abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198871588
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[..]

Leek me een redelijk veilige aanname :').

En zoals de meeste mensen doe ik de dingen die jij noemt, alleen zie ik niet in waarom ik naar een moskee zou moeten gaan. Als ik een mening wil over welke voetbalclub de beste is ga ik ook niet naar de Kuip.
Je informeren bij een bron is inderdaad niet verstandig, je hebt helemaal gelijk (op je kromme metafoor ga ik verder niet in).

En wat die aanname betreft: ik denk inderdaad nog steeds dat je niet verder kijkt dan social (wat ik, zoals post #270 ook bevestigd, niet bijster intelligent vind). Je hebt in ieder geval niet bepaald je best gedaan het tegendeel te laten zien.
pi_198871638
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 16:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Als Geert de gehele Marokkaans-Nederlandse bevolking het stemrecht wil ontzeggen, wordt dat ook niet als racisme gezien. Ben dan ook klaar met een dialoog met extreemrechts.
Wil ie ook niet, hij wil stemrecht ontzeggen voor mensen met een dubbele paspoort.

Dus het heeft niets met racisme te maken. ^O^
pi_198871656
quote:
2s.gif Op maandag 5 april 2021 19:14 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je eerst even wat meer moet gaan verdiepen in de Islam en de Koran. Dan zal je zien dat er grote verschillen zijn tussen de stromingen. Het partijprogramma en gedachtegoed van de PVV is ietwat beknopter en verschil van mening wordt door Wilders niet bepaald op prijs gesteld. Een kamerlid van de PVV staat volledig achter het partijprogramma, alle punten daarvan. Dat wordt ook van hem verwacht als kamerlid.
Volgens de koran zijn moslims vergevingsgezind, maar ik zie daar maar weinig van op dit forum en in de media. Een PVV'er mag geen kamervoorzitter worden. toch te triest voor woorden.? De moslims zouden hem moeten vergeven omdat hij niets met de Islam te doen wil hebben, omdat er geen plaats zou zijn voor haat en wrok in het hart van de moslims die zijn religie begrijpt. Toch?
  maandag 5 april 2021 @ 21:18:21 #279
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198871696
quote:
2s.gif Op maandag 5 april 2021 21:13 schreef DW457 het volgende:

[..]

Je informeren bij een bron is inderdaad niet verstandig, je hebt helemaal gelijk (op je kromme metafoor ga ik verder niet in).

En wat die aanname betreft: ik denk inderdaad nog steeds dat je niet verder kijkt dan social (wat ik, zoals post #270 ook bevestigd, niet bijster intelligent vind). Je hebt in ieder geval niet bepaald je best gedaan het tegendeel te laten zien.
Waar komt toch die hautaine mening vandaan dat ik je verder iets verschuldigd ben? Als jij met het advies komt om eens naar een moskee te gaan mag je me eens uitleggen wat ik daarvan ga opsteken?

Dat moslims heel aardig kunnen zijn? Goh, dat wist ik nog niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198871810
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waar komt toch die hautaine mening vandaan dat ik je verder iets verschuldigd ben? Als jij met het advies komt om eens naar een moskee te gaan mag je me eens uitleggen wat ik daarvan ga opsteken?

Dat moslims heel aardig kunnen zijn? Goh, dat wist ik nog niet.
Ik vind het bijzonder dat je steeds denkt dat je mij iets verschuldigd bent. Waar komt dát toch vandaan? Anyway, de tip om eens een moskee te bezoeken is er één om eens kennis te maken met hun gebruiken en de achtergrond daarvan. Je gaat er niet alles over de islam leren, maar het geeft je wel een inkijkje. Kan geen kwaad, toch?

quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:16 schreef torentje het volgende:

[..]

Volgens de koran zijn moslims vergevingsgezind, maar ik zie daar maar weinig van op dit forum en in de media. Een PVV'er mag geen kamervoorzitter worden. toch te triest voor woorden.? De moslims zouden hem moeten vergeven omdat hij niets met de Islam te doen wil hebben, omdat er geen plaats zou zijn voor haat en wrok in het hart van de moslims die zijn religie begrijpt. Toch?
Waar het om gaat is dat een voorzitter toch op z'n minst de grondwet van ons land mag respecteren. Door kamerlid te zijn van een partij die al gelijk het eerste artikel al niet respecteert maak je jezelf inderdaad ongeschikt. Maakt hem dat een minder mens? Dat hoor je mij niet zeggen. Ik beperk me in deze tot dit punt. Dit heeft dus ook niets met vergevingsgezindheid te maken.
pi_198871870
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:12 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Hij wil de islam en daarmee alle moslims criminaliseren. Komt toch vervaarlijk dicht in de buurt. Mensen oppakken omdat ze moslim zijn. Kun je ze net zo goed een ster opplakken.
Ow, nu kunnen weer wel alle moslims over 1 kam. En de PVV wil mensen oppakken omdat ze moslim zijn? Nou, daar heb je zeker een bron bij, bij deze bewering. Toch? Of is dit ook weer zo'n onderbuik bubbel van jou, in de categorie van "bij de politie maken ze etnisch onderscheid in de sollicitatie procedure, waarbij allochtonen het onderspit delven"?

En mensen vermoorden komt "gevaarlijk in de buurt" van het uitspreken van de gevaren van de islam en het benoemen van integratie problemen van bepaalde bevolkings groepen en aangeven dat het nodig is om die woekering tegen te gaan?

Uhhh.
Nee.

Hoe graag mensen dat ook nu weer willen lijken te geloven.
  maandag 5 april 2021 @ 21:31:23 #282
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198871919
quote:
2s.gif Op maandag 5 april 2021 21:24 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik vind het bijzonder dat je steeds denkt dat je mij iets verschuldigd bent. Waar komt dát toch vandaan?

Wat denk je vanuit de constant denigredende toon die je aanslaat over de zogenaamde kwaliteit van mijn meningen, die moeten aan jouw eisen voldoen anders negeer je ze met de kwalificatie dom. Niet dat je daarna uitlegt wat er niet aan klopte, het dom noemen is genoeg volgens jou. Dus ja, dan impliceer je dat ik je verschuldigd ben in jouw ogen dan, beter mijn best te doen.
Get woke, go broke!
  maandag 5 april 2021 @ 21:31:46 #283
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198871928
quote:
2s.gif Op maandag 5 april 2021 21:24 schreef DW457 het volgende:

[..]

Anyway, de tip om eens een moskee te bezoeken is er één om eens kennis te maken met hun gebruiken en de achtergrond daarvan. Je gaat er niet alles over de islam leren, maar het geeft je wel een inkijkje. Kan geen kwaad, toch?
[..]

Ik ben in zat moskeeen geweest. Dat inkijkje in de islam krijg je vast enorm objectief en met voldoende zelfkritiek neem ik aan? Anders is het dus zoals ik al bedoelde, geen inkijkje maar propaganda.
Get woke, go broke!
  maandag 5 april 2021 @ 21:34:57 #284
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198871980
quote:
4s.gif Op maandag 5 april 2021 21:28 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ow, nu kunnen weer wel alle moslims over 1 kam. En de PVV wil mensen oppakken omdat ze moslim zijn? Nou, daar heb je zeker een bron bij, bij deze bewering. Toch? Of is dit ook weer zo'n onderbuik bubbel van jou, in de categorie van "bij de politie maken ze etnisch onderscheid in de sollicitatie procedure, waarbij allochtonen het onderspit delven"?

En mensen vermoorden komt "gevaarlijk in de buurt" van het uitspreken van de gevaren van de islam en het benoemen van integratie problemen van bepaalde bevolkings groepen en aangeven dat het nodig is om die woekering tegen te gaan?

Uhhh.
Nee.

Hoe graag mensen dat ook nu weer willen lijken te geloven.
De PVV wil de islam verbieden. Dat betekent dus dat moslims die hun geloof belijden strafbaar zijn. Of omdat ze op vrijdagmiddag in de moskee zitten.

Dat neigt inderdaad behoorlijk naar dergelijke praktijken. Het is nu alleen niet het joods, maar moslim zijn.
pi_198872059
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat denk je vanuit de constant denigredende toon die je aanslaat over de zogenaamde kwaliteit van mijn meningen, die moeten aan jouw eisen voldoen anders negeer je ze met de kwalificatie dom. Niet dat je daarna uitlegt wat er niet aan klopte, het dom noemen is genoeg volgens jou. Dus ja, dan impliceer je dat ik je verschuldigd ben in jouw ogen dan, beter mijn best te doen.
Waar het in jouw posts een beetje misgaat, in mijn optiek, is dat jij maar één stroming ziet. In jouw ogen zijn alle 2,2 miljard moslims hetzelfde: extremistisch en levend volgens de Takiyya. Er is geen ruimte voor enige nuancering. Dat is zonde, want die is er in het echte leven wel. En ja, het klopt wat je zegt: doordat je alle moslims, alle 2,2 miljard, over 1 kam trekt vind ik dat je niet heel slim overkomt.

quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik ben in zat moskeeen geweest. Dat inkijkje in de islam krijg je vast enorm objectief en met voldoende zelfkritiek neem ik aan? Anders is het dus zoals ik al bedoelde, geen inkijkje maar propaganda.
Zeker niet, dat inkijkje is gekleurd, zoals je dat ook mag verwachten, volgens de overtuiging die daar geldt. Maar is dat erg? Jouw posts zijn ook gekleurd en zeker niet objectief, evenals mijn posts. De mate van reflectie en zelfkritiek, ja, die zal ongetwijfeld verschillen.
pi_198872107
quote:
2s.gif Op maandag 5 april 2021 20:57 schreef DW457 het volgende:

[..]

Je mening enkel baseren op social media is inderdaad niet slim. Naar buiten gaan, de wereld in, met mensen praten, bezoek brengen aan een moskee, verschillende kranten lezen, etc. is al wat slimmer.
Ik ben een paar keer in een moskee geweest.

In mijn familie zitten mensen die islamitische roots dragen.

Ik heb contact met een aantal ex moslims.

Ik lees verschillende kranten, heb tal van docu s bekeken over de islam.

De schappen van mijn digitale boekenkast staan vol met boeken die over de islam gaan. Waar het vandaan komt, hoe het ontstaan is, waar het naar toe gaat, hoe het werkt. Boeken die vooral over cijfers en feiten gaan. Boeken die vooral een indringend persoonlijk verhaal vertellen, over iemand die een paar jaar tussen moslims leeft, over iemand die wil breken met de islamitische familie, iemand die undercover bij IS is, over iemand die agent is en de toenemende problemen rondom integratie
van een bepaalde (religieuze) afkomst signaleert, iemand die verslag doet over de werking van sharia rechtbanken in Engeland, enz enz.

Ik heb nog niet alles gelezen van wat @HeatWave hier heeft gezegd, maar ik ben het tot dusver redelijk met m eens.
pi_198872140
quote:
4s.gif Op maandag 5 april 2021 21:40 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

De schappen van mijn digitale boekenkast staan vol met boeken die over de islam gaan. Waar het vandaan komt, hoe het ontstaan is, waar het naar toe gaat, hoe het werkt. Boeken die vooral over cijfers en feiten gaan. Boeken die vooral een indringend persoonlijk verhaal vertellen, over iemand die een paar jaar tussen moslims leeft, over iemand die wil breken met de islamitische familie, iemand die undercover bij IS is, over iemand die agent is en de toenemende problemen rondom integratie
van een bepaalde (religieuze) afkomst signaliseeert, iemand die verslag doet over de werking van sharia rechtbanken in Engeland, enz enz.

Ik heb nog niet alles gelezen van wat @:Heatwave hier heeft gezegd, maar ik ben het tot dusver redelijk met m eens.
Ok, heb je ook een onderbouwing? Want daar schiet het bij @HeatWave hier nogal te kort. Zie ook post #287.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2021 21:58:59 ]
  maandag 5 april 2021 @ 21:42:38 #288
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198872143
quote:
4s.gif Op maandag 5 april 2021 21:40 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

van een bepaalde (religieuze) afkomst signaliseeert, iemand die verslag doet over de werking van sharia rechtbanken in Engeland, enz enz.

Ik heb nog niet alles gelezen van wat @:Heatwave hier heeft gezegd, maar ik ben het tot dusver redelijk met m eens.
Tja, kennelijk zie jij vooral bepaalde uitwassen en ben je nauwelijks bekend met de gemiddelde moslim. Zonde. Maar goed, dat verklaart wel je persoonlijke kruistocht.
  maandag 5 april 2021 @ 21:44:27 #289
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198872180
quote:
2s.gif Op maandag 5 april 2021 21:38 schreef DW457 het volgende:

[..]

Waar het in jouw posts een beetje misgaat, in mijn optiek, is dat jij maar één stroming ziet. In jouw ogen zijn alle 2,2 miljard moslims hetzelfde: extremistisch en levend volgens de Takiyya. Er is geen ruimte voor enige nuancering. Dat is zonde, want die is er in het echte leven wel. En ja, het klopt wat je zegt: doordat je alle moslims, alle 2,2 miljard, over 1 kam trekt vind ik dat je niet heel slim overkomt.
[..]

Zeker niet, dat inkijkje is gekleurd, zoals je dat ook mag verwachten, volgens de overtuiging die daar geldt. Maar is dat erg? Jouw posts zijn ook gekleurd en zeker niet objectief, evenals mijn posts. De mate van reflectie en zelfkritiek, ja, die zal ongetwijfeld verschillen.
Fijn, wederom een soort gedragsrapport, echt de persoon die daar geschikt voor lijkt :').

Je taktiek van dom noemen, alles afdoen als "geen argumenten" begint nu erg op te vallen, je probeert het nu met mij als voorbeeld bij SO.
Get woke, go broke!
pi_198872292
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Fijn, wederom een soort gedragsrapport, echt de persoon die daar geschikt voor lijkt :').

Je taktiek van dom noemen, alles afdoen als "geen argumenten" begint nu erg op te vallen, je probeert het nu met mij als voorbeeld bij SO.
Er komt nu ook niet echt een goed tegenargument. In plaats daarvan zet je enkel in op dat ik je niet slim vind overkomen. Logisch, je bewijst ook niet het tegendeel doordat je het hele inhoudelijke deel links laat liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2021 21:50:23 ]
  maandag 5 april 2021 @ 21:55:19 #291
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198872391
quote:
2s.gif Op maandag 5 april 2021 21:49 schreef DW457 het volgende:

[..]

Er komt nu ook niet echt een goed tegenargument. In plaats daarvan zet je enkel in op dat ik je niet slim vind overkomen. Logisch, je bewijst ook niet het tegendeel doordat je het hele inhoudelijke deel links laat liggen.
Ah, buiten dat mijn argumenten allemaal niet goed genoeg zijn om aan jouw eisen te voldoen, zijn ze nu opeens ook nog eens magisch helemaal niet aanwezig.

Vertel me nog eens hoe goed de islam is, ik heb het gemist denk ik.
Get woke, go broke!
  maandag 5 april 2021 @ 21:55:44 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198872396
Prima voorzitter van vergaderingen, maar ik zie hem liever niet representant/gastheer van ons land bij officiële gelegenheden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 5 april 2021 @ 21:56:57 #293
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198872423
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ah, buiten dat mijn argumenten allemaal niet goed genoeg zijn om aan jouw eisen te voldoen, zijn ze nu opeens ook nog eens magisch helemaal niet aanwezig.

Tegenover elke 'slechte moslim' kun je er 2 tegenover zetten die het tegendeel bewijzen. Het is maar net wat je wilt zien.
pi_198872426
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hier gaat het dus mis he, ik verkondig niet dat de Islam ronduit fantastisch is. Lees mijn posts nog maar eens een keer en kijk dan of je wél de juiste conclusie kan trekken. Wil je een kortere weg? Lees dan #287 nog een keertje.
  maandag 5 april 2021 @ 21:59:43 #295
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198872467
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:56 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Tegenover elke 'slechte moslim' kun je er 2 tegenover zetten die het tegendeel bewijzen. Het is maar net wat je wilt zien.
Oh ik wil zelfs zeggen dat je er 1000 tegenover kan zetten. 1000000 zelfs.

Alleen de "slechte moslims" die er wel overal tussen zitten voorkomen dat die 10000000 zich uitspreken tegen de extremisten, al was het maar uit angst. Zie Lale Gul.
Get woke, go broke!
  maandag 5 april 2021 @ 22:00:36 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198872482
quote:
2s.gif Op maandag 5 april 2021 21:57 schreef DW457 het volgende:

[..]

Hier gaat het dus mis he, ik verkondig niet dat de Islam ronduit fantastisch is. Lees mijn posts nog maar eens een keer en kijk dan of je wél de juiste conclusie kan trekken. Wil je een kortere weg? Lees dan #287 nog een keertje.
Wederom, denigrerend toontje, eis dat ik iets doe en anders is het niet goed genoeg.

Wij zijn wel klaar denk ik.
Get woke, go broke!
  maandag 5 april 2021 @ 22:01:34 #297
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198872505
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh ik wil zelfs zeggen dat je er 1000 tegenover kan zetten. 1000000 zelfs.

Alleen de "slechte moslims" die er wel overal tussen zitten voorkomen dat die 10000000 zich uitspreken tegen de extremisten, al was het maar uit angst. Zie Lale Gul.
Neuh, dat ligt er echt maar net aan waar je kijkt. Hier wordt alleen angstvallig dat beeld overeind gehouden. Maar goed, hier zitten dan ook voornamelijk types die tegen een degelijk bruinhemd aanschurken.
pi_198872530
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wederom, denigrerend toontje, eis dat ik iets doe en anders is het niet goed genoeg.

Wij zijn wel klaar denk ik.
Yes, dat zijn we inderdaad. En ter afsluiting: ik eis niets, dat interpreteer jij enkel zo. Dat is echt wel een probleem waar je wat mee moet. Dus om je eigen woorden te gebruiken:

quote:
4s.gif Op maandag 5 april 2021 20:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zoek hulp.
pi_198872553
Vergadering gesloten.

[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2021 22:10:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')