abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 28 april 2021 @ 17:19:56 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199194635
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:36 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik stem niet eens VVD, ik stem links. Neem niet weg dat ik een minimumloon van ¤14/uur compleet onrealistisch en zelfs gevaarlijk vindt.
Gevaarlijk zelfs. Mensen fatsoenlijk betalen zou de kern van je bedrijf moeten zijn. De race naar de bodem komt op de een of andere manier telkens bij de werknemer terecht terwijl bedrijfswinsten de pan uit rijzen (mede door steeds lage belastingtarieven). Maar ergens moet het functioneren van de staat van betaald worden. Als je de winsten drukt door een hoger minumumloon, haal je minder winstbelasting binnen maar door de toegenomen bestedingsruimte compenseer je dat met BTW. En je verhoogt ook nog het welzijn van de bevolking daar waar het het meeste nodig is, wat op de lange termijn weer zorgkosten scheelt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 april 2021 @ 17:20:36 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199194642
quote:
4s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:32 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ga je toch bij KLM werken.
Beetje empathie aan je werkgever kan geen kwaad.
Eerst maar eens een jaar volle bak winst draaien, dan naar de CAO kijken.
Je verwart empathie met loyaliteit. En de mensen maken het bedrijf, niet andersom.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_199194929
twitter

Hoe, wat en waarom volgt waarschijnlijk binnenkort nog wel. Op de website van FNV staat dat er een akkoord is, maar details ontbreken daar ook verder.
  woensdag 28 april 2021 @ 18:24:36 #74
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199195347
quote:
3s.gif Op woensdag 28 april 2021 17:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gevaarlijk zelfs. Mensen fatsoenlijk betalen zou de kern van je bedrijf moeten zijn. De race naar de bodem komt op de een of andere manier telkens bij de werknemer terecht terwijl bedrijfswinsten de pan uit rijzen (mede door steeds lage belastingtarieven). Maar ergens moet het functioneren van de staat van betaald worden. Als je de winsten drukt door een hoger minumumloon, haal je minder winstbelasting binnen maar door de toegenomen bestedingsruimte compenseer je dat met BTW. En je verhoogt ook nog het welzijn van de bevolking daar waar het het meeste nodig is, wat op de lange termijn weer zorgkosten scheelt.
Niet ieder bedrijf behaald torenhoge winsten. Bovendien leidt een veel hoger minimumloon ook tot forse inflatie, want de (loon)kosten moeten wel doorberekent worden. Hoge inflatie is iets waar ik op tegen ben, want het zorgt voor geldontwaarding, opgespaard geld wordt zo niets meer waard. En ja, je moet echt niet van opkijken dat de boodschappen straks met 50% duurder worden of dat een biertje op het terras straks ¤ 5 gaat kosten. Diegene die dan het nieuwe minimumloon verdienen, gaan er niet in koopkracht op vooruit, want de prijzen zijn gecorrigeerd naar dat nieuwe minimumloon en mensen die wat spaargeld hebben, zien hun spaargeld verdampen. Verder is de vennootschapsbelasting alleen voor winsten tot ¤ 245.000 (voorheen ¤ 200.000) verlaagd naar 15%, dit is goed voor het MKB. Voor winsten boven de ¤ 245.000 blijft het tarief voor de vennootschapsbelasting 25%.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199195441
Als je als bedrijf je werknemers geen goed loon kunt betalen, dan doe je iets niet goed. Dat falen moet je niet op je werknemers afschuiven.
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 april 2021 @ 18:39:48 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199195540
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 18:32 schreef Peter het volgende:
Als je als bedrijf je werknemers geen goed loon kunt betalen, dan doe je iets niet goed. Dat falen moet je niet op je werknemers afschuiven.
Precies. Er wordt te vaak vergeten dat de mensen op de werkvloer er voor zorgen dat het eigenlijke werk gedaan wordt en een minimumloon van 14 euro per uur is helemaal niet zo hoog.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 april 2021 @ 19:21:15 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199196129
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 17:44 schreef dcm360 het volgende:
[ twitter ]
Hoe, wat en waarom volgt waarschijnlijk binnenkort nog wel. Op de website van FNV staat dat er een akkoord is, maar details ontbreken daar ook verder.
Zie je, het werkt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_199196337
Volgens mij betaalt ProRail trouwens boven marktconform salaris..
  woensdag 28 april 2021 @ 19:36:25 #79
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199196344
quote:
14s.gif Op woensdag 28 april 2021 18:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Precies. Er wordt te vaak vergeten dat de mensen op de werkvloer er voor zorgen dat het eigenlijke werk gedaan wordt en een minimumloon van 14 euro per uur is helemaal niet zo hoog.
¤14/uur is ¤2.426 bruto per maand op basis van 40 uur per week werk. Dat zit haast tegen modaal aan. Gewoon niet realistisch om dat als minimumloon te hanteren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 28 april 2021 @ 19:38:29 #80
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199196379
quote:
6s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zie je, het werkt.
Omdat ProRail in wezen gechanteerd wordt door het FNV en ja, om niet langer de vitale bedrijfsprocessen te laten gijzelen door het FNV, betalen ze nu losgeld.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199196415
quote:
6s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zie je, het werkt.
Maar wat precies werkt is nog niet duidelijk. Heeft Prorail een beter bod neergelegd, of is FNV gezwicht onder de gigantische lading maatschappelijke verontwaardiging? Wellicht ergens ertussenin.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 april 2021 @ 19:48:57 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199196579
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:36 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

¤14/uur is ¤2.426 bruto per maand op basis van 40 uur per week werk. Dat zit haast tegen modaal aan. Gewoon niet realistisch om dat als minimumloon te hanteren.
Je zit er nog ver onder, maar goed, je moet niet vergeten dat de lasten voor huishoudens in de afgelopen jaren flink gestegen zijn. Je moet je daarnaast afvragen of toeslagen de manier zijn om mensen te subsidiëren.

Maar goed, het dwaalt heel erg af van de treinen. Even een intercity:
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 april 2021 @ 19:55:52 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199196710
quote:
3s.gif Op woensdag 28 april 2021 17:19 schreef Duvel het volgende:
Gevaarlijk zelfs. Mensen fatsoenlijk betalen zou de kern van je bedrijf moeten zijn.
ProRail en NS zijn niet of nauwelijks bedrijven te noemen met de dikke vinger die Den Haag in de pap heeft.

Een groot deel van Nederland is blij met deze situatie, ze blijven immers stemmen op de partijen die de huidige gang van zaken bij ProRail en NS mogelijk gemaakt hebben.

Dit is wat Nederland wil en dan zal je ook als individuele medewerker moeten bedenken of je daar je steentje aan bij wil blijven dragen.
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 28 april 2021 @ 20:11:02 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_199197037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:55 schreef Fred het volgende:

[..]

ProRail en NS zijn niet of nauwelijks bedrijven te noemen met de dikke vinger die Den Haag in de pap heeft.

Een groot deel van Nederland is blij met deze situatie, ze blijven immers stemmen op de partijen die de huidige gang van zaken bij ProRail en NS mogelijk gemaakt hebben.

Dit is wat Nederland wil en dan zal je ook als individuele medewerker moeten bedenken of je daar je steentje aan bij wil blijven dragen.
Dan vergeet je alleen even dat 94 % van stemgerechtigd Nederland het geen ene zak kan schelen wat er op het spoor gebeurt. En de rest denkt ook nog na over andere thema's.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 april 2021 @ 21:44:02 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199198535
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 23:09 schreef Fred het volgende:

[..]

Waar zou je anders op willen bezuinigen?
Niet bezuinigen. Waarom altijd die race to the bottom?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_199198701
Waar komt dat percentage vandaan? Het spoor loopt hier over de achtertuin van omwonenden. In de plannen voor hoogfrequent spoor staat zo goed als niets uitgelegd over wat er met onbeveiligde overwegen gaat gebeuren. Toch lekt telkens uit dat ze dicht moeten.
Dat zorgt ervoor dat enkele (woon)boerderijen onbereikbaar worden in Alkmaar.

van Alkmaar tot en met Castricum is men echt wel bezorgd over het spoor. misschien is die bezorgdheid lager bij plaatsen waar geen treinspoor ligt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 28 april 2021 @ 22:48:13 #87
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_199199797
De laatste tien reisuren bij de NS ben ik welgeteld 0 keer gecontroleerd, terwijl je bij Blauwnet er zeker van bent dat ze minstens een keer langskomen gedurende de reis. Mijn twee uur durende treinreis is altijd 75% NS en 25% Blauwnet. Bij de NS heb ik toch altijd een beetje het gevoel dat er net iets te veel mensen werken die er totaal geen zin in hebben. Dat eeuwige gekreun en gesteun als een conducteur zichzelf uit een eersteklas stoel moet hijsen om de deuren te sluiten, bijna gęnant. En zodra er vertraging is weten ze niet hoe hard ze moeten lopen om zichzelf te verstoppen. Aan de andere kant heb je het persoon van Blauwnet dat gemotiveerd/proactief door de trein loopt en de reiziger graag van advies voorziet. Wellicht een idee voor het NS management om eens bij Keolis te vragen hoe ze dat doen.
pi_199199859
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Waar komt dat percentage vandaan? Het spoor loopt hier over de achtertuin van omwonenden. In de plannen voor hoogfrequent spoor staat zo goed als niets uitgelegd over wat er met onbeveiligde overwegen gaat gebeuren. Toch lekt telkens uit dat ze dicht moeten.
Dat zorgt ervoor dat enkele (woon)boerderijen onbereikbaar worden in Alkmaar.

van Alkmaar tot en met Castricum is men echt wel bezorgd over het spoor. misschien is die bezorgdheid lager bij plaatsen waar geen treinspoor ligt.
Omdat 6% van Nederland zich per spoor verplaatst en de rest per auto. Het zal mij inderdaad een rotzorg zijn wat er op het spoor gebeurd ;-)
pi_199199929
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Omdat 6% van Nederland zich per spoor verplaatst en de rest per auto. Het zal mij inderdaad een rotzorg zijn wat er op het spoor gebeurd ;-)
tenzij je elke dag 10 minuten voor dezelfde spoorwegovergang staat te wachten.

het is vreemd dat er wel een besluit is genomen om in 2028 het programma Hoogfrequent spoor uit te rollen maar er worden geen details bekend gemaakt hoe men dat gaat realiseren.
ook voor automobilisten handige informatie. kan een spoorwegovergang echt 48 minuten per uur gesloten zijn?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 april 2021 @ 22:58:32 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199199959
weet je, het kan ook een drukmiddel zijn om geld uit een ander potje vrij te krijgen voor de aanpak van de overweg. Hoeft ProRail zelf minder te investeren en kan dat geld elders ingezet worden ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 april 2021 @ 23:07:05 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199200091
Reken daar maar op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_199201426
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:56 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

tenzij je elke dag 10 minuten voor dezelfde spoorwegovergang staat te wachten.

het is vreemd dat er wel een besluit is genomen om in 2028 het programma Hoogfrequent spoor uit te rollen maar er worden geen details bekend gemaakt hoe men dat gaat realiseren.
ook voor automobilisten handige informatie. kan een spoorwegovergang echt 48 minuten per uur gesloten zijn?
Spoorwegovergangen, gelukkig een uitstervend mechanisme in mijn leefomgeving.
  donderdag 29 april 2021 @ 07:33:15 #93
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199201456
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
ook voor automobilisten handige informatie. kan een spoorwegovergang echt 48 minuten per uur gesloten zijn?
Goede motivatie om ze de trein in te jagen.
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 29 april 2021 @ 08:32:46 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_199201774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Waar komt dat percentage vandaan?
Wat? Dat 94 % het geen zak kan schelen? Is geen raketwetenschap hoor. NS vervoert zo'n 360 miljoen reizigers per jaar. Dat zijn er 1 miljoen per dag. Grotendeels scholieren, studenten en forenzen, die dus twee keer per dag tellen. Laten we zeggen 500k, neem het ruim 600k unieke reizigers die geregeld met de trein gaan.

NL heeft 17 miljoen inwoners waarvan 13 miljoen kiesgerechtigden. 600k op 13 M is 4,6 %. Dat is nog geflatteerd want veel van de vervoerde reizigers zijn nog geen 18. 4,0 % is reëler. Give or take nog een paar honderdduizend omwonenden (vind ik veel), kom je op MAXIMAAL 6 % die het wel wat kan schelen. 94 % dus niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 29-04-2021 08:39:00 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_199203081
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:48 schreef RichardHammond het volgende:
De laatste tien reisuren bij de NS ben ik welgeteld 0 keer gecontroleerd, terwijl je bij Blauwnet er zeker van bent dat ze minstens een keer langskomen gedurende de reis. Mijn twee uur durende treinreis is altijd 75% NS en 25% Blauwnet. Bij de NS heb ik toch altijd een beetje het gevoel dat er net iets te veel mensen werken die er totaal geen zin in hebben. Dat eeuwige gekreun en gesteun als een conducteur zichzelf uit een eersteklas stoel moet hijsen om de deuren te sluiten, bijna gęnant. En zodra er vertraging is weten ze niet hoe hard ze moeten lopen om zichzelf te verstoppen. Aan de andere kant heb je het persoon van Blauwnet dat gemotiveerd/proactief door de trein loopt en de reiziger graag van advies voorziet. Wellicht een idee voor het NS management om eens bij Keolis te vragen hoe ze dat doen.
Dat is wel herkenbaar. Tussen Zwolle en Zutphen zie je ook nooit een conducteur controleren ik ben één keer door een koppeltje Veilheid en Service gecontroleerd maar dat is denk ik toeval. Maar de andere Blauwnet van Zwolle naar Emmen zie je altijd wel iemand controleren en door de trein lopen zelfs de machinisten helpen mee met de ingangscontrole en kijken of het inchecken gelukt is bij overstap naar naar Blauwnet. Personeel van Blauwnet staat gevoelsmatiger net iets dichter bij de reiziger dan van de NS.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_199203307
Ik neem het de conducteur niet kwalijk dat ze nu geen controles doen.
voor zover ik weet is het advies nog altijd om alleen noodzakelijk gebruik te maken van het OV.

sinds het begin van covid zien zwartrijders hun kansen. groepen tieners hebben in de trein hun nieuwe hangplek gevonden. als je als conducteur alleen op de trein zit dan kun je beter voor je eigen veiligheid kiezen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 29 april 2021 @ 11:36:38 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_199203692
Ja dan kun je ook thuis blijven. Nog veiliger :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 mei 2021 @ 15:11:40 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199232816
Altijd leuk die cabine ritjes. Onder de sluitende spoorboompjes doorgaan mag niet, maar op 12.20 minuten zie je wat er dan kan gebeuren :P

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_199234398
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
kan een spoorwegovergang echt 48 minuten per uur gesloten zijn?
De grote spoorbomen in Hilversum haalden zulke tijden. Die overgang is er al jaren niet meer sinds het station is vernieuwd.

Maar de overgang verderop die er nog wel is noemt men nog steeds de kleine spoorbomen. Dat gaat zover dat ik ergens een foto heb van zo'n geel wegomleggingsbord waarop verkeer wordt gewaarschuwd dat 'De kleine spoorbomen zijn afgesloten van ... tot ...". Zelfs in gemeente plannen heet die overweg kleine spoorbomen (er is nogal wat te doen om de verkeerschaos daar), en niet Overweg Schoolstraat/Hoge Larenseweg.
  zondag 2 mei 2021 @ 09:39:08 #100
256146 b2py
Beton!
pi_199242600
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
Altijd leuk die cabine ritjes. Onder de sluitende spoorboompjes doorgaan mag niet, maar op 12.20 minuten zie je wat er dan kan gebeuren :P

:9~ :9~
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 mei 2021 @ 20:50:35 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_199253349
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
Altijd leuk die cabine ritjes. Onder de sluitende spoorboompjes doorgaan mag niet, maar op 12.20 minuten zie je wat er dan kan gebeuren :P

Hij deed niks verkeerd, bomen stonden nog ruim open.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 3 mei 2021 @ 00:44:51 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_199256358
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hij deed niks verkeerd, bomen stonden nog ruim open.
Hij komt op 12:22 de overweg op rennen terwijl de bellen al hoorbaar zijn op 12:16. En op 12:21 zie je de bomen al dalen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 3 mei 2021 @ 00:47:12 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_199256364
Curiositeiten op spoorgebied in de DDR: bij Großenhain was de bovenleiding op de lijn naar Cottbus voor 660 meter onderbroken. Reden daarvan was een Russische militaire vliegbasis waarvoor deze gevaar kon opleveren bij het starten en landen. Aan beide uiteinden ervan stonden seinen die alleen door het vliegbasis-personeel te bedienen waren 8)7

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 3 mei 2021 @ 11:58:18 #104
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_199259423
Even een correctie op mezelf uit het vorige topic, over de snelheid op de Bentheimer Eisenbahn:
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die is nu 50km/h en is op Bentheim-Neuenhaus naar 80km/h gegaan. Dat zal ongetwijfeld ook op de rest gaan gebeuren.
Ik lees nu dat de snelheid zelfs naar 100km/h zal gaan op (delen van) Neuenhaus-Coevorden: http://www.asm-muenster.d(...)t=76&idart=911&lang=
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_199260358
Vervoerder NS vervangt de komende jaren een groot deel van zijn treinenvloot. Nieuwe Sprinters volgen de eerste generatie treinen op en de komst van de Intercity Nieuwe Generatie (ICNG) gaat ook een grote hoeveelheid materieel overbodig maken. Bij gebrek aan een nieuwe bestemming als trein, lijkt ontmanteling de enige oplossing. NS werkt hiervoor aan een gestroomlijnd proces waarbij 100 procent duurzaamheid de ambitie is.

en verder zie... https://www.spoorpro.nl/m(...)uim-duizend-treinen/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')