Bedankt. Inderdaad, VIRMm2/3quote:
Was de aanschaf van die kabels nu ook goedkoper aangezien de salarissen niet betaald hoefden te worden door de NS maar door UWV of sociale dienst ?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Bedankt. Inderdaad, VIRMm2/3
Bij de vernieuwing zal de bekabeling van de VIRMm volledig vervangen worden.
De nieuwe bekabeling is gemaakt door een afdeling van medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt.
https://www.spoorpro.nl/m(...)nd-tot-arbeidsmarkt/
Met een afstand tot de arbeidsmarkt betekent niet dat ze a) ongeschikt zijn en b) aan hun lot worden overgelaten. Afstand tot de arbeidsmarkt betekent allerminst dat ze incapabel zijn. Neem die woorden eens terug joh.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 00:24 schreef Bitlord het volgende:
Niet geheel zonder risco's. Nu maar hopen dat alle bekabeling eenduidig en op dezelfde manier wordt gelegd, om problemen zoals met de V250 te voorkomen. En dat er geen gevaarlijke stoffen blijken te zijn, zoals met het vorige vergelijkbare project
Ik vind het maar zo-zo, die blauwe baan op het front had van mij nog wel een paar centimeter doorgetrokken mogen worden. Dat je in ieder geval niet zo'n knikje had bij de ruit maar die vloeiender liet doorloen naar boven na de deur. Doet me ook wel denken aan DM'90 ofzo?quote:Op donderdag 13 mei 2021 21:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind die nieuwe VIRM-kleurstelling zo sexy eah. Net als op de Vectrons.
NS zet er wel eigen begeleiding op, dat kost wel geld. Daarnaast heeft volgens mij ieder bedrijf de verplichting een deel van het werk te laten doen door mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, NS vult dat nu op deze manier in.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 00:34 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Was de aanschaf van die kabels nu ook goedkoper aangezien de salarissen niet betaald hoefden te worden door de NS maar door UWV of sociale dienst ?
Dat zeg ik ook niet of was niet de intentie. Wel dat exact gelijk bekabelen een echt vak is wat zelfs ervaren treinenbouwers als Ansaldo zelfs niet altijd foutloos kunnen. Als je er dan onervaren mensen op zet maakt dat de kans op afwijkingen niet kleiner.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Met een afstand tot de arbeidsmarkt betekent niet dat ze a) ongeschikt zijn en b) aan hun lot worden overgelaten. Afstand tot de arbeidsmarkt betekent allerminst dat ze incapabel zijn. Neem die woorden eens terug joh.
wtf is een medewerker met afstand tot de arbeidsmarkt?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
De nieuwe bekabeling is gemaakt door een afdeling van medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt.
https://www.spoorpro.nl/m(...)nd-tot-arbeidsmarkt/
Wie weet zijn het wel mensen die door de NS links gelaten worden, terwijl het heel bekwame mensen zijn op gebied van bekabeling.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 00:24 schreef Bitlord het volgende:
Niet geheel zonder risco's. Nu maar hopen dat alle bekabeling eenduidig en op dezelfde manier wordt gelegd, om problemen zoals met de V250 te voorkomen. En dat er geen gevaarlijke stoffen blijken te zijn, zoals met het vorige vergelijkbare project
Is er iets wat Ansaldo wél foutloos kanquote:Op zaterdag 15 mei 2021 18:01 schreef Bitlord het volgende:
Wel dat exact gelijk bekabelen een echt vak is wat zelfs ervaren treinenbouwers als Ansaldo zelfs niet altijd foutloos kunnen.
Comedy. Maurizio Manfellotto die met een strak gezicht blijft vertellen dat er niets met de treinen aan de hand is.quote:
Participatiewetquote:Op zaterdag 15 mei 2021 20:11 schreef Fred het volgende:
[..]
wtf is een medewerker met afstand tot de arbeidsmarkt?
Een medewerker is iemand die werkt, dus onderdeel is van de arbeidsmarkt.
Volgens mij zijn de BR218 die op de IC118/119 en IC2012/2013 ingezet worden niet van DB Fernverkehr, maar van DB Zugbus Regio Alb-Bodensee, die zo’n beetje alle treinen in Baden-Württemberg ten zuiden van Karlsruhe en Stuttgart exploiteert met uitzondering van de Schwarzwaldbahn (Karlsruhe-Konstanz), de Rheintalbahn (Offenburg-Basel), de Gaubahn (Stuttgart-Singen) en vervoerders als SWEG, Go Ahead en Abellio.quote:Op zondag 16 mei 2021 18:20 schreef derLudolf het volgende:
Heeft DB onvoldoende 218's of heeft OBB een andere partner voor tractie gevonden?
Dat is Coevorden al.quote:Op maandag 17 mei 2021 09:20 schreef Salatrel het volgende:
Ik dacht dat het Hanzestad Deventer was maar het is dus ganzenstad....
Waarom noem je het dan KOE-vorden. Wtf.....quote:
Ze maken de bundels, ze zetten ze niet in de trein, voor zover ik kan lezen.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 18:01 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet of was niet de intentie. Wel dat exact gelijk bekabelen een echt vak is wat zelfs ervaren treinenbouwers als Ansaldo zelfs niet altijd foutloos kunnen. Als je er dan onervaren mensen op zet maakt dat de kans op afwijkingen niet kleiner.
Heemstede - Leiden is nog leukerquote:Op dinsdag 18 mei 2021 11:34 schreef cherrycoke het volgende:
Van gouda naar utrecht centraal, leek wel of ik in een hobbelpaard zat. Wat schud de trein op dit traject zeg.
Prima trein!quote:Op dinsdag 18 mei 2021 14:35 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk is wat een grappig dingetje.
De zesde is verschroot als ik het goed hebquote:Op dinsdag 18 mei 2021 18:42 schreef James1988 het volgende:
En behoorlijk uniek, er bestaan er maar 5 op de hele wereld.
De oerprotos toch?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 19:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De zesde is verschroot als ik het goed heb
Vaarzuigtechniek Dessau ofzo toch?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:06 schreef dennistd het volgende:
De protoprotos ja, die grijze. Zou ooit verbouwd worden naar de indeling van de serie-stellen (o.a. loop- en motordraaistellen omwisselen) maar dat is er door het faillissement van FTD nooit van gekomen.
Ik neem aan dat het eerst nog door de politieke besluitvorming heen zal moeten? Hoe liggen de verhoudingen daar?quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:54 schreef ReisT het volgende:
Vandaag is het langverwachte hervormingsplan voor de Britse spoorwegen gepresenteerd :
https://www.gov.uk/govern(...)shapps-plan-for-rail
Kort samengevat moet er een nieuw staatsbedrijf "Great British Railways" komen dat de infrastructuur beheert, dienstregelingen maakt en de ticketprijzen bepaalt. Treintjes rijden zal GBR niet zelf gaan doen, dat wordt uitbesteed aan de particuliere vervoersbedrijven. Alle treinen en stations krijgen een nieuwe huisstijl waarvoor in elk geval het logo en lettertype van het oude British Rail hergebruikt worden.
Great British Railway Journeys.quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:10 schreef Salatrel het volgende:
Great British railways is toch een tv programma?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |