abonnement Unibet Coolblue
pi_199091354
Dit topic dient ter bespreking van de Black Lives Matter demonstraties en protesten (inclusief rellen en plunderingen) in de Verenigde staten die massaal ontstaan zijn naar aanleiding van de dood van George Floyd. Er is hier ook ruimte om achterliggende oorzaken van de Amerikaanse demonstraties te bespreken.

Voor de demonstraties in Nederland kan je terecht in deze topicreeks. En racisme in Nederland kan in deze topicreeks besproken worden.

-------------------------

quote:
0s.gif

Op
zaterdag 8 augustus 2020 12:43 schreef Oostwoud het volgende:

"We are trained marxists", aldus een van de oprichters van BLM.

BLM.com
"We disrupt the Western-prescribed nuclear family structure requirement by supporting each other as extended families and “villages” that collectively care for one another, especially our children, to the degree that mothers, parents, and children are comfortable."

De marxisten hadden ook al zo'n hekel aan de familie-eenheid:
"Marxists argue that the nuclear family performs ideological functions for Capitalism – the family acts as a unit of consumption and teaches passive acceptance of hierarchy. It is also the institution through which the wealthy pass down their private property to their children, thus reproducing class inequality."

Marx, Engels and the Abolition of the family
Marxism and "the" Family
Want to Dismantle Capitalism? Abolish the Family
Black Lives Matter and the Family
Black Lives Matter Plan to Disrupt the Nuclear Family and ‘Dismantle Cisgender Privilege’ Gains Support in Corporate America
Why Marxist Organizations Like BLM Seek to Dismantle the "Western Nuclear Family"
How Black Lives Matter’s Hatred Of The Family Feeds Its Desire For Revolution
The matter of Marxism: Black Lives Matter is rooted in a soulless ideology
An appeal to Black Lives Matter activists

BLM wil de grote moeite die zwarten hebben om stabiele families in stand te houden terugzien in de gehele maatschappij. Het is de klassieke marxistische riedel: Iedereen gelijk, wat erop neerkomt dat iedereen de dupe is van werkelijke systemische oppressie.

Weet aan welke kant van de geschiedenis je staat als je dit soort groepen steunt.
Achtergrondinfo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------

[modbreak]Topic is bedoeld om de demonstraties in de VS te bespreken.

Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.

Kun je niet inhoudelijk discussiëren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.

Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.

Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu.[/modbreak]
pi_199091372
POLL
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199091461
Snel besluit hoor. Ik ben erg benieuwd wat er besloten is. Onschuldig kan ik mij haast niet voorstellen, met zo ontzettend veel media aandacht en een immense druk op de jury. Die mensen zijn hun leven niet meer zeker als men een niet tot een zwaar genoeg verdict komt.
pi_199091552
CNN aangezet.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199091695
Van Jones haalt Emmet Till erbij. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199091854
Ik vermoed dat Barbertje moet hangen. Biden is al aan het bidden voor het juiste vonnis (en dat is schuldig voor Biden) las ik elders.
pi_199092071
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:28 schreef rutger05 het volgende:
Ik vermoed dat Barbertje moet hangen. Biden is al aan het bidden voor het juiste vonnis (en dat is schuldig voor Biden) las ik elders.
Dat heeft hij gezegd, wat hij m.i. natuurlijk niet had moeten doen. Echter, wat heeft dat te maken met je eerste zin? Je denkt werkelijk dat hij een uitspraak doet, dit doorsijpelt in de juriekamer en die prompt de gedachten doet wisselen naar een schuldig vonnis oid?!
pi_199092157
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:21 schreef superniger het volgende:
Van Jones haalt Emmet Till erbij. :')
Schandalige vergelijking. Sluit een beetje aan bij dat "Jim Crow" narratief omtrent die nieuwe voter laws in Georgia. Bepaalde lieden zijn echt uit op een rassenoorlog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2021 22:44:08 ]
pi_199092317
Wat duurt het lang? hoelaat beginnen ze nu
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199092526
Rechter gespot.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199092547
DEREK CHAUVIN IS SCHULDIG
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199092563
Die zíen we nooit meer terug.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199092567
twitter
pi_199092573
Lekker voor 'm. Moordenaar.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199092582
twitter


Diep triest toch dat mensen hun huis, hun buurt verlaten omdat er een rechterlijke uitspraak komt en men bang is dat er geplunderd en afgebrand gaat worden.
pi_199092584
Compleet bezopen _O-
pi_199092589
jammer deze uitslag... dit soort drugs dealers horen niet op straat
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_199092599
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Lijkt mij een terechte uitslag. Krijgen we ook de strafmaat te horen?
pi_199092600
twitter
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:09:10 #23
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199092604
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:08 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
jammer deze uitslag... dit soort drugs dealers horen niet op straat
Dit soort agenten ook niet.
pi_199092612
Weinig emotie
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199092645
Nu op de livestream, jankende WITTE mensen. 😂😂😂
pi_199092646
Don Lemon met zijn jankhoofd. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199092652
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:09 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dit soort agenten ook niet.
wees blij dat er nog politie agenten zijn die in die neighourhoods tenminste is van orde proberen te handhaven uberhaubt bizar dat die vent op straat mocht komen met zo'n strafblad
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:12:37 #28
263417 Keyos
Like a Boss
pi_199092653
Goed om te zien dat politieagenten niet onschendbaar zijn. Al moet een straf in jaren wel redelijk zijn. Het lijkt me niet helemaal nodig om hem tientallen jaren achter de tralies te zetten, dat zou volstrekt volslagen zijn.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:12:53 #29
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_199092662
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Lijkt mij een terechte uitslag. Krijgen we ook de strafmaat te horen?
Dat is voor een latere zitting. Historische uitspraak is dit denk ik.

Ik vond zijn ogen heel gek heen en weer bewegen.
pi_199092667
Schuldig op alle aanklachten... Had ik niet verwacht. Dacht zelf vooral aan manslaughter.
pi_199092677
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:09 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Hoe werkt dat? hoe kun je nu én aan doodslag schuld zijn én aan moord van 1 slachtoffer :?

Wel prima verder, dit soort politie ben je liever kwijt dat rijk
pi_199092685
Zou hij nu al iemands bitch zijn in de gevangenis ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_199092706
Zwart heeft gewonnen
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:15:39 #34
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199092709
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:12 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

wees blij dat er nog politie agenten zijn die in die neighourhoods tenminste is van orde proberen te handhaven uberhaubt bizar dat die vent op straat mocht komen met zo'n strafblad
Maar dan graag zonder mensen rücksichtslos te doden.
pi_199092711
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:14 schreef TLC het volgende:
Zou hij nu al iemands bitch zijn in de gevangenis ?
Ik denk niet dat ze hem in genpop laten zitten?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_199092717
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:14 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoe werkt dat? hoe kun je nu én aan doodslag schuld zijn én aan moord van 1 slachtoffer :?

Wel prima verder, dit soort politie ben je liever kwijt dat rijk
Omdat als ze 'm alleen aanklagen voor het 'zwaarste' en hij daarvan vrijgesproken wordt hij vrij komt. Dus ze gooien er allerlei mindere bij zodat er dan hopelijk iig een iets mindere veroordeling overblijft mocht het hoogste niet bewezen worden/zijn.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199092721
Wel mooi signaal zo: zo lang je maar genoeg geweld toepast en gebouwen afbrand krijg je een rechtstaat naar je hand. :')
pi_199092745
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:15 schreef RipCity het volgende:

[..]

Omdat als ze 'm alleen aanklagen voor het 'zwaarste' en hij daarvan vrijgesproken wordt hij vrij komt. Dus ze gooien er allerlei mindere bij zodat er dan hopelijk iig een iets mindere veroordeling overblijft mocht het hoogste niet bewezen worden/zijn.
Ah dus 'vervallen' die 3rd en manslaughter nu eigenlijk omdat 2nd degree ook guilty is. Wel apart dat je maar gewoon met hagel mag schieten als openbaar aanklager.
pi_199092767
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:15 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Maar dan graag zonder mensen rücksichtslos te doden.
heb je wel ingelezen? die grote lippen man verzette zich hevig en gedroeg zich bijzonder naar.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:21:14 #40
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199092778
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:20 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

heb je wel ingelezen? die grote lippen man verzette zich hevig en gedroeg zich bijzonder naar.
Ja, dat verklaart nog niet waarom je als agent dan op iemands nek gaat zitten met je volle gewicht. Dat kan nogal nare gevolgen hebben.
pi_199092789
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:13 schreef Sjemmert het volgende:
Schuldig op alle aanklachten... Had ik niet verwacht. Dacht zelf vooral aan manslaughter.
Dat was ook het meest logische, maar als zelfs de president er uitspraken over gaat doen ... dat heeft natuurlijk een ongekende invloed op de jury. Zelfs een te lage straf was al min of meer onmogelijk, dan zou er oprecht een halve burgeroorlog uitbreken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:16 schreef Fox. het volgende:
Wel mooi signaal zo: zo lang je maar genoeg geweld toepast en gebouwen afbrand krijg je een rechtstaat naar je hand. :')
Overdreven, maar er valt zeker invloed op uit te oefenen. Helemaal met een jury.
pi_199092791
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:18 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ah dus 'vervallen' die 3rd en manslaughter nu eigenlijk omdat 2nd degree ook guilty is. Wel apart dat je maar gewoon met hagel mag schieten als openbaar aanklager.
Vind ik niet raar hoor. Als je iemand kunt aanklagen voor verkrachting en aanranding lijkt me logisch beide te doen, al was het alleen al maar omdat het kan dat de persoon of personen die je van de schuld moet overtuigen maar bij 1 ervan vinden genoeg bewijs gezien te hebben.
pi_199092830
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:21 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat was ook het meest logische, maar als zelfs de president er uitspraken over gaat doen ... dat heeft natuurlijk een ongekende invloed op de jury. Zelfs een te lage straf was al min of meer onmogelijk, dan zou er oprecht een halve burgeroorlog uitbreken.
[..]

Overdreven, maar er valt zeker invloed op uit te oefenen. Helemaal met een jury.
De jury zit in volledige isolatie en krijgt niks mee van de buitenwereld in dit soort rechtszaken.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199092844
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:21 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat was ook het meest logische, maar als zelfs de president er uitspraken over gaat doen ... dat heeft natuurlijk een ongekende invloed op de jury. Zelfs een te lage straf was al min of meer onmogelijk, dan zou er oprecht een halve burgeroorlog uitbreken.
Ik zie wel een hoger beroep aankomen waarin de verdediging aanvoert dat de jury niet meer neutraal kon zijn nadat de president zich uitgesproken had.
pi_199092846
Maar, goed dat dit soort wannabe handhaver van de straat is ^O^
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199092849
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]

De jury zit in volledige isolatie en krijgt niks mee van de buitenwereld in dit soort rechtszaken.
Lijkt me ook sterk dat je daarom een onschuldig persoon vast gaat zetten.
Incelfrikandel
pi_199092863
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]

De jury zit in volledige isolatie en krijgt niks mee van de buitenwereld in dit soort rechtszaken.
Dat is alleen bij sequestering en dat is niet gebeurd toen daar om gevraagd werd. Enkel bij jury deliberation is dit gebeurd. Door die fout is er een reden ontstaan voor een appeal.
pi_199092875
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik zie wel een hoger beroep aankomen waarin de verdediging aanvoert dat de jury niet meer neutraal kon zijn nadat de president zich uitgesproken had.
Dat is vast geen grond daarvoor, want dat zou effectief betekenen dat iemand nooit schuldig bevonden kan worden na een uitspraak van een president.

Bovendien is heel niet bekend of die uitspraak de jury bereikt heeft.
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:28:48 #49
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199092878
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik zie wel een hoger beroep aankomen waarin de verdediging aanvoert dat de jury niet meer neutraal kon zijn nadat de president zich uitgesproken had.
Daar krijgt de jury niets van mee.
pi_199092906
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat is vast geen grond daarvoor, want dat zou effectief betekenen dat iemand nooit schuldig bevonden kan worden na een uitspraak van een president.

Bovendien is heel niet bekend of die uitspraak de jury bereikt heeft.
Dat laatste is maar de vraag idd.
Een president, politici in het algemeen, moet idd zeer voorzichtig zijn met uitspraken over lopende rechtzaken.
pi_199092915
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Lijkt me ook sterk dat je daarom een onschuldig persoon vast gaat zetten.
De reden is simpel, je wilt beinvloeding van buitenaf tegen gaan want anders kan de jury niet onafhankelijk oordelen over schuldig zijn of niet. En zeker in dit soort high profile zaken mag de rechtbank best ver gaan. Dus jury in een hotel, geen TV, telefoon in leveren, geen kranten, etc. Wat Biden gezegd zou hebben zou geen enkele invloed moeten hebben gehad want ze wisten het simpelweg niet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:32:04 #52
263417 Keyos
Like a Boss
pi_199092922
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:14 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoe werkt dat? hoe kun je nu én aan doodslag schuld zijn én aan moord van 1 slachtoffer :?

Wel prima verder, dit soort politie ben je liever kwijt dat rijk
Zo werkt het in Nederland trouwens net zo goed. Dan heb je gewoon een primaire eis (bijvoorbeeld moord), en dan een secundaire eis in de vorm van doodslag.
Als je die tweede niet opneemt dan kijkt de rechter daar ook niet meer naar als moord hem niet gaat worden.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_199092938
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:27 schreef Fox. het volgende:

[..]

Dat is alleen bij sequestering en dat is niet gebeurd toen daar om gevraagd werd. Enkel bij jury deliberation is dit gebeurd. Door die fout is er een reden ontstaan voor een appeal.
Voor zover ik weet klopt dit niet. Maar ik laat me graag informeren.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199092947
Deze boys gaan zo snel mogelijk een plea deal tekenen. 🤣😂


twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199092956
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Voor zover ik weet klopt dit niet. Maar ik laat me graag informeren.
Los daarvan deed Biden die uitspraak toch de laatste paar uur, ofwel tijdens jury overleg?
pi_199092958
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

De reden is simpel, je wilt beinvloeding van buitenaf tegen gaan want anders kan de jury niet onafhankelijk oordelen over schuldig zijn of niet. En zeker in dit soort high profile zaken mag de rechtbank best ver gaan. Dus jury in een hotel, geen TV, telefoon in leveren, geen kranten, etc. Wat Biden gezegd zou hebben zou geen enkele invloed moeten hebben gehad want ze wisten het simpelweg niet.
Dat was juist niet gebeurd toen hier om gevraagd was, de rechter heeft ook na elke zitting de jury gevraagd om geen media gebruiken maar hier is geen controle op geweest. Als de sequestering goed was gekeurd zouden ze helemaal geen toegang hebben tot bronnen buiten het hof.

De sequestering was afgewezen, vervolgens had de rechter hier spijt van en heeft hij zijn ongenoegen betuigd over de politici die zich met het proces gingen bemoeien. Pas bij deliberation is zoals gebruikelijk sequestering gedaan om invloed te voorkomen maar dat was in dit geval net te laat. Niet alleen hebben zij de zaak zelf mogelijk direct beïnvloed, maar hebben zij nu ook een sterke zaak voor een appeal tot mistrial gegeven op juridisch gebied. Dit heeft de rechter ook zelf aangegeven. Hiervoor hoeft alleen de mogelijkheid te bestaan en dat is soms al genoeg voor het hoger gerechtshof.
pi_199092964
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Voor zover ik weet klopt dit niet. Maar ik laat me graag informeren.
Op CNN zeiden ze net dat de jury sequestered was, maar wel hoorde van de schikking tussen de stad en Floyd's familie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199092969
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

De reden is simpel, je wilt beinvloeding van buitenaf tegen gaan want anders kan de jury niet onafhankelijk oordelen over schuldig zijn of niet. En zeker in dit soort high profile zaken mag de rechtbank best ver gaan. Dus jury in een hotel, geen TV, telefoon in leveren, geen kranten, etc. Wat Biden gezegd zou hebben zou geen enkele invloed moeten hebben gehad want ze wisten het simpelweg niet.
Nouja ik had het meer over het hypothetische geval waarin de jury dit wel mee krijgt. Leuk dat de president een mening heeft maar een twintigkoppige jury gaat daarvoor geen onschuldige man veroordelen. Malarkey.
Incelfrikandel
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:37:51 #59
263417 Keyos
Like a Boss
pi_199092987
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:34 schreef superniger het volgende:
Deze boys gaan zo snel mogelijk een plea deal tekenen. 🤣😂


[ twitter ]
Daar vind ik wel wat van hoor. 1 van die 3 had zowat zijn eerste werkdag toch? Dan lijkt het mij niet dat je mag verwachten dat hij een higher ranked officer even opzij beukt tijdens die arrestatie.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_199092994
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:35 schreef Fox. het volgende:

[..]

Dat was juist niet gebeurd toen hier om gevraagd was, de rechter heeft ook na elke zitting de jury gevraagd om geen media gebruiken maar hier is geen controle op geweest. Als de sequestering goed was gekeurd zouden ze helemaal geen toegang hebben tot bronnen buiten het hof.

De sequestering was afgewezen, vervolgens had de rechter hier spijt van en heeft hij zijn ongenoegen betuigd over de politici die zich met het proces gingen bemoeien. Niet alleen hebben zij de zaak zelf mogelijk direct beïnvloed, maar hebben zij nu ook een sterke zaak voor een appeal tot mistrial gegeven op juridisch gebied. Dit heeft de rechter ook zelf aangegeven.
In dat geval is een appeal mogelijk lijkt me. Ben eerlijk gezegd ook wel verbaasd dat in een zaak als deze de jury na confirmation hearing niet volledig geisoleerd werd. Heb je daar meer info over?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_199092995
twitter


Nou, als deze mevrouw dat zelfs vindt.

twitter


Deze man heeft duidelijk het buskruit niet uitgevonden. :')
pi_199093046
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:38 schreef Barbusse het volgende:

[..]

In dat geval is een appeal mogelijk lijkt me. Ben eerlijk gezegd ook wel verbaasd dat in een zaak als deze de jury na confirmation hearing niet volledig geisoleerd werd. Heb je daar meer info over?
De aanvraag was gedaan na het laatste schietincident die gebeurde tijdens de zaak.

https://www.forbes.com/si(...)ing-rocks-minnesota/

Inderdaad rare gang van zaken, vooral omdat tijdens aanvang bij het aanwijzen van de jury al twee mensen waren afgevallen wegen prejudicing toen de burgemeester zich bemoeide met de zaak. Heel raar dat ze dan niet gelijk het zekere voor het onzekere hebben genomen.
pi_199093062
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:43 schreef Fox. het volgende:

[..]

De aanvraag was gedaan na het laatste schietincident die gebeurde tijdens de zaak.

https://www.forbes.com/si(...)ing-rocks-minnesota/

Inderdaad rare gang van zaken, vooral omdat tijdens aanvang bij het aanwijzen van de jury al twee mensen waren afgevallen wegen prejudicing toen de burgemeester zich bemoeide met de zaak. Heel raar dat ze dan niet gelijk het zekere voor het onzekere hebben genomen.
Thanks, ga ik even doornemen en kijken of ik meer hierover kan vinden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 23:45:54 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199093065
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:43 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Schandalige vergelijking. Sluit een beetje aan bij dat "Jim Crow" narratief omtrent die nieuwe voter laws in Georgia. Bepaalde lieden zijn echt uit op een rassenoorlog.
Dat is boos blank Amerika al eeuwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199093068
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:35 schreef Fox. het volgende:

[..]

Dat was juist niet gebeurd toen hier om gevraagd was, de rechter heeft ook na elke zitting de jury gevraagd om geen media gebruiken maar hier is geen controle op geweest. Als de sequestering goed was gekeurd zouden ze helemaal geen toegang hebben tot bronnen buiten het hof.

De sequestering was afgewezen, vervolgens had de rechter hier spijt van en heeft hij zijn ongenoegen betuigd over de politici die zich met het proces gingen bemoeien. Pas bij deliberation is zoals gebruikelijk sequestering gedaan om invloed te voorkomen maar dat was in dit geval net te laat. Niet alleen hebben zij de zaak zelf mogelijk direct beïnvloed, maar hebben zij nu ook een sterke zaak voor een appeal tot mistrial gegeven op juridisch gebied. Dit heeft de rechter ook zelf aangegeven. Hiervoor hoeft alleen de mogelijkheid te bestaan en dat is soms al genoeg voor het hoger gerechtshof.
Prima post dit :).

Ik las hier al posts dat de jury members hun telefoons zelfs hadden moeten inleveren. Volgens mij verzinnen mensen die dingen ter plekke _O-. Natuurlijk krijgt de jury wel dingen mee van de buitenwereld. En daar zal men ook zonder twijfel door beïnvloed zijn.

Schijnbaar worden de namen van de jury ook nog bekend gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2021 23:47:04 ]
  Beste debater 2022 dinsdag 20 april 2021 @ 23:50:59 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199093112
Ook wel een gotspe dat conservatief Amerika nu huilt over 'identity politics' en een 'onnodige focus op ras'... Alsof dat iets nieuws is.



Blijft een hypocriet zooitje bij elkaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199093134
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:43 schreef Fox. het volgende:

[..]

De aanvraag was gedaan na het laatste schietincident die gebeurde tijdens de zaak.

https://www.forbes.com/si(...)ing-rocks-minnesota/

Inderdaad rare gang van zaken, vooral omdat tijdens aanvang bij het aanwijzen van de jury al twee mensen waren afgevallen wegen prejudicing toen de burgemeester zich bemoeide met de zaak. Heel raar dat ze dan niet gelijk het zekere voor het onzekere hebben genomen.
In dar artikel staat:

quote:
Though they won’t be sequestered throughout, jurors will be isolated after all of the testimony has ended and they begin their deliberations.
Dat betekent dan toch dat ze wat Biden zei niet gehoord zullen hebben voordat ze hun oordeel geveld hebben?!
pi_199093168
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:53 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

In dar artikel staat:
[..]

Dat betekent dan toch dat ze wat Biden zei niet gehoord zullen hebben voordat ze hun oordeel geveld hebben?!
Dat zei Biden er ook bij:

twitter


“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199093339
Als er zoveel mensen echt van overtuigd zouden zijn dat Chauvin zich niet schuldig heeft gemaakt aan die aanklachten waren ze wel massaal komen demonstreren neem ik aan.

En dan zou Chauvin ook wel zelf getuigd hebben en geen gebruik hebben gemaakt van the 5th.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 21-04-2021 00:38:55 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 21 april 2021 @ 00:43:57 #70
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_199093444
De vraag rest, was er een racistisch motief?
pi_199093545
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 00:43 schreef Ciclon het volgende:
De vraag rest, was er een racistisch motief?
Op die vraag is geen antwoord mogelijk, omdat het woord "racistisch" ondefinieerbaar is. Iedereen gebruikt het, maar niemand weet wat het betekent.
pi_199093610
Pelosi criticized after thanking Floyd for 'sacrificing' his life
quote:
"Thank you George Floyd for sacrificing your life for justice," Pelosi said during a press conference with the Congressional Black Caucus just outside the Capitol building. "Because of you, and because of thousands — millions — of people around the world who came out for justice, your name will always be synonymous with justice."
:|W :|W :|W
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199093988
quote:
Crazy Nancy had vast iets te diep in het glaasje gekeken toen ze dat zei.
  woensdag 21 april 2021 @ 07:15:14 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199094060
Gerechtigheid in the USA


quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 00:43 schreef Ciclon het volgende:
De vraag rest, was er een racistisch motief?
vermoedelijk wel een BLM motief
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199094104
Even hypothetisch als die video van een omstander er niet geweest was, zou deze agent dan nog steeds in dienst zijn en er geen rechtzaak geweest zijn?
pi_199094262
Ik benijd de juryleden trouwens niet. Ze weten namelijk dat het hele land meekijkt en iets vindt van de zaak.

Hoewel ik van mening ben dat deze agent terecht schuldig is bevonden, ben ik dan ook geen voorstander van jury-rechtspraak.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199094292
Juryrechtspraak werkt prima zolang terroristen het maar niet proberen te beïnvloeden.
Of "journalisten" ze trachten te doxxen.
pi_199094340
twitter


Dat volk is echt gekker dan gek he _O-
pi_199094493
twitter


Juist ja.
pi_199094511
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:38 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Juist ja.
Genoeg users in deze reeks die dat acceptabele logica vinden.
pi_199094538
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:38 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Juist ja.
Als ik agent in de VS was zou ik me gewoon omdraaien en weglopen. Zoek het je maar uit.
  woensdag 21 april 2021 @ 09:14:36 #82
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_199094756
quote:
9s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:42 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Genoeg users in deze reeks die dat acceptabele logica vinden.
Wie dan?

quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:38 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Juist ja.
Goed verhaal weer. Goede bron, duidelijke situatieschets. :') :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_199094844
quote:
9s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:42 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Genoeg users in deze reeks die dat acceptabele logica vinden.
nou dan kun je vast en zeker wel statements van die users opduiken . Nee he dat lukt niet met je insinuaties die weer eens niet kloppen.

Lopen klagen over narratieven en zelf hier maar de boel opstoken. :')
  woensdag 21 april 2021 @ 09:26:16 #84
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_199094857
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

nou dan kun je vast en zeker wel statements van die users opduiken . Nee he dat lukt niet met je insinuaties die weer eens niet kloppen.

Lopen klagen over narratieven en zelf hier maar de boel opstoken. :')
En als er dan een rechter/jury uitspraak doet gaan lopen huilen omdat hij het niet met het recht eens is. :') _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_199094897
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Goed verhaal weer. Goede bron, duidelijke situatieschets.
Joh, het is maar een tweetje van een journalist. Ik wist waar dit over ging verder, ik ga er vanuit dat anderen ook wel het vermogen hebben zelf uit te zoeken waar dit verder over gaat, dan wel al weten waar dit over gaat.
  woensdag 21 april 2021 @ 09:33:49 #86
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_199094917
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:31 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Joh, het is maar een tweetje van een journalist. Ik wist waar dit over ging verder, ik ga er vanuit dat anderen ook wel het vermogen hebben zelf uit te zoeken waar dit verder over gaat, dan wel al weten waar dit over gaat.
Je kan voor de volledigheid ook gewoon een bron posten waarin zo'n situatie een beetje normaal wordt belicht. Niemand schiet wat op met een suggestief tweetje van één of andere nobody.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_199094935
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je kan voor de volledigheid ook gewoon een bron posten waarin zo'n situatie een beetje normaal wordt belicht. Niemand schiet wat op met een suggestief tweetje van één of andere nobody.
Kan. Kan ook niet. Doei.
pi_199095108
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:31 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Joh, het is maar een tweetje van een journalist. Ik wist waar dit over ging verder, ik ga er vanuit dat anderen ook wel het vermogen hebben zelf uit te zoeken waar dit verder over gaat, dan wel al weten waar dit over gaat.
Gezien zijn @ en de inhoud van de tweet is hij meer een opinieblogger dan een journalist?
pi_199095112
Die jury weet ook wel dat hun leven niet veilig meer is als ze onschuldig zouden hebben verklaard.

Georgie boy zat al te roepen dat hij niet kon ademen lang voordat een agent hem ook maar aanraakte.
Al dat vocht in zijn longen van de drugsoverdosis is hem fataal geworden, iedereen weet dat, de jury en ook de rechter.

Maar hij was zwart dus tja.
pi_199095176
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Gezien zijn @ en de inhoud van de tweet is hij meer een opinieblogger dan een journalist?
Klopt.
pi_199095180
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je kan voor de volledigheid ook gewoon een bron posten waarin zo'n situatie een beetje normaal wordt belicht. Niemand schiet wat op met een suggestief tweetje van één of andere nobody.
twitter
Incelfrikandel
pi_199095191
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

[ twitter ]
Prima ingegrepen dus.
pi_199095195
Het verloop van deze hele rechtszaak, en de uitkomst, dat gaat natuurlijk een grote invloed hebben op veel zaken in de VS. Voornamelijk de rol van bepaalde media en politici is zeer twijfelachtig te noemen. Je merkt echt dat er een niet kloppend narratief is aangewakkerd de afgelopen jaren waar mensen écht in zijn gaan geloven. Het resultaat hiervan is dat elke interactie tussen de politie en een verdachte die zwart is, onder een vergrootglas komt te liggen, waarbij er al heel snel de racisme-kaart zal worden getrokken. Ik denk vanuit dat oogpunt dat je sowieso jaarlijks meerdere grote cases gaat krijgen in de media. Waarbij het vonnis eigenlijk al is voltrokken nog voordat er een eventuele juridische procedure is opgestart.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:25 schreef Basp1 het volgende:
Lopen klagen over narratieven en zelf hier maar de boel opstoken. :')
Niemand stookt de boel op, ik heb eerder het idee dat je je wellicht aangesproken voelt en daarom nu direct verkrampt in de verdediging schiet.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Die jury weet ook wel dat hun leven niet veilig meer is als ze onschuldig zouden hebben verklaard.

Georgie boy zat al te roepen dat hij niet kon ademen lang voordat een agent hem ook maar aanraakte.
Al dat vocht in zijn longen van de drugsoverdosis is hem fataal geworden, iedereen weet dat, de jury en ook de rechter.

Maar hij was zwart dus tja.
Dit laatste is natuurlijk, hoe vreemd ook, doorslaggevend in deze zaak. Als dit om een pakweg Aziatisch of blank persoon ging was het hele gebeuren niet eens in de media gekomen. Dit is te verklaren vanuit historisch perspectief, maar misschien wel erger, ook vanuit het feit hoe sommige mensen eigenlijk tegen zwarte mensen aankijken.
pi_199095218
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Prima ingegrepen dus.
Nou ja, BLM is alweer aan het protesteren. Dus dit benadrukt weer hoe bizar de hele situatie nu aan het worden is. Zelfs dit soort voorvallen, waar een agent prima handelt, worden gezien als een teken van racistisch politiegeweld.
pi_199095226
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Prima ingegrepen dus.
Vind ik persoonlijk niet. Alhoewel ik me hier nog wel de reactie van de agent kan voorstellen, bij andere zaken had ik dat niet/minder.
Incelfrikandel
pi_199095285
https://twitter.com/Reuters/status/1384780717662605313

Reacties onder dit bericht ook:
quote:
She was protecting her home...from the people who made her feel threatened. Then the police came to...police her. Devastating. She would have been safer on her own with that knife in the dark. Broken heart
quote:
A white man will literally fight cops and make it out alive. Garbage.
Dit is dus het niveau waar de samenleving in de VS heen aan het gaan is _O-.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2021 10:14:42 ]
pi_199095350
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:31 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Joh, het is maar een tweetje van een journalist. Ik wist waar dit over ging verder, ik ga er vanuit dat anderen ook wel het vermogen hebben zelf uit te zoeken waar dit verder over gaat, dan wel al weten waar dit over gaat.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Klopt.
Dus eerst noem je het nog een journalist en als iemand je erop wijst dat het een opinie blogger is zeg je ook klopt. Wat is het nu weer. Dat conservatieve wij verdraaien de waarheid narratief begint erg vermoeiend te worden. :')
pi_199095496
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[..]

Dus eerst noem je het nog een journalist en als iemand je erop wijst dat het een opinie blogger is zeg je ook klopt. Wat is het nu weer. Dat conservatieve wij verdraaien de waarheid narratief begint erg vermoeiend te worden. :')
Een opinieblogger, ik dacht journalist. Is dat nou zo erg? :')

Doe toch niet zo moeilijk, en je insinuaties over 'conservatieve verdraaien de waarheid'. Godsamme, iemand heeft het even niet goed qua functie. Stel je even aan (is erg moeilijk, ik weet het, ik ken je een beetje).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2021 10:33:40 ]
pi_199095516
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

[ twitter ]
twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 21 april 2021 @ 10:35:22 #100
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199095529
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:14 schreef Dejannn het volgende:
https://twitter.com/Reuters/status/1384780717662605313

Reacties onder dit bericht ook:
[..]

[..]

Dit is dus het niveau waar de samenleving in de VS heen aan het gaan is _O-.
En het wordt nog extra gevoed door China en Rusland bleek onlangs.

Wat natuurlijk heel slim is. Ze zien dat de zwakke plek van Amerika niet in het leger ligt, maar in de politiek dus daar spelen ze op in.

Als iedereen nou wat meer nuchter was....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199095620
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Een opinieblogger, ik dacht journalist. Is dat nou zo erg? :')

Doe toch niet zo moeilijk, en je insinuaties over 'conservatieve verdraaien de waarheid'. Godsamme, iemand heeft het even niet goed qua functie. Stel je even aan (is erg moeilijk, ik weet het, ik ken je een beetje).
ha ha het narratief verdraaien dat ik de gebeten hond zou moeten zijn en me zogenaamd aanstel terwijl jij degene bent die wel vaker dingen dropt die vaker halve waarheden zijn. :O

Wat onderzoek doen voordat je hier weer een halve waarheden neerzet zou je meer sieren. ^O^
pi_199095704
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ha ha het narratief verdraaien dat ik de gebeten hond zou moeten zijn en me zogenaamd aanstel terwijl jij degene bent die wel vaker dingen dropt die vaker halve waarheden zijn. :O

Wat onderzoek doen voordat je hier weer een halve waarheden neerzet zou je meer sieren. ^O^
:')

Prima joh. Steek het narratief in je reet en je gebeten hond en onderzoek ook.

Graag even voorbeelden van de halve waarheden die ik hier post. Zo niet; hou je insinuaties maar voor je, iemand voor leugenaar uitmaken doe je maar ergens anders.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2021 10:46:53 ]
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 11:03:16 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199095887
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:06 schreef Dejannn het volgende:
Het verloop van deze hele rechtszaak, en de uitkomst, dat gaat natuurlijk een grote invloed hebben op veel zaken in de VS. Voornamelijk de rol van bepaalde media en politici is zeer twijfelachtig te noemen. Je merkt echt dat er een niet kloppend narratief is aangewakkerd de afgelopen jaren waar mensen écht in zijn gaan geloven. Het resultaat hiervan is dat elke interactie tussen de politie en een verdachte die zwart is, onder een vergrootglas komt te liggen, waarbij er al heel snel de racisme-kaart zal worden getrokken. Ik denk vanuit dat oogpunt dat je sowieso jaarlijks meerdere grote cases gaat krijgen in de media. Waarbij het vonnis eigenlijk al is voltrokken nog voordat er een eventuele juridische procedure is opgestart.
[..]

Niemand stookt de boel op, ik heb eerder het idee dat je je wellicht aangesproken voelt en daarom nu direct verkrampt in de verdediging schiet.
[..]

Dit laatste is natuurlijk, hoe vreemd ook, doorslaggevend in deze zaak. Als dit om een pakweg Aziatisch of blank persoon ging was het hele gebeuren niet eens in de media gekomen. Dit is te verklaren vanuit historisch perspectief, maar misschien wel erger, ook vanuit het feit hoe sommige mensen eigenlijk tegen zwarte mensen aankijken.
Klopt; als inherent crimineel dan wel door 'culturele factoren' gevormde half-wezens. Met grote lippen.

Schattig dat je tracht dat neo-conservatieve riedeltje van 'de echte racisten zitten aan de overkant!' tracht te verkopen als valide - en ook geheel niet meer zo verrassend - de neutrale lezer hoeft enkel een Nederlands forum als fok door te spitten op deze zaak om te kunnen concluderen dat ongeacht de karaktertrekken van Floyd er inderdaad nog een lelijke vorm van racisme heerst. Users die het niet na zullen laten povere ras en IQ statistiek te plaatsen als geldige wetenschap; slogans als 'multicultuur werkt niet'; wegwerp termen als 'culturele factoren' zonder deze uiteraard expliciet te duiden... Kun je je oren voor toestoppen om 'het narratief' niet in de war te laten lopen (de wereld als prachtige kleurenblinde equal opportunity employer die voor iedereen hetzelfde is als je maar de 'juiste keuzes maakt' en 'hard wil werken'), die smerige racistische drek blijft over dat hele conservatisme hangen als een laken over een Klansman.

Verder is, zoals gezegd, de stelling dat men nu ineens focust op ras en identity politics natuurlijk te achterlijk voor woorden... Dat is in de VS altijd zo geweest, zij het dat tot pak 'm beet 1965 die focus op blank lag. Rassenoorlog? Daar werd door blank conservatief Amerika al mee gedreigd met het Missouri-compromise, met de Kansas-Nebraska Act, met de afschaffing van de slavernij en het 13e amendement (1863-1865), met de komst van Freedmen Bureaus, tijdens de bloedige verkiezingen van 1876 in die haard van secessie, South-Carolina, tijdens de heropleving van de Ku Klux Klan in de jaren '20 van de 20e eeuw, tijdens de jaren '50 en de opkomst van de Civil Rights Movement, tijdens desegregatie, na het uitvaardigen van de Civil Rights Act (1965) en, sinds de Reagan Revolutie, in allerlei donkere krochten van rechtse milities en door ander zwaar bewapend tuig dat oproept tot RAHOWA.

Identitiy politics en focus op ras is er altijd geweest in de VS. De nadruk ligt nu echter elders, en dat is wat conservatieven niet kunnen verkroppen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 11:17:59 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199096050
quote:
2s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En het wordt nog extra gevoed door China en Rusland bleek onlangs.

Wat natuurlijk heel slim is. Ze zien dat de zwakke plek van Amerika niet in het leger ligt, maar in de politiek dus daar spelen ze op in.

Als iedereen nou wat meer nuchter was....
Is echt iets van de laatste jaren ja:

https://en.wikipedia.org/(...)in_the_United_States

Waren ze maar wat nuchterder geweest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 21 april 2021 @ 11:20:18 #105
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199096084
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

[ twitter ]
Maakt niet uit dat het terecht was, gaat natuurlijk weer een hoop heibel geven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 21 april 2021 @ 11:23:04 #106
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199096114
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Is echt iets van de laatste jaren ja:

https://en.wikipedia.org/(...)in_the_United_States

Waren ze maar wat nuchterder geweest.
Toen speelde Rusland en China er niet op in. Nu kunnen ze de situatie misbruiken. Is toch een verschil.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 11:27:29 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199096175
quote:
2s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Toen speelde Rusland en China er niet op in. Nu kunnen ze de situatie misbruiken. Is toch een verschil.
Jawel hoor; zeker in de periode 1920-1970 vonden de Russen en Chinezen het maar wat prachtig dat dat baken van vrijheid en individualisme, de VS, een groot deel van haar bevolking als derderangs burger behandelde. Was schitterende propaganda voor de communisten, en iets waar elke president tot Kennedy aan toe mee in de maag zat. Was toch slechte p.r.


https://posterhouse.org/w(...)/EZTslHnU8AE6Jpu.jpg





Wat de KKK natuurlijk weer niet leuk vond:



[ Bericht 25% gewijzigd door EttovanBelgie op 21-04-2021 11:32:59 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 21 april 2021 @ 11:31:52 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199096231
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jawel hoor; zeker in de periode 1920-1970 vonden de Russen en Chinezen het maar wat prachtig dat dat baken van vrijheid en individualisme, de VS, een groot deel van haar bevolking als derderangs burger behandelde. Was schitterende propaganda voor de communisten, en iets waar elke president tot Kennedy aan toe mee in de maag zat. Was toch slechte p.r.
Dat was idd PR voor hun eigen land. Maar nu heb je clubjes zoals Qanon die deels opgestookt worden door Rusland en China.

Beide landen zijn druk bezig met het opstoken via vele bots op social media, misinformatie, etc. Hoe meer er binnenlands gebeurd in Amerika, hoe minder tijd en aadacht men heeft om 'naar buiten' te kijken. Amerikanen worden bespeeld en ze hebben het nauwelijks door.

Edit: ah je affiches geven idd een beter beeld. Blijkbaar is het idd niet nieuw.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 11:34:09 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199096258
quote:
2s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat was idd PR voor hun eigen land. Maar nu heb je clubjes zoals Qanon die deels opgestookt worden door Rusland en China.

Beide landen zijn druk bezig met het opstoken via vele bots op social media, misinformatie, etc. Hoe meer er binnenlands gebeurd in Amerika, hoe minder tijd en aadacht men heeft om 'naar buiten' te kijken. Amerikanen worden bespeeld en ze hebben het nauwelijks door.

Edit: ah je affiches geven idd een beter beeld. Blijkbaar is het idd niet nieuw.
Was ook pure propaganda, want communisten in Rusland en China waren zelf zo racistisch als de neten. Maar dat terzijde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199096882
Candace Owens gaat he-le-maal los bij Tucker :D _O-. Wel een paar prima punten hoor omtrent politiek & cultuur.
twitter


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2021 12:29:57 ]
pi_199097000
Wel jammer om te zien hoe de uiterste flank van de Amerikaanse "conservatieven" verdeeldheid blijft zaaien en de rechtstaat ondermijnen. Het was een eerlijk proces leg je neer bij de uitkomst.
Incelfrikandel
pi_199097024
quote:
Volgens voormalig president Barack Obama vraagt echte gerechtigheid om veel meer dan een enkel vonnis in één zaak en worden zwarte Amerikanen nog altijd anders behandeld. "Miljoenen van onze vrienden, familieleden en medeburgers leven in de angst dat hun volgende contact met de politie hun laatste kan zijn", aldus de oud-president.
Stukje angstzaaierij. Moet allemaal kunnen.
pi_199097033
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Wel jammer om te zien hoe de uiterste flank van de Amerikaanse "conservatieven" verdeeldheid blijft zaaien en de rechtstaat ondermijnen. Het was een eerlijk proces leg je neer bij de uitkomst.
Het was vanaf dag 1 (zeg maar 24 uur nadat de knie gelegd was) al geen eerlijk proces alleen (nog los van de uitspraak).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2021 12:42:29 ]
pi_199097064
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het was vanaf dag 1 (zeg maar 24 uur nadat de knie gelegd was) al geen eerlijk proces alleen (nog los van de uitspraak).
:')
Ik snap dat je het niet eens bent met de uitspraak, maar jouw mening over de gebeurtenissen maakt het niet oneerlijk.
Incelfrikandel
pi_199097136
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

:')
Ik snap dat je het niet eens bent met de uitspraak, maar jouw mening over de gebeurtenissen maakt het niet oneerlijk.
Ik laat daarbij de uitspraak (zoals je kan lezen in mijn post) juist buiten beschouwing.
pi_199097198
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het was vanaf dag 1 (zeg maar 24 uur nadat de knie gelegd was) al geen eerlijk proces alleen (nog los van de uitspraak).
Je weet dat er uitvoerig over zo'n gebeurtenis wordt geschreven en gesproken. Iedereen vindt er iets van.

Krijgen mensen die worden verdacht van het plegen of beramen van aanslagen volgens jou dan wel een eerlijk proces?

En wat stel jij dan voor? Verdachten niet meer vervolgen wanneer hun zaak teveel aandacht krijgt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199097239
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je weet dat er uitvoerig over zo'n gebeurtenis wordt geschreven en gesproken. Iedereen vindt er iets van.

Krijgen mensen die worden verdacht van het plegen of beramen van aanslagen volgens jou dan wel een eerlijk proces?

En wat stel jij dan voor? Verdachten niet meer vervolgen wanneer hun zaak teveel aandacht krijgt?
Nee, dat stel ik uiteraard niet voor (wat een gek voorstel). Ik weet ook de oplossing niet, maar stellen dat het een eerlijk proces was met wereldwijde bizarre media-aandacht met vanaf het begin (en zelfs nu nog) niet een correcte afspiegeling van wat er daadwerkelijk gebeurt was lijkt me niet helemaal juist.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2021 12:59:48 ]
pi_199097277
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, dat stel ik uiteraard niet voor (wat een gek voorstel). Ik weet ook de oplossing niet, maar stellen dat het een eerlijk proces was met wereldwijde bizarre media-aandacht met vanaf het begin (en zelfs nu nog) niet een correcte afspiegeling van wat er daadwerkelijk gebeurt was lijkt me niet helemaal juist.
Als we jouw redenering volgen krijgen verdachten van terroristische aanslagen ook nooit een 'eerlijk proces'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 21 april 2021 @ 13:04:29 #119
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199097295
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als we jouw redenering volgen krijgen verdachten van terroristische aanslagen ook nooit een 'eerlijk proces'.
Krijgen ze ook niet, wie zegt dat ze opzet hadden om die wapens te gebruiken ?

Misschien wilden ze de piloot wel gaan verdedigen toen ze de cockpit ingingen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199097330
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je weet dat er uitvoerig over zo'n gebeurtenis wordt geschreven en gesproken. Iedereen vindt er iets van.

Krijgen mensen die worden verdacht van het plegen of beramen van aanslagen volgens jou dan wel een eerlijk proces?

En wat stel jij dan voor? Verdachten niet meer vervolgen wanneer hun zaak teveel aandacht krijgt?
Er was maar één persoon van al die betrokkenen die die betreffende morgen de deur uit ging met als doel de crimineel uit te hangen, en dat waren die agenten niet. Hier wordt een agent geslachtofferd voor de woke hetze, om te voorkomen dat het massaal uit de hand loopt. Nu stel Koos, jij loopt op straat je wordt belaagd door iemand, je verdedigd je en je verwond die persoon dodelijk. Dan is er niets aan het handje, je had het recht om je te verdedigen, totdat opeens iemand begint te roepen dat jij een racist bent want de persoon waar jij je tegen verdedigde was donker gekleurd en jij blank, en opeens ben je een racist in de media en politiek en bij een gedeelte van het publiek. Als het zou gaan om het verkeerd ingrijpen door een agent dan mogen nog heel wat meer agenten veroordeeld worden, agenten die het geluk hebben gehad dat hun slachtoffer blank was want dan is er geen ophef. Het systeem is fout, niet de uitvoerders van dat systeem.

Dat die agent een fout heeft gemaakt ben ik het helemaal mee eens, maar is dat de fout van die agent of het systeem in Amerika? Krijgen die agenten nu betere training? Toegang tot betere middelen om iemand zonder hem/haar te doden onder controle te krijgen? Nee natuurlijk niet, maar ze hebben iemand veroordeeld die al vanaf dag één in de media werd veroordeeld. Als ik agent was weigerde ik nog in te grijpen bij criminele daden van donker gekleurden omdat je toch weet dat je verketterd en vervolgd wordt. Hier is ook niets mee opgelost, het zorgt alleen voor een nog grotere tweedeling. Ik weiger te geloven dat die Derek die morgen de deur is uitgelopen met de gedachte "vandaag ga ik een donkere Amerikaan vermoorden", maar dat is iets wat wel velen geloven of anderen willen doen geloven.

Zie hier ook mensen klagen over Amerika waar de focus zo op ras is en te snel de racisme kaart wordt getrokken. Is hier niet anders, hier worden 100 mensen afgewezen voor een baan maar als er 1 allochtoon bij zit wordt meteen de racisme kaart getrokken, zo gecreëerd door een groepje wokeisten die "ze" continue de slachtofferkaart toespelen.
pi_199097343
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Wel jammer om te zien hoe de uiterste flank van de Amerikaanse "conservatieven" verdeeldheid blijft zaaien en de rechtstaat ondermijnen. Het was een eerlijk proces leg je neer bij de uitkomst.
Je draait de situatie een beetje om.

Vanaf moment één was het verdict in de media en door politici al dat dit moord was, sterker nog, moord vanuit een racistisch motief. Want als Floyd blank was geweest dan was dit nooit gebeurd. Opmerkelijk, ik denk dat de familie en vrienden van pakweg Tony Timpa daar anders over denken.

Na de dood van Floyd is half het land in de hens gezet, voor miljarden aan schade, doden, gewonden, noem het maar op. Dit werd min of meer door de vingers gezien door de media, want die frustratie en woede was natuurlijk wel begrijpelijk. Daar moest begrip voor woorden opgebracht. Sterker nog, laten wel een bail-out fund creëren voor de relschoppers.

Omtrent het juridische proces, dat volgens sommige niet eens meer nodig was, is er geweigerd de zaak te verplaatsen, geweigerd de jury volledig af te zonderen, twee juryleden zijn zelfs weggestuurd omdat er werd geacht dat zij vanwege het niet meer kunnen garanderen van neutraliteit. De president heeft zich erover uitgesproken, politici, er werden rellen aangekondigd als er geen schuld als uitkomst zou komen.

En als conservatieve media dit dan opmerken en benadrukken, ligt het aan hen? En zaaien zij verdeeldheid en ondermijnen de rechtstaat? Dat enkel stellen is gaslighting van de bovenste plank :D.
pi_199097347
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als we jouw redenering volgen krijgen verdachten van terroristische aanslagen ook nooit een 'eerlijk proces'.
Nee hoor.
pi_199097374
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:08 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Je draait de situatie een beetje om.

Vanaf moment één was het verdict in de media en door politici al dat dit moord was, sterker nog, moord vanuit een racistisch motief. Want als Floyd blank was geweest dan was dit nooit gebeurd. Opmerkelijk, ik denk dat de familie en vrienden van pakweg Tony Timpa daar anders over denken.

Na de dood van Floyd is half het land in de hens gezet, voor miljarden aan schade, doden, gewonden, noem het maar op. Dit werd min of meer door de vingers gezien door de media, want die frustratie en woede was natuurlijk wel begrijpelijk. Daar moest begrip voor woorden opgebracht. Sterker nog, laten wel een bail-out fund creëren voor de relschoppers.

Omtrent het juridische proces, dat volgens sommige niet eens meer nodig was, is er geweigerd de zaak te verplaatsen, geweigerd de jury volledig af te zonderen, twee juryleden zijn zelfs weggestuurd omdat er werd geacht dat zij vanwege het niet meer kunnen garanderen van neutraliteit. De president heeft zich erover uitgesproken, politici, er werden rellen aangekondigd als er geen schuld als uitkomst zou komen.

En als conservatieve media dit dan opmerken en benadrukken, ligt het aan hen? En zaaien zij verdeeldheid en ondermijnen de rechtstaat? Dat enkel stellen is gaslighting van de bovenste plank :D.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er mensen zijn die jury-intimidatie, chantage, doxxen van juryleden en terrorisme acceptabel vinden in de zoektocht naar "gerechtigheid".
pi_199097390
Ach, gelukkig is er nu 'justice'. David Dorn kijkt van boven neer op de VS en zag dat het goed was. Ofzo.
pi_199097415
Niet eens justice, maar social justice!

Ze weten immers dat het geen echte rechtvaardigheid is.
pi_199097433
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:11 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook zijn dat er mensen zijn die jury-intimidatie, chantage, doxxen van juryleden en terrorisme acceptabel vinden in de zoektocht naar "gerechtigheid".
Dit speelt inderdaad geheid een grote rol. Als men de wereld bekijkt via onderbuikgevoelens terende op de nieuwe woke-religie in een paranoïde zoektocht naar vermeende "social justice", dan krijg je dus hele verknipte denkbeelden. Dat is inmiddels wel duidelijk geworden. Een uiterst zorgwekkende ontwikkeling naar mijn mening.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:13 schreef Scrummie het volgende:
Ach, gelukkig is er nu 'justice'. David Dorn kijkt van boven neer op de VS en zag dat het goed was. Ofzo.
Ho ho, die telt niet. Die is gestorven 'for the greater cause'.
pi_199097447
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:08 schreef Dejannn het volgende:

En als conservatieve media dit dan opmerken en benadrukken, ligt het aan hen? En zaaien zij verdeeldheid en ondermijnen de rechtstaat? Dat enkel stellen is gaslighting van de bovenste plank :D.
Als jij bewijzen hebt voor je onderbuikbeweringen hoor ik het graag. Tot die tijd is dat inderdaad verdeeldheid zaaien en de rechtstaat ondermijnen.
Incelfrikandel
pi_199097459
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:16 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit speelt inderdaad geheid een grote rol. Als men de wereld bekijkt via onderbuikgevoelens terende op de nieuwe woke-religie in een paranoïde zoektocht naar vermeende "social justice", dan krijg je dus hele verknipte denkbeelden. Dat is inmiddels wel duidelijk geworden. Een uiterst zorgwekkende ontwikkeling naar mijn mening.

Tsja, niet voor niets is de Islam de inspiratiebron. Terrorisme loont in een maatschappij die alpha's haat.
pi_199097489
Special straf for you my friend
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199097503
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:17 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Tsja, niet voor niets is de Islam de inspiratiebron. Terrorisme loont in een maatschappij die alpha's haat.
:')

Hoe verknipt moet je wel niet zijn om zoiets te plaatsen _O-
pi_199097519
dadelijk krijg je nog twee politie-instituten en moet je bij 911 aangeven of je een agent met donkere huidskleur nodig hebt of agent met blanke huidskleur.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199097542
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Als jij bewijzen hebt voor je onderbuikbeweringen hoor ik het graag. Tot die tijd is dat inderdaad verdeeldheid zaaien en de rechtstaat ondermijnen.
Jij begon toch echt zelf. Dus ik moet dan nu jouw onderbuikgevoelens gaan ontkrachten via "bewijzen". Want mijn prima uiteengezette kritiek op jouw onderbuikgevoelens zijn "onderbuikbeweringen". Ik hoop dat je het zelf nog een beetje kan volgen :D _O- .

quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
dadelijk krijg je nog twee politie-instituten en moet je bij 911 aangeven of je een agent met donkere huidskleur nodig hebt of agent met blanke huidskleur.
Ik kijk in de VS nergens meer gek van op. Helemaal niet in de blauw staten natuurlijk, daar zijn ze al langer helemaal de weg kwijt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2021 13:26:11 ]
pi_199097558
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Volgens mij begon jij toch echt, dus ik moet dan nu jouw onderbuikgevoelens gaan ontkrachten via "bewijzen". Want mijn prima uiteengezette kritiek op jouw onderbuikgevoelens zijn "onderbuikbeweringen". Ik hoop dat je het zelf nog een beetje kan volgen :D _O- .
Kortom je hebt geen enkele onderbouwing voor je onderbuikbeweringen. Dank.
Incelfrikandel
pi_199097575
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Kortom je hebt geen enkele onderbouwing voor je onderbuikbeweringen. Dank.
Vervelend hè, als de gewenste gaslighting niet werkt ;).
pi_199097590
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als we jouw redenering volgen krijgen verdachten van terroristische aanslagen ook nooit een 'eerlijk proces'.
Blijkbaar denken een aantal users dat topcriminelen zoals Ridouan Taghi nooit een eerlijk proces kunnen krijgen vanwege "negatieve media-aandacht". Volgens Dejann is dat zelfs gaslighting.
Incelfrikandel
pi_199097605
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Blijkbaar denken een aantal users dat topcriminelen zoals Ridouan Taghi nooit een eerlijk proces kunnen krijgen vanwege "negatieve media-aandacht". Man man man.
Bijzonder mooi geframed. Zo bijzonder mooi, dat ik moeilijk kan geloven dat dat precieze argument is gemaakt.
pi_199097868
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Blijkbaar denken een aantal users dat topcriminelen zoals Ridouan Taghi nooit een eerlijk proces kunnen krijgen vanwege "negatieve media-aandacht". Volgens Dejann is dat zelfs gaslighting.
_O-

Ernstig dit.
pi_199098025
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

_O-

Ernstig dit.
Tsja, in essentie komt het daar wel op neer.

Want wat is volgens jou nou precies het probleem? Dat de media uitgebreid hebben bericht over deze zaak en deskundigen in talloze artikelen concludeerden dat het optreden van Chauvin niet door de beugel kon? Dat er grootschalige protesten plaatsvonden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 21 april 2021 @ 14:01:37 #139
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199098037
Ik denk dat Chauvin de dood van Floyd op zijn geweten zou kunnen hebben door ondeskundig handelen, of hij had misschien kunnen voorkomen. Deed Chauvin dit omdat hij een racist is? Wat mij betreft is dit een geval van dood door schuld van een overheidsambtenaar op een burger, dat hele racisme-element is slechts propaganda.

Dan ook nog een Maxine Waters die oproept te gaan rellen en debiel Joe Biden die voor de uitspraak zegt dat Chauvin veroordeeld moet worden. En dan ook nog House Speaker Pelosi die Floyd dankbaar is dat hij zijn leven gaf voor de goede zaak.

quote:
Amerikaanse Congres-voorzitster Nancy Pelosi onder vuur nadat ze George Floyd bedankt om zijn “leven op te offeren”

Nancy Pelosi, de Democratische voorzitster van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, heeft George Floyd bedankt omdat hij “zijn leven heeft opgeofferd” voor meer gerechtigheid. Dat zei ze na de veroordeling van de agent die verantwoordelijk is voor de dood van Floyd, Derek Chauvin. De ietwat vreemde uitspraak levert haar felle kritiek op.
Dit is nooit een eerlijk proces geweest. De juryleden wisten dat als de lynchmob in de straten niet de gewenste veroordeling kreeg, er nog weken van moord, brandstichting en geweld zouden volgen als gevolg van hun uitspraak. En dat de juryleden na een onschuldig verklaren zouden zijn gedoxxt en op zijn minst ernstig zouden worden lastig gevallen, maar waarschijnlijk ook voor hun baan hadden moeten vrezen etc.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 21 april 2021 @ 14:05:04 #140
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199098083
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:01 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik denk dat Chauvin de dood van Floyd op zijn geweten zou kunnen hebben door ondeskundig handelen, of hij had misschien kunnen voorkomen. Deed Chauvin dit omdat hij een racist is? Wat mij betreft is dit een geval van dood door schuld van een overheidsambtenaar op een burger, dat hele racisme-element is slechts propaganda.
Dat is verder geen onderdeel geweest van de aanklacht. De aanklacht luidde dat Floyd door het handelen van de agent is veroorzaakt. Daarover zijn de juryleden het vrij snel eens geworden.
pi_199098191
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, in essentie komt het daar wel op neer.

Want wat is volgens jou nou precies het probleem? Dat de media uitgebreid hebben bericht over deze zaak en deskundigen in talloze artikelen concludeerden dat het optreden van Chauvin niet door de beugel kon? Dat er grootschalige protesten plaatsvonden?
In essentie is je stront ook de biefstuk soja die je eerder hebt gegeten, maar toch vind ik ze verre van hetzelfde.

Uiteraard met stropop voor extra vezels.
pi_199098296
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, in essentie komt het daar wel op neer.
Nee, dat doet het niet.
pi_199098384
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, in essentie komt het daar wel op neer.

Want wat is volgens jou nou precies het probleem? Dat de media uitgebreid hebben bericht over deze zaak en deskundigen in talloze artikelen concludeerden dat het optreden van Chauvin niet door de beugel kon? Dat er grootschalige protesten plaatsvonden?
Inderdaad. Deze zaak is in essentie niet zoveel anders dan Taghi, Volkert, Zacarias Moussaoui of Salah Abdeslam. Ook veel media-aandacht. Wat zouden de consequenties zijn geweest al zij zouden zijn/worden vrijgesproken?

Nee, ik vind het enorm onverantwoordelijk wat een deel van "conservatief" Amerika hier doet. Chauvin heeft overduidelijk een eerlijk proces gehad. Net als Volkert, Moussaoui, Abdeslam etc. Enorm kwalijk hoe zij met die kwalijke onzin de rechtstaat ondermijnen en de verdeeldheid aanwakkeren. Niks geleerd van de capitoolbestorming. Als je het niet eens bent met de uitkomst moet je voorstellen de wet te veranderen.

Overigens vond ik de uitspraken van Maxine Waters niet minder kwalijk. Als het andersom was geweest was dat net zo kwalijk.
Incelfrikandel
  woensdag 21 april 2021 @ 14:33:06 #144
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199098420
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:05 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat is verder geen onderdeel geweest van de aanklacht. De aanklacht luidde dat Floyd door het handelen van de agent is veroorzaakt. Daarover zijn de juryleden het vrij snel eens geworden.
Nee, men heeft besloten dat moord bewezen is. Dit wil zeggen dat Chauvin van plan was om Floyd te vermoorden terwijl ik denk dat het een geval van uit de hand gelopen police brutality is. Gevalletje Rishii of Mitch Hernandes.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_199098442
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:21 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, dat doet het niet.
Wat is dan precies het probleem?

Dat de Chauvin in de media door sommige deskundigen al direct aan de schandpaal is genageld, nog voordat hij werd veroordeeld?

Want dan houd je niet tegen en dat moet je ook niet willen (dat is nogal in strijd met persvrijheid enzo). Wat er met Floyd is gebeurd is vrijwel volledig vastgelegd op beeld. Natuurlijk gaan mensen daar iets van vinden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 21 april 2021 @ 14:43:27 #146
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199098545
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:33 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nee, men heeft besloten dat moord bewezen is. Dit wil zeggen dat Chauvin van plan was om Floyd te vermoorden terwijl ik denk dat het een geval van uit de hand gelopen police brutality is. Gevalletje Rishii of Mitch Hernandes.
Dat verschilt nogal per situatie natuurlijk. In dit geval is er een techniek toegepast die niet nodig was en ook nog eens verkeerd, want knie in de nek en niet op de rug. Verder werd er in dat tijdsbestek verschillende keren gewaarschuwd door omstanders, dat alles is domweg genegeerd. Dan neem je willens en wetens een risico op de dood voor lief.
pi_199098569
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is dan precies het probleem?
Dat is al heel netjes uiteengezet in post #121. Het staat je geheel vrij het er niet mee eens te zijn, ik verwacht zelfs niet anders, maar deze vraag an sich is overbodig ;).
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Inderdaad. Deze zaak is in essentie niet zoveel anders dan Taghi, Volkert, Zacarias Moussaoui of Salah Abdeslam. Ook veel media-aandacht. Wat zouden de consequenties zijn geweest al zij zouden zijn/worden vrijgesproken?

Nee, ik vind het enorm onverantwoordelijk wat een deel van "conservatief" Amerika hier doet. Chauvin heeft overduidelijk een eerlijk proces gehad. Net als Volkert, Moussaoui, Abdeslam etc. Enorm kwalijk hoe zij met die kwalijke onzin de rechtstaat ondermijnen en de verdeeldheid aanwakkeren. Niks geleerd van de capitoolbestorming. Als je het niet eens bent met de uitkomst moet je voorstellen de wet te veranderen.

Overigens vond ik de uitspraken van Maxine Waters niet minder kwalijk. Als het andersom was geweest was dat net zo kwalijk.
Dat je überhaupt tracht een aantal random rechtszaken, waarvan sommige niet eens Amerikaans en waar het allen zware criminelen betreft, wil vergelijken met deze rechtszaak is bizar te noemen. Het toont aan dat je er helemaal niets van lijkt te begrijpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2021 14:46:03 ]
  woensdag 21 april 2021 @ 14:54:36 #148
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199098698
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:43 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat verschilt nogal per situatie natuurlijk. In dit geval is er een techniek toegepast die niet nodig was en ook nog eens verkeerd, want knie in de nek en niet op de rug. Verder werd er in dat tijdsbestek verschillende keren gewaarschuwd door omstanders, dat alles is domweg genegeerd. Dan neem je willens en wetens een risico op de dood voor lief.
Floyd was een beer van een vent, ook nog eens compleet on invloed van een alle drugs die hij in zijn lichaam had. Voordat hij op de grond werd gewerkt, riep hij al dat hij niet kon ademen. Het bleek tevens een trucje wat hij eerder had uitgehaald. Het was niet zo dat hij braaf meewerkte aan zijn arrestatie. Bovendien, er zijn altijd omstanders die zich met arrestaties bemoeien en proberen te verhinderen.

Maar ik ben met je eens dat de nekklem een middel is waarbij het risico op overlijden van de arrestant te groot is. Men had Floyd aan handen en voeten kunnen boeien, dan had hij ook nergens naartoe gekund.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_199098750
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk gaan mensen daar iets van vinden.
Daar is dan ook niets mis mee.

Een maandenlange campagne dat dit een moord met racistisch motief was? Daar is wat mis mee.
pi_199098762
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:54 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Floyd was een beer van een vent, ook nog eens compleet on invloed van een alle drugs die hij in zijn lichaam had. Voordat hij op de grond werd gewerkt, riep hij al dat hij niet kon ademen. Het bleek tevens een trucje wat hij eerder had uitgehaald. Het was niet zo dat hij braaf meewerkte aan zijn arrestatie. Bovendien, er zijn altijd omstanders die zich met arrestaties bemoeien en proberen te verhinderen.

Maar ik ben met je eens dat de nekklem een middel is waarbij het risico op overlijden van de arrestant te groot is. Men had Floyd aan handen en voeten kunnen boeien, dan had hij ook nergens naartoe gekund.
Ik heb lang gedacht dat een kleine hoeveelheid fentanyl al dodelijk was, ook voor een gezet persoon. het werkt velen malen sterker dan morfine.
Echter heb ik zelf niet de medische kennis in huis om er over te kunnen oordelen.
Fentanyl is in ieder geval dodelijk bij een bepaalde hoeveelheid.
Wat ik lees is dat omdat Floyd er aan verslaafd was, zijn lichaam gewend zou zijn aan deze stof.

Erg lastige materie lijkt mij, omdat het dan over specifieke details gaat zoals bij welke hoeveelheid en hoeveel was er dan gebruikt en heeft dit effect bij een hoge mate van stress.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199098771
Post gemist vanwege niet werkende quote alerts.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, in essentie komt het daar wel op neer.
Nee hoor.

quote:
Want wat is volgens jou nou precies het probleem? Dat de media uitgebreid hebben bericht over deze zaak en deskundigen in talloze artikelen concludeerden dat het optreden van Chauvin niet door de beugel kon? Dat er grootschalige protesten plaatsvonden?
Zie vorige post.
  woensdag 21 april 2021 @ 15:04:46 #152
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199098832
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:54 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Floyd was een beer van een vent, ook nog eens compleet on invloed van een alle drugs die hij in zijn lichaam had. Voordat hij op de grond werd gewerkt, riep hij al dat hij niet kon ademen. Het bleek tevens een trucje wat hij eerder had uitgehaald. Het was niet zo dat hij braaf meewerkte aan zijn arrestatie. Bovendien, er zijn altijd omstanders die zich met arrestaties bemoeien en proberen te verhinderen.

Maar ik ben met je eens dat de nekklem een middel is waarbij het risico op overlijden van de arrestant te groot is. Men had Floyd aan handen en voeten kunnen boeien, dan had hij ook nergens naartoe gekund.
En dat is dan ook waarom men hem schuldig acht. De nekklem was een veel te zwaar middel, want hij lag al met buik en geboeid op de grond. Als je dan nog eens 9 minuten lang je volle lichaamsgewicht in iemands nek drukt is dat volledig buitenproportioneel. Dat oordeelden ook mensen die al een tijdje in die hoek meedraaiden.
pi_199098936
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:45 schreef Dejannn het volgende:

Dat je überhaupt tracht een aantal random rechtszaken, waarvan sommige niet eens Amerikaans en waar het allen zware criminelen betreft, wil vergelijken met deze rechtszaak is bizar te noemen. Het toont aan dat je er helemaal niets van lijkt te begrijpen.
Welnee, prima vergelijkingen. Ik begrijp het uitstekend en benoem zeer goed onderbouwde argumenten ;)

Je bent het er niet mee eens en dat mag natuurlijk.
Incelfrikandel
pi_199098955
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Daar is dan ook niets mis mee.

Een maandenlange campagne dat dit een moord met racistisch motief was? Daar is wat mis mee.
Ook dat kun je niet voorkomen. Mensen hebben in de VS nou eenmaal het recht om de demonstreren en hun mening te ventileren.

Bovendien hebben het over de VS, het land van Jim Crow en de KKK. Van Rodney King en Martin Luther King. Van slavernij tot de burgeroorlog. De raciale geschiedenis van de VS is inktzwart. Wat dacht jij dan? Dat het raciale aspect simpelweg wordt genegeerd wanneer een blanke agent negen minuten met z'n knie op de nek drukt van een zwarte kerel, waarna deze overlijdt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199098975
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat het raciale aspect simpelweg wordt genegeerd wanneer een blanke agent negen minuten met z'n knie op de nek drukt van een zwarte kerel, waarna deze overlijdt?
Dat lijkt me niet meer dan logisch ja. Maar jij niet, en dat maakt jou onderdeel van het probleem.
pi_199099021
Alles is racistisch voor de medemens die anderskleurigen als incapabel ziet.
  woensdag 21 april 2021 @ 15:27:09 #157
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199099093
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:58 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Ik heb lang gedacht dat een kleine hoeveelheid fentanyl al dodelijk was, ook voor een gezet persoon. het werkt velen malen sterker dan morfine.
Echter heb ik zelf niet de medische kennis in huis om er over te kunnen oordelen.
Fentanyl is in ieder geval dodelijk bij een bepaalde hoeveelheid.
Wat ik lees is dat omdat Floyd er aan verslaafd was, zijn lichaam gewend zou zijn aan deze stof.

Erg lastige materie lijkt mij, omdat het dan over specifieke details gaat zoals bij welke hoeveelheid en hoeveel was er dan gebruikt en heeft dit effect bij een hoge mate van stress.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:58 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Ik heb lang gedacht dat een kleine hoeveelheid fentanyl al dodelijk was, ook voor een gezet persoon. het werkt velen malen sterker dan morfine.
Echter heb ik zelf niet de medische kennis in huis om er over te kunnen oordelen.
Fentanyl is in ieder geval dodelijk bij een bepaalde hoeveelheid.
Wat ik lees is dat omdat Floyd er aan verslaafd was, zijn lichaam gewend zou zijn aan deze stof.

Erg lastige materie lijkt mij, omdat het dan over specifieke details gaat zoals bij welke hoeveelheid en hoeveel was er dan gebruikt en heeft dit effect bij een hoge mate van stress.
Dat klopt helemaal. Maar ik denk niet dat de OvJ daar gedegen onderzoek naar heeft laten doen, want Chauvin moest hangen.

https://www.foxnews.com/u(...)loyd-fentanyl-system

Als er dus een kans is dat Floyd niet gestorven als hij niet de drugs in zijn lichaam had, is er dus geen sprake van 'without a reasonable doubt' en had de jury Chauvin vrij moeten spreken. Maar ik snap die juryleden wel; als er enekel juryleden waren die niet hadden will mee gaan in de schuldig verklaring, hadden zij hun leven niet zeker geweest.

Floyd had trouwens niet allen drugs in zijn lichaam wanneer hij werd gearresteerd, maar ook in zijn zakken. Hij heeft de drugs in zijn zakken snel in zijn mond gestopt en doorgeslikt, omdat hij niet gewild zou hebben dat deze door de politie werd aangetroffen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_199099124
goed punt, die mensen zijn hun leven niet zeker als ze tegen veroordeling stemmen. Die juryleden zaten ergens anders op een geheime locatie. Maar er is geen garantie dat de identiteit van die juryleden geheim blijft.
Voor de rechter idem dito. Ik kan mij weinig voorstellen dat een eerlijk proces mogelijk is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199099179
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet meer dan logisch ja. Maar jij niet, en dat maakt jou onderdeel van het probleem.
Ik heb mij nooit gericht op het raciale aspect van deze zaak. De reden dat de veroordeling in mijn ogen terecht is, is omdat Chauvin zijn boekje te buiten ging. Hij had anders moeten handelen. De huidskleur van het slachtoffer vind ik persoonlijk weinig relevant.

Maar wat ik vind is nou eenmaal niet zo heel relevant. Deze zaak speelt in de VS, een land met een inktzwarte raciale geschiedenis en een politiemacht die al eeuwen op gespannen voet staat met de zwarte bevolking. Gezien de historische context is het volstrekt logisch dat de huidskleur van het slachtoffer een bepalende rol speelt in de discussie over de zaak.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199099214
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
goed punt, die mensen zijn hun leven niet zeker als ze tegen veroordeling stemmen. Die juryleden zaten ergens anders op een geheime locatie. Maar er is geen garantie dat de identiteit van die juryleden geheim blijft.
Voor de rechter idem dito. Ik kan mij weinig voorstellen dat een eerlijk proces mogelijk is.
Tsja, misschien is er dan iets mis met het jury-systeem. Want ben je als jurylid wel veilig wanneer je je uit moet spreken over een lid van de maffia?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199099240
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:27 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

[..]

Dat klopt helemaal. Maar ik denk niet dat de OvJ daar gedegen onderzoek naar heeft laten doen, want Chauvin moest hangen.

https://www.foxnews.com/u(...)loyd-fentanyl-system

Als er dus een kans is dat Floyd niet gestorven als hij niet de drugs in zijn lichaam had, is er dus geen sprake van 'without a reasonable doubt' en had de jury Chauvin vrij moeten spreken. Maar ik snap die juryleden wel; als er enekel juryleden waren die niet hadden will mee gaan in de schuldig verklaring, hadden zij hun leven niet zeker geweest.

Floyd had trouwens niet allen drugs in zijn lichaam wanneer hij werd gearresteerd, maar ook in zijn zakken. Hij heeft de drugs in zijn zakken snel in zijn mond gestopt en doorgeslikt, omdat hij niet gewild zou hebben dat deze door de politie werd aangetroffen.
Ik neem aan dat jij het proces van voor tot eind hebt gevolgd en volledig op de hoogte bent van het bewijs dat is gepresenteerd door de OvJ.

Anders is de aanname dat 'Chauvin moest hangen' nogal mager, denk je niet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 21 april 2021 @ 15:41:23 #162
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199099294
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:21 schreef QuidProJoe het volgende:
Alles is racistisch voor de medemens die anderskleurigen als incapabel ziet.
Minderheden moeten vooral zielig gehouden worden en slachtoffer van alles behalve hun eigen apathie of onwil.

Vele zwarte (en ook steeds meer blanke) Amerikanen beginnen met een achterstand omdat ze worden geboren in een 'gezin' met alleen een (meestal werkloze) moeder zonder goede vaderfiguur in een armoedige buurt met veel criminaliteit. Al diverse generaties blijven maar in dat troosteloze cirkeltje, ondanks de miljarden overheidsgeld die hier in worden gestoken, ondanks 8 jaar een zwarte president. Dit heeft echter niks te maken met racisme, maar met het in stand houden van de slechte omgeving waarin weer nieuwe generaties worden geboren. Verder moeten deze gemeenschappen zelf de handen uit de mouwen steken, ophouden met zichzelf als slachtoffer zien, de lamlendigheid en bewuste werkloosheid en torenhoge criminaliteit binnen de eigen gemeenschap veroordelen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_199099367
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, misschien is er dan iets mis met het jury-systeem. Want ben je als jurylid wel veilig wanneer je je uit moet spreken over een lid van de maffia?
Hier worden ook familieleden van kroongetuigen en advocaten geliquideerd, dat zal in de VS niet anders zijn lijkt me.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_199099500
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, misschien is er dan iets mis met het jury-systeem. Want ben je als jurylid wel veilig wanneer je je uit moet spreken over een lid van de maffia?
Mooi staaltje victim-blaming weer, Koos.
pi_199099535
Los van het oordeel is het wel interessant om te weten hoe het Amerikaanse rechtssysteem werkt. Ik begrijp dat elke burger in de jury kan plaatsnemen. meer weet ik er niet van.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199099543
Voor de duidelijkheid: dat de juryleden in het Chauvin-proces moesten vrezen voor hun leven als ze de agent vrij zouden spreken, is louter gebaseerd op (ongefundeerde) aannames, die alleen worden geuit door figuren die het om de een of andere reden moeilijk kunnen verkroppen dat de man schuldig is bevonden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 21 april 2021 @ 16:04:31 #167
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199099630
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
goed punt, die mensen zijn hun leven niet zeker als ze tegen veroordeling stemmen. Die juryleden zaten ergens anders op een geheime locatie. Maar er is geen garantie dat de identiteit van die juryleden geheim blijft.
Voor de rechter idem dito. Ik kan mij weinig voorstellen dat een eerlijk proces mogelijk is.
De rechter spreekt alleen de straf uit, die bepaalt niet of de veroordeelde schuldig of niet is. De juryleden zaten met hun smoelwerk herkenbaar op tv, hoe lang denk je dat die anoniem blijven?

quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij het proces van voor tot eind hebt gevolgd en volledig op de hoogte bent van het bewijs dat is gepresenteerd door de OvJ.

Anders is de aanname dat 'Chauvin moest hangen' nogal mager, denk je niet?
George Floyd werd meteen na zijn dood door activisten, politici, celebs en de media heilig verklaard en als gevolg daarvan gingen er halve steden in vlammen op. Wat denk je dat er zou gebeuren als Chauvin zou worden vrij gesproken?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_199099666
Voor alle duidelijkheid: Niets is duidelijk op dit moment.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199099725
1 ding is zeker: niets is zeker.
Komend weekend koop ik eerst een bril en daarna zie ik wel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199099730
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:04 schreef EdvandeBerg het volgende:

George Floyd werd meteen na zijn dood door activisten, politici, celebs en de media heilig verklaard en als gevolg daarvan gingen er halve steden in vlammen op. Wat denk je dat er zou gebeuren als Chauvin zou worden vrij gesproken?
De beste man drukt negen minuten lang met z'n knie op de nek van een ongewapende kerel die is uitgeschakeld en geen enkele bedreiging meer vormt, terwijl omstanders roepen dat het niet goed gaat met de persoon in kwestie. Het slachtoffer komt vervolgens te overlijden.

Zou het heel misschien mogelijk zijn dat de veroordeling iets heeft te maken met het roekeloze optreden van de agent in kwestie?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 21 april 2021 @ 16:12:48 #171
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199099764
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:58 schreef KoosVogels het volgende:
Voor de duidelijkheid: dat de juryleden in het Chauvin-proces moesten vrezen voor hun leven als ze de agent vrij zouden spreken, is louter gebaseerd op (ongefundeerde) aannames, die alleen worden geuit door figuren die het om de een of andere reden moeilijk kunnen verkroppen dat de man schuldig is bevonden.
Ben je nou echt zo wereldvreemd?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 21 april 2021 @ 16:17:16 #172
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199099835
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De beste man drukt negen minuten lang met z'n knie op de nek van een ongewapende kerel die is uitgeschakeld en geen enkele bedreiging meer vormt, terwijl omstanders roepen dat het niet goed gaat met de persoon in kwestie. Het slachtoffer komt vervolgens te overlijden.

Zou het heel misschien mogelijk zijn dat de veroordeling iets heeft te maken met het roekeloze optreden van de agent in kwestie?
Floyd was niet zomaar een draaideurcrimineel die door police brutality aan zijn eind kwam - zijn dood kwam als geroepen voor degenen die hem als martelaar voor hun zaak konden gebruiken. Heb je Nancy Pelosi iets te openhartig horen verklaren dat ze Floyd bedankte voor zijn overlijden?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_199099846
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:58 schreef KoosVogels het volgende:
Voor de duidelijkheid: dat de juryleden in het Chauvin-proces moesten vrezen voor hun leven als ze de agent vrij zouden spreken, is louter gebaseerd op (ongefundeerde) aannames, die alleen worden geuit door figuren die het om de een of andere reden moeilijk kunnen verkroppen dat de man schuldig is bevonden.
Het is sws geen enkel argument om de onschuld van Chauvin aan te tonen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199099852
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De beste man drukt negen minuten lang met z'n knie op de nek van een ongewapende kerel die is uitgeschakeld en geen enkele bedreiging meer vormt, terwijl omstanders roepen dat het niet goed gaat met de persoon in kwestie. Het slachtoffer komt vervolgens te overlijden.

Zou het heel misschien mogelijk zijn dat de veroordeling iets heeft te maken met het roekeloze optreden van de agent in kwestie?
We gaan het nooit weten als er geen eerlijk proces komt. Als je met je kop op TV of internet komt terwijl je in die jury zit, ja dan zou ik ook meteen schuldig roepen. ik wil nog wel even verder leven.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199099887
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:17 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Floyd was niet zomaar een draaideurcrimineel die door police brutality aan zijn eind kwam - zijn dood kwam als geroepen voor degenen die hem als martelaar voor hun zaak konden gebruiken. Heb je Nancy Pelosi iets te openhartig horen verklaren dat ze Floyd bedankte voor zijn overlijden?
Kerel, zijn sterven is van begin tot eind gefilmd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199099930
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:18 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

We gaan het nooit weten als er geen eerlijk proces komt. Als je met je kop op TV of internet komt terwijl je in die jury zit, ja dan zou ik ook meteen schuldig roepen. ik wil nog wel even verder leven.
Wanneer is het proces volgens jou eerlijk?

Verder hebben de aanklagers een zaak moeten maken. Als je echt benieuwd bent of er sprake is van een rechterlijke dwaling, kun je je natuurlijk uitgevoerd verdiepen in het geleverde bewijs tegen Chauvin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199099935
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199100040
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wanneer is het proces volgens jou eerlijk?

Verder hebben de aanklagers een zaak moeten maken. Als je echt benieuwd bent of er sprake is van een rechterlijke dwaling, kun je je natuurlijk uitgevoerd verdiepen in het geleverde bewijs tegen Chauvin.
ik ben niet zo thuis in het Amerikaanse rechtssysteem. wat is voor jou een eerlijk proces? Het afwegen van beide partijen toch?

is het een eerlijk proces als alleen de bewijzen tegen Chauvin worden belicht?
zie jij mogelijkheden terwijl er een ongekende druk ligt op juryleden en rechters?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199100107
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:30 schreef spectrumanalyser het volgende:

is het een eerlijk proces als alleen de bewijzen tegen Chauvin worden belicht?
zie jij mogelijkheden terwijl er een ongekende druk ligt op juryleden en rechters?
Jij denkt dat alleen de aanklagers een zaak mochten maken? Je weet hoe een rechtszaak werkt? Met advocaten enzo?

Verder ben ik nooit jurylid geweest, maar ik stel mij zo voor dat er altijd enige druk is. Zeker als de zaak veel aandacht krijgt. En aangezien verdachten in de VS nooit anoniem zijn, ontstaat rond veel zaken een mediacircus, wat dan weer druk kan leggen op de jury.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199100131
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:04 schreef EdvandeBerg het volgende:

George Floyd werd meteen na zijn dood door activisten, politici, celebs en de media heilig verklaard en als gevolg daarvan gingen er halve steden in vlammen op. Wat denk je dat er zou gebeuren als Chauvin zou worden vrij gesproken?
Redelijk hetzelfde als bij vrijspraak van Taghi, Volkert van der Graaff, Zacarias Moussaoui of Mohammed B. Of hebben die ook allemaal een oneerlijk proces gehad?
Incelfrikandel
pi_199100178
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:30 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ik ben niet zo thuis in het Amerikaanse rechtssysteem. wat is voor jou een eerlijk proces? Het afwegen van beide partijen toch?

is het een eerlijk proces als alleen de bewijzen tegen Chauvin worden belicht?
zie jij mogelijkheden terwijl er een ongekende druk ligt op juryleden en rechters?
Heb je het proces gezien? De verdediging heeft alle kans gehad om die bewijzen te ontkrachten en dat is jammerlijk mislukt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199100208
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Redelijk hetzelfde als bij vrijspraak Taghi, Volkert van der Graaff, Zacarias Moussaoui of Mohammed B. Of hebben die ook allemaal een oneerlijk proces gehad?
Ik heb geen politicus gehoord die eistte dat Volkert of Taghi schuldig moest worden bevonden aan moord zoals Maxime Waters bijvoorbeeld wel deed. En daarbij ook nog even dreigen ('get more confrontational' if no guilty verdict is reached in Derek Chauvin trial)
https://edition.cnn.com/2(...)vin-trial/index.html
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_199100230
quote:
6s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:43 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Heb je het proces gezien? De verdediging heeft alle kans gehad om die bewijzen te ontkrachten en dat is jammerlijk mislukt.
Nee maar ik lees dat er 40 getuigen waren. Echter is er niemand die dan ingaat op het verhaal waarom Chauvin überhaupt ter plaatse is gegaan.
Floyd was een forse man, er werd gesteld dat het een beresterke kerel was.
krijg jij niet het idee dat er geen mensen willen getuigen voor Chauvin, behalve z'n advocaat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199100245
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:46 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Ik heb geen politicus gehoord die eistte dat Volkert of Taghi schuldig moest worden bevonden aan moord zoals Maxime Waters bijvoorbeeld wel deed. En daarbij ook nog even dreigen ('get more confrontational' if no guilty verdict is reached in Derek Chauvin trial)
https://edition.cnn.com/2(...)vin-trial/index.html
Dan heb je duidelijk gemist hoe politici als Wilders zich uitlaten over Taghi.
Incelfrikandel
pi_199100297
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:47 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Nee maar ik lees dat er 40 getuigen waren. Echter is er niemand die dan ingaat op het verhaal waarom Chauvin überhaupt ter plaatse is gegaan.
Floyd was een forse man, er werd gesteld dat het een beresterke kerel was.
krijg jij niet het idee dat er geen mensen willen getuigen voor Chauvin, behalve z'n advocaat.
Nee sterker nog: verschillende politiemensen die betrokken waren bij de opleidingen van agenten hadden hele sterke argumenten/ getuigenissen tegen het handelen van Chauvin. Kijk anders alleen de slotpleidooien eens. Het was gewoon duidelijk dat Chauvin buiten zijn boekje ging. Hij had beter kunnen en moeten weten.

Trouwens: Chauvin wilde zelf niet eens getuigen en beriep zich op zijn zwijgrecht. Waarom denk je? Eenvoudig: hij had geen verweer en zou zichzelf alleen maar meer in de nesten gewerkt hebben omdat er geen enkele reden was om op Floyd's nek te blijven zitten terwijl hij al lang onder controle was.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 21-04-2021 17:05:08 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199100310
twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199100362
quote:
85s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nee sterker nog: verschillende politiemensen die betrokken waren bij de opleidingen van agenten hadden hele sterke argumenten/ getuigenissen tegen het handelen van Chauvin. Kijk anders alleen de slotpleidooien eens. Het was gewoon duidelijk dat Chauvin buiten zijn boekje ging. Hij had beter kunnen en moeten weten.
Dit is een opmerkelijk statement. Er is in december een rapport verschenen over Chauvin, de vraagstelling was "Derek Chauvin: Racist Cop or Product of a Racist Police Academy?"
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199100381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Een goed voorbeeld van hoe de religie der wokeness steeds meer grip op een land krijgt. Schrikbarend naar mijn mening. En dit zal zich ook steeds meer verspreiden naar Europa, daar kun je de klok op gelijk zetten.
pi_199100399
quote:
15s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:02 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Een goed voorbeeld van hoe de religie der wokeness steeds meer grip op een land krijgt. Schrikbarend naar mijn mening. En dit zal zich ook steeds meer verspreiden naar Europa, daar kun je de klok op gelijk zetten.
Tsja, en veel conservatieven vinden dan het weer schrikbarend dat er mensen zoals jij bestaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199100435
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:59 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Dit is een opmerkelijk statement. Er is in december een rapport verschenen over Chauvin, de vraagstelling was "Derek Chauvin: Racist Cop or Product of a Racist Police Academy?"
Racisme was in dit proces helemaal geen onderdeel van de aanklacht.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199100439
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:59 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Dit is een opmerkelijk statement. Er is in december een rapport verschenen over Chauvin, de vraagstelling was "Derek Chauvin: Racist Cop or Product of a Racist Police Academy?"
Dit is al gestoord om mee te beginnen. Er is letterlijk nul bewijs dat er racistische motieven ten grondslag liggen aan deze situatie. Dat zulke aantijgingen probleemloos zonder bewijs kunnen worden gemaakt en gepresenteerd als feit, zegt genoeg over de situatie in de VS.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, en veel conservatieven vinden dan het weer schrikbarend dat er mensen zoals jij bestaan.
Ik denk dat dit wel meevalt. Ik ben een hele vriendelijke kerel en heb eigenlijk nooit problemen met mensen. Ook niet met conservatief ingestelde mensen ;).
  woensdag 21 april 2021 @ 17:10:40 #192
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199100478
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:07 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is al gestoord om mee te beginnen. Er is letterlijk nul bewijs dat er racistische motieven ten grondslag liggen aan deze situatie. Dat zulke aantijgingen probleemloos zonder bewijs kunnen worden gemaakt en gepresenteerd als feit, zegt genoeg over de situatie in de VS.
Doe je nu nog steeds alsof je het verschil tussen individueel en institutioneel racisme niet snapt?
Huilen dan.
pi_199100498
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:07 schreef Dejannn het volgende:

Ik denk dat dit wel meevalt. Ik ben een hele vriendelijke kerel en heb eigenlijk nooit problemen met mensen. Ook niet met conservatief ingestelde mensen ;).
Je bent toch gay? Dat verkondig je immers regelmatig op dit forum.

Zeker in het verleden spraken conservatieven regelmatig de angst uit dat homoseksualiteit zich als een ziekte verspreidde over de wereld.

Dus een beetje hetzelfde als wat jij nu doet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199100509
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:59 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Dit is een opmerkelijk statement. Er is in december een rapport verschenen over Chauvin, de vraagstelling was "Derek Chauvin: Racist Cop or Product of a Racist Police Academy?"
Wat heeft zo'n rapport met deze rechtszaak te maken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199100543
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat heeft zo'n rapport met deze rechtszaak te maken?
dat bedoel ik niet, je geeft aan dat getuigen uit het politiekorps wel zijn opgeroepen.
het materiaal wat er al lag over Chauvin is buiten beschouwing gelaten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199100599
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Doe je nu nog steeds alsof je het verschil tussen individueel en institutioneel racisme niet snapt?
Aangezien jij nu over deze termen begint, voel je vrij ze even te definiëren. En dan voornamelijk institutioneel racisme ;).
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bent toch gay? Dat verkondig je immers regelmatig op dit forum.

Zeker in het verleden spraken conservatieven regelmatig de angst uit dat homoseksualiteit zich als een ziekte verspreidde over de wereld.

Dus een beetje hetzelfde als wat jij nu doet.
Heb ik nog niet meegemaakt eigenlijk. Hooguit mensen die denken dat het huwelijk eigenlijk voor man en vrouw was bedoelt, meer niet. En ik stoor mij totaal niet aan die mening. Mensen moeten vooral vinden wat ze willen, zolang men mij verder als ieder ander tracht te behandelen. Ik heb als homo voornamelijk discussies gehad met woke mede-studenten of ander progressief volk, die van mening waren ik niet op de juiste manier homo zou zijn.

Autoritaire intersectionele identiteitspolitiek komt van links-en progressief, niet van rechts-en conservatief.
pi_199100605
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:18 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dat bedoel ik niet, je geeft aan dat getuigen uit het politiekorps wel zijn opgeroepen.
het materiaal wat er al lag over Chauvin is buiten beschouwing gelaten.
Het stond de verdediging vrij om ontlastende getuigenverklaringen en ander bewijs in te brengen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 21 april 2021 @ 17:30:39 #198
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199100622
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, zijn sterven is van begin tot eind gefilmd.
Precies, dat was een godsgeschenk voor ze.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_199100670
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:26 schreef Dejannn het volgende:

Heb ik nog niet meegemaakt eigenlijk. Hooguit mensen die denken dat het huwelijk eigenlijk voor man en vrouw was bedoelt, meer niet. En ik stoor mij totaal niet aan die mening. Mensen moeten vooral vinden wat ze willen, zolang men mij verder als ieder ander tracht te behandelen. Ik heb als homo voornamelijk discussies gehad met woke mede-studenten of ander progressief volk, die van mening waren ik niet op de juiste manier homo zou zijn.

Autoritaire intersectionele identiteitspolitiek komt van links-en progressief, niet van rechts-en conservatief.
Het simpele feit dat je anno 2021 in de meeste westerse landen openlijk lhbti'er kunt zijn, is te danken aan 'progressieven'. Want ook in het westen was anti-homowetgeving niet zo gek lang geleden gemeengoed.

Als het aan die conservatieven lag waar je zo dol bent, waren homo's lekker in de kast gebleven.

Dat zijn dezelfde conservatieven die zich het felst verzetten tegen de emancipatie van zwarte Amerikanen, waarmee een einde kwam aan Jim Crow en segregatie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199100691
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:30 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Precies, dat was een godsgeschenk voor ze.
De beelden laten zien dat Chauvin verkeerd handelde. Voor wie op zoek is naar gerechtigheid, waren de beelden inderdaad een godsgeschenk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199100757
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:30 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Precies, dat was een godsgeschenk voor ze.
Een godgeschenk omdat anders weer een politiemoord met wat leugens verhuld zou worden. ^O^
pi_199100769
het is misschien lastig te volgen, ik ben niet tegen een veroordeling, het gaat mij om de vraag of het proces eerlijke kansen maakt.

de 9 minuten durende video begint pas nadat Floyd 16 minuten lang weerstand heeft geboden aan 3 agenten terwijl hij al in de handboeien zit. Drie agenten hadden al geprobeerd om Floyd in de politieauto te krijgen, wat mislukte. Dan pas komt Chauvin in actie.

omdat momenteel echt alles overwaaid naar Nederland roept het associaties op met de zaak Mitch Henriquez. Daar was ook een nekklem toegepast en speelde drugs een rol.

begrijp mij niet verkeerd hoor, ik probeer ook maar te kijken naar het momentum. Een nekklem is in New York al verboden. voor zover ik weet in Nederland niet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199100776
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het simpele feit dat je anno 2021 in de meeste westerse landen openlijk lhbti'er kunt zijn, is te danken aan 'progressieven'. Want ook in het westen was anti-homowetgeving niet zo gek lang geleden gemeengoed.

Als het aan die conservatieven lag waar je zo dol bent, waren homo's lekker in de kast gebleven.

Dat zijn dezelfde conservatieven die zich het felst verzetten tegen de emancipatie van zwarte Amerikanen, waarmee een einde kwam aan Jim Crow en segregatie.
Dat ligt er wel een beetje aan wat voor soort conservatieven.
Incelfrikandel
  woensdag 21 april 2021 @ 18:00:30 #204
117098 Hathor
Effe niet
pi_199100848
Ik heb de afloop van de rechtzaak niet helemaal gevolgd, maar begrijp dat hij dus op 3 aanklachten schuldig is bevonden. Is het ook aangetoond of er een racistisch motief was of is dat helemaal niet aan de orde?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199100889
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:00 schreef Hathor het volgende:
Ik heb de afloop van de rechtzaak niet helemaal gevolgd, maar begrijp dat hij dus op 3 aanklachten schuldig is bevonden. Is het ook aangetoond of er een racistisch motief was of is dat helemaal niet aan de orde?
Racistisch motief was niet aan de orde aangezien er geen hate crime van gemaakt is. Er was ook geen echte aanwijzing voor verder voor, voor zover ik weet, in deze specifieke zaak.
  woensdag 21 april 2021 @ 18:07:42 #206
117098 Hathor
Effe niet
pi_199100916
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:04 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Racistisch motief was niet aan de orde aangezien er geen hate crime van gemaakt is. Er was ook geen echte aanwijzing voor verder voor, voor zover ik weet, in deze specifieke zaak.
Het is misschien wat ver gezocht, maar ik begrijp dat Chauvin en Floyd enkele jaren voor zijn dood nog een tijdje collega's zijn geweest als uitsmijters bij een club. Is misschien onderzocht of dit iets te maken heeft met deze hele situatie, of er wellicht een slepend geschil was tussen die twee?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199100937
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is misschien wat ver gezocht, maar ik begrijp dat Chauvin en Floyd enkele jaren voor zijn dood nog een tijdje collega's zijn geweest als uitsmijters bij een club. Is misschien onderzocht of dit iets te maken heeft met deze hele situatie, of er wellicht een slepend geschil was tussen die twee?
Geen flauw idee.
pi_199100960
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is misschien wat ver gezocht, maar ik begrijp dat Chauvin en Floyd enkele jaren voor zijn dood nog een tijdje collega's zijn geweest als uitsmijters bij een club. Is misschien onderzocht of dit iets te maken heeft met deze hele situatie, of er wellicht een slepend geschil was tussen die twee?
Dat is onderzocht. Wat ik er nu uit begrijp is dat ze elkaar niet tot nauwelijks kenden.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 18:14:27 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199100969
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Jij begon toch echt zelf. Dus ik moet dan nu jouw onderbuikgevoelens gaan ontkrachten via "bewijzen". Want mijn prima uiteengezette kritiek op jouw onderbuikgevoelens zijn "onderbuikbeweringen". Ik hoop dat je het zelf nog een beetje kan volgen :D _O- .
[..]

Ik kijk in de VS nergens meer gek van op. Helemaal niet in de blauw staten natuurlijk, daar zijn ze al langer helemaal de weg kwijt.
De rode staten doen het inderdaad stukken beter op alle fronten.

:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199100976
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is misschien wat ver gezocht, maar ik begrijp dat Chauvin en Floyd enkele jaren voor zijn dood nog een tijdje collega's zijn geweest als uitsmijters bij een club. Is misschien onderzocht of dit iets te maken heeft met deze hele situatie, of er wellicht een slepend geschil was tussen die twee?
Lijkt me niet meer dan logisch dat dat onderzocht is. Dat er verder niks meer over te horen viel zegt mij dat daar verder niks te vinden viel in die hoek icm met deze arrestatie.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 18:15:50 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199100983
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:21 schreef QuidProJoe het volgende:
Alles is racistisch voor de medemens die anderskleurigen als incapabel ziet.
Nee, dat is wat racisten tegenwoordig graag rondstrooien: wij zijn niet de echte racisten, dat zijn toch echt die anderen!

Wat dat betreft ben je een carbon kopie van willekeurig welke neo-conservatieve Amerikaan medio jaren 90 dan ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199100999
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is misschien lastig te volgen, ik ben niet tegen een veroordeling, het gaat mij om de vraag of het proces eerlijke kansen maakt.

de 9 minuten durende video begint pas nadat Floyd 16 minuten lang weerstand heeft geboden aan 3 agenten terwijl hij al in de handboeien zit. Drie agenten hadden al geprobeerd om Floyd in de politieauto te krijgen, wat mislukte. Dan pas komt Chauvin in actie.

omdat momenteel echt alles overwaaid naar Nederland roept het associaties op met de zaak Mitch Henriquez. Daar was ook een nekklem toegepast en speelde drugs een rol.

begrijp mij niet verkeerd hoor, ik probeer ook maar te kijken naar het momentum. Een nekklem is in New York al verboden. voor zover ik weet in Nederland niet.
Tegenwoordig worden interacties met de politie slechts geanalyseerd op basis van één factor: huidskleur. En we leven zogenaamd in een systeem dat systematisch en structureel, in alle mogelijke facetten van het leven, blanke mensen bevoordeeld. Zwarte mensen zijn daarom systematisch en structureel onderdrukt. De kern van de Amerikaanse (maar eigenlijk ook gehele Westerse) samenleving is dus racisme en white supremacy.

Kortom, als daarom een blanke agent een zwarte verdachte arresteert, oppakt of hardhandig behandeld, kan het oordeel via de eerder benoemde factor van huidskleur direct worden geveld: racisme. En ook al is de agent in kwestie geen racist, de structureren in de maatschappij (en helemaal bij bepaalde instituten zoals de politie) zijn racistisch, daarom is er geen individueel racistisch handelen meer nodig, maar is er simpelweg sprake van medeplichtigheid binnen het racistische systeem. Verschillen in uitkomst worden dan vaak aangehaald als het vermeende bewijs hiervan.

Ik verwacht dat we binnen nu en twee jaar ook zonder twijfel een of andere grote opgeblazen zaak hebben omtrent vermeend racistisch politiegeweld in Nederland. Een partij als BIJ1 is al actief bezig dit narratief, geïmporteerd vanuit de VS, hier ook flink aan te wakkeren.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:04 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Racistisch motief was niet aan de orde aangezien er geen hate crime van gemaakt is. Er was ook geen echte aanwijzing voor verder voor, voor zover ik weet, in deze specifieke zaak.
Juridisch niet, maar dit is absoluut wel de algemene onderliggende consensus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2021 18:20:23 ]
pi_199101022
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:17 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Tegenwoordig worden interacties met de politie slechts geanalyseerd op basis van één factor: huidskleur. En we leven zogenaamd in een systeem dat systematisch en structureel, in alle mogelijke facetten van het leven, blanke mensen bevoordeeld. Zwarte mensen zijn daarom systematisch en structureel onderdrukt. De kern van de Amerikaanse (maar eigenlijk ook gehele Westerse) samenleving is dus racisme en white supremacy.

Kortom, als daarom een blanke agent een zwarte verdachte arresteert, oppakt of hardhandig behandeld, kan het oordeel via de eerder benoemde factor van huidskleur direct worden geveld: racisme. En ook al is de agent in kwestie geen racist, de structureren in de maatschappij (en helemaal bij bepaalde instituten zoals de politie) zijn racistisch, daarom is er geen individueel racistisch handelen meer nodig maar is er simpelweg sprake van medeplichtigheid binnen het racistische systeem. Verschillen in uitkomst worden dan vaak aangehaald als het vermeende bewijs hiervan.

Ik verwacht dat we binnen nu en twee jaar ook zonder twijfel een of andere grote opgeblazen zaak hebben omtrent politiegeweld in Nederland. Een partij als BIJ1 is al actief bezig dit narratief,
dat verhaaltje gaat over de USA. Niet over Nederland.
separatisme is iets wat daadwerkelijk voorkomen moet worden. BIJ1 zie je in elke zin praten over "zij" en "wij". Ze steken het niet onder stoelen of banken dat mensen met specifieke huidskleur bij BIJ1 een voorkeursbehandeling krijgen. Wie is er dan goed bezig, vraag je je af. Positieve discriminatie is ook geen oplossing.

Er is een youtube kanaal waar een man de straat op gaat en doodleuk vraagt "Welke white privilege heb jij vandaag gebruikt?". Mensen gaan er nog op in ook, maar kunnen geen voorbeelden noemen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 18:26:17 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199101076
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:26 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Aangezien jij nu over deze termen begint, voel je vrij ze even te definiëren. En dan voornamelijk institutioneel racisme ;).
[..]

Heb ik nog niet meegemaakt eigenlijk. Hooguit mensen die denken dat het huwelijk eigenlijk voor man en vrouw was bedoelt, meer niet. En ik stoor mij totaal niet aan die mening. Mensen moeten vooral vinden wat ze willen, zolang men mij verder als ieder ander tracht te behandelen. Ik heb als homo voornamelijk discussies gehad met woke mede-studenten of ander progressief volk, die van mening waren ik niet op de juiste manier homo zou zijn.

Autoritaire intersectionele identiteitspolitiek komt van links-en progressief, niet van rechts-en conservatief.
Dat is al tot in den treure aan je uitgelegd, echter was een lijstje historische feiten al genoeg voor je om weer helemaal in een stuip te schieten en de bingo kaart vol te kwakken met allerhande nonsens over 'linksgeoriënteerde progressieve' machten.

Wat ook al aan je is uitgelegd, is dat die focus op ras en identiteit helemaal geen nieuw 'woke' dingetje in de VS is, maar iets wat er altijd heeft geheerst. Dat dat tot voor kort voor een blank feestje was, dat is wat je krampachtig probeert te ontkennen. Het narratief moet immers blijven dat racisme helemaal niet op een dergelijke schaal heeft bestaan, en zo wel, dat de invloeden daarvan ook uitgewerkt zijn, en dat zo maar uit het niets, ineens, de VS wappie is gegaan op ras en identiteit, uiteraard daadwerkelijk om een 'cultuur-marxisische' agenda uit te voeren.

Dat geschiedenis niet populair is, is duidelijk. Ook weer in deze thread vol schreeuwende en verontwaardigde rechtse types die nog geen boek over de VS gelezen hebben (Op die meuk van Ayn Rand na, wellicht).

Misschien eens verdiepen in echte werken en die ranzige websites vol libertarische en neo-conservatieve rotzooi laten voor wat het is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 21 april 2021 @ 18:26:38 #215
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199101081
Na George Floyd: hoe gaat het met het wegbezuinigen van de politie?

Terwijl de agent die George Floyd doodde in Minneapolis wordt veroordeeld voor zijn daden, wordt langzaam duidelijk wat de gevolgen zijn van eisen om de politie te hervormen en te ‘defunden’. Vier vragen en antwoorden over veranderingen bij de Amerikaanse politie.

Wat is er aan de hand?

Derek Chauvin, de agent die vorig jaar bijna tien minuten zijn knie in de nek legde van George Floyd, werd dinsdag schuldig bevonden aan moord. Door de rechtszaak is er weer veel aandacht voor de rol van de politie. Vooral linkse Amerikanen noemen het een ‘systematisch racistisch instituut’. Ze wijzen naar recente incidenten waarbij agenten over de schreef lijken te gaan: van een agent die per ongeluk een wegvluchtende zwarte man neerschoot in Brooklyn Center in de staat Minnesota tot de dood van een 13-jarige Mexicaans-Amerikaanse jongen in Chicago door een agent.

Die tragische berichten leidden, net als na de dood van Floyd, tot demonstraties en rellen. Ook zijn er hernieuwde oproepen om de politie maar helemaal op te heffen. Het prominente linkse Congreslid Rashida Tlaib schreef dat de politie ‘niet meer hervormd kan worden’.

Hoe gewelddadig is de Amerikaanse politie?

Overdadig geweld door agenten is een serieus probleem, zoals videobeelden aantonen. Toch is het een lastige discussie.

Elke dag schieten agenten in de Verenigde Staten gemiddeld drie mensen neer, een aantal dat al jaren stabiel is. Het komt neer op zo’n 1.000 doden per jaar (op een totaal van 39.000 wapendoden in 2019). Critici van de politie noemen dat ontoelaatbaar, ook omdat relatief veel van de slachtoffers Afro-Amerikaans zijn. Daardoor is het beeld ontstaan dat agenten in het wilde weg op minderheden schieten.

Dat is overtrokken. Politievakbonden stellen dat politiewerk gevaarlijk is en wapens vaak nodig zijn. Ook wijzen ze erop dat zware criminaliteit vaak voorkomt in wijken waar veel Afro-Amerikanen wonen, waardoor het logisch is dat agenten vaker met hen in contact komen. Daarbij vallen dus ook doden. Toch zijn gevallen zoals die van George Floyd, waarbij een agent een ongewapende zwarte man doodt, relatief zeldzaam.

Hoeveel is er veranderd bij de politie, bijna een jaar na de dood op George Floyd?

De politiek in Washington kan het niet eens worden over een politiewet, maar op regionaal en lokaal niveau zijn wel stappen gezet om politiewerk anders in te vullen. In een handvol staten zijn wurggrepen verboden, is het makkelijker geworden om een agent aan te klagen en zijn bodycams verplicht. Verschillende steden – van Austin tot Los Angeles en van Chicago tot Seattle – hebben bezuinigd op de politie, ogenschijnlijk een reactie op de ‘Defund the Police’-slogan van Black Lives Matter. Die acties zorgen niet meteen voor een fundamenteel andere politie, maar ze laten wel zien hoezeer het debat over de politie is veranderd. Agenten en politievakbonden zijn in de verdediging gedrukt.

Hoe gaat het met experimenten om de politie weg te bezuinigen?

Het is in veel gevallen nog te vroeg om te concluderen wat de bezuinigingen teweegbrengen, maar de situatie in Minneapolis is weinig hoopgevend. In de stad waar Floyd overleed, haalde de politie bewust agenten van de straat, om de gemoederen niet nog hoger te laten oplopen. Afgelopen juni beloofde het gemeentebestuur om het politiekorps geheel op te heffen. In plaats daarvan moet een ‘departement van veiligheid’ komen met ‘vredesofficieren’ in plaats van agenten.

Sindsdien ziet de stad een golf van criminaliteit waaraan maar geen eind lijkt te komen. Het aantal gewapende overvallen op auto’s lag in november 2020 ruim 500 procent hoger dan een jaar ervoor. Het aantal schietpartijen, 553, is het hoogste in vijftien jaar tijd – het merendeel begaan door Afro-Amerikanen. In bepaalde delen van de stad, bijvoorbeeld de plek waar Floyd werd gedood, was de politie tijdelijk niet welkom en liepen gewapende ‘burgerwachten’ rond.

Over het plan om de politie op te heffen, bestaan inmiddels grote twijfels. Minneapolis is niet de enige met dit soort problemen: het moordcijfer ging door het hele land met tientallen procenten omhoog. Een stad als Oakland in Californië draaide eerder aangekondigde bezuinigingen op de politie alweer terug door een toename van het aantal schietpartijen.

Dat soort voorbeelden doet de populariteit van de bekende Black Lives Matter-slogan weinig goeds: in een recente peiling van USA Today zegt 18 procent voorstander te zijn van het wegbezuinigen van de politie, terwijl 57 procent zegt dat hun lokale politiekorps genoeg geld moet krijgen. Onder Afro-Amerikanen wil 81 procent dat de politie evenveel of meer tijd doorbrengt in hun wijk.

EW Magazine
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 18:27:04 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199101088
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:17 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Tegenwoordig worden interacties met de politie slechts geanalyseerd op basis van één factor: huidskleur. En we leven zogenaamd in een systeem dat systematisch en structureel, in alle mogelijke facetten van het leven, blanke mensen bevoordeeld. Zwarte mensen zijn daarom systematisch en structureel onderdrukt. De kern van de Amerikaanse (maar eigenlijk ook gehele Westerse) samenleving is dus racisme en white supremacy.

Kortom, als daarom een blanke agent een zwarte verdachte arresteert, oppakt of hardhandig behandeld, kan het oordeel via de eerder benoemde factor van huidskleur direct worden geveld: racisme. En ook al is de agent in kwestie geen racist, de structureren in de maatschappij (en helemaal bij bepaalde instituten zoals de politie) zijn racistisch, daarom is er geen individueel racistisch handelen meer nodig, maar is er simpelweg sprake van medeplichtigheid binnen het racistische systeem. Verschillen in uitkomst worden dan vaak aangehaald als het vermeende bewijs hiervan.

Ik verwacht dat we binnen nu en twee jaar ook zonder twijfel een of andere grote opgeblazen zaak hebben omtrent vermeend racistisch politiegeweld in Nederland. Een partij als BIJ1 is al actief bezig dit narratief, geïmporteerd vanuit de VS, hier ook flink aan te wakkeren.
[..]

Juridisch niet, maar dit is absoluut wel de algemene onderliggende consensus.
"Tegenwoordig"...

En maar de oogkleppen ophouden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199101126
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:20 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dat verhaaltje gaat over de USA. Niet over Nederland.
separatisme is iets wat daadwerkelijk voorkomen moet worden. BIJ1 zie je in elke zin praten over "zij" en "wij". Ze steken het niet onder stoelen of banken dat mensen met specifieke huidskleur bij BIJ1 een voorkeursbehandeling krijgen. Wie is er dan goed bezig, vraag je je af. Positieve discriminatie is ook geen oplossing.

Er is een youtube kanaal waar een man de straat op gaat en doodleuk vraagt "Welke white privilege heb jij vandaag gebruikt?". Mensen gaan er nog op in ook, maar kunnen geen voorbeelden noemen.
Het gaat nu grotendeels nog over de VS, maar dit komt ook in Nederland. In de Nederlandse academische wereld is dit al vrij sterk aanwezig kan ik je garanderen.

En ik ben het helemaal met je eens dat "positieve" discriminatie geen oplossing is, maar de woke-isten denken hier toch heel anders over. Huidskleur (en andere aspecten van identiteit zoals geslacht of seksuele voorkeur) moeten nóg meer worden benadrukt. Intersectionaliteit, wat één van de bepalende theorieën is binnen de woke-religie, wakkert tribalisme juist aan. Het idee is hier dat met alleen met een obsessieve focus op identiteit, waarin zogenaamd bevoordeelde groepen hun vermeende privileges moeten erkennen en zogenaamd onderdrukte groepen hun slachtofferrol moeten omarmen, we pas echt kunnen toewerken naar een 'social justice utopia'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2021 18:34:00 ]
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 18:35:11 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199101145
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het gaat nu grotendeels nog over de VS, maar dit komt ook in Nederland. In de Nederlandse academische wereld is dit al vrij sterk aanwezig kan ik je garanderen.

En ik ben het helemaal met je eens dat "positieve" discriminatie geen oplossing is, maar de woke-isten denken hier toch heel anders over. Huidskleur (en andere aspecten van identiteit zoals geslacht of seksuele voorkeur) moeten nóg meer worden benadrukt. Intersectionaliteit, wat één van de bepalende theorieën is binnen de woke-religie wakkert tribalisme juist aan. Het idee is hier dat met alleen met een obsessieve focus op identiteit, waarin zogenaamd bevoordeelde groepen hun vermeende privileges moeten erkennen en zogenaamd onderdrukte groepen hun slachtofferrol moeten omarmen, we echt kunnen toewerken naar een 'social justice utopia'.
Welke academische sector zit jij?

Verder weer je standaard riedel; nog maar eens: de nadruk op huidskleur en seksuele voorkeur en geslacht is er in de VS altijd geweest. Alleen was die nadruk toen vanuit een conservatief oogpunt. En dat dat nu verdwijnt, daar hebben sommige mensen heel veel moeite mee, en een side-effect lijkt te zijn dat ze allemaal rare termen verzinnen als 'woke' en 'red pilled' en zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199101230
al die woordjes worden meteen als een papegaai overgenomen. neem die figuren niet serieus. mensen met een korte spanningsboog, eigenlijk alleen maar een hoop geschreeuw.

Nederland is geen Amerika. het is amper te vergelijken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 21 april 2021 @ 18:48:49 #220
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199101295
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is misschien lastig te volgen, ik ben niet tegen een veroordeling, het gaat mij om de vraag of het proces eerlijke kansen maakt.

de 9 minuten durende video begint pas nadat Floyd 16 minuten lang weerstand heeft geboden aan 3 agenten terwijl hij al in de handboeien zit. Drie agenten hadden al geprobeerd om Floyd in de politieauto te krijgen, wat mislukte. Dan pas komt Chauvin in actie.

omdat momenteel echt alles overwaaid naar Nederland roept het associaties op met de zaak Mitch Henriquez. Daar was ook een nekklem toegepast en speelde drugs een rol.

begrijp mij niet verkeerd hoor, ik probeer ook maar te kijken naar het momentum. Een nekklem is in New York al verboden. voor zover ik weet in Nederland niet.
Heb die hele opname meerdere malen bekeken en vond zelfs dat de politie nog vrij veel geduld had hoor. Hij werkte totaal niet mee, was licht agressief, verzette zich continue.

Lijkt alsof die Chauvin er op een gegeven moment helemaal klaar mee was. Die blik in zijn ogen, zo keek ik ook als na een zware werkweek mijn ex op vrijdagavond aan mijn kop begon te zeuren. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 21 april 2021 @ 18:49:03 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199101299
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nederland is geen Amerika. het is amper te vergelijken.
Die uitspraak is wel eens vaker gedaan... Om er een jaar later achter te komen dat we toch weer eens allerlei VS woke ongein geimporteerd hebben.
  woensdag 21 april 2021 @ 19:10:28 #222
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199101596
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De rode staten doen het inderdaad stukken beter op alle fronten.

:Z
Texas, Florida en nog een andere conservatieve staat hebben laatst alle covid-restricties opgeheven en het gaat er stukken beter dan in de progressieve staten als New York, New Jersey en Californië.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 19:11:17 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199101605
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:10 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Texas, Florida en nog een andere conservatieve staat hebben laatst alle covid-restricties opgeheven en het gaat er stukken beter dan in de progressieve staten als New York, New Jersey en Californië.
Oh top.

Nu nog wegwerken dat conservatieve staten al decennia overal onderaan bungelen, of het nu welvaart, onderwijs, veiligheid of gezondheid betreft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199101914
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:33 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nee, men heeft besloten dat moord bewezen is. Dit wil zeggen dat Chauvin van plan was om Floyd te vermoorden terwijl ik denk dat het een geval van uit de hand gelopen police brutality is. Gevalletje Rishii of Mitch Hernandes.
Dit dus.
  woensdag 21 april 2021 @ 19:43:30 #225
66083 Platina
78th Element
pi_199102055
twitter


Wat een kneuzen daar. Het zal nooit goed genoeg zijn voor ze. Volledig geindoctrineerd dat blank standaard fout is als een donker iemand door hun eigen stupiditeit sterft.

Die reacties onder de tweet ook dat de agent had moeten de-escaleren, dat ze maar 16 was (maar wel 150 kg schoon aan de haak) en of het nodig was te schieten. Als agent kan je het echt nooit goed doen daar.
pi_199102148
welja. je moet diegene die jou met een mes wilt steken eerst vragen gaan stellen :?

was er ook niet een incident waarbij BLM ging protesteren totdat bleek dat het slachtoffer een blanke man was?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 21 april 2021 @ 19:51:34 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199102201
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh top.

Nu nog wegwerken dat conservatieve staten al decennia overal onderaan bungelen, of het nu welvaart, onderwijs, veiligheid of gezondheid betreft.
Conservatief of republikeins?


Most conservative

Worst states
pi_199102216
Zal allemaal een tijd goed gaan in Amerika, dat focussen op zogenaamde racisme jegens zwarte medemensen daar.
Dat gaat goed totdat er steeds meer blanke mensen in de knel komen en/of zich beseffen dat het toch allemaal steeds schever word allemaal vanwege je blanke huidskleurtje.. en je uiteindelijk de rassen oorlog krijgt waar ze al zo lang naar uit lijken te kijken.

Want iets anders kan ik het niet noemen, er is pure haat daar jegens blanken, dit begint steeds meer over te waaien als ik zo kijk naar Op1 of de vooravond of hoe dat schijt programma ook alweer heet, wat een cringefest was dat weer.

Rationeel gezien als je blijft focussen op huidskleur of groepsidentiteit, zeker vanuit de media, ga je maar 1 uitkomst krijgen.
pi_199102270
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
welja. je moet diegene die jou met een mes wilt steken eerst vragen gaan stellen :?

was er ook niet een incident waarbij BLM ging protesteren totdat bleek dat het slachtoffer een blanke man was?
Ja het is een grote hypocriete bende dat hele BLM.
  woensdag 21 april 2021 @ 19:59:26 #230
66083 Platina
78th Element
pi_199102331
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:55 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja het is een grote hypocriete bende dat hele BLM.
En racistisch aangezien ze er standaard vanuit gaan dat een doodgeschoten crimineel zwart is :')
  woensdag 21 april 2021 @ 20:14:41 #231
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199102607
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zal allemaal een tijd goed gaan in Amerika, dat focussen op zogenaamde racisme jegens zwarte medemensen daar.
Dat gaat goed totdat er steeds meer blanke mensen in de knel komen en/of zich beseffen dat het toch allemaal steeds schever word allemaal vanwege je blanke huidskleurtje.. en je uiteindelijk de rassen oorlog krijgt waar ze al zo lang naar uit lijken te kijken.

Want iets anders kan ik het niet noemen, er is pure haat daar jegens blanken, dit begint steeds meer over te waaien als ik zo kijk naar Op1 of de vooravond of hoe dat schijt programma ook alweer heet, wat een cringefest was dat weer.

Rationeel gezien als je blijft focussen op huidskleur of groepsidentiteit, zeker vanuit de media, ga je maar 1 uitkomst krijgen.
Ik zie de toekomst ook somber in.
De haat zit aan beide kanten diep, en beide kanten worden tegen elkaar opgehitst.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 21 april 2021 @ 20:19:57 #232
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199102680
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:43 schreef Platina het volgende:
[ twitter ]

Wat een kneuzen daar. Het zal nooit goed genoeg zijn voor ze. Volledig geindoctrineerd dat blank standaard fout is als een donker iemand door hun eigen stupiditeit sterft.

Die reacties onder de tweet ook dat de agent had moeten de-escaleren, dat ze maar 16 was (maar wel 150 kg schoon aan de haak) en of het nodig was te schieten. Als agent kan je het echt nooit goed doen daar.
Moeten ze vaker doen dan gedragen ze zich misschien een keer.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 20:49:00 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103083
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zal allemaal een tijd goed gaan in Amerika, dat focussen op zogenaamde racisme jegens zwarte medemensen daar.
Dat gaat goed totdat er steeds meer blanke mensen in de knel komen en/of zich beseffen dat het toch allemaal steeds schever word allemaal vanwege je blanke huidskleurtje.. en je uiteindelijk de rassen oorlog krijgt waar ze al zo lang naar uit lijken te kijken.

Want iets anders kan ik het niet noemen, er is pure haat daar jegens blanken, dit begint steeds meer over te waaien als ik zo kijk naar Op1 of de vooravond of hoe dat schijt programma ook alweer heet, wat een cringefest was dat weer.

Rationeel gezien als je blijft focussen op huidskleur of groepsidentiteit, zeker vanuit de media, ga je maar 1 uitkomst krijgen.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199103115
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:43 schreef Platina het volgende:
[ twitter ]

Wat een kneuzen daar. Het zal nooit goed genoeg zijn voor ze. Volledig geindoctrineerd dat blank standaard fout is als een donker iemand door hun eigen stupiditeit sterft.

Die reacties onder de tweet ook dat de agent had moeten de-escaleren, dat ze maar 16 was (maar wel 150 kg schoon aan de haak) en of het nodig was te schieten. Als agent kan je het echt nooit goed doen daar.
Soft bigotry of low expectations. Alleen de blanke mens is een autonoom wezen die aansprakelijk kan worden gehouden voor diens handelen. Dit is ook waarom het door de vingers moet worden gezien als er weer eens een horde aan winkels wordt geplunderd en vervolgens uitgefikt tijdens een uit de hand gelopen "demonstratie".

De zogenaamd moreel verlichte benadering van dit alles is eigenlijk diep racistisch en voortkomend uit een rare mix tussen een schuld-en een superioriteitsgevoel.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 20:53:09 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103128
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:51 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Soft bigotry of low expectations. Alleen de blanke mens is een autonoom wezen die aansprakelijk kan worden gehouden voor diens handelen. Dit is ook waarom het door de vingers moet worden gezien als er weer eens een horde aan winkels wordt geplunderd en vervolgens uitgefikt tijdens een uit de hand gelopen "demonstratie".

De zogenaamd moreel verlichte benadering van dit alles is eigenlijk diep racistisch en voortkomend uit een rare mix tussen een schuld-en een superioriteitsgevoel.
Nee, dat is het nieuwe narratief wat conservatieven thans promoten om de eigen straat schoon te vegen. Zijn ze medio jaren '90 vorige eeuw mee gekomen toen ze eindelijk doorkregen dat blind racisme niet meer zo werkte op een bevolking die diverser werd. Dus dan maar over een andere, zeer hypocriete, boeg gooien: ze gaan zich opstellen als de ware vrienden der diversiteit en de negroïde medemens (en de Jood, de vrouw... nu de arme en de homo nog en ze zijn helemaal woke).

En voor moreel verlichte benaderingen moeten we sowieso eerder bij de bijbelzwaaiende conservatief zijn. Die heeft immers een lijntje met de hemel. Daar kan geen helwaardige SJW'er met regenboogvlag en blauw haar tegenop.

[ Bericht 4% gewijzigd door EttovanBelgie op 21-04-2021 21:04:33 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199103224
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, dat is het nieuwe narratief wat conservatieven thans promoten om de eigen straat schoon te vegen.

En voor moreel verlichte benaderingen moeten we sowieso eerder bij de bijbelzwaaiende conservatief zijn. Die heeft immers een lijntje met de hemel. Daar kan geen helwaardige SJW'er met regenboogvlag en blauw haar tegenop.
Wie zijn straat?
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:02:35 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103267
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:00 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Wie zijn straat?
De conservatief Amerikaanse straat. De straat waar zulke geweldige bouwsels zijn gecreëerd als door de bijbel geïnspireerde slavernij, Jim Crow, segregatie, antisemitisme, antipapisme, rassenwetten en ander moois.

Dat doet het niet meer zo goed anno 2021.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199103277
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:')
Goede imitatie van eenieder die het voorrecht heeft jouw posts te lezen.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:03:45 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103294
quote:
17s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:03 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Goede imitatie van eenieder die het voorrecht heeft jouw posts te lezen.
Deden ze dat maar eens, die conservatieve vrienden van je. Bespaart ons een hoop onzin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199103323
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De conservatief Amerikaanse straat. De straat waar zulke geweldige bouwsels zijn gecreëerd als door de bijbel geïnspireerde slavernij, Jim Crow, segregatie, antisemitisme, antipapisme, rassenwetten en ander moois.

Dat doet het niet meer zo goed anno 2021.
Een hoop van de dingen die jij noemt zijn anders aardig populair onder de huidige Democraten. Vooral segregatie. Blanken mogen niet meer meedoen.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:06:11 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103335
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:05 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Een hoop van de dingen die jij noemt zijn anders aardig populair onder de huidige Democraten. Vooral segregatie. Blanken mogen niet meer meedoen.
Ja zoals ik al zei...

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199103344
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Deden ze dat maar eens, die conservatieve vrienden van je. Bespaart ons een hoop onzin.
Haha, joke's on you. Ik heb helemaal geen vrienden.

En dat zal vast niet de enige aanname van je zijn die onjuist is.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:07:13 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103358
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:06 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Haha, joke's on you. Ik heb helemaal geen vrienden.

En dat zal vast niet de enige aanname van je zijn die onjuist is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199103361
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja zoals ik al zei...

[ afbeelding ]
Wederom een goede imitatie van eenieder die het voorrecht heeft jouw posts te lezen.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:08:39 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103386
quote:
17s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:07 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Wederom een goede imitatie van eenieder die het voorrecht heeft jouw posts te lezen.
Ze kunnen naakte historie zoveel facepalmen als ze willen, dat maakt het geen andere historie, of een naar eigen inzicht en voorkeur aangeklede historie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199103456
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ze kunnen naakte historie zoveel facepalmen als ze willen, dat maakt het geen andere historie, of een naar eigen inzicht en voorkeur aangeklede historie.
Je projecteert weer, mijnheer Geschiedvervalser.

Maar blijf vooral herhalen, dan blijf je er tenminste zelf nog in geloven. Het is net een mentaal pyramidespel dat je speelt. Zodra je stopt klapt alles in elkaar.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:15:33 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103510
quote:
6s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:12 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Je projecteert weer, mijnheer Geschiedvervalser.

Maar blijf vooral herhalen, dan blijf je er tenminste zelf nog in geloven. Het is net een mentaal pyramidespel dat je speelt. Zodra je stopt klapt alles in elkaar.
Geschiedvervalsing?

Dan zou ik pretenderen dat we dankzij conservatisme fantastische vorderingen hebben gemaakt inzake gelijke rechten voor vrouwen en homo's bijvoorbeeld. En dat we de middeleeuwen dankzij hen voorbij zijn. En dat we thans eerder afgaan op wetenschap dan religie wegens conservatisme.

Dat soort spul.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199103572
quote:
The Message of the Chauvin Verdict

The police power to use necessary force, which must necessarily be superior force, never justifies excessive force.
quote:
Floyd was maintained on the hard street in the prone position, handcuffed from behind. While police may at first have been skeptical of his claims that he could not breathe (since he had started saying so, as suspects are known to do, before the cops restrained him), it gradually became obvious that his breaths were becoming shallow. He complained that he was in agony. His breathing stopped. His pulse stopped. Horrified bystanders, who never threatened police, warned the cops that he was not resisting and no longer responsive.

Yet Chauvin would not relent. He and his fellow officers continued to hold Floyd down — Chauvin, now infamously, with his knees on Floyd’s neck and chest area. This, the medical experts testified, is what principally killed him: The loss of oxygen that caused his brain and heart to cease functioning.

If there is a silver lining in such a tragic story, it is about policing. Among the most compelling witnesses in the case were police officials. What had to have impressed the jury was how far Chauvin strayed from standard detention procedures. Police are trained that, if they must use a prone restraint, they are to roll the suspect onto his side as soon as he is secured — and especially if he has stopped resisting — in order to facilitate breathing.

American cops also go by the credo, “In my custody, in my care.” No matter how serious the crime, no matter how loathsome the suspect, they are responsible for the wellbeing of the people they detain. If a detainee falls ill, they are duty-bound to administer care — and trained to do so as “first responders.” If a detainee loses his pulse, they are trained to begin CPR immediately.

Chauvin did none of these things. As prosecutors said, “He wouldn’t let up, and he wouldn’t get up.” The police witnesses expressed a healthy disdain for that. They know nothing makes a good cop’s job harder than a bad cop.

George Floyd died because Derek Chauvin was a bad cop. We are, of course, mindful that police have a very tough job, dealing with uncooperative and often dangerous suspects, many with drug-abuse and health problems — such as the ones Floyd had, which likely contributed to his death. But the police power to use necessary force, which must necessarily be superior force, never justifies excessive force. That is the message of this emphatic verdict.
Spijker. Kop. imo
Incelfrikandel
pi_199103583
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geschiedvervalsing?

Dan zou ik pretenderen dat we dankzij conservatisme fantastische vorderingen hebben gemaakt inzake gelijke rechten voor vrouwen en homo's bijvoorbeeld. En dat we de middeleeuwen dankzij hen voorbij zijn. En dat we thans eerder afgaan op wetenschap dan religie wegens conservatisme.

Dat soort spul.
Wat hebben de middeleeuwen met de VS te maken?
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:20:24 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103592
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:19 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Wat hebben de middeleeuwen met de VS te maken?
Vraag het de doorsnee Evangelical, en welke staatsvorm deze voorstaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199103600
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De conservatief Amerikaanse straat. De straat waar zulke geweldige bouwsels zijn gecreëerd als door de bijbel geïnspireerde slavernij, Jim Crow, segregatie, antisemitisme, antipapisme, rassenwetten en ander moois.

Dat doet het niet meer zo goed anno 2021.
Rood wist slavernij af te schaffen terwijl binnen blauw de KKK werd opgericht. Maar blijf lekker projecteren zou ik zeggen ;).
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:22:17 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103635
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:20 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Rood wist slavernij af te schaffen terwijl binnen blauw de KKK werd opgericht. Maar blijf lekker projecteren zou ik zeggen ;).
Die ontbrak nog inderdaad; de totale onbelezenheid wat betreft die politieke partijen en hun transformatie in de vroege 20e eeuw. Breckinridge-blauw en Humphrey-blauw, allemaal hetzelfde.

Dit alleen al vertelt mij dat je werkelijk nooit verder bent gekomen dan altrechtse websites voor je visie op de VS. De tandjes wat een armoede.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199103670
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die ontbrak nog inderdaad; de totale onbelezenheid wat betreft die politieke partijen en hun transformatie in de vroege 20e eeuw.

Dit alleen al vertelt mij dat je werkelijk nooit verder bent gekomen dan altrechtse websites voor je visie op de VS. De tandjes wat een armoede.
Men zou voorzichtiger moeten zijn met het rondstrooien van termen als onbelezen(heid). De persoon die niks heeft gelezen heeft immers betere kennis dan de persoon die onjuiste informatie heeft gelezen.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:26:56 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103699
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:24 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Men zou voorzichtiger moeten zijn met het rondstrooien van termen als onbelezen(heid). De persoon die niks heeft gelezen heeft immers betere kennis dan de persoon die onjuiste onformatie heeft gelezen.
Alleen is die informatie gewoon te vinden in de archieven. Ik snap dat voor jou zo ongeveer alles wat in de echte wereld academische literatuur en primair bronmateriaal heet uiteraard SJW-geïnspireerde en door Soros gefinancierde cultuur-marxistische fabeltjes zijn, maar voor mensen buiten die cultus van ware gelovigen is dat gewoon wat het is: de bronnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:28:41 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103714
Hee psst, @Dejannn ... wat gebeurde er in 1948 en in 1964?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199103731
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hee psst, @:Dejannn ... wat gebeurde er in 1948 en in 1964?
Vertel het eens even Etto ...
pi_199103744
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Alleen is die informatie gewoon te vinden in de archieven. Ik snap dat voor jou zo ongeveer alles wat in de echte wereld academische literatuur en primair bronmateriaal heet uiteraard SJW-geïnspireerde en door Soros gefinancierde cultuur-marxistische fabeltjes zijn, maar voor mensen buiten die cultus van ware gelovigen is dat gewoon wat het is: de bronnen.
Toe maar, wat zijn we toch defensief. Ik zie jouw post als de bekentenis die het daadwerkelijk is.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:31:24 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103757
quote:
11s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:29 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Vertel het eens even Etto ...
Aangezien 'blauw' en 'rood' kennelijk zo simpel in elkaar zit.

Hoe komt het, Dejannn, dat in 1948 ineens de Zuidelijke Democraten zich afsplitsten en de States Rights Democratic Party oprichtten? Waaraan lag dat?

Hoe komt het, Dejannn, dat in 1964 het eens zo solide blauwe Diepe Zuiden ineens, en vrijwel als enige regio in de VS, rood stemde? Hoe kwam dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:32:51 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103780
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:30 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Toe maar, wat zijn we toch defensief. Ik zie jouw post als de bekentenis die het daadwerkelijk is.
Bekentenis van bekwaamheid? Absoluut.

Probeer het ook eens aleer je met je 'blanken mogen niet meedoen/Trump is de beste president ooit/er-is-een-complot-gaande meuk komt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 21 april 2021 @ 21:38:25 #260
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199103876
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Aangezien 'blauw' en 'rood' kennelijk zo simpel in elkaar zit.

Hoe komt het, Dejannn, dat in 1948 ineens de Zuidelijke Democraten zich afsplitsten en de States Rights Democratic Party oprichtten? Waaraan lag dat?

Hoe komt het, Dejannn, dat in 1964 het eens zo solide blauwe Diepe Zuiden ineens, en vrijwel als enige regio in de VS, rood stemde? Hoe kwam dat?
Maak je verhaal dan af ... ben erg benieuwd naar je antwoorden. Wel enigszins beknopt als het kan.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:39:16 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103887
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:38 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Maak je verhaal dan af ... ben erg benieuwd naar je antwoorden. Wel enigszins beknopt als het kan.
Je hebt de antwoorden toch?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199103916
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:38 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Maak je verhaal dan af ... ben erg benieuwd naar je antwoorden. Wel enigszins beknopt als het kan.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:42:00 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103940
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:40 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Inderdaad.

Van een belezen kenner mag je toch verwachten dat je weet wat er in 1948 en 1964 gebeurde in de Amerikaanse politieke geschiedenis.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199103963
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Inderdaad.

Voor een belezen kenner mag je toch verwachten dat je weet wat er in 1948 en 1964 gebeurde in de Amerikaanse politieke geschiedenis.
Dejannn is vrijgevig, en biedt jou de kans om ons op je geliefde betweterige wijze de les te lezen.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:44:18 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199103977
quote:
6s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:43 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Dejannn is vrijgevig, en biedt jou de kans om ons op je geliefde betweterige wijze de les te lezen.
Betweterigheid is niet nodig als je gewoon de feiten kent. Immers, facts don't care about your feelings.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199104015
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Betweterigheid is niet nodig als je gewoon de feiten kent. Immers, facts don't care about your feelings.
Toch sneu dan. Dan heb je, volgens jouzelf, de feiten en dan ben je nog steeds zo emotioneel.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:48:47 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199104046
quote:
9s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:46 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Toch sneu dan. Dan heb je, volgens jouzelf, de feiten en dan ben je nog steeds zo emotioneel.
Doorgaans maken leugens (geen feiten aldus) mensen inderdaad boos.

Doorgaans.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199104101
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Doorgaans maken leugens (geen feiten aldus) mensen inderdaad boos.

Doorgaans.
Ongelijk hebben en liegen is niet hetzelfde. Het zegt een hoop over mensen dat ze meteen zeggen dat een ander liegt als er iets onjuists wordt geuit. Net zoals Trump die zogenaamd X-duizend keer heeft "gelogen". Ook dat is weer een bekentenis door middel van projectie. Het zijn de mensen die zelf constant liegen die meteen zulk gedrag in anderen zien. Compleet gebrek aan integriteit.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:56:10 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199104132
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:53 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Ongelijk hebben en liegen is niet hetzelfde. Het zegt een hoop over mensen dat ze meteen zeggen dat een ander liegt als er iets onjuists wordt geuit. Net zoals Trump die zogenaamd X-duizend keer heeft "gelogen". Ook dat is weer een bekentenis door middel van projectie. Het zijn de mensen die zelf constant liegen die meteen zulk gedrag in anderen zien. Compleet gebrek aan integriteit.
Welnee. Het is een aantoonbare leugen, bijvoorbeeld, dat rassenpolitiek en identiteit pas sinds kort een fenomeen is in de VS, en nog een uit een linkse koker ook.

Wat gebrek aan integriteit betreft: dat is het negeren dan wel rommelen met bronnen om je eigen fantasie overeind te houden.

Maar dat hoef ik complotdenkers niet echt uit te leggen, uiteraard.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199104145
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je hebt de antwoorden toch?
Oh, dit was alles? Dat valt vies tegen. Meestal volgt er een ideologisch narratief van minimaal 5000 woorden waarbij je al projecterende je gal spuwt over conservatievelingen.
pi_199104165
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Welnee. Het is een aantoonbare leugen, bijvoorbeeld, dat rassenpolitiek en identiteit pas sinds kort een fenomeen is in de VS, en nog een uit een linkse koker ook.
Is ook zo. En het is ook iets dat in het verleden speelde. Het mooie is dat meerdere stellingen tegelijk waar kunnen zijn.
quote:
Wat gebrek aan integriteit betreft: dat is het negeren dan wel rommelen met bronnen om je eigen fantasie overeind te houden.
Boingflip
quote:
Maar dat hoef ik complotdenkers niet echt uit te leggen, uiteraard.
Ok BlueAnon!
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 21:59:10 #273
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199104178
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:56 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Oh, dit was alles? Dat valt vies tegen. Meestal volgt er een ideologisch narratief van minimaal 5000 woorden waarbij je al projecterende je gal spuwt over conservatievelingen.
Je hebt dus geen idee, zeg je?

En ook: wellicht is het handig het onderscheid te leren tussen ideologisch en historisch. Uiteraard is voor eenieder wel duidelijk dat je in werkelijk alles wat je niet zint een 'linksgeoriënteerd-progressief' narratief ziet, maar hoe hard je ook blijft zuigen, de feiten blijven wat ze zijn. Ook wat betreft 1948 en 1964.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199104249
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je hebt dus geen idee, zeg je?

En ook: wellicht is het handig het onderscheid te leren tussen ideologisch en historisch. Uiteraard is voor eenieder wel duidelijk dat je in werkelijk alles wat je niet zint een 'linksgeoriënteerd-progressief' narratief ziet, maar hoe hard je ook blijft zuigen, de feiten blijven wat ze zijn. Ook wat betreft 1948 en 1964.
Ik zou mijn post nog eens lezen. Dit staat er namelijk niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
Welnee. Het is een aantoonbare leugen, bijvoorbeeld, dat rassenpolitiek en identiteit pas sinds kort een fenomeen is in de VS, en nog een uit een linkse koker ook.
In de huidige vorm van de nieuwe woke-religie is dit nochtans geen leugen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2021 22:03:39 ]
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 22:05:49 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199104295
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:03 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik zou mijn post nog eens lezen. Dit staat er namelijk niet.
[..]

In de huidige vorm van de nieuwe woke-religie is dit nochtans geen leugen.
Dan zit ik thans helemaal klaar om te horen wat jij denkt dat er met blauw in 1948 en rood in 1964 gebeurde.

Verder: "woke-religie". :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199104316
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dan zit ik thans helemaal klaar om te horen wat jij denkt dat er met blauw in 1948 en rood in 1964 gebeurde.

Is dit wat Linksen "entitlement" noemen?
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 22:07:38 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199104327
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:07 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Is dit wat Linksen "entitlement" noemen?
Nee, brandende nieuwsgierigheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199104365
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, brandende nieuwsgierigheid.
Hmm, lijkt me mee te vallen met het "brandende" gedeelte. Je doet echt niets om de ander te motiveren te antwoorden. Probeer het met minder vijandigheid als je daadwerkelijk een discussie wil.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 22:10:59 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199104387
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:09 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Hmm, lijkt me mee te vallen met het "brandende" gedeelte. Je doet echt niets om de ander te motiveren te antwoorden. Probeer het met minder vijandigheid als je daadwerkelijk een discussie wil.
Dude, really?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199104557
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:07 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Is dit wat Linksen "entitlement" noemen?
Daar lijkt het inderdaad wel op neer te komen. Vragen stellen en dan verwachten dat er een antwoord komt, zodat men "corrigerend" kan optreden aan de hand van het moreel verlichte narratief van de Linkse Kerk.
  Beste debater 2022 woensdag 21 april 2021 @ 22:21:05 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199104582
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Daar lijkt het inderdaad wel op neer te komen. Vragen stellen en dan verwachten dat er een antwoord komt, zodat men "corrigerend" kan optreden aan de hand van het moreel verlichte narratief van de Linkse Kerk.
:')

Trusten Jan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199104670
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Daar lijkt het inderdaad wel op neer te komen. Vragen stellen en dan verwachten dat er een antwoord komt, zodat men "corrigerend" kan optreden aan de hand van het moreel verlichte narratief van de Linkse Kerk.
Maar die dekselse Evangelicals toch!
  woensdag 21 april 2021 @ 22:31:26 #283
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199104776
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:03 schreef Dejannn het volgende:
In de huidige vorm van de nieuwe woke-religie is dit nochtans geen leugen.
Aldus de woke SJW-er die hier strijdt tegen 'de media' en 'het narratief'. Hilarisch.
pi_199104815
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:09 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Hmm, lijkt me mee te vallen met het "brandende" gedeelte. Je doet echt niets om de ander te motiveren te antwoorden. Probeer het met minder vijandigheid als je daadwerkelijk een discussie wil.
Ah daar komt het excuus om er maar niet inhoudelijk op in te hoeven gaan. De motivatie ontbreekt :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199104829
democratische afgevaardigde Maxine Waters heeft nog voor de veroordeling druk uitgeoefend, door te beweren dat als er geen veroordeling zou volgen dat de demonstranten er wel een tandje bij mogen zetten.

oftewel, veroordeel Chauvin of de stad gaat nog verder in de hens. En dat komt dan van een zittend politicus van de U.S. Representatives.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199104878
quote:
81s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:33 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ah daar komt het excuus om er maar niet inhoudelijk op in te hoeven gaan. De motivatie ontbreekt :')
Rare instelling heb je, dat iemand je sowieso een antwoord is verschuldigd, ongeacht hoe de vraag is gesteld.

Entitlement. Nare (marxistische) eigenschap. Nog even en de autoriteiten worden ingeschakeld om een antwoord af te dwingen.
pi_199105000
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:37 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Rare instelling heb je, dat iemand je sowieso een antwoord is verschuldigd, ongeacht hoe de vraag is gesteld.

Entitlement. Nare (marxistische) eigenschap. Nog even en de autoriteiten worden ingeschakeld om een antwoord af te dwingen.
Oh nee hoor je hoeft helemaal niet te antwoorden maar dat doe je juist wel de hele tijd maar dan zonder inhoudelijke argumenten :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199105038
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:43 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Oh nee hoor je hoeft helemaal niet te antwoorden maar dat doe je juist wel de hele tijd maar dan zonder inhoudelijke argumenten :')
Goed gezien. Mijn opmerking was dan ook over de stijl, en niet de (twijfelachtige) inhoud.
pi_199105040
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
democratische afgevaardigde Maxine Waters heeft nog voor de veroordeling druk uitgeoefend, door te beweren dat als er geen veroordeling zou volgen dat de demonstranten er wel een tandje bij mogen zetten.

oftewel, veroordeel Chauvin of de stad gaat nog verder in de hens. En dat komt dan van een zittend politicus van de U.S. Representatives.
Correct, dit was gisteren ook al besproken, zeer opmerkelijk natuurlijk. Het is wel interessant wat dat betreft hoe 'marching peacefully and patriotically' opruiend is, maar 'get more confrontational' heel acceptabel is. Maar dit is logica van de Democratische Partij anno 2021, en het resultaat van een narratief dat jarenlang is gepusht. Volgens dit narratief is de politiek namelijk geen geheel van conflicterende visies, maar een kwestie van 'good vs. evil'. En als je aan de vermeende 'goede' kant staat heiligt het doel de middelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2021 22:46:23 ]
pi_199105051
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:45 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Goed gezien. Mijn opmerking was dan ook over de stijl, en niet de (twijfelachtige) inhoud.
Precies daar ontbreekt het bij jou nogal aan :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199105114
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Precies daar ontbreekt het bij jou nogal aan :Y
Je mening is genoteerd en gearchiveerd onder "tsja".
pi_199105133
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:49 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Je mening is genoteerd en gearchiveerd onder "tsja".
Kijk dit bedoel ik dus :7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199105201
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Kijk dit bedoel ik dus :7
Als mijn posts je niet bevallen, dan kan je altijd overwegen mij te negeren. Het kunnen negeren van iets dat je niet bevalt kan je welzijn ten geode komen.
pi_199105224
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:45 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Correct, dit was gisteren ook al besproken, zeer opmerkelijk natuurlijk. Het is wel interessant wat dat betreft hoe 'marching peacefully and patriotically' opruiend is, maar 'get more confrontational' heel acceptabel is. Maar dit is logica van de Democratische Partij anno 2021, en het resultaat van een narratief dat jarenlang is gepusht. Volgens dit narratief is de politiek namelijk geen geheel van conflicterende visies, maar een kwestie van 'good vs. evil'. En als je aan de vermeende 'goede' kant staat heiligt het doel de middelen.
De Democrats moeten gewoon even hun naam aanpassen naar Theocrats. Bekt even lekker en dekt de lading beter.
pi_199105243
quote:
17s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:55 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Als mijn posts je niet bevallen, dan kan je altijd overwegen mij te negeren. Het kunnen negeren van iets dat je niet bevalt kan je welzijn ten geode komen.
Oh ik heb er geen last van hoor. Het is wel amusant :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_199105249
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:57 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Oh ik heb er geen last van hoor. Het is wel amusant :D
Mooi!
-Mark Rutte
  woensdag 21 april 2021 @ 23:00:58 #297
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199105276
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:09 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]

Hmm, lijkt me mee te vallen met het "brandende" gedeelte. Je doet echt niets om de ander te motiveren te antwoorden. Probeer het met minder vijandigheid als je daadwerkelijk een discussie wil.
Dat is zo'n beetje het handelsmerk van die user.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199105368
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 21 april 2021 @ 23:33:24 #299
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199105610
quote:
Dat filmpje is ook wel te debiel voor woorden :')
pi_199105615
En
pi_199105619
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')