abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 09:35:48 #1
236264 crew  capricia
pi_198630211

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 09:37:09 #2
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198630222
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Door de maatregelen raken zij nu ook minder besmet. Als 1% in het ziekenhuis zou komen (fictief percentage, het gaat om het rekenvoorbeeld) en door de maatregelen raken maar 100 mensen besmet, dan heb je 1 opname. Als je dus de maatregelen loslaat en er 10.000 mensen besmet raken, heb je dus 100 opnames. Toch?
Mmmm klinkt op zich logisch hoe je het nu schetst ja. Al zullen er wel veel meer variabelen meespelen zoals vatbaarheid (de ene 40er is veel fitter dan de andere), eventuele bescherming door eerdere besmettingen en ga zo maar door. Dus dat percentage een op een doorrekenen zal niet opgaan in de praktijk denk ik.

Neemt niet weg dat je denk ik wel gelijk hebt betreft een hoger aantal opnames indien maatregelen losgelaten worden ja.
pi_198630230
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:35 schreef capricia het volgende:

[..]

En die ouderen hebben in de zomer wel een vaccinatiebewijs. Dus die kunnen op vakantie.
Is goed voor de economie.
Kijk nu eens, een mod die een beetje het vuurtje aan het opstoken is :)
  maandag 22 maart 2021 @ 09:38:47 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198630245
@capricia als je het serieus wil hebben over manieren om onderwijsachterstanden in te halen dan meld je je maar, maar op deze manier kan ik er niet veel mee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 22 maart 2021 @ 09:39:30 #5
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198630251
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Dacht meer dat dan de 1 op 1 aandacht goed zou zijn voor de leerlingen met een achterstand.
Maar jouw idee lijkt me ook prima.
Als we toch niet op vakantie naar het buitenland kunnen, is het slim om van een nood een deugd te maken.
Ja, ik zou er persoonlijk niet echt voor in zijn. :')
Maar ben wel van mening alles of niets.

En voor kinderen met een onveilig thuis klinkt het leuk, maar dan ook geen school.
Dan zie ik liever iets als een opvang waar ze aan vrijetijdsbesteding kunnen doen.
Gewoon de bso dus :P
pi_198630254
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Of we nu wel of niet 60+ isoleren, ik ben bang dat ze wel gelijk krijgt.
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 09:39:53 #7
5428 crew  miss_sly
pi_198630259
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mmmm klinkt op zich logisch hoe je het nu schetst ja. Al zullen er wel veel meer variabelen meespelen zoals vatbaarheid (de ene 40er is veel fitter dan de andere), eventuele bescherming door eerdere besmettingen en ga zo maar door. Dus dat percentage een op een doorrekenen zal niet opgaan in de praktijk denk ik.

Neemt niet weg dat je denk ik wel gelijk hebt betreft een hoger aantal opnames indien maatregelen losgelaten worden ja.
Natuurlijk is het niet zo simpel als de rekensom die ik maak, maar het idee is wel dat het dus gemakkelijker mis gaat met de grote getallen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198630264
Mona Keijzer heeft corona :o
https://www.telegraaf.nl/c/1449777272/
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 09:40:34 #9
236264 crew  capricia
pi_198630271
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Die kant gaan we toch op nu?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 09:42:09 #10
Dick Laurent Is Dead
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 09:42:20 #11
5428 crew  miss_sly
pi_198630295
Overigens postte @George_of_the_Jungle dit filmpje gisteren in een ander topic, en ik vond het echt een heel fijn, verhelderend filmpje, dus ik kopieer het ook even hierheen.

quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 15:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit filmpje is ook wel verhelderend.
pi_198630310
Gelukkig was ik even een weekendje andere dingen doen (lees: klussen bij mijn oude lui)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198630312
quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:42 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Jeetje.
Het is inmiddels eerder een kunst géén corona te hebben gehad :P
I'll give you something to do
pi_198630313
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:39 schreef spoilert het volgende:

[..]

Of we nu wel of niet 60+ isoleren, ik ben bang dat ze wel gelijk krijgt.
Kijk, dat er niks gaat veranderen, wat er hier ook besproken wordt... dat is wel duidelijk. De koers is "alles dicht" en eenrichtingssolidariteit en dat blijft zo tot eind mei. Mogelijk nog een lekkere trap na dat als je niet gevaccineerd bent dat je dan ergens niet heen kan of moet prutsen met testbewijzen.

Maar dat neemt niet weg dat je het hier toch over een andere koers kan hebben.
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 09:43:59 #15
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198630315
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Die kant gaan we toch op nu?
Ik vrees er ook voor. Ik denk ook niet dat daar een goede oplossing voor bestaat. De mensen die gevaccineerd zijn binnen houden omdat het anders 'niet eerlijk' is, is ook niet echt een oplossing. Alles wat je vrij kan laten is goed voor zowel de maatschappij als de economie.

Ik vind het ook jammer dat ik waarschijnlijk achteraan sta in de rij voor een vaccinatie en ik mijn zomervakantie ook wel op mn buik kan schrijven, maar t is niet anders. Het is ook raar om te zeggen dat anderen niet mogen, omdát ik niet mag
pi_198630333
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:43 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ik vrees er ook voor. Ik denk ook niet dat daar een goede oplossing voor bestaat. De mensen die gevaccineerd zijn binnen houden omdat het anders 'niet eerlijk' is, is ook niet echt een oplossing. Alles wat je vrij kan laten is goed voor zowel de maatschappij als de economie.

Ik vind het ook jammer dat ik waarschijnlijk achteraan sta in de rij voor een vaccinatie en ik mijn zomervakantie ook wel op mn buik kan schrijven, maar t is niet anders. Het is ook raar om te zeggen dat anderen niet mogen, omdát ik niet mag
Hoezo is dat raar, dat is precies wat er nu ook gebeurt?
pi_198630339
quote:

[..]

Waarom jíj niet zou mogen, dát is de vraag die gesteld dient te worden. Om een groep te beschermen die dan al gevaccineerd is? :?
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 09:46:16 #18
Dick Laurent Is Dead
pi_198630345
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:43 schreef galantis het volgende:

[..]

Meldt zich!

SPOILER
pi_198630350
quote:

[..]

Geen corona hier *O*
  maandag 22 maart 2021 @ 09:47:34 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198630359
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:40 schreef StephanL het volgende:
nu de rest van volendam nog
  maandag 22 maart 2021 @ 09:48:01 #21
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_198630363
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zal wel snel volgen dan.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_198630364
quote:

[..]

Ik zit al een jaar binnen om die kwetsbare te beschermen, fine, maar het is wat mij betreft niet te verkopen dat iemand met een vaccin naar benidorm of de kroeg of whatever mag als ik nog maanden moet wachten tot ik een prik gehad heb.

Wat mij betreft gelden versoepelingen voor iedereen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 09:48:32 #23
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198630371
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:45 schreef galantis het volgende:

[..]

Waarom jíj niet zou mogen, dát is de vraag die gesteld dient te worden. Om een groep te beschermen die dan al gevaccineerd is? :?
Waarschijnlijk omdat als je het onder de minder kwetsbare groep vrij rond laat gaan het ook niet goed gaat met de zorg, aangezien het dan zo snel gaat. En er dan heel veel extra risico's op mutaties zijn. Maargoed, ik ben geen viroloog, dus ik hoop dat ze die beslissing niet aan mij laten :s)
pi_198630374
quote:

[..]

Volendam heeft al bijna groepsimmuniteit. :+
pi_198630376
quote:

[..]

En dan ook groepsimmuniteit bereiken net zoals (hopelijk) Urk _O_
pi_198630378
quote:

[..]

Geen Corona hier, in familiekring niet, in vriendenkring niet *O*

Ken alleen 1 bekend geval van een vrouw van een collega die in de zorg werkt.
pi_198630379
quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Meldt zich!

SPOILER
Join the club!
SPOILER
  maandag 22 maart 2021 @ 09:49:57 #28
346939 Janneke141
pi_198630392
quote:

[..]

Je denkfout (die trouwens heel veel mensen maken) is dat jij en ik nog binnen zouden moeten blijven als de risicogroepen in voldoende mate gevaccineerd zijn. Als die mogen, dan mag de rest ook. Heb je heul geen vaccinatiepaspoort voor nodig.
pi_198630401
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:48 schreef noodgang het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat als je het onder de minder kwetsbare groep vrij rond laat gaan het ook niet goed gaat met de zorg, aangezien het dan zo snel gaat. En er dan heel veel extra risico's op mutaties zijn. Maargoed, ik ben geen viroloog, dus ik hoop dat ze die beslissing niet aan mij laten :s)
Vorig jaar gingen we ook gewoon naar het buitenland op vakantie, als ik mij goed herinner.
Als je dat toestaat is de door jou geschetste situatie - nl. 'vrij rond laten gaan' - niet noodzakelijkerwijs een logisch gevolg.
pi_198630402
twitter
pi_198630403
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je denkfout (die trouwens heel veel mensen maken) is dat jij en ik nog binnen zouden moeten blijven als de risicogroepen in voldoende mate gevaccineerd zijn. Als die mogen, dan mag de rest ook. Heb je heul geen vaccinatiepaspoort voor nodig.
En waarom zou dat een denk fout zijn?
pi_198630406
Denk ga ff een corona test doen, niks in Leiden te boeken, maar minimaal naar Zaandam :')
Laat dan maar weer.
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 09:51:54 #33
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198630408
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is toch geen denkfout? Als de risicogroepen zijn gevaccineerd is het alsnog niet verstandig om het virus ongeremd rond te laten gaan
pi_198630409
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Het wordt steeds minder _O- Evenals de politie ‘s avonds op de weg.
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 09:52:44 #35
5428 crew  miss_sly
pi_198630421
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:43 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Kijk, dat er niks gaat veranderen, wat er hier ook besproken wordt... dat is wel duidelijk. De koers is "alles dicht" en eenrichtingssolidariteit en dat blijft zo tot eind mei. Mogelijk nog een lekkere trap na dat als je niet gevaccineerd bent dat je dan ergens niet heen kan of moet prutsen met testbewijzen.

Maar dat neemt niet weg dat je het hier toch over een andere koers kan hebben.
Ik snap niet waarom sommigen, zoals jij, het constant hebben over eenrichtingssolidariteit.

Als ik een definitie van Wiki pak, wordt het als volgt uitgelegd:

Solidariteit is het bewustzijn dat alhoewel individuen verschillende taken, interesses en waarden hebben, de orde en samenhang van de maatschappij afhangt van het elkaar kunnen vertrouwen voor het uitvoeren van die specifieke taken. Dit houdt in dat individuen inzien dat het verdedigen of het verder helpen van andermans belangen uiteindelijk in het belang van het individu zelf is. Het kan daarmee bijdragen aan de sociale cohesie.

Ik ben het er onmiddellijk mee eens dat er gekeken moet worden naar andere manieren om er nu mee om te gaan, maar ik snap die focus op die solidariteit die maar één richting uit gaat niet zo. Ten eerste is het niet zo dat 60+ al die maatregelen oplegt aan 60-. Dat doet het kabinet en dat kun je deze mensen dus niet verwijten. Ten tweede is dat toch wat een samenleving is: voor en met elkaar zorgen voor elkaar. Dat er het een en ander op aan te merken is en dat er zaken niet helemaal goed gingen al voor deze crisis, lijkt me duidelijk, maar dat betekent toch niet dat 60+ nu de schuld is van alles wat er maar mis is en gaat?
  maandag 22 maart 2021 @ 09:52:51 #36
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198630425
quote:
4s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:51 schreef Leonos het volgende:
Denk ga ff een corona test doen, niks in Leiden te boeken, maar minimaal naar Zaandam :')
Laat dan maar weer.
Gewoon bellen. Afstand is wel overdreven maar als je belt krijg je betere opties, waar je misschien even op moet wachten maar goed.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198630428
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:51 schreef StephanL het volgende:

[..]

Het wordt steeds minder _O- Evenals de politie ‘s avonds op de weg.
In mijn gemeente zijn er pas 4 uitgeschreven sinds het beging van den avondklok. :P
  maandag 22 maart 2021 @ 09:53:29 #38
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198630435
quote:
4s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:51 schreef Leonos het volgende:
Laat dan maar weer.
Soms moet je een paar keer refreshen dan krijg je wel ineens opties dichtbij.
  maandag 22 maart 2021 @ 09:54:02 #39
346939 Janneke141
pi_198630441
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:51 schreef noodgang het volgende:

[..]

Dat is toch geen denkfout? Als de risicogroepen zijn gevaccineerd is het alsnog niet verstandig om het virus ongeremd rond te laten gaan
Oh, gaan we maar weer eens op sjouw met de doelpalen?
pi_198630446
quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Meldt zich!

SPOILER
Had mezelf vorig jaar in quarantaine gezet. Tot ik na een week de briljante ingeving kreeg om mijn hooikoortsmedicatie te nemen.
Was met een uurtje genezen :D
  maandag 22 maart 2021 @ 09:54:23 #41
298315 SacreCoeur
pi_198630447
quote:

[..]

Ik ken nog steeds niemand die corona heeft gehad. ;(
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 09:56:00 #42
Dick Laurent Is Dead
pi_198630469
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:54 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Verklaart dus waarom er nog lang geen sprake is van groepsimmuniteit. Zoveel mensen die het niet gehad hebben, én vrijwel niemand kennen die het gehad heeft.
pi_198630490
quote:

[..]

Ik sinds gisteren eentje. Ken meer mensen die al gevaccineerd zijn :)
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 09:58:57 #44
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198630496
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh, gaan we maar weer eens op sjouw met de doelpalen?
Nee, het doel blijft precies hetzelfde. Met het ongeremd los laten gaan van het virus onder de minder kwetsbare groepen zal de zorg waarschijnlijk óók overbelast worden, al is het alleen maar vanwege de absurd hoge aantallen die je dan ineens krijgt. Tevens is de kans op mutaties veel groter wanneer er veel meer overdrachten plaatsvinden en met een beetje pech heb je dan geen zak meer aan het hele vaccineren.
Dus het doel is precies hetzelfde. De risicoanalyse is misschien iets anders

Overigens zit er een hele hoop tussen verplicht thuiszitten en onbeperkt alles loslaten gelukkig :) En ik heb ook mijn bedenkingen bij maatregelen en vind ze enorm kut.
  maandag 22 maart 2021 @ 09:59:08 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198630502
Hou vol en was uw handen eraf.
  maandag 22 maart 2021 @ 09:59:41 #46
346939 Janneke141
pi_198630509
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:58 schreef noodgang het volgende:

[..]

Nee, het doel blijft precies hetzelfde. Met het ongeremd los laten gaan van het virus onder de minder kwetsbare groepen zal de zorg waarschijnlijk óók overbelast worden, al is het alleen maar vanwege de absurd hoge aantallen die je dan ineens krijgt. Tevens is de kans op mutaties veel groter wanneer er veel meer overdrachten plaatsvinden en met een beetje pech heb je dan geen zak meer aan het hele vaccineren.
Er is niets wat daarop wijst, al zullen de voorstanders van segregatie het wel zo brengen.
pi_198630517
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom sommigen, zoals jij, het constant hebben over eenrichtingssolidariteit.

Als ik een definitie van Wiki pak, wordt het als volgt uitgelegd:

Solidariteit is het bewustzijn dat alhoewel individuen verschillende taken, interesses en waarden hebben, de orde en samenhang van de maatschappij afhangt van het elkaar kunnen vertrouwen voor het uitvoeren van die specifieke taken. Dit houdt in dat individuen inzien dat het verdedigen of het verder helpen van andermans belangen uiteindelijk in het belang van het individu zelf is. Het kan daarmee bijdragen aan de sociale cohesie.

Ik ben het er onmiddellijk mee eens dat er gekeken moet worden naar andere manieren om er nu mee om te gaan, maar ik snap die focus op die solidariteit die maar één richting uit gaat niet zo. Ten eerste is het niet zo dat 60+ al die maatregelen oplegt aan 60-. Dat doet het kabinet en dat kun je deze mensen dus niet verwijten. Ten tweede is dat toch wat een samenleving is: voor en met elkaar zorgen voor elkaar. Dat er het een en ander op aan te merken is en dat er zaken niet helemaal goed gingen al voor deze crisis, lijkt me duidelijk, maar dat betekent toch niet dat 60+ nu de schuld is van alles wat er maar mis is en gaat?
Nou ja, denk alleen al eens aan:
- de one size fits all maatregelen, nooit is er eens aan gedacht om wat meer maatwerk te doen
- alles voor kinderen kon zonder blikken of blozen dicht gaan
- kwetsbaren uurtje in de supermarkt was altijd optioneel, alleen al de suggestie dat je zei dat je beter geen boodschappen kon doen op zaterdag als kwetsbare was discriminatie
- pensioenregels die op magische wijze werden aangepast om korten te voorkomen
- vaccinatiepaspoort deze zomer (effectief eigenlijk alleen voor 60+)
pi_198630524
twitter

Treffend
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 10:01:25 #49
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198630526
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er is niets wat daarop wijst, al zullen de voorstanders van segregatie het wel zo brengen.
Er zijn verdomd weinig mensen waarvoor segregatie een doel is. Het kan een bijwerking zijn van de situatie waarin we nu eenmaal inzitten.
pi_198630538
twitter

Ook heel erg waar.
pi_198630545
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

- de one size fits all maatregelen, nooit is er eens aan gedacht om wat meer maatwerk te doen
- kwetsbaren uurtje in de supermarkt was altijd optioneel, alleen al de suggestie dat je zei dat je beter geen boodschappen kon doen op zaterdag als kwetsbare was discriminatie
- per poststemmen
- extra stemdagen, waarvan gesuggereerd werdt dat die voor de oudere waren.
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 10:03:36 #52
Dick Laurent Is Dead
pi_198630552
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:02 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Ook heel erg waar.
Zijn de treinen weer vol ja? Ik neem nooit OV haha. Maar stond dus wel afgelopen weekend op een zaterdag ff in de file. Dat zegt dan ook wel weer genoeg. :P
pi_198630553
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:58 schreef noodgang het volgende:

[..]

Niemand had het over ongeremd.
En als 15 maanden corona rond laten gaan er al niet voor zorgt dat vaccins niet meer werken dan is de waarschijnlijkheid dat dat in deze periode nog gaat gebeuren belachelijk klein.
Focussen op mutaties is me pas een sterk staaltje doelpalen verschuiven. Stel je voor, die ene extra besmetting!
  maandag 22 maart 2021 @ 10:04:42 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198630563
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:01 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Treffend
de eerste tweet niet echt
  maandag 22 maart 2021 @ 10:04:58 #55
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198630565
quote:
[ twitter ]

Treffend
Ben er ook wel achter gekomen dat ik dus niet geschikt ben voor een reis naar Mars, 2 jaar met een vaste groep opgesloten zitten trek ik dus echt niet. ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 22 maart 2021 @ 10:05:10 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198630568
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Zijn de treinen weer vol ja? Ik neem nooit OV haha. Maar stond dus wel afgelopen weekend op een zaterdag ff in de file. Dat zegt dan ook wel weer genoeg. :P
Ikea weer open?
pi_198630569
quote:

[..]

Ja daar klaagde het OMT vorige week al over.

Ik zie in elk geval vanuit mijn huis de horde met mensen steeds groter worden.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:05:27 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198630573
quote:

[..]

Het aantal reisbewegingen is gewoon gigantisch. Maar in Den Haag doen ze net alsof die paar uurtjes na 21u het verschil gaan maken. De cijfers lopen ook gewoon weer op dus vertel mij maar waar die winst dan zit.
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 10:05:47 #59
Dick Laurent Is Dead
pi_198630579
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef galantis het volgende:

[..]

En als 15 maanden corona rond laten gaan er al niet voor zorgt dat vaccins niet meer werken dan is de waarschijnlijkheid dat dat in deze periode nog gaat gebeuren belachelijk klein.
Focussen op mutaties is me pas een sterk staaltje doelpalen verschuiven. Stel je voor, die ene extra besmetting!
Daarnaast is al meermaals in het nieuws gebracht dat bestaande vaccins redelijk makkelijk ge-tweaked kunnen worden om eventuele mutaties te lijf te gaan. Dus zelfs als dat zou gebeuren is de oplossing redelijk snel voorhanden.
pi_198630585
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef spoilert het volgende:

[..]

- per poststemmen
- extra stemdagen, waarvan gesuggereerd werdt dat die voor de oudere waren.
Tevens bepaalde maatregelen (avondklok met name, maar ook de alcoholverkoop en wat andere tijdsgerelateerde dingetjes) die vooral de werkende mens treffen. Ja, als je toch al de hele dag de tijd hebt voor je boodschappen en bezoeken kan ik me voorstellen dat je er niet zo'n last van ondervindt.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:06:15 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198630586
quote:
[ twitter ]

Ook heel erg waar.
Het wordt ook niet heel erg gestimuleerd door de overheid om thuis te werken...

Belastingvoordeel, reiskostenvergoeding door laten lopen, vergoeding voor spullen thuis, andere stimulerende beleidszaken of regelingen.... Nope.
En ook geen echte druk op werkgevers.

Tsja, wat wil je dan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198630588
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

de eerste tweet niet echt
Ik bedoelde de interstellar, maar dan heb ik de verkeerde gelinkt.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:06:22 #63
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198630590
quote:
[ twitter ]

Ook heel erg waar.
Tot zover het fabeltje dat er na corona substantieel meer thuisgewerkt wordt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 10:06:35 #64
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198630592
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het meevalt. Mutaties meenemen in een risicoanalyse is wat mij betreft geen 'doelpalen verschuiven'. Hoe uitgekotst de term ook is, nét iets teveel risico nemen zorgt voor exponentiële groei. Dan gaat het echt heel snel. En daar hoort ook het risico op mutaties bij.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:07:04 #65
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198630601
quote:
14s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:05 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Daarnaast is al meermaals in het nieuws gebracht dat bestaande vaccins redelijk makkelijk ge-tweaked kunnen worden om eventuele mutaties te lijf te gaan. Dus zelfs als dat zou gebeuren is de oplossing redelijk snel voorhanden.
En alle mutaties tot nu toe lijken geen problemen op te leveren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 10:07:30 #66
Dick Laurent Is Dead
pi_198630606
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Werkt al een jaar thuis :W

(maar werk voor een hogeschool, dus ja.... overheid :+ )
pi_198630608
quote:
[ twitter ]

Ook heel erg waar.
Ik zou dan ook liever zien dat daar op gehandhaafd wordt ipv een avondklok.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 22 maart 2021 @ 10:07:51 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198630613
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

dat gaat echt wel een blijvertje zijn hoor, zeker bij de grotere bedrijven
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 maart 2021 @ 10:08:28 #69
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_198630620
quote:

Vorig jaar 9 familieleden van een schoonzus van me (omdat ze al die maatregelen nergens voor nodig vonden :') - 2 overleden)
Twee maanden geleden vriendin (werkte in de zorg, door onvoldoende beschermingsmiddelen :X ) en haar man.
En nu haar vader en zijn vrouw.
Plus onlangs een andere vriendin die in de zorg werkt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 22 maart 2021 @ 10:10:26 #70
14505 OProg
A Life in Music
pi_198630642
quote:
[ twitter ]

Ook heel erg waar.
Ik heb het hier al een paar keer eerder neergezet en blijf het herhalen.

Als je geen functie hebt waar je echt op kantoor moet zitten maar dan gewoon roept 'ik mag niet thuiswerken van mijn baas' terwijl je je wel druk maakt om besmettingen moet je echt eens in de spiegel gaan kijken.

En je misschien eens af moet vragen zo na dertien maanden wat nu de toegevoegde waarde van je functie is als blijkbaar op kantoor het rond de koffieautomaat rondlopen een belangrijk deel van de waarde is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 22 maart 2021 @ 10:11:21 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198630656
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

We gaan het zien, maar zelfs tijdens corona met zware maatregelen gaan steeds meer mensen gewoon weer naar werk.

Zal vast voor een aantal bedrijven een blijvertje zijn, maar een grote meerderheid zit na corona gewoon weer elke dag in de auto op weg naar de cubicle.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 22 maart 2021 @ 10:13:35 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198630687
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

We gaan het zien, maar zelfs tijdens corona met zware maatregelen gaan steeds meer mensen gewoon weer naar werk.

Zal vast voor een aantal bedrijven een blijvertje zijn, maar een grote meerderheid zit na corona gewoon weer elke dag in de auto op weg naar de cubicle.
ik denk toch dat het niet meer fulltime kantoor wordt, uiteraard wel een paar dagen van de week om feeling te houden.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:13:51 #73
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198630689
quote:
82s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:10 schreef OProg het volgende:

[..]

Als je geen functie hebt waar je echt op kantoor moet zitten maar dan gewoon roept 'ik mag niet thuiswerken van mijn baas' terwijl je je wel druk maakt om besmettingen moet je echt eens in de spiegel gaan kijken.

En je misschien eens af moet vragen zo na dertien maanden wat nu de toegevoegde waarde van je functie is als blijkbaar op kantoor het rond de koffieautomaat rondlopen een belangrijk deel van de waarde is.
Ik werk sinds een maand weer volledig op kantoor. Voornamelijk omdat ik het thuis echt niet meer trok. Van de +-30 man die daar normaal zouden zitten zijn dat er nu zo’n 10. Ook vrijwel allemaal sinds kort pas.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 22 maart 2021 @ 10:14:00 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198630693
quote:

[..]

Ik heb behoorlijk wat conflicten inmiddels meegemaakt via Teams en dat is toch echt aanzienlijk makkelijker op te lossen en ook te voorkomen trouwens door af en toe rond die koffieautomaat of in de wandelgang of aan de bar te staan met die personen/organisaties.

Los nog van 'gewoon' als mens menselijk contact nodig hebben.

Je hebt voor het grootste gedeelte best gelijk hoor maar het maakt het wel erg simpel zo en onvolledig
  maandag 22 maart 2021 @ 10:14:10 #75
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198630694
quote:

[..]

Schoonzus en zwager hebben het gehad. Gelukkig helemaal hersteld.
(Un)masking for the greater good.
pi_198630699
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als het sociale leven weer normaal door gaat kan ik mij wel voorstellen dat het fijn is voor mensen om 3 dagen per week thuis te werken. Als alles stil staat, je niet naar de kroeg of uit kunt is het wel fijn om 5 dagen per week op de zaak te zijn. Zo zou het voor mij in ieder geval zijn.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:14:41 #77
298315 SacreCoeur
pi_198630701
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:58 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik sinds gisteren eentje. Ken meer mensen die al gevaccineerd zijn :)
Die ken ik ook niet.
De opa en oma van schoonbroer (90+ en onderliggende klachten) zijn nog niet gevaccineerd hier.
Mijn ouders 60+ ook niet.
pi_198630719
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:45 schreef galantis het volgende:

[..]

/Hugo mode
Omdat als we de maatregelen loslaten de besmettingen weer oplopen, en ondanks dat percentage van <40 dat in het ziekenhuis/ic terecht komt weliswaar klein is, dat zijn wel grote aantallen als we de besmettingen laten oplopen.

Om de ondernemers weer te kunnen laten ondernemen nadat ze zo lang dicht zijn.

Om de mensen die al heel hun leven hebben gewerkt/in het laatste levensfase zitten nog wat plezier te gunnen.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:16:05 #79
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198630726
quote:
14s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:05 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Binnen zes weken, toch? Maar dan moet het in nog geproduceerd etc. worden. Maar idd, het is heel fijn dat het zo snel aangepast kan worden.
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 10:16:22 #80
Dick Laurent Is Dead
pi_198630729
quote:

[..]

Als ik even terug mag kijken naar mijn eigen situatie waarbij ik dus wél verplicht thuiswerk al een jaar zo'n beetje (net als de rest van mijn hele afdeling ICT) kan ik het volgende concluderen:

Voordelen:
- Het kan gewoon gemakkelijk, indien je dus werk doet wat zich vooral op een computer afspeelt.
- Grootste voordeel is nog steeds het skippen van de reistijd! Half 9 beginnen betekent, indien je niet iemand bent die perse een uur wilt douchen en in de badkamer bezig is, rond 8 uur rustig je bed uitrollen. _O_

Nadelen:
- Discipline opbrengen wordt wel lastiger. Je raakt soms makkelijk afgeleid.... Echter, als ik dan weer terug kijk naar de "normale" kantoor tijd van vroegah... Toen werd je ook honderdmiljoen keer per dag afgeleid door pratende collega's, mensen die langs je bureau lopen en daar vlakbij een overleg gaan houden etc. Allemaal prikkels die afleiding geven. Dus in dat opzicht, ben je écht zoveel productiever op kantoor? Kweet het niet...
- Het sociale aspect van mensen niet fysiek zien. Dat is voor velen toch wel een dingetje ja.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:16:27 #81
14505 OProg
A Life in Music
pi_198630731
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

In de IT is het al een stuk gebruikelijker maar zelfs bij semi-overheidsklanten gaat het er over om inderdaad op een andere manier te gaan werken. Want wat is nu precies het nut van maandag om acht uur met zijn allen in de file te staan om vervolgens met zijn allen een laptop om half 9 open te klappen?

Dan kan je veel beter met je tijd om gaan. Meetings zo plannen dat de tijd nuttig gebruikt kan worden en dagen om gewoon voor jezelf aan output te werken thuis te doen. Plannen en op die manier ook tijd over te houden om te reizen. En ik merk bij mezelf dat ik soms wel even wat langer bezig ben - tijd die ik normaal in de auto zou zitten - om wat dingen af te maken. Dus efficiënt gezien schieten mijn klanten er zelfs nog wel wat mee op zo. :+
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 10:17:04 #82
5428 crew  miss_sly
pi_198630742
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er zijn weinig voorstanders van segegratie. Het is heel naar om dat telkens zo in de discussie te framen.

Als je kunt rekenen, kun je ook berekenen dat er wel iets is dat erop wijst dat grote aantallen besmettingen ook leidt tot grotere aantallen ziekenhuisopnames. Ook uit de groep die nu nauwelijk in het ziekenhuis komt.

Zoals 100% van 50 IC bedden bezet door 60- geen probleem is, is 1% van 100.000 ineens wél mogelijk een probleem.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:17:50 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198630756
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:16 schreef Celestien het volgende:

[..]

Binnen zes weken, toch? Maar dan moet het in nog geproduceerd etc. worden. Maar idd, het is heel fijn dat het zo snel aangepast kan worden.
Hoe gek het ook klinkt, zodra de mutatie bekend is, is het echt een dag of paar dagen werk om vaccin aan te passen.

De productie erna is meeste werk

Tests enzo hoeft het niet állemaal meer door zoals initiële vaccin. Zoals de griepprik elk jaar met de mutaties omgaat zeg maar, dat kan heel snel op de markt gebracht worden
  maandag 22 maart 2021 @ 10:18:56 #84
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198630768
quote:

[..]

Ergens snap ik dat wel. Je vraagt mensen al een jaar in vooral thuis te blijven. Men zal wel denken: het houdt eens op.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:19:31 #85
14505 OProg
A Life in Music
pi_198630778
quote:
14s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:13 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik werk sinds een maand weer volledig op kantoor. Voornamelijk omdat ik het thuis echt niet meer trok. Van de +-30 man die daar normaal zouden zitten zijn dat er nu zo’n 10. Ook vrijwel allemaal sinds kort pas.
Daar kan je wat van vinden maar ik vind de argumentatie dan nog net wat beter. Je zit met minder mensen op kantoor omdat je anders niet vooruit komt thuis omdat het blijkbaar niet lekker werkt.

Misschien niet het beste om in een pandemie te doen, maar goed.

Dat vind ik nog wat anders dat alleen maar op kantoor zitten met zijn allen elke dag terwijl je er helemaal niet wil zijn maar het dan wegveegt met 'Ja, maar ik kan niet anders want we moeten van de baas".
  maandag 22 maart 2021 @ 10:20:07 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198630786
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn weinig voorstanders van segegratie. Het is heel naar om dat telkens zo in de discussie te framen.

Als je kunt rekenen, kun je ook berekenen dat er wel iets is dat erop wijst dat grote aantallen besmettingen ook leidt tot grotere aantallen ziekenhuisopnames. Ook uit de groep die nu nauwelijk in het ziekenhuis komt.

Zoals 100% van 50 IC bedden bezet door 60- geen probleem is, is 1% van 100.000 ineens wél mogelijk een probleem.
wat wordt bedoeld met segregatie? Als het is dat 60+ de huidige regels moet volgen en de rest wat meer vrijheid krijgt ben ik wel voor
  maandag 22 maart 2021 @ 10:20:16 #87
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198630788
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:18 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ergens snap ik dat wel. Je vraagt mensen al een jaar in vooral thuis te blijven. Men zal wel denken: het houdt eens op.
Onbegrijpelijk, wat is nu de moeite om het nog even 2-3 weken vol te houden 8)7
  maandag 22 maart 2021 @ 10:20:53 #88
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198630798
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoe gek het ook klinkt, zodra de mutatie bekend is, is het echt een dag of paar dagen werk om vaccin aan te passen.

De productie erna is meeste werk

Tests enzo hoeft het niet állemaal meer door zoals initiële vaccin. Zoals de griepprik elk jaar met de mutaties omgaat zeg maar, dat kan heel snel op de markt gebracht worden
Ja, het is zeker een positieve ontwikkeling. Ik zou niet verbaasd zijn als we misschien nog een keer extra moeten komen opdraven voor een nieuwe vaccinatie ivm een mutatie. Hopelijk laat dat nog even op zich wachten.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:21:23 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198630804
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:20 schreef zalkc het volgende:

[..]

Half jaartje volhouden nog, kom op! Samen ^O^
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 10:21:23 #90
5428 crew  miss_sly
pi_198630805
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

- eens, er zou meer oog moeten zijn voor maatwerk. Overigens zijn er heel veel ouderen die dat ook vinden, en kun je hen niet verwijten dat het er niet is. Zij maken het beleid niet.
- niet helemaal eens. Ja, er is veel gesloten (geweest) en niet alles leek even logisch of noodzakelijk. Er was echter ook heel veel onduidelijkheid.
- de suggestie is prima, het ouderen verwijten is een brug te ver.
- heeft niet direct met corona te maken
- vaccinatie wel, maar met testen ook mogelijk, dus niet alleen voor 60+ Maar dan nog is het niet iets dat je hen kunt verwijten, zij maken dat beleid niet. En zou jij er geen begruik van maken als het binnen jouw mogelijkheden zou liggen?

Zoals gezegd, ik vind het verwijt van eenrichtingssolidariteit gebrekkig. Het is niet dat de ouderen waartegen geageerd wordt dit allemaal bekokstoofd hebben en vinden dat de rest van de bevolking maar naar hun pijpen moet dansen.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:22:02 #91
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198630815
quote:

[..]

Beetje naïef dit :)
  maandag 22 maart 2021 @ 10:22:05 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198630816
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:20 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ja, het is zeker een positieve ontwikkeling. Ik zou niet verbaasd zijn als we misschien nog een keer extra moeten komen opdraven voor een nieuwe vaccinatie ivm een mutatie. Hopelijk laat dat nog even op zich wachten.
De mogelijkheid is er zeker dat een booster of boosters nodig gaan zijn, maar is nu echt nog onduidelijk
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 10:22:08 #93
5428 crew  miss_sly
pi_198630817
quote:
[ twitter ]

Treffend
En tevens waarom isolatie van bepaalde groepen niet werkt :)
  maandag 22 maart 2021 @ 10:22:17 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198630820
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat wordt bedoeld met segregatie? Als het is dat 60+ de huidige regels moet volgen en de rest wat meer vrijheid krijgt ben ik wel voor
Ik zou het liever niet zien als een plicht of een regel, maar gewoon een dringend advies.

Maar 60-75 is vaak nog gewoon een hele mobiele groep met werk, sociale contacten etc dus dat wordt toch lastig in praktijk.
pi_198630824
Deze hadden jullie nog tegoed

Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld

Link: https://rivm.useless.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:

Link: https://rivm.useless.nl/cases.php

Aantal DON/DOO/DPL per dag

Link: https://rivm.useless.nl/dplperday.php

Datavertraging:

Link: https://rivm.useless.nl/vertraging.php

Datavertraging inmiddels +/- 1500 ouder dan 5 dagen

Dagelijks getest vs percentage positief:

Link: https://rivm.useless.nl/positief.php

Aantal positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijdperc.php

Leeftijdsverdeling en aantal bedden op verpleegafdeling:

Link: https://rivm.useless.nl/bedden.php

Leeftijdsverdeling en aantal bedden op IC

Link: https://rivm.useless.nl/beddenic.php
  maandag 22 maart 2021 @ 10:23:48 #96
346939 Janneke141
pi_198630842
quote:

[..]

Nee, de bedoeling is om het andersom te doen tegen de tijd dat het vaccineren ver genoeg gevorderd is. Zo solidair ben je wel, toch?
  maandag 22 maart 2021 @ 10:24:04 #97
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198630846
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:22 schreef Molo het volgende:

[..]

De mogelijkheid is er zeker dat een booster of boosters nodig gaan zijn, maar is nu echt nog onduidelijk
Idd. We kunnen alleen maar afwachten. Hopelijk gaan we snel de periode is waarin we weer iets meer mogen. :)
  maandag 22 maart 2021 @ 10:24:08 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198630848
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zou het liever niet zien als een plicht of een regel, maar gewoon een dringend advies.

Maar 60-75 is vaak nog gewoon een hele mobiele groep met werk, sociale contacten etc dus dat wordt toch lastig in praktijk.
ik begrijp wel dat het moeilijk is maar nog een maand of 3 doen wat we nu doen kan toch ook niet
  maandag 22 maart 2021 @ 10:24:28 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198630853
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En tevens waarom isolatie van bepaalde groepen niet werkt :)
Voor de langere termijn zéker niet nee
Voor een korte periode en onder duidelijke omstandigheden, zeker wel als dat proportioneel is
  maandag 22 maart 2021 @ 10:25:25 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198630866
quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:19 schreef OProg het volgende:

[..]

Daar kan je wat van vinden maar ik vind de argumentatie dan nog net wat beter. Je zit met minder mensen op kantoor omdat je anders niet vooruit komt thuis omdat het blijkbaar niet lekker werkt.

Misschien niet het beste om in een pandemie te doen, maar goed.

Dat vind ik nog wat anders dat alleen maar op kantoor zitten met zijn allen elke dag terwijl je er helemaal niet wil zijn maar het dan wegveegt met 'Ja, maar ik kan niet anders want we moeten van de baas".
Ik heb bijna een jaar volledig thuis gewerkt. De eerste 2-3 maanden werkte dat zelfs productiever dan op kantoor. Daarna ongeveer gelijkmatig maar zo ongeveer vanaf na de zomer zag je bij ons overal de productiviteit en betrokkenheid toch wel sterk dalen.

Als ik het op mijn eigen situatie betrok werd ik vooral een beetje gek van het gebrek aan dagelijks contact met mensen, helemaal omdat ik alleen woon natuurlijk. Zelfs het sporten met wat gewichten moest/moet nu in dezelfde ruimte als waar ik de hele week verblijf. Die koek is toch wel een keer op.

Dus snap wel dat het in de treinen steeds drukker wordt, de geest is al een tijdje uit de fles wat dat betreft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 22 maart 2021 @ 10:25:43 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198630869
Die isolatie van groepen is er nu ook al hè

Zorgmedewerkers die om de haverklap in quarantaine moeten, klassen en gezinnen die om de haverklap in quarantaine moeten
  maandag 22 maart 2021 @ 10:26:12 #102
14505 OProg
A Life in Music
pi_198630880
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Als ik even terug mag kijken naar mijn eigen situatie waarbij ik dus wél verplicht thuiswerk al een jaar zo'n beetje (net als de rest van mijn hele afdeling ICT) kan ik het volgende concluderen:

Voordelen:
- Het kan gewoon gemakkelijk, indien je dus werk doet wat zich vooral op een computer afspeelt.
- Grootste voordeel is nog steeds het skippen van de reistijd! Half 9 beginnen betekent, indien je niet iemand bent die perse een uur wilt douchen en in de badkamer bezig is, rond 8 uur rustig je bed uitrollen. _O_

Nadelen:
- Discipline opbrengen wordt wel lastiger. Je raakt soms makkelijk afgeleid.... Echter, als ik dan weer terug kijk naar de "normale" kantoor tijd van vroegah... Toen werd je ook honderdmiljoen keer per dag afgeleid door pratende collega's, mensen die langs je bureau lopen en daar vlakbij een overleg gaan houden etc. Allemaal prikkels die afleiding geven. Dus in dat opzicht, ben je écht zoveel productiever op kantoor? Kweet het niet...
- Het sociale aspect van mensen niet fysiek zien. Dat is voor velen toch wel een dingetje ja.
Vanwege dat sociale aspect is nu al het idee om het straks anders op te lossen. Dus niet om half 9 er te zijn maar eerst thuis te starten en buiten de file om te rijden en dagen thuis te pakken voor uitwerking en concentratie. :)

En dan te zorgen dat je er uiteraard wel bent op dagen in eindigen in een borrel. :+
  maandag 22 maart 2021 @ 10:26:56 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198630891
quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:26 schreef OProg het volgende:

[..]

Vanwege dat sociale aspect is nu al het idee om het straks anders op te lossen. Dus niet om half 9 er te zijn maar eerst thuis te starten en buiten de file om te rijden en dagen thuis te pakken voor uitwerking en concentratie. :)

En dan te zorgen dat je er uiteraard wel bent op dagen in eindigen in een borrel. :+
Lijkt me ideaal _O_
  maandag 22 maart 2021 @ 10:27:03 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198630892
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik begrijp wel dat het moeilijk is maar nog een maand of 3 doen wat we nu doen kan toch ook niet
Als het aan Den Haag ligt kan dat prima vrees ik.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:27:05 #105
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_198630893
quote:

[..]

2-3 weken?

_O-

Dan zijn er misschien, heel misschien wat lichte versoepelingen, maar dat is al bijna uitgesloten. Onbeperkt met de trein? Het zou me verbazen als dat in de herfst al kan.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:28:42 #106
346939 Janneke141
pi_198630915
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Jaap vindt van wel hoor. In zijn wereld kun je lockdowns eindeloos volhouden.
pi_198630919
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bron?
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 10:29:29 #108
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198630923
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

2-3 weken?

_O-

Dan zijn er misschien, heel misschien wat lichte versoepelingen, maar dat is al bijna uitgesloten. Onbeperkt met de trein? Het zou me verbazen als dat in de herfst al kan.
Als het de maatregelen niet zijn, dan zijn het wel de blaadjes die dan op het spoor liggen :P
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 10:29:40 #109
5428 crew  miss_sly
pi_198630924
quote:

[..]

Dat was niet de segregatie waar Janneke het over had.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:30:20 #110
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198630935
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Voor de langere termijn zéker niet nee
Voor een korte periode en onder duidelijke omstandigheden, zeker wel als dat proportioneel is
daarom, met een vaccinatie in het vooruitzicht zou het voor 60+ gewoon te doen moeten zijn dat nog even volhouden
  maandag 22 maart 2021 @ 10:30:29 #111
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198630937
quote:

[..]

Onzin :) kinderen worden nu massaal getest i.t.t. "eerder". Die drukken nu enorm op de besmettingscijfers. Niet op de IC/zkh opnames.

Als 90% van de geteste personen kinderen zijn waarvan 1% in het zkh terecht komt en 0,1 % op de IC dan boeien die cijfers toch totaal niet meer? Daarop stop met focussen op die besmettingscijfers. Kijk naar wie er besmet raakt, wie er in het zkh terecht komt en acteer daarop door EINDELIKK eens fatsoenlijk te gaan vaccineren. Met het huidige tempo schiet het allemaal niet op. Ik hoor en lees nog teveel dat het toch een ongecontroleerde toestand is :{ en als Hugo de Jonge z'n statements wil verwezenlijken dan moet er echt nog wel wat gebeuren.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:34:04 #112
346939 Janneke141
pi_198630987
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Bron?
De opeenvolgende OMT-adviezen.
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 10:35:12 #113
5428 crew  miss_sly
pi_198631001
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:30 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Onzin :) kinderen worden nu massaal getest i.t.t. "eerder". Die drukken nu enorm op de besmettingscijfers. Niet op de IC/zkh opnames.

Als 90% van de geteste personen kinderen zijn waarvan 1% in het zkh terecht komt en 0,1 % op de IC dan boeien die cijfers toch totaal niet meer? Daarop stop met focussen op die besmettingscijfers. Kijk naar wie er besmet raakt, wie er in het zkh terecht komt en acteer daarop door EINDELIKK eens fatsoenlijk te gaan vaccineren. Met het huidige tempo schiet het allemaal niet op. Ik hoor en lees nog teveel dat het toch een ongecontroleerde toestand is :{ en als Hugo de Jonge z'n statements wil verwezenlijken dan moet er echt nog wel wat gebeuren.
Nog een keer: als je de maatregelen volledig los zou laten en het virus onbeperkt rond kan gaan en je dus enorme aantallen krijgt die besmet raken tegelijkertijd, dan is 1% van een enorm aantal mensen dus gewoon teveel tegelijkertijd.
pi_198631006
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Aha. Daar staat in dat Jaap denkt dat lockdowns voor eindeloos vol te houden zijn?

Ik denk het niet.
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 10:35:41 #115
5428 crew  miss_sly
pi_198631007
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Want daarin zegt Jaap dat het gemakkelijk kan?
  maandag 22 maart 2021 @ 10:35:51 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198631012
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nog een keer: als je de maatregelen volledig los zou laten en het virus onbeperkt rond kan gaan en je dus enorme aantallen krijgt die besmet raken tegelijkertijd, dan is 1% van een enorm aantal mensen dus gewoon teveel tegelijkertijd.
Er is nul grond om aan te nemen dat 1% van de kinderen of jongeren in het ziekenhuis komt met Covid.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:36:14 #117
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198631020
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Voordelen:

Nadelen:
haha ja dat om 8 uur uit bed rollen wordt een dingetje straks _O- merk het nu al, als ik naar kantoor ga dan wil ik wel optimaal gebruik maken van het feit dat ik er ben. Dus probeer vroeg op te staan enzo. Vaak ben ik er dan om kwart over 9 pas :@

Voor de sociale contacten en dingen meekrijgen wat er speelt is fysiek aanwezig zijn een must. Ik merk nu dat ik als thuiswerker minder betrokken ben en wordt dan/door mensen die wel aanwezig zijn. Merk dat de laatste weken vooral meer. Daarom besloten ook weer vaker dan eens per week naar kantoor te gaan. Krijg meer en meer een "ze zoeken het maar uit in DH" mentaliteit merk ik doordat de ene worst die ons wordt voorgehouden nog niet verrot is en de volgende hangt alweer :X
  maandag 22 maart 2021 @ 10:37:05 #118
346939 Janneke141
pi_198631030
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Want daarin zegt Jaap dat het gemakkelijk kan?
Blijkt eruit dat het OMT zich drukmaakt over banaliteiten als draagvlak, economische of sociale gevolgen?
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 10:38:59 #119
5428 crew  miss_sly
pi_198631051
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Er is nul grond om aan te nemen dat 1% van de kinderen of jongeren in het ziekenhuis komt met Covid.
Het gaat ook niet om de kinderen dan, dat is ook niet gezegd.

Het gaat erom dat als je 60+ isoleert en 60- volledig loslaat, er teveel mensen tegelijkertijd besmet kunnen raken en dan het nadeel van de grote getallen gaat spelen, waardoor alsnog veel mensen tegelijkertijd ziek worden en een klein percentage van heel veel kan alsnog te veel zijn.
pi_198631052
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Blijkt eruit dat het OMT zich drukmaakt over banaliteiten als draagvlak, economische of sociale gevolgen?
Ja, anders onderzochten ze niet wat het draagvlak is van de diverse maatregelen. Ja, anders waren de scholen nooit open gegaan in februari. Ja, anders waren ze nooit gekomen met het click & collect gedoe.
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 10:40:27 #121
5428 crew  miss_sly
pi_198631063
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is hun taak ook niet.
Maar er dan maar vanuit gaan dat iemand dús denkt dat het eindeloos door kan gaan, klopt dan niet.
Je hangt teveel van iemands werk aan diens persoon.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:43:51 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198631105
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de kinderen dan, dat is ook niet gezegd.

Het gaat erom dat als je 60+ isoleert en 60- volledig loslaat, er teveel mensen tegelijkertijd besmet kunnen raken en dan het nadeel van de grote getallen gaat spelen, waardoor alsnog veel mensen tegelijkertijd ziek worden en een klein percentage van heel veel kan alsnog te veel zijn.
Als ik zo snel even kijk zie ik dat je gemiddeld tot 20 jaar een kans hebt van 1 op 7000 om in het ziekenhuis te komen.
Van 21-30 is dat 1 op 1000.
En daarna loopt het natuurlijk op qua kansen.

Maar niet iedereen krijgt tegelijkertijd Covid, mensen hebben het al gehad, mensen krijgen vaccins.
Dat risico valt prima te berekenen met de data die er nu liggen.

Álles zo maar rücksichtslos open is natuurlijk waanzin. Meer open tegelijkertijd met als een malle doorvaccineren en kwetsbare groepen afzonderen, heel zinnig wmb
  maandag 22 maart 2021 @ 10:47:09 #123
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198631146
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

- eens, er zou meer oog moeten zijn voor maatwerk. Overigens zijn er heel veel ouderen die dat ook vinden, en kun je hen niet verwijten dat het er niet is. Zij maken het beleid niet.
- niet helemaal eens. Ja, er is veel gesloten (geweest) en niet alles leek even logisch of noodzakelijk. Er was echter ook heel veel onduidelijkheid.
- de suggestie is prima, het ouderen verwijten is een brug te ver.
- heeft niet direct met corona te maken
- vaccinatie wel, maar met testen ook mogelijk, dus niet alleen voor 60+ Maar dan nog is het niet iets dat je hen kunt verwijten, zij maken dat beleid niet. En zou jij er geen begruik van maken als het binnen jouw mogelijkheden zou liggen?

Zoals gezegd, ik vind het verwijt van eenrichtingssolidariteit gebrekkig. Het is niet dat de ouderen waartegen geageerd wordt dit allemaal bekokstoofd hebben en vinden dat de rest van de bevolking maar naar hun pijpen moet dansen.
Nee idd Miss subtiliteit, je kunt het ouderen niet verwijten. Maar als er een tweedeling komt, is het wel begrijpelijk dat mensen daar boos om worden, na zoveel tijd solidair geweest te zijn.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198631194
twitter
pi_198631204
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:47 schreef popje het volgende:

[..]

Nee idd Miss subtiliteit, je kunt het ouderen niet verwijten. Maar als er een tweedeling komt, is het wel begrijpelijk dat mensen daar boos om worden, na zoveel tijd solidair geweest te zijn.
Nu geloof ik niet zo in die oprechte solidariteit van al die jongeren enzo. Regels zijn regels.

Maar, ik snap niet dat we straks de focus gaan verleggen om de mensen met vaccinatie zoveel mogelijk ruimte te geven, terwijl nu van enig maatwerk totáál geen sprake is.
pi_198631217
quote:

[..]

Miss subtiliteit
:').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 22 maart 2021 @ 10:53:36 #127
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198631225
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zullen wij over een tijdje als hierop teruggeblikt worden ook spreken over wetenschappers die fout waren?

* met fout bedoel ik dat die enkel oog hadden voor één groep.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198631239
Jammer dat het OMT verslag 104 nog niet gepubliceerd is, ben wel benieuwd wat daar allemaal instaat dit keer.
pi_198631256
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
#mykingdom
Go hard or go home
pi_198631311
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Kirsten Verdel :').
  maandag 22 maart 2021 @ 11:01:37 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198631353
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Kirsten Verdel :').
maar ondertussen doen ze het wel goed daar
pi_198631363
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:52 schreef galantis het volgende:

[..]

Nu geloof ik niet zo in die oprechte solidariteit van al die jongeren enzo. Regels zijn regels.

Maar, ik snap niet dat we straks de focus gaan verleggen om de mensen met vaccinatie zoveel mogelijk ruimte te geven, terwijl nu van enig maatwerk totáál geen sprake is.
Wat snap je er niet aan?

Voor mijn gevoel is het totaal oneerlijk/discriminerend maar ik kan me ook wel inbeelden wat de tegenargumenten zijn.
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 11:02:28 #133
5428 crew  miss_sly
pi_198631365
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Als ik zo snel even kijk zie ik dat je gemiddeld tot 20 jaar een kans hebt van 1 op 7000 om in het ziekenhuis te komen.
Van 21-30 is dat 1 op 1000.
En daarna loopt het natuurlijk op qua kansen.

Maar niet iedereen krijgt tegelijkertijd Covid, mensen hebben het al gehad, mensen krijgen vaccins.
Dat risico valt prima te berekenen met de data die er nu liggen.

Álles zo maar rücksichtslos open is natuurlijk waanzin. Meer open tegelijkertijd met als een malle doorvaccineren en kwetsbare groepen afzonderen, heel zinnig wmb
Eens.
pi_198631368
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar ondertussen doen ze het wel goed daar
Jazeker, eens. Ik ben erg jaloers op de UK :).
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 11:03:21 #135
5428 crew  miss_sly
pi_198631376
quote:

[..]

Laat dat op de persoon maar gewoon achterwege. Ik ben dan misschien te subtiel of te genuanceerd of weet ik wat, anderen hebben weer andere mindere punten. Als we die allemaal bij elkaar gaan benoemen, wordt het een heel gezellig topic.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:04:45 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198631396
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:02 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jazeker, eens. Ik ben erg jaloers op de UK :).
Ik las Urk ipv UK :')

Tijd voor koffie c_/
pi_198631408
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Tijd voor koffie c_/
Niemand is jaloers op Urk.
pi_198631410
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Tijd voor koffie c_/
Ik las kurk ipv Urk.

Tijd voor champagne.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:08:02 #139
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198631430
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik las kurk ipv Urk.

Tijd voor champagne.
Ik las Pepsi, tijd voor coke 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198631442
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan?

Voor mijn gevoel is het totaal oneerlijk/discriminerend maar ik kan me ook wel inbeelden wat de tegenargumenten zijn.
Ik weet zeker dat er nu ook meer mogelijk is, voor bepaalde groepen, of in bepaalde gelegenheden, of weet ik veel waar, maar daar lijkt geen moeite in te worden gestoken.
Maar er moet tzt wel een heel plan worden opgetuigd om voor die specifieke periode voordeeltjes voor gevaccineerden te bewerkstelligen.
pi_198631501
https://www.google.nl/amp(...)84.html%3famp?espv=1

You know, het blijft grappig om te zien hoe wereldvreemd en imbeciel sommige experts in Engeland zijn.

Nee, chick, het meerendeel van de bevolking is helemaal niet gewend aan beperkingen en kan er prima mee leven, en hele sectoren kunnen er niet (clubs bv) of alleen verliesgevend (bijna alles) door draaien. Je bent niet goed bij je hoofd, waarschijnlijk heeft corona je hersenen aangetast, dat kan schijnbaar.

Ik weet dat ze expliciet zegt niet voor eeuwig en dat we weer normaal kunnen leven zonder beperkingen als alle andere landen ook gevaccineerd zijn, maar dat is natuurlijk debiel, als de crisis hier over is wil ik hier mijn vrijheid en mijn leven terug, en dan ga ik echt niet wachten op een of ander gat in Afrika. Dat kan nog wel tot half 2023 duren en ik ga echt niet zonder noodzaak twee jaar beperkingen accepteren.

De oplossing is dan om te doen waar men hier al mee bezig is, gewoon quarantine of inreisverboden uit "risicolanden" die bv nog niet gevaccineerd zijn. Twee jaar niet op safari mogen kan ik wel mee leven. (Omdat letterlijk honderden miljoenen mensen dreigen te verhongeren in arme gaten in azie enzo gaan die ongevaccineerde vieze landen waarschijnlijk proberen zsm weer westerse toeristen aan te trekken, dus daar moet je wat aan doen. Gewoon ff 2 jaar alleen op vakantie naar gevaccineerde landen tot iedereen geweest is 😄).

Hier paniek ik overigens niet door hoor, moet alleen heel hard lachen dat zo'n vrouw denkt dat er een fuck met haar onzin gedaan wordt, dit is UK, overheid heeft al toegezegd dat 21/6 de nachtclubs, festivals, stadion, theaters etc open mogen op 100% en de wettelijke beperkingen voorbij zijn.

Dat gaat Johnson, en de bevolking die ook zin heeft in dat vooruitzicht, echt niet niet doen omdat een of ander random expertje erop wijst dat Zimbabwe nog niet gevaccineerd is 😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣

Maar toch wel blij dat onze experts hier wel normaal zijn. Hier stelt niemand voor dat we moeten wachten tot rest van de wereld ook geweest is. Het idee. Imbeciel 😂

En gezien hun voorbeeldfunctie dat de UK en Johnson gewoon gezegd hebben dat de Vrijheid 21/6 terugkomt. Ik ga echt genieten door tweets van dit soort mensjes op tr zoeken als beelden van heropende nachtclubs met blije mensen dan op de bbc komen hahaha 😂 gaat echt genot zijn 🍿🍿🍿 om hun dan lekker viesmad salty te zijn gaan zien 🤣
#WeesGeenWhales
pi_198631541
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:09 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat er nu ook meer mogelijk is, voor bepaalde groepen, of in bepaalde gelegenheden, of weet ik veel waar, maar daar lijkt geen moeite in te worden gestoken.
Maar er moet tzt wel een heel plan worden opgetuigd om voor die specifieke periode voordeeltjes voor gevaccineerden te bewerkstelligen.
Ik hoop gewoon dat we heeeeeeel ver weg blijven van dat soort maatregelen en dat we gewoon echt gaan versoepelen.

Maar niets is meer logisch in dit land ;) - net zoals dat je overal waar 2 weken staat 2 maanden moet lezen.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:18:35 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198631564
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:13 schreef eragon2890 het volgende:

You know, het blijft grappig om te zien hoe wereldvreemd en imbeciel sommige experts in Engeland zijn.

Nee, chick, het meerendeel van de bevolking is helemaal niet gewend aan beperkingen en kan er prima mee leven, en hele sectoren kunnen er niet (clubs bv) of alleen verliesgevend (bijna alles) door draaien. Je bent niet goed bij je hoofd, waarschijnlijk heeft corona je hersenen aangetast, dat kan schijnbaar.

Ik weet dat ze expliciet zegt niet voor eeuwig en dat we weer normaal kunnen leven zonder beperkingen als alle andere landen ook gevaccineerd zijn, maar dat is natuurlijk debiel, als de crisis hier over is wil ik hier mijn vrijheid en mijn leven terug, en dan ga ik echt niet wachten op een of ander gat in Afrika. Dat kan nog wel tot half 2023 duren en ik ga echt niet zonder noodzaak twee jaar beperkingen accepteren.

De oplossing is dan om te doen waar men hier al mee bezig is, gewoon quarantine of inreisverboden uit "risicolanden" die bv nog niet gevaccineerd zijn. Twee jaar niet op safari mogen kan ik wel mee leven. (Omdat letterlijk honderden miljoenen mensen dreigen te verhongeren in arme gaten in azie enzo gaan die ongevaccineerde vieze landen waarschijnlijk proberen zsm weer westerse toeristen aan te trekken, dus daar moet je wat aan doen. Gewoon ff 2 jaar alleen op vakantie naar gevaccineerde landen tot iedereen geweest is 😄).

Hier paniek ik overigens niet door hoor, moet alleen heel hard lachen dat zo'n vrouw denkt dat er een fuck met haar onzin gedaan wordt, dit is UK, overheid heeft al toegezegd dat 21/6 de nachtclubs, festivals, stadion, theaters etc open mogen op 100% en de wettelijke beperkingen voorbij zijn.

Dat gaat Johnson, en de bevolking die ook zin heeft in dat vooruitzicht, echt niet niet doen omdat een of ander random expertje erop wijst dat Zimbabwe nog niet gevaccineerd is 😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣

Maar toch wel blij dat onze experts hier wel normaal zijn. Hier stelt niemand voor dat we moeten wachten tot rest van de wereld ook geweest is. Het idee. Imbeciel 😂

En gezien hun voorbeeldfunctie dat de UK en Johnson gewoon gezegd hebben dat de Vrijheid 21/6 terugkomt. Ik ga echt genieten door tweets van dit soort mensjes op tr zoeken als beelden van heropende nachtclubs met blije mensen dan op de bbc komen hahaha 😂 gaat echt genot zijn 🍿🍿🍿 om hun dan lekker viesmad salty te zijn gaan zien 🤣
Je bent aan het raaskallen, ga eens lekker naar buiten stuk wandelen oid, is gezond voor je
pi_198631585
Ondertussen in Israël _O_

twitter
pi_198631599
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:25 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik heb bijna een jaar volledig thuis gewerkt. De eerste 2-3 maanden werkte dat zelfs productiever dan op kantoor. Daarna ongeveer gelijkmatig maar zo ongeveer vanaf na de zomer zag je bij ons overal de productiviteit en betrokkenheid toch wel sterk dalen.

Als ik het op mijn eigen situatie betrok werd ik vooral een beetje gek van het gebrek aan dagelijks contact met mensen, helemaal omdat ik alleen woon natuurlijk. Zelfs het sporten met wat gewichten moest/moet nu in dezelfde ruimte als waar ik de hele week verblijf. Die koek is toch wel een keer op.

Dus snap wel dat het in de treinen steeds drukker wordt, de geest is al een tijdje uit de fles wat dat betreft.
Thuiswerken bevalt mij prima maar ik ben nu voor het eerst ook op het punt dat ik snap dat mensen het steeds minder doen. Misschien in een aantal sectoren zoals (semi-)overheid die een voorbeeldfunctie hebben, maar voor de rest?

Er is geen reden om thuis te werken als je daar geen zin in hebt omdat er geen handhaving is. Stel dat de horeca officieel gesloten waren, maar dat in de realiteit iedereen gewoon op het terras zit en ze overduidelijk open zijn en er 0,0 aan gedaan wordt? Als je zegt: er is een avondklok maar we gaan niet handhaven. Als je zegt: we adviseren mondkapjes maar je mag het zelf weten.

Natuurlijk gaat iedereen dan gewoon doen waar hij zin in heeft. Geef ze eens ongelijk.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:22:43 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198631604
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoop gewoon dat we heeeeeeel ver weg blijven van dat soort maatregelen en dat we gewoon echt gaan versoepelen.

Maar niets is meer logisch in dit land ;) - net zoals dat je overal waar 2 weken staat 2 maanden moet lezen.
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het hele gedoe met testbewijzen weer een soort prestige-project is van Hugo.
pi_198631609
quote:

We mogen dankbaar zijn dat de maatregelen economische waanzin zijn want het is duidelijk dat de macht van de Staat bijna geen grenzen kent. Als ze willen kunnen ze alles aan de bevolking opleggen, maar economisch is dat niet rendabel en het gaat altijd over geld.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:23:45 #148
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198631622
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:21 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in Israël _O_

[ twitter ]
Over 2 jaar gaan wij dit ook zien _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198631656
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:22 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Thuiswerken bevalt mij prima maar ik ben nu voor het eerst ook op het punt dat ik snap dat mensen het steeds minder doen. Misschien in een aantal sectoren zoals (semi-)overheid die een voorbeeldfunctie hebben, maar voor de rest?

Er is geen reden om thuis te werken als je daar geen zin in hebt omdat er geen handhaving is. Stel dat de horeca officieel gesloten waren, maar dat in de realiteit iedereen gewoon op het terras zit en ze overduidelijk open zijn en er 0,0 aan gedaan wordt? Als je zegt: er is een avondklok maar we gaan niet handhaven. Als je zegt: we adviseren mondkapjes maar je mag het zelf weten.

Natuurlijk gaat iedereen dan gewoon doen waar hij zin in heeft. Geef ze eens ongelijk.
Thuiswerken bevalt mij ook prima, maar je merkt in mij hele team dat de haarscheurtjes komen.
Bij ons was thuiswerken altijd al gebruikelijk voor 1-2-3 dagen per week afhankelijk van de werkzaamheden die week.

Ik ga er vanuit dat ik na de Coronacrisis weer enkele dagen op kantoor zal zijn, maar zeker niet fulltime maar onze kantoren zijn al voornamelijk ingericht op het moderne werken (met vergaderzalen met barco spullen waar teams op kan) ik verwacht dus dat het volkomen hybride gaat worden.

Wel zou ik ondertussen wel weer af en toe op kantoor willen werken, al is het maar op het sociale aspect, dat breekt mij momenteel het meeste op.

Sommige vergaderingen zijn allang niet meer effectief, en zullen echt op termijn weer fysiek moeten.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:26:02 #150
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198631661
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Over 2 jaar gaan wij dit ook zien _O_
Dan al?
pi_198631677
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:09 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja ik heb er ook geen verklaring voor, hoogstens giswerk.
- Misschien verwachten ze dat deze periode relatief lang kan duren (ergo als je het nu doorvoert en een deel van de groep is pas in juni/juli aan de beurt heb je het al over 3 maanden.
- Het is natuurlijk wel een mooi drukmiddel om de vaccinatiegraad te verhogen
- Ze zien zelf ook dat de lockdown niet meer zijn effect opbrengt en dit is de alternatieve strategie
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 11:26:47 #152
5428 crew  miss_sly
pi_198631679
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het hele gedoe met testbewijzen weer een soort prestige-project is van Hugo.
Het wordt meer Europees besproken, toch? Dus niet per se iets van De Jonge.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:27:14 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198631688
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dan al?
Ik ben optimistisch :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 22 maart 2021 @ 11:27:33 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198631692
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nederlandse traject staat in zekere zin helemaal los van Europese en WHO traject
pi_198631702
quote:

Je kan er inhoudelijk uiteraard van vinden wat je wilt. Maar zij is is Public Health England’s head of immunisation. Je kan haar dus random expertje noemen, maar dat is ze dus niet. En de Engelse regering heeft tot nu toe vrij goed naar die topadviseurs geluisterd.

Zoals je kan lezen, zegt ook een minister dat een buitenlandse vakantie boeken prematuur is.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:28:45 #156
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198631710
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mij moet je dat vaccinatiepaspoort - voor internationaal verkeer - daar wel los van zien.
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 11:29:22 #157
5428 crew  miss_sly
pi_198631714
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Nederlandse traject staat in zekere zin helemaal los van Europese en WHO traject
Maar het gaat onder andere over naar het buitenland, in ieder geval binnen Europa, kunnen reizen, toch? Nogal lastig als Europa dadelijk zoiets instelt en NL nog moet beginnen met iets dergelijks.

Nog even buiten beschouwing gelaten of het een goed idee is, maar als het voor Europese reizen noodzakeiljk wordt in ieder geval deze zomer, moet je toch wat.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:29:33 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198631717
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Volgens mij moet je dat vaccinatiepaspoort - voor internationaal verkeer - daar wel los van zien.
Klopt
pi_198631741
Het is natuurlijk ook wel een flinke koerswijziging, van het terugdringen van besmettingen middels lockdowns naar het volledig op vaccinaties gooien.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:31:41 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198631747
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar het gaat onder andere over naar het buitenland, in ieder geval binnen Europa, kunnen reizen, toch? Nogal lastig als Europa dadelijk zoiets instelt en NL nog moet beginnen met iets dergelijks.

Nog even buiten beschouwing gelaten of het een goed idee is, maar als het voor Europese reizen noodzakeiljk wordt in ieder geval deze zomer, moet je toch wat.
Het zijn verschillende trajecten die relaties hebben met elkaar maar niet volledig in dezelfde lijn ontworpen en uitgerold worden.

Nederlandse traject heeft iig geen enorm sterke verbanden en alignement met Europese en WHO certificaten.
Allen zijn in de maak, dat wel, die vanuit de EU en die vanuit de WHO zijn qua inhoud inmiddels redelijk duidelijk al hoe die eruit komen te zien voor vaccineren, voor tests en herstelde mensen is nog in de maak

En enorm verschil of je voor medische doeleinden gebruikt, voor reizen, of voor je eiersnijder bij de Action :P
pi_198631795
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is dat project waar Hugo nu mee bezig is trouwens iets wat los staan van de Europese versie?

Never mind, had nog niet alle reacties gelezen :P

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2021 11:36:43 ]
pi_198631856
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

ik kan me bijna niet voorstellen dat Europa een beveiligd ICT systeem, afspraken en werkprocessen uitrolt voor 27 landen binnen nu en 3 maanden.

En daarnaast, als de besmettingen dalen in de zomer moet het ook nog gebruikt worden.
Of verwachten we dat iedereen bij elke grensovergang/tolpoortje/restaurant een QR code kan/danwel moet laten scannen
  maandag 22 maart 2021 @ 11:43:22 #163
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198631899
Ik ben in principe tegen aparte behandeling van groepen mensen, maar ik zie op dit moment ook weinig levensvatbare alternatieven. Je wilt een soort aantoonbaar-verminderd-besmettingsrisico-bewijs hebben zodat je anders potentiële super-spread events weer kunt laten doorgaan. Het is alleen wel weer wachten op de eerste experts die ook het samenkomen van gevaccineerden en/of negatief getesten ten zeerste afraden.

Als we helemaal geen scheiding willen binnen Nederland moeten we iedereen toch als besmettelijk blijven behandelen totdat corona grotendeels naar de achtergrond is verdwenen. Dat zou in nog enkele jaren kunnen duren.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 22 maart 2021 @ 11:44:16 #164
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198631910
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

ik kan me bijna niet voorstellen dat Europa een beveiligd ICT systeem, afspraken en werkprocessen uitrolt voor 27 landen binnen nu en 3 maanden.

En daarnaast, als de besmettingen dalen in de zomer moet het ook nog gebruikt worden.
Of verwachten we dat iedereen bij elke grensovergang/tolpoortje/restaurant een QR code kan/danwel moet laten scannen
Ze willen het paspoort sowieso ook in niet-digitale vorm gaan aanbieden. Zijn immers ook zat mensen zonder smartphone of mensen die amper weten hoe hun smartphone werkt.

Dus overal en nergens vragen om zo'n papiertje wordt echt ondoenlijk (en onnodig).
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 11:44:43 #165
236264 crew  capricia
pi_198631915
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:43 schreef GemMagic het volgende:
Ik ben in principe tegen aparte behandeling van groepen mensen, maar ik zie op dit moment ook weinig levensvatbare alternatieven. Je wilt een soort aantoonbaar-verminderd-besmettingsrisico-bewijs hebben zodat je anders potentiële super-spread events weer kunt laten doorgaan. Het is alleen wel weer wachten op de eerste experts die ook het samenkomen van gevaccineerden en/of negatief getesten ten zeerste afraden.

Als we helemaal geen scheiding willen binnen Nederland moeten we iedereen toch als besmettelijk blijven behandelen totdat corona grotendeels naar de achtergrond is verdwenen. Dat zou in nog enkele jaren kunnen duren.
En dat is dan nog los van of en hoe je je vakantie in het buitenland kunt doorbrengen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 22 maart 2021 @ 11:45:25 #166
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198631927
quote:

-
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 11:46:01 #167
5428 crew  miss_sly
pi_198631934
quote:

Enkele jaren is natuurlijk echt onhoudbaar, dus geen reële optie.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:47:43 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198631948
quote:

Als straks het gros is gevaccineerd dan wordt zo'n bewijs op den duur vragen naar de bekende weg.

Het heeft eigenlijk alleen maar zin in de overbruggingsfase , waar we feitelijk nu al inzitten.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:50:46 #169
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198631985
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als straks het gros is gevaccineerd dan wordt zo'n bewijs op den duur vragen naar de bekende weg.
We kunnen idd beter de ongevaccineerden zoiets opspelden:

:P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198632018
Gisteren nog even de poppenkast mogen aanschouwen op het Museumplein. Eigenlijk was het doel, wandelen in het Vondelpark, maar dat was dus afgesloten.

In feite was er meer politie te zien dan demonstranten, maar wel leuk vermaak bij gebrek aan beter ^O^
٩๏̯͡๏)۶
pi_198632022
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze willen het paspoort sowieso ook in niet-digitale vorm gaan aanbieden. Zijn immers ook zat mensen zonder smartphone of mensen die amper weten hoe hun smartphone werkt.

Dus overal en nergens vragen om zo'n papiertje wordt echt ondoenlijk (en onnodig).
Of het wordt net zo een papieren regel als 4 uur van de voren reserveren bij een winkel.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:54:04 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198632027
Tja, als er straks genoeg dekkingsgraad is zie ik niet in waarom we onderscheid zouden moeten maken tussen wel of niet gevaccineerd.

Elke individuele besmetting voorkomen moet helemaal geen doel meer zijn zodra het gros is gevaccineerd. Het is trouwens ook niet haalbaar.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:55:26 #173
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198632038
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:53 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Of het wordt net zo een papieren regel als 4 uur van de voren reserveren bij een winkel.
Hier las ik nog een leuk artikel over in de lokale krant. Die 4 uur is in praktijk ook een ramp, want zo zitten winkels soms met lege tijdsloten waar nog makkelijk iemand in had gepast die b.v. 1 of 2 uur vooraf had gebeld.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:55:49 #174
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198632044
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:53 schreef Ronald het volgende:
Eigenlijk was het doel, wandelen in het Vondelpark, maar dat was dus afgesloten.
Nog steeds dicht of weer dicht? ben beniewd hoe lang ze die strategie gaan volhouden.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:57:50 #175
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198632072
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nouja, als er gewoon een app vanuit de overheid komt om die QR code’s te scannen dan kan in principe elke uitbater relatief eenvoudig controleren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 22 maart 2021 @ 12:04:17 #176
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198632167
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hier las ik nog een leuk artikel over in de lokale krant. Die 4 uur is in praktijk ook een ramp, want zo zitten winkels soms met lege tijdsloten waar nog makkelijk iemand in had gepast die b.v. 1 of 2 uur vooraf had gebeld.
Ga er maar vanuit dat er best wel een loopje wordt genomen met die maatregel, het grote effect zit erin dat jij als consument niet even lekker kunt gaan shoppen. Dat je, als je voor de deur staat van 'Maaike's retro spijkerbroeken', nog een redelijke kans hebt om op de lijst te komen voor over 2 minuten wil niet zeggen dat de andere 5 winkels daar ook zo over denken. Daar zit het effect in.

Ondernemers hangen dit natuurlijk niet aan de grote klok, om gezeik te voorkomen, de enig echte uitzondering die ik steeds terug hoor komen is het DDR-beleid van de Action.
  maandag 22 maart 2021 @ 12:05:48 #177
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198632190
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Elke individuele besmetting voorkomen moet helemaal geen doel meer zijn zodra het gros is gevaccineerd. Het is trouwens ook niet haalbaar.
Ik ben het daar mee eens, maar af en toe komen er artikelen voorbij waar in wordt aangegeven dat ook na vaccinatie je elkaar blijft besmetten, dat het virus daarbij meer kans krijgt te muteren, waarna we met varianten kunnen komen te zitten waartegen het vaccin minder beschermt. Wat mij betreft doen we 1 poging iedereen die dat wil te vaccineren en gaat daarna de sluis open, terug naar normaal.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198632193
quote:

Of ze wachten totdat de meest kwetsbaren gevaccineerd zijn om daarna in stappen gewoon voor iedereen weer de samenleving te openen.

Zo’n bewijs zou ik enkel een beetje achter kunnen staan als het puur gebruikt wordt voor evenementen of vlieg reizen.
pi_198632220
quote:
88s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

We kunnen idd beter de ongevaccineerden zoiets opspelden:

[ afbeelding ]

:P
Ik zag een visueel gehandicapte vrouw die ik ooit trainde in een geel hesje lopen met heel GROOT op de achterkant geschreven:"HOUD 1,5 MT AFSTAND, VISUEEL BEPERKT!!!"
In een soort comic sans maar dan geschreven en heel groot. Maar goed dat ze dat zelf niet ziet. :')
Go hard or go home
  maandag 22 maart 2021 @ 12:07:57 #180
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198632223
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:04 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat er best wel een loopje wordt genomen met die maatregel, het grote effect zit erin dat jij als consument niet even lekker kunt gaan shoppen. Dat je, als je voor de deur staat van 'Maaike's retro spijkerbroeken', nog een redelijke kans hebt om op de lijst te komen voor over 2 minuten wil niet zeggen dat de andere 5 winkels daar ook zo over denken. Daar zit het effect in.

Ondernemers hangen dit natuurlijk niet aan de grote klok, om gezeik te voorkomen, de enig echte uitzondering die ik steeds terug hoor komen is het DDR-beleid van de Action.
Zo heb ik laatst een restaurant-wandeltocht gedaan waarbij het idee was dat je een route liep langs een paar toko’s en daar krijg je dan hun signature dish to go mee.

Puntje paaltje mocht je gewoon overal even binnen gaan zitten om fatsoenlijk te eten met een wijntje.

Zo zal het in meer branches gaan ja, en natuurlijk hebben de maatregelen dan nog steeds hartstikke veel effect, om de redenen die jij noemt :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198632326
twitter

Langzaamaan wordt het alweer herfst
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198632396
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:15 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

Niet heel verrassend. Dit gaat nog wel even duren denk ik. Doelpalen worden niet voor niet regelmatig verschoven.
pi_198632399
quote:
[ twitter ]

Toch heb ik het idee dat we steeds een seizoen verder worden geschoven.
Eerst was het 2 weken, nu gaan we steeds een seizoen vooruit.
Typische streken van de roverheid.
Go hard or go home
  maandag 22 maart 2021 @ 12:20:22 #184
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198632406
quote:
[ twitter ]

“Some kind of normal”

Jaaaa ja
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 22 maart 2021 @ 12:21:23 #185
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198632418
quote:
[ twitter ]

Dat is al de 2e keer vanochtend dat ik deze tweet voorbij zag komen, er werd toen ook gemeld dat Fransen vaccin sceptisch zijn en wantrouwig tegen alles wat niet Frans is.
  maandag 22 maart 2021 @ 12:22:09 #186
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198632428
quote:
[ twitter ]

Dit geldt voor Frankrijk, maar daar gaat het vaccineren héél erg traag, naar het schijnt.
A murky, forgotten land.
  maandag 22 maart 2021 @ 12:22:10 #187
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198632429
Ik heb net beelden gezien op Youtube van het Fieldlab festival dit weekend... echt zo fijn om te zien, mensen die onbezorgd dansen en lol maken :-)
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 22 maart 2021 @ 12:24:36 #188
39333 Zelva
pi_198632461
quote:

[..]

Ja maar alles minder dan 4 uur is funshoppen, dus dat kan echt niet hè.
pi_198632464
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:22 schreef popje het volgende:
Ik heb net beelden gezien op Youtube van het Fieldlab festival dit weekend... echt zo fijn om te zien, mensen die onbezorgd dansen en lol maken :-)
Ik kreeg vooral enorm veel last van FOMO dus ik heb niet verder gekeken.
Zeker niet met de huidige maatregelen en (nog veel te) trage vaccinatie in achterhoofd.

We kunnen alleen maar hopen dat het eind mei een stuk beter is. meer kunnen we niet doen.
  maandag 22 maart 2021 @ 12:25:20 #190
14505 OProg
A Life in Music
pi_198632473
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:21 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat is al de 2e keer vanochtend dat ik deze tweet voorbij zag komen, er werd toen ook gemeld dat Fransen vaccin sceptisch zijn en wantrouwig tegen alles wat niet Frans is.
Klopt. Dat is ook wel een onderdeel van het probleem, dus laten we onszelf nou niet direct met Frankrijk gaan vergelijken.

Ze denken 60% te moeten vaccineren om het weer een beetje normaal te krijgen en eventueel nog een hogere dekking. Ze weten alleen niet of ze zoveel Fransen gaan vinden die mee willen doen, wat 50% twijfelt. :')
  maandag 22 maart 2021 @ 12:25:54 #191
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198632480
quote:
[ twitter ]

Dat is natuurlijk wel een land waar ze voor Corona al een jarenlange noodtoestand hebben gekend. Ze blijven dus wel vaker iets te lang hangen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198632488
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zeker niet met de huidige maatregelen en (nog veel te) trage vaccinatie in achterhoofd.

We kunnen alleen maar hopen dat het eind mei een stuk beter is. meer kunnen we niet doen.
UK had gisteren een record laagte qua ziekenhuisopnames en 5580 nieuwe besmettingen. Die zitten op het niveau van vaccineren waar wij medio mei op zitten, dus heb daar eigenlijk wel vertrouwen in.
blablablabla
pi_198632492
quote:

[..]

Ben je zo naief dat je denkt dat winkels zich hier aan houden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198632510
quote:
[ twitter ]

Ik had dit artikel ook al in het vorige topic geplaats maar in Frankrijk is de twijfel over het vaccin vele male groter dan in Nederland. Zelfs zo groot dat ze misschien niet eens de vaccinatiegraad gaan halen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/02/franse-vaccintwijfel/
  maandag 22 maart 2021 @ 12:32:19 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198632552
quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:25 schreef OProg het volgende:

[..]

Klopt. Dat is ook wel een onderdeel van het probleem, dus laten we onszelf nou niet direct met Frankrijk gaan vergelijken.

Ze denken 60% te moeten vaccineren om het weer een beetje normaal te krijgen en eventueel nog een hogere dekking. Ze weten alleen niet of ze zoveel Fransen gaan vinden die mee willen doen, wat 50% twijfelt. :')
Dit is natuurlijk ook leuk met vaccinatiepaspoorten, straks allerlei buitenlanders binnenlaten terwijl een groot deel van je eigen populatie nog niet eens een prik heeft gehad.
pi_198632553
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En eind mei zijn we op het punt dat we als bevolking al blij gaan zijn met wederom wat kleine symbolische versoepelingen. Avondklok die weer wat korter wordt, etc. Het perspectief blijft zich maar verschuiven.
pi_198632562
quote:
[ twitter ]

Voor degenen die Frans spreken, het interview:

https://www.bfmtv.com/san(...)AV-202103220096.html
  maandag 22 maart 2021 @ 12:33:25 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198632563
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ben je zo naief dat je denkt dat winkels zich hier aan houden?
Wel die winkels in dat artikel :P

Nee hoor, ik weet heus wel dat er mee gesjoemeld wordt (zoals met elke regel eigenlijk)
  maandag 22 maart 2021 @ 12:34:18 #199
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198632575
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Voor degenen die Frans spreken, het interview:

https://www.bfmtv.com/san(...)AV-202103220096.html
Ik spreek Frans vanmiddag.
Ik zal hem de groeten doen.
A murky, forgotten land.
pi_198632596
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:28 schreef 297534 het volgende:

[..]

Je kan er inhoudelijk uiteraard van vinden wat je wilt. Maar zij is is Public Health England’s head of immunisation. Je kan haar dus random expertje noemen, maar dat is ze dus niet. En de Engelse regering heeft tot nu toe vrij goed naar die topadviseurs geluisterd.

Zoals je kan lezen, zegt ook een minister dat een buitenlandse vakantie boeken prematuur is.
De stelling van zo'n expert lijkt me vergelijkbaar met de OMT-leden hier die voor hun beurt spreken om een bepaalde beslissing te forceren. Net als ministers die vaak een eigen agenda hebben met hun uitspraken of dingen laten lekken.

Het kan natuurlijk wel zijn dat de vaccinatie in de EU zeer traag blijft verlopen en dat 'we' dan maar een exportverbod naar het VK gaan opleggen. Een soort van: "Als wij ze niet kunnen krijgen, dan kan niemand ze krijgen!" want die ingevorderde vaccins gaan dan echt niet sneller onze armen in. En dan zijn er hele volksstammen die vinden dat deze psychopaten meer macht moeten krijgen, maar dat terzijde verder...

Dan is het interessant om te zien wat er met zomervakanties gebeurt. In het VK willen ze bepaalde risico's misschien niet nemen, maar verschillende zuid-Europese landen zitten te springen om Britse toeristen (ja moeilijk voor te stellen, toch is het zo). In Turkije wordt er zelfs gesproken over die mensen simpelweg binnenlaten zonder coronapaspoort of wat dan ook, gezien de hoge vaccinatiegraad. Dan is je Britse paspoort informatie genoeg.

Ik vind trouwens het uitreisverbod van het VK al een grote bron van ellende. Je kunt als land van bestemming allerlei dingen bedenken om Britse toeristen binnen te halen, maar als het VK minimaal tot half mei blijft vasthouden aan het gevangen houden van z'n eigen burgers, ja dan blijft die onzekerheid. Enig lichtpuntje hier is dat dat in Nederland nog niet aan de orde is gekomen en dat je in principe vandaag een test kunt doen en morgen weg kunt als het hier te kut is. Het enige waar je dan mee te maken hebt is maatregelen bij terugkeer.
pi_198632613
Verder, Fransen. Chocolatiers mogen open, want we eten chocolade met Pasen en sommige winkels mogen uitverkoop houden ondanks dat er geen wettelijke uitverkoopperiode (ja, die is daar) is. Pour le morale des Français! Over micromanagen gesproken.
pi_198632621
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:34 schreef StateOfMind het volgende:

Ik spreek Frans vanmiddag.
Ik zal hem de groeten doen.
Salut!
  maandag 22 maart 2021 @ 12:39:05 #203
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198632639
Frankrijk :')

Prachtig land hoor, maar verder...
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198632729
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:40 schreef StephanL het volgende:
"Minister Hugo de Jonge adviseert de leden van het kabinet om zich te laten testen op corona."
pi_198632737
quote:
81s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:37 schreef nostra het volgende:
Verder, Fransen. Chocolatiers mogen open, want we eten chocolade met Pasen en sommige winkels mogen uitverkoop houden ondanks dat er geen wettelijke uitverkoopperiode (ja, die is daar) is. Pour le morale des Français! Over micromanagen gesproken.
Vive la France. :')

Verder is het ook een wat onzinnige stelling dat er in Frankrijk 'een soort van normaal' in de herfst zou komen. Ja dat is de theorie, in de praktijk gaan mensen gewoon stiekem dingen doen. En in de voorsteden openlijk, en als de politie er dan wat aan probeert te doen, dan wordt er gereld. En ook nog wel wat heftiger dan dat straattheater hier.

Dat is net zoals zo'n Biden die roept dat in Amerika misschien de 4th of July weer in klein comité kan worden gevierd. Terwijl in de werkelijkheid verschillende staten alweer maatregelen hebben losgelaten of het aan de lokale autoriteiten en ondernemers overlaten om maatregelen te nemen.
pi_198632742
Tja, hier in de stad is een HEMA -outlet waar je alleen maar chocolade-eitjes, paashazen en dat soort meuk kunt kopen. Hoeft niet op afspraak, want levensmiddelen. Ja, het is binnen de regels, maar ik snap niet waarom een winkel die uitsluitend chocolade verkoopt meer vrijheden krijgt.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  Redactie Sport maandag 22 maart 2021 @ 12:50:47 #207
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198632748
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:49 schreef Luke83 het volgende:
Tja, hier in de stad is een HEMA -outlet waar je alleen maar chocolade-eitjes, paashazen en dat soort meuk kunt kopen. Hoeft niet op afspraak, want levensmiddelen. Ja, het is binnen de regels, maar ik snap niet waarom een winkel die uitsluitend chocolade verkoopt meer vrijheden krijgt.
Ik denk omdat ze louter eten verkopen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 22 maart 2021 @ 12:51:17 #208
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198632755
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:49 schreef Luke83 het volgende:
dat is niet zo moeilijk, te ingewikkeld om het onderscheid te maken tussen noodzakelijk voedsel en minder noodzakelijk voedsel
pi_198632757
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zo’n bewijs zou ik enkel een beetje achter kunnen staan als het puur gebruikt wordt voor evenementen of vlieg reizen.
Ik had een testsamenleving een soort van begrijpelijk gevonden in een situatie waarin er nog langere tijd geen uitzicht was op een vaccin. Dat is echter (gelukkig) niet het geval, dus het gedoe en gefocus daarop voelt imo vooral heel erg aan als het verkrampt willen afvinken van een soort bucketlist aan maatregelen.

We zijn aan het vaccineren, maak daar alle haast mee, naarmate dat vordert kun je meer en meer versoepelen. Einde crisis, klaar.
pi_198632784
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik denk omdat ze louter eten verkopen.
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is niet zo moeilijk, te ingewikkeld om het onderscheid te maken tussen noodzakelijk voedsel en minder noodzakelijk voedsel
Dat begrijp ik allemaal wel, dat kan ik zelf ook bedenken. Ik vind dit weer een voorbeeld van een onzinnige regel. Maar als je toch een lockdown wilt, doe het dan goed. Ook de speelgoedafdeling bij de Kruidvat dicht, of de hele Kruidvat/Etos oid. Kan net zo goed of in de supermarkt, of bij de apotheek gehaald worden. Te veel uitzonderingen en maar zeiken dat de besmettingen zo hoog blijven.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 12:56:08 #211
236264 crew  capricia
pi_198632800
quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:47 schreef Benny het volgende:

[..]

"Minister Hugo de Jonge adviseert de leden van het kabinet om zich te laten testen op corona."
Afgelopen vrijdag was zij bij de ministerraad. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198632820
quote:
Kabinet krijgt advies zich te laten testen na coronabesmetting Mona Keijzer
Minister De Jonge zegt dat het kabinet het advies heeft gekregen zich te laten testen, nu bekend is geworden dat staatssecretaris Mona Keijzer besmet is met het coronavirus. Het kabinet hoeft niet in quarantaine.

Keijzer was vrijdag aanwezig in de ministerraad. Ze was gisteren niet bij het overleg van een deel van het kabinet met het OMT.

Het advies is om te testen vijf dagen na het risicovolle contact. Dat betekent dat de ministers zich woensdag moeten laten testen.

Ze hoeven niet in quarantaine, omdat ze niet langdurig dicht bij Keijzer zijn geweest. Niet uitgesloten is dat ze een melding krijgen van de app Cornamelder. Dan is het advies alsnog thuisblijven, zegt De Jonge, "want dan ben je wat dichter bij elkaar geweest."
:')x1000

https://nos.nl/liveblog/2(...)id-nationalisme.html
pi_198632864
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:28 schreef 297534 het volgende:

[..]

Ze is dus topexpert voor wat betreft Engeland zelf platspuiten. Over nadat dat gebeurd is is ze gewoon een van velen.

En de overheid daar heeft toch echt een maand geleden al aangekondigd zwart op wit dat 21/6 de nachtclubs etc open mogen en volle stadions en festivals en theaters etc als het in Engeland goed blijft gaan. Dat is gewoon al besloten, zwart op wit, en al die bedrijven plannen nu dus ook al hun heropening, festivals worden ook al gepland en miljoenen mensen daar snakken ernaar net als hier.

De enige controverse in het parlement ging erover dat veel conservatieven nog sneller de beperkingen eraf wilden.

Ze gaan die plannen echt niet nu ineens na een maand nog aanpassen als de bevolking en economie er zich er op verheugen nu en het parlement (wat in tegenstelling tot experts wel daadwerkelijk de regels maakt) het hooguit niet snel genoeg vind gaan.

Als het in Engeland straks prima gaat gaan om 21/6 gewoon zoals zwart op wit aangekondigd de beperkingen eraf, en dan kan zij net als iedereen lekker zout tweeten daarover terwijl de clubgangers genieten van weer een feestje. De vaccinatiesituatie in Timboektoe gaat daar heel weinig invloed op hebben, als iedereen gevaccineerd is en de ziekenhuizen zijn (bijna) leeg gaan mensen gewoon hun vrijheid terugeisen, want daar deden we het voor.

En de overheid daar heeft dat dus ook al zwart op wit toegekend.

Ik ga daar hier ook gewoon van uit, maar hier heb ik dan ook niet een expert zoiets achterlijks horen zeggen.
#WeesGeenWhales
pi_198632866
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik had een testsamenleving een soort van begrijpelijk gevonden in een situatie waarin er nog langere tijd geen uitzicht was op een vaccin. Dat is echter (gelukkig) niet het geval, dus het gedoe en gefocus daarop voelt imo vooral heel erg aan als het verkrampt willen afvinken van een soort bucketlist aan maatregelen.

We zijn aan het vaccineren, maak daar alle haast mee, naarmate dat vordert kun je meer en meer versoepelen. Einde crisis, klaar.
De doelpalen blijven telkens verschoven worden. Zolang nog niet uit is gesloten dat je met vaccinatie wel/niet besmettelijk bent is een sneltest in de tussentijd zeer welkom. Maar dat is het al een jaar en nog steeds kijken we niet verder dan de neus lang is.
pi_198632888
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:01 schreef eragon2890 het volgende:

En de overheid daar heeft toch echt een maand geleden al aangekondigd zwart op wit dat 21/6 de nachtclubs etc open mogen
"Not earlier than" is wel wat anders dan dat hè.
pi_198632898
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

We mogen dankbaar zijn dat de maatregelen economische waanzin zijn want het is duidelijk dat de macht van de Staat bijna geen grenzen kent. Als ze willen kunnen ze alles aan de bevolking opleggen, maar economisch is dat niet rendabel en het gaat altijd over geld.
Daar ben ik idd zeer dankbaar voor 😄

Brood en spelen zijn precies wat de overheid weer zsm wilt hebben.

Ze hebben ook al zwart op wit staan dat alles open gaat 21/6 als het goed blijft gaan in Engeland, daar gaan ze echt niet van afwijken omdat ze nu bedenken dat de "road to mandalay" nog niet gevaccineerd is 😂🤣🤣🤣
#WeesGeenWhales
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 13:07:53 #217
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198632921
quote:
Is Hugo negatief getest? Hij was wel bij het catshuis overleg, maar had woensdag een melding van de coronamelderapp
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198632924
quote:
Inderdaad bizar dat kabinetsleden dezelfde regels volgen als jij en ik. :r
pi_198632929
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Afgelopen vrijdag was zij bij de ministerraad. :{
Volendammed
pi_198632930
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:36 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dan is het interessant om te zien wat er met zomervakanties gebeurt. In het VK willen ze bepaalde risico's misschien niet nemen, maar verschillende zuid-Europese landen zitten te springen om Britse toeristen (ja moeilijk voor te stellen, toch is het zo). In Turkije wordt er zelfs gesproken over die mensen simpelweg binnenlaten zonder coronapaspoort of wat dan ook, gezien de hoge vaccinatiegraad. Dan is je Britse paspoort informatie genoeg.

Ik vind trouwens het uitreisverbod van het VK al een grote bron van ellende. Je kunt als land van bestemming allerlei dingen bedenken om Britse toeristen binnen te halen, maar als het VK minimaal tot half mei blijft vasthouden aan het gevangen houden van z'n eigen burgers, ja dan blijft die onzekerheid. Enig lichtpuntje hier is dat dat in Nederland nog niet aan de orde is gekomen en dat je in principe vandaag een test kunt doen en morgen weg kunt als het hier te kut is. Het enige waar je dan mee te maken hebt is maatregelen bij terugkeer.
Wat ik lees op Britse forums is dat de meeste mensen het wel geloven voor 2021 en al aan het plannen zijn voor tripjes in hun eigen land.

Zal heel lastig worden voor Europese landen om dit jaar Britse toeristen te lokken. Vooral ook natuurlijk omdat het juist daar wel voorspoedig verloopt en men liever niet de ellende gaat opzoeken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198632935
Tennisles met 20 man mag hier gelukkig doorgaan. *O*

Met "koffie before go", ben benieuwd wat dat nu weer mag inhouden, al komt die koffie me inmiddels wel de neus uit.
pi_198632936
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:07 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Is Hugo negatief getest? Hij was wel bij het catshuis overleg, maar had woensdag een melding van de coronamelderapp
quote:
Woensdag moest minister De Jonge in thuisquarantaine omdat hij in contact was geweest met iemand met corona. Zaterdag bleek dat hij niet was besmet geraakt.
https://nos.nl/artikel/23(...)ch-laten-testen.html
pi_198632937
quote:

[..]

Negatief ja.
pi_198632961
quote:

[..]

Ja, maar die melding die hij kreeg was blijkbaar van contact op maandag of zo.
pi_198632965
quote:
12s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:04 schreef nostra het volgende:

[..]

"Not earlier than" is wel wat anders dan dat hè.
Uhm, er staat niet alleen no earlier then, er staat ook dan als het goed blijft gaan. En dat is afhankelijk puur (wat ook common sense is) van hoe het in Engeland gaat, niet de vaccinatiegraad van Mandalay 😂

En ze steunen ook net als hier al festivals en clubs enzo die datums voor daarna plannen, de staatsomroep/bbc schrijft artikelen erover waar ze uitgaan van die datum etc.

Dat is gewoon de planning.

En iig niet, overduidelijk, om nog 2 jaar te wachten na 21/6 tot.alle andere landen ook gevaccineerd zijn inclusief iets als Rwanda ofzo wat deze miep kraak nu roept. Dat zou ook achterlijk zijn, als je hele bevolking gevaccineerd is en het risico en zorgdruk zijn lokaal weg is er binnenlands geen enkele reden meer voor vrijheidsbeperkingen meer en is er ook echt 0 draagvlak meer voor, en dus gaat dat niet gebeuren.

Als alles hier voorbij is willen ik en de ondernemers en een ruime meerderheid van de bevolking ons leven en vrijheid terug, en de overheid heeft dat dus ook al zwart op wit toegezegd, en dus gebeurt dat, punt.

En haar zoute tranen zien op Twitter als de clubs open gaan straks wordt heerlijk. 😂
#WeesGeenWhales
pi_198632977
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Inderdaad bizar dat kabinetsleden dezelfde regels volgen als jij en ik. :r
Volgens mij is risicovol contact (reden om te testen) altijd een reden om in quarantaine te gaan en geven ze niet allerlei uitzonderingen. Wat als de mensen die daar zijn geweest, kamerleden en anderen die app niet hebben?
pi_198632996
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Uhm, er staat niet alleen no earlier then, er staat ook dan als het goed blijft gaan. En dat is afhankelijk puur (wat ook common sense is) van hoe het in Engeland gaat, niet de vaccinatiegraad van Mandalay 😂

En ze steunen ook net als hier al festivals en clubs enzo die datums voor daarna plannen, de staatsomroep/bbc schrijft artikelen erover waar ze uitgaan van die datum etc.

Dat is gewoon de planning.

En iig niet, overduidelijk, om nog 2 jaar te wachten na 21/6 tot.alle andere landen ook gevaccineerd zijn inclusief iets als Rwanda ofzo wat deze miep kraak nu roept. Dat zou ook achterlijk zijn, als je hele bevolking gevaccineerd is en het risico en zorgdruk zijn lokaal weg is er binnenlands geen enkele reden meer voor vrijheidsbeperkingen meer en is er ook echt 0 draagvlak meer voor, en dus gaat dat niet gebeuren.

Als alles hier voorbij is willen ik en de ondernemers en een ruime meerderheid van de bevolking ons leven en vrijheid terug, en de overheid heeft dat dus ook al zwart op wit toegezegd, en dus gebeurt dat, punt.

En haar zoute tranen zien op Twitter als de clubs open gaan straks wordt heerlijk. 😂
Zeker als je zoals jij zo emotioneel begaan bent met dit onderwerp, zou ik me niet zo heel druk proberen te maken over wat er al dan niet gebeurt in een land waar je niet eens woont...
pi_198633017
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Volgens mij is risicovol contact (reden om te testen) altijd een reden om in quarantaine te gaan en geven ze niet allerlei uitzonderingen. Wat als de mensen die daar zijn geweest, kamerleden en anderen die app niet hebben?
Als die 1,5 m heilig is, snap ik niet wat het probleem is met meer dan 1 persoon thuis afspreken. We weten allemaal dat die 1,5 m niet gaat helpen als je langere tijd in dezelfde ruimte zit. Het is nog maar een kwestie van tijd dat het virus de weg naar het Catshuis gaat vinden. Zeker nu het virus weet waar de ministerraad plaatsvindt. Probeer het virus dan maar eens van je af te schudden. Die lift nu vrolijk mee met onze beleidsbepalers. Het virus zit straks evengoed aan de overhandelingstafel. Niet gek opkijken als ons land straks wordt bestuurt door... jawel.... datzelfde virus.
pi_198633025
Gezellige terrasjes in New York Upper West Side met een aantal besmettingen rond de 8000. Buiten eten en drinken kan kennelijk prima. 'Waar een wil is, is een weg'. Maar die wil ontbreekt hier in Nederland momenteel:
  maandag 22 maart 2021 @ 13:18:46 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198633075
quote:

[..]

Nee.
Vrijdag was NOS journaal daar heel duidelijk over dat DAT het grote verschil is tussen de eerste en 2de golf. Het loopt niet gelijk op en het is totaal niet goed te voorspellen.

En wat laat jou opeens denken dat de groep die nauwelijks in het ziekenhuis is gekomen, dat nu opeens wel gaat doen? Is er een jong covid variant gemuteerd?

De plotselinge stijging in besmettingen is puur aan te wijzen door de plotselinge verhoogde capaciteit. De groei sprongen die zijn gemaakt, zijn tegelijkertijd met het verruimen van de capaciteit gegaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198633085
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Zeker als je zoals jij zo emotioneel begaan bent met dit onderwerp, zou ik me niet zo heel druk proberen te maken over wat er al dan niet gebeurt in een land waar je niet eens woont...
Ik maak me er ook niet druk om, ik moet gewoon heer hard lachen dat sommige mensen denken dat het zo werkt en dat dit ook maar 1% realistisch is 🤣

Zag dit trouwens alleen maar omdat m'n phone article random recommend, verder ben ik niet met Engeland bezig meer, de regering daar heeft de juiste keuze al gemaakt.

Reden dat ik het nog wel beetje volg is dat zoals ik eerder zei ik van plan ben, daar naar London vliegen 72 euro retour is maar, om eerste weekend van juli direct helemaal los te gaan lekker op een driedaagse animeconventie in London als 21/6 idd allee vrijgegeven wordt daar.

Los van wat we hier evt doen. Dus het is voor mij ook interessant. Als ze daar eerder alles open gooien dan hier ga ik lekker daad als vanouds van events genieten deze zomer paar keer. Beetje jammer voor de economie hier in dat scenario, maar dat is niet mijn probleem 😁
#WeesGeenWhales
  maandag 22 maart 2021 @ 13:19:48 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198633089
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:08 schreef alpeko het volgende:

[..]

Volendammed
Edamned volgens mij.
1947-2016
pi_198633108
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:14 schreef alpeko het volgende:

[..]

Als die 1,5 m heilig is, snap ik niet wat het probleem is met meer dan 1 persoon thuis afspreken. We weten allemaal dat die 1,5 m niet gaat helpen als je langere tijd in dezelfde ruimte zit.
Ja en om diezelfde reden moeten kinderen ook allemaal in isolatie (de hele klas) en preventief getest worden.

Moet zeggen dat ik de humor er wel van in kan zien als uiteindelijk blijkt dat toch meerdere mensen besmet blijken te zijn die op hun beurt weer anderen besmetten en dat blijkt dat het allemaal voorkomen had kunnen worden als ze in quarantaine waren gegaan.
pi_198633115
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:21 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja en om diezelfde reden moeten kinderen ook allemaal in isolatie (de hele klas) en preventief getest worden.

Moet zeggen dat ik de humor er wel van in kan zien als uiteindelijk blijkt dat toch meerdere mensen besmet blijken te zijn die op hun beurt weer anderen besmetten en dat blijkt dat het allemaal voorkomen had kunnen worden als ze in quarantaine waren gegaan.
En thuis hadden gewerkt.
  Redactie Sport maandag 22 maart 2021 @ 13:21:38 #236
pi_198633116
Hugo heeft de wijsheid in pacht allen.
pi_198633121
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:15 schreef Nia het volgende:
Gezellige terrasjes in New York Upper West Side met een aantal besmettingen rond de 8000. Buiten eten en drinken kan kennelijk prima. 'Waar een wil is, is een weg'. Maar die wil ontbreekt hier in Nederland momenteel:
Jammer dat ze er hier niet voor open staan nee. Ik snap echt wel dat ze voorzichtig willen zijn, maar dan moet je bepaalde maatregelen nog wel kunnen uitleggen. Buiten zou er echt meer mogelijk moeten kunnen zijn imo. Maakt het voor je bevolking ook makkelijk om de laatste maanden uit te zitten. Kan zelfs besmettingen voorkomen omdat mensen daar in de buitenlucht afspreken ipv dat ze elkaar thuis bezoeken. Of zonder sociale controle ergens in een park op elkaar gaan zitten.

Maar zie dat maar eens duidelijk te maken aan een premier die nog steeds geloofd dat de recente stijging te maken heeft gehad met de schaatspiek. Heeft helemaal niks te maken met het feit dat de capaciteit verhoogd is; er gewoon veel meer getest wordt en dat de scholen e.d. weer open zijn (met ook als gevolg dat er meer mensen op kantoor gaan werken).

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2021 13:24:27 ]
  maandag 22 maart 2021 @ 13:21:58 #238
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198633124
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bron?
pi_198633128
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hugo spreekt de taal van het virus.
pi_198633132
twitter

Vet man, ik wil ook zo'n stuurtje.

Viewpoint van Jaap van Dissel:

Vroem vroem! Treintje doet brrrrrr...
  maandag 22 maart 2021 @ 13:23:12 #241
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198633149
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:22 schreef alpeko het volgende:

[..]

Hugo spreekt de taal van het virus.
Hugo is de virusfluisteraar?
  maandag 22 maart 2021 @ 13:24:01 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198633160
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:21 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Die covidapp is ook nog maar de vraag, want kan me voorstellen dat bij veel overleggen de mobieltjes even buiten de kamer blijven om afluisteren te voorkomen enzo...
  Redactie Sport maandag 22 maart 2021 @ 13:24:02 #243
pi_198633161
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Bron?
Water.
  maandag 22 maart 2021 @ 13:25:03 #244
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198633169
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:19 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik maak me er ook niet druk om, ik moet gewoon heer hard lachen dat sommige mensen denken dat het zo werkt en dat dit ook maar 1% realistisch is 🤣

Zag dit trouwens alleen maar omdat m'n phone article random recommend, verder ben ik niet met Engeland bezig meer, de regering daar heeft de juiste keuze al gemaakt.

Reden dat ik het nog wel beetje volg is dat zoals ik eerder zei ik van plan ben, daar naar London vliegen 72 euro retour is maar, om eerste weekend van juli direct helemaal los te gaan lekker op een driedaagse animeconventie in London als 21/6 idd allee vrijgegeven wordt daar.

Los van wat we hier evt doen. Dus het is voor mij ook interessant. Als ze daar eerder alles open gooien dan hier ga ik lekker daad als vanouds van events genieten deze zomer paar keer. Beetje jammer voor de economie hier in dat scenario, maar dat is niet mijn probleem 😁
Kun jij niet een topic beginnen wat puur en alleen over jouzelf gaat?
  maandag 22 maart 2021 @ 13:25:16 #245
445514 DonDruiper
pi_198633172
quote:
2s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Jammer dat ze er hier niet voor open staan nee. Ik snap echt wel dat ze voorzichtig willen zijn, maar dan moet je bepaalde maatregelen nog wel kunnen uitleggen. Buiten zou er echt meer mogelijk moeten kunnen zijn imo. Maakt het voor je bevolking ook makkelijk om de laatste maanden uit te zitten. Kan zelfs besmettingen voorkomen omdat mensen daar in de buitenlucht afspreken ipv dat ze elkaar thuis bezoeken. Of zonder sociale controle ergens in een park op elkaar gaan zitten.

Maar zie dat maar eens duidelijk te maken aan een premier die nog steeds geloofd dat de recente stijging te maken heeft gehad met de schaatspiek. Heeft helemaal niks te maken met het feit dat de capaciteit verhoogd is; er gewoon veel meer getest wordt en dat de scholen e.d. weer open zijn (met ook als gevolg dat er meer mensen op kantoor gaan werken).
Doe eens niet zo gek.

Dit is allemaal veel te logisch hoor.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198633196
Zou geinig zijn als de persco niet doorgaat, omdat Rutte een CoronaMelder bericht heeft gekregen. Al denk ik dat een groot deel van de ministerraad de app niet heeft geïnstalleerd.
- verwijderd door admin -
pi_198633202
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:01 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ze is dus topexpert voor wat betreft Engeland zelf platspuiten. Over nadat dat gebeurd is is ze gewoon een van velen.

En de overheid daar heeft toch echt een maand geleden al aangekondigd zwart op wit dat 21/6 de nachtclubs etc open mogen en volle stadions en festivals en theaters etc als het in Engeland goed blijft gaan. Dat is gewoon al besloten, zwart op wit, en al die bedrijven plannen nu dus ook al hun heropening, festivals worden ook al gepland en miljoenen mensen daar snakken ernaar net als hier.

De enige controverse in het parlement ging erover dat veel conservatieven nog sneller de beperkingen eraf wilden.

Ze gaan die plannen echt niet nu ineens na een maand nog aanpassen als de bevolking en economie er zich er op verheugen nu en het parlement (wat in tegenstelling tot experts wel daadwerkelijk de regels maakt) het hooguit niet snel genoeg vind gaan.

Als het in Engeland straks prima gaat gaan om 21/6 gewoon zoals zwart op wit aangekondigd de beperkingen eraf, en dan kan zij net als iedereen lekker zout tweeten daarover terwijl de clubgangers genieten van weer een feestje. De vaccinatiesituatie in Timboektoe gaat daar heel weinig invloed op hebben, als iedereen gevaccineerd is en de ziekenhuizen zijn (bijna) leeg gaan mensen gewoon hun vrijheid terugeisen, want daar deden we het voor.

En de overheid daar heeft dat dus ook al zwart op wit toegekend.

Ik ga daar hier ook gewoon van uit, maar hier heb ik dan ook niet een expert zoiets achterlijks horen zeggen.
Ja, hopelijk lukt het op die datum. Je zegt vaak: 'zwart op wit', alsof het een contract is waar ze niet meer vanaf kunnen. Johnson zelf heeft meteen al gezegd dat er geen garanties zijn dat het gaat lukken op die datum. We zullen dus moeten afwachten.
  maandag 22 maart 2021 @ 13:28:49 #248
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198633203
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:27 schreef groenen het volgende:
Zou geinig zijn als de persco niet doorgaat, omdat Rutte een CoronaMelder bericht heeft gekregen. Al denk ik dat een groot deel van de ministerraad de app niet heeft geïnstalleerd.
Onze Huug wel iig
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 22 maart 2021 @ 13:30:05 #249
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198633222
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:27 schreef groenen het volgende:
Ik vond het sowieso al bijzonder dat Rutte zich tot voor kort nog nooit had laten testen.

Je zou zeggen dat iemand in zo'n functie al lang en breed meerdere keren was getest, al was het maar als voorzorgsmaatregel.
pi_198633225
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Onze Huug wel iig
Jullie Hugo aub.
pi_198633229
quote:

[..]

Het ging toch prima, tot pakweg december toen alles enorm verzwaard moest worden? Bieb, musea, dierentuin, winkels, sport, etc. Reserveer met een tijdslot of laat mensen toe voor zover er mandjes/winkelkarretjes zijn, hou afstand, draag desnoods dat mondkapje als je dat allemaal nog niet voldoende vindt, en open met die zaken. Het werkte prima en ik snap niet waarom het met die maatregelen nu allemaal alsnog onmogelijk en veel te gevaarlijk zou zijn, terwijl we nota bene in tegenstelling tot toen al aan het vaccineren zijn geslagen.
  maandag 22 maart 2021 @ 13:31:04 #252
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198633236
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Jullie Hugo aub.
* Gunner gooit al z'n flesjes Hugo Boss uit het raam

dat is niet mijn Hugo vriend.
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 13:31:17 #253
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198633239
Zo, na een krap jaar mag deze boi ook thuis gaan werken; want het risicogeval van de afdeling (50+, obees, 0 conditie) heeft corona weten op te lopen. :')

Ik heb nu al een schijthekel aan thuiswerken terwijl ik m'n computer pas net heb aangesloten ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 22 maart 2021 @ 13:31:18 #254
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198633240
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Jullie Hugo aub.
Okee, jullie Hugo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 22 maart 2021 @ 13:33:06 #255
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198633252
twitter

In zijn verdediging: ik heb dit specifiek Gommers veel vaker horen zeggen; dat het eigenlijk gek is dat de overheid vanaf het begin af aan niet ook vol inzet op preventie dmv gezonder leven promoten. Al levert je dat vooral resultaat op op de lange termijn natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198633277
quote:

[..]

Maar zie dat maar eens duidelijk te maken aan een premier die nog steeds geloofd dat de recente stijging te maken heeft gehad met de schaatspiek.
Bron?
In Southern Sun
pi_198633281
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het ging toch prima, tot pakweg december toen alles enorm verzwaard moest worden? Bieb, musea, dierentuin, winkels, sport, etc. Reserveer met een tijdslot of laat mensen toe voor zover er mandjes/winkelkarretjes zijn, hou afstand, draag desnoods dat mondkapje als je dat allemaal nog niet voldoende vindt, en open met die zaken. Het werkte prima en ik snap niet waarom het met die maatregelen nu allemaal alsnog onmogelijk en veel te gevaarlijk zou zijn, terwijl we nota bene in tegenstelling tot toen al aan het vaccineren zijn geslagen.
Ik snap het ook niet.
  maandag 22 maart 2021 @ 13:36:04 #258
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198633282
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:33 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

In zijn verdediging: ik heb dit specifiek Gommers veel vaker horen zeggen; dat het eigenlijk gek is dat de overheid vanaf het begin af aan niet ook vol inzet op preventie dmv gezonder leven promoten. Al levert je dat vooral resultaat op op de lange termijn natuurlijk.
Dus? Avondklok eraf?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 13:36:18 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198633285
quote:
[ twitter ]

Tja gezonder leven is iets wat ook al zonder corona gepromoot werd maar men gewoon niet doet. :D #doemaareenpatatjemet
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 22 maart 2021 @ 13:38:03 #260
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198633305
quote:
[ twitter ]

Let op, later deze week moet hij deze kritische noot weer terug nemen of afzwakken.
1947-2016
pi_198633306
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Bron?
Debat met Wilders laatst. Geen idee waar je dat terug kan vinden. Hier toentertijd besproken in het topic ook.
  maandag 22 maart 2021 @ 13:38:49 #262
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198633317
  maandag 22 maart 2021 @ 13:39:00 #263
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198633319
quote:
88s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja gezonder leven is iets wat ook al zonder corona gepromoot werd maar men gewoon niet doet. :D #doemaareenpatatjemet
Een en ander zou wat meer gestimuleerd kunnen worden, hoogtarief voor ongezond eten en gezond eten btw vrij etc, maar dat wordt natuurlijk weer een hel qua regelgeving :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198633323
quote:
2s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:38 schreef Gunner het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-juist-aanscherpen

Ab wil verscherpen, niet versoepelen. Je verwacht het niet.
Hij zal vast een flesje teveel gedronken hebben.
  maandag 22 maart 2021 @ 13:39:52 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198633330
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Wordt weer leuk, volgende week al temperaturen richting de 20 graden en zomertijd. Kortom iedereen weer massaal naar het bos, de stranden, de hei, ijssalons open en iedereen met koffie-to-go op muurtjes, bankjes en in parken. Hele tuin vol voor de bbq en dan om 20.50 uur snel naar huis.
  maandag 22 maart 2021 @ 13:40:03 #266
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198633332
quote:
2s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:38 schreef Gunner het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-juist-aanscherpen

Ab wil verscherpen, niet versoepelen. Je verwacht het niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198633337
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wordt weer leuk, volgende week al temperaturen richting de 20 graden en zomertijd. Kortom iedereen weer massaal naar het bos, de stranden, de hei, ijssalons open en iedereen met koffie-to-go op muurtjes, bankjes en in parken. Hele tuin vol voor de bbq en dan om 20.50 uur snel naar huis.
En hopelijk ook massaal de avondklok overtreden.
pi_198633341
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Debat met Wilders laatst. Geen idee waar je dat terug kan vinden. Hier toentertijd besproken in het topic ook.
En was dat alleen door de schaatspiek, of dat een van de mogelijke redenen was?
In Southern Sun
  maandag 22 maart 2021 @ 13:40:59 #269
39333 Zelva
pi_198633343
quote:
[ twitter ]

Veel mensen zijn juist wel voor het eerst naar buiten getrokken, met als gevolg onder meer dat er een enorme schaarste is ontstaan aan fietsonderdelen en de prijzen voor sportieve fietsen de pan uit zijn gerezen tot niveautje praktisch onbetaalbaar.

Zonder verder beleid benadeel je daar vooral de lagere inkomens mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 22-03-2021 13:47:36 ]
pi_198633353
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Gouden tijden voor moedertje staat _O_.
In Southern Sun
  maandag 22 maart 2021 @ 13:41:50 #271
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198633358
quote:

[..]

knip
pi_198633366
quote:

[..]

Ik hoop dat ze, om het restje draagvlak nog een beetje te behouden, zo verstandig zijn om die klok eraf te gooien, of in ieder geval een uur of 2 later zetten.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Redactie Sport maandag 22 maart 2021 @ 13:42:27 #273
pi_198633368
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Kun jij niet een topic beginnen wat puur en alleen over jouzelf gaat?
Dat is marktwerking. Het is hier geen Sovjet-Unie, waar je de fietsen onderbetaald moet produceren.
pi_198633374
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:42 schreef josja het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze, om het restje draagvlak nog een beetje te behouden, zo verstandig zijn om die klok eraf te gooien, of in ieder geval een uur of 2 later zetten.
Hij had al geen toegevoegd waarde mee de afgelopen weken, de eerste 2 weken hield men zich er nog wel aan, maar het wordt echt steeds veel minder. "10%" is echt geen 10% meer.
  maandag 22 maart 2021 @ 13:43:25 #275
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198633376
quote:

[..]

Doe ik vrijwel elk weekend maar de politie wil me maar niet bekeuren. Zelfs niet toen ik met een bvo’tje op de fiets zat :r
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198633389
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En was dat alleen door de schaatspiek, of dat een van de mogelijke redenen was?

Rond de 1 minuut 20.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2021 13:45:14 ]
  maandag 22 maart 2021 @ 13:45:00 #277
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198633396
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hij had al geen toegevoegd waarde mee de afgelopen weken, de eerste 2 weken hield men zich er nog wel aan, maar het wordt echt steeds veel minder. "10%" is echt geen 10% meer.
Straks met de Ramadan zal het wel weer 'de-escalerend optreden' worden in de grote steden na 21u.
pi_198633446
quote:
Treurig eigenlijk. Zou Mark nu denken dat we in de verkiezingenpiek zitten?
- verwijderd door admin -
pi_198633474
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:49 schreef groenen het volgende:

[..]

Treurig eigenlijk. Zou Mark nu denken dat we in de verkiezingenpiek zitten?
Nog treuriger is dat we deze acteur opnieuw de macht in handen geven.
pi_198633478
quote:
Het zou best kunnen dat het schaatsen (en vooraal alles eromheen) mee heeft geholpen aan het oplopen van de besmettingen, maar zo stellig als Rutte daar kun je dat niet zeggen indd.
In Southern Sun
  maandag 22 maart 2021 @ 13:55:49 #281
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198633501
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het zou best kunnen dat het schaatsen (en vooraal alles eromheen) mee heeft geholpen aan het oplopen van de besmettingen, maar zo stellig als Rutte daar kun je dat niet stellen indd.
Nu heb je in een debat ook niet echt de tijd om de nuance verder te duiden, als je even een paar minuten zou pakken om even alle nuances af te gaan en een gewogen beeld weer te geven snapt niemand er nog ene zak van, die willen soundbites
  maandag 22 maart 2021 @ 13:56:24 #282
14505 OProg
A Life in Music
pi_198633508
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het zou best kunnen dat het schaatsen (en vooraal alles eromheen) mee heeft geholpen aan het oplopen van de besmettingen, maar zo stellig als Rutte daar kun je dat niet zeggen indd.
Ik zag mensen dat door drukte met zijn vieren in een auto zitten op weg naar een schaatsplas. Dat zal niet echt meegeholpen hebben.
  maandag 22 maart 2021 @ 13:56:40 #283
445514 DonDruiper
pi_198633510
quote:
Ab ziet de bui alweer hangen natuurlijk.

Kan ie straks niet meer aanschuiven bij Op1 of Beau.

Daar gaat je ¤5K en gratis wijn -O-
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 22 maart 2021 @ 13:57:29 #284
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198633520
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:56 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ab ziet de bui alweer hangen natuurlijk.

Kan ie straks niet meer aanschuiven bij Op1 of Beau.

Daar gaat je ¤5K en gratis wijn -O-
Ab heeft gewoon gelijk. Even flink afzien was veel beter geweest dan dit doorgemodder.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 22 maart 2021 @ 13:57:42 #285
445514 DonDruiper
pi_198633524
quote:
7s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:56 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik zag mensen dat door drukte met zijn vieren in een auto zitten op weg naar een schaatsplas. Dat zal niet echt meegeholpen hebben.
Ik zag mensen bij de verschillende partijen op de verkiezingsavond allemaal bij elkaar zitten in afgesloten ruimtes zonder mondkapjes. Dat zal niet echt meegeholpen hebben.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 22 maart 2021 @ 13:58:58 #286
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198633539
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ab heeft gewoon gelijk. Even flink afzien was veel beter geweest dan dit doorgemodder.
Misschien wel maar wat is de waarde om er voor de zoveelste keer bij bv de Telegraaf over aan te slaan?
  maandag 22 maart 2021 @ 13:59:12 #287
445514 DonDruiper
pi_198633544
quote:

[..]

Doormodderen.. alles op slot.. strenge lockdown.. intelligente lockdown.. het is allemaal gelul in de ruimte.

Als de bevolking niet wil, ist klaar. Trekken aan een dood paard.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 22 maart 2021 @ 13:59:44 #288
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198633557
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:59 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Doormodderen.. alles op slot.. strenge lockdown.. intelligente lockdown.. het is allemaal gelul in de ruimte.

Als de bevolking niet wil, ist klaar. Trekken aan een dood paard.
Dan moet de bevolking ook niet zeiken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 22 maart 2021 @ 14:00:17 #289
445514 DonDruiper
pi_198633567
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dan moet de bevolking ook niet zeiken.
Da's makkelijk.

Er is meer in het leven dan corona.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 22 maart 2021 @ 14:00:43 #290
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198633574
quote:

[..]

Stel he, er wordt gezegd dat we 3 weken in totale lockdown gaan. Denk je dat het de waarheid gaat worden? Dat het echt bij die 3 weken blijft?

Met alle 'het is maar voor x weken' in het achterhoofd?

Ammehoela.
1947-2016
pi_198633577
Vrij megalomaan om jezelf als 'de bevolking' te zien.
In Southern Sun
pi_198633583
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Stel he, er wordt gezegd dat we 3 weken in totale lockdown gaan. Denk je dat het de waarheid gaat worden? Dat het echt bij die 3 weken blijft?

Met alle 'het is maar voor x weken' in het achterhoofd?

Ammehoela.
Nee dan masseert de overheid ons voor de toekomst, dat we als robotjes verder moeten leven.
In Southern Sun
  maandag 22 maart 2021 @ 14:02:47 #293
346939 Janneke141
pi_198633605
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:00 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Da's makkelijk.

Er is meer in het leven dan corona.
Hoax.
  maandag 22 maart 2021 @ 14:03:21 #294
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198633614
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:15 schreef Nia het volgende:
Wat een vreselijk beeld met al die mondkapjes buiten...
pi_198633615
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:55 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nu heb je in een debat ook niet echt de tijd om de nuance verder te duiden, als je even een paar minuten zou pakken om even alle nuances af te gaan en een gewogen beeld weer te geven snapt niemand er nog ene zak van, die willen soundbites
Nee is waar, maar dus krijg je dit forum bijvoorbeeld dat dan aanslaat op die opmerking. Je kunt zo'n stelling dan beter achterwege laten.
In Southern Sun
  maandag 22 maart 2021 @ 14:03:42 #297
445514 DonDruiper
pi_198633616
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Vrij megalomaan om jezelf als 'de bevolking' te zien.
Je weet best wat ik bedoel.

Het draagvlak is een stuk minder dan in maart/april vorig jaar.

[ Bericht 20% gewijzigd door miss_sly op 22-03-2021 14:05:28 ]
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 22 maart 2021 @ 14:04:27 #298
445514 DonDruiper
pi_198633622
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:03 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Yorick is niet vies van een beetje drama!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198633624
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:03 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Vrij megalomaan je eigen wereldje als de bevolking te zien.

[ Bericht 19% gewijzigd door miss_sly op 22-03-2021 14:05:57 ]
In Southern Sun
  Redactie Sport maandag 22 maart 2021 @ 14:06:07 #300
pi_198633640
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:03 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Tsja, mensen denken alleen aan zichzelf.
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 14:06:22 #301
5428 crew  miss_sly
pi_198633644
quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:04 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Yorick is niet vies van een beetje drama!
Jij vindt het goede cijfers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')