen op de werkvloer er voor zorgen dat het eigenlijke werk gedaan wordt en een minimumloon van 14 euro per uur is helemaal niet zo hoog.
Op woensdag 28 april 2021 17:44 schreef dcm360 het volgende: [ twitter ] Hoe, wat en waarom volgt waarschijnlijk binnenkort nog wel. Op de website van FNV staat dat er een akkoord is, maar details ontbreken daar ook verder.
Zie je, het werkt.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Precies. Er wordt te vaak vergeten dat de mensen op de werkvloer er voor zorgen dat het eigenlijke werk gedaan wordt en een minimumloon van 14 euro per uur is helemaal niet zo hoog.
14/uur is 2.426 bruto per maand op basis van 40 uur per week werk. Dat zit haast tegen modaal aan. Gewoon niet realistisch om dat als minimumloon te hanteren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Omdat ProRail in wezen gechanteerd wordt door het FNV en ja, om niet langer de vitale bedrijfsprocessen te laten gijzelen door het FNV, betalen ze nu losgeld.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Maar wat precies werkt is nog niet duidelijk. Heeft Prorail een beter bod neergelegd, of is FNV gezwicht onder de gigantische lading maatschappelijke verontwaardiging? Wellicht ergens ertussenin.
14/uur is 2.426 bruto per maand op basis van 40 uur per week werk. Dat zit haast tegen modaal aan. Gewoon niet realistisch om dat als minimumloon te hanteren.
Je zit er nog ver onder, maar goed, je moet niet vergeten dat de lasten voor huishoudens in de afgelopen jaren flink gestegen zijn. Je moet je daarnaast afvragen of toeslagen de manier zijn om mensen te subsidiren.
Maar goed, het dwaalt heel erg af van de treinen. Even een intercity:
Op woensdag 28 april 2021 17:19 schreef Duvel het volgende: Gevaarlijk zelfs. Mensen fatsoenlijk betalen zou de kern van je bedrijf moeten zijn.
ProRail en NS zijn niet of nauwelijks bedrijven te noemen met de dikke vinger die Den Haag in de pap heeft.
Een groot deel van Nederland is blij met deze situatie, ze blijven immers stemmen op de partijen die de huidige gang van zaken bij ProRail en NS mogelijk gemaakt hebben.
Dit is wat Nederland wil en dan zal je ook als individuele medewerker moeten bedenken of je daar je steentje aan bij wil blijven dragen.
ProRail en NS zijn niet of nauwelijks bedrijven te noemen met de dikke vinger die Den Haag in de pap heeft.
Een groot deel van Nederland is blij met deze situatie, ze blijven immers stemmen op de partijen die de huidige gang van zaken bij ProRail en NS mogelijk gemaakt hebben.
Dit is wat Nederland wil en dan zal je ook als individuele medewerker moeten bedenken of je daar je steentje aan bij wil blijven dragen.
Dan vergeet je alleen even dat 94 % van stemgerechtigd Nederland het geen ene zak kan schelen wat er op het spoor gebeurt. En de rest denkt ook nog na over andere thema's.
Waar komt dat percentage vandaan? Het spoor loopt hier over de achtertuin van omwonenden. In de plannen voor hoogfrequent spoor staat zo goed als niets uitgelegd over wat er met onbeveiligde overwegen gaat gebeuren. Toch lekt telkens uit dat ze dicht moeten. Dat zorgt ervoor dat enkele (woon)boerderijen onbereikbaar worden in Alkmaar.
van Alkmaar tot en met Castricum is men echt wel bezorgd over het spoor. misschien is die bezorgdheid lager bij plaatsen waar geen treinspoor ligt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
De laatste tien reisuren bij de NS ben ik welgeteld 0 keer gecontroleerd, terwijl je bij Blauwnet er zeker van bent dat ze minstens een keer langskomen gedurende de reis. Mijn twee uur durende treinreis is altijd 75% NS en 25% Blauwnet. Bij de NS heb ik toch altijd een beetje het gevoel dat er net iets te veel mensen werken die er totaal geen zin in hebben. Dat eeuwige gekreun en gesteun als een conducteur zichzelf uit een eersteklas stoel moet hijsen om de deuren te sluiten, bijna gnant. En zodra er vertraging is weten ze niet hoe hard ze moeten lopen om zichzelf te verstoppen. Aan de andere kant heb je het persoon van Blauwnet dat gemotiveerd/proactief door de trein loopt en de reiziger graag van advies voorziet. Wellicht een idee voor het NS management om eens bij Keolis te vragen hoe ze dat doen.
Op woensdag 28 april 2021 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende: Waar komt dat percentage vandaan? Het spoor loopt hier over de achtertuin van omwonenden. In de plannen voor hoogfrequent spoor staat zo goed als niets uitgelegd over wat er met onbeveiligde overwegen gaat gebeuren. Toch lekt telkens uit dat ze dicht moeten. Dat zorgt ervoor dat enkele (woon)boerderijen onbereikbaar worden in Alkmaar.
van Alkmaar tot en met Castricum is men echt wel bezorgd over het spoor. misschien is die bezorgdheid lager bij plaatsen waar geen treinspoor ligt.
Omdat 6% van Nederland zich per spoor verplaatst en de rest per auto. Het zal mij inderdaad een rotzorg zijn wat er op het spoor gebeurd ;-)
Omdat 6% van Nederland zich per spoor verplaatst en de rest per auto. Het zal mij inderdaad een rotzorg zijn wat er op het spoor gebeurd ;-)
tenzij je elke dag 10 minuten voor dezelfde spoorwegovergang staat te wachten.
het is vreemd dat er wel een besluit is genomen om in 2028 het programma Hoogfrequent spoor uit te rollen maar er worden geen details bekend gemaakt hoe men dat gaat realiseren. ook voor automobilisten handige informatie. kan een spoorwegovergang echt 48 minuten per uur gesloten zijn?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
weet je, het kan ook een drukmiddel zijn om geld uit een ander potje vrij te krijgen voor de aanpak van de overweg. Hoeft ProRail zelf minder te investeren en kan dat geld elders ingezet worden
tenzij je elke dag 10 minuten voor dezelfde spoorwegovergang staat te wachten.
het is vreemd dat er wel een besluit is genomen om in 2028 het programma Hoogfrequent spoor uit te rollen maar er worden geen details bekend gemaakt hoe men dat gaat realiseren. ook voor automobilisten handige informatie. kan een spoorwegovergang echt 48 minuten per uur gesloten zijn?
Spoorwegovergangen, gelukkig een uitstervend mechanisme in mijn leefomgeving.
Op woensdag 28 april 2021 22:56 schreef spectrumanalyser het volgende: ook voor automobilisten handige informatie. kan een spoorwegovergang echt 48 minuten per uur gesloten zijn?
Wat? Dat 94 % het geen zak kan schelen? Is geen raketwetenschap hoor. NS vervoert zo'n 360 miljoen reizigers per jaar. Dat zijn er 1 miljoen per dag. Grotendeels scholieren, studenten en forenzen, die dus twee keer per dag tellen. Laten we zeggen 500k, neem het ruim 600k unieke reizigers die geregeld met de trein gaan.
NL heeft 17 miljoen inwoners waarvan 13 miljoen kiesgerechtigden. 600k op 13 M is 4,6 %. Dat is nog geflatteerd want veel van de vervoerde reizigers zijn nog geen 18. 4,0 % is reler. Give or take nog een paar honderdduizend omwonenden (vind ik veel), kom je op MAXIMAAL 6 % die het wel wat kan schelen. 94 % dus niet.
[ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 29-04-2021 08:39:00 ]
Op woensdag 28 april 2021 22:48 schreef RichardHammond het volgende: De laatste tien reisuren bij de NS ben ik welgeteld 0 keer gecontroleerd, terwijl je bij Blauwnet er zeker van bent dat ze minstens een keer langskomen gedurende de reis. Mijn twee uur durende treinreis is altijd 75% NS en 25% Blauwnet. Bij de NS heb ik toch altijd een beetje het gevoel dat er net iets te veel mensen werken die er totaal geen zin in hebben. Dat eeuwige gekreun en gesteun als een conducteur zichzelf uit een eersteklas stoel moet hijsen om de deuren te sluiten, bijna gnant. En zodra er vertraging is weten ze niet hoe hard ze moeten lopen om zichzelf te verstoppen. Aan de andere kant heb je het persoon van Blauwnet dat gemotiveerd/proactief door de trein loopt en de reiziger graag van advies voorziet. Wellicht een idee voor het NS management om eens bij Keolis te vragen hoe ze dat doen.
Dat is wel herkenbaar. Tussen Zwolle en Zutphen zie je ook nooit een conducteur controleren ik ben n keer door een koppeltje Veilheid en Service gecontroleerd maar dat is denk ik toeval. Maar de andere Blauwnet van Zwolle naar Emmen zie je altijd wel iemand controleren en door de trein lopen zelfs de machinisten helpen mee met de ingangscontrole en kijken of het inchecken gelukt is bij overstap naar naar Blauwnet. Personeel van Blauwnet staat gevoelsmatiger net iets dichter bij de reiziger dan van de NS.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Ik neem het de conducteur niet kwalijk dat ze nu geen controles doen. voor zover ik weet is het advies nog altijd om alleen noodzakelijk gebruik te maken van het OV.
sinds het begin van covid zien zwartrijders hun kansen. groepen tieners hebben in de trein hun nieuwe hangplek gevonden. als je als conducteur alleen op de trein zit dan kun je beter voor je eigen veiligheid kiezen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
De grote spoorbomen in Hilversum haalden zulke tijden. Die overgang is er al jaren niet meer sinds het station is vernieuwd.
Maar de overgang verderop die er nog wel is noemt men nog steeds de kleine spoorbomen. Dat gaat zover dat ik ergens een foto heb van zo'n geel wegomleggingsbord waarop verkeer wordt gewaarschuwd dat 'De kleine spoorbomen zijn afgesloten van ... tot ...". Zelfs in gemeente plannen heet die overweg kleine spoorbomen (er is nogal wat te doen om de verkeerschaos daar), en niet Overweg Schoolstraat/Hoge Larenseweg.
Op zaterdag 1 mei 2021 15:11 schreef Peterselieman het volgende: Altijd leuk die cabine ritjes. Onder de sluitende spoorboompjes doorgaan mag niet, maar op 12.20 minuten zie je wat er dan kan gebeuren
Op zaterdag 1 mei 2021 15:11 schreef Peterselieman het volgende: Altijd leuk die cabine ritjes. Onder de sluitende spoorboompjes doorgaan mag niet, maar op 12.20 minuten zie je wat er dan kan gebeuren
Curiositeiten op spoorgebied in de DDR: bij Groenhain was de bovenleiding op de lijn naar Cottbus voor 660 meter onderbroken. Reden daarvan was een Russische militaire vliegbasis waarvoor deze gevaar kon opleveren bij het starten en landen. Aan beide uiteinden ervan stonden seinen die alleen door het vliegbasis-personeel te bedienen waren
Vervoerder NS vervangt de komende jaren een groot deel van zijn treinenvloot. Nieuwe Sprinters volgen de eerste generatie treinen op en de komst van de Intercity Nieuwe Generatie (ICNG) gaat ook een grote hoeveelheid materieel overbodig maken. Bij gebrek aan een nieuwe bestemming als trein, lijkt ontmanteling de enige oplossing. NS werkt hiervoor aan een gestroomlijnd proces waarbij 100 procent duurzaamheid de ambitie is.
Had verwacht dat het interieur er wel uit gehaald zou zijn. HKS metals zou de allerlaatste stop moeten zijn, waar eigenlijk alleen het staal gerecycled kan worden.
Volgens het artikel gaat het dus anders dan jij had verwacht. De hele bak wordt op n locatie verwerkt:
quote:
Het ontmantelen zelf gaat door het in stukken knippen van de wagons door een kraan met een grijper. Vervolgens worden de materialen in de losse brokstukken gescheiden. In totaal zitten er 21 verschillende materialen verwerkt in een reizigerstrein als de DDAR. Naast veel staal zit er ook veel aluminium, kunststof, koper, roestvrij staal, rubber en glas in verwerkt. Deze materialen worden dus niet per onderdeel losgeschroefd, maar vermalen en daarna gesorteerd.
Ik had verwacht dat een 'geplukt' SGMm stel geen deuren, ramen en koersdisplay, interieur meer zou hebben. Durf te wedden dat hier zelfs de stuurtafel er nog in zit.
Enige tijd geleden was er op BVA auctions een veiling waar je op dat soort spul kon bieden. Als proef werden een aantal veilingen gedaan met onderdelen afkomstig uit dit model materieel.
ik kan mij herinneren dat er enkele SGM stellen werden ontdaan van de deuren. de stellen werden zonder deuren teruggebracht naar Amsterdam.
[ Bericht 17% gewijzigd door spectrumanalyser op 05-05-2021 20:27:25 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Plukken heeft toch ook geen enkele meerwaarde? Er is geen materieel meer met vergelijkbare onderdelen op de baan en de versleten stoeltjes hebben bij lange na niet dezelfde charme als een ouderwetste treinbank.
Op donderdag 6 mei 2021 11:21 schreef Fred het volgende: Plukken heeft toch ook geen enkele meerwaarde? Er is geen materieel meer met vergelijkbare onderdelen op de baan en de versleten stoeltjes hebben bij lange na niet dezelfde charme als een ouderwetste treinbank.
In principe pluk je nu nog om de rest van je vloot op de baan te houden. En wellicht dat er overlappende systemen zijn met een treinserie als ICM. Oorspronkelijk waren de tractie-installaties van ICM0/1 en SGM volgens mij enigszins gelijk, maar met de revisie van SGM is dat sowieso teniet gedaan.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De bewering dat de treinen voor 99,9% worden gerecycled past hier niet bij. Misschien was de proef met bva-auctions niet verlopen als waar men op gehoopt had.
[ Bericht 13% gewijzigd door spectrumanalyser op 06-05-2021 20:57:56 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 6 mei 2021 20:52 schreef spectrumanalyser het volgende: De bewering dat de treinen voor 99,9% worden gerecycled past hier niet bij. Misschien was de proef met bva-auctions niet verlopen als waar men op gehoopt had.
Het is ook maar net wat je onder recycling verstaat. Kunststof verhakselen en als vulstof in beton gebruiken wordt ook gezien als recycling door sommige partijen.
Een trein lijkt me sowieso wel voor 85% uit recyclebaar materiaal als staal, koper, aluminium en glas te bestaan?
Het is ook maar net wat je onder recycling verstaat. Kunststof verhakselen en als vulstof in beton gebruiken wordt ook gezien als recycling door sommige partijen.
Een trein lijkt me sowieso wel voor 85% uit recyclebaar materiaal als staal, koper, aluminium en glas te bestaan?
misschien zie ik het verkeerd, ja. 2,5 jaar lang fietste ik elke werkdag langs HKS metals. Het is een shredderbedrijf wat zich puur richt op metaalrecycling. Dat wil zeggen knippen en shredden. De rest is voor HKS onbruikbaar rest-afval wat uit beeld verdwijnt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Mwah, denk dat Stadler in Leeuwarden of desnoods een ander filiaal dit wel kan fixxen. Je gaat een trein toch niet voor elk wissewasje naar de fabriek sturen terwijl er onderhoudswerkplaatsen zijn? Voor een schrammetje ga je toch ook niet naar de polikliniek ?
En de achtdelige ICNG 3204 komt straks het land in...
misschien zie ik het verkeerd, ja. 2,5 jaar lang fietste ik elke werkdag langs HKS metals. Het is een shredderbedrijf wat zich puur richt op metaalrecycling. Dat wil zeggen knippen en shredden. De rest is voor HKS onbruikbaar rest-afval wat uit beeld verdwijnt.
Uit jouw beeld misschien. Misschien verkopen ze dat wel weer door aan een bedrijf dat zich specialiseert in kunststof-recycling.
Beetje offtopic maar ik vraag me weleens af hoeveel gerecycled kunststof wordt gebruikt om nieuwe producten van te maken en hoeveel er wordt "gerecycled" als brandstof voor elektriciteitscentrales. De 0.1% die niet hergebruikt kan worden zal wel bestaan uit onbrandbaar isolatiemateriaal (glaswol etc.)
De Britten hebben er een probleem bij: bij verschillende treinstellen van het type "Class 800" (het betreft hier ook 801 en 802) zijn scheuren vastgesteld in de constructie, bij de punten waar de bakken worden opgetild in de werkplaats.
Afgelopen nacht heeft Hitachi daardoor uit voorzorg alle treinstellen binnen gehouden, treinstellen die al onderweg waren in reizigersdienst werden zo snel mogelijk uit dienst genomen en naar de werkplaats gestuurd. Alle treinstellen worden nu genspecteerd, en pas na een goedkeuring mogen ze weer worden gebruikt voor reizigersvervoer.
Great Western Railway heeft 93 treinstellen van het betroffen type, die worden gebruikt op de high speed-diensten (125mph) van Londen naar o.a. Bristol, Plymouth, Penzance, Cardiff, Swansea en Worcester. Ik heb begrepen dat ruim tweederde van de vloot van GWR niet inzetbaar is, waardoor ze nu amper nog kunnen rijden.
LNER, dat vanuit London naar o.a. Newcastle, Edinburgh en Aberdeen rijdt, heeft 65 treinstellen van de betroffen types. Ook bij hun zijn veel treinstellen afgekeurd. Ook andere vervoerders (TransPennine Express en Hull Trains) zijn getroffen, al heeft Hull Trains nog genoeg treinstellen beschikbaar om de normale dienstregeling te kunnen rijden.
Vanaf september zouden er weer minimaal 25 stellen moeten rijden, na plaatsing van een 3e remschijf op alle loopwielstellen en vervanging van de gladde bouten van alle motorbakken
Een deel van die treinstellen (van het type 802) is inderdaad in Pistoia gebouwd. De problemen die nu spelen zijn echter met units die in Japan zijn gebouwd, zo heb ik tenminste begrepen.
Onlangs is er bij dezelfde treinen ook al een probleem aangetroffen met de schokdempers, soortgelijk aan de problemen met de CAF-stellen van Northern.
Een bekende youtuber gaat gewoon voor de lol een dag treinen in Belgi tegen alle regels en adviezen in. Is zo frustrerend dat sommigen het advies om enkel noodzakelijke reizen met de trein en de bus te maken keihard in de wind slaan en iedere week het hele land doorcrossen. Ik zie al 14 maanden enkel de Arriva Spurt van binnen en dat begint ook te vervelen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op zondag 9 mei 2021 08:37 schreef Erno-BE het volgende: Een bekende youtuber gaat gewoon voor de lol een dag treinen in Belgi tegen alle regels en adviezen in. Is zo frustrerend dat sommigen het advies om enkel noodzakelijke reizen met de trein en de bus te maken keihard in de wind slaan en iedere week het hele land doorcrossen. Ik zie al 14 maanden enkel de Arriva Spurt van binnen en dat begint ook te vervelen.
Uh, als er alleen mensen voor woon/werk verkeer met de trein zouden reizen, zouden er niet van die drukke treinen zijn Is het probleem nu dat hij het op YT zet?
Het noodzakelijke is er volgens mij vanaf bij reizen met OV.
Tevens zie ik het anders bij die vlogs. Hij gaat er heen, vermaakt en laat dingen zien. Daardoor hoef ik het niet of voorlopig niet te zien. Dat scheelt ook weer reisbewegingen. En misschien wel van vele anderen.
Met Youtube heb ik ook al zo veel reisvlogs gezien, hoef daardoor ook niet meer naar Noord-Korea ofzo. Zonder Youtube misschien wel. Scheelt een hoop geld en tijd.
Uh, als er alleen mensen voor woon/werk verkeer met de trein zouden reizen, zouden er niet van die drukke treinen zijn Is het probleem nu dat hij het op YT zet?
Het op YT zetten is niet het grootste probleem. Het grootste probleem is iedere week doelloos rondcrossen met de bus en de trein, terwijl het advies is om enkel met de bus en trein te reizen als dat echt nodig is. En om in deze tijd naar Belgi te reizen is al helemaal foute boel.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Tevens zie ik het anders bij die vlogs. Hij gaat er heen, vermaakt en laat dingen zien. Daardoor hoef ik het niet of voorlopig niet te zien. Dat scheelt ook weer reisbewegingen. En misschien wel van vele anderen.
Met Youtube heb ik ook al zo veel reisvlogs gezien, hoef daardoor ook niet meer naar Noord-Korea ofzo. Zonder Youtube misschien wel. Scheelt een hoop geld en tijd.
Zo zie ik het ook hoor. Er worden ook TV programma's gemaakt in het buitenland. Er komen deze maand zelfs veel buitenlanders hier naartoe om een dom liedje te zingen. Dat kan prima via een livestream, toch?
Ik weet niet of BE voor Belgi, Bentheimer Eisenbahn of iets anders staat, maar anders is reizen naar een willekeurige plek in Belgi veiliger als naar een willekeurige plek in Nederland Als Belg zijnde zou ik het ook als gevaar zien
Ik heb ook al ruim een jaar niet in de trein gezeten, maar ja, ik heb een auto. Dus zou het hypocriet zijn er iets van te zeggen.
Op zondag 9 mei 2021 09:23 schreef Erno-BE het volgende: Het op YT zetten is niet het grootste probleem. Het grootste probleem is iedere week doelloos rondcrossen met de bus en de trein, terwijl het advies is om enkel met de bus en trein te reizen als dat echt nodig is. En om in deze tijd naar Belgi te reizen is al helemaal foute boel.
Ziet eerst de balk in eigen oog, pas dan de splinter in dat van een ander.
Op zondag 9 mei 2021 01:27 schreef Maegrim het volgende: Vanaf september zouden er weer minimaal 25 stellen moeten rijden, na plaatsing van een 3e remschijf op alle loopwielstellen en vervanging van de gladde bouten van alle motorbakken
komende weken zie ik toch bijna alleen maar traxx van binnen
Een deel van die treinstellen (van het type 802) is inderdaad in Pistoia gebouwd. De problemen die nu spelen zijn echter met units die in Japan zijn gebouwd, zo heb ik tenminste begrepen.
Onlangs is er bij dezelfde treinen ook al een probleem aangetroffen met de schokdempers, soortgelijk aan de problemen met de CAF-stellen van Northern.
Jammer Wel bijzonder dat in de recente geschiedenis de stijging aan constructieproblemen, of ligt dat aan mij?
Op zondag 9 mei 2021 08:37 schreef Erno-BE het volgende: Een bekende youtuber gaat gewoon voor de lol een dag treinen in Belgi tegen alle regels en adviezen in. Is zo frustrerend dat sommigen het advies om enkel noodzakelijke reizen met de trein en de bus te maken keihard in de wind slaan en iedere week het hele land doorcrossen. Ik zie al 14 maanden enkel de Arriva Spurt van binnen en dat begint ook te vervelen.
Als de winkels en terrassen open zijn, vervolgens het andere vermaak wel gesloten is moet je wat. Als je je gewoon aan de maatregelen in het OV houdt is het niet zo spannend. En daarbij, had de Belgische overheid niet iedereen 10 dagkaarten gegeven ofzo?
Als de winkels en terrassen open zijn, vervolgens het andere vermaak wel gesloten is moet je wat. Als je je gewoon aan de maatregelen in het OV houdt is het niet zo spannend. En daarbij, had de Belgische overheid niet iedereen 10 dagkaarten gegeven ofzo?
Ik heb geen idee, ik woon niet in Belgi of in de buurt van Belgi. Maar gezien de besmettingen zo hoog zijn, ga ik nog niet voor de lol met de trein/bus. Alleen naar het werk en hiervoor gebruik ik deze maskers: https://www.bol.com/nl/p/(...)originalSection=main
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Belgi is ook toegankelijk voor kort verblijf zonder beperkingen anders dan hier ook zijn (op hoofdlijnen). Ik ben twee weken terug ook naar de Ardennen en Luik geweest. Goed voor de geest om er uit te zijn.
Ik ben van gedachte dat als je overal drukte vermijdt, thuis blijft bij klachten en mondkapjes draagt waar gevraagd er geen probleem is om af en toe eens de deur uit te gaan.
Ik heb geen idee, ik woon niet in Belgi of in de buurt van Belgi. Maar gezien de besmettingen zo hoog zijn, ga ik nog niet voor de lol met de trein/bus. Alleen naar het werk en hiervoor gebruik ik deze maskers: https://www.bol.com/nl/p/(...)originalSection=main
Als je geen idee hebt, waarom doe je dan zo je mening uiten joh. Laat die vent lekker.
Op zondag 9 mei 2021 09:23 schreef Erno-BE het volgende: Het op YT zetten is niet het grootste probleem. Het grootste probleem is iedere week doelloos rondcrossen met de bus en de trein, terwijl het advies is om enkel met de bus en trein te reizen als dat echt nodig is. En om in deze tijd naar Belgi te reizen is al helemaal foute boel.
Wat maakt een reis naar Belgi dan zo gevaarlijk? Vallen er mensen direct dood als je de grens oversteekt?
Daarnaast vraag ik me af wat in grote "er moeten zo weinig mensen dood door Corona"-plaatje gevaarlijker is: - n Youtuber die met in achtneming van alle regels op afstand van anderen reisverslagen maakt of - Honderden klanten die opeen gepakt staan te wachten tot ze naar binnen mogen bij hun favoriete winkelketen. of - Schoolkinderen die verplicht hele dagen op school moeten znder de hele dag afstand te houden.
Op zondag 9 mei 2021 11:59 schreef Bitlord het volgende: Belgi is ook toegankelijk voor kort verblijf zonder beperkingen anders dan hier ook zijn (op hoofdlijnen). Ik ben twee weken terug ook naar de Ardennen en Luik geweest. Goed voor de geest om er uit te zijn.
Ik ben van gedachte dat als je overal drukte vermijdt, thuis blijft bij klachten en mondkapjes draagt waar gevraagd er geen probleem is om af en toe eens de deur uit te gaan.
Die mening deel ik ook. Julien zit zo te zien in een verder lege eerste klas. Ik ben in maart ook nog een nachtje naar Duitsland geweest, binnen de regels gewoon toegestaan.
Ik heb onlangs ook m'n Weekend Vrij weer geactiveerd. Daarbij zit ik dan in een grotendeels lege 1e klas, met een mondkapje op, en op stations hou ik afstand. Volgens mij heb ik daarbij de risico's redelijk onder controle.
Dat is misschien niet de bedoeling "voor een pretreisje", maar ik merk dat ik niet bepaald vrolijker word van de hele dag binnen zitten en af en toe een blokje om. Er is een kans dat ik in m'n eigen huis van de trap val, als ik daarbij verkeerd terecht kom is de kans op ernstig letsel of erger ook aanwezig.
Die mening deel ik ook. Julien zit zo te zien in een verder lege eerste klas. Ik ben in maart ook nog een nachtje naar Duitsland geweest, binnen de regels gewoon toegestaan.
6500 views nu al weer, vermoedelijk allemaal treinfappers zoals hier of nog erger. Julin heeft zijn ontbijt al weer terugverdiend met reclameinkomsten en over een paar dagen hebben 10k aan personen een paar minuten een virtueel uitje.
Op zondag 9 mei 2021 16:57 schreef Peterselieman het volgende: Ik heb het tot nu toe beperkt gehouden tot noodzakelijke reizen en dat waren er slechts iets meer dan een hand vol in ruim een jaar tijd
Op zondag 9 mei 2021 13:02 schreef James1988 het volgende: Ik heb onlangs ook m'n Weekend Vrij weer geactiveerd. Daarbij zit ik dan in een grotendeels lege 1e klas, met een mondkapje op, en op stations hou ik afstand. Volgens mij heb ik daarbij de risico's redelijk onder controle.
Dat is misschien niet de bedoeling "voor een pretreisje", maar ik merk dat ik niet bepaald vrolijker word van de hele dag binnen zitten en af en toe een blokje om. Er is een kans dat ik in m'n eigen huis van de trap val, als ik daarbij verkeerd terecht kom is de kans op ernstig letsel of erger ook aanwezig.
Ik reis vrijwel dagelijks, gewoon tweede klas, houd me verder ook aan de maatregelen, heb in een jaar tijd n keer een melding van de coronaapp gehad dat ik in contact geweest zou zijn met iemand die positief was. Toen ben ik netjes in quarantaine gegaan tot na de test die negatief was. In het OV loop je minder risico dan in de supermarkt me dunkt.
Ach, daarover verschillen de meningen. Sommigen mensen vinden dat alleen mensen met een cruciaal beroep gebruik mogen van het ov, en dat bezoek aan kinderen die aan de andere kant van het land in een pleeggezin wonen ook geen noodzakelijke reis zou zijn. Ik denk dat ieder voor zich die afweging moet maken. Ik kan voor mijn gevoel mijn reizen prima verantwoorden.
Op zondag 9 mei 2021 17:05 schreef Ireyon het volgende: Ik heb ook geen problemen met mensen die nu reizen hoor, merk dat het binnen zitten voor mijzelf ook mentaal slopend begint te worden.
Klopt, al heb ik zelf de mazzel dat ik gewoon 40 uur per week op kantoor kan werken
Op zondag 9 mei 2021 17:05 schreef Ireyon het volgende: Ik heb ook geen problemen met mensen die nu reizen hoor, merk dat het binnen zitten voor mijzelf ook mentaal slopend begint te worden.
Het is meer het slopen van treinmeubilair en glazen bierflesjes op straat of in rivieren stukgooien wat die Julien zo'n kneus maakt.
NS moet gewoon zorgen dat hun zittingen vast zitten.
Ach en dat flesje in de Wupper ja dat was tactisch gezien niet heel handig. Maar ach om daar iemand op af te rekenen...
NS moet gewoon zorgen dat hun zittingen vast zitten.
Ach en dat flesje in de Wupper ja dat was tactisch gezien niet heel handig. Maar ach om daar iemand op af te rekenen...
Wat een domme goedpraterij is dit dan . Tuurlijk reken ik hem daar op af. Treinmeubilair meenemen, of het nou los of vast zit, en bierflesjes in rivieren gooien, zijn dingen die louter kneuzen doen.
Ik kijk wel gewoon naar Bart Kromwijk die leuke OV filmpjes maakt zonder zwakzinnig te doen.
Op zondag 9 mei 2021 18:40 schreef Ireyon het volgende: Wat een domme goedpraterij is dit dan . Tuurlijk reken ik hem daar op af. Treinmeubilair meenemen, of het nou los of vast zit, en bierflesjes in rivieren gooien, zijn dingen die louter kneuzen doen.
Blijk ik opeens een heleboel kneuzen in mijn directe kennissenkring te hebben
Blijk ik opeens een heleboel kneuzen in mijn directe kennissenkring te hebben
Structureel afval weggooien vind ik ook niet heel geweldig. Maar ach, die jongen is soms een beetje onhandig. Dat ie vanaf de Wuppertaler Schwebebahn weer een flesje liet vallen was vrij voorspelbaar
Weet iemand hier waarom de NS eigenlijk op zoveel ritten solo icm stellen inzet? Mijn vriendin is inmiddels in een storingfiasco van jewelste terechtgekomen. Waarbij NS vervolgens de eerste mogelijke doorgaande trein nog opheft, vanwege teveel vertraging (+15 ). De daaropvolgende 'veegtrein' wordt er voor het gemak maar niet achterop aangehangen en is ook nog een slag kleiner: een solo icm drietje. Met dus achterblijvende reizigers.
Nu weet ik dat DDZ stuk is. Maar ik heb ergens toch de indruk dat het doordeweeks niet zo'n armoe troef is als dit. Even los van het feit dat het niet adhoc verlengen van zo'n veegtrein toch wel incompetent is.
Kortom, waar ik benieuwd naar ben: heeft NS berhaupt calamiteitenplannen voor het corona-veilig opstarten van treinverkeer na uitval van meerdere eerdere ritten? En: zet men welbewust 's weekends solo treinstellen in, of is dit echt noodzaak door materieelschaarste?
[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 09-05-2021 21:33:39 ]
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Wat een domme goedpraterij is dit dan . Tuurlijk reken ik hem daar op af. Treinmeubilair meenemen, of het nou los of vast zit, en bierflesjes in rivieren gooien, zijn dingen die louter kneuzen doen.
Ik kijk wel gewoon naar Bart Kromwijk die leuke OV filmpjes maakt zonder zwakzinnig te doen.
Op YouTube kom ik vooral Simply Railway, Pete Brandy en Lucas Michael tegen. Bart Kromwijk heeft de laatste maanden berhaupt geen video’s meer online gezet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Een blik op Linkedin geeft meer de richting dat er geen tijd is voor filmpjes.
Overigens vraag ik mij af of die zittingen bij NS niet altijd losgezeten hebben. Meen mij vaag bij mat 64 dit namelijk ook te herinneren. Niet dat ik toen stoelen mee naar huis nam voorzover mijn herinneringen gaan.
Op zondag 9 mei 2021 21:11 schreef Eix het volgende: Weet iemand hier waarom de NS eigenlijk op zoveel ritten solo icm stellen inzet? Mijn vriendin is inmiddels in een storingfiasco van jewelste terechtgekomen. Waarbij NS vervolgens de eerste mogelijke doorgaande trein nog opheft, vanwege teveel vertraging (+15 ). De daaropvolgende 'veegtrein' wordt er voor het gemak maar niet achterop aangehangen en is ook nog een slag kleiner: een solo icm drietje. Met dus achterblijvende reizigers.
Nu weet ik dat DDZ stuk is. Maar ik heb ergens toch de indruk dat het doordeweeks niet zo'n armoe troef is als dit. Even los van het feit dat het niet adhoc verlengen van zo'n veegtrein toch wel incompetent is.
Kortom, waar ik benieuwd naar ben: heeft NS berhaupt calamiteitenplannen voor het corona-veilig opstarten van treinverkeer na uitval van meerdere eerdere ritten? En: zet men welbewust 's weekends solo treinstellen in, of is dit echt noodzaak door materieelschaarste?
Te veel factoren voor een eenduidig antwoord. Aantal reizigers is fors lager nog steeds. Zitplaatden zijn er vaak genoeg. Je hebt dan niet altijd priv een viertje en soms moet je naast een wildvreemde zitten. Maar dat is eenmaal een te accepteren ongemak als je met OV gaat nu.
Waarom eerste trein niet reed weet ik niet. Tweede trein kan inderdaad opgeheven worden bij +15. Treintje moet meestal opvolgend nog andere ritten rijden. Als de keertijd maar 11 minuten ofzo of minder is vertrekt die nieuwe rit ook weer met vertraging. Dat wil je zoveel mogelijk voorkomen.
Opvolgende trein kan door voorgenoemde incidenten druk zijn. Daar kan je niet planmatig maar de treinen dubbel zo lang voor maken. En even een reservetrein ergens vandaan halen en aan een andere trein plakken kan meestal ook niet. Dat treinstel moet ergens gestaan hebben om te wachten op dingen die meestal niet komen, dat treinstel moet door iemand voorgerangeerd worden en voorzien van een technische controle, het station moet voorzien van een opstelterrein en wissels, van ruimte in de dienstregeling dat er gerangeerd kan worden. Het lopen naar een rangeerterrein kan soms zo een halfuur duren. En op het eindpunt moet dat treinstel ook weer teruggebracht worden door iemand en op dezelfde plek teruggezet worden. Door wie?
Vroeger kon dit wel, maar toen had NS oneindig veel reservematerieel, wissels en personeel. Dat kostte oneindig veel (belasting)geld en over het algemeen is men niet meer bereid om dit te te betalen aan quasi overheidsbedrijven. Dan is dit de consequentie.
Vervelend dat de trein wat drukker was, maar incompetent wil ik het niet noemen. Als je nu verzekerd wil zijn van voldoende ruimte moet je maar met je eigen auto of fiets gaan.
Te veel factoren voor een eenduidig antwoord. Aantal reizigers is fors lager nog steeds. Zitplaatden zijn er vaak genoeg. Je hebt dan niet altijd priv een viertje en soms moet je naast een wildvreemde zitten. Maar dat is eenmaal een te accepteren ongemak als je met OV gaat nu.
Waarom eerste trein niet reed weet ik niet. Tweede trein kan inderdaad opgeheven worden bij +15. Treintje moet meestal opvolgend nog andere ritten rijden. Als de keertijd maar 11 minuten ofzo of minder is vertrekt die nieuwe rit ook weer met vertraging. Dat wil je zoveel mogelijk voorkomen.
Opvolgende trein kan door voorgenoemde incidenten druk zijn. Daar kan je niet planmatig maar de treinen dubbel zo lang voor maken. En even een reservetrein ergens vandaan halen en aan een andere trein plakken kan meestal ook niet. Dat treinstel moet ergens gestaan hebben om te wachten op dingen die meestal niet komen, dat treinstel moet door iemand voorgerangeerd worden en voorzien van een technische controle, het station moet voorzien van een opstelterrein en wissels, van ruimte in de dienstregeling dat er gerangeerd kan worden. Het lopen naar een rangeerterrein kan soms zo een halfuur duren. En op het eindpunt moet dat treinstel ook weer teruggebracht worden door iemand en op dezelfde plek teruggezet worden. Door wie?
Vroeger kon dit wel, maar toen had NS oneindig veel reservematerieel, wissels en personeel. Dat kostte oneindig veel (belasting)geld en over het algemeen is men niet meer bereid om dit te te betalen aan quasi overheidsbedrijven. Dan is dit de consequentie.
Vervelend dat de trein wat drukker was, maar incompetent wil ik het niet noemen. Als je nu verzekerd wil zijn van voldoende ruimte moet je maar met je eigen auto of fiets gaan.
Dankjewel voor je reactie. Maar ik geloof dat ik me dan toch niet helemaal goed heb uitgedrukt. Het probleem is namelijk niet het klassieke "verdorie, geen vierzit voor mezelf, wat druk!". Maar eerder de carnaval klassieker met de polonaise-door-de-trein waar zelfs een Japanse spoorwegmedewerker geen duwtje meer bij kan geven.
Ik snap dat dat soms overmacht is. Maar mijn ervaring is inmiddels ook dat NS ontzettend niet-wendbaar is in dit soort situaties. De huidige situatie met hele korte solo-treinstellen over de gehele route maakt het dan nog erger.
Om de situatie te schetsen: IC 1770 in Almelo opgeheven; IC 142 na Deventer omleiding; IC 1772 in Apeldoorn opgeheven;
De eerstvolgende IC 1774 krijgt niet iedereen meer mee in zijn solo driewagenstel. Kortom: • Men moet sowieso adhoc het sta-in-de-weg van het materieel van de opgeheven 1772 gaan oplossen. • Maar blijkbaar kan men dan niet daarmee de eerste wel rijdende trein verlengen.
De indruk die ik dan krijg is dat het niet zozeer een technisch probleem is, maar dat ergens de organisatie het stukje inzicht of regievoering ontbreekt om op zo'n moment effectief bij te sturen. En onder de noemer 'beste stuurlui staan aan wal' ben ik echt heel benieuwd naar waarom dit zo lastig lijkt te zijn.
De andere vraag is waarom berhaupt nu zo op het scherpst van de snede wordt gereden met solo treinstellen op een van de drukste IC-corridors. Terwijl in Limburg, Zeeland en de IJssel-Brabantlijn standaard minstens het VIRM equivalent van 5,5 bak ICM wordt ingezet.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op zondag 9 mei 2021 23:26 schreef Bitlord het volgende: Een blik op Linkedin geeft meer de richting dat er geen tijd is voor filmpjes.
Overigens vraag ik mij af of die zittingen bij NS niet altijd losgezeten hebben. Meen mij vaag bij mat 64 dit namelijk ook te herinneren. Niet dat ik toen stoelen mee naar huis nam voorzover mijn herinneringen gaan.
ik weet zeker dat de zittingen in de SGM - de oude Sprinter los zaten. In het bos nabij Alkmaar lagen ooit stapels rode zittingen vlak naast het spoor. in die tijd kon het raampje van de Sprinter nog helemaal geopend worden. later werd dat met blokjes onmogelijk gemaakt, het raam kan nog maar voor de helft open.
vergeet die ongeschoren Bart, kijk naar Ren Hameleers, Eurorails.
[ Bericht 2% gewijzigd door spectrumanalyser op 10-05-2021 09:44:17 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Overigens geldt het advies "OV alleen voor noodzakelijke reizen" (wat altijd een advies is geweest en nooit een verplichting, want oncontroleerbaar) sinds enige tijd niet meer.
Op maandag 10 mei 2021 10:11 schreef James1988 het volgende: Overigens geldt het advies "OV alleen voor noodzakelijke reizen" (wat altijd een advies is geweest en nooit een verplichting, want oncontroleerbaar) sinds enige tijd niet meer.
Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, adviseert het kabinet om alleen te reizen wanneer dat noodzakelijk is. Als je toch met de trein reist, bereid je goed voor. Wij doen er alles aan om jouw reis zo vertrouwd en veilig mogelijk te maken.
ik zie wel dat er treinen rijden waar de stickers verwijderd zijn. voorheen was de oproep om zegmaar alleen aan de kant van het raam te gaan zitten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Volgens mij is dat al niet meer sinds die basisdienstregeling van vorig jaar stopgezet is en die stickers hadden allemaal al weg moeten zijn maar denk dat Maegrim geen zin had.
Op maandag 10 mei 2021 10:11 schreef James1988 het volgende: Overigens geldt het advies "OV alleen voor noodzakelijke reizen" (wat altijd een advies is geweest en nooit een verplichting, want oncontroleerbaar) sinds enige tijd niet meer.
Sinds wanneer dan? Er werd een paar weken terug wel over gespeculeerd maar daarna heb ik er niks meer over gehoord.
goed te zien in Google Street views; tot 2010 liep er een stuk spoor naar het terrein van HKS Metals. dat kleine stukje is afgebroken ergens tussen 2011 en 2014. nu moeten de wagons dus vanaf de Houtrakpolder telkens per dieplader naar HKS Metals.
bij de afvoer van de Mat '64 koos men ervoor om de stellen over het spoor naar de Westhavenweg te verplaatsen en daar het laatste stukje op een dieplader.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Nadat ik afgelopen week voor het eerst in ruim een jaar weer eens in een ICE zat vroeg ik me af hoe de zaken ervoor stonden bij FlixTrain. Momenteel rijden ze alleen Aken - Berlijn en Keulen - Hamburg, en vanaf juni staat ook Stuttgart - Frankfurt - Berlijn weer op het programma.
Tot mijn verbazing zag ik echter ook dat vanaf eind mei/juni er drie nieuwe lijnen bijkomen, namelijk: (Kiel) - Hamburg - Berlijn - Leipzig Hamburg - Berlijn - Leipzig - Mnchen Frankfurt - Mnchen (zonder stop in Nrnberg)
Moet zeggen dat het me verrast dat ze ondanks Corona blijkbaar doorpakken, toch wel bijzonder voor een bedrijf dat afgelopen jaar de omzet vermoedelijk vrijwel volledig heeft zien verdampen. Het routenetwerk ziet er dan als volgt uit:
Op vrijdag 14 mei 2021 08:47 schreef J.B. het volgende: Nadat ik afgelopen week voor het eerst in ruim een jaar weer eens in een ICE zat vroeg ik me af hoe de zaken ervoor stonden bij FlixTrain. Momenteel rijden ze alleen Aken - Berlijn en Keulen - Hamburg, en vanaf juni staat ook Stuttgart - Frankfurt - Berlijn weer op het programma.
Tot mijn verbazing zag ik echter ook dat vanaf eind mei/juni er drie nieuwe lijnen bijkomen, namelijk: (Kiel) - Hamburg - Berlijn - Leipzig Hamburg - Berlijn - Leipzig - Mnchen Frankfurt - Mnchen (zonder stop in Nrnberg)
Moet zeggen dat het me verrast dat ze ondanks Corona blijkbaar doorpakken, toch wel bijzonder voor een bedrijf dat afgelopen jaar de omzet vermoedelijk vrijwel volledig heeft zien verdampen. Het routenetwerk ziet er dan als volgt uit:
Wordt er ook nog interessant materiaal op de nieuwe verbindingen ingezet (zoals combinaties van enkeldeks en dubbeldeks rijtuigen zoals bij de Alex en vroeger bij de Hamburg-Kln-Express) of worden er enkel gemoderniseerde enkeldeks rijtuigen op de nieuwe verbindingen ingezet?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Bedankt. Inderdaad, VIRMm2/3 Bij de vernieuwing zal de bekabeling van de VIRMm volledig vervangen worden. De nieuwe bekabeling is gemaakt door een afdeling van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. https://www.spoorpro.nl/m(...)nd-tot-arbeidsmarkt/
[ Bericht 16% gewijzigd door spectrumanalyser op 15-05-2021 20:18:49 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Niet geheel zonder risco's. Nu maar hopen dat alle bekabeling eenduidig en op dezelfde manier wordt gelegd, om problemen zoals met de V250 te voorkomen. En dat er geen gevaarlijke stoffen blijken te zijn, zoals met het vorige vergelijkbare project
Bedankt. Inderdaad, VIRMm2/3 Bij de vernieuwing zal de bekabeling van de VIRMm volledig vervangen worden. De nieuwe bekabeling is gemaakt door een afdeling van medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt. https://www.spoorpro.nl/m(...)nd-tot-arbeidsmarkt/
Was de aanschaf van die kabels nu ook goedkoper aangezien de salarissen niet betaald hoefden te worden door de NS maar door UWV of sociale dienst ?
Op zaterdag 15 mei 2021 00:24 schreef Bitlord het volgende: Niet geheel zonder risco's. Nu maar hopen dat alle bekabeling eenduidig en op dezelfde manier wordt gelegd, om problemen zoals met de V250 te voorkomen. En dat er geen gevaarlijke stoffen blijken te zijn, zoals met het vorige vergelijkbare project
Met een afstand tot de arbeidsmarkt betekent niet dat ze a) ongeschikt zijn en b) aan hun lot worden overgelaten. Afstand tot de arbeidsmarkt betekent allerminst dat ze incapabel zijn. Neem die woorden eens terug joh.
Ik vind het maar zo-zo, die blauwe baan op het front had van mij nog wel een paar centimeter doorgetrokken mogen worden. Dat je in ieder geval niet zo'n knikje had bij de ruit maar die vloeiender liet doorloen naar boven na de deur. Doet me ook wel denken aan DM'90 ofzo?
Dat knikje doet inderdaad wat afbreuk aan die verder zo vloeiende lijn. De plaatsing van het mega logo daarentegen vind ik wel fraai, zo met de pijlpunten precies op de knik in de zijwand.
Was de aanschaf van die kabels nu ook goedkoper aangezien de salarissen niet betaald hoefden te worden door de NS maar door UWV of sociale dienst ?
NS zet er wel eigen begeleiding op, dat kost wel geld. Daarnaast heeft volgens mij ieder bedrijf de verplichting een deel van het werk te laten doen door mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, NS vult dat nu op deze manier in.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Dit zijn mensen die met groot enthousiasme het werk doen, er altijd veel zin in hebben en nooit klagen. Prachtig toch, dat deze mensen dit werk mogen doen. Gun 't ze.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Met een afstand tot de arbeidsmarkt betekent niet dat ze a) ongeschikt zijn en b) aan hun lot worden overgelaten. Afstand tot de arbeidsmarkt betekent allerminst dat ze incapabel zijn. Neem die woorden eens terug joh.
Dat zeg ik ook niet of was niet de intentie. Wel dat exact gelijk bekabelen een echt vak is wat zelfs ervaren treinenbouwers als Ansaldo zelfs niet altijd foutloos kunnen. Als je er dan onervaren mensen op zet maakt dat de kans op afwijkingen niet kleiner.
wtf is een medewerker met afstand tot de arbeidsmarkt? Een medewerker is iemand die werkt, dus onderdeel is van de arbeidsmarkt.
quote:
Op zaterdag 15 mei 2021 00:24 schreef Bitlord het volgende: Niet geheel zonder risco's. Nu maar hopen dat alle bekabeling eenduidig en op dezelfde manier wordt gelegd, om problemen zoals met de V250 te voorkomen. En dat er geen gevaarlijke stoffen blijken te zijn, zoals met het vorige vergelijkbare project
Wie weet zijn het wel mensen die door de NS links gelaten worden, terwijl het heel bekwame mensen zijn op gebied van bekabeling.
Op zaterdag 15 mei 2021 18:01 schreef Bitlord het volgende: Wel dat exact gelijk bekabelen een echt vak is wat zelfs ervaren treinenbouwers als Ansaldo zelfs niet altijd foutloos kunnen.
Rond Melbourne is een oudje weer de baan op gegaan. De zogenaamde Tait Trains zijn rond 1910 gebouwd en in 1919 zijn ze onder de waslijn gaan rijden. Het net rond Melbourne heeft een bovenleidingspanning van 1500V.
Heeft DB onvoldoende 218's of heeft OBB een andere partner voor tractie gevonden?
Volgens mij zijn de BR218 die op de IC118/119 en IC2012/2013 ingezet worden niet van DB Fernverkehr, maar van DB Zugbus Regio Alb-Bodensee, die zo’n beetje alle treinen in Baden-Wrttemberg ten zuiden van Karlsruhe en Stuttgart exploiteert met uitzondering van de Schwarzwaldbahn (Karlsruhe-Konstanz), de Rheintalbahn (Offenburg-Basel), de Gaubahn (Stuttgart-Singen) en vervoerders als SWEG, Go Ahead en Abellio.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Dat zeg ik ook niet of was niet de intentie. Wel dat exact gelijk bekabelen een echt vak is wat zelfs ervaren treinenbouwers als Ansaldo zelfs niet altijd foutloos kunnen. Als je er dan onervaren mensen op zet maakt dat de kans op afwijkingen niet kleiner.
Ze maken de bundels, ze zetten ze niet in de trein, voor zover ik kan lezen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Van gouda naar utrecht centraal, leek wel of ik in een hobbelpaard zat. Wat schud de trein op dit traject zeg.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op dinsdag 18 mei 2021 11:34 schreef cherrycoke het volgende: Van gouda naar utrecht centraal, leek wel of ik in een hobbelpaard zat. Wat schud de trein op dit traject zeg.
Heemstede - Leiden is nog leuker
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
De protoprotos ja, die grijze. Zou ooit verbouwd worden naar de indeling van de serie-stellen (o.a. loop- en motordraaistellen omwisselen) maar dat is er door het faillissement van FTD nooit van gekomen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 18 mei 2021 23:06 schreef dennistd het volgende: De protoprotos ja, die grijze. Zou ooit verbouwd worden naar de indeling van de serie-stellen (o.a. loop- en motordraaistellen omwisselen) maar dat is er door het faillissement van FTD nooit van gekomen.
Kort samengevat moet er een nieuw staatsbedrijf "Great British Railways" komen dat de infrastructuur beheert, dienstregelingen maakt en de ticketprijzen bepaalt. Treintjes rijden zal GBR niet zelf gaan doen, dat wordt uitbesteed aan de particuliere vervoersbedrijven. Alle treinen en stations krijgen een nieuwe huisstijl waarvoor in elk geval het logo en lettertype van het oude British Rail hergebruikt worden.
Kort samengevat moet er een nieuw staatsbedrijf "Great British Railways" komen dat de infrastructuur beheert, dienstregelingen maakt en de ticketprijzen bepaalt. Treintjes rijden zal GBR niet zelf gaan doen, dat wordt uitbesteed aan de particuliere vervoersbedrijven. Alle treinen en stations krijgen een nieuwe huisstijl waarvoor in elk geval het logo en lettertype van het oude British Rail hergebruikt worden.
Ik neem aan dat het eerst nog door de politieke besluitvorming heen zal moeten? Hoe liggen de verhoudingen daar?
Ik neem aan dat het eerst nog door de politieke besluitvorming heen zal moeten? Hoe liggen de verhoudingen daar?
De Tories hebben sowieso een ruime meerderheid in de House of Commons, dus daar zal een wetsvoorstel niet sneuvelen. En ik verwacht dat het Britse hogerhuis het ook niet zal tegenhouden.
Het systeem van de afgelopen 25 jaar is hoe dan ook onhoudbaar, de business case onder de traditionele contracten is geheel weggevallen door covid, dus er moet iets gebeuren.
Ik ben eigenlijk verbaasd dat er zo snel actie wordt ondernomen. Wat ik er in grote lijnen van begrepen heb kan ik best achter een dergelijke constructie staan.
Dit is niet iets wat ze in een paar weken bij elkaar hebben geschreven. De Williams Review is in september 2018 begonnen, als reactie op het dienstregelingsfiasco van mei 2018 (waarbij vooral Thameslink en Northern betrokken waren).
De resultaten daarvan waren al in 2019 verwacht, maar om allerlei redenen is dat steeds uitgesteld. Covid-19 is waarschijnlijk de reden dat het nu wel is uitgebracht, omdat niemand zich contractueel gaat vastleggen in zulke onzekere tijden.
Als het zelfs met de Valleilijn, waarbij de opdrachtgever opbrengstverantwoordelijk is, niet lukt om een exploitant te vinden, dan lukt het met een klassieke Britse rail franchise al helemaal niet.
De Tories hebben sowieso een ruime meerderheid in de House of Commons, dus daar zal een wetsvoorstel niet sneuvelen. En ik verwacht dat het Britse hogerhuis het ook niet zal tegenhouden.
Het systeem van de afgelopen 25 jaar is hoe dan ook onhoudbaar, de business case onder de traditionele contracten is geheel weggevallen door covid, dus er moet iets gebeuren.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
ook afspreken in het vervolg SI eenheden en hun afgeleiden te gebruiken? Met wellicht uitzondering voor C en pk
Weer is het raak: sneltram ontspoord in Nieuwegein, vier gewonden UPDATEOp de Roerdomplaan nabij het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein heeft woensdagochtend iets voor 08.30 uur een aanrijding plaatsgevonden tussen een tram en een personenauto. Dat meldt de veiligheidsregio Utrecht. De tram is hierbij ontspoord.
Jiske Van Der Velden 26-05-21, 09:55 Laatste update: 10:27
Gisteren was het vijftig jaar geleden dat het op een na zwaarste treinongeval sinds WO2 (Eschede was nog erger) plaatsvond in Duitsland. Op 27 mei 1971 botsten een goederentrein en een Sonderzug (bestaande uit meerdere Schienenbussen vol met schoolkinderen op de terugweg van een dagje Bremen) frontaal op elkaar. Als gevolg hiervan kwamen 46 mensen om het leven...
De regionale treinen tussen Frankfurt/Hanau en Giessen worden in 2023 overgenomen door de Hessische Landesbahn en hiervoor zijn 12 vierdelige en 20 vijfdelige Alstom Coradia Continental-treinen besteld. Op dit moment rijdt op deze trajecten DB Regio met Talent2-treinen en BR425-treinen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
er komen van Alkmaar tot aan Uitgeest geluidsschermen langs het spoor om het geluid te dempen. volgens een richtlijn is prorail verplicht om het geluidsniveau te verminderen vanwege de woningen dicht langs het spoor.
is het niet een optie om geluidsschermen op de treinen te monteren. de draaistellen zijn altijd onbeschermd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 28 mei 2021 10:15 schreef spectrumanalyser het volgende: er komen van Alkmaar tot aan Uitgeest geluidsschermen langs het spoor om het geluid te dempen. volgens een richtlijn is prorail verplicht om het geluidsniveau te verminderen vanwege de woningen dicht langs het spoor.
is het niet een optie om geluidsschermen op de treinen te monteren. de draaistellen zijn altijd onbeschermd.
De wet milieubeheer waar de geluidproductieplafonds zijn vastgelegd
Op vrijdag 28 mei 2021 10:15 schreef spectrumanalyser het volgende: is het niet een optie om geluidsschermen op de treinen te monteren. de draaistellen zijn altijd onbeschermd.
Voor de politiek is het bestrijden van het symptoom makkelijker dan het bestrijden van de oorzaak.
Volgens de nieuwssites bedienen we de wissels en de seinen per telefoon...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Volgens de nieuwssites bedienen we de wissels en de seinen per telefoon...
Dit klopt ook wel bij Telefonisch Bediende Seinen (aka. Acuut tijdelijk dementie bij de treindienstleider die spontaan geneest bij het overlaten gaan van de GSM-R)...
Dit klopt ook wel bij Telefonisch Bediende Seinen (aka. Acuut tijdelijk dementie bij de treindienstleider die spontaan geneest bij het overlaten gaan van de GSM-R)...
Belseinen inderdaad.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Nou het komt regelmatig voor dat ik voor een rood sein kom en ik alleen maar op knopje 1 van de gsm-r hoef te drukken en het sein springt spontaan groen zonder dat ik iemand gesproken heb.
Nou het komt regelmatig voor dat ik voor een rood sein kom en ik alleen maar op knopje 1 van de gsm-r hoef te drukken en het sein springt spontaan groen zonder dat ik iemand gesproken heb.
GSM-R is essentieel voor een goede dienstuitvoering
Trouwens ik had zaterdag ook al een issue hiermee. Dat er geen contact gelegd kon worden tussen de machinist en de treindienstleider. Maar toen reden we na 5 minuten gewoon weer.
Liefjes, heeft iemand een foto van de buitenkant van de bakovergang van Mat '64 of vlavlips of ICM voor me? Ik kijk 30 Jahre ICE van Eisenbahn Romantik en het viel me op dat de rijtuigen van de ICE1 zijn gekoppeld met scharfenbergkoppelingen. En nu ben ik benieuwd hoe het met onze eigen ouwe meuk zit maar ik kan op internet op de een of andere manier maar weinig informatie vinden.