Uiteindelijk zijn het niet ministers die bepalen wat er mogelijk is. Uiteindelijk zijn de gevolgen van het Corona virus verantwoordelijk (druk op de zorg). En dat hebben we als bevolking gewoon 100 procent zelf in de hand. Door het niet opvolgen van een paar simpele maatregelen door een grote groep mensen worden we constant in de ellende gehouden. Die mensen zijn grotendeels schuldig aan de huidige maatregelen. Vorig jaar hield het grootste deel van Nederland zich, in het begin van het jaar, zich wel aan de maatregelen en kwamen we vlot uit de eerste lockdown.
Natuurlijk bepalen de ministers dat. Die nemen de beslissing. Zonder die beslissing gaat het misschien mis, maar het is niet alsof corona dat bepaalt. Ik hoor verschillende dingen over de uitkomst van wetenschappelijk onderzoek naar de effectiviteit van de lockdown, van de avondklok, van mondkapjes en van de anderhalve meter afstand. We kunnen dingen niet in isolatie onderzoeken. Ik weet ook niet wat de juiste strategie is, maar om te zeggen dat wat ze hebben gedaan het enige was wat kon, vind ik te kort door de bocht.
quote:
Overigens kan ik mij niet herinneren dat een minister een concrete einddatum heeft genoemd. En wat er wel concreet genoemd is werd uitgevoerd. Als er een versoepeling werd aangekondigd dan werd dit ook doorgevoerd. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld België wat eerst aankondigde dat pretparken open mochten en dat van de week terug gedraaid heeft.
Het begon al met de twee weken die op 16 maart 2020 werden aangekondigd. De wortel werd steeds verder voor ons uitgeschoven.
quote:
Het is overigens heel menselijk. Men is spuugzat van de maatregelen en zoekt steeds vaker de randjes op. Het is niet zo dat enkel de oproerkraaiers op het Malieveld er klaar mee zijn. Je ziet het overal steeds drukker worden, men probeert te leven. Logisch, maar de keerzijde van de medaille is dat we juist langer in deze ellende zitten. Het is ook niet makkelijk, als je dan ziet dat je in Israël naar de nachtclubs kan en het gewone leven grotendeels weer normaal wordt dan is het heel zuur dat je hier nog binnen moet blijven.
Volgens de hoogleraar immunologie die Viruswaarheid bijstond, blijkt uit wetenschappelijk onderzoek dat asymptomatische mensen nauwelijks voor besmettingen zorgen. In het begin ging het vaak om de superspreadevenementen. Het lijkt mij dat we het vooral in die hoek moeten zoeken. Ik bedoel niet per se volle stadions maar mensen die vlak bij een besmet, symptomatisch iemand zijn. Zo iemand kan veel mensen besmetten.
quote:
Om het positief af te sluiten, kijk naar Israël. Dan zie je dat we weer normaal gaan doen, niet vandaag of morgen, maar wel op niet al te lange termijn. En vergeet ook niet dat dit niet de eerste crisis is die we meemaken in de wereld, tijdens de Eerste Wereldoorlog en aansluitend de Spaanse Griep zag men er ook heen heil meer in. Maar toen kwamen de ‘Roaring Twenties’ en was het leven 1 groot feest. Tijdens een van de zwartste tijden van onze recente geschiedenis, de Tweede Wereldoorlog, hebben mensen ook ontzettend veel ellende meegemaakt en de Hongerwinter ontnam de mensen hun laatste hoop. Maar toen het eenmaal over was, ging de wereld gewoon weer vol gas van start. Ook de oliecrisis, voor veel mensen concreter omdat ze het meegemaakt hebben, hakte er in. Er werd gedacht dat we nooit meer zouden autorijden, en na de crisis hebben we nog nooit zoveel gereden of gevlogen.
Het zal vast wel weer terugkomen (al zullen sommige dingen misschien definitief verdwijnen, zoals handenschudden).
Dat vind ik nog tot daar aan toe. Je kan een bewuste keuze maken en het OMT op deze manier samenstellen, daar is in de basis niets mis mee. Waar het mis gaat is dat het OMT zich, ook zeer duidelijk in de media, uitlaat over dingen waar ze niets mee te maken hebben. Ze moeten zich bezighouden met de ‘outbreak’ en op basis daarvan de overheid informeren en adviseren, de overheid moet vervolgens ook informatie en advies van andere takken van sport ontvangen en op basis daarvan weloverwogen beslissingen nemen. Dat is ook wel wat gebeurd, maar het OMT blijft zich maar actief mengen in allerlei discussies en mediauitingen.
[...]
Dat ze zich in de media roeren, vind ik ook niks. Maar je krijgt van die mensen maar één perspectief. Zet er economen, psychologen, en sociologen bij en je krijgt een veel bredere blik.
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het een stijging van 26 in de ziekenhuizen. Het zijn 2.073 bezette bedden in totaal. Hopelijk dalen we een dezer dagen weer onder de 2.000.
Gelukkig buigt het aan het eind weer een beetje naar beneden.
Dat kom natuurlijk wel door de zondag dip Maar het belangrijkste is om goed de trend in de gaten te houden, we zijn dus in 6 weken tijd naar gemiddeld 15 IC opnames per dag gegaan. Maar goed ik verwacht dat de opnames binnenkort snel afvlakken als men de kwetsbaren gaan vaccineren mijn voorspelling is dat we de derde week van april een daling zullen zien en daarvoor een lichte stijging zoals we nu ook ongeveer gaan.
Sowieso zijn er altijd meer zieken in de winter dan in de zomer/herfst, mensen zien maanden geen zon, blijven meer binnen, tal van redenen, het immuunsysteem reageert gewoon slechter rond deze tijd.
Het aantal besmettingen neemt zienderogen af, maar men wil maar niet positief worden, want er liggen mensen in de ziekenhuizen, en dat is gewoon elk jaar zo rond deze tijd, ook ver voor corona, ook zonder corona en nu met, want het heerst en het is de periode van het jaar waarin de meeste mensen in de ziekenhuizen belanden.
Volgende maand loopt dat aantal weer terug.
Tsja, in de UK nemen de aantallen in de ziekenhuizen wel nog steeds af. Het aantal besmettingen neemt ook echt wel toe. Dat is dan vooral onder jongeren, maar dat is ook logisch, die hebben meer contact. Verlichten maatregelen = meer besmettingen. Er wordt ook wel meer getest, maar er zijn gewoon meer mensen met klachten die op Covid kunnen duiden, zoals jij al aangeeft, vanwege de tijd van het jaar. Er worden niet alleen meer besmettingen gevonden omdat er meer getest wordt, er zijn ook gewoon meer besmettingen. Maar die aparte toename van aantal opnames tov het aantal besmettingen (en tov het aantal mensen wat symptomen heeft) is in dit topic al in januari opgemerkt. Het zou te maken kunnen hebben met verminderde weerstand idd, hopelijk zien we dan in de loop van maart dit effect weer verminderen, plus dat ook het effect van de vaccins duidelijker en duidelijker zullen worden.
virologen spreken elkaar tegen over covid-19, dus wie geloof je dan?
Altijd mee uitkijken. De media zoekt vaak hard naar een 'expert' die een afwijkende mening heeft, maar dan wordt dan onevenredig veel gewicht aan toegekend. Laatst deed nu.nl een oproep om personeel uit de zorg te vinden wat zich niet wilde laten inenten. De comments op dat artikel waren zeer kritisch en ik weet niet of ze het doorgezet hebben. Welk goeds zou er met zo'n artikel bereikt kunnen worden vraag je je af.
[ Bericht 21% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 21-03-2021 18:01:07 ]
Altijd mee uitkijken. De media zoekt vaak hard naar een 'expert' die een afwijkende mening heeft, maar dan wordt dan onevenredig veel gewicht aan toegekend. Laatst deed nu.nl een oproep om personeel uit de zorg te vinden wat zich niet wilde laten inenten. De comments op dat artikel waren zeer kritisch en ik weet niet of ze het doorgezet hebben. Welk goeds zou er met zo'n artikel bereikt kunnen worden vraag je je af.
Dat mensen niet klakkeloos denken 'Ik laat me inenten want iedereen roept dat ik dat moet doen' maar denken 'Hé, misschien heeft het verhaal toch twee kanten en zit er in elk geval wat nuance in. Ik ga me er eens een beetje in verdiepen en neem dan een beslissing.'
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%) Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%) Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%) Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december: Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%) Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%) Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari: Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%) Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari: Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%) Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari: totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%) Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari: totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%) Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari: Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%) Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari: totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%) Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari: totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%) Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart: totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%) Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart: totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%) Daling t.o.v. week ervoor: 0,6%
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart: totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%) Stijging t.o.v. week ervoor: 23,2% dinsdag: 4.293 woensdag: 5.272 donderdag: 5.322 vrijdag: 6.026 zaterdag: 6.396 zondag: 5.974 maandag: 5.469
Dat mensen niet klakkeloos denken 'Ik laat me inenten want iedereen roept dat ik dat moet doen' maar denken 'Hé, misschien heeft het verhaal toch twee kanten en zit er in elk geval wat nuance in. Ik ga me er eens een beetje in verdiepen en neem dan een beslissing.'
Goedenavond mensen, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van zondag 21 maart 2021. En dan uiteraard positief nieuws, maar wel een een realistische kijk erop.
Vandaag...... Wederom alweer de presentatie van mijn weekcijfers. Maar voordat ik daaraan begin, wil ik eerst eventjes twee dingen met jullie delen.
* Marino van Zelst, ook beter bekend als het mannetje wat dagelijks op Twitter de cijfers publiceert, en die vele mensen volgen. Je merkt aan hem dat wanneer er toch iets positiefs in de cijfers is te zien, hij deze gelijk de grond in boort. Hoe negatiever, hoe beter. En ook bij bijna iedere tweet, de hashtag #TeHoog gebruiken. Ja Marino, we weten dat de cijfers te hoog zijn. Maar waar ik mij met name aan stoorde is het feit toen er gisteren een daling zichtbaar was op de verpleegafdelingen, hij maar even beweerde dat iedereen de verpleegafdeling verlaat een gasfles mee naar huis kreeg en het daar maar moest uitzoeken. Dit is pertinent niet waar, en hij trekt een krantenbericht volledig uit zijn context. En wat moet het zorgpersoneel hier niet van denken?
twitter
En diezelfde dag kwam er een uitgebreid interview met Jaap van Dissel, die vertelde dat de stijgende lijn qua besmettingen niet voor een enorme groei in de ziekenhuizen hoefde te betekenen. Wederom boorde onze Marino dit nieuws keihard de grond in.
twitter
Beetje rondkijken op zijn Twitterprofiel, zag ik al staan dat hij een lid was van het beruchte ''Red-Team''. Een groep mensen voor wie de lockdown niet zwaar genoeg kan zijn. Verklaard voor mij een heel hoop.
* Waar ik jullie ook op wil attenderen is een groot online interview met Marcel Levi. Hij praat met Maurice de Hond over de actuele situatie in Engeland, het gedoe rondom AstraZeneca en wat Levi vindt van de situatie in Nederland.
twitter
* Dan de weekcijfers, want daarvoor is het tijd. Kreeg zojuist al binnen dat er geen versoepelingen op de agenda staan, maar eens kijken of we de derde golf ook in de ziekenhuizen zien.
Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen: Een stijging van 10% op de IC afdelingen qua patiënten, de grootste stijging sinds begin dit jaar. We gingen van 554 patiënten, maar 611 vanochtend. Hoewel er flink wat nieuwe IC opnames waren, moet de uitstroom dus ook weer goed op gang zijn. Dit omdat het slechts een stijging is van 10%. Hopelijk vlakt de stijging aankomende week af, en zien we niet volgende week voor de vierde keer op rij een stijging.
Historische cijfers patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weekcijfers patiënten met een Covid-19 infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen: De grens van 1400 patiënten werd deze week ruim gepasseerd, en we moeten terug naar midden februari om dit weekcijfer terug te vinden in de historische gegevens. Wel positief om te zien is dat de stijging rond de 7% ligt, dus zeker geen hele forse stijging.
Historische cijfers patiënten met een Covid-19 infectie op verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weekcijfers: Instroom Covid patienten op de IC afdelingen Waar we vorige week nog een hele kleine daling zagen, zien we nu een stijging van 5,3% (14 patiënten). Maar zeker nog geen zorgelijke situatie, en hebben ook deze week niet zo een forse stijging mee hoeven maken als twee weken geleden. Tuurlijk, de cijfers qua opnames is gewoon vrij hoog en moeten ook in een rap tempo dalen.
Historische cijfers Instroom patiënten IC afdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weekcijfers: Instroom patiënten op de verpleegafdelingen Wederom een stijging deze week, nu uitkomend op 6,9%. Maar ook hier nog niet een hele grote stijging zichtbaar, al is de situatie wel om in de gaten te blijven houden. We stijgen wekelijks met kleine sprongetjes, maar liever zie je een afvlakking verschijnen.
Historische cijfers instroom patiënten op de verpleegafdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weekcijfers: Uitstroom patiënten op de IC afdelingen Een wat lagere uitstroom qua patiënten op de IC afdelingen dan de laatste twee weken, maar gelukkig nog wel dik in de 200. Kan erop duiden dat er betrekkelijk veel nieuwe patiënten op de IC afdelingen liggen, die er niet binnen een weekje weer vanaf zijn. Maar goed om te zien dat de uitstroom nog in de 200 patiënten zit.
Historische cijfers Uitstroom patiënten IC afdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weekcijfers: Uitstroom patiënten op de verpleegafdelingen
Wederom een mooie stijging qua uitstroom op de verpleegafdelingen. Marino van Zelst zal wel beweren 1406 patiënten het ziekenhuis hebben verlaten met een gasfles, of dat ze allemaal op de IC afdeling terecht zijn gekomen. Maar helaas voor hem spreken de cijfers dat tegen. Je kunt concluderen dat er ook een hele grote groep is, die het ziekenhuis verlaat zonder op de IC afdeling te hebben gelegen.
Weekcijfers: Sterftegevallen Covid-19 We zien gelukkig wederom een laag sterftecijfer, wat bijna gelijkwaardig is aan die week daarvoor. Vorige week 204 mensen die kwamen te overlijden, nu 209. Gaan we volgende week meemaken dat we eindelijk eens onder die grens van 200 duiken, of gaan we weer stijgen vanwege de lichte stijging op de IC afdelingen?
Mijn voorlopige conclusie op basis van mijn weekcijfers is dat we zeker een stijging zien in de ziekenhuizen. Logisch ook, want de besmettingen lopen wekelijks op. Maar, en er is op dit moment zeker een maar. De stijging is niet heel hoog, de cijfers vliegen niet met 30% omhoog. Het zijn allemaal stijgingen die liggen tussen de 5 en de 11%. Daar ligt ook mijn hoop, dat de derde golf een golfje zal zijn. Positief ook is dat we wederom meer hebben getest, en het percentage positief geteste weliswaar steeg, maar nog steeds op een schappelijk 8,2% ligt.
Mensen, fijne zondagavond. Helaas dinsdag geen versoepelingen, maar morgen wel weer mijn kijk naar de landen om ons heen. Is daar dezelfde stijging zichtbaar als in Nederland? Krijgt Tsjechië voor de tweede week op rij een daling in de besmettingen? En de VS, zien we daar weer een daling nadat ze vorige week licht stegen? En uiteraard erg benieuwd naar de situaties in Groot-Brittannië, Israël en ook Brazilië waar het heel slecht gaat in de ziekenhuizen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Oliver23 op 21-03-2021 19:22:33 ]
Waar ik eigenlijk helemaal niks over hoor zijn seizoenseffecten die binnenkort zouden moeten plaatsvinden. In April zou de vatbaarheid voor COVID toch flink moeten zakken.
@Oliver23, wat heb je er weer veel werk aan gehad man, top gedaan.
Ik en vast velen met mij, waarderen dat erg. Maar dat geldt voor veel meer mensen die hier input geven. Ik blijf het bijzonder vinden hoe deze topicreeks zo goed werkt om niet overweldigd te worden door het negatieve en vele nieuws.
To the point, positief, informatief, realistisch en zelfs soms met een fijne knipoog. Mensen chapeau weer!
Op zondag 21 maart 2021 17:49 schreef Hexagon het volgende: Waar ik eigenlijk helemaal niks over hoor zijn seizoenseffecten die binnenkort zouden moeten plaatsvinden. In April zou de vatbaarheid voor COVID toch flink moeten zakken.
Dat klopt! Een aantal weken geleden is daar best 'veel' over geschreven en gepost!
Uiteraard, maar geef ze die info dan zodat ze een afgewogen beslissing kunnen maken, ga niet heel veel moeite doen om een paar uitzonderlijke gevallen te vinden en daar dan hele artikelen aan wijden. Zeker niet als de beweegredenen van die mensen ongegrond zijn.
Dus wat Van Dissel zegt, en ook Marino, dat de ziekenhuisbezetting niet zo hard meegroeit als het aantal cases, dat hebben we hier al langer vastgesteld, toch? Alleen het aantal opnames is relatief tov het aantal besmettingen nog wel hoger dan in oktober. Mogelijk door de tijd van het ja (@Za). In Denemarken en de UK heeft men ook vastgesteld dat de Britse variant tot meer opnames leidt, maar het patroon dat er relatief meer mensen opgenomen werden begon in NL al ruim voordat de Britse variant echt meespeelde, het begon al vroeg in januari of daarvoor zelfs.
Geen versoepelingen, maar ook geen strengere maatregelen gelukkig
Twee weken avondklok zou het zijn en daarna zou het de eerste zijn die eraf ging. Hoe veel weken zouden het straks zijn als/wanneer hij eindelijk wordt opgeheven.
Op zondag 21 maart 2021 17:21 schreef Oliver23 het volgende: Goedenavond mensen, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van zondag 21 maart 2021. En dan uiteraard positief nieuws, maar wel een een realistische kijk erop. [...]
Ben je van plan om op deze posts te promoveren ofzo. Klasse hoor weer.
Ik en vast velen met mij, waarderen dat erg. Maar dat geldt voor veel meer mensen die hier input geven. Ik blijf het bijzonder vinden hoe deze topicreeks zo goed werkt om niet overweldigd te worden door het negatieve en vele nieuws.
To the point, positief, informatief, realistisch en zelfs soms met een fijne knipoog. Mensen chapeau weer!
Ja, en deze smiley van mij maakt het volgens mij af voor jou:
Uiteraard, maar geef ze die info dan zodat ze een afgewogen beslissing kunnen maken, ga niet heel veel moeite doen om een paar uitzonderlijke gevallen te vinden en daar dan hele artikelen aan wijden. Zeker niet als de beweegredenen van die mensen ongegrond zijn.
Mooi om te zien, de CFR is flink aan het zakken overal. Niet alleen in de Israel, UK, US waar je het zou verwachten als gevolg van vacccins, maar ook in de EU. Israel is trouwens wel erg laag nu, super!
Die CFR blijft toch een beetje mysterieus dat die zo verandert door de tijd in landen, Duitsland in januari, WTF?
Maar het gaat flink naar beneden nu, en dus niet alleen door vaccins.
Als CFR hier het 7-daagse gemiddelde aan doden van over 14 dagen gedeeld door het 7-daagse gemiddelde van aantal cases nu (laatste 2 weken dus niet weergegeven).
@George, Misschien dat een correcte op leeftijds- / risicogroepen er voor zorgt dat de CFR beter uitmiddelt. Dit is/lijkt (zeker in Dld) wel een heel extreme uitschieter.
Bedankt Oliver (en de rest) weer. We kunnen wel concluderen dat we in de 3e golf zitten (hopelijk alleen een hobbel van een paar weken) en dat we op langere termijn (in het 2e kwartaal) een groot effect van de vaccinaties zullen gaan zien. Maar versoepelingen zitten er derhalve niet in. Maar verzwaringen ook niet, bekijk het positief.
Dit topic helpt me relativeren. Gister weer zoveel social media bagger voorbij zien komen, dat mensen het zat zijn (ja logisch, ik ook, wie niet?) en dat het allemaal te maken heeft met "The Great Reset". Maar die mensen zien 1 getal en kijken niet verder naar de verschillende leeftijdscategorieën, waarbij de stijging in besmettingen vooral door de jongste leeftijdsgroepen worden veroorzaakt (logisch, scholen zijn open en ze beginnen kinderen en jongeren nu pas te testen), terwijl de cijfers bij de ouderen dalen. Die mensen zien zulke verbanden niet. Die mensen kijken niet naar de UK of Israël. Wil ze over een paar maanden wel eens horen. Nee, dan is dit topic een verademing.
Iedereen een fijne week gewenst, hopelijk zien we deze weer weer wat meer "afvlakkingen" van stijgingen of liever nog betere effecten in de cijfers. Positief is in ieder geval dat het prikken met AZ in ieder geval weer door gaat, en hoe meer prikken, hoe meer het virus terrein verliest, al moeten we nog ff wat geduld hebben tot we de échte serieuze effecten hiervan zien.
The only way you can be original, is to be yourself.
Op maandag 22 maart 2021 09:30 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende: Bedankt Oliver (en de rest) weer. We kunnen wel concluderen dat we in de 3e golf zitten (hopelijk alleen een hobbel van een paar weken) en dat we op langere termijn (in het 2e kwartaal) een groot effect van de vaccinaties zullen gaan zien. Maar versoepelingen zitten er derhalve niet in. Maar verzwaringen ook niet, bekijk het positief.
Dit topic helpt me relativeren. Gister weer zoveel social media bagger voorbij zien komen, dat mensen het zat zijn (ja logisch, ik ook, wie niet?) en dat het allemaal te maken heeft met "The Great Reset". Maar die mensen zien 1 getal en kijken niet verder naar de verschillende leeftijdscategorieën, waarbij de stijging in besmettingen vooral door de jongste leeftijdsgroepen worden veroorzaakt (logisch, scholen zijn open en ze beginnen kinderen en jongeren nu pas te testen), terwijl de cijfers bij de ouderen dalen. Die mensen zien zulke verbanden niet. Die mensen kijken niet naar de UK of Israël. Wil ze over een paar maanden wel eens horen. Nee, dan is dit topic een verademing.
Iedereen een fijne week gewenst, hopelijk zien we deze weer weer wat meer "afvlakkingen" van stijgingen of liever nog betere effecten in de cijfers. Positief is in ieder geval dat het prikken met AZ in ieder geval weer door gaat, en hoe meer prikken, hoe meer het virus terrein verliest, al moeten we nog ff wat geduld hebben tot we de échte serieuze effecten hiervan zien.
Herken mijzelf volledig in wat je zegt, erg prettig dit.
The Great Reset, dit ontgaat mij ook volledig, wat valt er te resetten? Enge ontwikkeling met al die complottheorieën.
Op maandag 22 maart 2021 10:15 schreef Piethur het volgende: The Great Reset, dit ontgaat mij ook volledig, wat valt er te resetten? Enge ontwikkeling met al die complottheorieën.
Iets met "Agenda2030" en dat ze het volk onderdrukken door de economie kapot te maken. Alsof "de elite" / de wereldleiders, die normaal redelijk recht tegenover elkaar staan qua opvattingen nu ineens zich hebben samengepakt. Ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling, en nog gevaarlijker dan corona zelf.
The only way you can be original, is to be yourself.
Op zondag 21 maart 2021 17:21 schreef Oliver23 het volgende: Goedenavond mensen, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van zondag 21 maart 2021. En dan uiteraard positief nieuws, maar wel een een realistische kijk erop.
Vandaag...... Wederom alweer de presentatie van mijn weekcijfers. Maar voordat ik daaraan begin, wil ik eerst eventjes twee dingen met jullie delen.
* Marino van Zelst, ook beter bekend als het mannetje wat dagelijks op Twitter de cijfers publiceert, en die vele mensen volgen. Je merkt aan hem dat wanneer er toch iets positiefs in de cijfers is te zien, hij deze gelijk de grond in boort. Hoe negatiever, hoe beter. En ook bij bijna iedere tweet, de hashtag #TeHoog gebruiken. Ja Marino, we weten dat de cijfers te hoog zijn. Maar waar ik mij met name aan stoorde is het feit toen er gisteren een daling zichtbaar was op de verpleegafdelingen, hij maar even beweerde dat iedereen de verpleegafdeling verlaat een gasfles mee naar huis kreeg en het daar maar moest uitzoeken. Dit is pertinent niet waar, en hij trekt een krantenbericht volledig uit zijn context. En wat moet het zorgpersoneel hier niet van denken?
En diezelfde dag kwam er een uitgebreid interview met Jaap van Dissel, die vertelde dat de stijgende lijn qua besmettingen niet voor een enorme groei in de ziekenhuizen hoefde te betekenen. Wederom boorde onze Marino dit nieuws keihard de grond in.
Beetje rondkijken op zijn Twitterprofiel, zag ik al staan dat hij een lid was van het beruchte ''Red-Team''. Een groep mensen voor wie de lockdown niet zwaar genoeg kan zijn. Verklaard voor mij een heel hoop. .
Ja, hij was altijd een anonieme promovendus op een niet zo interessant gebied. Nu is hij een soort BN'er. Daar kan hij niet zo goed mee omgaan. Ik erger me kapot aan dat soort figuren.
The Covid-19 vaccine developed by Oxford University and AstraZeneca was 79% effective in preventing symptomatic illness in a large trial in the US, Chile and Peru, the company said on Monday, paving the way for it to apply for US approval.
The vaccine was 100% effective against severe or critical disease and hospitalisation and was safe, the drugmaker said on Monday, releasing results of the late-stage human trial study of more than 32,000 volunteers across all age groups.
Waarom nu 79% effectief? Kijk dit filmpje nog eens, vergelijken is moeilijk en hangt onder andere ook af van waar en wanneer tijdens een epidemie data wordt verzameld.