abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198659053
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat een draak van een powerpoint, waarom zou je een powerpoint maken en daarin alle tekst als afbeelding plaatsen. 8)7

Op welke pagina stond dit, en in welk van de twee documenten? :)
Death by Powerpoint. Een welbekend fenomeen in de consultancywereld.

Slide 3 van 'maatregelensheets besluitvorming':
"De RIVM modellen laten zien dat de IC-bezetting in april waarschijnlijk zal toenemen naar 1500-2400 (afhankelijk van het effect van vaccinatie)"

Dat lees ik als: Als vaccinatie heel succesvol is is het 1500, als vaccinatie niet succesvol is is het 2400.

Dat is wel een zeer fikse groei, vind je ook niet?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2021 22:48:38 ]
pi_198659064
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat een draak van een powerpoint, waarom zou je een powerpoint maken en daarin alle tekst als afbeelding plaatsen. 8)7

Op welke pagina stond dit, en in welk van de twee documenten? :)
Maatschappelijk beeld en uitvoeringstoets, pagina vier, linkerkolom, derde punt van onderen.
zie email 27 oktober
pi_198659068
quote:
Lekker man, gaan we hier ook nog wel zien _O_

Vondelpark een paar weken geleden was maar een klein voorproefje
pi_198659090
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:
Dit op basis van de motie van FVD en Denk om alle modellen openbaar te maken. Jij en ik kunnen bijvoorbeeld niet berekenen hoe het precies met de sequencing zit op basis van data, want die wordt niet gedeeld. Die data is juist de data die het belangrijkst is geweest in de discussie over de avondklok.
Waarom zou het RIVM met andere data modelleren dan de data die ze ook in hun dagelijkse csv-bestanden zetten? Ik kan me hooguit voorstellen dat hun analyse wat fijnmaziger zijn, omdat ze meer op detailniveau kunnen analyseren. Maar ik denk niet dat het voor de berekening van het reproductiegetal veel uitmaakt of je geanonimiseerde data gebruikt (zoals ze rapporteren), of de data op patiëntniveau.

Maar goed, los daarvan:
1. De modelleringsunit is ervoor aangesteld om dit soort berekeningen te maken. En natuurlijk kunnen zij fout zitten en het zou fijn zijn als er experts mee kijken, maar wat heeft het voor zin als men er hier aan twijfelt?

2. Gegeven dat we er toch niet achter gaan komen of het aan de avondklok of bezoekersregeling ligt, waarom zouden we die gok überhaupt nemen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_198659092
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik lees hier anders behoorlijk wat commentaar van mensen die zelfs de 10% in twijfel trekken. En dat is mijn verbazing, geen van die commentaren levert een inhoudelijke kritiek (c.q. op statistische gronden waarom die 10% niet zou kloppen).
Ik ben van 'mening' dat de avondklok wel degelijk het veronderstelde effect sorteert. Desalniettemin blijf ik principieel tegen, en vind ik de effectiviteit eigenlijk niet zo bijster interessant en relevant.
I'll give you something to do
pi_198659115
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maatschappelijk beeld en uitvoeringstoets, pagina vier, linkerkolom, derde punt van onderen.
Ben overigens wel benieuwd of het relatief is.

Iemand die van 100 verplaatsingen naar 30 gaat neemt meer af dan iemand die van 10 naar 5 gaat.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_198659163
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom zou het RIVM met andere data modelleren dan de data die ze ook in hun dagelijkse csv-bestanden zetten? Ik kan me hooguit voorstellen dat hun analyse wat fijnmaziger zijn, omdat ze meer op detailniveau kunnen analyseren. Maar ik denk niet dat het voor de berekening van het reproductiegetal veel uitmaakt of je geanonimiseerde data gebruikt (zoals ze rapporteren), of de data op patiëntniveau.

Maar goed, los daarvan:
1. De modelleringsunit is ervoor aangesteld om dit soort berekeningen te maken. En natuurlijk kunnen zij fout zitten en het zou fijn zijn als er experts mee kijken, maar wat heeft het voor zin als men er hier aan twijfelt?

2. Gegeven dat we er toch niet achter gaan komen of het aan de avondklok of bezoekersregeling ligt, waarom zouden we die gok überhaupt nemen?
Goede vragen.

1. Er zijn voldoende daadwerkelijke virologen en epidemiologen die ook hun vraagtekens hebben bij de cijfers. Die ontneem je nu ook de kans om het te controleren. In een open democratie is alle data die gebruikt is om tot een conclusie te komen beschikbaar. Of degene die het wil controleren nu een zolderkamerviroloog of een daadwerkelijke viroloog is is niet relevant.

2. Omdat je af wil van een punt waarop je denkt dat het effect heet naar een punt waarop je weet welk effect het heeft. Lijkt me cruciaal om maatregelen af te bouwen, maar ook voor de toekomst bij een potentieel toekomstige pandemie. Oftewel, ga het onderzoeken en ga ermee experimenteren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2021 22:52:48 ]
pi_198659228
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat punt over de jongeren: Altijd weer die kutjongeren, beetje het beeld wat mensen van ze hebben verpesten door zich wel aan de maatregelen te houden. Beetje ouderen in een kwaad daglicht zetten alsof die zich nergens aan houden.

Zullen we deze screenshotten? Volgende keer dat iemand zegt dat het de schuld van de jongeren is plaatsen we dit screenshot.
pi_198659239
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat punt over de jongeren: Altijd weer die kutjongeren, beetje het beeld wat mensen van ze hebben verpesten door zich wel aan de maatregelen te houden. Beetje ouderen in een kwaad daglicht zetten alsof die zich nergens aan houden.

Zullen we deze screenshotten? Volgende keer dat iemand zegt dat het de schuld van de jongeren is plaatsen we dit screenshot.
Ik had dezelfde gedachte. Is die onzin discussie ook gelijk dood.
zie email 27 oktober
pi_198659253
quote:
Het zal toeval zijn maar een week ná de door Rutte gewonnen verkiezingen, klinkt het anders: de coronamaatregelen blijven van kracht tot 20 april.
Zo. Die zit. Het is de NRC ook opgevallen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)ik-tempo-op-a4036978
zie email 27 oktober
pi_198659263
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:02 schreef Jed1Gam het volgende:

Zelfs gebieden waar nauwelijks corona is zijn oranje. Terwijl je daar veiliger zit dan Nederland zelf.
Yep precies. Nieuw-Zeeland waar ze geen besmettingen hebben en bij 1 geval alles compleet dichtgooien is zelfs oranje xD.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:03 schreef Drekkoning het volgende:

En met de huidige vaccinatiesnelheid heb je minder kans op besmetting in het buitenland deze zomer :D

Dus hoe meer vakantiegangers, hoe lager de R.
Ja idd.
En met alle regels waar je je aan moet houden.
Buiten al die negatieve testen die je moet aantonen.
pi_198659266
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zo. Die zit. Het is de NRC ook opgevallen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)ik-tempo-op-a4036978
Ik kijk wel uit naar Wilders die weer lekker gaat foeteren, van der Staaij die roert waar het zeer doet en Marijnissen die emotioneel wordt. Wordt een leuke dag morgen.
pi_198659269
quote:

[..]

Stuk verder op. “Het gevoel van urgentie moet terug in het Catshuis”. Aanrader.
zie email 27 oktober
pi_198659288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Stuk verder op. “Het gevoel van urgentie moet terug in het Catshuis”. Aanrader.
Uit het stuk:

quote:
Terwijl elke prik telt. Uit Britse cijfers, waar in 100 dagen tijd ruim 25 miljoen volwassenen één keer zijn ingeënt, blijkt dat het aantal Covid-19-patiënten dat in het ziekenhuis belandde met 85 tot 90 procent daalden toen 30 procent van de bevolking (de kwetsbaarste groep) was gevaccineerd.
Oftewel, kappen met die voorraad, gewoon prikken.
pi_198659297
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kijk wel uit naar Wilders die weer lekker gaat foeteren, van der Staaij die roert waar het zeer doet en Marijnissen die emotioneel wordt. Wordt een leuke dag morgen.
Daarom is het zo jammer dat de persco al geweest is voor de ministerraad en van Dissel geweest zijn.
Vuurwerk vooraf is altijd beter.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198659304
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:
1. Er zijn voldoende daadwerkelijke virologen en epidemiologen die ook hun vraagtekens hebben bij de cijfers.
Ben wel benieuwd naar die bronnen.

quote:
Of degene die het wil controleren nu een zolderkamerviroloog of een daadwerkelijke viroloog is is niet relevant.
Dat vind ik wel. Het nadeel van statistiek is juist dat je moet weten wat je doet, voordat je conclusies trekt. Vrijwele iedere dataset kun je in je eigen voordeel uitleggen.

quote:
2. Omdat je af wil van een punt waarop je denkt dat het effect heet naar een punt waarop je weet welk effect het heeft. Lijkt me cruciaal om maatregelen af te bouwen, maar ook voor de toekomst bij een potentieel toekomstige pandemie. Oftewel, ga het onderzoeken en ga ermee experimenteren.
Eens, en als je genoeg teruggaat vind je tal van berichten van mij waarin ik gepleit heb voor meer regionale experimenten om de effecten van regels uit te testen, maar dat punt zijn we inmiddels ruimschoots voorbij. Er is niet genoeg speelruimte om nu nog te gaan experimenteren. De risico's zijn daarvoor, naar mijn mening, te groot.
pi_198659307
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:06 schreef galantis het volgende:

[..]

Veilig omdat dat jou goed uitkomt, ja.
Let wel, ik heb er zelf ook niets mee dat de halve wereld mekaar op oranje zet.
Maar het lijkt er stiekem een beetje op dat jij alleen fan bent van maatregelen die vooral jou niet treffen.
Ik ben fan van geen enkele maatregel, maar ze zijn nodig.
En de meeste maatregelen zijn gewoon nuttig en nodig.

Dingen als de scholen openen die direct besmettingshaarden zijn is gewoon achterlijk.
Van een avondklok of mondkapjes wordt geen mens slechter.

En de hele wereld oranje is gewoon zo simplistisch.
Landen waar gewoon geen Corona is zijn ineens gevaarlijke gebieden?
Pas onderscheidingsvermogen toe qua codes per land.
Landen waar het slecht gaat moet het oranje zijn, niet bv Nieuw-Zeeland.

En je moet geen zuipvakanties of een cruise hebben. Maar je kunt prima gewoon er even tussenuit.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 23:01:59 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198659321
quote:
Dank!

Goede stukken zijn dat, hele duidelijke taal en hele duidelijke impact beschrijvingen

Benieuwd hoe dit aan de kant geschoven wordt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198659336
quote:

[..]

De vorige persconferentie was op 8 maart, de twee weken daarvoor was het aantal besmettingen vrij stabiel en ook het aantal ziekenhuisopnames. Het is pas sinds de laatste twee weken dat het weer echt aan het oplopen is. In dit geval zeg ik: het zal inderdaad toeval zijn.
pi_198659339
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik ben fan van geen enkele maatregel, maar ze zijn nodig.
En de meeste maatregelen zijn gewoon nuttig en nodig.

Dingen als de scholen openen die direct besmettingshaarden zijn is gewoon achterlijk.
Van een avondklok of mondkapjes wordt geen mens slechter.

En de hele wereld oranje is gewoon zo simplistisch.
Landen waar gewoon geen Corona is zijn ineens gevaarlijke gebieden?
Pas onderscheidingsvermogen toe qua codes per land.
Landen waar het slecht gaat moet het oranje zijn, niet bv Nieuw-Zeeland.

En je moet geen zuipvakanties of een cruise hebben. Maar je kunt prima gewoon er even tussenuit.
Erg benieuwd hoe jij het zou vinden als iemand tegen jou tekeer zou gaan over dat jij onverantwoord bezig bent door straks te gaan afreizen naar een land zodra dat geel is geworden.
I'll give you something to do
pi_198659345
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:01 schreef Molo het volgende:

[..]

Dank!

Goede stukken zijn dat, hele duidelijke taal en hele duidelijke impact beschrijvingen

Benieuwd hoe dit aan de kant geschoven wordt.
Ik kijk niet eens meer die persconferenties. Ik volg de media en ik lees die stukken.
zie email 27 oktober
pi_198659354
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:57 schreef bianconeri het volgende:
Yep precies. Nieuw-Zeeland waar ze geen besmettingen hebben en bij 1 geval alles compleet dichtgooien is zelfs oranje xD.
Nieuw-Zeeland staat op oranje, omdat je daar niet binnenkomt, niet omdat het daar zo gevaarlijk is.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 23:06:14 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198659389
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik kijk niet eens meer die persconferenties. Ik volg de media en ik lees die stukken.
Ik lees ze meestal op woensdag, want dan ben ik soort van vrij.
Maar is idd een heel ander verhaal altijd/meestal dan de persco's

Wat een gelul vanavond weer, brrrrr
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198659390
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198659426
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar die bronnen.
Het FTM artikel over de avondklok van afgelopen week noemde er een aantal. Jaap Goudsmit, Ron Fouchier etc.

quote:
Dat vind ik wel. Het nadeel van statistiek is juist dat je moet weten wat je doet, voordat je conclusies trekt. Vrijwele iedere dataset kun je in je eigen voordeel uitleggen.
Dat klopt, maar dat betekent niet dat je mensen de kans om het uit te pluizen moet ontnemen.

quote:
Eens, en als je genoeg teruggaat vind je tal van berichten van mij waarin ik gepleit heb voor meer regionale experimenten om de effecten van regels uit te testen, maar dat punt zijn we inmiddels ruimschoots voorbij. Er is niet genoeg speelruimte om nu nog te gaan experimenteren. De risico's zijn daarvoor, naar mijn mening, te groot.
Ik bedoel ook niet om te experimenteren met avondklok eraf/alles open oid hè. Ik heb het erover dat er meer gedegen onderzoek gedaan moet worden naar de effectiviteit van de avondklok als maatregel, los van de bezoekbeperking. Wat je net noemde met BCO was al een goede eerste stap naar mijn mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')