Ik volg nu al 2,5 jaar min of meer een mix tussen “hoe word je 100” (de zaadcrackers , jammie) en Pioppi. Dus geen suiker, weinig koolhydraten, volle melkproducten... etc. Bovendien ben ik al sinds mijn 15e vegetariër, dus ik at -en eet !- sowieso al veel groenten. En mijn suikerloze mayonaise maak ik nu in een handomdraai zelf.
Ik ga de ene dag 8 km wandelen, de andere dag fiets ik 25 km. In de eerste maanden ben ik 12 kg afgevallen, bij 72 kg is dat gestopt, en er gaat geen gram meer af. (BMI 25,1). Ik eet nu om de andere dag alleen een grapefruit voor ontbijt en de volgende dag volle yoghurt/kefir met zaden en noten. Maar die 72 kg is koppig.
Omdat ik merkte dat ik niet meer de spierkracht van vroeger in mijn armen heb, gaat mijn wandeling nu langs de trimbaan waar ik moeizaam op de leggers van de brug klim ( opdrukken lukt -nog- niet / niet meer) en aan een rekstok zwaai ( moet na 15 seconden al loslaten).
Ik train nu voor de tv ook mijn armspieren met een pilatesring. Ik merk dat ik het nog erger vind dat ik die 63 kg na 2,5 jaar zonder koekjes, gebak, croissantjes en stokbrood maar niet haal, dan dat ik in kracht ongemerkt zo ben afgenomen.
Nu viel ik onverwacht binnen bij een Duitse uizending over een 30 Tage challenge met hoepelen. Ik bleef hangen omdat een dame hoelahoepte op de hei en soepel hoelahoepend door gaar woonwijk liep. Ik ben eens gaan googelen en vond
en
.
Na een week 20 minuten per dag ben ik een kilo afgevallen -door de magische barričre- en 1 cm in tailleomvang kwijt. Ik doe het gewoon voor de tv, en ik kan de hoepel max. 5 minuten hoog houden.
In Duitsland is de hula hoop 30 Tage challenge een rage.
[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 03-04-2021 23:42:32 ]