- per poststemmenquote:Op maandag 22 maart 2021 10:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou ja, denk alleen al eens aan:
- de one size fits all maatregelen, nooit is er eens aan gedacht om wat meer maatwerk te doen
- alles voor kinderen kon zonder blikken of blozen dicht gaan
- kwetsbaren uurtje in de supermarkt was altijd optioneel, alleen al de suggestie dat je zei dat je beter geen boodschappen kon doen op zaterdag als kwetsbare was discriminatie
- pensioenregels die op magische wijze werden aangepast om korten te voorkomen
- vaccinatiepaspoort deze zomer (effectief eigenlijk alleen voor 60+)
Zijn de treinen weer vol ja? Ik neem nooit OV haha. Maar stond dus wel afgelopen weekend op een zaterdag ff in de file. Dat zegt dan ook wel weer genoeg.quote:
Niemand had het over ongeremd.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:58 schreef noodgang het volgende:
[..]
Nee, het doel blijft precies hetzelfde. Met het ongeremd los laten gaan van het virus onder de minder kwetsbare groepen zal de zorg waarschijnlijk óók overbelast worden, al is het alleen maar vanwege de absurd hoge aantallen die je dan ineens krijgt. Tevens is de kans op mutaties veel groter wanneer er veel meer overdrachten plaatsvinden en met een beetje pech heb je dan geen zak meer aan het hele vaccineren.
Dus het doel is precies hetzelfde. De risicoanalyse is misschien iets anders
Ben er ook wel achter gekomen dat ik dus niet geschikt ben voor een reis naar Mars, 2 jaar met een vaste groep opgesloten zitten trek ik dus echt niet.quote:
Ikea weer open?quote:Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zijn de treinen weer vol ja? Ik neem nooit OV haha. Maar stond dus wel afgelopen weekend op een zaterdag ff in de file. Dat zegt dan ook wel weer genoeg.
Ja daar klaagde het OMT vorige week al over.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zijn de treinen weer vol ja? Ik neem nooit OV haha. Maar stond dus wel afgelopen weekend op een zaterdag ff in de file. Dat zegt dan ook wel weer genoeg.
Het aantal reisbewegingen is gewoon gigantisch. Maar in Den Haag doen ze net alsof die paar uurtjes na 21u het verschil gaan maken. De cijfers lopen ook gewoon weer op dus vertel mij maar waar die winst dan zit.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daarnaast is al meermaals in het nieuws gebracht dat bestaande vaccins redelijk makkelijk ge-tweaked kunnen worden om eventuele mutaties te lijf te gaan. Dus zelfs als dat zou gebeuren is de oplossing redelijk snel voorhanden.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Niemand had het over ongeremd.
En als 15 maanden corona rond laten gaan er al niet voor zorgt dat vaccins niet meer werken dan is de waarschijnlijkheid dat dat in deze periode nog gaat gebeuren belachelijk klein.
Focussen op mutaties is me pas een sterk staaltje doelpalen verschuiven. Stel je voor, die ene extra besmetting!
Tevens bepaalde maatregelen (avondklok met name, maar ook de alcoholverkoop en wat andere tijdsgerelateerde dingetjes) die vooral de werkende mens treffen. Ja, als je toch al de hele dag de tijd hebt voor je boodschappen en bezoeken kan ik me voorstellen dat je er niet zo'n last van ondervindt.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef spoilert het volgende:
[..]
- per poststemmen
- extra stemdagen, waarvan gesuggereerd werdt dat die voor de oudere waren.
Het wordt ook niet heel erg gestimuleerd door de overheid om thuis te werken...quote:
Ik bedoelde de interstellar, maar dan heb ik de verkeerde gelinkt.quote:
Tot zover het fabeltje dat er na corona substantieel meer thuisgewerkt wordt.quote:
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het meevalt. Mutaties meenemen in een risicoanalyse is wat mij betreft geen 'doelpalen verschuiven'. Hoe uitgekotst de term ook is, nét iets teveel risico nemen zorgt voor exponentiële groei. Dan gaat het echt heel snel. En daar hoort ook het risico op mutaties bij.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Niemand had het over ongeremd.
En als 15 maanden corona rond laten gaan er al niet voor zorgt dat vaccins niet meer werken dan is de waarschijnlijkheid dat dat in deze periode nog gaat gebeuren belachelijk klein.
Focussen op mutaties is me pas een sterk staaltje doelpalen verschuiven. Stel je voor, die ene extra besmetting!
En alle mutaties tot nu toe lijken geen problemen op te leveren.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daarnaast is al meermaals in het nieuws gebracht dat bestaande vaccins redelijk makkelijk ge-tweaked kunnen worden om eventuele mutaties te lijf te gaan. Dus zelfs als dat zou gebeuren is de oplossing redelijk snel voorhanden.
Werkt al een jaar thuisquote:Op maandag 22 maart 2021 10:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tot zover het fabeltje dat er na corona substantieel meer thuisgewerkt wordt.
Ik zou dan ook liever zien dat daar op gehandhaafd wordt ipv een avondklok.quote:
dat gaat echt wel een blijvertje zijn hoor, zeker bij de grotere bedrijvenquote:Op maandag 22 maart 2021 10:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tot zover het fabeltje dat er na corona substantieel meer thuisgewerkt wordt.
Vorig jaar 9 familieleden van een schoonzus van me (omdat ze al die maatregelen nergens voor nodig vondenquote:Op maandag 22 maart 2021 09:54 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ken nog steeds niemand die corona heeft gehad.
Ik heb het hier al een paar keer eerder neergezet en blijf het herhalen.quote:
We gaan het zien, maar zelfs tijdens corona met zware maatregelen gaan steeds meer mensen gewoon weer naar werk.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat gaat echt wel een blijvertje zijn hoor, zeker bij de grotere bedrijven
ik denk toch dat het niet meer fulltime kantoor wordt, uiteraard wel een paar dagen van de week om feeling te houden.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
We gaan het zien, maar zelfs tijdens corona met zware maatregelen gaan steeds meer mensen gewoon weer naar werk.
Zal vast voor een aantal bedrijven een blijvertje zijn, maar een grote meerderheid zit na corona gewoon weer elke dag in de auto op weg naar de cubicle.
Ik werk sinds een maand weer volledig op kantoor. Voornamelijk omdat ik het thuis echt niet meer trok. Van de +-30 man die daar normaal zouden zitten zijn dat er nu zo’n 10. Ook vrijwel allemaal sinds kort pas.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb het hier al een paar keer eerder neergezet en blijf het herhalen.
Als je geen functie hebt waar je echt op kantoor moet zitten maar dan gewoon roept 'ik mag niet thuiswerken van mijn baas' terwijl je je wel druk maakt om besmettingen moet je echt eens in de spiegel gaan kijken.
En je misschien eens af moet vragen zo na dertien maanden wat nu de toegevoegde waarde van je functie is als blijkbaar op kantoor het rond de koffieautomaat rondlopen een belangrijk deel van de waarde is.
Ik heb behoorlijk wat conflicten inmiddels meegemaakt via Teams en dat is toch echt aanzienlijk makkelijker op te lossen en ook te voorkomen trouwens door af en toe rond die koffieautomaat of in de wandelgang of aan de bar te staan met die personen/organisaties.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Als je geen functie hebt waar je echt op kantoor moet zitten maar dan gewoon roept 'ik mag niet thuiswerken van mijn baas' terwijl je je wel druk maakt om besmettingen moet je echt eens in de spiegel gaan kijken.
En je misschien eens af moet vragen zo na dertien maanden wat nu de toegevoegde waarde van je functie is als blijkbaar op kantoor het rond de koffieautomaat rondlopen een belangrijk deel van de waarde is.
Schoonzus en zwager hebben het gehad. Gelukkig helemaal hersteld.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:54 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik ken nog steeds niemand die corona heeft gehad.
Als het sociale leven weer normaal door gaat kan ik mij wel voorstellen dat het fijn is voor mensen om 3 dagen per week thuis te werken. Als alles stil staat, je niet naar de kroeg of uit kunt is het wel fijn om 5 dagen per week op de zaak te zijn. Zo zou het voor mij in ieder geval zijn.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
We gaan het zien, maar zelfs tijdens corona met zware maatregelen gaan steeds meer mensen gewoon weer naar werk.
Zal vast voor een aantal bedrijven een blijvertje zijn, maar een grote meerderheid zit na corona gewoon weer elke dag in de auto op weg naar de cubicle.
Die ken ik ook niet.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik sinds gisteren eentje. Ken meer mensen die al gevaccineerd zijn
/Hugo modequote:Op maandag 22 maart 2021 09:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Waarom jíj niet zou mogen, dát is de vraag die gesteld dient te worden. Om een groep te beschermen die dan al gevaccineerd is?
Binnen zes weken, toch? Maar dan moet het in nog geproduceerd etc. worden. Maar idd, het is heel fijn dat het zo snel aangepast kan worden.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daarnaast is al meermaals in het nieuws gebracht dat bestaande vaccins redelijk makkelijk ge-tweaked kunnen worden om eventuele mutaties te lijf te gaan. Dus zelfs als dat zou gebeuren is de oplossing redelijk snel voorhanden.
Als ik even terug mag kijken naar mijn eigen situatie waarbij ik dus wél verplicht thuiswerk al een jaar zo'n beetje (net als de rest van mijn hele afdeling ICT) kan ik het volgende concluderen:quote:Op maandag 22 maart 2021 10:10 schreef OProg het volgende:
[..]
In de IT is het al een stuk gebruikelijker maar zelfs bij semi-overheidsklanten gaat het er over om inderdaad op een andere manier te gaan werken. Want wat is nu precies het nut van maandag om acht uur met zijn allen in de file te staan om vervolgens met zijn allen een laptop om half 9 open te klappen?quote:Op maandag 22 maart 2021 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat gaat echt wel een blijvertje zijn hoor, zeker bij de grotere bedrijven
Er zijn weinig voorstanders van segegratie. Het is heel naar om dat telkens zo in de discussie te framen.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is niets wat daarop wijst, al zullen de voorstanders van segregatie het wel zo brengen.
Hoe gek het ook klinkt, zodra de mutatie bekend is, is het echt een dag of paar dagen werk om vaccin aan te passen.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:16 schreef Celestien het volgende:
[..]
Binnen zes weken, toch? Maar dan moet het in nog geproduceerd etc. worden. Maar idd, het is heel fijn dat het zo snel aangepast kan worden.
Ergens snap ik dat wel. Je vraagt mensen al een jaar in vooral thuis te blijven. Men zal wel denken: het houdt eens op.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daar kan je wat van vinden maar ik vind de argumentatie dan nog net wat beter. Je zit met minder mensen op kantoor omdat je anders niet vooruit komt thuis omdat het blijkbaar niet lekker werkt.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik werk sinds een maand weer volledig op kantoor. Voornamelijk omdat ik het thuis echt niet meer trok. Van de +-30 man die daar normaal zouden zitten zijn dat er nu zo’n 10. Ook vrijwel allemaal sinds kort pas.
wat wordt bedoeld met segregatie? Als het is dat 60+ de huidige regels moet volgen en de rest wat meer vrijheid krijgt ben ik wel voorquote:Op maandag 22 maart 2021 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn weinig voorstanders van segegratie. Het is heel naar om dat telkens zo in de discussie te framen.
Als je kunt rekenen, kun je ook berekenen dat er wel iets is dat erop wijst dat grote aantallen besmettingen ook leidt tot grotere aantallen ziekenhuisopnames. Ook uit de groep die nu nauwelijk in het ziekenhuis komt.
Zoals 100% van 50 IC bedden bezet door 60- geen probleem is, is 1% van 100.000 ineens wél mogelijk een probleem.
Onbegrijpelijk, wat is nu de moeite om het nog even 2-3 weken vol te houdenquote:Op maandag 22 maart 2021 10:18 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ergens snap ik dat wel. Je vraagt mensen al een jaar in vooral thuis te blijven. Men zal wel denken: het houdt eens op.
Ja, het is zeker een positieve ontwikkeling. Ik zou niet verbaasd zijn als we misschien nog een keer extra moeten komen opdraven voor een nieuwe vaccinatie ivm een mutatie. Hopelijk laat dat nog even op zich wachten.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe gek het ook klinkt, zodra de mutatie bekend is, is het echt een dag of paar dagen werk om vaccin aan te passen.
De productie erna is meeste werk
Tests enzo hoeft het niet állemaal meer door zoals initiële vaccin. Zoals de griepprik elk jaar met de mutaties omgaat zeg maar, dat kan heel snel op de markt gebracht worden
Half jaartje volhouden nog, kom op! Samenquote:Op maandag 22 maart 2021 10:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk, wat is nu de moeite om het nog even 2-3 weken vol te houden
- eens, er zou meer oog moeten zijn voor maatwerk. Overigens zijn er heel veel ouderen die dat ook vinden, en kun je hen niet verwijten dat het er niet is. Zij maken het beleid niet.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou ja, denk alleen al eens aan:
- de one size fits all maatregelen, nooit is er eens aan gedacht om wat meer maatwerk te doen
- alles voor kinderen kon zonder blikken of blozen dicht gaan
- kwetsbaren uurtje in de supermarkt was altijd optioneel, alleen al de suggestie dat je zei dat je beter geen boodschappen kon doen op zaterdag als kwetsbare was discriminatie
- pensioenregels die op magische wijze werden aangepast om korten te voorkomen
- vaccinatiepaspoort deze zomer (effectief eigenlijk alleen voor 60+)
Beetje naïef ditquote:Op maandag 22 maart 2021 10:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk, wat is nu de moeite om het nog even 2-3 weken vol te houden
De mogelijkheid is er zeker dat een booster of boosters nodig gaan zijn, maar is nu echt nog onduidelijkquote:Op maandag 22 maart 2021 10:20 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, het is zeker een positieve ontwikkeling. Ik zou niet verbaasd zijn als we misschien nog een keer extra moeten komen opdraven voor een nieuwe vaccinatie ivm een mutatie. Hopelijk laat dat nog even op zich wachten.
En tevens waarom isolatie van bepaalde groepen niet werktquote:
Ik zou het liever niet zien als een plicht of een regel, maar gewoon een dringend advies.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat wordt bedoeld met segregatie? Als het is dat 60+ de huidige regels moet volgen en de rest wat meer vrijheid krijgt ben ik wel voor
Nee, de bedoeling is om het andersom te doen tegen de tijd dat het vaccineren ver genoeg gevorderd is. Zo solidair ben je wel, toch?quote:Op maandag 22 maart 2021 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat wordt bedoeld met segregatie? Als het is dat 60+ de huidige regels moet volgen en de rest wat meer vrijheid krijgt ben ik wel voor
Idd. We kunnen alleen maar afwachten. Hopelijk gaan we snel de periode is waarin we weer iets meer mogen.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:22 schreef Molo het volgende:
[..]
De mogelijkheid is er zeker dat een booster of boosters nodig gaan zijn, maar is nu echt nog onduidelijk
ik begrijp wel dat het moeilijk is maar nog een maand of 3 doen wat we nu doen kan toch ook nietquote:Op maandag 22 maart 2021 10:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou het liever niet zien als een plicht of een regel, maar gewoon een dringend advies.
Maar 60-75 is vaak nog gewoon een hele mobiele groep met werk, sociale contacten etc dus dat wordt toch lastig in praktijk.
Voor de langere termijn zéker niet neequote:Op maandag 22 maart 2021 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En tevens waarom isolatie van bepaalde groepen niet werkt
Ik heb bijna een jaar volledig thuis gewerkt. De eerste 2-3 maanden werkte dat zelfs productiever dan op kantoor. Daarna ongeveer gelijkmatig maar zo ongeveer vanaf na de zomer zag je bij ons overal de productiviteit en betrokkenheid toch wel sterk dalen.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:19 schreef OProg het volgende:
[..]
Daar kan je wat van vinden maar ik vind de argumentatie dan nog net wat beter. Je zit met minder mensen op kantoor omdat je anders niet vooruit komt thuis omdat het blijkbaar niet lekker werkt.
Misschien niet het beste om in een pandemie te doen, maar goed.
Dat vind ik nog wat anders dat alleen maar op kantoor zitten met zijn allen elke dag terwijl je er helemaal niet wil zijn maar het dan wegveegt met 'Ja, maar ik kan niet anders want we moeten van de baas".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |