Vanwege dat sociale aspect is nu al het idee om het straks anders op te lossen. Dus niet om half 9 er te zijn maar eerst thuis te starten en buiten de file om te rijden en dagen thuis te pakken voor uitwerking en concentratie.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als ik even terug mag kijken naar mijn eigen situatie waarbij ik dus wél verplicht thuiswerk al een jaar zo'n beetje (net als de rest van mijn hele afdeling ICT) kan ik het volgende concluderen:
Voordelen:
- Het kan gewoon gemakkelijk, indien je dus werk doet wat zich vooral op een computer afspeelt.
- Grootste voordeel is nog steeds het skippen van de reistijd! Half 9 beginnen betekent, indien je niet iemand bent die perse een uur wilt douchen en in de badkamer bezig is, rond 8 uur rustig je bed uitrollen.![]()
Nadelen:
- Discipline opbrengen wordt wel lastiger. Je raakt soms makkelijk afgeleid.... Echter, als ik dan weer terug kijk naar de "normale" kantoor tijd van vroegah... Toen werd je ook honderdmiljoen keer per dag afgeleid door pratende collega's, mensen die langs je bureau lopen en daar vlakbij een overleg gaan houden etc. Allemaal prikkels die afleiding geven. Dus in dat opzicht, ben je écht zoveel productiever op kantoor? Kweet het niet...
- Het sociale aspect van mensen niet fysiek zien. Dat is voor velen toch wel een dingetje ja.
Lijkt me ideaalquote:Op maandag 22 maart 2021 10:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Vanwege dat sociale aspect is nu al het idee om het straks anders op te lossen. Dus niet om half 9 er te zijn maar eerst thuis te starten en buiten de file om te rijden en dagen thuis te pakken voor uitwerking en concentratie.
En dan te zorgen dat je er uiteraard wel bent op dagen in eindigen in een borrel.
Als het aan Den Haag ligt kan dat prima vrees ik.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp wel dat het moeilijk is maar nog een maand of 3 doen wat we nu doen kan toch ook niet
2-3 weken?quote:Op maandag 22 maart 2021 10:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk, wat is nu de moeite om het nog even 2-3 weken vol te houden
Jaap vindt van wel hoor. In zijn wereld kun je lockdowns eindeloos volhouden.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp wel dat het moeilijk is maar nog een maand of 3 doen wat we nu doen kan toch ook niet
Bron?quote:Op maandag 22 maart 2021 10:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jaap vindt van wel hoor. In zijn wereld kun je lockdowns eindeloos volhouden.
Als het de maatregelen niet zijn, dan zijn het wel de blaadjes die dan op het spoor liggenquote:Op maandag 22 maart 2021 10:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
2-3 weken?
![]()
Dan zijn er misschien, heel misschien wat lichte versoepelingen, maar dat is al bijna uitgesloten. Onbeperkt met de trein? Het zou me verbazen als dat in de herfst al kan.
Dat was niet de segregatie waar Janneke het over had.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat wordt bedoeld met segregatie? Als het is dat 60+ de huidige regels moet volgen en de rest wat meer vrijheid krijgt ben ik wel voor
daarom, met een vaccinatie in het vooruitzicht zou het voor 60+ gewoon te doen moeten zijn dat nog even volhoudenquote:Op maandag 22 maart 2021 10:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor de langere termijn zéker niet nee
Voor een korte periode en onder duidelijke omstandigheden, zeker wel als dat proportioneel is
Onzinquote:Op maandag 22 maart 2021 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn weinig voorstanders van segegratie. Het is heel naar om dat telkens zo in de discussie te framen.
Als je kunt rekenen, kun je ook berekenen dat er wel iets is dat erop wijst dat grote aantallen besmettingen ook leidt tot grotere aantallen ziekenhuisopnames. Ook uit de groep die nu nauwelijk in het ziekenhuis komt.
Zoals 100% van 50 IC bedden bezet door 60- geen probleem is, is 1% van 100.000 ineens wél mogelijk een probleem.
Nog een keer: als je de maatregelen volledig los zou laten en het virus onbeperkt rond kan gaan en je dus enorme aantallen krijgt die besmet raken tegelijkertijd, dan is 1% van een enorm aantal mensen dus gewoon teveel tegelijkertijd.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:30 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Onzinkinderen worden nu massaal getest i.t.t. "eerder". Die drukken nu enorm op de besmettingscijfers. Niet op de IC/zkh opnames.
Als 90% van de geteste personen kinderen zijn waarvan 1% in het zkh terecht komt en 0,1 % op de IC dan boeien die cijfers toch totaal niet meer? Daarop stop met focussen op die besmettingscijfers. Kijk naar wie er besmet raakt, wie er in het zkh terecht komt en acteer daarop door EINDELIKK eens fatsoenlijk te gaan vaccineren. Met het huidige tempo schiet het allemaal niet op. Ik hoor en lees nog teveel dat het toch een ongecontroleerde toestand isen als Hugo de Jonge z'n statements wil verwezenlijken dan moet er echt nog wel wat gebeuren.
Aha. Daar staat in dat Jaap denkt dat lockdowns voor eindeloos vol te houden zijn?quote:
Want daarin zegt Jaap dat het gemakkelijk kan?quote:
Er is nul grond om aan te nemen dat 1% van de kinderen of jongeren in het ziekenhuis komt met Covid.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nog een keer: als je de maatregelen volledig los zou laten en het virus onbeperkt rond kan gaan en je dus enorme aantallen krijgt die besmet raken tegelijkertijd, dan is 1% van een enorm aantal mensen dus gewoon teveel tegelijkertijd.
haha ja dat om 8 uur uit bed rollen wordt een dingetje straksquote:Op maandag 22 maart 2021 10:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als ik even terug mag kijken naar mijn eigen situatie waarbij ik dus wél verplicht thuiswerk al een jaar zo'n beetje (net als de rest van mijn hele afdeling ICT) kan ik het volgende concluderen:
Voordelen:
- Het kan gewoon gemakkelijk, indien je dus werk doet wat zich vooral op een computer afspeelt.
- Grootste voordeel is nog steeds het skippen van de reistijd! Half 9 beginnen betekent, indien je niet iemand bent die perse een uur wilt douchen en in de badkamer bezig is, rond 8 uur rustig je bed uitrollen.![]()
Nadelen:
- Discipline opbrengen wordt wel lastiger. Je raakt soms makkelijk afgeleid.... Echter, als ik dan weer terug kijk naar de "normale" kantoor tijd van vroegah... Toen werd je ook honderdmiljoen keer per dag afgeleid door pratende collega's, mensen die langs je bureau lopen en daar vlakbij een overleg gaan houden etc. Allemaal prikkels die afleiding geven. Dus in dat opzicht, ben je écht zoveel productiever op kantoor? Kweet het niet...
- Het sociale aspect van mensen niet fysiek zien. Dat is voor velen toch wel een dingetje ja.
Blijkt eruit dat het OMT zich drukmaakt over banaliteiten als draagvlak, economische of sociale gevolgen?quote:Op maandag 22 maart 2021 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want daarin zegt Jaap dat het gemakkelijk kan?
Het gaat ook niet om de kinderen dan, dat is ook niet gezegd.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Er is nul grond om aan te nemen dat 1% van de kinderen of jongeren in het ziekenhuis komt met Covid.
Ja, anders onderzochten ze niet wat het draagvlak is van de diverse maatregelen. Ja, anders waren de scholen nooit open gegaan in februari. Ja, anders waren ze nooit gekomen met het click & collect gedoe.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkt eruit dat het OMT zich drukmaakt over banaliteiten als draagvlak, economische of sociale gevolgen?
Dat is hun taak ook niet.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkt eruit dat het OMT zich drukmaakt over banaliteiten als draagvlak, economische of sociale gevolgen?
Als ik zo snel even kijk zie ik dat je gemiddeld tot 20 jaar een kans hebt van 1 op 7000 om in het ziekenhuis te komen.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de kinderen dan, dat is ook niet gezegd.
Het gaat erom dat als je 60+ isoleert en 60- volledig loslaat, er teveel mensen tegelijkertijd besmet kunnen raken en dan het nadeel van de grote getallen gaat spelen, waardoor alsnog veel mensen tegelijkertijd ziek worden en een klein percentage van heel veel kan alsnog te veel zijn.
Nee idd Miss subtiliteit, je kunt het ouderen niet verwijten. Maar als er een tweedeling komt, is het wel begrijpelijk dat mensen daar boos om worden, na zoveel tijd solidair geweest te zijn.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
- eens, er zou meer oog moeten zijn voor maatwerk. Overigens zijn er heel veel ouderen die dat ook vinden, en kun je hen niet verwijten dat het er niet is. Zij maken het beleid niet.
- niet helemaal eens. Ja, er is veel gesloten (geweest) en niet alles leek even logisch of noodzakelijk. Er was echter ook heel veel onduidelijkheid.
- de suggestie is prima, het ouderen verwijten is een brug te ver.
- heeft niet direct met corona te maken
- vaccinatie wel, maar met testen ook mogelijk, dus niet alleen voor 60+ Maar dan nog is het niet iets dat je hen kunt verwijten, zij maken dat beleid niet. En zou jij er geen begruik van maken als het binnen jouw mogelijkheden zou liggen?
Zoals gezegd, ik vind het verwijt van eenrichtingssolidariteit gebrekkig. Het is niet dat de ouderen waartegen geageerd wordt dit allemaal bekokstoofd hebben en vinden dat de rest van de bevolking maar naar hun pijpen moet dansen.
Nu geloof ik niet zo in die oprechte solidariteit van al die jongeren enzo. Regels zijn regels.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:47 schreef popje het volgende:
[..]
Nee idd Miss subtiliteit, je kunt het ouderen niet verwijten. Maar als er een tweedeling komt, is het wel begrijpelijk dat mensen daar boos om worden, na zoveel tijd solidair geweest te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |