Ik vermoed dat de redenatie is dat in bioscopen, restaurants en sportscholen groepen mensen langere tijd met elkaar in 1 ruimte zijn. Daarbij is het risico op besmetting groter dan in een winkel waar je binnen een kwartier weer uit bent en niet steeds op 1 plek zit. De meeste besmettingen vinden nog altijd plaats op plekken waar mensen langere tijd bij elkaar zitten, zoals werk en thuis.quote:Op zondag 18 april 2021 10:09 schreef Erno-BE het volgende:
Waarom mogen winkels dan wel open en bioscopen, restaurants en sportscholen dan niet? Voor winkels heb je online-alternatieven, voor bioscopen, restaurants en sportscholen niet.
Wat als we door een te lage vaccinatiegraad nog steeds met maatregelen zitten?quote:Op zondag 18 april 2021 10:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jij bepaalt niet voor een ander wat een bullshit reden is.
Mensen die voor een vaccinatieplicht zijn zijn een gevaar voor de volksgezondheid.
Dat is nog geen reden om de winkels zonder regulatie te heropenen. Zonder regulatie openen van Actions en bouwmarkten zorgen er immers voor dat bioscopen, restaurants en sportscholen nog langer dicht blijven.quote:Op zondag 18 april 2021 10:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de redenatie is dat in bioscopen, restaurants en sportscholen groepen mensen langere tijd met elkaar in 1 ruimte zijn. Daarbij is het risico op besmetting groter dan in een winkel waar je binnen een kwartier weer uit bent en niet steeds op 1 plek zit. De meeste besmettingen vinden nog altijd plaats op plekken waar mensen langere tijd bij elkaar zitten, zoals werk en thuis.
En zwembaden.quote:Op zondag 18 april 2021 09:48 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als laatste dicht, als eerste open en 99% van de producten zijn online te bestellen. Laat aub restaurants, bioscopen en sportscholen voor gaan, dat is wat mensen missen. Voor winkels heb je nog het online-alternatief.
Surequote:Op zondag 18 april 2021 10:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als je de kans op vaccinresistente virusmutaties wilt verkleinen moet je het virus gewoon indammen. Dus een vaccinatieplicht en een verbod op reizen naar buiten de EU tot 2025 zijn hierbij zeer gewenst. Niemand wil immers een nieuwe lockdown.
Gebeurt niet.quote:Op zondag 18 april 2021 10:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat als we door een te lage vaccinatiegraad nog steeds met maatregelen zitten?
Die natuurlijk ook.quote:
Ja de hangmattenzaak heeft nu de hoogste prioriteit! Niet online te krijgen en veel belangrijker dan musea, dierentuin, biblioteek, zwembad etc etc.quote:Op zondag 18 april 2021 09:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Blokker, ijzerwarenwinkel, hangmattenzaak, whatever. Inwisselbaar want het was een voorbeeld.
Wat je ook wel snapt mag ik hopen
Die winkels kunnen daar állemaal niet van rondkomen en alleen bestaan bij gratie van noodsteun nu.
Lijkt me heel wenselijk ja.
Als jij winkelen op afspraak fijn vindt, niks mis mee, maar dat hoeft niet verplicht te zijn voor iedereen. Maak daar lekker een of andere nichemarkt van als dat haalbaar is. En geef die vrijheden weer terug in zijn algemeenheid
TBC is ook geen grapjequote:Op zondag 18 april 2021 10:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je wilt echt geen long-covid krijgen en een half jaar in revalidatie zitten. Daarom moet corona zoveel mogelijk worden ingedamd door vaccinaties en reisverboden naar failed states als India en Brazilië.
Laten we het hopen. Jezelf bewust niet laten vaccineren is een soort van free-riding en hopen dat de ander zich wel laat vaccineren. Bovendien zijn de vaccinweigeraars vaak ook nog eens de grootste verspreiders (jongeren, FvD-aanhangers) en de ouderen en boomers laten zich tenminste wel netjes vaccineren, terwijl ze vaak ook nog de maatregelen serieuzer nemen.quote:
Daarom een reisverbod naar niet-EU landen tot 2025 eventueel gecombineerd met een witte lijst-systeem waarbij landen waarbij het coronavirus zo goed als ingedamd zijn op een witte lijst worden gezet en dus voor die landen het reisverbod wordt opgeheven (Canada, VS onder Biden, Japan, Zuid-Korea, Taiwan, dat soort landen).quote:Op zondag 18 april 2021 10:26 schreef Molo het volgende:
[..]
TBC is ook geen grapje
Malaria ook niet
Zijn beide veel meer te verantwoorden qua verplichten van bescherming maar dat is er ook niet. Dus voor Covid al helemaal niet
Daarnaast krijg je nooit de hele wereld ingeënt tegen Covid.
Ik hoor graag meer van je als je iets realistischer beeld hebt van infectieziekten
Je slaat de plank toch echt misquote:Op zondag 18 april 2021 10:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja de hangmattenzaak heeft nu de hoogste prioriteit! Niet online te krijgen en veel belangrijker dan musea, dierentuin, biblioteek, zwembad etc etc.
Nee, je (slechte) voorbeeld is niet inwisselbaar. Funshoppen heeft niet de hoogste prioriteit en doe je maar online. Heeft ook nog eens allerlei voordelen, kun je die hangmat binnen 2 weken kosteloos terugsturen als ie niet bevalt. Grote kans dat dat bij Bob's hangmattentoko niet lukt.
Ben ik met je eens hoor. Maar het ging hier om de redenering.quote:Op zondag 18 april 2021 10:17 schreef Erno-BE het volgende:
Dat is nog geen reden om de winkels zonder regulatie te heropenen. Zonder regulatie openen van Actions en bouwmarkten zorgen er immers voor dat bioscopen, restaurants en sportscholen nog langer dicht blijven.
Maak daar maar 2075 vanquote:Op zondag 18 april 2021 10:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Daarom een reisverbod naar niet-EU landen tot 2025 eventueel gecombineerd met een witte lijst-systeem waarbij landen waarbij het coronavirus zo goed als ingedamd zijn op een witte lijst worden gezet en dus voor die landen het reisverbod wordt opgeheven (Canada, VS onder Biden, Japan, Zuid-Korea, Taiwan, dat soort landen).
Ze gaan failliet maar moeten niet zeuren ? Je kunt niet alles online kopen en veel zaken wil je in het echt zien en/of passen. Ze zijn verdomme al 4 maanden gesloten. En waarom mogen zij niet mogen zeuren ? Dat mag de horeca tenslotte ook.quote:Op zondag 18 april 2021 09:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Anderzijds waren de winkels in eerste golf gewoon open in Nederland in tegenstelling tot de rest van Europa. Winkeliers moeten niet zeuren, ze moesten als laatste dicht en gaan als eerste weer open. Bovendien zijn 99% van de producten gewoon online te bestellen.
Sorry je hebt het nog niet door. Maar ik hoop voor jou dat de winkels snel open zullen gaan. Zelf hoop ik op een andere prioritering.quote:Op zondag 18 april 2021 10:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Je slaat de plank toch echt mis
Het gaat om virusbestrijding, dus gewogen beslissing nemen wat nut heeft en proportioneel is om dicht te houden of restricties op te leggen
Wat is de grond hiervoor bij winkels? Ik zie m nauwelijks
FYI, ik kom zelf sowieso amper in winkels, het gaat hierbij niet om mij maar om de samenleving inclusief kleine ondernemers. Wat ik ook niet ben, dus daar zit echt geen onzuiver/specifiek motief van mij ofzo
Precies, in 2019 waren de stenen winkels al aan de verliezende kant ten opzichte van webwinkels. Door corona hebben de stenen winkels definitief verloren en het is beter dat de stenen winkels, samen met INRetail de strijdbijl begraven en de stenen winkels die nu nog geen webwinkel hebben moeten met spoed een websitebouwer zoeken die een mooie webwinkel in elkaar kan zetten. Lege winkelpanden kun je ombouwen tot woningen wat al deels gebeurd.quote:Op zondag 18 april 2021 10:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja de hangmattenzaak heeft nu de hoogste prioriteit! Niet online te krijgen en veel belangrijker dan musea, dierentuin, biblioteek, zwembad etc etc.
Nee, je (slechte) voorbeeld is niet inwisselbaar. Funshoppen heeft niet de hoogste prioriteit en doe je maar online. Heeft ook nog eens allerlei voordelen, kun je die hangmat binnen 2 weken kosteloos terugsturen als ie niet bevalt. Grote kans dat dat bij Bob's hangmattentoko niet lukt.
Langs de winkel gaan om iets te halen wat je nodig hebt is niet "funshoppen".quote:Op zondag 18 april 2021 10:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Funshoppen heeft niet de hoogste prioriteit en doe je maar online. Heeft ook nog eens allerlei voordelen, kun je die hangmat binnen 2 weken kosteloos terugsturen als ie niet bevalt. Grote kans dat dat bij Bob's hangmattentoko niet lukt.
Mijn God, zoveel bekrompenheid in 1 post. Hoe krijg je het voor elkaar.quote:Op zondag 18 april 2021 10:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Jezelf bewust niet laten vaccineren is een soort van free-riding en hopen dat de ander zich wel laat vaccineren. Bovendien zijn de vaccinweigeraars vaak ook nog eens de grootste verspreiders (jongeren, FvD-aanhangers) en de ouderen en boomers laten zich tenminste wel netjes vaccineren, terwijl ze vaak ook nog de maatregelen serieuzer nemen.
Nogmaals, druktes bij Actions, bouwmarkten en dat hele BlackFriday-circus. Bovendien is webwinkelen vele male veiliger. Je hoeft je huis er niet voor uit. Enkel distributiemedewerkers en bezorgers lopen gevaar op corona-infecties, maar dat zijn eigenlijk vitale functies in mijn ogen.quote:Op zondag 18 april 2021 10:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Je slaat de plank toch echt mis
Het gaat om virusbestrijding, dus gewogen beslissing nemen wat nut heeft en proportioneel is om dicht te houden of restricties op te leggen
Wat is de grond hiervoor bij winkels? Ik zie m nauwelijks
FYI, ik kom zelf sowieso amper in winkels, het gaat hierbij niet om mij maar om de samenleving inclusief kleine ondernemers. Wat ik ook niet ben, dus daar zit echt geen onzuiver/specifiek motief van mij ofzo
Als je niet kan lezen houdt het een beetje op qua discussie natuurlijkquote:Op zondag 18 april 2021 10:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sorry je hebt het nog niet door. Maar ik hoop voor jou dat de winkels snel open zullen gaan. Zelf hoop ik op een andere prioritering.
Laten we gewoon lekker iedereen vastbinden tot in de eeuwigheid, veiliger, goed te reguleren en dat is toch wat we willenquote:Op zondag 18 april 2021 10:38 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nogmaals, druktes bij Actions, bouwmarkten en dat hele BlackFriday-circus. Bovendien is webwinkelen vele male veiliger. Je hoeft je huis er niet voor uit. Enkel distributiemedewerkers en bezorgers lopen gevaar op corona-infecties, maar dat zijn eigenlijk vitale functies in mijn ogen.
Film kijken kan ook prima thuis, sporten ook en eten drinken hoef je ook de deur niet voor uit. Sterker nog dat laatste kun je dan ook online bestellen. Kun je fijn thuis blijven zitten. Hoef je alleen de deur open te doen voor bezorgers. Jij liever dan ik. Ik leef graag gezond. Opsluiting en buitensluiting is niet gezond.quote:Op zondag 18 april 2021 10:17 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat is nog geen reden om de winkels zonder regulatie te heropenen. Zonder regulatie openen van Actions en bouwmarkten zorgen er immers voor dat bioscopen, restaurants en sportscholen nog langer dicht blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |