abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198658806
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik lees hier anders behoorlijk wat commentaar van mensen die zelfs de 10% in twijfel trekken. En dat is mijn verbazing, geen van die commentaren levert een inhoudelijke kritiek (c.q. op statistische gronden waarom die 10% niet zou kloppen).
De bewijslast ligt bij degenen die de avondklok invoeren. Die 10% is ook niet van de avondklok alleen maar samen met de 1 bezoekersregel.
Alpha kenny one
pi_198658828
quote:

[..]

Ik lees hier anders behoorlijk wat commentaar van mensen die zelfs de 10% in twijfel trekken. En dat is mijn verbazing, geen van die commentaren levert een inhoudelijke kritiek (c.q. op statistische gronden waarom die 10% niet zou kloppen).
Om de doodeenvoudige reden dat die 10% statistisch niet hard te maken valt.
pi_198658829
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198658834
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De data waarop die modellen gebaseerd zijn is gewoon openbaar. Daar kan iedereen zelf mee knutselen als die wil.
Punt is dat je daar dus niet zo veel mee kan op die manier, wat ook in het artikel van FTM staat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198658840
quote:

[..]

De combinatie van de avondklok en de bezoekbeperking kan naar mijn idee prima de R met 10% drukken, daar heb ik verder geen verstand van dus daar vertrouw ik op.

De literatuur die ook door het RIVM aangehaald wordt zegt alleen dat de bezoekbeperking een veel effectievere maatregel is dan de avondklok, ook omdat je door de avondklok een waterbedeffect kan krijgen (mensen die snel voor de avondklok elkaar nog opzoeken).

Het RIVM geeft daarop als motivatie dat de bezoekbeperking minder goed opgevolgd wordt, dus het effect komt door de avondklok. Daar heb ik moeite mee. Stel dat van die 10% 90% door de bezoekbeperking komt en 10% door de avondklok, dan drukt de avondklok de R met 0,01 en niet met 0,1. Stel dat de bezoekbeperking 40% doet en de avondklok 60%, dan drukt de avondklok de R met 0,06.
pi_198658846
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

We hebben tal van maatregelen ingevoerd waarvan het effect statistisch niet hard te maken valt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_198658858
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

We hebben tal van maatregelen ingevoerd waarvan het effect statistisch niet hard te maken valt.
Maar die andere maatregelen tornen niet aan de grondwet
Alpha kenny one
pi_198658867
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De data waarop die modellen gebaseerd zijn is gewoon openbaar. Daar kan iedereen zelf mee knutselen als die wil.
Niet volledig. We kunnen bijvoorbeeld niet de berekeningen hoe zij tot de huidige R komen e.d. reproduceren, omdat ze daar andere berekeningen voor gebruiken dan degene die openbaar zijn. Die willen ze niet delen.

Oftewel, we kunnen onze eigen conclusie eraan verbinden, maar we kunnen niet controleren hoe het RIVM tot zijn conclusie is gekomen.
pi_198658884
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:32 schreef chratnox het volgende:
De literatuur die ook door het RIVM aangehaald wordt zegt alleen dat de bezoekbeperking een veel effectievere maatregel is dan de avondklok, ook omdat je door de avondklok een waterbedeffect kan krijgen (mensen die snel voor de avondklok elkaar nog opzoeken).
Behalve dan dat die literatuur niet de fijnmazigheid heeft om het verschil te maken tussen max. 1 en max. 2 thuis. Het is gewoon in zijn algemeenheid zo dat het beperken van het aantal bezoekers thuis helpt, ja. Maar die artikel gaan naar mijn weten niet over het verschil tussen 1 en 2 bezoekers, op dat detailniveau kun je gewoon geen uitspraken doen.

Daarnaast zou je met het BCO kunnen zien hoeveel contacten mensen thuis hadden. Daaruit kun je een gerede schatting maken hoeveel mensen werkelijk de bezoekersregel handhaven.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_198658894
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Hij zegt zelf van ja die 10% blabla laat maar zien met statistische onderbouwing, terwijl er in de eerste plaats helemaal geen solide onderbouwing is van die 10%. :')
pi_198658911
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Niet volledig. We kunnen bijvoorbeeld niet de berekeningen hoe zij tot de huidige R komen e.d. reproduceren, omdat ze daar andere berekeningen voor gebruiken dan degene die openbaar zijn. Die willen ze niet delen.

Oftewel, we kunnen onze eigen conclusie eraan verbinden, maar we kunnen niet controleren hoe het RIVM tot zijn conclusie is gekomen.
De berekeningen zijn, voor zover ik weet, dezelfde als die in het paper van Wallinga et al. staan. Dat de meesten niet bij machte zijn (incluis ikzelf) om zo'n paper te doorgronden is een tweede ding.

Daarnaast kan iedereen zelf een reproductiegetal berekenen. Vervolgens kun je concluderen wat het effect ongeveer was sinds de avondklok in gegaan is.
pi_198658916
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Behalve dan dat die literatuur niet de fijnmazigheid heeft om het verschil te maken tussen max. 1 en max. 2 thuis. Het is gewoon in zijn algemeenheid zo dat het beperken van het aantal bezoekers thuis helpt, ja. Maar die artikel gaan naar mijn weten niet over het verschil tussen 1 en 2 bezoekers, op dat detailniveau kun je gewoon geen uitspraken doen.

Daarnaast zou je met het BCO kunnen zien hoeveel contacten mensen thuis hadden. Daaruit kun je een gerede schatting maken hoeveel mensen werkelijk de bezoekersregel handhaven.
En dat lijkt me een perfecte manier om de effectiviteit van de avondklok versus bezoekbeperking te meten. Op dit moment gaat het alleen niet verder dan: "We kunnen ze niet los van elkaar zien" en even later: "Maar als we ze los van elkaar zien komt het door de avondklok" zonder verdere cijfermatige onderbouwing.

Wat jij nu noemt als onderbouwing is al sterker dan wat de afgelopen periode gedaan is met betrekking tot de avondklok.
pi_198658918
quote:

[..]

En jij vraagt van anderen dit wel te doen als ze kritiek hebben op bepaalde dingen. :')
  dinsdag 23 maart 2021 @ 22:37:28 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198658925
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:17 schreef trein2000 het volgende:
Jullie raden nooit wat de NCTV opschrijft:
[ afbeelding ]
Ik zeg niks.
Heb je bron van dit stuk, lees graag de rest ook

Klopt trouwens wel met mijn observaties en onderbuikgevoel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198658937
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

En dat lijkt me een perfecte manier om de effectiviteit van de avondklok versus bezoekbeperking te meten. Op dit moment gaat het alleen niet verder dan: "We kunnen ze niet los van elkaar zien" en even later: "Maar als we ze los van elkaar zien komt het door de avondklok" zonder verdere cijfermatige onderbouwing.

Wat jij nu noemt als onderbouwing is al sterker dan wat de afgelopen periode gedaan is met betrekking tot de avondklok.
Alleen er is een verschil tussen iets kunnen kwantificeren en een verwachting.

Het verschil tussen evidence-based en evidence-informed.

Evidence-based kun je redelijkerwijs vaststellen wat ongeveer het effect is van de combinatie.
Evidence-informed kun je redelijkerwijs een vermoeden hebben van welke van de twee de grootste bijdrage levert.
pi_198658953
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En jij vraagt van anderen dit wel te doen als ze kritiek hebben op bepaalde dingen. :')
Joh, als je gewoon wat losse flarden plaatst hoef je met mij geen serieuze discussie te verwachten. Daarvoor zijn er genoeg anderen hier.
pi_198658956
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Heb je bron van dit stuk, lees graag de rest ook

Klopt trouwens wel met mijn observaties en onderbuikgevoel
https://www.rijksoverheid(...)tukken-21-maart-2021
zie email 27 oktober
pi_198658962
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:17 schreef trein2000 het volgende:
Jullie raden nooit wat de NCTV opschrijft:
[ afbeelding ]
Ik zeg niks.
Dus eigenlijk is het probleem vooral de oudere generatie :p
  dinsdag 23 maart 2021 @ 22:39:49 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198658975
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Evidence-based kun je redelijkerwijs vaststellen wat ongeveer het effect is van de combinatie.
Evidence-informed kun je redelijkerwijs een vermoeden hebben van welke van de twee de grootste bijdrage levert.
Best practice Covid-19 style :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 23 maart 2021 @ 22:40:32 #95
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_198658991
quote:

[..]

Ja hier begaat je logica wel echt een flinke error hoor
Makkelijk eerste
pi_198658994
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hij zegt zelf van ja die 10% blabla laat maar zien met statistische onderbouwing, terwijl er in de eerste plaats helemaal geen solide onderbouwing is van die 10%. :')
Daarom is de hele avondklok uiterst discutabel maar onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet moet het maar kunnen.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 22:41:08 #97
22565 asco
Los in deze tent
pi_198659016
quote:
Wat een draak van een powerpoint, waarom zou je een powerpoint maken en daarin alle tekst als afbeelding plaatsen. 8)7

Op welke pagina stond dit, en in welk van de twee documenten? :)
pi_198659039
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Normaal gesproken begin je met evidence-informed en beweeg je richting evidence-based. Je toetst je modellen tenslotte aan de werkelijkheid om je modellen bij te schaven.

Het RIVM wil overigens de data over sampling/sequencing niet openbaar maken. Het antwoord is: "De surveillance data bevatten privacygevoelige informatie. Die kan en mag het RIVM niet openbaar maken of zomaar afgeven" (bron: FTM)

Dit op basis van de motie van FVD en Denk om alle modellen openbaar te maken. Jij en ik kunnen bijvoorbeeld niet berekenen hoe het precies met de sequencing zit op basis van data, want die wordt niet gedeeld. Die data is juist de data die het belangrijkst is geweest in de discussie over de avondklok.
pi_198659044
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ja hier begaat je logica wel echt een flinke error hoor
Waarvan akte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')