abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199052267

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

pi_199052272
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is maar een voorbeeld, je kunt de bioscopen tijdelijk vergunnen verlenen buiten hun business om, een evenement zoals de Parade of Oerol om maar wat te noemen, genoeg plek waar dat op veilige manier kan.
Kost je maandenlange voorbereiding, om vervolgens eenmalig een evenement te kunnen organiseren.

Creatief denken is leuk, realistisch denken ook belangrijk.
pi_199052284
Als ik aan de beurt ben, neem ik direct een vaccinatie. Ook AZ of Janssen, helemaal prima.
Maar ik weiger pertinent om mee te doen aan het testcircus. Om iedereen als potentile besmethaarden te zien. Hou op zeg.

Nog maar een keertje dan :P
pi_199052285
Ondertussen is Nederland (weer) n van de snelste jongetjes van de klas:
pi_199052291
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kost je maandenlange voorbereiding, om vervolgens eenmalig een evenement te kunnen organiseren.

Creatief denken is leuk, realistisch denken ook belangrijk.
Oh wacht, sorry, die maanden hadden we niet :') :')
Oh wacht, creatief denken is een probleem in de creatieve sector |:( |:( |:( |:(
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199052298
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

20 euro is nog meer.
Ja en nul euro is minder. Niet doen dus. Zou een zeer vreemde realiteit zijn als een bioscoop in juli maar op 10% mag draaien, wanneer men massaal is gevaccineerd.
pi_199052300
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:
Ondertussen is Nederland (weer) n van de snelste jongetje van de klas:
[ afbeelding ]
Ik ben nog sceptisch, of de vaccinatiecijfers op waarheid berusten, en niet te optimistisch te worden ingeschat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199052312
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:11 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ja en nul euro is minder. Niet doen dus. Zou een zeer vreemde realiteit zijn als een bioscoop in juli maar op 10% mag draaien, wanneer men massaal is gevaccineerd.
En t/m juli nog maar even twee maanden dicht?
pi_199052313
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ben nog sceptisch, of de vaccinatiecijfers op waarheid berusten, en niet te optimistisch te worden ingeschat.
Ik niet, het is ook niet zo vreemd, elk EU land krijgt naar ratio van bewoners vaccins, dus op het moment dat je alles wegprikt richting je voorraad dan kom je van zelf op het zelfde percentage.
  zondag 18 april 2021 @ 12:13:21 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199052327
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Stoor me ook aan de mensen die hun kinderen thuis houden, omdat ze zelf een risicogeval zijn.
Vind dat tamelijk overdreven. Ik blijf ook thuis, doe zelf geen boodschappen, vermijd anderen zoveel mogelijk. Maar mijn zoon gaat gewoon werken.
Mensen onder de 50 zijn geen risicogeval.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_199052337
Daarnaast heeft je voorraad een steeds kleinere invloed op het vaccinatie percentage er van uitgaande dat je voorraad ongeveer even groot blijft.
pi_199052340
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En t/m juli nog maar even twee maanden dicht?
Zou misschien wel rendabeler zijn ja. Je kan beter dicht zijn dan af en toe een kruimel toegeworpen krijgen. Zou ik zelf jammer vinden want ik ga graag naar de bioscoop.
pi_199052342
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Een heel stuk lager, geen is te sterk uitgedrukt.
  zondag 18 april 2021 @ 12:14:53 #14
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199052350
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Malaria en Zika virus
Malaria (en Zika evenmin) kan toch geen voet aan de grond krijgen in Nederland?
  zondag 18 april 2021 @ 12:15:13 #15
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199052352
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 10:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jij bepaalt niet voor een ander wat een bullshit reden is.

Mensen die voor een vaccinatieplicht zijn zijn een gevaar voor de volksgezondheid.
nee, absoluut niet. Wat denk van mensen die in de zorg werken en zorg moeten dragen voor zwakkeren en zieken in de samenleving?. Voor de zorgverleners is de vaccinatieplicht een goed discussie punt.
pi_199052363
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:14 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Zou misschien wel rendabeler zijn ja. Je kan beter dicht zijn dan af en toe een kruimel toegeworpen krijgen. Zou ik zelf jammer vinden want ik ga graag naar de bioscoop.
Daarnaast hebben bioscopen een erg goede financile dekking, dat zijn vrijwel allemaal grote concerns die goedkoop kunnen lenen op dit moment.
pi_199052368
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, absoluut niet. Wat denk van mensen die in de zorg werken en zorg moeten dragen voor zwakkeren en zieken in de samenleving?. Voor de zorgverleners is de vaccinatieplicht een goed discussie punt.
Een plicht waarbij een overheid gaat bepalen dat je iets in je lichaam stopt is nooit een goed discussiepunt.
  zondag 18 april 2021 @ 12:16:20 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199052369
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een heel stuk lager, geen is te sterk uitgedrukt.
Tenzij een autoimmuunziekte, maar een klein risico lopen is niet hetzelfde als 'risicogeval' zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 18 april 2021 @ 12:17:06 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199052387
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 12:14 schreef tja77 het volgende:

[..]

Met alle global warming weet je dat maar nooit ;)
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 18 april 2021 @ 12:17:41 #20
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_199052392
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 11:56 schreef la_perle_rouge het volgende: [..] Tbc wordt veroorzaakt door een bacterie en wordt met anti-biotica effectief bestreden. In WestEuropa komt het nog maar zelden voor (o.a. Doordat niemand meer besmette melk drinkt) zelden voor, maar zodra er een geval bij een dokter binnenkomt, wordt er contactonderzoek en bevolkingsonderzoek in de omgeving gedaan, de Mantoux. En je bent verplicht daaraan mee te werken. Vroeger moest iedereen die in het onderwijs werkte jaarlijks zo’n krasje op de arm laten zetten om te controleren of je tbc-vrij was. Dat was hartstikke verplicht, weigering was ontslag. Op die manier werden haarden effectief opgespoord en ingedamd. Daar is men in 1979 of zo mee gestopt, omdat er al een paar jaar geen gevallen meer gevonden werden. Er is dus bescherming! Malaria is een parasiet. Deze wordt niet van mens op mens overgedragen. Als je naar een malaria-gebied wil, is dat je eigen keuze. Je kan dan 6 weken vtv beginnen met het innemen van een medicijn of je zelf ter plekke beschermen met een muskietennet. Het is een vervelende ziekte, maar een pandemie is onmogelijk, voor een pandemie moeten mensen elkaar aansteken en niet middels een in Nederland (nog) niet voorkomende mug/tussengastheer. Malaria is dus per definitie geen infectieziekte. In Nederland bescherming organiseren voor een niet-besmettelijke tropische ziekte komt mij onzinnig voor.
Ik pakte expres deze voorbeelden en zal uitleggeb waarom

In beide gevallen is nog nooit een vaccinatieplicht geweest
Voor TBC (inreizigers, hoog risico doelgroepen die hier komen wonen) is de vaccinatiebereidheid al jaren stabiel op ik dacht 55%
En dat vinden we prima. De plicht om mee te werken aan onderzoek bij een duidelijke uitbraak is er, echter het voorkmen hiervan is geen plicht.

Malaria, klopt, op dit moment.
En hoe kwam dat in Nederland? Zie:

quote:
In Nederland werd malaria veroorzaakt door P. vivax en P. malariae. In de periode 1945-1955 werd malaria in Nederland uitgeroeid door effectieve behandeling van patinten met chloroquine en bestrijding van muggen met DDT. Het laatste autochtone geval van malaria werd in 1959 geregistreerd en in 1970 kreeg Nederland door de Wereld Gezondheids Organisatie als een van de laatste landen in Europa het predicaat 'Malaria vrij'.
Zonder plicht tot nemen van medicatie, en wel met bescherming. De oorzaak werd hier heel effectief aangepakt, proportioneel voor de context en situatie.
Die individuen die dan nog inreizen zonder bescherming ertegen in malarialanden of die dat weigeren kunnen individuele afwegingen maken en krijgen individuele zorg en aanpak.

Als bij Covid straks voldoende mensen zijn gevaccineerd en daar lijkt het toch echt vanzelf qua bereidheid wel op, is er geen lijdensdruk meer voor de zorg en kan het vaccin ook gewoon zonder verplichting beschikbaar zijn.

Individuele afwegingen en consequenties. Er zullen wat mensen ziek worden nog, en ook via anderen (al gaat aantal transmissies natuurlijk naar verwachting drastisch dalen, zie Isral), maar dat weegt absoluut niet op tegen de impact en onvrijheden een vaccinatieplicht.

Dat was dus mijn punt, hoop dat dit wat duiding geeft hierin
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199052395
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 12:14 schreef tja77 het volgende:

[..]

Als de temperatuur blijft stijgen is dat gevaar er wel, daarnaast heeft Nederland best een goed systeem voor dit soort beesten, veel slootjes, vijvertjes, etc.
pi_199052397
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik vind het wel apart dat familie van mijn vrouw bijna allemaal is ingent is, de groep 40+ in ieder geval, in het arme Uruguay. Maar familie dat we hebben in Duitsland, Nederland en Zwitserland nog niemand, enkel twee die in de zorg werken. Heel Europa heeft er een potje van gemaakt :')
pi_199052409
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Geen zou ik niet willen zeggen, de opnames beginnen vanaf 40 al hoger te worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199052430
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 11:48 schreef raptorix het volgende:
Overigens voorspel ik de komende weken een drama onder allochtonen dankzij het compleet falende beleid van Hugo, die laten zich namelijk massaal niet vaccineren en denken nog steeds dat ze binnen moeten blijven, lekker kinderen op bezoek de komende tijd, slechte gezondheid, slechte ventilatie, een ramp die je kon aan zien komen.
Vergeet ook niet dat ze vaak laaggeschoold werk verrichten waarbij ze op hun werkplek nauw contact hebben met massaal in containers "gehuisveste" oost-Europese werknemers. Intensieve menshouderij, what could possibly go wrong?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199052444
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:18 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik vind het wel apart dat familie van mijn vrouw bijna allemaal is ingent is, de groep 40+ in ieder geval, in het arme Uruguay. Maar familie dat we hebben in Duitsland, Nederland en Zwitserland nog niemand, enkel twee die in de zorg werken. Heel Europa heeft er een potje van gemaakt :')
Wet van de remmende voorsprong, overigens zijn Chili en Uruguay helemaal niet zulke gekke landen, Chili is op veel gebieden een voorbeeld voor prima Libertarische ideen.
  zondag 18 april 2021 @ 12:22:12 #26
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199052459
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Een plicht waarbij een overheid gaat bepalen dat je iets in je lichaam stopt is nooit een goed discussiepunt.
wel in geval van een pandemie, dan zal men mee moeten werken om die te bestrijden.
pandemie is een wereldwijde crisis. dus zou het dan ook wereldwijd moeten gelden voor zorgmedewerkers.
pi_199052464
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wet van de remmende voorsprong, overigens zijn Chili en Uruguay helemaal niet zulke gekke landen, Chili is op veel gebieden een voorbeeld voor prima Libertarische ideen.
Ze hebben het niet zo slecht voor Zuid-Amerikaanse standaarden, maar je kan het echt niet vergelijken met landen als Duitsland, Nederland, Zwitserland. Ik vind het knap dat ze het daar zo goed op orde hebben, en men hier compleet faalt en het zo lang duurt.

Ze zijn daar 2-3 maanden later begonnen met vaccineren als hier.
  zondag 18 april 2021 @ 12:22:58 #28
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199052470
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als de temperatuur blijft stijgen is dat gevaar er wel, daarnaast heeft Nederland best een goed systeem voor dit soort beesten, veel slootjes, vijvertjes, etc.
Temperatuur gaat toch maar marginaal omhoog?
pi_199052492
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:22 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ze hebben het niet zo slecht voor Zuid-Amerikaanse standaarden, maar je kan het echt niet vergelijken met landen als Duitsland, Nederland, Zwitserland. Ik vind het knap dat ze het daar zo goed op orde hebben, en men hier compleet faalt en het zo lang duurt.
Waarschijnlijk is de bureaucratie daar minder van toepassing, en hanteren ze daar meer het principe "niet lullen maar poetsen"
pi_199052494
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wel in geval van een pandemie, dan zal men mee moeten werken om die te bestrijden.
pandemie is een wereldwijde crisis. dus zou het dan ook wereldwijd moeten gelden voor zorgmedewerkers.
Nee, ook dan niet.
pi_199052496
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 12:22 schreef tja77 het volgende:

[..]

Temperatuur gaat toch maar marginaal omhoog?
Het probleem is dat je vaak net een randje over moet om een klimaat te scheppen, het probleem is wel dat je dit soort zaken niet makkelijk "fixed"
pi_199052501
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 10:07 schreef Arizona het volgende:
Zijn ze in de diverse buitenlanden eigenlijk ook bezig met het optuigen van testsamenlevingen?
Ja, in Duitsland zijn bedrijven verplicht hun medewerkers twee keer per week een sneltest te laten doen. De overheid en de bedrijven betalen dit, mensen zelf niet. Vandaar de onrust met grenswerkers. Ik heb gehoord dat ouders van schoolgaande kinderen de zelftests in pakketten van 10 stuks per kind toegestuurd hebben gekregen, genoeg voor 5 weken. Hier is onrust over omdat de verantwoordelijkheid bij de ouders wordt gelegd en wie controleert of ze het ook doen?
Daarnaast zijn er plaatselijke tests gedaan, iedereen met een negatieve sneltest mocht in de stad winkelen, op caf, naar theater etc. Daarmee hebben ze uitgevonden dat de sneltest de eerste twee symptoomloze dagen niet registreert, er zijn toch mensen besmet. Vanaf symptoomloze dag 3 vist de sneltest er 50% uit. Dat is vervelend, want die sneltests zijn juist bedoeld voor het ontdekken van symptoomloze maar besmettelijke mensen. Met symptomen hoef je geen sneltest te doen, dan moet je naar een teststraat.

Daarnaast klagen de Duitsers ook steen en been over hun vaccinatiestrategie en over het feit dat in de media de mening van iemand die 20 jaar geleden huidziekten heeft gestudeerd even zwaar weegt als het advies van iemand die virologie studeerde en de laatste 20 jaar in dat vakgebied heeft gewerkt.
Altijd fijn om even over de grens te kijken om te zien dat het daar ook niet van een leien dakje gaat.
pi_199052508
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is dat je vaak net een randje over moet om een klimaat te scheppen, het probleem is wel dat je dit soort zaken niet makkelijk "fixed"
Gelukkig komt er binnenkort een OMT voor het klimaat.
  zondag 18 april 2021 @ 12:26:33 #34
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199052519
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, ook dan niet.
je kan wel Nein blijven roepen, maar ik zie geen alternatieven van jou, dus je onliners kun je in je zak stoppen.
pi_199052521
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:22 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ze zijn daar 2-3 maanden later begonnen met vaccineren als hier.
Wij hebben een stelsel dat is gebaseerd op kwaliteit en controle, doorgaans zorgt dat voor goede zaken, zoals strenge toelatingseisen en controle, echter in een crisis werkt dat juist tegen qua snelheid en omdat alles via wetten is geborgd kan je er ook niet zo makkelijk van af stappen.

In dat soort landen is zo een vangnet er vaak niet, de president roept de noodtoestand uit, slijmt even bij China voor wat spul, en je kunt spuiten :)
pi_199052532
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:25 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Gelukkig komt er binnenkort een OMT voor het klimaat.
Ze kunnen dan gewoon het huidige OMT gebruiken, die roepen ook vooral over zaken waar ze geen expert in zijn.
  zondag 18 april 2021 @ 12:27:32 #37
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199052533
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

En Uruguay is een voorbeeldland voor sociaal-democratische ideeen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_199052536
Bruls nogmaals

quote:
Bruls tegen Rutte: op 28 april cht versoepelen in buitenlucht

Tot nu toe werden beoogde versoepelingen steeds uitgesteld. Dat is niet meer te verdedigen, vindt Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad namens alle Veiligheidsregio’s en zelf burgemeester van Nijmegen.

„Wij zullen tijdens het Veiligheidsberaad maandagavond pleiten om die eerste datum, 28 april, wel stappen te gaan nemen. Zeker in de buitenlucht. Dat je dus iets met die terrassen gaat doen. Vooral dus voor groepen mensen buiten. Dat had wat ons betreft ook wel deze week gekund. Je geeft daarmee geweldig veel ruimte aan de samenleving. En dat is echt nodig”, zei Bruls in tv-programma WNL op Zondag.

Bruls geeft ook aan dat ambtenaren op hun tenen lopen. „Als het om de handhaving gaat, ook richting Koningsdag, zou ik zeggen: „Go with the flow. Het is ondoenlijk om tegen zulke grote groepen mensen te zeggen dat het niet meer kan. Dat geldt niet alleen voor mensen in de zorg, maar ook in de handhaving. Die doen dit nu ook al een jaar lang.”
pi_199052541
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je kan wel Nein blijven roepen, maar ik zie geen alternatieven van jou, dus je onliners kun je in je zak stoppen.
:D

Ik ben gewoon pertinent tegen. Mijn argument is er 1 en die heb ik je gegeven, kan je wel ‘ja’ blijven roepen maar dat heeft geen zin.
pi_199052544
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wij hebben een stelsel dat is gebaseerd op kwaliteit en controle, doorgaans zorgt dat voor goede zaken, zoals strenge toelatingseisen en controle, echter in een crisis werkt dat juist tegen qua snelheid en omdat alles via wetten is geborgd kan je er ook niet zo makkelijk van af stappen.

In dat soort landen is zo een vangnet er vaak niet, de president roept de noodtoestand uit, slijmt even bij China voor wat spul, en je kunt spuiten :)
Controle om daarna weer een vaccinatie-stop in te lassen. :') Ja, ze maken zich daar niet zo druk om die 3 vaccinatie-doden per miljoen.
pi_199052546
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]

En Uruguay is een voorbeeldland voor sociaal-democratische ideeen.
Dat is de luxe van een jonge democratie, daar kun je het snelste stappen maken, het probleem komt als men aan de luxe is gewent of even te maken krijgt met een dip in de wereldeconomie, Brazilie heeft dat recentelijk bijvoorbeeld ondervonden.
  zondag 18 april 2021 @ 12:28:57 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199052550
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:27 schreef Cynicio het volgende:
Bruls nogmaals
[..]

Hoeveel kansen gaat hij de regering nog geven? Man man man
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199052558
Bruls is zeker geprikt met ze vette pens :)
  zondag 18 april 2021 @ 12:30:05 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199052563
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is de luxe van een jonge democratie, daar kun je het snelste stappen maken, het probleem komt als men aan de luxe is gewent of even te maken krijgt met een dip in de wereldeconomie, Brazilie heeft dat recentelijk bijvoorbeeld ondervonden.
Uruguay is wel van oudsher al een veel verder ontwikkeld en westerser land dan Brazilie, tot in de jaren 60 was men daar ongeveer even rijk als in West-Europa.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_199052567
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:27 schreef Cynicio het volgende:
Bruls nogmaals
[..]

Aan de ene kant ben ik blij met deze reactie van Bruls.

Aan de andere kant vind ik hem een draaikont eerste klasse omdat hij ook perioden heeft gekend met uitspraken die voor streng strenger strengst bepleitten.
pi_199052573
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Uruguay is wel van oudsher al een veel verder ontwikkeld en westerser land dan Brazilie, tot in de jaren 60 was men daar ongeveer even rijk als in West-Europa.
Het is natuurlijk ook maar een klein landje he :)
pi_199052575
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Uruguay is wel van oudsher al een veel verder ontwikkeld en westerser land dan Brazilie.
Jep, mooi land ^O^ . Brazili is gigantisch groot, is niet te vergelijken en dat maakt het ook veel moeilijker te besturen.
pi_199052577
2 Brulsen voor dit topic:

zondag 18 april 2021 @ 12:31:42 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199052578
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook maar een klein landje he :)
En weinig overgebleven inheemse bevolking, net als Argentinie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_199052581
Ben je getest voor een Efteling fieldlab moet je alsnog afstand houden in de wachtrij:

quote:
"In de wachtrijen wordt, in het belang van het onderzoek, nog steeds de anderhalve meter afstand gehanteerd. Met uitzondering van enkele locaties, dat wordt aangegeven met behulp van borden."
pi_199052583
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

En weinig overgebleven inheemse bevolking, net als Argentinie.
Hadden ze maar moeten vaccineren toen de Spanjaarden kwamen!
pi_199052587
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:31 schreef raptorix het volgende:
2 Brulsen voor dit topic:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal hij al gevaccineerd zijn? :7
pi_199052604
Je kan van Bruls vinden wat je wil, maar het perspectief van de burgemeesters is wel interessant. Die hebben geen zin om groepen mensen die geen vlieg kwaad doen weg te moeten vegen. Ik ben benieuwd hoe Koningsdag eruit gaat zien.
pi_199052630
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:34 schreef Cynicio het volgende:
Je kan van Bruls vinden wat je wil, maar het perspectief van de burgemeesters is wel interessant. Die hebben geen zin om groepen mensen die geen vlieg kwaad doen weg te moeten vegen. Ik ben benieuwd hoe Koningsdag eruit gaat zien.
Net als vorig jaar, denk ik? Het is lekker weer, mensen lopen een stukje en drinken een wijntje oid. Alle oranjetompoucen zijn alweer vroeg uitverkocht, want "dan is het toch nog een beetje koningsdag"
  zondag 18 april 2021 @ 12:37:07 #55
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199052646
quote:
Je zag gister ook al feesten op straat met drank, muziek en grote groepen, waarbij de politie aanwezig is maar op afstand blijft zolang de sfeer goed blijft.
Inderdaad, omdat de tijd van repressie voorbij is en het tijd voor voor deugdelijke alternatieven.

Op koningsdag zal je dus ook veel gezelligheid, drukte en drank op straat zien. En dat wordt lekker op zijn beloop gelaten :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_199052650
quote:
Ze hebben ook helemaal geen rele mogelijkheden om te handhaven, om een voorbeeld te geven, ik woon in Amsterdam Oud-West, qua oppervlak en bewoners ongeveer net zo groot als Monaco, maar we hebben niet eens een politiebureau meer, ga dat maar eens handhaven.

*O* *O* *O* *O* *O*
pi_199052651
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:35 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Net als vorig jaar, denk ik? Het is lekker weer, mensen lopen een stukje en drinken een wijntje oid. Alle oranjetompoucen zijn alweer vroeg uitverkocht, want "dan is het toch nog een beetje koningsdag"
Er zal wel een half soort gedoogbeleid zijn. Zolang mensen geen impromptu festivals organiseren in het Vondelpark zal de politie niet gauw ingrijpen.

Ik hoop trouwens dat het lekker weer is!
pi_199052660
twitter
de druk wordt nog wat verder opgevoerd, maar het zal wel tegen dovemansoren gericht zijn.
Zonder wrijving geen glans
pi_199052666
Ik zou je trouwens adviseren om op tijd drank in te slaan, zou me niet verbazen als ze een verkoop verbod hebben al in de dagen ervoor.
pi_199052667
quote:
Sommige Horeca zullen afhaalloketjes hebben waar het mag, en voor de rest net als vorig jaar.
Er is niet voor niets 28 april gekozen natuurlijk voor eventuele versoepeling.
pi_199052669
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]de druk wordt nog wat verder opgevoerd, maar het zal wel tegen dovemansoren gericht zijn.
Ze gaan het maandagavond roepen, maar de besluiten worden vandaag al gemaakt :D
pi_199052671
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:31 schreef _serial_ het volgende:
Ben je getest voor een Efteling fieldlab moet je alsnog afstand houden in de wachtrij:
[..]

Om gedrag te testen ofzo? (Hoeveel mensen dat dan ook daadwerkelijk doen en of er niet ergens hickups ontstaan)
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_199052676
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Sommige Horeca zullen afhaalloketjes hebben waar het mag, en voor de rest net als vorig jaar.
Er is niet voor niets 28 april gekozen natuurlijk voor eventuele versoepeling.
Dat hebben ze nu al, onze straat is feitelijk al een open terras :)
pi_199052679
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:38 schreef raptorix het volgende:
Ik zou je trouwens adviseren om op tijd drank in te slaan, zou me niet verbazen als ze een verkoop verbod hebben al in de dagen ervoor.
De stadsparken in Amsterdam (en andere steden) zullen wel preventief gesloten worden verwacht ik.
pi_199052688
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De stadsparken in Amsterdam (en andere steden) zullen wel preventief gesloten worden verwacht ik.
Amsterdammers hebben daar doorgaans schijt aan :D
pi_199052692
quote:

[..]

De beste manier om mensen te spreiden is natuurlijk om ze minder plek te geven om zich te bewegen *O*
  zondag 18 april 2021 @ 12:40:51 #67
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199052696
quote:

[..]

Zodat de straten nog voller komen te staan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_199052700
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:35 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar de stoute schoenen aangetrokken en ben overdag met een aantal vrienden Amsterdam in gegaan. Was wel een unieke sfeer, heel gemoedelijk en alleen maar Amsterdammers, wat een unicum is met Koningsdag. Wel hield iedereen zich nog wel echt strikt aan de regels en was er ook wel angst voor de politie (boete was toen nog 350 euro en strafblad) waardoor er niet echt grote groepen ontstonden.

Dat is dit jaar wel anders vrees ik.
pi_199052704
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zodat de straten nog voller komen te staan?
Je kunt ook het water gebruiken he })
pi_199052706
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]de druk wordt nog wat verder opgevoerd, maar het zal wel tegen dovemansoren gericht zijn.
Waar blijven de long covid en kerngezonde 30-minners op de IC verhalen eigenlijk dit weekend?
  zondag 18 april 2021 @ 12:41:49 #71
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199052708
quote:

[..]

Dat zal best, de grap is dat er ruim voldoende parken zijn in Nederland waar niet gehandhaafd wordt/kan worden. Ik kom uit een gat in Brabant, het was hier gisteren gezellig druk overal. Heb geen boa gezien. Ga zo weer even kijken of er wat te doen is en verwacht ook geen handhaving te zien. En ja, we hebben een eigen politiebureau...
pi_199052710
Breda vraagt kabinet of 538-Oranjedag kan doorgaan na massale ondertekening petitie

quote:
In het tv-programma WNL Op Zondag zei Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad, vanmorgen dat de 538-Oranjedag de uitzondering op de regel is. "Je kunt blijven twisten, maar aan de andere kant: als je nooit uittest hoe je straks weer fatsoenlijk en coronaproof dingen kunt doen, dan weet ik hoe het gaat. Dan gaan er dingen mis en zegt iedereen: hoe heb je dat zo kunnen laten gebeuren?"
Nee, je wilt straks gewoon evenementen zonder maatregelen en testen.
pi_199052712
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:41 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Waar blijven de long covid en kerngezonde 30-minners op de IC verhalen eigenlijk dit weekend?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ntiochia-selim-karar
  zondag 18 april 2021 @ 12:42:50 #74
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199052722
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:28 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik ben gewoon pertinent tegen. Mijn argument is er 1 en die heb ik je gegeven, kan je wel ‘ja’ blijven roepen maar dat heeft geen zin.
Je wilt echt niet dat mensen die je nauw aan het hart liggen, verzorgt worden door niet gevaccineerde zorgmedewerkers. Als ze niet willen vaccineren, dan raad ik ze een baanwissel aan.
pi_199052724
Frankrijk zit nog tot 3 mei potdicht op slot. Geen testsamenleving: thuisblijven tussen 19.00 en 6.00 uur, niet verder dan 10 km van je huis, boete 135 tot 3750 en cas de rcidive.
Geen verkeer tussen de regio’s, ook niet om kinderen van de ene naar de andere ouder te brengen (aan de Franse nummerborden kan je zien waar je woont, alle nummerborden in de Allier beginnen met 03.)
Fransen die in het buitenland verblijven mogen nog net naar huis terug...

Qua vaccinatie zijn ze ook met de oudsten en kwetsbaarsten begonnen, ze zeggen dat al 12,5 miljoen mensen een eerste prik hebben gehad. In mega-vaccinatecentra zetten ze 7 dagen per week 1000 prikken.
En -verrassend- de prikken worden gezet door de sapeurs-pompiers. De brandweer dus.
pi_199052729
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:41 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik had die Prof die dat geroepen had gemailed:

Zijn antwoord:

quote:
Beste Raptorix,

Bedankt voor je bericht. In de NICE database zie ik inderdaad (nog-) geen heel duidelijke trend naar steeds jongere patienten. In mijn eigen ziekenhuis en dat van een aantal collega’s kunnen we echter niet om deze waarneming heen. Het kan toeval zijn dat we dit in onze eigen ziekenhuizen zien gebeuren; het kan ook dat het nog even duurt voordat het in de cijfers van NICE zichtbaar wordt.

Vriendelijke groet,

Diederik van Dijk
  zondag 18 april 2021 @ 12:43:48 #77
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_199052731
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:40 schreef Cynicio het volgende:

[..]

De beste manier om mensen te spreiden is natuurlijk om ze minder plek te geven om zich te bewegen *O*
Die strategie volgen ze al maandenlang dus op zich zou die keuze niet vreemd zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_199052736
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
In mega-vaccinatecentra zetten ze 7 dagen per week 1000 prikken.
1000 per week?
pi_199052738
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:42 schreef _serial_ het volgende:
Breda vraagt kabinet of 538-Oranjedag kan doorgaan na massale ondertekening petitie
[..]

Als men besluit dit evenement af te lasten is dat in mijn ogen echt een gevoelige nederlaag voor het hele testgebeuren.
pi_199052755
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:44 schreef Haags het volgende:

[..]

Als men besluit dit evenement af te lasten is dat in mijn ogen echt een gevoelige nederlaag voor het hele testgebeuren.
Gaat ook niet gebeuren verwacht ik.
Wellicht hooguit verplaatsen met 2 weken.
  zondag 18 april 2021 @ 12:45:53 #81
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199052757
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Je wilt echt niet dat mensen die je nauw aan het hart liggen, verzorgt worden door niet gevaccineerde zorgmedewerkers. Als ze niet willen vaccineren, dan raad ik ze een baanwissel aan.
Onzin, het gaat er mij om dat die mensen kundig in hun werk zijn, niet of ze prikken in hun arm hebben gezet. Immers, je kunt met zo'n prik nog steeds besmettelijk zijn, dus het maakt geen fluit uit wat dat betreft. Daarbij is de hoeveelheid beschermende kleding en voorschriften in Nederlandse ziekenhuizen verder prima geregeld.

Daar staat tegenover dat lichamelijke integriteit, ongeacht je beroep, een groot goed is en dat moeten we ook zo houden. Ook is een plicht voor vaccinatie een goede weg om de vaccinatiebereidheid te doen kelderen en de, toch al mensen te kort hebbende, beroepsgroep nog verder uit te dunnen. Dwang is altijd vragen om problemen. Zorg voor goede voorlichting, daar heb je veel meer aan.
pi_199052759
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zijn antwoord:
[..]

Onderbuikgevoel dus, kan de beste overkomen zullen we maar zeggen.
- verwijderd door admin -
pi_199052761
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

De Abs en Diederiks van deze wereld vallen straks in een zwart gat, maar jij hebt er ook bekant een voltijdsbaan aan.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_199052770
quote:
10s.gif Op zondag 18 april 2021 12:46 schreef groenen het volgende:

[..]

Onderbuikgevoel dus, kan de beste overkomen zullen we maar zeggen.
Ja hoor, was gewoon hele nette reactie, en psychologisch vanuit het waarnemingsperspectief ook gewoon waar, hij werkt ook in Utrecht natuurlijk, die hebben ook jongste bevolking van Nederland.
pi_199052776
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
Frankrijk zit nog tot 3 mei potdicht op slot. Geen testsamenleving: thuisblijven tussen 19.00 en 6.00 uur, niet verder dan 10 km van je huis, boete 135 tot 3750 en cas de rcidive.
Geen verkeer tussen de regio’s, ook niet om kinderen van de ene naar de andere ouder te brengen (aan de Franse nummerborden kan je zien waar je woont, alle nummerborden in de Allier beginnen met 03.)
Fransen die in het buitenland verblijven mogen nog net naar huis terug...

Qua vaccinatie zijn ze ook met de oudsten en kwetsbaarsten begonnen, ze zeggen dat al 12,5 miljoen mensen een eerste prik hebben gehad. In mega-vaccinatecentra zetten ze 7 dagen per week 1000 prikken.
En -verrassend- de prikken worden gezet door de sapeurs-pompiers. De brandweer dus.
Wij moeten nu ook alles dichtgooien.
Scholen een week dicht.
Daarna begint de meivakantie.
Na de mei vakantie kunnen we dingen opengooien als het aantal besmettingen flink gedaald is.
Dan zullen de meeste mensen al gevaccineerd zijn.
pi_199052777
quote:
10s.gif Op zondag 18 april 2021 12:46 schreef nostra het volgende:

[..]

De Abs en Diederiks van deze wereld vallen straks in een zwart gat, maar jij hebt er ook bekant een voltijdsbaan aan.
Mijn echte werk is het continue automatiseren van zaken, dus daar heb ik weinig werk aan >:)
pi_199052779
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Gaat ook niet gebeuren verwacht ik.
Wellicht hooguit verplaatsen met 2 weken.
Misschien beter verplaatsen naar het moment dat Nederland zijn 1e wedstrijd op het EK speelt. Dan krijg je namelijk helemaal een wildgroei aan spontane feestjes.
  zondag 18 april 2021 @ 12:48:55 #88
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_199052785
quote:
[..]

Waarom zouden we straks berhaupt "coronaproof" evenementen moeten willen?

Als 50+ ingent is dan is het wel klaar en maakt het mij niet uit of er een paar mensen met corona tussen lopen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_199052792
quote:
[..]

Radio 538 maakte deze week bekend dat er meer dan een miljoen tickets waren aangevraagd voor de 10.000 beschikbare plekken.

:o
  zondag 18 april 2021 @ 12:49:39 #90
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199052796
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mijn echte werk is het continue automatiseren van zaken, dus daar heb ik weinig werk aan >:)
Jij bent dus degene die alle Diederiks van alle ziekenhuizen automatisch email-bombed iedere week met deze vragen? >:)
pi_199052801
Alle deelnemers proefvakantie Rhodos toch negatief getest

Hoeveel PCR cycles zouden ze aan dat apparaat gevoerd hebben op Rhodos.
  zondag 18 april 2021 @ 12:51:22 #92
67174 Dos37
Come on Twente
pi_199052810
quote:
Eens ze mogen echt hopen op slecht weer. Als het 20-25 graden en blauwe lucht kun je nagaan wat er gaat gebeuren
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_199052811
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Haha, en iets wat je vaker dan 1x doet moet je sowieso automatiseren.
pi_199052812
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

1000 per week?
https://www.gouvernement.(...)les-sapeurs-pompiers
Nee, in de 38 vaccinodromes proberen ze een gemiddelde van 2000 per dag te halen. In de 140 mobiele vaccinatestations (vaccimobiles) halen ze dat niet, maar gemiddeld komen ze per vaccinatieplek op 1000 per dag.
pi_199052816
quote:
10s.gif Op zondag 18 april 2021 12:49 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Jij bent dus degene die alle Diederiks van alle ziekenhuizen automatisch email-bombed iedere week met deze vragen? >:)
Nee hoor die mensen moeten ook gewoon rustig hun werk kunnen doen, alleen Gommers zou eens wat vaker ze snavel moeten houden, de mans is inmiddels viroloog, epidimoloog, socioloog, terwijl hij gewoon over bedjes gaat.
  Spellchecker zondag 18 april 2021 @ 12:52:34 #96
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199052824
quote:
[..]

Hubert Bruls ... die de bezoekers aan zijn eigen stadsstrand niet eens onder controle kon houden.
  Spellchecker zondag 18 april 2021 @ 12:53:36 #97
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199052835
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:51 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Eens ze mogen echt hopen op slecht weer. Als het 20-25 graden en blauwe lucht kun je nagaan wat er gaat gebeuren
ME maak je borst maar weer nat.
pi_199052836
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:51 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

https://www.gouvernement.(...)les-sapeurs-pompiers
Nee, in de 38 vaccinodromes proberen ze een gemiddelde van 2000 per dag te halen. In de 140 mobiele vaccinatestations (vaccimobiles) halen ze dat niet, maar gemiddeld komen ze per vaccinatieplek op 1000 per dag.
Dank.

In de eerste fase werden de XL vaccinatieposten op 2800 per dag ingeschat.
We hadden er toen 25, in de eerste fase hebben we echter nooit de capaciteit van 2800 per dag gehaald

Gelukkig lijkt er nu wel echt versnelling in te komen (we hebben ook meer posten inmiddels)
Dus wellicht prikken ze nu wel die 2800 per dag weg, mag ook wel na 4 maanden.
pi_199052854
Even Marcel Levi bij Buitenhof luisteren :)
pi_199052873
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee hoor die mensen moeten ook gewoon rustig hun werk kunnen doen, alleen Gommers zou eens wat vaker ze snavel moeten houden, de mans is inmiddels viroloog, epidimoloog, socioloog, terwijl hij gewoon over bedjes gaat.
Je vergeet Instagram influencer
pi_199052886
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:56 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Je vergeet Instagram influencer
Oja :)
Ik ben meer van de Twitters dus was dat vergeten :)
  zondag 18 april 2021 @ 12:59:17 #102
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199052904
Mss moeten de burgermeesters eens de koppen bij elkaar steken en de beslissing nemen om te laten zien wat democratie nu cht is en betekend. :Y

Dat schijnen Rutte en consorten vergeten te zijn.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 18 april 2021 @ 12:59:35 #103
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199052908
weet iemand of de threshold waarde van positief bevonden nog steeds hetzelfde is al bijvb vorige jaar zomer?
pi_199052914
Breda gaat definitief door (T.).
pi_199052935
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:59 schreef nostra het volgende:
Breda gaat definitief door.
Kunnen ze dat evenement niet gewoon wat breder trekken en heel Breda betrekken in het experiment? Lokale horeca en winkels open. De ellende begon in Brabant en daar moet het ook eindigen.
pi_199052958
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:01 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Kunnen ze dat evenement niet gewoon wat breder trekken en heel Breda betrekken in het experiment? Lokale horeca en winkels open. De ellende begon in Brabant en daar moet het ook eindigen.
Carnaval viert men doorgaans niet in grote kring.
pi_199052965
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:01 schreef Cynicio het volgende:

[..]

538 gaat "in gesprek" met de lokale horeca daarover.

Ben wel benieuwd hiernaar. Vrees een beetje voor uitwassen gezien de felheid van beide kampen. En ook al vind ik het bijzonder onhandig, word ik ook wel een beetje moe van iedereen en zijn moeder die zich weer achtergesteld voelt en meent die achterstelling ongedaan te moeten maken door een zo groot mogelijke mond in de media op te zetten. Maar bon.
pi_199052986
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:04 schreef nostra het volgende:

[..]

538 gaat "in gesprek" met de lokale horeca daarover.

Ben wel benieuwd hiernaar. Vrees een beetje voor uitwassen gezien de felheid van beide kampen. En ook al vind ik het bijzonder onhandig, word ik ook wel een beetje moe van iedereen en zijn moeder die zich weer achtergesteld voelt en meent die achterstelling ongedaan te moeten maken door een zo groot mogelijke mond in de media op te zetten. Maar bon.
Ik kan die frustratie wel voorstellen, de Horeca is het zwaarst getroffen van allemaal, als jij een kroeg hebt en in die stad mag een ander een feest organiseren met 10.000 man, terwijl je zelf nog niet eens je terras open mag gooien, tjah dat is vragen om problemen.
pi_199053005
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik kan die frustratie wel voorstellen, de Horeca is het zwaarst getroffen van allemaal, als jij een kroeg hebt en in die stad mag een ander een feest organiseren met 10.000 man, terwijl je zelf nog niet eens je terras open mag gooien, tjah dat is vragen om problemen.
Ja, dit dus.
pi_199053018
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, ik kan me het ook zeker voorstellen. Maar goed, de horeca in Utrecht mochten ook een keer, terwijl de rest van het land niet mocht. En voetbalclubs wel en hockey niet. Het is met name qua uitlegbaarheid wat wrang, maar om hier nou ht hete hangijzer van te maken. Snap het wel, soort personificatie van alle frustraties, maar tja.
pi_199053023
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:59 schreef deedeetee het volgende:
Mss moeten de burgermeesters eens de koppen bij elkaar steken en de beslissing nemen om te laten zien wat democratie nu cht is en betekend. :Y

Dat schijnen Rutte en consorten vergeten te zijn.
Burgemeester zijn wel zo'n beetje het minst democratische orgaan binnen dit hele gebeuren.
pi_199053024
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:59 schreef THEFXR het volgende:
weet iemand of de threshold waarde van positief bevonden nog steeds hetzelfde is al bijvb vorige jaar zomer?
Nee de Ct is verhoogd naar 35
  zondag 18 april 2021 @ 13:10:40 #113
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199053026
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Carnaval viert men doorgaans niet in grote kring.
Uh wat? Heb je ooit wel eens carnaval gevierd?
pi_199053034
quote:
5s.gif Op zondag 18 april 2021 13:10 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Uh wat? Heb je ooit wel eens carnaval gevierd?

pi_199053063
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:09 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja, ik kan me het ook zeker voorstellen. Maar goed, de horeca in Utrecht mochten ook een keer, terwijl de rest van het land niet mocht. En voetbalclubs wel en hockey niet. Het is met name qua uitlegbaarheid wat wrang, maar om hier nou ht hete hangijzer van te maken. Snap het wel, soort personificatie van alle frustraties, maar tja.
Zuid-Limburg is ook omgetoverd tot een onneembare vesting om het publiek bij de Amstel Gold Race weg te houden. Als er nou iets goed te regelen zou zijn in de openlucht... Aan de andere kant viert het Cambuur-publiek een feestje en wordt het gedoogd door de gemeente Leeuwarden.

Mensen kunnen denken: dat is krom. Ze kunnen ook denken: de brutalen hebben de wereld, waarom moet ik dan nog roomser dan de paus zijn?
pi_199053070
Marcel Levi legt in buitenhof even in 15 minuten uit hoe het moet en waarom Rutte faalt, prachtig.
pi_199053074
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:14 schreef raptorix het volgende:
Marcel Levi legt in buitenhof even in 15 minuten uit hoe het moet en waarom Rutte faalt, prachtig.
De link
https://www.npostart.nl/buitenhof/18-04-2021/VPWON_1324942
pi_199053076
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:09 schreef nostra het volgende:

[..]

Al met al lijkt het me zinvoller om niet boos te worden op elkaar (hij wel en ik niet), maar op de wereldvreemde apen die dit beleid hebben bedacht.
pi_199053083
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:14 schreef raptorix het volgende:
K3 had daar maar 3 minuten voor nodig.
  zondag 18 april 2021 @ 13:16:47 #120
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199053085
quote:
Ah ja, die uitspraak herinner ik me nog wel. Hebben we smakelijk om gelachen hier. Heb overigens dit jaar geen carnaval gevierd omdat het niet verstandig is maar denken dat carnaval in kleine groepjes gevierd wordt is waarschijnlijk een idee dat mensen boven de rivieren erop na houden. Het was verstandiger geweest om te zeggen dat er dit jaar geen carnaval is, want nu was 'kleine groep' niet van toepassing...
pi_199053091
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Al met al lijkt het me zinvoller om niet boos te worden op elkaar (hij wel en ik niet), maar op de wereldvreemde apen die dit beleid hebben bedacht.
Ja precies dat, maar goed, dat is niet zo makkelijk tastbaar te maken natuurlijk.
pi_199053104
quote:
Mwa, ze zullen wel zwichten voor de kritiek.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199053106
quote:
10s.gif Op zondag 18 april 2021 13:16 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ah ja, die uitspraak herinner ik me nog wel. Hebben we smakelijk om gelachen hier. Heb overigens dit jaar geen carnaval gevierd omdat het niet verstandig is maar denken dat carnaval in kleine groepjes gevierd wordt is waarschijnlijk een idee dat mensen boven de rivieren erop na houden. Het was verstandiger geweest om te zeggen dat er dit jaar geen carnaval is, want nu was 'kleine groep' niet van toepassing...
Ik dit jaar voor het eerst in mijn leven, in die volle tent in Eindhoven :+
pi_199053121
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mwa, ze zullen wel zwichten voor de kritiek.
Staat nog een raadsvergadering inderdaad. Zullen zien.
pi_199053127
quote:
Ik zie op de dag zelf nog wel een openbaar ordeprobleem ontstaan. Niet door die 10.000 personen met een entreeticket, maar allemaal lieden die koffie willen drinken of op een andere manier hun ongenoegen willen uiten.
  zondag 18 april 2021 @ 13:21:27 #126
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199053131
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik dit jaar voor het eerst in mijn leven, in die volle tent in Eindhoven :+
Zolang je de polonaise maar op anderhalve meter deed mocht het toch? Kleine groep is natuurlijk altijd subjectief, dus hangt maar net af van de interpretatie :9
pi_199053144
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:21 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik zie op de dag zelf nog wel een openbaar ordeprobleem ontstaan. Niet door die 10.000 personen met een entreeticket, maar allemaal lieden die koffie willen drinken of op een andere manier hun ongenoegen willen uiten.
pi_199053146
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:21 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Zolang je de polonaise maar op anderhalve meter deed mocht het toch? Kleine groep is natuurlijk altijd subjectief, dus hangt maar net af van de interpretatie :9
Flashbacks naar toen de horeca vorig jaar weer open was en er een aantal video's verschenen waarin polonaises werden gelopen. Schande!
pi_199053179
Marcel Levi in buitenhof in het kort :
- Stel 2e prik uit, kijk naar de ervaring die elders opgedaan is.
- Keep it simpel, niet te veel subcategorietjes gewoon van oud naar jong, hooguit een paar kleine groepjes met hoog risico tussendoor
- Deel van vaccinatieprogramma door ziekenhuizen laten uitvoeren, vaccinatieprogramma eigenlijk door iedereen laten uitvoeren
- Gevoel van urgentie in NL ontbreekt

https://www.npostart.nl/buitenhof/18-04-2021/VPWON_1324942
pi_199053181
Weet iemand hoe je kan vinden wat de percentages zijn van ziekenhuisopname,ic, overlijden per leeftijdsgroep?

Ik zit al een uur te zoeken bijna op de site van het rivm en stichting nice maar zie door de bomen het bos niet meer.
Kom voor me gevoel elke statistiek tegen behalve deze voor de hand liggende.
pi_199053193
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Weet iemand hoe je kan vinden wat de percentages zijn van ziekenhuisopname,ic, overlijden per leeftijdsgroep?

Ik zit al een uur te zoeken bijna op de site van het rivm en stichting nice maar zie door de bomen het bos niet meer.
Die staan toch in wekelijke RIVM rapport?
pi_199053196
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:

https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf

Heeft wel voornamelijk betrekking op IC en minder op ziekenhuizen.
pi_199053215
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Die staan toch in wekelijke RIVM rapport?
Dan lees ik er overheen, zal nog eens checken!
pi_199053226
Maar de verhouding is ongeveer: 3000 overleden, 7000 levend verlaten of nog op de IC.
pi_199053228
Van nu.nl:

Catshuis-beraad in teken van eerste stap in beoogde versoepelingen, maar Rutte is somber

Water is nat, Rutte is ...
pi_199053231
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf

Heeft wel voornamelijk betrekking op IC en minder op ziekenhuizen.
Tnx!
pi_199053242
Containment?
Moet men zich niet gaan beseffen dat we bezig zijn met containment, en dat dat de term gaat zijn die we gaan horen deze zomer?

In een land van 41.000 km2, met een aantal geschatte besmettelijken van rond de 160.000, verspreid over het gehele oppervlak, en een onvermijdelijk X aantal contacten tussen de bevolking van 17 miljoen, alsmede het niet pertinent kunnen voorkomen van besmettingen ondanks afstand en mondkapjes, dat een dagelijks aantal besmettingen ergens tussen de 4.000 en 8.000 het hoogst haalbare is met de huidige maatregelen, en dat in feite ook al maanden de situatie is?
  zondag 18 april 2021 @ 13:32:08 #138
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199053244
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
Van nu.nl:

Catshuis-beraad in teken van eerste stap in beoogde versoepelingen, maar Rutte is somber

wanneer is hij niet somber?
pi_199053245
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Tnx!
Op 1 van de pagina's staat ook mortality rate per periode, je ziet dat overlevingskansen steeds meer stijgen door betere behandeling, daarnaast is de gemiddelde behandelduur ook gezakt, al begreep ik dat die wel weer stijgt omdat er meer "sterke" mensen liggen die langer behandeld kunnen worden.
pi_199053246
quote:
Van nu.nl:

De vlag gaat hier uit wanneer die vent het veld ruimt, dan ben ik niet somber.
pi_199053270
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dan doe ik mee, die man is echt over de houdbaarheid heen. Onbegrijpelijk dat hij er nog zit.
pi_199053274
Ik hoop dat de daling vandaag net zo "goed" is als die van de cryptos :D
pi_199053321
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik zou graag weer mijn username wat eer aan doen. Gaat een beetje moeilijk met hem en Hugo aan het roer.
pi_199053327
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:35 schreef raptorix het volgende:
Ik hoop dat de daling vandaag net zo "goed" is als die van de cryptos :D
Buy the dip.
pi_199053337
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:10 schreef SilverEyes het volgende:
Als ik aan de beurt ben, neem ik direct een vaccinatie. Ook AZ of Janssen, helemaal prima.
Maar ik weiger pertinent om mee te doen aan het testcircus. Om iedereen als potentile besmethaarden te zien. Hou op zeg.

Nog maar een keertje dan :P
We zijn gewoon een angstsamenleving geworden (of 'voorzichtig' zoals sommige mensen het noemen :') ).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199053344
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Buy the dip.
Hoddle for life!
  zondag 18 april 2021 @ 13:42:05 #147
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199053371
quote:
Vaccineren gaat daar ook echt in slakkentempo volgens mij

EDIT: Laat maar, ze zijn goed op gang gekomen zie ik
pi_199053403
quote:
Van nu.nl:

:O
pi_199053407
quote:
Van nu.nl:

een rat?
pi_199053415
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:42 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ongeveer 20% 1 dosis, dus dat valt mee, maar niet zo hard als de VS.
  zondag 18 april 2021 @ 13:45:47 #152
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199053416
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:42 schreef Cynicio het volgende:

[..]

ze zijn eigenlijk fucked, ze weten dat het nog 2 weken door stijgt en sommige zkh liggen ze al op de gang, die hebben geen verdeel systeem zoals bij ons.
  zondag 18 april 2021 @ 13:46:46 #153
67174 Dos37
Come on Twente
pi_199053433
quote:
Is ook alweer teruggedraaid volgens mij. Politie ging dit niet handhaven
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_199053459
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wanneer is hij niet somber?
Moet een tijdje geleden zijn geweest. Ik heb er in ieder geval geen actieve herinnering meer aan.
  zondag 18 april 2021 @ 13:57:11 #155
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199053581
MRNA vaccins hebben ook gewoon die trombose gevallen en tekort aan bloedplaatjes
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread1282493/pg1
pi_199053599
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:57 schreef THEFXR het volgende:
MRNA vaccins hebben ook gewoon die trombose gevallen en tekort aan bloedplaatjes
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread1282493/pg1
Een vaag forum zonder https kan je niet serieus nemen.
pi_199053617
Eerder dan Yorick 8-)

#405 De testfeest editie
🏥🏥🏥 Ziekenhuizen 18 April 2021, bron LCPS

Nieuw: IC: 56 (+6) Ziekenhuizen: 228 (+44)
Gister: IC: 60 Ziekenhuizen: 271

#tehoog 450x :')
  zondag 18 april 2021 @ 14:00:35 #158
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199053623
Gaat @raptorix weer sneller zijn dan het pedante mannetje Yorick _O_
  zondag 18 april 2021 @ 14:00:55 #159
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199053630
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:00 schreef Oliver23 het volgende:
Gaat @:raptorix weer sneller zijn dan het pedante mannetje Yorick _O_
Ja Dus _O_
  zondag 18 april 2021 @ 14:01:42 #160
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199053638
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Een vaag forum zonder https kan je niet serieus nemen.
staat een originele bron ook in
  zondag 18 april 2021 @ 14:04:26 #161
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199053666
twitter
twitter

Ja, goed idee :`)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199053722
Bah

pi_199053729
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 14:04 schreef Caland het volgende:
[ twitter ][ twitter ]

Beetje Russische roulette tafels plaatsen, terecht afgevoerd!
  zondag 18 april 2021 @ 14:08:11 #164
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199053738
Dat seizoenseffect blijft ook maar uit
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199053755
Haha Yorick mad, Twitter media is kaput >:)
pi_199053781
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:08 schreef zalkc het volgende:
De komende 2 weken worden cruciaal daar voor.
pi_199053859
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:08 schreef zalkc het volgende:
Net zoals vaccinatie effect, dacht licht optimistische daling bij 70+ te zien, maar is nu weer een paar dagen aan het stijgen, nog maar niet te spreken van de 50+ en 60+
  zondag 18 april 2021 @ 14:16:54 #168
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199053885
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:08 schreef raptorix het volgende:
Haha Yorick mad, Twitter media is kaput >:)
Wat is jouw geheime bron om te cijfers veel eerder dan Yorick te publiceren?
pi_199053887
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Net zoals vaccinatie effect, dacht licht optimistische daling bij 70+ te zien, maar is nu weer een paar dagen aan het stijgen, nog maar niet te spreken van de 50+ en 60+
Gewoon nog niet genoeg gevaccineerd helaas. Over een maand zouden we vast betere cijfers moeten zien.
pi_199053888
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:07 schreef raptorix het volgende:
Bah

[ afbeelding ]
Ziet er niet best uit
  zondag 18 april 2021 @ 14:17:23 #171
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199053892
quote:
[ twitter ][ twitter ]

_O-

Maar de terrassen moeten dichtblijven! Beter gewoon je drankjes in de volle supermarkt halen, ipv naar je toe laten brengen door een serveerster.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zondag 18 april 2021 @ 14:20:37 #172
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199053927

Eindelijk een daling in de weekcijfers qua IC opnames. Hij is wel klein, maar de stijging is er wel uit _O_
pi_199053944
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

De IC wil nog niet echt naar beneden inderdaad, maar dat is ook niet gek met een ligduur van 15 dagen gemiddeld.
De instroom algemeen moet gewoon omlaag.

Dat gaat pas gebeuren bij meerdere factoren :
- Vaccinatie
- Beter weer
- Versoepelingen dat niet iedereen de hele dag meer bij elkaar thuis op de lip moet blijven zitten.
  zondag 18 april 2021 @ 14:22:42 #174
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199053947
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:20 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]

Eindelijk een daling in de weekcijfers qua IC opnames. Hij is wel klein, maar de stijging is er wel uit _O_
Het broodnodige excuus
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199053967
quote:
[ afbeelding ]

Helaas is trend weer omhoog, begin van week ging goed, nu weer slecht.
pi_199053970
twitter

Schrappen met die handel.
zie email 27 oktober
pi_199053979
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Helaas is trend weer omhoog, begin van week ging goed, nu weer slecht.
Is dat niet altijd in het weekend/op zondag?
pi_199053986
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Schrappen met die handel.
Nah, verwacht dat het gewoon doorgaat.
pi_199053992
quote:
[ afbeelding ]

Mooi. En nu stap 1 zetten.
zie email 27 oktober
pi_199053998
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nah, verwacht dat het gewoon doorgaat.
Onvoorstelbaar. Waarom nu gelijk weer doorslaan?
zie email 27 oktober
pi_199054001
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:24 schreef XSbig het volgende:

[..]

Is dat niet altijd in het weekend/op zondag?
Zondag is meestal een goede dag.....
Wat vandaag opvalt uit voorlopige cijfers is dat de daling zit in de jongere leeftijden en weer stijging bij 60 en 70.
pi_199054037
quote:
[ afbeelding ]

We zijn over de piek heen!

Lekker shoppen vanaf 28 april dus.
pi_199054038
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zondag is meestal een goede dag.....
Wat vandaag opvalt uit voorlopige cijfers is dat de daling zit in de jongere leeftijden en weer stijging bij 60 en 70.
Alle boomers richting de goelag verdomme.
pi_199054046
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:28 schreef Cynicio het volgende:

[..]

We zijn over de piek heen!

Lekker shoppen vanaf 28 april dus.
Zet dat maar vast uit je hoofd
  zondag 18 april 2021 @ 14:29:48 #185
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199054054
Als het kabinet nu gewoon eerlijk aangeeft of ze voornemens zijn toegang tot georganiseerde activiteiten en bedrijven testplichtig te maken, dan kan ik me simpelweg voorbereiden om me terug te trekken uit de publieke samenleving.

Bijna alles kan met enige investering ook prima in private sfeer worden georganiseerd, zonder regulering, maar ik wil eigenlijk niet geloven dat ze verenigingen, winkels, horeca en sportclubs voorlopig achter een testmuur willen plaatsen.

Ik zou zelfs m’n baan opzeggen als daar een testverplichting voor geeist zou worden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_199054062
quote:
[ twitter ][ twitter ]

Sukkel die Pluijm, straks staan alle steden vol met picknicktafels :')

We hebben nog 129 IC bedden beschikbaar en dat bij 17.000.000 inwoners te midden van een pandemie.
pi_199054080
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:28 schreef XSbig het volgende:

[..]

Alle boomers richting de goelag verdomme.
In 3 weken tijd 20% erbij in die groep.....
pi_199054116
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:29 schreef GemMagic het volgende:
Als het kabinet nu gewoon eerlijk aangeeft of ze voornemens zijn toegang tot georganiseerde activiteiten en bedrijven testplichtig te maken, dan kan ik me simpelweg voorbereiden om me terug te trekken uit de publieke samenleving.

Bijna alles kan met enige investering ook prima in private sfeer worden georganiseerd, zonder regulering, maar ik wil eigenlijk niet geloven dat ze verenigingen, winkels, horeca en sportclubs voorlopig achter een testmuur willen plaatsen.

Ik zou zelfs m’n baan opzeggen als daar een testverplichting voor geeist zou worden.
Dat hebben ze min of meer al gedaan door een internetconsultatie op te starten :
https://www.internetconsultatie.nl/wetsvoorsteltestbewijzen
  zondag 18 april 2021 @ 14:34:05 #189
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199054119
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 10:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het gaat niet om jou.
Dat bepaal ik zelf wel als ik mijn mening ergens over geef.
  zondag 18 april 2021 @ 14:35:01 #190
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199054139
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:30 schreef Za het volgende:

[..]

We hebben nog 129 IC bedden beschikbaar en dat bij 17.000.000 inwoners te midden van een pandemie.
Hoezo, de gemeente heeft die picknicktafels neergezet waarna Pluijm besloot zijn toko maar gewoon open te gooien.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 18 april 2021 @ 14:35:23 #191
8369 speknek
Another day another slay
pi_199054148
quote:
[ twitter ][ twitter ]

Kun je Rotterdam niet echt aanrekenen, Aboutaleb pleit er juist voor dat de terrassen wel open mogen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199054153
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:30 schreef Za het volgende:

[..]

Ik zou eerder een oproep doen om alle mensen die nu een uitnodiging hebben voor 1e vaccinatie zich te isoleren tot 10 dagen na de prik, natuurlijk hoef je niet binnen te blijven, maar blijf nou aub van anderen weg, daar kunnen we nu het verschil maken.
  zondag 18 april 2021 @ 14:36:35 #193
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199054160
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:00 schreef Oliver23 het volgende:
Gaat @:raptorix weer sneller zijn dan het pedante mannetje Yorick _O_
Is hij zo pedant?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 18 april 2021 @ 14:37:33 #194
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199054170
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:36 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Is hij zo pedant?
Ja. Walgelijk kutautistje
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 18 april 2021 @ 14:38:22 #195
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199054178
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 14:37 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja. Walgelijk kutautistje
Wat doet hij dan? Ik zie hem alleen maar cijfers posten, maar dan lees ik zijn begeleidend commentaar waarschijnlijk niet goed.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199054183
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zou eerder een oproep doen om alle mensen die nu een uitnodiging hebben voor 1e vaccinatie zich te isoleren tot 10 dagen na de prik, natuurlijk hoef je niet binnen te blijven, maar blijf nou aub van anderen weg, daar kunnen we nu het verschil maken.
Los van de prik moet die groep wat mij betreft nu echt even voorzichtiger zijn, het einde is voor hun nu echt in zicht.
Het is heel lullig vlak de finishlijn nog Corona te krijgen als je vaccinatie er snel aankomt. (los van weigeraars, en gedoe met az)
pi_199054185
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:36 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Is hij zo pedant?
Enorm, wat was hij trots dat met Marino bij het RIVM mocht langskomen, sindsdien is hij heel anders gaan posten, elke dag dat #tehoog erbij, en ook in 1 keer met die rode signaal waardes in zijn grafiekje.
Ook gebruikt hij vaak rode bolletjes terwijl er gewoon een daling is......
pi_199054196
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Enorm, wat was hij trots dat met Marino bij het RIVM mocht langskomen, sindsdien is hij heel anders gaan posten, elke dag dat #tehoog erbij, en ook in 1 keer met die rode signaal waardes in zijn grafiekje.
Ook gebruikt hij vaak rode bolletjes terwijl er gewoon een daling is......
Ja en Marino geeft ineens minder duidingen. (gelukkig)
pi_199054203
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Los van de prik moet die groep wat mij betreft nu echt even voorzichtiger zijn, het einde is voor hun nu echt in zicht.
Het is heel lullig vlak de finishlijn nog Corona te krijgen als je vaccinatie er snel aankomt. (los van weigeraars, en gedoe met az)
De groep 60+ heeft nu een stijging van +100 in 3 weken........... Kortom als dat niet veranderd dan is het dit aantal wat ervoor zorgt dat we naar Code Zwart gaan, een paar weken terug was ik optimistisch dat we daar niet naar toe gaan, ik acht die kans nu 50/50.
pi_199054204
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Al zo vaak gezegd hier, maar (zo veel mogelijk) isoleren kan niet, stigmatiserend, groep te groot, houden zich al aan de maatregelen, komt door kinderen etc.
pi_199054214
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:40 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Al zo vaak gezegd hier, maar (zo veel mogelijk) isoleren kan niet, stigmatiserend, groep te groot, houden zich al aan de maatregelen, komt door kinderen etc.
Je vergeet mantelzorgers :{ :{ :{
pi_199054216
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:40 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

gelukkig gaan de BSO's maandag open. Dat scheelt wellicht iets.
pi_199054235
We zitten nu 5 dagen na de eerste dag Ramadan. Ben benieuwd hoe het dit keer afloopt.
pi_199054238
Als dat 538 gebeuren zou worden geannuleerd, dan zullen wij wel met z'n allen, als belastingbetaler, die veilingopbrengst aan de voedselbank mogen vergoeden. Want die mensen zullen wel terugbetaald moeten worden, maar het geld terughalen bij de voedselbank is immoreel.
pi_199054246
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:41 schreef _serial_ het volgende:
We zitten nu 5 dagen na de eerste dag Ramadan. Ben benieuwd hoe het dit keer afloopt.
Dramatisch....
  zondag 18 april 2021 @ 14:44:36 #206
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199054261
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat hebben ze min of meer al gedaan door een internetconsultatie op te starten :
https://www.internetconsultatie.nl/wetsvoorsteltestbewijzen
Die wet maakt het mogelijk begrijp ik, maar het is me niet duidelijk op welk niveau men deze testmuur door de samenleving wil weven. Daar zou ik graag wat over horen vanuit de beleidsmakers.

Wil je alle verenigingen verplichten? Sportclubs? Horeca? Festivals? Toegang tot kantoren? Alle publieke voorzieningen? Locaties waar nu mondkapjes gelden? Bezoekjes buitenshuis?

Enfin, ik ben niet voornemens me te laten testen voor enig ander doel dan het stellen van een diagnose n aantoonbare klachten.

Over vaccinatie begin ik nu ook te twijfelen, omdat het er op lijkt dat je dan alsnog onderhevig blijft aan de testplicht.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_199054264
quote:
Burgemeester Lenferink: 'We krijgen geen testsamenleving'

Leiden doet niet mee aan de heropeningstesten in de cultuursector. De reden daarvoor: er is geen grote commercile testlocatie om coronasneltests af te nemen. Burgemeester Henri Lenferink heeft nog een reden om niet mee te doen, vertelt hij bij mediapartner Sleutelstad. 'Ik vraag me af hoe zinvol dit is, als je nu al kunt inschatten dat de meeste maatregelen over een paar maanden weer van tafel zijn.'

Volgens de Leidse burgemeester moeten we ons dus niet voorbereiden op de veel besproken ‘testsamenleving’. Hij denkt dat het werken met toegangstesten voor hoogstens een paar maanden zal zijn. 'Ik verwacht dat in het najaar heel veel van de maatregelen niet meer bestaan. Het is dan ook de vraag of je zo’n toegangstestensysteem voor een paar maanden helemaal moet opzetten. Ik zie er eigenlijk niet zo heel veel voordeel in.'
Leiden zegt nee.
pi_199054265
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dramatisch....
Ben er ook bang voor. Vorig jaar viel hij net wat gunstiger, verder weg van pasen.
  zondag 18 april 2021 @ 14:44:56 #209
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199054268
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 14:42 schreef maan_man het volgende:
Als dat 538 gebeuren zou worden geannuleerd, dan zullen wij wel met z'n allen, als belastingbetaler, die veilingopbrengst aan de voedselbank mogen vergoeden. Want die mensen zullen wel terugbetaald moeten worden, maar het geld terughalen bij de voedselbank is immoreel.
Lekker boeiend
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199054272
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

gelukkig gaan de BSO's maandag open. Dat scheelt wellicht iets.
Ja alles is meegenomen.

Die lamballen Mark en Hugo moeten gewoon die vraag eens stellen (of advies geven) aan die groep om terughoudend te zijn. Ook dat kan helpen.
pi_199054274
https://www.omroepbrabant(...)r-openbare-orde?s=08

De Nederlandse Politie Bond is tegen fieldlab Breda
zie email 27 oktober
  zondag 18 april 2021 @ 14:46:50 #212
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199054292
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:45 schreef trein2000 het volgende:

Moeten zij weten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199054305
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:44 schreef Haags het volgende:

[..]

Leiden zegt nee.
Doen ze goed, die vraag is ook heel terecht, waarom zoiets optuigen voor veel geld als het over 2 maanden niet meer nodig is?
pi_199054315
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 14:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Lekker boeiend
Nee, jouw inbreng heeft toegevoegde waarde.
pi_199054318
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Doen ze goed, die vraag is ook heel terecht, waarom zoiets optuigen voor veel geld als het over 2 maanden niet meer nodig is?
Dat is de vraag die Hugo echt heel snel moet gaan beantwoorden...
zie email 27 oktober
  zondag 18 april 2021 @ 14:50:03 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199054331
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan krijg je standaard gelul dat het nodig is zolang het virus nog niet onder controle is en bla bla bla. Allemaal vaagheden waarschijnlijk.
pi_199054334
twitter

De terrassen openen gaat echt helemaal mis jongens!
zie email 27 oktober
pi_199054345
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dan krijg je standaard gelul dat het nodig is zolang het virus nog niet onder controle is en bla bla bla. Allemaal vaagheden waarschijnlijk.
Ja en dat is dus precies het probleem. Hoe verhoudt zich dit concreet tot het tijdspad? Want het deugt niet.
zie email 27 oktober
pi_199054359
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ben er ook bang voor. Vorig jaar viel hij net wat gunstiger, verder weg van pasen.
https://nos.nl/artikel/23(...)-een-ic-patient.html

En men heeft dus geen goede inzicht vanwege Woke mensen die roepen: Iedere patient is even belangrijk voor ons, lekker man, lekker wokofiel gedrag vertonen ten koste van mensenlevens.
pi_199054374
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 14:35 schreef Caland het volgende:

Hoezo, de gemeente heeft die picknicktafels neergezet waarna Pluijm besloot zijn toko maar gewoon open te gooien.
Nee lees maar terug.

Pluijm is picknicktafels gaan neerzetten in Ijmuiden en is deze gaan cateren vanuit zijn toko.
pi_199054390
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gezien de weinig kritische kamer ben ik bang dat hij niks hoeft uit te leggen.
pi_199054394
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)-een-ic-patient.html

En men heeft dus geen goede inzicht vanwege Woke mensen die roepen: Iedere patient is even belangrijk voor ons, lekker man, lekker wokofiel gedrag vertonen ten koste van mensenlevens.
AD gelezen gisteren? Allochtone bruiloften worden weggeschreven onder “thuis”. Want het is zo lastig om dat uit te pluizen.
zie email 27 oktober
  zondag 18 april 2021 @ 14:54:30 #223
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199054400
quote:
Druppel op een gloeiende plaat met 1,1 miljard voor toegangstesten.
pi_199054484
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:45 schreef trein2000 het volgende:

Die hebben er inderdaad vrij weinig van te vinden.
  zondag 18 april 2021 @ 15:00:32 #225
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199054508
quote:
Niet alleen dat, dan betalen wij alle kosten die tot nu toe gemaakt zijn gok ik.

Lekker door laten gaan dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_199054558
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

AD gelezen gisteren? Allochtone bruiloften worden weggeschreven onder “thuis”. Want het is zo lastig om dat uit te pluizen.
Heb ook wel eens gehoord dat het overduidelijk was dat een groep naar een hele grote bruiloft was geweest, maar dat massaal onder de pet werd gehouden bij BCO, sja, dan houdt het op natuurlijk.
  zondag 18 april 2021 @ 15:05:09 #227
22565 asco
Los in deze tent
pi_199054643
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De terrassen openen gaat echt helemaal mis jongens!
Ondertussen een stukje zuidelijker:

"Eindelijk een beetje zon, overvolle terrassen."

http://www.lessentiel.lu/(...)CzJNCXkKIs34yRnw.jpg
http://www.lessentiel.lu/(...)EkJbUM2zaij7cQ1w.jpg

Komend weekend ben ik er ook. _O_

http://www.lessentiel.lu/(...)ses-bondees-11990461
pi_199054701
Present
pi_199054857
Present.
pi_199054858
Alles onder de 9500 is afname van de groei
pi_199054899
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:05 schreef asco het volgende:

[..]

Ondertussen een stukje zuidelijker:

"Eindelijk een beetje zon, overvolle terrassen."

http://www.lessentiel.lu/(...)CzJNCXkKIs34yRnw.jpg
http://www.lessentiel.lu/(...)EkJbUM2zaij7cQ1w.jpg

Komend weekend ben ik er ook. _O_

http://www.lessentiel.lu/(...)ses-bondees-11990461
We staat er samengevat in het Nederlands?
pi_199054906
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Alles onder de 9500 is afname van de groei
Dat gaat wel lukken.
pi_199054910
7223 heb ik tegenwoordig als laatste cijfers op mijn staatslot :)
pi_199054947
Ik hoop onder de 5k.
pi_199054966
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:13 schreef raptorix het volgende:
7223 heb ik tegenwoordig als laatste cijfers op mijn staatslot :)
ik 1337
pi_199054974
twitter
pi_199054979
twitter
  Redactie Frontpage zondag 18 april 2021 @ 15:16:17 #238
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199054982
#COVID19NL

Positief getest: 8.600
Totaal: 1.403.833 (+8.505 ivm -95 corr.)

Perc. positief 14 apr - 16 apr: 10,3%

Opgenomen: 228
Huidig: 1.670 (+44)

Opgenomen op IC: 56
Huidig: 808 (+6)

Overleden: 12
Totaal: 16.916
https://twitter.com/mzelst/status/1383771278427836438
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_199054983
Laatste update: 18-04-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 8600

Gemeentes met +10 besmettingen:
434 Amsterdam
410 Rotterdam
310 's-Gravenhage
178 Utrecht
162 Eindhoven
136 Tilburg
117 Nijmegen
105 Dordrecht
87 's-Hertogenbosch
81 Gouda
76 Alphen aan den Rijn
75 Leiden
71 Maastricht
71 Zoetermeer
70 Zaanstad
70 Almere
70 Oss
69 Breda
68 Sittard-Geleen
66 Venlo
64 Apeldoorn
64 Nissewaard
64 Westland
63 Arnhem
61 Enschede
SPOILER
Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
7 gemeentes met 1 besmettingen
24 gemeentes met 2-4 besmettingen
75 gemeentes met 5-9 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
  zondag 18 april 2021 @ 15:16:27 #240
22565 asco
Los in deze tent
pi_199054989
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:13 schreef Questular het volgende:

[..]

We staat er samengevat in het Nederlands?
Die sites vertalen tegenwoordig toch automatisch?

SPOILER
pi_199054997
Picknickbankpiek
pi_199055022
Prima cijfers weer
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zondag 18 april 2021 @ 15:18:06 #243
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199055027
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL

Positief getest: 8.600
Totaal: 1.403.833 (+8.505 ivm -95 corr.)

Perc. positief 14 apr - 16 apr: 10,3%

Opgenomen: 228
Huidig: 1.670 (+44)

Opgenomen op IC: 56
Huidig: 808 (+6)

Overleden: 12
Totaal: 16.916
https://twitter.com/mzelst/status/1383771278427836438
De cijfers blijven idioot hoog
Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Podnimem Ross znmya!
  zondag 18 april 2021 @ 15:18:17 #244
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199055032
twitter

_O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199055038
Flinke aantallen weer uit 010 en 020
pi_199055079
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 15:18 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

_O_
Ondertussen zijn de zij-ingangen van het Vondelpark ook weer gesloten :')
pi_199055083
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Veel Rammadan gangers, een goede om in de gaten te houden is Enschede en omgeving, daar heb je ook relatief veel allochtonen.
pi_199055085
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Waterstofbom erop?
pi_199055090
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:20 schreef Haags het volgende:

[..]

Wat else is new?
  zondag 18 april 2021 @ 15:21:25 #250
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199055111
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:44 schreef Haags het volgende:

[..]

Leiden zegt nee.
Topper.
Meer van dit graag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199055114
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Veel Rammadan gangers, een goede om in de gaten te houden is Enschede en omgeving, daar heb je ook relatief veel allochtonen.
Ja en Gouda en Dordrecht.
pi_199055116
Aantal besmettingen ligt trouwens wel weer flink boven de trend (voor vandaag was 8100 beraamd als plafond)..
pi_199055122
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wat else is new?
twitter
pi_199055130
Gisteren:
quote:
Tot nu toe zijn er 4.364.511 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
Vandaag:
quote:
Tot nu toe zijn er 4.473.682 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
109.171 gezet.
pi_199055152
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 15:18 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

_O_
Kabinet staat veel te ver af van de samenleving, maar dit is enkel het meest recente voorbeeld waar dat uit blijkt.

Leuk hoor al die ideetjes die ze daar hebben waarmee ze even goed geld kunnen innen (testsamenleving e.d.), maar in de praktijk gaan al die dingen gewoon niet werken. Je kan zien dat de ideetjes bedacht zijn door lui die nogal ver van de maatschappij af staan.
pi_199055164
Overigens 2 dagen geleden weer z'n rare spike in het percentage positief.
pi_199055177
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:22 schreef Zipportal het volgende:
Gisteren:
[..]

Vandaag:
[..]

109.171 gezet.
Gaat de laatste dagen wel iets beter in ieder geval. Maar ben benieuwd of ze op een gegeven echt een miljoen per week kunnen zetten.
pi_199055183
De laatste twee weken van april worden cruciaal.
pi_199055201
Government's plan: to stop people being able to travel

Dit wil Hugo straks ook met de quarantine en boetes.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199055207
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:20 schreef Haags het volgende:

[..]

Is ook druk in Den Haag. Overal in centrum groepjes mensen

Dit land is het zat!
pi_199055248
pi_199055255
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 15:25 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dit land is het zat!
De uitzonderingen staan op de foto. Over het algemeen is het gewoon rustig.
pi_199055262
  Miss 200.000.000! zondag 18 april 2021 @ 15:27:32 #264
367000 roos94
pi_199055272
pi_199055283
pi_199055295
quote:
2s.gif Op zondag 18 april 2021 15:24 schreef Socios het volgende:
Er gaat niets veranderen.
pi_199055315
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 15:25 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dit land is het zat!
Geen idee, Kijkduin/Ockenburgh is beheersbaar druk. De rest van Den Haag weet ik niet.
pi_199055339
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:28 schreef Za het volgende:

[..]

Er gaat niets veranderen.
Ik ben al blij als we stap 1 met Hemelvaart kunnen zetten (over 3,5 week).
pi_199055374
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:28 schreef Haags het volgende:

[..]

Geen idee, Kijkduin/Ockenburgh is beheersbaar druk. De rest van Den Haag weet ik niet.
Ik liep net een rondje
pi_199055408
Nederland zegt nee!
  zondag 18 april 2021 @ 15:34:15 #272
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199055429
quote:
2s.gif Op zondag 18 april 2021 15:24 schreef Socios het volgende:
Hou toch op. Enige wat cruciaal is, is de houding van het omt. Dat 2weken gelul horen we al sinds januari en is gewoon worst voorhouden bullcrap.
1947-2016
pi_199055449
Nice Cijfers zijn een stuk positiever :)
pi_199055451
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld

Link: https://rivm.useless.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:

Link: https://rivm.useless.nl/cases.php

Uitgemiddeld zie je niet echt een grote stijging als je de datavertraging en storing meeneemt.

Aantal DON/DOO/DPL per dag

Link: https://rivm.useless.nl/dplperday.php

Datavertraging:

Link: https://rivm.useless.nl/vertraging.php

Datavertraging 1378 ouder dan 5 dagen, 225 ouder dan 10 dagen, bijna 1600 besmettingen zijn dus al ouder dan 5 dagen.

Dagelijks getest vs percentage positief:

Link: https://rivm.useless.nl/positief.php

Wederom rare spike op vrijdag.

Aantal positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijdperc.php

Bedden verpleegafdeling

Link: https://rivm.useless.nl/bedden.php

Bedden IC

Link: https://rivm.useless.nl/beddenic.php

Zouden ze de positieven van de toegangstesten hier in meenemen? Dat zou wel het e.e.a. verklaren wellicht.
  zondag 18 april 2021 @ 15:36:21 #275
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199055468
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:35 schreef raptorix het volgende:
Nice Cijfers zijn een stuk positiever :)
Nice cijfers lopen in het weekend altijd ver achter.
Dus hopelijk zijn ze dinsdag nog steeds positief.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_199055472
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210418_66738847

Oh nee, op een groot open terrein in de buitenlucht TIENTALLEN auto's en wat fotografen uit heel Nederland!

:')
pi_199055489
Hugo kwam net aanfietsen in z'n racepakkie bij het Catshuis. Hij woont toch in Rotterdam? Aardige tocht voor de boeg dan.
pi_199055491
Het is gewoon niet meer vol te houden nu. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 18 april 2021 @ 15:37:41 #279
405562 Erno-BE
pi_199055495
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik ben al blij als we stap 1 met Hemelvaart kunnen zetten (over 3,5 week).
1 juni moeten gewoon sportscholen, bioscopen, restaurants en het openbaar vervoer open. Desnoods handhaven we gewoon de avondklok en de nbezoekersregeling, ook na 1 juni, maar het kan toch niet zo zijn dat de uiteindelijke versoepelingen pas later ingaan dan in 2020.
Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Podnimem Ross znmya!
pi_199055498
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:36 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Nice cijfers lopen in het weekend altijd ver achter.
Dus hopelijk zijn ze dinsdag nog steeds positief.
Is dat zo? Ik dacht dat ze redelijk goed bij waren, meestal maar een paar op op achter op LPCS.
pi_199055512
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:37 schreef Cynicio het volgende:
Hugo kwam net aanfietsen in z'n racepakkie bij het Catshuis. Hij woont toch in Rotterdam? Aardige tocht voor de boeg dan.
Dat is toch gewoon voor de foto. Zodra hij de hoek om is stapt hij in de auto
  zondag 18 april 2021 @ 15:38:53 #282
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199055520
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik dacht dat ze redelijk goed bij waren, meestal maar een paar op op achter op LPCS.
Ja, zeker in het weekend is het gat groot.
Die 1623 in de kliniek nu zal, gezien de voorgaande dagen, zeker nog richting midden/hoog 17xx gaan.
pi_199055523
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 15:38 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon voor de foto. Zodra hij de hoek om is stapt hij in de auto
Rutte kwam al kluivend aan een appel aangefietst. Levensgevaarlijk.
  zondag 18 april 2021 @ 15:39:33 #284
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199055534
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:37 schreef Cynicio het volgende:
Boa's hadden afgunst.
1947-2016
pi_199055575
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:37 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

1 juni moeten gewoon sportscholen, bioscopen, restaurants en het openbaar vervoer open. Desnoods handhaven we gewoon de avondklok en de nbezoekersregeling, ook na 1 juni, maar het kan toch niet zo zijn dat de uiteindelijke versoepelingen pas later ingaan dan in 2020.
Nee de avondklok is onbespreekbaar na 1 mei
pi_199055585
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:38 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ja, zeker in het weekend is het gat groot.
Die 1623 in de kliniek nu zal, gezien de voorgaande dagen, zeker nog richting midden/hoog 17xx gaan.
Maar Nice doet alleen IC, dat aantal wijkt meestal niet heel erg af.
  zondag 18 april 2021 @ 15:42:30 #287
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199055600
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar Nice doet alleen IC, dat aantal wijkt meestal niet heel erg af.
Ook de aantallen in op de IC zie je gedurende de dag stijgen. Iedere dag weer.
En hier staat de kliniek: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp

Los daarvan is het aantal opgenomen patienten op de IC gisteren het hoogste in tijden -O-
pi_199055631
quote:
AstraZeneca kan eind 2021 een versie van het coronavaccin gereed hebben die de Zuid-Afrikaanse variant van het virus kan bestrijden. Dat zei Sarah Walters van AstraZeneca zondag in een interview met de Oostenrijkse krant Kurier.

Studies lijken er op dit moment op te wijzen dat AstraZeneca minder effectief is tegen de Zuid-Afrikaanse variant. Volgens Walters zijn die studies echter nog te klein om definitieve conclusies aan te verbinden.

,,Intussen", zei Walters, ,,Zijn AstraZeneca en Oxford University begonnen met modificaties aan het vaccin voor deze variant van het virus. We verwachten dat die eind dit jaar klaar is."
(lol)
pi_199055680
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:42 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ook de aantallen in op de IC zie je gedurende de dag stijgen. Iedere dag weer.
En hier staat de kliniek: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp

Los daarvan is het aantal opgenomen patienten op de IC gisteren het hoogste in tijden -O-
Thx! Die laatste kende ik niet!
Ik had toevallig net nieuw scriptje gemaakt om de cijfers per halfuur binnen te halen, eens kijken hoe dat verloop werkt.
pi_199055688
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:43 schreef Zipportal het volgende:

[..]

(lol)
Eind 2022 komen ze met een apparaat waarmee je DVD's kunt bekijken.
  Miss 200.000.000! zondag 18 april 2021 @ 15:46:27 #291
367000 roos94
pi_199055703
quote:

[..]

(lol)
Wie gaat nou nog Astra in zijn lijf spuiten
pi_199055705
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:39 schreef Cynicio het volgende:

Rutte kwam al kluivend aan een appel aangefietst.
Het wordt zo obligaat zo langzamerhand, met zijn All Stars, brede lach etc.

Een zelfpersiflage, mocht dat bestaan, net als Meiland.
pi_199055719
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:46 schreef Za het volgende:

[..]

Een Selfkicker zouden Koot en Bie het noemen.
pi_199055738
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:46 schreef roos94 het volgende:

[..]

Als ze mij nu bellen om er eentje te komen halen, zeker
pi_199055773
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:46 schreef Za het volgende:

[..]

Nu je het zegt.. de appel speelt een vaste rol

zondag 18 april 2021 @ 15:51:02 #296
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_199055816
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:49 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Nu je het zegt.. de appel speelt een vaste rol

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gezond leven. Helpt misschien tegen vergeetachtigheid.
Love Isral, Isral zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
  zondag 18 april 2021 @ 15:52:05 #297
490410 Dr8gonOfLife
pi_199055843
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:39 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Rutte kwam al kluivend aan een appel aangefietst. Levensgevaarlijk.
Ja, want als hij valt, dan heeft hij een appel in zijn strot. Dodelijker dan Corona misschien zelfs.
  zondag 18 april 2021 @ 15:52:11 #298
405562 Erno-BE
pi_199055845
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee de avondklok is onbespreekbaar na 1 mei
Als het handhaven van de avondklok na 1 mei andere versoepelingen wel mogelijk maakt dan?
Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Podnimem Ross znmya!
  zondag 18 april 2021 @ 15:52:37 #299
490410 Dr8gonOfLife
pi_199055853
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:46 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ik zou er zelfs geld voor betalen om het te nemen.
  zondag 18 april 2021 @ 15:53:15 #300
490410 Dr8gonOfLife
pi_199055869
quote:

[..]

(lol)
Nou ja, voor de 60-plus samenleving is het in ieder geval goed.
  zondag 18 april 2021 @ 15:53:35 #301
490410 Dr8gonOfLife
pi_199055875
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')