SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Mmmm klinkt op zich logisch hoe je het nu schetst ja. Al zullen er wel veel meer variabelen meespelen zoals vatbaarheid (de ene 40er is veel fitter dan de andere), eventuele bescherming door eerdere besmettingen en ga zo maar door. Dus dat percentage een op een doorrekenen zal niet opgaan in de praktijk denk ik.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Door de maatregelen raken zij nu ook minder besmet. Als 1% in het ziekenhuis zou komen (fictief percentage, het gaat om het rekenvoorbeeld) en door de maatregelen raken maar 100 mensen besmet, dan heb je 1 opname. Als je dus de maatregelen loslaat en er 10.000 mensen besmet raken, heb je dus 100 opnames. Toch?
Kijk nu eens, een mod die een beetje het vuurtje aan het opstoken isquote:Op maandag 22 maart 2021 09:35 schreef capricia het volgende:
[..]
En die ouderen hebben in de zomer wel een vaccinatiebewijs. Dus die kunnen op vakantie.
Is goed voor de economie.
Ja, ik zou er persoonlijk niet echt voor in zijn.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Dacht meer dat dan de 1 op 1 aandacht goed zou zijn voor de leerlingen met een achterstand.
Maar jouw idee lijkt me ook prima.
Als we toch niet op vakantie naar het buitenland kunnen, is het slim om van een nood een deugd te maken.
Of we nu wel of niet 60+ isoleren, ik ben bang dat ze wel gelijk krijgt.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kijk nu eens, een mod die een beetje het vuurtje aan het opstoken is
Natuurlijk is het niet zo simpel als de rekensom die ik maak, maar het idee is wel dat het dus gemakkelijker mis gaat met de grote getallen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mmmm klinkt op zich logisch hoe je het nu schetst ja. Al zullen er wel veel meer variabelen meespelen zoals vatbaarheid (de ene 40er is veel fitter dan de andere), eventuele bescherming door eerdere besmettingen en ga zo maar door. Dus dat percentage een op een doorrekenen zal niet opgaan in de praktijk denk ik.
Neemt niet weg dat je denk ik wel gelijk hebt betreft een hoger aantal opnames indien maatregelen losgelaten worden ja.
Die kant gaan we toch op nu?quote:Op maandag 22 maart 2021 09:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kijk nu eens, een mod die een beetje het vuurtje aan het opstoken is
Jeetje.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:40 schreef StephanL het volgende:
Mona Keijzer heeft corona![]()
https://www.telegraaf.nl/c/1449777272/
quote:Op zondag 21 maart 2021 15:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit filmpje is ook wel verhelderend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Kijk, dat er niks gaat veranderen, wat er hier ook besproken wordt... dat is wel duidelijk. De koers is "alles dicht" en eenrichtingssolidariteit en dat blijft zo tot eind mei. Mogelijk nog een lekkere trap na dat als je niet gevaccineerd bent dat je dan ergens niet heen kan of moet prutsen met testbewijzen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:39 schreef spoilert het volgende:
[..]
Of we nu wel of niet 60+ isoleren, ik ben bang dat ze wel gelijk krijgt.
Ik vrees er ook voor. Ik denk ook niet dat daar een goede oplossing voor bestaat. De mensen die gevaccineerd zijn binnen houden omdat het anders 'niet eerlijk' is, is ook niet echt een oplossing. Alles wat je vrij kan laten is goed voor zowel de maatschappij als de economie.quote:
Hoezo is dat raar, dat is precies wat er nu ook gebeurt?quote:Op maandag 22 maart 2021 09:43 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik vrees er ook voor. Ik denk ook niet dat daar een goede oplossing voor bestaat. De mensen die gevaccineerd zijn binnen houden omdat het anders 'niet eerlijk' is, is ook niet echt een oplossing. Alles wat je vrij kan laten is goed voor zowel de maatschappij als de economie.
Ik vind het ook jammer dat ik waarschijnlijk achteraan sta in de rij voor een vaccinatie en ik mijn zomervakantie ook wel op mn buik kan schrijven, maar t is niet anders. Het is ook raar om te zeggen dat anderen niet mogen, omdát ik niet mag
Waarom jíj niet zou mogen, dát is de vraag die gesteld dient te worden. Om een groep te beschermen die dan al gevaccineerd is?quote:Op maandag 22 maart 2021 09:43 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik vrees er ook voor. Ik denk ook niet dat daar een goede oplossing voor bestaat. De mensen die gevaccineerd zijn binnen houden omdat het anders 'niet eerlijk' is, is ook niet echt een oplossing. Alles wat je vrij kan laten is goed voor zowel de maatschappij als de economie.
Ik vind het ook jammer dat ik waarschijnlijk achteraan sta in de rij voor een vaccinatie en ik mijn zomervakantie ook wel op mn buik kan schrijven, maar t is niet anders. Het is ook raar om te zeggen dat anderen niet mogen, omdát ik niet mag
Meldt zich!quote:Op maandag 22 maart 2021 09:43 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is inmiddels eerder een kunst géén corona te hebben gehad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen corona hierquote:Op maandag 22 maart 2021 09:43 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is inmiddels eerder een kunst géén corona te hebben gehad
nu de rest van volendam nogquote:Op maandag 22 maart 2021 09:40 schreef StephanL het volgende:
Mona Keijzer heeft corona![]()
https://www.telegraaf.nl/c/1449777272/
Ik zit al een jaar binnen om die kwetsbare te beschermen, fine, maar het is wat mij betreft niet te verkopen dat iemand met een vaccin naar benidorm of de kroeg of whatever mag als ik nog maanden moet wachten tot ik een prik gehad heb.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:43 schreef noodgang het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat als je het onder de minder kwetsbare groep vrij rond laat gaan het ook niet goed gaat met de zorg, aangezien het dan zo snel gaat. En er dan heel veel extra risico's op mutaties zijn. Maargoed, ik ben geen viroloog, dus ik hoop dat ze die beslissing niet aan mij latenquote:Op maandag 22 maart 2021 09:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Waarom jíj niet zou mogen, dát is de vraag die gesteld dient te worden. Om een groep te beschermen die dan al gevaccineerd is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |