abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 april 2021 @ 00:19:17 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199048791
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 00:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik heb niet op Hugo de Jonge gestemd. Kan ook niet, maar toch beslist hij alleen over hoe lang we nog in een desastreuze lockdown blijven zitten.
Nee hoor

We hebben ook het demissionaire kabinet en de leiding van Rutte nog
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 18 april 2021 @ 00:19:44 #52
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_199048799
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 00:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik heb niet op Hugo de Jonge gestemd. Kan ook niet, maar toch beslist hij alleen over hoe lang we nog in een desastreuze lockdown blijven zitten.
ondanks alle maatregelen, handen desinfecteren mondkapjes dit dat, ik kom niet verder dan de super werk en thuis ben ik vandaag positief getest op corona. :'(
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_199048802
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 00:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee hoor

We hebben ook het demissionaire kabinet en de leiding van Rutte nog
Ja maar die hebben nul interesse in het controleren van Hugo op het gebied van vaccinaties. En we hebben nog steeds geen nieuw kabinet dus kan Hugo doen wat hij wil -O-
pi_199048830
Ik heb niet het hele wetsvoorstel testbewijzen doorgeploeterd, maar ik kwam dit tegen:

quote:
Artikel 58rf. Gelijkstelling

1. Met betrekking tot het beschikken over een testuitslag voor deelname aan activiteiten of toegang tot voorzieningen kan bij of krachtens algemene maatregel van bestuur onder daarbij te stellen voorwaarden met een testuitslag worden gelijkgesteld een daarbij aan te wijzen document, waaronder een bewijs van vaccinatie tegen covid-19 of een medische verklaring, indien op basis daarvan met betrekking tot het virus SARS-CoV-2 kan worden vastgesteld dat een vergelijkbare kans op overdracht van het virus SARS-CoV-2 bestaat.
En wat staat er verder in de memorie van toelichting?
quote:
Benadrukt zij (de regering) dat het wetvoorstel geen (indirecte) vaccinatieplicht meebrengt. Het wetsvoorstel gaat over de inzet van testbewijzen. Hooguit kan bezien worden of een vaccinatiebewijs in de plaats kan komen van een recente testuitslag. Dat is echter pas aan de orde wanneer de besmettelijkheid van gevaccineerde personen wetenschappelijk is vastgesteld, hetgeen nog niet het geval is. Maar zelfs bij een dergelijke gelijkstelling is niemand verplicht zich te laten vaccineren of een vaccinatiebewijs te tonen. Men kan zich immers laten testen om een testbewijs te verkrijgen.
Niet te geloven! Denken ze echt dat dit voor zoete koek wordt geslikt? Geen indirecte verplichting. Jij kunt gewoon niet normaal meedoen aan de samenleving als je niet gevaccineerd bent. De enige optie die je hebt is iedere twee dagen ¤ 7,50 op tafel leggen en vrij nemen om naar een teststraat te gaan. Dat is geen duurzame oplossing als je geen vaccin wil.
pi_199048846
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 00:23 schreef maan_man het volgende:
Ik heb niet het hele wetsvoorstel testbewijzen doorgeploeterd, maar ik kwam dit tegen:
[..]

[..]

Niet te geloven! Denken ze echt dat dit voor zoete koek wordt geslikt? Geen indirecte verplichting. Jij kunt gewoon niet normaal meedoen aan de samenleving als je niet gevaccineerd bent. De enige optie die je hebt is iedere twee dagen ¤ 7,50 op tafel leggen en vrij nemen om naar een teststraat te gaan. Dat is een duurzame oplossing als je geen vaccin wil.
BNW
pi_199048917
quote:
[..]

[..]

Niet te geloven! Denken ze echt dat dit voor zoete koek wordt geslikt? Geen indirecte verplichting. Jij kunt gewoon niet normaal meedoen aan de samenleving als je niet gevaccineerd bent. De enige optie die je hebt is iedere twee dagen ¤ 7,50 op tafel leggen en vrij nemen om naar een teststraat te gaan. Dat is geen duurzame oplossing als je geen vaccin wil.
Niets mis met een vaccin verplichting. Het is pas een probleem dat er te weinig gevaccineerd wordt
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_199048959
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 00:36 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Niets mis met een vaccin verplichting. Het is pas een probleem dat er te weinig gevaccineerd wordt
Ten eerste niet mee eens, maar als Hugo dat vindt dan moet hij een man zijn een komende week het wetvoorstel vaccinatieplicht naar de kamer sturen, maar dat durft hij niet want dan breekt de pleuris uit. Nu verkoopt hij gewoon knollen voor citroenen, hangt hij een lulverhaal op dat het wetvoorstel niet leidt tot een indirecte vaccinatieplicht.
pi_199048972
Dat is heel erg maar ik vind het al heel bijzonder vervelend dat de pleuris niet uit breekt bij het voorstellen van een indirecte testplicht. Daar is Hugo helemaal niet subtiel over, ook gezien zijn belachelijke dvd-opmerking.
  zondag 18 april 2021 @ 00:49:14 #59
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199048993
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 00:36 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Heel veel mis met een vaccinatie verplichting.
pi_199049002
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 00:44 schreef MoreDakka het volgende:
Dat is heel erg maar ik vind het al heel bijzonder vervelend dat de pleuris niet uit breekt bij het voorstellen van een indirecte testplicht. Daar is Hugo helemaal niet subtiel over, ook gezien zijn belachelijke dvd-opmerking.
Niet meer dan logisch. Jij mag al blij zijn als 95% van de mensen een nieuwsbericht van 30 seconden over dit onderwerp tot zicht neemt iedere avond en een paar artikelen van enkele tientallen woorden. Dan kom je niet verder dan geen plicht. De meesten volgen de debatten niet en verdiepen zich er niet echt in.
pi_199049150
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 18:11 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Maskerplicht gaat dit jaar denk ik niet verdwijnen. Corona blijft nog steeds actief in de wereld, golfje hier in Europa neemt het af, ergens anders laait het weer op. Dus de angst kan men blijven verkopen.
De 2e kamer, gaat waarschijnlijk niet zo gemakkelijk akkoord met nog een verlening van de wet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 18:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Percentage positief wordt berekend over 3 dagen. Besmettingstotalen zijn in 75% van de gevallen max 5 dagen oud. Oftewel je berekening over afgenomen testen klopt niet en al helemaal niet dat je daaraan koppelt dat de overheid stuurt.
Dat Marino dat percentage positief berekent over 3 dagen vind ik nog steeds wat van.
Dat doe je over een hele week of 1 dag.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 18:36 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Voor de mensen die geloven dat de vaccins niet werken op de Zuid-Afrikaanse variant.
En als je niet getest had, had je dus nooit geweten dat ze besmet waren geweest waarschijnlijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 18:48 schreef Discombobulate het volgende:
Vaccins breken waarschijnlijk niet de keten van transmissie. Ik ben benieuwd hoe wat dat gaan doen in onze testmaatschappij straks. Stel dat we een vaccinatiegraad van 70% hebben en er nog steeds mensen 'positief' testen, voorafgaand aan een museumbezoek, festival, groot evenement oid, maar dat niemand van hen klachten heeft, oftewel asymptomatisch (door het vaccin natuurlijk), gaan we die mensen dan uitsluiten of moeten zij in quarantaine? Voor die resterende 30% die nog niet of niet gevaccineerd wil zijn? Gaan we dan nog steeds maatregelen treffen? Want oeh... straks ontstaat er nog een nieuwe variant.
Het interessante is wat er gebeurt met de verspreiding als 70% bereikt is.

De testmaatschappij moet wat mij betreft door ondernemers, en bevolking zo snel mogelijk genegeerd of niet aan meegewerkt worden anders komt deze er, en kom je er niet snel meer vanaf.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 19:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik snap nog steeds niet zo goed waarom winkels, horeca etc. niet gewoon open kunnen met de richtlijnen van vorige zomer. Dus met een tijdslot in geval horeca, dierentuin, museum etc en gewoon de standaard afstandsregels.
Dit dus. waarom kan dit niet.
De situatie is vele malen beter als vorig jaar als je vaccinaties en behandelmethodes meeneemt.

quote:
14s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:17 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

;( ;( ;( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :M :M
Beterschap :(

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:41 schreef galantis het volgende:

[..]

Als iedereen negatief getest is kan er weinig misgaan. Dus dit is puur onderbuik.
Alsnog ben ik tegen dit feest, maar meer omdat zo´n pilot met het hele testcircus eromheen symbool staat voor het achterlijke wanbeleid van de overheid.
Ben niet zozeer tegen dit Fieldlab, maar waarom precies nu, waarom niet pas na de eerste versoepeling? Op het moment dat we nog een avondklok hebben, we nog maar 1 persoon op bezoek "mogen" hebben, en we nog aan het nadenken zijn hoe en wanneer we wel gaan versoepelen?

Waarom werd het precies ná de persconferentie aangekondigd?

Ook in Breda knettert het en heeft men veel vragen

https://www.bd.nl/breda/d(...)leg-geven~a284604cc/
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199049173
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 00:42 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ten eerste niet mee eens, maar als Hugo dat vindt dan moet hij een man zijn een komende week het wetvoorstel vaccinatieplicht naar de kamer sturen, maar dat durft hij niet want dan breekt de pleuris uit. Nu verkoopt hij gewoon knollen voor citroenen, hangt hij een lulverhaal op dat het wetvoorstel niet leidt tot een indirecte vaccinatieplicht.
Exactamundo. Ik ga hier niet betogen dat er niks te zeggen is voor een vaccinatieplicht. Dat is er namelijk wel degelijk. Ik ben er tegen, maar het is wel een verdedigbaar standpunt.

Maar zo’n gevoelig onderwerp verdient wel een fair en volledig debat en dient niet via de achterdeur geregeld te worden.
zie email 27 oktober
  zondag 18 april 2021 @ 01:35:26 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199049184
quote:
[..]

[..]

Wat ik hier volledig mis, en wat wel in het advies van de Gezondheidsraad wordt genoemd... Als dit de minst ingrijpende mogelijkheid is.
Er wordt echt veel te makkelijk naar testen, testbewijzen en vaccinatiebewijzen gegrepen nu.
Beschermende middelen, gezondheidschecks (vragen of je coronaklachten hebt) of andere maatregelen zoals afstand houden en spreiding van mensen zijn ook allemaal opties om toe te passen als de situatie daar om vraagt.
Zoals we afgelopen zomer deden dus.
Die voor het individu veel minder ingrijpend zijn.
pi_199049191
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 01:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En als je niet getest had, had je dus nooit geweten dat ze besmet waren geweest waarschijnlijk.

Er zal er wel 1 lichte klachten hebben gehad dus daarom getest en daarna die hele afdeling. Dus het toont gewoon aan dat de vaccins werken en besmette mensen geen zorgdruk gegeven op het zorgsysteem waarom we het allemaal doen volgens iedereen bij de varianten.
pi_199049201
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 01:36 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Er zal er wel 1 lichte klachten hebben gehad dus daarom getest en daarna die hele afdeling. Dus het toont gewoon aan dat de vaccins werken en besmette mensen geen zorgdruk gegeven op het zorgsysteem waarom we het allemaal doen volgens iedereen bij de varianten.
Ja onwijs goed nieuws natuurlijk.

Maar we testen natuurlijk tegenwoordig al bijna bij een hoofdpijntje

Als de ziekenhuizen straks leegraken, moeten we echt naar een "mee leren" leven fase, en niet iedereen kapot blijven testen toekomst.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199049215
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 01:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja onwijs goed nieuws natuurlijk.

Maar we testen natuurlijk tegenwoordig al bijna bij een hoofdpijntje

Als de ziekenhuizen straks leegraken, moeten we echt naar een "mee leren" leven fase, en niet iedereen kapot blijven testen toekomst.
Dat ben ik volledig met je eens. In de toekomst als het virus endemisch is zullen er best nog mensen in het ziekenhuis komen. Maar dat zal je gewoon houden als met zoveel virussen.
pi_199049230
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 01:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat ik hier volledig mis, en wat wel in het advies van de Gezondheidsraad wordt genoemd... Als dit de minst ingrijpende mogelijkheid is.
Er wordt echt veel te makkelijk naar testen, testbewijzen en vaccinatiebewijzen gegrepen nu.
Beschermende middelen, gezondheidschecks (vragen of je coronaklachten hebt) of andere maatregelen zoals afstand houden en spreiding van mensen zijn ook allemaal opties om toe te passen als de situatie daar om vraagt.
Zoals we afgelopen zomer deden dus.
Die voor het individu veel minder ingrijpend zijn.
Er zijn verschillende experts (vooral in het buitenland) die denken dat testbewijzen en vaccinatiepasporten meer schade in de toekomst doen aan vaccinatieprogramma's dan de antivaxxers ooit voor elkaar kunnen krijgen. Dat vind ik eigenlijk veel erger als dat ook echt blijkt te zijn.
pi_199049249
twitter

Zet de massagraven maar klaar.

Waarsch flikkeren ze ze allemaal de zee in tho. En daarna allemaal erin badderen
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 18 april 2021 @ 02:04:31 #69
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_199049263
Stop gewoon met die achterlijke, mensenrechten-versnipperende maatregelen, per direct.
  zondag 18 april 2021 @ 02:09:37 #70
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199049272
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 01:56 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

Waarsch flikkeren ze ze allemaal de zee in tho. En daarna allemaal erin badderen
wel nukes, maar geen fatsoenlijk zorgstelsel
pi_199049298
quote:
14s.gif Op zondag 18 april 2021 02:04 schreef Stray_cat het volgende:
Stop gewoon met die achterlijke, mensenrechten-versnipperende maatregelen, per direct.
Dat zou hoogst onverstandig zijn en misschien zelfs wel illegaal.

Maar ik vind wel dat de scherpe kantjes er af moeten, het leven is meer dan een virologische realiteit om maar eens met Van Ranst te spreken.
zie email 27 oktober
pi_199049315
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 02:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar ik vind wel dat de scherpe kantjes er af moeten, het leven is meer dan een virologische realiteit om maar eens met Van Ranst te spreken.
Ik vraag mij stiekem wel een beetje af wie de overheid adviseert tot een testmaatschappij, of in elk geval de poging tot.
pi_199049319
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 02:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik vraag mij stiekem wel een beetje af wie de overheid adviseert tot een testmaatschappij, of in elk geval de poging tot.
Persoonlijk denk ik dat het iemand is die een belang heeft in testen te verkopen. Volgens mij is het WHO standpunt nog steeds dat testen zonder symptomen niet moet.
pi_199049335
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 02:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat het iemand is die een belang heeft in testen te verkopen.
Daar begint het wel beetje op te lijken ja.
  zondag 18 april 2021 @ 02:39:28 #75
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199049344
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 00:51 schreef maan_man het volgende:

[..]

Niet meer dan logisch. Jij mag al blij zijn als 95% van de mensen een nieuwsbericht van 30 seconden over dit onderwerp tot zicht neemt iedere avond en een paar artikelen van enkele tientallen woorden. Dan kom je niet verder dan geen plicht. De meesten volgen de debatten niet en verdiepen zich er niet echt in.
mensen hebben een drukke baan, gezin, sociaal leven. Die lezen de titel van een nieuwsbericht en daar houdt het op, gewoon geen tijd of zin om overal in te duiken.
pi_199049347
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 02:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Daar begint het wel beetje op te lijken ja.
Daarom ben ik er ook op tegen in de BMJ heeft er al een artikel gestaan dat als het VK een testsamenleving wilt beginnen dan gaat dat 70% van het budget van de NHS kosten. Dat is gewoon zonde van het geld dat kan je beter gebruiken om je zorgsysteem beter op orde krijgen na jaren lang bezuinigen.
  zondag 18 april 2021 @ 02:42:42 #77
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199049349
CDC Identifies Small Group of Covid-19 Infections Among Fully Vaccinated Patients
.
https://www.wsj.com/artic(...)patients-11618490232
  zondag 18 april 2021 @ 02:44:30 #78
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199049353
pi_199049356
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 02:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat het iemand is die een belang heeft in testen te verkopen. Volgens mij is het WHO standpunt nog steeds dat testen zonder symptomen niet moet.
WHO standpunten moet je in een bepaalde context lezen. Zonder enig dedain te willen uiten, dat is toch een beetje een arme landen clubje. Als je geld genoeg hebt en je eigen expertise in huis als land heb je niet zo gek veel aan de WHO. Dat zijn one size fits nobody oplossingen. Zoals voor wel meer van die VN clubjes geldt.

Mooiste voorbeeld vond ik het advies om niet naar de tandarts te gaan. Dat lijkt me bijzonder zinnig in een primitief Afrikaans kliniekje. Hier in NL is het gewoon dom.
zie email 27 oktober
  zondag 18 april 2021 @ 02:52:22 #80
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_199049365
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 02:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De scherpe randjes, gewoon ophouden met alles. Ik vraag me af wat mensenrechten organisaties zoals Amnesty ervan vinden? Maar die hoor je ineens niet. :+
pi_199049366
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 02:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

WHO standpunten moet je in een bepaalde context lezen. Zonder enig dedain te willen uiten, dat is toch een beetje een arme landen clubje. Als je geld genoeg hebt en je eigen expertise in huis als land heb je niet zo gek veel aan de WHO. Dat zijn one size fits nobody oplossingen. Zoals voor wel meer van die VN clubjes geldt.

Mooiste voorbeeld vond ik het advies om niet naar de tandarts te gaan. Dat lijkt me bijzonder zinnig in een primitief Afrikaans kliniekje. Hier in NL is het gewoon dom.
Dat klopt maar er zijn wel degelijk zinnige dingen die ze zeggen. Als we echt willen dat we de pandemie bestrijden of minder mensen dood gaan aan dit virus. Dan zal je zien dat er binnenkort een enorme scheefgroei gaat ontstaan in de wereld dat in het rijke westen 20ers al gevaccineerd zijn en in de arme landen 70ers niet bijvoorbeeld. Ook hoort diagnostiek altijd te zijn voor mensen met klachten en niet voor mensen zonder klachten. Dat is gewoon altijd zo geweest.
  zondag 18 april 2021 @ 03:02:33 #82
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199049372
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 02:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

wie heeft dat miljard ervoor vrijgemaakt om al die fieldlabs te doen?
pi_199049879
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 23:48 schreef maan_man het volgende:

[..]

Als je dit als horecaman tekent dan ben je echt te dom om te poepen:
[..]

Als dit genoeg steun oplevert dan kunnen ze dit bij iedere versoepeling gebruiken. Het gaat er niet om dat ze het gevaarlijk vinden, dat ze andere dingen prioriteit vinden hebben bij de versoepelingen of zo.

Nee, het is een klap in het gezicht van de zorg. Een loze term die je kunt gebruiken bij iedere versoepeling totdat de laatste patiënt het ziekenhuis heeft verlaten.

Petitie tegen het testcircus prima, maar niet deze voor mij.
Dit dus
pi_199049921
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 01:56 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

Tja, ik weet niet hoe het India werkt, maar in Nederland gaat het ook lastig worden als je via Twitter een ambulance probeert te bestellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door maan_man op 18-04-2021 08:02:32 ]
pi_199050094
quote:
13s.gif Op zaterdag 17 april 2021 23:45 schreef nattermann het volgende:
Vandaag de eigen verklaring avondklok maar weer eens aangepast. Einddatum vastgezet op 31-12. Kutkabinet.
Thanks voor de reminder :o
  zondag 18 april 2021 @ 09:00:51 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199050250
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 07:50 schreef maan_man het volgende:

[..]

Tja, ik weet niet hoe het India werkt, maar in Nederland gaat het ook lastig worden als je via Twitter een ambulance probeert te bestellen.
Mooie vorm van ehealth wel :+

In India wordt veel met portalen gewerkt waar een patiënt een dokter/zorgverlener op afstand kan raadplegen. Dat werkt op zich heel goed, kunnen we in Europa nog wat van leren.

Voor ambu's in acute nood is dat wat minder hendig natuurlijk ja, zeker via Twitter idd :+
  zondag 18 april 2021 @ 09:02:57 #87
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199050259
Lees ik net in de krant dat wij de langste winkelsluiting hebben van heel Europa ? Klopt dat wel?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 18 april 2021 @ 09:08:54 #88
21467 franske19
Hit the deck!
pi_199050294
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 02:44 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Vrij nutteloos om de verschillende vaccins zo te vergelijken aangezien ze niet onder gelijke omstandigheden zijn getest.
  zondag 18 april 2021 @ 09:27:29 #89
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199050423
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 09:02 schreef deedeetee het volgende:
Lees ik net in de krant dat wij de langste winkelsluiting hebben van heel Europa ? Klopt dat wel?
Geen idee, maar dat is wel het minste waar ik last van heb. Spullen ophalen, laten bezorgen of soms een afgespraak om in alle rust te shoppen is echt relaxed. Mag zo wel blijven.
pi_199050454

Reconstructie van het vaccinatiebeleid met betrekking tot kwetsbaren begin dit jaar. Conclusie, het RIVM faalde wederom door te weigeren om te leren van ervaringen uit het buitenland. In dit geval het verpakken van Pfizer naar kleinere dozen. Kon volgens RIVM niet. In het VK kon het echter prima. Een Nederlandse bedrijf dat hierin gespecialiseerd is en het aanbood is afgepoeierd...
  zondag 18 april 2021 @ 09:34:28 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199050479
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 09:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Geen idee, maar dat is wel het minste waar ik last van heb. Spullen ophalen, laten bezorgen of soms een afgespraak om in alle rust te shoppen is echt relaxed. Mag zo wel blijven.
Weet je wel wat je zegt :D :')

Dit helpt heel de winkels om zeep
Fijn dat jij het als prettig ervaart maar het is totaal niet rendabel, en het is een grove inperking van vrijheden voor winkelier en klant.

En ik wil zelf niet alles plannen van tevoren. Gewoon spontaan een schoenenwinkel binnenstappen en uitgebreid passen, dat soort dingen. Eventjes een nieuwe emmer halen bij Blokker. Whatever.
Plus er zijn tig mensen die niet vaardig (genoeg) zijn om die afspraken te maken. Flinke drempels iig die opgeworpen worden. En besmettingen in winkels? Mwah, dat risico viel wel mee dacht ik zo
pi_199050497
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 00:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Heel veel mis met een vaccinatie verplichting.
Ja, ik zou me morgen laten vaccineren als het kan. Maar het is wel echt ernstig hoe ze mensen die niet willen vaccineren om wat van reden ook maximaal aan het uitsluiten zijn.

Je hebt straks echt geen leven meer als je niet die spuit neemt.
pi_199050502
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 09:34 schreef Molo het volgende:
Weet je wel wat je zegt
Sowieso is het argument "ik vind het wel prima" natuurlijk waardeloos, al zie je met de meeste maatregelen dat mensen niet verder komen dan een individuele directe afweging. Totdat de indirecte effecten ineens merkbaar worden, dan moet men vooral bij anderen zijn.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  zondag 18 april 2021 @ 09:40:53 #94
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199050529
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 09:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Weet je wel wat je zegt :D :')

Dit helpt heel de winkels om zeep
Fijn dat jij het als prettig ervaart maar het is totaal niet rendabel, en het is een grove inperking van vrijheden voor winkelier en klant.

En ik wil zelf niet alles plannen van tevoren. Gewoon spontaan een schoenenwinkel binnenstappen en uitgebreid passen, dat soort dingen. Eventjes een nieuwe emmer halen bij Blokker. Whatever.
Plus er zijn tig mensen die niet vaardig (genoeg) zijn om die afspraken te maken. Flinke drempels iig die opgeworpen worden. En besmettingen in winkels? Mwah, dat risico viel wel mee dacht ik zo
Blokker is buiten corona al amper rendabel. En leuk dat jij dat wil, maar andere mensen willen weer iets anders.

Ik vind het fijn als ik een afspraak heb dat het minder druk is en ik direct geholpen word. Daarnaast zal zo'n zaak meer gerichtere klanten binnenkrijgen en minder random dagjesvolk die tijd kosten maar niets kopen.

Oh en: :D :')
pi_199050550
quote:
Waarom zou dat niet kloppen?

Winkelen op afspraak. :')
pi_199050554
Nou, winkelen op afspraak is toch geen ruk aan, zeg nou zelf?

Winkels open, snel!
  zondag 18 april 2021 @ 09:46:58 #97
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199050585
quote:
Anderzijds waren de winkels in eerste golf gewoon open in Nederland in tegenstelling tot de rest van Europa. Winkeliers moeten niet zeuren, ze moesten als laatste dicht en gaan als eerste weer open. Bovendien zijn 99% van de producten gewoon online te bestellen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 18 april 2021 @ 09:48:52 #98
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199050600
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 09:43 schreef skrn het volgende:

Winkels open, snel!
Als laatste dicht, als eerste open en 99% van de producten zijn online te bestellen. Laat aub restaurants, bioscopen en sportscholen voor gaan, dat is wat mensen missen. Voor winkels heb je nog het online-alternatief.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 18 april 2021 @ 09:49:38 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199050606
quote:
12s.gif Op zondag 18 april 2021 09:37 schreef nostra het volgende:

[..]

Sowieso is het argument "ik vind het wel prima" natuurlijk waardeloos, al zie je met de meeste maatregelen dat mensen niet verder komen dan een individuele directe afweging. Totdat de indirecte effecten ineens merkbaar worden, dan moet men vooral bij anderen zijn.
"Gedwongen abortus bij vrouwen met een IQ onder de 100 maakt me niks uit want ik heb toch een IQ van 102"

Echt hoor, WTF. De stupide beredeneringen waarom allerlei maatregelen wel prima zijn en vooral wel mogen blijven bestaan

Waar zijn we in beland. Het dient geen proportioneel doel. Weg ermee.
pi_199050610
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 09:43 schreef skrn het volgende:

Winkels open, snel!
Nou vind ik winkelen nooit leuk. Maar naast niet leuk is het ook gewoon niet praktisch. Ik heb zoiets simpels als een broodtrommel nodig. Maar ik ga echt geen tijd vrijhouden in mijn agenda om die te halen. Die wil ik gewoon pakken als ik toevallig voorbij de winkel kom. Voorlopig doe ik het wel in een zakje. En dit heb je met veel kleine aankopen. Daar gaan mensen echt geen afspraak voor maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')