SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Ik ben het helemaal met je eens. Maar de meeste mensen worden het bos ingestuurd met een eet minder beweeg meer advies, dat veel te a-specifiek is om echt te werken. (Waarom is er nooit een reünie van Biggest Loser winnaarsquote:Op donderdag 25 maart 2021 09:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Effectief gewicht verliezen vraagt een blijvende verandering in 'meer bewegen, minder eten', geen tijdelijke. Dat is genuanceerd.
De impact van bewegen (calorie-technisch) wordt meestal schromelijk overschat. Is het daardoor onbelangrijk in het proces? Nee, absoluut niet. Het is enorm belangrijk om voldoende te bewegen om gezonder/fitter te worden. Het is belangrijk voor je brien, het is belangrijk voor je motivatie. Spierweefsel verbrandt ook kcal, vetweefsel niet.
Wat betreft eten:
Er valt enorm veel te zeggen voor vasten. Het doet goede dingen voor je lijf, vanbinnen. Het geeft structuur. Maar ook afvallen dmv vasten werkt omdat je meer verbruikt dan je binnenkrijgt.
Onder de streep is gewicht verliezen echt precies zo simpel. Negatieve energiebalans zorgt voor gewichtverlies. Om je gewicht rond een zeker punt te houden, zorg je dat in/uit (en de rest van je leven!) in balans is. Boven die streep is gewicht verliezen en behouden een enorm complex proces. In je lijf en in je hoofd. Het is ook een enorm zwaar proces. En dat is dan nog even los van alles in de maatschappij dat ingesteld is op consumeren en hoe er geld verdient wordt over onze (dikke) ruggen door ons ongezond te houden, want zeker zit daar ook een kern van waarheid in.
Ik lul overigens niet maar een stuk uit m'n nek. I walked the walk.
Ik weet niet of die vraag ook aan mij gericht was, maar als ik kijk naar de lijstjes in#842 zie ik best veel suiker en geraffineerde koolhydraten in je dieet. Voor zover ik het begrijp maak je het daarmee best moeilijk/onmogelijk voor je lichaam om het opgeslagen vet aan te spreken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:24 schreef Declan-Harp het volgende:
Kunnen jullie mij wat advies geven?
Volgens mijn Fitbit verbrand ik elke dag rond de 2500 kcal, ik heb zelf niet het idee dat ik ook zoveel eet. Tel geen kcal verder, heb het idee dat ik wel redelijk normaal eet.
Kunnen jullie mij aan de hand van mijn eetlijstjes advies geven wat ik anders zou kunnen doen? Zit nu al weken ''vast'' rond hetzelfde gewicht.
Fruitsuikers? Ik eet redelijk wat fruit inderdaad, maar weinig toegevoegde meende ik.. Ja die proteïnerepen heeft wel wat, maar qua kcal zit dat ook maar op 200 per stuk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet niet of die vraag ook aan mij gericht was, maar als ik kijk naar de lijstjes in#842 zie ik best veel suiker en geraffineerde koolhydraten in je dieet. Voor zover ik het begrijp maak je het daarmee best moeilijk/onmogelijk voor je lichaam om het opgeslagen vet aan te spreken.
In de eerste paar posts in het vorige topic zie ik bijvoorbeeld al kruidkoek, witte bolletjes en tagliattequote:Op donderdag 25 maart 2021 15:43 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Heb je nog meer voorbeelden van producten? Ik snap dus zelf niet wat geraffineerde koolhydraten zijn![]()
Ja die zijn niet heel oké, dat weet ik en ik maak ook bewust de keus om het wél te nemen. Want ik wil ook af en toe gewoon wat lekkersquote:Op donderdag 25 maart 2021 16:07 schreef minilot het volgende:
[..]
In de eerste paar posts in het vorige topic zie ik bijvoorbeeld al kruidkoek, witte bolletjes en tagliatte
Ik denk dat koolhydraten een beetje minderen en wat meer eiwit je goed zal doenquote:Op donderdag 25 maart 2021 15:24 schreef Declan-Harp het volgende:
Kunnen jullie mij wat advies geven?
Volgens mijn Fitbit verbrand ik elke dag rond de 2500 kcal, ik heb zelf niet het idee dat ik ook zoveel eet. Tel geen kcal verder, heb het idee dat ik wel redelijk normaal eet.
Kunnen jullie mij aan de hand van mijn eetlijstjes advies geven wat ik anders zou kunnen doen? Zit nu al weken ''vast'' rond hetzelfde gewicht.
Heb je specifieke suggesties voor me?quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:32 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Ik denk dat koolhydraten een beetje minderen en wat meer eiwit je goed zal doen
Ik bekijk suiker inmiddels als een soort van gif, alles waar suiker in wordt gestopt probeer ik niet te eten. Geraffineerde koolhydraten zittten in van alles, maar ik kan het het best samenvatten als brood, andere dingen die gebakken worden met meel, pasta etc.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:43 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Fruitsuikers? Ik eet redelijk wat fruit inderdaad, maar weinig toegevoegde meende ik.. Ja die proteïnerepen heeft wel wat, maar qua kcal zit dat ook maar op 200 per stuk.
Heb je nog meer voorbeelden van producten? Ik snap dus zelf niet wat geraffineerde koolhydraten zijn![]()
(En ja, vraag was ook aan jou gericht, ben wel toe aan nieuwe inzichten)
Omdat het minder kcal heeft en meer eiwitten denk ik. Als ik geen diepvriesfruit er bij neem dan doe ik er een schepje light-jam voor de zoetigheid in, daar zit ook nauwelijks kcal in.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
PS. waarom magere kwark? Het is lang niet zo lekker als volle kwark en het maakt ook nog dat je sneller weer wat anders wilt eten.
Minder calorieën omdat er minder smaak in zit doordat ze het vet eruit hebben gehaald. Zodat jij er weer smaak bij gaat voegen (en calorieën) om het weer lekkerder te maken. En die smaak komt dan uit voor een flink deel uit suiker, wat echt niet goed is voor jequote:Op donderdag 25 maart 2021 16:58 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Omdat het minder kcal heeft en meer eiwitten denk ik. Als ik geen diepvriesfruit er bij neem dan doe ik er een schepje light-jam voor de zoetigheid in, daar zit ook nauwelijks kcal in.
Is volle kwark niet zo zuur dan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Minder calorieën omdat er minder smaak in zit doordat ze het vet eruit hebben gehaald. Zodat jij er weer smaak bij gaat voegen (en calorieën) om het weer lekkerder te maken. En die smaak komt dan uit voor een flink deel uit suiker, wat echt niet goed is voor je.
Ik denk dat ik per ongeluk de bovenstaande post heb gerapporteerd. Dat was niet de bedoeling (voor de moderatie)
Ik ben in de overeenkomstige periode op de 'ouderwetse' manier ook een kilo of 14 afgevallen en in december/januari weer 4 kilo aangekomen. Toen kwam de diabetes toch om de hoek piepen en ben ik het helemaal anders gaan aanpakken en nu zit ik op nog weer 19 kg gewichtsverlies sinds januari. Ik zeg dus niet dat je op de traditionele manier niet kunt afvallen. Ik betwijfel alleen NU of het de juiste manier is om af te vallen. Ik voel namelijk nogal opvallend een verschil tussen de twee.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:03 schreef Declan-Harp het volgende:
Oh HiZ, ik ben tussen februari 2020 en november 2020 14kg afgevallen met mijn eetlijstjes, dus ergens is er iets wel goed gegaanProbleem is nu die laatste 3kg. Maar beter stilstand dan dat ik weer aankom!
Elke jam staat volgens mij stijf van toegevoegde suikers. Ook halvajam en zo.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:08 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Is volle kwark niet zo zuur dan?
En een schepje jam kan toch geen kwaad, ik vind het wel extreem.. Tenzij je ook doelt op fruitsuikers? (Sap van het diepvriesfruit)
Even gekeken, 8gram per 15gram (dosering). Ja dat is veel, maar niet enorm schokkend toch? Die paar keer per week.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Elke jam staat volgens mij stijf van toegevoegde suikers. Ook halvajam en zo.
Ik geef meteen toe dat ik m.b.t. suiker bijna een extremist ben geworden. Maar daar heb ik ook wel redenen voor (suikerziekte en met het cancelen van suiker en koolhydraten in ruil voor vetten 19 kilo afgevallen in 2 maanden terwijl ik nauwelijks het gevoel heb dat ik honger heb of iets mis).quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:12 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Even gekeken, 8gram per 15gram (dosering). Ja dat is veel, maar niet enorm schokkend toch? Die paar keer per week.
Er tellen natuurlijk veel meer factoren meeIk zal in ieder geval proberen meer eiwitten binnen te krijgen, heb al wat eieren staan koken voor het weekend.
Ik ben ook een ex-roker maar snuif toch altijd even verse rooklucht in als ik langsloopquote:Op donderdag 25 maart 2021 17:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik geeft meteen toe dat ik m.b.t. suiker bijna een extremist ben geworden. Maar daar heb ik ook wel redenen voor (suikerziekte en met het cancelen van suiker en koolhydraten in ruil voor vetten 19 kilo afgevallen in 2 maanden terwijl ik nauwelijks het gevoel heb dat ik honger heb of iets mis).
Een beetje als een ex-roker.
quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik eet ook geen vlees/vis en ik ben met je eens dat het lastiger is. Maar als je los kunt laten dat volvette kaas ongezond is wordt het stukken makkelijker. Ik experimenteer veel met curries waarin ik kokosmelk gebruik. Eieren bak ik in boter en nagenoeg alle noten zitten goed qua vetten (niet altijd voor koolhydraten). Salade met een dressing van een goede olijfolie en citroensap.
En die Turkse 10% yoghurt, die moet je echt een keer proberen. Dat is een feestje in je mond. Vooral met blauwe bessen en amandelen er doorheen.
Ik heb Gegoogled, kan alleen die van de Zaanse Hoeve vinden? Maat 3gram eiwit :/quote:
Ik zou juist geen noten doen, die hebben meer vet dan eiwit. Denk aan kwark en vlees. Soja, tofu, etc. Welke proteinerepen eet je?quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:28 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik ga nu eerst even mijn koolhydraten oppeuzelen
Bedankt voor je input HiZ! En Mini en Emmy
Morgen maar even wat nootjes halen.
Ik weet niet eens wat een curry isquote:Op donderdag 25 maart 2021 17:42 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Ik zou juist geen noten doen, die hebben meer vet dan eiwit. Denk aan kwark en vlees. Soja, tofu, etc. Welke proteinerepen eet je?
Misschien ook boter op je crackers smeren en volle producten gebruiken? Misschien een glas melk erbij drinken? Ik heb geen verstand van je dieet en of dit erin past hoor! Alleen dit komt zo snel in mij opquote:Op donderdag 25 maart 2021 18:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb dus serieus een beetje moeite met aan met kcal komen af en toe. Ik mik op rond 1500 per dag met soms wat lager en dan soms wat hoger.
Ik heb vandaag bv op:
L: 2 Wasa volkoren crackers pindakaas karamel witte chocolade, 2 Wasa volkoren crackers met hüttenkäse+kipfilet
D: vegan kroketburger, 250gr tuinerwtjes, 4 pomme duchesses, eetlepel mayonaise
Dat is 1057 kcal. Dus daar moet echt nog wel wat bij. Ik heb op m'n planning nog bakje fruit, kwark, lijnzaad en granola staan. Maar eigenlijk heb ik dus helemaal geen trek meer.
Ik zoek dus een beetje naar gezonde manieren om m'n maaltijden wat kcal rijker te maken, zonder dat ik er nog voller van raakwant ik zat de laatste tijd op een 18/6 schema ongeveer, met eten van 12-18 ongeveer. Dus toetje na de maaltijd vind ik eigenlijk niet zo handig qua timing. Of ik moet toch tussen de L en D wat eten, maar dan heb ik regelmatig eigenlijk ook geen trek.
Boter zou nog wel een idee zijn, dat eet ik eigenlijk nooit (heb het niet eens in huis). En Griekse yoghurt ipv magere kwark kan natuurlijk ook. Veel lekkerder ook, maar eerder overgegaan naar magere kwark om zo makkelijker kcal te minderen. Maar als ik kcal erbij wil natuurlijk prima om weer terug te gaan. Helemaal niet aan gedachtquote:Op donderdag 25 maart 2021 19:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Misschien ook boter op je crackers smeren en volle producten gebruiken? Misschien een glas melk erbij drinken? Ik heb geen verstand van je dieet en of dit erin past hoor! Alleen dit komt zo snel in mij op
Ooooh klinkt goed toch!quote:Op donderdag 25 maart 2021 19:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Boter zou nog wel een idee zijn, dat eet ik eigenlijk nooit (heb het niet eens in huis). En Griekse yoghurt ipv magere kwark kan natuurlijk ook. Veel lekkerder ook, maar eerder overgegaan naar magere kwark om zo makkelijker kcal te minderen. Maar als ik kcal erbij wil natuurlijk prima om weer terug te gaan. Helemaal niet aan gedacht. Melk vind ik vreselijk vies haha dus die sla ik over. Thanks voor je tips!
Het is geen examen, hij/zij gaat jóu helpen!quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Voor het eerst in mijn leven last van faalangst.
I knowquote:Op donderdag 25 maart 2021 20:18 schreef Hupje het volgende:
[..]
Het is geen examen, hij/zij gaat jóu helpen!
Ik hou het niet precies bij tegenwoordig, maar een globaal beeld van een eet-dag.quote:Op donderdag 25 maart 2021 19:54 schreef Hupje het volgende:
@:HiZ Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar wat jij eet op een dag...
Ziet er erg gezond en lekker uit!quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik hou het niet precies bij tegenwoordig, maar een globaal beeld van een eet-dag.
Rond 12 uur : 150g yoghurt (10%) met 100g blauwe bessen en 30g amandelen, soms een omelet van drie eieren
met kaas
Tussendoor : als ik zin heb een stuk kaas, wat noten o.i.d. dat kan een paar keer voorkomen, met mate fruit, maar wel 2 stuks per dag. Soms een banaan.
Avondeten : zelfgemaakte curry (saus gemaakt met kokosmelk) met veel groenten en cashewnoten of een maaltijdsalade met veel ingredienten.
Tijdens het eetvenster drink ik wel suikervrije frisdrank, daarbuiten niet.
Na 8 uur eet ik niet meer.
Ik ben nog niet heel lang bezig op deze manier, dus niet gek veel vatiatie nog. Maar ik kies dingen of laat ze afvallen aan de hand van de vaste regels; er mag geen suiker aan zijn toegevoegd (of een verwaarloosbare hoeveelheid), liever geen geraffineerde koolhydraten. Liever geen plantaardige olie, behalve olijfolie. Aantal calorieën is irrelevant.
Ik denk dat ik ergens tegen de 2000kcal per dag uitkom (maar dat is dus met AD maar één keer in de twee dagen). De meeste calorieën komen uit vet. En dat heeft wel wat raars, want ik heb mijn hele leven gedacht dat vetvrij gezond was. Maar daarvoor bestaat geen enkel bewijs (integendeel).
Ik wil niet alleen afvallen en ben daarom begonnen met alternative day fasting. Daarbij eet ik 40 uur niet en dan vervolgens 8 uur wel. Die 8 uur is mijn 'eetvenster'. Daarbij verlies ik gewicht (minder dan een kilo per week nu), schop ik mijn diabetes in remissie en HOOP ik dat ik dat ik het proces van autofagie bevorder. Dit laatste heeft allerlei positieve gezondheidsgevolgen en zou MOGELIJK kunnen helpen tegen overtollige huid na het afvallen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ziet er erg gezond en lekker uit!
Wat bedoel je met eetvenster?
Goed, ongeveer 2000 kcal per dag op dagen dat je niet vast. Dus je vast ook nog dagen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik hou het niet precies bij tegenwoordig, maar een globaal beeld van een eet-dag.
Rond 12 uur : 150g yoghurt (10%) met 100g blauwe bessen en 30g amandelen, soms een omelet van drie eieren
met kaas
Tussendoor : als ik zin heb een stuk kaas, wat noten o.i.d. dat kan een paar keer voorkomen, met mate fruit, maar wel 2 stuks per dag. Soms een banaan.
Avondeten : zelfgemaakte curry (saus gemaakt met kokosmelk) met veel groenten en cashewnoten of een maaltijdsalade met veel ingredienten.
Tijdens het eetvenster drink ik wel suikervrije frisdrank, daarbuiten niet.
Na 8 uur eet ik niet meer.
Ik ben nog niet heel lang bezig op deze manier, dus niet gek veel vatiatie nog. Maar ik kies dingen of laat ze afvallen aan de hand van de vaste regels; er mag geen suiker aan zijn toegevoegd (of een verwaarloosbare hoeveelheid), liever geen geraffineerde koolhydraten. Liever geen plantaardige olie, behalve olijfolie. Aantal calorieën is irrelevant.
Ik denk dat ik ergens tegen de 2000kcal per dag uitkom (maar dat is dus met AD maar één keer in de twee dagen). De meeste calorieën komen uit vet. En dat heeft wel wat raars, want ik heb mijn hele leven gedacht dat vetvrij gezond was. Maar daarvoor bestaat geen enkel bewijs (integendeel).
Het hoofddoel van het vasten is dan ook niet gewicht verliezen. Het vasten helpt wel, maar heeft op dat punt een kleiner effect dan het uitbannen van koolhydraten, want die hebben wel een negatieve uitwerking op het vermogen gewicht kwijt te raken en op het vermogen me te houden aan een levenswijze (hier spreekt een lang leven van ervaring met pogingen om af te vallen).quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Goed, ongeveer 2000 kcal per dag op dagen dat je niet vast. Dus je vast ook nog dagen.
Een man heeft ~2500 kcal nodig om op gewicht te blijven (give or take, je kan jouw TDEE wel uitrekenen als je wil), daar zit je dus (zelfs op eetdagen) al onder.
Dan val je dus af omdat je een negatieve calorie-balans hebt. Niet omdat je vast. Vasten is alleen maar een hulpmiddel om die disbalans te creeeren.
Ik claim dat niet. De mensen die het voorschrijven zeggen zelf dat het niet werkt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:01 schreef Lonaa het volgende:
Jij claimde dat 'meer bewegen, minder eten' een slecht advies was om blijvend gewicht te verliezen. Jij zweert bij het vasten wat je nu doet omdat je er wel gewicht mee verliest.
Maar vasten is natuurlijk gewoon een andere manier van 'minder eten'.
Dank je wel voor het uitleggen! Knap dat je dit kan en zet hem opquote:Op donderdag 25 maart 2021 20:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik wil niet alleen afvallen en ben daarom begonnen met alternative day fasting. Daarbij eet ik 40 uur niet en dan vervolgens 8 uur wel. Die 8 uur is mijn 'eetvenster'. Daarbij verlies ik gewicht (minder dan een kilo per week nu), schop ik mijn diabetes in remissie en HOOP ik dat ik dat ik het proces van autofagie bevorder. Dit laatste heeft allerlei positieve gezondheidsgevolgen en zou MOGELIJK kunnen helpen tegen overtollige huid na het afvallen.
Die 40 uur niet eten klinkt waanzinnig, maar ik heb nauwelijks last van honger en ook geen dwangmatige gedachten aan eten of zo. Ik denk dat ik dit een lange tijd wil en kan volhouden.
Ik heb nergens gezegd dat mensen niet moeten luisteren. Ik heb gezegd dat je niet alles klakkeloos moet aannemen. Daarbij speelt mee dat 'professionals' het op het gebied van onze voeding nogal radicaal mis hebben gehad. Er is bijna een halve eeuw volgehouden dat onverzadigde vetten hart en vaatklachten veroorzaken. NU blijkt dat er geen enkele correlatie tussen het gebruik van onverzadigde vetten en hart en vaatklachten bestaat. Een halve eeuw luisteren naar 'professionals' heeft de meerderheid van het Amerikaanse volk in een staat van diabetes 2 of prediabetes gebracht.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:10 schreef Lonaa het volgende:
Joh, prima. En ik vind het helemaal fijn dat jij er blij mee bent en dat het goede dingen met je doet, maar ik vind het heel naar als je mensen aanraadt maar niet naar professionals te luisteren omdat het voor jou niet gewerkt heeft.
Geen dank, sterkte met jouw proces. Ik hoop dat er een moment komt dat dit geen gevecht meer voor je is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel voor het uitleggen! Knap dat je dit kan en zet hem op
Dank je wel, dat hoop ik ook. Ik lig er 's nachts wakker van regelmatig. Sterker nog, ik heb zelfs nachtmerries over eten/wegen en noem maar op. Het is echt frustrerend. Maar goed, niet belangrijk voor hier en ik word ermee geholpen. Alleen een beetje normaal zou fijn zijnquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Geen dank, sterkte met jouw proces. Ik hoop dat er een moment komt dat dit geen gevecht meer voor je is.
Ikzelf heb behoorlijk veel last gehad eten in te zetten als stand in voor emoties. Dat soort dingen veranderen gaat met babystapjes, neem jezelf niks kwalijk. Een keertje struikelen is een les, geen falen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel, dat hoop ik ook. Ik lig er 's nachts wakker van regelmatig. Sterker nog, ik heb zelfs nachtmerries over eten/wegen en noem maar op. Het is echt frustrerend. Maar goed, niet belangrijk voor hier en ik word ermee geholpen. Alleen een beetje normaal zou fijn zijn
Sorry, ik ben een van die mensen die maar wat aanrotzooit in de keuken tot de smaak bevalt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als jullie trouwens nog een website weten met betaalbare, gezonde, vegetarische recepten...
Ben bezig met een kookschrift en wil wat meer afwisseling, en ik weet het Google best friend, maar misschien hebben jullie een favo site
Ik gebruik vaak de site van Vegan Challenge, maar geen idee of daar heel gezonde recepten op staan. Ik vind ze meestal wel te doen om te maken qua moeilijkheid.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als jullie trouwens nog een website weten met betaalbare, gezonde, vegetarische recepten...
Deze post heeft me langer bezig gehouden dan ik voor mezelf kan verantwoorden. Ik ervaar hem als een persoonlijke en onnodig agressieve reactie op iets wat niet eens in zijn context was gelaten. Voor mij voelt dit topic daardoor niet meer als een veilige plek. Ik wens iedereen succes, maar ik ga hier niet meer posten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:01 schreef Lonaa het volgende:
Jij claimde dat 'meer bewegen, minder eten' een slecht advies was om blijvend gewicht te verliezen. Jij zweert bij het vasten wat je nu doet omdat je er wel gewicht mee verliest.
Maar vasten is natuurlijk gewoon een andere manier van 'minder eten'.
Even ontlurken hoor. Ik vind je reactie echt enorm overtrokken e onnodig. We kunnen hier toch gewoon een discussie hebben over wat voor elk individueel persoon werkt?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 00:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Deze post heeft me langer bezig gehouden dan ik voor mezelf kan verantwoorden. Ik ervaar hem als een persoonlijke en onnodig agressieve reactie op iets wat niet eens in zijn context was gelaten. Voor mij voelt dit topic daardoor niet meer als een veilige plek. Ik wens iedereen succes, maar ik ga hier niet meer posten.
Precies en ik denk dat het ook belangrijk is dat je kiest voor een dieet/eetpatroon wat je langer gezond vol kunt houden. Met alleen afvallen ben je er niet.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Even ontlurken hoor. Ik vind je reactie echt enorm overtrokken e onnodig. We kunnen hier toch gewoon een discussie hebben over wat voor elk individueel persoon werkt?
Het lukt jou om de adviezen van de professionals op te volgen door bepaalde voeding te schrappen en AD fasting te doen. Dat is toch helemaal prima? Maar je volgt daarmee dus wel de adviezen van professionals op. En dat is niet iets om je voor te schamen of om je tegen af te zetten.
Ik snap niet zo goed wat je probleem nou is. Het is al jaren bekend dat afvallen extreem lastig is. Dat de Unilevers van deze wereld een dikke vinger in de pap van de dieetindustrie hebben. In de VS is dat nog heel veel extremer dan hier. Het is ook bekend dat afvallen een individueel proces is. Moderne diëtisten helpen ook gewoon om uit te zoeken wat het beste proces voor een individu is. Voor de een is het koolhydraat- en/of suiker arm, voor de ander is het vasten en weer een ander doet het beter met weinig vetten. Wat werkt verschilt per persoon maar ze hebben allemaal een ding gemeen: minder eten dan je verbruikt en je valt af.
Ik haal recepten gewoon van de site van AH. Of eigenlijk de app van AH. Vind ik zelf makkelijk, omdat ik daar ook boodschappen doe. De recepten zijn vaak ook niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben bezig met een kookschrift en wil wat meer afwisseling, en ik weet het Google best friend, maar misschien hebben jullie een favo site
Och, ik ben zo blond! Ik had nog helemaal niet aan de AH gedacht. En ze hebben idd goede en lekkere recepten. AH kan ik wel betalen. Het gaat me er vooral om dat ik niet dertig ingrediënten nodig hebquote:Op vrijdag 26 maart 2021 12:07 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik haal recepten gewoon van de site van AH. Of eigenlijk de app van AH. Vind ik zelf makkelijk, omdat ik daar ook boodschappen doe. De recepten zijn vaak ook niet zo moeilijk.
Als je AH te duur vindt, kun je uiteraard ook boodschappen doen bij een andere supermarkt. Over het algemeen hebben supermarkten wel dezelfde producten en porties.
Dat is voor mij ook een reden dat ik geen kookboeken meer gebruik. Plus dat er altijd wel een ingrediënt instaat wat bijna nergens te krijgen is of wat je eigenlijk nooit gebruikt.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 12:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Och, ik ben zo blond! Ik had nog helemaal niet aan de AH gedacht. En ze hebben idd goede en lekkere recepten. AH kan ik wel betalen. Het gaat me er vooral om dat ik niet dertig ingrediënten nodig hebMijn mooiste kookboek (gekregen van een vriendin) heb ik misschien drie keer gebruikt in tien jaar tijd omdat de lijst met ingrediënten zo groot en duur is.
Terwijl ik het boek Forest Feast regelmatig gebruikte toen ik nog kookte, vier/vijf ingrediënten voor lekkere groentes. Ik wil niet meer leven van patat en pizza's, maar echt koken
Dat inderdaad! Daarom een eigen boekje maken en oke, ik vind het ook leuk om dan dingen te versieren me tekeningetjes en zo. That's mequote:Op vrijdag 26 maart 2021 12:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook een reden dat ik geen kookboeken meer gebruik. Plus dat er altijd wel een ingrediënt instaat wat bijna nergens te krijgen is of wat je eigenlijk nooit gebruikt.
Ik haal zo nu en dan hier receptjes vandaan:quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Super! Dank je wel!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 13:29 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ik haal zo nu en dan hier receptjes vandaan:
https://www.budgetbytes.com/
https://www.noracooks.com/
Je hebt me op een idee gebracht. Ik denk dat ik dat ook ga doen. Is wel makkelijk als je alle recepten bij elkaar hebt.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 12:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat inderdaad! Daarom een eigen boekje maken en oke, ik vind het ook leuk om dan dingen te versieren me tekeningetjes en zo. That's me
Wat handig!!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 13:52 schreef Isabeau het volgende:
Gebruik nu ook www.eatyourbooks.com om recepten in mijn eigen boeken te vinden. Ik kan als ik daar zin in heb mijn Nederlandse kookboeken die er niet bij staan ooit ook toevoegen. Je kan ook recepten in grote, populaire blogs er mee doorzoeken.
Wat heftig voor jequote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was ongelooflijk heftig bij de diëtist. Ik blurp er even uit wat er is gebeurd.
om te beginnen: mijn eetgedrag is te gestoord voor de GLI. De anorexia is nogal overgeslagen in BED. En mijn pillen werken niet mee. Afvallen kan zeker, maar moeilijk. Ze gaat me helpen. Over een half jaar kijken we weer of ik in een GLI-groep kan.
Ik ga hier maar niet opschrijven wat ik van mezelf denk, want ik andere mensen met BED niet wil beledigen, want ik kijk op niemand neer. Alleen op mezelf.
Voor de komende maand heb ik drie doelen: drie vaste eetmomenten op een dag. Dus niet skippen en ook geen eetbuien (al vergaat de wereld niet als dat wel gebeurt). En vier keer per week koken. Het laatste doel is om elke dag met de ommetjes app twintig minuten naar buiten te gaan. Waarbij ik tien minuten loop, vijf minuten op een bankje zit en dan weer tien minuten loop.
Ze wil de lat op een hoogte hebben dat ik wel uitgedaagd word, maar wel succes ervaar.
En nu wil ik met een kop thee onder een dekentje huilen en chocolade eten. En dat laatste ga ik uiteraard niet doen hoop ik.
Dank je welquote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:29 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat heftig voor jemaar vooral ook: wat fijn dat je wel bij iemand zit die ziet hoe de situatie is en je daarbij gaat helpen.
En: zou je op jezelf neerkijken als je je been breekt? Of als je kanker krijgt?
Nee toch? Doe dat dan ook niet omdat je een eetstoornis hebt. Je hebt dat niet voor de lol of gewoon omdat het kan, je hebt een ziekte. Ik heb een vriendin die het ook heeft gehad, en heb gezien hoe ontzettend zij ermee geworsteld heeft. Een lage eigenwaarde hebben helpt ook echt niet mee in het onder controle krijgen van eetbuien. Is er nog steeds wel een psycholoog betrokken ook nu het leefstijl programma voor nu nog even niet gaat starten?
Goed dat je zulke duidelijke doelen hebt nu! En de ommetjes app heb ik echt als heel fijn ervaren in het zorgen dat ik elke dag even eruit ging om een wandeling te maken. Hopelijk doet het dat voor jou ook!
Je bent goed bezigquote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je welDe tranen zijn voor nu op... Morgen komen mijn twee beste vrienden met hun baby langs om me op te vrolijken en dat is fijn. Morgen begin ik ook met de doelen.
En ik weet het niet... Waarschijnlijk zou ik mezelf dat niet kwalijk genomen hebben idd.
En ja, die blijft betrokken. Bewegen doen we heel rustig opstarten, gesprekken en doelen stellen. In principe word ik aan alle kanten geholpen en elke uitgereikte hand neem ik aan. Ik ga vechten voor een eetstoornisvrij leven. Ik wil gewoon normaal kunnen doen met eten. Maat 34 krijg ik nooit meer terug, maar met een XL zou ik nu ook heel blij zijn. Maar eerst regelmaat en weer moeite voor mezelf willen doen
Met die doelen kan ik idd verder. En ik ga gewoon vanaf morgen lekker aan de wandel. Eens zien waar dit schip strandt.
Dank je welquote:Op vrijdag 26 maart 2021 20:23 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Je bent goed bezig. Het is ook gewoon echt niet makkelijk om van een eetstoornis af te komen, en je doet wat je kunt doen nu: hulp zoeken, hulp aanvaarden en proberen te doen wat de professionals denken dat jou verder gaat helpen. Dat is hartstikke goed! Fijn dat de psycholoog ook betrokken blijft.
Ik moet nog sporten vandaag maar heb geen zin. Heb een wekker gezet om 20.55, uiterlijk dan geef ik mezelf een schop en ga ik een bodypump of grit strength doen.
Wat goed dat je je herpakt hebt, CotS! Super knap. Wat voor soep heb je gemaakt?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag voor mijn doen een goed lijstje. Ondanks de uitschieter in de ochtend ben ik trots op mezelf!
O1: teveel chocola
O2: Twee boterhammen met eiersalade en een banaan
L: Twee boterhammen humus
T: Twee stukjes chocolade (gasten, ik mag van mezelf 2 chocolaatjes en de rest is voor de gasten en zij nemen de restanten mee) en een appel
D. Zelfgemaakte soep en twee boterhammen humus
B. Naar de winkel gelopen
Dit is voor mij erg weinig. Als ik honger krijg dit weekend moet ik maandag de diëtiste bellen. En zoals het nu is bel ik maandag even
Dank je welquote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:56 schreef Artoo het volgende:
[..]
Wat goed dat je je herpakt hebt, CotS! Super knap. Wat voor soep heb je gemaakt?
uhm... Zowel goed als slecht? Goed dat ik in de middag controle had over hoeveel ik at en de chocolade meegaf aan mijn vrienden in plaats van zelf opeten. En zelf twee stukjes chocolade heb gehad en niet meer.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 23:12 schreef Hupje het volgende:
Hoe ging het vandaag, @:ChildoftheStars ?
Lekkere lijstjes heb je!quote:Gisteren:
O: brood met chocopasta
T: druiven
L: tosti ham-kaas, brood met sandwichspread
B: 4 km hardlopen
T: handje nootjes
B: tuin onderhoud (goed voor veel stappen)
D: boeuf stroganoff met zilvervliesrijst, magere kwark met lemon curd
B: 15 min Wii Fit
Vandaag:
O: brood en cream cracker met chocopasta
L: brood met kaas, sandwichspread, chocopasta
T: handje nootjes, komkommer
D: linzensoep met zelfgebakken brood, restje boeuf stroganoff met rijst, magere kwark met lemon curd, paar happen sojayoghurt van kind
B: 25 min Wii Fit (toen liep ie vast en was ik er klaar mee)
T: chippies
Rijstkokerquote:Op zondag 28 maart 2021 11:57 schreef Declan-Harp het volgende:
En extra voer invriezen!![]()
Als ik couscous maak maak ik gelijk 4 porties, 2 daarvan gaan in de vriezer.
Rijst koken kan ik op één of andere manier niet, dus gebruik ik van die builtjes. 2 builtjes zijn hier 3 porties rijst, dus één daarvan gaat in de vriezer.
Ik heb geen ruimte voor extra apparatenquote:Op zondag 28 maart 2021 12:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Rijstkokereen van m'n betere keukenapparaat aankopen haha. Ik heb een simpel ding van de blokker van 15 euro ofzo geloof ik maar gaat altijd goed
Haha dan is dat ook prima oplossing idd. Ik eet op zich ook niet zo heel vaak rijst, maar had wel ruimte voor t apparaat (hij is ook niet zo groot, dat scheelt). Dus uit gemak (en koopwoede want aanbieding!!quote:Op zondag 28 maart 2021 12:13 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik heb geen ruimte voor extra apparatenDe builtjes werken ook prima en zijn ook helemaal niet zo duur. Zó vaak eten we nou ook weer geen rijst
Ik ben vooral blij dat ik nooit een frituurpan heb kunnen kopenquote:Op zondag 28 maart 2021 12:14 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha dan is dat ook prima oplossing idd. Ik eet op zich ook niet zo heel vaak rijst, maar had wel ruimte voor t apparaat (hij is ook niet zo groot, dat scheelt). Dus uit gemak (en koopwoede want aanbieding!!) toch maar gekocht.
Ik vind pasta heel glibberig en structuurloos worden na het invriezen, ik pasquote:Op zondag 28 maart 2021 12:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb laatst pastasaus met macaroni ingevroren, dat ging wel goed! Het opeten dan dusniet alleen t invriezen. Spaghetti vind ik eigenlijk lekkerder, maar dat is uit de vriezer niet zo lekker inderdaad.
Also: diepvriesgroente! Weet niet hoe je diëtist hierover denkt, maar extra groente bij je maaltijd nemen (bij je brood bijvoorbeeld, bakje sperzieboontjes on the side of zo) zorgt én voor extra groente-inname, en voor een groter voedselvolume waardoor je je voller voeltquote:Op zondag 28 maart 2021 13:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het super lief dat jullie zo meedenken!
En de vriezer is idd een goedegenoeg ruimte en altijd iets voor "nood"
Dat is heel erg slim en ik ben dol op groentes.quote:Op zondag 28 maart 2021 14:24 schreef Artoo het volgende:
[..]
Also: diepvriesgroente! Weet niet hoe je diëtist hierover denkt, maar extra groente bij je maaltijd nemen (bij je brood bijvoorbeeld, bakje sperzieboontjes on the side of zo) zorgt én voor extra groente-inname, en voor een groter voedselvolume waardoor je je voller voelt
Ja plannen si heel belangrijk voor mequote:Op zondag 28 maart 2021 13:40 schreef Holyme het volgende:
Je gaat vanzelf leren wat goed voor je werkt, en wat meer plannen. Als ik weinig plan, is de kans groter dat ik maar wat naar binnen schuif. Als ik 's ochtends al een eind weet wat ik ga eten, of eten uit de vries heb gehaald bv, dan scheelt dat echt welKwark en fruit lijkt me geen overbodige luxe in je lijstje iig.
Hier is het vandaag
B hardlopen + trappen
O skyr met lekkere muesli, cacao nibs en lijnzaad, yakult en bietensap
L crackers met zuivelspread, bakje frambozen, gekookte eitjes
B rondje fietsen
T handje nootjes, goji bessen, extra pure choco, en ik gok nog wel wat, blauwe bessen, proteinereep, zoiets
D ravioli met champignonsaus, met een lading champignons en broccoli, banaan
B yoga o.i.d.
Jij niet alleen hoor, moest ik ook leren, en ik gok wel meer mensenquote:Op zondag 28 maart 2021 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja plannen si heel belangrijk voor meDat moet ik idd leren. Komt wel goed
Haha hou op man. Plannen is zo'n lifesaver gebleken en dat is voor mij nog steeds iets waarmee ik zo nu en dan op de bek ga (wanneer slecht of niet gepland)quote:Op zondag 28 maart 2021 14:45 schreef Holyme het volgende:
[..]
Jij niet alleen hoor, moest ik ook leren, en ik gok wel meer mensenje bent stappen aan het zetten, mooi toch! Goed bezig.
Echt hequote:Op zondag 28 maart 2021 14:53 schreef Artoo het volgende:
[..]
Haha hou op man. Plannen is zo'n lifesaver gebleken en dat is voor mij nog steeds iets waarmee ik zo nu en dan op de bek ga (wanneer slecht of niet gepland)
Nooit meer thuisbezorgd is wel meteen heel rigoureus. Maar goed, soms werkt dat wel het beste in de beginperiode. Wat dacht je van het geld gebruiken voor een leuk nieuw setje kleding als je x kilo kwijt bent ? Of een leuke sportoutfit.quote:Op zondag 28 maart 2021 18:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gisteren mijn keuken ontdaan van alle thuisbezorgd verpakkingen en vandaag voor het eerst sinds maanden gekookt... Ik was vergeten hoe leuk en lekker dat is. Eerste stapje is gezet
En besloten nooit meer thuisbezorgd te doen. Niet-kookdagen haal ik het eten ook uit de supermarkt. Alleen nog een leuk doel verzinnen voor het overige geld
Jaquote:Op zondag 28 maart 2021 20:51 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Nooit meer thuisbezorgd is wel meteen heel rigoureus. Maar goed, soms werkt dat wel het beste in de beginperiode. Wat dacht je van het geld gebruiken voor een leuk nieuw setje kleding als je x kilo kwijt bent ? Of een leuke sportoutfit.
Geen paaseitjes boks! Hier ook nog maar één zak samen opgegeten, in februari alquote:Op zondag 28 maart 2021 21:14 schreef Hupje het volgende:
Vandaag lekker bezig geweest. Hardlopen, wandelen en toen op de fiets nog op zoek naar een goede sloot want we kregen kikkerdril om voor te zorgen.
Mijn paaseitjes tactiek van dit jaar werkt. Ik heb er nog geen op! Pas woensdag heb ik een open verpakking paaseitjes in huis (een kleine). Dus dat gaat misschien ook goedkomen dit jaar![]()
O: zelfgebakken brood met chocopasta
L: wentelteefjes met poedersuiker, brood met kaas
B: wandelen
T: zoute sticks, komkommer
B: 3,5 km op de fiets
D: ovenfrites, 1 1/3 broodje met de befaamde kroketburger (smaakte goed!) en boontjes met fritessaus
B: zometeen nog even Wii Fit
Knap van de paaseitjesquote:Op zondag 28 maart 2021 21:14 schreef Hupje het volgende:
Vandaag lekker bezig geweest. Hardlopen, wandelen en toen op de fiets nog op zoek naar een goede sloot want we kregen kikkerdril om voor te zorgen.
Mijn paaseitjes tactiek van dit jaar werkt. Ik heb er nog geen op! Pas woensdag heb ik een open verpakking paaseitjes in huis (een kleine). Dus dat gaat misschien ook goedkomen dit jaar![]()
O: zelfgebakken brood met chocopasta
L: wentelteefjes met poedersuiker, brood met kaas
B: wandelen
T: zoute sticks, komkommer
B: 3,5 km op de fiets
D: ovenfrites, 1 1/3 broodje met de befaamde kroketburger (smaakte goed!) en boontjes met fritessaus
B: zometeen nog even Wii Fit
Ik heb (onverwachts) kikkerdril van iemand gekregen, maar moest dus nog slootwater met waterplantjes hebben. Ik ben benieuwd of ik ze groot krijg.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ging je kikkerdril uit de sloot halen of erin gooien?
Ik snap! Dat is zo leuk! Stiekem een beetje jaloersquote:Op zondag 28 maart 2021 22:08 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik heb (onverwachts) kikkerdril van iemand gekregen, maar moest dus nog slootwater met waterplantjes hebben. Ik ben benieuwd of ik ze groot krijg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En waarschijnlijk moet ik ook gewoon wennen aan minder kcals
En zoals de gegeven tip: ik haal groentes voor bij de lunch![]()
quote:Op maandag 29 maart 2021 07:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgeneven van me afschrijven sorry
Diëtist heeft een mail van me over tussendoortjes, alleen ze is net tot donderdag vrij deze week, dus even geduld hebben. Ik zit eraan te denken om gewoon vast magere yoghurt en kwark te halen en extra fruit. Twee schaaltjes zuivel en twee keer fruit kan waarschijnlijk geen kwaad. Zeker als ik er eetbuien mee voorkomJe kunt je eten ook online bestellen, dat hoef je die winkel met water in je mond niet door te struinen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En waarschijnlijk moet ik ook gewoon wennen aan minder kcals
En zoals de gegeven tip: ik haal groentes voor bij de lunchJe hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
Het werd een bij-elkaar-grabbel D.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:58 schreef Holyme het volgende:
O skyr met muesli, zonnebloem- en pompoenpitten, lijnzaad. Bietensap en yakult
L ik denk roggebrood met avocado en kipfilet, gekookt eitje
B rondje fietsen (waarschijnlijk met een boek aan het water gaan zitten) en even naar winkel wandelen x2
T handje noten, gojibessen, extra pure choco, banaan
D buddha bowl, skyr met blauwe bessen, nog een gekookt ei, mueslireep
B ik moet nog wat core versterken, dus zoiets
Wuuh, nee, do share! Zomaar of een speciale gelegenheid?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 08:14 schreef Holyme het volgende:
Zal jullie m'n lijstjebesparen vandaag. Iets met een thuisbezorgd luxe paasontbijt met bubbels gevolgd door wijn.
Geef.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 08:14 schreef Holyme het volgende:
Zal jullie m'n lijstjebesparen vandaag. Iets met een thuisbezorgd luxe paasontbijt met bubbels gevolgd door wijn.
Zomaar, omdat het kan. Een vriendin en ik zijn allebei thuis vandaag, dus we brunchen zo met onderstaande, daarna met koeltas met wijn richting waterquote:Op dinsdag 30 maart 2021 08:55 schreef Artoo het volgende:
[..]
Wuuh, nee, do share! Zomaar of een speciale gelegenheid?
Ik ben afgelopen tijd ineens heel erg veel afgevallen (gok ivm stoppen pil), en moet juist bij eten nu. Wat is dezequote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Geef.
Soberso is succesvol gewicht verliezen en eraf houden een kwestie van balans enzo, dus ook dit soort dingen.
Zonder dit soort dingen had ik mezelf ook allang voor de bus geworpen hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:28 schreef Holyme het volgende:
[..]BoooooohhhhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fear is the path to the Dark Side.
Echt hequote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:29 schreef Declan-Harp het volgende:
Holy shit! Ehhh HolyMe![]()
Instant honger hier
Geniet ervan!!quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:32 schreef Holyme het volgende:
[..]
Echt heBen benieuwd, wordt dalijk bezorgd.
Absoluutquote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:39 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ga ik doen, dankje! Corona begint er wat in te hakken hier, dit is fijn
Iets speciaals in gedachten of gewoon zien waar je zin in hebt?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:42 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
AbsoluutIk ga van't weekend even ''gek'' doen, lang weekend kindloos.
Patat en kaaskrokettenquote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:35 schreef Holyme het volgende:
[..]
Iets speciaals in gedachten of gewoon zien waar je zin in hebt?
Mand is net bezorgd, ik leef vandaag op snaai
Ik wil ook zware dingen tillen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:15 schreef Artoo het volgende:
Ik heb wel lijstje & planning maar ik wil wat Holyme heeft![]()
O: Kwark met nootjes, een pruim, peertje, banaan, kaneel
L: Geprepte lunch, zelfde als gister (maak op zondagavond 3 maaltijden): pangafilet, bloemkool, spinazie en boontjes, rijst, chilisaus
Training: eerst sportspecifiek rammen, daarna beetje zwaredingentillen
D: Pasta bolognese
T: Shakie, kwarktaart, reepje
Inmiddels al geen zin meer inquote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:39 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Patat en kaaskrokettenVerder nog geen plannen. Makkelijk voer sowieso, ik kook niet in m'n vrije weekenden
Dus je schrijft straks hele boeken over ongezond etenquote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:18 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Inmiddels al geen zin meer inGrappig hoe dat werkt. Gewoon alles opschrijven wat je craved en de zin is weg.
Ik heb niet veel (of vaak) cravings meer, dat is wel fijnquote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dus je schrijft straks hele boeken over ongezond eten
Ik bedoelde het als grapjequote:Op dinsdag 30 maart 2021 14:21 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik heb niet veel (of vaak) cravings meer, dat is wel fijn![]()
En van gefrituurd eten krijg ik buikpijn, maar vergeet dat blijkbaar elke keer weer
Oh oepsquote:Op dinsdag 30 maart 2021 14:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik bedoelde het als grapjegelukkig heb je niet vaak meer zulke trek! Mag je trots op zijn (ik ben iig wel trots voor je). Handig een protestbuik...
Dar vind ik heel erg knap! En waterijsjes kunnen toch meevallen? En anders fruit door yoghurt pureren en invriezen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 14:25 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Oh oeps![]()
Koekjes en chips kan ik tegenwoordig makkelijk laten staan, net als dikmakende ijsjes. Maar snoep blijft een heikel punt en waterijsjes passen prima binnen m'n eetpatroon
Dat bedoelde ik, waterijsjes passen prima in m'n ''dieet''quote:Op dinsdag 30 maart 2021 14:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dar vind ik heel erg knap! En waterijsjes kunnen toch meevallen? En anders fruit door yoghurt pureren en invriezen.
Oh ja... Handwerken en lezen gaan niet altijd even goed samen. Mijn excusesquote:Op dinsdag 30 maart 2021 14:32 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik, waterijsjes passen prima in m'n ''dieet''Zolang ik er maar niet 3 achterelkaar neem
Nooit wegen na zo'n dag man, dan bestaat dat probleem ook nietquote:Op woensdag 31 maart 2021 00:11 schreef Holyme het volgende:
Nom. Dat was een lekkere mand. Avondeten werd wijn, wijn, beetje chips, en wijn. Ik vrees een beetje voor morgen
QFT.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:14 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nooit wegen na zo'n dag man, dan bestaat dat probleem ook niet
Oh die weegschaal boeit me niet, het brakke welquote:Op woensdag 31 maart 2021 08:14 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nooit wegen na zo'n dag man, dan bestaat dat probleem ook niet
Super leuk! En wat goed van je!quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:58 schreef LPFAN het volgende:
Ik zag mezelf in de spiegel in de invalide wc van het ziekenhuis en mijn buik is toch echt een stuk smaller geworden![]()
Wel leuk om eens het verschil eens goed te kunnen zien haha
Dit klinkt zo lekkerquote:Op woensdag 31 maart 2021 15:15 schreef minilot het volgende:
Gisteren een kwart van een door mijn lief gemaakte appeltaart op én een kwart van een door mij gemaakte wittechocolade-cheesecake en dat was gewoon al qua massa zoveel dat ik vanmorgen een kilo omhoog wasMaar mijn echtgenoot is maar eens per jaar jarig, dus ach..
Lijstje!
B: Tien kilometer hardgelopen met sprintintervallen
D: Groenten/currysoep van restjes (wortel, venkel, aardappel, gele biet) en broodjes kaas en boter. In de tuin.Met een biertje erbij. Meloen toe
Eiwitpoeder gebruik ik.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:21 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dit klinkt zo lekkerallemaal haha, de taarten en je lijst.
Mijn lijst veranderde wat, m'n avocado bleek perfect rijp en vrij groot.
L: vijf Wasa crackers: vier met avocado, één met filet americain
D: biefstukje met broccoli en kruidenboter
T: kwark, frambozen, lijnzaad, pindakaas
Ik zoek eigenlijk nog wat extra eiwitten maar zonder koolhydraten. Dus meer kwark helpt niet per se. Eieren zijn op dus kan ook geen gekookt eitje snaaien.. misschien dat ik straks nog wel even snel iets haal bij de winkel na m'n vergadering tot 17u. En anders heb ik pech.
Ik heb wel nog van die melkan proteïn drink staan bedenk ik me net, alleen die is denk ik wel een maand of vier a zes over datum. Het is wel van die houdbare (komt niet uit de koeling). Kan dat nog denken jullie? Dan kan ik daar smoothie mee maken met m'n T.
Ja, slechte planning. Ik was ze zondag vergeten toen ik boodschappen ging doen.. en gister de laatste op gemaakt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:23 schreef minilot het volgende:
Geen eieren op voorraad!Dat zou het diëten hier een stuk lastiger maken, @:vlindertje89
Wat stom dat ik hier niet over nagedacht heb! Ik heb nog smart proteïn staan en die is nog lekker ook, zelfs als gewoon met water aangemaakt. Dank!quote:
Oh fijn CotS, dat geeft ook wat meer ruimte in je hoofd wellicht om toch mogelijkheden te hebben tussendoor!quote:Op donderdag 1 april 2021 10:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bericht van de diëtiste: ik had haar verkeerd begrepen. Het ging haar erom dat ik drie vaste eetmomenten heb en dat het haar niet uitmaakt hoeveel of wat ik eromheen eet. Het klinkt misschien als een raar advies, maar het gaat erom dat ik weer structuur krijg met drie hoofdmaaltijden. Hoe, wat en hoeveel is een zorg voor later. Het doel is dat ik op de lange termijn een goede verhouding met eten krijg en ze wil falen voorkomen, dus ministapjes.
Ja ik ben helemaal ontspannen nu!quote:Op donderdag 1 april 2021 10:31 schreef Artoo het volgende:
[..]
Oh fijn CotS, dat geeft ook wat meer ruimte in je hoofd wellicht om toch mogelijkheden te hebben tussendoor!
Als ik een ding geleerd heb uit mijn eetstoornisperiode is esthetisch doel niet altijd het handigste. Je zal altijd wel een nieuw plekje vinden waar je minder zeker over bent. Plus objectief in de spiegel kijken is zo goed als onmogelijk. Je kan altijd een omtrek of kledingmaat als doel hebben, dan kom je toch het dichts bij een esthetisch doel toch?quote:Op donderdag 1 april 2021 10:47 schreef Artoo het volgende:
Hebben jullie eigenlijk een bepaald gewicht/kledingmaat/doel of iets in die trant om naar toe te werken? Ik sport in een gewichtsklasse-sport dus heb altijd een soort harde grens waar ik onder moet blijven. Daar zit ik nu comfortabel onder, maar alsnog wil ik voor aesthetic reasons graag nog iets afslanken, maar merk dat ik het súper lastig vind dan te bepalen wat ik 'goed genoeg' vind (waarschijnlijk komt dat nooit hè).
Plan van vandaag:
O: Kwark, fruit, nootjes
L: Tonijnsalade met sla, boontjes, kappertjes, rood uitje
D: Aardappeltjes uit de oven, rode bietjes, nog nader te bepalen eiwitbron![]()
T: Kwarktaart, shakie, stukje chocola
Ook nog trainen ergens vanmiddag.
Ja, voor mij werkt IF 16/8 top, dan heb ik ontbijt en lunch heel dicht op elkaar, vind ik lekkerquote:Op vrijdag 2 april 2021 00:33 schreef Medusa666 het volgende:
Iemand ervaring met afvallen in combinatie met een veeleisende studie of baan?
En wat doen jullie om niet de hele dag door honger te krijgen. Bij mij werkt sport zo enorm met afvallen en minder hongergevoel. Maar als ik 20 minuten een thuisworkout heb gedaan ben ik de rest van de dag doodmoe.
Ja. Wat voor mij helpt is ook een soort van IF-principe, maar dat is echt gestoeld op persoonlijke voorkeuren, ik ontbijt niet graag vroeg op de ochtend. Ik ben toen ik nog studeerde begonnen met later ontbijten en de eerste honger te stillen met een kop thee. Meestal at ik dan pas rond 10:30/11:00 uur en dat doe ik inmiddels nog steeds. Thee is sowieso een tactiek die voor mij werkt: honger/trek en nog geen etenstijd? Sloot thee drinkenquote:Op vrijdag 2 april 2021 00:33 schreef Medusa666 het volgende:
Iemand ervaring met afvallen in combinatie met een veeleisende studie of baan?
En wat doen jullie om niet de hele dag door honger te krijgen. Bij mij werkt sport zo enorm met afvallen en minder hongergevoel. Maar als ik 20 minuten een thuisworkout heb gedaan ben ik de rest van de dag doodmoe.
Wat houdt IF 16/8 in? Intermittent fasting krijg ik juist veel honger van. Ik eet zeg maar weinig, maar wat ik eet is gezond. Terwijl als ik vaker eet en dan gezond.. val ik af.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:45 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ja, voor mij werkt IF 16/8 top, dan heb ik ontbijt en lunch heel dicht op elkaar, vind ik lekkerEn verder voldoende eiwitten eten. En verder zou je je workout eens kunnen aanpassen, dat het meer energie geeft dan kost bv.
@:CotS, het woord 'gefaald' springt er voor mij uit. Je bent iets nieuws aan het oppakken, en je hebt geleerd dat je voor therapiedag beter vooruit kan koken. Heb je dan gefaald of heb je geleerd?
O muesli, lijn-/chiazaad, amandelmelk. Bietensap, yakult, bakje druiven
L iets warms. Quiche, of roerbakgroenten met ei ofzo
T noten, goji en blauwe bessen, pure choco
D dingen
B nog geen idee of, en zo ja, wat
Ik ga wel dan veel meer eiwitten opnemen. Goedequote:Op vrijdag 2 april 2021 11:54 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ja. Wat voor mij helpt is ook een soort van IF-principe, maar dat is echt gestoeld op persoonlijke voorkeuren, ik ontbijt niet graag vroeg op de ochtend. Ik ben toen ik nog studeerde begonnen met later ontbijten en de eerste honger te stillen met een kop thee. Meestal at ik dan pas rond 10:30/11:00 uur en dat doe ik inmiddels nog steeds. Thee is sowieso een tactiek die voor mij werkt: honger/trek en nog geen etenstijd? Sloot thee drinkenDat en voedsel nemen met veel volume en voldoende eiwitten, zodat je er lang vol van zit.
IF 16/8 is intermittent fasting, 16u niet eten, 8u wel.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:47 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Wat houdt IF 16/8 in? Intermittent fasting krijg ik juist veel honger van. Ik eet zeg maar weinig, maar wat ik eet is gezond. Terwijl als ik vaker eet en dan gezond.. val ik af.
Echt raar.
Of ik doe iets niet goed met ittermittent fasting
Ligt net aan wat je lekker vindt I guess?quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:48 schreef Medusa666 het volgende:
En tips voor eiwitten als vegetarier? Ik ben niet vegetarisch, maar wil niet teveel vlees eten en eieren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fear is the path to the Dark Side.
Oogkleppen op en niet wegenquote:Op zaterdag 3 april 2021 13:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Paasweekend bij mijn moeder. Hier is het een soort tweede kerst. Dus ik ben benieuwd wat de weegschaal gaat schreeuwen als ik thuis kom...
Maar bij deze: vast een vrolijk Pasen voor iedereen
Hahahahaha, ik geniet met mate hoorquote:Op zaterdag 3 april 2021 13:55 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Oogkleppen op en niet wegenNee hoor, gewoon genieten (met mate
)
Even uit nieuwsgierigheid (geen enkel oordeel of wijsneuzerigheid): waarom niet gewone zuivel?quote:Op zaterdag 3 april 2021 17:36 schreef Holyme het volgende:
O alpro met muesli en lijnzaad, yakult, bietensap
L sojamelk met muesli en chiazaad
T noten, gojibessen, blauwe bessen, pure choco
D plankje met snaai; flink stuk gebakken zalm in flakes, ansjovis, serranoham, kaas, paprika, komkommer, tomaat, olijven. Banaan toe
B wandelen, fietsen. Miss nog lopen of core
Mn huid speelt wat op sinds gestopt met pil, en melkproducten lijken dat nogal te verergeren (vandaar ook bietensap nu). En ik blijf melk een apart concept vinden, da's voor kalfjesquote:Op zaterdag 3 april 2021 18:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Even uit nieuwsgierigheid (geen enkel oordeel of wijsneuzerigheid): waarom niet gewone zuivel?
En jouw D
Oke! Dank je welquote:Op zaterdag 3 april 2021 19:09 schreef Holyme het volgende:
[..]
Mn huid speelt wat op sinds gestopt met pil, en melkproducten lijken dat nogal te verergeren (vandaar ook bietensap nu). En ik blijf melk een apart concept vinden, da's voor kalfjes
M'n lijstje gister was 1487 kcal en die van vandaag 1417. Ik probeer gemiddeld rond de 1450-1500 te zitten (met soms dus beetje eronder en soms beetje erboven). Ben ook heel klein (1.58) dus m'n onderhoud ligt ook wat lager dan die van veel anderen. Franse kaasjes en pindakaas zijn natuurlijk ook vrij kcal rijk en zalm en haring ook en avocado-roomkaasdip ook. En ik besmeer m'n crackers niet zuinigquote:Op zaterdag 3 april 2021 21:37 schreef Holyme het volgende:
@:CotS ja, snap ik ook wel. Nou moet ik zeggen dat ik melk ook gewoon echt niet lekker vind, haha. Heb je al kookplannen voor volgende week?Weet niet of je een oven hebt, maar alles op de plaat gooien en de oven het werk laten doen bevalt hier ook goed
![]()
@:vlindertje89 fijn dat IF ook voor jou zo goed werkt! Hier scheelt het echr wel met trek gedurende de dag ja. Je lijstjes ogen wel behoorlijk magertjes, voor zover die iets zeggen?
Hier kwam er nog een eind fietsen, een mueslireepje en wat nori bij. Ja, ik vind dat lekker om zo te snaaien
Ah, vandaar de "voor zover die iets zeggen", dat was dus terechtquote:Op zaterdag 3 april 2021 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
M'n lijstje gister was 1487 kcal en die van vandaag 1417. Ik probeer gemiddeld rond de 1450-1500 te zitten (met soms dus beetje eronder en soms beetje erboven). Ben ook heel klein (1.58) dus m'n onderhoud ligt ook wat lager dan die van veel anderen. Franse kaasjes en pindakaas zijn natuurlijk ook vrij kcal rijk en zalm en haring ook en avocado-roomkaasdip ook. En ik besmeer m'n crackers niet zuinig. Dus dan ziet het lijstje er idd wat weinig uit, maar valt 't qua kcal wel mee.
Oven is idd ook goeie tip! Ik haal ook wel eens een zak ovengroente bij de Lidl, 600g en dan eet ik die twee dagen, lekker makkelijk.
Haha ja ik kan het me wel goed voorstellen hoor, is ook moeilijk inschatten als er geen hoeveelheden bij zijn. Wel alleen maar goed dat je 't gewoon benoemt! Voor hetzelfde geld was t wel heel weinig en dan had ik daar eens extra over na kunnen denken of dat echt slim isquote:Op zaterdag 3 april 2021 21:53 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ah, vandaar de "voor zover die iets zeggen", dat was dus terechtWel lekkere lijstjes! En die ovengroente doe ik idd ook, kipfilet oid en wat (zoete) aardappels erbij, klaar.
quote:Op zaterdag 3 april 2021 22:07 schreef Hupje het volgende:
Ik zag vanochtend op de weegschaal een getal wat ik 5 jaar geleden voor het laatst zagOndanks wat paaseitjes de afgelopen dagen. Nu volhouden
Zo groot ben ik dan ook weer niet, 1.73 hier, vandaag bijna 2400 kcal. Dus dan kijkt een ander lijstje ook al snel magertjesquote:Op zaterdag 3 april 2021 22:10 schreef Declan-Harp het volgende:
Yeah go Hupje!
Ik ben 1.80m dus mijn lijstjes zijn niet zo magertjes
Ik zie regelmatig lijstjes voorbij komen waarbij ik mentaal flauwvalquote:Op zaterdag 3 april 2021 22:38 schreef Holyme het volgende:
[..]
Zo groot ben ik dan ook weer niet, 1.73 hier, vandaag bijna 2400 kcal. Dus dan kijkt een ander lijstje ook al snel magertjes![]()
Goed bezig @:Hupje
Hier ligt voor de komende dagen het eerder genoemde ovenplaat gebeuren klaar (2x), en een verspakket van de Appie. Daar eet ik 4x van, gaat dus gewoon in de vriesquote:Op zaterdag 3 april 2021 22:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt voor het begrip en meedenken
Ik ben van plan om idd elke halve week te plannen. Een hele week lukt niet en ik heb weer een extra moment om naar buiten te gaan
En ik ga dinsdag voor vijf keer vooruit te koken voor geval van gebrek aan motivatie. Als ik het even niet zie zitten
Overplaat had ik even overheen gelezen. Of was niet blijven hangen Sorry! Maar een hele goede en ik en dol op ovendingen!quote:Op zaterdag 3 april 2021 22:52 schreef Holyme het volgende:
[..]
Hier ligt voor de komende dagen het eerder genoemde ovenplaat gebeuren klaar (2x), en een verspakket van de Appie. Daar eet ik 4x van, gaat dus gewoon in de vries
Je kunt de lasagnebladen ook vervangen door aubergine voor een lage koolhydraat variantquote:Op zaterdag 3 april 2021 23:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Overplaat had ik even overheen gelezen. Of was niet blijven hangen Sorry! Maar een hele goede en ik en dol op ovendingen!
Ja die verspakketten zijn idd ideaal.
Ik was dinsdag iig van plan om voor twee keer lasagne te maken (heel veel groentes hoor). En dan woensdag naar therapie de andere helft en op donderdag soep (ja, soep junkie) en dan vrijdag weer boodschappen.
Ummmmm. In elk geval zelfgebakken scones met feta en achtertuinkruiden. Croissants. Citrussuikerbrood. Krentenwegge. Ei. Demi-zoute boter, diverse kazen, rauwe ham, paté. Vers fruit. Koffie en advocaat met slagroom. En vast nog wel meer, tot er niks meer op de tafel pastquote:Op zondag 4 april 2021 10:25 schreef vlindertje89 het volgende:
En mini wat zit er allemaal in je paasbrunch?
quote:Op zondag 4 april 2021 10:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Ummmmm. In elk geval zelfgebakken scones met feta en achtertuinkruiden. Croissants. Citrussuikerbrood. Krentenwegge. Ei. Demi-zoute boter, diverse kazen, rauwe ham, paté. Vers fruit. Koffie en advocaat met slagroom. En vast nog wel meer, tot er niks meer op de tafel past
Dank je wel voor de tip! Alleen ik eet koolhydraten bewust, anders is de kans op een eetbui veel groterquote:Op zondag 4 april 2021 09:49 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Je kunt de lasagnebladen ook vervangen door aubergine voor een lage koolhydraat variant.
De aubergines snij je dan in plakken van 1cm dik, besprenkelen met zout en olijfolie en dan 20 minuten in de oven. Daarna kun je ze gebruiken als "vervanger".
Wat goed van je en fijn voor jequote:Op maandag 5 april 2021 09:39 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag weer netjes 69.0, dus de brunch is na 1 dag alweer weg
O: kwark + mango
L: 2 proteïne pannekoeken
T: kwark : eiwitshake
D: runderstoof
S/B: 45 min kracht + uurtje wandelen
Mensen blijven dat een moeilijk begrip vinden hoor. Toen ik 40 kg afviel waren er ook mensen die me niet geloofde. 'Je bent vast geopereerd'. Uh, nee? 'Ja maar hoe kan dat dan'.quote:Op maandag 5 april 2021 11:05 schreef Pinuts het volgende:
Net mijn moeder nog maar even het principe van afvallen uitgelegd.
Ze zei: oh ik kan echt zien dat je bent afgevallen. Ik: dank je. Zij: hoe heb je dat gedaan ? "Alleen" met eten en bewegen? Uh... hoe anders?
Ik kan op een dag echt heel vaak van de bank naar de koelkast lopen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 07:13 schreef Declan-Harp het volgende:
Gisteren niet buiten geweest maar tóch de 10k stappen gehaaldBest knap.
O: Proteïnereep
L: Kwark met mango en banaan + 2 roggebrood boter/kaas
T: Bakje druiven
D: Sla met Bieze rauwkost en croutons + pomme duchesse en iets vega's (moet nog boodschappen doen)
B: Wandelen en hometrainer
Laptop -> koffie en terug zijn iets van 5 stappen, dat red ik nietquote:Op dinsdag 6 april 2021 08:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kan op een dag echt heel vaak van de bank naar de koelkast lopen.
Da's wel een goed uitgesmeerde doos ja!quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:51 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren hadden we een ontbijt/brunchbox. Dat was enorm veel. Wel enorm lekker. Niet alles in 1x opgevreten maar lekker uitgesmeerd.
Dus gisteren:
O: een deel van het paasontbijt met 2 glazen prosecco![]()
T: stukje taart bij schoonouders. glas rode wijn, paar stukjes kaas en 3 chocolade eitjes.
D: Aspergesoep uit de box, met half broodje + garnale salade uit de box.
T: restjes brood (uit de box) met filet americain.
Vandaag:
O: pannenkoek met zoet (over uit de box.)
L: boterham bloedworst en baklever
S: 10 km fietsen - workout - 10 km fietsen
D: kroketburger, doperwten, rostirondjes. Toetje advocaat trifle (uit de box)
T: blauwe bessen.
Al járen. En al jaren lees ik op FOK verbaasde mensen dat er met Pasen zoveel gekocht en gegeten wordt. Hoe kan je dat niet al lang door hebben?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:33 schreef Declan-Harp het volgende:
Sinds wanneer is Pasen trouwens net zo'n (vr)eetfestijn als Kerst?Kan me niet herinneren dat we dat in mijn jeugd ook zo uitbundig vierden met brunches en ander lekkers.
Dat is er bij ons ingeslopen toen ik vlak na een opname voor het eerst weer Pasen kon vieren. Dat was een feestelijk moment en sinds dien doen we dat zo.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:33 schreef Declan-Harp het volgende:
Sinds wanneer is Pasen trouwens net zo'n (vr)eetfestijn als Kerst?Kan me niet herinneren dat we dat in mijn jeugd ook zo uitbundig vierden met brunches en ander lekkers.
Ik ben dus ook verbaasdquote:Op dinsdag 6 april 2021 11:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Al járen. En al jaren lees ik op FOK verbaasde mensen dat er met Pasen zoveel gekocht en gegeten wordt. Hoe kan je dat niet al lang door hebben?
Why..quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even bijkomen en mezelf bijeen rapen (het is haast knap op hoeveel manieren mijn moeder zich weet te uiten op mijn gewicht. Van speklap op poten, tot dikzak, tot weet ik veel wat).
Omdat ze a. autistisch (gediagnostiseerd) is en ik niet aan haar uitgelegd krijgt hoe ze me ermee kwets (hoezo dan, je bent toch moddervet). En b. ze zelf altijd heel weinig eet en graatmager is en niet snapt waarom sommige mensen dat niet zijn en zichzelf alsnog dik vindt.quote:
Okéquote:Op dinsdag 6 april 2021 11:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Omdat ze a. autistisch (gediagnostiseerd) is en ik niet aan haar uitgelegd krijgt hoe ze me ermee kwets (hoezo dan, je bent toch moddervet). En b. ze zelf altijd heel weinig eet en graatmager is en niet snapt waarom sommige mensen dat niet zijn en zichzelf alsnog dik vindt.
Maar goed... ik kom een dagje bij, laat het van me afglijden. Verder ben ik dol op dat mens
Wat erg, dat ze je zo bejegent, diagnose of nietquote:Op dinsdag 6 april 2021 11:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Omdat ze a. autistisch (gediagnostiseerd) is en ik niet aan haar uitgelegd krijgt hoe ze me ermee kwets (hoezo dan, je bent toch moddervet). En b. ze zelf altijd heel weinig eet en graatmager is en niet snapt waarom sommige mensen dat niet zijn en zichzelf alsnog dik vindt.
Maar goed... ik kom een dagje bij, laat het van me afglijden. Verder ben ik dol op dat mens
Ja nou, ik ken niet anders. Al vanaf jongs af aan uitgebreide (brood-) maaltijd en met de hele familie van vaderskant. Leuk hoor.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:33 schreef Declan-Harp het volgende:
Blij dat ik overgeslagen heb, die ene kg van Kerst is er nog niet afquote:Op dinsdag 6 april 2021 12:09 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ja nou, ik ken niet anders. Al vanaf jongs af aan uitgebreide (brood-) maaltijd en met de hele familie van vaderskant. Leuk hoor.Nu in veel kleinere kring, enkel met m'n ouders aan de borrel gezeten, maar niettemin wel uh, voldoende gegeten
Pinksteren + Hemelvaart is voor mij gewoon een extra vrije dag. Maar doe dan niks bijzonders. Zelfde als iedere andere vrije dag.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:38 schreef Declan-Harp het volgende:
En met Pinksteren?
Ik ben 2e Pinksterdag jarig, dus da's een goed excuus
Ik hoop wel dat de horeca tzt weer open is, mijn plan was om te gaan high-tea-en met m'n vriendinnen..
Ik denk niet dat 6 verschillende mensen uit 6 verschillende huishoudens uitnodigen de bedoeling isquote:Op dinsdag 6 april 2021 15:29 schreef Holyme het volgende:
Ik laat een high tea bezorgen op mijn verjaardag, dat kan ook nog
O alpro, muesli, lijnzaad. Dubbele portie bietensap, yakult
L couscous verspakket
T noten, goji en blauwe bessen, extra pure choco
D ik denk wortels en crackers met marrokaanse hummus, banaan
B geen idee, miss wat yoga
Ah zo. Ja, neequote:Op dinsdag 6 april 2021 15:38 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik denk niet dat 6 verschillende mensen uit 6 verschillende huishoudens uitnodigen de bedoeling isEn je weet ook nooit of het weer meezit en je buiten kan zitten..
Ik word 30, dus dat is wel een feestje waardquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:43 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ah zo. Ja, neeIk bestel voor mezelf, en als bubbelvriendin kan is ze welkom. Anders high tea ik gewoon voor twee. Solofeestje
Andere feestjes doe ik, met ruimte ertussen, 1 op 1. Dus ipv een groter feest doe ik gewoon wat Lonaa deed met d'r brunch
Herkenbaar wel. Helaas niet van die 30quote:Op dinsdag 6 april 2021 16:52 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik word 30, dus dat is wel een feestje waardMaar dan moet het wel kunnen en mogen natuurlijk. Normaal vier ik het eigenlijk niet.
Nog van harte!quote:Op woensdag 7 april 2021 08:44 schreef MeisPluis het volgende:
Pasen niet zo heel goed doorgekomen, was ook nog mijn verjaardag dus borrels, taart, paaseitjes enzNu weer netjes!
L: 4-5 crackers met vega beleg (ik hou niet van brood behalve zelf gebakken dus probeer altijd iets anders te eten)
T: fruit
D: Salade met vega crispy tenders (en evt pasta, daar moet ik nog even over denken)
B: wandelen tijdens de lunch, yoga, sporten - hardlopen / thuis fitness (afhankelijk van het weer)
Ja. Zelfs nog getest op mijn verjaardag.quote:
7 november was ik jarig. Wij hoefde ook niet in quarantaine geloof ik, volgens de regels.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha, ik heb in december ook getest op m'n verjaardag. Maar zat niet in quarantaine. Wel in zelfisolatie natuurlijk tot de testuitslag binnen was, maar die kwam op tijd om 's avonds nog even bij de buren taartje te eten gelukkig.
Wanneer was je ook alweer jarig @:Lonaa?
Mijn lijst was lekker vandaag, lamsburger smaakte goed.
Nu schijnt de zon dus moet ik eigenlijk snel gaan wandelen, maar ik heb geen zinnn.. toch mezelf schop geven zo.
Isaquote:Op donderdag 8 april 2021 12:51 schreef Isabeau het volgende:
Hey SQJouw kilo's hadden een leuke reden
Maar ik snap dat je ze kwijt wilt. Goede goals, realistisch, niet te gek. Alhoewel nu nog 6 kg in 2 maanden is misschien wat te enthousiast. Als eerste kilo's soit, maar je bent er al 8,5 kwijt. Maar goed, hoe was het ook alweer? Aim for the stars and you'll reach the moon. Of zoiets. Succes verder en welkom terug op FOK
Dikboksquote:Op donderdag 8 april 2021 12:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben nog dik. So nothing changed.
voor - 8,5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |