Hij deed niks verkeerd, bomen stonden nog ruim open.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
Altijd leuk die cabine ritjes. Onder de sluitende spoorboompjes doorgaan mag niet, maar op 12.20 minuten zie je wat er dan kan gebeuren
Hij komt op 12:22 de overweg op rennen terwijl de bellen al hoorbaar zijn op 12:16. En op 12:21 zie je de bomen al dalen.quote:Op zondag 2 mei 2021 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij deed niks verkeerd, bomen stonden nog ruim open.
Ik lees nu dat de snelheid zelfs naar 100km/h zal gaan op (delen van) Neuenhaus-Coevorden: http://www.asm-muenster.d(...)t=76&idart=911&lang=quote:Op zaterdag 17 april 2021 16:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die is nu 50km/h en is op Bentheim-Neuenhaus naar 80km/h gegaan. Dat zal ongetwijfeld ook op de rest gaan gebeuren.
quote:Het ontmantelen zelf gaat door het in stukken knippen van de wagons door een kraan met een grijper. Vervolgens worden de materialen in de losse brokstukken gescheiden. In totaal zitten er 21 verschillende materialen verwerkt in een reizigerstrein als de DDAR. Naast veel staal zit er ook veel aluminium, kunststof, koper, roestvrij staal, rubber en glas in verwerkt. Deze materialen worden dus niet per onderdeel losgeschroefd, maar vermalen en daarna gesorteerd.
In principe pluk je nu nog om de rest van je vloot op de baan te houden. En wellicht dat er overlappende systemen zijn met een treinserie als ICM. Oorspronkelijk waren de tractie-installaties van ICM0/1 en SGM volgens mij enigszins gelijk, maar met de revisie van SGM is dat sowieso teniet gedaan.quote:Op donderdag 6 mei 2021 11:21 schreef Fred het volgende:
Plukken heeft toch ook geen enkele meerwaarde? Er is geen materieel meer met vergelijkbare onderdelen op de baan en de versleten stoeltjes hebben bij lange na niet dezelfde charme als een ouderwetste treinbank.
Het is ook maar net wat je onder recycling verstaat. Kunststof verhakselen en als vulstof in beton gebruiken wordt ook gezien als recycling door sommige partijen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
De bewering dat de treinen voor 99,9% worden gerecycled past hier niet bij. Misschien was de proef met bva-auctions niet verlopen als waar men op gehoopt had.
misschien zie ik het verkeerd, ja.quote:Op donderdag 6 mei 2021 22:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is ook maar net wat je onder recycling verstaat. Kunststof verhakselen en als vulstof in beton gebruiken wordt ook gezien als recycling door sommige partijen.
Een trein lijkt me sowieso wel voor 85% uit recyclebaar materiaal als staal, koper, aluminium en glas te bestaan?
D'r hangt nog een stuk auto op de crashbuffer...quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:02 schreef Salatrel het volgende:
Die wink van Arriva kan weer terug naar de fabriek zo te zien
Mwah, denk dat Stadler in Leeuwarden of desnoods een ander filiaal dit wel kan fixxen. Je gaat een trein toch niet voor elk wissewasje naar de fabriek sturen terwijl er onderhoudswerkplaatsen zijn? Voor een schrammetje ga je toch ook niet naar de polikliniek ?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:02 schreef Salatrel het volgende:
Die wink van Arriva kan weer terug naar de fabriek zo te zien
Uit jouw beeld misschien. Misschien verkopen ze dat wel weer door aan een bedrijf dat zich specialiseert in kunststof-recycling.quote:Op donderdag 6 mei 2021 23:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
misschien zie ik het verkeerd, ja.
2,5 jaar lang fietste ik elke werkdag langs HKS metals. Het is een shredderbedrijf wat zich puur richt op metaalrecycling. Dat wil zeggen knippen en shredden.
De rest is voor HKS onbruikbaar rest-afval wat uit beeld verdwijnt.
Een deel van die treinstellen (van het type 802) is inderdaad in Pistoia gebouwd. De problemen die nu spelen zijn echter met units die in Japan zijn gebouwd, zo heb ik tenminste begrepen.quote:
Uh, als er alleen mensen voor woon/werk verkeer met de trein zouden reizen, zouden er niet van die drukke treinen zijn Is het probleem nu dat hij het op YT zet?quote:Op zondag 9 mei 2021 08:37 schreef Erno-BE het volgende:
Een bekende youtuber gaat gewoon voor de lol een dag treinen in België tegen alle regels en adviezen in. Is zo frustrerend dat sommigen het advies om enkel noodzakelijke reizen met de trein en de bus te maken keihard in de wind slaan en iedere week het hele land doorcrossen. Ik zie al 14 maanden enkel de Arriva Spurt van binnen en dat begint ook te vervelen.
Het op YT zetten is niet het grootste probleem. Het grootste probleem is iedere week doelloos rondcrossen met de bus en de trein, terwijl het advies is om enkel met de bus en trein te reizen als dat echt nodig is. En om in deze tijd naar België te reizen is al helemaal foute boel.quote:Op zondag 9 mei 2021 09:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uh, als er alleen mensen voor woon/werk verkeer met de trein zouden reizen, zouden er niet van die drukke treinen zijn Is het probleem nu dat hij het op YT zet?
Zo zie ik het ook hoor. Er worden ook TV programma's gemaakt in het buitenland. Er komen deze maand zelfs veel buitenlanders hier naartoe om een dom liedje te zingen. Dat kan prima via een livestream, toch?quote:Op zondag 9 mei 2021 09:21 schreef Bitlord het volgende:
Het noodzakelijke is er volgens mij vanaf bij reizen met OV.
Tevens zie ik het anders bij die vlogs. Hij gaat er heen, vermaakt en laat dingen zien. Daardoor hoef ik het niet of voorlopig niet te zien. Dat scheelt ook weer reisbewegingen. En misschien wel van vele anderen.
Met Youtube heb ik ook al zo veel reisvlogs gezien, hoef daardoor ook niet meer naar Noord-Korea ofzo. Zonder Youtube misschien wel. Scheelt een hoop geld en tijd.
Ziet eerst de balk in eigen oog, pas dan de splinter in dat van een ander.quote:Op zondag 9 mei 2021 09:23 schreef Erno-BE het volgende:
Het op YT zetten is niet het grootste probleem. Het grootste probleem is iedere week doelloos rondcrossen met de bus en de trein, terwijl het advies is om enkel met de bus en trein te reizen als dat echt nodig is. En om in deze tijd naar België te reizen is al helemaal foute boel.
komende weken zie ik toch bijna alleen maar traxx van binnenquote:Op zondag 9 mei 2021 01:27 schreef Maegrim het volgende:
Vanaf september zouden er weer minimaal 25 stellen moeten rijden, na plaatsing van een 3e remschijf op alle loopwielstellen en vervanging van de gladde bouten van alle motorbakken
Jammerquote:Op zondag 9 mei 2021 01:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een deel van die treinstellen (van het type 802) is inderdaad in Pistoia gebouwd. De problemen die nu spelen zijn echter met units die in Japan zijn gebouwd, zo heb ik tenminste begrepen.
Onlangs is er bij dezelfde treinen ook al een probleem aangetroffen met de schokdempers, soortgelijk aan de problemen met de CAF-stellen van Northern.
Als de winkels en terrassen open zijn, vervolgens het andere vermaak wel gesloten is moet je wat. Als je je gewoon aan de maatregelen in het OV houdt is het niet zo spannend. En daarbij, had de Belgische overheid niet iedereen 10 dagkaarten gegeven ofzo?quote:Op zondag 9 mei 2021 08:37 schreef Erno-BE het volgende:
Een bekende youtuber gaat gewoon voor de lol een dag treinen in België tegen alle regels en adviezen in. Is zo frustrerend dat sommigen het advies om enkel noodzakelijke reizen met de trein en de bus te maken keihard in de wind slaan en iedere week het hele land doorcrossen. Ik zie al 14 maanden enkel de Arriva Spurt van binnen en dat begint ook te vervelen.
Ik heb geen idee, ik woon niet in België of in de buurt van België. Maar gezien de besmettingen zo hoog zijn, ga ik nog niet voor de lol met de trein/bus. Alleen naar het werk en hiervoor gebruik ik deze maskers: https://www.bol.com/nl/p/(...)originalSection=mainquote:Op zondag 9 mei 2021 11:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Als de winkels en terrassen open zijn, vervolgens het andere vermaak wel gesloten is moet je wat. Als je je gewoon aan de maatregelen in het OV houdt is het niet zo spannend. En daarbij, had de Belgische overheid niet iedereen 10 dagkaarten gegeven ofzo?
Als je geen idee hebt, waarom doe je dan zo je mening uiten joh. Laat die vent lekker.quote:Op zondag 9 mei 2021 11:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik woon niet in België of in de buurt van België. Maar gezien de besmettingen zo hoog zijn, ga ik nog niet voor de lol met de trein/bus. Alleen naar het werk en hiervoor gebruik ik deze maskers: https://www.bol.com/nl/p/(...)originalSection=main
Wat maakt een reis naar België dan zo gevaarlijk? Vallen er mensen direct dood als je de grens oversteekt?quote:Op zondag 9 mei 2021 09:23 schreef Erno-BE het volgende:
Het op YT zetten is niet het grootste probleem. Het grootste probleem is iedere week doelloos rondcrossen met de bus en de trein, terwijl het advies is om enkel met de bus en trein te reizen als dat echt nodig is. En om in deze tijd naar België te reizen is al helemaal foute boel.
Die mening deel ik ook. Julien zit zo te zien in een verder lege eerste klas. Ik ben in maart ook nog een nachtje naar Duitsland geweest, binnen de regels gewoon toegestaan.quote:Op zondag 9 mei 2021 11:59 schreef Bitlord het volgende:
België is ook toegankelijk voor kort verblijf zonder beperkingen anders dan hier ook zijn (op hoofdlijnen). Ik ben twee weken terug ook naar de Ardennen en Luik geweest. Goed voor de geest om er uit te zijn.
Ik ben van gedachte dat als je overal drukte vermijdt, thuis blijft bij klachten en mondkapjes draagt waar gevraagd er geen probleem is om af en toe eens de deur uit te gaan.
denk aan de parkeerremquote:Op zondag 9 mei 2021 10:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
komende weken zie ik toch bijna alleen maar traxx van binnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |