De bewijslast ligt bij degenen die de avondklok invoeren. Die 10% is ook niet van de avondklok alleen maar samen met de 1 bezoekersregel.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik lees hier anders behoorlijk wat commentaar van mensen die zelfs de 10% in twijfel trekken. En dat is mijn verbazing, geen van die commentaren levert een inhoudelijke kritiek (c.q. op statistische gronden waarom die 10% niet zou kloppen).
Om de doodeenvoudige reden dat die 10% statistisch niet hard te maken valt.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik lees hier anders behoorlijk wat commentaar van mensen die zelfs de 10% in twijfel trekken. En dat is mijn verbazing, geen van die commentaren levert een inhoudelijke kritiek (c.q. op statistische gronden waarom die 10% niet zou kloppen).
Punt is dat je daar dus niet zo veel mee kan op die manier, wat ook in het artikel van FTM staat.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De data waarop die modellen gebaseerd zijn is gewoon openbaar. Daar kan iedereen zelf mee knutselen als die wil.
De combinatie van de avondklok en de bezoekbeperking kan naar mijn idee prima de R met 10% drukken, daar heb ik verder geen verstand van dus daar vertrouw ik op.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We hebben tal van maatregelen ingevoerd waarvan het effect statistisch niet hard te maken valt.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Om de doodeenvoudige reden dat die 10% statistisch niet hard te maken valt.
Maar die andere maatregelen tornen niet aan de grondwetquote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We hebben tal van maatregelen ingevoerd waarvan het effect statistisch niet hard te maken valt.
Niet volledig. We kunnen bijvoorbeeld niet de berekeningen hoe zij tot de huidige R komen e.d. reproduceren, omdat ze daar andere berekeningen voor gebruiken dan degene die openbaar zijn. Die willen ze niet delen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De data waarop die modellen gebaseerd zijn is gewoon openbaar. Daar kan iedereen zelf mee knutselen als die wil.
Behalve dan dat die literatuur niet de fijnmazigheid heeft om het verschil te maken tussen max. 1 en max. 2 thuis. Het is gewoon in zijn algemeenheid zo dat het beperken van het aantal bezoekers thuis helpt, ja. Maar die artikel gaan naar mijn weten niet over het verschil tussen 1 en 2 bezoekers, op dat detailniveau kun je gewoon geen uitspraken doen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:32 schreef chratnox het volgende:
De literatuur die ook door het RIVM aangehaald wordt zegt alleen dat de bezoekbeperking een veel effectievere maatregel is dan de avondklok, ook omdat je door de avondklok een waterbedeffect kan krijgen (mensen die snel voor de avondklok elkaar nog opzoeken).
Hij zegt zelf van ja die 10% blabla laat maar zien met statistische onderbouwing, terwijl er in de eerste plaats helemaal geen solide onderbouwing is van die 10%.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Om de doodeenvoudige reden dat die 10% statistisch niet hard te maken valt.
De berekeningen zijn, voor zover ik weet, dezelfde als die in het paper van Wallinga et al. staan. Dat de meesten niet bij machte zijn (incluis ikzelf) om zo'n paper te doorgronden is een tweede ding.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet volledig. We kunnen bijvoorbeeld niet de berekeningen hoe zij tot de huidige R komen e.d. reproduceren, omdat ze daar andere berekeningen voor gebruiken dan degene die openbaar zijn. Die willen ze niet delen.
Oftewel, we kunnen onze eigen conclusie eraan verbinden, maar we kunnen niet controleren hoe het RIVM tot zijn conclusie is gekomen.
En dat lijkt me een perfecte manier om de effectiviteit van de avondklok versus bezoekbeperking te meten. Op dit moment gaat het alleen niet verder dan: "We kunnen ze niet los van elkaar zien" en even later: "Maar als we ze los van elkaar zien komt het door de avondklok" zonder verdere cijfermatige onderbouwing.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat die literatuur niet de fijnmazigheid heeft om het verschil te maken tussen max. 1 en max. 2 thuis. Het is gewoon in zijn algemeenheid zo dat het beperken van het aantal bezoekers thuis helpt, ja. Maar die artikel gaan naar mijn weten niet over het verschil tussen 1 en 2 bezoekers, op dat detailniveau kun je gewoon geen uitspraken doen.
Daarnaast zou je met het BCO kunnen zien hoeveel contacten mensen thuis hadden. Daaruit kun je een gerede schatting maken hoeveel mensen werkelijk de bezoekersregel handhaven.
En jij vraagt van anderen dit wel te doen als ze kritiek hebben op bepaalde dingen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We hebben tal van maatregelen ingevoerd waarvan het effect statistisch niet hard te maken valt.
Heb je bron van dit stuk, lees graag de rest ookquote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:17 schreef trein2000 het volgende:
Jullie raden nooit wat de NCTV opschrijft:
[ afbeelding ]
Ik zeg niks.
Alleen er is een verschil tussen iets kunnen kwantificeren en een verwachting.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat lijkt me een perfecte manier om de effectiviteit van de avondklok versus bezoekbeperking te meten. Op dit moment gaat het alleen niet verder dan: "We kunnen ze niet los van elkaar zien" en even later: "Maar als we ze los van elkaar zien komt het door de avondklok" zonder verdere cijfermatige onderbouwing.
Wat jij nu noemt als onderbouwing is al sterker dan wat de afgelopen periode gedaan is met betrekking tot de avondklok.
Joh, als je gewoon wat losse flarden plaatst hoef je met mij geen serieuze discussie te verwachten. Daarvoor zijn er genoeg anderen hier.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En jij vraagt van anderen dit wel te doen als ze kritiek hebben op bepaalde dingen.
https://www.rijksoverheid(...)tukken-21-maart-2021quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je bron van dit stuk, lees graag de rest ook
Klopt trouwens wel met mijn observaties en onderbuikgevoel
Dus eigenlijk is het probleem vooral de oudere generatie :pquote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:17 schreef trein2000 het volgende:
Jullie raden nooit wat de NCTV opschrijft:
[ afbeelding ]
Ik zeg niks.
Best practice Covid-19 stylequote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen er is een verschil tussen iets kunnen kwantificeren en een verwachting.
Het verschil tussen evidence-based en evidence-informed.
Evidence-based kun je redelijkerwijs vaststellen wat ongeveer het effect is van de combinatie.
Evidence-informed kun je redelijkerwijs een vermoeden hebben van welke van de twee de grootste bijdrage levert.
Ja hier begaat je logica wel echt een flinke error hoorquote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarom is de hele avondklok uiterst discutabel maar onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet moet het maar kunnen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij zegt zelf van ja die 10% blabla laat maar zien met statistische onderbouwing, terwijl er in de eerste plaats helemaal geen solide onderbouwing is van die 10%.
Wat een draak van een powerpoint, waarom zou je een powerpoint maken en daarin alle tekst als afbeelding plaatsen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)tukken-21-maart-2021
Normaal gesproken begin je met evidence-informed en beweeg je richting evidence-based. Je toetst je modellen tenslotte aan de werkelijkheid om je modellen bij te schaven.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen er is een verschil tussen iets kunnen kwantificeren en een verwachting.
Het verschil tussen evidence-based en evidence-informed.
Evidence-based kun je redelijkerwijs vaststellen wat ongeveer het effect is van de combinatie.
Evidence-informed kun je redelijkerwijs een vermoeden hebben van welke van de twee de grootste bijdrage levert.
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja hier begaat je logica wel echt een flinke error hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |