abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199052583
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

En weinig overgebleven inheemse bevolking, net als Argentinie.
Hadden ze maar moeten vaccineren toen de Spanjaarden kwamen!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199052587
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:31 schreef raptorix het volgende:
2 Brulsen voor dit topic:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal hij al gevaccineerd zijn? :7
pi_199052604
Je kan van Bruls vinden wat je wil, maar het perspectief van de burgemeesters is wel interessant. Die hebben geen zin om groepen mensen die geen vlieg kwaad doen weg te moeten vegen. Ik ben benieuwd hoe Koningsdag eruit gaat zien.
pi_199052630
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:34 schreef Cynicio het volgende:
Je kan van Bruls vinden wat je wil, maar het perspectief van de burgemeesters is wel interessant. Die hebben geen zin om groepen mensen die geen vlieg kwaad doen weg te moeten vegen. Ik ben benieuwd hoe Koningsdag eruit gaat zien.
Net als vorig jaar, denk ik? Het is lekker weer, mensen lopen een stukje en drinken een wijntje oid. Alle oranjetompoucen zijn alweer vroeg uitverkocht, want "dan is het toch nog een beetje koningsdag"
  zondag 18 april 2021 @ 12:37:07 #55
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199052646
quote:
Je zag gister ook al feesten op straat met drank, muziek en grote groepen, waarbij de politie aanwezig is maar op afstand blijft zolang de sfeer goed blijft.
Inderdaad, omdat de tijd van repressie voorbij is en het tijd voor voor deugdelijke alternatieven.

Op koningsdag zal je dus ook veel gezelligheid, drukte en drank op straat zien. En dat wordt lekker op zijn beloop gelaten :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199052650
quote:
Ze hebben ook helemaal geen reële mogelijkheden om te handhaven, om een voorbeeld te geven, ik woon in Amsterdam Oud-West, qua oppervlak en bewoners ongeveer net zo groot als Monaco, maar we hebben niet eens een politiebureau meer, ga dat maar eens handhaven.

*O* *O* *O* *O* *O*
pi_199052651
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:35 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Net als vorig jaar, denk ik? Het is lekker weer, mensen lopen een stukje en drinken een wijntje oid. Alle oranjetompoucen zijn alweer vroeg uitverkocht, want "dan is het toch nog een beetje koningsdag"
Er zal wel een half soort gedoogbeleid zijn. Zolang mensen geen impromptu festivals organiseren in het Vondelpark zal de politie niet gauw ingrijpen.

Ik hoop trouwens dat het lekker weer is!
pi_199052660
twitter
de druk wordt nog wat verder opgevoerd, maar het zal wel tegen dovemansoren gericht zijn.
Zonder wrijving geen glans
pi_199052666
Ik zou je trouwens adviseren om op tijd drank in te slaan, zou me niet verbazen als ze een verkoop verbod hebben al in de dagen ervoor.
pi_199052667
quote:
Sommige Horeca zullen afhaalloketjes hebben waar het mag, en voor de rest net als vorig jaar.
Er is niet voor niets 28 april gekozen natuurlijk voor eventuele versoepeling.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199052669
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]de druk wordt nog wat verder opgevoerd, maar het zal wel tegen dovemansoren gericht zijn.
Ze gaan het maandagavond roepen, maar de besluiten worden vandaag al gemaakt :D
pi_199052671
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:31 schreef _serial_ het volgende:
Ben je getest voor een Efteling fieldlab moet je alsnog afstand houden in de wachtrij:
[..]

Om gedrag te testen ofzo? (Hoeveel mensen dat dan ook daadwerkelijk doen en of er niet ergens hickups ontstaan)
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_199052676
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Sommige Horeca zullen afhaalloketjes hebben waar het mag, en voor de rest net als vorig jaar.
Er is niet voor niets 28 april gekozen natuurlijk voor eventuele versoepeling.
Dat hebben ze nu al, onze straat is feitelijk al een open terras :)
pi_199052679
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:38 schreef raptorix het volgende:
Ik zou je trouwens adviseren om op tijd drank in te slaan, zou me niet verbazen als ze een verkoop verbod hebben al in de dagen ervoor.
De stadsparken in Amsterdam (en andere steden) zullen wel preventief gesloten worden verwacht ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199052688
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De stadsparken in Amsterdam (en andere steden) zullen wel preventief gesloten worden verwacht ik.
Amsterdammers hebben daar doorgaans schijt aan :D
pi_199052692
quote:

[..]

De beste manier om mensen te spreiden is natuurlijk om ze minder plek te geven om zich te bewegen *O*
  zondag 18 april 2021 @ 12:40:51 #67
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199052696
quote:

[..]

Zodat de straten nog voller komen te staan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199052700
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:35 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar de stoute schoenen aangetrokken en ben overdag met een aantal vrienden Amsterdam in gegaan. Was wel een unieke sfeer, heel gemoedelijk en alleen maar Amsterdammers, wat een unicum is met Koningsdag. Wel hield iedereen zich nog wel echt strikt aan de regels en was er ook wel angst voor de politie (boete was toen nog 350 euro en strafblad) waardoor er niet echt grote groepen ontstonden.

Dat is dit jaar wel anders vrees ik.
pi_199052704
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zodat de straten nog voller komen te staan?
Je kunt ook het water gebruiken he })
pi_199052706
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]de druk wordt nog wat verder opgevoerd, maar het zal wel tegen dovemansoren gericht zijn.
Waar blijven de long covid en kerngezonde 30-minners op de IC verhalen eigenlijk dit weekend?
  zondag 18 april 2021 @ 12:41:49 #71
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199052708
quote:

[..]

Dat zal best, de grap is dat er ruim voldoende parken zijn in Nederland waar niet gehandhaafd wordt/kan worden. Ik kom uit een gat in Brabant, het was hier gisteren gezellig druk overal. Heb geen boa gezien. Ga zo weer even kijken of er wat te doen is en verwacht ook geen handhaving te zien. En ja, we hebben een eigen politiebureau...
pi_199052710
Breda vraagt kabinet of 538-Oranjedag kan doorgaan na massale ondertekening petitie

quote:
In het tv-programma WNL Op Zondag zei Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad, vanmorgen dat de 538-Oranjedag de uitzondering op de regel is. "Je kunt blijven twisten, maar aan de andere kant: als je nooit uittest hoe je straks weer fatsoenlijk en coronaproof dingen kunt doen, dan weet ik hoe het gaat. Dan gaan er dingen mis en zegt iedereen: hoe heb je dat zo kunnen laten gebeuren?"
Nee, je wilt straks gewoon evenementen zonder maatregelen en testen.
pi_199052712
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:41 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Waar blijven de long covid en kerngezonde 30-minners op de IC verhalen eigenlijk dit weekend?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ntiochia-selim-karar
  zondag 18 april 2021 @ 12:42:50 #74
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199052722
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:28 schreef Scrummie het volgende:

[..]

:D

Ik ben gewoon pertinent tegen. Mijn argument is er 1 en die heb ik je gegeven, kan je wel ‘ja’ blijven roepen maar dat heeft geen zin.
Je wilt echt niet dat mensen die je nauw aan het hart liggen, verzorgt worden door niet gevaccineerde zorgmedewerkers. Als ze niet willen vaccineren, dan raad ik ze een baanwissel aan.
pi_199052724
Frankrijk zit nog tot 3 mei potdicht op slot. Geen testsamenleving: thuisblijven tussen 19.00 en 6.00 uur, niet verder dan 10 km van je huis, boete ¤ 135 tot ¤ 3750 en cas de récidive.
Geen verkeer tussen de regio’s, ook niet om kinderen van de ene naar de andere ouder te brengen (aan de Franse nummerborden kan je zien waar je woont, alle nummerborden in de Allier beginnen met 03.)
Fransen die in het buitenland verblijven mogen nog net naar huis terug...

Qua vaccinatie zijn ze ook met de oudsten en kwetsbaarsten begonnen, ze zeggen dat al 12,5 miljoen mensen een eerste prik hebben gehad. In mega-vaccinatecentra zetten ze 7 dagen per week 1000 prikken.
En -verrassend- de prikken worden gezet door de sapeurs-pompiers. De brandweer dus.
pi_199052729
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:41 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik had die Prof die dat geroepen had gemailed:

Zijn antwoord:

quote:
Beste Raptorix,

Bedankt voor je bericht. In de NICE database zie ik inderdaad (nog-) geen heel duidelijke trend naar steeds jongere patienten. In mijn eigen ziekenhuis en dat van een aantal collega’s kunnen we echter niet om deze waarneming heen. Het kan toeval zijn dat we dit in onze eigen ziekenhuizen zien gebeuren; het kan ook dat het nog even duurt voordat het in de cijfers van NICE zichtbaar wordt.

Vriendelijke groet,

Diederik van Dijk
  zondag 18 april 2021 @ 12:43:48 #77
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_199052731
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:40 schreef Cynicio het volgende:

[..]

De beste manier om mensen te spreiden is natuurlijk om ze minder plek te geven om zich te bewegen *O*
Die strategie volgen ze al maandenlang dus op zich zou die keuze niet vreemd zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_199052736
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
In mega-vaccinatecentra zetten ze 7 dagen per week 1000 prikken.
1000 per week?
pi_199052738
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:42 schreef _serial_ het volgende:
Breda vraagt kabinet of 538-Oranjedag kan doorgaan na massale ondertekening petitie
[..]

Als men besluit dit evenement af te lasten is dat in mijn ogen echt een gevoelige nederlaag voor het hele testgebeuren.
pi_199052755
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:44 schreef Haags het volgende:

[..]

Als men besluit dit evenement af te lasten is dat in mijn ogen echt een gevoelige nederlaag voor het hele testgebeuren.
Gaat ook niet gebeuren verwacht ik.
Wellicht hooguit verplaatsen met 2 weken.
  zondag 18 april 2021 @ 12:45:53 #81
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199052757
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Je wilt echt niet dat mensen die je nauw aan het hart liggen, verzorgt worden door niet gevaccineerde zorgmedewerkers. Als ze niet willen vaccineren, dan raad ik ze een baanwissel aan.
Onzin, het gaat er mij om dat die mensen kundig in hun werk zijn, niet of ze prikken in hun arm hebben gezet. Immers, je kunt met zo'n prik nog steeds besmettelijk zijn, dus het maakt geen fluit uit wat dat betreft. Daarbij is de hoeveelheid beschermende kleding en voorschriften in Nederlandse ziekenhuizen verder prima geregeld.

Daar staat tegenover dat lichamelijke integriteit, ongeacht je beroep, een groot goed is en dat moeten we ook zo houden. Ook is een plicht voor vaccinatie een goede weg om de vaccinatiebereidheid te doen kelderen en de, toch al mensen te kort hebbende, beroepsgroep nog verder uit te dunnen. Dwang is altijd vragen om problemen. Zorg voor goede voorlichting, daar heb je veel meer aan.
pi_199052759
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zijn antwoord:
[..]

Onderbuikgevoel dus, kan de beste overkomen zullen we maar zeggen.
- verwijderd door admin -
pi_199052761
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

De Abs en Diederiks van deze wereld vallen straks in een zwart gat, maar jij hebt er ook bekant een voltijdsbaan aan.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_199052770
quote:
10s.gif Op zondag 18 april 2021 12:46 schreef groenen het volgende:

[..]

Onderbuikgevoel dus, kan de beste overkomen zullen we maar zeggen.
Ja hoor, was gewoon hele nette reactie, en psychologisch vanuit het waarnemingsperspectief ook gewoon waar, hij werkt ook in Utrecht natuurlijk, die hebben ook jongste bevolking van Nederland.
pi_199052776
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
Frankrijk zit nog tot 3 mei potdicht op slot. Geen testsamenleving: thuisblijven tussen 19.00 en 6.00 uur, niet verder dan 10 km van je huis, boete ¤ 135 tot ¤ 3750 en cas de récidive.
Geen verkeer tussen de regio’s, ook niet om kinderen van de ene naar de andere ouder te brengen (aan de Franse nummerborden kan je zien waar je woont, alle nummerborden in de Allier beginnen met 03.)
Fransen die in het buitenland verblijven mogen nog net naar huis terug...

Qua vaccinatie zijn ze ook met de oudsten en kwetsbaarsten begonnen, ze zeggen dat al 12,5 miljoen mensen een eerste prik hebben gehad. In mega-vaccinatecentra zetten ze 7 dagen per week 1000 prikken.
En -verrassend- de prikken worden gezet door de sapeurs-pompiers. De brandweer dus.
Wij moeten nu ook alles dichtgooien.
Scholen een week dicht.
Daarna begint de meivakantie.
Na de mei vakantie kunnen we dingen opengooien als het aantal besmettingen flink gedaald is.
Dan zullen de meeste mensen al gevaccineerd zijn.
pi_199052777
quote:
10s.gif Op zondag 18 april 2021 12:46 schreef nostra het volgende:

[..]

De Abs en Diederiks van deze wereld vallen straks in een zwart gat, maar jij hebt er ook bekant een voltijdsbaan aan.
Mijn echte werk is het continue automatiseren van zaken, dus daar heb ik weinig werk aan >:)
pi_199052779
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Gaat ook niet gebeuren verwacht ik.
Wellicht hooguit verplaatsen met 2 weken.
Misschien beter verplaatsen naar het moment dat Nederland zijn 1e wedstrijd op het EK speelt. Dan krijg je namelijk helemaal een wildgroei aan spontane feestjes.
  zondag 18 april 2021 @ 12:48:55 #88
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_199052785
quote:
[..]

Waarom zouden we straks überhaupt "coronaproof" evenementen moeten willen?

Als 50+ ingeënt is dan is het wel klaar en maakt het mij niet uit of er een paar mensen met corona tussen lopen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_199052792
quote:
[..]

Radio 538 maakte deze week bekend dat er meer dan een miljoen tickets waren aangevraagd voor de 10.000 beschikbare plekken.

:o
  zondag 18 april 2021 @ 12:49:39 #90
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199052796
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mijn echte werk is het continue automatiseren van zaken, dus daar heb ik weinig werk aan >:)
Jij bent dus degene die alle Diederiks van alle ziekenhuizen automatisch email-bombed iedere week met deze vragen? >:)
pi_199052801
Alle deelnemers proefvakantie Rhodos toch negatief getest

Hoeveel PCR cycles zouden ze aan dat apparaat gevoerd hebben op Rhodos.
  zondag 18 april 2021 @ 12:51:22 #92
67174 Dos37
Come on Twente
pi_199052810
quote:
Eens ze mogen echt hopen op slecht weer. Als het 20-25 graden en blauwe lucht kun je nagaan wat er gaat gebeuren
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_199052811
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Haha, en iets wat je vaker dan 1x doet moet je sowieso automatiseren.
pi_199052812
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

1000 per week?
https://www.gouvernement.(...)les-sapeurs-pompiers
Nee, in de 38 vaccinodromes proberen ze een gemiddelde van 2000 per dag te halen. In de 140 mobiele vaccinatestations (vaccimobiles) halen ze dat niet, maar gemiddeld komen ze per vaccinatieplek op 1000 per dag.
pi_199052816
quote:
10s.gif Op zondag 18 april 2021 12:49 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Jij bent dus degene die alle Diederiks van alle ziekenhuizen automatisch email-bombed iedere week met deze vragen? >:)
Nee hoor die mensen moeten ook gewoon rustig hun werk kunnen doen, alleen Gommers zou eens wat vaker ze snavel moeten houden, de mans is inmiddels viroloog, epidimoloog, socioloog, terwijl hij gewoon over bedjes gaat.
  Spellchecker zondag 18 april 2021 @ 12:52:34 #96
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199052824
quote:
[..]

Hubert Bruls ... die de bezoekers aan zijn eigen stadsstrand niet eens onder controle kon houden.
  Spellchecker zondag 18 april 2021 @ 12:53:36 #97
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199052835
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:51 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Eens ze mogen echt hopen op slecht weer. Als het 20-25 graden en blauwe lucht kun je nagaan wat er gaat gebeuren
ME maak je borst maar weer nat.
pi_199052836
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:51 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

https://www.gouvernement.(...)les-sapeurs-pompiers
Nee, in de 38 vaccinodromes proberen ze een gemiddelde van 2000 per dag te halen. In de 140 mobiele vaccinatestations (vaccimobiles) halen ze dat niet, maar gemiddeld komen ze per vaccinatieplek op 1000 per dag.
Dank.

In de eerste fase werden de XL vaccinatieposten op 2800 per dag ingeschat.
We hadden er toen 25, in de eerste fase hebben we echter nooit de capaciteit van 2800 per dag gehaald

Gelukkig lijkt er nu wel echt versnelling in te komen (we hebben ook meer posten inmiddels)
Dus wellicht prikken ze nu wel die 2800 per dag weg, mag ook wel na 4 maanden.
pi_199052854
Even Marcel Levi bij Buitenhof luisteren :)
pi_199052873
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 12:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee hoor die mensen moeten ook gewoon rustig hun werk kunnen doen, alleen Gommers zou eens wat vaker ze snavel moeten houden, de mans is inmiddels viroloog, epidimoloog, socioloog, terwijl hij gewoon over bedjes gaat.
Je vergeet Instagram influencer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')