abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198659053
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat een draak van een powerpoint, waarom zou je een powerpoint maken en daarin alle tekst als afbeelding plaatsen. 8)7

Op welke pagina stond dit, en in welk van de twee documenten? :)
Death by Powerpoint. Een welbekend fenomeen in de consultancywereld.

Slide 3 van 'maatregelensheets besluitvorming':
"De RIVM modellen laten zien dat de IC-bezetting in april waarschijnlijk zal toenemen naar 1500-2400 (afhankelijk van het effect van vaccinatie)"

Dat lees ik als: Als vaccinatie heel succesvol is is het 1500, als vaccinatie niet succesvol is is het 2400.

Dat is wel een zeer fikse groei, vind je ook niet?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2021 22:48:38 ]
pi_198659064
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat een draak van een powerpoint, waarom zou je een powerpoint maken en daarin alle tekst als afbeelding plaatsen. 8)7

Op welke pagina stond dit, en in welk van de twee documenten? :)
Maatschappelijk beeld en uitvoeringstoets, pagina vier, linkerkolom, derde punt van onderen.
zie email 27 oktober
pi_198659068
quote:
Lekker man, gaan we hier ook nog wel zien _O_

Vondelpark een paar weken geleden was maar een klein voorproefje
pi_198659090
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:
Dit op basis van de motie van FVD en Denk om alle modellen openbaar te maken. Jij en ik kunnen bijvoorbeeld niet berekenen hoe het precies met de sequencing zit op basis van data, want die wordt niet gedeeld. Die data is juist de data die het belangrijkst is geweest in de discussie over de avondklok.
Waarom zou het RIVM met andere data modelleren dan de data die ze ook in hun dagelijkse csv-bestanden zetten? Ik kan me hooguit voorstellen dat hun analyse wat fijnmaziger zijn, omdat ze meer op detailniveau kunnen analyseren. Maar ik denk niet dat het voor de berekening van het reproductiegetal veel uitmaakt of je geanonimiseerde data gebruikt (zoals ze rapporteren), of de data op patiëntniveau.

Maar goed, los daarvan:
1. De modelleringsunit is ervoor aangesteld om dit soort berekeningen te maken. En natuurlijk kunnen zij fout zitten en het zou fijn zijn als er experts mee kijken, maar wat heeft het voor zin als men er hier aan twijfelt?

2. Gegeven dat we er toch niet achter gaan komen of het aan de avondklok of bezoekersregeling ligt, waarom zouden we die gok überhaupt nemen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_198659092
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik lees hier anders behoorlijk wat commentaar van mensen die zelfs de 10% in twijfel trekken. En dat is mijn verbazing, geen van die commentaren levert een inhoudelijke kritiek (c.q. op statistische gronden waarom die 10% niet zou kloppen).
Ik ben van 'mening' dat de avondklok wel degelijk het veronderstelde effect sorteert. Desalniettemin blijf ik principieel tegen, en vind ik de effectiviteit eigenlijk niet zo bijster interessant en relevant.
I'll give you something to do
pi_198659115
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maatschappelijk beeld en uitvoeringstoets, pagina vier, linkerkolom, derde punt van onderen.
Ben overigens wel benieuwd of het relatief is.

Iemand die van 100 verplaatsingen naar 30 gaat neemt meer af dan iemand die van 10 naar 5 gaat.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_198659163
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom zou het RIVM met andere data modelleren dan de data die ze ook in hun dagelijkse csv-bestanden zetten? Ik kan me hooguit voorstellen dat hun analyse wat fijnmaziger zijn, omdat ze meer op detailniveau kunnen analyseren. Maar ik denk niet dat het voor de berekening van het reproductiegetal veel uitmaakt of je geanonimiseerde data gebruikt (zoals ze rapporteren), of de data op patiëntniveau.

Maar goed, los daarvan:
1. De modelleringsunit is ervoor aangesteld om dit soort berekeningen te maken. En natuurlijk kunnen zij fout zitten en het zou fijn zijn als er experts mee kijken, maar wat heeft het voor zin als men er hier aan twijfelt?

2. Gegeven dat we er toch niet achter gaan komen of het aan de avondklok of bezoekersregeling ligt, waarom zouden we die gok überhaupt nemen?
Goede vragen.

1. Er zijn voldoende daadwerkelijke virologen en epidemiologen die ook hun vraagtekens hebben bij de cijfers. Die ontneem je nu ook de kans om het te controleren. In een open democratie is alle data die gebruikt is om tot een conclusie te komen beschikbaar. Of degene die het wil controleren nu een zolderkamerviroloog of een daadwerkelijke viroloog is is niet relevant.

2. Omdat je af wil van een punt waarop je denkt dat het effect heet naar een punt waarop je weet welk effect het heeft. Lijkt me cruciaal om maatregelen af te bouwen, maar ook voor de toekomst bij een potentieel toekomstige pandemie. Oftewel, ga het onderzoeken en ga ermee experimenteren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2021 22:52:48 ]
pi_198659228
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat punt over de jongeren: Altijd weer die kutjongeren, beetje het beeld wat mensen van ze hebben verpesten door zich wel aan de maatregelen te houden. Beetje ouderen in een kwaad daglicht zetten alsof die zich nergens aan houden.

Zullen we deze screenshotten? Volgende keer dat iemand zegt dat het de schuld van de jongeren is plaatsen we dit screenshot.
pi_198659239
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat punt over de jongeren: Altijd weer die kutjongeren, beetje het beeld wat mensen van ze hebben verpesten door zich wel aan de maatregelen te houden. Beetje ouderen in een kwaad daglicht zetten alsof die zich nergens aan houden.

Zullen we deze screenshotten? Volgende keer dat iemand zegt dat het de schuld van de jongeren is plaatsen we dit screenshot.
Ik had dezelfde gedachte. Is die onzin discussie ook gelijk dood.
zie email 27 oktober
pi_198659253
quote:
Het zal toeval zijn maar een week ná de door Rutte gewonnen verkiezingen, klinkt het anders: de coronamaatregelen blijven van kracht tot 20 april.
Zo. Die zit. Het is de NRC ook opgevallen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)ik-tempo-op-a4036978
zie email 27 oktober
pi_198659263
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:02 schreef Jed1Gam het volgende:

Zelfs gebieden waar nauwelijks corona is zijn oranje. Terwijl je daar veiliger zit dan Nederland zelf.
Yep precies. Nieuw-Zeeland waar ze geen besmettingen hebben en bij 1 geval alles compleet dichtgooien is zelfs oranje xD.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:03 schreef Drekkoning het volgende:

En met de huidige vaccinatiesnelheid heb je minder kans op besmetting in het buitenland deze zomer :D

Dus hoe meer vakantiegangers, hoe lager de R.
Ja idd.
En met alle regels waar je je aan moet houden.
Buiten al die negatieve testen die je moet aantonen.
pi_198659266
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zo. Die zit. Het is de NRC ook opgevallen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)ik-tempo-op-a4036978
Ik kijk wel uit naar Wilders die weer lekker gaat foeteren, van der Staaij die roert waar het zeer doet en Marijnissen die emotioneel wordt. Wordt een leuke dag morgen.
pi_198659269
quote:

[..]

Stuk verder op. “Het gevoel van urgentie moet terug in het Catshuis”. Aanrader.
zie email 27 oktober
pi_198659288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Stuk verder op. “Het gevoel van urgentie moet terug in het Catshuis”. Aanrader.
Uit het stuk:

quote:
Terwijl elke prik telt. Uit Britse cijfers, waar in 100 dagen tijd ruim 25 miljoen volwassenen één keer zijn ingeënt, blijkt dat het aantal Covid-19-patiënten dat in het ziekenhuis belandde met 85 tot 90 procent daalden toen 30 procent van de bevolking (de kwetsbaarste groep) was gevaccineerd.
Oftewel, kappen met die voorraad, gewoon prikken.
pi_198659297
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kijk wel uit naar Wilders die weer lekker gaat foeteren, van der Staaij die roert waar het zeer doet en Marijnissen die emotioneel wordt. Wordt een leuke dag morgen.
Daarom is het zo jammer dat de persco al geweest is voor de ministerraad en van Dissel geweest zijn.
Vuurwerk vooraf is altijd beter.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198659304
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:
1. Er zijn voldoende daadwerkelijke virologen en epidemiologen die ook hun vraagtekens hebben bij de cijfers.
Ben wel benieuwd naar die bronnen.

quote:
Of degene die het wil controleren nu een zolderkamerviroloog of een daadwerkelijke viroloog is is niet relevant.
Dat vind ik wel. Het nadeel van statistiek is juist dat je moet weten wat je doet, voordat je conclusies trekt. Vrijwele iedere dataset kun je in je eigen voordeel uitleggen.

quote:
2. Omdat je af wil van een punt waarop je denkt dat het effect heet naar een punt waarop je weet welk effect het heeft. Lijkt me cruciaal om maatregelen af te bouwen, maar ook voor de toekomst bij een potentieel toekomstige pandemie. Oftewel, ga het onderzoeken en ga ermee experimenteren.
Eens, en als je genoeg teruggaat vind je tal van berichten van mij waarin ik gepleit heb voor meer regionale experimenten om de effecten van regels uit te testen, maar dat punt zijn we inmiddels ruimschoots voorbij. Er is niet genoeg speelruimte om nu nog te gaan experimenteren. De risico's zijn daarvoor, naar mijn mening, te groot.
pi_198659307
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:06 schreef galantis het volgende:

[..]

Veilig omdat dat jou goed uitkomt, ja.
Let wel, ik heb er zelf ook niets mee dat de halve wereld mekaar op oranje zet.
Maar het lijkt er stiekem een beetje op dat jij alleen fan bent van maatregelen die vooral jou niet treffen.
Ik ben fan van geen enkele maatregel, maar ze zijn nodig.
En de meeste maatregelen zijn gewoon nuttig en nodig.

Dingen als de scholen openen die direct besmettingshaarden zijn is gewoon achterlijk.
Van een avondklok of mondkapjes wordt geen mens slechter.

En de hele wereld oranje is gewoon zo simplistisch.
Landen waar gewoon geen Corona is zijn ineens gevaarlijke gebieden?
Pas onderscheidingsvermogen toe qua codes per land.
Landen waar het slecht gaat moet het oranje zijn, niet bv Nieuw-Zeeland.

En je moet geen zuipvakanties of een cruise hebben. Maar je kunt prima gewoon er even tussenuit.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 23:01:59 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198659321
quote:
Dank!

Goede stukken zijn dat, hele duidelijke taal en hele duidelijke impact beschrijvingen

Benieuwd hoe dit aan de kant geschoven wordt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198659336
quote:

[..]

De vorige persconferentie was op 8 maart, de twee weken daarvoor was het aantal besmettingen vrij stabiel en ook het aantal ziekenhuisopnames. Het is pas sinds de laatste twee weken dat het weer echt aan het oplopen is. In dit geval zeg ik: het zal inderdaad toeval zijn.
pi_198659339
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dingen als de scholen openen die direct besmettingshaarden zijn is gewoon achterlijk.

En je moet geen zuipvakanties of een cruise hebben. Maar je kunt prima gewoon er even tussenuit.
Erg benieuwd hoe jij het zou vinden als iemand tegen jou tekeer zou gaan over dat jij onverantwoord bezig bent door straks te gaan afreizen naar een land zodra dat geel is geworden.
pi_198659345
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:01 schreef Molo het volgende:

[..]

Dank!

Goede stukken zijn dat, hele duidelijke taal en hele duidelijke impact beschrijvingen

Benieuwd hoe dit aan de kant geschoven wordt.
Ik kijk niet eens meer die persconferenties. Ik volg de media en ik lees die stukken.
zie email 27 oktober
pi_198659354
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:57 schreef bianconeri het volgende:
Yep precies. Nieuw-Zeeland waar ze geen besmettingen hebben en bij 1 geval alles compleet dichtgooien is zelfs oranje xD.
Nieuw-Zeeland staat op oranje, omdat je daar niet binnenkomt, niet omdat het daar zo gevaarlijk is.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 23:06:14 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198659389
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik kijk niet eens meer die persconferenties. Ik volg de media en ik lees die stukken.
Ik lees ze meestal op woensdag, want dan ben ik soort van vrij.
Maar is idd een heel ander verhaal altijd/meestal dan de persco's

Wat een gelul vanavond weer, brrrrr
pi_198659390
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198659426
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar die bronnen.
Het FTM artikel over de avondklok van afgelopen week noemde er een aantal. Jaap Goudsmit, Ron Fouchier etc.

quote:
Dat vind ik wel. Het nadeel van statistiek is juist dat je moet weten wat je doet, voordat je conclusies trekt. Vrijwele iedere dataset kun je in je eigen voordeel uitleggen.
Dat klopt, maar dat betekent niet dat je mensen de kans om het uit te pluizen moet ontnemen.

quote:
Eens, en als je genoeg teruggaat vind je tal van berichten van mij waarin ik gepleit heb voor meer regionale experimenten om de effecten van regels uit te testen, maar dat punt zijn we inmiddels ruimschoots voorbij. Er is niet genoeg speelruimte om nu nog te gaan experimenteren. De risico's zijn daarvoor, naar mijn mening, te groot.
Ik bedoel ook niet om te experimenteren met avondklok eraf/alles open oid hè. Ik heb het erover dat er meer gedegen onderzoek gedaan moet worden naar de effectiviteit van de avondklok als maatregel, los van de bezoekbeperking. Wat je net noemde met BCO was al een goede eerste stap naar mijn mening.
pi_198659457
quote:

[..]

Ik ga er vanuit dat je een bron hebt voor de scholen die direct besmettingshaarden worden, of is dit onderbuik?

Avondklok: Die discussie hebben we al 's eerder gehad, en jouw conclusie was toen dat mensen die last van de avondklok hebben mentaal niet sterk zijn, dus die ga ik maar niet meer aan met je. Ik ben het er in elk geval niet mee eens.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 maart 2021 @ 23:10:22 #127
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_198659461
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De vorige persconferentie was op 8 maart, de twee weken daarvoor was het aantal besmettingen vrij stabiel en ook het aantal ziekenhuisopnames. Het is pas sinds de laatste twee weken dat het weer echt aan het oplopen is. In dit geval zeg ik: het zal inderdaad toeval zijn.
Beetje een kort door de bocht stuk van NRC inderdaad. Makkelijk scoren.

Behalve dat deel over prikken. Ik vind ook serieus dat wij hier maar niet goed op gang komen. Iedere keer is er weer iets aan de hand, maar dat geldt eigenlijk voor een groot deel van EU......
pi_198659470
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:08 schreef chratnox het volgende:
Het FTM artikel over de avondklok van afgelopen week noemde er een aantal. Jaap Goudsmit, Ron Fouchier etc.
Ik vind het eerlijk gezegd een matig, veel te gekleurd artikel. Vooral erg eenzijdige kritiek.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 23:12:11 #129
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198659490
quote:

[..]

Dat is jouw waarheid.

Stop met het beslissen voor anderen waar ze wel of geen last van hebben.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 23 maart 2021 @ 23:12:12 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198659492
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat je een bron hebt voor de scholen die direct besmettingshaarden worden, of is dit onderbuik?

Avondklok: Die discussie hebben we al 's eerder gehad, en jouw conclusie was toen dat mensen die last van de avondklok hebben mentaal niet sterk zijn, dus die ga ik maar niet meer aan met je. Ik ben het er in elk geval niet mee eens.
Ik zat te zoeken naar mobiel mensen blokkeren maar kan het niet vinden }:|
pi_198659499
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd een matig, veel te gekleurd artikel. Vooral erg eenzijdige kritiek.
Dag mag je uiteraard vinden. Ik vond het vooral verfrissend om 'de andere kant' eens te horen. De kant die vrij weinig belicht wordt. Over 't algemeen zijn het vooral doemprofeten d(naast OMT leden) ie overal uitgenodigd worden.
pi_198659510
quote:

[..]

Dus exact zoals galantis zegt, omdat de maatregelen jou zo uitkomen. Er is wel degelijk een grote groep mensen die slechter wordt van een avondklok. Om nog maar te zwijgen van het effect dat kinderen niet naar school kunnen. Dat jij het probleem niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is.
pi_198659518
Ondertussen is volgens de presentatie van Van Dissel bij het Catshuisoverleg inmiddels 90-95% Britse variant hier. De R daarvan is 1.18 [1.14–1.22], van de oude variant 0.88 [0.81–0.96].

Eerlijk, zonder die andere varianten hadden we nu gewoon lachend op het terras gezeten. Voor de fun zou het interessant zijn om te kijken waar we nu zouden zitten zonder die Britse variant, maar ik vrees dat het huilen met de pet op is.

Ik denk dat we zonder overdrijven onder de 500 positieve testen per dag zouden zitten.
pi_198659541
Ook interessant:

pi_198659547
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Ondertussen is volgens de presentatie van Van Dissel bij het Catshuisoverleg inmiddels 90-95% Britse variant hier. De R daarvan is 1.18 [1.14–1.22], van de oude variant 0.88 [0.81–0.96].

Eerlijk, zonder die andere varianten hadden we nu gewoon lachend op het terras gezeten. Voor de fun zou het interessant zijn om te kijken waar we nu zouden zitten zonder die Britse variant, maar ik vrees dat het huilen met de pet op is.

Ik denk dat we zonder overdrijven onder de 500 positieve testen per dag zouden zitten.
Dat is toch ook weer een schatting? De resultaten van sequencing zijn telkens nergens te vinden.
pi_198659552
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. We lezen in de media alleen ongeveer wat de overheid "dicteert" via de tamtam
Ik vond het een zeer fijn artikel wat eens de andere kant belicht van zaken door door te vragen en informatie los proberen te krijgen, wat andere media meestal niet doen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 maart 2021 @ 23:17:26 #137
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198659565
quote:

De nieuwe variant verdringt de oude ook, dat effect moet je niet onderschatten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198659576
quote:

En dan ben ik gelijk benieuwd wat we als land gedaan zouden hebben als denBritse variant meteen de eerste uitbraak zou hebben veroorzaakt. Hadden we dan wel code zwart geaccepteerd? Kan het me lastig voorstellen. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat we anderhalf jaar aan harde lockdown hadden geaccepteerd.
zie email 27 oktober
pi_198659579
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja dat zegt ie toch?
zie email 27 oktober
pi_198659588
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We gaan allemaal dood. Deal with it.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 maart 2021 @ 23:19:44 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198659592
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat zegt ie toch?
Nee? Ik bedoel echt dat we zonder de Britse variant sowieso een hogere n hadden voor de Italiaanse.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198659611
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:16 schreef _serial_ het volgende:
We lezen in de media alleen ongeveer wat de overheid "dicteert" via de tamtam
Ik vind dat selectiebias. Er staan echt tal van artikelen in diverse kranten waarin het beleid zeer kritisch belicht wordt...

Dit gaat alleen al over het niet opengooien van het hoger onderwijs:
https://www.parool.nl/ned(...)rt-te-lang~b183aef1/
https://www.volkskrant.nl(...)pt-op-meer~b721338f/
https://www.nporadio1.nl/(...)oronapersconferentie
https://www.volkskrant.nl(...)ndklok-weg~b1c86ea5/
https://punt.avans.nl/202(...)ing-hoger-onderwijs/
https://www.parool.nl/ams(...)-onderwijs~b4d51819/
https://www.advalvas.vu.n(...)hoger-onderwijs-open
pi_198659619
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:03 schreef galantis het volgende:

Erg benieuwd hoe jij het zou vinden als iemand tegen jou tekeer zou gaan over dat jij onverantwoord bezig bent door straks te gaan afreizen naar een land zodra dat geel is geworden.
De codes zijn niet relevant in hoe gevaarlijk een reis is en de risico's in besmettingen.

Openen scholen bv wel.
Of met teveel mensen zijn, geen afstand houden etc.
pi_198659625
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. We lezen in de media alleen ongeveer wat de overheid "dicteert" via de tamtam
Ik vond het een zeer fijn artikel wat eens de andere kant belicht van zaken door door te vragen en informatie los proberen te krijgen, wat andere media meestal niet doen.
En het zou meer moeten. Waarom heeft Fouchier nog nooit bij Op1 gezeten? Er zit gewoon een vreemde wisselwerking tussen kabinet, OMT, media en samenleving welke ik niet helemaal kan duiden.

Ze noemen de media niet voor niets 'the fourth power'. Ze scheppen als het ware ook een werkelijkheid voor de mensen. Ik moet eens McLuhan lezen denk ik.
pi_198659636
quote:

[..]

En dan ben ik gelijk benieuwd wat we als land gedaan zouden hebben als denBritse variant meteen de eerste uitbraak zou hebben veroorzaakt. Hadden we dan wel code zwart geaccepteerd? Kan het me lastig voorstellen. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat we anderhalf jaar aan harde lockdown hadden geaccepteerd.
Als we dan in hetzelfde tempo hadden gereageerd hadden we waarschijnlijk niets te accepteren. 30% besmettelijker is 30% meer IC-opnames. We zaten op 1400, dan hadden we op 1820 gekomen, boven de maximale capaciteit.

Overigens hadden we in maart nog een R van 0,7. +30% = 0,91. Waarschijnlijk hadden we dan langer nodig gehad om te versoepelen in de zomer.
pi_198659638
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:03 schreef DireStraits7 het volgende:

Nieuw-Zeeland staat op oranje, omdat je daar niet binnenkomt, niet omdat het daar zo gevaarlijk is.
Ze zetten de hele wereld op oranje.
Ongeacht het gevaar of het wel of niet binnenkomen.
Ze nemen op dit moment geen landen apart dus tja.
pi_198659652
Ook interessant:

Het openen van HO én(!) terrassen lijkt nauwelijks effect te hebben.
pi_198659662
quote:

[..]

Dan zouden we echt innovatief geweest zijn. Mensen worden innovatief in crisistijd, maar de corona crisis is bij lange na nog niet een dusdanige grote crisis.

Enige wat we gefixt hebben zijn de vaccins, maar voor de rest zijn we na een jaar niks opgeschoten of hebben we echt wat nieuws geleerd.
pi_198659664
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wellicht heb je het nieuws gemist al vrij snel na de opening?
Dat er regelmatig besmettingshaarden op scholen zijn.
Zie alleen al de gigantische stijgingen in die leeftijdsgroepen.

Nee, dat verwoord je verkeerd.
Je kunt wel last hebben van de avondklok. We hadden het over mensen die daardoor depri worden.

Niemand vindt de maatregelen leuk.
Maar overlast slaat nergens op.
Je kunt prima leven zonder er echt problemen van te hebben na 9 uur na buiten te kunnen. Daar word je leven niet anders van.
pi_198659678
En over perspectief gesproken:

Die groene 'piek' na 1 juni bevalt mij wel. :)
  dinsdag 23 maart 2021 @ 23:28:26 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198659699
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[ afbeelding ]

1 juno alles open zo te zien
pi_198659700
quote:

[ afbeelding ]

En doorgaan met maatregelen na 1 juni heeft ook nauwelijks een veel groter effect, dat bevalt mij nog meer.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 23:29:07 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198659709
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En doorgaan met maatregelen na 1 juni heeft ook nauwelijks een veel groter effect, dat bevalt mij nog meer.
'voor de zekerheid, baat het niet dan schaadt het niet'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198659716
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:12 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat is jouw waarheid.

Stop met het beslissen voor anderen waar ze wel of geen last van hebben.
Slechter worden van een avondklok of mondkapje? Doe normaal :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:13 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dus exact zoals galantis zegt, omdat de maatregelen jou zo uitkomen. Er is wel degelijk een grote groep mensen die slechter wordt van een avondklok. Om nog maar te zwijgen van het effect dat kinderen niet naar school kunnen. Dat jij het probleem niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is.
Nee, niet wat mij uitkomt.
Ik heb ook liever niets, net als iedereen.
Welk avondklok probleem? Even niet zo lang kunnen zuipen ergens?
Of op een andere tijd bij je ouders langs? Even een uurtje eerder wandelen?
Zwaar hoor!

Scholen waren niet gesloten!
Hoezo begrijpen mensen dat niet?
Ze waren gwn online open. Dus de complete Corona getallen laten oplopen en allemaal haarden creeren omdat je ipv online fysiek wil?
Belachelijk.

Natuurlijk heb je liever fysiek ipv online. Maar onderwijs kregen ze nog en het staat in geen enkele verhouding met de nadelen van wel openen.
pi_198659718
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je kunt prima leven zonder er echt problemen van te hebben na 9 uur na buiten te kunnen. Daar word je leven niet anders van.
Je = ik
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198659731
quote:

[..]

Je kunt wel last hebben van de avondklok. We hadden het over mensen die daardoor depri worden.

Nee hoor, dat nieuws heb ik gezien. Als je hier kijkt:
https://www.rivm.nl/sites(...)ks_20210323_1159.pdf

Op pagina 9 zie je de positieve testuitslagen per leeftijdsgroep. Zie jij een grote stijging in 0-9 en 10-19? Niet zo groot om het een brandhaard te noemen, vind je ook niet?

De leeftijd 5-9 is die zelfs lager dan de meeste andere leeftijden daarboven, terwijl ze veel meer contact hebben en zich ook niet aan de maatregelen hoeven te houden. Dan kun je toch niet anders dan het met me eens zijn dat het daar wel meevalt?

Over het last hebben van de avondklok: Ik heb er weldegelijk last van. Ik zou het fijn vinden als je niet voor mij zou bepalen of ik er wel of geen last van kan hebben.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 23:35:06 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198659766
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Je = ik
Als we nou dat figuur geen aandacht meer geven, teert zij/hij vanzelf wel weg ipv opbloeien en groeien zoals nu lijkt te gebeuren
pi_198659777
quote:

Dat het op jouw leven geen/weinig invloed heeft wil niet zeggen dat dit automatisch voor de rest van de wereld geldt. Ik ken er genoeg die er wél last van hebben.
pi_198659800
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat het op jouw leven geen/weinig invloed heeft wil niet zeggen dat dit automatisch voor de rest van de wereld geldt. Ik ken er genoeg die er wél last van hebben.
:W hier ook een
pi_198659918
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]

De codes zijn niet relevant in hoe gevaarlijk een reis is en de risico's in besmettingen.

Openen scholen bv wel.
Of met teveel mensen zijn, geen afstand houden etc.
Voor jezelf weet je dat natuurlijk wel goed te praten. Wat makkelijk toch.
pi_198659924
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Slechter worden van een avondklok of mondkapje? Doe normaal :')
[..]

Nee, niet wat mij uitkomt.
Ik heb ook liever niets, net als iedereen.
Welk avondklok probleem? Even niet zo lang kunnen zuipen ergens?
Of op een andere tijd bij je ouders langs? Even een uurtje eerder wandelen?
Zwaar hoor!

Scholen waren niet gesloten!
Hoezo begrijpen mensen dat niet?
Ze waren gwn online open. Dus de complete Corona getallen laten oplopen en allemaal haarden creeren omdat je ipv online fysiek wil?
Belachelijk.

Natuurlijk heb je liever fysiek ipv online. Maar onderwijs kregen ze nog en het staat in geen enkele verhouding met de nadelen van wel openen.
Hou hier gewoon mee op als je zelf geen kinderen hebt. Kinderen zijn niet in staat om zelfstandig te leren, de meeste ouders zijn geen leraar. Daar is een serieuze opleiding voor nodig. Kinderen hebben daarnaast compleet schijt aan de rest van de wereld, rationeel beseffen waarom de scholen dicht zijn zit er bij kinderen niet in. Voor kinderen brengt het sluiten van scholen een ander effect dan het openen heeft voor de risicogroep.

Het gaat wbt de avondklok niet om slechts een avondje zuipen of je ouders bezoeken. Het gaat om het inperken van vrijheid. Dat is op zichzelf al een effect en daarvoor hoef je niet eens een activiteit na 21:00 te doen. Het feit dat je niet zelf mag/kunt beslissen om om 23:00 nog ff een rondje te gaan wandelen. Ik kan je anekdotische voorbeelden geven waarom het wél als last ervaren wordt maar dat ga jij weer af doen als mentaal instabiel.

Lasting afsluiten met de boodschap dat ik blij voor je ben dat jij het mentaal wél prima voor elkaar hebt.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 23:48:34 #162
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_198659927
quote:
Van een avondklok wordt geen mens slechter.
Hoi ik wel, daar gaat je argument weer, doei Bianconeri :D
Makkelijk eerste
pi_198660041
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is toch ook weer een schatting? De resultaten van sequencing zijn telkens nergens te vinden.
Hier kun je ze vinden:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten

De data uit de kiemsurveillance komen overigens behoorlijk overeen met de voorspelde curve van het aandeel britse variant. Zie dia 13/14 van de presentatie van v Dissel van afgelopen zondag.

Zonder die britse variant, waar nogal lacherig over gedaan werd, zouden we al een hele tijd op een R van ongeveer 0,88 zitten en dus komende week in de zon op het terras. De ironie.
  woensdag 24 maart 2021 @ 01:03:25 #164
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198660260
https://www.telegraaf.nl/(...)mogelijk-op-de-schop

HUGO, HUGO, dwaas dat je bent
quote:
Roep om haast met prikken zwelt aan

Expert: 'Vaccinatiebeleid moet zo snel mogelijk op de schop'
Door MAROUSCHA VAN DE GROEP

Gisteren, 20:08 in BINNENLAND
AMSTERDAM - De roep om sneller te vaccineren wordt alsmaar luider, nu de coronabesmettingen en ziekenhuisopnames weer in sneltreinvaart toenemen.
quote:
Het vaccineren gaat nu op een idioot ingewikkelde bureaucratische manier", stelt vaccinatie-expert Herman van der Weide.

De kritiek op de strategie is volgens hem dan ook 'buitengewoon terecht'. ,,
De maatregelen die we met zijn allen moeten ondergaan zijn onderhand niet meer vol te houden.
De schade die wordt toegebracht aan ons welzijn en de economie is veel te groot.

Het tomeloze gedoe met die lockdown die maar doorgaat en doorgaat, daar gaat alle energie inzitten.

Het lijkt alsof we het vaccinatiebeleid er maar een beetje bij doen.
Dat kán toch niet", spreekt hij zijn verbazing uit.

BEKIJK OOK:

Coronapersconferentie: terrassen blijven nog dicht
Van der Weide was programmamanager tijdens de Mexicaanse griep in 2009, een van de grootste vaccinatieprogramma's die Nederland ooit heeft opgezet. Ook bij de pokkenpandemie was hij verantwoordelijk voor het draaiboek. ,,Toen kreeg ik de opdracht om te zorgen dat de gehele bevolking in enkele weken gevaccineerd kon worden. Dat was uiteindelijk niet nodig, maar op papier was alles wel rond."
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198660263
quote:
Basisschoolleraar says no.
zie email 27 oktober
pi_198660300
quote:

[..]

Mensen zijn gewoon mentaal zwak tegenwoordig. In de hongerwinter had men het pas zwaar.
pi_198660307
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 01:26 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Mensen zijn gewoon mentaal zwak tegenwoordig. In de hongerwinter had men het pas zwaar.
Prehistorie!
zie email 27 oktober
pi_198660309
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 01:03 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)mogelijk-op-de-schop

HUGO, HUGO, dwaas dat je bent
[..]

[..]

Bij de Mexicaanse griep ging het wel om een eenvoudiger vaccin in vergelijking met pfizer/moderna, en het is toen slordig uitgevoerd qua registratie en tracering, waardoor bijvoorbeeld niet goed te achterhalen was welk merk en batch vaccin iemand had gehad als er sprake was van bijwerkingen.
Dat heeft onder andere het traceren van de narcolepsie gevallen naar de vaccinatie bemoeilijkt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198660312
Wat doen we met de 3 miljoen Nederlanders die al besmet zijn geweest?

In hoeverre kunnen zij ingezet worden als buffer tussen nog niet geinfecteerden/gevaccineerden?

Met deze aanzwellende groep in handen kunnen we toch iets?
pi_198660330
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 01:35 schreef Za het volgende:

In hoeverre kunnen zij ingezet worden als buffer tussen nog niet geinfecteerden/gevaccineerden?

Wat wil je doen dan, ze opstellen in rijen van 3 rond de risicogroep?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198660336
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 01:35 schreef Za het volgende:

Er zijn experts die hebben opgeroepen om die mensen (nog) niet te vaccineren. https://www.telegraaf.nl/(...)-besmet-zijn-geweest
pi_198660345
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 01:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

_O-
pi_198660347
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 01:57 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Er zijn experts die hebben opgeroepen om die mensen (nog) niet te vaccineren. https://www.telegraaf.nl/(...)-besmet-zijn-geweest
Bijzonder wel, nu het er juist op lijkt dat 65+ relatief weinig (< 50 pct) bescherming tegen herinfectie heeft.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198660353
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 02:04 schreef nostra het volgende:

[..]

Bijzonder wel, nu het er juist op lijkt dat 65+ relatief weinig (< 50 pct) bescherming tegen herinfectie heeft.
Ow? Heb je een bron voor me? :)
pi_198660363
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 02:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ow? Heb je een bron voor me? :)
http://shorturl.at/jCT18
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198660368
quote:
Thanks! ^O^
  woensdag 24 maart 2021 @ 03:25:02 #177
445514 DonDruiper
pi_198660384
https://eenvandaag.avrotr(...)tingen-per-gemeente/

Even een paar (middel)grote steden.. cijfers van de laatste 2 weken. De derde golf.

Zeer ernstig.. :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 24 maart 2021 @ 03:25:14 #178
2651 svann
night-hawk
pi_198660385
quote:
Die doet niets bij mij. ;(
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_198660387
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 03:25 schreef svann het volgende:

[..]

Die doet niets bij mij. ;(
Deze wel:
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00575-4/fulltext
Ook niet dus! :D
Even kopiëren en plakken dan maar! ;)
pi_198660388
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 01:55 schreef Wantie het volgende:

Natuurlijke immuniteit zou 99.9982 procent bescherming bieden, ofwel 3 miljoen Nederlanders die iig elkaar niet meer kunnen besmetten, en vrijelijk en ongelimiteerd bij elkaar op moeten bezoek kunnen, probleemloos, maar ook bv bij mensen met laag risico.

Wanneer je dat nu niet doet, hoe geloofwaardig is het dan dat gevaccineerden met een veel lager beschermingspercentage dan reeds besmette mensen zgn straks veiligheid gaan bieden, of weer meer dingen mogen of whatever.
pi_198660419
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 03:32 schreef Za het volgende:

[..]

Natuurlijke immuniteit zou 99.9982 procent bescherming bieden, ofwel 3 miljoen Nederlanders die iig elkaar niet meer kunnen besmetten, en vrijelijk en ongelimiteerd bij elkaar op moeten bezoek kunnen, probleemloos, maar ook bv bij mensen met laag risico.

Wanneer je dat nu niet doet, hoe geloofwaardig is het dan dat gevaccineerden met een veel lager beschermingspercentage dan reeds besmette mensen zgn straks veiligheid gaan bieden, of weer meer dingen mogen of whatever.
Vannacht besefte ik me dit ook inderdaad en wat het betekent. Ik hoop dat ik het verkeerd zie maar zoals het kabinet op deze manier naar de cijfers blijft kijken en acteert met de huidige maatregelen kan ik me voorstellen dat we een gedeelte van de maatregelen aan blijven houden tot de maximale vaccinatiegraad behaald is. Dat betekent 1,5m, mondkapjes, en grote bijeenkomsten zonder testen/paspoort pas in 2022. Daarbij ga ik er vanuit dat pas einde dit jaar iedereen gevaccineerd is.
Als we nu na 2,5 maanden slechts 1,7 miljoen prikken hebben gezet kan ik me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat we in juli iedereen voorbode eerste keer geprikt hebben. Met de beste wil van de wereld niet

Ik hoop echt dat ik er compleet naast zit maar de recente geschiedenis leert me dat we niet teveel hoop moeten leggen in versoepelingen en het vaccinatieprogramma.
  woensdag 24 maart 2021 @ 06:04:15 #182
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_198660435
quote:

[ afbeelding ]

Wie heeft dit in elkaar geknutseld?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 24 maart 2021 @ 06:09:18 #183
445514 DonDruiper
pi_198660438
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 06:04 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Wie heeft dit in elkaar geknutseld?
Dezelfde stagiaire die de voetbaljuichvoorschriften heeft opggesteld. :)
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 24 maart 2021 @ 06:30:12 #184
22565 asco
Los in deze tent
pi_198660465
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 05:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Vannacht besefte ik me dit ook inderdaad en wat het betekent. Ik hoop dat ik het verkeerd zie maar zoals het kabinet op deze manier naar de cijfers blijft kijken en acteert met de huidige maatregelen kan ik me voorstellen dat we een gedeelte van de maatregelen aan blijven houden tot de maximale vaccinatiegraad behaald is. Dat betekent 1,5m, mondkapjes, en grote bijeenkomsten zonder testen/paspoort pas in 2022. Daarbij ga ik er vanuit dat pas einde dit jaar iedereen gevaccineerd is.
Als we nu na 2,5 maanden slechts 1,7 miljoen prikken hebben gezet kan ik me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat we in juli iedereen voorbode eerste keer geprikt hebben. Met de beste wil van de wereld niet

Ik hoop echt dat ik er compleet naast zit maar de recente geschiedenis leert me dat we niet teveel hoop moeten leggen in versoepelingen en het vaccinatieprogramma.
En voor je het weet is het september en lopen de besmettingen weer op door supermutant give-it-a-name. Dan ben ik benieuwd wat de overheden vervolgens gaan verzinnen.

Ik ben ondertussen wel klaar met geloven in een goede afloop.

"Nog 2 weken". 🤮🤮
  woensdag 24 maart 2021 @ 06:46:58 #185
2651 svann
night-hawk
pi_198660497
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 03:32 schreef Mammietje het volgende:
Deze wel:
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00575-4/fulltext
Dank je.
Straks even op de laptop proberen. Toch gelukt.

[ Bericht 12% gewijzigd door svann op 24-03-2021 07:11:56 ]
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 24 maart 2021 @ 06:52:47 #186
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198660512
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 03:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Deze wel:
Klik!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 24 maart 2021 @ 07:00:41 #187
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198660535
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 24 maart 2021 @ 07:05:03 #188
22565 asco
Los in deze tent
pi_198660546
quote:
De achterlijkheid voorbij dat voor allerlei sprookjes in dit land uitzonderingen worden gemaakt terwijl je de bevolking opsluit en hele branches om zeep helpt.
Ik KOTS daarop. :r
  woensdag 24 maart 2021 @ 07:08:44 #189
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198660561
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 07:05 schreef asco het volgende:

[..]

De achterlijkheid voorbij dat voor allerlei sprookjes in dit land uitzonderingen worden gemaakt terwijl je de bevolking opsluit en hele branches om zeep helpt.
Ik KOTS daarop. :r
Niet alleen in dit land overigens :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 24 maart 2021 @ 07:08:58 #190
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198660562
quote:
Ik snap dit niet.. Waar zijn ze mee bezig? Gaat goed met de 'we moeten dit samen doen'. Maar ja, het geloof hè, dus ze zullen er wel weer mee wegkomen.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 24 maart 2021 @ 07:11:43 #191
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198660574
Wacht maar op de ramadan straks, you aint seen nothing yet
  woensdag 24 maart 2021 @ 07:20:14 #192
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198660606
Dus... Gezien mijn leeftijd kan ik volgens Hugo ergens begin juni en vaccinatie verwachten. Hoop het echt. Iets meer dan twee maanden wachten. Kan er nog wel bij.
(Un)masking for the greater good.
pi_198660611
quote:
Ja, die hebben aan één plaag niet genoeg. Die hebben er zeker 7 nodig voor ze er wat van leren.
Go hard or go home
pi_198660615
Snap dat geneuzel over dat uurtje avondklok echt niet, het is toch gewoon overduidelijk dat het probleem ligt bij de heropening van de scholen?
Er is dus ook niks geleerd van de tweede golf, want exact dezelfde denkfout doet zich voor. Namelijk dat de invloed op virusverspreiding maar beperkt zou zijn.
blablablabla
  woensdag 24 maart 2021 @ 07:25:15 #195
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198660641
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 03:32 schreef Za het volgende:

[..]

Het verschilt per virus of vaccinatie of besmetting meer bescherming biedt. Bij de momenteel relevante varianten van het Coronavirus geldt dat de huidige vaccinaties meer bescherming bieden, ook tegen andere varianten.

Hoe kom je erop dat besmette mensen beter beschermd zijn? Dat is al onderzocht en ontkracht namelijk.
pi_198660647
quote:

[..]

Stijgende besmettingen zijn geen enkel probleem, het enige probleem zijn mensen op de IC en in iets mindere mate de ziekenhuizen. Op dit moment moet de focus zijn het voorkomen van de besmettingen in de groep 55-75, kortom er voor zorgen dat de groep die nu het meest besmet raakt weg te halen bij de groep die de IC's bezet.

Kijk je dan naar de feiten, dan zie je dat dat risico het grootst is bij contact van kinderen met grootouders, en dan ook nog eens binnenhuis.

Kortom op dat moment moet je als overheid maatregelen bedenken om dit te voorkomen, echter wat doet men?
Men sluit de BSO, met als gevolg dat ouders hun kinderen bij hun grootouders zetten omdat ze anders niet kunnen thuiswerken.

Wat doet men nog meer? Men sluit alle buitenactiviteiten en roept mensen op om vooral niet naar het strand of het bos te gaan, TE DRUK!!!!!!!!!!!
Wat gaat men doen als men geen fuck te doen hebben? Kom we gaan even bij de oudjes langs, want die vervelen zich.

Man man man, dit land :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198660652
quote:
88s.gif Op woensdag 24 maart 2021 07:08 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ik snap dit niet.. Waar zijn ze mee bezig? Gaat goed met de 'we moeten dit samen doen'. Maar ja, het geloof hè, dus ze zullen er wel weer mee wegkomen.
Flauw gezegd, maakt het wat uit? We gaan toch pas versoepelen als de 60+ groep gevaccineerd is.
  woensdag 24 maart 2021 @ 07:27:55 #198
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198660657
quote:
Ah, ze doen het voor het "zielenheil van de mens". De volksgezondheid is daar blijkbaar aan ondergeschikt.

Klap in het gezicht van ehhhh wie of wat zullen we nemen? Gezond verstand?
pi_198660658
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 07:21 schreef Elan het volgende:
Snap dat geneuzel over dat uurtje avondklok echt niet, het is toch gewoon overduidelijk dat het probleem ligt bij de heropening van de scholen?
Er is dus ook niks geleerd van de tweede golf, want exact dezelfde denkfout doet zich voor. Namelijk dat de invloed op virusverspreiding maar beperkt zou zijn.
Welk probleem hebben we het exact over?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198660661
Urk afsteken en ze zijn weer een eiland. Kutvolk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')