ik weet zeker dat de zittingen in de SGM - de oude Sprinter los zaten. In het bos nabij Alkmaar lagen ooit stapels rode zittingen vlak naast het spoor. in die tijd kon het raampje van de Sprinter nog helemaal geopend worden. later werd dat met blokjes onmogelijk gemaakt, het raam kan nog maar voor de helft open.quote:Op zondag 9 mei 2021 23:26 schreef Bitlord het volgende:
Een blik op Linkedin geeft meer de richting dat er geen tijd is voor filmpjes.
Overigens vraag ik mij af of die zittingen bij NS niet altijd losgezeten hebben. Meen mij vaag bij mat 64 dit namelijk ook te herinneren. Niet dat ik toen stoelen mee naar huis nam voorzover mijn herinneringen gaan.
Waar zie je dat?quote:Op maandag 10 mei 2021 10:11 schreef James1988 het volgende:
Overigens geldt het advies "OV alleen voor noodzakelijke reizen" (wat altijd een advies is geweest en nooit een verplichting, want oncontroleerbaar) sinds enige tijd niet meer.
ik zie wel dat er treinen rijden waar de stickers verwijderd zijn. voorheen was de oproep om zegmaar alleen aan de kant van het raam te gaan zitten.quote:Verantwoord reizen tijdens corona
Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, adviseert het kabinet om alleen te reizen wanneer dat noodzakelijk is. Als je toch met de trein reist, bereid je goed voor. Wij doen er alles aan om jouw reis zo vertrouwd en veilig mogelijk te maken.
Volgens mij is dat al niet meer sinds die basisdienstregeling van vorig jaar stopgezet is en die stickers hadden allemaal al weg moeten zijn maar denk dat Maegrim geen zin had.quote:Op maandag 10 mei 2021 10:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
voorheen was de oproep om zegmaar alleen aan de kant van het raam te gaan zitten.
Dan gaat de trein tenminste nog rijden al is het maar voor een metertje ofzoquote:
Sinds wanneer dan? Er werd een paar weken terug wel over gespeculeerd maar daarna heb ik er niks meer over gehoord.quote:Op maandag 10 mei 2021 10:11 schreef James1988 het volgende:
Overigens geldt het advies "OV alleen voor noodzakelijke reizen" (wat altijd een advies is geweest en nooit een verplichting, want oncontroleerbaar) sinds enige tijd niet meer.
Reizen met openbaar vervoerquote:Op maandag 10 mei 2021 11:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Sinds wanneer dan? Er werd een paar weken terug wel over gespeculeerd maar daarna heb ik er niks meer over gehoord.
Wordt er ook nog interessant materiaal op de nieuwe verbindingen ingezet (zoals combinaties van enkeldeks en dubbeldeks rijtuigen zoals bij de Alex en vroeger bij de Hamburg-Kφln-Express) of worden er enkel gemoderniseerde enkeldeks rijtuigen op de nieuwe verbindingen ingezet?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 08:47 schreef J.B. het volgende:
Nadat ik afgelopen week voor het eerst in ruim een jaar weer eens in een ICE zat vroeg ik me af hoe de zaken ervoor stonden bij FlixTrain. Momenteel rijden ze alleen Aken - Berlijn en Keulen - Hamburg, en vanaf juni staat ook Stuttgart - Frankfurt - Berlijn weer op het programma.
Tot mijn verbazing zag ik echter ook dat vanaf eind mei/juni er drie nieuwe lijnen bijkomen, namelijk:
(Kiel) - Hamburg - Berlijn - Leipzig
Hamburg - Berlijn - Leipzig - Mόnchen
Frankfurt - Mόnchen (zonder stop in Nόrnberg)
Moet zeggen dat het me verrast dat ze ondanks Corona blijkbaar doorpakken, toch wel bijzonder voor een bedrijf dat afgelopen jaar de omzet vermoedelijk vrijwel volledig heeft zien verdampen. Het routenetwerk ziet er dan als volgt uit:
[ afbeelding ]
Dit is VIRMm23.quote:Op donderdag 13 mei 2021 17:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
VIRMm1 te Haarlem
[ afbeelding ]
Bedankt. Inderdaad, VIRMm2/3quote:
Was de aanschaf van die kabels nu ook goedkoper aangezien de salarissen niet betaald hoefden te worden door de NS maar door UWV of sociale dienst ?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Bedankt. Inderdaad, VIRMm2/3
Bij de vernieuwing zal de bekabeling van de VIRMm volledig vervangen worden.
De nieuwe bekabeling is gemaakt door een afdeling van medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt.
https://www.spoorpro.nl/m(...)nd-tot-arbeidsmarkt/
Met een afstand tot de arbeidsmarkt betekent niet dat ze a) ongeschikt zijn en b) aan hun lot worden overgelaten. Afstand tot de arbeidsmarkt betekent allerminst dat ze incapabel zijn. Neem die woorden eens terug joh.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 00:24 schreef Bitlord het volgende:
Niet geheel zonder risco's. Nu maar hopen dat alle bekabeling eenduidig en op dezelfde manier wordt gelegd, om problemen zoals met de V250 te voorkomen. En dat er geen gevaarlijke stoffen blijken te zijn, zoals met het vorige vergelijkbare project
Ik vind het maar zo-zo, die blauwe baan op het front had van mij nog wel een paar centimeter doorgetrokken mogen worden. Dat je in ieder geval niet zo'n knikje had bij de ruit maar die vloeiender liet doorloen naar boven na de deur. Doet me ook wel denken aan DM'90 ofzo?quote:Op donderdag 13 mei 2021 21:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind die nieuwe VIRM-kleurstelling zo sexy eah. Net als op de Vectrons.
NS zet er wel eigen begeleiding op, dat kost wel geld. Daarnaast heeft volgens mij ieder bedrijf de verplichting een deel van het werk te laten doen door mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, NS vult dat nu op deze manier in.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 00:34 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Was de aanschaf van die kabels nu ook goedkoper aangezien de salarissen niet betaald hoefden te worden door de NS maar door UWV of sociale dienst ?
Dat zeg ik ook niet of was niet de intentie. Wel dat exact gelijk bekabelen een echt vak is wat zelfs ervaren treinenbouwers als Ansaldo zelfs niet altijd foutloos kunnen. Als je er dan onervaren mensen op zet maakt dat de kans op afwijkingen niet kleiner.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Met een afstand tot de arbeidsmarkt betekent niet dat ze a) ongeschikt zijn en b) aan hun lot worden overgelaten. Afstand tot de arbeidsmarkt betekent allerminst dat ze incapabel zijn. Neem die woorden eens terug joh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |