Wordt er ook nog interessant materiaal op de nieuwe verbindingen ingezet (zoals combinaties van enkeldeks en dubbeldeks rijtuigen zoals bij de Alex en vroeger bij de Hamburg-Köln-Express) of worden er enkel gemoderniseerde enkeldeks rijtuigen op de nieuwe verbindingen ingezet?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 08:47 schreef J.B. het volgende:
Nadat ik afgelopen week voor het eerst in ruim een jaar weer eens in een ICE zat vroeg ik me af hoe de zaken ervoor stonden bij FlixTrain. Momenteel rijden ze alleen Aken - Berlijn en Keulen - Hamburg, en vanaf juni staat ook Stuttgart - Frankfurt - Berlijn weer op het programma.
Tot mijn verbazing zag ik echter ook dat vanaf eind mei/juni er drie nieuwe lijnen bijkomen, namelijk:
(Kiel) - Hamburg - Berlijn - Leipzig
Hamburg - Berlijn - Leipzig - München
Frankfurt - München (zonder stop in Nürnberg)
Moet zeggen dat het me verrast dat ze ondanks Corona blijkbaar doorpakken, toch wel bijzonder voor een bedrijf dat afgelopen jaar de omzet vermoedelijk vrijwel volledig heeft zien verdampen. Het routenetwerk ziet er dan als volgt uit:
[ afbeelding ]
Dit is VIRMm23.quote:Op donderdag 13 mei 2021 17:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
VIRMm1 te Haarlem
[ afbeelding ]
Bedankt. Inderdaad, VIRMm2/3quote:
Was de aanschaf van die kabels nu ook goedkoper aangezien de salarissen niet betaald hoefden te worden door de NS maar door UWV of sociale dienst ?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Bedankt. Inderdaad, VIRMm2/3
Bij de vernieuwing zal de bekabeling van de VIRMm volledig vervangen worden.
De nieuwe bekabeling is gemaakt door een afdeling van medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt.
https://www.spoorpro.nl/m(...)nd-tot-arbeidsmarkt/
Met een afstand tot de arbeidsmarkt betekent niet dat ze a) ongeschikt zijn en b) aan hun lot worden overgelaten. Afstand tot de arbeidsmarkt betekent allerminst dat ze incapabel zijn. Neem die woorden eens terug joh.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 00:24 schreef Bitlord het volgende:
Niet geheel zonder risco's. Nu maar hopen dat alle bekabeling eenduidig en op dezelfde manier wordt gelegd, om problemen zoals met de V250 te voorkomen. En dat er geen gevaarlijke stoffen blijken te zijn, zoals met het vorige vergelijkbare project
Ik vind het maar zo-zo, die blauwe baan op het front had van mij nog wel een paar centimeter doorgetrokken mogen worden. Dat je in ieder geval niet zo'n knikje had bij de ruit maar die vloeiender liet doorloen naar boven na de deur. Doet me ook wel denken aan DM'90 ofzo?quote:Op donderdag 13 mei 2021 21:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind die nieuwe VIRM-kleurstelling zo sexy eah. Net als op de Vectrons.
NS zet er wel eigen begeleiding op, dat kost wel geld. Daarnaast heeft volgens mij ieder bedrijf de verplichting een deel van het werk te laten doen door mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, NS vult dat nu op deze manier in.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 00:34 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Was de aanschaf van die kabels nu ook goedkoper aangezien de salarissen niet betaald hoefden te worden door de NS maar door UWV of sociale dienst ?
Dat zeg ik ook niet of was niet de intentie. Wel dat exact gelijk bekabelen een echt vak is wat zelfs ervaren treinenbouwers als Ansaldo zelfs niet altijd foutloos kunnen. Als je er dan onervaren mensen op zet maakt dat de kans op afwijkingen niet kleiner.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Met een afstand tot de arbeidsmarkt betekent niet dat ze a) ongeschikt zijn en b) aan hun lot worden overgelaten. Afstand tot de arbeidsmarkt betekent allerminst dat ze incapabel zijn. Neem die woorden eens terug joh.
wtf is een medewerker met afstand tot de arbeidsmarkt?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
De nieuwe bekabeling is gemaakt door een afdeling van medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt.
https://www.spoorpro.nl/m(...)nd-tot-arbeidsmarkt/
Wie weet zijn het wel mensen die door de NS links gelaten worden, terwijl het heel bekwame mensen zijn op gebied van bekabeling.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 00:24 schreef Bitlord het volgende:
Niet geheel zonder risco's. Nu maar hopen dat alle bekabeling eenduidig en op dezelfde manier wordt gelegd, om problemen zoals met de V250 te voorkomen. En dat er geen gevaarlijke stoffen blijken te zijn, zoals met het vorige vergelijkbare project
Is er iets wat Ansaldo wél foutloos kanquote:Op zaterdag 15 mei 2021 18:01 schreef Bitlord het volgende:
Wel dat exact gelijk bekabelen een echt vak is wat zelfs ervaren treinenbouwers als Ansaldo zelfs niet altijd foutloos kunnen.
Comedy. Maurizio Manfellotto die met een strak gezicht blijft vertellen dat er niets met de treinen aan de hand is.quote:
Participatiewetquote:Op zaterdag 15 mei 2021 20:11 schreef Fred het volgende:
[..]
wtf is een medewerker met afstand tot de arbeidsmarkt?
Een medewerker is iemand die werkt, dus onderdeel is van de arbeidsmarkt.
Volgens mij zijn de BR218 die op de IC118/119 en IC2012/2013 ingezet worden niet van DB Fernverkehr, maar van DB Zugbus Regio Alb-Bodensee, die zo’n beetje alle treinen in Baden-Württemberg ten zuiden van Karlsruhe en Stuttgart exploiteert met uitzondering van de Schwarzwaldbahn (Karlsruhe-Konstanz), de Rheintalbahn (Offenburg-Basel), de Gaubahn (Stuttgart-Singen) en vervoerders als SWEG, Go Ahead en Abellio.quote:Op zondag 16 mei 2021 18:20 schreef derLudolf het volgende:
Heeft DB onvoldoende 218's of heeft OBB een andere partner voor tractie gevonden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |