ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
De Bentheimer Eisenbahn bestaat dit jaar 125 jaar en geeft ter gelegenheid daarvan een Jubileumszeitung uit. Het eerste deel, dat de geschiedenis tot 1979 behandelt, staat nu online. Het tweede deel volgt in het najaar.
Dit soort stakingen moeten gewoon verboden worden. Asociaal en egoïstisch om ten koste van anderen maar te gaan staken als je je zin niet krijgt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op dinsdag 27 april 2021 08:22 schreef mschol het volgende: die verpleegkundige neemt dan gewoon de taxi of rijdt met collega's mee lijkt mij dit is vantevoren aangeven en prima op te anticiperen.
Dan nog: waarom zou je andere verplichten te moeten anticiperen omdat jij je baas niet kan overtuigen om een loonsverhoging te geven?
Zoals gewend van het FNV zijn de eisen weer ronduit absurd en een typisch toonbeeld van het verwende boomervolk wat die hele club überhaupt in leven houdt. Lekker door blijven janken en alle jongere generaties wegjagen en het houdt vanzelf wel een keer op
Je kan ook een andere baan zoeken als je meer wil verdienen.
Met die instelling liepen we allemaal nog steeds katoen te plukken in ruil voor net genoeg eten om te overleven. Blijkbaar werken de mensen bij ProRail al een poos met een verlopen cao dus linksom of rechtsom zal er toch beweging in moeten komen.
Of de eisen realistisch zijn is een ander verhaal maar om het alleen in de schoenen van de bos te schuiven is wel een beetje overdreven. De roep om actie komt al veel eerder vanaf de werkvloer dan dan de bonden daadwerkelijk acties aankondigen.
Dit soort stakingen moeten gewoon verboden worden. Asociaal en egoïstisch om ten koste van anderen maar te gaan staken als je je zin niet krijgt.
Gelul. Staken is een recht. Vakbonden zijn broodnodig in de tijd dat bijna alle bezuinigingen worden gerealiseerd door besparing op personeelskosten. Dat al die millennials zo zijn afgestompt door het neoliberale lulverhaal dat ze het nut van vakbonden niet zien, is eigenlijk te triest voor woorden. Juist zij zijn de pineut.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 26 april 2021 13:44 schreef dennistd het volgende: De Bentheimer Eisenbahn bestaat dit jaar 125 jaar en geeft ter gelegenheid daarvan een Jubileumszeitung uit. Het eerste deel, dat de geschiedenis tot 1979 behandelt, staat nu online. Het tweede deel volgt in het najaar.
Gelul. Staken is een recht. Vakbonden zijn broodnodig in de tijd dat bijna alle bezuinigingen worden gerealiseerd door besparing op personeelskosten. Dat al die millennials zo zijn afgestompt door het neoliberale lulverhaal dat ze het nut van vakbonden niet zien, is eigenlijk te triest voor woorden. Juist zij zijn de pineut.
Het stakingsrecht mag niet ten koste gaan van anderen en dat lijkt bij bijvoorbeeld de spoorwegen wel te gebeuren. Zeker als het CNV en een andere vakbond wel voor de nieuwe CAO hebben gestemd. Verder komen vakbonden vooral op voor de belangen van 50-plussers, met name op het gebied van pensioenen en ouderenregelingen en die belangen zijn vaak tegenstrijdig met de belangen van millenials.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Van wie niet? Van mij wel hoor. Staken is een drukmiddel. Gebruik de gepaste druk. En publieksvriendelijke acties zijn redelijk nutteloos gemaakt door poortjes waar het personeel lijkt me weinig controle over heeft. Dus dan maar het werk neerleggen. Terecht.
Van wie niet? Van mij wel hoor. Staken is een drukmiddel. Gebruik de gepaste druk. En publieksvriendelijke acties zijn redelijk nutteloos gemaakt door poortjes waar het personeel lijkt me weinig controle over heeft. Dus dan maar het werk neerleggen. Terecht.
En de gebruiker is dan weer de lul. Wordt eens tijd dat het FNV zichzelf opheft, want als het aan FNV Spoor ligt willen ze enkel mat-ritten rijden zonder “vervelende” reizigers.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
En de gebruiker is dan weer de lul. Wordt eens tijd dat het FNV zichzelf opheft, want als het aan FNV Spoor ligt willen ze enkel mat-ritten rijden zonder “vervelende” reizigers.
Ja, soms hoort een beetje ongemak voor derden erbij als het gaat om dingen waar al veel te lang een loopje mee wordt genomen, zoals arbeidsrecht in het algemeen en salarissen specifiek.
Op dinsdag 27 april 2021 22:46 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja, soms hoort een beetje ongemak voor derden erbij als het gaat om dingen waar al veel te lang een loopje mee wordt genomen, zoals arbeidsrecht in het algemeen en salarissen specifiek.
Jammer dat diezelfde FNV niet dezelfde daadkracht toont in de zorg. Vergeleken daarmee hebben de vingerververs van ProRail niks te klagen.
Op dinsdag 27 april 2021 21:33 schreef Duvel het volgende: Gelul. Staken is een recht. Vakbonden zijn broodnodig in de tijd dat bijna alle bezuinigingen worden gerealiseerd door besparing op personeelskosten.
Ja, soms hoort een beetje ongemak voor derden erbij als het gaat om dingen waar al veel te lang een loopje mee wordt genomen, zoals arbeidsrecht in het algemeen en salarissen specifiek.
Het zijn altijd dezelfde sectoren waar het FNV helaas een flinke vinger in de pap heeft. In de zakelijke dienstverlening bijvoorbeeld, zijn ze nooit zo aanwezig.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op dinsdag 27 april 2021 22:36 schreef Erno-BE het volgende: Verder komen vakbonden vooral op voor de belangen van 50-plussers, met name op het gebied van pensioenen en ouderenregelingen en die belangen zijn vaak tegenstrijdig met de belangen van millenials.
Hoe kom je er bij dat een bond voor alle werknemers moet opkomen? Dat is namelijk niet zo. Ze komen op voor hun leden. Dus als 'men' dat anders wil, wordt vooral lid als millenial. Als genoeg millenials dat doen, verandert het.
Het zijn altijd dezelfde sectoren waar het FNV helaas een flinke vinger in de pap heeft. In de zakelijke dienstverlening bijvoorbeeld, zijn ze nooit zo aanwezig.
Zelfde verhaal: als daar geen leden/vragen vandaan komen, gaan ze daar natuurlijk geen energie in steken.
Jammer dat diezelfde FNV niet dezelfde daadkracht toont in de zorg. Vergeleken daarmee hebben de vingerververs van ProRail niks te klagen.
Misschien moeten Nederlanders zich massaal wat minder in de luren laten leggen door goedbeloonde CxOs en weer vaker het werk gaan neerleggen. Wij maken ons aan de onderkant druk over dat hunnie een paar cent meer erbij krijgen dan hunnie. Daar gaat 't helemaal niet om; die mensen is dat allemaal gegund. Richt je pijlen omhoog.
Hoe kom je er bij dat een bond voor alle werknemers moet opkomen? Dat is namelijk niet zo. Ze komen op voor hun leden. Dus als 'men' dat anders wil, wordt vooral lid als millenial. Als genoeg millenials dat doen, verandert het. [..]
Zelfde verhaal: als daar geen leden/vragen vandaan komen, gaan ze daar natuurlijk geen energie in steken.
Als het FNV of andere vakbonden niet om het minste en geringste gaan staken waar derde partijen de dupe van zijn, voorstander zijn van de AOW-leeftijd op 70 jaar zetten, tegenstander zijn van allerlei ouderenregelingen en tegenstander zijn van achterlijke voorstellen, zoals een minimumloon van ¤14/uur zou ik zo lid willen worden van het FNV of andere vakbonden. Helaas zie ik dat niet zo snel gebeuren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Als het FNV of andere vakbonden niet om het minste en geringste gaan staken waar derde partijen de dupe van zijn, voorstander zijn van de AOW-leeftijd op 70 jaar zetten, tegenstander zijn van allerlei ouderenregelingen en tegenstander zijn van achterlijke voorstellen, zoals een minimumloon van ¤14/uur zou ik zo lid willen worden van het FNV of andere vakbonden. Helaas zie ik dat niet zo snel gebeuren.
Economen vinden een minimumloon van ¤14,- door de bank genomen een goed idee en zelfs nog aan de lage kant, waar heb je het in godsnaam over? Je laten indoctrineren door YouTube-filmpjes? AOW-leeftijd zou afhankelijk moeten zijn van de hoeveelheid tijd die je op de werkvloer hebt doorgebracht in jaren, waarbij het concept tropenjaren moet komen te vervallen.
Dat ze voorstander zijn van allerlei ouderenregelingen (waarmee trouwens makkelijk beargumenteerd kan worden dat er ruimte gecreëerd wordt voor jongere werknemers én de medische kosten van die oudere groep werknemers significant lager worden maar ach, kleinigheidjes hou je toch) komt dus omdat jongeren niet vaak genoeg lid zijn. Daarnaast worden jongere werknemers vanzelf een keer oudere werknemers.