SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Ik ben het helemaal met je eens. Maar de meeste mensen worden het bos ingestuurd met een eet minder beweeg meer advies, dat veel te a-specifiek is om echt te werken. (Waarom is er nooit een reünie van Biggest Loser winnaarsquote:Op donderdag 25 maart 2021 09:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Effectief gewicht verliezen vraagt een blijvende verandering in 'meer bewegen, minder eten', geen tijdelijke. Dat is genuanceerd.
De impact van bewegen (calorie-technisch) wordt meestal schromelijk overschat. Is het daardoor onbelangrijk in het proces? Nee, absoluut niet. Het is enorm belangrijk om voldoende te bewegen om gezonder/fitter te worden. Het is belangrijk voor je brien, het is belangrijk voor je motivatie. Spierweefsel verbrandt ook kcal, vetweefsel niet.
Wat betreft eten:
Er valt enorm veel te zeggen voor vasten. Het doet goede dingen voor je lijf, vanbinnen. Het geeft structuur. Maar ook afvallen dmv vasten werkt omdat je meer verbruikt dan je binnenkrijgt.
Onder de streep is gewicht verliezen echt precies zo simpel. Negatieve energiebalans zorgt voor gewichtverlies. Om je gewicht rond een zeker punt te houden, zorg je dat in/uit (en de rest van je leven!) in balans is. Boven die streep is gewicht verliezen en behouden een enorm complex proces. In je lijf en in je hoofd. Het is ook een enorm zwaar proces. En dat is dan nog even los van alles in de maatschappij dat ingesteld is op consumeren en hoe er geld verdient wordt over onze (dikke) ruggen door ons ongezond te houden, want zeker zit daar ook een kern van waarheid in.
Ik lul overigens niet maar een stuk uit m'n nek. I walked the walk.
Ik weet niet of die vraag ook aan mij gericht was, maar als ik kijk naar de lijstjes in#842 zie ik best veel suiker en geraffineerde koolhydraten in je dieet. Voor zover ik het begrijp maak je het daarmee best moeilijk/onmogelijk voor je lichaam om het opgeslagen vet aan te spreken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:24 schreef Declan-Harp het volgende:
Kunnen jullie mij wat advies geven?
Volgens mijn Fitbit verbrand ik elke dag rond de 2500 kcal, ik heb zelf niet het idee dat ik ook zoveel eet. Tel geen kcal verder, heb het idee dat ik wel redelijk normaal eet.
Kunnen jullie mij aan de hand van mijn eetlijstjes advies geven wat ik anders zou kunnen doen? Zit nu al weken ''vast'' rond hetzelfde gewicht.
Fruitsuikers? Ik eet redelijk wat fruit inderdaad, maar weinig toegevoegde meende ik.. Ja die proteïnerepen heeft wel wat, maar qua kcal zit dat ook maar op 200 per stuk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet niet of die vraag ook aan mij gericht was, maar als ik kijk naar de lijstjes in#842 zie ik best veel suiker en geraffineerde koolhydraten in je dieet. Voor zover ik het begrijp maak je het daarmee best moeilijk/onmogelijk voor je lichaam om het opgeslagen vet aan te spreken.
In de eerste paar posts in het vorige topic zie ik bijvoorbeeld al kruidkoek, witte bolletjes en tagliattequote:Op donderdag 25 maart 2021 15:43 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Heb je nog meer voorbeelden van producten? Ik snap dus zelf niet wat geraffineerde koolhydraten zijn![]()
Ja die zijn niet heel oké, dat weet ik en ik maak ook bewust de keus om het wél te nemen. Want ik wil ook af en toe gewoon wat lekkersquote:Op donderdag 25 maart 2021 16:07 schreef minilot het volgende:
[..]
In de eerste paar posts in het vorige topic zie ik bijvoorbeeld al kruidkoek, witte bolletjes en tagliatte
Ik denk dat koolhydraten een beetje minderen en wat meer eiwit je goed zal doenquote:Op donderdag 25 maart 2021 15:24 schreef Declan-Harp het volgende:
Kunnen jullie mij wat advies geven?
Volgens mijn Fitbit verbrand ik elke dag rond de 2500 kcal, ik heb zelf niet het idee dat ik ook zoveel eet. Tel geen kcal verder, heb het idee dat ik wel redelijk normaal eet.
Kunnen jullie mij aan de hand van mijn eetlijstjes advies geven wat ik anders zou kunnen doen? Zit nu al weken ''vast'' rond hetzelfde gewicht.
Heb je specifieke suggesties voor me?quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:32 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Ik denk dat koolhydraten een beetje minderen en wat meer eiwit je goed zal doen
Ik bekijk suiker inmiddels als een soort van gif, alles waar suiker in wordt gestopt probeer ik niet te eten. Geraffineerde koolhydraten zittten in van alles, maar ik kan het het best samenvatten als brood, andere dingen die gebakken worden met meel, pasta etc.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:43 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Fruitsuikers? Ik eet redelijk wat fruit inderdaad, maar weinig toegevoegde meende ik.. Ja die proteïnerepen heeft wel wat, maar qua kcal zit dat ook maar op 200 per stuk.
Heb je nog meer voorbeelden van producten? Ik snap dus zelf niet wat geraffineerde koolhydraten zijn![]()
(En ja, vraag was ook aan jou gericht, ben wel toe aan nieuwe inzichten)
Omdat het minder kcal heeft en meer eiwitten denk ik. Als ik geen diepvriesfruit er bij neem dan doe ik er een schepje light-jam voor de zoetigheid in, daar zit ook nauwelijks kcal in.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
PS. waarom magere kwark? Het is lang niet zo lekker als volle kwark en het maakt ook nog dat je sneller weer wat anders wilt eten.
Minder calorieën omdat er minder smaak in zit doordat ze het vet eruit hebben gehaald. Zodat jij er weer smaak bij gaat voegen (en calorieën) om het weer lekkerder te maken. En die smaak komt dan uit voor een flink deel uit suiker, wat echt niet goed is voor jequote:Op donderdag 25 maart 2021 16:58 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Omdat het minder kcal heeft en meer eiwitten denk ik. Als ik geen diepvriesfruit er bij neem dan doe ik er een schepje light-jam voor de zoetigheid in, daar zit ook nauwelijks kcal in.
Is volle kwark niet zo zuur dan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Minder calorieën omdat er minder smaak in zit doordat ze het vet eruit hebben gehaald. Zodat jij er weer smaak bij gaat voegen (en calorieën) om het weer lekkerder te maken. En die smaak komt dan uit voor een flink deel uit suiker, wat echt niet goed is voor je.
Ik denk dat ik per ongeluk de bovenstaande post heb gerapporteerd. Dat was niet de bedoeling (voor de moderatie)
Ik ben in de overeenkomstige periode op de 'ouderwetse' manier ook een kilo of 14 afgevallen en in december/januari weer 4 kilo aangekomen. Toen kwam de diabetes toch om de hoek piepen en ben ik het helemaal anders gaan aanpakken en nu zit ik op nog weer 19 kg gewichtsverlies sinds januari. Ik zeg dus niet dat je op de traditionele manier niet kunt afvallen. Ik betwijfel alleen NU of het de juiste manier is om af te vallen. Ik voel namelijk nogal opvallend een verschil tussen de twee.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:03 schreef Declan-Harp het volgende:
Oh HiZ, ik ben tussen februari 2020 en november 2020 14kg afgevallen met mijn eetlijstjes, dus ergens is er iets wel goed gegaanProbleem is nu die laatste 3kg. Maar beter stilstand dan dat ik weer aankom!
Elke jam staat volgens mij stijf van toegevoegde suikers. Ook halvajam en zo.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:08 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Is volle kwark niet zo zuur dan?
En een schepje jam kan toch geen kwaad, ik vind het wel extreem.. Tenzij je ook doelt op fruitsuikers? (Sap van het diepvriesfruit)
Even gekeken, 8gram per 15gram (dosering). Ja dat is veel, maar niet enorm schokkend toch? Die paar keer per week.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Elke jam staat volgens mij stijf van toegevoegde suikers. Ook halvajam en zo.
Ik geef meteen toe dat ik m.b.t. suiker bijna een extremist ben geworden. Maar daar heb ik ook wel redenen voor (suikerziekte en met het cancelen van suiker en koolhydraten in ruil voor vetten 19 kilo afgevallen in 2 maanden terwijl ik nauwelijks het gevoel heb dat ik honger heb of iets mis).quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:12 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Even gekeken, 8gram per 15gram (dosering). Ja dat is veel, maar niet enorm schokkend toch? Die paar keer per week.
Er tellen natuurlijk veel meer factoren meeIk zal in ieder geval proberen meer eiwitten binnen te krijgen, heb al wat eieren staan koken voor het weekend.
Ik ben ook een ex-roker maar snuif toch altijd even verse rooklucht in als ik langsloopquote:Op donderdag 25 maart 2021 17:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik geeft meteen toe dat ik m.b.t. suiker bijna een extremist ben geworden. Maar daar heb ik ook wel redenen voor (suikerziekte en met het cancelen van suiker en koolhydraten in ruil voor vetten 19 kilo afgevallen in 2 maanden terwijl ik nauwelijks het gevoel heb dat ik honger heb of iets mis).
Een beetje als een ex-roker.
quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik eet ook geen vlees/vis en ik ben met je eens dat het lastiger is. Maar als je los kunt laten dat volvette kaas ongezond is wordt het stukken makkelijker. Ik experimenteer veel met curries waarin ik kokosmelk gebruik. Eieren bak ik in boter en nagenoeg alle noten zitten goed qua vetten (niet altijd voor koolhydraten). Salade met een dressing van een goede olijfolie en citroensap.
En die Turkse 10% yoghurt, die moet je echt een keer proberen. Dat is een feestje in je mond. Vooral met blauwe bessen en amandelen er doorheen.
Ik heb Gegoogled, kan alleen die van de Zaanse Hoeve vinden? Maat 3gram eiwit :/quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |