Gevaarlijk zelfs. Mensen fatsoenlijk betalen zou de kern van je bedrijf moeten zijn. De race naar de bodem komt op de een of andere manier telkens bij de werknemer terecht terwijl bedrijfswinsten de pan uit rijzen (mede door steeds lage belastingtarieven). Maar ergens moet het functioneren van de staat van betaald worden. Als je de winsten drukt door een hoger minumumloon, haal je minder winstbelasting binnen maar door de toegenomen bestedingsruimte compenseer je dat met BTW. En je verhoogt ook nog het welzijn van de bevolking daar waar het het meeste nodig is, wat op de lange termijn weer zorgkosten scheelt.quote:Op woensdag 28 april 2021 15:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik stem niet eens VVD, ik stem links. Neem niet weg dat ik een minimumloon van ¤14/uur compleet onrealistisch en zelfs gevaarlijk vindt.
Je verwart empathie met loyaliteit. En de mensen maken het bedrijf, niet andersom.quote:Op woensdag 28 april 2021 15:32 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ga je toch bij KLM werken.
Beetje empathie aan je werkgever kan geen kwaad.
Eerst maar eens een jaar volle bak winst draaien, dan naar de CAO kijken.
Niet ieder bedrijf behaald torenhoge winsten. Bovendien leidt een veel hoger minimumloon ook tot forse inflatie, want de (loon)kosten moeten wel doorberekent worden. Hoge inflatie is iets waar ik op tegen ben, want het zorgt voor geldontwaarding, opgespaard geld wordt zo niets meer waard. En ja, je moet echt niet van opkijken dat de boodschappen straks met 50% duurder worden of dat een biertje op het terras straks ¤ 5 gaat kosten. Diegene die dan het nieuwe minimumloon verdienen, gaan er niet in koopkracht op vooruit, want de prijzen zijn gecorrigeerd naar dat nieuwe minimumloon en mensen die wat spaargeld hebben, zien hun spaargeld verdampen. Verder is de vennootschapsbelasting alleen voor winsten tot ¤ 245.000 (voorheen ¤ 200.000) verlaagd naar 15%, dit is goed voor het MKB. Voor winsten boven de ¤ 245.000 blijft het tarief voor de vennootschapsbelasting 25%.quote:Op woensdag 28 april 2021 17:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gevaarlijk zelfs. Mensen fatsoenlijk betalen zou de kern van je bedrijf moeten zijn. De race naar de bodem komt op de een of andere manier telkens bij de werknemer terecht terwijl bedrijfswinsten de pan uit rijzen (mede door steeds lage belastingtarieven). Maar ergens moet het functioneren van de staat van betaald worden. Als je de winsten drukt door een hoger minumumloon, haal je minder winstbelasting binnen maar door de toegenomen bestedingsruimte compenseer je dat met BTW. En je verhoogt ook nog het welzijn van de bevolking daar waar het het meeste nodig is, wat op de lange termijn weer zorgkosten scheelt.
Precies. Er wordt te vaak vergeten dat de mensen op de werkvloer er voor zorgen dat het eigenlijke werk gedaan wordt en een minimumloon van 14 euro per uur is helemaal niet zo hoog.quote:Op woensdag 28 april 2021 18:32 schreef Peter het volgende:
Als je als bedrijf je werknemers geen goed loon kunt betalen, dan doe je iets niet goed. Dat falen moet je niet op je werknemers afschuiven.
Zie je, het werkt.quote:Op woensdag 28 april 2021 17:44 schreef dcm360 het volgende:
[ twitter ]
Hoe, wat en waarom volgt waarschijnlijk binnenkort nog wel. Op de website van FNV staat dat er een akkoord is, maar details ontbreken daar ook verder.
¤14/uur is ¤2.426 bruto per maand op basis van 40 uur per week werk. Dat zit haast tegen modaal aan. Gewoon niet realistisch om dat als minimumloon te hanteren.quote:Op woensdag 28 april 2021 18:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Er wordt te vaak vergeten dat de mensen op de werkvloer er voor zorgen dat het eigenlijke werk gedaan wordt en een minimumloon van 14 euro per uur is helemaal niet zo hoog.
Omdat ProRail in wezen gechanteerd wordt door het FNV en ja, om niet langer de vitale bedrijfsprocessen te laten gijzelen door het FNV, betalen ze nu losgeld.quote:
Maar wat precies werkt is nog niet duidelijk. Heeft Prorail een beter bod neergelegd, of is FNV gezwicht onder de gigantische lading maatschappelijke verontwaardiging? Wellicht ergens ertussenin.quote:
Je zit er nog ver onder, maar goed, je moet niet vergeten dat de lasten voor huishoudens in de afgelopen jaren flink gestegen zijn. Je moet je daarnaast afvragen of toeslagen de manier zijn om mensen te subsidiëren.quote:Op woensdag 28 april 2021 19:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
¤14/uur is ¤2.426 bruto per maand op basis van 40 uur per week werk. Dat zit haast tegen modaal aan. Gewoon niet realistisch om dat als minimumloon te hanteren.
ProRail en NS zijn niet of nauwelijks bedrijven te noemen met de dikke vinger die Den Haag in de pap heeft.quote:Op woensdag 28 april 2021 17:19 schreef Duvel het volgende:
Gevaarlijk zelfs. Mensen fatsoenlijk betalen zou de kern van je bedrijf moeten zijn.
Dan vergeet je alleen even dat 94 % van stemgerechtigd Nederland het geen ene zak kan schelen wat er op het spoor gebeurt. En de rest denkt ook nog na over andere thema's.quote:Op woensdag 28 april 2021 19:55 schreef Fred het volgende:
[..]
ProRail en NS zijn niet of nauwelijks bedrijven te noemen met de dikke vinger die Den Haag in de pap heeft.
Een groot deel van Nederland is blij met deze situatie, ze blijven immers stemmen op de partijen die de huidige gang van zaken bij ProRail en NS mogelijk gemaakt hebben.
Dit is wat Nederland wil en dan zal je ook als individuele medewerker moeten bedenken of je daar je steentje aan bij wil blijven dragen.
Niet bezuinigen. Waarom altijd die race to the bottom?quote:Op dinsdag 27 april 2021 23:09 schreef Fred het volgende:
[..]
Waar zou je anders op willen bezuinigen?
Omdat 6% van Nederland zich per spoor verplaatst en de rest per auto. Het zal mij inderdaad een rotzorg zijn wat er op het spoor gebeurd ;-)quote:Op woensdag 28 april 2021 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Waar komt dat percentage vandaan? Het spoor loopt hier over de achtertuin van omwonenden. In de plannen voor hoogfrequent spoor staat zo goed als niets uitgelegd over wat er met onbeveiligde overwegen gaat gebeuren. Toch lekt telkens uit dat ze dicht moeten.
Dat zorgt ervoor dat enkele (woon)boerderijen onbereikbaar worden in Alkmaar.
van Alkmaar tot en met Castricum is men echt wel bezorgd over het spoor. misschien is die bezorgdheid lager bij plaatsen waar geen treinspoor ligt.
tenzij je elke dag 10 minuten voor dezelfde spoorwegovergang staat te wachten.quote:Op woensdag 28 april 2021 22:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat 6% van Nederland zich per spoor verplaatst en de rest per auto. Het zal mij inderdaad een rotzorg zijn wat er op het spoor gebeurd ;-)
Spoorwegovergangen, gelukkig een uitstervend mechanisme in mijn leefomgeving.quote:Op woensdag 28 april 2021 22:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
tenzij je elke dag 10 minuten voor dezelfde spoorwegovergang staat te wachten.
het is vreemd dat er wel een besluit is genomen om in 2028 het programma Hoogfrequent spoor uit te rollen maar er worden geen details bekend gemaakt hoe men dat gaat realiseren.
ook voor automobilisten handige informatie. kan een spoorwegovergang echt 48 minuten per uur gesloten zijn?
Goede motivatie om ze de trein in te jagen.quote:Op woensdag 28 april 2021 22:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
ook voor automobilisten handige informatie. kan een spoorwegovergang echt 48 minuten per uur gesloten zijn?
Wat? Dat 94 % het geen zak kan schelen? Is geen raketwetenschap hoor. NS vervoert zo'n 360 miljoen reizigers per jaar. Dat zijn er 1 miljoen per dag. Grotendeels scholieren, studenten en forenzen, die dus twee keer per dag tellen. Laten we zeggen 500k, neem het ruim 600k unieke reizigers die geregeld met de trein gaan.quote:Op woensdag 28 april 2021 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Waar komt dat percentage vandaan?
Dat is wel herkenbaar. Tussen Zwolle en Zutphen zie je ook nooit een conducteur controleren ik ben één keer door een koppeltje Veilheid en Service gecontroleerd maar dat is denk ik toeval. Maar de andere Blauwnet van Zwolle naar Emmen zie je altijd wel iemand controleren en door de trein lopen zelfs de machinisten helpen mee met de ingangscontrole en kijken of het inchecken gelukt is bij overstap naar naar Blauwnet. Personeel van Blauwnet staat gevoelsmatiger net iets dichter bij de reiziger dan van de NS.quote:Op woensdag 28 april 2021 22:48 schreef RichardHammond het volgende:
De laatste tien reisuren bij de NS ben ik welgeteld 0 keer gecontroleerd, terwijl je bij Blauwnet er zeker van bent dat ze minstens een keer langskomen gedurende de reis. Mijn twee uur durende treinreis is altijd 75% NS en 25% Blauwnet. Bij de NS heb ik toch altijd een beetje het gevoel dat er net iets te veel mensen werken die er totaal geen zin in hebben. Dat eeuwige gekreun en gesteun als een conducteur zichzelf uit een eersteklas stoel moet hijsen om de deuren te sluiten, bijna gęnant. En zodra er vertraging is weten ze niet hoe hard ze moeten lopen om zichzelf te verstoppen. Aan de andere kant heb je het persoon van Blauwnet dat gemotiveerd/proactief door de trein loopt en de reiziger graag van advies voorziet. Wellicht een idee voor het NS management om eens bij Keolis te vragen hoe ze dat doen.
De grote spoorbomen in Hilversum haalden zulke tijden. Die overgang is er al jaren niet meer sinds het station is vernieuwd.quote:Op woensdag 28 april 2021 22:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
kan een spoorwegovergang echt 48 minuten per uur gesloten zijn?
quote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
Altijd leuk die cabine ritjes. Onder de sluitende spoorboompjes doorgaan mag niet, maar op 12.20 minuten zie je wat er dan kan gebeuren
Hij deed niks verkeerd, bomen stonden nog ruim open.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
Altijd leuk die cabine ritjes. Onder de sluitende spoorboompjes doorgaan mag niet, maar op 12.20 minuten zie je wat er dan kan gebeuren
Hij komt op 12:22 de overweg op rennen terwijl de bellen al hoorbaar zijn op 12:16. En op 12:21 zie je de bomen al dalen.quote:Op zondag 2 mei 2021 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij deed niks verkeerd, bomen stonden nog ruim open.
Ik lees nu dat de snelheid zelfs naar 100km/h zal gaan op (delen van) Neuenhaus-Coevorden: http://www.asm-muenster.d(...)t=76&idart=911&lang=quote:Op zaterdag 17 april 2021 16:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die is nu 50km/h en is op Bentheim-Neuenhaus naar 80km/h gegaan. Dat zal ongetwijfeld ook op de rest gaan gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |