Geen idee. Volgens mij willen de meeste landen vooral een negatieve test vragen voordat je het land in mag. Maar geen andere verhalen geleden van landen waar je moet betalen voor een test om even te zwemmen, naar de film te gaan of om wat te eten. Hoogstens voor hele grote evenementen. En dat laatste is nog enigszins begrijpelijk totdat er genoeg mensen gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 18 april 2021 10:07 schreef Arizona het volgende:
Zijn ze in de diverse buitenlanden eigenlijk ook bezig met het optuigen van testsamenlevingen?
Hardop gelachen op een brakke zondagochtend.quote:Op zondag 18 april 2021 10:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Jezelf bewust niet laten vaccineren is een soort van free-riding en hopen dat de ander zich wel laat vaccineren. Bovendien zijn de vaccinweigeraars vaak ook nog eens de grootste verspreiders (jongeren, FvD-aanhangers) en de ouderen en boomers laten zich tenminste wel netjes vaccineren, terwijl ze vaak ook nog de maatregelen serieuzer nemen.
Thuis film kijken, sporten of eten afhalen heeft een totaal andere ervaring dan een film kijken in een bioscoop, sporten in een sportschool of uit eten in het restaurant. Dat terwijl de aanschaf van een bepaald product prima online kan. Daarvoor heb je geen stenen winkels nodig.quote:Op zondag 18 april 2021 10:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Film kijken kan ook prima thuis, sporten ook en eten drinken hoef je ook de deur niet voor uit. Sterker nog dat laatste kun je dan ook online bestellen. Kun je fijn thuis blijven zitten. Hoef je alleen de deur open te doen voor bezorgers. Jij liever dan ik. Ik leef graag gezond. Opsluiting en buitensluiting is niet gezond.
Er is niks mis met stenen winkels.
Er zijn vrijwel geen negatieve gevolgen aan vaccinaties en het trombose-risico is echt bijzonder klein. De risico’s op een auto-ongeluk zijn veel groter en toch is autorijden gewoon toegestaan. Bovendien worden de trombose-incidenten veel te breed uitgemeten in de media.quote:Op zondag 18 april 2021 10:52 schreef Lurf het volgende:
Met die (pseudo)vaccinatieplicht is het een beetje hetzelfde als met de quarantaineplicht. Je wordt geacht het te doen in het belang van de samenleving, maar als je er negatieve gevolgen van ondervindt zijn die voor jou alleen. Dan is het toch volstrekt logisch dat je als individu soms een andere afweging maakt dan maatschappelijk gezien wenselijk is? Als je de risicoafweging van het individu wil beďnvloeden moet je je dáár op richten. Biedt mensen comfort, verzekering, compensatie o.i.d. voor eventuele negatieve gevolgen. Een Hugo die verdekt het conflict opzoekt helpt zeker niet.
Het gaat niet om jou.quote:Op zondag 18 april 2021 10:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sorry je hebt het nog niet door. Maar ik hoop voor jou dat de winkels snel open zullen gaan. Zelf hoop ik op een andere prioritering.
Het is ook gewoon schofterig t.o.v. mensen met een kleine beurs, die gewoon geen geld hebben om telkens tests en ritjes naar teststraten elke keer af te tikken. En nee, een dvd opzetten is geen alternatief voor een museumbezoek of een avondje bioscoop, Hugo Lul de Behanger.quote:Op zondag 18 april 2021 10:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geen idee. Volgens mij willen de meeste landen vooral een negatieve test vragen voordat je het land in mag. Maar geen andere verhalen geleden van landen waar je moet betalen voor een test om even te zwemmen, naar de film te gaan of om wat te eten. Hoogstens voor hele grote evenementen. En dat laatste is nog enigszins begrijpelijk totdat er genoeg mensen gevaccineerd zijn.
Je vergelijking gaat niet op, wat de overheid wil is dat iedereen een rijbewijs haalt, ook de menen die helemaal geen auto hebben of nooit auto willen, en als je hem niet haat, dat ze dan zeggen: Ja maar dan mag je dus ook niet met de trein.quote:Op zondag 18 april 2021 10:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er zijn vrijwel geen negatieve gevolgen aan vaccinaties en het trombose-risico is echt bijzonder klein. De risico’s op een auto-ongeluk zijn veel groter en toch is autorijden gewoon toegestaan. Bovendien worden de trombose-incidenten veel te breed uitgemeten in de media.
Wat jij bedoelt is dat dit voor JOU zo is.quote:Op zondag 18 april 2021 10:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Thuis film kijken, sporten of eten afhalen heeft een totaal andere ervaring dan een film kijken in een bioscoop, sporten in een sportschool of uit eten in het restaurant. Dat terwijl de aanschaf van een bepaald product prima online kan. Daarvoor heb je geen stenen winkels nodig.
Dat weet je niet. Vaccins kunnen ook jaren later tot negatieve bijwerkingen leiden.quote:Op zondag 18 april 2021 10:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er zijn vrijwel geen negatieve gevolgen aan vaccinaties en het trombose-risico is echt bijzonder klein. De risico’s op een auto-ongeluk zijn veel groter en toch is autorijden gewoon toegestaan. Bovendien worden de trombose-incidenten veel te breed uitgemeten in de media.
Ja, je krijgt nog meer een tweedeling in de maatschappij. Daarbij is alle spontaniteit kwijt. Spontaan met je kind zwemmen? Kan niet, je moet het plannen. En dan inderdaad hopen dat je het geld voor de negatieve testen kan ophoesten.quote:Op zondag 18 april 2021 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook gewoon schofterig t.o.v. mensen met een kleine beurs, die gewoon geen geld hebben om telkens tests en ritjes naar teststraten elke keer af te tikken. En nee, een dvd opzetten is geen alternatief voor een museumbezoek of een avondje bioscoop, Hugo Lul de Behanger.
Ook zat kinderen die hier weer de dupe van gaan worden in gezinnen met minder te besteden.
Behalve dat je er als individu ook wat aan hebt als iedereen zich aan deze maatregelen houdt. Het is een soort prisoner's dilemma.quote:Op zondag 18 april 2021 10:52 schreef Lurf het volgende:
Met die (pseudo)vaccinatieplicht is het een beetje hetzelfde als met de quarantaineplicht. Je wordt geacht het te doen in het belang van de samenleving, maar als je er negatieve gevolgen van ondervindt zijn die voor jou alleen. Dan is het toch volstrekt logisch dat je als individu soms een andere afweging maakt dan maatschappelijk gezien wenselijk is? Als je de risicoafweging van het individu wil beďnvloeden moet je je dáár op richten. Biedt mensen comfort, verzekering, compensatie o.i.d. voor eventuele negatieve gevolgen. Een Hugo die verdekt het conflict opzoekt helpt zeker niet.
Vooral dat kinderen ook getest moeten worden is raar, want die zijn helemaal niet meegenomen in de berekening om iedereen voor 1 juli een prik te geven... Daar zijn ook geen vaccins voor, volgens mij heeft tot nu toe alleen pfizer een trial gedaan onder kinderen tussen de 12-15 jaar.quote:Op zondag 18 april 2021 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook gewoon schofterig t.o.v. mensen met een kleine beurs, die gewoon geen geld hebben om telkens tests en ritjes naar teststraten elke keer af te tikken. En nee, een dvd opzetten is geen alternatief voor een museumbezoek of een avondje bioscoop, Hugo Lul de Behanger.
Ook zat kinderen die hier weer de dupe van gaan worden in gezinnen met minder te besteden.
Oh, de overheid komt je persoonlijk vasthouden om een vaccin in je arm te zetten ja? Jij hebt nog steeds de vrijheid om het te weigeren hoor.quote:Op zondag 18 april 2021 11:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Vaccins kunnen ook jaren later tot negatieve bijwerkingen leiden.
De Staat die bepaalt dat je je moet inspuiten met een vaccin, dat een paar maandjes is getest, omdat er een noodtoestand is, is verwerpelijk.
Of heeft Rutte persoonlijk je deuren dicht weten te timmeren, zodat je niet meer naar buiten kon? Of verdwijnt iedereen met een andere opvatting vopeens? Stel je niet zo aan ....
We beginnen oprecht niet onder te doen voor China.
Ik zou nog eerder boeken dan een telefoon online bestellen.quote:Op zondag 18 april 2021 11:03 schreef deedeetee het volgende:
Een foon online bestellen gaat dan weer wel prima.
Je kunt toch nu een tijdvak reserveren in bijvoorbeeld een schoenenzaak om zo schoenen te passen en uiteindelijk de juiste schoenen te kopen? Daarvoor hoeven de huidige regels voor winkelen niet soepeler dan dat ze nu zijn.quote:Op zondag 18 april 2021 11:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat jij bedoelt is dat dit voor JOU zo is.
Jij hebt geen behoefte aan een stenen winkel wel aan de andere zaken die jij noemt. Die mis ik nu weer niet echt.
Ik kan in b.v. een boekenwinkel boeken inkijken en zien of de schrijfstijl mij wel of niet bevalt. Kan online niet en een boek terug sturen om die reden gaat wrs niet echt goed uitpakken. Ik kan ook moeilijk 10 boeken bestellen en 9 terug sturen lijkt mij. Schoenen moet je aanpassen anders weet je niet welke het beste aan je voet passen enz.... Een foon online bestellen gaat dan weer wel prima.
Het hangt er gewoon vanaf wat je wilt aanschaffen of het online kan of dat je er echt beter in een winkel naar kunt gaan kijken.
Wat mij betreft zijn wij uitgepraat.
Wat een kansloze opmerking.quote:Op zondag 18 april 2021 11:04 schreef Confetti het volgende:
We beginnen oprecht niet onder te doen voor China.
Ja en van winkelen een militaire operatie maken waarbij je moet rennen om al je afspraken te halenquote:Op zondag 18 april 2021 11:06 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je kunt toch nu een tijdvak reserveren in bijvoorbeeld een schoenenzaak om zo schoenen te passen en uiteindelijk de juiste schoenen te kopen? Daarvoor hoeven de huidige regels voor winkelen niet soepeler dan dat ze nu zijn.
Ik koop ze voornamelijk online. Moet wel toegeven dat ik in t verleden wel ns een foon shop ben binnen gewandeld om wat modellen te bekijken. Maar dat vind ik nu niet meer een must.quote:Op zondag 18 april 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou nog eerder boeken dan een telefoon online bestellen.
Daar is de meeste maatschappelijke discussie over dus dat zou best kunnen die 2 dingenquote:Op zondag 18 april 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net dat ze wellicht ook overwegen om maar een of twee dingen te versoepelen (van stap 1). Hopelijk gaat het dan om de terrassen en de avondklok. Maar vooral de terrasjes; die ondernemers verdienen wat lucht. En wat minder klappen in hun gezicht.
Ja, in het verleden was er waarschijnlijk ook meer te kiezen en was het nog belangrijk hoe zwaar/groot een mobiel was. Inmiddels kun je ervan uitgaan dat de lijnen vrijwel hetzelfde blijven. Als ik nu de Samsung A50 heb kan ik met een gerust hart de A51 of A52 kopen. Dat klopt.quote:Op zondag 18 april 2021 11:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik koop ze voornamelijk online. Moet wel toegeven dat ik in t verleden wel ns een foon shop ben binnen gewandeld om wat modellen te bekijken. Maar dat vind ik nu niet meer een must.
Wij hebben slechts informatie over de eerste drie tot zes maanden na injecteren. Welke gevolgen het daarna heeft, zullen wij moeten afwachten.quote:Op zondag 18 april 2021 10:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Leuk hoor die logica en officieel gezien worden we natuurlijk niet gedwongen, maar indirect? Die verplichting is er eigenlijk gewoon als je ook maar een beetje fatsoenlijk wil leven zonder elke keer 7.50 neer te leggen. Enorm veel mensen die dat niet kunnen missen.quote:Op zondag 18 april 2021 11:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Oh, de overheid komt je persoonlijk vasthouden om een vaccin in je arm te zetten ja? Jij hebt nog steeds de vrijheid om het te weigeren hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |