abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198659457
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik ben fan van geen enkele maatregel, maar ze zijn nodig.
En de meeste maatregelen zijn gewoon nuttig en nodig.

Dingen als de scholen openen die direct besmettingshaarden zijn is gewoon achterlijk.
Van een avondklok of mondkapjes wordt geen mens slechter.

En de hele wereld oranje is gewoon zo simplistisch.
Landen waar gewoon geen Corona is zijn ineens gevaarlijke gebieden?
Pas onderscheidingsvermogen toe qua codes per land.
Landen waar het slecht gaat moet het oranje zijn, niet bv Nieuw-Zeeland.

En je moet geen zuipvakanties of een cruise hebben. Maar je kunt prima gewoon er even tussenuit.
Ik ga er vanuit dat je een bron hebt voor de scholen die direct besmettingshaarden worden, of is dit onderbuik?

Avondklok: Die discussie hebben we al 's eerder gehad, en jouw conclusie was toen dat mensen die last van de avondklok hebben mentaal niet sterk zijn, dus die ga ik maar niet meer aan met je. Ik ben het er in elk geval niet mee eens.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 maart 2021 @ 23:10:22 #127
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_198659461
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De vorige persconferentie was op 8 maart, de twee weken daarvoor was het aantal besmettingen vrij stabiel en ook het aantal ziekenhuisopnames. Het is pas sinds de laatste twee weken dat het weer echt aan het oplopen is. In dit geval zeg ik: het zal inderdaad toeval zijn.
Beetje een kort door de bocht stuk van NRC inderdaad. Makkelijk scoren.

Behalve dat deel over prikken. Ik vind ook serieus dat wij hier maar niet goed op gang komen. Iedere keer is er weer iets aan de hand, maar dat geldt eigenlijk voor een groot deel van EU......
pi_198659470
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:08 schreef chratnox het volgende:
Het FTM artikel over de avondklok van afgelopen week noemde er een aantal. Jaap Goudsmit, Ron Fouchier etc.
Ik vind het eerlijk gezegd een matig, veel te gekleurd artikel. Vooral erg eenzijdige kritiek.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 23 maart 2021 @ 23:12:11 #129
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198659490
quote:

[..]

Dat is jouw waarheid.

Stop met het beslissen voor anderen waar ze wel of geen last van hebben.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 23 maart 2021 @ 23:12:12 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198659492
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat je een bron hebt voor de scholen die direct besmettingshaarden worden, of is dit onderbuik?

Avondklok: Die discussie hebben we al 's eerder gehad, en jouw conclusie was toen dat mensen die last van de avondklok hebben mentaal niet sterk zijn, dus die ga ik maar niet meer aan met je. Ik ben het er in elk geval niet mee eens.
Ik zat te zoeken naar mobiel mensen blokkeren maar kan het niet vinden }:|
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198659499
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd een matig, veel te gekleurd artikel. Vooral erg eenzijdige kritiek.
Dag mag je uiteraard vinden. Ik vond het vooral verfrissend om 'de andere kant' eens te horen. De kant die vrij weinig belicht wordt. Over 't algemeen zijn het vooral doemprofeten d(naast OMT leden) ie overal uitgenodigd worden.
pi_198659510
quote:

[..]

Ik ben fan van geen enkele maatregel, maar ze zijn nodig.
En de meeste maatregelen zijn gewoon nuttig en nodig.

Dingen als de scholen openen die direct besmettingshaarden zijn is gewoon achterlijk.

En de hele wereld oranje is gewoon zo simplistisch.
Landen waar gewoon geen Corona is zijn ineens gevaarlijke gebieden?
Pas onderscheidingsvermogen toe qua codes per land.
Landen waar het slecht gaat moet het oranje zijn, niet bv Nieuw-Zeeland.

En je moet geen zuipvakanties of een cruise hebben. Maar je kunt prima gewoon er even tussenuit.
Dus exact zoals galantis zegt, omdat de maatregelen jou zo uitkomen. Er is wel degelijk een grote groep mensen die slechter wordt van een avondklok. Om nog maar te zwijgen van het effect dat kinderen niet naar school kunnen. Dat jij het probleem niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is.
pi_198659518
Ondertussen is volgens de presentatie van Van Dissel bij het Catshuisoverleg inmiddels 90-95% Britse variant hier. De R daarvan is 1.18 [1.14–1.22], van de oude variant 0.88 [0.81–0.96].

Eerlijk, zonder die andere varianten hadden we nu gewoon lachend op het terras gezeten. Voor de fun zou het interessant zijn om te kijken waar we nu zouden zitten zonder die Britse variant, maar ik vrees dat het huilen met de pet op is.

Ik denk dat we zonder overdrijven onder de 500 positieve testen per dag zouden zitten.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_198659541
Ook interessant:

pi_198659547
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Ondertussen is volgens de presentatie van Van Dissel bij het Catshuisoverleg inmiddels 90-95% Britse variant hier. De R daarvan is 1.18 [1.14–1.22], van de oude variant 0.88 [0.81–0.96].

Eerlijk, zonder die andere varianten hadden we nu gewoon lachend op het terras gezeten. Voor de fun zou het interessant zijn om te kijken waar we nu zouden zitten zonder die Britse variant, maar ik vrees dat het huilen met de pet op is.

Ik denk dat we zonder overdrijven onder de 500 positieve testen per dag zouden zitten.
Dat is toch ook weer een schatting? De resultaten van sequencing zijn telkens nergens te vinden.
pi_198659552
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. We lezen in de media alleen ongeveer wat de overheid "dicteert" via de tamtam
Ik vond het een zeer fijn artikel wat eens de andere kant belicht van zaken door door te vragen en informatie los proberen te krijgen, wat andere media meestal niet doen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 maart 2021 @ 23:17:26 #137
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198659565
quote:

De nieuwe variant verdringt de oude ook, dat effect moet je niet onderschatten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198659576
quote:

En dan ben ik gelijk benieuwd wat we als land gedaan zouden hebben als denBritse variant meteen de eerste uitbraak zou hebben veroorzaakt. Hadden we dan wel code zwart geaccepteerd? Kan het me lastig voorstellen. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat we anderhalf jaar aan harde lockdown hadden geaccepteerd.
zie email 27 oktober
pi_198659579
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja dat zegt ie toch?
zie email 27 oktober
pi_198659588
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We gaan allemaal dood. Deal with it.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 maart 2021 @ 23:19:44 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198659592
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat zegt ie toch?
Nee? Ik bedoel echt dat we zonder de Britse variant sowieso een hogere n hadden voor de Italiaanse.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198659611
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:16 schreef _serial_ het volgende:
We lezen in de media alleen ongeveer wat de overheid "dicteert" via de tamtam
Ik vind dat selectiebias. Er staan echt tal van artikelen in diverse kranten waarin het beleid zeer kritisch belicht wordt...

Dit gaat alleen al over het niet opengooien van het hoger onderwijs:
https://www.parool.nl/ned(...)rt-te-lang~b183aef1/
https://www.volkskrant.nl(...)pt-op-meer~b721338f/
https://www.nporadio1.nl/(...)oronapersconferentie
https://www.volkskrant.nl(...)ndklok-weg~b1c86ea5/
https://punt.avans.nl/202(...)ing-hoger-onderwijs/
https://www.parool.nl/ams(...)-onderwijs~b4d51819/
https://www.advalvas.vu.n(...)hoger-onderwijs-open
pi_198659619
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:03 schreef galantis het volgende:

Erg benieuwd hoe jij het zou vinden als iemand tegen jou tekeer zou gaan over dat jij onverantwoord bezig bent door straks te gaan afreizen naar een land zodra dat geel is geworden.
De codes zijn niet relevant in hoe gevaarlijk een reis is en de risico's in besmettingen.

Openen scholen bv wel.
Of met teveel mensen zijn, geen afstand houden etc.
pi_198659625
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. We lezen in de media alleen ongeveer wat de overheid "dicteert" via de tamtam
Ik vond het een zeer fijn artikel wat eens de andere kant belicht van zaken door door te vragen en informatie los proberen te krijgen, wat andere media meestal niet doen.
En het zou meer moeten. Waarom heeft Fouchier nog nooit bij Op1 gezeten? Er zit gewoon een vreemde wisselwerking tussen kabinet, OMT, media en samenleving welke ik niet helemaal kan duiden.

Ze noemen de media niet voor niets 'the fourth power'. Ze scheppen als het ware ook een werkelijkheid voor de mensen. Ik moet eens McLuhan lezen denk ik.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198659636
quote:

[..]

En dan ben ik gelijk benieuwd wat we als land gedaan zouden hebben als denBritse variant meteen de eerste uitbraak zou hebben veroorzaakt. Hadden we dan wel code zwart geaccepteerd? Kan het me lastig voorstellen. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat we anderhalf jaar aan harde lockdown hadden geaccepteerd.
Als we dan in hetzelfde tempo hadden gereageerd hadden we waarschijnlijk niets te accepteren. 30% besmettelijker is 30% meer IC-opnames. We zaten op 1400, dan hadden we op 1820 gekomen, boven de maximale capaciteit.

Overigens hadden we in maart nog een R van 0,7. +30% = 0,91. Waarschijnlijk hadden we dan langer nodig gehad om te versoepelen in de zomer.
pi_198659638
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:03 schreef DireStraits7 het volgende:

Nieuw-Zeeland staat op oranje, omdat je daar niet binnenkomt, niet omdat het daar zo gevaarlijk is.
Ze zetten de hele wereld op oranje.
Ongeacht het gevaar of het wel of niet binnenkomen.
Ze nemen op dit moment geen landen apart dus tja.
pi_198659652
Ook interessant:

Het openen van HO én(!) terrassen lijkt nauwelijks effect te hebben.
pi_198659662
quote:

[..]

Dan zouden we echt innovatief geweest zijn. Mensen worden innovatief in crisistijd, maar de corona crisis is bij lange na nog niet een dusdanige grote crisis.

Enige wat we gefixt hebben zijn de vaccins, maar voor de rest zijn we na een jaar niks opgeschoten of hebben we echt wat nieuws geleerd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198659664
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wellicht heb je het nieuws gemist al vrij snel na de opening?
Dat er regelmatig besmettingshaarden op scholen zijn.
Zie alleen al de gigantische stijgingen in die leeftijdsgroepen.

Nee, dat verwoord je verkeerd.
Je kunt wel last hebben van de avondklok. We hadden het over mensen die daardoor depri worden.

Niemand vindt de maatregelen leuk.
Maar overlast slaat nergens op.
Je kunt prima leven zonder er echt problemen van te hebben na 9 uur na buiten te kunnen. Daar word je leven niet anders van.
pi_198659678
En over perspectief gesproken:

Die groene 'piek' na 1 juni bevalt mij wel. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')