abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 mei 2021 @ 16:21:35 #151
311816 Bitlord
Bitlord
pi_199345878
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die mening deel ik ook. Julien zit zo te zien in een verder lege eerste klas. Ik ben in maart ook nog een nachtje naar Duitsland geweest, binnen de regels gewoon toegestaan.
6500 views nu al weer, vermoedelijk allemaal treinfappers zoals hier of nog erger. Juliën heeft zijn ontbijt al weer terugverdiend met reclameinkomsten en over een paar dagen hebben 10k aan personen een paar minuten een virtueel uitje.
  zondag 9 mei 2021 @ 16:55:53 #152
183523 Salatrel
Salatrel
pi_199346654
quote:
10s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:49 schreef Maegrim het volgende:

[..]

denk aan de parkeerrem
Geen rijrichting gekozen staat ook in de top5 en AFB op 0 laten staan
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 mei 2021 @ 16:57:20 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199346683
Ik heb het tot nu toe beperkt gehouden tot noodzakelijke reizen en dat waren er slechts iets meer dan een hand vol in ruim een jaar tijd
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 9 mei 2021 @ 16:58:14 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199346700
quote:
14s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb het tot nu toe beperkt gehouden tot noodzakelijke reizen en dat waren er slechts iets meer dan een hand vol in ruim een jaar tijd
Wat is een noodzakelijke reis?
So we just called him Fred
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 mei 2021 @ 16:59:05 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_199346720
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:02 schreef James1988 het volgende:
Ik heb onlangs ook m'n Weekend Vrij weer geactiveerd. Daarbij zit ik dan in een grotendeels lege 1e klas, met een mondkapje op, en op stations hou ik afstand. Volgens mij heb ik daarbij de risico's redelijk onder controle.

Dat is misschien niet de bedoeling "voor een pretreisje", maar ik merk dat ik niet bepaald vrolijker word van de hele dag binnen zitten en af en toe een blokje om.
Er is een kans dat ik in m'n eigen huis van de trap val, als ik daarbij verkeerd terecht kom is de kans op ernstig letsel of erger ook aanwezig.
Ik reis vrijwel dagelijks, gewoon tweede klas, houd me verder ook aan de maatregelen, heb in een jaar tijd één keer een melding van de coronaapp gehad dat ik in contact geweest zou zijn met iemand die positief was. Toen ben ik netjes in quarantaine gegaan tot na de test die negatief was. In het OV loop je minder risico dan in de supermarkt me dunkt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 mei 2021 @ 16:59:50 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199346735
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:58 schreef Fred het volgende:

[..]

Wat is een noodzakelijke reis?
Bezoek aan ouders ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 mei 2021 @ 17:00:58 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_199346772
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:58 schreef Fred het volgende:

[..]

Wat is een noodzakelijke reis?
Ach, daarover verschillen de meningen. Sommigen mensen vinden dat alleen mensen met een cruciaal beroep gebruik mogen van het ov, en dat bezoek aan kinderen die aan de andere kant van het land in een pleeggezin wonen ook geen noodzakelijke reis zou zijn. Ik denk dat ieder voor zich die afweging moet maken. Ik kan voor mijn gevoel mijn reizen prima verantwoorden.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 9 mei 2021 @ 17:05:08 #158
183523 Salatrel
Salatrel
pi_199346852
quote:
14s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bezoek aan ouders ;)
Kun je dat niet gewoon lekker lopend doen?
pi_199346853
Ik heb ook geen problemen met mensen die nu reizen hoor, merk dat het binnen zitten voor mijzelf ook mentaal slopend begint te worden.

Het is meer het slopen van treinmeubilair en glazen bierflesjes op straat of in rivieren stukgooien wat die Julien zo'n kneus maakt.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 mei 2021 @ 17:07:04 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199346889
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:05 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Kun je dat niet gewoon lekker lopend doen?
jij liever dan ik :P

Vanaf de bok heb je makkelijk praten :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 mei 2021 @ 17:07:56 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199346908
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:05 schreef Ireyon het volgende:
Ik heb ook geen problemen met mensen die nu reizen hoor, merk dat het binnen zitten voor mijzelf ook mentaal slopend begint te worden.
Klopt, al heb ik zelf de mazzel dat ik gewoon 40 uur per week op kantoor kan werken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 18:28:48 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199348040
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:05 schreef Ireyon het volgende:
Ik heb ook geen problemen met mensen die nu reizen hoor, merk dat het binnen zitten voor mijzelf ook mentaal slopend begint te worden.

Het is meer het slopen van treinmeubilair en glazen bierflesjes op straat of in rivieren stukgooien wat die Julien zo'n kneus maakt.
NS moet gewoon zorgen dat hun zittingen vast zitten.

Ach en dat flesje in de Wupper ja dat was tactisch gezien niet heel handig. Maar ach om daar iemand op af te rekenen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 9 mei 2021 @ 18:33:56 #163
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199348091
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:05 schreef Ireyon het volgende:
Het is meer het slopen van treinmeubilair
Ik zie hem niks slopen, ik zie hem wel op ludieke wijze aantonen dat de NS de zittingen onvoldoende onderhoud.
So we just called him Fred
pi_199348165
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 18:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

NS moet gewoon zorgen dat hun zittingen vast zitten.

Ach en dat flesje in de Wupper ja dat was tactisch gezien niet heel handig. Maar ach om daar iemand op af te rekenen...
Wat een domme goedpraterij is dit dan :') . Tuurlijk reken ik hem daar op af. Treinmeubilair meenemen, of het nou los of vast zit, en bierflesjes in rivieren gooien, zijn dingen die louter kneuzen doen.

Ik kijk wel gewoon naar Bart Kromwijk die leuke OV filmpjes maakt zonder zwakzinnig te doen.
  zondag 9 mei 2021 @ 20:45:51 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199349422
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 18:40 schreef Ireyon het volgende:
Wat een domme goedpraterij is dit dan :') . Tuurlijk reken ik hem daar op af. Treinmeubilair meenemen, of het nou los of vast zit, en bierflesjes in rivieren gooien, zijn dingen die louter kneuzen doen.
Blijk ik opeens een heleboel kneuzen in mijn directe kennissenkring te hebben :D
So we just called him Fred
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 20:59:28 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199349575
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 20:45 schreef Fred het volgende:

[..]

Blijk ik opeens een heleboel kneuzen in mijn directe kennissenkring te hebben :D
Structureel afval weggooien vind ik ook niet heel geweldig.
Maar ach, die jongen is soms een beetje onhandig. Dat ie vanaf de Wuppertaler Schwebebahn weer een flesje liet vallen was vrij voorspelbaar :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 9 mei 2021 @ 21:11:29 #167
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_199349695
Weet iemand hier waarom de NS eigenlijk op zoveel ritten solo icm stellen inzet? Mijn vriendin is inmiddels in een storingfiasco van jewelste terechtgekomen. Waarbij NS vervolgens de eerste mogelijke doorgaande trein nog opheft, vanwege teveel vertraging (+15 :') ). De daaropvolgende 'veegtrein' wordt er voor het gemak maar niet achterop aangehangen en is ook nog een slag kleiner: een solo icm drietje. Met dus achterblijvende reizigers. 8)7

Nu weet ik dat DDZ stuk is. Maar ik heb ergens toch de indruk dat het doordeweeks niet zo'n armoe troef is als dit. Even los van het feit dat het niet adhoc verlengen van zo'n veegtrein toch wel incompetent is.

Kortom, waar ik benieuwd naar ben: heeft NS überhaupt calamiteitenplannen voor het corona-veilig opstarten van treinverkeer na uitval van meerdere eerdere ritten? En: zet men welbewust 's weekends solo treinstellen in, of is dit echt noodzaak door materieelschaarste?

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 09-05-2021 21:33:39 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 9 mei 2021 @ 21:48:23 #168
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199350211
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 18:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat een domme goedpraterij is dit dan :') . Tuurlijk reken ik hem daar op af. Treinmeubilair meenemen, of het nou los of vast zit, en bierflesjes in rivieren gooien, zijn dingen die louter kneuzen doen.

Ik kijk wel gewoon naar Bart Kromwijk die leuke OV filmpjes maakt zonder zwakzinnig te doen.
Op YouTube kom ik vooral Simply Railway, Pete Brandy en Lucas Michael tegen. Bart Kromwijk heeft de laatste maanden überhaupt geen video’s meer online gezet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 22:55:53 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199351229
Die Bart zal wel Corona hebben gehad en zijn gesneuveld, of gewoon een hartaanval ofzo.

Die vent ziet er niet gezond uit zeg :X
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 9 mei 2021 @ 23:26:37 #170
311816 Bitlord
Bitlord
pi_199351551
Een blik op Linkedin geeft meer de richting dat er geen tijd is voor filmpjes.

Overigens vraag ik mij af of die zittingen bij NS niet altijd losgezeten hebben. Meen mij vaag bij mat 64 dit namelijk ook te herinneren. Niet dat ik toen stoelen mee naar huis nam voorzover mijn herinneringen gaan.
  zondag 9 mei 2021 @ 23:39:48 #171
311816 Bitlord
Bitlord
pi_199351674
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:11 schreef Eix het volgende:
Weet iemand hier waarom de NS eigenlijk op zoveel ritten solo icm stellen inzet? Mijn vriendin is inmiddels in een storingfiasco van jewelste terechtgekomen. Waarbij NS vervolgens de eerste mogelijke doorgaande trein nog opheft, vanwege teveel vertraging (+15 :') ). De daaropvolgende 'veegtrein' wordt er voor het gemak maar niet achterop aangehangen en is ook nog een slag kleiner: een solo icm drietje. Met dus achterblijvende reizigers. 8)7

Nu weet ik dat DDZ stuk is. Maar ik heb ergens toch de indruk dat het doordeweeks niet zo'n armoe troef is als dit. Even los van het feit dat het niet adhoc verlengen van zo'n veegtrein toch wel incompetent is.

Kortom, waar ik benieuwd naar ben: heeft NS überhaupt calamiteitenplannen voor het corona-veilig opstarten van treinverkeer na uitval van meerdere eerdere ritten? En: zet men welbewust 's weekends solo treinstellen in, of is dit echt noodzaak door materieelschaarste?
Te veel factoren voor een eenduidig antwoord. Aantal reizigers is fors lager nog steeds. Zitplaatden zijn er vaak genoeg. Je hebt dan niet altijd privé een viertje en soms moet je naast een wildvreemde zitten. Maar dat is eenmaal een te accepteren ongemak als je met OV gaat nu.

Waarom eerste trein niet reed weet ik niet. Tweede trein kan inderdaad opgeheven worden bij +15. Treintje moet meestal opvolgend nog andere ritten rijden. Als de keertijd maar 11 minuten ofzo of minder is vertrekt die nieuwe rit ook weer met vertraging. Dat wil je zoveel mogelijk voorkomen.

Opvolgende trein kan door voorgenoemde incidenten druk zijn. Daar kan je niet planmatig maar de treinen dubbel zo lang voor maken. En even een reservetrein ergens vandaan halen en aan een andere trein plakken kan meestal ook niet. Dat treinstel moet ergens gestaan hebben om te wachten op dingen die meestal niet komen, dat treinstel moet door iemand voorgerangeerd worden en voorzien van een technische controle, het station moet voorzien van een opstelterrein en wissels, van ruimte in de dienstregeling dat er gerangeerd kan worden. Het lopen naar een rangeerterrein kan soms zo een halfuur duren. En op het eindpunt moet dat treinstel ook weer teruggebracht worden door iemand en op dezelfde plek teruggezet worden. Door wie?

Vroeger kon dit wel, maar toen had NS oneindig veel reservematerieel, wissels en personeel. Dat kostte oneindig veel (belasting)geld en over het algemeen is men niet meer bereid om dit te te betalen aan quasi overheidsbedrijven. Dan is dit de consequentie.

Vervelend dat de trein wat drukker was, maar incompetent wil ik het niet noemen. Als je nu verzekerd wil zijn van voldoende ruimte moet je maar met je eigen auto of fiets gaan.
  Redactie Sport maandag 10 mei 2021 @ 06:46:32 #172
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_199352631
Hoewel sommigen hier ook graag een biertje drinken in de trein gaat dit wel heel ver :o

twitter


Vertaling: moeder met vier kinderen (jongste ±6) door politie uit de trein gehaald omdat ze ze bier te drinken gaf...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 10 mei 2021 @ 08:02:47 #173
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_199352853
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:39 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Te veel factoren voor een eenduidig antwoord. Aantal reizigers is fors lager nog steeds. Zitplaatden zijn er vaak genoeg. Je hebt dan niet altijd privé een viertje en soms moet je naast een wildvreemde zitten. Maar dat is eenmaal een te accepteren ongemak als je met OV gaat nu.

Waarom eerste trein niet reed weet ik niet. Tweede trein kan inderdaad opgeheven worden bij +15. Treintje moet meestal opvolgend nog andere ritten rijden. Als de keertijd maar 11 minuten ofzo of minder is vertrekt die nieuwe rit ook weer met vertraging. Dat wil je zoveel mogelijk voorkomen.

Opvolgende trein kan door voorgenoemde incidenten druk zijn. Daar kan je niet planmatig maar de treinen dubbel zo lang voor maken. En even een reservetrein ergens vandaan halen en aan een andere trein plakken kan meestal ook niet. Dat treinstel moet ergens gestaan hebben om te wachten op dingen die meestal niet komen, dat treinstel moet door iemand voorgerangeerd worden en voorzien van een technische controle, het station moet voorzien van een opstelterrein en wissels, van ruimte in de dienstregeling dat er gerangeerd kan worden. Het lopen naar een rangeerterrein kan soms zo een halfuur duren. En op het eindpunt moet dat treinstel ook weer teruggebracht worden door iemand en op dezelfde plek teruggezet worden. Door wie?

Vroeger kon dit wel, maar toen had NS oneindig veel reservematerieel, wissels en personeel. Dat kostte oneindig veel (belasting)geld en over het algemeen is men niet meer bereid om dit te te betalen aan quasi overheidsbedrijven. Dan is dit de consequentie.

Vervelend dat de trein wat drukker was, maar incompetent wil ik het niet noemen. Als je nu verzekerd wil zijn van voldoende ruimte moet je maar met je eigen auto of fiets gaan.
Dankjewel voor je reactie. Maar ik geloof dat ik me dan toch niet helemaal goed heb uitgedrukt. Het probleem is namelijk niet het klassieke "verdorie, geen vierzit voor mezelf, wat druk!". Maar eerder de carnaval klassieker met de polonaise-door-de-trein waar zelfs een Japanse spoorwegmedewerker geen duwtje meer bij kan geven.

Ik snap dat dat soms overmacht is. Maar mijn ervaring is inmiddels ook dat NS ontzettend niet-wendbaar is in dit soort situaties. De huidige situatie met hele korte solo-treinstellen over de gehele route maakt het dan nog erger.

Om de situatie te schetsen:
IC 1770 in Almelo opgeheven;
IC 142 na Deventer omleiding;
IC 1772 in Apeldoorn opgeheven;

De eerstvolgende IC 1774 krijgt niet iedereen meer mee in zijn solo driewagenstel. Kortom:
• Men moet sowieso adhoc het sta-in-de-weg van het materieel van de opgeheven 1772 gaan oplossen.
• Maar blijkbaar kan men dan niet daarmee de eerste wel rijdende trein verlengen.

De indruk die ik dan krijg is dat het niet zozeer een technisch probleem is, maar dat ergens de organisatie het stukje inzicht of regievoering ontbreekt om op zo'n moment effectief bij te sturen. En onder de noemer 'beste stuurlui staan aan wal' ben ik echt heel benieuwd naar waarom dit zo lastig lijkt te zijn.

De andere vraag is waarom überhaupt nu zo op het scherpst van de snede wordt gereden met solo treinstellen op een van de drukste IC-corridors. Terwijl in Limburg, Zeeland en de IJssel-Brabantlijn standaard minstens het VIRM equivalent van 5,5 bak ICM wordt ingezet.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_199352940
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:55 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Geen rijrichting gekozen staat ook in de top5 en AFB op 0 laten staan
Vergeet niet op START te drukken🤣
pi_199353189
Been there, done that ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')