quote:Satirische site verwijdert artikel over Urk na bedreigingen
Urk
• Dinsdag 30 maart 2021 | 13:47
De satirische website Nieuwspaal heeft een als grap bedoeld artikel naar aanleiding van de agressie tegen een journalist zondag op Urk verwijderd na ernstige bedreigingen.
Het artikel met de kop 'Jezus dreigt Pasen te boycotten vanwege gewelddadige christenen Urk' leidde volgens Nieuwspaal-uitgever Antoine Holl tot een reeks scheldkanonnades en bedreigingen via de telefoon en WhatsApp. Het is duidelijk dat de bedreigingen afkomstig zijn van Urkers, zegt hij.
"We zien persvrijheid en vrijheid van meningsuiting als belangrijke waarden in ons land, maar de veiligheid van onze redactie staat voorop", aldus Holl. "Kennelijk is een overduidelijk komisch bedoeld artikel al voldoende om de Urkers in woede te laten ontsteken." Hij overweegt nog of hij aangifte gaat doen bij de politie. "Het zal niet moeilijk zijn om de bedreigers te achterhalen, want ik heb hun telefoonnummers."
fixtquote:Op woensdag 31 maart 2021 12:06 schreef Hathor het volgende:
welja joh, laat je de mond snoeren door een stel visboerendrugssmokkelaars uit een inteeltdorp.
Ja, maar het zijn ook bijna allemaal vissers daar, zonder de visserij zou dat hele dorp aan het staatsinfuus hangen.quote:
Dus inbinden omdat een stel doorgesnoven palingvissers je heeft geappt is een zekerheid, maar aangifte, terwijl je nota bene hun gegevens al hebt - "Ja we kijken wel ff"quote:Hij overweegt nog of hij aangifte gaat doen bij de politie. "Het zal niet moeilijk zijn om de bedreigers te achterhalen, want ik heb hun telefoonnummers."
Goed voorbeeld doet goed volgen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, dat doet toch wel denken aan die Mohammedianen die bij afbeelding van de profeet geweld als de normaalste zaak van de wereld zien. (Al is hier de daad voorlopig niet bij het woord gevoegd, gelukkig)
Religie
Bij een homo sexlijnquote:Op woensdag 31 maart 2021 12:29 schreef vipergts het volgende:
Als je die telefoonnummers hebt kun je toch zorgen dat die opeens op een site belanden. Dan worden ze eens teruggebeld.
Inderdaad, en dan dwepen met de vrijheid van meningsuiting. Ze zijn makkelijk te achterhalen door de politie dus dreiging voor zover die er al was is over. Dan moet je je niet zo aanstellen en het artikel gewoon in de lucht houden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:06 schreef Hathor het volgende:
welja joh, laat je de mond snoeren door een stel visboeren uit een inteeltdorp.
Waren er maar andere sites die hier op een of andere manier iets over kunnen schrijven, nietwaar?quote:
Dat is hier voor beide kanten te zeggenquote:Op woensdag 31 maart 2021 12:42 schreef LXIV het volgende:
Als je niet wil vechten voor waar je in gelooft, dan raak je het kwijt.
Wat te denken van al die niet-gelovigen die zwarte piet als profeet hebben en tienduizenden bedreigingen versturen naar Sylvana Simons.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, dat doet toch wel denken aan die Mohammedianen die bij afbeelding van de profeet geweld als de normaalste zaak van de wereld zien. (Al is hier de daad voorlopig niet bij het woord gevoegd, gelukkig)
Religie
Dit gaat waarschijnlijk de meest vergezochte cringy post worden die ik vandaag zal lezen. GG!quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:02 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Wat te denken van al die niet-gelovigen die zwarte piet als profeet hebben en tienduizenden bedreigingen versturen naar Sylvana Simons.
Atheïsme
Dit ja, alles of niks.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dus inbinden omdat een stel doorgesnoven palingvissers je heeft geappt is een zekerheid, maar aangifte, terwijl je nota bene hun gegevens al hebt - "Ja we kijken wel ff"Geeft weer een lekker signaal af over bedreiging van journalisten.
Het is zelfs universeelquote:Op woensdag 31 maart 2021 12:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is hier voor beide kanten te zeggen
Doe dit maar niet meer.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:02 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Wat te denken van al die niet-gelovigen die zwarte piet als profeet hebben en tienduizenden bedreigingen versturen naar Sylvana Simons.
Atheïsme
Ik zie het verband niet tussen zwarte piet en atheïsme. Dat kunnen net zo goed gristenhonden zijn. Past wel in hun straat van het conservatieve. Daarnaast is de Sint zelf ook een gristenhond.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:02 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Atheïsme
Ik heb geen idee of Danny hier ppr zou zwichten. Ik zou er zelf maling aan hebben, maar ik kan me ook wel voorstellen dat dit met gezin wel anders zou kunnen liggenquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Fok zou het wel laten staan?
Het tekstje is namelijk hier nog te vinden.
Wieringen, Schokland, Marken...quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:28 schreef Bart2002 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)jarenlang-weggekeken
Goed artikeltje voor de achtergronden van de Urker Attitude. Ik begrijp de Urkers wel. Ze zijn zwaar genaaid indertijd en men moet zich voorstellen dat de mores op wat zeer lang een eiland was anders is dan anders. Niet goed maar begrijpelijk wel.
quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Als islamieten mogen dreigen en we kijken weg, waarom zouden christenen dan niet mogen dreigen. Ik praat het niet goed maar het meten met twee maten is wel opvallend
Schokland... Je hebt geen idee waar je het over hebt hè?quote:
Geen idee. Zet het stukje maar op je social media, dan kom je er vanzelf achter. Of niet natuurlijk.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus. Wat gaan die Urkers doen dan?
quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus. Wat gaan die Urkers doen dan?
Wat is precies je punt?quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:43 schreef Sodemieters het volgende:
Schokland... Je hebt geen idee waar je het over hebt hè?
Er woont niemand op Schokland, dat is alleen een museum.
Je bent nogal gebelgd merk ik. Bang voor die inteelt Urkers?quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:44 schreef Sodemieters het volgende:
Geen idee. Zet het stukje maar op je social media, dan kom je er vanzelf achter. Of niet natuurlijk.
Ja, ontzettend bang. Daarom postte ik hierboven zelf al het betreffende stukje. Ik durf nu niet meer over straat.quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je bent nogal gebelgd merk ik. Bang voor die inteelt Urkers?
Allemaal voormalige eilanden in de Zuiderzee waarvan Schokland halverwege de 19e eeuw verplicht ontruimd is... Dus ik vind de verklaring zoals gedaan door nb. een Belg die er een half jaartje gewoond heeft niet heel sterk. De hele fucking Zuiderzeekust leefde van de zee.quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:06 schreef Sodemieters het volgende:
Wat is precies jouw punt? Met je Schokland.
Goh...quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:08 schreef Sodemieters het volgende:
Ja, ontzettend bang. Daarom postte ik hierboven zelf al het betreffende stukje. Ik durf nu niet meer over straat.
Wie kijkt er weg dan? Als Islamieten ergens mee dreigen staat er in NWS binnen een kwartier een topic gereekstquote:Op woensdag 31 maart 2021 18:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Als islamieten mogen dreigen en we kijken weg, waarom zouden christenen dan niet mogen dreigen. Ik praat het niet goed maar het meten met twee maten is wel opvallend
Media en politiek kijken altijd weg als het gaat om misdragingen van moslims. Dat wij er hier op Fok over pruttelen zet helaas geen zoden aan de dijk.quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:48 schreef Fugue het volgende:
[..]
Wie kijkt er weg dan? Als Islamieten ergens mee dreigen staat er in NWS binnen een kwartier een topic gereekst
Ja, dat gedoel over die Franse leraar is lekker weggezet alsof er niets aan de hand was inderdaad.quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Media en politiek kijken altijd weg als het gaat om misdragingen van moslims. Dat wij er hier op Fok over pruttelen zet helaas geen zoden aan de dijk.
Ik ervaar dat zelf helemaal niet zo eigenlijk. Heb juist het idee dat, zeker bepaalde, media daar meteen bovenop duikt. En anders wijzen bepaalde politici ons er nog wel even op.quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Media en politiek kijken altijd weg als het gaat om misdragingen van moslims. Dat wij er hier op Fok over pruttelen zet helaas geen zoden aan de dijk.
Daar zit ook weinig verschil tussen hoor.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Religie
Dat is een extreme gebeurtenis. Ik doel eerder op antisemitische voorvallen, aanvallen op homo's, lastigvallen van vrouwen, bedreigingen van Wilders..etc. Soms hoor je er wat over maar het wordt al snel weggemoffeld in de doofpot want o jee..we hebben het over moslims en die zijn per definitie zielig en straks vinden ze me nog een racist. Nee, laten we lekker christenen bashen..dat is een stuk veiliger. En joden? Daar geeft niemand een fuck om, moeten ze de Palestijnen maar niet pesten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dat gedoel over die Franse leraar is lekker weggezet alsof er niets aan de hand was inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |