Ja die stuurt de brieven naar alle buitenlanders in Nederland om hun spullen te pakken zodat ze kunnen worden getransporteerd.quote:
Vertel. Ik heb geen idee.quote:
Ik bepaal m'n eigen dramatiek. Een extreem rechtse kamer-voorzitter. Heerlijkquote:Op maandag 5 april 2021 13:40 schreef thedeedster het volgende:
De man is geregeld als voorzitter ingevallen. En weet je wat? Het land is er nog steeds.
De Kamerleden kiezen de voorzitter, dus het is niet onmogelijk.
We zullen wel zien, maar alle dramatiek is een beetje overbodig.
Hoe weet je dat hij dat doet?quote:Op maandag 5 april 2021 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij zit de kamer goed voor. Arib moet in ieder geval weg, die lijkt te denken dat ze er voor de regering zit, is partijdig en heeft erg antidemocratische reflexen.
Ik heb nooit echt begrepen wat er zo leuk aan hem is. Die man roept altijd "order order" en op verzoek herhaalt ie z'n afgekloven grapje dat ie zijn kat ook Order heeft genoemd. Hihaho. Meer interessants heeft die man niet te bieden maar blijkbaar was dat genoeg voor een veel te lang durende mediahype waar elke keer exact hetzelfde werd herkauwd. Wist je trouwens dat ie zijn kat ook Order heeft genoemd, hilarisch toch? En hij zegt altijd "order order", het is zo'n opvallende man. Met zijn kat. Weet je hoe die heet? Je raadt het nooit. En in het volgende filmpje zegt ie nogmaals "order order", hahahahahahaha.quote:Op maandag 5 april 2021 13:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Zullen we John Bercow vragen? Valt er tenminste nog wat te lachen.
Hij heeft meerdere debatten geleid. Er is brede consensus in de kamer, eerst dat hij het verrassend goed deed, later dat hij het gewoon goed deed.quote:Op maandag 5 april 2021 13:55 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij dat doet?
Dit!!quote:Op maandag 5 april 2021 13:34 schreef Starhopper het volgende:
Ik zie liever geen extreemrechts als voorzitter. Arib is onpartijdig en doet het heel goed! Laat haar maar blijven.
Klopt, ze hielp mee de Ruttedoctrine te laten werken.quote:Op maandag 5 april 2021 14:45 schreef Cockwhale het volgende:
Het irritante aan Arib is dat ze politici laat wegkomen met halve waarheden en het niet beantwoorden van vragen.
Zelfs het gevaar van rechts kwam van links.quote:Op maandag 5 april 2021 14:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, ze hielp mee de Ruttedoctrine te laten werken.
Vraag het Lucille Werner.quote:Op maandag 5 april 2021 14:52 schreef Stepperoller het volgende:
Arib frustreert de verbouwing van het Binnenhof, omdat ze per se geen tijdelijke verhuizing wil. Geen idee hoe Bosma daarin staat.
Ik ook niet, dus een PVVer is een prima kandidaat.quote:Op maandag 5 april 2021 13:34 schreef Starhopper het volgende:
Ik zie liever geen extreemrechts als voorzitter. Arib is onpartijdig en doet het heel goed! Laat haar maar blijven.
Onderscheid maken op basis van religie en afkomst wel.quote:Op maandag 5 april 2021 15:11 schreef HeatWave het volgende:
Ik ook niet, dus een PVVer is een prima kandidaat.
Mensen voor extreemrechts uitmaken maakt het geen feit, staatsgevaartje.
Hilarisch toch?!quote:Op maandag 5 april 2021 14:08 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb nooit echt begrepen wat er zo leuk aan hem is. Die man roept altijd "order order" en op verzoek herhaalt ie z'n afgekloven grapje dat ie zijn kat ook Order heeft genoemd. Hihaho. Meer interessants heeft die man niet te bieden maar blijkbaar was dat genoeg voor een veel te lang durende mediahype waar elke keer exact hetzelfde werd herkauwd. Wist je trouwens dat ie zijn kat ook Order heeft genoemd, hilarisch toch? En hij zegt altijd "order order", het is zo'n opvallende man. Met zijn kat. Weet je hoe die heet? Je raadt het nooit. En in het volgende filmpje zegt ie nogmaals "order order", hahahahahahaha.
Idd, daar moeten die moslims eens mee kappen en iedereen als normaal behandelen ipv ongelovige honden.quote:Op maandag 5 april 2021 15:17 schreef The_End het volgende:
[..]
Onderscheid maken op basis van religie en afkomst wel.
What about, of zijn er ook praktiserende moslims die zichzelf hebben kandidaat als Kamervoorzitter? want dat heb ik dan even gemist.quote:Op maandag 5 april 2021 15:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, daar moeten die moslims eens mee kappen en iedereen als normaal behandelen ipv ongelovige honden.
Dus je snapt het principe van een whataboutism wel. Heel goed.quote:
Yep, en ik snap het dehumaniseren van politieke tegenstanders nog veel beter.quote:Op maandag 5 april 2021 15:36 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
What about, of zijn er ook praktiserende moslims die zichzelf hebben kandidaat als Kamervoorzitter? want dat heb ik dan even gemist.
[..]
Dus je snapt het principe van een whataboutism wel. Heel goed.
Waarom speel je dan niet gewoon op de bal in plaats van je tot andermans niveau te verlagen?quote:Op maandag 5 april 2021 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Yep, en ik snap het dehumaniseren van politieke tegenstanders nog veel beter.
Omdat als je 1 persoon niets anders dan leugens ziet posten je op een bepaalde manier gaat reageren op die persoon, beetje het idee van een forum waar je mensen "kent".quote:Op maandag 5 april 2021 15:38 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Waarom speel je dan niet gewoon op de bal in plaats van je tot andermans niveau te verlagen?
Ja dat is inderdaad een goede rechtvaardiging. Ik ga mijn passief agressieve modus dan ook lekker voortzetten op basis van dezelfde redenering, want daar wordt het vast gezelliger en constructiever van.quote:Op maandag 5 april 2021 15:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat als je 1 persoon niets anders dan leugens ziet posten je op een bepaalde manier gaat reageren op die persoon, beetje het idee van een forum waar je mensen "kent".
Alsof het hier gezellig is, het is geen 2010 meerquote:Op maandag 5 april 2021 15:41 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad een goede rechtvaardiging. Ik ga mijn passief agressieve modus dan ook lekker voortzetten, daar wordt het vast gezelliger en constructiever van.
Keb juist de indruk dat ze het over het algemeen erg goed doet.quote:Op maandag 5 april 2021 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij zit de kamer goed voor. Arib moet in ieder geval weg, die lijkt te denken dat ze er voor de regering zit, is partijdig en heeft erg antidemocratische reflexen.
Oh dan ben je dus al extreem rechts als je een beetje gezond verstand hebt?quote:Op maandag 5 april 2021 15:17 schreef The_End het volgende:
[..]
Naar mijn interpretatie raakt die altijd netjes de bal, Bosma is een erg prettig persoon om naar te luisteren.quote:Op maandag 5 april 2021 15:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alsof het hier gezellig is, het is geen 2010 meer.
Die gast heeft gewoon hele enge opvattingen en noemt alles en iedereen waar hij het niet mee eens is iets enorm verachtelijks, dat is geen discussie, dat is dehumaniseren. Facisme 101.
Het ging over SHquote:Op maandag 5 april 2021 15:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Naar mijn interpretatie raakt die altijd netjes de bal, Bosma is een erg prettig persoon om naar te luisteren.
Zeg dat. De bagger die Sylvana over zich heen krijgt.quote:Op maandag 5 april 2021 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Yep, en ik snap het dehumaniseren van politieke tegenstanders nog veel beter.
De niets met de politiek te maken hebbende beledigingen? Absoluut.quote:Op maandag 5 april 2021 15:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg dat. De bagger die Sylvana over zich heen krijgt.
Erg he?
I rest my case.quote:Op maandag 5 april 2021 15:52 schreef Mikeytt het volgende:
Een extreemrechtse bijna-nazi als kamervoorzitterMartin
Gelukkig gaat niemand behalve wellicht de FvD hiermee instemmen
Arib doet het meer dan prima
Waar heb ik hier iets over Bosma gezegd?quote:Op maandag 5 april 2021 15:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De niets met de politiek te maken hebbende beledigingen? Absoluut.
Terechte kritiek op haar domme uitspraken heeft daar niets mee te maken.
Maar je doet hetzelfde alleen andersom, omdat ze haat krijgt is alle kritiek onzin?
quote:Op maandag 5 april 2021 15:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar heb ik hier iets over Bosma gezegd?
Oh heeft Sylvana zich ook al kandidaat gesteld voor het Kamervoorzitterschap? Vreemde keuze voor zo'n onervaren kamerlid.quote:Op maandag 5 april 2021 15:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Erg he?
Ik kan letterlijk geen enkele man in de kamer noemen die momenteel geschikt is voor kamervoorzitter.quote:Op maandag 5 april 2021 13:51 schreef Twiitch het volgende:
Het is al bijna 15 jaar een vrouw, hoog tijd voor weer eens een man dus. Het lijkt me overigens vooral een positie voor politici die verder op een dood spoor zitten maar soit.
Nergens.quote:Op maandag 5 april 2021 15:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar heb ik hier iets over Bosma gezegd?
Welke case? Heb ik wat gemist?quote:
Zo he?! daar heb je even een sterk argument gebruikt, nee echt.quote:Op maandag 5 april 2021 15:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh wacht, ik zie het al... Go woke go broke.
Volgens mij bekritiseert hij niet het afschaffen van de apartheid als de maatschappelijke en democratische omwenteling die Zuid-Afrika in 1991 doormaakte, maar wel de manier waarop dit zich heeft vertaald in het Zuid-Afrika van vandaag waarin de levensstandaard voor iedereen buiten een kleine ANC elite achteruit holt en politieke corruptie hoogtij viert. Dat de apartheid is afgeschaft is goed, maar dat wil niet zeggen dat we de ogen kunnen sluiten voor de hedendaagse problemen van het land.quote:Op maandag 5 april 2021 15:55 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
https://twitter.com/DrJHAmsterdam/status/1359915471248764928
Die selectieve verontwaardiging is een sterk argument genoeg.quote:Op maandag 5 april 2021 15:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo he?! daar heb je even een sterk argument gebruikt, nee echt.
Ja maar hunnie.quote:Op maandag 5 april 2021 15:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die selectieve verontwaardiging is een sterk argument genoeg.
Ben benieuwd of je nog de inhoud in gaat of het houdt bij oppervlakkige tweets?quote:Op maandag 5 april 2021 15:55 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Vraag me echt af waarom het "Rutte, Kaag, Jetten, Ploumen en Van der Staaij" is, Maar bij mensen van kleur wordt gesproken van "Kauthar en Sylvana"quote:Op maandag 5 april 2021 15:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Erg he?
Nee, dat is het zeker niet. Ook niet als jij het zegt.quote:Op maandag 5 april 2021 15:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die selectieve verontwaardiging is een sterk argument genoeg.
Hee, werkt ook als het over boomers gaat.quote:
Bij Lucille wordt er ook gesproken over Lucille in plaats van over Werner. Ik wijt dat aan haar carrière als tv-persoonlijkheid, net als bij Sylvana.quote:Op maandag 5 april 2021 15:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vraag me echt af waarom het "Rutte, Kaag, Jetten, Ploumen en Van der Staaij" is, Maar bij mensen van kleur wordt gesproken van "Kauthar en Sylvana"
Ik spreek overal mensen aan op flauwekul redenaties en whataboutisms, ongeacht hun standpunt of iets, wat is je punt?quote:Op maandag 5 april 2021 15:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hee, werkt ook als het over boomers gaat.(Ook al was dat trollen).
Mevrouw Bouchallikht was geen televisiepersoonlijkheid. En dat zijn ze inmiddels niet. Simons, Werner en Bouchallikht dus.quote:Op maandag 5 april 2021 15:59 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Bij Lucille wordt er ook gesproken over Lucille in plaats van over Werner. Ik wijt dat aan haar carrière als tv-persoonlijkheid, net als bij Sylvana.
Nee die valt in de categorie moeilijke achternaam en makkelijkere voornaam.quote:Op maandag 5 april 2021 16:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mevrouw Bouchallikht was geen televisiepersoonlijkheid. En dat zijn ze inmiddels niet. Simons, Werner en Bouchallikht dus.
Moeilijke achternaam? Kul.quote:Op maandag 5 april 2021 16:02 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Nee die valt in de categorie moeilijke achternaam en makkelijkere voornaam.
Niets.quote:Op maandag 5 april 2021 16:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is precies racistisch aan PVV? Of aan het programma dan zegmaar?
Kul? Bullshit. Persoonlijk heb ik weleens naar deze mevrouw gerefereerd op basis van haar voornaam, want die krijg ik in één keer foutloos uit mijn toetsenbord zonder te googlen en haar achternaam niet.quote:
Wilders moet inderdaad een houding aan gaan nemen dat hij betrokken wordt bij een nieuw kabinet.quote:Op maandag 5 april 2021 16:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niets.
Probleem is dat die club wel racisten aantrekt; als Wilders daar echt eens hard afstand van zou nemen en zich puur zou richten op de extremistische islam, ipv dat geneuzel over Marokkanen, kan hij nog groter worden dan dat hij nu is.
Ik ben nota bene tegenstander van bijna ieder sociaal vangnet, maar ben communist hoorquote:Op maandag 5 april 2021 16:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Libertariër Mikey is een communist?
Je post mijn pohi, niet de mening die ik blijkbaar ergens gedropt hebquote:Op maandag 5 april 2021 16:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
https://forum.fok.nl/user/history/482094.
Ik zal ze volgende keer weer met hun slavennaam aanspreken.quote:Op maandag 5 april 2021 15:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vraag me echt af waarom het "Rutte, Kaag, Jetten, Ploumen en Van der Staaij" is, Maar bij mensen van kleur wordt gesproken van "Kauthar en Sylvana"
Heb je Marx gelezen?quote:Op maandag 5 april 2021 16:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ben nota bene tegenstander van bijna ieder sociaal vangnet, maar ben communist hoor
Neuh, meer of minder Marokkanen is onderscheid maken op etniciteit, maar de achterliggende gedachte heeft meer te maken met de negatieve associaties bij die groep dan puur en alleen de etniciteit.quote:
Welke? Wel paar gelezen. Loonarbeid, Kapitaal en nog 1 over slavenarbeid.quote:
Oh en als je tegen corona maatregelen bent en daardoor wappies aantrekt, waaronder zelfs de grootste complot denkers ben je een wappie partij?quote:Op maandag 5 april 2021 16:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als het racisten aantrekt, dan is het een racistische partij. Waarom zouden ze zich er anders thuis voelen?
Maar racisme valt allemaal wel mee in Nederland hoor!!!quote:Op maandag 5 april 2021 16:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zal ze volgende keer weer met hun slavennaam aanspreken.
Waarom staat post 75 er nog?quote:
Mweh, mogelijk. Ik hou het kennen en kunnen van ieder kamerlid niet bij. Maar aangezien de PvdA het jaar na de eerste aanstelling van Arib is gedecimeerd tot nietszeggend partijtje is het nu weleens tijd voor iemand ander me dunkt.quote:Op maandag 5 april 2021 15:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik kan letterlijk geen enkele man in de kamer noemen die momenteel geschikt is voor kamervoorzitter.
omdat niemand het heeft weggehaald denk ikquote:
Bij die vrouw van GL geen idee maar bij BIJ1 hebben ze het ook negen van de tien keer over Sylvana in plaats van Simons. Sterker nog, haar eigen Twitteraccount is @SylvanaBIJ1 en niet @SimonsBIJ1. Dat zal ook wel meespelen.quote:Op maandag 5 april 2021 15:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De kamervoorzitter zit er namens de kamer, niet voor de PvdA. Dus wat er met de PvdA gebeurde is niet relevant.quote:Op maandag 5 april 2021 16:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Mweh, mogelijk. Ik hou het kennen en kunnen van ieder kamerlid niet bij. Maar aangezien de PvdA het jaar na de eerste aanstelling van Arib is gedecimeerd tot nietszeggend partijtje is het nu weleens tijd voor iemand ander me dunkt.
Haar naam is niet eens Sylvana, het is Silvana.quote:Op maandag 5 april 2021 16:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bij die vrouw van GL geen idee maar bij BIJ1 hebben ze het ook negen van de tien keer over Sylvana in plaats van Simons. Sterker nog, haar eigen Twitteraccount is @:SylvanaBIJ1 en niet @:SimonsBIJ1. Dat zal ook wel meespelen.
Haar officiële naam is Silvana Hildegard Simons, maar roepnaam is gewoon Sylvana Simons met een yquote:Op maandag 5 april 2021 16:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Haar naam is niet eens Sylvana, het is Silvana.
Dat mag je denken. Maar het is natuurlijk bovenal een populariteitswedstrijd. Daarom is het al decennia iemand van de VVD, PvdA, D66 of CDA.quote:Op maandag 5 april 2021 16:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De kamervoorzitter zit er namens de kamer, niet voor de PvdA. Dus wat er met de PvdA gebeurde is niet relevant.
Weet ik veel. Op haar eigen twitteraccount noemt ze zichzelf toch echt Sylvana.quote:Op maandag 5 april 2021 16:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Haar naam is niet eens Sylvana, het is Silvana.
Nou ja, helemaal niets. Maar aangezien we het over het wegzetten van iemand van de PVV hadden als een nazi en die discussie weer eens te lastig was hebben we het nu over bijnamenquote:Op maandag 5 april 2021 16:31 schreef sp3c het volgende:
ik roep dr gewoon niet want ik wil niet het risico lopen dat ze daadwerkelijk komt
maar wat dat met Martin Bosma zijn ambities te maken heeft ... ?
Moslims die dat doen moeten daar zeker mee kappen. Christenen ook. PVVers ook.quote:Op maandag 5 april 2021 15:34 schreef HeatWave het volgende:
Idd, daar moeten die moslims eens mee kappen en iedereen als normaal behandelen ipv ongelovige honden.
Maar daar ging het nu niet over he?
Mwuah, deeze partijen hebben wel keer op keer de meest competente mensen.quote:Op maandag 5 april 2021 16:32 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat mag je denken. Maar het is natuurlijk bovenal een populariteitswedstrijd. Daarom is het al decennia iemand van de VVD, PvdA, D66 of CDA.
wat heeft deze discussie met de ambities van Martin Bosma te maken?quote:
Mensen die zonder enige reden of aanleiding andere bevolkingsgroepen willen uitroeien.quote:Op maandag 5 april 2021 16:33 schreef The_End het volgende:
[..]
Moslims die dat doen moeten daar zeker mee kappen. Christenen ook. PVVers ook.
Vertel eens. Wat is extreem rechts volgens jou?
Als je terugleest snap je toch hoe de discussie is ontstaan? Discussie is ontstaan naar aanleiding van Martin en of hij wel of geen nazi is die graag voorzitter wordt.quote:Op maandag 5 april 2021 16:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat heeft deze discussie met de ambities van Martin Bosma te maken?
nee dat Silvana verhaalquote:Op maandag 5 april 2021 16:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als je terugleest snap je toch hoe de discussie is ontstaan? Discussie is ontstaan naar aanleiding van Martin en of hij wel of geen nazi is die graag voorzitter wordt.
Dat is een donkere vrouw. Die moet natuurlijk haar plek kennen.quote:Op maandag 5 april 2021 15:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Erg he?
Whataboutism, omdat SH en mikey zonder issues Bosma een Nazi mogen noemen was dat prima, want sillie vana krijgt ook kritiek.quote:
Kwam op gang nadat Etto de bagger die over Simons heen komt aankaarte naar aanleiding van een reactie van Heatwave die vond dat het dehumaniserend was dat mensen Martin, al dan wel terecht, uit hadden gemaakt voor extreemrechtse (bijna-nazi) racist.quote:Op maandag 5 april 2021 16:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat Silvana verhaal
snap er geen reet van
Ik heb Martin geen nazi genoemd. Echt bijzonder hoe je keer op keer in je eigen wereld meningen verzint.quote:Op maandag 5 april 2021 16:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Whataboutism, omdat SH en mikey zonder issues Bosma een Nazi mogen noemen was dat prima, want sillie vana krijgt ook kritiek.
ofzoiets.
quote:Op maandag 5 april 2021 16:36 schreef HeatWave het volgende:
Mensen die zonder enige reden of aanleiding andere bevolkingsgroepen willen uitroeien.
Niet mensen die redelijke, terechte en bewezen kloppende kritiek hebben op bevolkingsgroepen. En die mensen dus niet meteen willen ruimen maar idd beperken in de toenemende slechte invloed op de samenleving.
Men valt Silvana aan om haar mening, de andere haat jegens haar is idd net zo fout. Maar "jij" zet iedereen van 1 partij weg als nazi's, dat is een wezenlijk verschil en is idd dehumanisering.quote:Op maandag 5 april 2021 16:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kwam op gang nadat Etto de bagger die over Simons heen komt aankaarte naar aanleiding van een reactie van Heatwave die vond dat het dehumaniserend was dat mensen Martin, al dan wel terecht, uit hadden gemaakt voor extreemrechtse (bijna-nazi) racist.
Als Geert de gehele Marokkaans-Nederlandse bevolking het stemrecht wil ontzeggen, wordt dat ook niet als racisme gezien. Ben dan ook klaar met een dialoog met extreemrechts.quote:Op maandag 5 april 2021 16:43 schreef The_End het volgende:
[..]
Leuk dat je je eigen definitie hebt verzonnen. Nou snap ik ook waarom je niet begrijpt dat de PVV extreem rechts wordt genoemd.
Weer iets in je eigen wereldje verzonnen? 7de keer al in dit topic.quote:Op maandag 5 april 2021 16:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar "jij" zet iedereen van 1 partij weg als nazi's
Het ras Marokkaan?quote:Op maandag 5 april 2021 16:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als Geert de gehele Marokkaans-Nederlandse bevolking het stemrecht wil ontzeggen, wordt dat ook niet als racisme gezien. Ben dan ook klaar met een dialoog met extreemrechts.
I rest my case.quote:Op maandag 5 april 2021 16:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het ras Marokkaan?
Ik ben het hier niet met Wilders eens, maar het is geen racisme.
Nog zo'n stokpaardje van extreem rechts. Wil je jezelf persee voor lul zetten?quote:Op maandag 5 april 2021 16:46 schreef HeatWave het volgende:
Het ras Marokkaan?
Ik ben het hier niet met Wilders eens, maar het is geen racisme.
Mensen met dubbele nationaliteit het stemrecht ontzeggen is eigenlijk best wel logisch.quote:Op maandag 5 april 2021 16:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als Geert de gehele Marokkaans-Nederlandse bevolking het stemrecht wil ontzeggen, wordt dat ook niet als racisme gezien. Ben dan ook klaar met een dialoog met extreemrechts.
Goed tegenargument.quote:Op maandag 5 april 2021 16:47 schreef The_End het volgende:
[..]
Nog zo'n stokpaardje van extreem rechts. Wil je jezelf persee voor lul zetten?
Gaan we weer. Wat is volgens jou racisme?quote:Op maandag 5 april 2021 16:48 schreef HeatWave het volgende:
Goed tegenargument.
Het is uitsluiten, het is fout, begrijp me niet verkeerd, maar het is geen racisme. Zo lastig is het niet.
Ik ben wel klaar met je, je blijft toch nazi/extreem rechts uitbrakenquote:Op maandag 5 april 2021 16:50 schreef The_End het volgende:
[..]
Gaan we weer. Wat is volgens jou racisme?
Waarom wil je zo graag nazi genoemd worden? Jij bent de enige die het hier continue gebruikt.quote:Op maandag 5 april 2021 16:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben wel klaar met je, je blijft toch nazi/extreem rechts uitbraken.
Vertel jij eerst maar eens waarom het WEL is wat jij beweert.
Ik wil niets, ik zie dat Bosma ervoor uitgemaakt wordt, ik ben niet van de PVV, stem er ook niet op. Ik ageer alleen tegen de demonisering van iemand die van de PVV is.quote:Op maandag 5 april 2021 16:52 schreef The_End het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag nazi genoemd worden? Jij bent de enige die het hier continue gebruikt.
Niet als ze geen mogelijkheid hebben 1 van deze nationaliteiten op te zeggen.quote:Op maandag 5 april 2021 16:47 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Mensen met dubbele nationaliteit het stemrecht ontzeggen is eigenlijk best wel logisch.
Wat is extreem rechts volgens jou ?quote:Op maandag 5 april 2021 16:55 schreef The_End het volgende:
[..]
Je bent een extreem rechts leugenaartje.
Iedereen die de PVV niet als extreem rechts ziet blijkbaarquote:
Alles wat rechts van zijn politieke standpunten staat. Rechtstreeks overgewaaid uit de VS.quote:
Maak je maar geen zorgen. Arib is vrouw, allochtoon en links dus alle vakjes kun je afvinken als deugmens. Martin is blank, man en niet van de linkse kerk dus die gaat nooit winnen.quote:Op maandag 5 april 2021 13:34 schreef Starhopper het volgende:
Als je een complete religie wil criminaliseren ben je extreemrechts.quote:Op maandag 5 april 2021 16:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben wel klaar met je, je blijft toch nazi/extreem rechts uitbraken.
Vertel jij eerst maar eens waarom het WEL is wat jij beweert.
Als je een complete bevolkingsgroep wil wegzetten als nazi ben je extreem fout.quote:Op maandag 5 april 2021 17:05 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Als je een complete religie wil criminaliseren ben je extreemrechts.
Ik heb het over Martin Bosma. Die is extreemrechts. En zou dus ook geen voorzitter moeten worden.quote:Op maandag 5 april 2021 17:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je een complete bevolkingsgroep wil wegzetten als nazi ben je extreem fout.
Gaan we weer, nee dat is hij niet.quote:Op maandag 5 april 2021 17:10 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ik heb het over Martin Bosma. Die is extreemrechts. En zou dus ook geen voorzitter moeten worden.
Als je een religie wil verbieden en al die gelovigen wil criminaliseren dan ben je extreemrechts.quote:
Diezelfde religie "wil" nog veel ergere dingen EN brengt dat dagelijks in praktijk. Dus wat wil je nou precies?quote:Op maandag 5 april 2021 17:12 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Als je een religie wil verbieden en al die gelovigen wil criminaliseren dan ben je extreemrechts.
Een voorzitter die de grondwet wél respecteert.quote:Op maandag 5 april 2021 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Diezelfde religie "wil" nog veel ergere dingen EN brengt dat dagelijks in praktijk. Dus wat wil je nou precies?
Omdat hij iets wil wil niet zeggen dat hij dat ook in de praktijk zou brengen. Ik zou persoonlijk een politiek zien totaal gevrijwaard van religie.quote:Op maandag 5 april 2021 17:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Een voorzitter die de grondwet wél respecteert.
Dat politieke partijen de grondwet respecteren. Dat is voor een partij als de PVV te lastig. Dus zou die ook geen voorzitter moeten leveren.quote:Op maandag 5 april 2021 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Diezelfde religie "wil" nog veel ergere dingen EN brengt dat dagelijks in praktijk. Dus wat wil je nou precies?
Maar door dit gedachtegoed openlijk te steunen ben je per definitie ongeschikt als voorzitter.quote:Op maandag 5 april 2021 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat hij iets wil wil niet zeggen dat hij dat ook in de praktijk zou brengen. Ik zou persoonlijk een politiek zien totaal gevrijwaard van religie.
Dat doen ze dan ook.quote:Op maandag 5 april 2021 17:18 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat politieke partijen de grondwet respecteren. Dat is voor een partij als de PVV te lastig. Dus zou die ook geen voorzitter moeten leveren.
Zelfde, meer zelfs, geldt voor de islam.quote:Op maandag 5 april 2021 17:18 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar door dit gedachtegoed openlijk te steunen ben je per definitie ongeschikt als voorzitter.
De Islam heeft 2,2 miljard aanhangers. Slechts een heel klein deel is extremistische (salafisme). Een groot deel is niet heel veel anders dan de huis tuin en keuken christen. Ik vind het te kort door de bocht om álle moslims als ongrondwettelijk weg te zetten, terwijl het maar om een heel klein deel gaat.quote:Op maandag 5 april 2021 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat doen ze dan ook.
Iedereen die de islam als leidraad ziet staat sowieso lijnrecht tegen de grondwet, dus dat is niet echt een argument.
Net als het achterlijk is om iemand van de PVV weg te zetten als extreem rechts of nazi.quote:Op maandag 5 april 2021 17:21 schreef DW457 het volgende:
[..]
De Islam heeft 2,2 miljard aanhangers. Slechts een heel klein deel is extremistische (salafisme). Een groot deel is niet heel veel anders dan de huis tuin en keuken christen. Ik vind het te kort door de bocht om álle moslims als ongrondwettelijk weg te zetten, terwijl het maar om een heel klein deel gaat.
Nee, dat is compleet anders. Alle PVV'ers steunen namelijk wel het partijprogramma en het gedachtegoed van die partij. Het is niet zo dat er verschillende stromingen zijn binnen die partij, zoals dat bij de Islam wel het geval is.quote:Op maandag 5 april 2021 17:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Net als het achterlijk is om iemand van de PVV weg te zetten als extreem rechts of nazi.
Onzin. je kan het prima met een deel van het programma oneens zijn en toch PVV stemmen.quote:Op maandag 5 april 2021 17:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, dat is compleet anders. Alle PVV'ers steunen namelijk wel het partijprogramma en het gedachtegoed van die partij. Het is niet zo dat er verschillende stromingen zijn binnen die partij, zoals dat bij de Islam wel het geval is.
quote:Op maandag 5 april 2021 17:25 schreef Harvest89 het volgende:
Arib met haar spraakgebrek.![]()
Opflikkeren.
PVV stemmen is wat anders dan kamerlid zijn voor die partij. Als je dat verschil niet eens snapt, dan zijn we klaar.quote:Op maandag 5 april 2021 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin. je kan het prima met een deel van het programma oneens zijn en toch PVV stemmen.
Wat een nonargument opeens. Eerst hoef je alleen PVVer te zijn en nu opeens haal je er kamerlid bij.quote:Op maandag 5 april 2021 17:26 schreef DW457 het volgende:
[..]
PVV stemmen is wat anders dan kamerlid zijn voor die partij. Als je dat verschil niet eens snapt, dan zijn we klaar.
Wat is Bosma op dit moment, volgens jou?quote:Op maandag 5 april 2021 17:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat een nonargument opeens. Eerst hoef je alleen PVVer te zijn en nu opeens haal je er kamerlid bij.
Zijn alle moslims imam dan?
Dat kan, ja. Alleen is dat voor een politicus wat anders.quote:Op maandag 5 april 2021 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin. je kan het prima met een deel van het programma oneens zijn en toch PVV stemmen.
Wie zijn "alle PVVers" dan volgens jou?quote:Op maandag 5 april 2021 17:28 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wat is Bosma op dit moment, volgens jou?
Een goede voorzitter.quote:Op maandag 5 april 2021 17:28 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wat is Bosma op dit moment, volgens jou?
We hebben het over Bosma, slimmerd. Hij is kamerlid voor de PVV en daardoor per definitie ongeschikt als voorzitter. Dat is mijn standpunt.quote:Op maandag 5 april 2021 17:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wie zijn "alle PVVers" dan volgens jou?
Op voorhand een hekel hebben op iemand omdat hij of zij 'bij een partij zit'.quote:Op maandag 5 april 2021 17:31 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hij is slechts kamerlid, geen voorzitter en hopelijk gaat ie dat ook nooit worden ook.
Hij is al behoorlijk lang ondervoorzitter en de kamerleden zijn tevreden over de debatten die hij leidt. Maar Kamervoorzitter zijn behelst meer dan dat.quote:Op maandag 5 april 2021 17:31 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hij is slechts kamerlid, geen voorzitter en hopelijk gaat ie dat ook nooit worden ook.
Ik heb geen hekel aan hem, ik vind hem vanwege het gedachtegoed van zijn partij ongeschikt.quote:Op maandag 5 april 2021 17:34 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Op voorhand een hekel hebben op iemand omdat hij of zij 'bij een partij zit'.
Als ie voorzitter wordt maakt dat allemaal niet meer uit. Onpartijdigheid is key als voorzitter.
En kom nu niet aan met 'haha ja dat is ie niet als hij voorzitter is, omdat PVV' want dat is wel zo'n flut argument.
Dat mag je niet zeggen want de voorzitter zit daar onpartijdig.quote:Op maandag 5 april 2021 17:36 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan hem, ik vind hem vanwege het gedachtegoed van zijn partij ongeschikt.
Dat mag ik prima zeggen, want t is mijn mening. Ik zie geen enkele reden waarom ik dat niet zou mogen zeggen. Het feit dat hij lid is van een radicaal rechtse partij die openlijk discrimineert, maakt hem in mijn ogen ongeschikt. De voorzitter van die partij noemde de dag dat Arib werd gekozen een "zwarte dag voor de democratie" puur vanwege haar afkomst en religie. Bosma steunt Wilders en zijn gedachtegoed en dat is te extreem voor deze functie.quote:Op maandag 5 april 2021 17:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen want de voorzitter zit daar onpartijdig.
Uiteindelijk is elke voorzitter ook wel lid van EEN politieke partij en nooit 100% neutraal in persoon.
Sja, waarom wel een moslima dan? Nogmaals, ik had niets tegen Arib, maar als we zo gaan beginnen......quote:Op maandag 5 april 2021 17:36 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan hem, ik vind hem vanwege het gedachtegoed van zijn partij ongeschikt.
Je kan niet onpartijdig zijn als je moslims wil criminaliseren.quote:Op maandag 5 april 2021 17:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen want de voorzitter zit daar onpartijdig.
Uiteindelijk is elke voorzitter ook wel lid van EEN politieke partij en nooit 100% neutraal in persoon.
Radicaal rechts en discrimineren mag je ook niet zomaar zeggen.quote:Op maandag 5 april 2021 17:46 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat mag ik prima zeggen, want t is mijn mening. Ik zie geen enkele reden waarom ik dat niet zou mogen zeggen. Het feit dat hij lid is van een radicaal rechtse partij die openlijk discrimineert, maakt hem in mijn ogen ongeschikt. De voorzitter van die partij noemde de dag dat Arib werd gekozen een "zwarte dag voor de democratie" puur vanwege haar afkomst en religie. Bosma steunt Wilders en zijn gedachtegoed en dat is te extreem voor deze functie.
Als er 1 bevolkingsgroep in NL is die niet onpartijdig mag zijn op straffe van uitsluiting is het de moslimquote:Op maandag 5 april 2021 17:47 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je kan niet onpartijdig zijn als je moslims wil criminaliseren.
Hij is ondervoorzitter van de tweede kamer...quote:Op maandag 5 april 2021 17:31 schreef DW457 het volgende:
[..]
Waarom niet? Discrimineert ze openlijk? De stroming van de Islam die zij volgt/praktiseerd, kan jij aantonen dat die stroming extremistisch is en openlijk complete bevolkingsgroepen uitsluit?quote:Op maandag 5 april 2021 17:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, waarom wel een moslima dan? Nogmaals, ik had niets tegen Arib, maar als we zo gaan beginnen......
Maar geen voorzitter. Hugo de Jonge is vice premier, maar dat is wel even iets anders als MP. Groot verschil.quote:Op maandag 5 april 2021 17:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij is ondervoorzitter in de tweede kamer...
We hebben het over een functie in de politiek, jouw whataboutisms hebben daar weinig mee van doen.quote:Op maandag 5 april 2021 17:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als er 1 bevolkingsgroep in NL is die niet onpartijdig mag zijn op straffe van uitsluiting is het de moslim.
Hoe zou jij het noemen dan, wanneer ze stemrecht willen afpakken op basis van religie?quote:Op maandag 5 april 2021 17:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Radicaal rechts en discrimineren mag je ook niet zomaar zeggen.
Maar hij treedt in debatten wel op als voorzitter, want niet alles vindt plaats onder leiding van Arib.quote:Op maandag 5 april 2021 17:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar geen voorzitter. Hugo de Jonge is vice premier, maar dat is wel even iets anders als MP. Groot verschil.
Wat was er mis met het Nederlands van Weisglas, Verbeet en Van Miltenburg dan?quote:Op maandag 5 april 2021 17:51 schreef harrievankempen het volgende:
Zou wel fijn zijn als er een keer een voorzitter komt die wél fatsoenlijk Nederlands spreekt. Go Bosma.
Bestelt ie zo vaak pizza’s dan hahahaquote:Op maandag 5 april 2021 14:08 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb nooit echt begrepen wat er zo leuk aan hem is. Die man roept altijd "order order" en op verzoek herhaalt ie z'n afgekloven grapje dat ie zijn kat ook Order heeft genoemd. Hihaho. Meer interessants heeft die man niet te bieden maar blijkbaar was dat genoeg voor een veel te lang durende mediahype waar elke keer exact hetzelfde werd herkauwd. Wist je trouwens dat ie zijn kat ook Order heeft genoemd, hilarisch toch? En hij zegt altijd "order order", het is zo'n opvallende man. Met zijn kat. Weet je hoe die heet? Je raadt het nooit. En in het volgende filmpje zegt ie nogmaals "order order", hahahahahahaha.
Logica.quote:Op maandag 5 april 2021 17:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hoe zou jij het noemen dan, wanneer ze stemrecht willen afpakken op basis van religie?
Pizzagatequote:Op maandag 5 april 2021 17:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Bestelt ie zo vaak pizza’s dan hahaha
Snap je, order order haha.
Die hebben we al.quote:Op maandag 5 april 2021 17:51 schreef harrievankempen het volgende:
Zou wel fijn zijn als er een keer een voorzitter komt die wél fatsoenlijk Nederlands spreekt. Go Bosma.
De rol soms oppakken is wel even iets anders dan het daadwerkelijk zijn.quote:Op maandag 5 april 2021 17:51 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Maar hij treedt in debatten wel op als voorzitter, want niet alles vindt plaats onder leiding van Arib.
Ok, maar het is feitelijk gewoon discriminatie en uitsluiting van bevolkingsgroepen. Iets met art. 1 van de grondwet.quote:Op maandag 5 april 2021 17:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Logica.
Nee, ik ben het er op basis van onze grondrecht niet mee eens, want het mag gewoon niet. Maar sec gezien zou het nogal een goeie zet zijn, geen religie in de politiek. En ja, dat gaat ook op voor christenen.
Ja, dat zeg ik toch, het mag niet in NL, en omdat het in de grondwet staat is dat terecht.quote:Op maandag 5 april 2021 17:54 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ok, maar het is feitelijk gewoon discriminatie en uitsluiting van bevolkingsgroepen. Iets met art. 1 van de grondwet.
De rol van het leiden van debatten gaat hem goed af, dus waarom zou dat als Kamervoorzitter anders zijn? Kamervoorzitter zijn behelst echter meer dan dat en of hij een goede vertegenwoordiger van de kamer zou zijn weten we nog niet en dat kan een punt van twijfel zijn voor andere partijen.quote:Op maandag 5 april 2021 17:52 schreef DW457 het volgende:
[..]
De rol soms oppakken is wel even iets anders dan het daadwerkelijk zijn.
Lekker relevant voor deze discussiequote:Op maandag 5 april 2021 17:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch, het mag niet in NL, en omdat het in de grondwet staat is dat terecht.
Maar ik persoonlijk zou het anders willen zien.
Je probeert je eronderuit te wurmen maar Bosma is vaak genoeg voorzitter geweest in tweede kamer debatten.quote:Op maandag 5 april 2021 17:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar geen voorzitter. Hugo de Jonge is vice premier, maar dat is wel even iets anders als MP. Groot verschil.
Ja, zeker relevant. Want ondanks dat ik (lees een kamerlid) het ergens niet mee eens ben op persoonlijke titel wil niet zeggen dat ik ongeschikt zou zijn om de grondwet na te leven.quote:
Dat laatste is ook niet zo heel moeilijk. Arib is daarentegen een heel sterke en scherpe voorzitter.quote:Op maandag 5 april 2021 17:55 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
De rol van het leiden van debatten gaat hem goed af, dus waarom zou dat als Kamervoorzitter anders zijn? Kamervoorzitter zijn behelst echter meer dan dat en of hij een goede vertegenwoordiger van de kamer zou zijn weten we nog niet en dat kan een punt van twijfel zijn voor andere partijen.
Zie alleen geen reden om te twijfelen aan zijn voorzitterschap van vergaderingen. Hij doet dat sowieso beter dan Van Miltenburg.
Dit is wel een heel rare vergelijking en drogredenatie.quote:Op maandag 5 april 2021 17:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, zeker relevant. Want ondanks dat ik (lees een kamerlid) het ergens niet mee eens ben op persoonlijke titel wil niet zeggen dat ik ongeschikt zou zijn om de grondwet na te leven.
Dus wat je ook van Bosma vindt politiek gezien, dat zou los moeten staan van de vraag of hij voorzitter kan zijn. Maar PVV he, dus ranten en schuimbekken.
En dat mag jij vinden. Net als ik mag vinden dat een moslima niet echt geschikt is. En ik vind verder dat ze het prima gedaan heeft verder.quote:Op maandag 5 april 2021 18:00 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat laatste is ook niet zo heel moeilijk. Arib is daarentegen een heel sterke en scherpe voorzitter.
Het zou goed kunnen dat hij het leiden van debatten goed heeft gedaan, dat ontken ik ook niet. Ik vind echter dat een voorzitter niet openlijk een radicaal rechtse en discriminerende partij mag steunen. Daarmee laat hij zien dat hij niet onpartijdig kan zijn en daarmee is hij ongeschikt.
En moslims in mijn ogen dus.quote:Op maandag 5 april 2021 18:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dit is wel een heel rare vergelijking en drogredenatie.
Maar inderdaad, kamerleden van de PVV en FvD zijn, in mijn ogen, ongeschikt als voorzitter vanwege hun gedachtegoed.
Dat ben ik niet geheel met je oneens, maar ik zie vooral een conflict in de vertegenwoordiging van de kamer.quote:Op maandag 5 april 2021 18:00 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat laatste is ook niet zo heel moeilijk. Arib is daarentegen een heel sterke en scherpe voorzitter.
Het zou goed kunnen dat hij het leiden van debatten goed heeft gedaan, dat ontken ik ook niet. Ik vind echter dat een voorzitter niet openlijk een radicaal rechtse en discriminerende partij mag steunen. Daarmee laat hij zien dat hij niet onpartijdig kan zijn en daarmee is hij ongeschikt.
Volgens de koran zijn moslims vergevingsgezind. Haat of wrok heeft geen plaats in het hart van de gevoelige moslim, die zijn religie werkelijk begrijpt. Hij kent de waarde van vergiffenis en puurheid van het hart. Hij begrijpt het belang van deze eigenschappenquote:Op maandag 5 april 2021 17:47 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je kan niet onpartijdig zijn als je moslims wil criminaliseren.
jA MaAr eR iS nIeT 1 iSlAmquote:Op maandag 5 april 2021 18:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Volgens de koran zijn moslims vergevingsgezind. Haat of wrok heeft geen plaats in het hart van de gevoelige moslim, die zijn religie werkelijk begrijpt. Hij kent de waarde van vergiffenis en puurheid van het hart. Hij begrijpt het belang van deze eigenschappen
In jouw ogen wel, zoals hieruit blijkt:quote:
Dus je kan wel zo sneu reageren, maar niet alle 2,2 miljard moslims zijn haatdragend (zoals moslims dat waarschijnlijk wél in jouw ogen zijn). Dit zegt meer over jouw bekrompen manier van denken dan over de islam.quote:
Dus alle mensen die PVV stemmen zijn wel haatdragend?quote:Op maandag 5 april 2021 18:28 schreef DW457 het volgende:
[..]
In jouw ogen wel, zoals hieruit blijkt:
[..]
Dus je kan wel zo sneu reageren, maar niet alle 2,2 miljard moslims zijn haatdragend (zoals moslims dat waarschijnlijk wél in jouw ogen zijn). Dit zegt meer over jouw bekrompen manier van denken dan over de islam.
Waar heb je me dat zien schrijven?quote:Op maandag 5 april 2021 18:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus alle mensen die PVV stemmen zijn wel haatdragend?
ok dan
En in mijn ogen zijn kamerleden van D66,PVDA,GL en SP ongeschikt.quote:Op maandag 5 april 2021 18:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dit is wel een heel rare vergelijking en drogredenatie.
Maar inderdaad, kamerleden van de PVV en FvD zijn, in mijn ogen, ongeschikt als voorzitter vanwege hun gedachtegoed.
Ok, bedankt voor je nutteloze toevoeging. Top.quote:Op maandag 5 april 2021 18:33 schreef kibo het volgende:
[..]
En in mijn ogen zijn kamerleden van D66,PVDA,GL en SP ongeschikt.
met je drogredenatie
Gertie Verbeet was goed . Van Miltenburg was een aanfluiting. Arib mag weg. Ik zeg welkom Martin Bosma.quote:Op maandag 5 april 2021 17:51 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Wat was er mis met het Nederlands van Weisglas, Verbeet en Van Miltenburg dan?
Geen dank !quote:Op maandag 5 april 2021 18:34 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor je nutteloze toevoeging. Top.
quote:Op maandag 5 april 2021 18:36 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Gertie Verbeet was goed . Van Miltenburg was een aanfluiting. Arib mag weg. Ik zeg welkom Martin Bosma.
Dank je welquote:Op maandag 5 april 2021 18:38 schreef kibo het volgende:
[..]
Geen dank !
En succes met je verdere drogredeneringen
Volgens Wikipedia wel, maar dat is een onbetrouwbare bron. Het maakt verder volgens mij niet uit of ze moslim is of niet.quote:
Waarom maakt het dan wel uit dat Bosma PVVer is?quote:Op maandag 5 april 2021 18:54 schreef DW457 het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia wel, maar dat is een onbetrouwbare bron. Het maakt verder volgens mij niet uit of ze moslim is of niet.
Daar staat islamitische achtergrond. Dat lees ik meer als ouders/grootouders hebben die praktiserend zijn. Vind mezelf ook een katholieke achtergrond hebben bijvoorbeeld, want heb ooit wel communie gedaan. Maar vormsel ging me al een stap te ver en ben dus zelf niet gelovig of iets.quote:Op maandag 5 april 2021 18:54 schreef DW457 het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia wel, maar dat is een onbetrouwbare bron. Het maakt verder volgens mij niet uit of ze moslim is of niet.
Omdat je een partij bewust kiest vanwege hun standpunten en je niets kan veranderen aan je achtergrond misschien?quote:Op maandag 5 april 2021 18:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom maakt het dan wel uit dat Bosma PVVer is?
Hypocriet much?.
Je achtergrond niet, je geloof wel.quote:Op maandag 5 april 2021 18:58 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Daar staat islamitische achtergrond. Dat lees ik meer als ouders/grootouders hebben die praktiserend zijn. Vind mezelf ook een katholieke achtergrond hebben bijvoorbeeld, want heb ooit wel communie gedaan. Maar vormsel ging me al een stap te ver en ben dus zelf niet gelovig of iets.
[..]
Omdat je een partij bewust kiest vanwege hun standpunten en je niets kan veranderen aan je achtergrond misschien?
Dement?quote:Op maandag 5 april 2021 18:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom maakt het dan wel uit dat Bosma PVVer is?
Hypocriet much?.
quote:Op maandag 5 april 2021 17:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, dat is compleet anders. Alle PVV'ers steunen namelijk wel het partijprogramma en het gedachtegoed van die partij. Het is niet zo dat er verschillende stromingen zijn binnen die partij, zoals dat bij de Islam wel het geval is.
Nee, je argument is nog steeds rotquote:
Maar kom op, heb je hier nog een antwoord op, @HeatWave? Of blijf je maar dingen roepen om je ongelijk te verhullen omdat je er niet uit komt. Ja? Dat dacht ik al...quote:
De PVV is rotquote:Op maandag 5 april 2021 19:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, je argument is nog steeds rot.
Want? Ben je in staat een goed tegenargument te formuleren?quote:Op maandag 5 april 2021 19:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, je argument is nog steeds rot.
Nog steeds dezelfde, jouw argument dat niet alle moslims hetzelfde zijn, al hangen ze 100% zonder uitzondering de koran aan, is bullshit. Zeker als je zelf aankomt met, een PVVer hangt het partijprogramma aan. Want waar het nergens bij de PVV verplicht is om het overal mee eens te zijn kan je als moslim op geen enkel punt het oneens zijn met de koran.quote:Op maandag 5 april 2021 19:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Want? Ben je in staat een goed tegenargument te formuleren?
Nee, rechts laat links het gevaar van rechts als links verpakken.quote:Op maandag 5 april 2021 15:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zelfs het gevaar van rechts kwam van links.![]()
Dat lag in het verlengde van hoe ze altijd doet. Als ministers geen antwoord geven houdt ze kamerleden strak aan het aantal interrupties, dus het enige wat die hoeven doen is dat aantal keer een non-antwoord geven. Bij vragen van het FvD begint ze meteen al te zuchten, en de SP wordt ook veel korter gehouden dan nodig.quote:Op maandag 5 april 2021 15:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb juist de indruk dat ze het over het algemeen erg goed doet.
Maar dat stukje waar de basisschool minister uit zijn plaat ging deed wel pijn.
Ik denk dat jij je eerst even wat meer moet gaan verdiepen in de Islam en de Koran. Dan zal je zien dat er grote verschillen zijn tussen de stromingen. Het partijprogramma en gedachtegoed van de PVV is ietwat beknopter en verschil van mening wordt door Wilders niet bepaald op prijs gesteld. Een kamerlid van de PVV staat volledig achter het partijprogramma, alle punten daarvan. Dat wordt ook van hem verwacht als kamerlid.quote:Op maandag 5 april 2021 19:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nog steeds dezelfde, jouw argument dat niet alle moslims hetzelfde zijn, al hangen ze 100% zonder uitzondering de koran aan, is bullshit. Zeker als je zelf aankomt met, een PVVer hangt het partijprogramma aan. Want waar het nergens bij de PVV verplicht is om het overal mee eens te zijn kan je als moslim op geen enkel punt het oneens zijn met de koran.
Dus als jij iemand van de PVV uitsluit vanwege hun programma dan is het uitsluiten van een moslim op basis van hun "programma" net zo legitiem als niet meer.
Ah ja, ik moet me er weer eens in verdiepenquote:Op maandag 5 april 2021 19:14 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je eerst even wat meer moet gaan verdiepen in de Islam en de Koran. Dan zal je zien dat er grote verschillen zijn tussen de stromingen. Het partijprogramma en gedachtegoed van de PVV is ietwat beknopter en verschil van mening wordt door Wilders niet bepaald op prijs gesteld. Een kamerlid van de PVV staat volledig achter het partijprogramma, alle punten daarvan. Dat wordt ook van hem verwacht als kamerlid.
Dat mag bij andere partijen ook. Kijk maar naar Van Haga en Van Kooten-Arissen.quote:Op maandag 5 april 2021 19:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah ja, ik moet me er weer eens in verdiepen.
Als PVVer mag je iig uit de partij stappen als je het oneens bent.
En bij de islam, waar de discussie over gaat?quote:Op maandag 5 april 2021 19:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat mag bij andere partijen ook. Kijk maar naar Van Haga en Van Kooten-Arissen.
Bij de Islam kan dat ook.quote:Op maandag 5 april 2021 19:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En bij de islam, waar de discussie over gaat?.
Zeker, maar volgens mij heeft Bosma dat tot op heden niet gedaan, of heb ik iets gemist?quote:Op maandag 5 april 2021 19:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah ja, ik moet me er weer eens in verdiepen.
Als PVVer mag je iig uit de partij stappen als je het oneens bent.
Ook, maar zoals ik al zei...je wordt niet gehinderd door enige inhoudelijke kennis.quote:Op maandag 5 april 2021 19:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En bij de islam, waar de discussie over gaat?.
Taqiyya, dat ken ik maar al te goedquote:Op maandag 5 april 2021 19:20 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zeker, maar volgens mij heeft Bosma dat tot op heden niet gedaan, of heb ik iets gemist?
En ja, je ergens in verdiepen zou je goed doen. Maar zoals veel mensen zal je die moeite waarschijnlijk niet nemen. Iets zomaar roepen zonder enige onderbouwing is immers veel makkelijker en leuker.
[..]
Ook, maar zoals ik al zei...je wordt niet gehinderd door enige inhoudelijke kennis.
Maar jij haalt hier telkens het geloof aan en wil vervolgens niet onthullen welke kandidaat dan gelovig is. Als geen van de kandidaten gelovig is, is het nogal irrelevant hè.quote:
Hier ben ik ook benieuwd naarquote:
NWS / Satirische site verwijdert artikel over Urk na bedreigingenquote:Op maandag 5 april 2021 19:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Taqiyya, dat ken ik maar al te goed.
Zelfs in Nederland is kritisch schrijven over de islam al genoeg voor doodsbedreigingen. Maar kom maar aan met je slechts theoretische mogelijkheid om uit de islam te stappen hoor.
Ook dan is het prima relevant, het gaat (mij) om wat zogenaamd legitieme redenen zijn om iemand bij voorbaat uit te sluiten voor het voorzitterschap.quote:Op maandag 5 april 2021 19:24 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Maar jij haalt hier telkens het geloof aan en wil vervolgens niet onthullen welke kandidaat dan gelovig is. Als geen van de kandidaten gelovig is, is het nogal irrelevant hè.
En die aanhangers representeren álle moslims? Echt? Allemaal? Misschien moet je eens verder kijken dan de schreeuwers.quote:Op maandag 5 april 2021 19:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Taqiyya, dat ken ik maar al te goed.
Zelfs in Nederland is kritisch schrijven over de islam al genoeg voor doodsbedreigingen. Maar kom maar aan met je slechts theoretische mogelijkheid om uit de islam te stappen hoor.
Gelovigen, prima een reden om iemand uit te sluiten dus. Dat was mijn hele punt.quote:Op maandag 5 april 2021 19:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
NWS / Satirische site verwijdert artikel over Urk na bedreigingen
En iemands lidmaatschap van een partij is dat in jouw ogen niet? Is mijn inziens net zo'n bewuste keuze als een bepaald geloof aan hangen.quote:Op maandag 5 april 2021 19:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook dan is het prima relevant, het gaat (mij) om wat zogenaamd legitieme redenen zijn om iemand bij voorbaat uit te sluiten voor het voorzitterschap.
Dat is mijn punt niet. In het openbaar uit de islam stappen als moslim is in theorie mogelijk, in de praktijk niet. Die aanhangers representeren wellicht niet alle moslims, maar ze zijn er en in de praktijk genoeg redenen om je bek te houden. Dus nee, het kan in de praktijk niet tot nauwelijks.quote:Op maandag 5 april 2021 19:26 schreef DW457 het volgende:
[..]
En die aanhangers representeren álle moslims? Echt? Allemaal? Misschien moet je eens verder kijken dan de schreeuwers.
Alleen jouw punt slaat nergens op, want een geloof is NIET hetzelfde als kamerlid zijn van een partij....en nogmaals:quote:Op maandag 5 april 2021 19:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gelovigen, prima een reden om iemand uit te sluiten dus. Dat was mijn hele punt..
Maar goed, volgens mij mis je gewoon de intelligentie en/of kennis om de argumentatie te kunnen begrijpen.quote:Op maandag 5 april 2021 19:14 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je eerst even wat meer moet gaan verdiepen in de Islam en de Koran. Dan zal je zien dat er grote verschillen zijn tussen de stromingen. Het partijprogramma en gedachtegoed van de PVV is ietwat beknopter en verschil van mening wordt door Wilders niet bepaald op prijs gesteld. Een kamerlid van de PVV staat volledig achter het partijprogramma, alle punten daarvan. Dat wordt ook van hem verwacht als kamerlid.
Bij een aantal stromingen is dat inderdaad niet mogelijk, zeker waar. Bij veruit de meeste islamitische stromingen is dat zeker wel het geval. Niet alle moslims zijn salafisten.quote:Op maandag 5 april 2021 19:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. In het openbaar uit de islam stappen als moslim is in theorie mogelijk, in de praktijk niet. Die aanhangers representeren wellicht niet alle moslims, maar ze zijn er en in de praktijk genoeg redenen om je bek te houden. Dus nee, het kan in de praktijk niet tot nauwelijks.
Je mist mijn standpunt een beetje. Ik was/ben niet tegen Arib als voorzitter en heb al meedere keren gezegd dat ik haar prima vind.quote:Op maandag 5 april 2021 19:27 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
En iemands lidmaatschap van een partij is dat in jouw ogen niet? Is mijn inziens net zo'n bewuste keuze als een bepaald geloof aan hangen.
En dat kan de geloofwaardigheid van iemand als vertegenwoordiger van de hele kamer schade toe brengen. De vaardigheid om een debat te leiden dat geloof ik allemaal wel als iemand zich op dat vlak al bewezen heeft.
Ik vind een hoop leuk, maar als je van iemand een rustig antwoord, zonder verwensingen en twijfel aan jouw verstandelijke vermogens krijgt zou het je sieren om hetzelfde te doenquote:Op maandag 5 april 2021 19:31 schreef DW457 het volgende:
[..]
Alleen jouw punt slaat nergens op, want een geloof is NIET hetzelfde als kamerlid zijn van een partij....en nogmaals:
[..]
Maar goed, volgens mij mis je gewoon de intelligentie en/of kennis om de argumentatie te kunnen begrijpen.
[..]
Bij een aantal stromingen is dat inderdaad niet mogelijk, zeker waar. Bij veruit de meeste islamitische stromingen is dat zeker wel het geval. Niet alle moslims zijn salafisten.
Ja ik vind je met alle whataboutisms inderdaad lastig te volgen, dat klopt. Ik zeg toch ook niet of je voor/tegen Arib bent?quote:Op maandag 5 april 2021 19:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je mist mijn standpunt een beetje. Ik was/ben niet tegen Arib als voorzitter en heb al meedere keren gezegd dat ik haar prima vind.
Mijn hele punt is dat als je Bosma op basis van X wil uitsluiten, bij voorbaat, dat het uitsluiten van Arib om dezelfde reden legitiem zou zijn.
Nergens zeg ik dat ik dat vind. Ik vind dat zowel Bosma als Arib voorzitter zouden moeten kunnen zijn.
Laten meewegen voor hun stem, uiteraard, geen enkel probleem mee.quote:Op maandag 5 april 2021 19:36 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet of je voor/tegen Arib bent?
Ik vind dat andere kamerleden iemands geloof of iemands partij mogen laten meewegen in hun stem op een Kamervoorzitter, omdat die op een geloofwaardige de hele kamer moet vertegenwoordigen. En die gaan daar uiteindelijk over.
Mag dat ook gelden voor sexuele geaardheid?quote:Op maandag 5 april 2021 19:36 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ja ik vind je met alle whataboutisms inderdaad lastig te volgen, dat klopt. Ik zeg toch ook niet of je voor/tegen Arib bent?
Ik vind dat andere kamerleden iemands geloof of iemands partij mogen laten meewegen in hun stem op een Kamervoorzitter, omdat die op een geloofwaardige de hele kamer moet vertegenwoordigen. En die gaan daar uiteindelijk over.
Ah teveel gevraagd. Jammer.quote:Op maandag 5 april 2021 19:25 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Hier ben ik ook benieuwd naar@:Heatwave Kleine moeite om met een citaat te komen toch? En mocht het een misverstand betreffen dan wordt dat ook gelijk opgehelderd.
Ik ga niet naar jouw pijpen dansen puur omdat jij dat wil, wie de neuk ben jij?quote:Op maandag 5 april 2021 19:47 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Ah teveel gevraagd. Jammer.
Jij beweert iets en vervolgens kan je het niet hard maken. Dat is wel een beetje jammer, maar tegelijkertijd ook wel kenmerkend.quote:Op maandag 5 april 2021 19:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ga niet naar jouw pijpen dansen puur omdat jij dat wil, wie de neuk ben jij?
Je doet het maar met de vele posts vol argumenten, net als de rest.
Entitled much?.
Ik probeer al de hele tijd dit topic te jongleren door op 4-5 mensen tegelijk te reageren, als die ene bewering er zo enorm toe zou doen hadden we het er wel over gehad.quote:Op maandag 5 april 2021 19:49 schreef DW457 het volgende:
[..]
Jij beweert iets en vervolgens kan je het niet hard maken. Dat is wel een beetje jammer, maar tegelijkertijd ook wel kenmerkend.
Wat maakt het uit wie ik ben? Je kan in ieder geval geen aanstoot nemen aan mijn historie zoals je eerder je andere drogredenaties verantwoorde.quote:Op maandag 5 april 2021 19:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ga niet naar jouw pijpen dansen puur omdat jij dat wil, wie de neuk ben jij?
Je doet het maar met de vele posts vol argumenten, net als de rest.
Entitled much?.
We hebben het er ook over, eerder namelijk en nu weer, dus ja, hij doet er inderdaad toe.quote:Op maandag 5 april 2021 19:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik probeer al de hele tijd dit topic te jongleren door op 4-5 mensen tegelijk te reageren, als die ene bewering er zo enorm toe zou doen hadden we het er wel over gehad.
Het maakt in zoverre uit dat als ik al met 5 mensen tegelijk in discussie ben ik geen tijd en zin heb om op de wens van een NPC in te gaan. Als je zelf wat te melden hebt, prima, maar ga mij niet vertellen wat ik moet doen zonder zelf een bijdrage te leveren.quote:Op maandag 5 april 2021 19:52 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Wat maakt het uit wie ik ben? Je kan in ieder geval geen aanstoot nemen aan mijn historie zoals je eerder je andere drogredenaties verantwoorde.
Dus nu ga je maar gewoon lekker in de aanval omdat je iemand woorden in de mond aan het leggen was?Aangezien er niets te citeren valt.
Ik heb geen zin in mensen die anderen woorden in de mond proberen te leggen. Een hele smerige afleidingsmanoeuvre vind ik dat. Het was een hele kleine moeite geweest om met een citaat te komen, maar doordat je erom heen blijft draaien zijn we nu al tig posts verder zonder antwoord.quote:Op maandag 5 april 2021 19:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het maakt in zoverre uit dat als ik al met 5 mensen tegelijk in discussie ben ik geen tijd en zin heb om op de wens van een NPC in te gaan. Als je zelf wat te melden hebt, prima, maar ga mij niet vertellen wat ik moet doen zonder zelf een bijdrage te leveren.
OK leg maar even uit hoe anders deze discussie zou zijn verlopen als ik het je wel had zien posten?quote:Op maandag 5 april 2021 19:53 schreef DW457 het volgende:
[..]
We hebben het er ook over, eerder namelijk en nu weer, dus ja, hij doet er inderdaad toe.
Het was gewoon een domme en kortzichtige opmerking omdat je niet meer uit de argumentatie kwam. Is niet erg, dat hoort er bij, maar het zou karakter tonen als je dat zou toegeven.quote:Op maandag 5 april 2021 19:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OK leg maar even uit hoe anders deze discussie zou zijn verlopen als ik het je wel had zien posten?
Was ik dan 180 graden gedraaid, jij? Nee, dus zo relevant is die ene opmerking niet.
Onzin, je maakt een niet als absoluut bedoelde opmerking veel relevanter dan hij is. Dat jij persoonlijk, dat ene zinnetje nou niet 100% letterlijk hebt gepost doet niets af aan de toon die je en dus de anderen, gebruikt over een PVVer.quote:Op maandag 5 april 2021 19:59 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het was gewoon een domme en kortzichtige opmerking omdat je niet meer uit de argumentatie kwam. Is niet erg, dat hoort er bij, maar het zou karakter tonen als je dat zou toegeven.
Andere meningen zijn prima en meer dan welkom. Ik weet ook dat wij op een impasse zitten en dat is ook ok. Jouw argumentatie mist, in mijn ogen, onderbouwing die getuigt van voldoende achtergrondkennis. Daar baseer ik mijn punten en visie over jou op. Ik vraag me oprecht af of je in staat bent bepaalde dingen van elkaar te scheiden en het grotere plaatje enzo te zien. Dat maakt jou verder niet meer of minder als persoon.quote:Op maandag 5 april 2021 20:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin, je maakt een niet als absoluut bedoelde opmerking veel relevanter dan hij is. Dat jij persoonlijk, dat ene zinnetje nou niet 100% letterlijk hebt gepost doet niets af aan de toon die je en dus de anderen, gebruikt over een PVVer.
Het zou veel meer karakter tonen als je een discussie niet probeert in de soep te laten lopen op semantiek maar gewoon eens snapt dat een andere mening niet gelijkstaat aan niet intelligent zijn.
Ja dit is echt niet impliceren dat DW457 heeft gesteld dat PVV-stemmers haatdragend zijn hoor. Dat is mijn gebrek aan vermogen tot begrijpend lezen en eenzijdige interpretatie.quote:Op maandag 5 april 2021 18:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus alle mensen die PVV stemmen zijn wel haatdragend?
ok dan
Wat zeg je nou precies eigenlijk?quote:Op maandag 5 april 2021 15:55 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Prima, maar wat jij onvoldoende achtergrondkennis noemt is voor mij juist een bewijs van niet geindoctrineerd zijn in dit geval. Jij beticht me van onvoldoende islamkennis, maar ik zie het gewoon zoals het in de echte wereld is. Zoals het voorbeeld van uit de islam stappen. Het kan, maar het kan echt niet.quote:Op maandag 5 april 2021 20:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Andere meningen zijn prima en meer dan welkom. Ik weet ook dat wij op een impasse zitten en dat is ook ok. Jouw argumentatie mist, in mijn ogen, onderbouwing die getuigt van voldoende achtergrondkennis. Daar baseer ik mijn punten en visie over jou op. Ik vraag me oprecht af of je in staat bent bepaalde dingen van elkaar te scheiden en het grotere plaatje enzo te zien. Dat maakt jou verder niet meer of minder als persoon.
Zuiger.quote:Op maandag 5 april 2021 20:08 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Ja dit is echt niet impliceren dat DW457 heeft gesteld dat PVV-stemmers haatdragend zijn hoor. Dat is mijn gebrek aan vermogen tot begrijpend lezen en eenzijdige interpretatie.
En waar baseer je je visie precies op?quote:Op maandag 5 april 2021 20:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Prima, maar wat jij onvoldoende achtergrondkennis noemt is voor mij juist een bewijs van niet geindoctrineerd zijn in dit geval. Jij beticht me van onvoldoende islamkennis, maar ik zie het gewoon zoals het in de echte wereld is. Zoals het voorbeeld van uit de islam stappen. Het kan, maar het kan echt niet.
Dat is in mijn ogen juist het grotere plaatje in plaats van met taalkundige truukjes mensen te overtuigen dat het echt wel kan hoor. jij hebt theoretisch gelijk in dit geval, praktisch gezien totaal ongelijk.
Draaier.quote:Op maandag 5 april 2021 20:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zuiger.
Al impliceert het dat 1000%, het voegt verder totaal niets toe aan deze discussie en jouw ellendige gedram heeft de afgelopen 10 posts alleen maar voor offtopic geneuzel gezorgd.
Zoek hulp.quote:Op maandag 5 april 2021 20:40 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
En omdat ik je niet weg laat komen
Vertel, welk antwoord zou je laten posten: ok, je bent goed ingelicht?quote:Op maandag 5 april 2021 20:46 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar nogmaals (daar gaan we weer), waar baseer je je visie op?
En ik niet wat jij wil.quote:Op maandag 5 april 2021 20:48 schreef HeatWave het volgende:
Precies. En ook voor jou, ik heb geen enkele verplichting om te posten wat jij wil.
Klopt, je bent me niets verplicht. Maar waar ik benieuwd naar ben is of jij je mening op iets anders baseert dan social media... Ik denk echter van niet, als ik jouw overtuiging zo lees.quote:Op maandag 5 april 2021 20:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vertel, welk antwoord zou je laten posten: ok, je bent goed ingelicht?
Precies. En ook voor jou, ik heb geen enkele verplichting om te posten wat jij wil.
ok ... lekker duidelijkquote:Op maandag 5 april 2021 16:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kwam op gang nadat Etto de bagger die over Simons heen komt aankaarte naar aanleiding van een reactie van Heatwave die vond dat het dehumaniserend was dat mensen Martin, al dan wel terecht, uit hadden gemaakt voor extreemrechtse (bijna-nazi) racist.
Dat was mijn punt dus, wat ik ook had gezegd, je had het toch afgedaan als onvoldoende.quote:Op maandag 5 april 2021 20:49 schreef DW457 het volgende:
[..]
Klopt, je bent me niets verplicht. Maar waar ik benieuwd naar ben is of jij je mening op iets anders baseert dan social media... Ik denk echter van niet, als ik jouw overtuiging zo lees.
Je mening enkel baseren op social media is inderdaad niet slim. Naar buiten gaan, de wereld in, met mensen praten, bezoek brengen aan een moskee, verschillende kranten lezen, etc. is al wat slimmer.quote:Op maandag 5 april 2021 20:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat was mijn punt dus, wat ik ook had gezegd, je had het toch afgedaan als onvoldoende.
Zelfs al had ik al mijn meningen gebaseerd op social media, het is altijd nog oneindig veel beter geinformeerd dan een eeuwenoud boek, of dat nou de bijbel of de koran is. Noem het maar alvast weer dom, hebben we dat gehad.
"Zelfs"quote:Op maandag 5 april 2021 20:57 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je mening enkel baseren op social media is inderdaad niet slim. Naar buiten gaan, de wereld in, met mensen praten, bezoek brengen aan een moskee, verschillende kranten lezen, etc. is al wat slimmer.
Je impliceerde slechts dat ik al die dingen nooit doe. En wederom, wat ik ook gezegd had, je had het afgedaan als onvoldoende. Dus wat wil je nou precies horen nog?quote:
Huh iets impliceren wat iemand niet gezegd of gedaan heeft, daar heb je nu ineens moeite mee? Al impliceert het dat 1000%, het voegt verder totaal niets toe aan deze discussie.quote:Op maandag 5 april 2021 21:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je impliceerde slechts dat ik al die dingen nooit doe. En wederom, wat ik ook gezegd had, je had het afgedaan als onvoldoende. Dus wat wil je nou precies horen nog?
Nope, dat is jouw incorrecte interpretatie. Ik ben benieuwd waar jij je visie op baseert, wat jouw verhaal onderbouwd. Niets meer, niets minder. Wat ik wel en niet af doe als (on)voldoende kan je afleiden uit post #270.quote:Op maandag 5 april 2021 21:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je impliceerde slechts dat ik al die dingen nooit doe. En wederom, wat ik ook gezegd had, je had het afgedaan als onvoldoende. Dus wat wil je nou precies horen nog?
Zow, dan woont me d'r wat aan "extreem rechts" volk in Nederland zeg.quote:Op maandag 5 april 2021 15:17 schreef The_End het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 april 2021 20:49 schreef DW457 het volgende:
[..]
Klopt, je bent me niets verplicht. Maar waar ik benieuwd naar ben is of jij je mening op iets anders baseert dan social media... Ik denk echter van niet, als ik jouw overtuiging zo lees.
Leek me een redelijk veilige aannamequote:Op maandag 5 april 2021 21:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nope, dat is jouw incorrecte interpretatie. Ik ben benieuwd waar jij je visie op baseert, wat jouw verhaal onderbouwd. Niets meer, niets minder. Wat ik wel en niet af doe als (on)voldoende kan je afleiden uit post #270.
Ow dat is heel simpel.quote:Op maandag 5 april 2021 16:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als je terugleest snap je toch hoe de discussie is ontstaan? Discussie is ontstaan naar aanleiding van Martin en of hij wel of geen nazi is die graag voorzitter wordt.
Hij wil de islam en daarmee alle moslims criminaliseren. Komt toch vervaarlijk dicht in de buurt. Mensen oppakken omdat ze moslim zijn. Kun je ze net zo goed een ster opplakken.quote:Op maandag 5 april 2021 21:11 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ow dat is heel simpel.
De nazi vermoorden miljoenen mensen, wegens afkomst/religie.
Wil Bosma dat ook?
Ja? Dan is Bosma een Nazi.
Nee? Dan is Bosma dat niet.
Wil Bosma dat?
Natuurlijk niet.
Dus natuurlijk is hij geen nazi, hoe graag anderen dan ook dat label op m'n willen plakken.
Opgelost, einde discussie "is Bosma een Nazi".
Je informeren bij een bron is inderdaad niet verstandig, je hebt helemaal gelijk (op je kromme metafoor ga ik verder niet in).quote:Op maandag 5 april 2021 21:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[..]
Leek me een redelijk veilige aanname.
En zoals de meeste mensen doe ik de dingen die jij noemt, alleen zie ik niet in waarom ik naar een moskee zou moeten gaan. Als ik een mening wil over welke voetbalclub de beste is ga ik ook niet naar de Kuip.
Wil ie ook niet, hij wil stemrecht ontzeggen voor mensen met een dubbele paspoort.quote:Op maandag 5 april 2021 16:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Volgens de koran zijn moslims vergevingsgezind, maar ik zie daar maar weinig van op dit forum en in de media. Een PVV'er mag geen kamervoorzitter worden. toch te triest voor woorden.? De moslims zouden hem moeten vergeven omdat hij niets met de Islam te doen wil hebben, omdat er geen plaats zou zijn voor haat en wrok in het hart van de moslims die zijn religie begrijpt. Toch?quote:Op maandag 5 april 2021 19:14 schreef DW457 het volgende:
[..]
Waar komt toch die hautaine mening vandaan dat ik je verder iets verschuldigd ben? Als jij met het advies komt om eens naar een moskee te gaan mag je me eens uitleggen wat ik daarvan ga opsteken?quote:Op maandag 5 april 2021 21:13 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je informeren bij een bron is inderdaad niet verstandig, je hebt helemaal gelijk (op je kromme metafoor ga ik verder niet in).
En wat die aanname betreft: ik denk inderdaad nog steeds dat je niet verder kijkt dan social (wat ik, zoals post #270 ook bevestigd, niet bijster intelligent vind). Je hebt in ieder geval niet bepaald je best gedaan het tegendeel te laten zien.
Ik vind het bijzonder dat je steeds denkt dat je mij iets verschuldigd bent. Waar komt dát toch vandaan? Anyway, de tip om eens een moskee te bezoeken is er één om eens kennis te maken met hun gebruiken en de achtergrond daarvan. Je gaat er niet alles over de islam leren, maar het geeft je wel een inkijkje. Kan geen kwaad, toch?quote:Op maandag 5 april 2021 21:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waar komt toch die hautaine mening vandaan dat ik je verder iets verschuldigd ben? Als jij met het advies komt om eens naar een moskee te gaan mag je me eens uitleggen wat ik daarvan ga opsteken?
Dat moslims heel aardig kunnen zijn? Goh, dat wist ik nog niet.
Waar het om gaat is dat een voorzitter toch op z'n minst de grondwet van ons land mag respecteren. Door kamerlid te zijn van een partij die al gelijk het eerste artikel al niet respecteert maak je jezelf inderdaad ongeschikt. Maakt hem dat een minder mens? Dat hoor je mij niet zeggen. Ik beperk me in deze tot dit punt. Dit heeft dus ook niets met vergevingsgezindheid te maken.quote:Op maandag 5 april 2021 21:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Volgens de koran zijn moslims vergevingsgezind, maar ik zie daar maar weinig van op dit forum en in de media. Een PVV'er mag geen kamervoorzitter worden. toch te triest voor woorden.? De moslims zouden hem moeten vergeven omdat hij niets met de Islam te doen wil hebben, omdat er geen plaats zou zijn voor haat en wrok in het hart van de moslims die zijn religie begrijpt. Toch?
Ow, nu kunnen weer wel alle moslims over 1 kam. En de PVV wil mensen oppakken omdat ze moslim zijn? Nou, daar heb je zeker een bron bij, bij deze bewering. Toch? Of is dit ook weer zo'n onderbuik bubbel van jou, in de categorie van "bij de politie maken ze etnisch onderscheid in de sollicitatie procedure, waarbij allochtonen het onderspit delven"?quote:Op maandag 5 april 2021 21:12 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Hij wil de islam en daarmee alle moslims criminaliseren. Komt toch vervaarlijk dicht in de buurt. Mensen oppakken omdat ze moslim zijn. Kun je ze net zo goed een ster opplakken.
Wat denk je vanuit de constant denigredende toon die je aanslaat over de zogenaamde kwaliteit van mijn meningen, die moeten aan jouw eisen voldoen anders negeer je ze met de kwalificatie dom. Niet dat je daarna uitlegt wat er niet aan klopte, het dom noemen is genoeg volgens jou. Dus ja, dan impliceer je dat ik je verschuldigd ben in jouw ogen dan, beter mijn best te doen.quote:Op maandag 5 april 2021 21:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder dat je steeds denkt dat je mij iets verschuldigd bent. Waar komt dát toch vandaan?
Ik ben in zat moskeeen geweest. Dat inkijkje in de islam krijg je vast enorm objectief en met voldoende zelfkritiek neem ik aan? Anders is het dus zoals ik al bedoelde, geen inkijkje maar propaganda.quote:Op maandag 5 april 2021 21:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Anyway, de tip om eens een moskee te bezoeken is er één om eens kennis te maken met hun gebruiken en de achtergrond daarvan. Je gaat er niet alles over de islam leren, maar het geeft je wel een inkijkje. Kan geen kwaad, toch?
[..]
De PVV wil de islam verbieden. Dat betekent dus dat moslims die hun geloof belijden strafbaar zijn. Of omdat ze op vrijdagmiddag in de moskee zitten.quote:Op maandag 5 april 2021 21:28 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ow, nu kunnen weer wel alle moslims over 1 kam. En de PVV wil mensen oppakken omdat ze moslim zijn? Nou, daar heb je zeker een bron bij, bij deze bewering. Toch? Of is dit ook weer zo'n onderbuik bubbel van jou, in de categorie van "bij de politie maken ze etnisch onderscheid in de sollicitatie procedure, waarbij allochtonen het onderspit delven"?
En mensen vermoorden komt "gevaarlijk in de buurt" van het uitspreken van de gevaren van de islam en het benoemen van integratie problemen van bepaalde bevolkings groepen en aangeven dat het nodig is om die woekering tegen te gaan?
Uhhh.
Nee.
Hoe graag mensen dat ook nu weer willen lijken te geloven.
Waar het in jouw posts een beetje misgaat, in mijn optiek, is dat jij maar één stroming ziet. In jouw ogen zijn alle 2,2 miljard moslims hetzelfde: extremistisch en levend volgens de Takiyya. Er is geen ruimte voor enige nuancering. Dat is zonde, want die is er in het echte leven wel. En ja, het klopt wat je zegt: doordat je alle moslims, alle 2,2 miljard, over 1 kam trekt vind ik dat je niet heel slim overkomt.quote:Op maandag 5 april 2021 21:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat denk je vanuit de constant denigredende toon die je aanslaat over de zogenaamde kwaliteit van mijn meningen, die moeten aan jouw eisen voldoen anders negeer je ze met de kwalificatie dom. Niet dat je daarna uitlegt wat er niet aan klopte, het dom noemen is genoeg volgens jou. Dus ja, dan impliceer je dat ik je verschuldigd ben in jouw ogen dan, beter mijn best te doen.
Zeker niet, dat inkijkje is gekleurd, zoals je dat ook mag verwachten, volgens de overtuiging die daar geldt. Maar is dat erg? Jouw posts zijn ook gekleurd en zeker niet objectief, evenals mijn posts. De mate van reflectie en zelfkritiek, ja, die zal ongetwijfeld verschillen.quote:Op maandag 5 april 2021 21:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben in zat moskeeen geweest. Dat inkijkje in de islam krijg je vast enorm objectief en met voldoende zelfkritiek neem ik aan? Anders is het dus zoals ik al bedoelde, geen inkijkje maar propaganda.
Ik ben een paar keer in een moskee geweest.quote:Op maandag 5 april 2021 20:57 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je mening enkel baseren op social media is inderdaad niet slim. Naar buiten gaan, de wereld in, met mensen praten, bezoek brengen aan een moskee, verschillende kranten lezen, etc. is al wat slimmer.
Ok, heb je ook een onderbouwing? Want daar schiet het bij @HeatWave hier nogal te kort. Zie ook post #287.quote:Op maandag 5 april 2021 21:40 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik ben een paar keer in een moskee geweest.
In mijn familie zitten mensen die islamitische roots dragen.
Ik heb contact met een aantal ex moslims.
Ik lees verschillende kranten, heb tal van docu s bekeken over de islam.
De schappen van mijn digitale boekenkast staan vol met boeken die over de islam gaan. Waar het vandaan komt, hoe het ontstaan is, waar het naar toe gaat, hoe het werkt. Boeken die vooral over cijfers en feiten gaan. Boeken die vooral een indringend persoonlijk verhaal vertellen, over iemand die een paar jaar tussen moslims leeft, over iemand die wil breken met de islamitische familie, iemand die undercover bij IS is, over iemand die agent is en de toenemende problemen rondom integratie
van een bepaalde (religieuze) afkomst signaliseeert, iemand die verslag doet over de werking van sharia rechtbanken in Engeland, enz enz.
Ik heb nog niet alles gelezen van wat @:Heatwave hier heeft gezegd, maar ik ben het tot dusver redelijk met m eens.
Tja, kennelijk zie jij vooral bepaalde uitwassen en ben je nauwelijks bekend met de gemiddelde moslim. Zonde. Maar goed, dat verklaart wel je persoonlijke kruistocht.quote:Op maandag 5 april 2021 21:40 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik ben een paar keer in een moskee geweest.
In mijn familie zitten mensen die islamitische roots dragen.
Ik heb contact met een aantal ex moslims.
Ik lees verschillende kranten, heb tal van docu s bekeken over de islam.
De schappen van mijn digitale boekenkast staan vol met boeken die over de islam gaan. Waar het vandaan komt, hoe het ontstaan is, waar het naar toe gaat, hoe het werkt. Boeken die vooral over cijfers en feiten gaan. Boeken die vooral een indringend persoonlijk verhaal vertellen, over iemand die een paar jaar tussen moslims leeft, over iemand die wil breken met de islamitische familie, iemand die undercover bij IS is, over iemand die agent is en de toenemende problemen rondom integratie
van een bepaalde (religieuze) afkomst signaliseeert, iemand die verslag doet over de werking van sharia rechtbanken in Engeland, enz enz.
Ik heb nog niet alles gelezen van wat @:Heatwave hier heeft gezegd, maar ik ben het tot dusver redelijk met m eens.
Fijn, wederom een soort gedragsrapport, echt de persoon die daar geschikt voor lijktquote:Op maandag 5 april 2021 21:38 schreef DW457 het volgende:
[..]
Waar het in jouw posts een beetje misgaat, in mijn optiek, is dat jij maar één stroming ziet. In jouw ogen zijn alle 2,2 miljard moslims hetzelfde: extremistisch en levend volgens de Takiyya. Er is geen ruimte voor enige nuancering. Dat is zonde, want die is er in het echte leven wel. En ja, het klopt wat je zegt: doordat je alle moslims, alle 2,2 miljard, over 1 kam trekt vind ik dat je niet heel slim overkomt.
[..]
Zeker niet, dat inkijkje is gekleurd, zoals je dat ook mag verwachten, volgens de overtuiging die daar geldt. Maar is dat erg? Jouw posts zijn ook gekleurd en zeker niet objectief, evenals mijn posts. De mate van reflectie en zelfkritiek, ja, die zal ongetwijfeld verschillen.
Er komt nu ook niet echt een goed tegenargument. In plaats daarvan zet je enkel in op dat ik je niet slim vind overkomen. Logisch, je bewijst ook niet het tegendeel doordat je het hele inhoudelijke deel links laat liggen.quote:Op maandag 5 april 2021 21:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Fijn, wederom een soort gedragsrapport, echt de persoon die daar geschikt voor lijkt.
Je taktiek van dom noemen, alles afdoen als "geen argumenten" begint nu erg op te vallen, je probeert het nu met mij als voorbeeld bij SO.
Ah, buiten dat mijn argumenten allemaal niet goed genoeg zijn om aan jouw eisen te voldoen, zijn ze nu opeens ook nog eens magisch helemaal niet aanwezig.quote:Op maandag 5 april 2021 21:49 schreef DW457 het volgende:
[..]
Er komt nu ook niet echt een goed tegenargument. In plaats daarvan zet je enkel in op dat ik je niet slim vind overkomen. Logisch, je bewijst ook niet het tegendeel doordat je het hele inhoudelijke deel links laat liggen.
Tegenover elke 'slechte moslim' kun je er 2 tegenover zetten die het tegendeel bewijzen. Het is maar net wat je wilt zien.quote:Op maandag 5 april 2021 21:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, buiten dat mijn argumenten allemaal niet goed genoeg zijn om aan jouw eisen te voldoen, zijn ze nu opeens ook nog eens magisch helemaal niet aanwezig.
Vertel me nog eens hoe goed de islam is, ik heb het gemist denk ik.
Hier gaat het dus mis he, ik verkondig niet dat de Islam ronduit fantastisch is. Lees mijn posts nog maar eens een keer en kijk dan of je wél de juiste conclusie kan trekken. Wil je een kortere weg? Lees dan #287 nog een keertje.quote:Op maandag 5 april 2021 21:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, buiten dat mijn argumenten allemaal niet goed genoeg zijn om aan jouw eisen te voldoen, zijn ze nu opeens ook nog eens magisch helemaal niet aanwezig.
Vertel me nog eens hoe goed de islam is, ik heb het gemist denk ik.
Oh ik wil zelfs zeggen dat je er 1000 tegenover kan zetten. 1000000 zelfs.quote:Op maandag 5 april 2021 21:56 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Tegenover elke 'slechte moslim' kun je er 2 tegenover zetten die het tegendeel bewijzen. Het is maar net wat je wilt zien.
Wederom, denigrerend toontje, eis dat ik iets doe en anders is het niet goed genoeg.quote:Op maandag 5 april 2021 21:57 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hier gaat het dus mis he, ik verkondig niet dat de Islam ronduit fantastisch is. Lees mijn posts nog maar eens een keer en kijk dan of je wél de juiste conclusie kan trekken. Wil je een kortere weg? Lees dan #287 nog een keertje.
Neuh, dat ligt er echt maar net aan waar je kijkt. Hier wordt alleen angstvallig dat beeld overeind gehouden. Maar goed, hier zitten dan ook voornamelijk types die tegen een degelijk bruinhemd aanschurken.quote:Op maandag 5 april 2021 21:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ik wil zelfs zeggen dat je er 1000 tegenover kan zetten. 1000000 zelfs.
Alleen de "slechte moslims" die er wel overal tussen zitten voorkomen dat die 10000000 zich uitspreken tegen de extremisten, al was het maar uit angst. Zie Lale Gul.
Yes, dat zijn we inderdaad. En ter afsluiting: ik eis niets, dat interpreteer jij enkel zo. Dat is echt wel een probleem waar je wat mee moet. Dus om je eigen woorden te gebruiken:quote:Op maandag 5 april 2021 22:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wederom, denigrerend toontje, eis dat ik iets doe en anders is het niet goed genoeg.
Wij zijn wel klaar denk ik.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |